abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:59:51 #1
297770 samsalabim
Tot het je oren uit komt.
pi_79789741
Hoi potentiele helpers,

ik zit in de derde en doe VWO. Ik speel nu circa 4 jaar gitaar en weet vrij zeker dat ik van mijn hobby mijn beroep wil maken
Er is echter een belangrijk punt waar ik nog niet helemaal uit ben: naar welk conservatorium moet ik gaan?
Ik wil het liefst in het buitenland studeren, bij voorkeur GB, Frankrijk of Spanje. De stijl die ik wil studeren(al vind ik blues en jazz ook prachtig), is indie- rock. Niet te harde rock, bekende voorbeelden zijn Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, etc.
So, where is the best place for me to go? Ik heb nog 3 jaar voordat ik eindexamen doe, dus haast is er niet bij...
Leuk hee.
pi_79789910
Indie-rock op een conservatorium? Volgens mij snap je nog niet helemaal wat er met bluesgitaar en jazzgitaar wordt bedoelt, of wel?
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:04:19 #3
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_79789958
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:03 schreef no1uknow het volgende:
Indie-rock op een conservatorium? Volgens mij snap je nog niet helemaal wat er met bluesgitaar en jazzgitaar wordt bedoelt, of wel?
Wat hij zegt, Herman Brood Acedemie of Rock Acedemie is waarschijnlijk meer wat voor je

En daarnaast is het natuurlijk niet een kwestie van "willen doen" maar ook kwalitatief eraan kunnen tippen op veel verschillende soroten gebieden naast gitaar spelen alleen, en daarmee moet je toch door die audities zien te komen, dus ik zou sowieso een backup plan hebben wat je anders wil doen
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:05:28 #4
297770 samsalabim
Tot het je oren uit komt.
pi_79790008
quote:
Indie-rock op een conservatorium? Volgens mij snap je nog niet helemaal wat er met bluesgitaar en jazzgitaar wordt bedoelt, of wel?
Eigenlijk wel, just haven't really made up my mind yet
Een conservatorium is misschien niet helemaal het juiste woord, maar in Leeuwarden en Tilburg zijn bv. pop-academie's, die zullen er in andere steden toch ook wel zijn...
Leuk hee.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:05:07 #5
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_79792479
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:05 schreef samsalabim het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, just haven't really made up my mind yet
Een conservatorium is misschien niet helemaal het juiste woord, maar in Leeuwarden en Tilburg zijn bv. pop-academie's, die zullen er in andere steden toch ook wel zijn...
in utrecht ook
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_79795420
Conservatorium kom je niet zomaar op, dat je je daar even bewust van bent...
pi_79796041
Welnee joh, hij wel,hij is zo apart dat het Conservatorium voor hem een eitje is
Wat zeg ik? Die staat voor zijn 25st al in Carnegie Hall
75 topics = FIN
pi_79796612
Indie (-rock) leren maken op een conservatorium......
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:51:54 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79796680
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:14 schreef vannilesoep het volgende:
Conservatorium kom je niet zomaar op, dat je je daar even bewust van bent...
anders doe je niet meteen zo negatief.
Niet meer actief op Fok!
pi_79796744
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

anders doe je niet meteen zo negatief.
Is realistisch hoor, als je vier jaar speelt en het aardig onder de knie hebt is de kans van toelating nog vrij klein. Bij een rock/pop academie maak je al wat meer kans.
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:57:10 #11
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_79796846
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

anders doe je niet meteen zo negatief.
Een opleiding gericht op de klassieke muziekstijlen waar electrisch gitaar sowieso uitgekotst wordt laat staat als je met dat soort dingen aankomt
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:58:30 #12
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_79796895
ik zou eerst maar eens naar wat open dagen gaan, kijk daarna maar verder
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:48:30 #13
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_79798646
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:57 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Een opleiding gericht op de klassieke muziekstijlen waar electrisch gitaar sowieso uitgekotst wordt laat staat als je met dat soort dingen aankomt
Meeste conservatoria hebben ook een jazz-afdeling en het grootste deel van de klassieke musici die ik ken heeft een enorm respect voor jazz en jazzmusici. Er zijn ook popafdelingen, maar daar lijken op een of andere manier alleen maar roze skinnyjeans-dragende kneuzen te zitten, en het niveau ligt er echt een flink stuk lager dan bij de andere afdelingen. (Dat laatste is in ieder geval zo in Amsterdam.)
Fietstas.
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:58:27 #14
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_79801364
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:48 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Meeste conservatoria hebben ook een jazz-afdeling en het grootste deel van de klassieke musici die ik ken heeft een enorm respect voor jazz en jazzmusici. Er zijn ook popafdelingen, maar daar lijken op een of andere manier alleen maar roze skinnyjeans-dragende kneuzen te zitten, en het niveau ligt er echt een flink stuk lager dan bij de andere afdelingen. (Dat laatste is in ieder geval zo in Amsterdam.)
Ja omdat popmuziek een heel soort andere vaardigheden heeft en niet zozeer speeltechnisch/gevoelsmatig is. Maar TS kan beter idd wat open dagen doen bij popscholen e.d. het conservatorium lijkt me bij hem niet echt op z'n plek
pi_79801477
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

anders doe je niet meteen zo negatief.
Even realistisch, er zijn meer aanmeldingen dan er werk voor is Zeker fulltime.
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:12:18 #16
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_79802008
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:00 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Even realistisch, er zijn meer aanmeldingen dan er werk voor is Zeker fulltime.
dan moet je soms maar even niet realistisch zijn
blijven dromen
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_79802771
Ik heb een paar jaartjes Rotterdam gedaan, de pop-richting. Rotterdam was het eerste conservatorium dat een aparte pop-richting had. De toelating was best te doen, als je je theorie een beetje kent en met overtuiging wat nummertjes neer kan zetten kom je er wel doorheen. Het is echt een vakopleiding tot musicus, en dan moet je denken aan sessiemuzikant, gitarist in een professionele band, of anders leraar. Je krijgt meteen in het eerste jaar al wat pedagogiek, naast instrumentles, ensemble-let, solfege, ritmische vorming, muziekgeschiedenig en muziektheorie.

Als je echt wil gaan leven van je instrument dan is het conservatorium een mooie opleiding. Bedenk je wel dat maar een relatief klein deel daadwerkelijk van de muziek kan leven. Als je ook andere beroepsperspectieven hebt of wil hebben, en als je gewoon lekker wil spelen met je bandje zonder moeilijk gedoe, dan zou ik het conservatorium niet zo snel aanraden. Ik heb het namelijk hierom verlaten. Muziek moet voor mij een hobby blijven, geen werk, want dan wordt het een verplichting en heb ik er geen zin meer in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')