Post ik een keer hier, zit ie meteen volquote:Op donderdag 1 april 2010 21:38 schreef Cerbie het volgende:
Sorry mensen, vergeet zometeen niet uit te checken, de bus heeft geen gas meer. Op het station staat een andere bus die de rit zal vervolgen.
Je was gewaarschuwdquote:Op donderdag 1 april 2010 21:43 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Post ik een keer hier, zit ie meteen vol
En dat allemaal dankzij jouquote:Op donderdag 1 april 2010 22:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Sinds gister rijden er bussen met Ventura deuren door Hong Kong.
En er zullen nog vele volgen! Mooie nieuwe dubbeldekkers!
quote:Zwitserse bus ingezet voor spitsritten in stad
LEEUWARDEN
Een bus die vorig jaar nog rond de hoogste bergpassen van Zwitserland cirkelde, vervoert nu spitspassagiers in Leeuwarden.
De gele Saurer van Jan Hofstra Reizen uit Drachten wordt door Connexxion ingezet voor zogenaamde ‘versterkingsritten' op lijnen waar veel forenzen en scholieren gebruik van maken.
Daarvoor huurt het vervoersbedrijf al sinds jaar en dag bussen in van derden, zegt woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion. Maar dat zijn zelden zulke opvallende voertuigen als de Zwitserse bus van Hofstra. ,,De Rolls Royce onder de autobussen'', stelt Hofstra.
Bron: Leeuwarder Courant
Ergens tussen Bolsward en Leeuwarden, op lijn 92 (lijkt me geen Citaro G en door zijn groene kleur ook geen Integro)?quote:
Huh? Groene kleur?quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Ergens tussen Bolsward en Leeuwarden, op lijn 92 (lijkt me geen Citaro G en door zijn groene kleur ook geen Integro)?
correct, op lijn 50 lwd-dokkumquote:Op zaterdag 3 april 2010 00:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Huh? Groene kleur?
* BeefRWijker denk dat 't een turks MANnetje is.
Turks mannetje ?:quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
* BeefRWijker denk dat 't een turks MANnetje is.
nee, dankzij mij BLIJVEN ze rijden Dit is aan mijn collegas te dankenquote:
ofquote:Op woensdag 7 april 2010 08:52 schreef marcel.nl het volgende:
Hebben jullie gisteren Railaway gezien ?
[.]
Dat is weer een hoge 17xx minderquote:Op woensdag 7 april 2010 14:12 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Motor van bus in brand
Wessel Bosgraaf
07-04-2010 13:18
SNEEK - Omstreeks 11:45 woensdagochtend werd de brandweer gealarmeerd voor een voertuig in brand bij het NS Station in het noorden van Sneek.
De brandweer die onderweg was naar het NS Station Noord reed langs het Busstation aan de Dr Boumaweg waar een bus in brand bleek te staan. Door nog onbekende redenen had de motor van een bus van connexxion vlam gevat.
De brandweer heeft de brand geblust en heeft de accu's los gekoppeld.
De bus heeft enorme brand schade opgelopen aan de achterkant van de bus.
Achteraf gezien bleek dat de verkeerde locatie door was geven en het dus inderdaad het Busstation aan de Dr Boumaweg moest zijn.
Voor zover bekend zijn hierbij geen geworden gevallen.
Okay, bedankt voor de info. Wel jammer dat zo'n nieuwe bus nu vrijwel niet op de weg is te zien.quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende dat hier gevraagd werd waar de Arriva Citea uithing. Volgens de laatste spots staat deze bus nu bij ESA in Marum
Okay, helemaal duidelijk, bedankt.quote:Op zondag 11 april 2010 16:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Daaraan kan de chauffeur zien of het de goede bus is. Deze staat ook op het dienstkaartje vermeld. Mocht de bus uitgewisseld moeten worden (bijvoorbeeld bij een defect) dan is niet gelijk heel de dienstregeling in de war, maar krijgt een andere bus gewoon dezelfde omloop.
En dat is nou de derde of de vierde keer dat dat kerkhof voorbij komt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:47 schreef FlorentijnH het volgende:
Bussenkerkhof:
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html
zouden ze nog lopen?
Als Arriva ze ook heeft dan is het kennelijk van hogerhand opgelegd, toch?quote:Op maandag 12 april 2010 01:51 schreef busfoto.nl het volgende:
Het is inderdaad opvallend dat er in deze bordjes is geinvesteerd terwijl ik persoonlijk de verwachting heb dat een groot deel van de GVU-bussen met de nieuwe concessie naar de schroothoop gaat (alle LPG-bussen). Mogelijk kunnen ze in de nieuwe hybride bussen geplaatst worden als de vervoerder dan met het systeem doorgaat.
En dat is dan weer een andere verklaring dan die van de joker.quote:Overigens: de displays zijn ook in gebruik om het lijnnummer te tonen. Omdat er buitengewoon vaak een storing zit in de koppeling tussen Infoxx en de richtingdisplays werken deze vaak (ongeveer 5 procent van de bussen) niet. Als op het display kleine cijfertjes staan, is het omloopnummer van de bus. Staat er een groot nummer, dan is dat het lijnnumer (of weet de chauffeur niet hoe het ding in te stellen en staat het omloopnummer in grote cijfers).
Oftewel een hele dure vervanging van de standaard flip nummertjes waar je precies 't zelfde mee bereikt.quote:Het apparaat is dus niet gekoppeld aan Infoxx en moet handmatig worden bediend.
Lijkt me deze te zijn geweest: http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/eelkehendrikhelmholt/quote:Op maandag 12 april 2010 23:35 schreef NoBody122 het volgende:
Wie stond er eergisteren rond het middaguur mijn Maxx-bus, de 8203, te fotograferen aan de stadsbussen-kant van het uitstap-perron?
Die pagina was ik al tegengekomen inderdaad. Het moet dan echter wel een nieuwe fotosessie zijn geweest, die nog niet naar Marty gestuurd isquote:Op dinsdag 13 april 2010 08:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me deze te zijn geweest: http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/eelkehendrikhelmholt/
laatste 2 fotos van EHH op BuzzyBee zijn 12 april in drachten gemaakt wellicht dat vannacht 'jou' foto op buzzybee komtquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die pagina was ik al tegengekomen inderdaad. Het moet dan echter wel een nieuwe fotosessie zijn geweest, die nog niet naar Marty gestuurd is
En ook vandaag rijdt ie (tot half zes) weer z'n rondje.quote:* BeefRWijker ziet op 't ogenblik elke 20 minuten een DO Alliance rijden in Athene op rtl-Z (rtl7) nieuws)
en waar gaan die Citaro G wagens naar toe?quote:Op woensdag 14 april 2010 21:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Veranderingen wagenpark Zaanstreek:
Connexxion schaft 62 nieuwe bussen aan, waarvan een groot gedeelte Citaro L's. Geslachtofferd worden de laatste resterende Citaro G's.
Althans dat is wat ik van een buschauffeur heb gehoord.
Dat had de bussjoof niet gezegd. Zolang ze maar niet naar Almere gaan.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en waar gaan die Citaro G wagens naar toe?
zekers. Alleen ze behoren zo ongeveer tot het oudste mat dat xx rond heeft rijden.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
Laat die Duvedecs maar lekker blijven. Fijne dingen zijn dat
boeiend.. zolang t rijd liever dat dan een procityquote:Op donderdag 15 april 2010 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zekers. Alleen ze behoren zo ongeveer tot het oudste mat dat xx rond heeft rijden.
Waarom niet ?quote:Op donderdag 15 april 2010 17:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet naar Almere gaan.
Weet je 't zeker?quote:Op woensdag 14 april 2010 21:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Veranderingen wagenpark Zaanstreek:
Connexxion schaft 62 nieuwe bussen aan, waarvan een groot gedeelte Citaro L's.
quote:Geslachtofferd worden de laatste resterende Citaro G's.
Sjoofs kennen Citaro's. Sjoofs hebben totaal geen weet van Citea's.quote:Althans dat is wat ik van een buschauffeur heb gehoord.
Maar nog zeker niet bejaard. Ze zijn van dezelfde leeftijd als de Hermes Alliances.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
[.?ouwe? Duvedecs.]
zekers. Alleen ze behoren zo ongeveer tot het oudste mat dat xx rond heeft rijden.
Even mezelf corrigeren. Het zijn natuurlijk 5 Duvedecsquote:Op donderdag 15 april 2010 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vermoed dat er wel wat Citaro G's naar Fryslân komen omdat we hier nog 4 Duvedecs rond hebben karren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Zo hebben zekere anderen weer iets met types onderstel hoewel je daar dus helegaar niks van terug ziet,quote:
Whehe, op de pik gestampt?quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo hebben zekere anderen weer iets met types onderstel hoewel je daar dus helegaar niks van terug ziet,
hè, voertuig fotograaf? En dan hebben ze 't ook nog vaak helemaal mis omdat zo'n bus op meer dan één type onderstel is gebouwd en dan hebben we 't nog niet eens over dat meerdere bustypes op datzelfde type onderstel kunnen zijn gebouwd.
Zo ken Ik een zekere voertuig fotograaf die daar nog wel eens de mist mee ingaat
Dat zou ook kunnen, maar ik wacht het af.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Weet je 't zeker?
Op Busfreaks wordt daarover met geen woord gerept. Daar hebben ze 't alleen maar over Citea's
(en Ambassadors).
Klopt. Tussen CS en Willemsplein.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:56 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: OViB
Is dit nou in Arnhem?
Nee hoor, meer iets dat er spontaan een aantal spreekwoorden boven kwamen drijven bij die opmerking van jou, en de onweerstaanbare behoefte om daar iets mee te doenquote:
De een z'n valhalla is den ander z'n hel.quote:Ik ga binnenkort onze mooie deurtjes maar eens in het walhalla van Wright, Alexander Dennis en Plaxton bekijken
Hindert niet hoor, Watson, dat wist ik ook niet.quote:Op zaterdag 17 april 2010 02:10 schreef NoBody122 het volgende:
Ik wist niet, dat daar ook Fryskers rondreden.
Klopt, gelukkig ben ik heidenquote:Op zaterdag 17 april 2010 08:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De een z'n valhalla is den ander z'n hel.
Overigens is Plaxton tegenwoordig (al weer) onderdeel van Alexander Dennis.
Wie belt de Telegraaf?quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hindert niet hoor, Watson, dat wist ik ook niet.
alkmaar?quote:Op zondag 18 april 2010 13:00 schreef Gnittoo het volgende:
http://www.openbaarvervoe(...)rgman/100417_035.jpg
verdwaalde qbuzz?
Klopt. Was Kubus 2048 die een besloten ritje hadquote:
Ja en we weten dat het een Qbuzz bus is. Maar wie ziet dat op die bus staan ?quote:Op zondag 18 april 2010 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Was Kubus 2048 die een besloten ritje had
info via een ander forumquote:Op zondag 18 april 2010 14:37 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja en we weten dat het een Qbuzz bus is. Maar wie ziet dat op die bus staan ?
Ik niet in ieder geval... .
[ afbeelding ]
Bij welke foto ben je nu? 321 te gaanquote:
Bezig Buzzje, die komt nog 's ergens, was eerder ook al in Ridderkerk, Zoetermeer e.o.quote:Op zondag 18 april 2010 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Was Kubus 2048 die een besloten ritje had
Pure poezie.quote:Even een mooi busje die ik graag in het zonnetje wil zetten.
Door Ben Vos
Dit keer wil ik graag deze Mooie touringcar bus van Happy Bus.
Uit Apeldoorn Met Chaufeur Leen achter het stuur .
Die ook tevens eigenaar is van dit een mansBedrijf.
Even in het Zonnetje zetten.
Turkse MANnetjes kunnen ook heel goed roken:quote:
Inderdaadquote:Op maandag 19 april 2010 00:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Turkse MANnetjes kunnen ook heel goed roken:
[..]
Reed afgelopen vrijdag op lijn 71quote:Op maandag 19 april 2010 20:13 schreef NoBody122 het volgende:
Amba 1851 dook gisteren ook ineens weer op in Leeuwarden.. Die had ik al een tijd niet meer gezien.
t stoeltje er voor klapt dus ook tegen die bak aanquote:Op maandag 19 april 2010 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de Fryskers gaan ze het oplaadpunt voor de ov-flopkaart bij de achterdeur hangen. Ziet er niet uit.
[ afbeelding ]
Foto is gemaakt met mijn mobieltje, dus excuses voor de mindere kwaliteit
Dat is op een andere plek dan ik in gedachten had.quote:Op maandag 19 april 2010 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de Fryskers gaan ze het oplaadpunt voor de ov-flopkaart bij de achterdeur hangen.
Vanwege de vreemde knikken in de paal, neem ik aan?quote:Ziet er niet uit.
Wat is er mis mee dan?quote:
Maar dat is dan wel degene met mazzel als er een vrachtauto achter in klapt.quote:Op maandag 19 april 2010 21:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
t stoeltje er voor klapt dus ook tegen die bak aan
Ergens over heen gereden dat twee verschilende lekken heeft veroorzaakt?quote:
Iets overbelicht, maar voor het doel om aan te geven waar het ding komt is de foto wel geschiktquote:
Ik kan jou ook nooit even uit het oog verliezen hé...quote:
ow de sjoof die vanmiddag een 1700 afragte ook niet :pquote:Op maandag 19 april 2010 22:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik kan jou ook nooit even uit het oog verliezen hé...
uhm dat weet ik niet meer hoorquote:Op maandag 19 april 2010 23:12 schreef NoBody122 het volgende:
De 1739 toevallig, die ik gisteren met alle tederheid behandeld heb gedurende mijn gehele dienst?
Zuig daar maar 's een "punt" aan.quote:Den Haag CS.
Door Ben Vos
Dit keer heb ik wat mooie HTM bussen.
Op het Busplatform van het Centraalstation.
Met mijn camera vast mogen leggen.
Tijdens mijn bezoek.
Dat ik Gisteren 18 April aan onze Hofstad Den Haag heb gebracht.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:51 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zuig daar maar 's een "punt" aan.
... en Rotterdam.quote:Op zondag 18 april 2010 16:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bezig Buzzje, die komt nog 's ergens, was eerder ook al in Ridderkerk, Zoetermeer e.o.
[.]
Die O408 is nu in Groningen. Gaat er binnenkort er uit bij Arriva.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:49 schreef NoBody122 het volgende:
Afgelopen zondag stond er op de Connexxion-stalling in Dokkum overigens een blauwe Integro van Arriva touring, wagennummer 71xx..
Normaal staat daar altijd een Mercedes O408 in de groene Arriva-kleuren, die volgens mij door de weeks gebruikt wordt voor (besloten) groepsvervoer.
Jammer. O408'en zijn fijne bussen (al is het al aardig wat jaartjes geleden dat ik er nog in heb gezeten, in de NoordNed-tijd).quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die O408 is nu in Groningen. Gaat er binnenkort er uit bij Arriva.
ja als in.. stikkertje? of complete maxx uitdossing?quote:Op donderdag 22 april 2010 14:34 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn momenteel volgens mij meer bussen als 'Maxx' bestempeld, dan nodig is. Je zult ze dus wel vaker buiten Leeuwarden aantreffen
Stickertje in de meeste gevallen.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja als in.. stikkertje? of complete maxx uitdossing?
tja dit was geen stikkertje maar de complete uitdossiing :pquote:Op donderdag 22 april 2010 15:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Stickertje in de meeste gevallen.
Voor Cxx is het in beide gevallen een Maxx-bus en men maakt in principe geen onderscheid tussen hoe dat is gemarkeerd.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja dit was geen stikkertje maar de complete uitdossiing :p
de gemeente leeuwarden ook nietquote:Op donderdag 22 april 2010 15:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Voor Cxx is het in beide gevallen een Maxx-bus en men maakt in principe geen onderscheid tussen hoe dat is gemarkeerd.
nooit meer dan 11 euroquote:Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
http://www.9292ov.nl/9292/asp/Tarief.asp?wat=T1&va=D&sn=-1&vrg=&pa=225~treinstation~alkmaar~0~treinstation~leeuwarden~0~~~0~11125~51689~18207~57892~0~0~2010-4-22+16:25~%20{!cvv|~2~E:\inetpub\9292website\9292\pictogrammen\~/9292/pictogrammen/~.gif~D~&pn=&pc=D&pnn=&pcn=&cv=treinstation&cn=treinstation&ci=quote:Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
Daar komt Connexxion op een gegeven moment vanzelf wel achter denk ik. Ik heb geen idee, welke eisen er vanuit de gemeente in die consessie zitten.quote:
Officieel ¤11,70 (zonder korting). Als je om een dagkaartje vraagt (waarmee je hetzelfde -en meer- kunt): ¤11,-quote:Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
Een hele simpele vraag met een moeilijk antwoord.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
Alleen in ochtend spits (voor 09:00).quote:Op donderdag 22 april 2010 16:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Officieel ¤11,70 (zonder korting).
En die zijn dus geldig vanaf 09:00 (op werkdagen) en er is geen korting mogelijk.quote:Als je om een dagkaartje vraagt (waarmee je hetzelfde -en meer- kunt): ¤11,-
In de spitsen (meervoud) kan daar een euro bijkomen.quote:Als je met strippen reist, is het 20 strippen.
Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing, totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent. Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[...korting...]
waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?!quote:Op donderdag 22 april 2010 18:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing, totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent. Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner.
Wat die spitstoeslag betreft i.c.m. strippen; in theorie heb je gelijk, echter wordt die, voor zover dat tot nu toe bleek, iedere keer dat het 'op de werkvloer' ter sprake kwam, amper gehandhaafd door de collegae.
Zo moeilijk is het dus allemaal niet, geachte heer Holmuis.
Nonsens, het betekend dat je antwoord dus uitgebreider moet zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing,
Vertel dat de DUO-IB groep maar eens:quote:totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent.
En dus ook met de gereduceerde dagkaart.quote:Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner.
'Amper' is niet hetzelfde als 'helemaal niet', vandaar mijn welbewust gekozen woordkeus "kan".quote:Wat die spitstoeslag betreft i.c.m. strippen; in theorie heb je gelijk, echter wordt die, voor zover dat tot nu toe bleek, iedere keer dat het 'op de werkvloer' ter sprake kwam, amper gehandhaafd door de collegae.
Jammer, doch helaas, Knilles. Tijd voor een opfris cursus?quote:Zo moeilijk is het dus allemaal niet, geachte heer Holmuis.
Wat heeft dat ritje uiteindelijk gekost dan? Jij reist toch ook gereduceerd op 315/320?quote:Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?!
maw.. staan die regels ergens na te lezen? dan gaat dat de volgende keer dus gewoon mee en heeft de sjoof te stempelen ipv mij op kosten te jagen! imet dat wan product wat ze OV-Chipkaart noemen..
2,80 ofzo.. maar daar gaat t niet om.. k wou met een roze kaart (omdat ik het SIMPEL WEG VERTIK om saldo op die faalkaart te zetten, en k sta nu dus negatief ) maar nee.. de sjoof vond dat ik maar met die faalkaart moest :/quote:Op donderdag 22 april 2010 19:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat heeft dat ritje uiteindelijk gekost dan? Jij reist toch ook gereduceerd op 315/320?
Ow, dacht even dat 't over 350 ging.quote:
quote:maar daar gaat t niet om.. k wou met een roze kaart (omdat ik het SIMPEL WEG VERTIK om saldo op die faalkaart te zetten, en k sta nu dus negatief ) maar nee.. de sjoof vond dat ik maar met die faalkaart moest :/
Alles is bij 't oude toch, zolang het NVB tariefsysteem (ook) nog geldt?quote:want ze mochten geen roze stempelen?!
studentenov-chipkaart.nlquote:Tenzij in het kader van de introductie van de OV-chipkaart door het ministerie van Verkeer en Waterstaat anders is bepaald geldt in Nederland voor alle bussen en trams van de stads- en streekvervoerbedrijven en de Waterbus Dordrecht het systeem van Nationale Vervoer Bewijzen.
Lijkt mij dat je die Studenten OV-chip kaart gewoon als zichtkaart/kortingskaart kuntquote:•In gebieden waar je nog niet in en uit hoeft te checken (zie alinea In- en uitchecken: waar wel
en waar niet), reis je in de kortingsuren met je Studenten OV-chipkaart, in combinatie met een
roze strippenkaart of een papieren (trein-)kaartje.
Tsja, 45-strippenkaartje halen zit er dan waarschijnlijk niet meer in of 't moet bij de supermarkt zijn morgen ochtend vroeg. Kost je 11,25 per rit (je moet neem ik aan ook nog een keer weer terug ook) en de 5 strippen die overblijven kun je later gewoon opmaken in Alkmaar. Of je nou wel of niet die toeslag moet betalen maakt niet zoveel meer uit, het blijft overall goedkoper en je kunt op elke bus (over)stappen in zowel Alkmaar als Leeuwarden binnen een tijdsbestek van 3.5 uur.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:12 schreef RubenK het volgende:
Ik moet morgen heel vroeg weg dus ik denk dat ik gewoon kan uitgaan van 11,70
Heb geen korting of wat dan ook.
ja maar dr zit hier wel OV-FAALkaart apparatuur :/quote:Op donderdag 22 april 2010 21:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ow, dacht even dat 't over 350 ging.
[..]
[..]
Alles is bij 't oude toch, zolang het NVB tariefsysteem (ook) nog geldt?
[..]
studentenov-chipkaart.nl
[..]
Lijkt mij dat je die Studenten OV-chip kaart gewoon als zichtkaart/kortingskaart kunt
gebruiken net als in gebieden waar nog geen OV-chipkaart apparatuur is geinstalleerd.
Lees 't nog 's een keertje over, volgens mij was 't redelijk duidelijk: Ov-faalkaart = OV test kaartquote:Op donderdag 22 april 2010 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar dr zit hier wel OV-FAALkaart apparatuur :/
Vandaar dat 't ook gefaseerd ingevoerd wordt.quote:alleen echt stabiel is het niet
Onzin dus; waarom zou je meteen al allemaal tekst gaan zitten typen, als de kans klein is dat al die info ook daadwerkelijk relevant is.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nonsens, het betekendt dat je antwoord dus uitgebreider moet zijn.
Het feit alleen al dat hij z'n vraag hier stelt betekendt dat hij totaal niet over zijn vraag heeft nagedacht en aan ons vraagt dat voor hem te doen. Kwestie van invoelen.
Alléén met de roze strippenkaart dus. Wat snap je daar niet aan?quote:[..]
Vertel dat de DUO-IB groep maar eens:
■ korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
Nee dus.quote:[..]
En dus ook met de gereduceerde dagkaart.
Och ja als je persé op de theorie af wilt gaan, i.p.v. de daadwerkelijke feiten, zodat je je gelijk kunt halen; be my guest.quote:[..]
'Amper' is niet hetzelfde als 'helemaal niet', vandaar mijn welbewust gekozen woordkeus "kan".
quote:[..]
Jammer, doch helaas, Knilles. Tijd voor een opfris cursus?
Dramacursusje, Folkert? Waar zal ik je aanmelden? Wellicht dat het dan nog eens wat wordt met jouw invoel-skills.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:12 schreef RubenK het volgende:
Ik moet morgen heel vroeg weg dus ik denk dat ik gewoon kan uitgaan van 11,70
Heb geen korting of wat dan ook.
Dat is naar ons gecommuniceerd vanuit de organisatie. Het kán natuurlijk wel zijn, dat het op andere QLiners dan 350 en 351 weer anders ligt, maar er staan in die communicatie geen specifieke lijnen vermeld geloof ik..quote:Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?!
maw.. staan die regels ergens na te lezen? dan gaat dat de volgende keer dus gewoon mee en heeft de sjoof te stempelen ipv mij op kosten te jagen! imet dat wan product wat ze OV-Chipkaart noemen..
maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? )quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is naar ons gecommuniceerd vanuit de organisatie. Het kán natuurlijk wel zijn, dat het op andere QLiners dan 350 en 351 weer anders ligt, maar er staan in die communicatie geen specifieke lijnen vermeld geloof ik..
In principe wel ja, zolang jij je IBG OV-chipkaart daarbij maar kunt laten zien. Voor de zekerheid zou je eventueel de Cxx klantenservice eens kunnen bellenquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? )
Volledige informatie is altijd relevant.quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Onzin dus; waarom zou je meteen al allemaal tekst gaan zitten typen, als de kans klein is dat al die info ook daadwerkelijk relevant is.
Kom kom, Knilles, ouwe student, heb je nou werkelijk zo'n lage dunk vand de mensen hier dat ze daar in trappen? Roze strippenkaarten op de trein, 't moet ook niet gekker worden.quote:[.■ korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner.]
Alléén met de roze strippenkaart dus. Wat snap je daar niet aan?
Ja dus. Staat gewoon in de lijst met geldige kaartsoorten.quote:[.bus dagkaart.]
Nee dus.
quote:Bus dagkaart (NVB tafief)
Vertel dat maar tegen de pasagier die net die ene Alkmaarse of Heerenveense sjoof treft.quote:[.amper NE nooit.]
Och ja als je persé op de theorie af wilt gaan, i.p.v. de daadwerkelijke feiten, zodat je je gelijk kunt halen; be my guest.
Dat zei ie dus, "dat je alleen maar met roze strippenkaart (als korting) mag reizen".quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? )
Maar in deze dus overbodig. Jammer voor je.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:06 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Volledige informatie is altijd relevant.
Hadden we het hier over de trein? Nee. Dat ten eerste. Ten tweede; jij citeert dat zinnetje, niet ik.quote:[..]
Kom kom, Knilles, ouwe student, heb je nou werkelijk zo'n lage dunk vand de mensen hier dat ze daar in trappen? Roze strippenkaarten op de trein, 't moet ook niet gekker worden.
Dagkaartjes met korting bestaan niet, dus die kun je niet met korting krijgen. Nee dus.quote:
Dus dat kan ik natuurlijk onmogelijk serieus nemen, dat snap je vast wel.quote:[..]
[..]
En over dat persé je gelijk willen halen, dat lijkt me toch echt op jezelf te slaan want ik heb 't en jij wilt 't.
