abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:08:57 #1
263818 Bleekscheet
wijs me de weg
pi_79732051
HAARLEM - De 67-jarige Cees Z. uit Assendelft is maandag door de rechtbank in Haarlem wegens seksueel misbruik van drie jonge vliegtuigspotters rond Schiphol veroordeeld tot ruim een jaar celstraf, waarvan 200 dagen voorwaardelijk.

Ook moet hij verplicht een behandeling in een psychiatrische kliniek ondergaan, bepaalde de rechtbank.
Z. werd vorig jaar oktober opgepakt nadat twee minderjarige spotters aangifte tegen hem hadden gedaan. De aanklacht was dat de man hen op het panoramaterras op Schiphol onzedelijk had betast. In maart vergreep Z. zich ook al een 21-jarige autistische man die hij ontmoette op de spottersplek langs de Polderbaan. De man is in het verleden al eerder veroordeeld voor ontucht met jongens.

Een psychiater heeft vastgesteld dat de man seksueel opgewonden raakt als hij lichamelijk contact heeft met onbekenden. Z. bestreed twee weken geleden tijdens zijn proces dat hij uit is geweest op seks. ,,Ik hield me alleen met vliegtuigen bezig.'' De man is inmiddels vanuit de gevangenis naar een psychiatrische kliniek gebracht om te worden behandeld. (ANP)

bron

Wat een belachelijk lage straf
routine
pi_79732267
Zolang die behandeling een jaar of 10 duurt is het redelijk terecht.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_79732286
dat is echt een belachelijk lage straf zeker voor iemand die al eerder is veroordeeld
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:18:53 #4
294141 tarantism
hups in die kont
pi_79732353
mwa, wat wil je? die man heeft behoefte aan psychiatrische hulp, niet aan een gevangenisstraf.
Wel zo goed dat hij niet onbehandeld in het gevang zit weg te teren, maar voor zijn aandoening behandeld wordt, toch?
pi_79732621
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:18 schreef tarantism het volgende:
mwa, wat wil je? die man heeft behoefte aan psychiatrische hulp, niet aan een gevangenisstraf.
Wel zo goed dat hij niet onbehandeld in het gevang zit weg te teren, maar voor zijn aandoening behandeld wordt, toch?
mjah leg dat eens uit aan de slachtoffers
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 maart 2010 @ 00:33:27 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_79732762
Normale straf. Ze keken naar Fokkers.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_79732827
"Ach, lage straf?" "Leg dat maar eens uit aan de slachtoffers!"

Onzedelijk betast. Jezus, het is niet alsof je hier met een levenslang trauma zit weg te rotten op de bank met een bijstandsuitkering. Ik word elk weekend onzedelijk betast in de club. Als iedereen daar een jaar voor zou krijgen...
pi_79733659
Een absurd lage straf voor iemand die al eerder voor hetzelfde is veroordeeld. Het wordt ook nog eens pijnlijk duidelijk hoe slecht ons strafrechtsysteem functioneert.

We moeten echt toe naar een progressief stelsel, waarbij dit soort zieke figuren harder worden gestraft wanneer ze in herhaling vervallen. Eerste keer 1 jaar, tweede keer 5 jaar, derde keer levenslang. Zoiets. Langdurig uit de maatschappij verwijderen, dit soort lopende tijdbommen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 01:36:07 #9
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_79733806
Gewoon net als in Amerika. Levenslang in 1 of andere inrichting. Heel soms komt er iemand vrij omdat hij helenaal genezen is.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:07:41 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_79739043
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:35 schreef Koewam het volgende:
"Ach, lage straf?" "Leg dat maar eens uit aan de slachtoffers!"

Onzedelijk betast. Jezus, het is niet alsof je hier met een levenslang trauma zit weg te rotten op de bank met een bijstandsuitkering. Ik word elk weekend onzedelijk betast in de club. Als iedereen daar een jaar voor zou krijgen...
Ik dacht hetzelfde. Ik lees ook niet hou oud die jongens zijn. Het is nog al een verschil of ze 6 of 16 zijn.

'Onzedelijk betast' klinkt inderdaad nog vrij braaf, aangezien ze een kneep in de billen of poging tot tongzoen vaak al als 'aanranding' aanmerken.

Maar goed, het blijft natuurlijk een ouwe viezerik.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:10:33 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_79739106
Gepaste straf. Erg zwaar omdat het alleen maar om betasten gaat, maar ook wel terecht omdat het om een recidivist gaat die al meerdere slachtoffers heeft gemaakt. Hopelijk werkt de behandeling een beetje.
pi_79744188
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:08 schreef Bleekscheet het volgende:

Wat een belachelijk lage straf
Voor een billenknijper? Daarvoor lijkt de straf me nogal fors.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79745219
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:10 schreef Pool het volgende:
Gepaste straf. Erg zwaar omdat het alleen maar om betasten gaat, maar ook wel terecht omdat het om een recidivist gaat die al meerdere slachtoffers heeft gemaakt. Hopelijk werkt de behandeling een beetje.
Precies.
Hij mag het natuurlijk niet doen en het recidivisme maakt het erger maar hij heeft ze verder alleen maar een beetje aangeraakt. Daar hoef je iemand niet voor op te hangen, omdat een paar zure mensen dat op internet roepen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:20:35 #14
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_79748108
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:16 schreef marcb1974 het volgende:
Zolang die behandeling een jaar of 10 duurt is het redelijk terecht.
Dat dus. In de praktijk kan het nog best wel mee vallen met die lage straf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')