abonnement Unibet Coolblue
pi_80084339
heej toch even je best doen op een TT
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80084368
Kom met een suggestie
pi_80084540
plaatjes en linkjes naar de AGA aquascape contest
wat plaatjes en linkjes naar galleries van Takashi Amano
en verzin zelf ook wat
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 8 april 2010 @ 15:13:21 #5
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_80084959
* --H-I-M-- is er weer bij!
pi_80085643
Iemand anders zou een mooie OP maken *hint hint hint*
Maarre admiraal, wat voor een beginners co2 set heb jij?

Ik ga een bio co2 aanleggen in me plantenbak
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80085854
Ádmiraal, dus de planten groeien sneller, en de kleuren worden mooier ?
pi_80086198
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iemand anders zou een mooie OP maken *hint hint hint*
Maarre admiraal, wat voor een beginners co2 set heb jij?

Ik ga een bio co2 aanleggen in me plantenbak
Ik heb deze

Is echt het simpelste van het simpelste. Kostte ook maar 18 euro maar is voor mij een test of co2 ook echt wat doet met mijn bak. Nou die verandering heb ik idd gezien dus nu kan ik me er verder in verdiepen wat voor systeem ik wil en hoe ik dat kan wegwerken.

Planten groeien idd stuk beter, zal vanaaf even een foto posten van mijn beginnersstekjes die er inzaten en hoe ze nu zijn
  donderdag 8 april 2010 @ 16:18:59 #9
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_80087791
Ben ook wel benieuwd naar die co2 a_a
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_80088667
Wat is je budget aa ? Heb net een super mooi systeem gekocht, niet goedkoop maar wel compleet
  donderdag 8 april 2010 @ 17:27:55 #11
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80090536
TVisP
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80093721
Mijn man zit braaf stenen stuk te slaan in de badkamer
20 cent per kilo op de tuinafdeling, of 5 euro per kilo op de aquariumafdeling. Belachelijk eigenlijk, zijn precies dezelfde stenen :|

En och, heeft hij ook wat te doen
pi_80100135
Zolang het maar geen kalk enzo afgeeft is het goed

Zit je man ook aan een ketting? haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80106961
hmmmzz, tvp
pi_80112008
eitjes van de A. agassizii Fire-Red zijn weer opgegeten door het vrouwtje, ze moet het nog leren (ze is nog jong)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:27:43 #16
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:10:11 #17
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_80118633
ik zag vorige week een van m'n maanvissen elke keer achter een zwaardrager aanzwemmen, dus ik eens van dichtbij kijken is die zwaarddrager aan het jongen en die maanvis elke keer hap en weer een weg.....

heb de zwaardrager daarna maar even in een kweekbakje gezet, en heb nu dus nog twee jonge zwaardjes
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:11:08 #18
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_80120659
mn vuurgarnaaltjes maken het goedd de babies groeien hard en hebben het dik naar hun zin
an urge to help mankind overcomes me
pi_80122446
Hej JortK! Alles goed? Lang niet gezien hier!

NeoD; ja das apart he Platy's doen dat soms ook..
Weet je veel van zwaarddragers? Als je namelijk allemaal vrouwtjes pakt, veranderd er een vrouwtje naar een mannetje Ze kunnen gewoon transformeren die vreemde visjes haha

@Saaw; goed zo!!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80146413
Ben opzoek naar een voerkorfje zodat ik er diepvriesvoer en muggenlarven in kan doen, iemand een linkje waar ik het kan bestellen ?
pi_80153465
Als het licht uit gaat om 0.20 uur komen alle garnalen te leven lijkt het wel, ze zitten dan met ze alle op de achterwand, op de bodem overal maar overdag niet, zo jammer. Zie ze dus alleen als ik naar bed ga en af en toe overdag op de achterwand hoe kan ik ervoor zorgen dat ze zich wat veiliger voelen ? Heb maar 5 dwerg cichliden en die jagen ze niet heel de dag achterna of leeft de garnaal meer in de nacht.

Zal van de week is wat foto's maken want ze beginnen aardig te groeien :) Moet wel zeggen dat de vuurgarnaal wat meer lef heeft, die zie je overdag wel tussen de planten en het mos.
pi_80158757
Garnalen leven ook overdag
Waarschijnlijk zijn ze nog een beetje bang.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80160591
Denk het, naja ze hebben het in de nacht in ieder geval goed naar hun zin, komt goed.
pi_80161889
Updatepic!


Indraai-de-indraai!

Mijn doorzichtige aanzuigbuis is nog niet binnen.
Had de plant er dus zo voor gezet, en eigenlijk was ik wel tevreden met waar hij nu staat. Misschien laat ik 'm er dus lekker zo.

In het midden van de bak komt nog een soort huisje. Dat "huisje" (het is meer een brok bruin steen met allemaal gaten erin, maar uitleggen is zo moeilijk ) is speciaal voor de Petricola's, en ze zitten d'r ook vaak in


Zo'n voerkorfje zag ik laatst nog bij de Hornbach voor een euro, Rob. Zonde om 6 euro verzendkosten te betalen voor zoiets kleins
pi_80162260
Super mooie combi !
pi_80170213
Niemand interesse?
quote:
Hier iemand interesse in +- 20 Endlers (mannen en vrouwen). Het betreft Yellow Top Swords en N-klasse. Ik heb besloten om te stoppen met mijn aquarium (o.a. wegens steeds terugkomende draadalgplaag en aankomende renovatie van ons huis). Je mag ze gratis afhalen in De Ronde Venen (tussen Amsterdam en Utrecht).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Poecilia_wingei
pi_80175964
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 16:16 schreef Faithfulness het volgende:
Updatepic!

[ afbeelding ]
Indraai-de-indraai!

Mijn doorzichtige aanzuigbuis is nog niet binnen.
Had de plant er dus zo voor gezet, en eigenlijk was ik wel tevreden met waar hij nu staat. Misschien laat ik 'm er dus lekker zo.

In het midden van de bak komt nog een soort huisje. Dat "huisje" (het is meer een brok bruin steen met allemaal gaten erin, maar uitleggen is zo moeilijk ) is speciaal voor de Petricola's, en ze zitten d'r ook vaak in


Zo'n voerkorfje zag ik laatst nog bij de Hornbach voor een euro, Rob. Zonde om 6 euro verzendkosten te betalen voor zoiets kleins
Goh, dat heb je mooi gedaan zeg! Petje af, heel strak gedaan op de randen.

Is een rode plant trouwens ook niets voor jouw aquarium? Of vind je dit te kitscherig?
Weet de de bijna-bewoners niet meer maar vraag het me zomaar af omdat je in ieder geval Black Mollies hebt (kweekt) en dan zouden ze heel mooi afsteken tegen het rood.

Zo'n korfje wil ik ook wel. Maar werkt het ook echt?
Ik koop allerlei voer, ook die dure geleigevallen waarbij je vissen volgens de verpakking uit je handen komen eten maar bij mij halen ze vrijwel voor alles hun vissenbek op want het moet levend zijn en anders spugen ze het even zo vrolijk weer uit. .
pi_80176081
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:22 schreef Trusten het volgende:
Niemand interesse?
[..]

[ afbeelding ]
Het zijn mooie vissen maar dit is ook weer geen heel drukke reeks.
Zet ze op MP e.d. en vraag er ook gewoon geld voor. Zo weet je in ieder geval een beetje zeker dat ze niet gevoerd zullen worden.

Of als je er toch vanaf wilt, bied je aquarium te koop aan met vissen en al. Algen scheppen en verversen. Wie weet wil je ze dan helemaal niet meer kwijt. .
pi_80176987
Guys, dit zijn toch goudkarpers, of niet soms? Die kikkers he.....

Vind het zo gek dat ze met dit formaat niet tam zijn. Maar ze zal niet voor niets het gaas hebben, denk ik.
pi_80177034
Ik heb hier allemaal zwaarddragers die nog een goed tehuis zoeken (zijn er te veel nu), dus wie interesse heeft mag ze gratis komen halen in Lelystad. Ook aardig wat jonge guppen.
pi_80178518
Met karpers ben ik niet bekend, dus daarover kan ik weinig vertellen..

Jullie bieden leuke vissen aan, maar helaas kan ik jullie hierin ook niet helpen, omdat mijn bakken vol genoeg zitten..
Op MP zetten lijkt me het verstandigst, of naar een LFS gaan. Sommige willen dergelijke vissen wel hebben
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80214401
Ik zag een dode garnaal bij mij..
Zo te zien was ie al wat ouder (en fel rood! )
Maar de andere waren ervan aan het eten, dus ik laat em nog maar ff liggen.

Verder ben ik al een hele hoop kleintjes tegengekomen. Hopelijk binnenkort nog veel meer
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80214685
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zag een dode garnaal bij mij..
Zo te zien was ie al wat ouder (en fel rood! )
Maar de andere waren ervan aan het eten, dus ik laat em nog maar ff liggen.

Verder ben ik al een hele hoop kleintjes tegengekomen. Hopelijk binnenkort nog veel meer
de afgelopen 3 dagen leek er bij mij ook een waaierhandgarnaal dood te gaan: rood, ging zich afzonderen en deed niet veel meer. eergisteren dacht ik nog: die haalt de avond niet, maar ik laat hem nog wel even zitten. maar de volgende dag leefde hij nog en gisteravond at hij gewoon weer en liep hij alweer iets meer rond. vanmorgen zag ik hem in het donker niet meer op z'n plekje zitten dus ben benieuwd wat ik vanmiddag aan ga treffen als ik weer thuis ben
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80214735
Jammer dat een topic als dit geen mooie OP heeft...
Als ik eens een uurtje over heb, zal ik eens een poging wagen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_80214956
Eergister hebk me bio co2 trouwens in elkaar geflanst..
Maar het wil nog niet helemaal werken, dus wellicht vanmiddag/vanavond nog ff verder hobby'en
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 12 april 2010 @ 11:16:34 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_80218843
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zag een dode garnaal bij mij..
Zo te zien was ie al wat ouder (en fel rood! )
Maar de andere waren ervan aan het eten, dus ik laat em nog maar ff liggen.

Verder ben ik al een hele hoop kleintjes tegengekomen. Hopelijk binnenkort nog veel meer
ik heb regelmatig in me bak een dode garnaal. Vaak oudere grote garnalen. En die zijn binnen een uur volledig opgegeten door de andere opgegeten

heb nu 3 zwangere in me grote bak. En in me kleine garnale bak heb ik er 6 die zwanger zijn
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_80219336
Soms gaat het zo lekker he?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 12 april 2010 @ 11:47:14 #38
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_80219855
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Soms gaat het zo lekker he?
gaat mij veel te snel

binnen kort wil ik de aqua40 helemaal gaan verranderen
achterwandje er in. Filter en verwarming weg werken. Vol met planten zetten. Zooitje garnalen in en een paar kleine visjes.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 12 april 2010 @ 11:52:38 #39
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_80220025
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:27 schreef Symphonic het volgende:
Jammer dat een topic als dit geen mooie OP heeft...
Als ik eens een uurtje over heb, zal ik eens een poging wagen.
pi_80223840
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Is een rode plant trouwens ook niets voor jouw aquarium? Of vind je dit te kitscherig?
Weet de de bijna-bewoners niet meer maar vraag het me zomaar af omdat je in ieder geval Black Mollies hebt (kweekt) en dan zouden ze heel mooi afsteken tegen het rood.



Met elke rode plant die we gehad hebben, heb ik slechte ervaring. Bladeren die loslaten, hele planten die dood gaan of gedeeltelijk slijmerig worden. Ik vind rode planten heel mooi, maar ze willen het maar niet doen hier :-(

De mollies zijn trouwens weg Zitten nu in een groot 500 liter aquarium bij kennisen!
Wij hebben enkel nog de Petricola's en de Siamese Algeneter Gold
pi_80224748
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:42 schreef Faithfulness het volgende:
Siamese Algeneter Gold
deze?


dat is namelijk een chinese en geen siamese algeneter (en eet dus niet zo goed alle algen op als de echte siamese:

(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80225640
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:03 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

deze?

Klopt, het is de Chinese. Dat wist ik overigens wel, dus geen idee waarom ik siamese schreef
pi_80236433
Het gaat steeds beter, planten beginnen beter aan te slaan, 1 van de mooiste rode planten die ik heb begint nu goed aan te slaan, nog steeds geen algen gehad

Verder zie ik de garnalen steeds meer, goed dat ik er veel gekocht en nu hopen dat ze gaan paren. Verder krijg ik morgen mijn co2 set binnen, de fles heb ik al maar krijg nu de andere spullen binnen.

Heb net nog wat spul gekocht voor mijn planten:

Artikelen
-----------------------------------------------------
1 x Easy-Life Pro Fito 2000 ml (VITO-2000) = ¤28,80
1 x Easy-Life Easycarbo 1000ml (CARBO1000) = ¤23,00
1 x Easy-Life Ferro 500 ml (FERRO-500) = ¤9,00
1 x Easy-Life Kalium 500 ml (KALIUM-500) = ¤10,80

Heb geen ervaring met Ferro/Kalium maar las dat het goed voor je planten is, vandaar de koop. Iemand anders ervaring met deze 2 producten? Ga dus deze 4 producten gebruiken icm Co2 en mijn voedingsbodem, dat moet leiden tot mooie planten en een sterke kleur.
Neem aan dat ik nu alle voeding heb voor de planten ???

Heb net foto's gemaakt maar die upload ik na het sporten, vanavond.

Zag net dat de appelslakken alweer eitjes hebben gelegd, heb nu binnen 1 maand 6 grote bossen met eitjes gehad, goed voor mijn kleine dwerg kogel.
pi_80237450
quote:
[
goed voor mijn kleine dwerg kogel.
Kleine dwerg kogel ....
(sorry, ik vond dit te komisch)
pi_80241919
Als je het zo leest wel ja, dwergkogelvis Super leuk visje
pi_80243626
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:18 schreef versteegrob het volgende:
Als je het zo leest wel ja, dwergkogelvis Super leuk visje
Ja zeker leuk (heb even gegoogled).
Kunnen die kogeltjes (haha) bij zwaarddragers/guppen/coridories/anchistra's/tetra's??
pi_80243754
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef piepie het volgende:

[..]

Ja zeker leuk (heb even gegoogled).
Kunnen die kogeltjes (haha) bij zwaarddragers/guppen/coridories/anchistra's/tetra's??
zijn kogels geen brakwatervissen
pi_80245507
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Markster het volgende:

[..]

zijn kogels geen brakwatervissen
Je hebt verschillende soorten, zoet/brak/zeewater
  maandag 12 april 2010 @ 22:34:40 #49
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_80245641
Ik heb ook een poosje 2 dwergkogelvisjes in mn gemengde bak gehad maar de vraten constant aan de vinnen van mn corydorassen, en die werden daar erg gestrest van, dus toen heb ik ze maar weer teruggebracht


zijn wel mega cute
an urge to help mankind overcomes me
pi_80246215
Ik zoek nog slakken..
Gewone poelslakken, zoals iedereen die ze irritant vind en een plaag; ik wil ze graag hebben..

De botia's vervelen zich hier, en slopen me 1 dag oude planten namelijk
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80250420
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:34 schreef saaw het volgende:
Ik heb ook een poosje 2 dwergkogelvisjes in mn gemengde bak gehad maar de vraten constant aan de vinnen van mn corydorassen, en die werden daar erg gestrest van, dus toen heb ik ze maar weer teruggebracht

[ afbeelding ]
zijn wel mega cute
Daar begin ik dan maar niet aan ...
Ja ze zijn echt mega-cute ...
pi_80251309
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zoek nog slakken..
Gewone poelslakken, zoals iedereen die ze irritant vind en een plaag; ik wil ze graag hebben..

De botia's vervelen zich hier, en slopen me 1 dag oude planten namelijk
Kun je geen poelslakken kweken in de plantenkweekbak?
pi_80251821
Dat kan, maar dan moet ik er wel eerst een stel hebben
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80269053
Indraaien gaat goed. Plantjes staan er mooi bij.
Nog 13 dagen volhouden!
pi_80269404
De co2 werkt bijna, alles is aangesloten alleen het magneetventiel werkt nog niet, stroom komt niet door via het kastje van de ph-controller, afijn dat komt goed, hier de foto's. Was om 10 uur begonnen en nu bijna klaar, wel wat andere dingen tussendoor gedaan maar toch aardig wat werk.




pi_80292915
bewaar trouwens de ijkvloeistof het liefst in de koelkast: blijft het langer goed

heb zelf de mazzel dat mijn vriendin in een apotheek werkt waar ze ook met PH-meters in de weer zijn. Kan ik mooi aan zeer goede kwaliteit ijkvloeistof komen (die in de LFS staan vaak al een tijdje en staan vaak ook te warm waardoor de waarde verloopt)

ziet er leuk uit dat setje, ben benieuwd hoe het na een tijdje allemaal gaat
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80294097
Probleem is alleen daar waar de stekker van het magneetventiel in moet niet werkt, het lampje brand wel als er geen stekker in zit, doe je de stekker erin dan werkt het niet meer, heel vaag. Mooi irritant want nu moet ik met de hand co2 toevoegen ivm via de controller.
pi_80294225
220v magneetventiel? anders even een lamp eraan hangen ipv het magneetventiel en even aan het testen gaan. een lamp zie je wat sneller van of hij goed werkt zonder dat je een stoot co2 in je aquarium pompt

kun je meteen zien of het aan de controller of aan het magneetventiel ligt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80294831
Heb het al getest met een oplader van de iphone maar die laad niet op, heel irritant. Het stomme is wanneer er geen stekker in het apparaat zit het rode lampje wel brand, dan staat er stroom op, ga nog maar even wat aanklooien, hij moet en zal het doen.

Zal de ijkvloeistof in de koelkast bewaren, moet ik trouwens de eerste 2 weken echt iedere dag ijken ?
pi_80295650
Dit kastje is het probleem, zoals je kan zien aan beide rode puntjes geeft het apparaat aan dat het werkt en er stroom op staat, echter als ik de stekker van het magneetventiel aansluit dan komt er geen stroom door, iemand een tip hoe ik dit werkend kan krijgen ? Ben al bijna een hele dag bezig dit te maken maar het lukt nog steeds niet. En het stekkerblok lijkt wel uit een andere land te komen, kan het daaraan liggen ?

pi_80295852
op je plaatje heb je de controller nog op SET ipv PH staan. nou heb ik niet dezelfde controller, maar bij mij doet het magneetventiel het ook niet als hij niet in de PH modus staat

en ijken: zou niet zo vaak nodig moeten zijn. ik zou hem wel een aantal keer controleren. als hij veel verloop heeft is de PH-probe oud/defect/uitgedroogt geweest en kan je hem weggooien...... een ander teken is als hij er erg lang (uren) over doet om een stabiele waarde te meten in je ijkvloeistof (dit duurt altijd even, maar dus geen uren)

mijn probe heeft in 6 maanden tijd bijv. max 0.1 verloop

tip om problemen te voorkomen als het magneetventiel kapot gaat en dan open blijft staan: zet je naaldventiel op de fles niet vol open, maar probeer een instelling te vinden waarbij je magneetventiel ongeveer 90% van de tijd open blijft staan zonder dat je PH te laag wordt. hiermee voorkom je dat je bij een kapot magneetventiel (die krengen blijven meestal open staan als ze kapot gaan) al je vissen vermoord doordat de PH omlaag kiepert...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80296392
Hehe je hebt het geraden Leipo, kwam er gelukkig net achter en het werkt. Mijn ph is momenteel 7.7/7.5 maar ik kan hem dan toch nog niet instellen op ph 7 ? Deed dat namelijk net en er kwam echt veel co2 vrij vandaar dat ik de ventiel iets heb dichtgedraaid en hij staat nu op 7.5 en dan iedere dag 1 ph naar beneden
pi_80297455
je kan de controller gewoon op 7.0 zetten.
dan kun je het ventiel iets open zetten zodat hij langzaam naar bijvoorbeeld 7.4 gaat en dan stabiel blijft. door dan iedere dag het ventiel ietsje verder open te zetten totdat hij stabiel op die 7.0 blijft dan loop je nooit risico dat je door een kapot magneetventiel je vissen vermoord

wat is trouwens je KH? belangrijk om te berekenen hoeveel je PH mag zijn om niet teveel co2 te hebben
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80299327
Mijn kh 4 is en de ph ongeveer 7.7./7.5 dus vrij weinig co2 daarom staat mijn ph straks op 7
pi_80367266
Het ijken lukt nog steeds niet, kan het ding niet eens goed instellen, hij staat namelijk op -ph ipv ph

Iemand een tip na het bekijken van de video
pi_80371246
Hmm hier kan ik niks over vertellen, behalve dat ik je aan zou raden om het boekje is te gaan lezen hierover
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80375788
Al te vaak gedaan maar hij is misschien kapot dan krijg ik een nieuwe
pi_80378100
Wat kostte jouw setje rob?
Ben aan het rondkijken voor een co2 setje gezien ik er zeer tevreden over ben
pi_80378296
ik heb zelf trouwens deze controller + accesoires

http://www.aquaplantsonline.nl/flora-mate-meter-luxe-p-850.html

heeft als voordeel dat hij zelf weet in welke ijkvloeistof hij zit en hij dan met 1 druk op de knop zichzelf calibreert. geen gekloot met schroefjes dus

en hij staat ook mooi bovenop het aquarium
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80379558
Wow, alleen is die van jou 3 x zo duur, unk ! Maar die van mij heeft nog een stekkerblok waar ik de magneetventiel stekker in kan doen, zo kan die in de nacht mooi uit, als die werkt, snik snik
pi_80379720
Sommige dingen kosten gewoon eenmaal veel geld Rob.. Dat is helaas niet anders.
Het biedt voordelen en natuurlijk wil je voor de zwemmende vriendjes het beste

Maar ik mag er vanuit gaan dat die van jou het ook moeten doen natuurlijk.. Dus ik zou de verkoper is opbellen en vragen of hij weet waar het aan ligt.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80380124
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:23 schreef versteegrob het volgende:
Wow, alleen is die van jou 3 x zo duur, unk ! Maar die van mij heeft nog een stekkerblok waar ik de magneetventiel stekker in kan doen, zo kan die in de nacht mooi uit, als die werkt, snik snik
dit is dan ook wel meteen een complete set van PH controller, navulbare electrode, 12v magneetventiel en temperatuur sensor
zo heel erg veel scheelt het dan niet meer met andere setjes die toendertijd op de mark waren. hoe het nu zit kwa alternatieven weet ik niet want daar heb ik me al een hele tijd niet meer in verdiept
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80388145
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Sommige dingen kosten gewoon eenmaal veel geld Rob.. Dat is helaas niet anders.
Het biedt voordelen en natuurlijk wil je voor de zwemmende vriendjes het beste

Maar ik mag er vanuit gaan dat die van jou het ook moeten doen natuurlijk.. Dus ik zou de verkoper is opbellen en vragen of hij weet waar het aan ligt.
Weet ik, mijn set totaal was ook ruim 300 euro maar dan moet die wel werken. Heb al veel contact met de verkoper dus het komt vast goed.
pi_80388671
Jullie zijn mij helemaal kwijt door dit soort gesprekken, moet ik zeggen

Nog 10 dagen
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 20:28:48 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80397977
Ik heb mijn visjes. .

5 neon tetra's
3 modderkruipers
2 algenetertjes.

Nu nog ff wachten en dan straks nog wat garnaaltjes... .

Die modderkruipers leken echt heel tof trouwens in de winkel, maar eigenlijk zitten ze bij mij gewoon de hele tijd onder een steen. .
pi_80398115
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:28 schreef Kreator het volgende:
Ik heb mijn visjes. .

5 neon tetra's
3 modderkruipers
2 algenetertjes.

Nu nog ff wachten en dan straks nog wat garnaaltjes... .

Die modderkruipers leken echt heel tof trouwens in de winkel, maar eigenlijk zitten ze bij mij gewoon de hele tijd onder een steen. .
niet om te zeiken hoor
maar 5 neons is wel beetje weinig hoor, zijn schoolvisjes, en klein genoeg om in groepen van 15-20 te houden in een beetje redelijke bak.
wat is je formaat.

Die modderkruipers heb ik ook (5 stuks) zie ze bijna nooit, alleen bij eten geven. (dikzakken zijn het geworden overigens )
pi_80398225
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:28 schreef Kreator het volgende:
Ik heb mijn visjes. .

Kon je het drie weken wachten niet opbrengen?
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:49:12 #78
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80398902
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:32 schreef Markster het volgende:

[..]

niet om te zeiken hoor
maar 5 neons is wel beetje weinig hoor, zijn schoolvisjes, en klein genoeg om in groepen van 15-20 te houden in een beetje redelijke bak.
wat is je formaat.

Die modderkruipers heb ik ook (5 stuks) zie ze bijna nooit, alleen bij eten geven. (dikzakken zijn het geworden overigens )
Het is geen grote bak (30 l) volgens de aquariumzaak zijn vijf tetra's om mee te beginnen prima en ze zien er gelukkig uit, zijn onderzoekend en eten goed.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 20:51:40 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80398994
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:34 schreef Faithfulness het volgende:
Kon je het drie weken wachten niet opbrengen?
Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.

En 5 stuks kan prima trouwens. Tis maar 30 liter... misschien dt er nog een paar bijkomen.
pi_80399081
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.

En 5 stuks kan prima trouwens. Tis maar 30 liter... misschien dt er nog een paar bijkomen.
Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.
pi_80399115
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.

En 5 stuks kan prima trouwens. Tis maar 30 liter... misschien dt er nog een paar bijkomen.
ow 30l is idd niet erg veel voor tetra's, houden van flink rondzwemmen namelijk

hoe groot is 30L ? 30x20x20 of iets ?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:00:24 #82
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80399345
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:53 schreef Faithfulness het volgende:
Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.
Ik heb er 2 goedjes ingegooid. 1 voor de bacteriën en voor wat andere dingen. Volgens mij ook voor nitriet.

@Markster, ik maak wel een nieuwe foto (morgen).
En geen idee van de afmetingen..
pi_80399876
oeh, ik ook foto's:




bak staat nu een jaartje
pi_80399898
moet weer even snoeien
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:15:08 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80399993
Flinke bak. Nice.
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:17:43 #86
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_80400117
En toch vind ik em er erg mooi uit zien!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:23:38 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80400404
Toch maar ff gemaakt nog.







Zoals je ziet. je vindt ze niet nauwelijks terug. .
pi_80400761
leuk design bakkie!

Lijkt me erg moeilijk zo een nanobak. Mijn bak was binnen 2 weken ofzo (vissen meteen erin met water oude aqua) in balans. sindsdien groeien me planten als kool, en is er slechts 1 vis (gup) dood waarvan ik niet weet waarom.

volgens mij is dat met zo een nanobak veel moelijker.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:36:06 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80401017
Ik heb geen idee. Maar ik heb wel langzaam groeiende planten gekozen en visjes die ook niet veel groeien. Dus ik hoop maar dat het goed gaat. En anders heb ik jullie .
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:36:25 #90
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80401031
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:30 schreef Markster het volgende:
leuk design bakkie!

Lijkt me erg moeilijk zo een nanobak. Mijn bak was binnen 2 weken ofzo (vissen meteen erin met water oude aqua) in balans. sindsdien groeien me planten als kool, en is er slechts 1 vis (gup) dood waarvan ik niet weet waarom.

volgens mij is dat met zo een nanobak veel moelijker.
Wat denk je, zouden er eventueel nog wat Tetra's in kunnen? Ik dacht zelf van wel... maar ik weet het ook niet zeker, ben geen expert.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80404304
paar erbij misschien, maar zeker niet teveel. max 8 in totaal ofzo. neon blijven misschien wel vrij klein, maar het zijn toch behoorlijk zwem-vissen, die ruimte willen hebben om te zwemmen
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 23:11:35 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80405310
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:49 schreef Markster het volgende:
paar erbij misschien, maar zeker niet teveel. max 8 in totaal ofzo. neon blijven misschien wel vrij klein, maar het zijn toch behoorlijk zwem-vissen, die ruimte willen hebben om te zwemmen
Ok. Dan laat ik het zo en dan kijk ik wel of ze gelukkig zijn .
pi_80408098
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is geen grote bak (30 l) volgens de aquariumzaak zijn vijf tetra's om mee te beginnen prima en ze zien er gelukkig uit, zijn onderzoekend en eten goed.
30 liter. Bedriegelijk is dat op de foto's want naar mijn idee lijkt het groter.
Het ziet er trouwens heel erg mooi uit! .
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:53 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.
Hoe komt het eigenlijk dat nanoaquaria deze reputatie hebben? Bij mij is het echt, hoe kleiner het bakje hoe beter het gaat.
Zelf wil ik heel graag de welbekende kleine nano en heb ook met veel belangstelling een prachtige drieluik gevolgd en het werd een algenfiasco. Maar goed, ze had de drie nano's voor het raam bovenop de verwarming gezet. . Dan kun je wel styliste zijn maar dit is niet handig.

Verder heb ik begrepen dat de verlichting van een kleine nano eigenlijk veel te veel is maar bij de wat grotere zoals Kreator en Samzz hebben zie je een zachte verlichting. Ben benieuwd hoe dat verder gaat want ik wil ook heel graag een nano voor garnaaltjes en een schooltje dwergtetra's maar durf het vanwege de teleurstellingen van verschillende houders toch niet aan. Maar wie weet is het gewoon wel onzin.
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:22:45 #94
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80408357
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak. Er zit an sich wel wat alg in, maar het loopt niet de spuitgaten uit.

Het is een erg mooie designbak en ook groter dan hij lijkt zo in het echt. Er zitten geloof ik twee 45 watt lampen in, wat voor het zijn, weet ik niet precies. Het geeft heel mooi licht
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80409238
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak. Er zit an sich wel wat alg in, maar het loopt niet de spuitgaten uit.

Het is een erg mooie designbak en ook groter dan hij lijkt zo in het echt. Er zitten geloof ik twee 45 watt lampen in, wat voor het zijn, weet ik niet precies. Het geeft heel mooi licht
Ik vind het erg mooi om te zien. Heel strak en heel mooi ingericht. Ben ook benieuwd naar het verloop want het wakkert bij mij ook weer de wens voor een kleine nano aan. Maar goed, heb een wijnton in de tuin, een hoofdaquarium, een kikkerbak en een aqua40.

Wat voor algen trouwens? Weet je dit misschien? En hoe lang al? Het is sowieso niet te zien op de foto's want het ziet er gewoon geweldig uit.
Kreator schreef dat jullie er langzaam groeiende planten in hebben gezet. Maar bij sommige algen helpen juist snelgroeiers. Zou in ieder geval niet gaan wachten tot de alg erger wordt maar het juist meteen proberen aan te pakken.
pi_80409797
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak.

Juh. Zo heb ik ook 2 lieve vissen vermoord.
Maar goed! We gaan er gewoon vanuit dat het goed gaat bij jullie!


En Stali, ik spreek uit ervaring. De hel die ik gehad heb met een 30 liter aquarium gun ik niemand. Had alles volgens "de regeltjes" gedaan. Jammer dat de regeltjes van de winkelier vaak niet de goede regeltjes zijn (behalve voor hun portemonnee).

Nu naar bedje! Liefs!
pi_80411567
Het is toch ook logisch dat een nano bak moeilijk is, iedere kleine schommeling voelen de vissen veel eerder omdat er zo weinig liters in zitten.

Stali: Hoe doen de kikkers het ?

Leuke design bak
pi_80411572
De lampen(840 - 865) zijn onderweg, ik ga ervan uit dat de Co2 binnen een goede week optimaal werkt. Dan kan ik me richten op de plantenvoeding.

Volgens de laatste test is er volgende nitraat/fosfaat aanwezig, helaas heb ik ijzer nog niet kunnen meten. Wel heb ik constateerd dat sommige planten gaten hebben, sommige bladeren helemaal kaal zijn en dat je alleen nog de skelet zien. Verder zijn bij sommige bladeren de punten geel en verder is het groei tempo in mijn ogen te langzaam, ik denk aan voeding gebrek.

Zal vanavond met wat foto's komen om het probleem te verduidelijken. Nu naar de voeding, heb de volgende 6 middelen in huis om te planten te voorzien, welke raden jullie aan en welke hoeveelheden ?

ProFito
Easycarbo
Ferro
Kalium
Nitro
Fosfo

Heb nu 1 x Ferro/Kaluim toegevoegd, Profito voeg ik wekelijks toe en Easycarbo dagelijks.

Wat is jullie advies ?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 april 2010 @ 10:08:04 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80412657
@stali: Er zit inderdaad wel wat alg in al. Ik heb nu 2 algeneters en die zijn vamorgen begonnen aan de boomstronk. Ik hoop dat het genoeg is om het een beetje onder controle te houden.
Bak staat nooit in de zon.

Overigens moest ik wel een half uur zoeken, ondanks de kleine bak, om alle visjes te vinden. . 1 van de moddereters voelt zich al thuis want die was aan het rondzwemmen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:43:25 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80413332
Modderkruipers

Volgensmij is het draadalg. Het zou idd goed zijn dat te verwijderen...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 april 2010 @ 10:45:13 #101
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80413366
Oja, ik was nog niet wakker.
pi_80413957
als je ooit appelslakke wilt hebben, mijne hebben inmiddels 2 dotten met eitjes gelegd dus binnenkort slakken in overvloed
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 april 2010 @ 11:20:24 #103
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80414081
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:14 schreef Markster het volgende:
als je ooit appelslakke wilt hebben, mijne hebben inmiddels 2 dotten met eitjes gelegd dus binnenkort slakken in overvloed
Cool. Ik ga denk ik eerst ff afwachten hoe het gaat nu en dan straks een paar garnaatljes erbij. Dan is het ook wel vol denk...
Doen die appelslakken nog iets nuttigs?
pi_80414403
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Cool. Ik ga denk ik eerst ff afwachten hoe het gaat nu en dan straks een paar garnaatljes erbij. Dan is het ook wel vol denk...
Doen die appelslakken nog iets nuttigs?
alles opruimen wat jij er niet inwilt

zijn net stofzuigers
pi_80446949
Vandaag wat garnalen gekocht, heb nu de volgende garnalen in me bak, ziet er echt super gaaf uit, zal straks wat foto's maken

Neocaridina Heteropoda 500
Vuurgarnaal 150
Japonica's 200
Blue pearl 10
Crystal red 10

Verder complimenten gehad van een ervaren aquarium houder
pi_80447228
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:32 schreef versteegrob het volgende:
Vandaag wat garnalen gekocht, heb nu de volgende garnalen in me bak, ziet er echt super gaaf uit, zal straks wat foto's maken

Neocaridina Heteropoda 500
Vuurgarnaal 150
Japonica's 200
Blue pearl 10
Crystal red 10

Verder complimenten gehad van een ervaren aquarium houder
Serieus,waarom zo veel?
En de Neocaridina Heteropoda is de vuurgarnaal. Alleen daarbij het verschil dat de Neocaridina een wildkleur garnaal is waar nog niet mee gekweekt is. Zeg maar de voorloper van de vuurgarnaal. De vuurgarnaal is speciaal op kleur gekweekt. Daarbij, als je bijv 30/40 vuurgarnalen zou kopen dan heb je ook binnen enkele maanden de hoeveelheid die je nu gekocht hebt.

Leuke hoeveel wel hoor ben benieuwd hoe ze het gaan doen
pi_80447625
Kreeg dit weekend 2 leuke aanbiedingen dus vandaar maar ben er blij mee en ze kunnen nu lekker paren.
pi_80448792
Benieuwd naar de foto's Rob!

Hoe gaat het met je kikkertjes, Stali? ^^
pi_80462372
Foto's !

Vandaag dus veel garnalen binnen gekregen, ben benieuwd hoe snel zich gaan vermeerderen. Heb een harem dwergcichliden maar alleen de man zal af en toe een garnaaltje pakken, denk ik. Verder heb ik 1 dwergkogelvisje maar die kan volgens mij geen garnalen eten, de groep gaat dus aardig groeien. Straks als ik 5 discussen heb zullen er iets meer garnalen sneuvelen maar ik denk dat zich snel genoeg zullen vermeerderen, afijn hier de foto's !

Tevens zien jullie rechts de rode planten, vind deze echt super alleen hij staat onder een aantal waterplanten waardoor er te weinig licht binnen komt, daarom ga ik deze verplaatsen naar de linkerkant, aan de rechtkant komt dan een huisje van leisteen, die komt deze week binnen, dat is bedoelt voor de l134, het begint er aardig op te lijken nu. Alleen nog de ph-controller zien te fixen en dan is het aquarium qua inrichting af

Had trouwens 1 dag witte stip gehad deze week, heb de temperatuur verhoogd naar 30 graden en na 1 dag was het alweer over, iemand enig idee hoe zoiets kan komen ? Zit bijna nooit meer in het aquarium, verver wekelijk water, al een tijdje geen nieuwe vissen meer of zit witte stip in je water en is de kans altijd aanwezig ?

De hobby wordt met de dag leuker op deze manier, eindelijk geen tegenslag meer. Hoef me nu niet elke ochtend zorgen te maken of er geen dode vissen zijn, de waaiergarnalen verschalen ook wekelijks dus alles wijst erop dat het de goede kant op gaat. Moet alleen mezelf echt leren beheersen met voeren, geef nu dagelijks levend voer (artemia en rode muggenlarven, verder af en toe nog wat diepvriesvoer/vlokvoer)

De co2 voeg ik nu via de druppelmethode toe, dit doe ik nu al 3 dagen en het lijkt erop dat ik het al kan merken. 1 plant is nu binnen 3 dagen verdubbeld in groei ! Echt ziekelijk snel, krijg dinsdag me lange snoeier binnen van 60cm dus dan kan ik aan de slag. Verder komen morgen al me nieuwe lampen binnen, dan wordt alles nog groener, roder en mooier


Garnalen bende


Totaal plaatje


Eindelijk wordt de mosbal gebruikt


Deze mooie groene plant groeit nu super snel, weet iemand de naam ? En kan ik deze toppen en hierdoor vermeerderen ?

Volgende week komen er betere foto's, jullie moeten het hier nu even mee doen.
  Official ESF Kreviewer maandag 19 april 2010 @ 11:58:07 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80475773
Mooi aquarium Rob. .

Iemand een idee waarom mijn visjes nogal schuchter zijn? Schrikkerig enzo. Terwijl ik eigenlijk niet veel in de buurt ben...ik doe alleen smorgens de lamp aan, voeren en lamp uit. Toch zodra ik ook maar iets in de buurt kom, floep weg. Is dat gewoon iets waar ze aan moeten wennen?
pi_80476185
Vissen zijn soms gewoon zo
Mijn clownen zijn echt beesten.. Ze sloopte me planten, en zodra ik in de buurt was, zaten ze verstopt in een hoekje

De maanvissen daarin tegen vinden mij te interessant voor woorden, en kijken meteen naar boven als ik langsloop (omdat ze dan verwachten dat ze eten krijgen ), en deze vluchten totaal niet voor me..

Bij tetra's heb ik meerdere keren ervaren dat ze vluchten voor mensen..
Gedeeltelijk is het gewenning, en gedeeltelijk is het iets wat van nature is denk ik zo
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80476424
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:58 schreef Kreator het volgende:
Mooi aquarium Rob. .

Iemand een idee waarom mijn visjes nogal schuchter zijn? Schrikkerig enzo. Terwijl ik eigenlijk niet veel in de buurt ben...ik doe alleen smorgens de lamp aan, voeren en lamp uit. Toch zodra ik ook maar iets in de buurt kom, floep weg. Is dat gewoon iets waar ze aan moeten wennen?
Is idd iets wat met de tijd minder wordt
Zo te zien op je foto heb je genoeg schuilplekken dus dat is het probleem in ieder geval niet


@Rob: mooie bak hoor , hou wel rekening ermee als je appelslakken overlijden je een hoge nitrietpiek krijgt wat dodelijk kan zijn voor je garnalen?.
Verder ziet het er goed uit
pi_80480828
Hmm waarom zullen mijn appelslakken overlijden ? Heb ze pas 4 maanden en heb nu al 6 nestjes gehad of bedoel je wat anders ? Moet inderdaad geen nitriet hebben.

Krijg morgen een leisteen huisje binnen met 12 holen, ben benieuwd
pi_80489859
@rob
Je plantje is zo te zien Belgisch groen, en dat kan je prima toppen en weer planten!
Wanneer komen je discussen? op welke temperatuur ga je dan je aquarium instellen?
Het ziet er nu erg leuk uit! (weet je het echt zeker dat je discussen hierbij gaat doen??)
pi_80498242
Discussen komen op 28 graden, ze komen zeker. Ga het nog 1 keer proberen en pak het dit keer beter aan. De bak is nu stabiel alleen de ph-controller werkt nog niet. Als deze werkt breng ik de ph van 7.7 naar 6.8 dus verwacht dat ik ze over 2/3 weken eindelijk kan komen. Dan is me vriendin eindelijk blij

Goed nieuws: Heb binnen 2 weken een nieuwe elektrode voor mijn co2 set, duurt wel beetje lang maar hierna werkt mijn ph-controller hopelijk. Nu voeg ik co2 toe via de bellenmethode, verre van ideaal maar er komt co2 binnen.

Morgen ochtend komen de 2 nieuwe lampen binnen, een huisje van leisteen en 4 bosjes Ammannia senegalensis (Cognacplant). Verder nog wat planten voeding, een handig plantentang van 60cm

Verder moest ik toch nog wat planten verplaatsen in het aquarium ivm licht van de drijfplanten, zal morgen avond weer wat foto's posten van het totaal plaatje

ps: Het is hier wel een stuk rustiger dan eerst, jammer

[ Bericht 51% gewijzigd door anon_10041401 op 20-04-2010 00:50:10 ]
pi_80521013
Vannacht voor ik naar bed ging, wierp ik nog een blik op tijdelijke aquarium. Tot mijn grote schrik hingen daar 7 vissen naar lucht te happen bovenin het aquarium. Ik grijp mijn watertest en constateer tegelijkertijd dat het filter niet meer werkt. Geen tijd voor testen, tijd voor actie. Met gemak krijg ik de visjes in het netje. Lusteloos en apatisch. Ik stop ze in een opvangbakje (echt tupperware!) en doe er wat druppels easylife bij.

Wat te doen? Allereerst test ik het water van zowel de bak die staat in te draaien als de bak waar de visjes tijdelijk inzitten. De waardes komen overeen, behalve het nitriet, dat in de bak waar de visjes zaten lichtelijk hoog is. Ondertussen check ik het filter. Is het stopcontact stuk? Stekker eruit? Nee, alles zat goed. Hij is stuk. Fuck fuck fuck.

Er zit niets anders op dan de visjes in de nieuwe bak te doen. 5½e dag te vroeg. Het is niet anders. Tot half vijf ben ik ben ik bezig met langzaam druppelen, dan doe ik de visjes in de nieuwe bak. Met angst in het hart ga ik naar bed.


Rond 9 uur vanmorgen word ik wakker. Ik spring uit bed om de visjes te bekijken. Zullen ze nog leven?
En jawel; De visjes zwemmen vrolijk in de nieuwe bak rond. Ze hebben hun kleur terug en komen direct af op het geluid van het openen van het voerluikje (wie zegt dat vissen dom zijn? ).

Komende dagen zal ik vaak het water testen en alles goed in de gaten houden.
Tot zover het nachtelijk avontuur
pi_80522654
Boh das een flink avontuur voor in de nacht

Mooi dat je ze nog hebt kunnen redden.
Daarom is het altijd verstandig om evt wat noodspullen te hebben liggen.
Daaronder een bruissteen + luchtpomp, reservepomp of onderdelen voor een extern filter.

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80526429
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Boh das een flink avontuur voor in de nacht

Mooi dat je ze nog hebt kunnen redden.
Daarom is het altijd verstandig om evt wat noodspullen te hebben liggen.
Daaronder een bruissteen + luchtpomp, reservepomp of onderdelen voor een extern filter.


Dit WAS het noodspul
Heb nog wel een kleine 30liter bak, maar die wilde ik pas v/d week gaan indraaien, omdat er nu al 2 grote aquaria stonden
pi_80535482
En zoiets dan net ontdekken als je op punt staat naar bed te gaan.
Ben in ieder geval blij te horen dat je ze hebt gered en het zo goed is gegaan.

Btw, loop je filter wel nog goed na he? Misschien is het slechts vastgelopen door wat vuil. Heb ook wel een keer gedacht dat er een filter kapot was maar bij lang naspoelen met heet water kwam er ineens vieze slijmerige drek uit. Zal wel een bijna vergaan plantenblad zijn geweest.
pi_80535545
Ps. Kikkers gaat het heel goed mee. Het is weer een best bakje met maar 28 liter gevuld. Grmbl, misschien moet ik mijn hoofdbak maar weg doen want klein gaat gewoon het beste. Alle snor en baardalg waren uit de hoofdbak helemaal verdwenen en nu ineens sinds een paar dagen heb ik weer allemaal draadalg. .

Weet iemand van jullie of het vaste filter van de Juwel gewoon bagger is? Dat idee heb ik nl. omdat er op het wateroppervlak altijd fijne "stofjes" lijken te drijven. Ik vul het filter enkel in beide vakken met witte dotten filterwatten. Is dit misschien verkeerd?
pi_80538017

Wat planten voeding, ben nu wel compleet


Totaal plaatje, wat vinden jullie van de inrichting ? Ben nu klaar, eindelijk. Er komen alleen nog wat l134 in en natuurlijk de discussen. Heb er nieuwe lampen in gedaan, veel mooier licht en de planten gaan er beter van groeien.
pi_80538584
ziet er leuk uit, beetje kaal alleen aan de linkerkant.

daarbij ben je nooit klaar. Ik gooi me planten zowat elke 2 maanden weer een beetje om

"denk toch dat die plant daar mooier staat "
pi_80539538
Deed ik ook maar nu niet meer, rust in de bak
pi_80544101
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:41 schreef Stali het volgende:
Weet iemand van jullie of het vaste filter van de Juwel gewoon bagger is? Dat idee heb ik nl. omdat er op het wateroppervlak altijd fijne "stofjes" lijken te drijven. Ik vul het filter enkel in beide vakken met witte dotten filterwatten. Is dit misschien verkeerd?
Is dat zo'n zwarte bak met aan de ene kant waar het filter uitkomt, en de andere kant waar sponzen en watten in zitten?

Zo ja; heb je bij de linkerkant (uitstroom) geen pijpje op het pompje zitten? Want dan gaat ie net wat "harder", omdat het niet uit z'n geheel eruit komt..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 21 april 2010 @ 14:08:37 #125
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80558763
Ik zit eraan te denken om mijn L144 kweekbak om te bouwen naar een garnalenbak
  woensdag 21 april 2010 @ 23:31:17 #126
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_80581585
Wat de meesten hier in een week aan hun bak prutsen doe ik in een jaar
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_80585207
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:31 schreef Prowl het volgende:
Wat de meesten hier in een week aan hun bak prutsen doe ik in een jaar
och bij mij gaat het in vlagen. zo is mijn bak nu weer geheel overgroeid omdat ik al in ruim een maand niet gesnoeid heb (alleen eten gegeven en water ververst)

en soms ben ik een week lang elke dag aan het prutsen

[ Bericht 0% gewijzigd door Leipo666 op 22-04-2010 08:15:00 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80585250
Dat heb ik zelf ook altijd..
De ene keer doe ik er minder aan, dan de andere keer
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80587288
Even een ordinaire crosspost maar misschien kunnen jullie mij helpen.

Heb een Trofis aquariu, een super mooi aquarium alleen de lampen en de lamp kap vind ik 3 keer niks.
De lampen waren slecht, er zat zelfs een lamp in voor een zeeaquarium en verder is de lamp helaas een stuk korter dan de totale bak. Heb de lampen vervangen door een 865 achter te plaatsen en voor een 840 te plaatsen. De totale lengte van de lampen zijn 83.5cm en de bak zelf is 120cm. Hierdoor is er dus bijna 40cm wat geen licht krijg. Heb hier al contact over gehad met de bouwers van dit merk, zij zeggen dat door de witte kap het licht weerkaatst.

Tja of ik dit moet geloven weet ik niet, maar nu zag ik reflectoren van juwel van een soort aluminum en zij beloven 100% extra licht, in hoeverre klopt dit en zou dit echt werken. Heb namelijk het gevoel dat de planten in de hoek van mijn aquarium het beduidend slechter doen dan de planten in het midden. Hier foto's van de lampen kap en er is duidelijk te zien hoeveel licht ik mis.

Wat is jullie advies? De reflectoren van juwel zijn gelukkig vrij goedkoop maar ben benieuwd wat jullie aanraden. Zijn er bijvoorbeeld ook andere reflectoren op de markt ?


Hier ze je goed dat je bijna 20cm licht mist aan beide kanten


Voorzijde
pi_80588012
wit reflecteerd beter dan aluminium

standaard 54w T5 is 120cm, maar je hebt ook een speciale lengte voor Juwel bakken van 115cm (zodat deze perfect in 120cm aquaria passen)
misschien kun je het een en ander zo aanpassen dat deze lampen passen?

maar ik ken het probleem: de buitenste randen zijn altijd het lastigst. zelf plaats ik daar cryptocorynes en vallisneria omdat die wel met het mindere licht om kunnen gaan
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80589038
ff mijn garnaaltje spammen hoor







Binnenkort betere camera met Macrolens dus scherpere foto's
pi_80589169
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:04 schreef Leipo666 het volgende:
wit reflecteerd beter dan aluminium

standaard 54w T5 is 120cm, maar je hebt ook een speciale lengte voor Juwel bakken van 115cm (zodat deze perfect in 120cm aquaria passen)
misschien kun je het een en ander zo aanpassen dat deze lampen passen?

maar ik ken het probleem: de buitenste randen zijn altijd het lastigst. zelf plaats ik daar cryptocorynes en vallisneria omdat die wel met het mindere licht om kunnen gaan
Goede tip, zal eens naar de indeling kijken.
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 april 2010 @ 10:51:31 #133
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80589459
Is fluwel en fluval trouwens hetzelfde merk?
  donderdag 22 april 2010 @ 11:13:22 #134
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_80590114
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:51 schreef Kreator het volgende:
Is fluwel en fluval trouwens hetzelfde merk?
Volgens mij is fluwel niet eens een merk en moet het gewoon fluval zijn
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 april 2010 @ 11:27:46 #135
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80590583
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:13 schreef Prowl het volgende:
Volgens mij is fluwel niet eens een merk en moet het gewoon fluval zijn
ja dat dacht ik dus ook, omdat ik een Fluval heb.
  donderdag 22 april 2010 @ 17:30:27 #136
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80604135
Is er trouwens iemand in de regio Den Haag die nog wat vuurtjes voor mij heeft?
  Official ESF Kreviewer zondag 25 april 2010 @ 00:31:05 #137
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80683725
ik heb 2 oranje dwergkreeftjes en 15 vuurgarnalen gekocht. Beestjes hebben de bak al bijna helemaal schoongegeten. . Zelfs de draadalg verdwijnt redelijk vlot nu.

Kreeftjes zijn wel duur. .

[ Bericht 83% gewijzigd door Kreator op 25-04-2010 10:38:59 ]
pi_80716367
Zoals jullie weten mis ik ongeveer 40 cm aan licht, aan beide kanten 20 cm.

Nu kan ik voor een nieuwe lichtbalk gaan van

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=7&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

icm 1 planten lamp en een normale lamp

planten lamp

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=34&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

normale lamp

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=82&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

Wat vinden jullie ? Doen voor 200 euro ben ik dan klaar? En welke lampen zouden jullie kiezen ? 2 x de planten lamp of beide 1 lamp ?
pi_80717623
quote:
Op zondag 25 april 2010 00:31 schreef Kreator het volgende:
ik heb 2 oranje dwergkreeftjes en 15 vuurgarnalen gekocht. Beestjes hebben de bak al bijna helemaal schoongegeten. . Zelfs de draadalg verdwijnt redelijk vlot nu.

Kreeftjes zijn wel duur. .
Ik betaalde iets van 15 euro per 2 geloof ik..
Wat heb jij ervoor betaald dan?
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:10 schreef versteegrob het volgende:
Zoals jullie weten mis ik ongeveer 40 cm aan licht, aan beide kanten 20 cm.

Nu kan ik voor een nieuwe lichtbalk gaan van

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=7&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

icm 1 planten lamp en een normale lamp

planten lamp

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=34&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

normale lamp

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=82&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

Wat vinden jullie ? Doen voor 200 euro ben ik dan klaar? En welke lampen zouden jullie kiezen ? 2 x de planten lamp of beide 1 lamp ?
Kun je de lampen niet aanpassen, en wat aan de inrichting veranderen, en wat planten die weinig licht nodig hebben, aan de buitenkant plaatsen? Kost je maar een paar euro, mocht je dan wat planten bij moeten nemen, maar das net zo effectief
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 08:14:25 #140
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80717940
quote:
Op maandag 26 april 2010 07:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik betaalde iets van 15 euro per 2 geloof ik..
Wat heb jij ervoor betaald dan?
10 euro voor 13 garnaaltjes en 20 euro voor het kreeftenpaartje.
pi_80718117
Voor kreeftjes een fikse prijs, maar als ze het goed doen maakt dat niet veel meer uit
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 april 2010 @ 10:17:18 #142
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 13:07:36 #143
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80724880
Misschien een domme vraag hè. Maar eh.. ik heb sinds vrijdag dus die garnaaltjes.. en nu liggen er 2 of 3 witte velletjes van die garnalen op de bodem (die worden opgegeten door de kreeftjes). Vervellen die beestjes of zijn dat overleden garnalen? .
pi_80724920
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:07 schreef Kreator het volgende:
Misschien een domme vraag hè. Maar eh.. ik heb sinds vrijdag dus die garnaaltjes.. en nu liggen er 2 of 3 witte velletjes van die garnalen op de bodem (die worden opgegeten door de kreeftjes). Vervellen die beestjes of zijn dat overleden garnalen? .
Die vervellen dus dat is goed nieuws, dan groeien ze en zijn ze te groot voor hun oude schaal.
En de velletjes kan je gewoon laten liggen, zitten veel voedingsstoffen in die goed zijn voor de garnalen en kreeften
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 13:10:17 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80724964
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die vervellen dus dat is goed nieuws, dan groeien ze en zijn ze te groot voor hun oude schaal.
En de velletjes kan je gewoon laten liggen, zitten veel voedingsstoffen in die goed zijn voor de garnalen en kreeften
Ah cool. Ze hebben dan ook al veel gegeten en opgeschoond. Dus goed nieuws.
En idd, ik laat het gewoon liggen, het kreeftje was er al 1 meester aan het maken.
pi_80725123
een dode garnaal is rood, duidelijk anders dus dan een leeg wit velletje (al schrikt volgens mij iedereen wel de eerste keer )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 13:17:32 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80725169
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
een dode garnaal is rood, duidelijk anders dus dan een leeg wit velletje (al schrikt volgens mij iedereen wel de eerste keer )
Mja, je bent niet 24/7 bij de bak, dus het kan zijn dattie al leeggezogen was natuurlijk. . Maar ik ging ook wel uit van vervellen.
pi_80725309
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
een dode garnaal is rood, duidelijk anders dus dan een leeg wit velletje (al schrikt volgens mij iedereen wel de eerste keer )
Bij mij zijn ze lichtroze heb zelfs een garnaal gehad die vol met haren zat (schimmel) maar denk dat ie al langer dood was
  maandag 26 april 2010 @ 14:00:30 #149
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80727786
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:00 schreef JortK het volgende:
a_a heb jij nog vuurgarnalen over?
Nog niet genoeg, heb er wel 8 die zwanger zijn maar dat kan nog 2 weken gaan duren. En daarna heb ik wel genoeg om met je te delen
  maandag 26 april 2010 @ 14:37:28 #151
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80727890
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:34 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nog niet genoeg, heb er wel 8 die zwanger zijn maar dat kan nog 2 weken gaan duren. En daarna heb ik wel genoeg om met je te delen
Wellicht ruilen tegen wat L144 kleintjes
pi_80729410
Vervellen gaat razendsnel..
Kijk maar; http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=QKoeeVcacDY
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 april 2010 @ 15:31:30 #153
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80730591
Gaaf om te zien zeg
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 16:47:31 #155
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80732343
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vervellen gaat razendsnel..
Kijk maar; http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=QKoeeVcacDY
Cool. Dat gaat idd wel aardig rap.
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:57:56 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80752793
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
ff mijn garnaaltje spammen hoor

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Binnenkort betere camera met Macrolens dus scherpere foto's
Oohh, dat ziet er leuk uit.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_80752918
Garnalen zijn zeker leuk, heb er nu bijna 1000 in mijn aquarium zitten
Morgen de l134 ophalen, kan niet wachten !
pi_80756374
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:59 schreef Faithfulness het volgende:
Gaaf om te zien zeg
Idd.. Dat moest ik jullie gewoon laten zien haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 april 2010 @ 09:41:10 #159
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80756465
M'n ene kreeftje heeft een holletje gegraven onder een steen, is erin gekropen en zit daar nu al een dag. Misschien toch maar es een andere oplossing bedenken. Zodat ik ze ieg kan zien.

Pompje maakt ook ineens meer geluid dan voorheen.
pi_80756882
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:41 schreef Kreator het volgende:
Pompje maakt ook ineens meer geluid dan voorheen.
vuil? even schoonmaken helpt dan vaak
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80756955
Kreeftjes verstoppen zich vaker.. Dan gaan ze opzoek naar voedsel etc als het donker is
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 april 2010 @ 10:01:45 #162
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80757055
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:55 schreef Leipo666 het volgende:
vuil? even schoonmaken helpt dan vaak
Ben bang dat ik het zelf heb veroorzaakt. Had pompje even uitgezet en nét iets te lang gewacht na het insteken vd stekker om het reservoir bij te vullen (secondenwerk) met water zodat ie gelijk pompt. Sindsdien maakt ie een beetje rammelend geluid. .
pi_80757158
luchtbellen in de pomp kunnen ook behoorlijke herrie maken. even proberen die luchtbellen eruit te halen (wet niet wat voor pomp je hebt)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 april 2010 @ 10:19:58 #164
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80757597
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:05 schreef Leipo666 het volgende:
luchtbellen in de pomp kunnen ook behoorlijke herrie maken. even proberen die luchtbellen eruit te halen (wet niet wat voor pomp je hebt)
Zal eens kijken. Het klinkt meer als het aanzuigdingpompje die in het apparaat zit. Geen idee wat voor pomp. Zit ingebouwd in de bak.
pi_80775807
Mijn man krijgt z'n eigen bakje met 2 kogelvisjes. Hij wil ze ZOOOOOO graag
pi_80779223
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:41 schreef Kreator het volgende:
M'n ene kreeftje heeft een holletje gegraven onder een steen, is erin gekropen en zit daar nu al een dag. Misschien toch maar es een andere oplossing bedenken. Zodat ik ze ieg kan zien.

Pompje maakt ook ineens meer geluid dan voorheen.
die beessies willen nou eenmaal beetje beschutting en privacy, net zoals zoveel grondbewoners (net zoals je modderkruipertjes )
pi_80790134
Heb hier een ziek verhaal ! Vandaag 10 kleine l134 opgehaald bij een goede kweker. Ze zien er super uit, aangezien ik nogal haast had vandaag had ik de 3 zakken niet goed gecontroleerd en had de vissen in het aquarium gedaan zonder te wachten, niet goed te praten maar ik had geen keus. Nadat ik na 6 uur thuis kwam ik gelijk kijken of alles was goed gegaan en dat was het, gelukkig Echter ging ik voor de zekerheid controleren en er zat nog een l134 in ! Hij zat in een heel klein plasje water en heeft het gewoon overleefd en dat 6 uur lang zonder echt onder water te zijn, echt wow !

Ga nu proberen goede foto's te maken

Hier wat foto's, sorry voor de slechte kwaliteit, heb de camera nog niet echt door, zal morgen betere foto's proberen te kijken. Vind de L134 echt zo super super super mooi !

Sommige hebben al gegeten wat een goed teken is


Deze heeft zijn huisje al gevonden




De L168, stoere vis heb hem alleen nog nooit zien eten, apart.


Wat 2 algentabletten kunnen doen, veel garnalen en zelfs de waaiergarnaal komt kijken.

[ Bericht 39% gewijzigd door anon_10041401 op 28-04-2010 00:28:34 ]
  Official ESF Kreviewer woensdag 28 april 2010 @ 09:19:48 #168
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80794731
Ziet er mooi uit Rob.
Die kweker waar ik mijn garnalen vandaan had voerde ze ook algentabletten. Zal wel goed zijn dan. .
pi_80797818
Garnalen eten alles maar voerde de tabletten meer voor de L134 en de sterbai maar als die geen zin in hebben komen de garnalen kijken maar het zijn mooie beestjes.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:24:52 #170
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80799760
Zeker, begin het vak te leren, eindelijk. Veel rust en verversen en het komt allemaal goed.
pi_80800647
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:01 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, begin het vak te leren, eindelijk. Veel rust en verversen en het komt allemaal goed.
Dat zeg je steeds nadat je er weer nieuwe vissen in hebt gegooit
pi_80802929
Valt wel mee toch, naja voor me gevoel gaat het beter en verlies geen vissen maar ga weer levend voer halen
pi_80822144
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:36 schreef versteegrob het volgende:
Valt wel mee toch, naja voor me gevoel gaat het beter en verlies geen vissen maar ga weer levend voer halen
Om toch nog dode vissen te krijgen?
pi_80835718
Ach het valt wel mee, voer geen tubiflex en rode muggenlarven laat ik 24 uur in schoon water staan. Verder is er weinig mis met Artemia en witte muggenlarven.
pi_80843841
Weer wat foto's en Stali jou mos zie je op de onderste foto, nogmaals bedankt, de garnalen vinden het super.

Omdat de L134 zo mooi is en nog wat foto's van de planten, kijk hoe snel ze groeien.





1.5 week geleden linkerkant


Nu de linkerkant


Zoals je op de foto kan zien heb ik het kienhout bedekt met veel javamos, heel mooi alleen het visdraad is echt lelijk, na hoeveel weken kan ik dit eraf halen of kan dit nooit ? Zonde want zonder het draad ziet het er super uit.
pi_80850500
Mooie foto's weer
Lekker rustig in je bak ook! Wanneer komen je discussen?

Ik zal eens proberen een foto te schieten hier thuis
pi_80850770

Zoals je ziet wat last van alg. Dit is al aan het minderen Van een bijna-hele-groene achterwand naar wat vlekken hier en daar. Remedie: Eens per week boenen met een afwasborstel.
En nee, mijn doorzichtige instroombuis is nog niet binnen en ja, er liggen wat kabels door de bak die ik nog moet wegwerken


De petricola's voelen zich helemaal thuis, en laten zich ook meer zien nu er meer steen in de bak ligt.


De bak van m'n man, waar een kogelvisje inkomt. Hij wilde geen achterwand etc, dus je ziet veel weerspiegelingen. Misschien haal ik 'm over om toch een achterwandje te gaan halen.
Het is een 60-liter panorama bakje!


Rob, volgens mij kun je die draad na een tijdje wel eraf halen. Ik weet alleen niet na hoe lang
pi_80851727
Na enkele weken moet het zijn vastgegroeid. Als het visdraad is oid, kun je het zelfs laten zitten

@Faith; mooie bak
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80851954
visdraad lekker laten zitten, javamos groeit zo snel (best kutspul, voor je het weet ligt je hele aquarium er vol mee, overal en nergens) dat je binnen no time dat draad niet meer ziet
pi_80854927
Versteeg, zoveel visdraad is heel erg lelijk en ook niet nodig. Wanneer je vanuit het midden het er slechts 1 keer op vastzet is dit voldoende, de rest er een beetje omheen draaien en het pakt.

Overigens is Javamos ook geen plaag zoals hier gesuggereerd wordt. Het groeit tot een volle bos uit en wanneer je het op een gegeven moment te veel vindt dan pluk je er wat vanaf. Niet anders als met andere planten.
pi_80855173
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:32 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet wat last van alg. Dit is al aan het minderen Van een bijna-hele-groene achterwand naar wat vlekken hier en daar. Remedie: Eens per week boenen met een afwasborstel.
En nee, mijn doorzichtige instroombuis is nog niet binnen en ja, er liggen wat kabels door de bak die ik nog moet wegwerken

[ afbeelding ]
De petricola's voelen zich helemaal thuis, en laten zich ook meer zien nu er meer steen in de bak ligt.

[ afbeelding ]
De bak van m'n man, waar een kogelvisje inkomt. Hij wilde geen achterwand etc, dus je ziet veel weerspiegelingen. Misschien haal ik 'm over om toch een achterwandje te gaan halen.
Het is een 60-liter panorama bakje!


Rob, volgens mij kun je die draad na een tijdje wel eraf halen. Ik weet alleen niet na hoe lang
Het is erg mooi geworden Faith!
En dat alg is die dezelfde als men wel eens op de voorruit heeft?


Wat voor kogelvisje nemen jullie? Tof dat-ie een eigen bakje krijgt.
Ben nog altijd blij dat ik dit ook met mijn kikkertjes gedaan heb. Ze komen op deze manier meer tot hun recht en je weet dat ze dan ook voldoende eten krijgen. Zal met het kogelvisje niet anders zijn, denk ik.
pi_80875346
Wat zijn die petricola's gaaf zeg, meer foto's
pi_80875536
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:39 schreef Stali het volgende:
Versteeg, zoveel visdraad is heel erg lelijk en ook niet nodig. Wanneer je vanuit het midden het er slechts 1 keer op vastzet is dit voldoende, de rest er een beetje omheen draaien en het pakt.

Overigens is Javamos ook geen plaag zoals hier gesuggereerd wordt. Het groeit tot een volle bos uit en wanneer je het op een gegeven moment te veel vindt dan pluk je er wat vanaf. Niet anders als met andere planten.
nou ben ik het niet mee eens. Javamos laat ook vaak (bij mij iig wel!, misschien door de vissen ofzo) plukjes los en dat beland weer op de bodem.
Gewoon opruimen natuurlijk, maar het is wel iets om op te letten
pi_80875615
die garnalen he? planten die zich niet voort zodat je er straks met 100-en zit?
pi_80878232
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:07 schreef KonnieKipke het volgende:
die garnalen he? planten die zich niet voort zodat je er straks met 100-en zit?
uhh ja
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80892610
Nou Rob, tief die rommel maar snel weg dan. Ik was me er totaal niet van bewust iig.

Vrij lullig om te lezen dat het eventueel je hele aquarium zal verpesten. Weet ook niet wat me überhaupt bezielde om je zomaar wat javamos op te sturen. Veel sterke in ieder geval.

[ Bericht 53% gewijzigd door Stali op 01-05-2010 01:06:54 ]
pi_80893144
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Het is erg mooi geworden Faith!
En dat alg is die dezelfde als men wel eens op de voorruit heeft?


Wat voor kogelvisje nemen jullie? Tof dat-ie een eigen bakje krijgt.
Ben nog altijd blij dat ik dit ook met mijn kikkertjes gedaan heb. Ze komen op deze manier meer tot hun recht en je weet dat ze dan ook voldoende eten krijgen. Zal met het kogelvisje niet anders zijn, denk ik.
Inderdaad, van dat baard/penseel-alg, zeer hardnekkig. Van de ruiten haal ik het weg met een (schone!) schuurspons, van de achterwand dus met een (wederom schone!) afwasborstel Werkt prima, geen chemische middeltjes nodig, enkel geduld

Manlief is gevallen voor de dwergkogelvis. Ik vind ze ook supercute, maar het is toch echt het visje dat HIIIIIIJ graag wil. Kogelvisjes willen nog wel eens in de vinnen van andere vissen bijten, dus no way dat dat in mijn aqua komt
Ben erg benieuwd naar jouw kikkerbak, Stali


Rob, ik vind je L-nummertjes geweldig mooi! Zal proberen nog wat foto's te maken v/d week van de petricola's. Nieuwe camera, nieuwe kansen he?
Tot die tijd mag je het doen met:


Het zal jullie vast niet verbazen als ik zeg dat Dalmatiërs mijn lievelingshonden zijn en die op de verlanglijst staat voor als we verhuizen gaan

Hoe gaat het met jullie nano, Kreator?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 1 mei 2010 @ 12:03:54 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80898154
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 01:19 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe gaat het met jullie nano, Kreator?
Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!

Heb nog wel een zielig huilverhaal. . Gisteren de vissen gevoerd en een uur later kijkt m'n vriendin naar de visjes, ik kom erbij staan. Ziet ze ineens dat 1 van de modderkruipers vast zit (zo half over het randje van de buis van de pomp...). Dus wij meteen in actie komen, beestje losgemaakt...

Vlak daarna zag ie er zo uit:



Nu is die plek in het midden een beetje wittig en hij ligt al een dag gewoon overal in de bak (dus niet meer verstopt). Hij zwemt ook moeilijk. Hopelijk gaat ie het halen.

Maar voor de rest gaat het dus prima. Bak is schoon en helder en de garnalen groeien hard, de kreeftjes vermaken zich en de visjes doen het prima.

-edit- beetje slechte focus, maar zo ziet het er na een dag uit:

pi_80898367
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:48 schreef Stali het volgende:
Nou Rob, tief die rommel maar snel weg dan. Ik was me er totaal niet van bewust iig.

Vrij lullig om te lezen dat het eventueel je hele aquarium zal verpesten. Weet ook niet wat me überhaupt bezielde om je zomaar wat javamos op te sturen. Veel sterke in ieder geval.
Hehe nee man, het is echt een mooi stukje mos en het groeit redelijk en het staat mooi
pi_80939439
I need feedback

Hello,

Na vele mooie topics gelezen te hebben in dit sub-forum is het mijn beurt. Heb sinds 3/4 maanden mijn eerste aquarium en heb de indeling al (te) vaak veranderd echter de laatste maand is er gelukkig niks meer veranderd. Had in het begin veel verschillende planten besteld om te kijken welke ik echt mooi vond. Dit is nu mijn aquarium ben benieuwd naar feedback.

Vind de rechterkant voor me gevoel nog niet echt af of mis een bepaalde plant. Dat kan komen omdat de lotusbladeren zo gigantisch groot zijn. In het midden heb ik wat rode planten maar die komen er nog niet heel mooi uit en links staan veel cognacplanten maar die moeten nog meer groeien, dan kan de linkerkant erg mooi worden voor me gevoel. Verder zien jullie verschillende oranje legholen, kokosnoten en een mooi leisteenhuisje. Dit is bedoeld voor de l134 en de dwergcichliden.

In het midden staat een groot stuk kienhout met veel javamos erop, dit geeft een mooi contrast en de garnalen vinden het fijn. Heb hier nog 3 stukken kienhout liggen maar ik kon geen ruimte hiervoor vinden, jullie wel ?

Dus de vragen, kritisch op alles wat jullie zien, wat zouden jullie anders doen ? Algemene indruk? Missen er nog planten of moeten er nog planten bij ?


Linkergedeelte



Middengedeelte


Rechtergedeelte


Rechterzijkant


Totaal


Close up
  zondag 2 mei 2010 @ 18:14:36 #192
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80940474
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!

Heb nog wel een zielig huilverhaal. . Gisteren de vissen gevoerd en een uur later kijkt m'n vriendin naar de visjes, ik kom erbij staan. Ziet ze ineens dat 1 van de modderkruipers vast zit (zo half over het randje van de buis van de pomp...). Dus wij meteen in actie komen, beestje losgemaakt...

Vlak daarna zag ie er zo uit:

[ afbeelding ]

Nu is die plek in het midden een beetje wittig en hij ligt al een dag gewoon overal in de bak (dus niet meer verstopt). Hij zwemt ook moeilijk. Hopelijk gaat ie het halen.

Maar voor de rest gaat het dus prima. Bak is schoon en helder en de garnalen groeien hard, de kreeftjes vermaken zich en de visjes doen het prima.

-edit- beetje slechte focus, maar zo ziet het er na een dag uit:

[ afbeelding ]
Modderkruipertje is overleden
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80945227
Ahh
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer zondag 2 mei 2010 @ 21:53:11 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80949304
Idd. .

Maar eh. Laat je zo'n beestje nou als voer liggen voor de garnalen en kreeftjes, of haal je em eruit... .
pi_80950040
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:42 schreef versteegrob het volgende:
I need feedback

Hello,

Na vele mooie topics gelezen te hebben in dit sub-forum is het mijn beurt. [
You have got te be fucking kidding me! .

Lekker copy/paste geneuzel weer. Btw, het ziet er wel heel mooi uit.
pi_80950455
Zonde Samzz en Kreator.
Zelf laat ik een dood visje een dag liggen (of eerlijker gezegd dan kom ik er na een dag pas een keer achter) en aangevreten en wel haal ik het weg. Zou het in een nano niet te lang laten liggen iig.

Hoe gaat het verder met jullie aquarium?
  zondag 2 mei 2010 @ 23:04:38 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80952555
Nah, het is Krea's bakkie hoor Maar, hier kan ik wel antwoord op geven...

Het aquarium doet het super, de plantjes groeien goed, de waterwaardes zijn uitstekend en de visjes zijn actief. De garnalen vervellen goed en de alg is verdwenen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80952856
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:04 schreef Samzz het volgende:
Nah, het is Krea's bakkie hoor Maar, hier kan ik wel antwoord op geven...

Het aquarium doet het super, de plantjes groeien goed, de waterwaardes zijn uitstekend en de visjes zijn actief. De garnalen vervellen goed en de alg is verdwenen.
Dacht dat het van jullie samen was. Sorry. .

Maar goed bericht in ieder geval, fijn dat het zo goed gaat.
Heeft jullie nano ook een specifieke naam? Heb er nl. naar gekeken bij de aquariumwinkel hier in de buurt maar zag er enkel normale nanobakjes met een lamp erop geklemd. Zou zoiets als jouw partner heeft graag willen voor mijn kikkers. Mind you, ze zitten goed maar niet erg mooi (was eigenlijk mijn allereerste bakje). En zes dwergkikkers op 30 liter zou prima gaan.
  zondag 2 mei 2010 @ 23:49:54 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80954084
Het is een Fluval Edge

Geen probleem hoor We hebben hem wel samen gekocht en ingericht en zo. Maar hij is van Krea
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80954226
Fluval Edge. Zal er naar vragen. Dank je wel.
  Official ESF Kreviewer maandag 3 mei 2010 @ 00:05:52 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80954614
Check. Vis is eruit. En verder wat Samzz zegt. .

(heb trouwens 140 betaald voor die Edge. Elders was hij 150)
  maandag 3 mei 2010 @ 00:12:55 #202
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80954875
Ik heb nog een vraagje. Een lichte bodem, is dit nu werkelijk zo slecht als beweerd word?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80955075
Ik kwam bij zoeken ook dit tegen...
  maandag 3 mei 2010 @ 00:23:49 #204
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80955252
Die is wel erg cool
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80955422
quote:
Op maandag 3 mei 2010 00:12 schreef Samzz het volgende:
Ik heb nog een vraagje. Een lichte bodem, is dit nu werkelijk zo slecht als beweerd word?
Hoe bedoel je slecht?
.
Wat ik gezien heb op de foto's van Krea hebben jullie warm bruin grind.

Zelf ben ik dankbaar overgestapt naar licht zand omdat dit veel makkelijker schoonmaken is met een slang. Wat jullie hebben ziet er erg mooi uit en valt toch makkelijk schoon te houden? Ik heb dezelfde bodem gehad als jullie nu in mijn hoofdaquarium en het viel echt niet mee dat bij te houden en dus van lieverlee gekozen voor zand. Maar zou de oude bodem qua kleur graag terugwillen.

Hou er rekening mee dat wanneer je een lichte bodem neemt het licht in je bak erg fel kan zijn.
  maandag 3 mei 2010 @ 00:32:55 #206
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80955496
Nou, volgens de aquariummevrouw, zouden vissen 'bang' zijn voor de lichte bodem

Ik vind een lichte bodem ook erg mooi. Maar een donkere net zo, dus veel maakt het niet uit.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80955772
Och ja, je hebt wel vissen zoals bijv. manen die van schutkleuren houden.
Maar wat je koopt is doorgaans allemaal doorgefokte kweek en als je vissen hebt die niet erg van licht houden dan kun je er altijd nog planten als bijv. Valisnera op na houden. Die groeien goed door en zorgen dan voor "schaduw".
pi_80956476
Vaak lees je wel dat vissen en planten mooier/beter naar voren komen in een donkere bodem maar als je het echt goed wilt doen moet je kijken waar de vissen leven in hun natuurlijke habitat.
pi_80956981
quote:
Op maandag 3 mei 2010 01:23 schreef versteegrob het volgende:
Vaak lees je wel dat vissen en planten mooier/beter naar voren komen in een donkere bodem maar als je het echt goed wilt doen moet je kijken waar de vissen leven in hun natuurlijke habitat.
Rot op met dat habitatgelul.

Als je het dan een klein beetje goed met ze voor hebt laat je ze niet wild vangen maar haal je doorgefokte kweekvissen en is er absoluut geen sprake meer van een natuurlijk habitat. Die domme vissen weten echt niets over een habitat, misschien kun je ze dan nog een beetje vertellen dat het ook een mislukt woonwarenhuis was maar daar stopt de monoloog toch echt wel. Die aquariahouders maken zichzelf dat natuurlijk habitat geneuzel gezellig wijs en ookal komt dit reuze nobel over het is natuurlijk je reinste bullshit en eigenlijk hetzelfde als lid zijn van Greenpeace om tegelijkertijd je vlees bij de Jaap de kiloknaller te halen.

Als je het echt heel erg goed wilt doen dan neem je helemaal geen vissen. Maar wij houden hier allemaal gezellig vissen. Prima. maar dan gaan we natuurlijk niet neuzelen over een zgn. habitat he?
pi_80957291
Er is ook nog een middenweg dus zon biotoop is echt geen gek idee dat wil zeggen alle planten uit 1 gebied, inc bodem enz maar het ligt schijnbaar gevoelig.

Die domme vissen weten het niet he en waarom moeten dan bepaalde vissen op een bepaalde temperatuur ? enz
pi_80957409
quote:
Op maandag 3 mei 2010 02:19 schreef versteegrob het volgende:
Er is ook nog een middenweg dus zon biotoop is echt geen gek idee dat wil zeggen alle planten uit 1 gebied, inc bodem enz maar het ligt schijnbaar gevoelig.

Die domme vissen weten het niet he en waarom moeten dan bepaalde vissen op een bepaalde temperatuur ? enz
Er is helemaal geen middenweg. Ik heb een beetje genoeg van die schijnheiligheid onder de so called aquaristen met hun stupide biotopen en niet alleen hoe ze daar over orakelen maar vooral hoe ze elkaar verbeteren. Misschien heb ik ook wel iets te veel gelezen op die aquafora. Dat kan best maar ik vind het gewoon hypocriet.

En de intelligentie van vissen zou ik toch ook zeker niet meten aan hun temperatuurwensen. Dat gaat me dan ook weer een brug te ver. .
pi_80957472
Jij bent wel erg zwart-wit

Maar stel je hebt cichliden uit het malawi meer en je richt je bak net zo in als het malawi meer en je stopt ze in een planten bak, een ZA bak en een koudwater bak, wat zullen ze het dan het fijnste vinden ?

Lijkt mij het eerste, hun natuurlijke habitat, snap trouwens ook niet wat hier hypocriet aan is.
pi_80957511
Verder zoek jij toch ook de juiste vissen bij elkaar maar zo gaat dat in de natuur ook niet, is het dan ook hypocriet ? Maar hoe is het met je kikkers ?
pi_80957555
quote:
Op maandag 3 mei 2010 02:43 schreef versteegrob het volgende:
Jij bent wel erg zwart-wit

Maar stel je hebt cichliden uit het malawi meer en je richt je bak net zo in als het malawi meer en je stopt ze in een planten bak, een ZA bak en een koudwater bak, wat zullen ze het dan het fijnste vinden ?

Lijkt mij het eerste, hun natuurlijke habitat, snap trouwens ook niet wat hier hypocriet aan is.
Je kunt met een paar liter tussen gekit glas en wat plantjes geen Malawimeer bieden.
Die vissen die men koopt is allemaal doorgefokte kweek. Het is leuk bedacht die biotopen maar het is gelul en inmiddels ook zo hypocriet als de kolere. Als we echt om vissen hadden gegeven dan hadden we de oorsprong gwoon lekker in dat Malawimeer gehouden. Het maakt mij niet uit, ik heb ook gezellig twee doorgekweekte maanvissen en negen doorgefokte neons. Heel erg leuk allemaal en ze weten niet beter maar denk toch geen seconde aan een zgn. biotoop. Dat is gewoon allemaal gelul.
pi_80957568
quote:
Op maandag 3 mei 2010 02:51 schreef versteegrob het volgende:
Verder zoek jij toch ook de juiste vissen bij elkaar maar zo gaat dat in de natuur ook niet, is het dan ook hypocriet ? Maar hoe is het met je kikkers ?
Ik zei toch al dat het hele vissenhouden lastig is en mijn kritiek zich vooral spint op het biotoopgelul?

Zelf geef ik grif toe veel plezier te hebben van mijn doorgefokte vissen. Ik ga daar even zo vrolijk in mee.
  maandag 3 mei 2010 @ 10:17:30 #216
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_80959792
Het gaat nog net niet over Marokkanen maar het is fok dus je weet maar nooit
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_80965928
Ik zoek een afdichtingsring van Dennerle, en ik krijg maar geen dealers gevonden.
Jullie een idee waar dat te krijgen is, of hebben jullie een dealeradres in de buurt van Eindhoven?

Hier moeten ze em bestellen, maar dat duurt een week. Dat systeem moet sneller weer up en running zijn.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80965992
licht of donkere bodem? doe wat je zelf leuk vind

mijn vissen vinden mijn lichte zandbodem prima, de vissen bij mijn pa vinden zijn zwarte grindbodem prima.

en over biotopen: dat gaat voornamelijk om de waterwaarden en omstandigheden. malawi's vinden het heerlijk om algen van stenen af te grazen en houden van wat harder water, discusvissen vinden het heerlijk om tussen de vallisneria te hangen en hebben het liefst zacht water.
voor de rest vinden sommige mensen het gewoon leuk alles uit 1 rivier of meer te hebben in een bak. Een zuid-Amerika/Amazone biotoop bestaat niet, een Rio Negro biotoop daarentegen wel

tuurlijk kunnen gekweekte vissen vaak wat beter tegen afwijkende waterwaarden, maar je kan evolutie er niet zomaar uit kweken
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80972906
Ik denk dat belangrijker is waar de vissen van jongs af aan aan gewend zijn, dan aan hun natuurlijke habitat. Zo hadden wij in de tijdelijke bak licht grind, ipv zwart grind waar ze aan gewend waren. De visjes waren veel schrikkeriger. Licht weerkaatst natuurlijk ook anders op een lichte grond dan op een donkere.
Verder ben ik het dus wel met Stali eens; Die diertjes weten echt niet meer hoe hun voorouders hun natuurlijke habitat eruit zag. In de kwekerijen hebben ze vaak een donkerblauwe ondergrond.
pi_80993993
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zoek een afdichtingsring van Dennerle, en ik krijg maar geen dealers gevonden.
Jullie een idee waar dat te krijgen is, of hebben jullie een dealeradres in de buurt van Eindhoven?

Hier moeten ze em bestellen, maar dat duurt een week. Dat systeem moet sneller weer up en running zijn.
Wat is dit precies? Dan zoek ik met je mee.
pi_80994005
Stali hoe is het met de kikkers ? Al fotos gemaakt ?
pi_80994124
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:22 schreef Leipo666 het volgende:
licht of donkere bodem? doe wat je zelf leuk vind

mijn vissen vinden mijn lichte zandbodem prima, de vissen bij mijn pa vinden zijn zwarte grindbodem prima.

en over biotopen: dat gaat voornamelijk om de waterwaarden en omstandigheden. malawi's vinden het heerlijk om algen van stenen af te grazen en houden van wat harder water, discusvissen vinden het heerlijk om tussen de vallisneria te hangen en hebben het liefst zacht water.
voor de rest vinden sommige mensen het gewoon leuk alles uit 1 rivier of meer te hebben in een bak. Een zuid-Amerika/Amazone biotoop bestaat niet, een Rio Negro biotoop daarentegen wel

tuurlijk kunnen gekweekte vissen vaak wat beter tegen afwijkende waterwaarden, maar je kan evolutie er niet zomaar uit kweken
Hier kan ik me wel iets bij voorstellen natuurlijk. Maar verder wel wat jij en ook Faith zegt. Beetje water bij de wijn mag ik ook wel doen.
Wrs. hang ik ook teveel op die visfora rond en soms krijg ik zo de kriebels van die belerende ik doe iets goed verhalen. Jemig, neem dan een aquarium van vijf kilometer lang en breed, denk ik dan.
pi_80994195
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:17 schreef versteegrob het volgende:
Stali hoe is het met de kikkers ? Al fotos gemaakt ?
Toevallig vandaag en zit ze net te bekijken om ze aan the mama door te sturen.
Iets is mis met de instellingen van de camera want ze zijn allemaal wazig.

Mijn foto's komen dus nog maar hier heb ik er dus zes van: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EYUSHWSS.jpg

Verder heb ik nog drie nieuwe slakken. Apart soort en met heel ander gedrag dan de appelslakken.
Overdag zijn ze mooi en rustig en 'snachts sjezen ze de bak door.

Moment dan probeer ik daarvan wel een een matig gelukte foto van te plaatsen.
pi_80994425
Vet ! Zag ze laatst ook nog maar kon me net in houden, kan niet alles kopen wat ik wil. Morgen avond de discussen kopen.
pi_80994476
Beroerde foto maar voila ici:

Het schijnt hier om de Neritina Waigiensis te gaan. Geen idee verder maar het zijn prachtige slakken.
Die mossel is trouwens gigantisch en zo lijkt het maar een klein slakje. In werkelijkheid hebben ze het formaat van een volwassen appelslak.
pi_80994564
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:44 schreef versteegrob het volgende:
Vet ! Zag ze laatst ook nog maar kon me net in houden, kan niet alles kopen wat ik wil. Morgen avond de discussen kopen.
Jouw aquarium is ook te groot. Vervelende is dat er niet zo erg veel bekend is over ze en ze vaak verdrinken of door aanwezigheid van snelle vissen gewoon verhongeren.

Begon er met twee en na meer lezen heb ik er nog vier bijgekocht en een apart kikkerbakje gemaakt. (Na de garnalen holocaust. Zal ze morgen ook even herdenken. )

Tof, ben benieuwd naar je discussen. Spannend. Plaats je snel foto's?
pi_80994580
Leuk die mossel, ze schijnen ook nog goed voor je aquarium te zijn he. Zou je dat echt merken ? Maar echt leuke beestjes die kikkers, ga ze ooit nog eens kopen
pi_80994597
Hoeveel bakken heb je nu staan ? De kikker staat ook cool op de foto, je zou eens een goede camera moeten kopen, dan kan je echt mooie foto's maken.
pi_80994755
Mosselen zijn complete filters. Ik vind ze geweldig iig.

Zal een fijne Nikon op mijn verlanglijstje zetten en dan nog heel lang wachten op e.o.a. sinterklaas. .

Succes morgen en ik hoop op mooie plaatjes van je discussen.
pi_80994806
Oja, heb binnen nog maar twee bakken en een halve wijnton in de tuin.

Vorig jaar was het zo:

Maar de kweeksluiers laat ik iin de winter binnen overwinteren. Echt zo tof om ze dan weer echt terug te zien. Dikke volgevreten poffertjes zijn het dan.
pi_80995580
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:16 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat is dit precies? Dan zoek ik met je mee.
een Co2 setje..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80995971
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Hier kan ik me wel iets bij voorstellen natuurlijk. Maar verder wel wat jij en ook Faith zegt. Beetje water bij de wijn mag ik ook wel doen.
Wrs. hang ik ook teveel op die visfora rond en soms krijg ik zo de kriebels van die belerende ik doe iets goed verhalen. Jemig, neem dan een aquarium van vijf kilometer lang en breed, denk ik dan.
jaren geleden veel op aquaforum rondgehangen samen met een aantal andere buitenlandse fora (plantedtank.net, aquahobby.org, etc) maar uiteindelijk er maar mee gestopt (ik wist alles al wat er gepost werd in die tijd ).
er is een groot gebied tussen 3 goudvissen in een 15 liter vissenkom en een high-tech BurgersZoo achtig biotoop in je woonkamer van 2000+ liter, maar sommigen vergeten dat als ze teveel in de theorie duiken
ik ben er toen achter gekomen dat een volle beplante bak totaal niet moeilijk is als je er maar genoeg apparatuur tegenaan gooit. het is alleen veel werk omdat je elke week gigantisch moet snoeien en 3x per week bemesten (lastig met vakanties ).

daarna een tijdje een soort van zuid-amerika biotoopje gehad, maar daar smokkelde ik ook weleens wat (javamos en siamese algeneter bijvoorbeeld). in deze bak ook Apistogramma beanchi's F1 gekweekt.

en nu in mijn grote bak doe ik gewoon wat ik wil, wel nog steeds zoveel mogelijk zuid amerikaanse vissen omdat ik die het mooist vind, maar de planten komen uit alle uithoeken van de wereld

zolang de omstandigheden in je bak niet van dien aard zijn dat je je vissen mishandeld is er niets aan de hand: bijvoorbeeld 5 verschillende scholenvissen in je bak? ik vind het niet mooi en zou het niet doen, maar als jij het leuk vind moet je het doen

wel is het eblangrijk dat iedereen de vissen blijft zien als levende wezens en niet als objectjes waar je maar mee kan doen en laten wat je maar wil
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 mei 2010 @ 10:28:57 #233
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80998740
Dit wordt mijn grote aquarium.


(Fluval Profile: 1.20m bij 46cm)

Nu nog een importeur vinden die em voor een schappelijke prijs wil importeren.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:37:10 #234
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80998941
Aaaah, de Profile. Die is mooi ja

Al blijf ik de Osaka ook erg mooi vinden!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 11:14:17 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_81000194
In mijn aquarium zit nog maar één vis
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81000444
Dode????
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:28:17 #237
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81000725
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:14 schreef Guppyfriend het volgende:
In mijn aquarium zit nog maar één vis
Wat is er gebeurd


Ik ben benieuwd naar je discussen, Rob. Prachtige vissen
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81002164
Anders ik wel, heb pas om 21 uur afgesproken dus moet ik nog even wachten. Omdat ik niet al te veel liters heb, rond de 350L doe ik weer gratis vissen weg. School kardinaal tetra's dit keer
pi_81002868
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:05 schreef versteegrob het volgende:
Omdat ik niet al te veel liters heb, rond de 350L doe ik weer gratis vissen weg. School kardinaal tetra's dit keer
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 12:33:16 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_81003104
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:20 schreef versteegrob het volgende:
Dode????
Nee, ze leeft nog. Het is een Ancistrus vrouwtje.

De rest van mijn visbestand is in de loop der jaren aan ouderdom overleden, en ik heb er eigenlijk geen nieuwe vis bijgekocht. Ik weet niet zo goed welke kant ik met mijn aquarium op wil...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:54:34 #241
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81003810
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:05 schreef versteegrob het volgende:
Anders ik wel, heb pas om 21 uur afgesproken dus moet ik nog even wachten. Omdat ik niet al te veel liters heb, rond de 350L doe ik weer gratis vissen weg. School kardinaal tetra's dit keer
Welke neem je? Ik vind zelf Marlboro reds erg mooi

Hier in Enschede hebben ze veel Discussen en kweken ze ze ook succesvol
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:34:24 #243
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81005283
Leopard spotted eruption is mooi

Hoeveel kosten de vissen bij hem?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81005384
ik ben zelf meer van de natuurlijke kleuren, niet van die zuurstok discussen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_81006259
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 13:34 schreef Samzz het volgende:
Leopard spotted eruption is mooi

Hoeveel kosten de vissen bij hem?
Hoe kleiner hoe goedkoper en het begint van rond de 18 euro en een beetje mooie van rond de 8 a 10 cm betaal je 30 euro.

Zuurstok kleur
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:47:26 #246
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_81008336
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:05 schreef versteegrob het volgende:
Anders ik wel, heb pas om 21 uur afgesproken dus moet ik nog even wachten. Omdat ik niet al te veel liters heb, rond de 350L doe ik weer gratis vissen weg. School kardinaal tetra's dit keer
Rob
pi_81009183
JortK

Reageer gewoon normaal of stop met die kansloze smiles die niks toevoegen aub
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:12:17 #248
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_81009290
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:08 schreef versteegrob het volgende:
JortK

Reageer gewoon normaal of stop met die kansloze smiles die niks toevoegen aub
Je begint met dit:
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:01 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, begin het vak te leren, eindelijk. Veel rust en verversen en het komt allemaal goed.

Dan krijg je vervolgens een reactie:

quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:27 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Dat zeg je steeds nadat je er weer nieuwe vissen in hebt gegooit

Waarop jij dit zegt:

quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:36 schreef versteegrob het volgende:
Valt wel mee toch, naja voor me gevoel gaat het beter en verlies geen vissen maar ga weer levend voer halen

Waarop ik denk, zal die het dan toch geleerd hebben.

En nog geen week later krijgen we dit:

quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:44 schreef versteegrob het volgende:
Vet ! Zag ze laatst ook nog maar kon me net in houden, kan niet alles kopen wat ik wil. Morgen avond de discussen kopen.

Leer je het dan echt niet?
pi_81009585
Even bij het beginnen beginnen

Rust in de bak = Ja
Vaker verversen = Ja
Discussen zouden er altijd al in komen = Ja
Visbestand afstellen op de discussen = Ja
Jezelf in houden in de viswinkel = Ja
Niet alles kopen wat je wilt kopen = Ja
Vooruit gang = Jazeker !

Maar waardeer je medeleven
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:25:47 #250
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81009750
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:20 schreef versteegrob het volgende:
Even bij het beginnen beginnen

Rust in de bak = Ja
Vaker verversen = Ja
Discussen zouden er altijd al in komen = Ja
Visbestand afstellen op de discussen = Ja
Jezelf in houden in de viswinkel = Ja
Niet alles kopen wat je wilt kopen = Ja
Vooruit gang = Jazeker !

Maar waardeer je medeleven
Waarom koop jij niet gewoon een groter aquarium van laten we zeggen 2.00x70x60, lijkt mij een ideale maat voor jou

Bioloog er onder van 150x50x50 + een Dikke eheim professional 3 serie pomp, dan kun je tenminste een schooltje nemen van 15 discus ofzo


eigen update:
Mijn 600 nogwat liters zijn ws eind deze week uit de woonkamer verdwenen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_81009955
Was het maar zo makkelijk, heb het geld, de ruimte alleen mijn eigen aquarium is net nieuw, pas 3 maanden oud en om dan gelijk een nieuwe te kopen. Verder ben ik al dik 2000 euro armer maar het enige wat me tegen houd is me vriendin Maar ben al heel blij dat ik een aquarium heb hoor

Heb net iemand gevonden voor me tetra's, iemand enig idee hoe ik die het beste kan vangen ?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:38:53 #252
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_81010199
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:20 schreef versteegrob het volgende:
Even bij het beginnen beginnen

Rust in de bak = Ja
Vaker verversen = Ja
Discussen zouden er altijd al in komen = Ja
Visbestand afstellen op de discussen = Ja
Jezelf in houden in de viswinkel = Ja
Niet alles kopen wat je wilt kopen = Ja
Vooruit gang = Jazeker !

Maar waardeer je medeleven
Het is niet slecht bedoeld (ook al komt het zo over.)

Je moet een grotere bak hebben!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:39:18 #253
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_81010218
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:31 schreef versteegrob het volgende:
Was het maar zo makkelijk, heb het geld, de ruimte alleen mijn eigen aquarium is net nieuw, pas 3 maanden oud en om dan gelijk een nieuwe te kopen. Verder ben ik al dik 2000 euro armer maar het enige wat me tegen houd is me vriendin Maar ben al heel blij dat ik een aquarium heb hoor

Heb net iemand gevonden voor me tetra's, iemand enig idee hoe ik die het beste kan vangen ?
Met een netje
pi_81010265
Tja netje heb ik wel maar ze zijn zo snel echt moeilijk, even kijken
pi_81010406
dmv 2 netten gaat het vaak beter.
eentje om "op te jagen", en met de andere vang je ze dan binnen no time
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81010807
Ik heb een heel groot net 15 bij 15 cm
pi_81011125
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
dmv 2 netten gaat het vaak beter.
eentje om "op te jagen", en met de andere vang je ze dan binnen no time
Zelfs de tetra ? Ze zijn zo snel dus vul nu 2 plastic bakken van rond de 50 liter en dan leeg ik 60% water dan moet het lukken, hoop ik. Probleem zijn namelijk de vele planten en die wil ik niet weer er allemaal uit halen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:27:22 #258
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81011995
Ik vind eigenlijk dat als het een droom is discussen te houden, Rob het gewoon moet doen Als de Tetra's goed terecht komen is er toch niet zo'n probleem?

Nu weet ik verder niet veel van de geschiedenis van de bak, but still.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81015891
Hoi Sam,

De bak is nu in goede staat alleen sommige mensen twijfelen over het visbestand, het is wat vol daarom gaan de tetra's ook weg. Heb ze gelukkig gevangen, wel 80% water uit het aquarium gehaald en veel planten eruit gehaald maar ze gaan naar een goede plek, hoop ik

Net wat stoms mee gemaakt, had de verwarming aangezet terwijl er maar 30% water in zat en het plastic begon te smelten, was er net op tijd bij, gelukkig !
pi_81019093
Moet je die niet even vervangen dan? En welk plastic? Van het houdertje of zo?

Update van m'n man's 60 litertje. Ben niet zo te spreken over het feit dat het geen achterwand heeft, en een intern filter, maar man wil het zo dus ik houd m'n mond
pi_81019307
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:16 schreef Faithfulness het volgende:
Moet je die niet even vervangen dan? En welk plastic? Van het houdertje of zo?

Update van m'n man's 60 litertje. Ben niet zo te spreken over het feit dat het geen achterwand heeft, en een intern filter, maar man wil het zo dus ik houd m'n mond
[ afbeelding ]
beide dingen waar ik ook mee begonnen ben, en met overstap naar een groter aquarium snel heb laten vallen.
Interne pomp valt nog wel weg te werken (al is een externe echt 1000x beter qua onderhoud) maar ik had zo een poster achter het glas en dat was zooo lelijk

Nee, toch maar een achterwand erin gedaan en dat is meteen stukken natuurlijker
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:22:11 #262
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81019371
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:16 schreef Faithfulness het volgende:
Moet je die niet even vervangen dan? En welk plastic? Van het houdertje of zo?

Update van m'n man's 60 litertje. Ben niet zo te spreken over het feit dat het geen achterwand heeft, en een intern filter, maar man wil het zo dus ik houd m'n mond
[ afbeelding ]
Waarom wil hij geen achterwand? Intern filter kan ik nog in komen dat je daarvoor kiest in het begin, dat lijkt beter.

Ziet er mooi uit trouwens Een kogeltje komt erin, toch? Eentje? Of meer?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81020120
Ik citeer: "Te lelijk wat er te koop is, te lui om zelf te maken"
Er komen 1 of 2 kogeltjes in, even informeren wat het best is voor hen, want de meningen daarover lopen nogal uiteen


Nieuwe camera, leuk speeltje:




(Iemand enig idee welke vis dit is? )

En speciaal voor Rob




(1e is met flits, 2e is wat bewogen. Ze willen echt niet stilzitten )
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:40:10 #264
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81020277
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:36 schreef Faithfulness het volgende:
Ik citeer: "Te lelijk wat er te koop is, te lui om zelf te maken"
Er komen 1 of 2 kogeltjes in, even informeren wat het best is voor hen, want de meningen daarover lopen nogal uiteen


Nieuwe camera, leuk speeltje:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
(Iemand enig idee welke vis dit is? )

En speciaal voor Rob
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(1e is met flits, 2e is wat bewogen. Ze willen echt niet stilzitten )
Pfff, wat een miep Ik zou juist tijd steken in een mooie achterwand, daar heb je later veel plezier van. En je vissen ook

Ik was laatst met vriendlief bij een kweker dier twee tussen een hele bende vissen had zitten. Echt ontzettend mooie nieuwschierige kogeltjes, van de kids
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81020530
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Pfff, wat een miep Ik zou juist tijd steken in een mooie achterwand, daar heb je later veel plezier van. En je vissen ook

Ik was laatst met vriendlief bij een kweker dier twee tussen een hele bende vissen had zitten. Echt ontzettend mooie nieuwschierige kogeltjes, van de kids
Hij is inderdaad een miep Maar hij vond altijd alles prima wat ik deed met mijn aqua, dus zal zijn wensen ook moeten respecteren. Wil niet zeggen dat ik over een tijdje niet alsnog over een achterwand ga zaniken met als argument dat ik het dubbele aantal kogelvisjes zie als dat we hebben Mijn man ( ) is een schat, maar die moet je kneden, niet opdringen

Ik vind kogelvisjes ook ubercute Schijnt ook als je ze gewoon genoeg voert, de strijd in de bak miniem is. We zullen het wel zien, bakje moet voorlopig even indraaien
pi_81020577
Ik heb eindelijk algeneters gevonden die ik wil kopen nu nog uitzoeken waar ik ze kan halen





Dit is dus de: Hara jerdoni
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:03:33 #267
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81021390
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb eindelijk algeneters gevonden die ik wil kopen nu nog uitzoeken waar ik ze kan halen

Dit is dus de: Hara jerdoni
Ik heb ze 1x gezien voor maar 12,50 per stuk, ze zijn echt verrekte klein
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_81022489
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:03 schreef Prowl het volgende:

[..]

Ik heb ze 1x gezien voor maar 12,50 per stuk, ze zijn echt verrekte klein
daarom, dan kan ik er een stuk of 10/15 nemen gezien ze niet groter dan 3 cm worden
pi_81023068
@Faith; idd gewoon respecteren haha
Me ouders hadden eerst ook geen achterwand, maar een zwart stuk dik papier.

Toen heb ik een stuk overgebleven achterwand meegenomen, hun bak leeggemaakt en alles een dagje laten draaien.. De dag erna paar keer goed gespoeld, en verder alles er terug in.. Nou geloof me; binnen no-time gingen ze planten halen enzo, want het was ineens heel erg mooi haha, en ze hadden er gewoon plezier in. Mooi is dat toch
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81037178
Zo de discussen zitten in het aquarium ! Lange avond zeg, het was 1.5 uur rijden, daar nog dik een uur staan praten met echt een super kweker, heel aardig en hij had veel moois. Heb de 3G2 gekocht, 2 Pigeon Blue's en 2 Reflection D. Ze zijn in ieder geval allemaal van Wayne NG uit Hong Kong, heb zelfs een certificaat erbij gekregen en flink wat voer gekocht. Net een half uur de druppel methode gedaan en nu zwemmen ze rond, ze zijn echt geweldig, hier de foto's !


12 pakken van 500 gram voer oftewel 6 kilo ! Kan hier wel even mee vooruit. Stop vanaf nu met het levend voer op Artemia na, dat kan geen kwaad, de rest geef ik diepvriesvoer en probeer ik granulaat te geven via de voerautomaat. De kweker zei ook dat de discussen graag een garnaaltje lusten, zo wordt de balans mooi gehouden omdat ik al veel garnalen met eitjes zag.


Officiële papieren

Hier de foto's van de discussen, ze zitten pas net in het aquarium dus ze zijn nog niet op kleur ivm de stress



pi_81053268
De discussen doen het gelukkig goed, ze hebben al 2 keer gegeten en komen goed naar voren. 1 nadeel is dat de dwerg cichliden te veel aanwezig is en de discussen soms verjaagt. Hierdoor ben ik genoodzaak mijn mooie vis weg te doen, helaas maar de discussen hebben voorrang. Hier weer wat foto's






pi_81054947
Ze kunnen prima samen, waarom kijk je het niet even aan? Ruimte zat.
pi_81055785
Nee vind ze toch te agressief en het geeft gelijk minder belasting, had een harem van 7 stuks maar breng ze morgen terug.
pi_81056048
ehmm even hoor? discussen zijn toch cicliden? Moeten die geen stenen hebben ipv veel begroeiing?
pi_81056056
Achja, tis maar speelgoed.
pi_81057162
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:25 schreef Markster het volgende:
ehmm even hoor? discussen zijn toch cicliden? Moeten die geen stenen hebben ipv veel begroeiing?
Jij bedoelt malawi discussen, die hebben inderdaad veel stenen nodig, zie het malawi meer op youtube. De discussen die ik hebben wat planten nodig en wortelhout
pi_81058222
Malawi discussen?? wtf moet dat zijn, dat bestaat niet eens..

Discusvissen zijn id zoals Markster al aangeeft gewoon cicliden.
Eigenlijk Zuid Amerikaanse Cicliden zelfs..

Er zijn 3 "soorten" discussen, te weten; wildvang, die zuurstok beesten en de Pigeon/Pigeonblood.
Ze houden allen van rode muggenlarven, en als ze dat weigeren zullen ze naar alle waarschijnlijkheid ziek zijn.
Discussen vereisen een hogere temperatuur, niet teveel verschillende beplanting (blijkbaar te druk voor ze), en constante waterwaardes.

Het beste kun je dan dmv een bioloog werken, ipv alleen een extern filter.

Maargoed, het houden van discussen is niet het aller simpelste, want je dient net wat meer aandacht eraan te geven, dan aan een "gewoon" tropisch aquarium.

wat zijn jou waterwaardes+temp Rob?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81058419
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:59 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Jij bedoelt malawi discussen, die hebben inderdaad veel stenen nodig, zie het malawi meer op youtube. De discussen die ik hebben wat planten nodig en wortelhout
Naar mijn idee hebben ze meer planten en hout nodig dan jij op dit moment in je aquarium hebt.
Discusvissen (=soort cyclide) zijn erg moeilijke bewoners en ik mag hopen dat je je voldoende geinformeerd hebt voor je begonnen bent. De meeste tips die hier gegeven worden kloppen wel.

Wat zijn de afmetingen van je aqua?
pi_81058603
Topic is bijna vol en mij zie je hier niet meer
Ik vreet me iedere keer op aan de gemakzucht van Versteegrob waarmee hij bezig is. Ja, dan heeft hij misschien genoeg geld maar de manier waarop hij bezig is irriteer ik me mateloos en dat maakt het voor mij dat ik geen zin meer heb om hier in mee te posten... dus hup hup hup dat topic volposten
pi_81058918
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Topic is bijna vol en mij zie je hier niet meer
Ik vreet me iedere keer op aan de gemakzucht van Versteegrob waarmee hij bezig is. Ja, dan heeft hij misschien genoeg geld maar de manier waarop hij bezig is irriteer ik me mateloos en dat maakt het voor mij dat ik geen zin meer heb om hier in mee te posten... dus hup hup hup dat topic volposten
Okay dan ben ik niet de enige kennelijk.
Waarschijnlijk is ie over een maandje er klaar mee, als z'n discusvissen dood zijn. Die gaan niet zo lang mee namelijk als je ze niet behandeld als je eigen kind.
pi_81059017
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:47 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Okay dan ben ik niet de enige kennelijk.
Waarschijnlijk is ie over een maandje er klaar mee, als z'n discusvissen dood zijn. Die gaan niet zo lang mee namelijk als je ze niet behandeld als je eigen kind.
Dat is nou precies wat ik ook dacht!
pi_81060507
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Topic is bijna vol en mij zie je hier niet meer
Ik vreet me iedere keer op aan de gemakzucht van Versteegrob waarmee hij bezig is. Ja, dan heeft hij misschien genoeg geld maar de manier waarop hij bezig is irriteer ik me mateloos en dat maakt het voor mij dat ik geen zin meer heb om hier in mee te posten... dus hup hup hup dat topic volposten
amen
pi_81061827
Nog 19 te gaan mensen
pi_81061881
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Topic is bijna vol en mij zie je hier niet meer
Ik vreet me iedere keer op aan de gemakzucht van Versteegrob waarmee hij bezig is. Ja, dan heeft hij misschien genoeg geld maar de manier waarop hij bezig is irriteer ik me mateloos en dat maakt het voor mij dat ik geen zin meer heb om hier in mee te posten... dus hup hup hup dat topic volposten
Relax het is maar internet Als je je hier over al druk maakt wordt je volgens mij niet oud en ik doe mijn best met de verzorging
pi_81062087
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Malawi discussen?? wtf moet dat zijn, dat bestaat niet eens..

Discusvissen zijn id zoals Markster al aangeeft gewoon cicliden.
Eigenlijk Zuid Amerikaanse Cicliden zelfs..

Er zijn 3 "soorten" discussen, te weten; wildvang, die zuurstok beesten en de Pigeon/Pigeonblood.
Ze houden allen van rode muggenlarven, en als ze dat weigeren zullen ze naar alle waarschijnlijkheid ziek zijn.
Discussen vereisen een hogere temperatuur, niet teveel verschillende beplanting (blijkbaar te druk voor ze), en constante waterwaardes.

Het beste kun je dan dmv een bioloog werken, ipv alleen een extern filter.

Maargoed, het houden van discussen is niet het aller simpelste, want je dient net wat meer aandacht eraan te geven, dan aan een "gewoon" tropisch aquarium.

wat zijn jou waterwaardes+temp Rob?
Maakte een foutje met malawi discussen maar de waardes zijn momenteel

28 graden, ph 7.7 maar die gaat volgende week naar 6.8 dan krijg ik namelijk mijn elektrode binnen. Verder is de kh 4 en nitriet 0, de nitraat is 15 mg
pi_81062564
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:00 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Relax het is maar internet Als je je hier over al druk maakt wordt je volgens mij niet oud en ik doe mijn best met de verzorging
Het zijn levende wezens waar je het over hebt... Dan moet die vis weg, dan gaan die vissen weer weg... Vissen erbij, moeten andere vissen er weer uit...

Ik dacht heel even dat je echt je aqua-leven beterde... Maar je gaat er nog mee om alsof het maar accesoires zijn.
pi_81062826
Zo kan je het zien maar de discussen zijn de hoofdvis en daarom moeten andere vissen wijken. In het begin heb ik foute keuzes gemaakt en daarom moeten er wat vissen weg. Dat is in mijn ogen beter dan dat ik alle vissen bij elkaar heb en ik heb het wel degelijk verbetert. Zit nog zelden in mijn aquarium, ververs vaker dus het gaat zeker beter ook al lijkt het niet altijd zo.

Hoop dat ik hier over een jaar nog post
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:49:20 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81069858
Overdrijven jullie niet een beetje? Ik heb zelf ook last van beginners-enthousiasme. En het gaat toch niet heel erg ten koste van de dieren?

Ik heb m'n leven overigens wel gebeterd, geen accesoires meer behalve het strikt noodzakelijke
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81070782
Samzz, als je over het over levende dieren hebt moet je er wel mee omgaan als je eigen kinderen..
Oftewel; zuinig op zijn.

Kijk, aan beginners-enthousiasme is niks mis. Had ik ook haha
Maar snel genoeg heb ik mijn vissen verhuisd van een 120liter naar een 600liter bak, omdat het nodig was.
OK, was een pittige investering, maar dan heb je ook wat..

Maar discussen worden vaak ook niet aangeraden aan "beginners". Dat komt omdat discussen gevoelig zijn voor stress en ziektes. Je bak moet uiterst stabiel draaien, wil het allemaal zonder problemen gaan...

Iedereen mag er z'n eigen mening over geven natuurlijk, en ik hoop dat alle discussen het bij Rob ook zonder problemen overleven, en uiteindelijk over tig jaar pas zullen overlijden als ze echt van ouderdom is

@Rob; niet in te grote stappen je PH naar beneden trekken, want dan donderen al je waterwaardes in elkaar, en dan gaan je discussen niet leuk doen in je bakkie
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81071461
Hey Perry, zeker niet ga het 0.1 per dag doen.

Een vraagje aan iedereen met welk soort voer voeden jullie je vissen op ? Diepvriesvoer ? Levendvoer ? Droogvoer ?Wil namelijk mijn discussen alleen nog maar op diepvriesvoer opvoeden.

Dit is veiliger, beter en er is goed aan te komen, verder vinden ze het heerlijk. De meervallen geef ik komkommer en tabletjes
pi_81072027
Vlokvoer, diepvriesvoer (zo'n mixpakketje), eens per week een stukje komkommer en bij hoge uitzondering watervlooien of een stukje rauwe sla.
Maar ons visbestandje ligt wel erg uiteen
Denk dat je het best op diepvriesvoer kunt houden, met een beetje variatie qua smaak (maar volgens mij zag ik dat al op de foto's )
pi_81076059
Mijn vissen krijgen hier ook gevarieerd voedsel.
Van verschillende soorten diepvriesvoer tot vlokken.
Meestal wissel ik om de dag af en soms sla ik eens een dagje over.

Kijk is op discusvis.nl over voeding van discussen.. Die beesten zijn nog veeleisend ook
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:53:48 #293
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81077014
@ Perry, ik snap wat je bedoelt en ik ben het met je eens. Maar een aantal mensen reageert hier erg raar. Jaloezie misschien?

Ik ga ervanuit dat de kweker Rob tips heeft gegeven en dat hij met vragen altijd kan bellen rob, succes met je discussen, ze zijn prachtig
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81077161
Qua diepvriesvoer heb ik bijna alles was alleen benieuwd of droogvoer ook nog wordt aangeraden en mensen bijna op de 300, daarna zal het wel stiller worden, sadddd
pi_81077211
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:53 schreef Samzz het volgende:
@ Perry, ik snap wat je bedoelt en ik ben het met je eens. Maar een aantal mensen reageert hier erg raar. Jaloezie misschien?

Ik ga ervanuit dat de kweker Rob tips heeft gegeven en dat hij met vragen altijd kan bellen rob, succes met je discussen, ze zijn prachtig
Bedankt Net water ververst, om de dag he en ga de dwerg cichliden terug brengen.
Maar denk zeker niet dat mensen jaloers zijn, alleen kom ik af en toe wat impulsief over en daardoor lijkt het alsof ik niks geef om de vissen wat natuurlijk niet waar is.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:10:14 #296
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81077416
Het komt op mij zo over

Als je maar doet wat voor de vissen het beste is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81077669
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:10 schreef Samzz het volgende:
Het komt op mij zo over

Als je maar doet wat voor de vissen het beste is.
Het is al heel lange tijd gaande. . Dat kan jij natuurlijk niet weten. In het begin niet maar inmiddels snap ik de ergernis heel erg goed want heb het zelf ook. Als Versteeg zo met een hondje om zou zijn gegaan dan had je echt een enorme rel gehad maar met vissen moet het allemaal maar kunnen.

Aan de andere kant, het staat iedereen vrij om te doen en laten wat-ie wilt en te posten natuurlijk, dus tja.
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 10:41:10 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_81078274
Ik weet niet. Ik heb nog 1 vis in mijn aquarium, en wil mijn aquarium eigenlijk opdoeken. Maar om die ene vis dan maar naar de dierenwinkel te brengen? Nee, dat doe ik niet. Zij mag haar laatste dagen in mijn aquarium slijten, totdat ze doodgaat. En tot die tijd staat mijn aquarium er nog.

Dieren wegbrengen doe je gewoon niet... Maar goed, dat vind ik dan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:01:01 #299
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81078846
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:20 schreef Stali het volgende:

[..]

Het is al heel lange tijd gaande. . Dat kan jij natuurlijk niet weten. In het begin niet maar inmiddels snap ik de ergernis heel erg goed want heb het zelf ook. Als Versteeg zo met een hondje om zou zijn gegaan dan had je echt een enorme rel gehad maar met vissen moet het allemaal maar kunnen.

Aan de andere kant, het staat iedereen vrij om te doen en laten wat-ie wilt en te posten natuurlijk, dus tja.
Oke. dat heb ik dan niet meegekregen
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer donderdag 6 mei 2010 @ 11:15:10 #300
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81079307
Ik heb volgens mij momenteel 2 zwangere garnalen. Gaat hard. Ben benieuwd of het gaat lukken en of er veel kroost komt. Ben dan wel genoodzaakt de nieuwe garnalen weer te verkopen aangezien ik maar een nano-bak heb.
Misschien nog wat doorkweken in een 2e bak eerst. .

Zal vanavond weer eens wat foto's maken.
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:34:53 #301
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81080089
Vol
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')