Netjes van die chauffeurquote:Op zaterdag 24 april 2010 08:59 schreef RubenK het volgende:
Gisterochtend vroeg met de 350 geweest Leuk ritje maar ging niet helemaal goed in het begin.
De bus die mij naar leeuwarden zou brengen was een Volvo, maar we waren nog niet eens 3 minuten vertrokken en er was iets mis waardoor we meteen naar het CXX opstelterrein gingen.
Hier bleek dat de Volvo al sinds het station koelwater lekte alsof er gewoon enorme gaten in de onderkant zaten Ik heb een foto, zal hem later vandaag even plaatsen.
Na een buswissel (voor een Integro ) vervolgden we weer onze weg, en kwamen uiteindelijk zelfs 5 minuten te vroeg aan
Ondanks dat het 7:20 was kreeg ik een dagkaart Leuk tripje was het
quote:
Dat past niet zo op de Lege Heareweiquote:Op zondag 25 april 2010 21:09 schreef Gnittoo het volgende:
geleed op lijn 54? zou ik niet blij van worden.
Is prima te doen. Heb lijn 51 ook al eens geleed gereden, richting Dokkumquote:Op zondag 25 april 2010 21:09 schreef Gnittoo het volgende:
geleed op lijn 54? zou ik niet blij van worden.
ik kon gisteren amper holwerd doorkomen met de 1851, had weer iemand z'n auto net na de bocht geparkeerd.quote:Op zondag 25 april 2010 21:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is prima te doen. Heb lijn 51 ook al eens geleed gereden, richting Dokkum
Zou het er echter niet op willen wagen met een Citaro G, wat lijn 51 richting Dokkum betreft...
Mja, als je de bochten wat ruimer op kunt zetten zou het net moeten kunnen. Anders heb je idd een probleem.quote:Op zondag 25 april 2010 22:19 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik kon gisteren amper holwerd doorkomen met de 1851, had weer iemand z'n auto net na de bocht geparkeerd.
brug in oudkerk heb ik ook een keertje mogen doen met een gelede volvo, niks aan het handje. met een citaro kun je het wel vergeten, no way dat ik daarmee door oudkerk ga.
Jammer dat er nog 3 blijven. Daarnaast heb je nog de vloot van Taxi NOF die Leeuwarden wmb te vaak aan doetquote:Op zondag 25 april 2010 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
Hoorde vandaag trouwens op de werkvloer, dat de 10m-Ambassadors van Maxx Alkmaar allemaal naar Leeuwarden gaan komen en daar alle Maxx Fryskers gaan vervangen.. Op de streek blijven er in Leeuwarden slechts 3 Fryskers over
Die stond er gisterochtend nog niet in ieder gevalquote:Op zondag 25 april 2010 22:19 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik kon gisteren amper holwerd doorkomen met de 1851, had weer iemand z'n auto net na de bocht geparkeerd.
brug in oudkerk heb ik ook een keertje mogen doen met een gelede volvo, niks aan het handje. met een citaro kun je het wel vergeten, no way dat ik daarmee door oudkerk ga.
En dan heb je op andere stallingen waarschijnlijk ook nog wel een handje vol Fryskers. Ik denk, dat je ze straks echter nog maar op een paar (kleinere) lijnen tegenkomt, waaronder uiteraard jouw huislijntjequote:Op zondag 25 april 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jammer dat er nog 3 blijven. Daarnaast heb je nog de vloot van Taxi NOF die Leeuwarden wmb te vaak aan doet
Helaas wel ja. Ik weet nog van vroeger dat de FRAM op een zondagochtend wel eens een nog bijna gloednieuwe Duvedec inzette op de 22 Gelukkig bij xx ook eens meegemaakt, maar het zit er niet meer in, omdat er veel te weinig mensen mee reizen.quote:Op zondag 25 april 2010 22:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dan heb je op andere stallingen waarschijnlijk ook nog wel een handje vol Fryskers. Ik denk, dat je ze straks echter nog maar op een paar (kleinere) lijnen tegenkomt, waaronder uiteraard jouw huislijntje
Enige kans daarop is, dat er weer eens een keer bussen te weinig zijn op de stalling (lees: alleen maar gelede bussen), op het moment dat er een chauffeur, die op 22 moet, één nodig heeft.quote:Op zondag 25 april 2010 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Ik weet nog van vroeger dat de FRAM op een zondagochtend wel eens een nog bijna gloednieuwe Duvedec inzette op de 22 Gelukkig bij xx ook eens meegemaakt, maar het zit er niet meer in, omdat er veel te weinig mensen mee reizen.
precies op die momenten reis ik nietquote:Op zondag 25 april 2010 22:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Enige kans daarop is, dat er weer eens een keer bussen te weinig zijn op de stalling (lees: alleen maar gelede bussen), op het moment dat er een chauffeur, die op 22 moet, één nodig heeft.
Bij mijn weten heeft die bus idd in Fryslân gezeten jaquote:Op maandag 26 april 2010 21:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Reed de 8118 ooit in Friesland?
Zo ja, dan is deze verhuisd naar Lisse.
Sjeesus mina, hoe oud was je toen, dat is meer dan 14 jaar geleden.quote:Op zondag 25 april 2010 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Ik weet nog van vroeger dat de FRAM op een zondagochtend wel eens een nog bijna gloednieuwe Duvedec inzette op de 22
Jaar of 7 denk ikquote:Op maandag 26 april 2010 23:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Sjeesus mina, hoe oud was je toen, dat is meer dan 14 jaar geleden.
Die 'gloednieuwe' Duvedec rijdt hier al niet meer.
quote:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Reden deze daar in die tijd soms ook rond?
Nee hoor, die is ruim 17 jaar oud.quote:
Idd., nou je 't zegt:quote:en komt niet bij de FRAM vandaan maar bij de GADO
Die luxe staat niet meer op kenteken (of 't moet op een ander kenteken zijn).quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:08 schreef marcel.nl het volgende:
Wat betreft die Gado gelede Alliance. Waren er twee, die nu beiden bij Vlastuin rijden.
Schorten. Vermoedelijk omdat ie als showbus op een bussenshow heeft gestaan.quote:De eerste, 7119 heeft van die randen onderlangs.
Ik denk dat 't gwoon een uitvoerings kwestie is. B91 is ook een nieuw model en die waren ook zowelquote:Die tweede, 7120 is gelijk het nieuwere model Alliance met een vlakke onderrand.
En zo nee?quote:Op maandag 26 april 2010 21:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Reed de 8118 ooit in Friesland?
Zo ja, dan is deze verhuisd naar Lisse.
Ik zat gisteren in de 8118 op lijn 59 (Nieuw Vennep-Lisse).quote:
Wellicht dat hij op zeer korte termijn naar Leeuwarden komt en dat ze die reclame er maar vast op geplakt hebben?quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zat gisteren in de 8118 op lijn 59 (Nieuw Vennep-Lisse).
De nog niet verwijderde reclame voor een hogeschool in Leeuwarden verried zijn afkomst.
tis gewoon een reclame bus boeiend dattie daar reclame maakt voor de NHL ( vermoed ik )quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wellicht dat hij op zeer korte termijn naar Leeuwarden komt en dat ze die reclame er maar vast op geplakt hebben?
Er rijden helemaal geen 10-meter Ambassadors bij maxx Alkmaar. Nooit (bij maxx Alkmaar) gereden ook.quote:Op zondag 25 april 2010 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
Hoorde vandaag trouwens op de werkvloer, dat de 10m-Ambassadors van Maxx Alkmaar allemaal naar Leeuwarden gaan komen en daar alle Maxx Fryskers gaan vervangen.. Op de streek blijven er in Leeuwarden slechts 3 Fryskers over
Het was een posterreclame, geen totaalreclame.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wellicht dat hij op zeer korte termijn naar Leeuwarden komt en dat ze die reclame er maar vast op geplakt hebben?
En hier heb je ze nog een keer:quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:44 schreef marcel.nl het volgende:
Hier staan ze nog alletwee:
[ afbeelding ]
en hier staat de 7120 zonder schorten
[ afbeelding ]
Tenzij je natuurlijk deze oude grande dame bedoelde:quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[.veel nieuwer.]
Nee hoor, die is ruim 17 jaar oud.
[.GADO.]
Idd., nou je 't zegt:
[ afbeelding ]
Hoe, dat staat er wel bij.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:11 schreef rietjeszuiger het volgende:
haha, hoe krijg je dit nou voor elkaar: bus zit vast
Die dingen zijn dan ook niet gemaakt om het gras mee te maaienquote:Op woensdag 28 april 2010 18:11 schreef rietjeszuiger het volgende:
haha, hoe krijg je dit nou voor elkaar: bus zit vast
quote:Op woensdag 28 april 2010 19:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hoe, dat staat er wel bij.
Bij die hoofd foto kun je je nog wel wat bij voorstellen maar wat er in het hoofd van die sjoof
is omgegaan om dwars door de bergingen van die huizen heen te willen is me een raadsel.
ook de Kubussen die onder ZOF vallen \o/quote:Op woensdag 28 april 2010 18:30 schreef NoBody122 het volgende:
Reizigen met Connexxion-bussen is komende koninginnedag in geheel Fryslân weer gratis, met uitzondering van de QLiners
Plek zat om daar even heen en terug te steken, wou je zeggen.quote:
je vergeet dat de doorsnee buschaffeur daar niet meer bij stil staat he..quote:Op woensdag 28 april 2010 20:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Plek zat om daar even heen en terug te steken, wou je zeggen.
Een cirkeltje draaien lijkt me echter niet zo handig en blijkbaar was achteruit steken het probleem met die meesturende Schenk.
Jij had 'm gewoon boven op die verdrijfstenen vastgezet, daar op die splitsing.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je vergeet dat de doorsnee buschaffeur daar niet meer bij stil staat he..
Zegt me niks, in welke regel van welk verkeersreglement staat dat?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:20 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Overigens, wat ik vergeten was, ik heb ooit eens van een sjoof begrepen dat je helemaal niet achteruit mag rijden zonder een begeleider die aanwijzingen geeft en het overige verkeer regelt.
doen ze op heerenveen anders vaak genoegquote:Op woensdag 28 april 2010 21:20 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Overigens, wat ik vergeten was, ik heb ooit eens van een sjoof begrepen dat je helemaal niet achteruit mag rijden zonder een begeleider die aanwijzingen geeft en het overige verkeer regelt.
Waarschijnlijk geldt de buffer als 'eigen terrein'?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doen ze op heerenveen anders vaak genoeg
En wat ook nog wel de moeite van het vermelden waard is, is dat die dingen in de knikvergrendeling schieten als je bij het achteruitrijden een knik van zoveel graden krijgtquote:Op woensdag 28 april 2010 21:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je vergeet dat de doorsnee buschaffeur daar niet meer bij stil staat he..
Had ik een keer bijna bij een gelede Citaro in Groningen gezien. Sjoof nam een bocht te ruim en zorgde er met het achteruit rijden voor dat de voorkant behoorlijk haaks op de achterzijde kwam te staan. Ging net goed.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En wat ook nog wel de moeite van het vermelden waard is, is dat die dingen in de knikvergrendeling schieten als je bij het achteruitrijden een knik van zoveel graden krijgt
Daar krijg je hem dan niet meer zomaar uit.
en dan had ik t niet over de bufferquote:Op woensdag 28 april 2010 21:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geldt de buffer als 'eigen terrein'?
Het kwam ter sprake toen we een keer bij (toen nog) Hotel Friesland in W.werf voor de slagboom
stonden en dat vermaledijde ding niet open ging. Dan moet je dus een honderd meter of zo terug en
een hoek van meer dan 90 graden maken richting Den Oever terwijl je niks uit die richting ziet aankomen.
Quatsch.quote:Overigens, wat ik vergeten was, ik heb ooit eens van een sjoof begrepen dat je helemaal niet
achteruit mag rijden zonder een begeleider die aanwijzingen geeft en het overige verkeer regelt.
Spraakgebrek?quote:
Had ik afgelopen maandag ook nog bijna met een Duvedec... Was even vergeten dat je het stuur daarvan niet zo heerlijk helemaal door kan draaienquote:Op woensdag 28 april 2010 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had ik een keer bijna bij een gelede Citaro in Groningen gezien. Sjoof nam een bocht te ruim en zorgde er met het achteruit rijden voor dat de voorkant behoorlijk haaks op de achterzijde kwam te staan. Ging net goed.
ram liever een paar procitys naar de knoppenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Had ik afgelopen maandag ook nog bijna met een Duvedec... Was even vergeten dat je het stuur daarvan niet zo heerlijk helemaal door kan draaien
[offtopic]quote:Op donderdag 29 april 2010 03:23 schreef 2cv het volgende:
TVP
Waren ze weer bezig?quote:
Verbazingwekkend, hoe je daar toen al op die foto stond, Gnit. Geen 'spat' veranderd.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:33 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Ondergelopen landschap tussen Gaastmeer en Idsega, met een bus van de ZuidWestHoek. Op de achtergrond is Idsega te zien.
uhuhquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waren ze weer bezig?
De meest beruchte reeks in PTA, de busrukkers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Eens. heb volgens mij alle bussen in York op de foto gezet afgelopen paar dagen En een paar bij de bootquote:
quote:Op woensdag 28 april 2010 21:19 schreef busfoto.nl het volgende:
Nou niet gaan schelden hè, wij zijn 'bussenrukkers'.quote:Hoi jongens,
quote:een paar dagen geleden kwam ik tijdens een reis in Ramallah, Palestina een aantal Alliance B91 tegen die in de jaren '90 waren aangeschaft met geld van de Nederlandse ontwikkelingshulp. De bussen vallen op door afwijkende front.
Wat leuke plaatjes staan hier:
http://busfoto.nl/foto/index.php?cat=55
Hebben ze daar alleen maar gelijkvloerse kruizingen?quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde, maar één set deuren
Hebben ze andere dan, daar in GB?quote:
vooral wel, en de viaducten zijn wat hoger. e vrachtwagens zijn ook een stuk hoger dan bijonsquote:Op vrijdag 30 april 2010 21:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hebben ze daar alleen maar gelijkvloerse kruizingen?
[..]
Hebben ze andere dan, daar in GB?
Zou niet misstaan, idd. Op een vrachtwagen dan, hè.quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vooral wel, en de viaducten zijn wat hoger. De vrachtwagens zijn ook een stuk hoger dan bij ons
[ afbeelding ]
Zelfs de importbakjes zijn niet alles...
Vervoersbedrijven geven als reden op dat ze de onterechte claims van passagiers die tussen de achterdeuren geklemd zouden zijn willen voorkomen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde, maar één set deuren
Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt... Maar ja, tot een paar maanden terug kwamen veel deuren in de UK nog van de plaatselijke busdeurenfabriek aldaar, het is niet voor niks dat het leeuwendeel van de Britse deuren nu uit Bolsward komtquote:Op vrijdag 30 april 2010 21:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vervoersbedrijven geven als reden op dat ze de onterechte claims van passagiers die tussen de achterdeuren geklemd zouden zijn willen voorkomen.
Althans dat is wat het motief van Lothian Buses (stadsvervoersbedrijf Edinburgh) was om van alle oude ongelede bussen de tweede deur uit te bouwen en de nieuwe exemplaren direct enkeldeurs te kopen.
In Londen rijden overigens wel standaardbussen met twee sets deuren en geldt ook een 'gesloten instap'-reglement.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt...
Was 't niet een Ambassdor, die een sjoof heeft doodgemaakt?quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt... Maar ja, tot een paar maanden terug kwamen veel deuren in de UK nog van de plaatselijke busdeurenfabriek aldaar, het is niet voor niks dat het leeuwendeel van de Britse deuren nu uit Bolsward komt
Ja, klopt De sjoof die de bus via de voordeuren verliet, terwijl hij dat via de achterdeuren had moeten doen... In de bedrijfsongevallen categorie "ff het vlees in de gehaktmolen aanduwen met mn blote hand" dus...quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Was 't niet een Ambassdor, die een sjoof heeft doodgemaakt?
Ah, vandaar dat ze alle gehaktmolens uit die serie Ambassdors hebben vervangenquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, klopt De sjoof die de bus via de voordeuren verliet, terwijl hij dat via de achterdeuren had moeten doen... In de bedrijfsongevallen categorie "ff het vlees in de gehaktmolen aanduwen met mn blote hand" dus...
Bij de 8166 in ieder geval wel.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat ze alle gehaktmolens uit die serie Ambassdors hebben vervangen
Je hebt 't dus persoonlijk uitgeprobeerd?quote:
Ik heb de 8166 zelf gezien, maar niet uitgeprobeerd.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je hebt 't dus persoonlijk uitgeprobeerd?
Arriva schijnt ze te gaan kopen voor de concessie Overijssel...quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde, maar één set deuren
maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Ziet er goed uit. Komt een jaartje proefrijden in Lw.
Amba is het budgetmodel, Citea schijnt wat luxer en beter te zijn,als ik de VDL folder mag gelovenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:57 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba.
als ze dat jaar proefrijden nou met de procity hadden gedaan
Daar hebben ze wel geluidsisolatie ingedaan?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Amba is het budgetmodel, Citea schijnt wat luxer en beter te zijn,als ik de VDL folder mag geloven
De Citea is een integraal gebouwde bus die weer redelijk traditioneel gebouwd is.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:57 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba.
Veel engelse bussen rijden dan tegenwoordig ook op een onderstel uit Eindhoven.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:44 schreef Cerbie het volgende:
Britse bussen! Was afgelopen week in Londen en die nieuwe dubbeldekkers zien er leuk uit, maar hebben hetzelfde motorgeluid als een Amba
Sterker nog, ze bouwen reeds bestaande exemplaren om om uit te leveren aan test projectjes als Rotterdam en Enchede.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:55 schreef marcel.nl het volgende:
Het blijft merkwaardig dat Citea's alleen in een enkel exemplaar ergens, schijnbaar op proef, worden ingezet. Eerst Arriva Groningen, Veolia Maastricht en Connexxion Leeuwarden.
idd..quote:Op zondag 2 mei 2010 22:52 schreef marcel.nl het volgende:
Dat roetfilter doet het toch minder goed dan die sticker doet geloven.. .
Hij was even op Citromobiel dit weekend Maar heb er nog niks aan gedaanquote:Op donderdag 29 april 2010 16:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[offtopic]
Is de enige echte Fok!stok inmiddels alweer op pad?
Ach, dat is ook watquote:Op maandag 3 mei 2010 00:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hij was even op Citromobiel dit weekend Maar heb er nog niks aan gedaan
Kenteken is BX-LP-12 en dat is dus een gloednieuwe busquote:Op woensdag 5 mei 2010 08:15 schreef marcel.nl het volgende:
uit de reportage op OpenbaarVervoer in Boskoop lees ik dat het busnummer 4003 is van Syntus.
Maar ik blijf het raar vinden dat het kenteken BT.... is terwijl er al crica een jaar bussen BV... rondrijden.
Die felblauwe Overijsselse bus is niet van een presentatie. Dit was een vroeg ontwerp voor de huisstijl, die toen in het bestek voor de aanbesteding werd opgenomen. Voor de voertuigschouw die ergens in het najaar plaatsvond hebben een aantal vervoerders een bus in die kleuren bestickerd.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:35 schreef marcel.nl het volgende:Trouwens; waarom zien bussen er in de praktijk anders uit dan de eerste presentaties doen geloven ?
Helemaal mee eens, en dat geldt niet alleen voor die Overijsselse, maar ook de Groningse/Drenthse bussen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:32 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Ik kan er eigenlijk alleen maar blij mee zijn dat de uiteindelijke huisstijl er anders uitziet dan dat lelijke felle blauw uit de allereerste ontwerpen.
[..]
Ik vind die kleurstelling in het GGD-gebied juist wel mooi nu.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:52 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, en dat geldt niet alleen voor die Overijsselse, maar ook de Groningse/Drenthse bussen.
Ik vind de kleurstelling rond Rotterdam wel mooi, dat zilvergrijs van RET en dezelfde kleurstelling alleen oranje blauwe streep bij Qbuzz. Alleen die zilvere connexxions van Spijkenisse vind ik weinig aan.
De kleurstelling van de nieuwe Zuid Holland Hybrides vind ik trouwens helemaal geen porum.
En wat betreft de fusies: Arriva => DB en Veolia+Transdev, gaat een saai beeld geven, zeker op het spoor.
Ik vond arriva blauw/gebroken wit/gele streep altijd erg mooi, nooit begrepen waarom die spurts rood werden.
Geen idee. De huidige Connexxion Ambassadors hebben ook deurknoppen, maar dan anders uitgevoerd. Ik vraag het even voor je na.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:30 schreef Ofyles2 het volgende:
@BastiaanL: Ik zie dat de ALE 120 voorzien is van drie deurknoppen. Betekent het dat Syntus op de stadsdienst van Zwolle een 'open instap'-beleid invoert?
'Brilletje'?quote:Op woensdag 5 mei 2010 08:15 schreef marcel.nl het volgende:
uit de reportage op OpenbaarVervoer in Boskoop lees ik dat het busnummer 4003 is van Syntus.
Maar ik blijf het raar vinden dat het kenteken BT.... is terwijl er al crica een jaar bussen BV... rondrijden.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:52 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
De kleurstelling van de nieuwe Zuid Holland Hybrides vind ik trouwens helemaal geen porum.
Was een wens van de opdrachtgever. In dit geval de provincie Groningen. Fryslân had die wens niet, maar vanwege de uitwisselbaarheid van het materieel is het dan beter om alles in 1 kleur te doen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:52 schreef marcel.nl het volgende:
Ik vond arriva blauw/gebroken wit/gele streep altijd erg mooi, nooit begrepen waarom die spurts rood werden.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:00 schreef BastiaanL het volgende:
Dat is gewoon Connexxionhuisstijl
De uiteindelijke kleurstelling voor de hybrides wordt iets met wit en blauw.
Misschien dat dat iets zegt over jouw stelligheid?quote:Heb me rotgezocht op internet, maar ik kan er geen plaatjes van vinden. Iemand anders wel?
Nope, sorry. Dit was het Van Hool design voor de promobus voor onder andere de Lijn in Belgie en later hier in Nederland.quote:
idd..quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:42 schreef Ofyles2 het volgende:
Dit is klotenieuws
Nee, dit is die goeie ouwe tijd:quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:56 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: Busfreaks forum
Ah, die goeie ouwe tijd
Dat is een, eveneens goeie, nog oudere tijdquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:10 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, dit is die goeie ouwe tijd:
[ afbeelding ]
en dit vind ik echt stoere bussen om te zien en om te horen:
[ afbeelding ]
Stellig ben ik alleen als ik zeker weet dat ik het juist hebquote:Op woensdag 5 mei 2010 22:52 schreef BeefRWijker het volgende:Misschien dat dat iets zegt over jouw stelligheid?
Is gewoon een grapjas geweest die even wat gesoept heeft. Deze is naar ik meen al zeker twee jaar oud.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
Wat is dit nou weer ? (weekreportage OViB)
Een tamelijk nieuwe Arriva Citaro G in gele stickering met Gado erop, tegenover Groningen CS
[ afbeelding ]
Ten eerste is het de verkeerde kleur geel en ten tweede is de persoon die bij de rechterkoplamp loopt ook mee geschilderd.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is gewoon een grapjas geweest die even wat gesoept heeft. Deze is naar ik meen al zeker twee jaar oud.
gok gewoon een tekort aan geleden wagensquote:Op maandag 10 mei 2010 17:22 schreef NoBody122 het volgende:
Het is vrij normaal, dat er doordeweeks op een paar ritten lijn 97 een gelede rijdt. Dat die soms praktisch leeg is, is ook vrij normaal; de drukte zit hem meestal maar in 1 richting en om zo'n rit te rijden, zal die bus toch echt eerst naar het beginpunt van zo'n rit moeten rijden. Natuurlijk is het dan het efficiëntst, als hij dat meteen op de lijn kan doen. Waarschijnlijk is het dus dat, wat je gezien hebt vanochtend
Wat lijn 12 betreft; geen idee.. Ofwel een versterkingsrit, bovenop de gewone dienstregeling, of een tekort aan geledes..
hebben ze daar ook al van die lelijke horken!quote:Op maandag 10 mei 2010 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Alexander
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Groot-Brittannië
Locatie: York
Datum: 28 april 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens vakantie van Alex en Odette in Engeland
Exclusief.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hebben ze daar ook al van die lelijke horken!
en daarbij..quote:Op maandag 10 mei 2010 23:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Exclusief.
Wat voor model is 't eigenlijk want hij lijkt zelfs nog korter dan onze ALX200's.
Ik vind hem wel mooi.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hebben ze daar ook al van die lelijke horken!
ca. 1.5 meter voor het einde van dat hok zit een deur, men loopt daar nog een beetje achter wat betreft de gelijkvloerse uitstapquote:Op maandag 10 mei 2010 23:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en daarbij..
de DEUREN staan niet eens op de foto :/
Ik wist niet dat Berkhof een Den Oudsten gemaakt heeft.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:45 schreef Je-zus het volgende:
Erg pijnlijk, dat berkhof logo op een echte bus te moeten zien
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/dannyverburg/
Verscheidene zelfs en andersom ook. Maar geen B88's zover ik weet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:01 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Berkhof een Den Oudsten gemaakt heeft.
jamaar Alexxxxx is de deuren idiootquote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:16 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik vind hem wel mooi.
De deuren aan de andere kant zal alleen voor zijn denk ik, dat is zo vaak in Engeland.
hey, ik was op vakantie!quote:
Nadat ie er eerst 's lekker overheen heeft geplast .... ?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
drie keer raden wie die noodknop persoonlijk heeft ingepakt en klaargezocht en zo trouwens
de springveer is inmiddels vervangen door een roestvast exemplaar bij de nieuwe modellenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nadat ie er eerst overheen heeft geplast .... ?
(nog 5 posts te gaan tot nieuw topic)
k vind t een lelijke oplossing zo :pquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de springveer is inmiddels vervangen door een roestvast exemplaar bij de nieuwe modellen
Na het succes in Nederland, nu ook in Belgiëquote:
dan maar hopen dat t een ex-connexxion barrel isquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Na het succes in Nederland, nu ook in België
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |