abonnement Unibet Coolblue
pi_94587511
ze hebben idd ook onderhuids gehecht. ik geloof ook bovenhuids. maar ze zeiden dat ik er uiteindelijk een dun potloodstreepje aan overhield dus daar ben ik allang blij mee!

heb heeft de dag erna nog wel een beetje nagebloed (er zit nu wat bloed onder de in de pleister onder het plastic plakkertje) maar heel weinig.

@ ksjansen: snijden is niet eng. je zou het idd alleen goed zien. mss is dat een optie voor de herfst? als je toch de winter in gaat. Maar k un je wel snijden op een onderarm? boven of onderkant? zit je dan niet met aders enzo?
pi_94632626
ik weet het nog niet, heb binnenkort een afspraak bij Veldhoven kliniek om in ieder geval een second opinion te krijgen (in mei heb ik een afspraak bij het ziekenhuis). De dermatoloog dacht dat het wel in twee keer zou kunnen dus ik denk dat snijden daar wel mogelijk is. Maar ik vraag me meer af of het dan niet zo'n groot super litteken wordt waar iedereen weer massaal naar gaat vragen.

:)
pi_94637527
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 08:53 schreef antje23 het volgende:
ze hebben idd ook onderhuids gehecht. ik geloof ook bovenhuids. maar ze zeiden dat ik er uiteindelijk een dun potloodstreepje aan overhield dus daar ben ik allang blij mee!

heb heeft de dag erna nog wel een beetje nagebloed (er zit nu wat bloed onder de in de pleister onder het plastic plakkertje) maar heel weinig.

@ ksjansen: snijden is niet eng. je zou het idd alleen goed zien. mss is dat een optie voor de herfst? als je toch de winter in gaat. Maar k un je wel snijden op een onderarm? boven of onderkant? zit je dan niet met aders enzo?
Het hangt er erg vanaf hoeveel spanning er op dat deel van je huid staat. Bij mij op mn bovenarm staat best veel spanning dus het litteken is uiteindelijk niet echt een potloodstreepje geworden. Als je straks ziet hoe eea eruit ziet als de hechtingen eruit zijn is ook niet hoe het uiteindelijk gaat zijn. Er is altijd de kans dat het toch breder wordt door de spanning op je huid.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_94694697
Hallo,

Ik loop al een tijdje rond met het idee om mijn tatoeage te laten verwijderen.
Kan iemand mij vertellen waar ze goede ervaringen mee hebben,welke plaats.

Er staat op verschillende sites dat het zonder littekens kan maar is dit ook zo?
Ik vind het niet erg om te moeten reizen hiervoor als het maar goed gedaan wordt, en ik er een goed gevoel bij heb.

Dus als iemand me kan helpen, dank je wel
pi_94797080
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:07 schreef smiley070 het volgende:
Hallo,

Ik loop al een tijdje rond met het idee om mijn tatoeage te laten verwijderen.
Kan iemand mij vertellen waar ze goede ervaringen mee hebben,welke plaats.

Er staat op verschillende sites dat het zonder littekens kan maar is dit ook zo?
Ik vind het niet erg om te moeten reizen hiervoor als het maar goed gedaan wordt, en ik er een goed gevoel bij heb.

Dus als iemand me kan helpen, dank je wel
Hallo Smiley070,

Je vroeg naar goede ervaringen en welke plaats.

Ik ben nu 1 jaar bezig met met het laten weglaseren van mijn tattoeages. 1 daarvan (met de lichtste kleur zwart/grijs-inkt en met de dunste lijnen, maar wel een grote tattoo) is al heel erg vaag geworden en waarschijnlijk van de zomer (dus na 1,5 jaar laseren) al bijna niet meer zichtbaar.
De andere tattoo's (zwart, sommige dikkere, sommige dunnere lijnen) hebben iets minder behandelingen gehad, en gaan minder hard dan de grijze tattoo, maar hard genoeg voor 'hun doen'. Er is na iedere behandeling resultaat zichtbaar. Al gaat het mij nog niet snel genoeg natuurlijk ;)

Ik heb me op ongeveer 2 jaar ingesteld, omdat dit al duidelijk bij de intake tegen mij gezegd is. Ook is van begin af aan duidelijk dat er 8 weken tussen iedere behandeling moet zitten, sneller heeft geen zin (en is dus alleen maar geldklopperij), omdat het lichaam juist in die 8 weken de inkt afvoert.

Plaats: ik ga bij Het Lasercentrum in Veldhoven (http://www.hetlasercentrum.nl/).

Ik ben er op intakegesprek geweest en had een goed gevoel hierbij, dit gevoel is bevestigd na een jaar behandeling. Het is een professionele zaak en de persoon die dit doet weet waar hij het over heeft. Maar het goede gevoel komt vooral door hoe mijn huid erop reageert na een behandeling.

Groetjes.
pi_94855689
Hallo,

Ik ben ongeveer anderhalfjaar bezig met het verwijderen van een tribal die 2 keer is ingekleurd en heb nu 9 behandelingen gehad en heb er waarschijnlijk nog wel 6 te gaan omdat het 2 keer is ingekleurd. Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van een tribal tatoeage door middel van een laserbehandeling?
pi_94890535
@ 887766
misschien even de vorige pagina's en deeltje 1 t/m 4 eerst zelf lezen voor je naar de bekende weg vraagt?

mijn eigen tatoeage is een tribal, ook dubbel gezet en echt inktzwart.
ik ga zelf in Veldhoven maar bij de plastisch chirurgische kliniek (kliniekveldhoven.nl), niet het lasercentrum.
reden is dat ik vooral iets meer expertise op iets meer velden wil hebben voor ik aan mijn lijf laat sleutelen.

niet dat een lasercentrum slecht is of niet goed genoeg, maar de expertise is vrijwel altijd vooral aan de kant van het apparaat, eventueel gecombineerd met wat dermatoligische kennis, maar ook die is soms bij laserpraktijken niet aanwezig omdat dit niet verplicht is in Nederland.
let wel, dit zegt niets over de professionaliteit van een dergelijk instituut, ik heb daar geen mening over en natuurlijk zijn er ook daar mensen die hun vak en hun patienten serieus nemen, maar het is geen wettelijke verplichting en dat zie je zondermeer terug in enkele laserpraktijken.
Dit in tegenstelling tot een chirurgische kliniek die zich aan een waslijst van nederlandse wetten moet houden, niet alleen voor de chirurgische ingrepen maar dus ook voor de behandelingen van tatoeages.
Bij een chirurgische kliniek weet je dat ze zich aan die strikte regel- en wetgeving moeten houden en loop je dus minder risico.

wat voor mij dan ook nog daar bovenop meespeelde is dat er chirurgen rondlopen die ook kennis van ingrepen / wegsnijden hebben, maar ook gewoon van huidreacties, huidtypen, medicijnen etc.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_94938944
vraag me toch af of er dus iemand op fok rondloopt die met laser echt alles weggekregen heeft.
ik bedoel, je zou toch niet willen rondlopen met een half uitgelopen vage tat?
pi_94988616
@ NenaLois & WRH

Ik lees meer over veldhoven.
De een zegt lasercentrum en de ander kliniek.

geen littekens??

groetjes Mandy
pi_95039846
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:03 schreef smiley070 het volgende:
@ NenaLois & WRH

Ik lees meer over veldhoven.
De een zegt lasercentrum en de ander kliniek.

geen littekens??

groetjes Mandy
Hoi Mandy,

Er zijn in Veldhoven indd 2 instanties die tattoeages verwijderen (Het Lasercentrum en Kliniek Veldhoven -Aesthetic Beauty Clinics-). Ikzelf ga bij Het Lasercentrum; dus alleen hierover kan ik mijn ervaringen delen.

Ik ben nu zo´n 1 jaar bezig met het laten weglaseren van mijn tattoeages. Ik heb geen littekens.
pi_95043004
Hallo allemaal,

Na wat info hier op het forum te hebben doorgenomen heb ik e.e.a. nagevraagd bij de praktijk waar ik ga (Het Lasercentrum, Veldhoven); hoe het daar zit. Ik heb nagevraagd hoe medisch het centrum nu werkelijk is. Als antwoord kreeg ik dat zij als eerste en tot op dit moment de enige praktijk zijn die specifiek op tatoeage verwijderen met laser zijn gecertificeerd door een landelijke organisatie die certificeringen aan klinieken mag uitvoeren, dus daarover hoefde ik me geen zorgen te maken.

