abonnement Unibet Coolblue
pi_79930064




Wat fotografische indrukken van dit prachtige land:
eerste twee door ElizabethR; de volgende door Roel_Jewel

















Voorgaande topics:
  • Éireann (oftewel Ierland)
  • Éireann (oftewel Ierland) #2
  • Éireann (oftewel Ierland) #3
  • Éireann (oftewel Ierland) #4
  • Éireann (oftewel Ierland) #5

    De hoofdstad:
  • Dublin
  • Dublin #2
  • Dublin #3 Meer dan bier en schaarsgeklede vrouwen!

    Achtergrondinformatie:
  • http://www.geolinks.nl/ierlan2.htm
  • http://www.landenweb.com/links.cfm?LandID=34&IERLAND
  • http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/ei.html

    [ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 05-04-2010 22:15:28 ]
  •   zondag 4 april 2010 @ 13:22:32 #2
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_79930123
    ik was de laatste in de vorige reeks, maar die nieuwe van mij mag wel op slot
    reset
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 april 2010 @ 13:27:45 #3
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_79930303
    Laten we deze maar gaan gebruiken.

    Belfast dus
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_79930519
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 13:09 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Paddy's Palace voelde een beetje als een kraakpand, maar was goed te doen. Ik heb veel slechtere hostels meegemaakt. De Paddy Wagon was fantastisch! Gratis naar Derry!
    Ik vond het vooral een beetje smerig (haren in doucheputjes, plakkerig aanrecht...), nou doe ik daar niet zo heel moeilijk over, want zoals gezegd: de gezellige sfeer in het pand maakte veel goed. Maar alles bij elkaar maakt dat ik er niet nog een keer zal overnachten. En in maart, met een buitentemperatuur van net iets boven het vriespunt, geen warme douche kunnen vinden in het hele pand, vind ik persoonlijk niet kunnen

    De PaddyWagon tour was inderdaad erg goed, heb heel veel geweldige foto's gemaakt!
    pi_79930932
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 13:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Laten we deze maar gaan gebruiken.

    Belfast dus
    Ja Belfast is leuk voor een dagje, is verder niet zoveel te doen.

    Castle Dunluce en omgeving is mooi.



    Ik mag altijd graag even vanuit hier naar boven naar Noord-Ierland, prachtig land. Ik ben overigens wel bij dat ik in Ierland woon en niet in Noord-Ierland.
    pi_79953613
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 13:48 schreef laforest het volgende:

    [..]

    Ja Belfast is leuk voor een dagje, is verder niet zoveel te doen.

    Castle Dunluce en omgeving is mooi.

    [ afbeelding ]

    Ik mag altijd graag even vanuit hier naar boven naar Noord-Ierland, prachtig land. Ik ben overigens wel bij dat ik in Ierland woon en niet in Noord-Ierland.
    Mooie pic
    pi_79953616
    TVP. Reismaatje zit ziek thuis, zou vandaag gaan boeken. Nog 2 weken wachten, en dan....
    pi_79983622
    De dublin-reeks is overigens al toe aan deeltje 3 Dublin #3 Meer dan bier en schaarsgeklede vrouwen!
    pi_79983918
    ff updaten
      dinsdag 6 april 2010 @ 10:45:05 #10
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_79996174
    Ik hoop dit najaar weer naar Ierland te gaan. Door hier te koekeloeren krijg ik extra veel zin hoop ik.
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
      dinsdag 4 mei 2010 @ 17:44:15 #11
    263650 douche-eendje
    met pulletjes
    pi_81015234
    Eindelijk geboekt! 8 dagen, eerste dag en laatste 2 dagen in Dublin, overige 5 dagen met een huurauto door Ierland heen onder het motto "we zien wel waar we terecht komen".
    pi_81015316
    Ik ga 4 juni voor een lang weekendje naar m'n vaderland
    Nicht gaat trouwen en ik ben er zelf al een jaar of 10 niet meer geweest geloof ik
    Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
    Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
    Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
    Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
    pi_82062653
    We zitten eraan te denken om eind juli een week naar Ierland te gaan. Fly & Drive. Een week is natuurlijk te kort om alles te zien, dus mijn vraag is: wat is de mooiste streek om Ierland te leren kennen? En hoe druk is het rond die tijd? Ik weet dat het hoogseizoen is, maar ga je dat merken in Ierland?
    pi_82062755
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 15:53 schreef conleche het volgende:
    We zitten eraan te denken om eind juli een week naar Ierland te gaan. Fly & Drive. Een week is natuurlijk te kort om alles te zien, dus mijn vraag is: wat is de mooiste streek om Ierland te leren kennen? En hoe druk is het rond die tijd? Ik weet dat het hoogseizoen is, maar ga je dat merken in Ierland?
    Das makkelijk. West Cork (county) en County Kerry.


    http://www.iol.ie/~cahalane/bigmap.jpg (West Cork)
    Skibberdeen is echt prachtig, maar die hele kust wel eigenlijk.

    http://www.spirited-ireland.net/map/kerry/kerry1.gif (Kerry)
    En dan vooral Killarney, de Ring of Kerry en Dingle Peninsula.
      zaterdag 29 mei 2010 @ 16:01:31 #15
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_82062871
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 15:53 schreef conleche het volgende:
    We zitten eraan te denken om eind juli een week naar Ierland te gaan. Fly & Drive. Een week is natuurlijk te kort om alles te zien, dus mijn vraag is: wat is de mooiste streek om Ierland te leren kennen? En hoe druk is het rond die tijd? Ik weet dat het hoogseizoen is, maar ga je dat merken in Ierland?
    Connemara, Ring of Baera, Aran eilanden.
    pi_82062898
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 16:01 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Connemara, Ring of Baera, Aran eilanden.
    Is ook heel mooi idd
    Kylemore Abbey bv
    pi_82063134
    Oh, thanx! Ik ga dat eens rustig bekijken vanavond!!
      maandag 7 juni 2010 @ 21:48:45 #18
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_82467873
    Ik ben nog nooit in Ierland geweest, maar wil er eind juli/begin augustus gaan wandelen (met rugzak en tent), en zit hierbij te denken aan de Dingle-, Kerry of de Bearaway. Heeft iemand hier een of meerdere hiervan gelopen en kan mij er een van aanbevelen danwel tips geven?
    Even spuiten...zo gepiept!
      vrijdag 11 juni 2010 @ 00:25:36 #19
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_82647034
    Ticket is geboekt; ik vlieg op Cork, om van hieruit naar het startpunt van een de bovenstaande wandeling te gaan. Waarschijnlijk wordt het de DIngleway, aangezien ik hierna nog ongeveer een week heb om wat meer van het land te zien en deze route (relatief) het meest noordelijke ligt.
    Even spuiten...zo gepiept!
      vrijdag 11 juni 2010 @ 00:28:06 #20
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_82647113
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 00:25 schreef WD.40 het volgende:
    Ticket is geboekt; ik vlieg op Cork, om van hieruit naar het startpunt van een de bovenstaande wandeling te gaan. Waarschijnlijk wordt het de DIngleway, aangezien ik hierna nog ongeveer een week heb om wat meer van het land te zien en deze route (relatief) het meest noordelijke ligt.
    Mooi vooruitzicht
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
    pi_83097507
    2 weken geboekt Ga 13 dagen naar Ierland, te vet. Nu blijf ik 3/4 dagen in Dublin en dan met de auto rondreizen, wat zijn volgens de mensen echt de hoogtepunten ? Wil naar Cork, Belfast.

    Weet tevens iemand een goede plek waar je kan vissen ? Het liefste op snoek met de boot
      maandag 21 juni 2010 @ 14:38:56 #22
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_83098082
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 14:22 schreef versteegrob het volgende:
    2 weken geboekt Ga 13 dagen naar Ierland, te vet. Nu blijf ik 3/4 dagen in Dublin en dan met de auto rondreizen, wat zijn volgens de mensen echt de hoogtepunten ? Wil naar Cork, Belfast.

    Weet tevens iemand een goede plek waar je kan vissen ? Het liefste op snoek met de boot
    Belangrijkste tip: ga naar het westen.
    En lees dit en de vorige topics door. Al veel tips voorbij gekomen
      maandag 21 juni 2010 @ 18:04:36 #23
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_83108539
    Nieuw camera is aangeschaft, dus wellicht plaats ik hier over een tijdje nog wel wat foto's.
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_83333786
    Vanuit Ennis. Ben via Dublin-Galway-stuk kust nu in Ennis en ga morgen nog verder naar het zuiden toe. Ierland ontzettend prachtig! Ga maar weer snel offline en zo lekker een pub in . Ik ben verliefd!
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:30:54 #25
    263650 douche-eendje
    met pulletjes
    pi_83562202






    Het was echt o zo mooi overal . Ik wil weer terug! De route die we ongeveer gereden hebben: Dublin-Galway-Ennis-Killarney-Cloghane-Cork-Tramore-Wicklow-Dublin.

    [ Bericht 7% gewijzigd door douche-eendje op 02-07-2010 10:36:57 ]
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:33:09 #26
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_83562273
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:30 schreef douche-eendje het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Het was echt o zo mooi overal . Ik wil weer terug!
    .
    (wel ff die horizon rechtzetten he . of komt dat door de Guinness?
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:38:22 #27
    263650 douche-eendje
    met pulletjes
    pi_83562438
    Guinness, Bulmers, Jameson, uhm.... De horizon rechtzetten komt nog wel, eerst eens even mijn koffer uitpakken en kleren wassen.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:47:28 #28
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_83562701
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:38 schreef douche-eendje het volgende:
    Guinness, Bulmers, Jameson, uhm.... De horizon rechtzetten komt nog wel, eerst eens even mijn koffer uitpakken en kleren wassen.
    . Lekker nagenieten! .
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:49:49 #29
    263650 douche-eendje
    met pulletjes
    pi_83562781
    Nagenieten en nadenken over de volgende trip naar Ierland
      donderdag 15 juli 2010 @ 16:28:44 #30
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84095952
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:49 schreef douche-eendje het volgende:
    Nagenieten en nadenken over de volgende trip naar Ierland
    Ben je gewoon in bed&breakfast geweest of hostels of zo?
    Ik ga vandaag over 5 weken er 2 weken alleen backpacken .....ik heb er heel veel zin in maar ik vind het ook wel een beetje spannend.
    Hoe zit het met het eten in Ierland? (en de leuke mannen )
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84098604
    Hostels Telkens in een hostel de volgende overnachting geboekt via deze website: http://www.hostels-ireland.com/index.php
    - Kinlay House in Dublin is erg groot, maar wel goed. Zijn hier 2 nachten geweest.
    - Barnacles Quay in Galway is prima. Leuk personeel en het hostel ligt op kruipafstand van de pub's en dus ook in het centrum.
    - Rowan Tree hostel in Ennis is prima zolang je niet met 8 dronken Engelse sletjes op een dorm ligt. Groot hostel, aardig personeel, goede schone keuken en leuke loungeruimte waar ook live muziek, dans, verhalen en meer traditioneel Iers gebeuren te vinden is.
    - Killarney Railway Hostel: doe maar niet. Vies, oud en raar/onbeschoft personeel.
    - Sheila's Cork Hostel vond ik ook de moeite niet waard. Slecht, oud, smerig en vooral: de meest erge douches! Mocht je in Cork zijn, ik vond Sin É een ontzettend leuke pub.
    - Beach Haven House in Tramore was de topper van de trip. Een leuk klein hostel met aardige eigenaren. Het hostel en B&B zitten naast elkaar, ze hebben een heerlijke doucheruimte, leuke loungeruimte en liggen op loopafstand van het centrum en het strand.
    Over slaapplaatsen hoef je je echt geen zorgen te maken, in vrijwel ieder gehucht zit onderhand wel een hostel en meerdere B&B's. De B&B's zijn wel wat duurder.

    Leuke mannen genoeg, soms wel erg opdringerig. Ook genoeg oude mannetjes met indecent proposal's Ik heb na een week lang iedere avond in de pub gemerkt dat je veel sneller word aangesproken als je alleen zit . Eten vond ik (als vegetariër) prima te doen, paar keer uit eten geweest en er is genoeg keuze. In kleinere plaatsjes soms wat lastiger, maar dat ben ik wel gewend. Ook een paar keer zelf gekookt.

    Geniet van je trip, het is echt een fantastisch land!
      vrijdag 16 juli 2010 @ 16:47:28 #32
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84137854
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 17:35 schreef douche-eendje het volgende:
    Hostels Telkens in een hostel de volgende overnachting geboekt via deze website: http://www.hostels-ireland.com/index.php
    - Kinlay House in Dublin is erg groot, maar wel goed. Zijn hier 2 nachten geweest.
    - Barnacles Quay in Galway is prima. Leuk personeel en het hostel ligt op kruipafstand van de pub's en dus ook in het centrum.
    - Rowan Tree hostel in Ennis is prima zolang je niet met 8 dronken Engelse sletjes op een dorm ligt. Groot hostel, aardig personeel, goede schone keuken en leuke loungeruimte waar ook live muziek, dans, verhalen en meer traditioneel Iers gebeuren te vinden is.
    - Killarney Railway Hostel: doe maar niet. Vies, oud en raar/onbeschoft personeel.
    - Sheila's Cork Hostel vond ik ook de moeite niet waard. Slecht, oud, smerig en vooral: de meest erge douches! Mocht je in Cork zijn, ik vond Sin É een ontzettend leuke pub.
    - Beach Haven House in Tramore was de topper van de trip. Een leuk klein hostel met aardige eigenaren. Het hostel en B&B zitten naast elkaar, ze hebben een heerlijke doucheruimte, leuke loungeruimte en liggen op loopafstand van het centrum en het strand.
    Over slaapplaatsen hoef je je echt geen zorgen te maken, in vrijwel ieder gehucht zit onderhand wel een hostel en meerdere B&B's. De B&B's zijn wel wat duurder.

    Leuke mannen genoeg, soms wel erg opdringerig. Ook genoeg oude mannetjes met indecent proposal's Ik heb na een week lang iedere avond in de pub gemerkt dat je veel sneller word aangesproken als je alleen zit . Eten vond ik (als vegetariër) prima te doen, paar keer uit eten geweest en er is genoeg keuze. In kleinere plaatsjes soms wat lastiger, maar dat ben ik wel gewend. Ook een paar keer zelf gekookt.

    Geniet van je trip, het is echt een fantastisch land!
    Oke super dank je wel voor de tips helemaal top!!!
    Misschien wat hele stomme vragen maar dat maakt me gemoedsrust net even wat beter .....
    Hoe zit het met linnengoed zoals dekens, kussens en handdoeken in hostels? (nog nooit in een hostel geslapen dus echt geen idee..... ) En kun je bij die Hostels of in de dorpen ook ergens je kleren wassen of moet dat allemaal op de hand.....ook geen probleem natuurlijk maar dan weet ik dat
    En ik neem natuurlijk me camera, ipod, telefoon nou ja je begrijpt me wel mee, maar kun je dat daar op plekken ook opladen in die hostels?

    Had je een auto gehuurd of heb je echt backpackend, al liftend openbaar vervoer enzo gereist?

    Nogmaals bedankt voor al je tips!!!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84140100
    Linnengoed werd door het hostel vaak zelf geregeld, maar lang niet alle kussens vond ik even fijn (hele dunne vodjes), dus ik had zelf een reiskussentje mee genomen. Handdoeken moet je wel zelf meenemen of huren voor een euro. Kijk of je reishandoeken kunt vinden (xenos heeft deze momenteel in het assortiment). Was ze thuis 1x even met wat wasmiddel en zonder wasverzachter, deze handdoeken drogen heel snel en zijn vele malen lichter in gewicht.
    Veel hostels hebben wasmachines, afhankelijk van het hostel is een was gratis tot ongeveer 8 euro per wasmachine. Elektronica kun je opladen als je een wereldstekker mee hebt , in de kamers zitten stopcontacten, in een enkel hostel vind je ook nog wel eens de -voor ons- normale stopcontacten.
    Ik heb samen met een vriendin een auto gehuurd, maar let wel op de jonge rijders toeslag. Als je onder de 25 bent betaal je ongeveer 30 euro per dag extra om een auto te huren.
      zondag 18 juli 2010 @ 23:28:23 #34
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_84216564
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 17:55 schreef douche-eendje het volgende:
    Linnengoed werd door het hostel vaak zelf geregeld, maar lang niet alle kussens vond ik even fijn (hele dunne vodjes), dus ik had zelf een reiskussentje mee genomen. Handdoeken moet je wel zelf meenemen of huren voor een euro. Kijk of je reishandoeken kunt vinden (xenos heeft deze momenteel in het assortiment). Was ze thuis 1x even met wat wasmiddel en zonder wasverzachter, deze handdoeken drogen heel snel en zijn vele malen lichter in gewicht.
    Veel hostels hebben wasmachines, afhankelijk van het hostel is een was gratis tot ongeveer 8 euro per wasmachine. Elektronica kun je opladen als je een wereldstekker mee hebt , in de kamers zitten stopcontacten, in een enkel hostel vind je ook nog wel eens de -voor ons- normale stopcontacten.
    Ik heb samen met een vriendin een auto gehuurd, maar let wel op de jonge rijders toeslag. Als je onder de 25 bent betaal je ongeveer 30 euro per dag extra om een auto te huren.
    Kan je ook vertellen welke wereldstekker je precies moet meenemen? Ik heb hier drie liggen, maar volgens mij zit de juiste er niet bij (het zijn losse stekkers, dus ik heb geen met meerdere types ineen)
    Even spuiten...zo gepiept!
      maandag 19 juli 2010 @ 00:13:57 #35
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_84218345
    Na een weekje wandelen (Dingle Way) wil ik nog 7-8 dagen wat meer van Ierland zien, waaronder enkele dagen Dublin e.o. Ik reis met het openbaar vervoer om uiteindelijk terug te vliegen vanuit Cork. Wat raden jullie mij aan om in de resterende dagen naartoe te gaan. (Ik heb weliswaar vluchtig voorgaande topics doorgenomen, maar daarin komen zoveel tips naar voren, dat kan ik een week volgens mij nooit allemaal bekijken.
    Ben voorlopig van plan vanuit Dingle (Tralee) naar het Noorden te reizen (Galway/The Burren), van hieruit naar Dublin, om vervolgens weer af te zakken naar het zuiden/Cork

    [ Bericht 20% gewijzigd door WD.40 op 19-07-2010 00:28:24 ]
    Even spuiten...zo gepiept!
      maandag 19 juli 2010 @ 00:25:39 #36
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_84218815
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 00:13 schreef WD.40 het volgende:
    Na een weekje wandelen (Dingle Way) wil ik nog 7-8 dagen wat meer van Ierland zien, waaronder enkele dagen Dublin e.o. Ik reis met het openbaar vervoer om uiteindelijk terug te vliegen vanuit Cork. Wat raden jullie mij aan om in de resterende dagen naartoe te gaan. (Ik heb weliswaar vluchtig voorgaande topics doorgenomen, maar daarin komen zoveel tips naar voren, dat kan ik een week volgens mij nooit allemaal bekijken.
    Ben voorlopig van plan vanuit Dingle (Tralee) naar het Noorden te reizen (Galway/The Burren), van hieruit naar Dublin, om vervolgens weer af te zakken naar het zuiden/Cork
    Ik weet niet of je perse Dublin zou moeten bezoeken. Zonde van de reisafstand en tijd.. Midden en zuiden van Ierland vind ik - na 7 keer Ierland - de minst boeiende gebieden. Kun je beter citytripje van maken. Blijf in westen en ga naar Connemara (prachtige streek), Donegal (Slieve League), Aran-eilanden (heeerlijk rustig; met overnachting. Neem hostel bij haven) en/of Achill Island.

    Sláinte!
    pi_84218875
    Waarom ontdek ik dit topic nu pas!

    Ik heb sinds kinds af aan al een vreemde fascinatie met Ierland, en wil het dus zeker een keer gaan bezoeken!
    pi_84219012
    Ik woon recht tegen de baai aan in Galway.
      maandag 19 juli 2010 @ 00:31:19 #39
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_84219065
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 00:25 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Ik weet niet of je perse Dublin zou moeten bezoeken. Zonde van de reisafstand en tijd.. Midden en zuiden van Ierland vind ik - na 7 keer Ierland - de minst boeiende gebieden. Kun je beter citytripje van maken. Blijf in westen en ga naar Connemara (prachtige streek), Donegal (Slieve League), Aran-eilanden (heeerlijk rustig; met overnachting. Neem hostel bij haven) en/of Achill Island.

    Sláinte!
    Ik wilde net mijn bericht editten om te zeggen dat ik het na een weekje wel over mij heen laat komen en wel zie waar ik terechtkom (haast en Ierland schijnen niet samen te gaan, voor zover ik dat kan opmaken uit voorgaande topics)
    Maar als ik het goed begrijp 'moet' ik mij maar gaan concentreren op de (zuid-)westkant.
    Even spuiten...zo gepiept!
      maandag 19 juli 2010 @ 00:45:28 #40
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_84219576
    @RoelJewel
    Ik zie dat je in het vorige topic een foto van Conor Pass hebt geplaatst. Ligt niet op de route van de Dingle Way, maar wellicht de omweg waard (heb al op een andere site gelezen dat het laatste stuk van de Way niet zo interessant is en daarom wordt er voorgesteld via de Pass naar Dingle te lopen).
    Even spuiten...zo gepiept!
      maandag 19 juli 2010 @ 00:50:59 #41
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_84219772
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 00:31 schreef WD.40 het volgende:

    [..]

    Ik wilde net mijn bericht editten om te zeggen dat ik het na een weekje wel over mij heen laat komen en wel zie waar ik terechtkom (haast en Ierland schijnen niet samen te gaan, voor zover ik dat kan opmaken uit voorgaande topics)
    Maar als ik het goed begrijp 'moet' ik mij maar gaan concentreren op de (zuid-)westkant.
    Noordwesten en middenwesten . En ik vond Beary Way in zuiden ook gaaf .
      maandag 19 juli 2010 @ 00:51:51 #42
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_84219805
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 00:45 schreef WD.40 het volgende:
    @RoelJewel
    Ik zie dat je in het vorige topic een foto van Conor Pass hebt geplaatst. Ligt niet op de route van de Dingle Way, maar wellicht de omweg waard (heb al op een andere site gelezen dat het laatste stuk van de Way niet zo interessant is en daarom wordt er voorgesteld via de Pass naar Dingle te lopen).
    Yup, aan te raden
    pi_84220233
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 23:28 schreef WD.40 het volgende:

    [..]

    Kan je ook vertellen welke wereldstekker je precies moet meenemen? Ik heb hier drie liggen, maar volgens mij zit de juiste er niet bij (het zijn losse stekkers, dus ik heb geen met meerdere types ineen)
    Deze:
    .

    Ben zelf in Dublin geweest, maar ik zou er zelf niet meer naartoe gaan. Heeft een beetje last van het hoofdstadsyndroom wat je in veel andere landen ook ziet. Weinig "cultuur", veel toeristen en de sfeer is compleet anders dan in de rest van het land. Ik denk dat het leuker is om gewoon lekker ergens in een stadje te zitten tussen de locals, vele malen gezelliger dan in een grote stad met vrij weinig van de Ierse sfeer.

    [ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 19-07-2010 01:14:03 ]
    pi_84220335
    -daar ging wat mis -
      maandag 19 juli 2010 @ 11:48:25 #45
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_84228029
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 01:08 schreef douche-eendje het volgende:

    [..]

    Deze:
    [ afbeelding ].

    Ben zelf in Dublin geweest, maar ik zou er zelf niet meer naartoe gaan. Heeft een beetje last van het hoofdstadsyndroom wat je in veel andere landen ook ziet. Weinig "cultuur", veel toeristen en de sfeer is compleet anders dan in de rest van het land. Ik denk dat het leuker is om gewoon lekker ergens in een stadje te zitten tussen de locals, vele malen gezelliger dan in een grote stad met vrij weinig van de Ierse sfeer.
    Dank je. Die heb ik nog niet, snel nog maar even aanschaffen dus. En ik begin er steeds meer over na te denken Dublin over te slaan en wellicht in het najaar mss een weekendje te doen.
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_84231730
    Ik zou Dublin overslaan, precies hetzelfde als welke andere willekeurige hoofdstad.
      dinsdag 20 juli 2010 @ 14:50:53 #47
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84275066
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 17:55 schreef douche-eendje het volgende:
    Linnengoed werd door het hostel vaak zelf geregeld, maar lang niet alle kussens vond ik even fijn (hele dunne vodjes), dus ik had zelf een reiskussentje mee genomen. Handdoeken moet je wel zelf meenemen of huren voor een euro. Kijk of je reishandoeken kunt vinden (xenos heeft deze momenteel in het assortiment). Was ze thuis 1x even met wat wasmiddel en zonder wasverzachter, deze handdoeken drogen heel snel en zijn vele malen lichter in gewicht.
    Veel hostels hebben wasmachines, afhankelijk van het hostel is een was gratis tot ongeveer 8 euro per wasmachine. Elektronica kun je opladen als je een wereldstekker mee hebt , in de kamers zitten stopcontacten, in een enkel hostel vind je ook nog wel eens de -voor ons- normale stopcontacten.
    Ik heb samen met een vriendin een auto gehuurd, maar let wel op de jonge rijders toeslag. Als je onder de 25 bent betaal je ongeveer 30 euro per dag extra om een auto te huren.
    Weer bedankt voor al je bruikbare informatie
    Ik maak me al weer een stuk minder zorgen
    Heb er heel veel zin in, ik wil al sinds ik van het land gehoord heb er naar toe en ga het nu eindelijk in me eentje doen!
    Ik ga zelf geen auto huren maar hoop veel openbaar vervoer te kunnen gebruiken en misschien liften ofzo maar dat zien we wel.
    Zijn er nog tips wat betreft openbaar vervoer verder?
    Ik had iets gehoord over speciale kaartjes voor toeristen?
    Verder wil ik de laatste dag een beetje door Dublin struinen, maar verder ga ik vooral voor Galway en natuurlijk de rest.
    Met Dublin heb ik dan weer niet zoveel, inderdaad omdat het voor mij ook overkomt als een stad met een hoofdstadsyndroom. Maar ja ik moet er toch wezen omdat ik vanuit het vliegveld weer naar huis vertrek dus de laatste dag ga ik me daar wel vermaken denk ik!

    Nogmaals super bedankt voor je informatie, misschien dat ik sraks wel weer nieuwe vragen weet te verzinnen
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
      dinsdag 20 juli 2010 @ 15:21:24 #48
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84276299
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 00:30 schreef Document1 het volgende:
    Ik woon recht tegen de baai aan in Galway.
    Oke het is goed dat ik dat weet, kom ik je even opzoeken als ik in Galway ben
    Woon je daar allang? En ben je met een speciale reden naar Ierland verhuist?
    Hoe bevalt het daar om te wonen en ik neem aan te werken?

    Hoop vragen maar ben nieuwsgierig aangelegd sorry
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84281697
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 15:21 schreef veuvje het volgende:

    [..]

    Oke het is goed dat ik dat weet, kom ik je even opzoeken als ik in Galway ben
    Woon je daar allang? En ben je met een speciale reden naar Ierland verhuist?
    Hoe bevalt het daar om te wonen en ik neem aan te werken?

    Hoop vragen maar ben nieuwsgierig aangelegd sorry
    Haha, dat lijkt me wel grappig Ik woon hier nu 4 jaar en ben er niet echt met een speciale reden heen gegaan, ik was NL zat en wou wel eens wat anders zien. Ierland trok altijd al en ik had hier een vriend wonen, dus de stap was zo gezet.

    Wonen is te gek, iedere dag geniet ik nog steeds van de omgeving, de pubs en de mensen, al zijn ze soms wat minder vriendelijk als je ze wat beter leert kennen. Over het algemeen geld wel dat als je bevriend raakt met een Ier ze je met alles zullen helpen als je het nodig hebt. Net bv verhuist en er wouden wel 4 gasten chaffeur spelen.

    Wonen is ook 10 x makkelijker dan in NL, veel is particulier en furnished, wat emigreren weer makkelijker maakt. Op de economie na heb ik eigenlijk weinig te klagen. Ik ben namelijk net ontslagen. Maar dat komt wel goed.

    Lijkt me wel grappig om een biertje te doen ofzo dus laat maar weten wanneer je in de buurt bent.
    pi_84282328
    Wat foto's











      vrijdag 23 juli 2010 @ 16:59:48 #51
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84404207
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 17:38 schreef Document1 het volgende:

    [..]

    Haha, dat lijkt me wel grappig Ik woon hier nu 4 jaar en ben er niet echt met een speciale reden heen gegaan, ik was NL zat en wou wel eens wat anders zien. Ierland trok altijd al en ik had hier een vriend wonen, dus de stap was zo gezet.

    Wonen is te gek, iedere dag geniet ik nog steeds van de omgeving, de pubs en de mensen, al zijn ze soms wat minder vriendelijk als je ze wat beter leert kennen. Over het algemeen geld wel dat als je bevriend raakt met een Ier ze je met alles zullen helpen als je het nodig hebt. Net bv verhuist en er wouden wel 4 gasten chaffeur spelen.

    Wonen is ook 10 x makkelijker dan in NL, veel is particulier en furnished, wat emigreren weer makkelijker maakt. Op de economie na heb ik eigenlijk weinig te klagen. Ik ben namelijk net ontslagen. Maar dat komt wel goed.

    Lijkt me wel grappig om een biertje te doen ofzo dus laat maar weten wanneer je in de buurt bent.
    Ik heb dat zelfde gevoel inderdaad gewoon weg uit nederland, maar weer niet te ver of zo.
    Het uitzicht wat jij het (foto`s) jezus man echt fantastisch!!!!!
    Zelf wilde ik dan ook graag in Galway wonen, omdat dat toch wel bekend staat als het echte oude Ierland, qua pubs, sfeer en natuurlijk de fantastische ligging!!

    Ja lijkt mij ook wel erg leuk om je op te komen zoeken daar lache man!! Als je maar Iers bier in huis hebt
    Ik ga erheen van 19 augustus tot 1 september en zou graag wat langer in Galway blijven als bij de rest dus dat moet zeker lukken om je daar op te komen zoeken!!!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
      vrijdag 23 juli 2010 @ 17:00:46 #52
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84404247
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 17:57 schreef Document1 het volgende:
    Wat foto's

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Wat moet ik nou nog meer zeggen
    Kan niet wachten tot ik het zelf kan zien WHOEHOE!!!!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84411718
    LOL ik zal zorgen dat ik wat Guinness en Ierse whiskey in huis heb dan
      maandag 26 juli 2010 @ 12:11:31 #54
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84499166
    Kijk dat gaat helemaal goed komen *O* ^O^

    Heb je wel iets wat je nou heel erg mist in Nederland van eten ofzo?
    Ik bedoel de meeste mensen gaan niet op vakantie zonder een pot pindakaas of stroopwafels mee te nemen :Y Ga je nog wel eens terug naar Nederland?
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84501088
    Ja, jonge kaas :D Echt die kaas hier :r Je kan dan wel naar de wat betere supermarkt maar daar betaal je zo 8euro voor een klein stukje frico kaas en tja ik blijf toch een Hollander natuurlijk :P

    Ik zou eigenlijk nu in Nederland zijn maar dat ging niet door, ik denk dat ik nu in het najaar ga. *O* Een ticket met Ryan Air kost natuurlijk drie keer niks als je dat een beetje vroeg boekt, dus dat is prima te doen.
      maandag 26 juli 2010 @ 17:41:15 #56
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84512292
    Ja wij Hollanders hebben wel heerlijke kaas!! Maar oude kaas hebben ze daar dan ook niet? :P

    Als je naar Nederland gaat waar ga je dan heen?
    En dat dan ongeveer 1 keer per jaar?
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84512485
    Oude kaas lust ik niet Als ik in Nederland ben ga ik uiteraard bij mijn famile en vrienden langs. Meestal 1 keer per jaar idd, hangt er vanaf, soms gebeuren er wat minder prettige dingen in familieverband bv en dan is het wel prettig dat NL niet zo ver weg is.
      maandag 26 juli 2010 @ 18:05:17 #58
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84513101
    Ja dat is wel fijn aan het wonen in Ierland het is inderdaad niet zo ver weg met bijvoorbeeld familie gebeuren...dat is zeker fijn! :Y
    Wat vond je familie en vrienden ervan dat je naar Ierland ging verhuizen?
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84513743
    Hmm, tja, gemengde gevoelens. Volgens mij vond mn Opa het erger dan ie liet merken bv. Verder iedereen wel positief, alleen beginnen ze nu allemaal te zeuren of ik weer terug kom. :P Ik vind het hier veel te leuk. *O*
      maandag 26 juli 2010 @ 20:33:04 #60
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84519168
    Zien ze het allemaal niet als lekker vakantie adresje dan? :P
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84637001
    Na het kaaslezen vraag ik me af: hoe is het brood daar eigenlijk? Wat voor brood eet men?
      vrijdag 30 juli 2010 @ 16:49:41 #62
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84672204
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 18:59 schreef .Julie. het volgende:
    Na het kaaslezen vraag ik me af: hoe is het brood daar eigenlijk? Wat voor brood eet men?
    Inderdaad goeie vraag!! Dat meen ik, als je naar Duitsland gaat is het goed zoeken naar normaal brood dus goeie vraag!! ^O^
    Vertel vertel vertel!!! *O*
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84672309
    Haha, tja eh brood toast ik altijd omdat ik het anders niet te eten vind, zelfde als je bv een broodje met iets haalt hier, dat brood is nooit afgebakken.... volgens mij vinden ze dat lekker hier ofzo?
      vrijdag 30 juli 2010 @ 19:10:24 #64
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_84676446
    Wij hebben anders in de supermarkt gewoon lekker brood gekocht in Ierland.
    Smaakte ongeveer hetzelfde als Nederlands supermarktbrood :P.
    KuikenGuppy
    pi_84676518
    Weet je de naam nog van dat brood? Dingen zoals Irish Pride etc vind ik maar een smaakloze bedoeling als je het niet toast.
      vrijdag 30 juli 2010 @ 19:20:00 #66
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_84676799
    Ben uiteindelijk in Doolin beland, na eerst de Dingle Way te hebben gelopen. Heb ondertussen een baard van anderhalve week, m'n wandelschoenen hebben het na bijna tien jaar trouwe dienst begeven, heb volop mist en regen. Ideaal weer/tijd dus voor een Guinness. Sláinte ;)
    Even spuiten...zo gepiept!
      vrijdag 30 juli 2010 @ 19:42:36 #67
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_84677584
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 19:20 schreef WD.40 het volgende:
    Ben uiteindelijk in Doolin beland, na eerst de Dingle Way te hebben gelopen. Heb ondertussen een baard van anderhalve week, m'n wandelschoenen hebben het na bijna tien jaar trouwe dienst begeven, heb volop mist en regen. Ideaal weer/tijd dus voor een Guinness. Sláinte ;)
    Doolin O+ O+ O+.
    Ook paar keer geweest. Veel muziek :9. En Guinness :9.
    pi_84744660
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 19:10 schreef Burdie het volgende:
    Wij hebben anders in de supermarkt gewoon lekker brood gekocht in Ierland.
    Smaakte ongeveer hetzelfde als Nederlands supermarktbrood :P.
    Oh, supermarktbrood eet ik hier niet in NL ;( (zuurdesem bio)
    Maar zijn er van die bakkertjes, zoals je bv in Frankrijk en Belgie hebt, maar dan op zn Iers? Eten ze brood of is het net als in Schotland, toast achtig, begrijp ik?

    Duits brood lijkt me lekker ! Wist niet dat je daar zo voor moet zoeken Veuvje; dacht dat er daar veel keuze was.
    pi_84744837
    Er is een Ierse bakker die ook echt het brood vers bakt op Shop Street, Griffins. Dat is dan ook het enige brood wat ik zonder het te toasten durf te eten, verder is het allemaal maar zo zo met het brood.
    pi_84745080
    Ah ok, als ik ooit in the middle of nowhere kom te wonen daar wordt het zelf bakken; met daarbij kippen houden en mijn eigen moestuin :+
    pi_84745287
    Kom ik wel bij jou mijn brood halen ok?
    pi_84745461
    Ja, en als we elkaar aardig vinden, kom je ook op de thee en mag je moestuinwaar en eieren meenemen :7
    pi_84745593
    Moestuinwaar? Ik? :D
    pi_84746224
    :D

    Uhm, dat leer je waarderen :)
      zondag 1 augustus 2010 @ 23:04:52 #75
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_84754662
    Vandaag vanuit Doolin (zoals in dit ergens al werd voorgesteld) met stralend weer voor de verandering langs de Cliffs of Moher helemaal naar Hags Head gelopen en weer terug. Dus die Guinness heb ik wel verdiend.
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_84755558
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 23:04 schreef WD.40 het volgende:
    Vandaag vanuit Doolin (zoals in dit ergens al werd voorgesteld) met stralend weer voor de verandering langs de Cliffs of Moher helemaal naar Hags Head gelopen en weer terug. Dus die Guinness heb ik wel verdiend.
    Sláinte!
      maandag 2 augustus 2010 @ 13:23:29 #77
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_84769741
    Ik krijg heimwee naar Ierland van dit topic...
    Volgend jaar gaan we misschien met de hond die kant weer op. Vanaf december mag hij het land in (ingewikkeld verhaal met inentingen en een half jaar incubatietijd), dus misschien gaan we wel gewoon in december of januari O+. Is het dan erg koud in Ierland?
    KuikenGuppy
    pi_84770675
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 23:04 schreef WD.40 het volgende:
    Vandaag vanuit Doolin (zoals in dit ergens al werd voorgesteld) met stralend weer voor de verandering langs de Cliffs of Moher helemaal naar Hags Head gelopen en weer terug. Dus die Guinness heb ik wel verdiend.
    Super man! Kom je nog langs Galway of is dat net iets te ver uit de richting? Verder kan het best koud worden hier in dewinter maar niet zoals in in Nederland, vriezen doet het bijna niet.
      dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:25:22 #79
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_84802303
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 13:49 schreef Document1 het volgende:

    [..]

    Super man! Kom je nog langs Galway of is dat net iets te ver uit de richting? Verder kan het best koud worden hier in dewinter maar niet zoals in in Nederland, vriezen doet het bijna niet.
    Oké, fijn :). Ik zag ons al die krappe weggetjes rijden terwijl het had gevroren :P.
    KuikenGuppy
      dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:31:28 #80
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_84826481
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 13:49 schreef Document1 het volgende:

    [..]

    Super man! Kom je nog langs Galway of is dat net iets te ver uit de richting? Verder kan het best koud worden hier in dewinter maar niet zoals in in Nederland, vriezen doet het bijna niet.
    Ik ben net van de Aran-eilnaden aangekomen in Galway (de stad), maar moet morgen alweer naar Cork om donderdagochtend om 6 uur(!) het vliegtuig te pakken. Maar terugkomen doe ik zeker en dan wil ik meer het noorden van Ierland meepakken
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_84827244
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 20:31 schreef WD.40 het volgende:

    [..]

    Ik ben net van de Aran-eilnaden aangekomen in Galway (de stad), maar moet morgen alweer naar Cork om donderdagochtend om 6 uur(!) het vliegtuig te pakken. Maar terugkomen doe ik zeker en dan wil ik meer het noorden van Ierland meepakken
    Aran-eilanden O+. O+. O+.
    pi_84827265
    De Aran islands, daar moet ik ook echt nog een keer heen.
    pi_84833075


    Zo.
    pi_84841750
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
    [ afbeelding ]

    Zo.
    :r
      woensdag 4 augustus 2010 @ 18:23:35 #85
    311882 olalamadame
    je suis un paraplu
    pi_84861709
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 23:04 schreef WD.40 het volgende:
    Vandaag vanuit Doolin (zoals in dit ergens al werd voorgesteld) met stralend weer voor de verandering langs de Cliffs of Moher helemaal naar Hags Head gelopen en weer terug. Dus die Guinness heb ik wel verdiend.
    Heb 3 jaar geleden in Doolin op de camping gestaan met windkracht 6...nog nooit zo snel de was droog gehad maar ook nooit zo lang erover gedaan om een tentje op te zetten! 8)7

    Heb een excollega in Dublin wonen waar ik regematig (minimaal 1x per jaar) ff ga buurten dus ondertussen wel eireann-fan! O+ En dan heerlijk tipsy worden van de Magners...
    Vouloir c'est pouvoir....
    pi_84870015
    Mijn tentje stond achter het Aille River Hostel in Doolin; een aanrader. Gezellig, schoon, goed georganiseerd, aardig personeel en gratis internet, thee en kleren wassen voor slechts ¤9. Morgen helaas weer naar huis, hoewel ik ondertussen ook wel weer naar mijn eigen bedje e.d. verlang.
    Even spuiten...zo gepiept!
      vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:10:22 #87
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_84942066
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
    [ afbeelding ]

    Zo.
    Ik krijg er vooral dorst van.... :Y
    Nog 2 weken en dan zet ik ook voet aan wal daar WHOEHOE!!! *O*
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_84945921
    Hij staat al koud hoor. :P

    Ik drink het niet. :r Bij gebrek aan beter drink ik altijd maar pints Heineken. :P
    pi_84976658
    Ierland, echt een prachtig land.
    Hier wat overzichtfoto's van mijn vakantie;

    Dingle



    The Burren (de omgeving in de buurt van de Cliffs of Moher zijn trouwens ook erg mooi, kies je ervoor om vanuit Doolin niet naar de Cliffs maar juist langs de kust naar het noorden te lopen dan kom je allemaal van de prachtige kalksteen-formaties tegen)



    Cliffs of Moher (idd erg toeristisch, maar als je de moeite neemt langs de kliffen een stuk naar het noorden of zuiden te lopen dan valt ook dat wel mee)

    Inisheer (Aran-eilanden)



    Zo, de Guinness heeft gesmaakt!

    [ Bericht 5% gewijzigd door WD.40 op 07-08-2010 16:11:55 ]
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_84977083
    Gave foto's! :9
    pi_84977144
    Heb nog veel meer gave foto's gemaakt die ik ook graag had willen plaatsen, maar ik zal dit topic maar niet volplempen met mijn foto's
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_84977352
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2010 16:15 schreef WD.40 het volgende:
    Heb nog veel meer gave foto's gemaakt die ik ook graag had willen plaatsen, maar ik zal dit topic maar niet volplempen met mijn foto's
    Zet ze ff op Flickr :)
    pi_84977804
    Dat ga ik ook doen, zodra ik klaar ben met selecteren
    Even spuiten...zo gepiept!
      FOK!fotograaf zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:53:50 #94
    258764 Chemiu
    Scheikundedoos
    pi_84978279
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 19:20 schreef WD.40 het volgende:
    Ben uiteindelijk in Doolin beland, na eerst de Dingle Way te hebben gelopen. Heb ondertussen een baard van anderhalve week, m'n wandelschoenen hebben het na bijna tien jaar trouwe dienst begeven, heb volop mist en regen. Ideaal weer/tijd dus voor een Guinness. Sláinte ;)
    Hey grappig, die heb ik begin juli ook gelopen! Hoe vond jij de route/hoe was het weer?

    Ben na het lopen van de Dingle Way echt helemaal verliefd op Ierland O+. Dus wil er snel weer terug.
    pi_84978846
    Ik vond dat er aardig wat stukken inzitten over asfalt waar geen eind aan lijkt te komen (of 12km aan een stuk over het strand na een zware dag door de bergen). Maar over het algemeen vond ik een erg mooie en afwisselende route. Vooral de westkant van het schiereiland is prachtig (hoewel ik het zicht op Slea Head en de Blasket-eilanden heb moeten missen, doordat het onwijs mistig was. Maar volgens een gast die in Dunquin voor de pub stond te roken het ideale weer voor een Guinness (waarop hij meteen uitnodigde een pint te komen te drinken). Het weer was dus erg wisselend, bijna alle seizoenen in één dag. Ik heb van diverse Ieren ook begrepen dat de maanden april, mei en juni prachtig waren, Dus wellicht heb jij nog net geluk gehad.
    Even spuiten...zo gepiept!
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:25:18 #96
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_84991976
    Super mooie foto's, WD.40!
    Alleen niet bevorderlijk voor mijn heimwee :P ;) O+.
    KuikenGuppy
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:26:40 #97
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_84992031
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2010 17:12 schreef WD.40 het volgende:
    ...waarop hij meteen uitnodigde een pint te komen te drinken...
    Haha, heerlijk volk he, die Ieren...
    Bij mij werd de uitnodiging voor een Guinness gevolgd door een huwelijksaanzoek. En dat terwijl mijn vriend er gewoon naast zat :').
    KuikenGuppy
    pi_84995341
    Dat zal wel een geintje geweest zijn na 5 pints, zo debiel zijn ze nou ook weer niet. :')
    pi_85187201
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2010 17:30 schreef Document1 het volgende:
    Hij staat al koud hoor. :P

    Ik drink het niet. :r Bij gebrek aan beter drink ik altijd maar pints Heineken. :P
    O lekker!!! ^O^ *O* Nou ja proosten met Heineken is ook niks mis mee hoor :P
    Nog precies een week en dan zet ik voet op Iers grondgebied......BIZAR!!!

    Wat een fantastische foto`s zeg, echt bizar om daar straks ook te lopen, strompelen nou ja noem maar op echt vaag!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_85191398
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 14:44 schreef veuvje het volgende:

    [..]

    O lekker!!! ^O^ *O* Nou ja proosten met Heineken is ook niks mis mee hoor :P
    Nog precies een week en dan zet ik voet op Iers grondgebied......BIZAR!!!

    Wat een fantastische foto`s zeg, echt bizar om daar straks ook te lopen, strompelen nou ja noem maar op echt vaag!
    Al enig idee waar je naar toe wilt gaan? Ik wilde in eerste instantie in de 2 weken dat ik in Ierland zat een hoop zien, maar enigzins op aan raden uit berichten hier in dit topic ben ik maar naar een paar gebieden geweest. En daar ben ik achteraf wel blij om. In de eerste plaats is het veel relaxter en leer je de streek veel beter kennen, en in tweede plaats heb ik nu een goede reden om nog een terug te gaan; er is daar voor mij nog zo veel meer te ontdekken.
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_85191417
    Oeh mooi vastgelegd, WD40.
      vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:23:47 #102
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_85235270
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 16:19 schreef WD.40 het volgende:

    [..]

    Al enig idee waar je naar toe wilt gaan? Ik wilde in eerste instantie in de 2 weken dat ik in Ierland zat een hoop zien, maar enigzins op aan raden uit berichten hier in dit topic ben ik maar naar een paar gebieden geweest. En daar ben ik achteraf wel blij om. In de eerste plaats is het veel relaxter en leer je de streek veel beter kennen, en in tweede plaats heb ik nu een goede reden om nog een terug te gaan; er is daar voor mij nog zo veel meer te ontdekken.
    Dat heb ik inderdaad zoveel mogelijk zien in 2 weken, maar weet daarnaast ook gewoon mak aan en genieten is het belangrijkste!! Dus ik heb wel een route, maar als dat niks wordt is het ook oke. :)

    Landen in Dublin, Drogheda, Mullingar, Athlone, Galway, Ennis, Limerick, Kilkenny en weer Dublin.
    Dat is het in grove lijnen, ik wil natuurlijk een hoop zien tussendoor. En Galway lijkt me leuk om daar wat langer te blijven dan 1 dag dus de eerst paar dagen zullen wat sneller gaan wat betreft reizen dan de 2de week....

    Maar je hebt helemaal gelijk, het programma staat helemaal niet vast en ik zie het allemaal wel....als ik maar in Galway aankomt want daar staat een biertje op me te wachten *O*
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_85237603
    Wat ga je in godsnaam in Drogheda doen? _O-
      vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:28:06 #104
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_85242784
    Ik ga niet perse daar naar toe maar wel naar boven vanaf het vliegveld daar zijn wat leuke dingen die ik wel zou willen zien. *O*
    Of ik daar terecht kom dat weet ik niet, dat zei ik al het is in grote lijnen. :Y
    Maar het is inderdaad wel zo het staat op de meeste grote lijnen kaarten wel aangegeven maar praktisch onbeschreven in reisboeken...is er dan echt niks te beleven? -O-
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_85242978
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2010 16:28 schreef veuvje het volgende:
    Ik ga niet perse daar naar toe maar wel naar boven vanaf het vliegveld daar zijn wat leuke dingen die ik wel zou willen zien. *O*
    Of ik daar terecht kom dat weet ik niet, dat zei ik al het is in grote lijnen. :Y
    Maar het is inderdaad wel zo het staat op de meeste grote lijnen kaarten wel aangegeven maar praktisch onbeschreven in reisboeken...is er dan echt niks te beleven? -O-
    Ok cool, want in Drogheda verspil je je tijd imho. :)
    Kun je beter een stukje doorrijden en naar Newgrange ofzo gaan _O_
      vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:47:51 #106
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_85243681
    Klopt inderdaad daar wil ik ook graag heen, je bedoeld die tombe die daar staat?
    Dank je wel dan weet ik in ieder geval dat ik echt niet naar Drogheda hoef *O* :P
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_85938590
    Zijn er dingen in Ierland die je niet mag missen als je er heen gaat? :)
      woensdag 1 september 2010 @ 14:30:38 #108
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_85949163
    quote:
    Op woensdag 1 september 2010 08:47 schreef Keiichi het volgende:
    Zijn er dingen in Ierland die je niet mag missen als je er heen gaat? :)
    Lees het topic eens door, staat er vol mee.
    KuikenGuppy
    pi_85949556
    quote:
    Op woensdag 1 september 2010 08:47 schreef Keiichi het volgende:
    Zijn er dingen in Ierland die je niet mag missen als je er heen gaat? :)
    Heel veel. Zie deze topicreeks :). Sws al leuk als vakantievoorpret.
    pi_85975039
    Ik heb al een klein lijstje aangelegd, waaronder de cliffs van moher :)
    pi_85975348
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 07:13 schreef Keiichi het volgende:
    Ik heb al een klein lijstje aangelegd, waaronder de cliffs van moher :)
    Die heb ik overgeslagen, stonden nogal wat bussen met "groepsreizen". Zijn in de buurt van Waterford bij cliffs geweest. Killarney National park vond ik erg mooi!
      donderdag 2 september 2010 @ 11:35:30 #112
    121741 _Dizzy_
    space, the final frontier
    pi_85979869
    woon sinds 4 weken in Dublin, mijn vriend en ik hebben beide een baan gevonden hier. Wat raden jullie aan? Gewoon huren of een huis kopen met de tijd? Ik hoor veel verhalen dat kopen echt niet te doen is hier omdat de markt ervoor slecht ontwikkeld is. Huren vind ik geen probleem maar huurprijzen vallen ook niet mee...en subsidies kennen ze hier geloof ik niet...
    In ieder geval bedankt...
    pi_85979969
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 11:35 schreef _Dizzy_ het volgende:
    woon sinds 4 weken in Dublin, mijn vriend en ik hebben beide een baan gevonden hier. Wat raden jullie aan? Gewoon huren of een huis kopen met de tijd? Ik hoor veel verhalen dat kopen echt niet te doen is hier omdat de markt ervoor slecht ontwikkeld is. Huren vind ik geen probleem maar huurprijzen vallen ook niet mee...en subsidies kennen ze hier geloof ik niet...
    In ieder geval bedankt...
    Hmm de markt is nu gunstig om te kopen, maar weet niet of de bank je wel een lening geeft. Ik ben hier nu meer dan 4 jaar en de prijzen voor huur en kopen zijn nog nooit zo laag geweest. :N

    Je krijgt hier taxcredits voor huren. Dus als je huurt betaal je minder belasting over je loon. Kun je via revenue.ie regelen. :Y
      donderdag 2 september 2010 @ 12:30:17 #114
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_85981540
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 07:58 schreef douche-eendje het volgende:

    [..]

    Die heb ik overgeslagen, stonden nogal wat bussen met "groepsreizen".
    Wij zijn buiten het seizoen geweest (in september) en dan vroeg op de ochtend. We waren er bijna alleen :).
    KuikenGuppy
      donderdag 2 september 2010 @ 12:43:06 #115
    121741 _Dizzy_
    space, the final frontier
    pi_85981876
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 11:38 schreef laforest het volgende:

    [..]

    Hmm de markt is nu gunstig om te kopen, maar weet niet of de bank je wel een lening geeft. Ik ben hier nu meer dan 4 jaar en de prijzen voor huur en kopen zijn nog nooit zo laag geweest. :N

    Je krijgt hier taxcredits voor huren. Dus als je huurt betaal je minder belasting over je loon. Kun je via revenue.ie regelen. :Y
    Huur je iets, of heb je een huis gekocht ? If so, hoe heb jij dat dan gedaan? Het valt me nog niet mee om alles voor elkaar te krijgen hier, PPS nummer, bank. En de meeste woningen die we bezichtigen zijn in dermate slechte conditie dat het die 800 euro toch eigenlijk niet waard is...
    pi_85982229
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 12:43 schreef _Dizzy_ het volgende:

    [..]

    Huur je iets, of heb je een huis gekocht ? If so, hoe heb jij dat dan gedaan? Het valt me nog niet mee om alles voor elkaar te krijgen hier, PPS nummer, bank. En de meeste woningen die we bezichtigen zijn in dermate slechte conditie dat het die 800 euro toch eigenlijk niet waard is...
    Ik huur momenteel. :)
    700 euro voor twee slaapkamer appartment. :)

    Wen er maar vast aan want 800 euro kan een redelijke prijs zijn, hangt er vanaf, welke buurt en hoe groot het huis is.
    PPS nummer is makkelijk alleen is die straat (vlak naast Hill Street) erg naar en daar binnen gaat het er nog al eens vervelend aan toe. Gelukkig hoef je er maar 1 keer in je leven heen. :)
    pi_85984364
    Yeah! Geboekt *O* 21 t/m 26 september.

    Kom al om 7:20 's ochtends aan in Ierland :D
    pi_85984495
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 14:02 schreef Keiichi het volgende:
    Yeah! Geboekt *O* 21 t/m 26 september.

    Kom al om 7:20 's ochtends aan in Ierland :D
    Meteen aan het Ierse ontbijt :9!
    pi_85984577
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 14:06 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Meteen aan het Ierse ontbijt :9!
    Wat kan ik daar van verwachten. Een engels ontbijt weet ik wel wat het is en daarmee zou ik 's ochtends niet wakker kunnen/willen worden :D
    pi_85984666
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 14:08 schreef Keiichi het volgende:

    [..]

    Wat kan ik daar van verwachten. Een engels ontbijt weet ik wel wat het is en daarmee zou ik 's ochtends niet wakker kunnen/willen worden :D
    Beetje vergelijkbaar, maar zonder bonen :). En met thee "to wash it away" ;).



    :9!
      donderdag 2 september 2010 @ 14:49:43 #121
    121741 _Dizzy_
    space, the final frontier
    pi_85985920
    ieuwww..... Niet die gruwelijke worstjes... Lijkt wel vleespudding in een darmvelletje... Pig in own ass.....
    pi_85986018
    Ierse worstjes :9~
    Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
    Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
    Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
    Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
    pi_85986537
    Iers ontbijt :') wat een vette meuk :r

    1 keer in de week is dat wel te doen meer niet. :P
    pi_85986942
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 14:49 schreef _Dizzy_ het volgende:
    ieuwww..... Niet die gruwelijke worstjes... Lijkt wel vleespudding in een darmvelletje... Pig in own ass.....
    Black pudding, wordt gemaakt van stukjes vet en bloed. Heb ik een docum over gezien. :)
      donderdag 9 september 2010 @ 13:16:48 #125
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_86238984
    Nou net een dikke week terug en wat een fucking prachtig land!! _O_
    Ik ga er in januari weer heen om wat mensen weer op te zoeken!
    Wat ik echt heel erg mooi vond was Newgrange, The Burren, The river Shannon heb ik een tochtje gemaakt was ook erg mooi, dat kwam uit op The lake of Kings, Wicklow Mountains en natuurlijk Glendalough....the Upperlake....wauw als een kleine baby staan huilen zo mooi dat ik het vond _O-
    En de weg door het bos naar het Upperlake, wauw echt fantastisch!!
    En onderdanks dat ik het alleen deed heb ik me geen moment verveeld of alleen gevoeld het is de beste manier van reizen! Geen gezeik van andere lekker je eigen plan trekken HEERLIJK!!!

    En de hostels zijn ook prima, alleen naar 2 weken jam eten kan ik het voor het aankomende jaar niet meer zien :P
    De mensen zijn echt crazy...heerlijk!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_86239605
    quote:
    Op donderdag 9 september 2010 13:16 schreef veuvje het volgende:
    Nou net een dikke week terug en wat een fucking prachtig land!! _O_
    Ik ga er in januari weer heen om wat mensen weer op te zoeken!
    Wat ik echt heel erg mooi vond was Newgrange, The Burren, The river Shannon heb ik een tochtje gemaakt was ook erg mooi, dat kwam uit op The lake of Kings, Wicklow Mountains en natuurlijk Glendalough....the Upperlake....wauw als een kleine baby staan huilen zo mooi dat ik het vond _O-
    En de weg door het bos naar het Upperlake, wauw echt fantastisch!!
    En onderdanks dat ik het alleen deed heb ik me geen moment verveeld of alleen gevoeld het is de beste manier van reizen! Geen gezeik van andere lekker je eigen plan trekken HEERLIJK!!!

    En de hostels zijn ook prima, alleen naar 2 weken jam eten kan ik het voor het aankomende jaar niet meer zien :P
    De mensen zijn echt crazy...heerlijk!
    Glendalough is vet idd, ben er al 5 keer geweest. :@

    Jep zijn ze ook, daarom voel ik me hier ook zo thuis. Bijna 5 jaren nu. :D
    pi_86240398
    Over 2 weken ben ik er *O*

    ff nog wat dingen proberen in te plannen die veuvje genoemd heeft *)
      donderdag 9 september 2010 @ 18:30:17 #128
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_86250239
    Ja ik wil ook echt gaan proberen die kant op te gaan...lijkt me heerlijk!
    Ik snap dat het anders is omdat je dan niet op vakantie bent maar toch voel ik me daar veel meer thuis dan hier in Nederland. En ik heb inderdaad veel gehoord dat mensen denken voor een paar jaar erheen te verhuizen en uiteindelijk er nog wonen :P

    Dat snap ik echt helemaal!!! :Y
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_86452537
    Hoe makkelijk is het om hier aan te komen voor een 'buitenlander' http://www.meteor.ie/bbtg/payg/#overview-tab
      woensdag 15 september 2010 @ 11:04:53 #130
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_86453799
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 10:18 schreef Keiichi het volgende:
    Hoe makkelijk is het om hier aan te komen voor een 'buitenlander' http://www.meteor.ie/bbtg/payg/#overview-tab
    De link doet het niet bij mij, me internet loopt er door vast...vaag he! :?
    Maar kun je uitleggen wat het is?
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_86454205
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 11:04 schreef veuvje het volgende:

    [..]

    De link doet het niet bij mij, me internet loopt er door vast...vaag he! :?
    Maar kun je uitleggen wat het is?
    Mobiel internet voor 20 euro voor 30 dagen :)
    pi_86456895
    Waarvoor zou je die willen aanschaffen? In veel hostels en hotels is er gratis wifi voor gasten
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_86458120
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 12:42 schreef WD.40 het volgende:
    Waarvoor zou je die willen aanschaffen? In veel hostels en hotels is er gratis wifi voor gasten
    In Ierland? :')
    pi_86458142
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 10:18 schreef Keiichi het volgende:
    Hoe makkelijk is het om hier aan te komen voor een 'buitenlander' http://www.meteor.ie/bbtg/payg/#overview-tab
    Je moet je registreren, met passpoort en adres enzo :)
    Duur niet heel lang. :)
    pi_86458163
    quote:
    Op donderdag 9 september 2010 18:30 schreef veuvje het volgende:
    Ja ik wil ook echt gaan proberen die kant op te gaan...lijkt me heerlijk!
    Ik snap dat het anders is omdat je dan niet op vakantie bent maar toch voel ik me daar veel meer thuis dan hier in Nederland. En ik heb inderdaad veel gehoord dat mensen denken voor een paar jaar erheen te verhuizen en uiteindelijk er nog wonen :P

    Dat snap ik echt helemaal!!! :Y
    Jep zoals ik. :D
    Al sinds mei 2006 :D.
    pi_86458981
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 13:19 schreef laforest het volgende:

    [..]

    In Ierland? :')
    Ik heb een 2-tal hotels waarbij het niet specifiek genoemd word dat wifi gratis aanwezig is.
    pi_86468189
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 13:19 schreef laforest het volgende:

    [..]

    In Ierland? :')
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 13:43 schreef Keiichi het volgende:

    [..]

    Ik heb een 2-tal hotels waarbij het niet specifiek genoemd word dat wifi gratis aanwezig is.
    De hostels waar ik heb gezeten gedurende de twee weken dat ik in Ierland zat hadden allen (op twee na) gratis Wifi, en anders stond er wel een computer waar je gebruik van mocht maken. Maar misschien hebben anderen (laforest?) andere ervaringen.
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_86468914
    In alle hostels waar ik heb gezeten was inderdaad ook gratis wifi :).
    pi_86483144
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 17:56 schreef WD.40 het volgende:

    [..]


    [..]

    De hostels waar ik heb gezeten gedurende de twee weken dat ik in Ierland zat hadden allen (op twee na) gratis Wifi, en anders stond er wel een computer waar je gebruik van mocht maken. Maar misschien hebben anderen (laforest?) andere ervaringen.
    Ik woon hier, ik zit zelden in een hostel hier. Misschien is het beter geworden over de jaren. :D
    pi_86483798
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 17:56 schreef WD.40 het volgende:

    [..]


    [..]

    De hostels waar ik heb gezeten gedurende de twee weken dat ik in Ierland zat hadden allen (op twee na) gratis Wifi, en anders stond er wel een computer waar je gebruik van mocht maken. Maar misschien hebben anderen (laforest?) andere ervaringen.
    Als ik op vakantie ben, vind ik het helemaal niet erg als er geen internet is. Integendeel zelfs.
    pi_86485290
    quote:
    Op donderdag 16 september 2010 00:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Als ik op vakantie ben, vind ik het helemaal niet erg als er geen internet is. Integendeel zelfs.
    Ik krijg van de baas een laptop en bak geld mee om bereikbaar te zijn. *)
    pi_86485313
    quote:
    Op donderdag 16 september 2010 01:30 schreef Keiichi het volgende:

    [..]

    Ik krijg van de baas een laptop en bak geld mee om bereikbaar te zijn. *)
    Is het dan nog vakantie?
    pi_86485387
    tvp voor dit prachtige land en mensen _O_
    pi_86493444
    In alle hostels waar ik gezeten heb krijg je geen code voor de deur maar voor het draadloze internet. En inderdaad een computer waar je geld in kan gooien. Maar als je je laptop meeneemt en je gaat naar hostels bijna allemaal hebben gratis Wi-fi internet!

    Ben al rustig op zoek naar een baan daar, omdat dat denk ik nog wel het lastigste wordt. Hebben jullie daar nog tips voor?
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_86499370
    In bijna iedere pub heb je wel gratis wifi, voor mij de reden geweest dat ik voor een ipod touch ben gegaan en niet een andere mp3speler. Is dat in NL eigenlijk ook?
    pi_86499519
    quote:
    Op donderdag 16 september 2010 15:05 schreef Document1 het volgende:
    In bijna iedere pub heb je wel gratis wifi, voor mij de reden geweest dat ik voor een ipod touch ben gegaan en niet een andere mp3speler. Is dat in NL eigenlijk ook?
    Niet overal. Hier is 't pub/café-leven natuurlijk ook anders. Maar wifi hoort gewoon overal te zijn. Alsof dat voor een café zo duur zou zijn...
      dinsdag 21 september 2010 @ 11:22:28 #147
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_86667939
    Hier in Hilversum zijn er misschien 3 a 4 kroegen die gratis wi-fi hebben en in hotels vaak ook wel maar lang niet zoveel als in Ierland!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_86889658
    Elk hotel en B&B gewoon wifi of bedraad internet gehad :)
      dinsdag 28 september 2010 @ 16:14:33 #149
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_86945141
    quote:
    Op maandag 27 september 2010 08:37 schreef Keiichi het volgende:
    Elk hotel en B&B gewoon wifi of bedraad internet gehad :)
    Enenenenenenenenenenenenenen.....hoe vind je het daar en waar zit je nu? w/
    Hou ons wel een beetje op de hoogte he!! :P
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_87360632
    tvp omdat ik er in het voorjaar na toe wil gaan.

    Goedkope vluchtboeken naar Cork en dan auto huren. *O*
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
      zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:28:26 #151
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_87361213
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2010 18:06 schreef RoaRRR het volgende:
    tvp omdat ik er in het voorjaar na toe wil gaan.

    Goedkope vluchtboeken naar Cork en dan auto huren. *O*
    Waarom ga je niet met eigen vervoer?
    KuikenGuppy
    pi_87363744
    Weet nog niet wat de mogelijkheden en prijzen zijn. Tips ?

    edit is wel erg ver rijden. Dan denk ik toch maar vliegen en voor 150 euro een auto huren voor een week.

    [ Bericht 50% gewijzigd door RoaRRR op 09-10-2010 20:04:37 ]
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
      zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:10:11 #153
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_87365742
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2010 19:58 schreef RoaRRR het volgende:
    Weet nog niet wat de mogelijkheden en prijzen zijn. Tips ?

    edit is wel erg ver rijden. Dan denk ik toch maar vliegen en voor 150 euro een auto huren voor een week.
    Sja, het is inderdaad een eindje reiden, maar het is wel een stuk goedkoper dan vliegen en autohuur.
    Wij zijn via Frankrijk gereisd en hebben daar de nachtboot genomen. Je bespaart dan meteen een overnachting. Volgende keer doen we het weer net zo, dan mag eindelijk de hond mee *O*.
    KuikenGuppy
    pi_87366148
    Ik verhuis volgende maand terug naar Nederland. Baan kwijt en de crisis is hier nog lang niet voorbij. :N
    pi_87366254
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2010 21:26 schreef Document1 het volgende:
    Ik verhuis volgende maand terug naar Nederland. Baan kwijt en de crisis is hier nog lang niet voorbij. :N
    Als ik de berichten zo lees in Ierse kranten, is het einde daar idd nog niet in zicht... Voor door het faillissement van AIB...
    pi_87366276
    Als ik het goed heb moet iedere Ier +8.000 euro lappen dit jaar, alleen al voor die bank.
    pi_87366567
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2010 21:31 schreef Document1 het volgende:
    Als ik het goed heb moet iedere Ier +8.000 euro lappen dit jaar, alleen al voor die bank.
    yup. Kun je nagaan...
    pi_87367132
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2010 21:10 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    Sja, het is inderdaad een eindje reiden, maar het is wel een stuk goedkoper dan vliegen en autohuur.
    Wij zijn via Frankrijk gereisd en hebben daar de nachtboot genomen. Je bespaart dan meteen een overnachting. Volgende keer doen we het weer net zo, dan mag eindelijk de hond mee *O*.
    Vandaag even rondgekeken op internet maar voor 2 pers kom ik op:
    - Vliegen retour A'dam - Cork 212 euro voor 2 pers incl tax etc
    - autohuur 8 dagen ophalen airport Cork 168 euro voor een Ford Feest onbeperkte aantal KM's

    Voor dat geld kan ik denk ik niet 2500 km rijden, Utrecht- Cork plus overtocht/ tunnel/veerdiensten
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
      zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:03:12 #159
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_87368940
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2010 21:26 schreef Document1 het volgende:
    Ik verhuis volgende maand terug naar Nederland. Baan kwijt en de crisis is hier nog lang niet voorbij. :N
    ;(
    KuikenGuppy
    pi_87370391
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2010 21:26 schreef Document1 het volgende:
    Ik verhuis volgende maand terug naar Nederland. Baan kwijt en de crisis is hier nog lang niet voorbij. :N
    In dublin is nog wel werk te vinden als je NL spreekt maar hangt er ook vanaf wat voor werk je zoekt natuurlijk.
    - - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
      woensdag 13 oktober 2010 @ 16:42:58 #161
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_87500300
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2010 21:26 schreef Document1 het volgende:
    Ik verhuis volgende maand terug naar Nederland. Baan kwijt en de crisis is hier nog lang niet voorbij. :N
    Heftig man!!!! Ik kan me voorstellen dat je daar erg van baalt, je had wel je plekje daar gevonden!! -O-
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_88083302
    Hey Fokkers,

    bedankt voor al jullie tips op dit forum. Ik heb nog nooit gereageerd, alleen heel veel terug gelezen. Maandag ben ik terug gekomen uit Ierland na 14 dagen rond rijden samen mijn vriendin. Het was echt super mooi! Ik wilde echt te veel zien en was elke dag weer onder de indruk van dat mooie eiland.

    Korte summary van onze reis:

    Dublin - Belfast - Londonderry - Sligo - Clifden - Galway - Limerick - Killarney - Kilkenny - Dublin

    Hoogtepunten waren de coastal route in Noord-Ierland, de gastvrijheid in de bed & breakfasts, de wandelingen in Glenveah, Killarney en Connemara National parcs, mountainbiken op Aran Island, Kilhainham Gaol in Dublin. Maar ook Newgrange, Dingle, de diverse kastelen, de pubs, Achill island, Loop head, Kylemore abbey etc. waren de moeite waard om te bezoeken.

    We hebben super weer gehad. We kregen te horen dat het niet zulk mooi weer was geweest sinds mei.

    Conclusie, 2.250 km en 1.500 foto's verder zijn we weer thuis en ik denk dat ik zeker nog een keer terug ga!

    Bedankt voor al jullie tips!
    pi_88083366
    quote:
    1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:53 schreef whoppertje8 het volgende:
    Hey Fokkers,

    bedankt voor al jullie tips op dit forum. Ik heb nog nooit gereageerd, alleen heel veel terug gelezen. Maandag ben ik terug gekomen uit Ierland na 14 dagen rond rijden samen mijn vriendin. Het was echt super mooi! Ik wilde echt te veel zien en was elke dag weer onder de indruk van dat mooie eiland.

    Korte summary van onze reis:

    Dublin - Belfast - Londonderry - Sligo - Clifden - Galway - Limerick - Killarney - Kilkenny - Dublin

    Hoogtepunten waren de coastal route in Noord-Ierland, de gastvrijheid in de bed & breakfasts, de wandelingen in Glenveah, Killarney en Connemara National parcs, mountainbiken op Aran Island, Kilhainham Gaol in Dublin. Maar ook Newgrange, Dingle, de diverse kastelen, de pubs, Achill island, Loop head, Kylemore abbey etc. waren de moeite waard om te bezoeken.

    We hebben super weer gehad. We kregen te horen dat het niet zulk mooi weer was geweest sinds mei.

    Conclusie, 2.250 km en 1.500 foto's verder zijn we weer thuis en ik denk dat ik zeker nog een keer terug ga!

    Bedankt voor al jullie tips!
    Mooi rondje (Noord-)Ierland geweest dus! ^O^ Alle locaties die je noemt ben ik ook geweest. Vooral Achill Island (ook geslapen daar?), Aran-eilanden en Dingle blijven geweldig :Y.
    Qua weer moet je idd geluk hebben. Toen ik er twee jaar geleden was, was 't ook net een paar weken redelijk weer... Benieuwd naar de foto's! :)
      donderdag 28 oktober 2010 @ 22:29:23 #164
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_88085086
    quote:
    Korte summary van onze reis:

    ... - Londonderry - ... :o :o :o :P

    Die kust is prachtig! Nog bij Carrick-a-rede geweest?
    reset
    pi_88096107
    quote:
    1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:53 schreef whoppertje8 het volgende:
    Hey Fokkers,

    bedankt voor al jullie tips op dit forum. Ik heb nog nooit gereageerd, alleen heel veel terug gelezen. Maandag ben ik terug gekomen uit Ierland na 14 dagen rond rijden samen mijn vriendin. Het was echt super mooi! Ik wilde echt te veel zien en was elke dag weer onder de indruk van dat mooie eiland.

    Korte summary van onze reis:

    Dublin - Belfast - Londonderry - Sligo - Clifden - Galway - Limerick - Killarney - Kilkenny - Dublin

    Hoogtepunten waren de coastal route in Noord-Ierland, de gastvrijheid in de bed & breakfasts, de wandelingen in Glenveah, Killarney en Connemara National parcs, mountainbiken op Aran Island, Kilhainham Gaol in Dublin. Maar ook Newgrange, Dingle, de diverse kastelen, de pubs, Achill island, Loop head, Kylemore abbey etc. waren de moeite waard om te bezoeken.

    We hebben super weer gehad. We kregen te horen dat het niet zulk mooi weer was geweest sinds mei.

    Conclusie, 2.250 km en 1.500 foto's verder zijn we weer thuis en ik denk dat ik zeker nog een keer terug ga!

    Bedankt voor al jullie tips!
    Londonderry? :{
    Derry :Y

    Kylemore Abbey is echt gaaf, heel Connemara overigens. _O_
    pi_88096133
    quote:
    7s.gif Op zaterdag 9 oktober 2010 21:26 schreef Document1 het volgende:
    Ik verhuis volgende maand terug naar Nederland. Baan kwijt en de crisis is hier nog lang niet voorbij. :N
    ;(

    Ik heb een baangarantie dus ik heb geluk, heb twee maanden geleden zelfs nog loonsverhoging gehad, maar ik zie het wel overal om me heen. -O-
    pi_88099174
    Op Achill Island hebben we niet geslapen. We zijn daar naar de 'deserted village' gereden en vanaf daar 2,5 uur gewandeld. Onderweg spraken we een Ier die aangaf dat we toch minstens 3 dagen daar moesten blijven, maar we wilden zoveel meer nog zien. Maar hij zei dat we toch op z'n minst even door moesten rijden naar een klein strandje dat ingeklemd lag tussen 2 hoge kliffen. Dat zou echt 'paradise' zijn. Daar had hij ook wel gelijk in.

    Bij de Noord-Ierse kust hebben we eerst de Torr road genomen richting Torr Head, toen terug richting Carrik-rede-a-rope bridge, Giant Causeway, Bushmills distillery en Dunluce Castle. Downhill hebben we uiteindelijk laten schieten.

    Ik weet niet precies of het nu Londonderry of Derry is. Beide benamingen worden bijvoorbeeld ook op Wikipedia gebruikt.

    Ik zal het weekend nog even uitzoeken hoe ik een paar foto's online kan zetten.
    pi_88099289
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:26 schreef whoppertje8 het volgende:
    Op Achill Island hebben we niet geslapen. We zijn daar naar de 'deserted village' gereden en vanaf daar 2,5 uur gewandeld. Onderweg spraken we een Ier die aangaf dat we toch minstens 3 dagen daar moesten blijven, maar we wilden zoveel meer nog zien. Maar hij zei dat we toch op z'n minst even door moesten rijden naar een klein strandje dat ingeklemd lag tussen 2 hoge kliffen. Dat zou echt 'paradise' zijn. Daar had hij ook wel gelijk in.
    Yup, heb daar zelf twee nachten geslapen in Valley House (http://www.valley-house.com/). Erg mooi en gezellige avonden daar :).

    quote:
    Ik zal het weekend nog even uitzoeken hoe ik een paar foto's online kan zetten.
    http://picasaweb.google.com/ Gratis en makkelijk :).
      vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:49:51 #169
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_88099955
    quote:
    Ik weet niet precies of het nu Londonderry of Derry is. Beide benamingen worden bijvoorbeeld ook op Wikipedia gebruikt.


    Derry dus :P

    http://en.wikipedia.org/wiki/Derry/Londonderry_name_dispute

    De wegwijzers in Ierland zeggen Derry, het grootste deel van de bevolking zegt Derry, maar de rijke protestantse minderheid die er de baas is hebben er Londonderry van gemaakt. Best triest dat ze London ervoor hebben geplakt om de katholieken op de kast te jagen.

    U2 heeft ooit eens een liedje geschreven over iets dat in Derry gebeurde. ;)
    reset
    pi_88100362
    Bedankt voor de geschiedenisles, misschien had ik dat moeten weten ;)

    Ik heb direct maar even wat foto's op picasa gedumpt. Mijn foto hebben ook GPS tags, dus je kan direct zien waar ze genomen zijn:
    pi_88100441
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:03 schreef whoppertje8 het volgende:
    Bedankt voor de geschiedenisles, misschien had ik dat moeten weten ;)

    Ik heb direct maar even wat foto's op picasa gedumpt. Mijn foto hebben ook GPS tags, dus je kan direct zien waar ze genomen zijn:
    Gave foto's _O_.
    Misschien dat ik volgend jaar weer es een keer die kant op ga. Dat zou dan de achtste keer Ierland worden :+.
    pi_88100602
    Moest bij deze pic meteen aan deze pic denken. Lijken nogal op elkaar ;).
      vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:32:06 #173
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_88101281
    quote:
    Op vrijdag 29 oktober 2010 12:03 schreef whoppertje8 het volgende:
    Bedankt voor de geschiedenisles, misschien had ik dat moeten weten ;)

    Ik heb direct maar even wat foto's op picasa gedumpt. Mijn foto hebben ook GPS tags, dus je kan direct zien waar ze genomen zijn:
    Ben je Derry nog ingeweest? Nog best wat conflict-graffiti en murals te zien, vooral in de Bogside.
    reset
    pi_88103531
    Je bedoelt waarschijnlijk onderstaande murals. In Belfast zijn we 's avonds pas aangekomen en bleek het niet verstandig om die avond nog naar de murals te gaan. Die in Derry liggen veel dichterbij het centrum, dus daar zijn we 's avonds nog langs gelopen.







      vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:43:47 #175
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_88103772
    quote:
    Op vrijdag 29 oktober 2010 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Moest bij deze pic meteen aan deze pic denken. Lijken nogal op elkaar ;).
    Echt een kodak-punt; ook ik heb 'die' foto gemaakt
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_88103802
    Als onderstaande foto's het weer niet doen, hierbij de link naar picasa







    pi_88103968
    We zijn in Belfast niet naar de murals wezen kijken, omdat het er 's avonds niet veilig zou zijn. Die in Derry liggen dichterbij het centrum, dus daar hebben we nog even over de stadsmuren gewandeld en langs de murals.
      vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:56:36 #178
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_88104281
    Ze doen het idd niet, maar de link wel.

    Wij hebben Derry overdag gedaan en Belfast overdag en 's nachts.







    Ze raden het idd af om daar 's nachts heen te gaan, maar dat is nergens voor nodig. Als ze me zouden lastigvallen zou ik "God save the queen" gaan zingen. :P
    reset
      vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:06:56 #179
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_88104690
    Deze tags kan je overal in Derry vinden



    en

    reset
    pi_88105557
    Na een aantal jaar hier met plezier gewoond te hebben, verhuis ik maandag terug naar Nederland.

    Dag Ierland, ik zal je missen. ;(
    pi_88112940
    quote:
    7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:32 schreef Document1 het volgende:
    Na een aantal jaar hier met plezier gewoond te hebben, verhuis ik maandag terug naar Nederland.

    Dag Ierland, ik zal je missen. ;(
    ;(
    Waar woon je in Ierland. Ben hier zelf nu bijna 5 jaren maar ondanks dat ik een zeer goede baan heb ga ik wellicht volgend jaar verhuizen. :{
      woensdag 17 november 2010 @ 09:07:35 #182
    121741 _Dizzy_
    space, the final frontier
    pi_88809214
    Zucht... Ik heb een vraagje aan de mensen die in Ierland wonen...

    Ik heb sinds kort een auto, deze is nodig om toch een beetje mobiel te zijn. Ook werk ik 24/7 diensten en openbaar vervoer snachts is er niet ( Woon in Dublin trouwens) Nu probeer ik eigenlijk de auto te verzekeren... MAAR... Het is godsgruwelijk duur... zo een 1200 per jaar.... Dat vind ik toch wel erg gortig.. Niet alleen dat, ik kirijg vaak te horen dat ik eerst 2 jaar in Ierland moet wonen om een verzekering af te sluiten :s

    Weet iemand een goedkopere verzekering die wel een EU lisence aanneemt? En nog geen 2 jaar in Ierland woont? Ik heb wel schadevrije jaren in Nederland, maar dat was onder mijn ma haar verzekering. Ik heb die verzekering gebeld, maar documenten opsturen waaruit blijkt dat ik wel gereden heb, daar doen ze niet aan -.-'
    pi_88812908
    Geen idee. Ik rijd niet in Dublin :)
    pi_88815108
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:46 schreef laforest het volgende:

    [..]

    ;(
    Waar woon je in Ierland. Ben hier zelf nu bijna 5 jaren maar ondanks dat ik een zeer goede baan heb ga ik wellicht volgend jaar verhuizen. :{
    Ik woonde in Galway en ik mis het nu al. ;(
      woensdag 17 november 2010 @ 19:34:37 #185
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_88832508
    Ik zie dat de Britten bereid zijn om Ierland geld te lenen om de crisis te verlichtten. Wordt Dublin dan Londondublin? :P
    reset
    pi_88833563
    quote:
    1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:34 schreef Individual het volgende:
    Ik zie dat de Britten bereid zijn om Ierland geld te lenen om de crisis te verlichtten. Wordt Dublin dan Londondublin? :P
    Neh, ik zou voor New London gaan.
      maandag 29 november 2010 @ 20:27:43 #187
    70017 edcetera
    ...en nog veel meer
    pi_89314108
    quote:
    1s.gif Op zondag 18 juli 2010 23:28 schreef WD.40 het volgende:

    [..]

    Kan je ook vertellen welke wereldstekker je precies moet meenemen? Ik heb hier drie liggen, maar volgens mij zit de juiste er niet bij (het zijn losse stekkers, dus ik heb geen met meerdere types ineen)
    Je kunt de meeste Europeese stekkers gewoon in een UK-stopcontact duwen. Je moet gewoon het bovenste pinnetje (is de aarde, zit geen spanning op) indrukken met een schroevendraaier bv.en dan duw je gewoon je Nederlandse stekker erin.

    Wil je dat niet, koop dan bij een Euro-shop (en die zittten in Dublin overal) een adapter voor 2 euro :)
    The best firms advertise the least...
      maandag 29 november 2010 @ 20:37:06 #188
    70017 edcetera
    ...en nog veel meer
    pi_89314691
    quote:
    1s.gif Op zondag 18 juli 2010 23:28 schreef WD.40 het volgende:

    [..]

    Kan je ook vertellen welke wereldstekker je precies moet meenemen? Ik heb hier drie liggen, maar volgens mij zit de juiste er niet bij (het zijn losse stekkers, dus ik heb geen met meerdere types ineen)
    Je kunt de meeste Europeese stekkers gewoon in een UK-stopcontact duwen. Je moet gewoon het bovenste pinnetje (is de aarde, zit geen spanning op) indrukken met een schroevendraaier bv.en dan duw je gewoon je Nederlandse stekker erin.

    Wil je dat niet, koop dan bij een Euro-shop (en die zittten in Dublin overal) een adapter voor 2 euro :)
    quote:
    1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:07 schreef _Dizzy_ het volgende:
    Zucht... Ik heb een vraagje aan de mensen die in Ierland wonen...

    Ik heb sinds kort een auto, deze is nodig om toch een beetje mobiel te zijn. Ook werk ik 24/7 diensten en openbaar vervoer snachts is er niet ( Woon in Dublin trouwens) Nu probeer ik eigenlijk de auto te verzekeren... MAAR... Het is godsgruwelijk duur... zo een 1200 per jaar.... Dat vind ik toch wel erg gortig.. Niet alleen dat, ik kirijg vaak te horen dat ik eerst 2 jaar in Ierland moet wonen om een verzekering af te sluiten :s

    Weet iemand een goedkopere verzekering die wel een EU lisence aanneemt? En nog geen 2 jaar in Ierland woont? Ik heb wel schadevrije jaren in Nederland, maar dat was onder mijn ma haar verzekering. Ik heb die verzekering gebeld, maar documenten opsturen waaruit blijkt dat ik wel gereden heb, daar doen ze niet aan -.-'
    Veel succes, ik heb ook alles afgezocht. Wat heb je voor een auto? Boven de 1.6 liter en geen credits betaal je het volle Pond (of Euros in dit geval). Ik heb een Saab 93 uit '98 en ben ¤140 per maand kwijt bij Quinn. Een van de weingen, die me accepteerde.
    The best firms advertise the least...
      maandag 29 november 2010 @ 20:41:08 #189
    70017 edcetera
    ...en nog veel meer
    pi_89314920
    quote:
    1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:37 schreef edcetera het volgende:

    [..]

    Je kunt de meeste Europeese stekkers gewoon in een UK-stopcontact duwen. Je moet gewoon het bovenste pinnetje (is de aarde, zit geen spanning op) indrukken met een schroevendraaier bv.en dan duw je gewoon je Nederlandse stekker erin.

    Wil je dat niet, koop dan bij een Euro-shop (en die zittten in Dublin overal) een adapter voor 2 euro :)

    [..]

    Veel succes, ik heb ook alles afgezocht. Wat heb je voor een auto? Boven de 1.6 liter en geen credits betaal je het volle Pond (of Euros in dit geval). Ik heb een Saab 93 uit '98 en ben ¤140 per maand kwijt bij Quinn. Een van de weingen, die me accepteerde.Ik woon trouwens bijna 3 jaar in Ierland
    The best firms advertise the least...
    pi_92639809
    *schop geeft*

    Ben plannen aan het maken om dit jaar weer te gaan, reisgenootje kan niet mee (die is net terug uit Bolivia). De kans is aanwezig dat ik alleen ga, dus ik kan wel wat hulp/tips gebruiken. Vorig jaar (met auto) de zuidkust gehad, nu ben ik aangewezen op OV.
    pi_92667675
    Ga naar galway, binnen een dag heb je vrienden gemaakt. :P
    pi_92677815
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 01:48 schreef Document1 het volgende:
    Ga naar galway, binnen een dag heb je vrienden gemaakt :P
    Waar niet in Ierland :) .

    Overigens heb ik vorig jaar met het OV gereisd, en misschien is je bewegingsvrijheid en zijn de afstanden die je beslaat wat kleiner, maar verder vond ik het over het algemeen prima te doen.
    Was alleen even lastig toen ik aan de westkant van Dingle was, en mijn wandelschoenen het na ca. tien jaar plots begaven, waar ik op dat moment zat kwam/komt nl. slechts 2x in de week een bus.
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_92678433
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 01:48 schreef Document1 het volgende:
    Ga naar galway, binnen een dag heb je vrienden gemaakt. :P
    Ben al in Galway geweest, en idd, dat gaat op voor heel Ierland :P
      dinsdag 15 februari 2011 @ 12:41:19 #194
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_92814363
    Mijn ervaringen zijn ook heel erg goed met het OV en je kunt lekker je tas onderin gooien!!
    Ik moet zeggen dat je inderdaad hier en daar niet echt kan komen omdat er dan geen bus ofzo rijdt maar ik vond het een heerlijke manier van reizen omdat je een beetje kan bijkomen als dat nodig was en je kan alles rustig bekijken omdat iemand anders voor je op de weg let ;)

    En ik was ook alleen en het is de beste manier van reizen vind ik!! In Ierland helemaal want als je gewoon leuk meedoet zit je nooit alleen! ^O^
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
      dinsdag 15 februari 2011 @ 13:13:54 #195
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_92815599
    Even wat anders, ik wil aankomende zomer weer naar Ierland om daar te reizen in me eentje.
    Ik heb het midden afgelopen jaar gedaan en daar echt van genoten. Maar nu is het tijd voor het zuiden.

    Dan is natuurlijk vraag 1 vliegen op Cork of Dublin. Als je vliegt op Dublin kan je natuurlijk helemaal naar het zuiden zakken en op Cork wordt het wel een ander reisje omdat je dan natuurlijk een kleiner rondje kan maken. Maar wat zouden jullie aanraden?
    Mijn rijtje vorig jaar was Dublin, Drogheda, Athlone, Galway, Ennis, Limmerick, Cahir, Killkenny, Dublin. (klein overzichtje natuurlijk veel meer gezien maar even voor het idee)

    Het liefste wil ik ook geen zelfde plekken zien, niet omdat ik dat niet mooi vind maar dit is voorlopig even me laatste reisje naar Ierland, omdat ik graag volgende vakantie verder weg wil, meer wil zien van de wereld en wil ik dus weer een hoop nieuwe dingen zien.
    Hebben jullie tips om te gaan zien in het zuiden en weet iemand hoe het openbaar vervoer in het zuiden geregeld is? Kun je overal een beetje komen?

    Alvast bedankt!! _O_
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
      donderdag 17 februari 2011 @ 19:03:35 #196
    70017 edcetera
    ...en nog veel meer
    pi_92927099
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:13 schreef veuvje het volgende:
    Even wat anders, ik wil aankomende zomer weer naar Ierland om daar te reizen in me eentje.
    Ik heb het midden afgelopen jaar gedaan en daar echt van genoten. Maar nu is het tijd voor het zuiden.

    Dan is natuurlijk vraag 1 vliegen op Cork of Dublin. Als je vliegt op Dublin kan je natuurlijk helemaal naar het zuiden zakken en op Cork wordt het wel een ander reisje omdat je dan natuurlijk een kleiner rondje kan maken. Maar wat zouden jullie aanraden?
    Mijn rijtje vorig jaar was Dublin, Drogheda, Athlone, Galway, Ennis, Limmerick, Cahir, Killkenny, Dublin. (klein overzichtje natuurlijk veel meer gezien maar even voor het idee)

    Het liefste wil ik ook geen zelfde plekken zien, niet omdat ik dat niet mooi vind maar dit is voorlopig even me laatste reisje naar Ierland, omdat ik graag volgende vakantie verder weg wil, meer wil zien van de wereld en wil ik dus weer een hoop nieuwe dingen zien.
    Hebben jullie tips om te gaan zien in het zuiden en weet iemand hoe het openbaar vervoer in het zuiden geregeld is? Kun je overal een beetje komen?

    Alvast bedankt!! _O_
    Eerste tip is om te kijken of je via Londen Stansed kunt vliegen, dan kun je rechtstreeks naar Cork gaan (die omgeving mis ik in je lijstje). Daar rondreizen en dan zeker naar Co. Kerry gaan: Killliney (Ring of Kerry bv, wel auto nodig, maar :{ O+ _

    Ben je afhankelijk van OV, wil je een auto huren (errug handig)?? Geef ff wat meer info, kijk ff op Google Earth etc en vertel ons dan, wat het gaat worden. Dan geven we je alle tips.
    The best firms advertise the least...
      zaterdag 19 februari 2011 @ 19:04:56 #197
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_93021026
    quote:
    1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:03 schreef edcetera het volgende:

    [..]

    Eerste tip is om te kijken of je via Londen Stansed kunt vliegen, dan kun je rechtstreeks naar Cork gaan (die omgeving mis ik in je lijstje). Daar rondreizen en dan zeker naar Co. Kerry gaan: Killliney (Ring of Kerry bv, wel auto nodig, maar :{ O+ _

    Ben je afhankelijk van OV, wil je een auto huren (errug handig)?? Geef ff wat meer info, kijk ff op Google Earth etc en vertel ons dan, wat het gaat worden. Dan geven we je alle tips.
    Oké dat ga ik eens nakijken!
    En Cork staat absoluut boven aan me lijstje deze Ierland vakantie.
    Alleen ben ik inderdaad afhankelijk van het OV omdat een auto huren in me eentje niet te betalen is...voor mij dan.
    Ik zou dan graag vanuit Cork een bepaalde route willen gaan ondernemen, maar ik heb die nog niet helemaal uitgestippeld omdat ik graag wil weten waar het leuk is en wat er in de buurt te doen is maar inderdaad langs de kust richting Killarny enzo.

    Zodra ik me hele route heb uitgestippeld dan laat ik het weten maar ik dacht misschien hebben jullie wel tips om op die route ongeveer niet te missen :)

    Alvast bedankt!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_93028487
    Killarney National Park. Geen idee of je er met het OV kan komen maar het is echt machtig mooi.
      zaterdag 16 april 2011 @ 19:36:57 #200
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_95590367
    Deze Ierland-leek gaat waarschijnlijk in juli met familie naar Ierland. Het plan is op een nog nader te bepalen bestemming twee weken door te brengen in een huisje en van daaruit wat dingen te ondernemen. Het zuidwesten (zowel Kerry als Cork en omgeving) leek mij wel een interessant gebied, met veel dorpjes, steden en natuurschoon in de buurt.

    Is Killarney voor zo'n vakantie een gunstige plaats accommodatie te zoeken? Het leek mij een centraal gelegen uitvalsbasis in een mooie omgeving, maar ik ben benieuwd wat de Ierland-kenners hier me erover kunnen vertellen. Andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom! :)
    Wie dit leest is alfabeet.
      zondag 17 april 2011 @ 23:08:56 #201
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_95647628
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:36 schreef Corkscrew het volgende:
    Deze Ierland-leek gaat waarschijnlijk in juli met familie naar Ierland. Het plan is op een nog nader te bepalen bestemming twee weken door te brengen in een huisje en van daaruit wat dingen te ondernemen. Het zuidwesten (zowel Kerry als Cork en omgeving) leek mij wel een interessant gebied, met veel dorpjes, steden en natuurschoon in de buurt.

    Is Killarney voor zo'n vakantie een gunstige plaats accommodatie te zoeken? Het leek mij een centraal gelegen uitvalsbasis in een mooie omgeving, maar ik ben benieuwd wat de Ierland-kenners hier me erover kunnen vertellen. Andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom! :)
    Het plan is nu compleet omgegooid: in de twee weken willen we langs een aantal plaatsen in het westen en zuiden trekken. Dublin-Galway-Dingle-Killarney-Cork-Dublin leek ons een interessante route, of kunnen we ons gezien de tijd die we hebben beter beperken (en zoja, wat moeten we dan laten vallen)?
    Wie dit leest is alfabeet.
      zondag 17 april 2011 @ 23:10:59 #202
    263650 douche-eendje
    met pulletjes
    pi_95647734
    Moet lukken, ik vond alleen het stuk van dublin naar galway niet bijster spannend :).
      woensdag 15 juni 2011 @ 14:21:50 #203
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_98201161
    Wat douche-eendje zegt is wel waar! Ik ben zelf vorig jaar uitgestapt in Athlone.
    Niet heel veel te beleven opzich, hoewel ik Old Athlone erg leuk vond en ik heb daar op een "vikingschip" een mooie bootvaart gedaan over The Lake of the Kings. Dat vond ik echt heel erg mooi.
    En Galway is erg leuk! Mocht je het er nog in kunnen sqeezen dan kan ik zeker New Grange aanraden ligt niet heel erg ver uit de buurt van Dublin (geen idee in kilometers hoor), maar dat vond ik ook erg indrukwekkend (boven Dublin bij Drogheda in de buurt)!! Verder Na Galway door The Burren heen rijden fantastisch mooie plek!!
    En natuurlijk de Cliffs of Moher ondanks dat het zeker toeristisch aanvoelt was het een hele mooie ervaring vond ik en aangezien jullie met eigen auto gaan zijn er vast nog mooiere plekken om te stoppen bij de kliffen. (Maar ja dan heb je ook geen souveniers :P)
    Wat ik echt afraad is Limerick, dat vond ik echt een vreselijke stad echt heel erg vies (ze hadden de dag dat ik er was ook nog eens de prijs gewonnen voor smerigste stad in Ierland _O-) En ik vond mensen ook echt niet vriendelijk. :N
    En als je dan vanuit Cork terug gaat naar Dublin dan moet je echt even stoppen bij Glendalough en naar de Upper lake lopen door het betoverende bos. Zoiets moois ongelofelijk!!! Ik was diep geroerd! :Y

    Over Killarney en Cork kan ik helemaal niks vertellen daar ga ik dit jaar ook voor het eerst heen. *O*

    En natuurlijk heel veel plezier in het prachtige mooie Ierland!!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
      donderdag 21 juli 2011 @ 00:33:36 #204
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_99733211
    Ik vertrek binnenkort voor 2 weken naar Ierland. Ik heb er echt zo'n zin in! :)
    Ben zelf 2 keer eerder in Ierland geweest, een keer op bezoek bij een vriendin in Ballincollig (Cork) en een keer een paar dagen in Dublin, maar deze keer voor het eerst een beetje rondreizen. Samen met m'n vriend en hij is nooit eerder in Ierland geweest. Volgens mij gaat 'ie het geweldig vinden. :)
    We gaan met eigen auto, dus heen en terug door Engeland en Wales. We gaan naar Cork, Kerry, Clare en eindigen met een paar dagen Dublin.

    Voor vertrek deze topics nog maar even lezen voor tips. Ik las al dat we niet naar Limerick moeten, maar wel naar Galway. Kijk, daar heeft een mens wat aan! ^O^ :P
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      donderdag 21 juli 2011 @ 16:10:21 #205
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_99754120
    quote:
    14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:33 schreef Jane het volgende:
    Ik vertrek binnenkort voor 2 weken naar Ierland. Ik heb er echt zo'n zin in! :)
    Ben zelf 2 keer eerder in Ierland geweest, een keer op bezoek bij een vriendin in Ballincollig (Cork) en een keer een paar dagen in Dublin, maar deze keer voor het eerst een beetje rondreizen. Samen met m'n vriend en hij is nooit eerder in Ierland geweest. Volgens mij gaat 'ie het geweldig vinden. :)
    We gaan met eigen auto, dus heen en terug door Engeland en Wales. We gaan naar Cork, Kerry, Clare en eindigen met een paar dagen Dublin.

    Voor vertrek deze topics nog maar even lezen voor tips. Ik las al dat we niet naar Limerick moeten, maar wel naar Galway. Kijk, daar heeft een mens wat aan! ^O^ :P
    Waarom door Engeland rijden eigenlijk, en niet via Frankrijk?
    Scheelt een overnachting en best wat geld ;).
    KuikenGuppy
      donderdag 21 juli 2011 @ 16:54:29 #206
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_99756333
    quote:
    0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:10 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    Waarom door Engeland rijden eigenlijk, en niet via Frankrijk?
    Scheelt een overnachting en best wat geld ;).
    Omdat we het veel leuker vinden om via Engeland/Wales te gaan. That's it, eigenlijk. :) We gaan niet echt voor max speed.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      maandag 25 juli 2011 @ 03:59:53 #207
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_99909094
    Morgen naar Dublin *O* (zometeen dus)
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
    pi_99952298
    Veel plezier :D
      dinsdag 26 juli 2011 @ 11:51:28 #209
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_99955063
    Heb het erg naar mijn zin gehad. Dublin en Galway waren leuke steden, geweldige natuur gezien op de Aran-eilanden en het Dingle-schiereiland; alleen Cork viel een beetje tegen. Wel veel regen gehad, maar dat mocht de pret niet drukken.
    Wie dit leest is alfabeet.
      dinsdag 26 juli 2011 @ 11:54:32 #210
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_99955188
    quote:
    7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:51 schreef Corkscrew het volgende:
    Heb het erg naar mijn zin gehad. Dublin en Galway waren leuke steden, geweldige natuur gezien op de Aran-eilanden en het Dingle-schiereiland; alleen Cork viel een beetje tegen. Wel veel regen gehad, maar dat mocht de pret niet drukken.
    Aran-eilanden O+ O+.
      vrijdag 29 juli 2011 @ 14:06:10 #211
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_100087220
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:22 schreef laforest het volgende:
    Veel plezier :D
    Dank u,

    Dublin was weer top _O_
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
    pi_100091573
    quote:
    2s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:06 schreef lubje25 het volgende:

    [..]

    Dank u,

    Dublin was weer top _O_
    Ja ik woon er al weer meer dan 5 jaar, dus ik ben niet meer zo enthousiast. :P
      zaterdag 30 juli 2011 @ 03:13:36 #213
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_100116636
    Dat lijkt me logisch, Ik was er afgezien van een landing op het vliegveld een jaar of 7 niet geweest. Ik was er op vakantie, beetje zuipen en pubs bekijken. ^O^ Heel andere koek dan er wonen lijkt me :Y
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
      zondag 7 augustus 2011 @ 21:50:45 #214
    187510 IrCute
    Americunt
    pi_100438381
    Ik wil met mijn vriend (zijn voorouders komen uit ierland, rood haar etc O+) 5-7 dagen naar Ierland gaan over een maandje.

    Nu willen we sowieso naar Dublin, maar verder ben ik echt een Ierland noob. Hij vind vooral kastelen en oude gebouwen enzo leuk om te bezoeken, musea interesseren ons niet echt en wil ook geen kilometers wandelen ergens.

    Is het openbaar vervoer daar een beetje te doen of kunnen we beter een auto huren daar? Wil ook niet van hot naar her reizen de hele week, dus wat raden jullie mij aan om te bezoeken? We landen en vertrekken sowieso vanaf Dublin.
      maandag 8 augustus 2011 @ 03:14:42 #215
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_100450373
    quote:
    0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:50 schreef IrCute het volgende:
    Ik wil met mijn vriend (zijn voorouders komen uit ierland, rood haar etc O+) 5-7 dagen naar Ierland gaan over een maandje.

    Nu willen we sowieso naar Dublin, maar verder ben ik echt een Ierland noob. Hij vind vooral kastelen en oude gebouwen enzo leuk om te bezoeken, musea interesseren ons niet echt en wil ook geen kilometers wandelen ergens.

    Is het openbaar vervoer daar een beetje te doen of kunnen we beter een auto huren daar? Wil ook niet van hot naar her reizen de hele week, dus wat raden jullie mij aan om te bezoeken? We landen en vertrekken sowieso vanaf Dublin.
    Ik ben misschien niet de juiste persoon om hier advies in te geven maar hier mijn idee:

    Als je zo kort gaat en toch wat van het land wil zien zou ik Dublin maar 1 dagje aandoen(Dublin is niet te vergelijken met de rest van Ierland imo)
    . Verder zou ik een auto huren en lekker zelf door het land crossen. Er is zoveel te zien, dus je kan eventueel van tevoren een route uitstippelen.

    Veel plezier in ieder geval. *O*
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
    pi_100451386
    Als oude gebouwen hem interesseren dan zijn de graftombes bij Brú na Bóinne een optie. Ouder krijg je ze niet:). Ik ben zelf alleen bij Knowth geweest, als je de tijd hebt kun je ook de hele tour doen. Fototechnisch ook erg mooi om te zien en wij hadden een hele leuke gids!

    En ik wil weer naar Ierland O+
    pi_100455307
    We gaan inderdaad toch een auto huren, kost in die periode 150 euro voor een week, dus dat is het zeker wel waard. En een retourticket voor 2 voor 96 euro *O*

    Nu alleen nog uitvogelen waar we precies allemaal heengaan :P Die graftombes had ik zelf ook al gezien ergens, dus daar gaan we zeker weten heen!

    Trouwens weet iemand nog ergens een mooi kasteel in Ierland waar je kunt overnachten?
      maandag 8 augustus 2011 @ 11:46:11 #218
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_100456150
    quote:
    0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:20 schreef IrCute het volgende:
    We gaan inderdaad toch een auto huren, kost in die periode 150 euro voor een week, dus dat is het zeker wel waard. En een retourticket voor 2 voor 96 euro *O*

    Nu alleen nog uitvogelen waar we precies allemaal heengaan :P Die graftombes had ik zelf ook al gezien ergens, dus daar gaan we zeker weten heen!

    Trouwens weet iemand nog ergens een mooi kasteel in Ierland waar je kunt overnachten?
    Burnratty Castle.


    Kan je meteen naar de Durty Nelly Pub die zit ernaast


    O+
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
      donderdag 11 augustus 2011 @ 14:56:56 #219
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_100601020
    quote:
    0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:20 schreef IrCute het volgende:
    We gaan inderdaad toch een auto huren, kost in die periode 150 euro voor een week, dus dat is het zeker wel waard. En een retourticket voor 2 voor 96 euro *O*

    Nu alleen nog uitvogelen waar we precies allemaal heengaan :P Die graftombes had ik zelf ook al gezien ergens, dus daar gaan we zeker weten heen!

    Trouwens weet iemand nog ergens een mooi kasteel in Ierland waar je kunt overnachten?
    Galway is ook echt heel erg de moeite waard!! The Burren, Glendalough, Ring of Kerry. Zo veel moois te zien het ligt er ook een beetje aan welke kant je een beetje op wilt met de auto....
    Ik ga over een weekje weer naar Ierland, lekker 2 weken backpacken met het openbaar vervoer is dat prima te doen. Maar ¤ 150 voor met z`n 2e voor een auto huren is echt niet gek!! Ik ga alleen en dan wordt het toch wel weer een stuk duurder!

    Alvast heel veel plezier met het uitstippelen van de route!! Het is een heel mooi land en welke kant je ook opgaat ieder stuk heeft weer zijn eigen charme!!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
      donderdag 11 augustus 2011 @ 18:09:26 #220
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_100609075
    quote:
    0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:20 schreef IrCute het volgende:
    We gaan inderdaad toch een auto huren, kost in die periode 150 euro voor een week, dus dat is het zeker wel waard. En een retourticket voor 2 voor 96 euro *O*

    Nu alleen nog uitvogelen waar we precies allemaal heengaan :P Die graftombes had ik zelf ook al gezien ergens, dus daar gaan we zeker weten heen!

    Trouwens weet iemand nog ergens een mooi kasteel in Ierland waar je kunt overnachten?
    Wij hebben in een jeugdherberg in een kasteel overnacht. Was echt bizar goedkoop, van binnen alleen niet heel erg authentiek meer ;).
    KuikenGuppy
      donderdag 11 augustus 2011 @ 18:11:48 #221
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_100609153
    Autorijden is daar een ervaring op zich, trouwens. 80 rijden op smalle, bochtige weggetjes, en dan ineens na een scherpe bocht vol op je rem moeten staan omdat er schapen op de weg lopen. :P.
    Oh, Ierland O+!
    KuikenGuppy
    pi_100616622
    NU programma over Ierland op BBC2.
      donderdag 11 augustus 2011 @ 21:36:55 #223
    134944 Hi_flyer
    Van alles te melden
    pi_100618727
    quote:
    4s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
    NU programma over Ierland op BBC2.
    Not available in your region:'(
    pi_100619845
    Volgende week tweede van zes afleveringen Monty Halls' Great Irish Escape @ BBC2 - http://goo.gl/33oE6
    pi_100640204
    Volgende week 4 dagen naar Dublin O+

    Nog must-sees naast het oude centrum, St. Patricks Cathedral en de Guinness Storehouse?
      vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:11:32 #226
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_100644787
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:14 schreef andre347 het volgende:
    Volgende week 4 dagen naar Dublin O+

    Nog must-sees naast het oude centrum, St. Patricks Cathedral en de Guinness Storehouse?
    Er is een gevangenis, de Hop on Hop off bus rijd er langs, de Kilmainham Gaol dat vond ik echt heel erg intressant en mooi om daar een kijkje te nemen en de parken zijn ook zo mooi! Sowieso is het leuk om een rondje te doen met de Hop on Hop off bus dan zie je vanalles!!
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
    pi_100646361
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:11 schreef veuvje het volgende:

    [..]

    Er is een gevangenis, de Hop on Hop off bus rijd er langs, de Kilmainham Gaol dat vond ik echt heel erg intressant en mooi om daar een kijkje te nemen en de parken zijn ook zo mooi! Sowieso is het leuk om een rondje te doen met de Hop on Hop off bus dan zie je vanalles!!
    Oké, bedankt voor de tip. Die gevangenis kwam ik ook op internet tegen, lijkt mij zeer interessant. :)
    pi_100797615
    Eind september ga ik met een groep vrienden de Wicklow Way wandelen. Een hiking trail ten zuiden van Dublin. Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben en tips hebben?
      dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:06:30 #229
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_100802858
    Ik niet, maar ben wel benieuwd wat je ervan gaat vinden of wat anderen ervan vonden. Ik heb vorig jaar de Dingle Way gelopen en dat (en de rest wat ik van het land heb gezien) is mijn dusdanig goed bevallen dat ik zeker nog een keer een van de andere lange-afstandwandelingen in Ierland wil lopen, wie weet kies ik dan ook wel voor de Wicklow Way

    [ Bericht 1% gewijzigd door WD.40 op 16-08-2011 16:10:10 ]
    Even spuiten...zo gepiept!
      dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:58:07 #230
    265233 veuvje
    MJ......Love
    pi_100805065
    Graag gedaan Andre347!! Het is zeker interessant!! ^O^

    JedaiNait ik heb het nog nooit gelopen ben wel in de Wicklow Mountains geweest en dat vond ik echt fantastisch!!!! Heel veel plezier. Ik moet nog 2 daggies wachten voordat ik weer voet op Ierse grond zet *O*
    1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
      FOK!fotograaf dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:52:17 #231
    258764 Chemiu
    Scheikundedoos
    pi_100819309
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:26 schreef JedaiNait het volgende:
    Eind september ga ik met een groep vrienden de Wicklow Way wandelen. Een hiking trail ten zuiden van Dublin. Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben en tips hebben?
    Als je besluit te overnachten in het jeugdhostel bij Glendalough, sla het ontbijt daar dan over. Ik heb nog nooit zo'n karig ontbijt gehad voor 4 euro pp. Oude cornflakes, houdbare (lauwe) melk, koffie/thee, sinaasappelsap uit een pak, toast en 1 smaak jam en dat was het wel. Brrr. En ik zou een extra dag uittrekken rond Glendalough, de witte wandelroute rond de meren is prachtig O+ (en onverhard, in tegenstelling tot een groot deel van de Wicklow way). Kan binnenkort wel wat foto's online gooien van de omgeving.
    pi_100886350
    Vanavond in Dublin :)
    pi_100929861
    quote:
    12s.gif Op zondag 17 april 2011 23:08 schreef Corkscrew het volgende:

    [..]

    Het plan is nu compleet omgegooid: in de twee weken willen we langs een aantal plaatsen in het westen en zuiden trekken. Dublin-Galway-Dingle-Killarney-Cork-Dublin leek ons een interessante route, of kunnen we ons gezien de tijd die we hebben beter beperken (en zoja, wat moeten we dan laten vallen)?
    Als je bij Galway bent vergeet dan Connemara niet. :D
      vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:08:01 #234
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_100933474
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:30 schreef laforest het volgende:

    [..]

    Als je bij Galway bent vergeet dan Connemara niet. :D
    Naar Connemara ben ik niet geweest, wel naar de Aran-eilanden :) En verder ook op veel andere plekken nog mooie natuur gezien.
    Wie dit leest is alfabeet.
    pi_101047797
    Net terug uit Ierland/Dublin. Twee fantastische dagen in Dublin gehad die we hebben afgesloten met een lange wandeling in Howth. In één woord: top!
    pi_101301238
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:52 schreef Chemiu het volgende:

    [..]

    Als je besluit te overnachten in het jeugdhostel bij Glendalough, sla het ontbijt daar dan over. Ik heb nog nooit zo'n karig ontbijt gehad voor 4 euro pp. Oude cornflakes, houdbare (lauwe) melk, koffie/thee, sinaasappelsap uit een pak, toast en 1 smaak jam en dat was het wel. Brrr. En ik zou een extra dag uittrekken rond Glendalough, de witte wandelroute rond de meren is prachtig O+ (en onverhard, in tegenstelling tot een groot deel van de Wicklow way). Kan binnenkort wel wat foto's online gooien van de omgeving.
    Bedankt voor de tips! En fotos zijn welkom!
      vrijdag 11 november 2011 @ 22:37:08 #237
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_104268829
    Op 23 juni 2012 ga ik naar een concert in Dublin, m'n vriend en ik denken er nu over na om voorafgaand een week door Ierland te reizen met een huurauto.
    Normaal gaan we altijd kamperen als we op vakantie zijn, maar de kampeerspullen meenemen in het vliegtuig lijkt ons erg lastig (zowel qua ruimte, gewicht als veiligheid, denk aan gasflessen).
    Dus nu zijn we aan het kijken hoe we dan zouden kunnen en willen overnachten, we hebben alleen niet het budget om meer dan 50euro per nacht te betalen voor ons samen. Ik hoop dat jullie tips voor ons hebben.
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
    pi_104268937
    Vanaf rond de 60 euro zijn er wel goede B&B's te vinden.
      vrijdag 11 november 2011 @ 22:48:51 #239
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_104269446
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:38 schreef IrCute het volgende:
    Vanaf rond de 60 euro zijn er wel goede B&B's te vinden.
    60 euro per persoon of voor 2 personen? Heb je tips?
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
    pi_104277421
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:48 schreef SV-tje het volgende:

    [..]

    60 euro per persoon of voor 2 personen? Heb je tips?
    In Dublin zelf: Avalon House, ik heb er zelf een tijdje geslapen voordat ik een eigen woning had. En de manager van de koffietent die er bij zit is echt geweldig :D Hij is ook een bekende hier in Dublin (The Bald Barbista). De Avalon House zelf is een van de beste hostels in Europa. Ik vond het personeel altijd super aardig en leuk, het zijn zelf ook mensen die veel reizen, de meesten komen niet eens uit Ierland. Maar ze kunnen je wel vertellen waar je heen moet gaan.

    Over de rest van Ierland kan ik je niet veel vertellen in jouw budget. Daarvoor verwen ik mezelf teveel :)
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
    pi_104284433
    Beste hostel waar ik heb overnacht in Ierland was deze in Doolin, Aille River Hostel, schoon, gezellig, leuke huisvesting/locatie en aardig personeel. Dus mocht je de Cliffs of Moher willen bezichtigen (retetoeristisch, maar wel een must-see) en in de buurt willen overnachten, dan zou ik zeker hiervoor reserveren (kamperen bij het hostel is trouwens ook mogelijk).
    Even spuiten...zo gepiept!
      zaterdag 12 november 2011 @ 19:27:53 #242
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_104292882
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:49 schreef WD.40 het volgende:
    Beste hostel waar ik heb overnacht in Ierland was deze in Doolin, Aille River Hostel, schoon, gezellig, leuke huisvesting/locatie en aardig personeel. Dus mocht je de Cliffs of Moher willen bezichtigen (retetoeristisch, maar wel een must-see) en in de buurt willen overnachten, dan zou ik zeker hiervoor reserveren (kamperen bij het hostel is trouwens ook mogelijk).
    Daar heb ik ook geslapen, zeker een aanrader. Vanaf het hostel kun je een mooie wandeling maken naar de Cliffs of Moher waarbij je constant langs de kliffen loopt. De wandeling erheen vond ik mooier dan de kliffen zelf. De (zeer vriendelijke) staff kan je de route uittekenen.
    Klein dorpje verder, maar wel met vier pubs.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      zondag 13 november 2011 @ 00:27:15 #243
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_104304465
    Ik heb inmiddels alle 6 de topics over Ierland doorgelezen en zit nu in dubio. We hebben maar 7 tot 10 dagen voor onze reis. En we moeten aan het einde van de reis in Dublin zijn voor het concert.
    Ik heb allerlei opties bekeken voor vliegreizen en luchthavens, maar Dublin als aankomst en vertrekpunt komt het beste uit.
    Dus nu hebben we twee opties:
    - Vanuit Dublin via de snelweg naar Cork en dan via de westkust richting het Noorden tot Galway om vanuit Galway weer de snelweg te nemen naar Dublin.
    - Vanuit Dublin via de snelweg naar Galway en dan via de westkust richting het Noorden en vanuit het Noorden terug naar Dublin.

    In een normale vakantie rijden we incl. heen en terugreis ruim 3.000km. Maar ik heb na alle topics gelezen te hebben dan een rondreis door heel Ierland te veel gevraagd is.
    Ik weet niet meer wat te kiezen, ik heb gelezen over zoveel mooie dingen. Het wordt onze eerste vakantie in Ierland.
    Hoop dat jullie ons kunnen helpen.
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
      zondag 13 november 2011 @ 03:28:32 #244
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_104308827
    Kies een paar mooie dingen uit en neem er goed de tijd voor. Je komt toch nog een keer terug voor de andere dingen :P
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
      zondag 13 november 2011 @ 14:14:29 #245
    251893 WD.40
    Multispray
    pi_104315800
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:27 schreef Idler het volgende:

    [..]

    Daar heb ik ook geslapen, zeker een aanrader. Vanaf het hostel kun je een mooie wandeling maken naar de Cliffs of Moher waarbij je constant langs de kliffen loopt. De wandeling erheen vond ik mooier dan de kliffen zelf. De (zeer vriendelijke) staff kan je de route uittekenen.
    Klein dorpje verder, maar wel met vier pubs.
    Die wandeling heb ik ook destijds gemaakt. Inderdaad erg mooi.
    quote:
    2s.gif Op zondag 13 november 2011 03:28 schreef lubje25 het volgende:
    Kies een paar mooie dingen uit en neem er goed de tijd voor. Je komt toch nog een keer terug voor de andere dingen :P
    Dat dus :). Ik moet zelf ook meer weer eens terug, ben toendertijd zelf in 2.5week alleen naar Cork/Dingle en Doolin/Aran Islands/Galway-city geweest, en zou volgende keer graag vanuit Galway verder in noordelijke richting willen gaan
    Even spuiten...zo gepiept!
    pi_104390169
    Met een groep van in totaal 13 man gaan we begin januari een weekend naar Belfast. We zijn van vrijdagmiddag tm zondagochtend in de stad en slapen in een centraal hostel. Iemand tips op te gaan doen? Eetgelegenheden / pubs? We denken eraan om naar een lokale whiskeybottelarij te gaan en misschien iets historisch (?) verantwoord in de IRA richting te bezoeken.
      dinsdag 15 november 2011 @ 12:50:40 #247
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_104391183
    Belfast is geweldig! De laatste keer zaten we in Paddy's Palace Belfast en hoewel niet al te nieuw of zelfs superschoon hebben we daar een super tijd gehad. Dat hostel zit vrij dichtbij Sandy Row (Loyalist dus anti-IRA) waar we tot sluitenstijd in de Rangers' pub een aantal biertjes hebben gedronken met wat Loyalists en ze honderd gevraagd over de troubles.

    Dat hostel doet ook gratis bustours naar de noordkust en Derry (Bogside is sterk RIRA). Omdat de bus groen is en 'the Paddywagon' heet hebben we best een omweg moeten maken want ze durven er niet mee door Sandy Row te rijden. :D

    In Belfast zelf kan je een black cab tour nemen voor zo'n £20 per taxi (5 man max) voor zo'n 1,5 uur om bij veel van de 'sites' te kijken. Onze cabbie werd wat ongerust toen we de Sinn Fein shop ingingen en er wat langer over deden haha!

    Omdat ik er al eens eerder was geweest hebben we ook normale taxi's gehuurd om naar bv East Belfast te rijden. Volgende zomer wil ik weer om in Belfast een Shankhill Butcher tour samen te stellen en in Derry the Bogside better te leren kennen.

    Tip: Laat al je oranje en groene kleren thuis als je niet zeker weet wat je doet. ;)
    reset
      zondag 8 januari 2012 @ 22:28:20 #248
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_106582221
    Inmiddels hebben we een en ander beter uitgezocht en het gaat toch kamperen worden, misschien met 1 of 2 nachten in een B&B/farmhouse om onszelf te verwennen. De route die ik nu bedacht heb, wordt richting het zuiden. We zullen 10 dagen in Ierland zijn, waarvan de laatste 2en een halve dag in Dublin in verband met het concert.

    Zijn er nog mensen die ook gekampeerd hebben in Ierland en goede tips hebben over welke campings en of je deze vanzelf tegenkomt of dat we vooraf een lijst moeten maken van mogelijke opties.
    Over campings in de buurt van Dublin heb ik nog niet veel kunnen terugvinden, zijn deze er?

    Andere tips over wat wel of vooral niet te doen hoor ik ook graag.
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
    pi_106586966
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:28 schreef SV-tje het volgende:
    Inmiddels hebben we een en ander beter uitgezocht en het gaat toch kamperen worden, misschien met 1 of 2 nachten in een B&B/farmhouse om onszelf te verwennen. De route die ik nu bedacht heb, wordt richting het zuiden. We zullen 10 dagen in Ierland zijn, waarvan de laatste 2en een halve dag in Dublin in verband met het concert.

    Zijn er nog mensen die ook gekampeerd hebben in Ierland en goede tips hebben over welke campings en of je deze vanzelf tegenkomt of dat we vooraf een lijst moeten maken van mogelijke opties.
    Over campings in de buurt van Dublin heb ik nog niet veel kunnen terugvinden, zijn deze er?

    Andere tips over wat wel of vooral niet te doen hoor ik ook graag.
    Dublin is een uitgestrekte stad, dus van welke camping dan ook, naar de stad, kost je veel geld + tijd, kan je beter in een B&B gaan zitten.
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
      maandag 9 januari 2012 @ 18:41:55 #250
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_106609764
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:58 schreef PeuRac het volgende:

    [..]

    Dublin is een uitgestrekte stad, dus van welke camping dan ook, naar de stad, kost je veel geld + tijd, kan je beter in een B&B gaan zitten.
    We hebben een huurauto tot onze beschikking, dus moet niet zo moeilijk zijn om de stad in te komen toch, is maar voor een dag (zaterdag) m'n vriend zal me dan alleen op moeten halen na het concert, maar dat vind hij geen probleem. We wonen zelf in een dorp 6km buiten de stad, dus zijn het wel gewend dat we niet op loopafstand van het centrum af zitten.
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
    pi_106625155
    quote:
    0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:41 schreef SV-tje het volgende:

    [..]

    We hebben een huurauto tot onze beschikking, dus moet niet zo moeilijk zijn om de stad in te komen toch, is maar voor een dag (zaterdag) m'n vriend zal me dan alleen op moeten halen na het concert, maar dat vind hij geen probleem. We wonen zelf in een dorp 6km buiten de stad, dus zijn het wel gewend dat we niet op loopafstand van het centrum af zitten.
    Ooh dat is ideaal. Hij kan ook lekker de stad in gaan toch? Bij de O2 (of waar is het?) kan je prima parkeren en zo met de tram naar het centrum.
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
      dinsdag 10 januari 2012 @ 19:45:44 #252
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_106653646
    quote:
    0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:24 schreef PeuRac het volgende:

    [..]
    Ooh dat is ideaal. Hij kan ook lekker de stad in gaan toch? Bij de O2 (of waar is het?) kan je prima parkeren en zo met de tram naar het centrum.
    Het is in het Croke Park Stadium, hij zou inderdaad ook de stad in kunnen gaan, maar ik verwacht niet dat ie dat doet.
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
      vrijdag 27 januari 2012 @ 23:12:25 #253
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_107314627
    Inmiddels zijn onze plannen nog een keer gewijzigd, we gaan met onze eigen auto via Engeland naar Ierland. Zo hebben we geen problemen met de kampeerspullen en kunnen we in onze vertrouwde aut (met automaat) rijden ipv in een huurauto. De kosten zijn vergelijkbaar met vliegreis + bagage en autohuur. Nu op zoek naar verschillende campings in de regios waar we willen verblijven en deroute verder uitstippelen. Alle tips zijn trouwens van harte welkom.
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
      vrijdag 23 maart 2012 @ 15:55:14 #254
    343786 Isis20
    RFK is watching my shitty post
    pi_109431902
    Heeft iemand nog leuke pubjes om aan te raden in de buurt van Dublin?
    Dan gaat met me vooral om de sfeer en mensen :)
    geen.
    pi_109434590
    quote:
    17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:55 schreef Isis20 het volgende:
    Heeft iemand nog leuke pubjes om aan te raden in de buurt van Dublin?
    Dan gaat met me vooral om de sfeer en mensen :)
    In of in de buurt van? Wilt je typisch Iers, of wil je vooral goede sfeer en wat hippere tenten?
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
      vrijdag 23 maart 2012 @ 20:41:36 #256
    343786 Isis20
    RFK is watching my shitty post
    pi_109441547
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:13 schreef PeuRac het volgende:

    [..]

    In of in de buurt van? Wilt je typisch Iers, of wil je vooral goede sfeer en wat hippere tenten?
    Nee ik wil locals met verhalen en Ierse muziek... mag evt ook 70 80s muziek maar dat zal wel in combinatie wel teveel gevraagd zijn ;)
    geen.
    pi_109456936
    Dan moet je zeker naar Johnnie Fox's gaan. http://www.jfp.ie/ Ierlands hoogste pub.

    In het centrum van Dublin vind je veel typische Ierse pubs, vooral in de wijk Temple Bar, Waarbij de Temple Bar Pub een van de beroemste is. De Poorterhouse is eentje waar ik zelf nog wel eens kom, ben er geen groot fan van, maar is wel heel erg Iers. Een andere die ik zelf wat leuker vind is The Quay's Bar. Daarnaast zijn er veel kleine locale pubs.

    Aan de rand van het centrum zitten bijvoorbeeld weer Whelan's, Een typisch Ierse sportsbar waar ik ook regelmatig te vinden ben, is The Barge Inn, aan de rand van het centrum ook.
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
      zaterdag 24 maart 2012 @ 18:49:58 #258
    343786 Isis20
    RFK is watching my shitty post
    pi_109467897
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:59 schreef PeuRac het volgende:
    Dan moet je zeker naar Johnnie Fox's gaan. http://www.jfp.ie/ Ierlands hoogste pub.

    In het centrum van Dublin vind je veel typische Ierse pubs, vooral in de wijk Temple Bar, Waarbij de Temple Bar Pub een van de beroemste is. De Poorterhouse is eentje waar ik zelf nog wel eens kom, ben er geen groot fan van, maar is wel heel erg Iers. Een andere die ik zelf wat leuker vind is The Quay's Bar. Daarnaast zijn er veel kleine locale pubs.

    Aan de rand van het centrum zitten bijvoorbeeld weer Whelan's, Een typisch Ierse sportsbar waar ik ook regelmatig te vinden ben, is The Barge Inn, aan de rand van het centrum ook.
    Misschien, ooit...
    bied ik je een dankje aan ;)
    geen.
    pi_109468950
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:49 schreef Isis20 het volgende:

    [..]

    Misschien, ooit...
    bied ik je een dankje aan ;)
    Ik kan altijd wat tijd vrij maken om je wat leuke plekken te wijzen en/of je wegwijs te maken.

    Net de hele middag door Phoenix Park gefietst (15km).
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
    pi_109794532
    Nu, na 6 jaren, ga ik Ierland verlaten. :)
      maandag 2 april 2012 @ 09:58:59 #261
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_109794786
    quote:
    0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:48 schreef laforest het volgende:
    Nu, na 6 jaren, ga ik Ierland verlaten. :)
    en hoe voelt dat?
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
    pi_109796505
    quote:
    0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:48 schreef laforest het volgende:
    Nu, na 6 jaren, ga ik Ierland verlaten. :)
    Dat is best een stap, waar ga je heen? En waarom ga je weg?
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
    pi_109808031
    quote:
    0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:02 schreef PeuRac het volgende:

    [..]

    Dat is best een stap, waar ga je heen? En waarom ga je weg?
    quote:
    2s.gif Op maandag 2 april 2012 09:58 schreef lubje25 het volgende:

    [..]

    en hoe voelt dat?
    Ja heb gemengde gevoelens, maar over het algemeen ben ik blij dat ik wegga. Ierland is niet meer hetzelfde. Alles is treurig en iedereen werkt zodat de overheid de banken van geld kan voorzien. Erg jammer. Ik ga lekker in de bergen wonen. :Y)
    pi_110674088
    Beste Fokkers,

    Een vriendin en ik willen graag over een maandje richting Ierland. Het zal ons eerste bezoek worden aan dit prachtige land, en aangezien we er maar een week zijn willen we graag een auto huren. Vanuit Dubin richting de Zuid-West kust is een beetje het globale idee.

    Ten tijde van de reis ben ik net 22 en reeds 3,5 jaar in het bezit van een rijbewijs. Ik weet niet hoeveel sites we al hebben afgezocht, maar we hebben nog nergens een (betaalbaar) autoverhuurbedrijf gezien die niet regels als ‘minimaal 23 jaar’ stelt. Soms wordt zelfs gevraagd om al 8 jaar(!) in het bezit te zijn van een rijbewijs. We denken dat het zonder auto een aardig gereis zal worden. Verder proberen we zo low-budget mogelijk te reizen in general aangezien we studenten zijn en niet zoveel te besteden hebben…

    Enige tips voor een autoverhuurbedrijf voor dit soort leeftijden zodat we alsnog onze reis kunnen doorzetten en het niet hoeven te annuleren? We willen zo graag!
    pi_110674272
    Je zou het op deze site kunnen proberen, maar het gaat sowieso niet goedkoop worden
    www.arguscarhire.ie
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
    pi_110676017
    quote:
    0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:25 schreef PeuRac het volgende:
    Je zou het op deze site kunnen proberen, maar het gaat sowieso niet goedkoop worden
    www.arguscarhire.ie
    Thanks :) Wel grappig is, dat bijvoorbeeld vanuit Belfast in Noord-Ierland het veel en veel goedkoper is om een auto te huren. Maargoed, dan zou je dus eerst weer vanuit Dublin - Belfast moeten gaan, extra kosten en reistijd ook weer...
      maandag 23 april 2012 @ 15:18:15 #267
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_110676277
    quote:
    7s.gif Op maandag 23 april 2012 15:11 schreef Vexter het volgende:

    [..]

    Thanks :) Wel grappig is, dat bijvoorbeeld vanuit Belfast in Noord-Ierland het veel en veel goedkoper is om een auto te huren. Maargoed, dan zou je dus eerst weer vanuit Dublin - Belfast moeten gaan, extra kosten en reistijd ook weer...
    Als je toch naar Ierland gaat zou Belfast helemaal geen straf zijn! ;)
    reset
    pi_110676561
    Waarom dan niet op Belfast vliegen?
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
    pi_110678483
    quote:
    0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:18 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Als je toch naar Ierland gaat zou Belfast helemaal geen straf zijn! ;)
    Haha, zitten we nu aan te denken ja :)

    quote:
    0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:25 schreef PeuRac het volgende:
    Waarom dan niet op Belfast vliegen?
    We proberen alles zo goed mogelijk op te loeren en dit wordt misschien nu ons plan :D
      maandag 23 april 2012 @ 19:37:46 #270
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_110687452
    Wij hebben er voor gekozen om met onze eigen auto te rijden, dus met de Eurotunnel naar Engeland en dan door Engeland naar Holyhead om daar de boot te pakken naar Ierland. Kwamen we op ongeveer hetzelfde bedrag als met het vliegtuig (incl extra bagage ivm kamperen) en een auto huren. En dan hebben wij nog geen last van verhogingen ivm leeftijd. Dus misschien ook nog iets om te overwegen.

    Nog 8 weken en dan vertrekken we :D
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
      maandag 23 april 2012 @ 21:47:23 #271
    343786 Isis20
    RFK is watching my shitty post
    pi_110695421
    quote:
    0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:37 schreef SV-tje het volgende:
    Wij hebben er voor gekozen om met onze eigen auto te rijden, dus met de Eurotunnel naar Engeland en dan door Engeland naar Holyhead om daar de boot te pakken naar Ierland. Kwamen we op ongeveer hetzelfde bedrag als met het vliegtuig (incl extra bagage ivm kamperen) en een auto huren. En dan hebben wij nog geen last van verhogingen ivm leeftijd. Dus misschien ook nog iets om te overwegen.

    Nog 8 weken en dan vertrekken we :D
    Jaloers...
    Maar veel plezier :)
    geen.
    pi_110757585
    quote:
    0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:21 schreef Vexter het volgende:
    Beste Fokkers,

    Een vriendin en ik willen graag over een maandje richting Ierland. Het zal ons eerste bezoek worden aan dit prachtige land, en aangezien we er maar een week zijn willen we graag een auto huren. Vanuit Dubin richting de Zuid-West kust is een beetje het globale idee.

    Haak ik even op in. Hier staat ook een reisje naar Ierland gepland in de eerste week van Juni.
    Acht dagen een bezoek brengen aan een van de weinige landen in Europa die ik nog niet bezocht heb (shame on me ;( ).

    Ik lees in het topic dat je misschien beter de westkust kunt gaan bezoeken en daar een week doorbrengen, in plaats van eerst een halve week in Dublin te 'verspillen'?
    Ook stellen mensen voor om via Belfast binnen te komen en daar een auto te huren? Doen ze niet moeilijk als je je britse huurauto meeneemt de grens over naar Ierland dan? Zelf zit ik (gelukkig) alweer bijna 8 jaar aan m'n rijbewijs, dus dat is een kleiner probleem. Vraag me alleen wel af hoe ik een stuur aan de rechterkant ga overleven :{

    Nog aan te raden hostels?
    ..non est vivere sed valere vita est ..
      woensdag 25 april 2012 @ 10:25:18 #273
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_110759204
    quote:
    0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:37 schreef SV-tje het volgende:
    Wij hebben er voor gekozen om met onze eigen auto te rijden, dus met de Eurotunnel naar Engeland en dan door Engeland naar Holyhead om daar de boot te pakken naar Ierland. Kwamen we op ongeveer hetzelfde bedrag als met het vliegtuig (incl extra bagage ivm kamperen) en een auto huren. En dan hebben wij nog geen last van verhogingen ivm leeftijd. Dus misschien ook nog iets om te overwegen.

    Nog 8 weken en dan vertrekken we :D
    Met de boot via Frankrijk is vaak goedkoper, omdat je dan niet nog een overnachting in Engeland hebt ;).
    Met eigen vervoer is sowieso goedkoper dan vliegen, tenminste als je daar ook een auto wilt hebben.
    Ik zou er volgend jaar wel weer naartoe willen, met onze twee honden. Moet alleen even uitzoeken hoe we die dan het beste mee kunnen nemen, want de bootreis is vrij lang (een hele nacht).
    KuikenGuppy
      woensdag 25 april 2012 @ 10:27:44 #274
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_110759271
    quote:
    99s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:25 schreef Augustus_Thijs het volgende:

    [..]

    Haak ik even op in. Hier staat ook een reisje naar Ierland gepland in de eerste week van Juni.
    Acht dagen een bezoek brengen aan een van de weinige landen in Europa die ik nog niet bezocht heb (shame on me ;( ).

    Ik lees in het topic dat je misschien beter de westkust kunt gaan bezoeken en daar een week doorbrengen, in plaats van eerst een halve week in Dublin te 'verspillen'?
    Ook stellen mensen voor om via Belfast binnen te komen en daar een auto te huren? Doen ze niet moeilijk als je je britse huurauto meeneemt de grens over naar Ierland dan? Zelf zit ik (gelukkig) alweer bijna 8 jaar aan m'n rijbewijs, dus dat is een kleiner probleem. Vraag me alleen wel af hoe ik een stuur aan de rechterkant ga overleven :{

    Nog aan te raden hostels?
    Als je Ierland wilt zien, zou ik idd Dublin overslaan. Daar kan je altijd nog een 'stedentripje' naartoe boeken als weekendje weg. Het echte Ierland is de uitgestrektheid, de ruïnes, de kleine dorpjes, de smalle weggetjes, een schaapskudde die ineens oversteekt, omrijden omdat de doorgaande weg onder water staat, etc O+. Dat vindt je niet in Dublin ;).
    Waarom ga je niet met eigen vervoer?
    KuikenGuppy
    pi_110759473
    Dublin vond ik ook niet zo interessant, vond de rest van Ierland veel leuker :D Ook het publeven in de kleinere steden is leuker, meer Ieren in plaats van klemzuipende toeristen/Engelsen.
    En hostels, Sheila's Hostel in Cork en Kinlay in Dublin zou ik overslaan :X. Rowan Tree in Ennis is prima te doen, net zoals Barnacles in Galway en Beach Haven in Tramore. The Railway in Killarney staat mij niet meer zo veel van bij. Iets met teveel alcohol.
      woensdag 25 april 2012 @ 10:51:51 #276
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_110759899
    quote:
    17s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:36 schreef douche-eendje het volgende:
    meer Ieren in plaats van klemzuipende toeristen/Engelsen.
    ...
    Iets met teveel alcohol.
    Je hebt liever klemzuipende Ieren ipv klemzuipende Britten? :D
    reset
    pi_110759909
    quote:
    0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:27 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    Als je Ierland wilt zien, zou ik idd Dublin overslaan. Daar kan je altijd nog een 'stedentripje' naartoe boeken als weekendje weg. Het echte Ierland is de uitgestrektheid, de ruïnes, de kleine dorpjes, de smalle weggetjes, een schaapskudde die ineens oversteekt, omrijden omdat de doorgaande weg onder water staat, etc O+. Dat vindt je niet in Dublin ;).
    Waarom ga je niet met eigen vervoer?
    Goed punt, ik wil het liefste het 'echte' weidse Ierland zien. Als Dublin inderdaad een hoofdstad 'als alle andere' is, dan hoeft dat niet perse.

    Eigen vervoer zou betekenen dat ik eerst de auto naar Ierland moet krijgen, dat zal toch wel meer dan een dag kosten(plus ook weer terug). Op 8 dagen totaal hou ik dan nog maar weinig tijd over om dan door het land zelf heen te rijden.
    ..non est vivere sed valere vita est ..
      woensdag 25 april 2012 @ 10:53:22 #278
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_110759941
    Dublin = Ierland
    als
    Amsterdam = Nederland

    Hoofdstadsyndroom.
    reset
    pi_110760158
    quote:
    0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:51 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Je hebt liever klemzuipende Ieren ipv klemzuipende Britten? :D
    Ja, die zijn leuker.
      woensdag 25 april 2012 @ 19:41:34 #280
    343786 Isis20
    RFK is watching my shitty post
    pi_110780625
    quote:
    17s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:01 schreef douche-eendje het volgende:

    [..]

    Ja, die zijn leuker.
    True that.
    geen.
      donderdag 17 mei 2012 @ 22:03:11 #281
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_111683568
    quote:
    0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:25 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    Met de boot via Frankrijk is vaak goedkoper, omdat je dan niet nog een overnachting in Engeland hebt ;).
    Met eigen vervoer is sowieso goedkoper dan vliegen, tenminste als je daar ook een auto wilt hebben.
    Ik zou er volgend jaar wel weer naartoe willen, met onze twee honden. Moet alleen even uitzoeken hoe we die dan het beste mee kunnen nemen, want de bootreis is vrij lang (een hele nacht).
    We kiezen heel bewust voor de kortste oversteek Engeland-Ierland omdat ik heel slecht tegen bootreizen kan, dus we hopen dat deze 2 uur te overleven is. We vertrekken 's ochtends vanuit Nederland via de Eurotunnel om halverwege de avond aan te komen in Ierland, dus geen overnachting in Engeland. Op de terugweg zullen we anderhalve dag in Londen blijven.
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
      zaterdag 19 mei 2012 @ 04:06:46 #282
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_111732389
    *O* Zo de tickets zijn weer geboekt. midweekje Dublin in Juli *O*
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
      Moderator zaterdag 19 mei 2012 @ 09:04:27 #283
    42184 crew  DaMart
    pi_111733197
    Ik ben eergisteren teruggekomen van een groepsrondreis door Ierland. Via Dublin naar Galway, Limmerick, Killarney en uiteindelijk naar Cork om terug naar huis te vliegen. De reis bracht ons onderweg ook bij Glendalough, Avoca, The Cliffs of Moher, The Burren, The Dingle Peninsula en andere gebieden.

    Maar wat een schitterend land. Mijn camera heeft overuren gedraaid :@ :D.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
      zaterdag 19 mei 2012 @ 10:27:18 #284
    343786 Isis20
    RFK is watching my shitty post
    pi_111734236
    quote:
    17s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:04 schreef DaMart het volgende:
    Ik ben eergisteren teruggekomen van een groepsrondreis door Ierland. Via Dublin naar Galway, Limmerick, Killarney en uiteindelijk naar Cork om terug naar huis te vliegen. De reis bracht ons onderweg ook bij Glendalough, Avoca, The Cliffs of Moher, The Burren, The Dingle Peninsula en andere gebieden.

    Maar wat een schitterend land. Mijn camera heeft overuren gedraaid :@ :D.
    Ja hoor, maak ons maar jaloers... ;(
    geen.
    pi_111737902
    quote:
    17s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:04 schreef DaMart het volgende:
    Ik ben eergisteren teruggekomen van een groepsrondreis door Ierland. Via Dublin naar Galway, Limmerick, Killarney en uiteindelijk naar Cork om terug naar huis te vliegen. De reis bracht ons onderweg ook bij Glendalough, Avoca, The Cliffs of Moher, The Burren, The Dingle Peninsula en andere gebieden.

    Maar wat een schitterend land. Mijn camera heeft overuren gedraaid :@ :D.
    Hoe lang ben je geweest? :)
    ..non est vivere sed valere vita est ..
      Moderator zaterdag 19 mei 2012 @ 13:03:39 #286
    42184 crew  DaMart
    pi_111738112
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:56 schreef Augustus_Thijs het volgende:

    [..]

    Hoe lang ben je geweest? :)
    Acht dagen.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_111739895
    quote:
    17s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:04 schreef DaMart het volgende:
    Ik ben eergisteren teruggekomen van een groepsrondreis door Ierland. Via Dublin naar Galway, Limmerick, Killarney en uiteindelijk naar Cork om terug naar huis te vliegen. De reis bracht ons onderweg ook bij Glendalough, Avoca, The Cliffs of Moher, The Burren, The Dingle Peninsula en andere gebieden.

    Maar wat een schitterend land. Mijn camera heeft overuren gedraaid :@ :D.
    Dan heb je al meer van het land gezien dan ik :D Terwijl ik er al een jaar woon :')
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
    pi_111752115
    Klinkt/ziet eruit als een mooie reis ^O^

    Wat was je zo ongeveer kwijt? :)
    ..non est vivere sed valere vita est ..
    pi_111796463
    Iemand hier enig idee of het mogelijk is om een auto te huren in bijvoorbeeld belfast, en daarna in te leveren op het vliegveld van dublin?

    Normaal gesproken geeft dat geen problemen, maar in dit geval ga je natuurlijk wel met je huurauto de grens over. Hoe moeilijk doen verhuurbedrijven daar?
    ..non est vivere sed valere vita est ..
      Moderator zondag 20 mei 2012 @ 20:12:31 #290
    42184 crew  DaMart
    pi_111797785
    quote:
    99s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:07 schreef Augustus_Thijs het volgende:
    Klinkt/ziet eruit als een mooie reis ^O^

    Wat was je zo ongeveer kwijt? :)
    In totaal iets meer dan 2.000 euro, geloof ik. Inclusief de excursies die we ter plaatse maakten :).
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_111866851
    quote:
    17s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:04 schreef DaMart het volgende:
    Ik ben eergisteren teruggekomen van een groepsrondreis door Ierland. Via Dublin naar Galway, Limmerick, Killarney en uiteindelijk naar Cork om terug naar huis te vliegen. De reis bracht ons onderweg ook bij Glendalough, Avoca, The Cliffs of Moher, The Burren, The Dingle Peninsula en andere gebieden.

    Maar wat een schitterend land. Mijn camera heeft overuren gedraaid :@ :D.
    Ik ben net weg uit Ierland. Heb er 6 jaren gewoond, maar sinds gisteren niet meer. :N

    Mooie reis. Ik vind alleen Limerick niks aan. Je hebt nu ook wel alles gezien. :')
      Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 10:58:33 #292
    42184 crew  DaMart
    pi_111868169
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:13 schreef laforest het volgende:

    [..]

    Ik ben net weg uit Ierland. Heb er 6 jaren gewoond, maar sinds gisteren niet meer. :N

    Mooie reis. Ik vind alleen Limerick niks aan. Je hebt nu ook wel alles gezien. :')
    Ik mis nog wel een stukje in het noorden he :P.

    Limerick was ook vooral een overnachtingsplaats. Veel meer dan de route van het hotel naar het restaurant heb ik niet gezien. Nou ja, naast het uitzicht op de oude kerktoren die bij de afvalverwerking bij de rivier staat dan. En niet te vergeten het kattenvrouwtje van Limerick :P.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_112776776
    Net weer thuis van anderhalve week door Ierland trekken, wat een mooi land ^O^ . Auto gehuurd en daar lekker rond gereden, waarbij we vooral de zuid/west kant aandacht hebben gegeven. Dublin en Belfast even links laten liggen, daar komen we nog wel een keer voor terug.

    Via Kilkenny, Cork, Killarney (Ring of Kerry), Galway (Cliffs of Moher, the Burren, en Connemara) uiteindelijk geeindigd in Londonderry en van daaruit nog een stukje Donegal en Giant steps bezocht.

    Mooie natuur, leuke/gezellige hostels en uitermate aardige B&B-uitbaters. Moet wel zeggen dat de natuur me meer deed dan de steden, hoewel ik misschien geen recht van spreken heb omdat we de twee grootste steden niet bezocht hebben.
    Galway was trouwens een positieve uitzondering op de regel, heel erg gezellig! :Y
    ..non est vivere sed valere vita est ..
      zaterdag 16 juni 2012 @ 23:01:02 #294
    301013 Shispeed
    't lup ut d'n heaand
    pi_112986160
    Ik ben ook van plan om eens naar Ierland te gaan. Ik hoef niet het hele land of alle toeristische trekpleisters te zien, maar ervaar liever het echte Ierland. Ik wil graag de sfeer proeven en rondtrekken (lopend/OV met een rugzak, overnachten op campings of in eenvoudige B&B's/hostels). het gaat me dus vooral om de sfeer, de mensen, de omgeving en leuke dorpjes/stadjes.

    welk gebied is dan aan te raden om heen te gaan? :)
      zondag 17 juni 2012 @ 14:55:40 #295
    301013 Shispeed
    't lup ut d'n heaand
    pi_113004706
    iemand? :)
      maandag 18 juni 2012 @ 03:14:05 #296
    111575 lubje25
    lubjes' stash do not nick
    pi_113037786
    quote:
    10s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:55 schreef Shispeed het volgende:
    iemand? :)
    Ik kan je er helaas weinig over vertellen, ben wel een paar keer in Ierland geweest maar nooit veel van het land gezien :@
    Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
    pi_113039964
    Wij zijn weliswaar met de auto rondgetrokken, maar in het zuidwesten kwamen we wel een aantal wandelaars tegen. Het is ook wel een toeristisch gebied, maar die volgen daar toch een beetje de vaste paden langs de belangrijke plaatsen en de kust.

    Die wandelaars/backpackers trokken vanaf Killarney het schiereiland door, van hostel naar B&B, gewoon over de bergen, om uiteindelijk aan de kust te eindigen. Wel schijnt het op de kaart niet zo ver te zijn, maar ben je wandelend alsnog bijzonder veel tijd kwijt.


    Voor minder toeristisch kan je misschien beter naar Connemara (kwam rustiger (desolaat soms) over op ons, maar nog steeds niet vrij van toeristen) of Donegal (misschien wel erg noordelijk voor je) gaan.
    ..non est vivere sed valere vita est ..
      maandag 18 juni 2012 @ 23:03:57 #298
    301013 Shispeed
    't lup ut d'n heaand
    pi_113079349
    quote:
    99s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:16 schreef Augustus_Thijs het volgende:
    Wij zijn weliswaar met de auto rondgetrokken, maar in het zuidwesten kwamen we wel een aantal wandelaars tegen. Het is ook wel een toeristisch gebied, maar die volgen daar toch een beetje de vaste paden langs de belangrijke plaatsen en de kust.

    Die wandelaars/backpackers trokken vanaf Killarney het schiereiland door, van hostel naar B&B, gewoon over de bergen, om uiteindelijk aan de kust te eindigen. Wel schijnt het op de kaart niet zo ver te zijn, maar ben je wandelend alsnog bijzonder veel tijd kwijt.

    Voor minder toeristisch kan je misschien beter naar Connemara (kwam rustiger (desolaat soms) over op ons, maar nog steeds niet vrij van toeristen) of Donegal (misschien wel erg noordelijk voor je) gaan.
    Donegal is misschien ook wel een goede ja, dat zou ik zelfs kunnen combineren met een bezoekje aan Derry en Belfast :s)
      zaterdag 23 juni 2012 @ 12:51:53 #299
    70017 edcetera
    ...en nog veel meer
    pi_113271733
    quote:
    10s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:03 schreef Shispeed het volgende:

    [..]

    Donegal is misschien ook wel een goede ja, dat zou ik zelfs kunnen combineren met een bezoekje aan Derry en Belfast :s)
    Donegal is prachtig en dan van Derry naar Belfast via de Giant's Causeway langs de kust pakken. Dat laatste staat nog altijd op mijn programma.
    The best firms advertise the least...
      maandag 25 juni 2012 @ 00:22:29 #300
    301013 Shispeed
    't lup ut d'n heaand
    pi_113346321
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 12:51 schreef edcetera het volgende:

    [..]

    Donegal is prachtig en dan van Derry naar Belfast via de Giant's Causeway langs de kust pakken. Dat laatste staat nog altijd op mijn programma.
    nah ik ben van plan lopend te gaan, en misschien wat afstanden overbruggen met het OV, gewoon een tentje en een slaapzak mee. als ik ergens kan overnachten (hostel/B&B of zoiets) doe ik dat en anders zet ik gewoon de tent op. Ik hoef ook niet echt het hele land te zien of toeristische trekpleisters maar meer gewoon eens de sfeer opsnuiven, genieten van de natuur, wat over het land leren en in contact komen met de lokale mensen, en 's avonds een gezellig pubje meepakken. :s)
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')