abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_24992459
Een leuke accommodatie in Kroatie kan je vinden op de site www.Croatia-Hrvatska.com

Ten tweede .. de mooiste vrouwen komen uit Split (Splicanka) en niet uit Sibenik.
De vrouwen uit Split staan daar bekend voor !

KiCo
Nista contra Splita
pi_25005175
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:06 schreef KiCo het volgende:
Een leuke accommodatie in Kroatie kan je vinden op de site www.Croatia-Hrvatska.com

Ten tweede .. de mooiste vrouwen komen uit Split (Splicanka) en niet uit Sibenik.
De vrouwen uit Split staan daar bekend voor !

KiCo
Ja ok, maar das dus een los hotel boeken en dan heb je ook een losse vlucht nodig, ik zoek meer een reispakketje!
pi_25037772
Wie weet een goede camping in Rovinj?
Ik ga samen met mijn man, geen kinderen (dus daar hoeven we geen rekening mee te houden), we gaan rond 25 juli 2005 en voor twee weken.

Ik ken er verschillende, maar ik had graag wat persoonlijke ervaringen van mensen!

[ Bericht 37% gewijzigd door Koningin op 11-02-2005 12:05:36 ]
pi_25068476
Ik ga met 5 kameraden deze zomer vakantie houden in Kroatië, Porec om precies te zijn. We gaan er met de auto heen. We hebben er echt zin, het lijkt mij echt een prachtig land.

Ik heb eens zitten zoeken op wat er daar te doen is.... Kan iemand die al eens in Kroatië is geweest mij vertellen wat ik beslist moet zien. Plitvice wil ik eigenlijk graag doen/zien maar dat is toch nog minimaal 260 kilometer van Porec en over die wegen lijkt me dat wat teveel. Ik wil dr niet alleen een strand vakantie van maken dus....wat moet ik nou beslist gaan doen als ik daar in de buurt ben??
pi_25070706
Ik ben zelf meerdere malen in Kroatie geweest, 1x Kraljevica, 1x Vsar en 1 x Porec.

Leuke uitstapjes kunnen zijn:
Plitvice meren, zeker doen, tis een pokke eind rijden, maar je krijgt er zeker wat voor terug, zeer mooie natuur, en je ziet de binnenlanden van Kroatie (moet ik wel zeggen dat ik naar de Plitvice meren ben geweest in '98 ofzo, en er toen nog veel sporen van de oorlog waren, ga er van uit dat je nu minder een "ramptoerist" bent als ik toen was...)
Vanuit Porec gaat volgens mij dagelijks een bootverbinding naar Venetie, hoef je zelf vrij weinig voor te doen, want je wordt vanzelf door tig mensen aangesproken of je mee wil...denk dat wij rond de 50-60 euro eraan kwijt waren, dat is incl boottocht, gids ter plaatse, en uiteraard wordt er op de boot van alles verkocht, zoals gondeltochten etc.
Grotten van Postojna, dit ligt in slovenië, zeker als je met eigen auto gaat is dit erg makkelijk te doen, ff route zoeken en je bent er binnen ik geloof 2 uur zeker wel, entree is vrij prijzig voor de begrippen aldaar, geloof iets van 17 euro, maar daarvoor ga je met een treintje de grotten in, om daar met een gids (eng-dui) een wandeling van anderhalf uur te maken. Bovendien is Postojna zelf erg goedkoop, terrasje pakken kan daar nog leuk zijn.
Boottochtje, zijn er verschillende, die naar Rovinj (noemen het ook wel 't Venetie van Istrië, beetje dubbel als je dus ook Venetië bezoekt) )kan erg leuk zijn, gecombineerd met BBQ aan boord en smiddags snorkelen. maar ook keus uit vele andere boottochtjes, zoals die met glazen bodem etc.
Zijn hele mooie mountainbike routes, zelf fietsen huren of onder begeleiding, heel leuk, maar niet met 50 graden.....
en buiten dit om zijn er heel veel leuke plaatsjes die zeer zeker de moeite waard zijn van het bezoeken. Umag, Pula, Rovinj, Vsar, Porec zelf, Opatja, der is ook nog zon kunstenaarsdorp, maar kan helaas ff niet op de naam komen nu...

Veel plezier!
What doesn't kill you makes you stronger
pi_25070984
Hey thanks man! HIer heb ik zeker wat aan!!! Dat van die grotten in Postojna ga ik nog even uitzoeken. Dat is volgens routenet maar 110km dus goed te doen. Zo'n boottocht met een BBQ klinkt ook erg goed!
Ik heb dr nu al zin in
pi_25073195
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:06 schreef KiCo het volgende:

Ten tweede .. de mooiste vrouwen komen uit Split (Splicanka) en niet uit Sibenik.
De vrouwen uit Split staan daar bekend voor !

KiCo
new_moon en ik waren al tot de consensus gekomen dat het Dalmatie betreft. De laatste keer dat ik het heb gecheckt lagen zowel Sibenik als Split beiden nog in Dalmatie
pi_25082204
Plitvice meren zijn zeker de moeite waard! Wij gaan er ook zeker heen!
  woensdag 9 maart 2005 @ 00:21:09 #184
112998 rustig
come wander with me
pi_25433982
Een aantal dagen geleden heb ik met mijn vriendin een reis naar Kroatie geboekt.

Het plaatsje waar we naartoe gaan heet Crikvenica.

Hebben meer mensen -behalve _oxygen_- enige ervaring met dit plaatsje? Anything? Alles is welkom!


Daan

[ Bericht 3% gewijzigd door rustig op 09-03-2005 00:53:38 ]
Those who do not feel the music think the dancer mad.
pi_25452326
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 00:21 schreef rustig het volgende:
Een aantal dagen geleden heb ik met mijn vriendin een reis naar Kroatie geboekt.

Het plaatsje waar we naartoe gaan heet Crikvenica.

Hebben meer mensen -behalve _oxygen_- enige ervaring met dit plaatsje? Anything? Alles is welkom!
Daan
Geen slechte keuze, het ligt tenminste niet meer in Istra, maar is nog wel behoorlijk toeristisch. Je moet zeker eens oversteken naar het eiland Krk of Cres. Verder naar het zuiden zou nog beter (=mooier) zijn. Het eiland Hvar in dat geval en natuurlijk Dubrovnik, maar dat is te ver als je geen vervoer hebt. Plitvice is - alhoewel het er stervensdruk is met toeristen - zeker de moeite waard. Een dagtrip naar Zagreb ook.

Verdere info: http://www.crikvenica-info.com/engl/pozicija_eng.htm
pi_26173033
Ga van de zomer ook naar Kroatie toe, met negen vrienden

Ga met 538 beachmasters naar camping Materada in Porec met de bus

beetje feesten, relaxe, zonnen enzo daar aan de kust
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:21:39 #187
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26251050
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat je niet verkeerd afslaat en plotseling in Bosnie Herzegovina op een mijnenveld omringde straat rijdt (zoals iemand die ik ken die dat wat jaartjes terug deed) En toen ie bij een wegversperring kwam van een stel lui met veel wapens en zo, te horen kreeg dat het front een eindje verderop lag, en die plastic zakken aan het prikkeldraad betekende dat daar mijnen lagen. Like EVERYWHERE!
En toen maar weer terug gereden volgend de "veilige" route die door de militairen werd aangeraden (een andere als op de heenweg) die leide door aan puin geschoten dorpjes..
Hey, dit is mij ook overkomen! Maar ja, mijn oma woonde dan ook pal aan de frontlinie, heeft ons veel sloffen sigaretten gekost om door die verdomde checkpoints te komen en om dan nog verkeerd te rijden ook
quote:
Nee, daar in nu geen kans op, dat is verleden tijd. Maar ik zou zeggen, let vooral op het verkeer. Verder is het er niet vreselijk druk op de weg, en je moet weten hoe je in de bergen moet rijden. Dus bergaf terugschakelen en op de motor remmen, ipv telkens de rem te gebruiken.
En je moet je ook niet gek laten maken door de politie, ze gebruiken allerlei tactieken om toeristen het geld afhandig te maken. Politiemensen op de Balkan zijn de grootste mietjes ooit, laat ze je niet intimideren, is nergens goed voor. Als ze verkeersovertredingen uit hun duim zuigen, zeg ze dan maar niet al te vriendelijk dat ze het kunnen stoppen where the sun don't shine, en je probleem is opgelost.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_26289959
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:21 schreef desaparacido het volgende:

En je moet je ook niet gek laten maken door de politie, ze gebruiken allerlei tactieken om toeristen het geld afhandig te maken. Politiemensen op de Balkan zijn de grootste mietjes ooit, laat ze je niet intimideren, is nergens goed voor. Als ze verkeersovertredingen uit hun duim zuigen, zeg ze dan maar niet al te vriendelijk dat ze het kunnen stoppen where the sun don't shine, en je probleem is opgelost.
Dit is mijn collega dus overkomen en die heeft het op een fantastische manier opgelost! Hij werd met z'n auto aangehouden door 2 zeer jonge politieagenten (echt van amper 20 jaar, vol puberteit-pukkels nog) omdat hij zogenaamd een kilometer eerder over een doorgetrokken streep was gereden. Hij moest aan de Sloveense grens stoppen en meekomen.
Hij is uitgestapt en heeft gewoon volgehouden niet over die streep te zijn gereden. Toen moest hij z'n papieren afgeven en dat deed hij dus niet, waarna ze hem sommeerden binnen te komen in het politiekantoor aan de grens. Hij zag dat daar mensen stonden te roken en zij dat hij daar niet naar binnen ging omdat hij allergisch of zo was voor de rook.

De ene agent begon toen een heel verhaal over arrogante Nederlanders die hij wel eens een lesje zou leren en dat hij niet moest denken er mee weg te komen als hij in Kroatie op vakantie was. Toen sloeg mijn collega toe. Hij was namelijk in Kroatie voor zijn werk en had in de dagen ervoor een aantal meetings gehad met Kroatische partners bij verschillende ambasades. Hij wees de agent op het feit dat hij alleen was en of de agent wel in de gaten had dat hij hier voor zaken was. Dat had de agent dus niet in de gaten. Hij heeft toen gezegd dat hij de dag ervoor de minister van Justitie had gesproken en dat hij die ging bellen. Hij heeft toen 1 van onze Kroatische partners gebeld en die heeft zich tegen de agent voorgedaan als de (onder)ministers van Justitie.

Nog nooit iemand zo zien zweten als dat agentje....
pi_26332513
Ga met een maat van mij naar Porec,vraagje zitten daar wel wat kroegen of discotheken ?
10 dagen in een appartement en met de auto daar naar toe.
heb erwel zin ...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:39:18 #190
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_26891612
Mensen ik hoor het al jullie hebben nog geen moer gezien van Kroatie en hebben nu al je oordeel klaar liggen, Kroatie is erg varierend en neit in 1,2,3,4,10 vakanties helemaal te zien dus al die mensen die het zogenaamd gezien hebben blijf maar lekker weg,tis toch al weer veeeeels te druk geworden, voor de feestbeesten onder ons heb ik een goeie tip, vergeet Istrie ga ietsje zuidelijker naar Noord Dalmatie naar het eiland Pag plaatsje Novalja Zrce Beach, paar discotheken pal aan een schitterend zand/fijn kiezelstrand met 24uurs partys en allerlei festiviteiten op het strand, IBIZA IS ER NIX BIJ!! ff n linkje www.novalja.com/papaya en www.novalja.com echt die DJ's die daar afgelopen jaren gedraaid hebben zo n dikke party sfeer heb ik nog nooooit (zelfs hier in amsterdam niet) mee gemaakt..dit is echt DA SHIT neem t maar aan van n Kroaat..voor de rest die gene die in split was en allemaal rolstoelers vorbij zag komen...euh kweet niet wanneer je er bent geweest maar volgens mij was dat n groep rolstoelers die vakantie kwamen houden want zoveel meer als hier in nl zal je niet zien, Kroatie is n mediteraan land met een van de meeste zonneuren van europa met 1300 eilandjes en een helehoop watervallen en andere nationale parken, schitterende bossen met wolven,beren,slangen en lynxen en een zee waar ieder ander land jaloers op zou zijn, in istrie zal je veel beton stranden zien, iets zuidelijker kom je al snel op mooie (fijne) kiezelstranden en zandstranden..Veel plezier in Kroatie en de prijs is nog steeds super gunstig,half liter cocktail voor 2 euries ja euuuuh in italie,spanje dus echt wel minimaal 10eur...Laterrr c ya in Dalmatia!!! (daar ben ik dan 2 maanden per jaar te vinden)
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:43:24 #191
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_26891744
sorry je moet neit denken dat Kroatische agenten mietjes zijn want als je ze niet met respect behandeld zullen ze je het leven heeeel zuur maken, een nederlandse vriend van mij is daar gecrasht op de weg met n gehuurde scooter terwijl hij geen rijbewijs had en neit verzekerd was..nou geloof me die agent omdat hij met respect werd behandeld heeft hem flink geholpen terwijl hij hem ook flink wat centen afhandig had kunnen maken, de politie daar is niet meer zo corrupt maar wel streng (endat hoort ook) denk niet met n grote bek er vanaf te komen want ze rammen je ter plaatste tegen de grond.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:45:41 #192
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_26891806
KiCo jij ook hier Split/Kastela je Zakon!!!
  woensdag 11 mei 2005 @ 10:54:56 #193
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26906899
quote:
de politie daar is niet meer zo corrupt maar wel streng (endat hoort ook) denk niet met n grote bek er vanaf te komen want ze rammen je ter plaatste tegen de grond.
Daj, ne kenjaj. Dat 'tegen de grond rammen' gebeurt niet, omdat die mietjes de kont aan het kussen zijn van de EU landen in de ijdele hoop ooit toegelaten te worden.

Droom maar lekker verder in je droomwereldje
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:01:12 #194
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_26910631
je zal wel n sloveen (kenjaj???)zijn ofzo maar ik zal zeggen probeer het maar n keer =))
en over konte kussen gesproken ik geloof dat nederland daar wel ff t beste in is, want als kroatie kont had gekust waren ze nu al in de eu geweest. ik denk eerder dat je die kont van de politie mag kussen haha (kom er al 24 jaar en ben er geboren dus ik heb de hele evolutie van de politie daar gezien)Laterrrr Adio
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:03:07 #195
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_26910689
en by the way dream on als je n knal voor je bakkes heb gehad desprate cido
pi_26911935
gezellige vent om een biertje mee te drinken in Kroatie, die Croat
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:44:49 #197
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_26921752
zekers nooit klachten gehad :>
pi_26931706
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:39 schreef Croat het volgende:
=knip=
Tsja, ben blij dat jij niet je "oordeel klaar hebt liggen". Als je twee maanden per jaar in Dalmatie zit, dan zie je zelf verder ook niet zoveel van Kroatie (oh natuurlijk Oost Slavonie telt voor jou ook niet mee natuurlijk; Slobodna Dalmacija !).
Ten tweede noem mij eens 5 gelegenheden in Istrie, Zagreb, Sibenik, Split en Dubrovnik (of welke willekeurige plaats dan ook waar jij voor 14 tot 16 kuna's (laten we je 2 euro's ruim nemen) een halve liter cocktail kunt krijgen. Dat lukt je misschien is de buurt van Slatina of Durdevac, maar echt niet in de gebieden die jij noemt.

Verder heb je gelijk als je het hebt over de zee, de bossen en de beesten. En inderdaad, een ieder die alleen Istra (en natuurlijk het beruchte dagje Plitvice) heeft gezien, heeft geen donder van Kroatie gezien. Dalmatie is prachtig, Krka veel mooier dan dan Plitvice en dan praten we maar niet over de Dalmatische ladies ....
pi_26931772
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:43 schreef Gurb het volgende:
gezellige vent om een biertje mee te drinken in Kroatie, die Croat
Tsja, het blijven ustashas. Daar veranderd niemand iets aan ...
pi_26931779
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:43 schreef Gurb het volgende:
gezellige vent om een biertje mee te drinken in Kroatie, die Croat
Voor mij alleen Ozjujsko
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')