quote:
ja een hele lap tekst maar eigenlijk nog te weinig om het goed over te brengen blijkt nu helaas.
Maar de dieren hierheen halen helpt niet dit probleem te voorkomen op de plek van herkomst. Met als gevolg dat het daar erg blijft, anderen het probleem weghalen en hier onderbrengen. Dat is voor de hodn mooi, maar voor het lange termijn schiet het niet op. En hierdoor lijden er veel meer honden.
als je de organisatie sites goed leest staat daar ook in vermeld dat zij voorlichting geven op bv scholen, aandacht vraagt en krijgt daarvoor in de media, de regering wordt aangeschreven etc.etc.
dat dit heel lang gaat duren voordat daar verandering in komt dat is helaas zo. maar je moet ergens beginnen. als je je ogen ervoor sluit veranderd er NOOIT IETS. als je dat wilt doen prima maar ik niet.
quote:
Maar een hond is geen broek, jurk of televisie. Dat is een persoonlijk iets, je gaat ook niet trouwen met je blind date. Ik denk dat je het daar beter mee kunt vergelijken, omdat een hond toch iets anders is dan een paar nieuwe sokken of een televisie. Waar je overigens wel garantie op hebt wanneer hij toch niet bevalt. Dit slaat dus als een tang op een varken, een plaatje met een verhaaltje zegt echt niet alles, zeker niet bij zoiets definitiefs als een nieuw huisdier waar je nog jaren aan vastzit.
ik zeg ook niet dat een plaatje en een verhaaltje alles zegt. maar het geeft je een eerste indruk. want waarom vind je de ene hond wel leuk en de andere zegt je niets??????????
en een hond is ook iets persoonlijks. want waarom wil de een een herder en de ander dwerg poedel?? dat is iets heel persoonlijks. jajajaja een televisie heeft garantie maar dat is een DOOD ding. en je koopt een tv in de veronderstelling dat hij het GEWOON doet.
daarom is het zo belangrijk dat wij MENSEN ons eerst goed voorbereiden op het nemen van een hond/dier. want daar zit de fout!!!\ en ja een huisdier nemen zit je jaren aan vast dat is precies wat ik zeg.
quote:
Het is allemaal heel erg, die dodingsstations. Dat hoor je me ook zeker niet zeggen. Maar het hierheen halen van de honden is niet de oplossing. Die dodingsstations blijven bestaan, en nieuwe honden worden dagelijks aangevoerd. Als die stations nou eens worden gesloten, mensen worden voorgelicht over castratie enz. en asielen worden geopend, dan zou dat zoveel schelen. De ogen moeten daar open gaan. Wanneer wij de honden voor ze weghalen, maken we het alleen maar makkelijker.
[..]
als je de dodingstations zou sluiten krijg je zwerfhonden met alle gevolgen van dien.dus dat is niet een goede zet.
was het maar zo makkelijk. het is de mentaliteit die veranderd moet worden. zolang ze in Spanje nog ole ole roepen als er een speer in de nek van stier wordt gestoken ..........een kind een pup voor zijn verjaardag krijgt ipv van een pop of auto en daar mee wordt omgegaan als een pop of auto moet daar eerst verandering komen toch???
en daar wordt keihard aan gewerkt door de organisaties. er zijn in Spanje al delen waar stierenvechten verboden is.
de honden die daar weggehaald worden , zijn een druppel op een gloeiende plaat. jaarlijks worden er miljoenen honden afgemaakt en dan is het toch heerlijk als er een gered kunnen worden en alles krijgen wat ze horen te krijgen of niet soms??? dat geldt voor ons ook.
Je vindt dat mensen beter moeten nadenken voordat ze een hond aanschaffen. Maar dat helpt het niet echt dat je een hond gewoon online kunt kopen, hoe laagdrempelig wil je het hebben? Uitzoeken op internet en klaar is kees. Dat werkt natuurlijk niet echt, en helemaal niet omdat het honden zijn die een flink trauma hebben opgelopen. Daar is toch iemand voor nodig die weet wat ie doen, en niet Jan met de korte achternaam die een hond op internet heeft uitgezocht 'want hij voelde opeens een klik met het plaatje'.
[..]
ja mensen moeten nadenken voor ze aan een honden beginnen. ieder mens heeft zijn eigen verantwoording en daarom zou het goed zijn eerst een cursus te moeten volgen eer je een hond kan kopen.de hondenfokkerij hier in Nederland daar moeten ze eens wat aan doen dat zal al veel schelen voor Nederlandse asielen.
voor een auto heb je rijbewijs nodig anders krijg je alleen maar ongelukken, en dat geldt voor het houden van dieren ook.
je zegt het precies goed. honden die een trauma kunnen hebben (niet altijd) moet weten wat hij doet, dat is zijn gezonde verstand wat dan moet gaan werken. en met een verplichte cursus kom je al een heel eind.
dit is misschien voor Nederland ook een goed begin om de overvolle asiels leeg te krijgen en te houden.
Voor zover ik weet heeft kinderen hierheen halen het armoede probleem ook nog niet echt opgelost, of wel? Terwijl microkredieten op lokatie ineens wel heel veel doen voor de bevolking, en dus niet voor één kind, maar een heel dorp.
helemaal weer goed, heb ik ook niet beweerd, sta ik helemaal achter. maar........ ook dit is een druppel op een gloeiende plaat en zijn er helaas te weinig van dit soort projecten. maar ook hier is eens iemand geweest die door heeft kunnen dringen. en daar vechten wij ook voor alleen duurt dit langer helaas.
en als we het doen (precies waar we het hier over hebben) wordt alles de grond in geboord want dat wordt er alleen maar gelezen dat we de honden hierheen halen en verder niets. dat is nou zo jammer.
Wanneer je gaat voor de leven beteren van één of twee dieren, dan is de werkwijze van ACE en anderen wellicht helemaal niet zo slecht. Maar ik kan me niet voorstellen dat probleemverplaatsing en dweilen met de kraan open zinvol is. Ik vind die karrenvrachten vol zielige dieren zo schrijnend wanneer je weet dat de plaatselijke bevolking zich in zijn handjes knijpt, want zij hebben weer ruimte voor de rest van de zwerfhonden.
er worden niet 1 of 2 dieren gered met een beter leven maar door de organisaties worden er meerdere gered. dit klopt niet helemaal wat je zeg. je bent het er wel mee eens als er 1 of 2 dieren worden gered maar meer mag niet????
nogmaals het is niet probleem verplaatsen al lijkt het er wel op. Iedereen moet eens leren respect te hebben voor alles wat leeft. en weten waar je aan begint. maar zolang er ook nog steeds kinderen worden mishandeld, misbruikt, verkracht etc.etc. zal het met de dieren niet beter gaan.
Besteed het geld nou eens nuttig, en ga iets op lokatie doen.
dat wordt door veel organisaties geprobeerd en gedaan.
en zoals jij je inzet hiervoor zou ik zeggen ga er wat aan doen dan ipv alleen maar alles op papier zetten.
want schreeuwen vanaf de zijlijn is zo makkelijk. als je weet tegen wat voor muren van beton je aanloopt als je jouw visie wil uitvoeren piep je wel anders.
ik begrijp echt alle reacties die ik krijg, maar ik zeg nogmaals GA ER ZELF EERST EEN KIJKEN EN GA ER ZELFS EERST EENS WAT PROBEREN AAN TE DOEN. DAARNA PRATEN WE VERDER.
maakt niet uit waar Spanje, Portugal, Italie, Polen, Turkije etc.etc. en zeg me dan nog maar eens als je al dat leed hebt gezien van al die weerloze honden, want dat zijn het, zij kunnen er helemaal niets aan doen zelf, of je dan nog vindt dat we ze niet moeten helpen.
er zijn ook organsiaties die hoofdzakelijk daar helpen maar ook die organsiaties worden tegengewerkt. en moet je dan als honden/dieren liefhebben je ogen sluiten, neee dat mag je niet doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door senesta op 03-07-2010 13:31:21 ]