abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 maart 2010 @ 17:20:28 #1
297223 Flyawaynow
Sky is the limit
pi_79713296
Ik ben sinds kort aan het afvallen met behulp van een dieet.. Heb dit al een keer eerder gedaan en hiermee val je dus ECHT af!

Ik volg het hartstichting dieet, dat houdt het volgende in: je eet 3 dagen precies volgens het schema van dat dieet en dan kan je daarna weer 4 dagen normaal (met mate) eten.
http://www.dieetwijzer.com/hartstichtingdieet.html
In die 3 dagen zou je 4 kilo kunnen afvallen en in die 4 dagen kom je weer wat aan.
De eerste dag houdt bijvoorbeeld in: 's ochtends een boterham met pindakaas en een grapefruit, 's middags een bruine boterham met tonijn en 's avonds redelijk normaal avondeten. Daarnaast mag je alleen water, koffie en thee drinken (ZONDER SUIKER OF MELK).

Ik heb er een beetje mijn eigen draai aan gegeven dat het wat makkelijker maakt en ik moet zeggen dit werkt echt.
Mijn dieet:
Ochtend = 2 bruine boterhammen met iets gezonds (ik neem meestal rosbief, kaas met tomaat of pindakaas (appelstroop is volgens dietist ook erg goed!).
Middag = 2 bruine boterhammen met iets gezonds.
Avond = Vlees, groente en aardappelen daarna niets meer eten hele avond.

Wanneer je honger krijgt een stuk fruit (mandarijn, sinaasappel, peer (veel vezels!)) en veel fietsen en zoveel mogelijk lopen.
VERDER ALLEEN MAAR THEE/KOFFIE/WATER DRINKEN! Ik drink sterrenmunt thee en dat vult tussendoor erg goed (proeft ook beetje zoet). Op zaterdagavond wil ik nog wel een glaasje alcohol drinken maar dit zie ik als een beloning voor de hele week.

Misschien heeft iemand er wat aan!
  maandag 29 maart 2010 @ 17:21:22 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79713319
Weinig vet, weinig snelle suikers, niet te veel eten, veel bewegen. Dus: discipline. Ik begrijp niets van die eindeloze dieettopics als de conclusie steeds hetzelfde is.
pi_79713322
Het beste dieet is volgens mij nog ...
SPEED SPEED SPEED en nog meer SPEED!
  maandag 29 maart 2010 @ 17:23:46 #4
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_79713406
500 kcal minder eten of 500 kcal per dag extra verbruiken dmv sporten. Voilà.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  Licht Ontvlambaar maandag 29 maart 2010 @ 17:23:55 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79713413
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:20 schreef Flyawaynow het volgende:
-knip-

Misschien heeft iemand er wat aan!
Neuh, maar bedankt voor de moeite...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar maandag 29 maart 2010 @ 17:25:59 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79713495
quote:
Het Hartstichting dieet
Het Hartstichting dieet is een energiebeperkt (ongeveer 900 kcal per dag) dieet waarmee u 4,8 kg zou kunnen afvallen in 3 dagen tijd. Het bestaat uit een voorbeeld dagvoeding voor 3 afzonderlijke dagen.

Overwegingen
Het dieet draagt ten onrechte de naam “Hartstichting dieet”. Zoals de naam doet vermoeden zou het dieet afkomstig zijn van de Nederlandse Hartstichting. Deze stichting heeft echter niets te maken met dit dieet. Het dieet komt in het geheel niet overeen met de ideeën dan de Nederlandse Hartstichting. Mede hierdoor wordt het dieet ook wel “het dieet zonder naam” genoemd.

Een dieet onder de 1500 kcal is niet verantwoord omdat het niet voldoende voedingsstoffen bevat die het lichaam nodig heeft. Het dieet mist vooral veel vitamines en mineralen. De verbranding van het lichaam zal op een laag pitje komen te staan omdat het weinig brandstof (eten) binnenkrijgt. Wanneer men weer in het oude voedingspatroon vervalt (wat meer calorieën bevat) zal de verbranding nog steeds laag zijn en het lichaam wil graag de voeding die men binnenkrijgt opslaan om reserves te hebben voor een volgende hongerperiode. Nu komt men sneller aan van oude hoeveelheden eten dan voorheen. Dit noemt men ook wel het jojo effect. De verbranding van het lichaam zal dus weer omhoog moeten wat moeilijk is. Een dieet met weinig calorieën zoals het Hartstichting dieet zal op de korte wel zorgen voor gewichtsafname (grotendeels vocht en niet vet) maar wanneer men weer in het oude voedingspatroon vervalt, komt men vaak meer aan dan het gewicht dat men van tevoren had. Op de lange termijn zijn diëten als het Hartstichting dieet zinloos en bereikt men vaak het tegengestelde van wat gewenst is.

Bovendien levert het Hartstichting dieet onevenredig veel (verzadigd) vet. Dit is nadelig voor hart en bloedvaten.
Bron
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 maart 2010 @ 17:28:16 #7
297223 Flyawaynow
Sky is the limit
pi_79713583
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:21 schreef MissKriel het volgende:
Het beste dieet is volgens mij nog ...
SPEED SPEED SPEED en nog meer SPEED!
Maar dat verneukt je hele lichaam en daar word je lelijk van
  maandag 29 maart 2010 @ 17:29:14 #8
297223 Flyawaynow
Sky is the limit
pi_79713630
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:21 schreef TNA het volgende:
Weinig vet, weinig snelle suikers, niet te veel eten, veel bewegen. Dus: discipline. Ik begrijp niets van die eindeloze dieettopics als de conclusie steeds hetzelfde is.
Maar het is fijn als je je ergens aan kunt houden en routine in je eetpatroon kunt brengen!
  maandag 29 maart 2010 @ 17:30:32 #9
297223 Flyawaynow
Sky is the limit
pi_79713681
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Bron
Daarom heb ik het wat aangepast.
Vriendin van mij is met het hartstichting dieet 20 kg afgevallen en die is al jaren nog steeds slank!
  maandag 29 maart 2010 @ 17:34:06 #10
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_79713801
Dieëten werken niet al als je afvalt, maar pas wanneer het de stofwisseling niet om zeep helpt en daarnaast voeding en beweging in balans komen.
Het jojo-effect wijten veel mensen aan slechte discipline, maar is in principe gewoon een effect van slechte dieëten. Een dieet op maat is het enige echt veilige dieet.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_79715811
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch aderteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 90% gewijzigd door Mylene op 29-03-2010 18:59:32 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')