Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..quote:Op maandag 12 april 2010 20:30 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Wat weeg je? Als je licht bent vallen ze nog wel mee ja.
Ik heb een heel aantal setjes WH-R500 in m'n handen gehad en ik kan moethet inderdaad eens zijn met zowel Oksel als Yankee, het zijn poep wielen. Laat ik het zo zeggen Het is als rijden met 2 vaat doeken als wielen .
Ik rij er nu ook mee en ben er ook niet echt tevreden over. Als ik iets zou moeten vervangen zouden het als eerste deze wielen zijn. Ik ben een kilo of 75, de wielen houden het ook wel, maar om de zoveel tijd zit er weer een slagje in. Ze voelen gewoon niet degelijk aan, je voelt ze als het ware zwabberen.quote:Op maandag 12 april 2010 20:55 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..
Dat snap ik wel. Ik weet niet hoe groot de groep is, maar bij mijn club splitsen we meestal op. Alleen fietsen we dan echt niet gemiddeld 40 per uur, is gewoon te gevaarlijk. Natuurlijk wordt er wel eens een snok aan gegeven, en dan gaat 't soms zelfs over de 50 maar dat is op lege wegen. Ik lees op wielertoerist de volgende teksten:quote:Op maandag 12 april 2010 18:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd. Is gewoon een groep mensen die samen fietst, 2 aan 2 en de 40 per uur groep is echt niet groot (de meesten daarvan hebben ook gewoon een licentie) . Er zijn genoeg groepen die samen fietsen en dat heb jij vast ook wel eens gedaan met je club of iets dergelijks. Enige verschil met de wedrenners is dat de langzaam-fietsende (30 en 32 per uur) groepen iets groter zijn dan een gemiddelde clubgroep.
Dat is voor mij geen trainen meer, maar koersen.quote:Kom dan minstens 2 of 3 keer: parcourskennis komt heel goed van pas, zeker als de wind uit een bepaalde hoek waait.
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende:
Potver, nu zit ik zwaar te twijfelen tussen een compact of een triple. Ik rijd enorm veel op het platte land dus dan zou een triple logischer zijn. Naar het schijnt geeft de compact op het platte land soms wat te weinig keuzes qua gears, althans vereist scheve ketting soms. Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.quote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
Daarom zou ik een triple nemen. Dan heb je voor elk terrein voldoende bereik, zonder van kransjes te hoeven wisselen. Daarom heb ik ook een triple, juist ook omdat ik niet technisch ben.quote:Op maandag 12 april 2010 21:54 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?quote:Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Tommeke het volgende:
Je kan inderdaad een 39 binnenblad voor 't vlakke monteren en voor bergachtig een 34...
Is niet heel moeilijk hoor. Een kwestie van 5 boutjes losmaken blaadje eraf, blaadje erop, en vastschroeven
Die gebruik je in de bergen. In Nederland kun je alles af met een 42 of evt. een 39, zeker in combinatie met een 25. Daar heb je dus ook geen compact voor nodig.quote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
En opa-achtig. Tsja, als dat je criterium is... Ik rijd al jaren met een triple, en ik rijd zeker niet opa-achtig. Met een triple reed ik een tijd van 5:32 in de Dolomietenmarathon (90e op 3200 deelnemers). Er zullen genoeg met een gewone dubbel achter me hebben gezeten. Het zijn de benen die het moeten doen.quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende: Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
Hetzelfde met achter, de afstanden zijn genormeerd, dus dat blijft hetzelfde.quote:Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:
[..]
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Nee hoor, niet als je 't binnenblad verwisselt. De afstand tussen de bladen blijft 't zelfde.quote:Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:
[..]
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Kies er dan eentje met verwisselbare batterijen. Is altijd makkelijk als je bijv. meerdere dagen weg bent of een dag echt lang op stap gaat (of gewoon vergeten bent de accu op te laden).quote:Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef FJD het volgende:
Twijfel, twijfel, de Edge 605, de 705 of toch bij de 305 blijven. Ik vind de kaartnavigatie wel handig denk ik. Moet nu steeds stoppen om efkes Google Maps erbij te pakken.
Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.quote:
Wat moet je daar dan met een 34?quote:Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
ook niks, vandaar mijn opmerking over een dubbel.quote:
De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsenquote:Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.quote:Op maandag 12 april 2010 22:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsen
Een 53 is wel leuk in een afdalingquote:Op maandag 12 april 2010 22:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.
Ik fiets met een 34 op 't vlakke. Maar wel met een 12-21 cassettequote:Op maandag 12 april 2010 22:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
ook niks, vandaar mijn opmerking over een dubbel.
Dan hoor je toch a la bijvoorbeeld ten Dam op de bovenbuis te gaan zitten dan wel achter het zadel te gaan hangen om zo professioneel mogelijk over te komenquote:
Lekker veel controle op die manier. Dat doe ik dus niet, en ik daal echt wel snel genoeg.quote:Op maandag 12 april 2010 23:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dan hoor je toch a la bijvoorbeeld ten Dam op de bovenbuis te gaan zitten dan wel achter het zadel te gaan hangen om zo professioneel mogelijk over te komen
Dat je op de Oude Kleefsebaan doortrekt, is geen enkel probleem, dat kan daar prima. Dat is een lekker brede weg.quote:Op maandag 12 april 2010 23:31 schreef No-P het volgende:
@ Tommeke en Wombcat.
