abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 april 2010 @ 13:29:45 #51
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79930367
Mooie foto's en dito race Tom.
Heb zelf niet veel gefietst van de week. 2 keer op de Tacx en verder wat gelopen. Heb mijn reservewielen ook op een shimanosysteem goed kunnen afstellen; dat scheelt weer.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 4 april 2010 @ 13:31:28 #52
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79930432
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:29 schreef No-P het volgende:
Mooie foto's en dito race Tom.
Heb zelf niet veel gefietst van de week. 2 keer op de Tacx en verder wat gelopen. Heb mijn reserve wielen ook op een shimanosysteem goed kunnen afstellen; dat scheelt weer.
Ik heb ook niet veel gedaan. De afgelopen 4 weken echt veel getraind (1450 km in maart). Beetje moe.
Morgen hopelijk weer een beetje hersteld en een toertocht in Driebergen rijden.
in a crowd you lose humanity
pi_79939507
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?

Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben

Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79940285
je hebt toch een Garmin?
Dan zou je bikeroutetoaster.com kunnen proberen. Route maken en dan opslaan op de Garmin
  zondag 4 april 2010 @ 19:05:13 #55
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79941572
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?

Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben

Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
Gewoon gaan rijden.
Plaatsen in je kop printen. En als je denkt dat je verkeerd gaat pak je je maps erbij.

Vandaag goed gegaan, lekker weertje zelfs nog, 2 ini mini buitjes en 90 km op de teller erbij.
Morgen weer terug en door naar Noordwijk.
pi_79941665
Ik had een 405 ja maar die ging kapot, omdat ik er veels te fanatiek van werd ben ik voorlopig niet van plan een nieuwe te kopen en blijf ik voorlopig spelen met m'n eTrex Euro. Heeft maar heel weinig functies maar wel iets met waypoints waar je naar toe kunt fietsen maar goed, ongeveer een bepaalde richting in fietsen dat geloof ik wel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 4 april 2010 @ 19:21:12 #57
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79941973
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?

Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben

Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
Gouda-Oudewater-Harmelen-Vleuten-Maarssen-Tienhoven-Westbroek-Maartensdijk is leuker denk ik.
Is misschien wel een beetje zoeken af en toe tussen Harmelen en Tienhoven.
Van Nieuwerkerk tot Haastrecht kun je volgens mij over de dijk rijden (als ik zo op de kaart kijk, dat stuk ken ik niet).
Vanaf Oudewater kun je kiezen over Montfoort of Woerden te rijden. Via Montfoort is iets langer, maar makkelijker te vinden. Dan bordjes Vleuten volgen. Vanaf daar bordjes Maarssen volgen.

De brug over de A2 over, dan kom je in Maarssen. Na de brug linksaf, weg onderdoor. Direct na dit tunneltje rechts aanhouden, weer tunneltje onder een weg door. Rechtdoor de volgende weg over, direct na die brug rechtsaf. Bij volgende splitsing rechtsaf (het fietspad buigt naar links, naar beneden, direct hierna is deze splitsing), weer onder een weg door. Net voor volgende viaduct linksaf (brug over Amsterdam-Rijnkanaal). Na de brug 2e fietspad links. Onder weg door, direct hierna weer links. Bij stoplicht rechtsaf. Einde weg rechts (in Tienhoven is dat), richting Westbroek. Deze weg volgen tot een paar km verderop in Westbroek links aanhouden (de weg buigt daar naar rechts af, je moet dan linksaf). Doorrijden tot rotonde bij provinciale weg. Daar linksaf. Bij volgende rotonde rechtsaf (Maartensdijk in). Deze weg blijven volgen tot stoplichten bij provinciale weg, linksaf richting Soest.

Hopelijk heb ik niets gemist in deze routebeschrijving.
in a crowd you lose humanity
  zondag 4 april 2010 @ 19:29:23 #58
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79942178
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:21 schreef Wombcat het volgende:
De brug over de A2 over, dan kom je in Maarssen. Na de brug linksaf, weg onderdoor. Direct na dit tunneltje rechts aanhouden, weer tunneltje onder een weg door. Rechtdoor de volgende weg over, direct na die brug rechtsaf. Bij volgende splitsing rechtsaf (het fietspad buigt naar links, naar beneden, direct hierna is deze splitsing), weer onder een weg door. Net voor volgende viaduct linksaf (brug over Amsterdam-Rijnkanaal). Na de brug 2e fietspad links. Onder weg door, direct hierna weer links. Bij stoplicht rechtsaf. Einde weg rechts (in Tienhoven is dat), richting Westbroek. Deze weg volgen tot een paar km verderop in Westbroek links aanhouden (de weg buigt daar naar rechts af, je moet dan linksaf). Doorrijden tot rotonde bij provinciale weg. Daar linksaf. Bij volgende rotonde rechtsaf (Maartensdijk in). Deze weg blijven volgen tot stoplichten bij provinciale weg, linksaf richting Soest.

Hopelijk heb ik niets gemist in deze routebeschrijving.
Vetgedrukte stuk kan ook anders:
rechtdoor ri. Maarssen-Dorp, brug over Amsterdam-Rijnkanaal over. Na de brug bij rotonde linksaf fietspad volgen. Volgende rotonde rechtsaf. Einde weg linksaf. Weg (buigt naar rechts) volgen tot rotonde. Hier linksaf (Maarsseveensevaart, dit is de 2e/3e afslag* van de rotonde als je de rotonde volgt. Pak niet de 4e (Dr. Plesmanlaan) is ook linksaf)). De M'ssevaart buigt direct na rotonde rechtsaf. Je komt dan een paar honderd meter verderop bij een stoplicht, weg oversteken en dan linksaf ri. Tienhoven). (Je komt dan vanaf de andere kant bij het stoplicht aan). Dit is iets korter.

* Maarsseveensvaart en Merenhoef is één afslag van de rotonde, maar splitst meteen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 4 april 2010 @ 19:38:54 #59
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79942424
Wanneer moet je trouwens? Als je woensdag gaat, kunnen we wel een stukkie samenfietsen.
in a crowd you lose humanity
pi_79942736
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:38 schreef Wombcat het volgende:
Wanneer moet je trouwens? Als je woensdag gaat, kunnen we wel een stukkie samenfietsen.
Morgen; paaslunch Zal zo boven eens met een bakkie koffie een route uittikken. De leukere route klinkt goed maar kort is nu key omdat t een retourtje is en het dagtotaal dus wel boven de 200 uit zal komen wat vrij veel is.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 4 april 2010 @ 20:01:57 #61
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79943149
Kortste is via Gouda/Oudewater/Utrecht. Maar dan moet je door het centrum.
in a crowd you lose humanity
pi_79943743
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:01 schreef Wombcat het volgende:
Kortste is via Gouda/Oudewater/Utrecht. Maar dan moet je door het centrum.
Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kost Centrum van steden probeer ik dus te mijden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79944048
quote:
Op zondag 4 april 2010 11:17 schreef ursel het volgende:

[..]

Een echte fietser weerhoudt zich niet van een beetje regen
Wat ik heb geweten zaterdag. Het was mijn beste Ronde van Vlaanderen van de drie, maar wat een pokkeweer was het. Het begon droog in Ninove, maar binnen een kwartier begon het te druppelen. Op weg naar de Lippenhovestraat begon het te storten en tot de Berendries heb ik het niet droog gehad.

Kasseien gingen me weer perfect af (Lippenhovestraat, Paddestraat en de Haaghoek) en ook de beklimmingen (Leberg, Berendries, Ten Bosse, Muur en Bosberg) waren goed te doen. Want het was heel erg rustig Helaas lag het steilste stuk van de Muur zo glad dat ik af moest stappen.

Ach, deze zomer krijg ik weer een kans. Zit een weekje aan de voet van de Taaienberg
  zondag 4 april 2010 @ 20:55:30 #64
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79945229
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kost Centrum van steden probeer ik dus te mijden.
Dan is de route die ik eerder postte denk ik het beste. Daarmee vermijd je zoveel mogelijk de bebouwde kom.
Nieuwegein, IJsselstein en De Meern wil je ook zoveel mogelijk vermijden.
in a crowd you lose humanity
pi_79945791
Geniale technische ontwikkelingen ondergaan we toch maar zeg. Ben je met Google Maps een route aan het uitstippelen, twijfel je even of je de dorpsweg of N-weg moet pakken, zoom je verder in om te kijken of er een fietspad ligt, kom je direct in Street View en zie je precies wat voor fietspad er ligt.

We leven er altijd maar gewoon mee maar als je er even bij stil staat dan is het toch ongelofelijk fascinerend.

-edit-
en wat is het een drama om via Nieuwegein rechtsom Utrecht te rijden zeg Leg toch eens een normaal fietspad aan.

[ Bericht 21% gewijzigd door FJD op 04-04-2010 21:22:16 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 4 april 2010 @ 21:37:47 #66
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79946970
Fer,

Hoe kan ik trouwens het beste om door te rijden naar de rotte vanuit 's Gravendeel?
Zat te denken de heijnenoordtunnel te nemen en dan door te gaan via de Brienenoord.

Maar enig idee hoe ik tactisch verder kan?
Planning is door te rijden naar Moerkappele, Zoetermeer en dan door naar Leiden.

Wat betreft jou route, je kan toch redelijk makkelijk door naar de ringweg van houten?
Goed fietsen daar trouwens.
  zondag 4 april 2010 @ 21:49:03 #67
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79947402
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:09 schreef FJD het volgende:

en wat is het een drama om via Nieuwegein rechtsom Utrecht te rijden zeg Leg toch eens een normaal fietspad aan.
Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangaf
in a crowd you lose humanity
pi_79948020
Richting de Brienenoord;
Bij uitkomen Heijnenoordtunnel naar rechts en vanaf daar een fietspad langs de rivier proberen te volgen, het meeste is vrij eenvoudig te vinden/loopt redelijk in elkaar over. Beste is om zoveel mogelijk rechts te houden (niet direct terug langs de tunnel rijden he ) dan kom je er vanzelf. Let even op als je langs een speeltuin/open vlakte komt; je slaat vlak daarna rechts af maar er zit middenop een nare bobbel in het asfalt dus niet volgas er doorheen jagen. Op een gegeven moment breekt het fietspad open (bomen zijn voor max 100m weg aan de linkerkant) en rijdt je langs een autoweg op. Haaks daarop ligt de Achterzeedijk en die ga je op. Die weg blijf je volgen, na 400m gaat de weg strak naar links, blijft redelijk slingerend over een dijkje gaan, onder een treinviaduct door etc.. Gewoon blijven rijden tot je op een rotonde uitkomt (recent aangelegd). Die neem je driekwart (2/3e eigenlijk want er zijn maar 3 afslagen ). Die weg blijf je rechtdoor rijden, dus niet met de weg mee afslaan! Je zult nu links de Alternate zien en mijn werkgever heb je ook al een paar keer gezien. Aan het einde steek je de weg over en ga je rechtsaf. Dan linksaf richting de vd Valk, voor de parkeerplaats weer rechtsaf en die weg blijven volgen. Zit een scherpe bocht in maar die is overzichtelijk. Je rijdt nu tegen een T-splitsing aan waar je links afgaat. Die weg blijf je volgen, langs volkstuintjes etc. etc.. Bij een tunneltje even opletten; 5m na uitkomen zit een stevige hobbel over de hele breedte v/h fietspad dus niet even je shirtje rechttrekken. Na een heel klein klimmetje en afdaling ga je rechtsaf de tunnel in. Op dat fietspad rechts aanhouden tot je onder de snelweg door gaat, dan links aanhouden de Brienenoord op.

Dit stuk zal je grofweg 20 tot 30 minuten bezig houden.

Vanaf de Brienenoord;
Brug over (joh ), fietspad blijven volgen, onder de brug door, rechtdoor/rechtsaf en daarna rechtsaf/linksaf (je rijdt immers een vierkantje daar ). Bij de stoplichten oversteken zodat je aan de linkerkant de het terrein van de Erasmus & HES ziet en aan de rechterkant het Brainpark en Metro Kralingse Zoom. Dit fietspad blijven volgen, immer gerade aus. Op een gegeven moment moet je oversteken (als je voorbij het Kralingse Bos bent gereden) en vanaf daar volg je de doorgaande weg vanaf de linkerkant ipv de rechterkant. Vlak daarna zie je links een TNT depot opdoemen (niet afslaan en solliciteren, ze betalen heel magertjes). Vervolgs ga je onder de snelweg door. Dan volgt er een rare oversteek (bus baan lijkt wel?) en daarna is een stoplicht om de weg over te steken. Daar links afslaan en de weg blijven volgen. Makkelijkste is om dan na het bruggetje de afslag naar rechts te nemen (lijkt op een inrit). Bij echt mooi weer is het daar wel druk dus dan zou je voor het bruggetje al naar rechts kunnen maar die weg is iets lastiger te volgen (verlaat een paar keer de Rotte maar als je het kent dan is dat geen probleem).

Dit stuk zal ook een minuutje of 20 a 25 duren.
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:49 schreef Wombcat het volgende:
Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangaf
Hoopte eigenlijk beide routes te kunnen doen maar ik geloof t wel, ik rijd het stuk Montfoort-Soest wel t zelfde.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79948045
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:37 schreef ursel het volgende:
Fer,

Hoe kan ik trouwens het beste om door te rijden naar de rotte vanuit 's Gravendeel?
Zat te denken de heijnenoordtunnel te nemen en dan door te gaan via de Brienenoord.

Het makkelijkste is om gewoon over Kralingse Zoom te gaan, maar dan zit je wel met heel veel stoplichten. Op een gegeven moment kan je dan bij Terbegge de Rottekade op. Dan heb je in feite heel het stuk van de Rotte tot en met de A12 en dus Moerkappelle.

Leuker is het om langs Capelle a/d IJsel en Nieuwekerk a/d IJsel te gaan en dan via de Zevenhuizerplas de Rotte binnen te fietsen. Alleen rijd je dan wel om en heb je niet de gehele Rotte
pi_79958950
We gaan t zien Vertrek nu van huis
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 5 april 2010 @ 10:03:05 #71
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79959758
Dan ben je te laat vertrokken Fer, of heb je licht bij je

Ik ga ff ontbijten, paar eieren naar binnen tikken en dan ook fietsen.

Fer en LC bedankt voor de uitleg. Cappelle gaat ut uhm niet worden iig. Da's ff te ver om. Moest gewoon een weg hebben om rotterdam voorbij te komen.
pi_79960130
Verdwaald in Maarssen iPhone 2u onderweg tegen 32 int uur, lekker fietsen Nog een uurtje gok ik!
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 5 april 2010 @ 10:47:11 #73
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79960542
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:23 schreef FJD het volgende:
Verdwaald in Maarssen iPhone 2u onderweg tegen 32 int uur, lekker fietsen Nog een uurtje gok ik!
Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.
pi_79961030
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:47 schreef ursel het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.
Weet ik maar ik had uitgerekend dat het verplaatsen van de gemeente Soest naar Zeeland meer energie kostte dan dit Net binnen de drie uur aangekomen, was maar 85km dus viel reuze mee
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79962252
Rondje van 51km gedaan met een paar clubleden vanochtend. Merk wel dat ik nog te weinig op snelheid/kracht getraind heb. Zodra ze versnelden moest ik steeds een gat laten en voluit om er weer bij te komen. Aan het eind trokken ze helemaal het gas open en zakte ik er doorheen.

Moet wel zeggen dat de renners waarmee ik reed normaal in de A-groep zitten, of tussen A en B hangen, terwijl ik meestal in de B of C-groep rijdt... Dus heb een excuus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 5 april 2010 @ 13:13:08 #76
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79964647
Vanochtend Paastoertocht in Hengelo gefietst. Rondje van 90km, via Duitsland. Kwam terug met een gemiddelde van 33km/u.. Zat zelfs nog een klimmetje in op kasteien, dat was wel even leuk om te doen.

Eerste echte tourtocht om mijn Bianchi, en beviel erg goed. Fietste nog even naast een knakker met een prachtige Willier, carbonwielen & Ultegra.. ¤5500,- Wielen van alleen al ¤1200,- Wat een achterlijke bedragen!
pi_79964891
Ik heb ook een nieuwe fiets op het oog: de Cube Agree GTC Pro. Carbon frame, ultegra afmontage (waarbij iets is bezuinigd op de cranks en remhoeven, die zijn van FSA) en Fulcrum Racing 7-wielen. Voor 1700,-, goeie prijs-kwaliteitverhouding. Heb nog geen fiets gezien met dezelfde specs in dezelfde prijsklasse. Bovendien vind ik de kleurstelling heel strak.

Heb wel gemerkt dat je echt een budget moet vaststellen, want er is zoveel moois dat je heel makkelijk weer in een hogere prijsklasse gaat kijken. Deze fiets is ook iets boven mn budget, maar moet er nog wel wat af kunnen praten bij mijn vaste fietsenmaker/hoofdsponsor van de club en krijg nog 300/400 euro inruil voor mn huidige fietsje (niet slecht voor een fiets waar ik 700,- voor heb betaald).

Eerst nog maar even doorsparen, daar ben ik iets te laat mee begonnen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 5 april 2010 @ 13:32:19 #78
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79965185
Je kan ook je lichaam op straat verkopen?
  maandag 5 april 2010 @ 13:51:09 #79
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_79965826
5500 euro en dan toch Ultegra . Bij carbonwielen moet ik altijd aan Marcus Burghardt denken, althans, aan hoe eenvoudig zijn wiel in elkaar vouwde toen hij een hond aanreed.



Ik ben dit jaar aan het uitkijken naar een nieuwe fiets en twijfel tussen een carbonframe of een goed aluminium frame. Aluminium is volgens mij wat duurzamer. Tijdschrift Fiets had deze maand een aantal fietsen van rond de 2000 euro op de testbank gelegd en juist de aluminium frames scoorden erg goed. BMC en Cervélo hebben goede alu frames (bijv. de S1) maar die zijn redelijk aan de prijs.
Guerciotti heeft ook goede frames maar dan ben je direct afhankelijk van een aanbieding wil je nog iets voor een redelijke prijs kunnen kopen.

Salden heeft een S1 met Ultegra 6700 en Easton's EA50 voor 2700 euro, daar kan dan nog de zogenaamde Kaaimankorting vanaf zodat je mogelijk ook rond de 2200 euro uitkomt. Ik heb alleen liever een Campa groepset er op en dan kijk je weer tegen een hoger bedrag aan.

Qua prijs kom ik dan toch bij Rose/Red Bull uit. Red Bull Pro-Sl 5000, alu frame, Campa Chorus groepset en Ksyrium SL wielen voor 2214 euro. Neem ik de Ksyrium Elites (momenteel niet op voorraad) dan ben ik nog goedkoper uit. Pedalen erop en gáán.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_79965870
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:32 schreef Oksel het volgende:
Je kan ook je lichaam op straat verkopen?
  maandag 5 april 2010 @ 13:57:11 #81
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79966024
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:51 schreef Bismarck het volgende:
5500 euro en dan toch Ultegra . Bij carbonwielen moet ik altijd aan Marcus Burghardt denken, althans, aan hoe eenvoudig zijn wiel in elkaar vouwde toen hij een hond aanreed.



Ik ben dit jaar aan het uitkijken naar een nieuwe fiets en twijfel tussen een carbonframe of een goed aluminium frame. Aluminium is volgens mij wat duurzamer. Tijdschrift Fiets had deze maand een aantal fietsen van rond de 2000 euro op de testbank gelegd en juist de aluminium frames scoorden erg goed. BMC en Cervélo hebben goede alu frames (bijv. de S1) maar die zijn redelijk aan de prijs.
Guerciotti heeft ook goede frames maar dan ben je direct afhankelijk van een aanbieding wil je nog iets voor een redelijke prijs kunnen kopen.

Salden heeft een S1 met Ultegra 6700 en Easton's EA50 voor 2700 euro, daar kan dan nog de zogenaamde Kaaimankorting vanaf zodat je mogelijk ook rond de 2200 euro uitkomt. Ik heb alleen liever een Campa groepset er op en dan kijk je weer tegen een hoger bedrag aan.

