abonnement Unibet Coolblue
pi_261428
quote:
op 05-01-2000 om 12:08 PM schreef Meister het volgende:
'Lord of the Backstage', gaan we nu iedereen aanvallen (ik zag elders ook al zo'n nergens op slaand afkeurend stukje over Arjuno) die het aandurft om wel eens woorden van meer dan één lettergreep te gebruiken ?? Moor schrijft naar mijn mening inzichtelijke stukjes vanuit een psychologische invalshoek, die vaak erg interessant zijn om te lezen, dit in scherpe tegenstelling tot alles wat jij tot nu toe produceert

VAMOS!!!!


'Meister', jij staat bij mij bekend als die ouwehoer die na zo'n beetje iedere licht 'emotioneel' geschreven post het wijzende belerende vingertje op komt steken. Zoals bekend kan Moor prima voor zichzelf opkomen, zoals 'ie zojuist deed.

Vriendelijke groeten,

Lord of the Backstage

  maandag 1 mei 2000 @ 15:07:00 #27
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_261429
LOL. Even voor de goede orde; 'emotioneel' en 'dom' zijn geen synoniemen. Nog wat loze psycho-analyse van een leek op dit terrein; ik proef nogal wat frustratie bij je jegens mensen die 'korpsballenpraat' uitslaan en in het Engels beginnen tegen die 'domme' LOTB. Tijd voor een peptalkje met de mental coach?
pi_261430
Ja Moor wat wilde je nou eigenlijk?....een applaus. Want je lijkt nou net op Esmeralda zelf, met dat psycho-gebrabbel van je. Je vertelde niet veel nieuws, maar als je dan wat vertelt, doe het dan in normaal Nederlands.
Maar ja, voor mij is het nu (na het geposte stukje te hebben gelezen) helemaal duidelijk.
Het maakt niet uit wat we doen, hoeveel we ook bellen en stemmen, Esmeralda gaat winnen.
pi_261431
quote:
op 05-01-2000 om 03:07 PM schreef Meister het volgende:
LOL. Even voor de goede orde; 'emotioneel' en 'dom' zijn geen synoniemen.

Ja, en? Komt er nog een 'pointe' of wat? Ik heb ook een thesaurus op mijn tekstverwerker.

quote:
op 05-01-2000 om 03:07 PM schreef Meister het volgende:
Nog wat loze psycho-analyse van een leek op dit terrein; ik proef nogal wat frustratie bij je jegens mensen die 'korpsballenpraat' uitslaan en in het Engels beginnen tegen die 'domme' LOTB. Tijd voor een peptalkje met de mental coach?

AAAAAAHHHHHH Geweldig! Voelt echt heerlijk om zo vol in mijn zak geschopt te worden. Ga door ga door...

Nogmaals, gaat 'ie? Je bloeddruk nog OK ?

pi_261432
quote:
op 05-01-2000 om 03:11 PM schreef DaphneInTheAir het volgende:
Ja Moor wat wilde je nou eigenlijk?....een applaus. Want je lijkt nou net op Esmeralda zelf, met dat psycho-gebrabbel van je. Je vertelde niet veel nieuws, maar als je dan wat vertelt, doe het dan in normaal Nederlands.
Maar ja, voor mij is het nu (na het geposte stukje te hebben gelezen) helemaal duidelijk.
Het maakt niet uit wat we doen, hoeveel we ook bellen en stemmen, Esmeralda gaat winnen.

Beste Daphne,
dat dit voor jou niet als 'normaal nederlands' klinkt, betekent niets anders dan dat je het beter kan overslaan. Om het 'psycho-gebrabbel' te noemen is tamelijk arrogant voor een scholier als jij, en geeft je niet echt de vereiste serieusheid om een discussie mee aan te gaan.

Jammer, want als bovenstaande voor jou allemaal 'niet veel nieuws inhoudt', was ik erg benieuwd geweest naar een wat diepgaander beschouwing van Esmeralda's persoonlijkheid van jouw hand. Die moeten we nu - helaas - missen.

  dinsdag 2 mei 2000 @ 11:02:00 #31
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_261433
Misschien wat laat, maar een goed stuk moor, alleen die woorden die je gebruikt....oh ja, en die afkortingen vallen niet altijd goed. Maar je bedoed dus dat ze nog een klein kind is die alleen op kan schieten met mensen die ongeveer het zelfde zijn als haar , je verwijzing naar Bullent dus. met ongeveer bedoel je dus dat die andere mensen op het mement dat ze met haar omgaan ook hun kindelijke kant laten zien. Toch? En dat ze zich gedraagt op een mannier die bij een klein kind past op iedere gegeven situatie. Dus maakt niet uit wat voor een situatie, maar ze reageert als een denkbeeldig kind van 6.
Met die identiteitscrisis bedoel je dus dat iemand haar een flink je waarheid verteld waardoor ze in de gaten heeft hoe ze zich gedraagt. Dit bedoel je toch ongeveer............


------------------
Ben even naar de miliweg

[Dit bericht is gewijzigd door Jumparound (Datum 02 Mei 2000).]

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_261434
Beste Moor,

Door de term psycho-gebrabbel had ik inderdaad de intentie om jou te beledigen. Dat is gewoon een benaming die ik vaak gebruik voor veelzeggende woorden, met een weinigzeggende betekenis. Maar dat (en de rest) was inderdaad wat arrogant van mij. Want wat weet ik, als scholier met een als moeder als psychologe, daar nou van? Mijn moeder is ook erg analytisch met alles en af en toe word ik daar gewoon een beetje moe van. En ga ik zulke taal uitslaan. Ik dacht dat jij zo'n arrogant egocentrisch typje was, die niets liever doet dan zichzelf te horen praten. En misschien was ik ook een beetje jaloers op jou. Mijn visie op Esmeralda komt namelijk sterk overeen met die van jou, alleen jij was me voor. Dus misschien had ik je ook een applausje moeten geven. Met de term ‘normaal Nederlands’ bedoelde ik inderdaad toegankelijker Nederlands voor scholieren als ik. Ik was gefrustreerd dat ik niet alles begreep. Maar ik denk niet dat ik het voortaan ga overslaan, ik ga ‘t gewoon proberen te begrijpen.

pi_261435
Daphne oude vogel! een compliment naar jou toe is hier wel op zijn plaats. Bij deze
  woensdag 3 mei 2000 @ 22:25:00 #34
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_261436
Ik snap helemaal het commentaar op Moor niet, een fantastisch stukje. Ik had dat met Bullent nog niet zo bekeken, maar je hebt gelijk, die deed inderdaad heel kinderlijk in z'n omgang met "onze Es"
pi_261437
quote:
op 05-03-2000 om 10:25 PM schreef Thorka het volgende:
Ik snap helemaal het commentaar op Moor niet, een fantastisch stukje

Was mooi geschreven, ben ik mee eens. Alleen denk ik dat er veel te veel achter de 'karakters' in de bus gezocht wordt. Je moet jezelf eens de volgende vragen stellen:

- Wie vindt/vond je qua karakter geen overtuigend personage in de bus, m.a.w. niet echt zichzelf.
- Verdenk je die persoon ervan de intelligentie en het uithoudingsvermogen te hebben om ècht een 'ROL' te spelen, zelfs al was dat ingegeven door een of andere psychische tekortkoming als door Moor beschreven.
- is die persoon daarna zijn eigen schijnpersonage GEWORDEN zonder het door te hebben

Met die tweede vraag valt dus zo'n beetje iedereen af, dus misschien moet je jezelf die wel eerst stellen. De enige die ik daar nog voor aan zou zien is Antonette.

De derde (waar Moor op lijkt te duiden) komt dan niet eens meer aan bod. Esmeralda met al dat kinderachtige gedoe is wie ze is, namelijk een hopeloze simpele 22 jarige huppelkutje studentenmuts van 13 in een dozijn. Na afloop van de bus dus geen identiteitscrisis, hooguit een gezonde kater en die krijgen ze allemaal .


------------------
Als je boos bent moet je tegen een blauw steentje pissen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord of the Backstage (Datum 04 Mei 2000).]

pi_261438
quote:
op 05-04-2000 om 08:50 AM schreef Lord of the Backstage het volgende:
Was mooi geschreven, ben ik mee eens. Alleen denk ik dat er veel te veel achter de 'karakters' in de bus gezocht wordt. Je moet jezelf eens de volgende vragen stellen:

- Wie vindt/vond je qua karakter geen overtuigend personage in de bus, m.a.w. niet echt zichzelf.
- Verdenk je die persoon ervan de intelligentie en het uithoudingsvermogen te hebben om ècht een 'ROL' te spelen, zelfs al was dat ingegeven door een of andere psychische tekortkoming als door Moor beschreven.
- is die persoon daarna zijn eigen schijnpersonage GEWORDEN zonder het door te hebben

Met die tweede vraag valt dus zo'n beetje iedereen af, dus misschien moet je jezelf die wel eerst stellen. De enige die ik daar nog voor aan zou zien is Antonette.

De derde (waar Moor op lijkt te duiden) komt dan niet eens meer aan bod. Esmeralda met al dat kinderachtige gedoe is wie ze is, namelijk een hopeloze simpele 22 jarige huppelkutje studentenmuts van 13 in een dozijn. Na afloop van de bus dus geen identiteitscrisis, hooguit een gezonde kater en die krijgen ze allemaal .


* Moor buigt diep voor zijn leermeester LotB.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')