abonnement Unibet Coolblue
pi_80114537


Vorige topics:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4
[centraal] Ryanair #5
Ryanair #6
Ryanair #7 - Waar we online inchecken
[Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
[Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
[Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
[Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
[Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
[Centraal] Ryanair #13

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.

Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport betaal je meestal rond de 40 euro aan belastingen. Vanaf Maastricht 36 euro.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤16,- aan luchthavenbelasting. Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.

En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.

Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
pi_80114541
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:13 schreef .aeon het volgende:
Weet iemand of/waar ik kan checken of ik de expiry date van mijn paspoort wel goed heb ingevuld bij het online inchecken?
pi_80114582
Chill om te weten ik vlieg van de zomer met ryanair!
pi_80114666
Expiry date staat op je boardingpass, dus zoek hem even op
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80114735
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:18 schreef Thetallguy het volgende:
Expiry date staat op je boardingpass, dus zoek hem even op
Waar ergens dan, want ik zie het namelijk niet?
pi_80115374


Onder het kopje 'Passport/Natl ID Expiry'

Dit is wel een oudere versie, meen dat de layout tegenwoordig iets anders is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80115784
Dat staat er bij mij idd niet op:
Heb m'n naam en wat codes (waarvan ik zeker ben dat dat niet de expiry date is ) weggeblurred
http://img15.imageshack.us/img15/8239/73698747.png
pi_80115897
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:54 schreef .aeon het volgende:
Dat staat er bij mij idd niet op:
Heb m'n naam en wat codes (waarvan ik zeker ben dat dat niet de expiry date is ) weggeblurred
http://img15.imageshack.us/img15/8239/73698747.png
Is bij reizen naar Duitsland niet zo'n probleem. Bij reizen tussen of naar Engeland en Spanje moet je die gegevens apart opgeven. Tenzij ook dat weer veranderd is.
Zolang je geboortedatum en je naam maar overeenkomen met je ID.
pi_80116238
Ok, dan maar hopen dat het goed komt
pi_80116243
Gaat Eindhoven ooit nog een Ryanair base worden of is dat ijdele hoop?
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:09:37 #11
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80116315
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:07 schreef Rookert het volgende:
Gaat Eindhoven ooit nog een Ryanair base worden of is dat ijdele hoop?
Zijn ze toch al
pi_80117040
Als er geen exipiry date op je boarding pass staat zal het ook wel niet belangrijk zijn verder

En of Eindhoven een Ryanair base wordt, dat hangt af van de gemeente Eindhoven en evt. gemeentes eromheen. Om een basis te worden wil Ryanair namelijk wel ruimere openingstijden, vertrekken vanaf 0630 en aankomen tot 2300/2300 (met uitloop voor vertragingen). Dit om de vliegtuigen optimaal te kunnen inzetten. Op dit moment zitten hier op Eindhoven nog restricties aan, 645-2245 en nog minder in het weekend.
Zolang hier nog weinig aan gedaan wordt zal Ryanair ook nog niet zo happig zijn er een basis te beginnen, hoewel je nooit weet met alle nieuwe vliegtuigen die er nog aankomen en de vliegtuigen die ze weghalen uit Stansted/Dublin.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:53:53 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80118018
Waarom is het verhaal over boeken zonder transactiekosten nog steeds niet ge-update? Ik heb het in een post in december al eens aangepast, maar in de wiki is dat nog niet gedaan blijkbaar.

Onderstaande tekst is inmiddels volledig irrelevant
quote:
Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
pi_80118056
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:09 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Zijn ze toch al
Sinds wanneer dan? Volgens mij zijn er niet permanent vliegtuigen gestationeerd?
pi_80118791
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:32 schreef sjorti het volgende:

[..]

De coin operators worden alleen actief op vluchten korter dan een uur volgens het persbericht
Haha, oeps
pi_80123981
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:53 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom is het verhaal over boeken zonder transactiekosten nog steeds niet ge-update? Ik heb het in een post in december al eens aangepast, maar in de wiki is dat nog niet gedaan blijkbaar.

Onderstaande tekst is inmiddels volledig irrelevant
[..]


Wat is er dan veranderd? Kan je de CC kosten nu helemaal niet meer omzeilen?
pi_80127061
Niet meer met entropay, wel met een prepaid mastercard zoals van Neteller.
pi_80132383
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:04 schreef Plopr het volgende:
Niet meer met entropay, wel met een prepaid mastercard zoals van Neteller.
Wist ik niet. Misschien dat jij het in de wiki even wil aanpassen als je weet hoe het werkt met dat Neteller? Of even hier in het topic zetten. Ik ben wel benieuwd namelijk.
pi_80132908
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:29 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Wist ik niet. Misschien dat jij het in de wiki even wil aanpassen als je weet hoe het werkt met dat Neteller? Of even hier in het topic zetten. Ik ben wel benieuwd namelijk.
Heb het al een beetje verandert in de Wiki, maar meer uitleg is zeer welkom!

Ik zou bijvoorbeeld willen weten over Neteller:
- Wat zijn de kosten? (kosten per transactie? een bepaald percentage?)
- Zijn er risico's? (bijvoorbeeld als je je account een tijd lang niet gebruikt ofzo?)
- Moet je persee zo'n extended account hebben of voldoet een normaal account ook voor betalingen bij Ryanair?

[ Bericht 9% gewijzigd door korting op 09-04-2010 19:27:09 ]
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:30:25 #20
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80137112
quote:
quote:Op donderdag 8 april 2010 20:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem is dat naar de WC gaan over het algemeen geen keuze is maar een natuurlijke drang. De vergelijking met een WC langs de Duitse autobahn gaat niet echt op, je hebt dan namelijk een keuze, dat heet boom, daarnaast krijg je over het algemeen voor die 50 eurocent wel een schone WC.
Het is ook een toeslag die echt helemaal nergens over gaat, die extra stoelen in het vliegtuig, als dat conform de huidige eisen mag (je moet een X aantal toiletten per passagier hebben), zal niet echt invloed hebben op de prijs.

De bagagetoeslagen raken mij persoonlijk niet zo, als ik al met Ryanair vlieg is dat uitsluitend naar London. Waar je bij het boeken altijd rekening mee moet houden is de totaalprijs, en dan is het raadzaam om ook de transportkosten van en naar de luchthavens mee te rekenen.

Je kan ook zeiken hoor, natuurlijk heb je een keuze! Je kan mij niet vertellen dat jij niet 40 min je plas kan ophouden (je kan op het vliegveld gratis naar de WC!). Daarnaast weet ik niet waar jjevandaan haalt dat de Ryanair WC's niet schoon zouden zijn, zelf die ervaring namelijk niet.

Anyway dit plan gaat ze zeker geld opleveren als is het alleen al door de PR aandacht. En wees nou eerlijk hoeveel is 1 euro op een vlucht waar je waarschijnlijk al zeker 75 euro op hebt bespaard?
In een Duits toilet langs de autobahn kan ik niet vergelijken met een vliegtuigtoilet. Maar daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat het een natuurlijke drang is.

En opzich hoeft natuurlijk bijna niemand naar de WC van Eindhoven - Stansted, als ik vanaf een NL luchthaven naar London vlieg zie ik zelden mensen naar de WC gaan. Waar het om gaat is dat een vluchtduur van 1 uur natuurlijk niet de tijd is dat je daadwerkelijk naar de WC kan gaan, je moet van te voren in de rij staan voor het boarden, dan het boardingproces afwachten, en bij het aankomen ben je ook niet gelijk buiten, al met al ben je langer als dat uur bezig.
En natuurlijk kan je vooraf naar de WC, maar zeker bij oudere mensen of kinderen kunnen die dat niet altijd even goed controleren en zou je dus voor een natuurlijke drang moeten betalen waar je geen andere keus hebt?

De PR aandacht is in mijn ogen juist negatief, het maakt het Low Cost vliegen nog meer als een soort veevervoer, iets wat andere Low Cost maatschappijen niet voor ogen hebben, maar door Ryanair wel als beeld kan worden gemaakt, of het nu een serieuze overweging is of niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:33:40 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80137263
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:46 schreef korting het volgende:

[..]

Heb het al een beetje verandert in de Wiki, maar meer uitleg is zeer welkom!

Ik zou bijvoorbeeld willen weten over Neteller:
- Wat zijn de kosten? (kosten per transactie? een bepaald percentage?)
- Zijn er risico's? (bijvoorbeeld als je je account een tijd lang niet gebruikt ofzo?)
- Moet je persee zo'n extended account hebben of voldoet een normaal account ook voor betalingen bij Ryanair?
Ik heb een entropay prepaid Credit Card, en afgezien van eerste kosten van 5 pond zijn er niet echt verdere kosten anders dan 5% van het bedrag wat je op de prepaid credit card zet via je credit card. Maar als je echt voor de lage tarieven van Ryanair gaat is 10 pond / euro erop zetten voldoende en valt het mee.
Als je het account een tijd niet gebruikt kunnen er kosten berekend worden, maar die zijn in de 5 euro catogorie of iets dergelijks, en gaat pas in bij 6 maanden.

Je kan je prepaid credit card naast Ryanair ook voor andere zaken gebruiken, iets wat mij uitstekend bevalt, ik kan zowaar weer vluchten in Indonesie boeken, iets wat voorheen met een Europese Credit Card onmogelijk was.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80139373
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb een entropay prepaid Credit Card, en afgezien van eerste kosten van 5 pond zijn er niet echt verdere kosten anders dan 5% van het bedrag wat je op de prepaid credit card zet via je credit card. Maar als je echt voor de lage tarieven van Ryanair gaat is 10 pond / euro erop zetten voldoende en valt het mee.
Als je het account een tijd niet gebruikt kunnen er kosten berekend worden, maar die zijn in de 5 euro catogorie of iets dergelijks, en gaat pas in bij 6 maanden.

Je kan je prepaid credit card naast Ryanair ook voor andere zaken gebruiken, iets wat mij uitstekend bevalt, ik kan zowaar weer vluchten in Indonesie boeken, iets wat voorheen met een Europese Credit Card onmogelijk was.
Met entropay moet je tegenwoordig creditcardkosten betalen bij Ryanair, maar met Neteller niet.
pi_80146300
Ik heb een wirecard, en dat werkt heel prima.
Je betaalt volgens mij 3%(ofzo) per keer en het duurt even voor je hem kan gebruiken. Hij schrijft namelijk een bedraag tussen de 1 en 3 euro van je cc rekening en die moet je controleren en invullen op de site om te activeren en dan krijg je het weer terug. Maar daarna wordt elke transactie gelijk gedaan, dus kun je hem ook gelijk gebruiken. Verder beetje zelfde idee als entropay, gewoon andere gegevens invullen en gebruiken.
Kan bij mywirecard.com worden aangevraagd.
  zaterdag 10 april 2010 @ 14:28:55 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80159085
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef korting het volgende:

[..]

Met entropay moet je tegenwoordig creditcardkosten betalen bij Ryanair, maar met Neteller niet.
Met entropay betaal je met de viruele card tegenwoordig inderdaad transactiekosten, met de PREPAID CREDIT CARD van Entropay waarvan ik ook echt een daadwerkelijke kaart in bezit heb is dit niet zo.
Daarom ook de kosten van 5 pond voor de aanschaf omdat je ook de kaart thuisgestuurd moet krijgen.

Neteller zal ook wel werken met zo'n thuisgestuurde kaart, maar ik was tevreden met entropay, en kon met mijn virtuele geld een prepaid credit card aanschaffen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 12 april 2010 @ 10:13:20 #25
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_80216758
klote, ze hebben de tijden aangepast van de vluchten tussen Weeze en Göteborg Niet meer zo makkelijk om ff een vlucht woensdag - zondag te gaan, zondags kan ik niet zo vroeg in Göteborg zijn vanuit Skövde Hopen dat het snel weer aangepast word naar dezelfde tijden als voorheen!
pi_80284771
Snel nog maar even vragen:
Hoe laat moet je aanwezig zijn op het vliegveld? Onze vlucht gaat om 6:30 en we zijn nu van plan daar om 5:15/5:30 te zijn. Op ryanair.com staat dat de tassen-balie 40 minuten voor vertrek dicht gaat en de gate 30 minuten van tevoren. Dan zitten we toch goed in de tijd?

Vriend van me roept namelijk dat je minimaal 1.5 uur van tevoren aanwezig moet zijn
pi_80288054
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:18 schreef .aeon het volgende:
Snel nog maar even vragen:
Hoe laat moet je aanwezig zijn op het vliegveld? Onze vlucht gaat om 6:30 en we zijn nu van plan daar om 5:15/5:30 te zijn. Op ryanair.com staat dat de tassen-balie 40 minuten voor vertrek dicht gaat en de gate 30 minuten van tevoren. Dan zitten we toch goed in de tijd?

Vriend van me roept namelijk dat je minimaal 1.5 uur van tevoren aanwezig moet zijn
STEL dat het vliegtuig eerder aankomt, en iedereen stapt in, hebben ze het recht om te vertrekken als jij niet 30 minuten voor aanvang van de vlucht BIJ DE GATE bent.

In de praktijk komt dit bijna nooit voor, maar hou dit maar in gedachte. Op sommige vliegvelden kan de rij voor de douane vies tegenvallen!

1.5 uur van tevoren zonder ruimbagage is gewoon overbodig, dan is 40-50 minuten prima
1.5 uur van tevoren met ruimbagage is aan te raden vanwege eventuele wachtrijen voor de bagage drop-off point (vroeger genaamd: incheckbalie)
pi_80288177
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:43 schreef LaGrive het volgende:
Ik heb een wirecard, en dat werkt heel prima.
Je betaalt volgens mij 3%(ofzo) per keer en het duurt even voor je hem kan gebruiken. Hij schrijft namelijk een bedraag tussen de 1 en 3 euro van je cc rekening en die moet je controleren en invullen op de site om te activeren en dan krijg je het weer terug. Maar daarna wordt elke transactie gelijk gedaan, dus kun je hem ook gelijk gebruiken. Verder beetje zelfde idee als entropay, gewoon andere gegevens invullen en gebruiken.
Kan bij mywirecard.com worden aangevraagd.
3% per keer? is nog aardig wat! Ik heb nu een Neteller + card aangevraagd, als het goed is betaal je idd ook eenmalig verzendkosten, maar daarna kan je gewoon geld erop zetten met iDeal, en zijn er geen verdere kosten

(jaja, iDeal op een engelse website)
  woensdag 14 april 2010 @ 02:07:39 #29
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_80291833
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:46 schreef korting het volgende:

[..]

Heb het al een beetje verandert in de Wiki, maar meer uitleg is zeer welkom!

Ik zou bijvoorbeeld willen weten over Neteller:


- Wat zijn de kosten? (kosten per transactie? een bepaald percentage?)
+ Aanvragen/opsturen prepaid Mastercard: niets
+ Geld storten op je Neteller account (dus op de pprepaid Mastercard: via iDEAL: niets! Via een credit card (VISA/Mastercard): 1,75% van het bedrag
+ Betalen op internet (dus Ryanair): niets
- Betalen in een winkel: niets
- Pinnen bij een geldautomaat: EUR 4,-

Let op, dat je een Euro account neemt, verder als je pint/betaalt in een andere valuta (ponden, dolars etc) rekenen ze wel een omwisselkoers van 2,95%

https://help.neteller.com/cgi-bin/neteller.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1324&p_created=1222877941&p_sid=9fOgsFwj&p_acces
quote:
- Zijn er risico's? (bijvoorbeeld als je je account een tijd lang niet gebruikt ofzo?)
Als je je account meer dan 14 maanden niet gebruikt, rekenen ze 30 Euro. Ik neem aan, dat je binnen die tijd wel een keer gevlogen hebt en anders betaal je een keer in een winkel met de kaart.
quote:
- Moet je persee zo'n extended account hebben of voldoet een normaal account ook voor betalingen bij Ryanair?
Je moet een extended account hebben als je een prepaid Mastercard aanvraagt en dus zonder kosten bij Ryanair wilt boeken

Als je me een PM stuurt, heb ik nog wel wat interssants voor je
The best firms advertise the least...
pi_80298998
quote:
Op woensdag 14 april 2010 02:07 schreef edcetera het volgende:

[..]

+ Aanvragen/opsturen prepaid Mastercard: niets
+ Geld storten op je Neteller account (dus op de pprepaid Mastercard: via iDEAL: niets! Via een credit card (VISA/Mastercard): 1,75% van het bedrag
+ Betalen op internet (dus Ryanair): niets
- Betalen in een winkel: niets
- Pinnen bij een geldautomaat: EUR 4,-

Let op, dat je een Euro account neemt, verder als je pint/betaalt in een andere valuta (ponden, dolars etc) rekenen ze wel een omwisselkoers van 2,95%

https://help.neteller.com/cgi-bin/neteller.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1324&p_created=1222877941&p_sid=9fOgsFwj&p_acces
[..]

Als je je account meer dan 14 maanden niet gebruikt, rekenen ze 30 Euro. Ik neem aan, dat je binnen die tijd wel een keer gevlogen hebt en anders betaal je een keer in een winkel met de kaart.
[..]

Je moet een extended account hebben als je een prepaid Mastercard aanvraagt en dus zonder kosten bij Ryanair wilt boeken

Als je me een PM stuurt, heb ik nog wel wat interssants voor je
Nice! Ik had al een account aangemaakt, en mijn identiteit is al geverifieerd, maar nu ga ik ook maar een prepaid mastercard aanvragen, want met die virtual kaart kan je niet bij Ryanair betalen heb ik begrepen (is dat nog steeds zo?)
pi_80319963
Vrijdag vertrek ik voor weekend naar Londen en kom dus aan op Stansted.
Weet iemand of daar een pinautomaat aanwezig is? (ik heb gehoord dat daar een geldwisselkantoor is en dat deze hoge kosten in rekening brengt, dus heb liever gewoon een pinautomaat)
  woensdag 14 april 2010 @ 20:58:39 #32
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80320084
Jazeker, als je die uitgang hebt waar die coaches staan dan zijn er daar twee. Naast die snoepwinkel.
  woensdag 14 april 2010 @ 21:08:36 #33
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80320542
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:55 schreef sk888er het volgende:
Vrijdag vertrek ik voor weekend naar Londen en kom dus aan op Stansted.
Weet iemand of daar een pinautomaat aanwezig is? (ik heb gehoord dat daar een geldwisselkantoor is en dat deze hoge kosten in rekening brengt, dus heb liever gewoon een pinautomaat)
Op stansted is er direct als je vanuit Arrivels aankomt in het publieke gedeelte een pinautomaat, alleen is die wel eens druk qua wachtrij gezien er meer mensen aankomen, als je iets verder loopt kom je er nog 3 tegen, en nog een 'pier' verder weer 2 geldautomaten.
Mogelijkheden genoeg dus. En het is een stuk verstandiger om te pinnen dan het GWK te gebruiken inderdaad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80325215
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:55 schreef sk888er het volgende:
Vrijdag vertrek ik voor weekend naar Londen en kom dus aan op Stansted.
Weet iemand of daar een pinautomaat aanwezig is? (ik heb gehoord dat daar een geldwisselkantoor is en dat deze hoge kosten in rekening brengt, dus heb liever gewoon een pinautomaat)
Ook de pinautomaten willen wel eens extra kosten in rekening brengen. Check even bij je eigen bank of het voordeliger is om in ponden of euro's af te rekenen; in euro's pinnen (en wel ponden krijgen) zou gratis moeten zijn, maar dan rekent de bank van de pinautomaat soms een slechte koers plus een vast bedrag.
pi_80326601
Ok dank je voor de info dan weet ik ook teminste dat er meerdere automaten zijn
pi_80342367
Ik hoop dat ik morgenvroeg gewoon naar London kan.... de vlucht voor vanavond is geannuleerd
pi_80344508
ryanair site werkt niet goed, verdomme! moet een vlucht boeken en nu issie nog goedkoop haha
  donderdag 15 april 2010 @ 19:25:49 #38
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80354873
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ook de pinautomaten willen wel eens extra kosten in rekening brengen. Check even bij je eigen bank of het voordeliger is om in ponden of euro's af te rekenen; in euro's pinnen (en wel ponden krijgen) zou gratis moeten zijn, maar dan rekent de bank van de pinautomaat soms een slechte koers plus een vast bedrag.
Je moet inderdaad niet accepteren dat de pinautomaat de wisselkoers wel even zal berekenen, want naast dat je een extreem slechte wisselkoers krijgt, moet je daar bovenop ook transactiekosten betalen. Zelfs als je niet gratis in niet-eurolanden kan binnen is deze optie duurder.
Wel hebben ze die automaten wel zo gemaakt dat je gauw geneigd bent om ja te drukken, omdat je niet beter weet, je moet bij dit soort automaten vaak aangeven dat je niet wilt dat de wisselkoers door de betreffende bank berekend wordt. (Het lijkt of je hierdoor de transactie cancelled, maar je gaat dan gewoon verder in het menu). Hier heb je alleen last van bij GWK automaten, of bij geldautomaten bij wisselkantoren, bij grote bankautomaten zal dit niet gevraagd worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80360384
Damn mijn vlucht morgen vroeg is geannuleerd naar London Stansted...
Ik kan mijn geld terugkrijgen, weet iemand of dit al het geld is? dus ook van de administratiekosten etc?
pi_80360666
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:25 schreef sk888er het volgende:
Damn mijn vlucht morgen vroeg is geannuleerd naar London Stansted...
Ik kan mijn geld terugkrijgen, weet iemand of dit al het geld is? dus ook van de administratiekosten etc?
Is een volledige refund ja. Ik kreeg ook ooit eens mijn gehele bedrag van 4 cent terug bij een geannuleerde vlucht
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80360970
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:25 schreef sk888er het volgende:
Damn mijn vlucht morgen vroeg is geannuleerd naar London Stansted...
Ik kan mijn geld terugkrijgen, weet iemand of dit al het geld is? dus ook van de administratiekosten etc?
Ja, gaat via een speciale website. Ik had het geld binnen een paar uur terug op m'n creditcard na het invullen van de gegevens.
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:51:25 #42
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80401834
Hoewel het vervelend is voor de passagiers is het wel duidelijk wat Ryanair doet, namelijk alle vluchten cancellen tot maandag 13:00 uur.

Uiteraard wordt op de website van Ryanair natuurlijk dat duidelijk zijn naar passagiers goed uitgelicht, maar het komt vooral Ryanair goed uit doordat deze nu hun vliegtuigen naar de juiste plekken kunnen krijgen om zo de vluchten zonder veel problemen te hervatten, bijkomend voordeel is dat er zo geen vertragingen ontstaan door laat aankomende vliegtuigen, tenzij er een vliegtuig ergens een technische storing krijgt.
En je kan dit alles wegschrijven onder overmacht, en zo komen je overige vluchten niet in gevaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80403649
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:51 schreef ozzietukker het volgende:
Hoewel het vervelend is voor de passagiers is het wel duidelijk wat Ryanair doet, namelijk alle vluchten cancellen tot maandag 13:00 uur.

Uiteraard wordt op de website van Ryanair natuurlijk dat duidelijk zijn naar passagiers goed uitgelicht, maar het komt vooral Ryanair goed uit doordat deze nu hun vliegtuigen naar de juiste plekken kunnen krijgen om zo de vluchten zonder veel problemen te hervatten, bijkomend voordeel is dat er zo geen vertragingen ontstaan door laat aankomende vliegtuigen, tenzij er een vliegtuig ergens een technische storing krijgt.
En je kan dit alles wegschrijven onder overmacht, en zo komen je overige vluchten niet in gevaar.
Het IS toch ook overmacht ?
pi_80408135
Godver, ik zit vast in de UK
Wel direct een sms van RyanAir gekregen dat de vlucht werd gecancelled en dat we een refund of overboeking konden regelen. Hebben ze netjes gedaan. Nu maar afwachten of we maandag weer terug kunnen
pi_80408821
Ik snap echt niet dat KLM en alle andere maatschapijen maar steeds weer de zogenaamde begin tijden van de service vertellen. Alle meteologen zijn het er al lang over eens dat voor maandagochtend (op z'n vroegst) weer gevlogen kan worden...
pi_80424219


  zaterdag 17 april 2010 @ 19:37:47 #47
246373 Idler
Simplicity!
pi_80426841
Even een vraagje: Ik ben op zoek naar een tas/koffer die net binnen de handbagagenorm van Ryanair valt, iemand een tip voor een bepaald merk/model/winkel?
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  zaterdag 17 april 2010 @ 23:47:37 #48
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80433791
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:37 schreef Idler het volgende:
Even een vraagje: Ik ben op zoek naar een tas/koffer die net binnen de handbagagenorm van Ryanair valt, iemand een tip voor een bepaald merk/model/winkel?
Ik heb mijne bij de bristol vandaan een paar jaar geleden. Mijn ouders hebben er eentje bij IKEA gekocht die nog beter binnen de maten past.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 18 april 2010 @ 10:14:38 #49
246373 Idler
Simplicity!
pi_80438858
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 23:47 schreef maok het volgende:

[..]

Ik heb mijne bij de bristol vandaan een paar jaar geleden. Mijn ouders hebben er eentje bij IKEA gekocht die nog beter binnen de maten past.
Dank je, ik zal eens bij de Ikea gaan kijken, daar had ik nooit aan gedacht.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_80439854
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 18:00 schreef El_jefe07 het volgende:
[ afbeelding ]

  zondag 18 april 2010 @ 17:01:22 #51
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80449765
quote:
Further updates regarding flights operating on Monday afternoon and Tuesday morning will be issued on Sunday 18th April at 15:00hrs.
Nou, schiet godver eens op. Ik weet ook wel dat die vlucht van dinsdagochtend (Brussel - Milaan Bergamo) geannuleerd wordt, maar geef dan even bevestiging
pi_80451098
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:01 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Nou, schiet godver eens op. Ik weet ook wel dat die vlucht van dinsdagochtend (Brussel - Milaan Bergamo) geannuleerd wordt, maar geef dan even bevestiging
Ik moet woensdag naar Milaan, denk erover om te gaan liften als ik niet kan vliegen. Ga je mee?
pi_80451186
Ryanair vliegt tot woensdag niet (RTL nieuws)

Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft de annuleringen vanwege de aswolk met twee dagen verlengd tot woensdag 13:00 uur.

De prijsvechter heeft dat besloten opbasis van de weervoorspellingen en het feit dat de IJslandse vulkaan nog steeds actief is. Passagiers kunnen hun geld terugvragen of een andere vlucht boeken.

Het gaat bij de annuleringen onder meer om de vluchten van en naar Ierland, Groot-Brittannië, Denemarken, Finland, Zweden, Noorwegen, België, Nederland, Polen, noordelijk Italië, Frankrijk, Duitsland en Letland.

http://www.rtl.nl/%28/act(...)_woensdag_aswolk.xml
pi_80451296
Wij zouden vrijdag + maandag vliegen, netjes dat Ryanair al het geld teruggeeft
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 18 april 2010 @ 18:11:44 #55
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80452092
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:43 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik moet woensdag naar Milaan, denk erover om te gaan liften als ik niet kan vliegen. Ga je mee?
Probleem is: we zitten al met vier man in de auto, anders had je best een eindje mee mogen rijden. Sorry!
pi_80452615
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:11 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Probleem is: we zitten al met vier man in de auto, anders had je best een eindje mee mogen rijden. Sorry!
Wat lief! Nou ja goede reis dan maar he, ik hoop nog een andere oplossing te vinden want ik moet van de week echt in Milaan zijn
  zondag 18 april 2010 @ 18:32:28 #57
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80452680
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:30 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Wat lief! Nou ja goede reis dan maar he, ik hoop nog een andere oplossing te vinden want ik moet van de week echt in Milaan zijn
Dit meen ik serieus: benader gewoon de supportersverenigingen van FC Barcelona. Alle supporters uit Nederland en Belgie die naar die wedstrijd in Milaan willen zullen met de auto moeten, en wie weet heeft er iemand (evt tegen betaling) wel een plekkie over. Ik zou het gewoon doen, nooit geschoten is altijd mis.
pi_80455250
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:32 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dit meen ik serieus: benader gewoon de supportersverenigingen van FC Barcelona. Alle supporters uit Nederland en Belgie die naar die wedstrijd in Milaan willen zullen met de auto moeten, en wie weet heeft er iemand (evt tegen betaling) wel een plekkie over. Ik zou het gewoon doen, nooit geschoten is altijd mis.
Goeie tip zeg! Heel erg bedankt!
  zondag 18 april 2010 @ 20:06:03 #59
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80456142
Graag gedaan. Je realiseert je wel dat je nog terug moet he?
pi_80456718
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:06 schreef Omnifacer het volgende:
Graag gedaan. Je realiseert je wel dat je nog terug moet he?
Nee, want ik woon in Milaan Maar ik moet daar zaterdag een vlucht naar Kuala Lumpur halen (al is het maar de vraag of die doorgaat natuurlijk, maar dan ben ik in elk geval daar in plaats van hier).
  zondag 18 april 2010 @ 20:35:32 #61
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80457485
Ah, OK
  zondag 18 april 2010 @ 22:08:27 #62
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80462246
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:19 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Nee, want ik woon in Milaan Maar ik moet daar zaterdag een vlucht naar Kuala Lumpur halen (al is het maar de vraag of die doorgaat natuurlijk, maar dan ben ik in elk geval daar in plaats van hier).
Een van de supportersverenigingen organiseert misschien een busreis. Als je ZEKER weet dat je mee zou willen moet je me maar even PMen, dan kijk ik of ik iets voor je kan regelen. Met een beetje geluk kun je dan vanaf Bavel meerijden naar Milaan, tegen vergoeding uiteraard.
pi_80470959
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:08 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Een van de supportersverenigingen organiseert misschien een busreis. Als je ZEKER weet dat je mee zou willen moet je me maar even PMen, dan kijk ik of ik iets voor je kan regelen. Met een beetje geluk kun je dan vanaf Bavel meerijden naar Milaan, tegen vergoeding uiteraard.
Wanneer vertrekken jullie en aan wat voor vergoeding moet ik ongeveer denken?

Ik heb nu nog een miniem kansje dat ik woensdagavond kan vliegen, maar als dat niet doorgaat MOET ik wel echt naar Milaan dus dan zou ik erg om een lift verlegen zitten denk ik!
  maandag 19 april 2010 @ 11:28:08 #64
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80474633
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:24 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Wanneer vertrekken jullie en aan wat voor vergoeding moet ik ongeveer denken?

Ik heb nu nog een miniem kansje dat ik woensdagavond kan vliegen, maar als dat niet doorgaat MOET ik wel echt naar Milaan dus dan zou ik erg om een lift verlegen zitten denk ik!
Ik weet niet wanneer ze vertrekken, ik ben er zelf niet bij namelijk. Wedstrijd is om 20.45 morgenavond, en ik ga ervan uit dat ze vanavond laat vertrekken. Het is dus raadzaam om snel te beslissen of je het wil proberen. Vanaf waar moet je reizen?

Laat het me zsm weten dan kan ik nog iets proberen te regelen voor je. Ik zou er niet op gokken dat je kunt vliegen.
pi_80476866
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:28 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer ze vertrekken, ik ben er zelf niet bij namelijk. Wedstrijd is om 20.45 morgenavond, en ik ga ervan uit dat ze vanavond laat vertrekken. Het is dus raadzaam om snel te beslissen of je het wil proberen. Vanaf waar moet je reizen?

Laat het me zsm weten dan kan ik nog iets proberen te regelen voor je. Ik zou er niet op gokken dat je kunt vliegen.
Super bedankt, vind het echt aardig dat je dit aanbiedt om te regelen.

Vanavond kan ik alleen niet vertrekken, moet morgen mijn scriptie nog inleveren op de universiteit en die wordt vanavond geprint.

Er zullen vast nog andere mogelijkheden zijn, in elk geval bedankt!
  maandag 19 april 2010 @ 12:41:35 #66
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80477435
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:28 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Super bedankt, vind het echt aardig dat je dit aanbiedt om te regelen.

Vanavond kan ik alleen niet vertrekken, moet morgen mijn scriptie nog inleveren op de universiteit en die wordt vanavond geprint.

Er zullen vast nog andere mogelijkheden zijn, in elk geval bedankt!
NP, succes!
pi_80513433
De traditionele maatschappijen zijn weer goed bezig om wat slecht nieuws over Ryanair de wereld in te helpen => http://ad.nl/ad/nl/2361/A(...)-14-dagen-vast.dhtml etc..

Dat dit bij alle maatschappijen zo is en dat je je geld terug kan krijgen en je op je eigen manier terug kan reizen, staat dan weer niet in het artikel
pi_80514368
inderdaad
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:29:46 #69
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80529785
alle vluchten in noord-europa zijn tot donderdag 1300 gecancelled.

Ik ben benieuwd, vlieg zondagavond van bremen naar stockholm, denk niet dat die vlucht door zal gaan. Zeker niet omdat het avondtijd is en ze dan niet op zicht kunnen navigeren..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_80534922
Situatie is als volgt:

- Geboekt (retourtje) op eind maart
- Online inchecken op 4 april
- Heenreis op 7 april
- Terugreis op 23 april

Bij online inchecken (op 4 april) heb ik de boardingkaarten (voor heenreis en terugreis) kunnen uitprinten. Moet ik nou weer inchecken voor de terugreis? Je kan 15 dagen van te voren inchecken, maar tussen 4 april (online inchecken) en 23 april (terugreis) zit meer dan 15 dagen.

Hoop dat ze morgen bekend maken of vluchten van vrijdag doorgaan kan ik tenminste nog op tijd een nieuwe vlucht boeken.
pi_80535361
Boardingpass voor de terugweg heb je al uit kunnen printen? Dan is het toch prima
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:45:09 #72
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80535698
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:24 schreef DutchTrain het volgende:
De traditionele maatschappijen zijn weer goed bezig om wat slecht nieuws over Ryanair de wereld in te helpen => http://ad.nl/ad/nl/2361/A(...)-14-dagen-vast.dhtml etc..

Dat dit bij alle maatschappijen zo is en dat je je geld terug kan krijgen en je op je eigen manier terug kan reizen, staat dan weer niet in het artikel
Wel is het daadwerkelijk zo dat je vanaf sommige bestemmingen lastig terug naar huis kunt, zeker op een route waar ze een keer per dag, of erger slechts enkele keren per week vliegen. Dat is bij een KLM wat minder het geval waardoor je eerder naar huis kunt vliegen,

Ik voel me bijna schuldig voor mijn boeking volgende week woensdag, want ik ga voor eventueel wachtende mensen. Al zal ik de voorspellingen goed in de gaten houden en mijn emergency cash wat verhogen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80540782
Nou ik ga nu maar met de trein ipv met ryanair morgen Denk je lekker goedkoop te vliegen, kan je het meervoudige aan een treinticket betalen. Maar ja, ik kom er in elk geval!
pi_80545840
" Ryanair will also be suspending all airport check-in and baggage fees during the initial days so that our handling agents can prioritise getting flights out on time and processing standby passenger lists. Similarly, while we will consider all passenger requests for reimbursement of reasonable receipted expenses over the past week, any such reimbursement will be limited to the original air fare paid by each passenger."

http://www.ryanair.com/en(...)5-00hrs-tue-20-april

Kan je toch mooi twee koffie declareren.
  woensdag 21 april 2010 @ 14:43:36 #75
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_80560015
Hoe streng zijn ze bij Ryanair met de afmetingen van je handbagage? Is het ook zo dat je dus bij vluchten binnen de EU geen vloeistoffen groter dan 150ml (deodorant/tandpasta/aftershave etc.) in je handbagage mee mag nemen?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_80560217
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:43 schreef Bullet-tooth het volgende:
Hoe streng zijn ze bij Ryanair met de afmetingen van je handbagage? Is het ook zo dat je dus bij vluchten binnen de EU geen vloeistoffen groter dan 150ml (deodorant/tandpasta/aftershave etc.) in je handbagage mee mag nemen?
Dit wordt over het algemeen wel over het hoofd gezien, er zijn weinig personen die echt het koffertje in een mandje moeten stoppen om te zien of het past.

Dus 1 cm zal het probleem niet zijn maar let wel, het kan dus dat het niet past en dan moet je hem inboeken a xx euro.

Qua vloeistof, dit is me nog nooit gelukt om mee te krijgen dus wees slim en neem het niet mee (of in kleine mate).

Las net op Ryanair site dat vanaf morgen alles weer zo goed als normaal is, dus mijn vakantie aankomende zaterdag gaat vooralsnog gelukkig gewoon door.
Ben nu aan het inchecken en de rest aan het doorboeken (hertz auto en hotel).

Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_80560571
ja kreeg net ook een mailtje met de bevestiging van mn vlucht vrijdagochtend. maar juich zeker niet te vroeg. zul je net zien dat mijne alsnog gecanceld wordt. het zou weliswaar belachelijk zijn, alles vliegt immers zo ongeveer weer, maar je weet maar nooit.
pi_80561656
Ik sta op het punt te gaan boeken voor een vlucht in juli. Laatste keer dat ik met Ryan Air vloog was in 2008. Snap dat hele inchecken nu niet meer. Als je dan je bagage dropt, checken ze dan niets daaraan?
  woensdag 21 april 2010 @ 15:36:05 #79
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80561831
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:31 schreef Tegan het volgende:
Ik sta op het punt te gaan boeken voor een vlucht in juli. Laatste keer dat ik met Ryan Air vloog was in 2008. Snap dat hele inchecken nu niet meer. Als je dan je bagage dropt, checken ze dan niets daaraan?
Ze wegen het nog gewoon, eigenlijk is er niet zoveel veranderd qua bagage.
Jezelf inchecken doe je nu alleen via internet.
pi_80561967
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ze wegen het nog gewoon, eigenlijk is er niet zoveel veranderd qua bagage.
Jezelf inchecken doe je nu alleen via internet.
Oh, ok. Dus dan kan je gewoon meteen door naar de check bij de douane. K, thanks .
  donderdag 22 april 2010 @ 10:12:46 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80588253


hij is best flauw...
Maar wel de beste aanbieding sinds tijden (tickets voor 3 euro)
pi_80588770
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:12 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]

hij is best flauw...
Maar wel de beste aanbieding sinds tijden (tickets voor 3 euro)
Interessant, ik zat me net af te vragen of tickets niet juist duurder zouden worden gezien de honderden miljoenen verlies die ze geleden hebben.
pi_80589295
tvp
pi_80590830
Dat plaatje, goed verzonnen
pi_80613394
Voor 6 euro pp heen en weer Milaan geboekt!
  donderdag 22 april 2010 @ 21:59:09 #86
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80613670
Jammer trouwens dat Ryanair niet op Praag vliegt
pi_80613712
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:59 schreef Omnifacer het volgende:
Jammer trouwens dat Ryanair niet op Praag vliegt
Jawel, maar niet vanuit Nederland of omliggende luchthavens

Met Wizzair en/of easyJet kan je ook vrij goedkoop naar Praag.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 22 april 2010 @ 22:02:09 #88
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80613785
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Jawel, maar niet vanuit Nederland of omliggende luchthavens

Met Wizzair en/of easyJet kan je ook vrij goedkoop naar Praag.
Da's waar, thanks
  donderdag 22 april 2010 @ 22:33:53 #89
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80615096
Jammer, ik kan nergens dat cheap-ass vluchtje naar Brindisi vinden
pi_80615843
Binnenkort beginnen ze met vliegen op Vatry, Frankrijk.

Dit staat in de boekingsmodule als Paris Vatry (Disney).

Het ligt ook slechts 150km van Parijs en 120km van Disneyland af.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 22 april 2010 @ 22:55:37 #91
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80615967
En zojuist een enkeltje Spanje geboekt. In juli, dus een tikje duurder.
Morgen misschien nog Eindhoven - Oslo en Oslo - Weeze voor 6 euro, ik twijfel nog... Het reisje mag dan goedkoop zijn, de kosten in Noorwegen zullen dat niet zijn
  donderdag 22 april 2010 @ 22:57:07 #92
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80616032
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:52 schreef Thetallguy het volgende:
Binnenkort beginnen ze met vliegen op Vatry, Frankrijk.

Dit staat in de boekingsmodule als Paris Vatry (Disney).

Het ligt ook slechts 150km van Parijs en 120km van Disneyland af.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:01:58 #93
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80616248
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:52 schreef Thetallguy het volgende:
Binnenkort beginnen ze met vliegen op Vatry, Frankrijk.

Dit staat in de boekingsmodule als Paris Vatry (Disney).

Het ligt ook slechts 150km van Parijs en 120km van Disneyland af.
Alleen vanuit Stockholm en Oslo, daar zijn ze die afstanden wel gewend waarschijnlijk.
Het is ook wel een vliegveld dat letterlijk in the middle of nowhere ligt, er is werkelijk niets dichtbij: Reims en Troyes zelfs beiden op 67 km.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:03:16 #94
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80616307
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Alleen vanuit Stockholm en Oslo, daar zijn ze die afstanden wel gewend waarschijnlijk.
Het is ook wel een vliegveld dat letterlijk in the middle of nowhere ligt, er is werkelijk niets dichtbij: Reims en Troyes zelfs beiden op 67 km.
Wat ik me afvraag he... Waarom de neuk hebben ze dat vliegveld daar ooit neergelegd?
pi_80616710
"For many years, Vatry Air Base was under the control of the French Air Force and used for a training facility. About 2000 it was sold to civil interests and today is being used as a international heavy cargo airport"

Maar even ter info.
pi_80616750
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:03 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag he... Waarom de neuk hebben ze dat vliegveld daar ooit neergelegd?
Cargovliegveld, goede aansluiting op de snelwegen (al zit je nogsteeds nergens). Trainingsvluchten van airlines, lekker in the middle of nowhere dus je kan redelijk wat lawaai maken.

En dit met Parijs promoten, volgens mij is dit een nieuwe koploper qua afstand-van-de-oorspronkelijke-locatie. Memmingen (Munchen - West) en Hahn (Frankfurt) scoorden ook altijd hoog.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80616912
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:03 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag he... Waarom de neuk hebben ze dat vliegveld daar ooit neergelegd?
Meestal zijn het militaire vliegvelden geweest. En die wil je zo ver mogelijk van de bewoonde wereld neerleggen.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:32:10 #98
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80617323
Ahhhh OK. Ik vroeg het me echt af

Anyway: Brindisi voor 3 pietermannen is niet te vinden vanaf Ehv
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:13:05 #99
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80641311
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:32 schreef Omnifacer het volgende:
Ahhhh OK. Ik vroeg het me echt af

Anyway: Brindisi voor 3 pietermannen is niet te vinden vanaf Ehv
Kijk nog eens nu, keus genoeg!

Eindhoven - Brindisi:
14, 17, 24, 28 en 31 mei.
14, 21 en 28 juni

Brindisi - Eindhoven
28 en 31 mei
11, 14, 21 en 25 juni

Leuk startpunt om naar Albanië te gaan ook.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:18:52 #100
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80645820
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kijk nog eens nu, keus genoeg!

Eindhoven - Brindisi:
14, 17, 24, 28 en 31 mei.
14, 21 en 28 juni

Brindisi - Eindhoven
28 en 31 mei
11, 14, 21 en 25 juni

Leuk startpunt om naar Albanië te gaan ook.
Thanks! Hoe had je die zo snel gevonden? Net geboekt voor een midweekje, verrassinkje voor vriendin
pi_80696524
Die 3-euroknallersactie : tot maandag middernacht.

Dus dat is niet vannacht, maar kan ik morgen ook nog boeken, toch?
pi_80698518
Hoe werkt het online inchecken bij Ryanair? Kan ik dan direct stoelen 'vastleggen' of is dat niet het geval en moet ik daarvoor gewoon zorgen dat ik bijtijds op het vliegveld ben?
pi_80699109
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:12 schreef Fargo het volgende:
Hoe werkt het online inchecken bij Ryanair? Kan ik dan direct stoelen 'vastleggen' of is dat niet het geval en moet ik daarvoor gewoon zorgen dat ik bijtijds op het vliegveld ben?
Je kan geen stoelen reserveren bij Ryanair, je kiest in het vliegtuig zelf pas je stoel. Als je geen busvervoer van de gate naar het vliegtuig hebt helpt het zeker om vroeg in de rij te staan. Als je met de bus gaat moet je gewoon bij de deur blijven staan zodat je snel het vliegtuig in kan
  zondag 25 april 2010 @ 17:57:35 #104
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80699917
Je kunt toch ook kiezen om bij de eersten aan boord (of in de bus) te mogen? Dan heb je lijkt me ook meer kans op een goed plekje (als er veel mensen zijn)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_80699953
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:57 schreef maok het volgende:
Je kunt toch ook kiezen om bij de eersten aan boord (of in de bus) te mogen? Dan heb je lijkt me ook meer kans op een goed plekje (als er veel mensen zijn)
Mwah, je hoeft echt geen 5 euro extra te betalen als je gewoon op tijd erbij bent hoor. Ik vind het zelf altijd maar een beetje sneu, je vliegt al met een budgetmaatschappij en dan wil je nog VIP service hebben
pi_80700259
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:59 schreef Rookert het volgende:
Mwah, je hoeft echt geen 5 euro extra te betalen als je gewoon op tijd erbij bent hoor. Ik vind het zelf altijd maar een beetje sneu, je vliegt al met een budgetmaatschappij en dan wil je nog VIP service hebben
Ach, als iemand anders er voor wil betalen, maakt het mijn vlucht alleen maar goedkoper
  zondag 25 april 2010 @ 18:07:59 #107
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80700273
Ik vind het persoonlijk ook wat overbodig, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het prettiger vinden om niet zo lang te hoeven wachten (al moet je dan natuurlijk weer langer wachten tot het vliegtuig opstijgt.)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 25 april 2010 @ 18:20:04 #108
208890 June.
Seriously?
pi_80700701
Ik heb vanmiddag online ingecheckt en de boardingspassen voor heen en terug uitgeprint, maar vroeg me af of ik nog iets op de luchthaven zelf moet regelen? Of kan ik meteen doorlopen naar douane? Heb alleen handbaggage..
Shine bright like a diamond.
pi_80700793
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:20 schreef June. het volgende:
Ik heb vanmiddag online ingecheckt en de boardingspassen voor heen en terug uitgeprint, maar vroeg me af of ik nog iets op de luchthaven zelf moet regelen? Of kan ik meteen doorlopen naar douane? Heb alleen handbaggage..
Je mag meteen door naar de veiligheidscheck met je boardingcard.
  zondag 25 april 2010 @ 18:27:45 #110
208890 June.
Seriously?
pi_80700946
Oke, dankje!
Shine bright like a diamond.
pi_80703145
quote:
Op zondag 25 april 2010 16:00 schreef jens007 het volgende:
Die 3-euroknallersactie : tot maandag middernacht.

Dus dat is niet vannacht, maar kan ik morgen ook nog boeken, toch?
pi_80706132
Vanmiddag geboekt naar London .
pi_80719958
Mwa die "eerste aan boord rij" is ook niet zo boeiend....
Keer meegemaakt dat de rij van de eerste die aan boord gingen langer was dan de normale rij... was dus sneller in het vliegtuig dat de de helft van die andere rij. Ze mochten alleen paar min eerder gaan lopen alleen ging traag.
pi_80730001
Hey!
Ik wil ook graag vandaag nog een ticket boeken voor eind mei, maar ben nog steeds op mijn (fysieke) Neteller master prepaid card aan het wachten (de virtuele is wel aktief, maar daar staat dus geen naam op en dan werkt het niet! Wel een beetje sneu om 10 euro voor gebruik van de cc te moeten bijbetalen als de tickets 6 euro zijn...Is er iemand hier die mij (via een privébericht en/of skype natuurlijk) hierbij zou kunnen helpen? ik kan die 6 euro via ideal of die virtuele card overmaken, dat lijkt me geen probleem...

Tanx alvast!
  maandag 26 april 2010 @ 18:05:05 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80734857
Vroeger maakte ik me ook druk om die 10 euro, maar het kan me eigenlijk weinig boeien nu. Tenminste, niet als ik er moeite voor moet doen.

De vliegreis is 6 euro en de handlingskosten 10 euro, maar voor mijn aankomede tripje is het vervoer van en naar de vliegvelden (Weeze en Rygge) al 77 euro, daar liggen de echte kosten.
  maandag 26 april 2010 @ 18:32:44 #116
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80735662
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:07 schreef maok het volgende:
Ik vind het persoonlijk ook wat overbodig, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het prettiger vinden om niet zo lang te hoeven wachten (al moet je dan natuurlijk weer langer wachten tot het vliegtuig opstijgt.)
Je kunt toch gewoon als laatste instappen? De plekken zijn allemaal even krap (of 'efficiënt ingedeeld') bij Ryanair.
  maandag 26 april 2010 @ 18:33:41 #117
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80735693
Toen ik zondag vloog waren ze bijzonder vrijgevend met de bagage. Zal wel door de vulkaan komen...Jammer, want ik heb dingen thuis gelaten (een stuk oude kaas bijvoorbeeld), omdat m'n koffer te zwaar was.

Wederom iemand ziek geworden tijdens de vlucht en een ambulance erbij, ik tref het elke keer weer.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 26 april 2010 @ 18:34:40 #118
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80735715
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:32 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon als laatste instappen? De plekken zijn allemaal even krap (of 'efficiënt ingedeeld') bij Ryanair.
Ik vind als laatste instappen erg handig: vaak zit ik helemaal achterin, vlak bij de deur: dan ben je er ook weer als eerste uit. En meestal duurt de bagage helemaal niet lang, en ben je als een van de eersten het vliegveld uit!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_80737704
Misschien een domme vraag, maar ik heb weinig vliegervaring: mag je eten meenemen in je handbagage?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_80738105
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:22 schreef Taartje het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik heb weinig vliegervaring: mag je eten meenemen in je handbagage?
Ja, maar daar zijn ook wel beperkingen voor afhankelijk van waar je naar toe vliegt. Kijk op de luchthaven van vertrek en bij de luchtvaartmaatschappij wat je wel en niet mag meenemen.

(bijvoorbeeld geen flesje drinken op alle bestemmingen, geen fruit of melkproducten op intercontinentale vluchten etc.)
pi_80753821
!@#$% Ryanair vliegt niet meer naar Bratislava (behalve vanuit Londen)
Dat was mijn favoriete traject! (Vriendin woont in Wenen)
Hoe kom ik nu in Wenen zonder 200+ euro te betalen?

Wie heeft hier al vaak een '1dags-trip' geboekt?
's Ochtends heen en ('s avonds of) de volgende ochtend weer terug zonder te slapen? Dan heb je voor een paar tientjes toch heel wat gezien
pi_80765284
Ik zou in September naar Sicilie op reis willen gaan (midden September, that is). Wanneer zou het slimste zijn om te booken? Aangezien de promoties ongeveer 2 maanden op voorhand verschijnen lijkt Juli mij het beste? Weet er iemand trouwens of er vaak promoties (in de trend van 5¤ retour) verschijnen voor sicilie?
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:41:09 #123
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_80767052
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:53 schreef Barry1337 het volgende:
Ik zou in September naar Sicilie op reis willen gaan (midden September, that is). Wanneer zou het slimste zijn om te booken? Aangezien de promoties ongeveer 2 maanden op voorhand verschijnen lijkt Juli mij het beste? Weet er iemand trouwens of er vaak promoties (in de trend van 5¤ retour) verschijnen voor sicilie?
Voor het hoogseizoen zijn er meestal niet al te veel acties, als ze er al zijn. Ik weet niet hoe het zit met Sicilië, maar het lijkt me sterk dat ze de zuidelijke bestemmingen in de uitverkoop doen in de zomermaanden.

Zelf vlieg ik in juli voor het eerst met Ryanair vanaf Weeze (naar Porto); 2e keer Ryanair, vorige keer beviel prima.
Wie dit leest is alfabeet.
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:39:56 #124
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80769215
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:41 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Voor het hoogseizoen zijn er meestal niet al te veel acties, als ze er al zijn. Ik weet niet hoe het zit met Sicilië, maar het lijkt me sterk dat ze de zuidelijke bestemmingen in de uitverkoop doen in de zomermaanden.
September is de eerste maand na het hoogseizoen, dus dan zullen er juist weer vele aanbiedingen zijn. En die gaan inderdaad in juli aangeboden worden, misschien zelfs wat eerder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 27-04-2010 16:11:03 ]
pi_80769249
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:41 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Voor het hoogseizoen zijn er meestal niet al te veel acties, als ze er al zijn. Ik weet niet hoe het zit met Sicilië, maar het lijkt me sterk dat ze de zuidelijke bestemmingen in de uitverkoop doen in de zomermaanden.

Zelf vlieg ik in juli voor het eerst met Ryanair vanaf Weeze (naar Porto); 2e keer Ryanair, vorige keer beviel prima.
Volgens mij is het vanaf +-10 September geen hoogseizoen meer.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:18:27 #126
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_80773249
Ik las te snel en dacht dat je in/rond juli op vakantie wilde gaan. Mijn fout
Wie dit leest is alfabeet.
pi_80781356
Ik wil binnenkort met 3 maten weer een tripje doen. We gaan met 3 gasten van 21 en willen vooral veel lol maken en er moet gewoon voldoende te doen zijn in de stad. Volgende steden twijfelen we nu tussen, wat raden jullie aan:

- Wroclaw
- Bydgoszcz
- Bratislava
- krakauw
-
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:44:42 #128
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80787190
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:54 schreef littlefrankie het volgende:
Ik wil binnenkort met 3 maten weer een tripje doen. We gaan met 3 gasten van 21 en willen vooral veel lol maken en er moet gewoon voldoende te doen zijn in de stad. Volgende steden twijfelen we nu tussen, wat raden jullie aan:

- Wroclaw
- Bydgoszcz
- Bratislava
- krakauw
-
Ik ben zelf alleen in Wroclaw en Krakow geweest. Daarvan is Krakow de beste optie. Dat is een hele mooie stad en 's avonds is er volgens mij ook genoeg te doen maar ik ben er maar tot een uurtje op 10 's avonds geweest dus met zekerheid kan ik het niet zeggen maar wel genoeg uitgaansgelegenheden gezien.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_80790500
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:54 schreef littlefrankie het volgende:
Ik wil binnenkort met 3 maten weer een tripje doen. We gaan met 3 gasten van 21 en willen vooral veel lol maken en er moet gewoon voldoende te doen zijn in de stad. Volgende steden twijfelen we nu tussen, wat raden jullie aan:

- Wroclaw
- Bydgoszcz
- Bratislava
- krakauw
-
Van dit rijtje zeker Krakow. Maar check ook eens www.wizzair.com, die zijn voor dit soort uitjes vaak een stuk goedkoper dan Ryanair en hebben leukere bestemmingen zoals Budapest, Gdansk en Boekarest.
  woensdag 28 april 2010 @ 00:55:52 #130
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80791723
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:54 schreef littlefrankie het volgende:
Ik wil binnenkort met 3 maten weer een tripje doen. We gaan met 3 gasten van 21 en willen vooral veel lol maken en er moet gewoon voldoende te doen zijn in de stad. Volgende steden twijfelen we nu tussen, wat raden jullie aan:

- Wroclaw
- Bydgoszcz
- Bratislava
- krakauw
-
Krakow! Mooi centrum en mogelijkheid om Auschwitz/Birkenau te bezoeken (indien gewenst; heftige dag.... ). Bratislava en Wroclaw vond ik niet interessant.
  FOK!fotograaf woensdag 28 april 2010 @ 01:12:03 #131
159915 -Menn0-
MNO
pi_80791954
Ik vlieg maandag naar Barcelona maar we hebben bij het boeken gekozen om geen bagage mee te nemen. Achteraf niet zo handig en we willen alsnog bagage mee nemen. Waar kan dit veranderen of kan ik dit gewoon bij luchthaven regelen?
,,/
  woensdag 28 april 2010 @ 11:16:17 #132
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_80798008
quote:
Op woensdag 28 april 2010 01:12 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vlieg maandag naar Barcelona maar we hebben bij het boeken gekozen om geen bagage mee te nemen. Achteraf niet zo handig en we willen alsnog bagage mee nemen. Waar kan dit veranderen of kan ik dit gewoon bij luchthaven regelen?
Kun je gewoon op de Ryanair website doen.

Ga naar "Mijn boekingen beheren" en dan de optie "tassen, sportartikelen etc..." kiezen .

Ik heb trouwens een vlucht geboekt eind mei. Even 3 dagen Barca "Reus". Ben benieuwt naar je trip. Je kunt met de bus of de trein naar Barca gaan vanaf Reus. Laat me jouw ervaringen weten

[ Bericht 9% gewijzigd door edcetera op 28-04-2010 12:35:21 ]
The best firms advertise the least...
  woensdag 28 april 2010 @ 11:38:22 #133
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80798785
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Krakow! Mooi centrum en mogelijkheid om Auschwitz/Birkenau te bezoeken (indien gewenst; heftige dag.... ). Bratislava en Wroclaw vond ik niet interessant.
Bratislava is qua stad niet zo boeiend, maar het goede eten, de goedkope drank en de mooie vrouwen maken een hoop goed. En niet ver weg zijn bijzonder mooie berggebieden te vinden.
  woensdag 28 april 2010 @ 16:41:46 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_80809482
wellicht staat het wel ergens beschreven, maar wat zijn bij ryanair nou de extra kosten voor:

Bagage meenemen:
betalen met creditcard:
  woensdag 28 april 2010 @ 16:43:00 #135
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80809527
- 15 euro per vluicht, dus totaal 30
- 7.50 euro geloof ik
pi_80809760
Tas is ¤15/enkele reis, in Juli en Augustus ¤20/enkele reis
Creditcard ¤5/enkele reis, met Prepaid Mastercard gratis
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 28 april 2010 @ 16:51:00 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_80809858
en als je een tas meeneemt moet je ook inchecken a 5 euro per vlucht toch?
  woensdag 28 april 2010 @ 17:18:43 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80810897
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:51 schreef Blik het volgende:
en als je een tas meeneemt moet je ook inchecken a 5 euro per vlucht toch?
Web check-in is altijd 5 euro, behalve bij aanbiedingen, ook zonder tas. Zit wel al bij de prijs in.
  woensdag 28 april 2010 @ 18:51:48 #139
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_80813937
quote:
Op zondag 25 april 2010 16:00 schreef jens007 het volgende:
Die 3-euroknallersactie : tot maandag middernacht.

Dus dat is niet vannacht, maar kan ik morgen ook nog boeken, toch?
Verlengt tot woensdagavond
The best firms advertise the least...
  woensdag 28 april 2010 @ 20:04:37 #140
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_80816524
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:51 schreef Blik het volgende:
en als je een tas meeneemt moet je ook inchecken a 5 euro per vlucht toch?
Je kunt altijd handbagage meenemen: Een sporttas is het makkelijkst (of koffertje, dat aan de Ryanair-afmetingen voldoet). Maximaal 10 kg ! Wil je meer meenemen moet je een koffer inchecken (max 15 kg)!
Hou je daar simpel aan en je zal geen gezeik krijgen!

Verder rekening houden met vloeistoffengeleuter (dus geen vloeibare dingen, flesje water, pastas zoals tandpasta etc. meenemen) Ryanair zal het geen zak intereseren, de security des te meer .(okay, ze zouden het ook graag toelaten, maar dat is een ander verhaal)

[ Bericht 3% gewijzigd door edcetera op 28-04-2010 20:27:15 ]
The best firms advertise the least...
pi_80841221
Handbagage werd in Weeze op de heenreis streng gecontroleerd; alles op de weegschaal.
pi_80846305
Hoe gaat het bij Ryanair eigenlijk met in te checken bagage? Ik vlieg altijd met alleen handbagage met hun, dus ik loop altijd meteen door security. Hebben ze balie's hiervoor, of moet je zelf met een computer labels printen en op een band zetten? Vlucht gaat vanaf Brussel Charleroi.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_80846372
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:15 schreef LordLynx het volgende:
Hoe gaat het bij Ryanair eigenlijk met in te checken bagage? Ik vlieg altijd met alleen handbagage met hun, dus ik loop altijd meteen door security. Hebben ze balie's hiervoor, of moet je zelf met een computer labels printen en op een band zetten? Vlucht gaat vanaf Brussel Charleroi.
Hebben ze balies voor waar je je bagage afgeeft. Daar wegen ze en bevestigen ze de labels eraan.
pi_80846391
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:15 schreef LordLynx het volgende:
Hoe gaat het bij Ryanair eigenlijk met in te checken bagage? Ik vlieg altijd met alleen handbagage met hun, dus ik loop altijd meteen door security. Hebben ze balie's hiervoor, of moet je zelf met een computer labels printen en op een band zetten? Vlucht gaat vanaf Brussel Charleroi.
Je hebt van die normale incheckbalies waar je je tas aflevert en je boardingpass e.d. laat zien, waarop zij hem labelen en op de band zetten. Het komt gewoon neer op het inchecken van je tas
pi_80899235
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 03:42 schreef exaCtly het volgende:
!@#$% Ryanair vliegt niet meer naar Bratislava (behalve vanuit Londen)
Dat was mijn favoriete traject! (Vriendin woont in Wenen)
Hoe kom ik nu in Wenen zonder 200+ euro te betalen?

Wie heeft hier al vaak een '1dags-trip' geboekt?
's Ochtends heen en ('s avonds of) de volgende ochtend weer terug zonder te slapen? Dan heb je voor een paar tientjes toch heel wat gezien
ik vind het raar dat ze weeze-bratislava geschrapt hebben. alle 6 keren dat ik op die route heb gereisd zat het vliegtuig gewoon vol...

je kan met easyjet van amsterdam naar praag, het goedkoopste retourtje is dan rond de 70 E, daarna met de trein naar wenen,

je kan ook vanaf eindhoven met wizzair naar budapest, vanaf daar met de trein naar wenen. het goedkoopste wat ik bij wizzair heb gezien is 40 euro retour (maar vaak duurder)

of je kan vanaf eindhoven naar bratislava via londen/milan. (ryanair)
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:58:41 #146
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80902420
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:48 schreef sandsucker het volgende:

[..]

ik vind het raar dat ze weeze-bratislava geschrapt hebben. alle 6 keren dat ik op die route heb gereisd zat het vliegtuig gewoon vol...

je kan met easyjet van amsterdam naar praag, het goedkoopste retourtje is dan rond de 70 E, daarna met de trein naar wenen,

je kan ook vanaf eindhoven met wizzair naar budapest, vanaf daar met de trein naar wenen. het goedkoopste wat ik bij wizzair heb gezien is 40 euro retour (maar vaak duurder)

of je kan vanaf eindhoven naar bratislava via londen/milan. (ryanair)
Je kan met Wizzair vanaf Eindhoven ook naar Praag, vaak iets goedkoper dan met Easyjet.

Dat een vliegtuig helemaal vol zit, zegt helemaal niets over hoe rendabel een vlucht is, dat heeft met de Yields te maken, want hoewel het voor de passagier leuk is om voor 3 euro aan boord te zitten moet dit eigenlijk zo minimaal mogelijk zijn, maar aangezien Ryanair afspraken heeft met de luchthavens over aantallen passagiers moeten zij soms stoelen goedkoper aanbieden om het aantal passagiers te halen.
Daarnaast komt erbij dat een vliegtuig welke ingezet wordt op een bepaalde route niet op een andere route kan vliegen, en als je in die markt meer potentie zit moeten er soms routes vervallen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 2 mei 2010 @ 20:34:27 #147
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80945677
Deze week hebben ze bij de Wibra bagagetrolleys in de aanbieding. Die van 50cm (20") kost ¤7,99. Ik heb hem niet in de winkel gezien maar hij lijkt binnen de handbagage maten van Ryanair te vallen. Misschien een tip voor de mensen die nog een handbagage tas zoeken.

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 3 mei 2010 @ 22:28:10 #148
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_80987923
Ik heb de kleine koffer gekocht en qua formaat past hij precies. Alleen de wieltjes maken hem net te lang, zouden ze daarna kijken?
  woensdag 5 mei 2010 @ 01:14:07 #149
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_81037991
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:28 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb de kleine koffer gekocht en qua formaat past hij precies. Alleen de wieltjes maken hem net te lang, zouden ze daarna kijken?
Als je pech hebt wel. Toen ik vorige week met Easyjet uit Rome terugvloog, moest iedereen zijn handbagage voor de veiligheidscontrole in zo'n Easyjet-pasframe stoppen. Lukte dat niet, dan werd je zonder meer teruggestuurd naar de incheckbalie. Dat was overigens de eerste keer dat ik zo'n strenge controle heb meegemaakt.
It's not a lie, if you believe
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:28:39 #150
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81045552
Ben ik op vliegveld Weeze op tijd bij de gate als het taxibusje 45 minuten voor vertrek van de vlucht arriveert? Ik heb alleen handbagage.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:29:49 #151
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81045599
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:14 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Als je pech hebt wel. Toen ik vorige week met Easyjet uit Rome terugvloog, moest iedereen zijn handbagage voor de veiligheidscontrole in zo'n Easyjet-pasframe stoppen. Lukte dat niet, dan werd je zonder meer teruggestuurd naar de incheckbalie. Dat was overigens de eerste keer dat ik zo'n strenge controle heb meegemaakt.
Op vliegvelden waar Ryanair een basis heeft, zoals bijvoorbeeld London Stansted zijn ze over het algemeen wat alerter op de afmetingen van koffers.
Dit heeft alles te maken met de 35 euro / pond last minute check-in fee wat ze kunnen krijgen, en O'Leary heeft dat schema zo opgezet dat de Ryanair medewerkers ook een percentage krijgen van de mensen die last minute moeten inchecken, dus voor de betreffende medewerkers verantwoordelijk voor het aan boord gaan is dat natuurlijk een mooie manier om extra inkomsten te genereren.
Op Eindhoven zijn ze wat relaxter, temeer omdat deze medewerkers ingehuurd zijn door Ryanair, maar niet specifiek voor Ryanair werken, al waren ze bij de laatste vlucht wel wat strenger met mensen met 2 tassen.

Op Stansted zag ik iemand met 1 koffer die net niet in het frame paste, dan zou ze geweld moeten gebruiken en kon de koffer beschadigd raken, en zij werd gedwongen e.e.a. in te checken aan de gate. Dat vond ik persoonlijk wat over de top, we hebben het hier echt over een halve centimeter of minder, aan de andere kant, de dames voor mij met 2 flinke tassen moesten ook betalen, en hoewel ze daar niet gelukkig mee waren snap ik dat wel weer, die 2 tassen zouden veel ruimte aan boord innemen, en op deze vlucht had dat prima gepast, maar als iedereen dat maar zou doen dan past het niet meer.

Dus als je pech hebt bestaat er de mogelijkheid dat je op het laatste moment moet inchecken, als ik vlieg met Ryanair hou ik mij exact aan de afmetingen zodat zij nooit voor verassingen kunnen zorgen, that said, ik heb nog nooit mijn handbagage in een frame hoeven stoppen, want ik weiger met een groot stuk handbagage zwaarder dan 3 kilo te reizen, dan check ik die wel in als ik zo nodig veel bagage mee moet nemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81048095
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:28 schreef Lemans24 het volgende:
Ben ik op vliegveld Weeze op tijd bij de gate als het taxibusje 45 minuten voor vertrek van de vlucht arriveert? Ik heb alleen handbagage.
Als je met ryanair vliegt is dat wel krap. je moet 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn. dat betekent dat je 15 min over hebt voor

- id controle
- douane
- evt. vertraging busje

zelf zou ik het er niet op wagen. dan liever 1 uur eerder ofzo
pi_81060615
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:28 schreef Lemans24 het volgende:
Ben ik op vliegveld Weeze op tijd bij de gate als het taxibusje 45 minuten voor vertrek van de vlucht arriveert? Ik heb alleen handbagage.
Ja, dat moet wel lukken als je de weg een beetje weet. Maar als je de vlucht écht zeker moet halen, dan zou ik iets eerder gaan.
pi_81071102
Ik vlieg regelmatig vanaf Weeze en de procedures gaan daar echt heel snel. Ben er nooit meer dan 45 minuten van te voren. En 30 minuten van te voren bij de gate zijn is eigenlijk ook nooit nodig. Heb met Ryanair nog nooit op welk vliegveld dan ook meegemaakt dat 30 minuten van te voren de gate gesloten werd, simpelweg omdat het tijd kost om al die mensen te laten boarden. En boarden begint meestal zelfs pas een kwartiertje voor de geplande vluchttijd. Waardoor ze weer een kwartier te laat wegvliegen en alsnog een kwartier VOOR de 'geplande' aankomst aankomen overigens.
pi_81074637
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:48 schreef sandsucker het volgende:

[..]

ik vind het raar dat ze weeze-bratislava geschrapt hebben. alle 6 keren dat ik op die route heb gereisd zat het vliegtuig gewoon vol...

je kan met easyjet van amsterdam naar praag, het goedkoopste retourtje is dan rond de 70 E, daarna met de trein naar wenen,

je kan ook vanaf eindhoven met wizzair naar budapest, vanaf daar met de trein naar wenen. het goedkoopste wat ik bij wizzair heb gezien is 40 euro retour (maar vaak duurder)

of je kan vanaf eindhoven naar bratislava via londen/milan. (ryanair)
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan met Wizzair vanaf Eindhoven ook naar Praag, vaak iets goedkoper dan met Easyjet.

Dat een vliegtuig helemaal vol zit, zegt helemaal niets over hoe rendabel een vlucht is, dat heeft met de Yields te maken, want hoewel het voor de passagier leuk is om voor 3 euro aan boord te zitten moet dit eigenlijk zo minimaal mogelijk zijn, maar aangezien Ryanair afspraken heeft met de luchthavens over aantallen passagiers moeten zij soms stoelen goedkoper aanbieden om het aantal passagiers te halen.
Daarnaast komt erbij dat een vliegtuig welke ingezet wordt op een bepaalde route niet op een andere route kan vliegen, en als je in die markt meer potentie zit moeten er soms routes vervallen.
Bedankt voor de info! Paar daagjes geleden nog naar Wenen gevlogen met Austrian Airlines voor ¤130. Het rare was dat het op Expedia.nl ¤488 was en ¤130 op Expedia.de.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:18:00 #156
246373 Idler
Simplicity!
pi_81146044
Ik heb een vraagje over de bereikbaarheid van vliegveld Brussel-Charlerois. Ik wil hier graag vanuit de Randstad (bij voorkeur Utrecht of Amsterdam) heen met de trein, maar wat is nou het makkelijkst en snelst? Naar Brussel-Zuid en dan met de pendelbus? Of direct naar Charlerois-Zuid? Ik kom er niet helemaal uit, iemand ervaring?
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_81146427
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:18 schreef Idler het volgende:
Ik heb een vraagje over de bereikbaarheid van vliegveld Brussel-Charlerois. Ik wil hier graag vanuit de Randstad (bij voorkeur Utrecht of Amsterdam) heen met de trein, maar wat is nou het makkelijkst en snelst? Naar Brussel-Zuid en dan met de pendelbus? Of direct naar Charlerois-Zuid? Ik kom er niet helemaal uit, iemand ervaring?
Dat vliegveld heeft ook een website hoor.
pi_81147556
Iemand ervaringen met hoe streng ze zijn bij hangbagage? Ik heb handbagage van 51*35*22, dus zit in de lengte er 2cm er overheen, wordt dit een probleem?
pi_81150983
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:44 schreef twoarmedman het volgende:
Iemand ervaringen met hoe streng ze zijn bij hangbagage? Ik heb handbagage van 51*35*22, dus zit in de lengte er 2cm er overheen, wordt dit een probleem?
Tering, dit topic doorlezen schijnt al te moeilijk te zijn.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:01:01 #160
246373 Idler
Simplicity!
pi_81159448
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat vliegveld heeft ook een website hoor.
Klopt, daar staan de verschillende mogelijkheden en daarom vraag ik hier aan de ervaren reizigers wat de handigste optie is
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:22:39 #161
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81160919
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:01 schreef Idler het volgende:

[..]

Klopt, daar staan de verschillende mogelijkheden en daarom vraag ik hier aan de ervaren reizigers wat de handigste optie is
Hier kun je iig opzoeken hoelang het duurt en hoeveel het kost om met de trein te gaan.

Ik ben iig gewoon met de trein gegaan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_81172693
Door de aswolk hebben we 5 dagen extra op ons vakanteiadres moeten verblijven. Via de reisverzekering kunnen we de extra kosten pas terug krijgen als we het via de luchtvaartmaatschappij hebben geprobeerd. We moeten een brief met afwijzing hebben.
Op de Ryanair site kan ik er niks over terug vinden, elders viaGoogel zeggen ze het ene moment dat Ryanair niks vergoed, op het andere moment wel. Ik denk dat Ryanar op mails amper antwoord geeft.

Iemand die mij kan helpen?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:47:14 #163
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_81173748
http://www.ryanair.com/nl(...)olcanic_Refund-NL-GB

Staat ook groot op hun site.
Dat is enkel voor de vlucht, hierbij het adres voor andere vergoedingen:

Voor vergoedingen
Ryanair Refunds Dept
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland
Fax +353 1 508 1702

[ Bericht 21% gewijzigd door detulp050 op 08-05-2010 12:52:46 ]
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:49:25 #164
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81173815
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:14 schreef Katinkat het volgende:
Door de aswolk hebben we 5 dagen extra op ons vakanteiadres moeten verblijven. Via de reisverzekering kunnen we de extra kosten pas terug krijgen als we het via de luchtvaartmaatschappij hebben geprobeerd. We moeten een brief met afwijzing hebben.
Op de Ryanair site kan ik er niks over terug vinden, elders viaGoogel zeggen ze het ene moment dat Ryanair niks vergoed, op het andere moment wel. Ik denk dat Ryanar op mails amper antwoord geeft.

Iemand die mij kan helpen?

Mocht je toch met Ryanair in contact willen treden http://www.ryanair.com/en/questions/contacting-customer-service
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81178419
De vlucht hoeven we niet terug te vragen, die is omgeboekt naar 5 dagne later.

Toevallig iamand met ervaringen van terugvragen van onkosten bij Ryanair?
  zondag 9 mei 2010 @ 17:37:26 #166
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_81219040
iemand misschien een oplossing voor het volgende.

was net bezig om voor 3 personen een reis naar berlijn te boeken. Ik alles ingevuld, op mijn naam 1 koffer ingecheckt. Zie ik op de bevestiging dat mijn 2e doopnaam per ongeluk mijn achternaam is geworden.

eerst gekeken voor een naamswijziging, dit was duurder dan een nieuwe vlucht boeken dus dat maar gedaan. Nu is het enige probleem dat op mijn verkeerde naam de koffer staat ingeboekt. Kan ik dit nog wijziging op een naam van een van de andere 2 of moet ik echt opnieuw 48 euro betalen om op mijn goede naam een koffer bij te checken
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  zondag 9 mei 2010 @ 17:55:35 #167
298193 twoarmedman
mama mia!
pi_81219715
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 15:24 schreef Katinkat het volgende:
De vlucht hoeven we niet terug te vragen, die is omgeboekt naar 5 dagne later.

Toevallig iamand met ervaringen van terugvragen van onkosten bij Ryanair?
Dit is overmacht, oftewel je kan ze niet aansprakelijk stellen hiervoor.
  zondag 9 mei 2010 @ 18:00:25 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81219887
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:37 schreef stevengerrard het volgende:
iemand misschien een oplossing voor het volgende.

was net bezig om voor 3 personen een reis naar berlijn te boeken. Ik alles ingevuld, op mijn naam 1 koffer ingecheckt. Zie ik op de bevestiging dat mijn 2e doopnaam per ongeluk mijn achternaam is geworden.

eerst gekeken voor een naamswijziging, dit was duurder dan een nieuwe vlucht boeken dus dat maar gedaan. Nu is het enige probleem dat op mijn verkeerde naam de koffer staat ingeboekt. Kan ik dit nog wijziging op een naam van een van de andere 2 of moet ik echt opnieuw 48 euro betalen om op mijn goede naam een koffer bij te checken
Er zit niets anders op om Ryanair te bellen in dit geval. Al vermoed ik niet dat Ryanair hierin zal toegeven, want bagagelimieten zijn niet overdraagbaar, en wie zegt dat de eerdere persoon die geboekt heeft niet bestaat, het kan immers ook een passagier zijn die achteraf toch niet meekan, en jij de bagage even op jouw naam wil zetten.
En per ongeluk je 2de doopnaam invullen? Je moet alleen de eerste voornaam en de achtenaam invullen.

Ik geef je meer kans met de eerste reservering dat je daar per ongeluk de verkeerde naam hebt ingevuld en dat je die wilt wijzigen, dat kan je namelijk bewijzen met de namen die in je paspoort staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 mei 2010 @ 19:14:29 #169
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_81222278
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]


En per ongeluk je 2de doopnaam invullen? Je moet alleen de eerste voornaam en de achtenaam invullen.

Ik geef je meer kans met de eerste reservering dat je daar per ongeluk de verkeerde naam hebt ingevuld en dat je die wilt wijzigen, dat kan je namelijk bewijzen met de namen die in je paspoort staan.
schijnbaar heb ik per ongeluk bij de 1e boeking op tab gedrukt en is daarom mijn achternaam niet getypt. Kan het me ook niet meer herrinneren.

Vandaar dat ik een 2e boeking onder de goede naam heb gemaakt. Ik bel morgen de helpdesk wel op en leg het probleem voor. Mocht ik de bagage op een andere naam kunnen krijgen dan ben ik alleen de 50 euro kwijt die het me nu extra heeft gekost voor een extra boeking.

refund zou ik ws wel niet krijgen, zolang ik maar niet 48 euro extra kwijt ben voor de bagage
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  zondag 9 mei 2010 @ 23:20:26 #170
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81234195
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:55 schreef twoarmedman het volgende:

[..]

Dit is overmacht, oftewel je kan ze niet aansprakelijk stellen hiervoor.
Ik neem aan het dat alleen om een formaliteit gaat omdat ze anders geen geld kunnen krijgen via de reisverzekering. Dus dat ze gewoon alleen een briefje terug willen hebben en dat het ze niet uitmaakt of ze nou wel of niet geld van Ryanair terug krijgen, ze krijgen het anders wel van de reisverzekering terug.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_81251156
Het gaat me inderdaad om een briefje terug.

Mijn ervaring met Ryanair is dat je heel lang kunt wachten op antwoord. ook via re-ticket toen wij in januari niet konden vliegen i.v.m. een sterfgeval. Nu nog geen antwoord van Ryanair via re-ticket voor teruggave van de luchthavenbelasting. Ik ga het nu rechtstreeks proberen via de reisverzekering.
pi_81279874


pi_81407827
Van de zomer weer 4x met ze weg. Dus een tvp
pi_81473201
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:06 schreef El_jefe07 het volgende:
[ afbeelding ]


Dat heb ik al eens gedaan als mijn handbagage net niet in het mandje paste, 2 truien over elkaar.
Was ik blij toen ik in het vliegtuig zat
pi_81936819
En daar is ie dan

http://www.ryanair.com/en(...)-ryanair-s-42nd-base

Basis in BCN. (nog?) geen vluchten naar Eindhoven, wel Weeze en Charleroi.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_81943654
Maar wel elke dag een vlucht van BCN naar Valencia
pi_81944113
Dat is ook maar liefst 3u met de trein, dat is natuurlijk veel te lang.

Lijkt me een opvul-vluchtje, om te voorkomen dat het toestel anders lang stilstaat.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:11:06 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81949291
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:56 schreef Thetallguy het volgende:
Dat is ook maar liefst 3u met de trein, dat is natuurlijk veel te lang.

Lijkt me een opvul-vluchtje, om te voorkomen dat het toestel anders lang stilstaat.
Dat, of om het vliegtuig op een bepaalde positie te krijgen voor de volgende dag, anders vliegt dat vliegtuig toch leeg.

Niet geheel verassend, wel zal Ryanair de markt goed bekijken en waar mogelijk Barcelona uitbreiden, er zit nog veel meer groeipotentie in die markt, Vueling is zijn leven niet zeker!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:19:50 #179
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81949805
Ik hoop dat Groningen ook weer een keer terug komt in de bestemmingen (of eigenlijk vertrekpunt natuurlijk) Ik geloof dat ze de baan binnenkort wel langer gaan maken zodat er grotere vliegtuigen kunnen landen, dat was dacht ik een voorwaarde om weer op Groningen te gaan vliegen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_81953860
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef Thetallguy het volgende:
En daar is ie dan

http://www.ryanair.com/en(...)-ryanair-s-42nd-base

Basis in BCN. (nog?) geen vluchten naar Eindhoven, wel Weeze en Charleroi.
Wel naar weeze en Charleroi zie hier


Dat gaat heeel hard aankomen bij Vueling!
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:18:18 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81957302
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:50 schreef korting het volgende:

[..]

Dat gaat heeel hard aankomen bij Vueling!
Er is niet héél veel overlap hoor, Vueling vliegt vaker naar de grote steden i.p.v. naar kleine vliegveldjes.

De enige vluchten die Vueling ook exact hetzelfde uitvoert, zijn die naar Rome, Edinburgh, Sevilla, Malaga, Santiago de Compostella, Tenerife en Gran Canaria. Die laatste twee doen wel pijn, denk ik.

Voor Nederland is Barcelona vooralsnog geen erg nuttige toevoeging voor de meeste mensen (die niet in oost-Nederland wonen), naar Weeze reizen kost immers al snel 25 euro, van Griona of Reus naar Barcelona maar de helft. Bovendien vliegt Vueling vanaf Schiphol.
pi_81957615
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:14 schreef treinbruno het volgende:

[..]

Dat heb ik al eens gedaan als mijn handbagage net niet in het mandje paste, 2 truien over elkaar.
Was ik blij toen ik in het vliegtuig zat
Heb ik ook eens gedaan toen ik boven de 10 kilo zat die ik als (hand)bagage mee had.
3 t-shirt, 2 truien en een trui om mijn middel aangetrokken. Na de douane in het toilet weer uitgetrokken en in het koffertje gepropt.

Vliegen hoeft niet duur te zijn
-weg, zie banmeldtopic-
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:24:02 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81982209
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Er is niet héél veel overlap hoor, Vueling vliegt vaker naar de grote steden i.p.v. naar kleine vliegveldjes.

De enige vluchten die Vueling ook exact hetzelfde uitvoert, zijn die naar Rome, Edinburgh, Sevilla, Malaga, Santiago de Compostella, Tenerife en Gran Canaria. Die laatste twee doen wel pijn, denk ik.

Voor Nederland is Barcelona vooralsnog geen erg nuttige toevoeging voor de meeste mensen (die niet in oost-Nederland wonen), naar Weeze reizen kost immers al snel 25 euro, van Griona of Reus naar Barcelona maar de helft. Bovendien vliegt Vueling vanaf Schiphol.
Ryanair zal natuurlijk eerst kijken hoe de markt zich op Barcelona ontwikkeld en waar behoefte aan is, daarnaast is een voorwaarde om gratis landingskosten te krijgen voor een periode van 2 jaar dat je een groeiende onderneming bent, je gaat dan niet gelijk 100 routes opvoeren omdat je weet dat ze niet allemaal succesvol zijn, je begint klein en langzaam of snel naar gelang de markt, kan je de routes uitbreiden. Anders loop je de kans dat je niet je operatie laat groeien maar alleen maar aan het inkrimpen bent.

Op dit moment is het voor Nederland nog geen toevoeging, maar Eindhoven kan best interessant zijn voor Ryanair, je begint vroeg in Barcelona naar Eindhoven en vliegt dan terug naar Barcelona, net zoals ze nu met Madrid ook doen.
Persoonlijk zou ik voor Barcelona niet vliegen op Girona of Reus, als ik naar Amsterdam wil ga ik toch ook niet landen op Maastricht-Aachen airport....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81982317
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair zal natuurlijk eerst kijken hoe de markt zich op Barcelona ontwikkeld en waar behoefte aan is, daarnaast is een voorwaarde om gratis landingskosten te krijgen voor een periode van 2 jaar dat je een groeiende onderneming bent, je gaat dan niet gelijk 100 routes opvoeren omdat je weet dat ze niet allemaal succesvol zijn, je begint klein en langzaam of snel naar gelang de markt, kan je de routes uitbreiden. Anders loop je de kans dat je niet je operatie laat groeien maar alleen maar aan het inkrimpen bent.

Op dit moment is het voor Nederland nog geen toevoeging, maar Eindhoven kan best interessant zijn voor Ryanair, je begint vroeg in Barcelona naar Eindhoven en vliegt dan terug naar Barcelona, net zoals ze nu met Madrid ook doen.
Persoonlijk zou ik voor Barcelona niet vliegen op Girona of Reus, als ik naar Amsterdam wil ga ik toch ook niet landen op Maastricht-Aachen airport....
Zo kan ik nog wel tientallen vliegvelden noemen waar Ryanair op vliegt hoor
pi_81982328
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik voor Barcelona niet vliegen op Girona of Reus, als ik naar Amsterdam wil ga ik toch ook niet landen op Maastricht-Aachen airport....
Als je daar in de costa's op vakantie gaat dan maakt dat niet echt uit. Vaak zijn die luchthavens nog dichterbij dan Barcelona Airport.
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:09:43 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81984401
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Als je daar in de costa's op vakantie gaat dan maakt dat niet echt uit. Vaak zijn die luchthavens nog dichterbij dan Barcelona Airport.
Maar Ryanair bood de tickets naar Girona en Reus aan met als bestemming Barcelona, m.a.w. de bedoeling is wel degelijk om mensen te lokken die goedkoop naar Barcelona willen, terwijl je daar toch nog relatief ver van land.
Voor de costa's maakt het niet uit, dat klopt, dan is Girona of Reus vaak dichterbij, maar ik vermoed dat een groot deel van de markt toch graag Barcelona als eindbestemming heeft, iets wat met de nieuwe basis en de gunstige voorwaarden die Ryanair heeft gekregen nu echt mogelijk is.

Daarom zeg ik ook persoonlijk, ik wil graag naar een plaats toe, en niet naar een plek er ver vandaag, Brussel Charleroi, Dusseldorf Weeze, Frankfurt Hahn, klinkt allemaal leuk, maar de reiskosten en extra tijd die het kost om naar de eindbestemming te komen kan je beter investeren in een ticket die wel op de juiste bestemming vliegt.
Aan de andere kant, of ik Amsterdam - London Stansted of Eindhoven - London Stansted vlieg maakt voor mij geografisch gezien niet zoveel uit en kies ik voor de goedkoopste aanbieder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_82005910
16 april zou ik vliegen maar werd helaas ge-annuleerd door die aswolk. Meteen refund-request gedaan maar nog steeds niks ontvangen van Ryanair
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_82056904
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Er is niet héél veel overlap hoor, Vueling vliegt vaker naar de grote steden i.p.v. naar kleine vliegveldjes.

De enige vluchten die Vueling ook exact hetzelfde uitvoert, zijn die naar Rome, Edinburgh, Sevilla, Malaga, Santiago de Compostella, Tenerife en Gran Canaria. Die laatste twee doen wel pijn, denk ik.
Ik denk dat Sevilla, Malaga en Santiago de Compostela ook pijn gaan doen, Vueling is nu de enige die vanaf Barcelona daar op vliegt. Ik zelf probeer vaak op alle mogelijke manieren vanuit Nederland (e.o.) naar SVQ te komen, nu kan het ook via BCN, dat is weer een mogelijkheid meer, want met Vueling was dat toch niet echt goedkoop.
pi_82146046
Meer mensen problemen met boeken toevallig? Staat ook geen belasting (meer) bij de prijzen.
pi_82146912
Morgen naar Milaan!
pi_82160472
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:40 schreef hatsjoe het volgende:
Meer mensen problemen met boeken toevallig? Staat ook geen belasting (meer) bij de prijzen.
nice toch xD
  maandag 31 mei 2010 @ 21:17:59 #192
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_82163876
Er is tot vanacht (als de actie nog niet verlengt is) een actie, het zou dus kunnen kloppen dat er geen belasting bij staat. Boeken weet ik niet, ik heb niet geboekt vandaag
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_82168752
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:26 schreef korting het volgende:

[..]

nice toch xD
Ja dat wel, alleen als ik boek komt er steeds te staan:
Er is een onbekende fout opgetreden voor de door u geselecteerde betaalwijze.
Er zijn kosten in rekening gebracht maar door een systeemfout kunnen we deze betaalwijze nu niet accepteren.
Probeer een andere betaalwijze of probeer het later nogmaals.

[ Bericht 18% gewijzigd door hatsjoe op 31-05-2010 22:37:49 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 23:07:45 #194
218702 littlefrankie
It's ya boy!
pi_82170685
Iemand een idee hoe de toestand in polen is mbt de wateroverlast? Ga namelijk donderdag naar krakow!
  maandag 31 mei 2010 @ 23:18:03 #195
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_82171205
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:07 schreef littlefrankie het volgende:
Iemand een idee hoe de toestand in polen is mbt de wateroverlast? Ga namelijk donderdag naar krakow!
Aan gezien Krakow vrij ver in het Zuiden (waar het water het eerst is) ligt verwacht ik dat de problemen daar inmiddels wel over zijn, maar geen idee, misschien even op poolse nieuwsites kijken met googletranslator?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 2 juni 2010 @ 01:34:43 #196
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_82220721
Hoe kan het dat de 8 euro summer sale bestemmingen nog overal op de website van Ryanair staat, maar bij de boekingen alle vluchten duurder zijn?

Zijn ze al uitverkocht of zo?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_82220776
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 01:34 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe kan het dat de 8 euro summer sale bestemmingen nog overal op de website van Ryanair staat, maar bij de boekingen alle vluchten duurder zijn?

Zijn ze al uitverkocht of zo?
dit vroeg ik mij ook af... het begint bij 24,99?
pi_82222642
Is van tevoren aangeven dat je bagage gaat inchecken goedkoper dan dat op het vliegveld op het laatste moment moeten besluiten omdat je tas niet past? En tot hoe lang van tevoren kun je je tas online inchecken? Ik heb namelijk een enorme shopaanval hier in Barcelona en ben bang dat alles niet mee terug past Vandaar ook dat ik het hier vraag in plaats van even snel zelf opzoek, zit nu op m'n iPhone te internetten en dat werkt toch niet zo snel..
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:38:59 #199
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82223795
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:52 schreef imago het volgende:
Is van tevoren aangeven dat je bagage gaat inchecken goedkoper dan dat op het vliegveld op het laatste moment moeten besluiten omdat je tas niet past? En tot hoe lang van tevoren kun je je tas online inchecken? Ik heb namelijk een enorme shopaanval hier in Barcelona en ben bang dat alles niet mee terug past Vandaar ook dat ik het hier vraag in plaats van even snel zelf opzoek, zit nu op m'n iPhone te internetten en dat werkt toch niet zo snel..
Je kunt een tas bij je vlucht bijboeken tot 4 uur van te voren dacht ik, tot de limit dat je online mag inchecken. Als je die tas nu toevoegt is het 15 euro, en op het vliegveld vast duurder..

Veel plezier in Barcalona!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82297847
Hoe streng wordt er nu gecontroleerd op afmetingen van handbagage?
Ik wil in juli van Eindhoven naar Stockholm vliegen.
Nu heb ik een tas met de afmetingen: 23 x 16 x 8 inches ( = 58,42 x 40,64 x 20,32 cm).
De maximale afmetingen zijn 55 x 40 x 20 cm.
3,5 cm te lang dus, is dit echt een probleem?
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:14:16 #201
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82305444
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:03 schreef tomatenrood het volgende:
Hoe streng wordt er nu gecontroleerd op afmetingen van handbagage?
Ik wil in juli van Eindhoven naar Stockholm vliegen.
Nu heb ik een tas met de afmetingen: 23 x 16 x 8 inches ( = 58,42 x 40,64 x 20,32 cm).
De maximale afmetingen zijn 55 x 40 x 20 cm.
3,5 cm te lang dus, is dit echt een probleem?
Als hij er bovenuit steekt, dan zie ik geen probleem. Zolang hij maar niet te breed of te dik is
Althans, er zit geen bovenklep op de pasvorm...
pi_82317906
Huh, ik dacht dat ik gisteren had ingecheckt, boardingpassen uitgeprint, krijg ik een mail: YOUR CONFIRMED RESERVATION NUMBER IS: ....YOU MUST CHECK-IN ONLINE AND PRINT YOUR BOARDING PASS ON AN INDIVIDUAL A4 PAGE FOR PRESENTATION AT BOTH AIRPORT SECURITY AND AT THE BOARDING GATE.

wtf
pi_82318226
Die mails gaan automatisch, er wordt niet op gefilterd wanneer je al ingecheckt bent voor die vlucht. Als je gewoon je beide boardingpassen al hebt is het prima toch
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_82318566
Hoelang vantevoren moet je aanwezig zijn?
pi_82318747
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:26 schreef Tegan het volgende:
Hoelang vantevoren moet je aanwezig zijn?
Geld niet echt en tijd als je alleen handbagage hebt, alleen rekening houden dat je door de beveiling heen moet voor de rest kun je zo door lopen.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_82318869
En als je wel bagage incheckt?
pi_82320469
40 minuten van te voren sluit de balie.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_82328412
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:34 schreef Tegan het volgende:
En als je wel bagage incheckt?
1,5 uur voor je vertrektijd je tas dumpen is marge zat, kan je ook vroeg in de rij staan zodat je betere plek kan kiezen in vliegtuig
pi_82334005
Ok thanks.

Toen je nog moest inchecken was dat twee uur vantevoren. Komt goed. Vind het maar eng, zo voor het eerst niet hoeven in te checken enzo .
pi_82394210
Wij gingen dinsdag naar milaan, was er een beetje mist, het vliegtuig uitgeweken naar Dusseldorf. Moesten we met bussen naar Dusseldorf toe. Vier uur laten in Milaan dan gepland, toch wel heel erg zonde als je maar 2 dagen gaat .
pi_82394546
Tja, liever dat je veilig vier uur te laat aankomt dan dat je crasht bij de landing door de mist toch..?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_82404825
Ja, alleen was de mist na een uur weg, dus het was sneller geweest als ze gewoon weer van dusseldorf naar eindhoven gingen vliegen, maargoed.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:27:15 #213
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82462827
Welke idioot heeft bedacht dat je op de website niet meer in één oogopslag alle bestemmingen kunt zien
pi_82463385
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 7 juni 2010 @ 21:53:02 #215
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82468130
Zit nu op m'n tel maar ze hadden echt een overzichtskaart onder 'bestemmingen' staan.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:54:19 #216
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_82468212
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:53 schreef PLAE@ het volgende:
Zit nu op m'n tel maar ze hadden echt een overzichtskaart onder 'bestemmingen' staan.
Klopt, raar dat die weg is
pi_82468480
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:53 schreef PLAE@ het volgende:
Zit nu op m'n tel maar ze hadden echt een overzichtskaart onder 'bestemmingen' staan.
Dan pak je de knop Route Map die in de blauwe balk bovenaan elke pagina staat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 7 juni 2010 @ 22:34:42 #218
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82470902
ah ja thanks
  maandag 14 juni 2010 @ 21:40:40 #219
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_82808466
Ik wil graag een vlucht boeken, maar ik heb geen creditcard .
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_82813501
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:40 schreef Zuunigerd het volgende:
Ik wil graag een vlucht boeken, maar ik heb geen creditcard .
Ik wil wel voor je boeken.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:18:40 #221
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_82814305
Ik heb inmiddels al geboekt!

Op 29 Juni vertrek ik naar Noorwegen!
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_82826870
Ik zie dat er al promoties zijn voor de maand september maar ik was me aan het afvragen of het beter is nu reeds te boeken of eind juli? Denken jullie dat de meeste plaatsen (en lage prijzen) dan al weg zullen zijn? Eind juli zou namelijk beter uitkomen voor me (het zou voor Sicilie zijn).
pi_82832108
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:33 schreef Barry1337 het volgende:
Ik zie dat er al promoties zijn voor de maand september maar ik was me aan het afvragen of het beter is nu reeds te boeken of eind juli? Denken jullie dat de meeste plaatsen (en lage prijzen) dan al weg zullen zijn? Eind juli zou namelijk beter uitkomen voor me (het zou voor Sicilie zijn).
Direct boeken als jij het idee hebt erg weinig te betalen!
pi_82840602
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:42 schreef sjorti het volgende:

[..]

Direct boeken als jij het idee hebt erg weinig te betalen!
Ik weet niet of 60¤ heen en terug erg weinig is...
Ik wil enkel weten of deze promoties er eind Juli nog zullen zijn.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:21:07 #225
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_82847390
Ik zag net de 'aanbiedingen' van Ryanair en dacht, dit is niets bijzonders, dat wordt wel lager in Juli of Augustus voor de maanden september en oktober.

Maar let op, ik ben flexibel met data, ik moet naar Stansted in September en wil wel naar Madrid, maar het maakt mij qua datum niet zoveel uit, ik kan dus prima wachten tot er betere aanbiedingen komen en dan pas een boeking maken.
Als je echter op een bepaalde datum ergens heen moet en die prijs is nu relatief goedkoop beschikbaar kan je wellicht beter niet wachten om te boeken, want je kan dan wel enkele euro's besparen, er bestaat ook kans dat de prijzen stijgen.

De beste prijzen komen 2 tot 1 maand voor vertrek met Ryanair tegenwoordig, al bieden resultaten uit het verleden geen garanties voor de toekomst.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 16 juni 2010 @ 11:19:28 #226
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_82873153
Weten jullie of het mogelijk is om een ticket op andermans naam te zetten? Ik zou naar Brindisi gaan maar ik kan niet, nu wil vriendin lief met een zus of vriendin gaan.
pi_82873266
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:19 schreef Omnifacer het volgende:
Weten jullie of het mogelijk is om een ticket op andermans naam te zetten? Ik zou naar Brindisi gaan maar ik kan niet, nu wil vriendin lief met een zus of vriendin gaan.
Denk dat je een ander ticket moet kopen, dit soort wijzigingen kosten normaliter iets van 100 euro? Je kan helpdesk van Ryanair bellen, willen ze soms nog weleens aardig doen, maar ik zou er niet op hopen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 11:26:13 #228
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_82873481
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:21 schreef Rookert het volgende:

[..]

Denk dat je een ander ticket moet kopen, dit soort wijzigingen kosten normaliter iets van 100 euro? Je kan helpdesk van Ryanair bellen, willen ze soms nog weleens aardig doen, maar ik zou er niet op hopen.
OK, bedankt. Nieuw ticket is 125 euro, dus zou op zich nog goedkoper zijn ook
pi_82873646
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:26 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

OK, bedankt. Nieuw ticket is 125 euro, dus zou op zich nog goedkoper zijn ook
Het is meestal goedkoper om een nieuw ticket te kopen dan om te laten zetten, bovendien verdient Ryanair hier lekker op.
pi_82895271
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:21 schreef ozzietukker het volgende:
Ik zag net de 'aanbiedingen' van Ryanair en dacht, dit is niets bijzonders, dat wordt wel lager in Juli of Augustus voor de maanden september en oktober.

Maar let op, ik ben flexibel met data, ik moet naar Stansted in September en wil wel naar Madrid, maar het maakt mij qua datum niet zoveel uit, ik kan dus prima wachten tot er betere aanbiedingen komen en dan pas een boeking maken.
Als je echter op een bepaalde datum ergens heen moet en die prijs is nu relatief goedkoop beschikbaar kan je wellicht beter niet wachten om te boeken, want je kan dan wel enkele euro's besparen, er bestaat ook kans dat de prijzen stijgen.

De beste prijzen komen 2 tot 1 maand voor vertrek met Ryanair tegenwoordig, al bieden resultaten uit het verleden geen garanties voor de toekomst.
Het probleem is dat je dan nog weinig kans hebt om een apartement te vinden (in die streek). Momenteel is de prijs naar sicilie iets boven de 100¤, maar ik heb al veel lager gezien.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:57:03 #231
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_82971739
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:26 schreef Tegan het volgende:
Hoelang vantevoren moet je aanwezig zijn?
Hangt ook af van het vliegveld. Eindhoven heb ik nog nooit langer dan 5 min bij de security check hoeven wachten. Douane max 10 min plus 30 min voor vertrek door de Ryanair gate. Bij mekaar 45 min. Hou een uur van tevoren aan en met handbagage heb je tijd genoeg.
The best firms advertise the least...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 20 juni 2010 @ 11:43:50 #232
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83048517
Wij vertrekken binnenkort naar Kroatie met Ryanair en willen dus online inchecken, maar ik snap er geen snars van, .

Er staan 3 opties.. welke moet je dan kiezen? En moet je nou wel of niet daarvoor betalen? Met die ruimbagage, want die hadden we al betaald ?

[ Bericht 1% gewijzigd door ChipsZak. op 20-06-2010 12:55:06 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_83049069
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Wij vertrekken 9 juli naar Kroatie met Ryanair en willen dus online inchecken, maar ik snap er geen snars van, .

Er staan 3 opties.. welke moet je dan kiezen? En moet je nou wel of niet daarvoor betalen? Met die ruimbagage, want die hadden we al betaald ?
Die drie opties zijn alleen maar om te 'bevestigen' voor de website wie je bent en voor welke vlucht je wilt inchecken. Kies één.
Verder kan ik nu niet kijken, maar wat ik me herinner hoef je verder niks te betalen. Alleen als je het aantal aangegeven stuks bagage wijzigt, maar dat is logisch. Inchecken online is gewoon gratis. Niet online inchecken is erg duur.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 20 juni 2010 @ 12:08:28 #234
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83049226
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Die drie opties zijn alleen maar om te 'bevestigen' voor de website wie je bent en voor welke vlucht je wilt inchecken. Kies één.
Verder kan ik nu niet kijken, maar wat ik me herinner hoef je verder niks te betalen. Alleen als je het aantal aangegeven stuks bagage wijzigt, maar dat is logisch. Inchecken online is gewoon gratis. Niet online inchecken is erg duur.
MM.

Danke, maakt dus niets uit welke optie je kiest, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_83049270
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:08 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

MM.

Danke, maakt dus niets uit welke optie je kiest, .
CZ.

Nee, ze geven je gewoon drie opties om je te 'identificeren'. Erg handig als je sommige gegevens van jezelf niet meer weet
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 20 juni 2010 @ 12:11:03 #236
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83049302
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:10 schreef MaxMark het volgende:

[..]

CZ.

Nee, ze geven je gewoon drie opties om je te 'identificeren'. Erg handig als je sommige gegevens van jezelf niet meer weet
Ah oke .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_83092802
Ik ga over een maandje naar Londen. Ik ben licht asmatisch en heb daar ook een pompje voor.
Is het nodig om een medicijnpaspoort mee te nemen?
pi_83191260
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:13 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik ga over een maandje naar Londen. Ik ben licht asmatisch en heb daar ook een pompje voor.
Is het nodig om een medicijnpaspoort mee te nemen?
Laat ik de vraag anders stellen: Kan het kwaad om je medicijnpaspoort mee te nemen?
pi_83327431
Vorig jaar heb ik een ticket bij Ryan Air geboekt, en hier heb ik nog een emailbevestiging van in mijn mailbox..
Vorige week opnieuw een ticket geboekt, maar hier geen mailtje van gekregen. Kan ik er vanuit gaan dat het gewoon goed is gegaan? Ik kan wel gewoon bij'account beheren inloggen'
Ik hoor het graag, bedankt
pi_83327655
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:49 schreef murpieburpy het volgende:
Vorig jaar heb ik een ticket bij Ryan Air geboekt, en hier heb ik nog een emailbevestiging van in mijn mailbox..
Vorige week opnieuw een ticket geboekt, maar hier geen mailtje van gekregen. Kan ik er vanuit gaan dat het gewoon goed is gegaan? Ik kan wel gewoon bij'account beheren inloggen'
Ik hoor het graag, bedankt
Check je spamfilter even? Normaal zou je wel een mail moeten krijgen, maar als je gewoon kunt inloggen met je gegevens is het ook goed gegaan, lijkt me.
pi_83328049
Ja er staat nu niks meer bij mijn ongewenste post, maar misschien heb ik het te laat opgemerkt..
Maar waarschijnlijk kwam het niet bij spam, omdat ik het al eens eerder toegestaan heb! Ik vind het maar raar!
pi_83328343
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:15 schreef murpieburpy het volgende:
Ja er staat nu niks meer bij mijn ongewenste post, maar misschien heb ik het te laat opgemerkt..
Maar waarschijnlijk kwam het niet bij spam, omdat ik het al eens eerder toegestaan heb! Ik vind het maar raar!
Als je maar wel je checkinformulier hebt en uitprint he i
pi_83488234
Zo, ik heb een retourtje Stockholm geboekt bij Ryanair: ¤150 p.p. (last-minute dus )
Dit wordt mijn eerste vlucht bij Ryanair, dus ik ben benieuwd.
Maar wat ik me dus af vroeg: kan ik aan boord (voor het eten/drinken) met euro's betalen? Of ook met Zweedse kronen? Want in dat laatste geval neem ik geen euro's mee.
pi_83488746
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:43 schreef tomatenrood het volgende:
Zo, ik heb een retourtje Stockholm geboekt bij Ryanair: ¤150 p.p. (last-minute dus )
Dit wordt mijn eerste vlucht bij Ryanair, dus ik ben benieuwd.
Maar wat ik me dus af vroeg: kan ik aan boord (voor het eten/drinken) met euro's betalen? Of ook met Zweedse kronen? Want in dat laatste geval neem ik geen euro's mee.
Volgens mij kan beide, maar dat weet ik niet zeker meer. Maar sowieso is het veel te duur om daar iets te kopen voor die redelijk korte vlucht.
pi_83488795
Als je je incheckkaart uitgeprint hebt, dan heb je verder niets nodig behalve paspoort?
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:04:40 #246
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83491789
Ik laat aankomend weekend een ticket verlopen. Nou kreeg ik een mailtje dat ik kan inchecken waar oa het volgende in staat:
quote:
Als u niet online incheckt, moet u het relevante tarief betalen voor het verstrekken van een nieuwe boardingkaart op de luchthaven.(Euro 40/ GBP 40). Dit is mogelijk tot 40 minuten voor het geplande vertrek van de vlucht.
Ik neem aan dat ik niets hoef te betalen als ik verder niets met de boeking doe en hem laat verlopen?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_83491830
Dat is alleen als je vergeet in te checken online en wel wil meevliegen denk ik.
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:37:21 #248
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_83493123
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:04 schreef maok het volgende:
Ik laat aankomend weekend een ticket verlopen. Nou kreeg ik een mailtje dat ik kan inchecken waar oa het volgende in staat:
[..]

Ik neem aan dat ik niets hoef te betalen als ik verder niets met de boeking doe en hem laat verlopen?
Nee, is gewoon een "no show". Je bent alleen het geld, dat je voor je ticket betaald hebt kwijt, that's it!
The best firms advertise the least...
pi_83493414
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:56 schreef Tegan het volgende:
Als je je incheckkaart uitgeprint hebt, dan heb je verder niets nodig behalve paspoort?
Klopt, je hebt alleen je incheckkaart en paspoort nodig.
  woensdag 30 juni 2010 @ 16:06:34 #250
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_83494227
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:54 schreef Tegan het volgende:

[..]

Volgens mij kan beide, maar dat weet ik niet zeker meer. Maar sowieso is het veel te duur om daar iets te kopen voor die redelijk korte vlucht.
Dat is idd erg prijzig. Alleen relevant voor Noren, die kochten massaal eten (want goedkoper dan normaal).
pi_83495171
Vlieg binnenkort vanaf Eindhoven.
Iemand een idee hoelaat ik ongeveer van te voren aanwezig moet zijn? Moet ook een koffer inchecken.
3 uurtjes voor vertrek?
pi_83495547
3 uur vind ik flink overdreven, zoveel is er ook niet te doen

Ik vind een uurtje meestal zat (met koffer).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_83499740
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:06 schreef Lemans24 het volgende:

[Volgens mij kan beide, maar dat weet ik niet zeker meer. Maar sowieso is het veel te duur om daar iets te kopen voor die redelijk korte vlucht.]

Dat is idd erg prijzig. Alleen relevant voor Noren, die kochten massaal eten (want goedkoper dan normaal).
Tja, ik wil gewoon graag een flesje water drinken tijdens de vlucht: die ¤3 kan er wel van af.
Hoe dan ook: niemand die weet met welke munteenheid/munteenheden je kunt betalen aan boord?
pi_83499814
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:27 schreef littlefrankie het volgende:
Vlieg binnenkort vanaf Eindhoven.
Iemand een idee hoelaat ik ongeveer van te voren aanwezig moet zijn? Moet ook een koffer inchecken.
3 uurtjes voor vertrek?
1,5-2 uur max
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:24:56 #255
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83499937
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:19 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Tja, ik wil gewoon graag een flesje water drinken tijdens de vlucht: die ¤3 kan er wel van af.
Hoe dan ook: niemand die weet met welke munteenheid/munteenheden je kunt betalen aan boord?
Gewoon een leeg flesje mee nemen en vullen achter de douane bij de toiletten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:46:35 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_83500714
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:19 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Tja, ik wil gewoon graag een flesje water drinken tijdens de vlucht: die ¤3 kan er wel van af.
Hoe dan ook: niemand die weet met welke munteenheid/munteenheden je kunt betalen aan boord?
In principe Euro's en Engelse Ponden.
Daarnaast ook andere munteenheden (iig Noorse Kronen, andere Europese valuta zal dus ook wel kunnen), maar dan alleen met papiergeld en dan krijg je euro's terug.
pi_83500912
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:19 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Tja, ik wil gewoon graag een flesje water drinken tijdens de vlucht: die ¤3 kan er wel van af.
Hoe dan ook: niemand die weet met welke munteenheid/munteenheden je kunt betalen aan boord?
Euro en Pond

Zie boven, ik had mijn venster te lang openstaan voor ik reageerde
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_83501497
@ Lemans24 & Thetallguy: thanks
pi_83502263
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:21 schreef Rookert het volgende:

[..]

1,5-2 uur max
Ooh relax! Kan ik weer een uurtje langer blijven liggen. Portugal, here we come
pi_83502363
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:18 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Ooh relax! Kan ik weer een uurtje langer blijven liggen. Portugal, here we come
Files e.d. incalculeren
pi_83509078
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:21 schreef Rookert het volgende:

[..]

Files e.d. incalculeren
Ga met de trein, al weet je het daar natuurlijk ook nooit mee....
pi_83535756
Kreeg nu bij het boeken een nog nooit eerder gezien bericht: als je volgnummer op je boarding pass hoger dan 190 is moet je eerst langs de incheckbalie 60 minuten voor vertrek!

M.a.w. onze vrienden van Ryanair overboeken de vlucht en als je dan net wat te laat incheckt bekijk je het maar!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83536084
190? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Heb je een plaatje ervan? Gaat een beetje tegen hun businessmodel in, zo kost het meer werk/geld!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:31:00 #264
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_83540701
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:53 schreef JohnDDD het volgende:
Kreeg nu bij het boeken een nog nooit eerder gezien bericht: als je volgnummer op je boarding pass hoger dan 190 is moet je eerst langs de incheckbalie 60 minuten voor vertrek!

M.a.w. onze vrienden van Ryanair overboeken de vlucht en als je dan net wat te laat incheckt bekijk je het maar!
heb ik toch wat te veel vluchten geboekt maar nooit gebruikt, ze denken dat ik toch nooit kom opdagen.
pi_83540780
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:03 schreef Thetallguy het volgende:
190? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Heb je een plaatje ervan? Gaat een beetje tegen hun businessmodel in, zo kost het meer werk/geld!
Heb er helaas geen plaatje van, het spijt me, maar ik garandeer je dat ik het bericht kreeg.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83542255
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:33 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Heb er helaas geen plaatje van, het spijt me, maar ik garandeer je dat ik het bericht kreeg.
Als ie op je boardingpass staat kan je hem toch laten zien
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 1 juli 2010 @ 19:18:22 #267
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83542366
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:33 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Heb er helaas geen plaatje van, het spijt me, maar ik garandeer je dat ik het bericht kreeg.
Hadden wij ook! Maar wij hebben toch geen volgnr hoger dan 190.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_83542431
ik verwachtte dat het ook op de boarding pass zou staan, maar de waarschuwing kwam bij het inchecken, na het invoeren van de data in het begin

hoeveel mensen passen er ook alweer in een vliegtuig?

overigens heb ik 154, wat ik op zich nog vrij hoog vind (vlieg morgenmiddag), denk dat we die 190 misschien nog wel gaan halen

maar ja ook genoeg mensen checken in en verschijnen dan niet
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83542592
189 kunnen er in.

Heb even gezocht en schijnen nog naweeën van de aswolken te zijn oid.
quote:
They've done this because of the high level of cancellations because of the volcano.

Basically if 100 people check in online, but then 10 of them cancel, Ryanair can't re-use the sequence numbers from the cancellations, so they have to go higher than 190.

It just means that they need to check who you are and check you in properly. I've done it a couple of times.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_83543197
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:25 schreef Thetallguy het volgende:
189 kunnen er in.

Heb even gezocht en schijnen nog naweeën van de aswolken te zijn oid.
[..]


Die uitleg snap ik niet helemaal maar ik ben ook niet wiskundig aangelegd. Ik kreeg die waarschuwing overigens ook onlangs, gelukkig zat ik ver onder de 190.
pi_83543343
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:25 schreef Thetallguy het volgende:
189 kunnen er in.

Heb even gezocht en schijnen nog naweeën van de aswolken te zijn oid.
[..]


Volgens mij is dat een slimme manier om te zeggen dat ze gewoon de vluchten nog maar eens extra overboeken vanwege het hoge aantal afzeggingen, en dat ze graag zicht willen houden op het aantal passagiers
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83543806
Melding lijkt me nu ook wel overbodig, je kan max. 15 dagen vantevoren inchecken, en de aswolk is al een tijdje achter ons.

Ten tijde van de aswolk waren er natuurlijk mensen al ingecheckt waarvan de vlucht later geannuleerd was, deze mensen hebben dus nooit gevlogen. Ryanair heeft deze plaatsen later opnieuw vergeven aan andere mensen, maar omdat de oorspronkelijke mensen al ingecheckt waren kunnen ze de sequence nummers er niet meer uithalen, en zijn ze doorgegaan met nummeren.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 1 juli 2010 @ 20:06:41 #273
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83543936
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:46 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Die uitleg snap ik niet helemaal maar ik ben ook niet wiskundig aangelegd. Ik kreeg die waarschuwing overigens ook onlangs, gelukkig zat ik ver onder de 190.
Ik ook, nummer 13 ofzo.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_83544219
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:46 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Die uitleg snap ik niet helemaal maar ik ben ook niet wiskundig aangelegd. Ik kreeg die waarschuwing overigens ook onlangs, gelukkig zat ik ver onder de 190.
Nee. Hun online systeem geeft iedere passagier een volgnummer (1, 2, 3, 4, 5, etc.). Als 2 en 3 dan cancellen, en er passen 190 passagiers in het vliegtuig, dan telt dat online boekingssysteem gewoon door (omdat 2 en 3 al bestaan) tot 192 dus. Die zorgt dus blijkbaar alleen dat het totale nummer van passagiers die niet cancellen 190 is en dan moet het personeel handmatig jou op het vliegtuig je goede nummer geven oid.
pi_83547890
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:14 schreef Tegan het volgende:

[..]

Nee. Hun online systeem geeft iedere passagier een volgnummer (1, 2, 3, 4, 5, etc.). Als 2 en 3 dan cancellen, en er passen 190 passagiers in het vliegtuig, dan telt dat online boekingssysteem gewoon door (omdat 2 en 3 al bestaan) tot 192 dus. Die zorgt dus blijkbaar alleen dat het totale nummer van passagiers die niet cancellen 190 is en dan moet het personeel handmatig jou op het vliegtuig je goede nummer geven oid.
Makes sense, bedankt voor de uitleg.
pi_83548090
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:46 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Makes sense, bedankt voor de uitleg.
Graag gedaan, was een vertaling van die ene quote, dan is het nu duidelijk voor iedereen .
pi_83552506
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:14 schreef Tegan het volgende:

[..]

Nee. Hun online systeem geeft iedere passagier een volgnummer (1, 2, 3, 4, 5, etc.). Als 2 en 3 dan cancellen, en er passen 190 passagiers in het vliegtuig, dan telt dat online boekingssysteem gewoon door (omdat 2 en 3 al bestaan) tot 192 dus. Die zorgt dus blijkbaar alleen dat het totale nummer van passagiers die niet cancellen 190 is en dan moet het personeel handmatig jou op het vliegtuig je goede nummer geven oid.
Cancellen bij Ryanair? Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat doen, je krijgt toch geen geld terug. Als je niet vliegt kan je hoe dan ook achteraf je taxen terugvragen. Daarnaast kan ik op de site ook nergens die optie vinden. Denk dat ze heel sneaky op 'goedkope routes' toch zijn gaan overboeken omdat het nou eenmaal blijkt dat 10-30% van de allergoedkoopste tickets gewoon niet komen opdagen
pi_83552959
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:11 schreef sjorti het volgende:

[..]

Cancellen bij Ryanair? Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat doen, je krijgt toch geen geld terug. Als je niet vliegt kan je hoe dan ook achteraf je taxen terugvragen. Daarnaast kan ik op de site ook nergens die optie vinden. Denk dat ze heel sneaky op 'goedkope routes' toch zijn gaan overboeken omdat het nou eenmaal blijkt dat 10-30% van de allergoedkoopste tickets gewoon niet komen opdagen
Tijdens de 'ashcloud' van anderhalf/twee maanden terug kon je cancellen en je geld terugkrijgen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_83602835
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:22 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Tijdens de 'ashcloud' van anderhalf/twee maanden terug kon je cancellen en je geld terugkrijgen.
Maar dat was omdat ryanair de vluchten niet kon uitvoeren, of in een mindere mate dan normaal. Ryanair was verplicht om dat aan te bieden en heeft, uit hoofde van de baas zelf, ook duidelijk gemaakt er niet mee eens te zijn...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 13:45:11 #280
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_84232620
quote:
Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
Nu zie ik bij mijn keuzes deze uiteraard er nog bij staan maar overal wordt 11,95 administratie kosten bij geboekt (want ongeveer 30% van de ticket.)
En het leuke is ook nog dat het voor de heen en nog een keer 12 euro voor de terug reis wordt gerekend.
quote:
Uitgaand:
Administratiekosten 11,90 EUR
Inkomend:
Administratiekosten 11,90 EUR
alleen met een Prepaid Mastercard kan je hier onderuit. Maar deze heb ik niet en is volgens mij niet online ergens aan te vragen.
jullie ideeen?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:08:14 #281
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84233565
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:45 schreef Geckoo het volgende:

[..]

Nu zie ik bij mijn keuzes deze uiteraard er nog bij staan maar overal wordt 11,95 administratie kosten bij geboekt (want ongeveer 30% van de ticket.)
En het leuke is ook nog dat het voor de heen en nog een keer 12 euro voor de terug reis wordt gerekend.
[..]

alleen met een Prepaid Mastercard kan je hier onderuit. Maar deze heb ik niet en is volgens mij niet online ergens aan te vragen.
jullie ideeen?
Het verhaal over VISA electron is achterhaald, want sinds 01-01-2010 geldt dat niet meer. Prepaid Mastercard is nu idd de enige manier om te betalen zonder transactiekosten. En die kun je bij o.a. (gratis) bij Neteller halen, maar ook (tegen een kleine vergoeding) bij Entropay.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:17:01 #282
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_84233937
Kwam er laatst weer achter waarom CrynAir zo goedkoop is. Ruim een uur vertraging, alleen kwam niemand dat ons vertellen. Geeneens excuses na de landing (gelukkig ook niet dat irritante trompetje).

Moet je tegenwoordig bij het boeken aangeven om tegen extra kosten een aanspreekpunt op de luchthaven te krijgen of zo?

't Is dat zij op dit moment de goedkoopste van de drie opties naar Schotland zijn... kan niet wachten tot Easyjet weer op G'gow vliegt.
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 14:20:27 #283
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_84234086
k maakt het nog uit of ik GBP doe of kan het ook in EUR?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_84236171
Mensen die zeuren op Ryanair
  maandag 19 juli 2010 @ 15:21:22 #285
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84236332
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef Geckoo het volgende:
k maakt het nog uit of ik GBP doe of kan het ook in EUR?
EUR of GBP schijnt niet meer uit te maken tegenwoordig. Dus EUR is voor de meesten hier praktischer.
pi_84236586
Weet ook iemand hoe het systeem met die prijzen in elkaar zit.

Ik bedoel paar weken geleden was het 9 euro
toen een wee 10 euro
toen paar dagen 40% korting
Nu is het weer 8 euro

Zit hier een bepaalde logica in? of is het gewoon willekeurig
  maandag 19 juli 2010 @ 15:33:35 #287
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84236696
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:30 schreef Maxman het volgende:
Weet ook iemand hoe het systeem met die prijzen in elkaar zit.

Ik bedoel paar weken geleden was het 9 euro
toen een wee 10 euro
toen paar dagen 40% korting
Nu is het weer 8 euro

Zit hier een bepaalde logica in? of is het gewoon willekeurig
De aanbieding verandert normaal gesproken op dinsdag en vrijdag. De prijzen lijken vrij willekeurig, maar ik verwacht voor de volgende wel weer een iets lagere prijs, wellicht 5 euro.
pi_84237321
Mijn schoonouders hebben voor mij tickets besteld via RyanAir als verrassing om mijn vriendin te bezoeken. Nu heeft mijn schoonvader de boeking gedaan en heeft een type foutje gemaakt, nu staat er robbern ipv robben, en hij heeft al ingecheckt.
Heeft iemand hier ervaringen mee?? Volgens de site moet ik 100 of 150 euro bijbetalen per ticket...
pi_84237843
Nieuwe tickets kopen.
Veeeeeeeeeeeeeel goedkoper dan die 100 of 150 euro om het te veranderen
pi_84238896
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:52 schreef ElNegro10 het volgende:
Mijn schoonouders hebben voor mij tickets besteld via RyanAir als verrassing om mijn vriendin te bezoeken. Nu heeft mijn schoonvader de boeking gedaan en heeft een type foutje gemaakt, nu staat er robbern ipv robben, en hij heeft al ingecheckt.
Heeft iemand hier ervaringen mee?? Volgens de site moet ik 100 of 150 euro bijbetalen per ticket...
Bellen met de klantenservice!!! Als je het vriendelijke vraagt dan zijn ze vaak wel bereid een typo kostenloos te corrigeren!
pi_84239186
Nou helaas niet, want als ik nieuwe tickets ga bestellen ben ik ook 200,- euro kwijt... Ik ga maar eens bellen, misschien kunnen ze me wel helpen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 08:48:50 #292
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84262894
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De aanbieding verandert normaal gesproken op dinsdag en vrijdag. De prijzen lijken vrij willekeurig, maar ik verwacht voor de volgende wel weer een iets lagere prijs, wellicht 5 euro.
10 euro dus. Geen peil op te trekken...
pi_84266618
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 08:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

10 euro dus. Geen peil op te trekken...
haha idd. Neem tog nog de gok om tot vrijdag te wachten. Einde van de maand
pi_84266853
Waar praten we over
10 euro voor een vliegticket
En toch nog wachtten op die misschien 5 euro per ticket:P Hahaha, dat is best wel hilarisch
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:42:10 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84267124
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:36 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Waar praten we over
10 euro voor een vliegticket
En toch nog wachtten op die misschien 5 euro per ticket:P Hahaha, dat is best wel hilarisch
het is belangrijker welke bestemmingen en welke dagen meedoen met de aanbiedingen, dat verschilt ook nogal.
pi_84267767
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

het is belangrijker welke bestemmingen en welke dagen meedoen met de aanbiedingen, dat verschilt ook nogal.
Brussel - Milaan zit altijd in de aanbiedingen die vliegen zo vaak.

En als je voor 20 man moet boeken scheelt het tog 200 euro en welke week maakt ook nog niet zoveel uit zelfs. dus het risico durf ik wel te nemen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:50:23 #297
311200 aardbei.x
ik ben lief
pi_84275052
Ik heb 2 keer gevlogen met RyanAir (heen en terug :p ) en heb niet te klagen. De terugweg was vertraagd, maar dat kan altijd gebeuren.
Ze doen volgens mij wel moeilijk over (te veel aan) bagage, maar doet niet iedere vliegmaatschappij dat?
Hoeloeloeloeloeloeloe
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:36:36 #298
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84279295
Vorige week naar Girona lag de cabine zo ongelooflijk vol met handbagage, dat er niet eens gevraagd werd je tas van je schoot te halen. Ik voel een toeslag voor handbagage aankomen...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:49:05 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84286479
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:36 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Waar praten we over
10 euro voor een vliegticket
En toch nog wachtten op die misschien 5 euro per ticket:P Hahaha, dat is best wel hilarisch
Eigenlijk wel ja... maar ik ben er zelf ook schuldig aan, ik betaal liefst het minst mogelijk voor een ticket, en 20 euro retourtje london lklinkt leuk, maar 2 euro voor hetzelfde retourtje is eigenlijk nog leuker.
Als je dus geen vaste plannen hebt qua data kan je prima wachten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84309280
Godverdomme, ik zou dus morgen vliegen met ryanair vanaf Bremen naar Girona, nu is de vlucht van vandaag al gecanceld door stakingen in Frankrijk. Nu maar hopen dat de vlucht van morgen wel doorgaat!


Come on green white army..
pi_84314677
Stakingen duren tot morgenvroeg 7 uur. Weet niet hoe laat je vliegt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')