Qua prijs kom ik dan toch bij Rose/Red Bull uit. Red Bull Pro-Sl 5000, alu frame, Campa Chorus groepset en Ksyrium SL wielen voor 2214 euro. Neem ik de Ksyrium Elites (momenteel niet op voorraad) dan ben ik nog goedkoper uit. Pedalen erop en gáán.
Bizar hoe dat dubbelklapt.

Heb je al naar CANYON gekeken? Die hebben ook hele lichte alu frames die volgens mij erg betaalbaar zijn.

Moet zeggen dat ik nu de eerste paar 100km er op heb zitten met Campa, en het voelt gewoon OERDEGELIJK aan. Onverwoestbaar, betrouwbaar. Het schakelt niet echt sexy, maar wel heel strak. Het voelt eigenlijk Duits aan. Niet soepel, slank maar gewoon sterk en duurzaam. In vergelijking met Shimano dus.
pi_79966353
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:32 schreef Oksel het volgende:
Je kan ook je lichaam op straat verkopen?
En gelijk werken aan mn conditie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 5 april 2010 @ 14:27:08 #83
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79966927
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

En gelijk werken aan mn conditie.
Je kan natuurlijk ook gewoon een 2e hands fiets kopen.

http://link.marktplaats.nl/335919008

En dit is ook niet verkeerd:

http://link.marktplaats.nl/334000500
pi_79967044
Kan ja, die tweede fiets is wel . Maar ik ben nooit zo van tweedehands/marktplaats, wil liever iets waar gewoon nog niemand op gereden heeft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 5 april 2010 @ 14:38:12 #85
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_79967234
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:27 schreef Oksel het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook gewoon een 2e hands fiets kopen.

http://link.marktplaats.nl/335919008

En dit is ook niet verkeerd:

http://link.marktplaats.nl/334000500
De onderste is alleen de frameset. Dan komt de rest er nog bij. Een Guerciotti Alero met Ultegra 6700 en Fulcrum Racing 3's gaat weg vanaf 4000 euro . Met Campa Chorus 11v vanaf 4400 euro. Dan is het frame weliswaar niet in de aanbieding.

Oksel, die site van Canyon is een goede aanrader. Mooie producten tegen schappelijke prijzen, vergelijkbaar met Red Bull.

http://www.canyon.com/_en/roadbikes/specs.html?b=1824 , alu-frame, campa chorus 11v en mavic ksyrium elite voor 2000 euro. Daar kunnen al die Italianen nooit tegen op, omdat je voor een Wilier, Colnago, Guerciotti, De Rosa of Bianchi met dezelfde specs tenminste 3500 euro kwijt bent.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_79969453
Lekker een middagje besteed aan het schoonmaken van mijn fiets na Vlaanderen. Leuke Tweede Paasdag bezigheid
pi_79969758
Au. Toertocht in Driebergen gereden. De 160 km. Die was dus 175 . En pas bij 155 km kwam ik er achter dat 'ie echt een stuk meer was dan gepland. We zaten toen in Leersum, maar ipv rechtdoor naar Driebergen (nog ca. 10 km) gingen we linksaf door de uiterwaarden. Met lekker veel tegenwind en zo

Ik zat daar nog in een goed groepje (beter gezegd: ik hing daar nog achter een goed groepje). Die bleven tegen de 35 p/u doorraggen met de wind op de kant (goeie TT trouwens ). Op een gegeven moment dacht ik "bekijk 't maar" en week uit naar links om degene achter me er langs te laten. Daar zat alleen niemand meer. Niettemin week ik mooi op tijd uit, want op het moment dat ik dat deed gingen ze voor me op hun plaat. Dit was na 165 km oid.

Verder op 't gemakkie terug gefietst. Er zat echt geen snelheid meer in Niettemin nog ruim 29 gemiddeld met 175 km en 1000 hoogtemeters.
in a crowd you lose humanity
  maandag 5 april 2010 @ 16:22:45 #88
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79970067
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:59 schreef Littlecreep het volgende:
Lekker een middagje besteed aan het schoonmaken van mijn fiets na Vlaanderen. Leuke Tweede Paasdag bezigheid
Prima, kom de mijne morgen afleveren bij je.
pi_79970112
Blog van een clublid, over het ritje van vanochtend:
quote:
Maandag 5 april
De paasbrunchrit van de Afdeling Wielersport van de IJVK trok vanmorgen nog negen gretige mannen naar de Goerie voor een rondje Vlietlanden-Leidschendam-Horsten-Scheveningen. Het dreigend perspectief van tafelen met de schoonfamilie werd even terzijde geschoven voor een ontspannen tochtje met de teller rond de 30 kilometer in het uur, met - op het duinpad - het traditionele gek doen waarvan ik me als jongbejaarde eigenlijk zou moeten distantiëren. Dit keer was het Dirk die fungeerde als gangmaker voor neef Raymon, die op het laatste moment het gaatje over het hoofd zag waar ik heel luizig net mijn fiets in kon gooien. Waarschijnlijk zat de schrik hem nog in de benen van de bijna-doodervaring die hij ons oudste lid Nico - nietsvermoedend komend van de andere kant - bezorgde, door spookrijdend de heuvel na Scheveningen op te denderen. 'Klootzak!' was nog de meest vleiende kwalificatie die Nico hem toevoegde. Niettemin, ruim anderhalve week lang - want door een trainingskamp in Spanje fiets ik pas volgende week vrijdag weer met de club mee - moet Raymon leven met het besef dat ik hem in de sprint heb geklopt.
Met foto, ik op kop
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 5 april 2010 @ 16:25:03 #90
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79970127
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:11 schreef Wombcat het volgende:
Au. Toertocht in Driebergen gereden. De 160 km. Die was dus 175 . En pas bij 155 km kwam ik er achter dat 'ie echt een stuk meer was dan gepland. We zaten toen in Leersum, maar ipv rechtdoor naar Driebergen (nog ca. 10 km) gingen we linksaf door de uiterwaarden. Met lekker veel tegenwind en zo

Ik zat daar nog in een goed groepje (beter gezegd: ik hing daar nog achter een goed groepje). Die bleven tegen de 35 p/u doorraggen met de wind op de kant (goeie TT trouwens ). Op een gegeven moment dacht ik "bekijk 't maar" en week uit naar links om degene achter me er langs te laten. Daar zat alleen niemand meer. Niettemin week ik mooi op tijd uit, want op het moment dat ik dat deed gingen ze voor me op hun plaat. Dit was na 165 km oid.

Verder op 't gemakkie terug gefietst. Er zat echt geen snelheid meer in Niettemin nog ruim 29 gemiddeld met 175 km en 1000 hoogtemeters.
Wat gebeurde er? Vallen is altijd kut.

Ik dacht vandaag ook bij 70km de laatste 15km (net als de eerste 20) met en snellere groep mee te pakken. Na een km kwam er een lichte heuveltje. Soort verkeersdrempel. Toen kon ik niet meer blijven hangen en ben ik afgedropen naar de groep waar ik eerst mee fietste..
pi_79970186
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:25 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat gebeurde er? Vallen is altijd kut.

Ik dacht vandaag ook bij 70km de laatste 15km (net als de eerste 20) met en snellere groep mee te pakken. Na een km kwam er een lichte heuveltje. Soort verkeersdrempel. Toen kon ik niet meer blijven hangen en ben ik afgedropen naar de groep waar ik eerst mee fietste..
Er zal iemand een achterwiel hebben aangetikt oid. Ik zag niet precies wat er gebeurde, want het gebeurde precies op het moment dat ik achterom keek en naar links uitweek. Wel goeie timing van me iig
in a crowd you lose humanity
  maandag 5 april 2010 @ 16:28:38 #92
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79970212
Zo. Ook weer terug. Tocht was uiteindelijk 90 km. Vooral begin was ff wennen. Dat zitvlees moet nog ff doorzetten voor 2 dagen achter elkaar fietsen.

bordjes volgen in rotterdam is geen doen. Sturen ze je een hoek om. Kom verder geen afslag tegen. Maar bij de eerste beste kruispunt waren ff bordjes plotseling spoorloos verdwenen.
pi_79970244
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:23 schreef FJD het volgende:
Verdwaald in Maarssen
Was mijn routebeschrijving niet goed?
in a crowd you lose humanity
pi_79973526
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:29 schreef Wombcat het volgende:
Was mijn routebeschrijving niet goed?
Niet goed opgelet denk ik. De rest was prima te vinden. Net voor 18:00 terug gekomen. Omdat de terugweg toch tegen de wind in was vond ik het wel een leuk idee om een stukje extra te fietsen Uiteindelijk 180km gefietst maar man wat doen tochten van 100+ nog veel pijn, vooral de energietoevoer moet ik beter onder controle gaan krijgen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 5 april 2010 @ 18:43:21 #95
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79974771
Vanmiddag rondje van 90 km gedaan samen met m'n vriendin, was lekker. Zo pizza eten als beloning
.
  maandag 5 april 2010 @ 19:03:37 #96
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79975472
Wat is trouwens een fijne helm? Ik heb nu een Agu geval die ik een keer voor 20 euro in de uitverkoop bij de FM heb gekocht, maar deze zit toch niet echt fijn en past daarnaast niet goed bij de rest van het plaatje dus ik wil eens kijken na een nieuwe. Hebben jullie nog aanraders? Ben zelf nogal gecharmeerd van de SPECIALIZED SWORKS echter is die nogal prijzig, hoorde wel van een fietsmaatje dat je hem via een Engelse site goedkoper kan bestellen.

Deze dus:
.
  maandag 5 april 2010 @ 19:24:38 #97
14505 OProg
A Life in Music
pi_79976191
Helmen hangen natuurlijk ook een beetje van persoonlijke voorkeur en je hoofd af.

Zelf heb ik een Giro Ionos en een Bell Volt en geeft zelf erg de voorkeur aan die Bell omdat die bij mij een stuk lekkerder zit.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_79976922
Ik heb ook Bell en hij zit perfect eigenlijk. Maar een helm is inderdaad erg persoonlijk.
pi_79977002
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:09 schreef FJD het volgende:

[..]

Niet goed opgelet denk ik. De rest was prima te vinden. Net voor 18:00 terug gekomen. Omdat de terugweg toch tegen de wind in was vond ik het wel een leuk idee om een stukje extra te fietsen Uiteindelijk 180km gefietst maar man wat doen tochten van 100+ nog veel pijn, vooral de energietoevoer moet ik beter onder controle gaan krijgen.
tering, respect man. Langste afstand tot nu toe toch?

Ik heb er 65 gedaan maar was nu wind tegen begonnen. Kwam in het eerste deel niet boven de 25 maar terug heerlijk rond de 32 gesnord.
  maandag 5 april 2010 @ 20:26:11 #100
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_79978597
Zo, ook weer terug van Frankrijk. Het weer was niet goed, niet met korte broek kunnen fietsen maar gelukkig niet veel last gehad van de regen. Helaas niet mijn persoonlijk record op de heuvel van 3.8km met 4.2% verbeterd maar wel benaderd op 10 seconden. 9 minuut 46 ipv 9:36. Best wel tevreden over helemaal omdat ik mijn persoonlijk record verleden jaar reed na flink wat trainingkilometers (7000) en 1 week hoogtestage. En nu, met maar 2500km in de benen, vroeg in het seizoen, zo omhoog.

Uiteindelijk net iets meer dan 200km gefietst in 3 tochten. Kilometers vallen een beetje tegen (dag 1: 115, dag 2: 25 en dag 3: 70) maar de hoogtemeters liegen er niet om (dag 1: 1600hm, dag 2: 280, dag 3: 1050hm). Dag 2 was een herstel training, even naar de bakker. 4 km klimmen, op het granny verzet, koffiemolentje.

Straks even kijken naar het weer en morgen even vrij regelen en dan woensdag de tocht in zwolle rijden. 125 km door Salland. Oksel, ging jij nu wel of niet? Lijkt mij leuk om dan samen te rijden.
Superhero to the rescue!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')