Knap hoor! Heel goed jongenquote:Op donderdag 15 april 2010 14:34 schreef Deetch het volgende:
haha ik was sneller met het halve antwoord en die isoweekfunctie pik ik ook ff lekker mee.
kak!!!!quote:Op donderdag 15 april 2010 14:55 schreef DaFan het volgende:
Jouw oplossing klopt toch niet want er staat duidelijk "31.12.9999" en niet "31/12/9999"
Zet in blad 2:quote:Op donderdag 15 april 2010 19:54 schreef Richard-G het volgende:
Hallo.
Ik ben in Excel een lijst te maken om een aantal dingen te inventariseren.
Om dit wat makkelijker te maken hetb een aantal rubrieken een code gegeven zodat excel dn de tekst kan aanvullen.
Het idee is om bv in kolom B "1" te vullen en dat er in kolom C "stempel" wordt getoond. Wordt in kolom B "2" ingevuld dan in kolom C "stofsmering" enz.
Nu los ik dat op door ALS;Waarde te gebruiken.
bv: =ALS(B2=2;"Stempel")
Hiermaal kan ik maximaal 7 variabelen gebruiken en dat werkt op zich prima.
Alleen ben ik inmiddels meer dan 7 (ong 10) variabelen nodig en dat gaat niet.
Hoe los ik dat een beetje eenvoudig op.
Ik had al rondgekeken om het met VB te gaan doen, maar de laatste keer dat ik met Basic in aanraking ben gekomen was in de tijd van de ZX-81. Dat gaat dus niet zo vlot meer lukken.
Ik ben ook al iets tegengekomen met zoeklijsten, maar hoe precies....
Wie kan me hiermee helpen
Ik gebruik Excel 2003 nl.
Gr,
Richard
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | leeg = 0 range("B1").select For i = 0 to 20000 'hier alle opties: if activecell.offset(i,0) = 1 then activecell.offset(i,1) = "stempel" if activecell.offset(i,0) = 2 then activecell.offset((i,1) = "Stofsmering" 'etc etc etc if activecell.offset(i,0) = "" then leeg = leeg+1 if leeg > 5 then exit sub next i end sub |
Ik moet dat VBA toch ook eens beter leren.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:49 schreef Deetch het volgende:
even uit het hoofd:
[ code verwijderd ]
Maar dat van twentse_ros kan ook
thnx geluktquote:
Wat wil je sorteren dan?quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:57 schreef icebeer het volgende:
[..]
thnx gelukt
ik heb nog 1 vraag, ik heb nu alle losse poules. Maar deze wil ik automatisch laten sorteren. Ik heb gekeken op google, maar daar gaan verhalen over dikke formules en macro's. Dat gaat me even te ver.
in een poule zitten 4 landen en spelen elk 3 wedstrijden en die wil ik dan automatisch laten sorteren, aangezien nr1 & 2 doorgaan naar de volgende ronde.
Handmatig is dit echt een klein klusje natuurlijk, dus was mijn vraag kan dit ook zonder moeilijke (als je een n00b bent ) macro's, vba etc.
of dat er een knop te maken is deze bewerking uitvoert ( )
Het aantal argumenten in A2:A999 blijft gelijk, maar =SUBTOTAAL(3;A2:A999) zou moeten werkenquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:41 schreef verzer het volgende:
ik heb een vraagje over filters.
Ik heb de volgende personeelslijst
kolom A________kolom B___kolom C___kolom D
medewerkers___FTE_______Functie____lokatie
Onderaan heb ik de som van het aantal FTE door functie: SUBTOTAAL, en aantal medewerkers door functie: AANTALARG
Als ik filter per functie neemt hij bij kolom B onderaan wel alleen de som van het aantal die overblijft na de filter, maar bij kolom A pakt hij nog steeds de totale som van alle medewerkers.
Ik zoek dus een functie waarbij hij alleen de medewerkers optelt die niet verborgen worden door de filter.
Een nieuwe kolom B maken ("meerdere functies/afdelingen" ofzo) en daar ja/nee invullen en het aantal nee's tellen?quote:Verder is er nog het probleem dat sommige medewerkers op meerdere lokaties werken en daardoor meerdere keren in kolom A voorkomen, maar dus maar 1x meegenomen moeten worden bij het tellen. Is hier ook een oplossing voor?
dankje! maar hoe laat ik hem het aantal ja of nee tellen? SOM.ALS wil me niet lukken op tekstquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:21 schreef qu63 het volgende:
Een nieuwe kolom B maken ("meerdere functies/afdelingen" ofzo) en daar ja/nee invullen en het aantal nee's tellen?
Aantal.alsquote:Op zaterdag 17 april 2010 16:03 schreef verzer het volgende:
[..]
dankje! maar hoe laat ik hem het aantal ja of nee tellen? SOM.ALS wil me niet lukken op tekst
ja gewoon de stand na de wedstrijden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat wil je sorteren dan?
Of wil je gewoon een lijstje met bovenaan de nummer 1 en onderaan de nummer 4?
Zet in A1 t/m e1:quote:Op zondag 18 april 2010 19:15 schreef icebeer het volgende:
[..]
ja gewoon de stand na de wedstrijden.
Stand Poule A Punten Doelsaldo
Zuid Afrika 4 1
Mexico 3 -1
Frankrijk 7 2
Uruguay 3 -2
en dat ie er dan vanzelf dit van maakt
Frankrijk 7 2
Zuid Afrika 4 1
Mexico 3 -1
Uruguay 3 -2
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Range("A1:C4").Select Selection.Sort Key1:=Range("B1"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _ OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _ DataOption1:=xlSortNormal Range("A1").Select End Sub |
Ik ben begonnen met "Excel VBA Programming for Dummies" Had dit boek voor mijn verjaardag gehad en kon door het boek al vrij snel wat simpele, standaard dingetjes doen. Nu had ik al (redelijk) wat programmeerervaring, maar ook zonder is het boek goed begrijpbaar (zo als een goed 'For Dummies' boek hoort te zijn).quote:Op maandag 19 april 2010 10:04 schreef sanger het volgende:
Even een vraagje
Als ik die code wil leren schrijven zoals jullie dat doen? Welke beginnerscursus raden jullie dan aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |