abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 00:25:52 #1
187254 Giertje
lets all make believe
pi_79954052
Apeldoorn wordt wel eens het grootste dorp van Nederland genoemd. Het heeft namelijk nooit stadsrechten gekregen. Van een kleine buurtschap, die voor het eerst genoemd werd in een schenkingsakte uit 792/793 onder de naam "villa ut marca Appoldro", is Apeldoorn uitgegroeid tot één van de tien grootste gemeenten van Nederland met ruim 156.000 inwoners. Apeldoorn is een groene gemeente, want zij ligt midden tussen de prachtige bossen van de Veluwe.



De bekendste attracties van Apeldoorn liggen in de wijk Berg en Bos. In de crisisjaren dertig is hier natuurpark Berg en Bos aangelegd. Dit park is ook nu nog de moeite waard om te bezoeken. Er zijn wandelroutes uitgezet, maar u kunt ook de grote laan vanaf de ingang volgen. Dan ziet u rechts de grote vijver en links de hoogste uitkijktoren van de Veluwe. Aan het eind van de laan komt u vanzelf bij de speelweide. Verder vindt u in dit bosrijke park o.a. herten, wilde zwijnen en de vlindertuin. Het park is ruim 250 hectare groot. Als u het natuurpark bezoekt, kunt u kiezen of u dit doet met of zonder bezoek aan de Apenheul. In dit dierenpark vindt u allerlei soorten apen, van de reuzengorilla tot het allerkleinste aapje. De Apenheul is van april tot november geopend. Alleen bij heel koud of regenachtig weer zijn de apen in de binnenverblijven. De dieren bewonen hier hun eigen ruime bosgebieden. Sommige apen klimmen en klauteren zelfs helemaal vrij tussen de bezoekers. Apenheul beschikt over een aantal horecagelegenheden.



Als het mooi weer is bent u vanaf de parkeerplaats van natuurpark Berg en Bos en de Apenheul in tien minuten lopen bij het oudste openluchtzwembad van Nederland, het Kristalbad. Hier kunt u een frisse duik nemen in het 50-meterbad of lekker spelen met de kinderen in het grote kleuterbad. Voor peuters en baby's is er een apart bad met aangrenzend zandstrandje. Uiteraard ontbreken de nodige waterglijbanen niet. Het Kristalbad heeft ook nog een kanovijver. Deze ligt prachtig beschut in de bosrijke omgeving van het Kristalbad en slingert zich om een langgerekt eiland.

Als u meer van pretparken houdt, kunt u het familiepretpark Koningin Juliana Toren bezoeken. De gezellige sfeer en de leuke attracties zorgen ervoor dat de tijd voorbij vliegt. Echt spectaculaire attracties zult u hier niet aantreffen, daarom is dit pretpark vooral geschikt voor gezinnen met kinderen van twee tot twaalf jaar.



Houdt u meer van geschiedenis of van de koninklijke familie dan moet u zeker een bezoek brengen aan paleis Het Loo. De laatste bewoonster van dit paleis was koningin Wilhelmina. Tegenwoordig is het paleis ingericht als museum



De Parkenbuurt, ten noorden van het centrum, is de mooiste wijk van Apeldoorn. Er staan veel oude herenhuizen, soms rijk versierd met ornamenten. Ook is er in deze wijk zelfs voor Apeldoornse begrippen veel groen. In 2005 is de wijk rijksbeschermd stadsgezicht geworden.



Het centrum van Apeldoorn is een mix van oud en nieuw. Er staan vrij veel monumentale panden, maar de oude winkelpanden zijn vaak, in elk geval op de begane grond, ingrijpend gemoderniseerd, waardoor ze veel van hun karakter verloren hebben. 'De stad', de gebruikelijke benaming voor het centrum, heeft vooral een modern, volgens de critici saai, uiterlijk. In het centrum zijn er veel winkelmogelijkheden, vooral geconcentreerd langs de Hoofdstraat, de langste winkelstraat van Nederland en het overdekt winkelcentrum De Oranjerie. Nadeel is dat verreweg de meeste winkels filialen zijn van de landelijke grote ketens en dat er maar weinig speciaalzaken zijn die het centrum iets eigens kunnen geven.

Het stationsplein is in 2007/2008 drastisch vernieuwd. Het huidige stationsgebouw is opgeknapt zoals het was in 1875. De winkels aan het plein schijnen niet goed te lopen.




Met als centraal kunstwerk 'De Kus', namens de bewoners van Apeldoorn geschonken aan prins Willem-Alexander en prinses Maxima ter ere van hun huwelijk in 2002.



In 2011 wordt het grootste winkelcentrum (na de binnenstad) van Apeldoorn, de Eglantier opgeknapt. Het wordt flink uitgebreid, meer winkels, meer openbare ruimte. Meer woningen en alles aangepast aan de eisen van deze tijd.



Ontdek Apeldoorn op DVD met 'Apeldoorn de vele geichten'

Interessante links:
Apeldoorner Community Site voor en door Apeldoornse jongeren
Kaart van Apeldoorn
De Digitale Stad Apeldoorn
VVV Apeldoorn
Startpagina Apeldoorn




De OP is hier te vinden
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 00:26:54 #2
187254 Giertje
lets all make believe
pi_79954085
ben dronken
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_79960070
quote:
Op maandag 5 april 2010 00:26 schreef Giertje het volgende:
ben dronken
De OP is anders goed gelukt
pi_79960329
Hier moet ik gepost hebben
And the druids turn to stone...
  † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 11:12:35 #5
187254 Giertje
lets all make believe
pi_79961038
ik zie wel wat kruisjes in de OP

[ Bericht 49% gewijzigd door Giertje op 05-04-2010 13:00:57 ]
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_79977429
ik zie alle plaatjes helder
Hooray for boobies!
  maandag 5 april 2010 @ 20:09:13 #7
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_79977846
Brand aan de Asselsestraat 245 volgens P2000. Ik was eigenlijk van plan om volgende week een woning in dat blok te bezichtigen... althans, voor zover ik met Google maps kan traceren of dat daadwerkelijk dit blok is. Weet iemand of Asselsestraat 245 dat blok is waar de C1000 in gevestigd zit?

Dank!
pi_79982500
tvp, weltrusten alvast!
Gr. Gr.
pi_79982729
Geen idee over de Asselsestraat...
Wou nog even rageren over Deventer.. Wij hebben nu via de woningbouw een eengezinswoning met 4 slaapkamers en een grote tuin! 500 Euro in de maand dus niet heel erg duur! De badkamer, wc en keuken worden geheel vernieuwd!
Altijd blijven lachen... :)
pi_79983298
Volgens mij is dat het witte pand wat ernaast staat. benummering van het c1000 gebouw gaat tot 243 aldus google
Hooray for boobies!
pi_80687211
En weer even een tvp.
pi_80687256
zo, gisteren verhuisd binnen Apeldoorn. Van Driehuizen naar Sprengenbos.
And the druids turn to stone...
pi_80692544
boomhut?
Hooray for boobies!
pi_80706582
zo hoog ongeveer ja
And the druids turn to stone...
pi_80850056
Ola!
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 29 april 2010 @ 21:57:42 #17
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_80857442
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/19987

Ik en 2 collega's + lid van onze website zijn vanmiddag geïnterviewd door NOS Headlines. Als terugblik n.a.v. interview vorig jaar.
pi_80879313
Iemand al wezen kijken naar het monument? Het is aan het einde van mijn straat, maar nog niet geweest.
And the druids turn to stone...
pi_80889529
mijn zusje werkt op de loohof als bejaardentemmer en die heeft het over te grote drukte bij het monument. ze kon zelfs met d'r auto niet meer weg aangezien de hele lodewijklaan vol stond...
Hooray for boobies!
pi_80935676
Nou ik ben nog niet wezen kijken dat komt inderdaad wel als het niet meer zo nieuw is voor mensen.. Iig na 5 Mei dus pas...

Leuke koninginnedag gehad? In Apeldoorn gevierd?
Ik heb niks gedaan maar ben dan ook richting hoog zwanger aan het gaan en had niet zo'n zin in die drukte en het slechte weer...

Vrienden zijn prinsennacht allemaal wezen stappen.. Op de terugweg zijn helaas 2 van onze vrienden bij de tunnel van het station in elkaar geslagen.. Wat een ongezellige mensen lopen er rond!
Altijd blijven lachen... :)
  zondag 9 mei 2010 @ 21:06:28 #21
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_81227247
Iemand nog bij de veteranen weeste kijken? Vond het toch wel mooi om een keer te zien!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_81227391
sinds 85 geen optocht gemist. Nu helemaal belangrijk aangezien dit echt de laatste keer is dat we ze live te zien krijgen
Hooray for boobies!
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2010 @ 16:53:06 #23
187254 Giertje
lets all make believe
pi_81422609
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:06 schreef Guess. het volgende:
Iemand nog bij de veteranen weeste kijken? Vond het toch wel mooi om een keer te zien!
ik was er bij op de loolaan was erg leuk
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_81654802
Dood topic
pi_81755481
Ik dacht altijd dat 'de kus' een één of ander misvormd schaar was
can't you see this is the land of confusion
pi_81849717
Dan ben je niet de enige
Altijd blijven lachen... :)
pi_81861838
cultuurbarbaren!
Hooray for boobies!
pi_81880513
Ging toch om 'de kus' van Willem Alexander en Maxima bij het huwelijk? Was geloof ik wel het geschenk van de gemeente aan hen, of ter ere van hen.
And the druids turn to stone...
pi_81967859
Heb echt geen idee...
Altijd blijven lachen... :)
pi_81973190
ter ere van het huwelijk inderdaad. ontwerp is al heel oud en staat in heel wat plaatsen over de gehele wereld
Hooray for boobies!
pi_82168971
Dat soort dingen weet ik dus echt niet he.. Ik vind het of mooi of lelijk
Altijd blijven lachen... :)
  maandag 31 mei 2010 @ 23:00:24 #33
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82170295
Zijn er nog mensen naar Jazz in the Woods geweest?Wij wilde nog wel gaan maar is er uiteindelijk niet van gekomen,nou ja als je in de stad woont zit je er toch wel in!
Zondag is het het Sterren op het Plein of zoiets op Marktplein.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82170404
Nee ik niet, wist niet dat het was. Ik werd vrijdagavond gebeld door vrienden of ik meeging, maar toen was ik nog gewoon thuis in Enschede.

En dat sterren gebeuren sla ik ook maar over. Heb op koninginnedag genoeg kampvolk gezien toen ik over het stationsplein moest lopen .
  maandag 31 mei 2010 @ 23:15:17 #35
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82171075
HiHi ja daar zijn wij ook toen nog even geweest.Sterren op het plein word het hier zowiezo niet want je moet kaarten kopen,maar mensen kijken vind ik altij d wel leuk!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82173439
Mensen kijken is altijd leuk inderdaad. Heb me de dag ervoor ook wel vermaakt met dat dance-evenement op het stationsplein. Vanuit het raam kijken naar al dat hippe volk dat langskwam.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:41:45 #37
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82178759
Waar woon je in het centrum dan(ongeveer)? Wij woonde 1st in de hoofdstraat hoek paslaan daar kon ik heerlijk op de vensterbank voor het raam mensen kijken.Nu zitten we er iets buiten en hoor je vooral veel ipv zien,toch jammer!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82187797
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:41 schreef Guess. het volgende:
Waar woon je in het centrum dan(ongeveer)? Wij woonde 1st in de hoofdstraat hoek paslaan daar kon ik heerlijk op de vensterbank voor het raam mensen kijken.Nu zitten we er iets buiten en hoor je vooral veel ipv zien,toch jammer!
Ik was bij vrienden toen, die wonen aan de Sofialaan. Zelf woon ik in Enschede en mijn ouders in de maten, Trommelaarshoeve. Maarja nog een paar maanden hier, dan ga ik weer terug naar Apeldoorn.

Hoofdstraat lijkt me erg leuk ja, maar wel erg lawaaierig, maar ik zou het er voor over hebben om midden in het centrum te wonen. Je hoeft letterlijk alleen de trap af en je bent midden in de stad .
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:36:03 #39
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_82192170
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:58 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik was bij vrienden toen, die wonen aan de Sofialaan. Zelf woon ik in Enschede en mijn ouders in de maten, Trommelaarshoeve. Maarja nog een paar maanden hier, dan ga ik weer terug naar Apeldoorn.

Hoofdstraat lijkt me erg leuk ja, maar wel erg lawaaierig, maar ik zou het er voor over hebben om midden in het centrum te wonen. Je hoeft letterlijk alleen de trap af en je bent midden in de stad .
Daar woon ik dus! Hoofdstraat Noord om precies te zijn, aangrenzend aan het Caterplein (naast het nieuwe Sas). Erg leuk huis, groot ook, soort loft (om die ook voor dit huis gekozen) en lekker wonen omdat alles wat je nodig hebt in de buurt is. Aan het lawaai wen je, ook als je niet van stappen houdt (ik).

Sinds een jaar heb ik last van agorafobie + paniekaanvallen. Hoewel het beter gaat, ga ik verhuizen zodra zakelijk het één en ander rond is. Maar voor mensen die houden van leven in de brouwerij en stappen is dit zeker de plek om te wonen. Aan alle nadelen wen je.
pi_82193559
Wij hebben er toen voor gekozen net aan de andere kant van de spoorlijn te gaan wonen dat was ook wel fijn.. Geen overlast van lawaai maar wel heel dichtbij de stad!

Inmiddels gesetteld in Deventer ook hier dichtbij station en centrum maar nog nooit iets gehoord.. Allleen het go Ahead stadion kunnen we horen tijdens de voetbal..
Altijd blijven lachen... :)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:36:37 #41
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82213652
Ik vind het heerlijk om in het centrum te wonen,caterplein vind ik dan weer een beetje te.Maar nu met een kleintje op komst verhuizen we met de tijd toch wel (iets) buiten het centrum want voor kinderen vind ik het centrum niks.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82280781
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:00 schreef Guess. het volgende:
Zondag is het het Sterren op het Plein of zoiets op Marktplein
Zeg maar tegen de overwaarde op je huis. Ik begrijp dat er volksvermaak moet zijn, maar waarom Apeldoorn tegenwoordig een kamperstad is vraag ik me af. Kermisklanten. Bah.
pi_82344983
Is ook wel een beetje overdreven die opmerking zeg!
Altijd blijven lachen... :)
pi_82348087
mystikvm weet zeker niet dat Apeldoorn de spil is in het kermisleven? dat de vakbond hier zit en meerdere kermisbedrijven hier hun thuishonk hebben? beetje jammer...
Hooray for boobies!
pi_82448299
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zeg maar tegen de overwaarde op je huis. Ik begrijp dat er volksvermaak moet zijn, maar waarom Apeldoorn tegenwoordig een kamperstad is vraag ik me af. Kermisklanten. Bah.
Je kunt het ook waarderen dat er wat georganiseerd wordt door de gemeente en dergelijke. En als je rustig wil wonen, moet je niet in het centrum gaan wonen.

Woon zelf in het centrum en ook ik hoorde gister Nick en Simon luid en duidelijk. Hou er niet van, maar je hoeft er ook niet heen ofzo.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_82450135
Jullie houden er wel van, ik niet. Ieder zijn mening. Laat mij ook de mijne hebben. Ik laat iedereen lekker zijn gang gaan, ik sta niet bij dat soort evenementen om het af te keuren Het zal in elk geval nooit mijn favoriete publiek worden.

[ Bericht 87% gewijzigd door Mystikvm op 07-06-2010 17:52:04 ]
pi_82567083
Even een vraagje...
Als je in Apeldoorn met mogelijk goed, mogelijk slecht weer een kinderfeestje wil plannen (meisjes van 9/10) wat is dan een aanrader? Het liefst dus een locatie waar je naar binnen kan wanneer het regent, maar als het weer opklaart, direct naar buiten kan.
And the druids turn to stone...
pi_82568791
Ik heb niet echt verstand van kinderfeestjes, maar in Noord zit zo'n indoor speel/klimhal geloof ik. Alleen daar kan je buiten niet echt veel doen.
pi_82589567
Verder weinig mogelijkheden inderdaad om te kunnen switchen.
Hooray for boobies!
pi_82589593
weet nog wel een adresje om workshop sieraden/kettingen maken voor kids. ook een aanrader
Hooray for boobies!
pi_82605300
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:11 schreef Panthera1984 het volgende:
Even een vraagje...
Als je in Apeldoorn met mogelijk goed, mogelijk slecht weer een kinderfeestje wil plannen (meisjes van 9/10) wat is dan een aanrader? Het liefst dus een locatie waar je naar binnen kan wanneer het regent, maar als het weer opklaart, direct naar buiten kan.
Tim's glasmozaïek in Zevenhuizen.
Kinderboerderij Malkenschoten.
Spelerij in Dieren.

Lang geleden dat ik naar kinderfeestjes ging.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_82620937
Iedereen bedankt voor de ideeën, ik zal ze doorgeven.
Nog even iets waar ze zelf mee kwamen: een speelbos aan de amersfoortseweg, maar met een zaaltje.
And the druids turn to stone...
pi_82947522
Wat is dat getrommel toch de hele tijd wat ergens vanuit de Mheen (oid) komt? Gister hoorde ik het ook al.
pi_82951780
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:11 schreef GuitarJJ het volgende:
Wat is dat getrommel toch de hele tijd wat ergens vanuit de Mheen (oid) komt? Gister hoorde ik het ook al.
Dat heb ik dinsdag gehoord. Het kwam uit de richting van het Mheen park inderdaad.
pi_83035866
Is dat niet van DAP?
pi_83051577
Kinderfeestjes..

Op Landal Greenparks (Beekbergen, Hoenderloo of Eerbeek) kun je leuke kinderfeestjes laten geven.. Hier heb je binnen en buitendingen en kunnen ook geswitched worden van buiten en binnen.. Via de website kun je allerlei info opvragen.. De prijzen vind ik opzich echt heel erg meevallen!
Altijd blijven lachen... :)
pi_83594254
Is er nu iets aan de hand ? Er reden net 8 politie auto's langs het centrum
pi_83595567
Een vriend hoorde het ook en is gaan kijken, was in de buurt van de Klompstraat geloof ik.
Een man werd achtervolgd door de politie, en heeft zn auto toen ergens in een tuin gereden en is gevlucht.
Ze zijn daar nu met politie, honden en ME de hele buurt aan het uitkammen!
pi_83767248
Oi
Is er nog ergens in Apeldoorn een huge scherm voor de finale ?
pi_83767482
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:39 schreef Vinniiee het volgende:
Oi
Is er nog ergens in Apeldoorn een huge scherm voor de finale ?
Alleen op Leienplein geloof ik. Verder niet dacht ik.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_83767537
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:45 schreef Kluts het volgende:

[..]

Alleen op Leienplein geloof ik. Verder niet dacht ik.
Daar mot je toch ¤5 entree dokken?
pi_83769769
Ja en je krijgt er 2 drankjes bij
pi_83772333
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:39 schreef versteegrob het volgende:
Ja en je krijgt er 2 drankjes bij
Euw, valt wel mee dus. Zondag maar NL daar kijken en dan door naar de 3 maagden 8)
pi_83786210
De WK-voetbalfinale is zondag te zien op een groot scherm op het Marktplein. In totaal kunnen ongeveer 10.000 mensen er de verrichtingen van Oranje volgen.
Op het Caterplein is er een groot feest met optredens. Het Marktplein is na het Leienplein de tweede locatie waar de wedstrijd door een groot publiek te volgen is. Voor het Leienplein geldt vijf euro entree, voor het Marktplein ook. Woordvoerder Toon Schuiling verwacht 'een waar volksfeest, of we winnen of niet': ,,We moeten vandaag en morgen met de ondernemers nog wel precieze afspraken maken over allerlei zaken. Maar de gemeente en politie - want die hebben we om advies gevraagd - staan positief tegenover het initiatief. Het gaat om een 'once in a lifetime' gebeurtenis en dan wil je daar zo soepel mogelijk mee omgaan.'' Voor de openbare orde is het volgens hem bovendien een prettige bijkomstigheid dat met het Marktplein en Caterplein erbij 'sprake is van een betere spreiding van de festiviteiten'.

aldus de stentor
Hooray for boobies!
pi_83790951
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:56 schreef Spockjuh_ het volgende:
De WK-voetbalfinale is zondag te zien op een groot scherm op het Marktplein. In totaal kunnen ongeveer 10.000 mensen er de verrichtingen van Oranje volgen.
Op het Caterplein is er een groot feest met optredens. Het Marktplein is na het Leienplein de tweede locatie waar de wedstrijd door een groot publiek te volgen is. Voor het Leienplein geldt vijf euro entree, voor het Marktplein ook. Woordvoerder Toon Schuiling verwacht 'een waar volksfeest, of we winnen of niet': ,,We moeten vandaag en morgen met de ondernemers nog wel precieze afspraken maken over allerlei zaken. Maar de gemeente en politie - want die hebben we om advies gevraagd - staan positief tegenover het initiatief. Het gaat om een 'once in a lifetime' gebeurtenis en dan wil je daar zo soepel mogelijk mee omgaan.'' Voor de openbare orde is het volgens hem bovendien een prettige bijkomstigheid dat met het Marktplein en Caterplein erbij 'sprake is van een betere spreiding van de festiviteiten'.

aldus de stentor

Dat wordt dus daar kijken . Zeker nog niet bekend hoe groot scherm? Hoop wel iets groter dan dat ik net op een filmpje tegen kwam van het Leienplein
  † In Memoriam † zondag 18 juli 2010 @ 11:38:24 #66
187254 Giertje
lets all make believe
pi_84192910
kickje omhoog
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_84232755
Het is maar rustig in Apeldoorn de laatste tijd..
Ik bekijk en lees het dan nu vanaf de andere kant van de ijssel maar het blijft mijn dorp/stad/what-ever!

8 aug. naar Dance Tour
Altijd blijven lachen... :)
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2010 @ 14:01:48 #68
187254 Giertje
lets all make believe
pi_84233289
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:48 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Het is maar rustig in Apeldoorn de laatste tijd..
Ik bekijk en lees het dan nu vanaf de andere kant van de ijssel maar het blijft mijn dorp/stad/what-ever!

8 aug. naar Dance Tour
daar ga ik ook wel effe heen ja
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_84241666
Dat is een zondag of niet? Die dag vlieg ik naar Budapest geloof ik dus kan er niet bij zijn.
pi_84269063
Dat is op Zondag inderdaad!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84541641
Zondag Summerloverz

Zondag erop Dancetour

Dat worden brakke maandagen ;)
pi_84592153
heheh :)

Ben zo blij dat ik nog 'bevallingsverlof heb dan!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84595849
Wat is er aan de hand? Reed net vanaf de barnewinkel de maten in, daar bij de bronsgietersdonk en dergelijke. Echt idioot veel politie, 3 busjes, 2 auto's, motor enz.
  † In Memoriam † woensdag 28 juli 2010 @ 17:47:48 #74
187254 Giertje
lets all make believe
pi_84596168
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:36 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is er aan de hand? Reed net vanaf de barnewinkel de maten in, daar bij de bronsgietersdonk en dergelijke. Echt idioot veel politie, 3 busjes, 2 auto's, motor enz.
ik woon er kortbij heb geen idee
maybe een inval?
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_84602204
Mjah ze reden rond, alsof ze iemand zochten die op de vlucht was ofzo.
pi_84651696
Apeldoorner, Woudhuis, meldt zich.
FrehFreh
pi_84653629
Woehoe eindelijk verhuist en weer internet :)
Geniet nu van mooi uitzicht op het zuiderpark.
Gr. Gr.
pi_84831090
Zijn er Apeldoorners met Fiber Power internet van UPC hier? Zo ja, tevreden? :)
pi_84833525
Nee, het is 1 grote pauper zooi momenteel (zonder gein), ik heb deze week een klacht ingedient, omdat ik zei dat ik Internet nodig had voor mijn schoolproject, zegt die trut; in de bibliotheken hebben ze ook een computer meneer.

Mooie boel is het daar! De telefoon ligt er eveneens ook uit, als internet er ook uit ligt!
FrehFreh
pi_84838243
Pff, slecht zeg! Kijk nog wel even verder :)
pi_84842294
Wij hebben er ook slechte ervaring mee.. Nu in Deventer met Ziggo ook trouwens..
Altijd blijven lachen... :)
pi_84844813
al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren upc, zelden tot nooit klachten gehad qua traagheid e.d.

kijk anders eens op www.chelloo.com daar kun je veel info achterhalen
Hooray for boobies!
pi_84879848
Binnen een week na de online aanvraag kreeg ik mijn spullen van upc en was alles geactiveerd, geen klachten hier dus ^O^
Gr. Gr.
pi_84883826
Ik heb ook geen klachten over UPC. Ik denk dat elke provider even slecht is wanneer je service wilt. De diensten zijn op zich keurig in orde maar als er iets mis is dan krijg je hoogstwaarschijnlijk bij elke provider nul op het rekest. Dat soort instellingen zijn nu eenmaal niet zo goed in het verlenen van service.
pi_85603686
Verder was onze ervaring met UPC heel erg goed trouwens.. We hebben blikseminslag gehad jaar geleden en hadden onze pc, modem en upc box naar de knoppen.. Kregen alle dingen vernieuwd en kregen zelfs een aanbod om met korting een nieuwe pc aan te schaffen!! Nooit een rekening of iets van gehad!
Altijd blijven lachen... :)
pi_85639781
Gezellig, een topic voor Apeldoorners... :D * Newjersey_nlkomt uit het Centrum!
pi_85852669
Ook ik meld me als Apeldoorner, Berg en Bos
pi_85869474
Ik ben officieel apeldoornse :) Maar goed sinds Mei eigenlijk niet helemaal meer..
Altijd blijven lachen... :)
pi_85880029
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:20 schreef Operation-X het volgende:
Ook ik meld me als Apeldoorner, Berg en Bos
ah, Berg en Bos, de betere buurt :P
And the druids turn to stone...
pi_85880565
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:00 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

ah, Berg en Bos, de betere buurt :P
Met een goeie ouwe bromsnor als wijkagent ^O^
pi_85897011
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:20 schreef Operation-X het volgende:
Ook ik meld me als Apeldoorner, Berg en Bos
Waar woon je precies ? Ook aardig lang gewoont in b&b, nu uit huis in de stad.
Ga je ook naar qbase ?
pi_86206529
Heb vele wijken gewoont maar nog nooit in Berg en Bos ;)

Wel in Wodhuis, Zevenhuizen, de Maten, Centrum (welgelegen-Haven) en Zuid.. Zelfs nog in Klarenbeek wat deels onder Apeldoorn valt..
Altijd blijven lachen... :)
pi_86530869
Wat vinden jullie er nou van dat ze i Coda de auto van die Karst T willen tentoonstellen?!

Ik vind het echt schandalig eigenlijk.. Kan me niet voorstellen dat al die ellendige beelden er mensen zijn die het 'leuk' vinden om die auto echt te zien..
Altijd blijven lachen... :)
pi_86532788
Ik neem er niet veel aanstoot aan. Ze zullen die beelden ook elk jaar blijven herhalen op televisie en dan klagen de nabestaanden ook niet. Daarnaast dient een museum in mijn ogen ook een educatief doel en wordt het dus niet 'tentoongesteld' als puur vermaak.

Niemand wordt hier mee lastiggevallen, smakeloos vind ik het dus (nog) niet.
pi_86532800
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:50 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Wat vinden jullie er nou van dat ze i Coda de auto van die Karst T willen tentoonstellen?!

Ik vind het echt schandalig eigenlijk.. Kan me niet voorstellen dat al die ellendige beelden er mensen zijn die het 'leuk' vinden om die auto echt te zien..
Jammer genoeg zal het enorm veel mensen trekken. Mensen zijn nou eenmaal sensatiebelust. Kijk naar dat huis van Sander V, nog nooit zoveel bezichtigingen voor zo'n eenvoudig huis.
Maar ja mensen hopen blijkbaar nog iets van bloedsporen ofzo te kunnen zien.
pi_86534397
Mja lees net op Nu.nl dat het verhaal niet waar is ;)!

Denk dat het nu nog te vers is om tentoon te stellen over wat meer jaar zou het wel goed zijn om het voor andere misschien ook wat duidelijker te maken.. Weet niet hoe ik het juist zeg :P
Altijd blijven lachen... :)
pi_86561130
Weer een autobrand in de Maten, net ff wezen kijken nadat ik sirenes hoorde en gechecked waar.

Motorkap uitgebrand, rest van auto was nog heel. Bestuurder vertelde dat ie net afgetankt was!
"En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen."
  † In Memoriam † zaterdag 18 september 2010 @ 10:24:27 #98
187254 Giertje
lets all make believe
pi_86564594
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:17 schreef kleinuuh het volgende:
Weer een autobrand in de Maten, net ff wezen kijken nadat ik sirenes hoorde en gechecked waar.

Motorkap uitgebrand, rest van auto was nog heel. Bestuurder vertelde dat ie net afgetankt was!
mja klopt dat was dus letterlijk bij mij voor de deur
mijn hele keuken stond blauw van de rook
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  zondag 19 september 2010 @ 23:13:12 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86620704
Ben zaterdag in Apeldoorn wezen stappen, en het was beter dan verwacht!
Alleen jammer van een grote gast van een jaar of 27 die dacht door agressief te duwen wel ruimte zou krijgen op de dansvloer :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86621055
Waar ben je allemaal geweest?
pi_86622414
Pff.. Hoorde net 'Help, ik word vermoord!', waarna er een auto wegscheurde.
Zal wel weer een grap zijn :P
  maandag 20 september 2010 @ 08:55:59 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86626721
quote:
Op zondag 19 september 2010 23:26 schreef Sapstengel het volgende:
Waar ben je allemaal geweest?
Babbel? Dat feestcafe, manzo en die Irish pub. Dat feestcafe had wel een iets te hoog 16 jarig gehalte :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86630699
Finnegans zit ik ook wel eens ja, lekker chill wat drinken. Manzo en feestcafe ben ik nog nooit geweest, babbel wel af en toe maar niet mijn ding.

Heb zelf zaterdag nog gedraaid in de Kink, ligt wel redelijk achteraf alleen. Moet je tegenover de rontgen rechtsaf gaan, in die straat.

16-jarigen heb je ook best veel ja, hehe. Sowieso alle studenten gaan weg uit Apeldoorn dus het zit hier vol met middelbare scholieren.
  † In Memoriam † maandag 20 september 2010 @ 12:30:00 #104
187254 Giertje
lets all make believe
pi_86632172
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
Finnegans zit ik ook wel eens ja, lekker chill wat drinken. Manzo en feestcafe ben ik nog nooit geweest, babbel wel af en toe maar niet mijn ding.

Heb zelf zaterdag nog gedraaid in de Kink, ligt wel redelijk achteraf alleen. Moet je tegenover de rontgen rechtsaf gaan, in die straat.

16-jarigen heb je ook best veel ja, hehe. Sowieso alle studenten gaan weg uit Apeldoorn dus het zit hier vol met middelbare scholieren.
de kink :')
ik vind dat echt een tent van niks
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_86636449
Ja vooral 16-jarige emo's :P . Maar er is in ieder geval een plek waar je dubstep kan draaien :P .
  † In Memoriam † maandag 20 september 2010 @ 14:57:57 #106
187254 Giertje
lets all make believe
pi_86637059
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:41 schreef Sapstengel het volgende:
Ja vooral 16-jarige emo's :P . Maar er is in ieder geval een plek waar je dubstep kan draaien :P .
wehehehe dat wel zie ik in de ozzy niet gebeuren
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_86637146
Heb m'n vriendin in de kink ontmoet. Was echt bang dat ze 15 ofzo zou zijn, helemaal omdat ze vertelde dat het de tweede keer was dat ze naar de stad mocht van haar ouders :') . Gelukkig was ze bijna 18 en waren haar ouders gewoon streng.
pi_86650678
Wacht, de Kink zat toch in de oude Eurobar?
And the druids turn to stone...
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 16:29:42 #109
187254 Giertje
lets all make believe
pi_86678174
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:31 schreef Panthera1984 het volgende:
Wacht, de Kink zat toch in de oude Eurobar?
mja zattie ook effe en toen zijn ze weeeeer verhuisd
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_86777053
De Kink, de Eurobar, de Ozzy's... :')

Hoeveel paupertenten kan je opnoemen
"En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen."
pi_86777198
Kink zat daar wel eerst ja, Juicy Lounge Bar. Nu zit het ergens achterin de stad, oude Norma Jeane.
pi_86843056
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:08 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn er Apeldoorners met Fiber Power internet van UPC hier? Zo ja, tevreden? :)
Inmiddels aangeschaft en meer dan tevreden ^O^
We hebben een 25 MB abonnement, op speedtest halen we resultaten tussen de 22 en 26 MB! Hiervoor hadden we een 20 MB adsl-abonnement van Online, daar haalden we met speedtest maar 6 MB.
pi_87274694
Ben al een hele tijd niet meer uitgeweest..

Wij kwamen eerder altijd in Cafe Highlands toen dat ophield gingen we naar Feestcafe Fellows (toen nog aan het beekpark) het deurbeleid was in het begin toch erg streng! Ineens sloeg dat om en stond de tent vol met hele jonge lui..
Toen verhuisde ze naar Caterplein zelf en het is daar nu zo poepiedruk echt niet normaal.. dat wij er al niet meer kwamen..

Ga ook liever in de Babbel of Fin zitten om wat te nuttigen. Vind Apeldoorn dus echt saai met veel ballententen!

De kink hoor ik vaak over van een collega die daar geregelt naar toe gaat/ging..
Altijd blijven lachen... :)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:15:39 #114
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_87322388
Wat is dat met die straaljagers vandaag en gisteren? Is er een oefening op Deelen?

quote:
Op vrijdag 24 september 2010 03:55 schreef Sapstengel het volgende:
Kink zat daar wel eerst ja, Juicy Lounge Bar. Nu zit het ergens achterin de stad, oude Norma Jeane.
Heb jij niet een paar jaar geleden bij Beekman gewerkt? Je komt me wel heel erg bekend voor :)
Drugs are good mkay?
pi_87322998
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:15 schreef Party_P het volgende:
Wat is dat met die straaljagers vandaag en gisteren? Is er een oefening op Deelen?
Ik heb er ook een stuk of 10 over zien vliegen. Zal wel een oefening geweest zijn!
pi_87324692
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:15 schreef Party_P het volgende:
Wat is dat met die straaljagers vandaag en gisteren? Is er een oefening op Deelen?
[..]
Klopt. oefening voor Afghanistan zie ook DeStentor
pi_87542112
Hallo Apeldoorners :W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:44:26 #118
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_87547499
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:45 schreef Bluezz het volgende:
Hallo Apeldoorners :W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik niet maar wel grappig dat je gewoon bij mij in de straat woont!
Suc6 met verkopen,hopelijk ben je het snel kwijt!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_87560008
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:44 schreef Guess. het volgende:


Ik niet maar wel grappig dat je gewoon bij mij in de straat woont!
Suc6 met verkopen,hopelijk ben je het snel kwijt!
Het is van mijn schoonouders ;) Zegt het voort *O*
pi_87562813
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:15 schreef Party_P het volgende:
Wat is dat met die straaljagers vandaag en gisteren? Is er een oefening op Deelen?
[..]

Heb jij niet een paar jaar geleden bij Beekman gewerkt? Je komt me wel heel erg bekend voor :)
Ja, maar was wel lang geleden. Beekman met die wasmachine-onderdelen enzo. Zat toen nog daar richting zuid, bij DHL en die hockeyclub enzo.

Dat is denk ik wel 6-7 jaar geleden.
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 11:26:42 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_87665158
Hond vermist in Apeldoorn: vermist Szarik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87705312
Bluezz, jij die van mij kopen??! :) ook dichtbij centrum alleen dan 60.000 goedkoper ;)

Binnen nu en een maand maar weer eens ouderwets stappen in Apeldoorn.. Kijken of ik het mis!
Altijd blijven lachen... :)
pi_87709588
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:55 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Bluezz, jij die van mij kopen??! :) ook dichtbij centrum alleen dan 60.000 goedkoper ;)

Ik heb al een huis :')
pi_87725869
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb al een huis :')
Staat die ook in Apeldoorn?
And the druids turn to stone...
pi_87727313
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:55 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Bluezz, jij die van mij kopen??! :) ook dichtbij centrum alleen dan 60.000 goedkoper ;)

Binnen nu en een maand maar weer eens ouderwets stappen in Apeldoorn.. Kijken of ik het mis!
hihi kom je hier even alvast een glaasje drinken?
pi_87749453
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:44 schreef Panthera1984 het volgende:


Staat die ook in Apeldoorn?
Nope :)
zie profiel hè ;)
pi_87821303
Gezellig Dracu :D
Altijd blijven lachen... :)
pi_87822713
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:19 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Gezellig Dracu :D
laat maar weten of je dat red! :Y
  woensdag 3 november 2010 @ 23:05:27 #129
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_88309372
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja, maar was wel lang geleden. Beekman met die wasmachine-onderdelen enzo. Zat toen nog daar richting zuid, bij DHL en die hockeyclub enzo.

Dat is denk ik wel 6-7 jaar geleden.
Ah dan ken ik jouw nog wel ja. TOF!
Drugs are good mkay?
pi_88616218
Inmiddels de geweldige nieuwe tunnel open zag ik... ;)

Zal het schelen met de drukte?
Altijd blijven lachen... :)
pi_88677732
Nou ik merk er nog weinig van....tegen 16.00uur 's middags is het nog steeds niet leuk om over de laan van zevenhuizen/osseveld te rijden!
pi_88814390
Apeldoorner meldt. (Asselsestraat)

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:05 schreef Ilsjuhh het volgende:
Nou ik merk er nog weinig van....tegen 16.00uur 's middags is het nog steeds niet leuk om over de laan van zevenhuizen/osseveld te rijden!
Het is inderdaad nog net zo'n ramp als voorheen om daar in de drukte te rijden..
pi_88815880
Het aantal rijbanen is dan ook hetzelfde gebleven, alleen geen spoorwegovergang meer. Al die moeite voor zo goed als niks :').
Tevens zijn ze nu ook overal ineens aan het asfalteren. Als ze dat nou in het voorjaar doen vriest het deze winter tenminste niet kapot. Maar nee hoor, niet nadenken en gwn doen, om na de winter alles weer te moeten repareren en alles nog meer bakken geld kost en get wegdek net zo slecht was als eerst :').
Overheid.....zucht.
pi_88919255
Ja maar het was op de laan van zevenhuizen enzo extra druk omdat ze niet over de zutphensestraat konden en die drukte blijft nu nog...
pi_89724770
Stadsgenoten ;)
Ik woon nu bijna een jaar in Apeldoorn, maar huur mijn duplex bovenwoninkje aan de Asselsestraat momenteel particulier. Ondertussen begin ik grote behoefte te krijgen aan een appartementje met eigen badkamer (die deel ik nu). Sta al sinds begin 2009 ingeschreven bij woonkeus stedendriehoek, maar het schiet nog voor geen meter op. Enig idee wat de gemiddelde wachttijd is? Ik kom amper rond zo. Woon alleen en betaal 500 euro huur.. hoppa, daar gaat een significant deel van je maandsalaris.
pi_89725299
als het niet urgent is zeg ik veel plezier de komende 5 jaar..... ;)
Hooray for boobies!
pi_89736955
1
2
3
4
Woningtype           Gemiddelde aantal punten     Aantal
Appartement met lift               54.9      (225) 
Appartement zonder lift               59.4      (159) 
(Aan deze resultaten kunnen geen rechten worden ontleend.)

Per maand 1 punt, dus reken maar uit.
pi_89800230
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef EdVe het volgende:

[ code verwijderd ]

Per maand 1 punt, dus reken maar uit.
Ik troost me maar met de gedachte dat het gemiddelden zijn :P ik werd overigens vorige week 4e bij een huisje met reageren, dus 't is een kwestie van geluk soms.
  maandag 13 december 2010 @ 08:17:46 #139
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_89863234
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:32 schreef opinionr het volgende:
Stadsgenoten ;)
Ik woon nu bijna een jaar in Apeldoorn, maar huur mijn duplex bovenwoninkje aan de Asselsestraat momenteel particulier. Ondertussen begin ik grote behoefte te krijgen aan een appartementje met eigen badkamer (die deel ik nu). Sta al sinds begin 2009 ingeschreven bij woonkeus stedendriehoek, maar het schiet nog voor geen meter op. Enig idee wat de gemiddelde wachttijd is? Ik kom amper rond zo. Woon alleen en betaal 500 euro huur.. hoppa, daar gaat een significant deel van je maandsalaris.
Je kan ook via 123 wonen ofzo gaan zoeken.Mijn onderbuurvrouw heeft een appartement met 1 slaapkamer,eigen douche,wc etc en betaald ook 500 euro (centrum).
Ik denk overgens niet dat je (veel)minder dan 500 euro gaat betalen ook niet via de stedendriehoek ofzo.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_89875843
Weet iemand of er ergens een poolcafé zit?
pi_89877111
Jaren geleden had je de up & down, geen idee of dat er nog zit. Achteraan het caterplein als je richting het beekpark loopt.
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 16:00:28 #142
187254 Giertje
lets all make believe
pi_89877281
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:56 schreef Sapstengel het volgende:
Jaren geleden had je de up & down, geen idee of dat er nog zit. Achteraan het caterplein als je richting het beekpark loopt.
zover ik weet zit die er nog wel
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_89878689
het heet alleen nu poolkv, ik fiets er elke dag langs :)
And the druids turn to stone...
pi_89938615
Ja en het is best een toffe tent. Wel erg druk op donderdag.
pi_89973376
opinionr, wij stonden vanaf 2004 ingeschreven en hebben nu met geluk een eengezinswoning kunnen krijgen na 6 jaar! En in Deventer want in Apeldoorn was het geen doen..
Je moet soms inderdaad echt geluk hebben! Wij hebben wel een appartement in Apeldoorn maar verhuren die inmiddels al.. Hopen m te verkopen maar dat is ook prut!

Ja het poolcafe zit er inderdaad nog zag ik laatst :)
Altijd blijven lachen... :)
pi_90007432
Heeft er nog iemand interesse in een kaartje voor Youp van 't Hek, vanavond om 20.00 in Orpheus? Een vriend blijkt ziek te zijn, dus is er 1 kaartje over -O-
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:24:23 #147
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_92613661
Iemand een idee wanneer de Subway in Zuid open gaat?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_94102234
Gaat er aardig lomp aan toe in de stad tegenwoordig. Zag vrijdag avond een gast de Confettie uitgesleept worden aan zijn kop omdat hij een beetje te dronken was. Dat kan toch ook wel wat minder hardhandig?
pi_94718653
ik ga in apeldoorn werken *O*
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_94718770
heeft iemand enig idee wat er vanochtend gebeurd is op de A50 tussen arnhem en apeldoorn?
vlakbij hoenderloo liep het vast, er stond File tot ver voorbij Arnhem!

* Xiance zat weer eens te diep in zn BB
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_94722223
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef Xiance het volgende:
ik ga in apeldoorn werken *O*
hoe wat waar!
Hooray for boobies!
pi_94722391
als catering beheerder :)
voor een euhh.. niet nader te noemen bedrijf ;)
betekend dus dat ik elke werkdag in apeldoorn ben, dus ik dacht weljaa.. ik kom hier eens kijken *O*
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_94722936
aaah kijk, albron, belasting, roc ? :)
Hooray for boobies!
pi_94722951
De McDonalds?
pi_94723051
kent iemand ''hoenderlo''?
en de hoenderlo groep?
pi_94723178
Hoenderloo mag ook denk ik? ;) ja, plaats op 15 minuten rijden van apeldoorn, valt nog net voor een groot gedeelte onder de gemeente
Hooray for boobies!
pi_94723210
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:00 schreef Spockjuh_ het volgende:
Hoenderloo mag ook denk ik? ;) ja, plaats op 15 minuten rijden van apeldoorn, valt nog net voor een groot gedeelte onder de gemeente
ken je dan ook
de hoenderloo groep?
pi_94725020
Is volgens mij een tehuis voor jongeren (dacht alleen jongens?) met problematiek. Moeilijk opvoedbaar, of uit huis geplaatst.
And the druids turn to stone...
pi_94725086
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:43 schreef Panthera1984 het volgende:
Is volgens mij een tehuis voor jongeren (dacht alleen jongens?) met problematiek. Moeilijk opvoedbaar, of uit huis geplaatst.
klopt
ik moet er heen
ik d8 mischien heeft iemand wat meer info
bijv:
hoe het terijn er uit ziet
of het groot is
hoeveel kinderen er ongeveer zitten
dat soort dingen
  maandag 28 maart 2011 @ 18:54:04 #160
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_94725506
quote:
4s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:44 schreef agent-p het volgende:

[..]

klopt
ik moet er heen
ik d8 mischien heeft iemand wat meer info
bijv:
hoe het terijn er uit ziet
of het groot is
hoeveel kinderen er ongeveer zitten
dat soort dingen
Hier, volgens mij is het wel behoorlijk groot en zitten ze een beetje verspreid door hoenderloo.
Gr. Gr.
pi_94725940
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:54 schreef unox_worst het volgende:

[..]

Hier, volgens mij is het wel behoorlijk groot en zitten ze een beetje verspreid door hoenderloo.
joepie -.-
ik kom in een nog doder dorp dan waar ik nu woon
pi_94726281
Wel voor Albron ja ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_95016078
quote:
4s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:02 schreef agent-p het volgende:

[..]

joepie -.-
ik kom in een nog doder dorp dan waar ik nu woon
Hoenderloo is wel het dorp waar het Nederlands elftal zich altijd voorbereid op WK's en EK'w hé, dus behoorlijk bekend voor zo'n dood dorp ;)
pi_95016483
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:08 schreef Xiance het volgende:
Wel voor Albron ja ;)
dan werk je met wat geluk ook met lucas c.q. oscar software? ;)
Hooray for boobies!
pi_95021174
he gaan we weer gezellig doen hier?
pak ik er een kopje thee bij!

vraag me trouwens af hoeveel auto's er nog door de bocht gaan bij de matenpoort
is ook steeds vaker raak en vaak tegen dezelfde boom ook
pi_95022492
2003 hing in daar om een lantaarnpaal met de auto! :) teveel over het middenstuk en daar lag iets teveel grind, auto total loss en vriendin hersenschudding. Maar indeed, de bocht is link als je er te hard induikt
Hooray for boobies!
pi_95022901
toen woonde ik er nog niet, maar gelukkig had je zelf niks? en vriending een hersenschudding, da's nie fijn maar ook niet zo heel ernstig gelukkig
pi_95025497
neeuh, koppen tegen elkaar meer niet. En vrouwen hebben al vrij snel last van hun hoofd dus 1+1 maakt 2.... :Y
Hooray for boobies!
pi_95030944
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:19 schreef opinionr het volgende:

[..]

Hoenderloo is wel het dorp waar het Nederlands elftal zich altijd voorbereid op WK's en EK'w hé, dus behoorlijk bekend voor zo'n dood dorp ;)
ik heb een schijthekel aan voetbal ;)
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:57:40 #170
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_95063898
quote:
4s.gif Op maandag 4 april 2011 17:45 schreef agent-p het volgende:

[..]

ik heb een schijthekel aan voetbal ;)
Ze hebben er wel lekker ijs, ijs van co heet het dacht ik.
Gr. Gr.
pi_95073000
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:57 schreef unox_worst het volgende:

[..]

Ze hebben er wel lekker ijs, ijs van co heet het dacht ik.
da's zeker lekker ijs!
pi_95436061
Tegenwoordig komt Apeldoorn alleen maar negatief in het nieuws :)

Laatst weer een mongool uit Apeldoorn na achtervolging neergeschoten. Stad begint steeds leuker te worden :D
pi_95436265
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:49 schreef draculettetje het volgende:
he gaan we weer gezellig doen hier?
pak ik er een kopje thee bij!

vraag me trouwens af hoeveel auto's er nog door de bocht gaan bij de matenpoort
is ook steeds vaker raak en vaak tegen dezelfde boom ook
Is dat die bocht waar de busbaan begint? Bij Ter Hoeven ofzo.
pi_95440630
die ja! in de binnenbocht kun je nog wat krassen vinden op de betonranden van mijn botsing enige jaren geleden.. ;)
Hooray for boobies!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:32:48 #175
30365 Xiance
whoops!
pi_96754943
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2011 11:36 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dan werk je met wat geluk ook met lucas c.q. oscar software? ;)
Oscar ;)
klote systeem.. maargoed ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_96755125
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
die ja! in de binnenbocht kun je nog wat krassen vinden op de betonranden van mijn botsing enige jaren geleden.. ;)
Haha :D . Sowieso een rare bocht ja. Vriend van me nam eens de binnenbocht daar met 100 km/h, lag bijna in het kanaal met de auto :') .
pi_96759906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:32 schreef Xiance het volgende:

[..]

Oscar ;)
klote systeem.. maargoed ;)
niet zeiken en aardig zijn als je nog een beetje ondersteuning wil hebben als er problemen zijn.. ;)
Hooray for boobies!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:49:47 #178
30365 Xiance
whoops!
pi_96760574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:31 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

niet zeiken en aardig zijn als je nog een beetje ondersteuning wil hebben als er problemen zijn.. ;)
jij werkt voor Torex?
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  maandag 16 mei 2011 @ 00:03:48 #179
344996 piketboer
altijd paraat
pi_96869236
Min oude school is nu bijgebouw van een moskee.
Als je van het station komt moet je je eerst door een ongezellige buurt heenworstelen, voordat je in het centrum komt.
simpel en doeltreffend
pi_96895428
Bedoel je die oude ROC, tussen de molenstraat en stationsstraat?
And the druids turn to stone...
pi_96895483
Of de mulo? Die staat nu op het moskeeterrein.
  maandag 23 mei 2011 @ 17:28:17 #182
30365 Xiance
whoops!
pi_97208080
:W
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_97211712
Weet iemand toevallig waar je in en/of rond A'doorn een beetje mooi kan mountainbiken? Ik woon hier nog niet zo heel lang, dus ken de mooie plekjes nog niet! :)
  maandag 23 mei 2011 @ 19:16:12 #184
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_97213057
Als je richting hoenderloo gaat kun je wel mooi de bossen in denk ik.
Gr. Gr.
pi_97217334
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Weet iemand toevallig waar je in en/of rond A'doorn een beetje mooi kan mountainbiken? Ik woon hier nog niet zo heel lang, dus ken de mooie plekjes nog niet! :)
dichterbij het orderbos. vanaf daar heb je al een mountainbike route op het binnenterrein maa rkun je ook de asselsestraat afrijden.. na 5 minuten duik je dan de veluwe op!
Hooray for boobies!
pi_97219304
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:16 schreef unox_worst het volgende:
Als je richting hoenderloo gaat kun je wel mooi de bossen in denk ik.
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:25 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dichterbij het orderbos. vanaf daar heb je al een mountainbike route op het binnenterrein maa rkun je ook de asselsestraat afrijden.. na 5 minuten duik je dan de veluwe op!
Thanks! :) Komend weekend is even kijken!
pi_97668153
Ah, hier zijn jullie gebleven!
pi_97674711
uhuh
Hooray for boobies!
pi_97683109
Wat een snelheid houden we er toch in!
pi_97705839
In het topic over Apeldoorn gebeurt net zoveel als in Apeldoorn zelf :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:24:28 #191
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_97710873
Nog iemand op brapop geweest in het zuiderpark?
Gr. Gr.
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 00:21:06 #192
187254 Giertje
lets all make believe
pi_97720829
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:24 schreef unox_worst het volgende:
Nog iemand op brapop geweest in het zuiderpark?
nope wel naar koninginnedag jazz in the woods en hemelvaartsdag zat ik in de ozzy
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_97808765
Vanavond was er brand in de asselsestraat. Iemand enig idee wat er in brand stond
pi_97809624
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:28 schreef opinionr het volgende:
Vanavond was er brand in de asselsestraat. Iemand enig idee wat er in brand stond
P2000 zegt dit:

Brandweer met spoed naar Asselsestraat in apeldoorn voor gebouwbrand
PRIO 1 Gebouwbrand : : Asselsestraat : 272 7312DC Apeldoorn 7750 7732 (Onderdeel gebouw: schoorsteen)
pi_99695284
Iets leven in de brouwerij! ;)

Vorige week weer eens wezen stappen in Apeldoorn. Was gezellig maar wat druk in sommige tenten.. Vraag me af of dat wel is toegestaan.
Toen we in de Manzo kwamen was het erg luchtig.. Uuuh rustig..
Altijd blijven lachen... :)
pi_99698645
he liesz zou jij dna niet op de koffie :( ;( ;)
pi_99700202
Wou niet om half 1 's nachts op de koffie komen ;)
Altijd blijven lachen... :)
pi_99791923
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:20 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Iets leven in de brouwerij! ;)

Vorige week weer eens wezen stappen in Apeldoorn. Was gezellig maar wat druk in sommige tenten.. Vraag me af of dat wel is toegestaan.
Toen we in de Manzo kwamen was het erg luchtig.. Uuuh rustig..
Ik weet niet hoe oud je bent, maar Manzo is echt zo'n typische 17/18 jarige tent geworden.
En op donderdag/vrijdag is er vaak erg rustig. Zaterdagen zijn wat dat betreft beter.
Beter ga je naar de Babbels ofzo, al kan het daar soms erg proppen op de dansvloer zijn.
pi_99798054
Ja dat is dus ook irritant. Soms ben je daar 5 minuten bezig om van de ene naar de andere kant te lopen :r .
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:49:01 #200
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_100125239
de kanaalzone O+


gaat dat brok ellende tussen het station en het kanaal nog plat ? staan nog een paar huisjes en een moskee dacht ik
  zondag 31 juli 2011 @ 01:37:43 #201
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_100146412
Ik ben nog nooit in Apeldoorn geweest, maar stap over paar uur in de trein, vanuit Heerlen. De allerlaatste voorstelling van Petticoat in het Orpheus theater.

Dus ik hoop op een leuke tijd!
pi_100271213
Ik ben 26 en kom sinds een tijd niet meer zo vaak in het uitgaansleven van Apeldoorn.. We waren heel kort in de Babbel maar dat was me echt te druk inderdaad.
Wij kwamen bij de Manzo bekende tegen en die zijn onze leeftijd dus haalde het gemiddelde weer een beetje omhoog!
Altijd blijven lachen... :)
pi_100272202
De meeste leuke kroegen zijn wel overvol, alleen de manzo is wel rustig en in de ozzy kun je meestal wel fatsoenlijk staan.
Gr. Gr.
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 15:07:26 #204
187254 Giertje
lets all make believe
pi_100272250
ik kom alleen maar in de ozzy en heeeeel zelden in de entrance verder ben ik vrijwel nooit meer in de stad te vinden
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_100294930
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:22 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Wou niet om half 1 's nachts op de koffie komen ;)
had best gekund of wat anders maar wie weet ooit!
pi_101538599
http://www.nu.nl/binnenla(...)geval-apeldoorn.html

Traumahelikopter kwam hier over vliegen. Ongeluk was bij de T-splitsing Heemradenlaan/Schoutenveld en die helikopter is toen bij het korfbalveld bij GroenWit geland.

Nog even bij het ongeluk gekeken daarna, la een auto flink in puin in de struiken. De brandweer had hun wagen ervoor geparkeerd en wat doeken en zeilen opgehangen, zag er vrij slecht uit allemaal dus.
pi_101549817
heli landde inderaad hier vlakbij. woon zo goed als aan de landdrostlaan dus denk ff op p2000 en twitter zoeken. Zag de locatie en foto's en dan weet je al dat er weer iemand aan het racen is geweest en een vluchtheuvel over het hoofd heeft gezien...
Hooray for boobies!
pi_101553566
Ja het was bij dat stuk waar het net na de stoplichten van 2 naar 1 baan gaat. Misschien te hard naar rechts gestuurd bij het wisselen van baan ofzo? Maarja speculaties.

Een dode komt in ieder geval uit Apeldoorn, net als de zwaargewonde. Allebei Turkse jongens.
pi_101553944
Een medestudente van daar uit de buurt gaf aan dat het om 2 doden, 1 zwaar gewonde en 1 licht gewonde ging.
And the druids turn to stone...
pi_101554273
quote:
APELDOORN - Bij het auto-ongeluk op de Heemradenlaan zijn zaterdagavond de 25-jarige bestuurder uit Rotterdam en een 25-jarige Apeldoorner overleden. De politie heeft de identiteit van de slachtoffers vanmorgen vrij gegeven.

Een 25-jarige Apeldoorner werd uit de auto geslingerd en raakte zwaargewond. Twee Hagenaars van 21 en 26 jaar zijn lichtgewond geraakt. Zij konden na behandeling naar huis.

De auto waarin de vijf mannen zaten kwam eerst tegen een lantaarnpaal en vervolgens tegen een boom. De politie onderzoekt de precieze toedracht van het ongeval.

http://www.destentor.nl/r(...)op-Heemradenlaan.ece


pi_101705662
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:37 schreef Perico het volgende:
Ik ben nog nooit in Apeldoorn geweest, maar stap over paar uur in de trein, vanuit Heerlen. De allerlaatste voorstelling van Petticoat in het Orpheus theater.

Dus ik hoop op een leuke tijd!
Ik was vanmorgen vroeg in Apeldoorn en ik moet zeggen na Zwijndrecht gisteren merkte ik weinig verschil als we praten over een aansprekende stad/dorp. :{ Maar misschien heeft dat allemaal te maken met de indrukwekkende metropool die Rotturdam is en je dus een bepaalde gewenning hebt als het om dit soort zaken gaat. ;)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101706130
quote:
15s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:45 schreef rubje het volgende:

[..]

Ik was vanmorgen vroeg in Apeldoorn en ik moet zeggen na Zwijndrecht gisteren merkte ik weinig verschil als we praten over een aansprekende stad/dorp. :{ Maar misschien heeft dat allemaal te maken met de indrukwekkende metropool die Rotturdam is en je dus een bepaalde gewenning hebt als het om dit soort zaken gaat. ;)
Apeldoorn is een bijzonder matige stad zonder aansprekende bezienswaardigheden, mentaliteit of uitstraling. Het bestaat vooral uit babyboomers en yuppen die net aan hun eerste kind toe zijn. Het uitgaansleven wordt bevolkt door schaarsgeklede bimbo's van niet ouder dan 18 en er is altijd wel ergens ruzie.

Toch woont het heerlijk, is het zelfs een beetje dorps, ons-kent-ons en voelen Apeldoorners zich door hun geklaag toch wel verbonden.

Ik zou het niet gauw inruilen voor een andere stad in Nederland. Geheel volgens de dorpse traditie raak je toch een beetje verknocht aan het heikneuterige Apeldoorn. Ik weet heel zeker dat ik meer op mijn plaats zou zijn in Utrecht of Den Haag....Maar toch, Apeldoorn heeft een vreemde aantrekkingskracht. Dit geldt ook voor al mijn andere vrienden en kennissen die al hun hele leven in Apeldoorn wonen. Tijdens en na hun studie blijven ze toch steeds terug komen. Om vervolgens te klagen over Apeldoorn :)
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2011 @ 13:13:05 #213
187254 Giertje
lets all make believe
pi_101706610
ik ben in vele steden geweest maar toch vind ik het fijn wonen hier in apeldoorn
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_101706749
Dat is juist een voordeel, die schaarsgeklede bimbo's. Verder is Apeldoorn beter dan Deventer. Ik hoor wel eens van mensen uit andere steden dat ze zich onveilig voelen tijdens het uitgaan en het gevoel hebben op hun hoede te moeten zijn. Maarja, daar heb ik zelf nooit last van. Ik bedoel, Apeldoorn gevaarlijk? :') . Het is gewoon een suf dorp vol babyboomers inderdaad.

Die vreemde aantrekkingskracht merk ik ook ja. Misschien is het de natuur of het dorpse gevoel. Veel vrienden van me die elders studeren komen wel een keer in de 1-2 weken een weekendje terug.

Zelf zou ik hier niet blijven wonen, er zijn te weinig kansen voor het werkveld waar ik mij in ga begeven. Sowieso gaat mijn vriendin over 2 jaar studeren en dan ben ik juist klaar, dus dan verhuizen we waarschijnlijk. Om dan na de studie van mijn vriendin naar de VS te gaan waar we allebei familie hebben.
pi_101707130
Ik voel me wel eens onveilig in Apeldoorn, vaker dan elders. Apeldoorn heeft wat mij betreft veel kansloze jeugd zonder opleiding of doel in het leven die maar een beetje gaan kutten in het weekend. De sfeer vind ik om 4 uur 's nachts ook vrijwel altijd grimmig.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij in grotere steden en soms zelfs wereldsteden veiliger voel dan in Apeldoorn na het uitgaan. Het kan ook komen omdat ik weet wat de onprettige plekken en tenten in Apeldoorn zijn waar vaak gedonder veroorzaakt wordt. Die mijd je dan meer. Ergens anders weet je dat niet, ignorance is bliss.

Deventer vind ik wel een gezelligere uitstraling hebben, maar ik moet ook zeggen dat het paupergehalte ook daar heel hoog is, en dat er meer ongure types lopen.
pi_101708420
Deventer heeft een hoog paupergehalte inderdaad. Maarja die onveilige plekken herken ik wel. Voor de bibliotheek bijvoorbeeld. Maarja het scheelt bij mij dat veel vrienden van me die urban crowd kennen dus dan zijn we wat veiliger :P .

Alleen al die kampers, boeren en sjonnies probeer ik te vermijden :P .
  zondag 18 september 2011 @ 13:04:34 #217
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_102092017
Ik ga met 6 maand hopelijk mn eerste huis kopen en Apeldoorn hoort tot de mogelijkheden.
Wat zijn goede en slechte buurten?

Single, appartement, 125 - 150 k
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_102099170
Voor zo'n 145.000 zou ik kijken naar de flatjes op de Waltersingel of Koning Lodewijklaan. In principe buurten met veel groen, rustig op fietsafstand van het centrum...

Je zou ook kunnen kijken naar iets in de buurt van de koninginnelaan.

Voor 125.000 zit je meer in arbeiderswijken, zuid, orden of zevenhuizen.
In de Loolaanflat heb je al iets voor 85.000 op de 10e, 11e of 12e verdieping, maar de servicekosten zijn iets van 200 euro omdat de rest een serviceflat voor ouderen is. Die raak je dus moeilijk weer kwijt.

[Edit] je hebt ook nog Zuidbroek, geen idee wat de prijzen daar zijn, maar zonder auto is het best ver weg van alles... Reken op 25 minuten fietsen naar de stad.
And the druids turn to stone...
pi_102105840
Ja Zuidbroek is echt zo'n bouwvlakte buiten de stad :P . Langs de a50.

Mindere buurten.. mjah. In Apeldoorn is het allemaal nogal relatief. Echte ghetto's vind je er niet. Kom je uit een dorpje in Drenthe dan is de Gentiaan/Parelvisserstraat misschien wel redelijk ghetto. Als je uit Rotterdam of Amsterdam komt is het een prima buurt. Ik kom er erg vaak en heb er nooit problemen gehad. Wel wat afval op straat en veel nationaliteiten, maarja geen harde problematiek. Heb me ook nooit onveilig gevoeld daar, zelf niet midden in de nacht.

Maarja, je wil natuurlijk gewoon weten waar het een beetje minder is qua buurt. Dat zijn wijken als Zuid (zitten ook wel goede delen tussen), Kerschoten, Anklaar e.o. als Gentiaan- en Parelvisserstraat. Woudhuis heeft nog de landenbuurt, daar woon je ook tussen de tokkies en paupers, maarja dat zie je direct aan alle autowrakken die er in de voortuinen liggen :') .
  zondag 18 september 2011 @ 18:53:24 #220
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_102106569
Whaha, duidelijk. Thnx, heb ik beetje een idee.
Heb 1,5 jaar in Apeldoorn gewerkt dus weet wel een klein beetje hoe alles eruit ziet.

Overigens ken ik er nog helemaal niemand verder maar tzt meld ik me wel weer als t doorgaat :')

[ Bericht 21% gewijzigd door kabelhaspel op 18-09-2011 19:02:14 ]
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_102119464
hehe. Ik realiseer me nu dat ondanks dat ik hier 3 jaar woon ik geen idee heb hoe Apeldoorn buiten het centrum is. :)
pi_102131822
Ga op een snackbar/ijssalon-tocht en je komt de mooiste plekjes wel tegen.

Voor diegenen die nog een auto zoeken trouwens, ik verkoop mijn audi 80 hier
Gr. Gr.
pi_102137880
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 13:04 schreef kabelhaspel het volgende:
Ik ga met 6 maand hopelijk mn eerste huis kopen en Apeldoorn hoort tot de mogelijkheden.
Wat zijn goede en slechte buurten?

Single, appartement, 125 - 150 k
Ik woon aan de Saturnusstraat/Koning Lodewijklaan. Mooie oude appartementjes, heel dicht bij het centrum (loopafstand). Waltersingel is wellicht een nog mooiere buurt maar die appartementen zijn minder praktisch. Hoe dan ook is wonen aan de noord- en noordwestkant van het centrum heel mooi.

In het centrum vind je soms hele mooie goedkope appartementen maar de buitenruimte is vaak beperkt. En het centrum van Apeldoorn is klein dus je hebt vrijwel altijd 'last' van uitgaanspubliek.

Persoonlijk zou ik alles in Zuid en de Maten vermijden. Ik vind het onprettige buurten. Huizen zijn er wel relatief goedkoop.
pi_102138170
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik woon aan de Saturnusstraat/Koning Lodewijklaan. Mooie oude appartementjes, heel dicht bij het centrum (loopafstand). Waltersingel is wellicht een nog mooiere buurt maar die appartementen zijn minder praktisch. Hoe dan ook is wonen aan de noord- en noordwestkant van het centrum heel mooi.

In het centrum vind je soms hele mooie goedkope appartementen maar de buitenruimte is vaak beperkt. En het centrum van Apeldoorn is klein dus je hebt vrijwel altijd 'last' van uitgaanspubliek.

Persoonlijk zou ik alles in Zuid en de Maten vermijden. Ik vind het onprettige buurten. Huizen zijn er wel relatief goedkoop.
Ik woon aanhet zuiderpark maar ik zou niet weten waarom je daar minder prettig zou wonen. Er zijn natuurlijk bepaalde straten waar wel veel tokkies wonen, maar het grootste deel van zuid is echt wel fatsoenlijk.
Gr. Gr.
pi_102138227
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:27 schreef unox_worst het volgende:

[..]

Ik woon aanhet zuiderpark maar ik zou niet weten waarom je daar minder prettig zou wonen. Er zijn natuurlijk bepaalde straten waar wel veel tokkies wonen, maar het grootste deel van zuid is echt wel fatsoenlijk.
Gaat niet alleen om de mensen die er wonen, heb zelf aan de Kayersdijk gewoond en geen problemen gehad met de mensen die daar woonden. Ook niet in de omliggende straten. Ik vind het gewoon deprimerende buurten. Heb er weinig mee. Een beetje somber.
  maandag 19 september 2011 @ 14:39:02 #226
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_102138496
Is het over t algemeen makkelijk integreren daar?
Beetje burencontact zonder dat het irritant is?

Wil toch wel wat mensen leren kennen natuurlijk als ik uiteindelijk in A'Doorn zou belanden dan.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_102138628
Hangt natuurlijk van je buren af, maar over het algemeen wordt je behandeld zoals je anderen behandeld.
Gr. Gr.
pi_102140058
Zelf ben ik helemaal niet zo van het burencontact en op een sporadisch straatfeest na, denken mijn buren daar blijkbaar hetzelfde over. Jij laat ons met rust, wij laten jou met rust. Wel natuurlijk goedemorgen/middag in het passeren en op straat een hoofdknik maar geen echte pogingen tot contact.
Eigenlijk denk ik dat we best conservatief en stug zijn.
And the druids turn to stone...
pi_102151664
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 15:28 schreef Panthera1984 het volgende:
Zelf ben ik helemaal niet zo van het burencontact en op een sporadisch straatfeest na, denken mijn buren daar blijkbaar hetzelfde over. Jij laat ons met rust, wij laten jou met rust. Wel natuurlijk goedemorgen/middag in het passeren en op straat een hoofdknik maar geen echte pogingen tot contact.
Precies zoals het hier ook gaat. Een goede buur is er een waar ik geen last van heb. ;)
pi_102170428
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:39 schreef kabelhaspel het volgende:
Is het over t algemeen makkelijk integreren daar?
Beetje burencontact zonder dat het irritant is?

Wil toch wel wat mensen leren kennen natuurlijk als ik uiteindelijk in A'Doorn zou belanden dan.
Ik geef niet zoveel om mijn buren, die heb ik niet voor het uitkiezen. Beter duik je het verenigingsleven in of iets anders sociaals om contact te maken.

Tenzij je toevallig geweldige buren krijgt, natuurlijk. Volgens mij is Apeldoorn verder redelijk normaal. Soms een beetje dorps conservatief, maar niet heel ernstig.
pi_102228047
Even iets anders... Op het station is een woktoko met onduidelijke naam (alleen tekens?) gekomen, en laatst zag ik er iemand afhalen. Heeft iemand het al geprobeerd? Is het lekker? Betaalbaar? Uitgebreide kaart?
And the druids turn to stone...
pi_102567208
Glasvezel, eindelijk ook in Apeldoorn:
http://www.destentor.nl/r(...)-aan-de-voordeur.ece
pi_105060634
Weet iemand wat er vanochtend bij het station/busstation aan de hand was? Toen ik rond 11.00 naar huis fietste stonden er een stuk of 6 politieauto's op dat pleintje bij die skatebowl.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:02:47 #234
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_107157806
Apeldoorn failliet? De eerste grote stad die onderuit gaat in de crisis....

quote:
Grote gevolgen grondkeuzes

APELDOORN - De gemeente Apeldoorn heeft fors ingezet om veel te verdienen aan de bouw van woningen en ontwikkeling van bedrijventerreinen.
Wat moeten de gevolgen zijn voor de bestuurders van de stad? Stem in de poll


Het ging niet alleen om het bieden van woonruimte; het verdienen van geld was ook een argument bij het plannen maken. Met die winst konden namelijk weer andere projecten worden bekostigd. Onder anderen huizenkopers hebben daar de effecten van meegekregen.

Dat blijkt uit het onderzoeksrapport van de enquêtecommissie die onderzoek deed naar het grondbedrijf. Donderdagavond is het eindrapport gepresenteerd, zoals gisteren in deze krant gemeld.

In 2004 en 2006 is bijvoorbeeld de gemiddelde grondprijs van vrije kavels in Zuidbroek verhoogd van 240 euro per vierkante meter naar 360 euro per vierkante meter. Dat paste op zich wel in de markt op dat moment, maar was wel aan de bovenzijde van de bandbreedte, constateert de onderzoekscommissie. En zo heeft de gemeente vaker de bovengrens opgezocht om te proberen de maximale winst uit ontwikkelingsprojecten te halen. In dit specifieke geval echter lukte dat niet. Tot en met 2010 zijn 26 kavels verkocht, waar er in de plannen werd uitgegaan van 617 verkochte vrije kavels in 2011.

Prominent PvdA-raadslid Ton Kunneman sprak in november, toen hij verhoord werd door de onderzoekscommissie, al de stelling uit dat de prijs van nieuwbouwwoningen is opgedreven doordat Apeldoorn relatief veel ambtelijke uren stak in ontwikkelingsprojecten. Dat lag niet aan die ambtenaren, maar aan een gebrek aan overzicht en controle bij grote projecten. Bovendien veranderde de politiek nog wel eens een plan inhoudelijk, waardoor er opnieuw uren opgingen aan rekenen en tekenen. Al die kosten werden doorberekend en kwamen dus uiteindelijk deels op het bordje van de huizenkoper.

De enquêtecommissie concludeert nu dat die zogenoemde apparaatskosten inderdaad hoog zijn. Dat is ook een gevolg van de 'stapeling van ambities'. Apeldoorn had op een zeker moment zoveel plannen, dat de betrokken ambtenaren niet eerst een plan helemaal afhandelden, maar gelijktijdig - en dus minder effectief - met allerlei projecten naast elkaar bezig waren. De voorbereidende fase duurde daardoor lang, terwijl tijd geld is. Voor Zuidbroek bijvoorbeeld is al in 1993 de aankoop van grond begonnen en het hele project is anno 2012 nog niet afgerond. Dat komt ook doordat Apeldoorn in 2000 de keuze maakte om de prioriteit bij 'binnenstedelijke' ontwikkelingen te leggen, zoals de woningbouw in de Kanaalzone. Dat zijn echter heel ingewikkelde projecten. Juist toen Apeldoorn behoefte had aan nieuwe woningen - die in Zuidbroek en Zonnehoeve eenvoudiger gebouwd hadden worden - kwamen die maar niet van de grond. En zo werkte de gemeente zelf de zogenoemde Jonge Vlucht in de hand: het vertrek van jongeren en jonge gezinnen naar andere steden, mede door gebrek aan (betaalbare) woonruimte. Een probleem waar de politiek zich de afgelopen jaren het hoofd over heeft gebroken.

Gevolgen voor inwoners

* Door de tegenvallers bij de projectontwikkeling en handel in grond, heeft Apeldoorn vorig jaar al 68 miljoen euro verlies geboekt.

* Dit jaar wordt duidelijk welk bedrag daarbij komt doordat er veel minder (winstgevende) woningen gebouwd gaan worden dan ooit geraamd.

* Het totale verlies kan tot tegen de 200 miljoen uitkomen.

* Apeldoorn heeft al een stevige bezuinigingsronde achter de rug. Hoe de nieuwe klappen worden opgevangen, is nog niet bekend.

* Meer bezuinigen, het verder schrappen van gemeentelijke taken en verhoging van belastingen zijn reële opties. Aan die verhoging van belastingen zitten overigens wel wettelijke grenzen.

* Als Apeldoorn het niet meer zelf redt, kan het rijk bijspringen, maar dat is dan ook volledig de baas.

laat de verloedering maar toeslaan, drama :{ wonen in Apeldoorn gaat nog duurder worden
pi_107521927
Daarom moet je ook gewoon in Eerbeek wonen ..
pi_107792279
Mocht het nog niet bekend zijn:

polapeldoorn twitterde op donderdag 09-02-2012 om 14:50:41 nieuws: IJs Apeldoorns Kanaal onveilig: Apeldoorn • De schaatspret op het Apeldoorns Kanaal is voorlopig voorbij... http://t.co/l0YQa1WZ reageer retweet
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 15:46:24 #237
187254 Giertje
lets all make believe
pi_107793496
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:12 schreef EdVe het volgende:
Mocht het nog niet bekend zijn:

polapeldoorn twitterde op donderdag 09-02-2012 om 14:50:41 nieuws: IJs Apeldoorns Kanaal onveilig: Apeldoorn • De schaatspret op het Apeldoorns Kanaal is voorlopig voorbij... http://t.co/l0YQa1WZ reageer retweet
ik las het ja kwam door vandalisme
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_107793841
Ik zag vanmiddag trouwens een flinke tijd een helikopter boven Zuid cirkelen, alsof ze ergens naar op zoek waren. Was ook echt een grote heli, met inklapbaar landingsgestel enzo. Heb verder geen verstand van heli's dus weet niet waar het van was. Vraag me wel af waarom het was. Iemand een idee? Of is dat allemaal vanwege dat ijs?
pi_107795114
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:56 schreef Mystikvm het volgende:
Iemand een idee? Of is dat allemaal vanwege dat ijs?
Klopt, waarschuwing voor mensen op het ijs:
poldriehuizen twitterde op donderdag 09-02-2012 om 15:29:45 Heli KLPD vliegt over kanaal om mensen van ijs te krijgen. Politiemensen op de grond halen actief mensen van het ijs. #gevaarlijkijs reageer retweet
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:56:23 #240
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107799659
Ik wilde vandaag op het kanaal gaan schaatsen, begreep er echt geen fuck van waarom het ijs er zo slecht uitzag :? Toen maar doorgereden naar Vaassen.
Morgen even kijken of Bussloo een beetje schaatsbaar is :D
My mama didn't raise no fool
pi_107805180
College van B&W is zojuist afgetreden.
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 20:57:05 #242
187254 Giertje
lets all make believe
pi_107805239
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:56 schreef Sapstengel het volgende:
College van B&W is zojuist afgetreden.
waarom dat dan?
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_107805815
Reden weet ik niet precies meer, kreeg het bericht zelf net door via Whatsapp. De reden kwam een tijdje geleden al langs, maar ben ik vergeten. Heb het nagevraagd, maar volgens mij is hij weer druk aan het vergaderen dus geen tijd om te reageren :P .

--- Edit ---

Ah daar is het: "Grondaankopen, te hoge ambities, weinig luisteren naar kritiek, dikke verliezen door onrealistische planning." Een fail dus van het college en de rest had er geen vertrouwen meer in.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sapstengel op 09-02-2012 21:15:10 ]
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:36:47 #244
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107807312
Mag ook wel, stelletje prutsers :{
My mama didn't raise no fool
pi_107810534
Ja zo dachten ze er bij de gemeente waarschijnlijk ook over :P . Voordeel is wel dat wanneer er een Groenlinks wethouder aangesteld gaat worden de vriend van me weer in de gemeenteraad plaats kan nemen :) .
pi_107835182
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik woon aan de Saturnusstraat/Koning Lodewijklaan. Mooie oude appartementjes, heel dicht bij het centrum (loopafstand). Waltersingel is wellicht een nog mooiere buurt maar die appartementen zijn minder praktisch. Hoe dan ook is wonen aan de noord- en noordwestkant van het centrum heel mooi.

In het centrum vind je soms hele mooie goedkope appartementen maar de buitenruimte is vaak beperkt. En het centrum van Apeldoorn is klein dus je hebt vrijwel altijd 'last' van uitgaanspubliek.

Persoonlijk zou ik alles in Zuid en de Maten vermijden. Ik vind het onprettige buurten. Huizen zijn er wel relatief goedkoop.
Hoezo de Maten? Prima wijk. Een aantal straten in de Donken zijn wat minder, maar he. Prima voor starters en gezinnen. Ik snap ook niet waarom je de stad als 'altijd grimmig' ervaart. Ik durf als vrouwmensch echt wel alleen over het Caterplein. Apeldoorn is echt een stad die ik als layed back zou omschrijven. Nuchtere mensen. Niet voor niets dat wij de beste homobar hebben? Apeldoorners zijn over het algemeen supertolerant. Of ben ik de enige die dat zo ervaart?
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_107835277
Ik ben regelmatig met mensen uit andere steden uitgeweest hier in Apeldoorn en die zeiden altijd dingen als "ik voel me hier echt alsof ik op mijn hoede moet zijn", ze vonden de sfeer niet fijn aanvoelen tijdens het uitgaan.

Ik snap hier ook helemaal niks van trouwens, ben echt nog nooit bang of niet op mijn gemak geweest als ik 's avonds in de stad liep.
pi_107835423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:32 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ben regelmatig met mensen uit andere steden uitgeweest hier in Apeldoorn en die zeiden altijd dingen als "ik voel me hier echt alsof ik op mijn hoede moet zijn", ze vonden de sfeer niet fijn aanvoelen tijdens het uitgaan.

Ik snap hier ook helemaal niks van trouwens, ben echt nog nooit bang of niet op mijn gemak geweest als ik 's avonds in de stad liep.
Ik snap dat echt niet. In Apeldoorn hebben we echt geen grote groepen hangjongeren die de stad terroriseren ofzo. Sowieso vrij weinig hangjongeren. Misschien vinden ze het een enge gedachte dat alle cafe's en kroegen op één plek te vinden zijn in de stad? Ik vind dat vooral meer praktisch.
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:49:52 #249
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107835739
Ik kom eigenlijk nooit in de 'slechtere' (als je daar al van kan spreken) buurten van Apeldoorn, maar ik heb nog nooit een moment meegemaakt dat ik me onveilig voelde. Fiets 's nachts zonder probleem alleen naar huis, kom echt nooit ongure types tegen.
Iedereen mind hier gewoon zn eigen business :P
My mama didn't raise no fool
pi_107858287
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:29 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Hoezo de Maten? Prima wijk. Een aantal straten in de Donken zijn wat minder, maar he. Prima voor starters en gezinnen. Ik snap ook niet waarom je de stad als 'altijd grimmig' ervaart. Ik durf als vrouwmensch echt wel alleen over het Caterplein. Apeldoorn is echt een stad die ik als layed back zou omschrijven. Nuchtere mensen. Niet voor niets dat wij de beste homobar hebben? Apeldoorners zijn over het algemeen supertolerant. Of ben ik de enige die dat zo ervaart?
Het is nou ook weer niet dat ik met knikkende knieën naar huis ga 's nachts :') Maar als je de stad en de kroegen kent dan herken je ook vrij snel wanneer er stront aan de knikker is. Ik vind dat er om 4 uur in Apeldoorn vaak een opgefokt sfeertje hangt die ik in andere steden niet zie. Maar het gaat wel ver om aan te nemen dat ik in de woonwijken me niet veilig voel :') Ik draai mijn deur niet eens op slot als ik wegga, Apeldoorn is wel relaxt.

Overigens kom ik regelmatig in de Entrance, en daar ga ik juist heen omdat de sfeer daar relaxter is dan in Confetti's of De Zaak. Het is mijn favoriete plek als ik een avondje 'commercieel' uit wil gaan.

Wat betreft de Maten, ik vind het een Vinexverschrikking. Niet dat ik een stedenbouwkundige discussie aan wil gaan, maar de Maten is een perfect voorbeeld waarom die ideeën uit de jaren '70 die je ook in Almere ziet gewoon niet werken. Ik vind dat het er best verpauperd uit ziet, om eerlijk te zijn. Mijn opa en oma en mijn moeder wonen er, ik kom er dus regelmatig. Met slechte buurt bedoel ik dus ook niet dat de brandende autowrakken op straat staan, maar dat er echt wel mooiere wijken in Apeldoorn zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:38 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Ik snap dat echt niet. In Apeldoorn hebben we echt geen grote groepen hangjongeren die de stad terroriseren ofzo. Sowieso vrij weinig hangjongeren. Misschien vinden ze het een enge gedachte dat alle cafe's en kroegen op één plek te vinden zijn in de stad? Ik vind dat vooral meer praktisch.
Euh, misschien ben ik te dorps ofzo dat het me opvalt, maar ik kan hier geen park door zonder over de hangjongeren te struikelen. Ze veroorzaken geen overlast en wat mij betreft blijven ze lekker zitten, maar ik zie ze heel veel. Je hoeft geen overlast te veroorzaken om hangjongere te zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 16:50:22 #251
187254 Giertje
lets all make believe
pi_107863775
uitgaan in apeldoorn voel ik me hier echt niet onveilig
ik kom dan wel eens in de entrance en in de ozzy
maar nog nooit gezeik gehad
ook niet toen ik vroeger wel eens naar de black horse ging
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_107954203
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is nou ook weer niet dat ik met knikkende knieën naar huis ga 's nachts :') Maar als je de stad en de kroegen kent dan herken je ook vrij snel wanneer er stront aan de knikker is. Ik vind dat er om 4 uur in Apeldoorn vaak een opgefokt sfeertje hangt die ik in andere steden niet zie. Maar het gaat wel ver om aan te nemen dat ik in de woonwijken me niet veilig voel :') Ik draai mijn deur niet eens op slot als ik wegga, Apeldoorn is wel relaxt.

Overigens kom ik regelmatig in de Entrance, en daar ga ik juist heen omdat de sfeer daar relaxter is dan in Confetti's of De Zaak. Het is mijn favoriete plek als ik een avondje 'commercieel' uit wil gaan.

Wat betreft de Maten, ik vind het een Vinexverschrikking. Niet dat ik een stedenbouwkundige discussie aan wil gaan, maar de Maten is een perfect voorbeeld waarom die ideeën uit de jaren '70 die je ook in Almere ziet gewoon niet werken. Ik vind dat het er best verpauperd uit ziet, om eerlijk te zijn. Mijn opa en oma en mijn moeder wonen er, ik kom er dus regelmatig. Met slechte buurt bedoel ik dus ook niet dat de brandende autowrakken op straat staan, maar dat er echt wel mooiere wijken in Apeldoorn zijn.

[..]

Euh, misschien ben ik te dorps ofzo dat het me opvalt, maar ik kan hier geen park door zonder over de hangjongeren te struikelen. Ze veroorzaken geen overlast en wat mij betreft blijven ze lekker zitten, maar ik zie ze heel veel. Je hoeft geen overlast te veroorzaken om hangjongere te zijn.
De Maten is niet echt een hypermoderne wijk, maar dat is ook niet verrassend voor een stad die hard vergrijst. Ik woon er al jaren met plezier. Ironisch dat je brandende autowrakken benoemd trouwens :').

Te dorps wil ik absoluut niet suggereren, maar er zijn genoeg steden waar ik echt niet over straat wil 's avonds. Bepaalde kroegen mijd ik standaard, omdat daar teveel nep-bont en testosteron aanwezig is. Maar in iedere stad heb je ideale en minder ideale cafés.

Overigens moet ik je wel gelijk geven in het park-hang gedeelte. Ik denk dat het gehang in het matenpark bijvoorbeeld, voornamelijk wordt veroorzaakt door het feit dat de middelbare scholen er zo vlakbij liggen. Toch veroorzaken ze relatief weinig problemen. Ik voel toch een overheersende 'leef en laten leven' mentaliteit in Apeldoorn.

Probeer maar eens, bij wijze van, zo'n succesvol alternatief cafe als de Ozzy's of een homokroeg als de Entrance op te zetten in Rotterdam. Gegarandeerd gezeur.

Grappig om te zien dat veel mensen hier naar dezelfde kroegen gaan trouwens!
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_107954784
Een huis hier in de buurt stond trouwens vandaag letterlijk in de shit. :D
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_107957990
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:39 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

De Maten is niet echt een hypermoderne wijk, maar dat is ook niet verrassend voor een stad die hard vergrijst. Ik woon er al jaren met plezier. Ironisch dat je brandende autowrakken benoemd trouwens :').

Te dorps wil ik absoluut niet suggereren, maar er zijn genoeg steden waar ik echt niet over straat wil 's avonds. Bepaalde kroegen mijd ik standaard, omdat daar teveel nep-bont en testosteron aanwezig is. Maar in iedere stad heb je ideale en minder ideale cafés.

Overigens moet ik je wel gelijk geven in het park-hang gedeelte. Ik denk dat het gehang in het matenpark bijvoorbeeld, voornamelijk wordt veroorzaakt door het feit dat de middelbare scholen er zo vlakbij liggen. Toch veroorzaken ze relatief weinig problemen. Ik voel toch een overheersende 'leef en laten leven' mentaliteit in Apeldoorn.

Probeer maar eens, bij wijze van, zo'n succesvol alternatief cafe als de Ozzy's of een homokroeg als de Entrance op te zetten in Rotterdam. Gegarandeerd gezeur.

Grappig om te zien dat veel mensen hier naar dezelfde kroegen gaan trouwens!
Ik ken veel mensen die in de Maten wonen. Mijn idee van woonplezier is alleen anders, daarom woon ik er ook niet :) En ik vind dat de Maten ver van het centrum zit, maar dat heb je met wijken als Zuidbroek ook.

De mentaliteit in Apeldoorn is wel om elkaar met rust te laten, en de sfeer is heel erg 'ons-kent-ons'. Ik mag dat wel. Het nadeel is wel dat Apeldoorners door veel mensen als stug worden gezien. Het verhaal van zomaar een kroeg binnenlopen en een praatje aanknopen gaat in Apeldoorn minder op dan in de Randstad, bijvoorbeeld, of steden met veel studenten. Ik vind dat overigens geen probleem, maar ik hoor zelf bij die Apeldoornse 'incrowd' :')

Ozzy's kom ik ook regelmatig trouwens, net als de Kink (maar daar voel ik me zo oud). Bontkraagkroegen als de Tempel mijd ik ook als de pest.
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2012 @ 10:19:23 #255
187254 Giertje
lets all make believe
pi_107960359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 07:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ken veel mensen die in de Maten wonen. Mijn idee van woonplezier is alleen anders, daarom woon ik er ook niet :) En ik vind dat de Maten ver van het centrum zit, maar dat heb je met wijken als Zuidbroek ook.

De mentaliteit in Apeldoorn is wel om elkaar met rust te laten, en de sfeer is heel erg 'ons-kent-ons'. Ik mag dat wel. Het nadeel is wel dat Apeldoorners door veel mensen als stug worden gezien. Het verhaal van zomaar een kroeg binnenlopen en een praatje aanknopen gaat in Apeldoorn minder op dan in de Randstad, bijvoorbeeld, of steden met veel studenten. Ik vind dat overigens geen probleem, maar ik hoor zelf bij die Apeldoornse 'incrowd' :')

Ozzy's kom ik ook regelmatig trouwens, net als de Kink (maar daar voel ik me zo oud). Bontkraagkroegen als de Tempel mijd ik ook als de pest.
aah okee nou als ik weer eens uit ga zal ik eens kijken of ik je herken
zovaak kom ik niet meer in de stad eigenlijk
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:55:53 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113718069
Schopje zodat het weer vindbaar is....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113719458
De Kink kwam ik nog wel regelmatig, ook een paar keer gedraaid, maar het is wel hard achteruit gegaan. Het vaste clubje bezoekers wat er eerder kwam zie je niet echt meer en in plaats daarvan is er een soort tweedeling. Aan de ene kant heb je minderjarige emo's en alternatief volk. En aan de andere kant heb je ineens heel oude gasten die eruit zien alsof ze nergens anders binnen komen, dus maar naar de kink gaan.
Heb ook regelmatig gehad dat dames met wie ik was werden benaderd door echt te vage gasten, of dat ze hun niet met rust wilden laten. Ook paar keer agressie meegemaakt, wat je daar eerder nooit had.

Ik ga als ik uitga meestal even naar de Finnegans wat drinken, heel sporadisch naar de Kink en anders zwerf ik wat rond. Entrance, Rontgen, In the Mood etc. Beetje rondlopen.
pi_113719649
Voor een drankje ga ik meestal naar de Paris, of 's avonds naar de Graaf van Vlaanderen. Lekker veel soorten biertjes en prima plates!

Uitgaan meestal bij de Babbel, Dok of Jeroen.
pi_113721974
Hallo, Apeldoorner meldt zich.
pi_113722111
Trouwens echt gaar dat de bussen al ruim twee weken volgens zomerdienstregeling rijden, terwijl de zomervakantie pas eind volgende week ingaat.

Zit je daar elke ochtend 20 minuten op het station te wachten omdat ik dan een bus eerder moet nemen :') .
pi_113722461
Geboren en getogen Apeldoorner hier :)

Zomerdienstregeling ja? Hm, ff opletten dus..
pi_113740330
Ik pak eigenlijk nooit de bus. Maar blijft Syntus nog wel de vervoerder in Apeldoorn? Het schijnt niet echt best te gaan met hen.

In welke wijk wonen jullie eigenlijk?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:29:14 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113740843
Wij wonen er nog niet, maar hebben Spainkbos/Sprengenbos als doel.
Berg en bos mag ook, maar dat is voorlopig nog even boven budget :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113742679
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:29 schreef Leandra het volgende:
Wij wonen er nog niet, maar hebben Spainkbos/Sprengenbos als doel.
Berg en bos mag ook, maar dat is voorlopig nog even boven budget :+
Leuk, dan worden we buurtgenoten :) Prachtige wijk!
  woensdag 4 juli 2012 @ 00:21:56 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113743648
We begonnen ons op Funda een beetje te oriënteren, maar met ieder huizenrondje vallen er wijken af en die 2 blijven telkens staan als zijnde "daar willen we wonen".
Sterker nog; bij een straat zei m'n lief al "hier gaan we wonen" voor hij het huis gezien had :D

Maar laten we eerst het huis eens verkopen te koop zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113745838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:29 schreef Leandra het volgende:
Wij wonen er nog niet, maar hebben Spainkbos/Sprengenbos als doel.
Berg en bos mag ook, maar dat is voorlopig nog even boven budget :+
Berg en bos heeft best mooie huizen ja :) maar wel aan de ietwat hoge prijs idd :') waar wonen jullie nu, als ik vragen mag?


Ik woon in Orden :) en ben ook vrij veel in de Maten te vinden..
pi_113745998
Ik woon in de maten.
pi_113747236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 01:23 schreef Sapstengel het volgende:
Ik woon in de maten.
Wel chill!
pi_113747524
Jouw huisje is ook best chill.
pi_113749082
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 00:21 schreef Leandra het volgende:
We begonnen ons op Funda een beetje te oriënteren, maar met ieder huizenrondje vallen er wijken af en die 2 blijven telkens staan als zijnde "daar willen we wonen".
Sterker nog; bij een straat zei m'n lief al "hier gaan we wonen" voor hij het huis gezien had :D

Maar laten we eerst het huis eens verkopen te koop zetten.
Ik heb nij deze wijk altijd een prettig gevoel gehad, al vanaf dat ik er voor het eerst doorheen fietste naar school wist ik dat ik er wel zou willen wonen later. Woon weliswaar in een appartementje, op één inkomen kan ik de vrijstaande villa's nog niet betalen :') De wijk is voor mij de doorslaggevende reden geweest om hier te kopen en heb er nog geen moment spijt van gehad.
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:23:53 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113749466
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 01:17 schreef Bubbles90. het volgende:

[..]

Berg en bos heeft best mooie huizen ja :) maar wel aan de ietwat hoge prijs idd :') waar wonen jullie nu, als ik vragen mag?


Ik woon in Orden :) en ben ook vrij veel in de Maten te vinden..
Wij wonen nu nog in 2 huizen, en daar verdelen we onze tijd over, zijn huis staat in Gouda, mijn huis in een zwarte kousendorp op de Veluwe, maar A'doorn heeft een goede treinverbinding met Den Haag, en vanuit mijn grefodorp kost het wat meer moeite, en je kunt niet in je blote billen in de tuin lopen :')
Niet dat we dat doen, maar het moet wel kunnen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:30:32 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_113749542
Woon in Zuid.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_113751974
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij wonen nu nog in 2 huizen, en daar verdelen we onze tijd over, zijn huis staat in Gouda, mijn huis in een zwarte kousendorp op de Veluwe, maar A'doorn heeft een goede treinverbinding met Den Haag, en vanuit mijn grefodorp kost het wat meer moeite, en je kunt niet in je blote billen in de tuin lopen :')
Niet dat we dat doen, maar het moet wel kunnen :D
Ah, okay :) dat is toch wel iets wat erg belangrijk is ja, in je blote billen kunnen rondlopen :P
Maar leuk dat het Apeldoorn wordt :)
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2012 @ 11:29:41 #274
187254 Giertje
lets all make believe
pi_113753883
iemand enig idee wat er gebeurd is gisternacht op het stationsplein?
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_113754325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:29 schreef Giertje het volgende:
iemand enig idee wat er gebeurd is gisternacht op het stationsplein?
Ik geloof dat er iemand onwel werd en nu is hij dood.
pi_113755011
Dood uit z'n auto gevallen
Hooray for boobies!
pi_113811237
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 01:17 schreef Bubbles90. het volgende:

[..]

Berg en bos heeft best mooie huizen ja :) maar wel aan de ietwat hoge prijs idd :') waar wonen jullie nu, als ik vragen mag?

Ik woon in Orden :) en ben ook vrij veel in de Maten te vinden..
Dan weet ik wie je bent... je broertje fietst bij de Adelaar toch?
pi_113815146
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:28 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Dan weet ik wie je bent... je broertje fietst bij de Adelaar toch?
Ja, klopt :)
Haha, nu ben ik benieuwd of ik jou ken :P

Edit: Ow, hai! :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Bubbles90. op 05-07-2012 18:05:23 (facebook-search) ]
pi_113815497
Ik woon ook in orden. De meest rotte plek qua supermarkt coverage om te wonen :'(
And the druids turn to stone...
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:18:46 #280
379280 Dutchee
Meer dan leip.
pi_113815715
Dutchee meldt zich ook maar hier.... Woont ook in dit prachtige dorp.
Of is het nou eindelijk een stad?
Zie ondertitel.
  † In Memoriam † donderdag 5 juli 2012 @ 18:22:37 #281
187254 Giertje
lets all make believe
pi_113815862
ik woon op een steenworp afstand van de egelantier ideaal
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_113815867
Dorp en stad denk ik.

Waar parkeren jullie als je naar de stad gaat in het weekend?
pi_113816300
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:22 schreef stoeltafel het volgende:
Dorp en stad denk ik.

Waar parkeren jullie als je naar de stad gaat in het weekend?
Meestal gewoon in de garage onder het Marktplein. :Y
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:46:24 #284
379280 Dutchee
Meer dan leip.
pi_113816623
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:22 schreef stoeltafel het volgende:
Dorp en stad denk ik.

Waar parkeren jullie als je naar de stad gaat in het weekend?
Met uitgaan in de fietsenstalling achter de bioscoop, staat ook gelijk een Urilift voor als je hoge nood hebt van al dat pils.
Zie ondertitel.
pi_113820662
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:22 schreef stoeltafel het volgende:
Dorp en stad denk ik.

Waar parkeren jullie als je naar de stad gaat in het weekend?
Overdag: Bij m'n zusje aan de Sophialaan, of als ik lui ben onder het marktplein.
's Nachts: Langs het oranjepark.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:23:24 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113820808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:18 schreef Dutchee het volgende:
Dutchee meldt zich ook maar hier.... Woont ook in dit prachtige dorp.
Of is het nou eindelijk een stad?
Volgens de OP nooit stadsrechten gekregen, dorp met intercitystation dan maar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113820910
Maar stadsrechten zijn achterhaald. Tegenwoordig wordt er naar het inwonertal, voorzieningen enz gekeken.

Gewoon een stad dus.
pi_113820936
Loolaan na 3 uur gratis parken van maandag tm zaterdag, zondag hele dag gratis. Ouders wonen aan de loolaan en hebben eigen plek maar altijd handig voor de mensen die goedkoop de stad in willen.

is maar 5 minuten lopen naar het caterplein vanaf daar.
Hooray for boobies!
pi_113820957
Stad met dorpse allure... *;
Hooray for boobies!
pi_113821009
Woon op 3 minuten fietsen van de musketier en 10 minuten van de eglantier.
Hooray for boobies!
pi_113821996
Leandra kom je hier wonen?!
Wat leuk! Speeldates voor sonneal en mini draak!
pi_113822555
Parkeren doen we vaak aan brinklaan, en dan het laatste stukje lopen :) Fietsen plaatsen we in de fietsenstalling bij de bios, en anders waar plek is :P
pi_113822757
Ik ben echt zo lui geworden, ben al ruim een half jaar niet meer op de fiets naar de stad gegaan :') . Uitgaan ook altijd gewoon met de auto, dan word ik maar niet dronken P .
pi_113823118
Ik loop naar de stad, of ik pleur mijn fiets bij Gigant, bibliotheek of bij de Ozzy. Nooit problemen daarmee gehad. Heb wel zo'n ding voor de bewaakte stalling maar gebruik hem eigenlijk nooit.

Als ik vrienden hier heb die met de auto komen dan gaan we sowieso lopen, is ook maar 10 minuutjes.
pi_113823173
ik fiets eigenlijk ook nooit hoor :P Ja, naar mn werk, die (nog geen) 2 minuten :') ik loop liever, of ga met de bus/auto :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:30:15 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113823965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:51 schreef draculettetje het volgende:
Leandra kom je hier wonen?!
Wat leuk! Speeldates voor sonneal en mini draak!
Op termijn is dat wel de bedoeling, maar we hebben eerst een huis te verkopen, en daarna gaan we eens rustig wat leuks zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113826246
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:22 schreef stoeltafel het volgende:
Dorp en stad denk ik.

Waar parkeren jullie als je naar de stad gaat in het weekend?
Een echte apeldoorner gaat fietsen en gooit de fiets bij de v&a tegen de ruiten!
pi_113826276
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:25 schreef Sapstengel het volgende:
Maar stadsrechten zijn achterhaald. Tegenwoordig wordt er naar het inwonertal, voorzieningen enz gekeken.

Gewoon een stad dus.
Zijn wij dan niet ondertussen de hoofdstad geworden? :P
pi_113826393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:06 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ben echt zo lui geworden, ben al ruim een half jaar niet meer op de fiets naar de stad gegaan :') . Uitgaan ook altijd gewoon met de auto, dan word ik maar niet dronken P .
Wel sporten maar niet fietsen? Hmm, vreemd...

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:13 schreef Mystikvm het volgende:
Ik loop naar de stad, of ik pleur mijn fiets bij Gigant, bibliotheek of bij de Ozzy. Nooit problemen daarmee gehad. Heb wel zo'n ding voor de bewaakte stalling maar gebruik hem eigenlijk nooit.

Als ik vrienden hier heb die met de auto komen dan gaan we sowieso lopen, is ook maar 10 minuutjes.
Inderdaad, ik plaats hem dan ook vaak bij de gigant of de bieb. Zo'n bewaakte stalling is toch altijd maar zo'n gedoe.
pi_113828419
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:20 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Wel sporten maar niet fietsen? Hmm, vreemd...

Door het sporten ben ik te moe om ook nog te fietsen :P .
pi_113829908
Hoppa!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')