abonnement Unibet Coolblue
pi_80057232
Hey,

ik ben al een tijdje niet zo thuis op het hardware gebied, maar ben wel van plan binnekort te upgraden. Ik heb er nog wel genoeg verstand van om te zien wat sneller/meer etc is. Maar daarbij zit ik met de volgende vraag

ik merkte op dat er inmiddels DD3-2133 geheugen modules te koop zijn. Maar ik kan geen processors vinden met geheugen controllers die dit ondersteunen. Sterker nog, ze gaan maar tot DDR3-1333, terwijl ik inmiddels ook 1600 1833 etc heb gezien.

Iemand dit hier het betere van weet? Ik was eerst van plan een quadcore deneb amd phenom x2 te kope (want pentium is me gewoon veel te duur, maar advies neem ik graag aan, ik gebruik me pc voor tientallen docs+simulatie software te draaien en gamen en films kijken), maar ik was benieuwd naar welke processors dergelijke controllers hebben die de geheugens aan kunnen?


Alvast bedankt!
  woensdag 7 april 2010 @ 20:26:55 #2
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_80057512
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_80057683
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:26 schreef smegmanus het volgende:
Leer het zelf

http://www.directron.com/fsbguide.html
Vrij interessant, maar ik heb nog een kleine vraag:
welke processors die nu op de markt zijn, ondersteunen DDR3-2133 geheugen (aangezien ik volgens dat artikel volgensmij beter niet kan gebruiken met een processor met geheugen controller t/m DDR3-1333)
pi_80061904
Koop gewoon 1333 geheugen, tenzij je geld uit wil geven aan zaken waar je uiteindelijk toch niks van merkt.
So we just called him Fred too
  donderdag 8 april 2010 @ 16:27:40 #5
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_80088115
Als je 1600mhz ddr3 in met een phenom of core i5/i7 in een moederbord brikt zal je PC bij het eerste opstarten de kloksnelheden terugschroeven naar 1333 mhz. Je moet dan handmatig in de bios de geheugensnelheid op 1600 mhz zetten. Je kunt de ratio ook veranderen waardoor de snelheden hoger dan 1600 mhz ( die standaard snelheid is voor PC3-12800 DDR3 geheugen. De processor ondersteund 1333mhz MAAR het kan hoger.

Iedere modernde processor kan 1600 mhz geheugen aan phenom of Core i. Je moet niet op de geheugen controller gaan letten.

Ik zou gewoon wat Cohen zegt doen en 1333 mhz modules kiezen. Op lagere snelheden kan het geheugen strakkere timings handlen waardoor je even snel ben als met 1600 mhz Ram. En het is cheaper.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dibble op 08-04-2010 16:33:28 ]
*Hosselcopter*
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:54:58 #6
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_80118069
waarvoor denk je dit nodig te hebben? Bottleneck ligt meer in de hardeschijf momenteel. Kijk eens naar een leuke ssd (solid state disc) in raid opstelling. Daar valt veel winst te halen ten opzichte van traditionele hardeschijven. Geheugen met goede timings zijn leuk, en voltage span wat ze aankunnen ook voor overclocken, maar eigenlijk is dat allemaal niet echt heel erg nodig voor de meeste mensen..
-- ViPeRII --
pi_80122095
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:54 schreef ViPeRII het volgende:
waarvoor denk je dit nodig te hebben? Bottleneck ligt meer in de hardeschijf momenteel. Kijk eens naar een leuke ssd (solid state disc) in raid opstelling. Daar valt veel winst te halen ten opzichte van traditionele hardeschijven. Geheugen met goede timings zijn leuk, en voltage span wat ze aankunnen ook voor overclocken, maar eigenlijk is dat allemaal niet echt heel erg nodig voor de meeste mensen..
Klakkeloos naar SSD's gaan is ook niet de oplossing. Je schaft hardware aan op basis van de taken die je wilt gaan uitvoeren. Niet hardware aanschaffen en daarna eens kijken wat we ermee kunnen. SSD's zijn perfect voor te booten e.d., maar ga je met heel grote data-bestanden rommelen, dan kan je vaak beter kiezen voor conventionele disks in raid-array. Je kan een supersnelle processor en een enorme sloot geheugen erin proppen, maar ga je alleen een briefje in word typen, dan heb je dat helemaal niet nodig. Afstemmen op het gebruik is veel nuttiger dan zomaar snelle hardware kiezen op basis van dat het snel is en verder niets
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:56:08 #8
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_80122331
Dat geef ik toch ook aan kroegtijger? Waarvoor wil je het gebruiken?
Ik neem aan dat Ts enige kennis heeft over hardware, ook al is hij er niet meer zo in thuis, en ik verwacht ook dat iemand die wat wil gaan aanschaffen ook doorkijkt waarvoor zijn producten geschikbt zijn.

Voor de rest van je verhaal ben ik het compleet met je eens
Maar goed op een PII kan je ook prima word gebruiken, alleen niemand wil dat natuurlijk
-- ViPeRII --
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')