Ik heb ook niet veel gedaan. De afgelopen 4 weken echt veel getraind (1450 km in maart). Beetje moe.quote:Op zondag 4 april 2010 13:29 schreef No-P het volgende:
Mooie foto's en dito race Tom.
Heb zelf niet veel gefietst van de week. 2 keer op de Tacx en verder wat gelopen. Heb mijn reserve wielen ook op een shimanosysteem goed kunnen afstellen; dat scheelt weer.
Gewoon gaan rijden.quote:Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?
Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben
Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
Gouda-Oudewater-Harmelen-Vleuten-Maarssen-Tienhoven-Westbroek-Maartensdijk is leuker denk ik.quote:Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?
Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben
Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
Vetgedrukte stuk kan ook anders:quote:Op zondag 4 april 2010 19:21 schreef Wombcat het volgende:
De brug over de A2 over, dan kom je in Maarssen. Na de brug linksaf, weg onderdoor. Direct na dit tunneltje rechts aanhouden, weer tunneltje onder een weg door. Rechtdoor de volgende weg over, direct na die brug rechtsaf. Bij volgende splitsing rechtsaf (het fietspad buigt naar links, naar beneden, direct hierna is deze splitsing), weer onder een weg door. Net voor volgende viaduct linksaf (brug over Amsterdam-Rijnkanaal). Na de brug 2e fietspad links. Onder weg door, direct hierna weer links. Bij stoplicht rechtsaf. Einde weg rechts (in Tienhoven is dat), richting Westbroek. Deze weg volgen tot een paar km verderop in Westbroek links aanhouden (de weg buigt daar naar rechts af, je moet dan linksaf). Doorrijden tot rotonde bij provinciale weg. Daar linksaf. Bij volgende rotonde rechtsaf (Maartensdijk in). Deze weg blijven volgen tot stoplichten bij provinciale weg, linksaf richting Soest.
Hopelijk heb ik niets gemist in deze routebeschrijving.
Morgen; paaslunch Zal zo boven eens met een bakkie koffie een route uittikken. De leukere route klinkt goed maar kort is nu key omdat t een retourtje is en het dagtotaal dus wel boven de 200 uit zal komen wat vrij veel is.quote:Op zondag 4 april 2010 19:38 schreef Wombcat het volgende:
Wanneer moet je trouwens? Als je woensdag gaat, kunnen we wel een stukkie samenfietsen.
Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kost Centrum van steden probeer ik dus te mijden.quote:Op zondag 4 april 2010 20:01 schreef Wombcat het volgende:
Kortste is via Gouda/Oudewater/Utrecht. Maar dan moet je door het centrum.
Wat ik heb geweten zaterdag. Het was mijn beste Ronde van Vlaanderen van de drie, maar wat een pokkeweer was het. Het begon droog in Ninove, maar binnen een kwartier begon het te druppelen. Op weg naar de Lippenhovestraat begon het te storten en tot de Berendries heb ik het niet droog gehad.quote:Op zondag 4 april 2010 11:17 schreef ursel het volgende:
[..]
Een echte fietser weerhoudt zich niet van een beetje regen
Dan is de route die ik eerder postte denk ik het beste. Daarmee vermijd je zoveel mogelijk de bebouwde kom.quote:Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kost Centrum van steden probeer ik dus te mijden.
Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangafquote:Op zondag 4 april 2010 21:09 schreef FJD het volgende:
en wat is het een drama om via Nieuwegein rechtsom Utrecht te rijden zeg Leg toch eens een normaal fietspad aan.
Hoopte eigenlijk beide routes te kunnen doen maar ik geloof t wel, ik rijd het stuk Montfoort-Soest wel t zelfde.quote:Op zondag 4 april 2010 21:49 schreef Wombcat het volgende:
Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangaf
Het makkelijkste is om gewoon over Kralingse Zoom te gaan, maar dan zit je wel met heel veel stoplichten. Op een gegeven moment kan je dan bij Terbegge de Rottekade op. Dan heb je in feite heel het stuk van de Rotte tot en met de A12 en dus Moerkappelle.quote:Op zondag 4 april 2010 21:37 schreef ursel het volgende:
Fer,
Hoe kan ik trouwens het beste om door te rijden naar de rotte vanuit 's Gravendeel?
Zat te denken de heijnenoordtunnel te nemen en dan door te gaan via de Brienenoord.
Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.quote:Op maandag 5 april 2010 10:23 schreef FJD het volgende:
Verdwaald in Maarssen iPhone 2u onderweg tegen 32 int uur, lekker fietsen Nog een uurtje gok ik!
Weet ik maar ik had uitgerekend dat het verplaatsen van de gemeente Soest naar Zeeland meer energie kostte dan dit Net binnen de drie uur aangekomen, was maar 85km dus viel reuze meequote:Op maandag 5 april 2010 10:47 schreef ursel het volgende:
[..]
Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.
quote:Op maandag 5 april 2010 13:32 schreef Oksel het volgende:
Je kan ook je lichaam op straat verkopen?
Bizar hoe dat dubbelklapt.quote:Op maandag 5 april 2010 13:51 schreef Bismarck het volgende:
5500 euro en dan toch Ultegra . Bij carbonwielen moet ik altijd aan Marcus Burghardt denken, althans, aan hoe eenvoudig zijn wiel in elkaar vouwde toen hij een hond aanreed.
Ik ben dit jaar aan het uitkijken naar een nieuwe fiets en twijfel tussen een carbonframe of een goed aluminium frame. Aluminium is volgens mij wat duurzamer. Tijdschrift Fiets had deze maand een aantal fietsen van rond de 2000 euro op de testbank gelegd en juist de aluminium frames scoorden erg goed. BMC en Cervélo hebben goede alu frames (bijv. de S1) maar die zijn redelijk aan de prijs.
Guerciotti heeft ook goede frames maar dan ben je direct afhankelijk van een aanbieding wil je nog iets voor een redelijke prijs kunnen kopen.
Salden heeft een S1 met Ultegra 6700 en Easton's EA50 voor 2700 euro, daar kan dan nog de zogenaamde Kaaimankorting vanaf zodat je mogelijk ook rond de 2200 euro uitkomt. Ik heb alleen liever een Campa groepset er op en dan kijk je weer tegen een hoger bedrag aan.
Qua prijs kom ik dan toch bij Rose/Red Bull uit. Red Bull Pro-Sl 5000, alu frame, Campa Chorus groepset en Ksyrium SL wielen voor 2214 euro. Neem ik de Ksyrium Elites (momenteel niet op voorraad) dan ben ik nog goedkoper uit. Pedalen erop en gáán.
En gelijk werken aan mn conditie.quote:
Je kan natuurlijk ook gewoon een 2e hands fiets kopen.quote:
De onderste is alleen de frameset. Dan komt de rest er nog bij. Een Guerciotti Alero met Ultegra 6700 en Fulcrum Racing 3's gaat weg vanaf 4000 euro . Met Campa Chorus 11v vanaf 4400 euro. Dan is het frame weliswaar niet in de aanbieding.quote:Op maandag 5 april 2010 14:27 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon een 2e hands fiets kopen.
http://link.marktplaats.nl/335919008
En dit is ook niet verkeerd:
http://link.marktplaats.nl/334000500
Prima, kom de mijne morgen afleveren bij je.quote:Op maandag 5 april 2010 15:59 schreef Littlecreep het volgende:
Lekker een middagje besteed aan het schoonmaken van mijn fiets na Vlaanderen. Leuke Tweede Paasdag bezigheid
Met foto, ik op kopquote:Maandag 5 april
De paasbrunchrit van de Afdeling Wielersport van de IJVK trok vanmorgen nog negen gretige mannen naar de Goerie voor een rondje Vlietlanden-Leidschendam-Horsten-Scheveningen. Het dreigend perspectief van tafelen met de schoonfamilie werd even terzijde geschoven voor een ontspannen tochtje met de teller rond de 30 kilometer in het uur, met - op het duinpad - het traditionele gek doen waarvan ik me als jongbejaarde eigenlijk zou moeten distantiëren. Dit keer was het Dirk die fungeerde als gangmaker voor neef Raymon, die op het laatste moment het gaatje over het hoofd zag waar ik heel luizig net mijn fiets in kon gooien. Waarschijnlijk zat de schrik hem nog in de benen van de bijna-doodervaring die hij ons oudste lid Nico - nietsvermoedend komend van de andere kant - bezorgde, door spookrijdend de heuvel na Scheveningen op te denderen. 'Klootzak!' was nog de meest vleiende kwalificatie die Nico hem toevoegde. Niettemin, ruim anderhalve week lang - want door een trainingskamp in Spanje fiets ik pas volgende week vrijdag weer met de club mee - moet Raymon leven met het besef dat ik hem in de sprint heb geklopt.
Wat gebeurde er? Vallen is altijd kut.quote:Op maandag 5 april 2010 16:11 schreef Wombcat het volgende:
Au. Toertocht in Driebergen gereden. De 160 km. Die was dus 175 . En pas bij 155 km kwam ik er achter dat 'ie echt een stuk meer was dan gepland. We zaten toen in Leersum, maar ipv rechtdoor naar Driebergen (nog ca. 10 km) gingen we linksaf door de uiterwaarden. Met lekker veel tegenwind en zo
Ik zat daar nog in een goed groepje (beter gezegd: ik hing daar nog achter een goed groepje). Die bleven tegen de 35 p/u doorraggen met de wind op de kant (goeie TT trouwens ). Op een gegeven moment dacht ik "bekijk 't maar" en week uit naar links om degene achter me er langs te laten. Daar zat alleen niemand meer. Niettemin week ik mooi op tijd uit, want op het moment dat ik dat deed gingen ze voor me op hun plaat. Dit was na 165 km oid.
Verder op 't gemakkie terug gefietst. Er zat echt geen snelheid meer in Niettemin nog ruim 29 gemiddeld met 175 km en 1000 hoogtemeters.
Er zal iemand een achterwiel hebben aangetikt oid. Ik zag niet precies wat er gebeurde, want het gebeurde precies op het moment dat ik achterom keek en naar links uitweek. Wel goeie timing van me iigquote:Op maandag 5 april 2010 16:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat gebeurde er? Vallen is altijd kut.
Ik dacht vandaag ook bij 70km de laatste 15km (net als de eerste 20) met en snellere groep mee te pakken. Na een km kwam er een lichte heuveltje. Soort verkeersdrempel. Toen kon ik niet meer blijven hangen en ben ik afgedropen naar de groep waar ik eerst mee fietste..
Was mijn routebeschrijving niet goed?quote:
Niet goed opgelet denk ik. De rest was prima te vinden. Net voor 18:00 terug gekomen. Omdat de terugweg toch tegen de wind in was vond ik het wel een leuk idee om een stukje extra te fietsen Uiteindelijk 180km gefietst maar man wat doen tochten van 100+ nog veel pijn, vooral de energietoevoer moet ik beter onder controle gaan krijgen.quote:Op maandag 5 april 2010 16:29 schreef Wombcat het volgende:
Was mijn routebeschrijving niet goed?
tering, respect man. Langste afstand tot nu toe toch?quote:Op maandag 5 april 2010 18:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Niet goed opgelet denk ik. De rest was prima te vinden. Net voor 18:00 terug gekomen. Omdat de terugweg toch tegen de wind in was vond ik het wel een leuk idee om een stukje extra te fietsen Uiteindelijk 180km gefietst maar man wat doen tochten van 100+ nog veel pijn, vooral de energietoevoer moet ik beter onder controle gaan krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |