abonnement Unibet Coolblue
pi_80172074
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:33 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ok maar ik wil gewoon naar het gemeentehuis en vragen hoe het zit qua sociale huurwoningen en welke corporaties, zou dit kunnen zo?
En heb je alleen "recht" om je daar in te schrijven als het ook je woonplaats is, of mag je je ook inschrijven @ andere kant vh land
Nogmaals gefeliciteerd heah echt fijn voor je
Het verschilt per gemeente. Maar je zou inderdaad even bij de gemeente moeten aangeven dat je een woning zoekt en graag wilt weten hoe en wat. Misschien staat het ook wel op de website van je gemeente? En als het allemaal een beetje lastig is ofzo dan kan je kijken of Stichting MEE je misschien kan helpen, of sommige gemeentes hebben iets dat heet Sociale Raadslieden. Dat soort hulpjes en dingen waar je met vragen terecht kan. Maar nogmaals, dat is per gemeente verschillend.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80172151
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:31 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je woning een beetje is geïsoleerd. Enkel glas of toch dubbel glas? Heb zelf een winter met alleen een gaskachel meegemaakt (geen verwarming in de andere ruimten).
Ja, mooie kunstof kozijnen met dubbelglas. En ik heb niet zo heel erg veel last van kou, ik ben het helemaal gewend. Ik ben pas sinds 1,5 jaar CV gewend, en dat is dan gewoon beneden want op mijn kamer is geen verwarming en is ook niet zo goed geisoleerd. Dus eigenlijk ga ik er sowieso wel op vooruit.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80172560
Ben 25 en kom er net achter dat ik ook autistische trekken heb.

Het verklaart een hoop moeilijkheden die ik gehad heb van jeugd tot nu.

Heb een paar posts hier vluchtig doorgelezen. Typisch vind ik hier hoe men over oppervlakkige gesprekken denkt. Zoals over het weer. Ik begrijp ook niet dat mensen dat constant maar kunnen herhalen, alsof er niets interessanters is in het leven. Veel 'sociale gesprekken' vind ik maar ijdel geblaat wat eigenlijk nergens toe doet dan de tijd vullen. Tenzij je elkaar wat beter kent en kan lachen natuurlijk.

Zorgen om dingen als aanmelden voor gas water licht, angst voor bepaalde confrontaties, angst om fouten te maken, altijd het gelijk goed willen doen, bevestiging nodig van of iets goed is of niet, sterk vasthouden aan onfunctionele en eigenlijk ook kinderlijke gebruiken. Ongeordend. Uitstellen van dingen die ik gewoon moet doen.

Ik zie bij mezelf een tendens om in mijn hoofd te denken dat mensen bepaalde verwachtingen van me hebben en dat ik daar dan naar op moet leven. Of anderen die verwachtingen hebben is helemaal niet zeker, maar ik pas er mijn gedrag wel op aan.

Ik vraag me echter af of dit nu allemaal wel echt zo onveranderbaar is. Ik heb geen zin om de rest van mijn leven geankerd te zijn aan dit soort belemmerend gedrag. Wat is nature en wat is nurture in deze.

Maar daar heeft natuurlijk niemand een antwoord op dus daar zal ik zelf mee aan de slag moeten.
pi_80172638
Welkom Ali
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80172667
Dankjewel tijnbrein!
  zaterdag 10 april 2010 @ 22:58:32 #106
295984 Demise
I saw you look away
pi_80172729
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:39 schreef Satsuma het volgende:

[..]


Maar herkenbaar, tot op zekere hoogte.
Eigenlijk meen ik het nog zo ook. Soms is weg gewoon niet goed genoeg meer, dan wil ik zo graag doen alsof het er niet was dat hetgeen wat me zo irriteert gewoon dood, kapot, compleet verpulverd, moet. Dat soort gevoelens zal ik echter eerder op mezelf afreageren dan op de reden van die onrust.
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik vind hoe het nu gaat goed. Gewoon over bepaalde onderwerpen niet praten en gewoon leuke dingen proberen te doen enzo. Over mijn problemen praat ik wel ergens anders. Hier bijvoorbeeld in dit topic. Sommige dingen kan je maar beter zo laten. Je moet niet alles willen veranderen.
Ik vind het echt heel knap dat je toch de relatie zo kunt zien dat je er iets positiefs uithaalt. En je moet inderdaad niet alles willen veranderen, maar soms is iets wel moeilijk te accepteren.

Over veranderingen gesproken. Mijn moeder was vandaag in de stad en daar heeft ze een nieuwe besteklade gekocht. Dus ik kom thuis, niets aan de hand nog, maar ik was elke avond af. Ik wil het bestek opruimen, ligt álles opeens anders in die lade en hebben we opeens een poeplelijk grijs afschuwelijk plastic ding met vakjes in plaats van de handige, overzichtelijke rode. Ik probeer nog heel voorzichtig: 'Mam. Het klopt niet. Wat is dit?' Mijn moeder: 'Oh ja! Die oude was zo vies, ik dacht dat we wel een nieuwe nodig hadden. Leuk hè?'
Gelukkig valt bestek niet kapot. Ik ben ook meteen maar eventjes een wandelingetje gaan maken, want ik kon er écht even niet tegen. Iets nieuws (zomaar), oké, dat kan gebeuren. Maar zeg het dan alsjeblieft wel van tevoren, zodat ik me erop in kan stellen. Ik heb het al weer uitgepraat, hoor, het is gewoon net even verkeerd gegaan. Mam spijt, ik spijt (van mijn reactie), dan noemen we elkaar even een stelletje dufkippen en dan is het wel weer goed. Voel me nu wel ontzettend uitgeput en leeg, maar het is weekend, dus dat geeft ook niet zo.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:02:14 #107
295984 Demise
I saw you look away
pi_80172844
En welkom, Ali_Kannibali.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_80172933
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:58 schreef Demise het volgende:

[..]

Eigenlijk meen ik het nog zo ook. Soms is weg gewoon niet goed genoeg meer, dan wil ik zo graag doen alsof het er niet was dat hetgeen wat me zo irriteert gewoon dood, kapot, compleet verpulverd, moet. Dat soort gevoelens zal ik echter eerder op mezelf afreageren dan op de reden van die onrust.
[..]

Ik vind het echt heel knap dat je toch de relatie zo kunt zien dat je er iets positiefs uithaalt. En je moet inderdaad niet alles willen veranderen, maar soms is iets wel moeilijk te accepteren.

Over veranderingen gesproken. Mijn moeder was vandaag in de stad en daar heeft ze een nieuwe besteklade gekocht. Dus ik kom thuis, niets aan de hand nog, maar ik was elke avond af. Ik wil het bestek opruimen, ligt álles opeens anders in die lade en hebben we opeens een poeplelijk grijs afschuwelijk plastic ding met vakjes in plaats van de handige, overzichtelijke rode. Ik probeer nog heel voorzichtig: 'Mam. Het klopt niet. Wat is dit?' Mijn moeder: 'Oh ja! Die oude was zo vies, ik dacht dat we wel een nieuwe nodig hadden. Leuk hè?'
Gelukkig valt bestek niet kapot. Ik ben ook meteen maar eventjes een wandelingetje gaan maken, want ik kon er écht even niet tegen. Iets nieuws (zomaar), oké, dat kan gebeuren. Maar zeg het dan alsjeblieft wel van tevoren, zodat ik me erop in kan stellen. Ik heb het al weer uitgepraat, hoor, het is gewoon net even verkeerd gegaan. Mam spijt, ik spijt (van mijn reactie), dan noemen we elkaar even een stelletje dufkippen en dan is het wel weer goed. Voel me nu wel ontzettend uitgeput en leeg, maar het is weekend, dus dat geeft ook niet zo.
Ik ben blij dat ik niet van zulke "kleine" dingen van slag ben. Veranderingen zijn wel lastig maar ik kan er mee leven. Soms is het wel moeilijk.

Ach het is en blijft familie daar zit je nu eenmaal mee opgescheept dus moet je er maar het beste van maken.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80173072
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik vraag me echter af of dit nu allemaal wel echt zo onveranderbaar is. Ik heb geen zin om de rest van mijn leven geankerd te zijn aan dit soort belemmerend gedrag. Wat is nature en wat is nurture in deze.

Maar daar heeft natuurlijk niemand een antwoord op dus daar zal ik zelf mee aan de slag moeten.
Hello, welkom!

Tja, je kan wel beetjes en stukjes veranderen.. maar dat gaat gewoon allemaal wat langzamer en heeft
wat tijd nodig. En je kan kleine beetjes hulp en of steun vinden, maar inderdaad zal het uiteindelijk toch allemaal vanuit jezelf moeten komen.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80173081
Hoe laat is bij jullie het 'autisme' ontdekt trouwens? Bij mij rond m'n 8e
Gewoon even tussendoor
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:10:39 #111
295984 Demise
I saw you look away
pi_80173097
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:05 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik niet van zulke "kleine" dingen van slag ben. Veranderingen zijn wel lastig maar ik kan er mee leven. Soms is het wel moeilijk.

Ach het is en blijft familie daar zit je nu eenmaal mee opgescheept dus moet je er maar het beste van maken.
Vroeger had mijn vader nog wel eens de neiging om een boek uit mijn boekenkast te pakken om te kijken wat voor boek het was. Dan moest mijn hele boekenkast opnieuw worden ingericht. Eerst frustratie omdat het geheel niet meer van 'mij' was, dan smeet ik al die boeken eruit. Dan frustratie en wanhoop omdat ik met MIJN boeken had gesmeten en dan zou het nooit meer goed komen. Dan een paniekaanval. En pas een paar uur later kon ik (emotieloos en compleet uitgeput) mijn boekenkast opnieuw inrichten.
Dus ik vind mijn reacties van tegenwoordig eigenlijk al een enorme vooruitgang.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:12:34 #112
295984 Demise
I saw you look away
pi_80173148
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:09 schreef Spoortie het volgende:
Hoe laat is bij jullie het 'autisme' ontdekt trouwens? Bij mij rond m'n 8e
Gewoon even tussendoor
Ik ben (goed) gediagnosticeerd toen ik 15 was.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_80173284
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:02 schreef Demise het volgende:
En welkom, Ali_Kannibali.
hoi hoi!
pi_80173303
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

hoi hoi!
Welkom!
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_80173408
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:09 schreef Autidude het volgende:

[..]

Hello, welkom!

Tja, je kan wel beetjes en stukjes veranderen.. maar dat gaat gewoon allemaal wat langzamer en heeft
wat tijd nodig. En je kan kleine beetjes hulp en of steun vinden, maar inderdaad zal het uiteindelijk toch allemaal vanuit jezelf moeten komen.
Hoi, Dankje!

Wat voor beetjes en stukjes bedoel je?

Kun je wat voorbeelden noemen (ervaringen wellicht)?
pi_80173517
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:20 schreef francis998 het volgende:

[..]

Ik neem deze 2 ff samen, als korte antwoorden. Maar faalangst is idd een issue bij mij, gecombineerd met perfectionisme. Maar dit is al jaren bekend, en nu gaat het toch wat beter in dit opzicht..
En tja, mijn ouders moeten mij wel loslaten..en deels doen ze dit wel. Over mijn vader heb ik niks te zeggen, hem spreek ik een keer in de 2 maandjes ofzo. Aangezien hij in het buitenland woont.
En voor mij en mijn moeder is het lastig, want in heel veel dingen laat ze me wel los, maar door de gezinsituatie...is het toch lastiger om mij los te maken. Aangezien zij hier in Nederland iig alles is wat ik heb. En andersom.
Ik begrijp dat de rest van jullie familie niet in Nederland woont; dat had ik nog niet begrepen. En ik begrijp dat het dan wat anders in elkaar zit.
twijfelgeval?
pi_80173549
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoi, Dankje!

Wat voor beetjes en stukjes bedoel je?

Kun je wat voorbeelden noemen (ervaringen wellicht)?
Door wat dingen beter over jezelf te begrijpen of hoe je in elkaar zit of door dat je inene ziet dat je
steeds een bepaalde soort fout maakt. Als je vaak genoeg even stil staat bij sommige dingetjes dan kan
je ook dingetjes afleren of beter mee omgaan, of een paniekaanval aanvoel komen, herkennen en dat je dan kan ingrijpen.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80173600
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:09 schreef Spoortie het volgende:
Hoe laat is bij jullie het 'autisme' ontdekt trouwens? Bij mij rond m'n 8e
Gewoon even tussendoor
Ik geloof 6 jaar geleden. 19 was ik toen geloof ik. Kan ook zijn dat ik toen 18 was. Ik heb een lichte vorm.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_80173629
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:09 schreef Spoortie het volgende:
Hoe laat is bij jullie het 'autisme' ontdekt trouwens? Bij mij rond m'n 8e
Gewoon even tussendoor
39.
pi_80173716
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:54 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nu weer
[..]
Op basis van posts van haar en van mij eerder in deze topicreeks. Maar daar gaat het niet om. Allereerst: ik ben misschien wel wat grof geweest wat taalgebruik betreft: daarvoor mijn excuses. Het had echter net zo goed iets kunnen zijn als hardlopen. De essentie is dat ik me continu aan anderen meet en beter wil zijn dan mensen die ik ergens goed in acht. En dan met veel dingen van meerdere mensen tegelijk. Een beetje proberen mijn gras groener te laten zijn dan het groenste stukje gras van alle buren om mij heen.
twijfelgeval?
pi_80173904
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:25 schreef Autidude het volgende:

[..]

Door wat dingen beter over jezelf te begrijpen of hoe je in elkaar zit of door dat je inene ziet dat je
steeds een bepaalde soort fout maakt. Als je vaak genoeg even stil staat bij sommige dingetjes dan kan
je ook dingetjes afleren of beter mee omgaan, of een paniekaanval aanvoel komen, herkennen en dat je dan kan ingrijpen.
Oke dat klinkt idd wel herkenbaar en realistisch.

Ervaar het nu bij autorijlessen.

Volgens mij lijk ik een koppige ramp voor mn instructeurs. Alsof ik niet luister naar hun instructies. Maar ondertussen gaat er vanalles door mm hoofd heen.

Ach ja.

Ik denk dat je uren over dit soort dingen kan praten maar uiteindelijk is het toch gewoon actie ondernemen.

Volgens mij ben ik ook een beetje levens-lui.
pi_80173945
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:27 schreef Juup© het volgende:

[..]

39.
En ik maar denken dat ik het fossiel van deze topicreeks was...

Ik heb me trouwens voorgenomen volgende week een afspraak te maken met de huisarts.
Ik ben dus niet gediagnosticeerd. Mijn eigen vermoeden is dat ik een hoogbegaafde* Asperger ben.

(* Hoogbegaafd als in IQ>130; zelf vind ik dat ik slim ben, niet meer dan dat. Bij hoofbegaafdheid heb ik het beeld van misschien 1 op de 10.000 mensen en niet iets van 1 op de 50 (waar die grens door bijvoorbeeld Mensa getrokken wordt.).
twijfelgeval?
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:37:26 #123
295984 Demise
I saw you look away
pi_80173967
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:30 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Op basis van posts van haar en van mij eerder in deze topicreeks. Maar daar gaat het niet om. Allereerst: ik ben misschien wel wat grof geweest wat taalgebruik betreft: daarvoor mijn excuses. Het had echter net zo goed iets kunnen zijn als hardlopen. De essentie is dat ik me continu aan anderen meet en beter wil zijn dan mensen die ik ergens goed in acht. En dan met veel dingen van meerdere mensen tegelijk. Een beetje proberen mijn gras groener te laten zijn dan het groenste stukje gras van alle buren om mij heen.
Wanneer ben jij grof geweest wat betreft taalgebruik?
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_80174036
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:30 schreef Ferrobarr het volgende:
Een beetje proberen mijn gras groener te laten zijn dan het groenste stukje gras van alle buren om mij heen.
Ecostyle Gazon AZ.. Topspul!
http://www.ecostyle.nl/scripts/pf_product.asp?id=13
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:39:36 #125
295984 Demise
I saw you look away
pi_80174038
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:36 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ik het fossiel van deze topicreeks was...

Ik heb me trouwens voorgenomen volgende week een afspraak te maken met de huisarts.
Ik ben dus niet gediagnosticeerd. Mijn eigen vermoeden is dat ik een hoogbegaafde* Asperger ben.

(* Hoogbegaafd als in IQ>130; zelf vind ik dat ik slim ben, niet meer dan dat. Bij hoofbegaafdheid heb ik het beeld van misschien 1 op de 10.000 mensen en niet iets van 1 op de 50 (waar die grens door bijvoorbeeld Mensa getrokken wordt.).
Zo'n IQtest is een ramp. Tenminste, dat vond ik (zonder ritalin, dus was erg onrustig). Ik moest drie dagen lang, elke dag vier/vijf uur allerlei stompzinnige testjes doen en vragen beantwoorden.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')