Yup Wel beetje balen dat m'n GPS maar waypoints van 150km op kan slaan. Hopen dat ik m'n hardloophorloge snel weet te verkopen dan koop ik daar wel een nieuwe speeltje voor.quote:Op maandag 5 april 2010 19:46 schreef jpjedi het volgende:
tering, respect man. Langste afstand tot nu toe toch?
Focus Cayo (aanbieding voor ik meen 1750,-)quote:Op maandag 5 april 2010 13:22 schreef marcodej het volgende:
Ik heb ook een nieuwe fiets op het oog: de Cube Agree GTC Pro. Carbon frame, ultegra afmontage (waarbij iets is bezuinigd op de cranks en remhoeven, die zijn van FSA) en Fulcrum Racing 7-wielen. Voor 1700,-, goeie prijs-kwaliteitverhouding. Heb nog geen fiets gezien met dezelfde specs in dezelfde prijsklasse. Bovendien vind ik de kleurstelling heel strak.
Heel bekend Ik begon op 1500,- voor alu maar zat in een week op 2000,- voor carbon Zag later bv. ook nog de Jan Janssen staan, mooie fiets maar 2200,-, dan begin je toch weer te twijfelen of t niet nog hoger moet maar ik heb toen toch hard de grens gelegd.quote:Heb wel gemerkt dat je echt een budget moet vaststellen, want er is zoveel moois dat je heel makkelijk weer in een hogere prijsklasse gaat kijken. Deze fiets is ook iets boven mn budget, maar moet er nog wel wat af kunnen praten bij mijn vaste fietsenmaker/hoofdsponsor van de club en krijg nog 300/400 euro inruil voor mn huidige fietsje (niet slecht voor een fiets waar ik 700,- voor heb betaald).
Hehe, morgen is het geen Tweede Paasdag meer hè Daarbij moest mijn fiets een fikse beurt hebben na Vlaanderen. Zonde dat ik geen foto heb gemaakt hoe ze er eerst uit zag.quote:Op maandag 5 april 2010 16:22 schreef Oksel het volgende:
[..]
Prima, kom de mijne morgen afleveren bij je.
Ja, mijn budget is ook zo'n 1500 euro. Het is inderdaad 'jammer' dat de Cube Agree GTC Pro niet volledig Ultregra is, maar goed. De GTC Race is wel volledig Ultegra, en heeft wat betere wielen en dat is hartstikke leuk, maar dan betaal je alweer 2000,-. Dat is me alweer net ff teveel. En een FSA-crank en remhoef is het ergste niet, alles is beter dan wat ik nu heb.quote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Focus Cayo (aanbieding voor ik meen 1750,-)
Koga Team edition (gekocht voor 1600,-)
Sensa Lombardio (had ik een aanbieding van 1835,- voor)
Red Bull Carbon Pro-3000 (1800,-)
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=38407
Hier mijn topic Ik ben uiteindelijk voor de Koga gegaan. De Cube & Focus heb ik afgeschreven omdat ze niet vol Ultegra waren, de Red Bull omdat het een keiharde fiets schijnt te zijn.
[..]
Heel bekend Ik begon op 1500,- voor alu maar zat in een week op 2000,- voor carbon Zag later bv. ook nog de Jan Janssen staan, mooie fiets maar 2200,-, dan begin je toch weer te twijfelen of t niet nog hoger moet maar ik heb toen toch hard de grens gelegd.
Dat die Cube niet full Ultegra is is inderdaad jammer maar die FSA onderdelen zijn ook niet slecht. Vind het wel een mooie fiets overigens en als je er een lekker gevoel bij krijgt zou ik hem gewoon kopenquote:Op maandag 5 april 2010 23:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, mijn budget is ook zo'n 1500 euro. Het is inderdaad 'jammer' dat de Cube Agree GTC Pro niet volledig Ultregra is, maar goed. De GTC Race is wel volledig Ultegra, en heeft wat betere wielen maar dan betaal je alweer 2000,- en dat is me alweer net ff teveel. En een FSA-crank en remhoef is het ergste niet, alles is beter dan wat ik nu heb.
Die fietsen die jij voorstelt heb ik ook al gezien en zijn allemaal vergelijkbare fietsen. Uiteindelijk komt het dan allemaal neer op 'gevoel' en het lekkerste gevoel krijg ik bij de Cube.
Voor 1400 euro heb je een Stevens Aspin. Full Ultegra en Easton EA50 wielen.quote:Op maandag 5 april 2010 23:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, mijn budget is ook zo'n 1500 euro. Het is inderdaad 'jammer' dat de Cube Agree GTC Pro niet volledig Ultregra is, maar goed. De GTC Race is wel volledig Ultegra, en heeft wat betere wielen en dat is hartstikke leuk, maar dan betaal je alweer 2000,-. Dat is me alweer net ff teveel. En een FSA-crank en remhoef is het ergste niet, alles is beter dan wat ik nu heb.
Die fietsen die jij voorstelt heb ik ook al gezien en zijn allemaal vergelijkbare fietsen. Uiteindelijk komt het dan allemaal neer op 'gevoel' en het lekkerste gevoel krijg ik bij de Cube.
Daar komt t wel op neer als je een shorlist hebt ja Overigens is de duurdere Cube geloof ik ook niet volledig Ultegra en de Steevens van Tom is alu en geen carbon. Met 1500,- zit je net op t randje carbon/alu met Ultegra.quote:Op maandag 5 april 2010 23:11 schreef Yankee het volgende:
Dat die Cube niet full Ultegra is is inderdaad jammer maar die FSA onderdelen zijn ook niet slecht. Vind het wel een mooie fiets overigens en als je er een lekker gevoel bij krijgt zou ik hem gewoon kopen
waar komt het geluid weg dat is wel belangrijk om even te weten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:19 schreef guitarguru het volgende:
Zo, net mijn eerste ritje gemaakt. Heerlijk weer, en nog steeds niet aan het werk... Gaat slecht in de bouw!
Heb wel mijn ketting gesmeerd, maar klinkt nog steeds alsof er een nest jonge vogels aan mijn fiets hangt Iemand een idee. Ben geen top-mecanicien, dus derailleurs, naven etc. uit elkaar halen is niet echt een optie.
Ik wil niet weten wat voor straaltjes.....quote:
Waar het hart mee volzit stroomt de mond van overquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:42 schreef AskBrad het volgende:
Ik wil niet weten wat voor straaltjes.....
quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Waar het hart mee volzit stroomt de mond van over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm Back Again!
Prima te doen maar t wordt nu toch wel snel frisser, zeker in de schaduw. Ondershirt kon bijna uit vanmiddag. Nu weer paar dagen rust want de ene dag 180 en daarna 80 doet wel pijnquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
Vanavond met korte broek en korte mouw fietsen...
Dat was echt prima te doen! Ik had m'n snelpak aan, met een shirtje daaroverheen. Op 't laatst m'n mouwen maar opgestroopt. Ik weet nu m'n omslagpunt. 190 ongeveer. Al wist ik dat eigenlijk wel, ik ben toch even lekker diep gegaan. Daarna nog ff uitgefietst met de groep, maar uitfietsen werd 't ook niet echt, als een malle gereden nog!quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
Vanavond met korte broek en korte mouw fietsen...
Bij een test van vorig jaar zat die, zonder enige training of wat dan ook, al op de 192quote:Op woensdag 7 april 2010 09:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat was echt prima te doen! Ik had m'n snelpak aan, met een shirtje daaroverheen. Op 't laatst m'n mouwen maar opgestroopt. Ik weet nu m'n omslagpunt. 190 ongeveer. Al wist ik dat eigenlijk wel, ik ben toch even lekker diep gegaan. Daarna nog ff uitgefietst met de groep, maar uitfietsen werd 't ook niet echt, als een malle gereden nog!
Helaas moet ik vandaag studeren
Dat punt is volgens mij gewoon biologisch bepaald. Als je ouder wordt, gaat dat punt ook omlaag. 't blok van 190 (dus 5 min met 'n harstlag van 190 fietsen) hield ik makkelijk vol. 195 werd net iets teveel dus ik ben er maar 'n beetje tussenin gaan zittenquote:Op woensdag 7 april 2010 09:39 schreef ursel het volgende:
[..]
Bij een test van vorig jaar zat die, zonder enige training of wat dan ook, al op de 192
Maar goed, nog vrij lastig te bereiken dat punt op de fiets, omdat daar blijkbaar de benen ut eerder begeven dan dat ik op dat punt kom.
Geloof de hartslag max naar 188 kunnen tillen.
De max is per individu verschillend en is niet te trainen: biologisch/genetisch bepaald. De formule 220-leeftijd en aanverwante formules zijn alleen benaderingen en je zou er wel 30 hartslagen/minuut naast kunnen zitten. Hierdoor zijn de hartslag waardes niet echt te vergelijken. % van de max is al beter om te vergelijken.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat punt is volgens mij gewoon biologisch bepaald. Als je ouder wordt, gaat dat punt ook omlaag. 't blok van 190 (dus 5 min met 'n harstlag van 190 fietsen) hield ik makkelijk vol. 195 werd net iets teveel dus ik ben er maar 'n beetje tussenin gaan zitten
Ik rij dan in Holsbeek.quote:Op woensdag 7 april 2010 11:41 schreef Wombcat het volgende:
Gaat er a.s. zaterdag iemand de toertocht van de Domrenner rijden?
Ik ben 'm van plan te rijden. 140 km, op fietsje ernaar toe, kom ik weer aan 155 km.
Heb je wat meer info? Heb van t weekend toch niets beters te doen Afstand, plek, hoeveel ben je, snelheid die je denkt aan te houden enzoquote:Op woensdag 7 april 2010 18:00 schreef Najir het volgende:
Net mijn eerste hoogtemeters gemaakt bij die buiten "skipiste" bij de Rotte, viel tegen. Ik ben van plan dit weekend voor het eerst een toertochtje te rijden van een plaatstelijke tourclub, nog mensen met handige tips&tricks?
Afstand is niet de variabele, de snelheid die je over die afstand vast houdt is de variabele. Daarnaast pakt aanleg ook wel wat mee jaquote:Op woensdag 7 april 2010 19:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik zag op 'n ander forum de aantallen trainingskilometers gezien van gasten die minder dan 'n minuut voor mij eindigden. Er zitten gasten bij die 2 keer zoveel gefietst hebben en dan maar 20 a 30 sec sneller zijn... Misschien heb ik toch talent, want een hoop trainingen van mij zijn maar aankloterij geweest.
Ik heb dus veel aangekloot en ben nog niet veel serieus wezen trainen, op wat clubtrainingen en intervallen na. Vaak was 't in m'n eentje om de mtb of racefiets wat toeren. Al dan niet samen met m'n vriendin.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Afstand is niet de variabele, de snelheid die je over die afstand vast houdt is de variabele. Daarnaast pakt aanleg ook wel wat mee ja
Ach, met mijn Polar haal ik ook wel eens 105 als ik langs een spoorlijn oid fiets.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:05 schreef ultra_ivo het volgende:
De GPS doet soms rare dingen
Aan de start van de Steven Rooks had ik op een gegeven moment een snelheid van iets van 150km/h.
Ken het merk niet, wel prima afmontage en wielen. Alternatieven zijn er in de prijsklasse genoeg, afhankelijk van je wensen.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:53 schreef ehqo. het volgende:
Ik heb mijn oog op deze Radon laten vallen.
Alleen nog niet op reviews gestuit, Radon scoort in de Roadbike over het algemeen wel goed. Ervaringen? Tips voor andere, vergelijkbare, fietsen?
Zag op http://www.ntfu.nl/Kalend(...)bid/352/Default.aspx dat er een toertochtje wordt gestart in Nieuwerkerk aan de Ijssel. Rit zelf is 60 kilometer. Voor mij is het voor het eerst dat ik 80 km ga fietsen(moet ook naar start en finish fietsen). Ik fiets nu meestal rond de Rotte, en dan fiets ik meestal wel 30km/uur, hopelijk kan ik dat dan ook 80km vol houden... .quote:Op woensdag 7 april 2010 19:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb je wat meer info? Heb van t weekend toch niets beters te doen Afstand, plek, hoeveel ben je, snelheid die je denkt aan te houden enzo
Ik vond met name het gewicht voor die prijs netjes en ik vind het een strakke fiets om te zien bovendien lijkt het frame me wel comfortabel. Ik ga de Roadbike maar in de gaten houden op eventuele reviews.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:32 schreef Yankee het volgende:
Ken het merk niet, wel prima afmontage en wielen. Alternatieven zijn er in de prijsklasse genoeg, afhankelijk van je wensen.
Sluiten ze de Posbank af voor die tocht eigenlijk? Want dan hoef ik daar niet heen zaterdag in elk geval.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:33 schreef Tommeke het volgende:
Ik een toertocht in Twello.
Weet ik nietquote:Op donderdag 8 april 2010 11:55 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Sluiten ze de Posbank af voor die tocht eigenlijk? Want dan hoef ik daar niet heen zaterdag in elk geval.
Misschien dat ik nog wel mee ga doen ook. Even afwachten of mijn huidige griepje tijdig mijn lichaam verlaat.quote:
Hij gaat sowieso over de Posbank, dat is 't enige wat ik weetquote:Op donderdag 8 april 2010 12:02 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Misschien dat ik nog wel mee ga doen ook. Even afwachten of mijn huidige griepje tijdig mijn lichaam verlaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |