abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 11 april 2010 @ 23:22:53 #126
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80209935
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wie is hier nou de hypocriet? De islamitische ideologie wijst niet-moslims andere rechten toe dan moslims. In het land van de islam, Saoedi-Arabie, is notabene de bouw van kerken en synagogen verboden.
Aan de andere kant zijn er in Nederland en Europa vele moskeeen te vinden. Nogmaals, wie is er hier nou hypocriet?

Tolerantie is een zeer mooi begrip. Maar tolerantie komt van 2 kanten. En dat is wat links nog moet leren.
Leef en laat leven. Wederzijds begrip en tolerantie jegens elkaar zou het moeten zijn.
En dus ga je stemmen op een partij die dezelfde maatregelen in Nederland wil invoeren door de Grondwet zo aan te passen? Je wilt dus afdalen tot hetzelfde niveau als de landen en de godsdienst die je blijkbaar zo veracht?

Je hebt gelijk, dat is niet hypocriet. Dat is gewoon ouderwets stupide.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 11 april 2010 @ 23:24:57 #127
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80210033
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:12 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom wijs je naar Zuid-Afrika? Je kan ook wijzen naar Turkije, Egypte, Nigeria, Somalie, Iran, Soaedi-Arabie, de Malediven, Afghanistan of Pakistan. Ja, in o.a. die landen hebben niet-moslims andere rechten dan moslims. Als je slim bent zie je dat dit allemaal moslimlanden zijn.
Omdat Zuid Afrika in principte een democratie was, ook voor 1994. Net zoals de VS dat was voor 1962. Verder ken ik de geschiedenis van Zuid Afrika en de VS een stuk beter, net zoals ik de geschiedenis van Europa en Duitsland een stuk beter ken, en anderen in dit topic zijn denk ik ook niet goed op de hoogte van de geschiedenis van de landen die jij noemt. Daarom dus.
quote:
Islam is apartheid. Het wijst niet-moslims andere rechten en plichten toe dan moslims. Dat is één van de redenen waarom we, met bijbehorend respect voor alle moslims, uiterst alert op de ideologie islam moeten zijn.
Dat betekend nog niet dat wij ons als westerse democratie met vrijheden voor ALLE burgers en gelijke rechten voor ALLE burgers we die vrijheden en rechten op zo'n manier moeten aanpassen dat moslims minder rechten krijgen.

Als moslims graag geen alcohol willen drinken of geen varkensvlees willen eten of graag in de Koran willen lezen of graag naar de moskee gaan..... dan hebben ze de vrijheid om anders te zijn. Wat Wilders echter wil is een vorm van Apartheid opleggen aan mensen, zonder dat moslims daar verder vrije keuzes in hebben.

Nederland is geen Islamitisch land, we zijn een land waar iedere inwoner van Nederland gelijke rechten en plichten kent. Dus nee, geen gescheiden loketten, of staats-gesponsorde zwembaden voor boerkini's. Maar als moslims 100% met eigen geld een eigen zwembad willen bouwen, waarom zouden we dat moeten verbieden?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80210129
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals. De PVV bepleit maatregelen die jij aanmerkt als verwerpelijk. Jij steunt willens en wetens die partij. Dat vind ik vreemd.

Maar jij wil dus de invloed van moslims inperken. En dat doe je door een moskeestop in te luiden en soortgelijke maatregelen door te voeren? Dikke onzin. Bovendien hebben wij onze eigen Grondwet die normaliter marginalisering van minderheden niet toestaat. Ook moslims moeten zich daar aan houden. Wilders is degene die dat wil veranderen. Je snapt toch wel dat de PVV een Nederland voor ogen heeft die veel overeenkomsten vertoont met de staten die jij verfoeit.

Bovendien zitten de pakweg een miljoen allochtonen helemaal niet te wachten op M-O omstandigheden. Daar ben je zelf het levende bewijs van.
Nee, de islam moet hervormd worden. Hoe doe je dat? Door felle kritiek te leveren, door mensen te laten zien hoe niet-moslims (waaronder jij dus ook) in de islamtische ideologie behandeld worden.
Maar ook voor moslims gaan de ogen open. Steeds meer moslims zouden hun geloof willen verlaten als ze niet bestraft zouden worden op afvalligheid. Steeds meer moslims willen gewoon vrij leven, zonder de verstikkende regels v/d islam te moeten opvolgen.

Islam binnenshuis belijden is prima. Maar met het facilieteren van de islam in openbare ruimtes moeten we uiterst voorzichtig zijn. De islam is namelijk ook een politieke ideologie die wilt heersen.
pi_80210320
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dus ga je stemmen op een partij die dezelfde maatregelen in Nederland wil invoeren door de Grondwet zo aan te passen? Je wilt dus afdalen tot hetzelfde niveau als de landen en de godsdienst die je blijkbaar zo veracht?

Je hebt gelijk, dat is niet hypocriet. Dat is gewoon ouderwets stupide.
Stel jij zou mij uitnodigen. Jij ontvangt mij gastvrij en bied me telkens wat te eten en een slaapplek aan. Aan de andere kant, als jij mij bij komt, krijg je niks van mij. Geen eten, geen slaapplek, helemaal niks.

Op een gegeven moment houdt de eenzijdige tolerantie toch op? Je gaat toch mij toch niet telkens een slaapplek geven als ik jou dat niet geef?

Met ander woorden: moslims moeten zelf de islam hervormen en er een mooie rechtvaardige, liefdevolle religie van maken zonder totalitaire, discriminende aspecten. Dat stijgt de tolerantie en het imago naar de islam toe vanzelf. En kunnen we in alle liefde met elkaar samen leven.
  zondag 11 april 2010 @ 23:34:32 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80210490
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Stel jij zou mij uitnodigen. Jij ontvangt mij gastvrij en bied me telkens wat te eten en een slaapplek aan. Aan de andere kant, als jij mij bij komt, krijg je niks van mij. Geen eten, geen slaapplek, helemaal niks.

Op een gegeven moment houdt de eenzijdige tolerantie toch op? Je gaat toch mij toch niet telkens een slaapplek geven als ik jou dat niet geef?

Met ander woorden: moslims moeten zelf de islam hervormen en er een mooie rechtvaardige, liefdevolle religie van maken zonder totalitaire, discriminende aspecten. Dat stijgt de tolerantie en het imago naar de islam toe vanzelf. En kunnen we in alle liefde met elkaar samen leven.
Het wordt vervelend voor je, maar je geeft geen antwoord:

Dus ga je stemmen op een partij die dezelfde Apartheid wil invoeren, waarvan jij vindt dat deze in de door jou zo verachte door de islam gedomineerde landen bestaat? Je wilt ons dus verlagen naar het niveau dat jij veracht? Wat lost dat dan op?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_80210599
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het wordt vervelend voor je, maar je geeft geen antwoord:

Dus ga je stemmen op een partij die dezelfde Apartheid wil invoeren, waarvan jij vindt dat deze in de door jou zo verachte door de islam gedomineerde landen bestaat? Je wilt ons dus verlagen naar het niveau dat jij veracht? Wat lost dat dan op?
Jij denkt dat ik PVV stem puur om de islam te bashen? Ja, vind ik dat er voorlopig een stop op de bouw van moskeeen moet komen net zolang totdat er sprake is van wederzijdse tolerantie. Intolerantie moet niet alsmaar met Sinterklaasje spelen beantwoorden. Tevens zijn er al ruimschoots moskeeen aanwezig in de grote steden, dus moslims kunnen blijven bidden in moskeen.

Verder dient de islam hervormd te worden. En dat doe je niet door het met fluwelen handschoentjes aan te pakken, maar door felle kritiek te leveren. De meeste moslims zijn intussen al gewend aan felle kritiek, dus het gaat de goede kant op.

Ga je mijn vragen nog beantwoorden?
pi_80210670
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, de islam moet hervormd worden. Hoe doe je dat? Door felle kritiek te leveren, door mensen te laten zien hoe niet-moslims (waaronder jij dus ook) in de islamtische ideologie behandeld worden.
Maar ook voor moslims gaan de ogen open. Steeds meer moslims zouden hun geloof willen verlaten als ze niet bestraft zouden worden op afvalligheid. Steeds meer moslims willen gewoon vrij leven, zonder de verstikkende regels v/d islam te moeten opvolgen.

Islam binnenshuis belijden is prima. Maar met het facilieteren van de islam in openbare ruimtes moeten we uiterst voorzichtig zijn. De islam is namelijk ook een politieke ideologie die wilt heersen.
Ik denk eerder dat het inperken van de islam averechts werkt. Wij moeten juist het goede voorbeeld geven, in plaats van af te dalen naar het niveau van de landen die jij veracht. Laten wij onze tolerantie varen, dan laten we alle hoop op een mooie toekomst varen. Jij denkt dat wanneer wij moslims hier geen behandelen als 2e-rangsburgers, de leiders in het MO zeggen: ooh, nu zijn wij wat voor leed wij hebben veroorzaakt. We gaan ons leven beteren.

Daarnaast kun je Nederlandse moslims niet verantwoordelijk houden voor hetgeen dat landen in het MO uitvreten. Daarom slaat jouw ´jij nodigt mij uit, en ik jou verhaal´ ook helemaal nergen op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 april 2010 @ 23:39:09 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80210676
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:11 schreef Zienswijze het volgende:
Wie is hier nou de hypocriet? De islamitische ideologie wijst niet-moslims andere rechten toe dan moslims.
Dat betekend nog niet dat we in Nederland moslims andere rechten moeten toewijzen dan niet-moslims.
quote:
In het land van de islam, Saoedi-Arabie, is notabene de bouw van kerken en synagogen verboden.
Dat betekend nog niet dat we in Nederland de bouw van moskeeën noch de Koran moeten verbieden.
quote:
Aan de andere kant zijn er in Nederland en Europa vele moskeeën te vinden.
Wat is nu je punt? Omdat ze in Saudi-Arabië kerken en synagoges verbieden, is het wellicht een goed idee om het in het westerse, vrije Europa dan ook maar te doen met moskeeën?

Waarom moeten we ons in Nederland laten leiden door ongelijkheden die in andere landen plaatsvinden?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80210716
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik PVV stem puur om de islam te bashen? Ja, vind ik dat er voorlopig een stop op de bouw van moskeeen moet komen net zolang totdat er sprake is van wederzijdse tolerantie. Intolerantie moet niet alsmaar met Sinterklaasje spelen beantwoorden. Tevens zijn er al ruimschoots moskeeen aanwezig in de grote steden, dus moslims kunnen blijven bidden in moskeen.

Ga je mijn vragen nog beantwoorden?
Nogmaals. Wat hebben moslims die hier wonen te schaften met landen in het M-O. Dus je verhaal over wederzijdse tolerante raakt kant noch wal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 april 2010 @ 23:41:53 #135
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80210789
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik PVV stem puur om de islam te bashen?
Neuh, ik denk dat je PVV stemt omdat je een domme lul bent, met een IQ dat ongeveer zo hoog is als dat van mijn kat, die niet nadenkt over de gevolgen van zijn stem en die niet inziet, dat het geen enkel doel dient om moslims in nederland iets te ontzeggen, puur omdat 'hullie het ook doen'. Maar omdat we in een vrij land wonen, heb je dat recht.
quote:
Ja, vind ik dat er voorlopig een stop op de bouw van moskeeen moet komen net zolang totdat er sprake is van wederzijdse tolerantie. Intolerantie moet je met intolerantie beantwoorden. Tevens zijn er al ruimschoots moskeeen aanwezig in de grote steden, dus moslims kunnen blijven bidden in moskeen.
Dat is, zonder twijfel, de stomste reden die je kunt opgeven. We leven in een beschaafd land. Oog om oog en zo hebben we al een paar eeuwen geleden afgelast. Verder heeft het natuurlijk een heel hoog lagere-schoolplein gehalte.
quote:
Ga je mijn vragen nog beantwoorden?
Ja hoor. Ik zou daar gewoon mee doorgaan omdat ik de innerlijke beschaving heb, iemand die iets nodig heeft te geven. Of jij nou wat teruggeeft of niet, doet niet ter zake, wat mij betreft. Mijn normen en waarden en mijn opvoeding hebben me namelijk geleerd, dat je een medemens dient te helpen en te steunen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_80210844
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals. Wat hebben moslims die hier wonen te schaften met landen in het M-O. Dus je verhaal over wederzijdse tolerante raakt kant noch wal.
Alles, alleen schijn jij dat niet te begrijpen. De islam is namelijk een Arabische godsdienst, een Midden-Oosten godsdienst dus. Islam houdt simpelweg Arabisering in. Je zient ook dat de oorspronkelijke culturen in het Midden-Oosten nagenoeg verdwenen en zijn en deze vervangen zijn door een islamitische, Arabische cultuur (Iran is hier een goed voorbeeld van).
pi_80211013
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Alles, alleen schijn jij dat niet te begrijpen. De islam is namelijk een Arabische godsdienst, een Midden-Oosten godsdienst dus. Islam houdt simpelweg Arabisering in. Je zient ook dat de oorspronkelijke culturen in het Midden-Oosten nagenoeg verdwenen en zijn en deze vervangen zijn door een islamitische, Arabische cultuur (Iran is hier een goed voorbeeld van).
Ik speel het spelletje even mee. Stel dat wij intolerantie beantwoorden met intolerantie, zoals jij voorstaat. Dat is voor de leiders in het M-O toch juist meer reden om christenen te onderdrukken. Intolerantie moet immers worden beantwoord met intolerantie. Dat is tenminste wat jij keer op keer herhaalt

Een vicieuze circel van intolerantie. Geweldig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80211107
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is, zonder twijfel, de stomste reden die je kunt opgeven. We leven in een beschaafd land. Oog om oog en zo hebben we al een paar eeuwen geleden afgelast. Verder heeft het natuurlijk een heel hoog lagere-schoolplein gehalte.
Ho ho, het is geen oog om oog in de zin van geweld. Want als een moslimextremist Theo v. Gogh vermoord, dienen wij uiteraard geen enkele moslim geweld aan te doen.

Wat je wel kan doen, is gebruik te maken van niet-gewelddadige middelen om aanhangers van de islam te confrontreren met de onrechtvaardigheid die zich in hun ideologie afspeelt. Tevens kan je de niet-religieuze aspecten van de islam beperken, opdat de islam als totalitair ideologe een niet al te grote invloed in Europa zal verkrijgen.

Laat ik het anders stellen: waarom denk je dat in Turkije een hoofddoekverbod is ingesteld? De seculiere Turken weten dondersgoed dat als men de politieke islam teveel laat lopen, dat Turkije dan een islamitische staat zal worden. Ook in Turkije dus (een moslimland dat feller tegen de islam tekeer gaat dan West-Europa!) treedt men op om de invloed van de islam in te perken.
quote:
Ja hoor. Ik zou daar gewoon mee doorgaan omdat ik de innerlijke beschaving heb, iemand die iets nodig heeft te geven. Of jij nou wat teruggeeft of niet, doet niet ter zake, wat mij betreft. Mijn normen en waarden en mijn opvoeding hebben me namelijk geleerd, dat je een medemens dient te helpen en te steunen.
Zo denkt vrijwel iedereen theoretisch gezien. Maar de praktijk wijst dikwijls anders uit. Helemaal als ik me laatdunkend laat uitlaten tegenover jou, want de Koran bevat niet al te eervolle teksten jegens ongelovigen.
pi_80211237
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:48 schreef Zienswijze het volgende:
Laat ik het anders stellen: waarom denk je dat in Turkije een hoofddoekverbod is ingesteld? De seculiere Turken weten dondersgoed dat als men de politieke islam teveel laat lopen, dat Turkije dan een islamitische staat zal worden. Ook in Turkije dus (een moslimland dat feller tegen de islam tekeer gaat dan West-Europa!) treedt men op om de invloed van de islam in te perken. .
Ik ga zo naar bed, want moet morgen weer vroep op, maar wilde hier toch nog even op reageren. Wat heeft een hoofddoekje in vredesnaam te maken met de politieke islam? Zitten hun politieke standpunten verstopt onder dat doekje ofzo? Wat gebeurt er je als je hoofddoeken verbiedt, hebben we dan de extremisten tuk en gaan zij zich dan op andere zaken richten?

Jij overdrijft. Niet iedere moslim wil de wereld overnemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80211314
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik speel het spelletje even mee. Stel dat wij intolerantie beantwoorden met intolerantie, zoals jij voorstaat. Dat is voor de leiders in het M-O toch juist meer reden om christenen te onderdrukken.
Nee de leiders zullen niet christenen of joden meer onderdrukken dan hun religie toestaat. Het is heel simpel: moslims dienen zich ook aan hun geloof te houden anders komen ze niet in het Paradijs.
quote:
Intolerantie moet immers worden beantwoord met intolerantie. Dat is tenminste wat jij keer op keer herhaalt

Een vicieuze circel van intolerantie. Geweldig.
Als ik jou op je bek ram, doe jij dan ook elke keer niks terug?

Je moet geweld van hun kant niet met geweld terug beantwoorden, want dan krijg je een vicieuze cirkel zoals je zelf al aangeeft. Wat je wel kan doen is gebruik te maken van niet-gewelddadige middelen om de islam te confrontreren met de elementen die hun geloof bevat. ZIe ook mijn post jegens LV.
pi_80211393
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ga zo naar bed, want moet morgen weer vroep op, maar wilde hier toch nog even op reageren. Wat heeft een hoofddoekje in vredesnaam te maken met de politieke islam? Zitten hun politieke standpunten verstopt onder dat doekje ofzo? Wat gebeurt er je als je hoofddoeken verbiedt, hebben we dan de extremisten tuk en gaan zij zich dan op andere zaken richten?

Jij overdrijft. Niet iedere moslim wil de wereld overnemen.
Nee je begrijpt me verkeerd. Hoofddoekje heeft te maken met de kledingvoorschriften in islam. Overigens ben ik niet voor een hoofddoekverbod. Ik dit opzicht ben ik het dus oneens met de PVV. Mijn punt gaf alleen maar aan dat moslimlanden als Turkije serieuzer met de islam omgaan dan wij in West-Europa, simpelweg omdat zij de gevolgen weten van verdere islamisering van een land.
pi_80212438
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat betekend nog niet dat we in Nederland moslims andere rechten moeten toewijzen dan niet-moslims.
[..]

Dat betekend nog niet dat we in Nederland de bouw van moskeeën noch de Koran moeten verbieden.
[..]

Wat is nu je punt? Omdat ze in Saudi-Arabië kerken en synagoges verbieden, is het wellicht een goed idee om het in het westerse, vrije Europa dan ook maar te doen met moskeeën?

Waarom moeten we ons in Nederland laten leiden door ongelijkheden die in andere landen plaatsvinden?
Nee, gelijke rechten voor iedereen: moslim en autochtoon. Alleen is het punt dat de weerstand tegen de islam zo groot is geworden (mede door de intolerantie van de islam-kant) en veel mensen hun eigen stad niet meer herkennen. Misschien zou het daarom goed zijn om een tijdelijke stop op de bouw van moskeeen te zetten. Bestaande moskeeen blijven dus gewoon open, en moslims mogen uiteraard wanneer ze maar willen bidden in die moskeeen.
pi_80212943
De PVV doet het niet goed in de peilingen:


Het CDA loopt weer wat in op de PvdA. In de nieuwste Politieke Barometer van Synovate is het CDA de PvdA op vier zetels genaderd. De christendemocraten stijgen deze week twee zetels en komen uit op 29. De PvdA haalt voor de derde keer achter elkaar 33 zetels.

Ook op de rechterflank is het spannend. De VVD en de PVV stijgen ieder één zetel en komen respectievelijk uit op 22 en 23 zetels. Ook blijft het spannend of Trots op Nederland een zetel weet te bemachtigen. De aanhang schommelt al geruime tijd rond de kiesdeler. Deze week komt Rita Verdonk net niet in de Kamer.


http://www.politiekebarometer.nl/ Politieke barometer - week 14 - 9 april


VVD en PVV dus ongeveer gelijk, alhoewel het einde van de groei van de VVD. Maar de PvdA blijft de grootste met ruim 30 zetels.
  maandag 12 april 2010 @ 04:31:23 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80213989
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:35 schreef Zienswijze het volgende:
Misschien zou het daarom goed zijn om een tijdelijke stop op de bouw van moskeeen te zetten.
Maar dat wil de PVV dus niet. Ik geloof dat de VVD wel al eens voor een tijdelijke stop heeft gepleit. De PVV pleit vooralsnog voor een volledige stop, een verbod op de Koran (wat essentieel de Islam veroordeeld tot "schuil moskeeën) en diverse andere maatregelen.

Maar zelfs een tijdelijk verbod zou in strijd zijn met de Grondwet, omdat deze specifiek garandeert dat godsdiensten de vrijheid hebben om hun geloof in groepsverband uit voeren, en hiervoor gebouwen te gebruiken dan wel op te richten.

Overigens zijn er ook genoeg moskeeën die geen eigen gebouw hebben, maar gewoon in een buurtcentrum een zaaltje huren elke vrijdag.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 12 april 2010 @ 07:49:11 #145
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80214407
quote:
Op maandag 12 april 2010 04:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Overigens zijn er ook genoeg moskeeën die geen eigen gebouw hebben, maar gewoon in een buurtcentrum een zaaltje huren elke vrijdag.
Waardoor de Islam in dit opzicht een veel soepeler geloof is dan het Christendom. Die mogen alleen kerken gebruiken die gewijd zijn. Islam mag overal bidden
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 12 april 2010 @ 07:52:00 #146
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80214432
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, gelijke rechten voor iedereen: moslim en autochtoon. Alleen is het punt dat de weerstand tegen de islam zo groot is geworden (mede door de intolerantie van de islam-kant) en veel mensen hun eigen stad niet meer herkennen. Misschien zou het daarom goed zijn om een tijdelijke stop op de bouw van moskeeen te zetten. Bestaande moskeeen blijven dus gewoon open, en moslims mogen uiteraard wanneer ze maar willen bidden in die moskeeen.
Nogmaals: Wat zou dat oplossen dan? Alsof er nu elke week in een stad een moskee uit de grond gestampt wordt. De bestaande moskeeën blijven bestaan, wat doet dat aan het 'de eigen stad niet meer herkennen'? Of wat verandert er dan volgens jou in de manier waarop er in die moskee gepredikt wordt? Of aan de manier waarop moslims hun geloof al dan niet belijden?

Wat schiet je dus op met een al dan niet tijdelijk verbod op de bouw van een moskee? Overigens zit de moskee in onze stad in een oude watertoren. Dat ding stond er al, dus er is niks voor gebouwd. Een andere moskee is gewoon een oud buurthuis.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_80214653
Ik begrijp bij God niet waarom er nog mensen rondlopen die serieus ingaan op Zienswijze. Ik heb zijn betogen al zo vaak afgebrand, maar hij blijft toch steeds met dezelfde argumenten komen (die feitelijk nergens op slaan, neem nu bijv. zijn voorbeeld van 800 jaar terug in Spanje - of het beleid van Saoedie-Arabie).
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 april 2010 @ 08:52:02 #148
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80215006
quote:
Twee nieuwkomers hoog op PVV-lijst
Uitgegeven: 12 april 2010 05:43
Laatst gewijzigd: 12 april 2010 07:41
DEN HAAG - Twee nieuwelingen komen hoog op de kandidatenlijst van de Partij voor de Vrijheid (PVV) voor de Tweede Kamerverkiezingen op 9 juni. Op plaats drie komt Lilian Helder en op vijf Gidi Markuszower.


© ANP
Dat heeft de PVV-leider Geert Wilders maandag gezegd. De rest van de kandidatenlijst wordt later op de dag bekendgemaakt.
De twee nieuwelingen zijn allebei dertigers. De hoogste binnenkomer, Helder, is advocaat. Zij noemt de straffen in ons land bedroevend laag. ''Criminelen staan zo weer op straat! Zwaardere straffen dus'', stelt zij.

Ondernemer
Markuszower is ondernemer. Hij studeerde privaat- en internationaal recht. ''Er zijn momenten in de geschiedenis dat wij ons moeten realiseren dat de vrijheid die wij hier genieten duur bevochten is. We hebben onze vrijheid niet cadeau gekregen. Dat lijken we soms te vergeten'', aldus Markuszower.
Volgens de laatste politieke peiling vrijdag zou de PVV 23 zetels behalen in de Kamer. Dat zijn er veertien meer dan de negen die de partij nu heeft.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_80215027
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waardoor de Islam in dit opzicht een veel soepeler geloof is dan het Christendom. Die mogen alleen kerken gebruiken die gewijd zijn. Islam mag overal bidden
Nou, dan moeten ik met maar stoppen met het verhuren van gymzalen aan kerkgenootschappen.... ^^
pi_80215051
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]


Hehe, een Tokkie-advocaat
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')