abonnement Unibet Coolblue
pi_80240980
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:30 schreef AskBrad het volgende:

[..]

Wat weeg je? Als je licht bent vallen ze nog wel mee ja.
Ik heb een heel aantal setjes WH-R500 in m'n handen gehad en ik kan moethet inderdaad eens zijn met zowel Oksel als Yankee, het zijn poep wielen. Laat ik het zo zeggen Het is als rijden met 2 vaat doeken als wielen .
Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..
pi_80241301
80kg en ik geef m'n spul meestal redelijk hard op de klote. Ik kreeg die dingen vrij eenvoudig tegen m'n remhoeven aan bij het aanzetten.

Twijfel, twijfel, de Edge 605, de 705 of toch bij de 305 blijven. Ik vind de kaartnavigatie wel handig denk ik. Moet nu steeds stoppen om efkes Google Maps erbij te pakken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_80241371
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:55 schreef OlivierV het volgende:

[..]

Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..
Ik rij er nu ook mee en ben er ook niet echt tevreden over. Als ik iets zou moeten vervangen zouden het als eerste deze wielen zijn. Ik ben een kilo of 75, de wielen houden het ook wel, maar om de zoveel tijd zit er weer een slagje in. Ze voelen gewoon niet degelijk aan, je voelt ze als het ware zwabberen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 12 april 2010 @ 21:47:43 #254
148059 Pritt
Atheïst
pi_80243160
Potver, nu zit ik zwaar te twijfelen tussen een compact of een triple. Ik rijd enorm veel op het platte land dus dan zou een triple logischer zijn. Naar het schijnt geeft de compact op het platte land soms wat te weinig keuzes qua gears, althans vereist scheve ketting soms. Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80243240
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:13 schreef No-P het volgende:

[..]

Het is geen wedstrijd. Is gewoon een groep mensen die samen fietst, 2 aan 2 en de 40 per uur groep is echt niet groot (de meesten daarvan hebben ook gewoon een licentie) . Er zijn genoeg groepen die samen fietsen en dat heb jij vast ook wel eens gedaan met je club of iets dergelijks. Enige verschil met de wedrenners is dat de langzaam-fietsende (30 en 32 per uur) groepen iets groter zijn dan een gemiddelde clubgroep.
Dat snap ik wel. Ik weet niet hoe groot de groep is, maar bij mijn club splitsen we meestal op. Alleen fietsen we dan echt niet gemiddeld 40 per uur, is gewoon te gevaarlijk. Natuurlijk wordt er wel eens een snok aan gegeven, en dan gaat 't soms zelfs over de 50 maar dat is op lege wegen. Ik lees op wielertoerist de volgende teksten:
quote:
Kom dan minstens 2 of 3 keer: parcourskennis komt heel goed van pas, zeker als de wind uit een bepaalde hoek waait.
Dat is voor mij geen trainen meer, maar koersen.

Maar wat Wombcat ook zegt, als er mensen echt afwaaien dan begint 't wel verdacht veel op koers te lijken. In mijn ogen is het gewoon gevaarlijk om met 40 per uur in een groep over de openbare weg te racen. Ook al hou je je zo goed aan de regels, andere weggebruikers zijn er niet op bedacht en kunnen inderdaad behoorlijk geintimideerd raken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tommeke op 12-04-2010 22:04:41 ]
  maandag 12 april 2010 @ 21:50:55 #256
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80243379
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende:
Potver, nu zit ik zwaar te twijfelen tussen een compact of een triple. Ik rijd enorm veel op het platte land dus dan zou een triple logischer zijn. Naar het schijnt geeft de compact op het platte land soms wat te weinig keuzes qua gears, althans vereist scheve ketting soms. Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
.
pi_80243465
Over die Shimano wielen. Die schijnen inderdaad erg slap te zijn. Mooi zijn ze ook niet. Als je voor weinig geld goeie wielen wil hebben zou ik eens bij Salden.nl kijken. Daar hebben ze Rigida DRX met Ultegra naven. Niet de lichtste maar handgespaakt, stijf en oerdegelijk. Ik heb ze ook en ben er al twee keer mee gevallen, heb al flink op klinkers en keien rondgereden en ze zijn nog kaarsrecht
  maandag 12 april 2010 @ 21:54:59 #258
148059 Pritt
Atheïst
pi_80243585
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80243756
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:54 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.
Daarom zou ik een triple nemen. Dan heb je voor elk terrein voldoende bereik, zonder van kransjes te hoeven wisselen. Daarom heb ik ook een triple, juist ook omdat ik niet technisch ben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_80243779
Je kan inderdaad een 39 binnenblad voor 't vlakke monteren en voor bergachtig een 34...

Is niet heel moeilijk hoor. Een kwestie van 5 boutjes losmaken blaadje eraf, blaadje erop, en vastschroeven
  maandag 12 april 2010 @ 22:08:39 #261
148059 Pritt
Atheïst
pi_80244229
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Tommeke het volgende:
Je kan inderdaad een 39 binnenblad voor 't vlakke monteren en voor bergachtig een 34...

Is niet heel moeilijk hoor. Een kwestie van 5 boutjes losmaken blaadje eraf, blaadje erop, en vastschroeven
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 12 april 2010 @ 22:10:25 #262
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80244319
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
Die gebruik je in de bergen. In Nederland kun je alles af met een 42 of evt. een 39, zeker in combinatie met een 25. Daar heb je dus ook geen compact voor nodig.
Op het vlakke is een compact juist erg onhandig, omdat je altijd met je ketting overdwars zit te rijden.
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende: Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
En opa-achtig. Tsja, als dat je criterium is... Ik rijd al jaren met een triple, en ik rijd zeker niet opa-achtig. Met een triple reed ik een tijd van 5:32 in de Dolomietenmarathon (90e op 3200 deelnemers). Er zullen genoeg met een gewone dubbel achter me hebben gezeten. Het zijn de benen die het moeten doen.

Sinds 2004 rijd ik met een triple, en tot en met 2008 reed ik met die triple ook nog gewoon mijn wedstrijden bij de elite zonder contract (nu amateur A). Heb er in al die wedstrijden overigens maar 2x een opmerking over gehad. En ik was zeker niet de slechtste in die wedstrijden! Overigens heb ik in één van die wedstrijden zelfs het kleinste blad nog even gebruikt, toen het volledig stilviel op een helling van 10%. Kon ik toch nog relatief makkelijk weer optrekken ipv naar boven harken
(In mijn laatste jaar bij de elite (2008) was ik vaak wel (één van) de slechtste, maar dat lag niet aan de triple, maar aan mij en mijn voorbereiding).

Naar mijn idee is een triple praktische dan een compact. Enige waar 'ie een triple minder handig is, is de heuvelachtige cyclo's waar je met een 42-23 net niet uitkomt en je dan af en toe toch net naar het kleinste blad moet schakelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wombcat op 12-04-2010 22:17:07 ]
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 12 april 2010 @ 22:10:30 #263
73911 ultra_ivo
pi_80244325
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:

[..]

Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Hetzelfde met achter, de afstanden zijn genormeerd, dus dat blijft hetzelfde.
  maandag 12 april 2010 @ 22:19:12 #264
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80244786
Ik zie toch nog steeds het voordeel van een compact tov een triple niet. Een compact ziet er misschien wat cooler uit, maar net zo goed als bij een triple, ziet iedereen die een beetje oplet ook meteen dat het een compact is een geen 'echte' dubbel. Dus daar verlies je dan imo meteen je coolfactor ook al weer mee.
in a crowd you lose humanity
pi_80244864
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:

[..]

Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Nee hoor, niet als je 't binnenblad verwisselt. De afstand tussen de bladen blijft 't zelfde.
  maandag 12 april 2010 @ 22:29:25 #266
148059 Pritt
Atheïst
pi_80245347
Hmm wombcat (en ook de andere natuurlijk !) overtuigen me wel. Ik moet gewoon praktisch denken. Triple biedt eigenlijk alleen maar voordelen voor mij als coureur. Vooral omdat ik veel vlak rijdt en liever niet teveel aan de fiets sleutel, ook als ik eens de bergen in wil.

Dank voor alle hulp tot nu toe mensen! Zal jullie nog wel meer nodig hebben.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  FOK!fotograaf maandag 12 april 2010 @ 22:32:50 #267
73911 ultra_ivo
pi_80245539
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef FJD het volgende:
Twijfel, twijfel, de Edge 605, de 705 of toch bij de 305 blijven. Ik vind de kaartnavigatie wel handig denk ik. Moet nu steeds stoppen om efkes Google Maps erbij te pakken.
Kies er dan eentje met verwisselbare batterijen. Is altijd makkelijk als je bijv. meerdere dagen weg bent of een dag echt lang op stap gaat (of gewoon vergeten bent de accu op te laden).
  maandag 12 april 2010 @ 22:46:10 #268
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80246214
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die gebruik je in de bergen.

Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
.
pi_80246243
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:

[..]

Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
Wat moet je daar dan met een 34?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 12 april 2010 @ 22:49:17 #270
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80246372
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wat moet je daar dan met een 34?
ook niks, vandaar mijn opmerking over een dubbel.
.
  maandag 12 april 2010 @ 22:51:05 #271
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80246460
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:

[..]

Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsen
in a crowd you lose humanity
  maandag 12 april 2010 @ 22:54:12 #272
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80246599
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsen
Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.
.
  maandag 12 april 2010 @ 22:58:42 #273
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80246832
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:54 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.
Een 53 is wel leuk in een afdaling
in a crowd you lose humanity
pi_80246910
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:49 schreef Yankee het volgende:

[..]

ook niks, vandaar mijn opmerking over een dubbel.
Ik fiets met een 34 op 't vlakke. Maar wel met een 12-21 cassette

Toch staat er wel een 39 binnenblad op de 'to buy list'
  maandag 12 april 2010 @ 23:00:42 #275
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80246938
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een 53 is wel leuk in een afdaling
Dan hoor je toch a la bijvoorbeeld ten Dam op de bovenbuis te gaan zitten dan wel achter het zadel te gaan hangen om zo professioneel mogelijk over te komen
.
  maandag 12 april 2010 @ 23:07:05 #276
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80247227
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:00 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dan hoor je toch a la bijvoorbeeld ten Dam op de bovenbuis te gaan zitten dan wel achter het zadel te gaan hangen om zo professioneel mogelijk over te komen
Lekker veel controle op die manier. Dat doe ik dus niet, en ik daal echt wel snel genoeg.
De afgelopen jaren in de bergen in cyclo's ben ik maar één keer iemand tegengekomen die ik niet kon volgen in een afdaling (en zelfs die liep in een kilometer of 5-8 maar een paar honderd meter uit).
En nog een keertje iemand die ik niet kon volgen, maar die wist op een gegeven moment nog maar net een bergwand te missen. Ik had eerst hem ingehaald. Het was in de Marco Pantani, dus het zal wel een italiaan geweest zijn, en die kunnen daar soms slecht tegen. Ik kon hem dus bijna van die bergwand afkrabben, maar dat bleek niet nodig. Ik heb 'm daarna ingehaald en verder niet meer gezien.
in a crowd you lose humanity
  maandag 12 april 2010 @ 23:31:48 #277
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80248332
@ Tommeke en Wombcat.

Heb ook even wat berichten gelezen en het klinkt inderdaad alsof renners van de snelle groepen het als een halve race zien en dat is natuurlijk niet echt slim op de openbare weg. Ik moet er wel bij zeggen dat grote gedeeltes over lege wegen gaat en zijn er weinig kruisende of aanliggende wegen.
De keren dat ik ben meegegaan, deed ik met de rustige groepen mee en daar is het meer een toertje, (met uitzondering van de oude kleefsebaan (Tivoli) waar het wat uit elkaar wordt getrokken), en wordt er niet hard doorgetrokken na bochten. Hoe er gefietst wordt in de snelle groepen kan ik dus niet uit ervaring zeggen.

Bij de groepen waar ik heb gefietst is er geen verschil met hoe andere groepen, verenigingen of clubs fietsen en voor allemaal zal de sign in meer of mindere mate gelden.

Fiets trouwens veel liever alleen of met z'n 2/3en .
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 12 april 2010 @ 23:43:49 #278
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80248787
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:31 schreef No-P het volgende:
@ Tommeke en Wombcat.

Heb ook even wat berichten gelezen en het klinkt inderdaad alsof renners van de snelle groepen het als een halve race zien en dat is natuurlijk niet echt slim op de openbare weg. Ik moet er wel bij zeggen dat grote gedeeltes over lege wegen gaat en zijn er weinig kruisende of aanliggende wegen.
De keren dat ik ben meegegaan, deed ik met de rustige groepen mee en daar is het meer een toertje, (met uitzondering van de oude kleefsebaan (Tivoli) waar het wat uit elkaar wordt getrokken), en wordt er niet hard doorgetrokken na bochten. Hoe er gefietst wordt in de snelle groepen kan ik dus niet uit ervaring zeggen.

Bij de groepen waar ik heb gefietst is er geen verschil met hoe andere groepen, verenigingen of clubs fietsen en voor allemaal zal de sign in meer of mindere mate gelden.

Fiets trouwens veel liever alleen of met z'n 2/3en .
Dat je op de Oude Kleefsebaan doortrekt, is geen enkel probleem, dat kan daar prima. Dat is een lekker brede weg.

Als je in een groep zit die op het vlakke continu 36-38 (of harder) fietst, dan krijg je automatisch het harmonica effect. Je hoeft daarvoor niet hard door te trekken na een bocht. De eerste kunnen die bocht met 36 nemen. Degenen daar achter iets langzamer en de laatste nog maar met 26 (oid). Degenen achterin moeten dan elke keer weer flink aanzetten om bij te komen. Het 'rare' is dus dat je achterin een groep harder moet fietsen dan voorin, na de bocht moet je dan weer optrekken naar 45 (oid) om weer bij te komen. Al dat aanzetten kost krachten, vandaar ook dat er mensen moeten afhaken.

Praktisch gesproken is het simpelweg onmogelijk om een gemiddelde te rijden van 40 zonder, op zijn minst af en toe, verkeersregels aan je laars te lappen. In koersen met 150 man aan de start en de weg vrij wordt wel gemiddelde boven de 40 gereden. Als je dat met een klein groepje doet, kan dat imo niet zonder andere weggebruikers lastig te vallen.

Dat zo'n groep op snelheid wil trainen, is prima. Maar daarvoor zijn trainingskoersjes. Ook in Nijmegen, in Dukenburg heeft de plaatselijke wielerclub een parkoers en daar is elke woensdag een trainingswedstrijd. Kun je ongestoord op snelheid trainen.
in a crowd you lose humanity
pi_80249156
Ach, als je die verhalen ook leest dat ze mensen die niet overnemen even lekker losten etc... Er komt blijkbaar niet in ze op dat sommige mensen niet sneller kunnen...
Qua veiligheid wordt ook alleen maar over hun eigen veiligheid gesproken.. Koersen is misschien gevaarlijker voor jezelf, maar medeweggebruikers doen er blijkbaar niet toe

Ik vind 't een beetje zielig. Veertigers die zo nodig nog moeten laten zien wat ze kunnen en dus wielrennertje moeten spelen op de openbare weg en daar later mee lopen te pochen en stoer te doen op een internetforum. Iedereen die 't niet eens is, is een moraalridder. Hier wel 'n mooie discussie: http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=5650


Ik vind koersen op die snelheden ook geweldig, maar doe dat wel elke donderdagavond op een wielerbaan. Ook als ik een gerichte training, op hartslag ofzo, ga doen dan ga ik daar heen. Puur omdat ik dan van niemand last heb, en niemand last van mij heeft.
  dinsdag 13 april 2010 @ 00:26:20 #280
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80250043
Na wat meer gelezen te hebben en door de discussie ben ik er van overtuigd geraakt dat het inderdaad tot asociaal rijgedrag leidt en vervelend is voor andere weggebruikers. Hoe ik de ritjes beleefde verschilt wel veel met hoe de renners op bijvoorbeeld wielertoerist het beleven.

Het zal goed zijn om er gewoon een tochtje van te maken en niet meer een halve koers, de snelste groepen eruit (idd. naar Dukenburg ofzo) en rustig het rondje rijden. Kan het soms nog wel intimiderend zijn (door de groep) voor andere weggebruikers maar wordt er niet meer onbesuisd gereden. Even wat stukjes tussen de weiden in Duitsland aanzetten prima.
Gewoon in een niet te grote groep (misschien wat verder opsplitsen bij grote aantallen) dit rondje fietsen, dat is waarvoor ik daar wel eens fiets, dat moet in mijn ogen geen probleem zijn. Maar hardfietsers zul je waarschijnlijk altijd blijven houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 13-04-2010 01:17:39 (toevoegiing) ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80250322
Tsja, zelf heb ik geen problemen met hard doortrekken. Maar dan ook echt alleen op plekken waar het kan en met duidelijke signalering en duidelijke regels.
Kan me best voorstellen dat het voor medeweggebruikers intimiderend kan zijn. Als ik zelf in mn eentje een grote groep renners tegenkom hou ik onbewust ook altijd te benen stil en minder ik vaart.

Bij mijn club proberen we altijd op de veiligheid te letten, maar soms maken we nog steeds inschattingsfouten.
Afgelopen zondag was het wat drukker dan verwacht, maar besloten we toch met één groep te starten. Nou kan met 15 man rijden op zich wel, mits de weg breed en overzichtelijk is. Maar op een gegeven reden we op een duinpad. Gevolg: super nerveus en enkele bijna ongelukken, zonder dat we hard reden. (+ het feit dat we wat groepjes en eenlingen oppikten die bij ons aanhaakten. Dus dan rijd je met een groep van 25 man over een duinpad... ) Naderhand over gepraat en tot de conclusie gekomen dat we dat in het vervolg dus niet meer moeten doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf dinsdag 13 april 2010 @ 05:23:01 #282
73911 ultra_ivo
pi_80251773
Er is een gigantisch verschil tussen de mensen die op wielertoerist.nl en op wielertoerist.be zitten. .nl is heel erg cyclotoerist en op hard rijden gericht.
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:15:38 #283
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80252462
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 05:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Er is een gigantisch verschil tussen de mensen die op wielertoerist.nl en op wielertoerist.be zitten. .nl is heel erg cyclotoerist en op hard rijden gericht.
Niks mis mee, maar wel waar dat kan: in koersen en in cyclo's in het buitenland. Nederland is er te druk voor (ook voor cyclo's).
Niettemin maak ik me er zelf ook wel eens schuldig aan
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:52:15 #284
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80253027
Bij ons in de toercub hebben we verschillende groepen, elk met een eigen maximale snelheid. Meestal rijd ik in de 32km uur groep en dan vaak op kop. Is gezelliger vind ik. Beetje praten, beetje van het landschap genieten. Ik wil echter ook wel eens met de snelle groep gaan en dan is degene die op kop rijdt de wegkapitein, die de route en de snelheid bepaalt. dat betekent veel weggetjes in de polder waar weinig verkeer is, waar wij even ongestoord hard kunnen doortrekken. verleden jaar reden we zelfs tegen de 50 op de dijk, maar dan rijden we achter elkaar en wordt er erg goed gesignaleerd. Wanneer we wat drukkere wegen tegenkomen of smallere paadjes dan gaat het tempo resoluut naar beneden. Ook als er mensen bij zijn die moeten lossen dan hergroeperen we weer of wachten we eventjes om dan gezamenlijk weer te rijden, maar dan ietsjes minder hard.

Vooral dat sociale trekt mij, samenuit, samen thuis. Af en toe even sprinten of hard rijden maar vooral genieten.

Heb trouwens gisteren voor het eerst mijn benen geschoren. Aangezien ik best wel veel shag op mijn benen had was ik wel even bezig. Wat een klus zeg de eerste keer. Nu in mijn pak voelt het ook best wel apart, beetje fris. Smeren jullie de benen in als je gaat fietsen, en zo ja, waarmee?
Superhero to the rescue!
pi_80253697
Na 't scheren doe ik altijd wel een of andere Nivea creme op m'n benen, maar verder niet..

Vanmiddag ga ik ff toeren, vanavond op de training schijn ik 40 min op omslagpunt te moeten gaan rijden en morgen heb ik weer een tijdrit!
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:38:31 #286
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_80271952
Iemand tips mbt spinning? hoe kan ik het beste snel wat conditie en wat snelheid in de benen opbouwen tot ik op m'n Cannondale naar buiten mag om te spelen......?
I'm Back Again!
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:49:00 #287
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80272318
Vandaag rondje van 50km gedaan, maar wél met 30+ gemiddeld.. ondanks dat ik alleen fietste.

Verder ketting er wéér af, en doe echt niets raars. Dus die moet maar beter afgesteld worden.

Wel tof dat ik werd ingehaald door een vrouw op scooter, die zei: "Je mag wel achter me blijven fietsen hoor, ik rij 35!". En had wind tegen, dus was er wel ff blij om. Paar KM achter die scooter gehangen, hehe.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:18:45 #288
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80273370
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:06 schreef Oksel het volgende:

[..]

Het schakelt sexy-er, sneller, soepeler.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:49 schreef Oksel het volgende:

Verder ketting er wéér af, en doe echt niets raars.
.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:25:53 #289
148059 Pritt
Atheïst
pi_80273579
Ok, nou flinke update in mijn zoektocht naar mijn ideale fiets! Vandaag ben ik stad en land afgereden opzoek naar mooie fietsen. Bij de Vos (Zwanenburg), BikePlant & Dasia (Haarlem) en Kroon Liefting (Heiloo) geweest.

Ging op pad met dat gedacht dat ik een Bianchi wilde, maar stond zeer zeker open voor andere framemerken. Super veel verkopers helemaal doodondervraagd over alles en nog wat. Urenlang staan lullen. Nu kwam ik bij de Vos al tot de conclusie dat Bianchi niet was wat ik zocht, iets te duur waardoor ik teveel op mijn afmontage zou moeten inleveren. Vervolgens Garnelli bekeken, Trek, Cube. Allemaal mooi, ook volledig Ultegra afgewerkt voor binnen mijn budget (1400).

Maar toen kwam ik bij Kroon Liefting en daar stond mijn schatje. Was in 1 oogopslag verliefd.
Koga Miyata Team Edition 2010, volledig Ultegra afgemonteerd.



Heb hem nu gereserveerd en ga hem morgen bestellen. Alleen nog even beslissen of ik voor compact ga of voor triple, kan beide prima.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:30:29 #290
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80273740
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:38 schreef AskBrad het volgende:
Iemand tips mbt spinning? hoe kan ik het beste snel wat conditie en wat snelheid in de benen opbouwen tot ik op m'n Cannondale naar buiten mag om te spelen......?
Op de Tacx doe ik altijd intervallen, anders wordt het zo eentonig. Met intervallen is het heel goed te doen en gaat de tijd sneller. Maar intensieve intervallen moet je niet doen als je basis nog niet goed is, dan zal ik eerder een extensieve interval doen. Als je zoekt op interval en wielrennen kom je geloof ik wel op een artikel van wielerland waar wat verschillende intervaltrainingen worden uitgelegd. Verder staan op Tacx.nl nog meerdere trainingsprogramma's die je kan gebruiken.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:49 schreef Oksel het volgende:
Vandaag rondje van 50km gedaan, maar wél met 30+ gemiddeld.. ondanks dat ik alleen fietste.

Verder ketting er wéér af, en doe echt niets raars. Dus die moet maar beter afgesteld worden.

Wel tof dat ik werd ingehaald door een vrouw op scooter, die zei: "Je mag wel achter me blijven fietsen hoor, ik rij 35!". En had wind tegen, dus was er wel ff blij om. Paar KM achter die scooter gehangen, hehe.
Op de mountainbike wel eens gehad dat de ketting eraf liep. Probleem was toen dat ik hem te wijd had afgesteld.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:52 schreef Superher0 het volgende:
Heb trouwens gisteren voor het eerst mijn benen geschoren. Aangezien ik best wel veel shag op mijn benen had was ik wel even bezig. Wat een klus zeg de eerste keer. Nu in mijn pak voelt het ook best wel apart, beetje fris. Smeren jullie de benen in als je gaat fietsen, en zo ja, waarmee?
Ik word wel eens begekt door vrienden omdat ik juist bijna geen haar op mijn benen heb. Laat 't lekker zitten en valt niet echt op. Na 2 x fietsen met korte broek is er al redelijk kleurverschil op mijn benen. Gaat best hard die lente zon.

[ Bericht 21% gewijzigd door No-P op 13-04-2010 18:37:09 (toevoeging) ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:32:55 #291
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80273821
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:18 schreef Yankee het volgende:

[..]


[..]


Dat eerste ging over Shimano..

Mijn campa spul moet gewoon beter afgesteld worden.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:35:17 #292
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80273911
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:32 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat eerste ging over Shimano..

Mijn campa spul moet gewoon beter afgesteld worden.
.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:44:01 #293
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80274199
JA JA JA.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:45:54 #294
148059 Pritt
Atheïst
pi_80274258
Niemand een mening over mijn Koga?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:53:29 #295
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80274516
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:45 schreef Pritt het volgende:
Niemand een mening over mijn Koga?
Ik was even aan het zoeken. Die fiets is op echte foto's een stuk mooier vind ik. Ben niet echt een Koga fan maar vind deze fiets zeker niet lelijk, daarnaast ziet de nieuwe Ultegra groep er gewoon vet uit Wat voor wielen horen erbij?
.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:54:39 #296
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80274556
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:45 schreef Pritt het volgende:
Niemand een mening over mijn Koga?
Je ging shoppen voor een Ferrari (Bianchi), maar kwam met een Daf (Koga) terug. Tja. Het is de zoveeltste Koga, voor mij.

* Oksel fietst tenminste Italiaanse porno.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:56:20 #297
148059 Pritt
Atheïst
pi_80274606
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:53 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik was even aan het zoeken. Die fiets is op echte foto's een stuk mooier vind ik. Ben niet echt een Koga fan maar vind deze fiets zeker niet lelijk, daarnaast ziet de nieuwe Ultegra groep er gewoon vet uit Wat voor wielen horen erbij?
Standaard die 500 dingen van Shimano, maar daar ga ik morgen samen met de verkoper een mooi ander setje voor zoeken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:57:58 #298
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80274682
Mooie fiets, prima afmontering maar dat hebben ze allemaal zie ik waar je naar hebt gekeken. Ben zelf alleen niet zo gek van wit maar dat is persoonlijk. Frames zullen denk ik niet zo veel van elkaar verschillen, dus als je deze het mooist vind en de ergometrie goed is, is het een zeer goede keus.. Zou hem ook wel willen hebben .
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:57:59 #299
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80274684
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:56 schreef Pritt het volgende:

[..]

Standaard die 500 dingen van Shimano, maar daar ga ik morgen samen met de verkoper een mooi ander setje voor zoeken.
Weet je al wat dat ongeveer gaat worden?
.
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:03:52 #300
148059 Pritt
Atheïst
pi_80274891
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:54 schreef Oksel het volgende:

[..]

Je ging shoppen voor een Ferrari (Bianchi), maar kwam met een Daf (Koga) terug. Tja. Het is de zoveeltste Koga, voor mij.

* Oksel fietst tenminste Italiaanse porno.
Nee man, deze is veel mooier dan die vieze Bianchi's. Nah, tuurlijk vind ik Bianchi ook wel porno maar het frame is bij de hoeken zo ontiechelijk mooi afgewerkt. Zo wit is ie trouwens niet, lijkt wit vanwege de achtergrond.

Hier een echte foto:


De bandjes ga ik vanavond even rustig op mijn gemak uitzoeken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')