Dames, ik ben weer boven water. Bedankt voor de belangstelling.

Heb me inderdaad (zoals de meesten van jullie al zeiden) druk gemaakt voor niks. Heerlijk die slaappil, en daarna narcose... lekker weg en twee en een half uur later wakker. De gyn moest weer door met opereren en ik lag nog lekker te pitten dus heeft hij de verpleegster laten doorgeven dat er endometriose was gevonden(ik weet niet hoe ernstig) en hij dat allemaal heeft weggehaald. De HSG was goed, eileiders doorgangkelijk, geen rare dingen met mijn baarmoeder, dus dat is goed nieuws. Ik heb nog wel heel wat vragen aan hem maar die zal ik pas in juni kunnen stellen op de vervolgafspraak. (ik las bijvoorbeeld wat op de brief aan de huisarts over cystes maar dat artsen handschrift is zo onleesbaar, dus waar het precies over gaat weet ik niet:of ik ze nou wel of niet had? Moet het maar afwachten) Voel me niet megabrak, beetje beurse buik en af en toe die schouderpijn. Nu lekker door mijn vent verwend met thee, koekjes, tijdschriften en films dus ik kom mijn tijd wel door..
Heb gister twee vriendinnen ingelicht die compleet in shock raakten. Allebei heel lief, maar de tweede bleef doorgaan op het feit dat ik het niet eerder verteld had. Denk dat ze zich gepasseerd voelde(want voorheen vertelde ik haar alles, en nu had ik dit anderhalf jaar verzwegen)en misschien ook wel lullig omdat ze meerder malen begon over dat ik nu wel eens aan kinderen moest beginnen. Toch ging het er bij haar niet zo goed in dat dit niet om haar ging, maar iets prive is tussen mijn vent en mij. En ze bleef ook vragen over of ik het dan niet moeilijk vond dat zij zwanger raakte en beviel. Lastig om uit te leggen dat ik superblij was voor haar, en geen jaloezie voelde, maar ook gewoon zo graag wilde. Maar jeetje, ik ben van het begin tot het einde superenthousiast geweest, naar alle babywinkels meegegaan, heb zelfs haar babyshower georganiseerd. Ze vroeg zich af of we daarom wat minder vaak afspraken, dat ik het niet aankon om haar met haar baby te zien. Neehee.... ik kon het eerder niet aan dat ze de hele tijd zat te pushen dat ik ook maar eens moest beginnen..plus ZIJ had minder tijd nu ze een kleintje heeft... lastig gesprek, maar ze bedoelde het denk ik wel goed...Nu de rest nog....
Droomvrouwtje wat een nare ervaring.. ik hoop dat ze in de toekomst beter voorbereid zijn, dit is wel heel onpersoonlijk terwijl het allemaal om zoiets intiems gaat...Ga inderdaad maar eerst genieten van je huwelijksdag en alles er om heen en dan weer verder...
Poezebeest, lief dat je zo met iedereen begaan bent terwijl jij steeds zo lang moet wachten.. Wachten we samen maar tot juni. Hopelijk dat daar iets uitkomt waar je wat mee kunt. Vind het wel heel heftig en moedig hoor, jij moet nu al zoveel stappen verder dan de meesten van ons...
Cisco, ik vind het een goed plan, zelfde tijd begonnen, en hopelijk ook samen (snel) zwanger. Ik zou ook beginnen met ovutesten op dag tien. Probeer een paar uur niks te drinken en dan zo'n plasje eruit te persen, en dat elke dag op de zelfde tijd (tussen 12 en 15u) werkt bij mij het best, dan mis ik hem meestal nooit!
TM wat ontzettend jammer.... ik vroeg me af, kun jij ook geen laparascopie (kijkoperatie) doen? Kunnen ze meteen die HSG doen en weet je (zoals ik) waar je aan toe bent. Ik weet het, het is even slikken, het is toch een operatie maar geeft wel veel duidelijkheid. Ik had helemaal geen klachten maar bleek toch endometriose te hebben, wat een zwangerschap kan bemoeilijken.
En Mijsje..... HIERRRRRR met die enveloppe! Ik

voor je dat hij morgen op de mat valt!
Kolonia, verkeerde topic, ik weet het, maar heb jij nog voortekentjes? Of gaat de temp omlaag..
En Tierr, waar zit jij in je cyclus?
Ook sorry voor de lap tekst!
Voor de rest van de dames een dikke