abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79986797
Hallo,

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die vroeger ook een bakkie hadden. Dat was echt vet, met je maten uit de buurt urenlang slap ouwehoeren en schreeuwen. Elkaar uitpeilen Vossenjacht heb ik nooit gedaan.

Geweldige tijd. Ik woonde destijds bij mijn moeder, had van iemand een TEAM 27MC Porto geleend waar je 10 AA batterijen in moest doen (die na 3 keer knijpen leeg waren ) Ik liep met dat ding naar zolder en kneep de PTT knop in en binnen no-time had ik op een kanaaltje 23 ineens 2 anderen op de zender Onwetend als ik was stelde ik mij voor met naam en toenaam en waar ik woonde. 10 minuten later stonden ze op de stoep en zaten we cola en chips te nuttigen, de regels van CB communicatie door te nemen

Hobby breidde zich daarna ook veel verder uit, dus voor ik het wist had ik een GPA aan de schoorsteen hangen en een lineair en een mooie President Jackson SSB bak.

Uniden Scanner erbij, beetje DECT telefoons uit de buurt afluisteren

Het was soms net Fok! Op zijn tijd een relletje, een ruzie, een inval door de RadioControleDienst Schelden op truckers die ons kanaal overnamen, waarna er bij een maat van me in de straat ineens een truck + oplegger stennis stond te maken in de straat.

Zoals Chiel Montagne zou zeggen, Mooi was die tijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door LangeJan op 05-04-2010 23:17:39 ]
  maandag 5 april 2010 @ 23:18:38 #2
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79987223

leuke tijd was dat
beetje zelfde verhaal, k vond n oude bak op zolder van mn pa, knoopte er een antenne draad aan, een mic dr aan, oude pc voeding en praten maar.

ff later een 5,5m spriet op t dak met een 40w lineair (3 stuks omdat die dingen stuk gingen )
en de zomer was t leukst dat je met verweggistan aan de praat raakte

nu klik je 2x met je muis en je praat met Afrika
(Alan 48+ met de soldeer eilandjes en AM trafo )
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_79987478
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:18 schreef marcel-o het volgende:

leuke tijd was dat
beetje zelfde verhaal, k vond n oude bak op zolder van mn pa, knoopte er een antenne draad aan, een mic dr aan, oude pc voeding en praten maar.

ff later een 5,5m spriet op t dak met een 40w lineair (3 stuks omdat die dingen stuk gingen )
en de zomer was t leukst dat je met verweggistan aan de praat raakte

nu klik je 2x met je muis en je praat met Afrika
(Alan 48+ met de soldeer eilandjes en AM trafo )
Alan 48+ ja, iets met 4 soldeerpuntjes en vervolgens 400 kanalen ofzo, die van mij had ik altijd standaard gehouden, ik had hem nieuw gekocht en had nog garantie

Ik heb helaas nooit echt DX contact gehad, wel contact, maar geen QSL kaart zeg maar. Dan gingen we op de USB naar de zgn "triple" als de condities zogenaamd goed waren

Jammer dat de CB zo een wisse dood is gestorven, ik heb nu zelf voor de nostalgische waarde nog een klein setupje staan. Een Danita 640 met handmike en magneetvoetje

Bij mij in de regio zijn er volgens mij geen basisstations meer, ik hoor nog wel af en toe een verdwaalde trucker die de 27MC niet heeft opgegeven.
  maandag 5 april 2010 @ 23:29:17 #4
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79987777
k draai de band nog wel eens af met een SW ontvanger, idd zo nu en dan wat gebabbel.
10MHz is leuker om nog eens te volgen in de zomer
pi_79987934
word het nou nog veel gedaan? Lijkt mij aan de ene kant wel tof
pi_79988359
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:32 schreef StephanL het volgende:
Hier in de regio eigenlijk niet. Het was altijd wel gezellig, al ging het vaak helemaal nergens over en was het altijd maar de vraag hoe je bij elkaar "binnen kwam" qua signaalsterkte (10 over 9 was het sterkste) maar meestal was dat dan ook iemand die 2 straten verderop woonde

Vervolgens ging het over of je niet overgemoduleerd overkwam na je Mic Gain en Echo vol open gedraaid te hebben hehehehehe.

In de hoogtijdagen waren er denk ik een stuk of 20 uit de wijk die een bakkie hadden staan, was vaak een zooitje met "knijpers" op het kanaal, maar dan schoven we een heel (of half) kanaaltje op.

Ik heb er nu nog een handjevol kennissen aan over gehouden die ik regelmatig spreek en 1 van mijn beste vrienden.

Het was allemaal een beetje dezelfde leeftijd ook, zo rond de 16, maar ook een paar oudgedienden. Al met al kijk ik met veel melancholiek terug.
pi_79988495
Ik heb dat tokkelen nooit gesnapt.
pi_79988617
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:43 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb dat tokkelen nooit gesnapt.
Ach ja, twas tijdverdrijf en het had ook iets mysterieus

Wat wel leuk was, dat als jij en een ander iets terug wou zeggen op precies hetzelfde moment je daarna heel hard STEREO!!! over het kanaal hoorde schreeuwen

[ Bericht 8% gewijzigd door LangeJan op 05-04-2010 23:53:26 ]
  maandag 5 april 2010 @ 23:52:08 #9
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79988903
Waar ik woonde(vlak bij capelle aan den ijssel) had je op kanaal 11 een gabber zender
pi_79989364
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:52 schreef marcel-o het volgende:
Waar ik woonde(vlak bij capelle aan den ijssel) had je op kanaal 11 een gabber zender
Mooi was dat, hier in omg. Amersfoort werd muziek draaien op de 11 meterband niet echt gewaardeerd

We hadden wel een eigen kanaal met de DX club, kgeloof kanaal 28 en een kanaal waar een stelletje zat te geilen met elkaar
  dinsdag 6 april 2010 @ 10:18:05 #11
24329 KNAK
ff w88,......
pi_79995391
Den Haag Z/W Half Watjuhhh

Wat een tijd...

De eerste: Alan 87

De tweede ( en tevens laatste) Pres. Lincoln

Flinke Atron 99 antenne op het dak, 100 wat lineartje erachter... blaaazen!
Beetje vossen soms, kamperen met een steigerbuispijp in de grond @ Madestein (Den Haag) , 5.5 meter antenne eraan.

Veel vrienden gemaakt, veel rotzooi gedaan en gezien.. Op dagen geklommen bij knijpers en antenne eraf gemolt, veachtpartijen gezien. Woonde naast een buurman (genaamd Freijling), zat elke vrijdag fucking lazarus op zn Jackson de meest grove onzin te verkondigen. Was echt leuk!

Iemand hier uit Den Haag die eraan deed zo 15 jaar geleden?

Verder ook nog de scanner ernaast (offtopic maar toch ook leuk en maakte deel uit van dat hele 27mc tijdperk)

toendertijd (als ik het goed heb) tussen de 30 - 31 MhZ alle draadloze huis tuin en keuken telefoons erop. Wat een lol had ik daarmee. De hele buurt met een draadloze was gewoon de lul, onder andere vrienden, (buur) meisjes, lekkere MILF's etc etc etc...

Wat een situaties....kan er 15 jaar later nog om schateren:

TS scande frequentie af, hoort iemand bellen, belt naar RTL4 woorspel en die vrouw spreekt het antwoord van de puzzel in. Even later ook dr telefoon nummer. TS die dat opschrijft om vervolgens haar te bellen:

" Ja goedemiddag, met de redactie van RTL 4 woordspel " * vrouw helemaal blij op dit moment * " ik bel u met de mededeling dat u gewonnen hebt " *vrouw helemaal door het lint en zegt dingen als Ohhhhh ik doe zoooo vaak meemaar ik win noooooit wat, ik ben zooooooo blij etc etc.*
TS: ligt in een deuk (als 16 jarige) en komt echt niet meer bij en hangt op. (vroeger geen nummerherkenning, dat was een heerlijke tijd ) Scanner stond nog vastgelocked op haar frequentie en hoort de vrouw 2 familieleden/personen bellen met de mededeling dat ze gewonnen heeft bij het RTL4woordspel maar dat de verbinding verbroken was (Door TS die aan het ROFLMAO was) en dat ze gerustgesteld was doordat de reactie haar nummer in bezit zou hebben.

Heb in mn broek gezeken dat moment... wat een lol
Mai pben rai~!
  dinsdag 6 april 2010 @ 10:35:59 #12
24329 KNAK
ff w88,......
pi_79995902
fucking 800 gulden, die scanner. Later nog een Uniden hand scanner, van 750 gulden. Die lincoln was ook rete duur. over de 500 gulden. Antenne 200 , linear 150 , mooie SWR meter, dikke kabel voor optimaal blaaaazeb, flinke voeding voor zowel bak als linear.

Waar de fuck haalde ik dat geld vroeger vandaan Nu lijkt het me met de komst van internet e.d. volledig uitgestorven op truckers na,....
Mai pben rai~!
  dinsdag 6 april 2010 @ 10:44:35 #13
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79996159
jah met de scanner in de auto(met 3 auto's met bakkie)en dan scannerrijden
en dan in mn eigen straat terecht komen bij de buren
geniaal
pi_79996392
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:32 schreef StephanL het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs gebruiken het nog redelijk veel. Bij het transportbedrijf waar ik gewerkt heb werden ze standaard ingebouwd. En op de Veluwe en regio Utrecht hoorde ik 's avonds laat nog wel eens een baar basisstations.
pi_85631707
hej Cello, ook hier? Ghehe
wij zijn sinds een week of 4 ook weer standby. Eerst met een boomerang aan het balkon (3 hoog), nu met een GPA op het dak (4 hoog...)
Kanaal 40 zit vol met R'dam en omgeving, 33 Den Haag, 15 de tracktorrijders en zandwagenbestuurders.

Ons 'kacheltje' is even bij een kennis om een dingetje te vervangen, als we em weer terug hebben maar eens kijken hoe ver ons bereik is :) Zonder kachel halen we Dordt en Capelle redelijk goed :)
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_85692908
Ik kom niet uit de hoogtijdagen van 27MC maar heb tussen m'n 12e en 16e een bakkie in m'n boot gehad. M'n vrienden van toen hadden er ook één.
Ik had een Albrecht AE en dan nog iets (ben ik vergeten)

Ik heb ook nog een tijdje een mobiel bakkie gehad (een soort portofoon zeg maar).

Veel gesprekken met elkaar gehad, maar ook wel eens met een stel idioten en vissers, vrachtwagenchauffeurs etc.

Dus zo waren we op de Vinkeveense Plassen altijd "aquamobiel" :)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:59:10 #17
24329 KNAK
ff w88,......
pi_85695091
Aquamobiel, fietsmobiel, scootermobiel,... van alles en nog wat

Waren ontzettend leuke tijden, veel mensen leren kennen die ik nu nog goed ken. Internet heeft het helemaal verdreven, zal op een paar die hard hobby-isten en truckers weinig meer worden. Ook op een boot heb je wireless internet

Helaaaas....
Mai pben rai~!
pi_85699535
Hebben nu de bak aan (standaard eigenlijk), op 33 wordt NL muziek gedraaid :')
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_85784947
Volgens mij zitten al die polen nog op de 27mc, ik zie ze overal rondrijden met antennes ( dv27,5 ) op hun auto. Lekker goedkoop, geen beltegoed nodig... "dobre" !?
likkebaardendlekkerlessendkloekkklinkendfrisdrinkendstemmensmerendrazendflitsendsnelvibrerendkoelkoelkoelklotsend watah...
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:02:25 #20
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85820958
dit mag hier niet ontbreken....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: