abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:28:11 #76
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_81574333
hou je maar van de domme...dat past wel in het straatje
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_81574567
Ik vraag je nu vriendelijk te stoppen hiermee, want het gaat nergens om. Je doet net alsof ik hier ben om "rel" te schoppen, maar dat zou ik dan toch op een heel andere manier doen?

Of is serieus meedoen tegenwoordig relschoppen geworden?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81575526
Als er iemand deftig op de hoogte is van Tempeliers ed. is het Demolay wel
Merlin !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_81575563
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:58 schreef UncleScorp het volgende:
Als er iemand deftig op de hoogte is van Tempeliers ed. is het Demolay wel
Merlin !
Niemand die dat in twijfel trekt toch?
Gaat mij erom dat ik hier het verwijt krijg te trollen en bij "jullie" te horen en daar zit ik niet op te wachten. Als dat mijn intentie was had ik hier wel wat grappige one-liners zitten plaatsen, nietwaar?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 13:22:06 #80
249559 crew  Lavenderr
pi_81576275
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:16 schreef DeMolay het volgende:
15e eeuw.... deel van de kerk wat orde der tempeliers was...proest

ik dacht laat ik ook eens op jullie manier reageren
Edit: zie FB.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lavenderr op 18-05-2010 13:44:13 ]
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 11:51:00 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173636124
Ik las op de wiki van baphomet dat deze "god" voor het eerst voorkomt in transcripten van inquisitie van de tempeliers.. Ze zouden deze aanbeden hebben.

Zou dit een verzinsel zijn van de inquisitie of zouden de tempeliers echt tijdens hun taak gekozen hebben voor een andere god... :)

Ik vond dit wel een leuk weetje waar ik achter kwam na het kijken van de film "the devil rides out"

waar baphomet er best wel lievig uitziet.



Ander grappig detail is dat baphomet ook wel mahomet (mohammed in het latijn) genoemd werd :P wat weer een onderdeel is van de islam.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 07-09-2017 12:03:45 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173636243
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik las op de wiki van baphomet dat deze "god" voor het eerst voorkomt in transcripten van de tempeliers.. Ze zouden deze aanbeden hebben.

Zou dit een verzinsel zijn van de inquisitie of zouden de tempeliers echt tijdens hun taak gekozen hebben voor een andere god... :)

Ik vond dit wel een leuk weetje waar ik achter kwam na het kijken van de film "the devil rides out"

waar baphomet er best wel lievig uitziet.

[ afbeelding ]

Ander grappig detail is dat baphomet ook wel mahomet (mohammed in het latijn) genoemd werd :P wat weer een onderdeel is van de islam.
Mooie kick ;)
Hij kijkt bijna goeig uit zijn ogen :D
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 12:00:29 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173636275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mooie kick ;)
Hij kijkt bijna goeig uit zijn ogen :D
Het is een film uit 1968 en er zitten nogal wat dingen in die wel leuk zijn kwa esotherie zo komt het eko eko azarak erin voor en praten ze over een mogelijke ipsissimus... beetje crowleyaans etc. toch wel grappig dat mensen die met "magick" bezig zijn toch vaak uit dezelfde bronnen vissen.... Ook als het gaat om populaire 'horror'...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173637608
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is een film uit 1968 en er zitten nogal wat dingen in die wel leuk zijn kwa esotherie zo komt het eko eko azarak erin voor en praten ze over een mogelijke ipsissimus... beetje crowleyaans etc. toch wel grappig dat mensen die met "magick" bezig zijn toch vaak uit dezelfde bronnen vissen.... Ook als het gaat om populaire 'horror'...
Komt in oude Engelse literatuur ook veelvuldig voor. Zoek maar eens op de Liber iuratus Honorii

Ik heb dat ooit ook moeten transcriberen.

quote:
When wycked sprites ware gathered to gether, intending to sende devils in to the hartts off men, to the
entente thay wolde dystroy all thinges profytable for mankynde, and to corrupte all the whole worlde, even to the uttermost off there powr, sowing ipocrysye and envy, and rooting bysshops and prelates in pryde, even the pope him selfe and his cardenalles
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 13:22:53 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173637648
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:20 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Komt in oude Engelse literatuur ook veelvuldig voor. Zoek maar eens op de Liber iuratus Honorii
Ah boeiend rond dezelfde tijd als de inquisitie dus, vermoedelijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173637873
Voor de users die hier net komen binnenvallen een samenvatting over de geschiedenis van de Tempeliers:

Er zijn maar weinig organisaties ’een grotere bron voor mythen en legenden dan de orde van de tempeliers. Begonnen als een broederorde ter bescherming van pelgrims, geëindigd in een massavervolging wegens ketterij, of helemaal nooit geëindigd?

Oprichting tempeliersorde

Er zijn verschillende bronnen die schrijven over de oprichting van de orde. Zo schrijft de aartsbisschop Willem van Tyrus (1130-1185) dat de orde in 1118 werd opgericht door de Edelman Hugo van Payns (1070-1136) met als doel het beschermen van alle pelgrims in het heilige land. Andere bronnen suggereren echter dat de orde al eerder is opgericht.

Grondregels tempeliers

De tempeliers leefden volgens strenge regels. Zo moesten nieuwe leden al hun bezittingen afstaan aan de orde, waren er strikte kledingregels en moesten de tempeliers vroom, gehoorzaam en sober leven. In beginsel is het voor monniken verboden om bloed te vergieten. Om de pelgrims in het heilige land te kunnen beschermen moest er daarom een uitdrukkelijke oproep vanuit de kerk worden gedaan om afreizende pelgrims te beschermen.

Succes van de tempeliersorde

De tempeliers vierden hun hoogtijdagen tijdens de tweede kruistocht (1145-1149). De orde was mede door de grondregel van het afstaan van land en bezittingen een enorm rijke orde geworden. Door dit enorme kapitaal en de enorme aanwezigheid in Europa en het Midden-Oosten van de orde fungeerden deze als een soort bank. Zo bedachten de tempeliers de zogenaamde schuldbrief, een bewijs van nog te ontvangen geld.

De koning en de tempeliers

Ook de Franse koning Filips de Schone (1268-1314) had schulden bij de orde. Door zijn oorlogen met Engeland was de koning al vanaf zijn aantreden verantwoordelijk voor financiële problemen van het land. Tijdens deze eerste regeringsjaren wilde Filips de tempelieren juist betrekken bij het bestuur. Zo was de koning volgens sommigen aanwezig bij inwijdingsceremonies in de tempel van Parijs. Deze goede verhouding was echter van korte duur, want toen er in de Franse adellijke kringen geruchten begonnen te circuleren over heidense praktijken binnen de orde sloeg koning Filips compleet om.

Vervolging van de tempeliers

Toen Esquin de Florian, een deserterende tempelier, koning Filips vertelde dat de geruchten klopten besloot de koning tot actie over te gaan. In de vroege ochtend van 13 oktober 1307 liet hij zijn officieren zo’n 15000 mensen arresteren. Hieronder waren arbeiders, horigen en bedienden van de tempeliers. Koning Filips vorderde alle bezittingen van de gearresteerden en verkocht hun landerijen. De tempeliers werden aangeklaagd voor ketterij, afgodenaanbidding en homoseksuele praktijken.

Mythevorming tempeliers

Veel tempelieren gaven na zware martelingen toe aan de beschuldigingen, zo ook leider van de tempelieren Jacques de Molay. Later nam hij deze beschuldigingen weer terug. De Molay werd in 1314 schuldig bevonden van ketterij en moest branden op de brandstapel. Met de dood van de laatste leider van de tempeliers werd meteen de eerste legende geboren. Zo zou De Molay op de brandstapel een vloek hebben uitgeroepen over koning Filips de Schone en paus Clement. Ze zouden beiden de dood vinden voor het einde van het jaar. Zijn vloek kwam uit, want paus Clement stierf een jaar later en koning Filips kwam voor het einde van het jaar om het leven tijdens een jachtpartij. Een andere mythe die wordt gelinkt aan de executie van Jacques de Molay is het gerucht dat de tempeliers helemaal niet waren verdwenen. Ze zouden zijn opgegaan in de orde van de vrijmetselaars, en tevens de Franse revolutie in gang hebben gezet om wraak te nemen op het Franse koningshuis uit naam van De Molay. Van deze geruchten en mythes valt wetenschappelijk niet veel te onderbouwen, maar dat de tempeliers tot op de dag van vandaag een bron van inspiratie zijn voor verhalen en legendes, staat zonder meer vast.

http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/mysterie-van-de-tempeliers/
pi_173642324
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik las op de wiki van baphomet dat deze "god" voor het eerst voorkomt in transcripten van inquisitie van de tempeliers.. Ze zouden deze aanbeden hebben.

Zou dit een verzinsel zijn van de inquisitie of zouden de tempeliers echt tijdens hun taak gekozen hebben voor een andere god... :)

Ik vond dit wel een leuk weetje waar ik achter kwam na het kijken van de film "the devil rides out"

waar baphomet er best wel lievig uitziet.

[ afbeelding ]

Ander grappig detail is dat baphomet ook wel mahomet (mohammed in het latijn) genoemd werd :P wat weer een onderdeel is van de islam.
Zou het kunnen dat de verwijzing baphomet dus wijst op een bekering naar de islam van bepaalde leden toen waarna ze verketterd zijn geraakt op deze wijze?
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 17:52:46 #88
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_173642564
Fijn die samenvatting, Lavenderr!!
A child is born with no state of mind.
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 17:53:04 #89
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_173642567
Ik zie dat er nog geen theorieën zijn ingebracht over een mogelijk verband met de Jezuïeten. :P
A child is born with no state of mind.
pi_173642743
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:52 schreef SuperHartje het volgende:
Fijn die samenvatting, Lavenderr!!
Ja, leuk weer eens leven op dit topic ;)
Al klopt de samenvatting niet helemaal, want De Molay is nog onder ons :P
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 19:12:22 #91
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_173643864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, leuk weer eens leven op dit topic ;)
Al klopt de samenvatting niet helemaal, want De Molay is nog onder ons :P
Die heb ik weleens ergens zien posten ja :D
A child is born with no state of mind.
pi_173644200
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:12 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Die heb ik weleens ergens zien posten ja :D
Klopt :D Hij zal zo wel van zijn brandstapel klimmen :Y .
pi_173648008
Thanks voor de samenvatting, ik wist er eigenlijk helemaal niets van. Dit topic heeft me gelijk geïnspireerd om Kingdom of Heaven te downloaden, die ga ik zo maar eens kijken. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat de verwijzing baphomet dus wijst op een bekering naar de islam van bepaalde leden toen waarna ze verketterd zijn geraakt op deze wijze?
Dit inderdaad, zo laat het bovenstaande zich wel begrijpen idd. Ben benieuwd.
pi_173649381
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:46 schreef illusions het volgende:
Thanks voor de samenvatting, ik wist er eigenlijk helemaal niets van. Dit topic heeft me gelijk geïnspireerd om Kingdom of Heaven te downloaden, die ga ik zo maar eens kijken. :)

[..]

Dit inderdaad, zo laat het bovenstaande zich wel begrijpen idd. Ben benieuwd.
Graag gedaan. Het is zo'n interessant stuk geschiedenis en lang niet iedereen heeft het topic van zoveel jaar geleden gezien dus ik dacht laat ik maar even een samenvatting posten :) .
  donderdag 7 september 2017 @ 23:16:44 #95
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_173649716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Graag gedaan. Het is zo'n interessant stuk geschiedenis en lang niet iedereen heeft het topic van zoveel jaar geleden gezien dus ik dacht laat ik maar even een samenvatting posten :) .
Nog wat meer...
https://www.bibliotecaple(...)etsocieties.htm#menu
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_173650163
Morgen lezen :)
Gino ♥
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 08:57:11 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173652554
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat de verwijzing baphomet dus wijst op een bekering naar de islam van bepaalde leden toen waarna ze verketterd zijn geraakt op deze wijze?
Ze waren ook vrij actief in het midden oosten dus het lijkt me zeker plausibel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:12:44 #99
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173656829
As Above as Below (zie handgebaar )

hier een mooie uitleg van de verschillende interpretaties (incl Eliphas Levi interpretatie)

https://miepvonsydow.wordpress.com/tag/baphomet/

maar ik neig meer naar de link met asmodeus , zie mijn avatar (foto is genomen in de kerk van rennes le chateau )

http://www.bibliotecapley(...)knightstemplar08.htm

quote:
A Daemon Guardian?
"...The descriptions given of it [the Baphomet] varied wildly. The physical characteristics assigned to the 'Baphomet' seemed to come either from the maufé or demon of northern folklore, or from church reliquaries. It was often said to represent a cat, a beast traditionally associated with witchcraft and heresy."
- Peter Partner, The Murdered Magicians


"INQUISITOR: Now tell us about the head.
BROTHER RAOUL: Well, the head. I've seen it at seven chapters held by Brother Hugh de Peraud and others.
INQUISITOR: What did one do to worship it?
BROTHER RAOUL: Well, it was like this. It was presented, and everyone threw himself on the ground, pushed back his cowl, and worshipped it.
INQUISITOR: What was its face like?
BROTHER RAOUL: Terrible. It seemed to me that it was the face of a demon, of a maufé [evil spirit]. Every time I saw it I was filled with such terror I could scarcely look at it, trembling in all my members."
- from M. Michelet, Procés des Templiers
Based upon the idol's description as a "demon" having "very fierce-looking face and beard", the idol very likely could have been Asmodeus, the "daemon guardian" who helped Solomon build his Temple.

A statue of the demon guards the door of the parish church at Rennes-le-Château.
"The Templars' stronghold in Jerusalem, the site of their foundation, was finally overrun by the Moslems in 1244. Thirty-three years later the victorious sultan, Baibars, inspected their castle and is recorded to have discovered inside the tower 'a great idol, in whose protection the castle had been placed: according to the Frank who had given it its name [this is an unreadable word, made in diacritic letters]. He ordered this to be destroyed and a mihrab [Moslem prayer niche] constructed in its place."
- Ian Wilson, The Shroud of Turin - The Burial Cloth of Jesus Christ?


[ Bericht 27% gewijzigd door DeMolay op 08-09-2017 13:26:32 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:48:53 #100
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173657485
Bij de weg Arn The Knight Templar


verteld exact hetzelfde verhaal
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:46 schreef illusions het volgende:
Thanks voor de samenvatting, ik wist er eigenlijk helemaal niets van. Dit topic heeft me gelijk geïnspireerd om Kingdom of Heaven te downloaden, die ga ik zo maar eens kijken. :)

[..]

Dit inderdaad, zo laat het bovenstaande zich wel begrijpen idd. Ben benieuwd.
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')