Waarschijnlijk had ik op hun oude site gekeken is mij gezegd, en dat klopte ook, op hun nieuwe site www.tattoo-verwijderen.com kun je inderdaad alles over de certificering terugvinden.

Op de vraag: Als ik een tatoeage operatief zou willen laten weghalen, wat dan? kreeg ik als antwoord dat mijn tatoeages onmogelijk operatief verwijderd kunnen worden omdat ze veel te groot zijn. Mocht ik toch de behoefte hebben om hierover te praten dan is dat geen enkel probleem. Ik kon een afspraak op de praktijk in Breda maken, daar werken ze al jaren samen met ABC-Clinic. Mij werd op het hart gedrukt dat de behandelingen daar door zeer ervaren plastische chirurgen worden uitgevoerd. Maar nogmaals werd gezegd dat dit alleen voor de kleinere tatoeages mogelijk was, en dat, met veel geduld nagenoeg elke tatoeage met laser is te verwijderen.

Groetjes.
pi_95045387
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:01 schreef NenaLois het volgende:
Hallo allemaal,

Na wat info hier op het forum te hebben doorgenomen heb ik e.e.a. nagevraagd bij de praktijk waar ik ga (Het Lasercentrum, Veldhoven); hoe het daar zit. Ik heb nagevraagd hoe medisch het centrum nu werkelijk is. Als antwoord kreeg ik dat zij als eerste en tot op dit moment de enige praktijk zijn die specifiek op tatoeage verwijderen met laser zijn gecertificeerd door een landelijke organisatie die certificeringen aan klinieken mag uitvoeren, dus daarover hoefde ik me geen zorgen te maken.

klinkt op zich wel aardig maar dit certificaat heeft verder dus niets te maken met nederlandse wetgeving op gebied van medische organisaties aangezien die nog niet bestaat op het gebied van laser.
heb even gekeken, maar het gaat dus om ISO 9001 en ISO 14001.
no offence maar de eerste betreft kwaliteitsmanagement op het vlak van o.a. directieverantwoordelijkheid, management en terminologie, het tweede op het vlak van milieumanagement, het zegt dus nauwelijks iets (eigenlijk dus niets) over enige medische kennis noch over kennis van de menselijke anatomie, medicijnen en aanverwanten.

dit is wel 1 van de dingen waar ik op zou letten en waar ik zelf ook op let, waar je voorzichtig mee moet zijn is dat de huidige behandelaars erg goed door hebben dat de gemiddelde patient iets mondiger wordt en meer eisen stelt. (en ook steeds meer ervaringen deelt, zoals op een forum als dit) hier wordt door de laserbranche ook op gereageerd, maar even iets navragen en een antwoord krijgen hoeft niet altijd een voldoening schenkend antwoord te zijn.

opnieuw: ik zeg niet dat een behandelingscentrum of behandelaar slecht is, ik zeg alleen wees kritisch bij dit soort antwoorden, ze klinken wel leuk maar wat zegt het nu eigenlijk ECHT.
het gaat om je lijf, wees kritischer, zoek rond, vraag rond, google je suf etc etc.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_95068104
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 08:21 schreef WRH het volgende:
@ 887766
misschien even de vorige pagina's en deeltje 1 t/m 4 eerst zelf lezen voor je naar de bekende weg vraagt?
Ja had ik idd even moeten doen, ik had wel kleine stukjes gelezen maar niet het stukje waarin stond dat je een ook een tatoeage hebt die dubbel gezet is. Heb je ook een idee hoeveel behandelingen je in totaal nodig zal hebben? Ik had zelf gerekend op een stuk of 15 maar het gaat niet zo snel met zo'n tatoeage die dubbel is gezet. En ik las dat jij om de 12 tot 16 weken wordt behandeld? Ik ga om de 8 weken maar ik denk dat om de 12 weken wel beter is met het oog op dat verhaal dat er anders toch weer in dezelfde inktlaag wordt gelaserd en dan duurt het in totaal weer langer voordat de tatoeage weg is.
pi_95136295
ik doe inderdaad niet elke 8 weken, is veel te snel op elkaar. en in de zomer doe ik ook liever geen behandelingen, dus het zijn er maar een paar per jaar, dat veroorzaakt dus helaas ook meteen lange doorlooptijd. maar liever dat dan risico op littekens. ik ben sowieso al heel erg voorzichtig hoor, omdat ik mijn eerste paar behandelingen helaas bij een slechte behandelaar heb gezeten, dus ik kan echt uren zitten turen op zoek naar spoortjes van littekenweefsel, ben behoorlijk voorzichtig geworden hierdoor.
(misschien dat ik er daarom soms wat fel bovenop zit, maar ik vind het zo zonde als iemand iets blijvends lelijks of schadelijks krijgt op zijn lijf, je moet er nog je hele leven mee door, slechte behandelaars kan ik echt wel wat aandoen soms, zo makkelijk als ze geld verdienen belangrijker vinden dan andermans unieke lichaam)

met 15 behandelingen klaar... zou wel willen maar verwacht niet dat dat gaat lukken :N
inderdaad een cover up, inkt op inkt, goed diep gezet, goed inktzwart gezet..
soms zou ik willen dat ik een slechte tatoeëerder had gehad ;)
eentje die het gewoon minder goed had gezet, dan was het nu waarschijnlijk al verder weg geweest, maarja, kunt niet alles hebben.

het blijft gewoon niet alleen een lichamelijk iets maar ook echt een mentaal iets; als eenmaal de knop om is en je wilt iets weg hebben is het pas na een lange tijd weg, in tegenstelling tot het zetten van een tatoeage dat gemiddeld in een paar uurtjes gedaan is.
juist dat mentale gedeelte van besluit en dan dus maar zitten wachten tot het echt eindelijk weg is, vind ik persoonlijk het zwaarste, kan het ding wel wegkijken inmiddels.
maar het gaat met ups en downs, ene maand denk ik 'ach, het schiet al op, zie al witte gaatjes vallen' en de andere maand kijk ik er zwaar depressed naar en denk bij mijzelf 'boehoe, waarom is het nog steeds zo zichtbaar, zodat ik nog steeds niet in een korte rok kan zonder kousen'.
en ja , leuk, de zomer komt er aan... niet leuk dus...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_95225982
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:32 schreef WRH het volgende:
ik doe inderdaad niet elke 8 weken, is veel te snel op elkaar. en in de zomer doe ik ook liever geen behandelingen, dus het zijn er maar een paar per jaar, dat veroorzaakt dus helaas ook meteen lange doorlooptijd. maar liever dat dan risico op littekens. ik ben sowieso al heel erg voorzichtig hoor, omdat ik mijn eerste paar behandelingen helaas bij een slechte behandelaar heb gezeten, dus ik kan echt uren zitten turen op zoek naar spoortjes van littekenweefsel, ben behoorlijk voorzichtig geworden hierdoor.
(misschien dat ik er daarom soms wat fel bovenop zit, maar ik vind het zo zonde als iemand iets blijvends lelijks of schadelijks krijgt op zijn lijf, je moet er nog je hele leven mee door, slechte behandelaars kan ik echt wel wat aandoen soms, zo makkelijk als ze geld verdienen belangrijker vinden dan andermans unieke lichaam)

met 15 behandelingen klaar... zou wel willen maar verwacht niet dat dat gaat lukken :N
inderdaad een cover up, inkt op inkt, goed diep gezet, goed inktzwart gezet..
soms zou ik willen dat ik een slechte tatoeëerder had gehad ;)
eentje die het gewoon minder goed had gezet, dan was het nu waarschijnlijk al verder weg geweest, maarja, kunt niet alles hebben.

het blijft gewoon niet alleen een lichamelijk iets maar ook echt een mentaal iets; als eenmaal de knop om is en je wilt iets weg hebben is het pas na een lange tijd weg, in tegenstelling tot het zetten van een tatoeage dat gemiddeld in een paar uurtjes gedaan is.
juist dat mentale gedeelte van besluit en dan dus maar zitten wachten tot het echt eindelijk weg is, vind ik persoonlijk het zwaarste, kan het ding wel wegkijken inmiddels.
maar het gaat met ups en downs, ene maand denk ik 'ach, het schiet al op, zie al witte gaatjes vallen' en de andere maand kijk ik er zwaar depressed naar en denk bij mijzelf 'boehoe, waarom is het nog steeds zo zichtbaar, zodat ik nog steeds niet in een korte rok kan zonder kousen'.
en ja , leuk, de zomer komt er aan... niet leuk dus...
Ik vind het knap van je dat je zoveel geduld hebt. Ik had het je niet nagedaan om zo lang te moeten wachten op enig resultaat. Hoe staan ze daar in de kliniek tegenover? Hebben ze een inschatting hoeveel jaar je er nog mee bezig zult zijn?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_95250442
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:56 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik vind het knap van je dat je zoveel geduld hebt. Ik had het je niet nagedaan om zo lang te moeten wachten op enig resultaat. Hoe staan ze daar in de kliniek tegenover? Hebben ze een inschatting hoeveel jaar je er nog mee bezig zult zijn?
nee niet echt een idee. we bekijken het van keer tot keer.
ik heb natuurlijk wel voor mijzelf een bepaald punt waarvan ik zeg; ok, klaar nu, in kleine gedeelten gaan snijden en dan maar littekens.
het gaat met snijden wel echt heel lelijk worden omdat het nauwelijks te doen is maar voor mijzelf heb ik daar wel steeds meer vrede mee.
ik heb ook geen geduld hoor ;) het is meer dat ik later tegen mezelf moet kunnen zeggen dat ik het echt gedaan heb tot het punt waar ik en de kliniek zeggen; ok, jammer maar meer zit er niet in, we gaan niet meer kijken naar littekenloos maar naar zo min mogelijk littekens / zo ok mogelijk en dat punt zit ik nog niet.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_95252910
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 07:44 schreef WRH het volgende:

[..]

nee niet echt een idee. we bekijken het van keer tot keer.
ik heb natuurlijk wel voor mijzelf een bepaald punt waarvan ik zeg; ok, klaar nu, in kleine gedeelten gaan snijden en dan maar littekens.
het gaat met snijden wel echt heel lelijk worden omdat het nauwelijks te doen is maar voor mijzelf heb ik daar wel steeds meer vrede mee.
ik heb ook geen geduld hoor ;) het is meer dat ik later tegen mezelf moet kunnen zeggen dat ik het echt gedaan heb tot het punt waar ik en de kliniek zeggen; ok, jammer maar meer zit er niet in, we gaan niet meer kijken naar littekenloos maar naar zo min mogelijk littekens / zo ok mogelijk en dat punt zit ik nog niet.
Gewoon maar op deze voet doorgaan lijkt m dan idd het best. Misschien heb je geluk en komt er nog een nieuwe methode op de markt die beter/sneller werkt. Degene die dat uitvindt heeft goud in handen....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_95253470
Wat kost het gemiddeld nou om een tat te laten verwijderen? :)
All good things are wild and free.
pi_95266230
de kosten zijn in zoverre moeilijk aan te geven omdat dit afhankelijk is van de grootte.
de grootte bepaald nl hoelang een behandeling duurt (1 enkele behandeling bedoel ik dan, niet het totale traject).
voor een klein hartje ben je natuurlijk aanzienlijk minder tijd kwijt dan voor een complete draak op je rug.
de duur van het totale traject telt dan ook, want als het een moeilijk weg te krijgen tatoeage is heb je meer behandelingen nodig en aangezien je per behandeling betaald ben je dan dus weer meer geld kwijt.
al kost het op den duur bij de meeste behandelaren minder omdat de tatoeage zelf kleiner zal worden, dus weer een kleiner oppervlak dat behandeld moet worden dus gaat dan de prijs voor een enkel behandeling weer omlaag.

heb je plannen tliciouz?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_95266352
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef WRH het volgende:
de kosten zijn in zoverre moeilijk aan te geven omdat dit afhankelijk is van de grootte.
de grootte bepaald nl hoelang een behandeling duurt (1 enkele behandeling bedoel ik dan, niet het totale traject).
voor een klein hartje ben je natuurlijk aanzienlijk minder tijd kwijt dan voor een complete draak op je rug.
de duur van het totale traject telt dan ook, want als het een moeilijk weg te krijgen tatoeage is heb je meer behandelingen nodig en aangezien je per behandeling betaald ben je dan dus weer meer geld kwijt.
al kost het op den duur bij de meeste behandelaren minder omdat de tatoeage zelf kleiner zal worden, dus weer een kleiner oppervlak dat behandeld moet worden dus gaat dan de prijs voor een enkel behandeling weer omlaag.

heb je plannen tliciouz?
Hij is ongeveer 5x5. Maar niet helemaal bedekt want het zijn mijn initialen. Dus er is in dat stuk nog veel vel zichtbaar zeg maar. :+

Maar kun je misschien een schatting geven? Ben daar erg benieuwd naar ..
All good things are wild and free.
pi_95292737
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:36 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Hij is ongeveer 5x5. Maar niet helemaal bedekt want het zijn mijn initialen. Dus er is in dat stuk nog veel vel zichtbaar zeg maar. :+

Maar kun je misschien een schatting geven? Ben daar erg benieuwd naar ..
daar waag ik mij niet aan omdat het er ook van afhangt waar je het laat doen, behandelaars hebben ieder hun eigen prijsstelling en ik ben geen behandelaar.

5 bij 5 kom je zeker niet boven 100 euro per keer uit, maar verder...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_95323317
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:30 schreef tliciouz het volgende:
Wat kost het gemiddeld nou om een tat te laten verwijderen? :)
Hoi,
Bij de praktijk waar ik ga staat een prijslijst op hun site http://www.tattoo-verwijderen.com/prijzen
Groetjes
pi_95557355
hoi allemaal,

Ik heb ook nog nooit eerder een reactie achter gelaten hier maar ook ik ben bezig met het verwijderen van een zwarte grote draak op me rug (20 bij 20 cm). Ik ben gister voor de 3x geweest en het gaat goed. Hij wordt al een stuk lichter. Qua pijn gaat het redelijk, ik heb er ook zalf voor gehaald bij de apotheek. Sessie duurt ongeveer 10-15 minuten en ik ga om de 6 weken. Maar als het nog niet genezen is moet ik nog wat langer wachten. Ik laat het weg lazeren bij "getjoyed" in Amersfoort. Ik ben via een vriend, die haar weer kent, daar terecht gekomen. Ook ik had lang rond gelopen met het idee om het te verwijderen totdat ik het resultaat zag van die vriend van me. Dat zag er echt goed uit na 4 behandelingen! Ik ben mee geweest en het voelde goed daar. Ze heeft nu een praktijk aan huis, voor heen zat ze bij een tattooshop (hoe grappig...kunnen de mensen gelijk door om het weg te late halen ;) ). Ik zal tussen de 8 en 15 behandelingen nodig hebben. Zijn het er meer dan 15 hoef ik die sessies niet meer te betalen. Ze gaat door totdat hij helemaal weg is. Ik ben nu 85 euro per keer kwijt maar dat is ook omdat ik een vriendin ben van die vriend...dus ik krijg korting. normaal zou het 100 euro zijn, Wat ik ook niet veel vind want ik ben nog ergens anders geweest en daar zou ik 200!!!! euro kwijt zijn per keer.
Ik raad het mensen aan om het vooral te doen als je echt van je tatoeage af wilt. Goedkoop is het niet maar je wordt er wel een stuk gelukkiger van. Het is geen fijn gevoel maar houdbaar, het is 1 jaar ongemak tegen je hele leven met een tatoeage waar je niet prettig bij voelt.

succes!
pi_95572931
heb je foto's pemzummie?

en wat bedoel je met: "ik ga om de 6 weken maar als het nog niet genezen is moet ik nog wat langer wachten"?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_95630392
ja dat klinkt inderdaad wat apart.
De mijne bestaat alleen uit hoofdlijnen en schaduw. Zal waarschijnlijk 1.5-3 jaar duren. Maar ik heb geduld en zal regelmatig de dermatoloog naar laten kijken of de huid het goed oppikt en niet verbrand oid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')