Heb ook even wat berichten gelezen en het klinkt inderdaad alsof renners van de snelle groepen het als een halve race zien en dat is natuurlijk niet echt slim op de openbare weg. Ik moet er wel bij zeggen dat grote gedeeltes over lege wegen gaat en zijn er weinig kruisende of aanliggende wegen.
De keren dat ik ben meegegaan, deed ik met de rustige groepen mee en daar is het meer een toertje, (met uitzondering van de oude kleefsebaan (Tivoli) waar het wat uit elkaar wordt getrokken), en wordt er niet hard doorgetrokken na bochten. Hoe er gefietst wordt in de snelle groepen kan ik dus niet uit ervaring zeggen.
Bij de groepen waar ik heb gefietst is er geen verschil met hoe andere groepen, verenigingen of clubs fietsen en voor allemaal zal de sign in meer of mindere mate gelden.
Fiets trouwens veel liever alleen of met z'n 2/3en .
Niks mis mee, maar wel waar dat kan: in koersen en in cyclo's in het buitenland. Nederland is er te druk voor (ook voor cyclo's).quote:Op dinsdag 13 april 2010 05:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Er is een gigantisch verschil tussen de mensen die op wielertoerist.nl en op wielertoerist.be zitten. .nl is heel erg cyclotoerist en op hard rijden gericht.
quote:Op maandag 12 april 2010 18:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het schakelt sexy-er, sneller, soepeler.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:49 schreef Oksel het volgende:
Verder ketting er wéér af, en doe echt niets raars.
Op de Tacx doe ik altijd intervallen, anders wordt het zo eentonig. Met intervallen is het heel goed te doen en gaat de tijd sneller. Maar intensieve intervallen moet je niet doen als je basis nog niet goed is, dan zal ik eerder een extensieve interval doen. Als je zoekt op interval en wielrennen kom je geloof ik wel op een artikel van wielerland waar wat verschillende intervaltrainingen worden uitgelegd. Verder staan op Tacx.nl nog meerdere trainingsprogramma's die je kan gebruiken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:38 schreef AskBrad het volgende:
Iemand tips mbt spinning? hoe kan ik het beste snel wat conditie en wat snelheid in de benen opbouwen tot ik op m'n Cannondale naar buiten mag om te spelen......?
Op de mountainbike wel eens gehad dat de ketting eraf liep. Probleem was toen dat ik hem te wijd had afgesteld.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:49 schreef Oksel het volgende:
Vandaag rondje van 50km gedaan, maar wél met 30+ gemiddeld.. ondanks dat ik alleen fietste.
Verder ketting er wéér af, en doe echt niets raars. Dus die moet maar beter afgesteld worden.
Wel tof dat ik werd ingehaald door een vrouw op scooter, die zei: "Je mag wel achter me blijven fietsen hoor, ik rij 35!". En had wind tegen, dus was er wel ff blij om. Paar KM achter die scooter gehangen, hehe.
Ik word wel eens begekt door vrienden omdat ik juist bijna geen haar op mijn benen heb. Laat 't lekker zitten en valt niet echt op. Na 2 x fietsen met korte broek is er al redelijk kleurverschil op mijn benen. Gaat best hard die lente zon.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:52 schreef Superher0 het volgende:
Heb trouwens gisteren voor het eerst mijn benen geschoren. Aangezien ik best wel veel shag op mijn benen had was ik wel even bezig. Wat een klus zeg de eerste keer. Nu in mijn pak voelt het ook best wel apart, beetje fris. Smeren jullie de benen in als je gaat fietsen, en zo ja, waarmee?
Dat eerste ging over Shimano..quote:
quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat eerste ging over Shimano..
Mijn campa spul moet gewoon beter afgesteld worden.
Ik was even aan het zoeken. Die fiets is op echte foto's een stuk mooier vind ik. Ben niet echt een Koga fan maar vind deze fiets zeker niet lelijk, daarnaast ziet de nieuwe Ultegra groep er gewoon vet uit Wat voor wielen horen erbij?quote:
Je ging shoppen voor een Ferrari (Bianchi), maar kwam met een Daf (Koga) terug. Tja. Het is de zoveeltste Koga, voor mij.quote:
Standaard die 500 dingen van Shimano, maar daar ga ik morgen samen met de verkoper een mooi ander setje voor zoeken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik was even aan het zoeken. Die fiets is op echte foto's een stuk mooier vind ik. Ben niet echt een Koga fan maar vind deze fiets zeker niet lelijk, daarnaast ziet de nieuwe Ultegra groep er gewoon vet uit Wat voor wielen horen erbij?
Weet je al wat dat ongeveer gaat worden?quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:56 schreef Pritt het volgende:
[..]
Standaard die 500 dingen van Shimano, maar daar ga ik morgen samen met de verkoper een mooi ander setje voor zoeken.
Nee man, deze is veel mooier dan die vieze Bianchi's. Nah, tuurlijk vind ik Bianchi ook wel porno maar het frame is bij de hoeken zo ontiechelijk mooi afgewerkt. Zo wit is ie trouwens niet, lijkt wit vanwege de achtergrond.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je ging shoppen voor een Ferrari (Bianchi), maar kwam met een Daf (Koga) terug. Tja. Het is de zoveeltste Koga, voor mij.
* Oksel fietst tenminste Italiaanse porno.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |