abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games zondag 18 april 2010 @ 13:38:13 #251
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_80443669
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:21 schreef Scarface2004 het volgende:

[..]

Bij sommige mensen heb ik zoiets van : Blijf jij maar lekker Lady GaGa en shit luisteren, ik wil niet eens dat jij the Beatles kent
Sommige bazen luisteren beide.
.....Kennedy
pi_80444138
quote:
Op zondag 18 april 2010 04:31 schreef Blinker het volgende:
Inderdaad
Had al even naar Cardiff gekeken, maar dat zit er helaas toch niet in.
Ik ben op dit moment aan het afstuderen en nog een paar maandjes en dan ben ik eindelijk klaar met m'n studie, dus op dit moment even de schouders er onder

Maar als Macca in 2011 weer naar Nederland komt, dan ben ik allang blij joh! Zo niet, dan moet ik toch maar verder weg zoeken.
Denk dat hij voor volgende maand of augustus nog optredens in Zuid-Amerika en aan de westkust van Amerika zal aankondigen, en misschien in juli/augustus Zuid-Europa.

Nog precies 2 maanden voor mij . Zolang de Wings-nummers in de set blijven, ben ik blij.
pi_80445585
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Denk dat hij voor volgende maand of augustus nog optredens in Zuid-Amerika en aan de westkust van Amerika zal aankondigen, en misschien in juli/augustus Zuid-Europa.

Nog precies 2 maanden voor mij . Zolang de Wings-nummers in de set blijven, ben ik blij.
Ging je naar Cardiff of Dublin?

Voor mij nog 2 maanden en 9 dagen
pi_80446217
Dublin, eerste rij .

Precies 8 weken was het trouwens, 54 dagen
pi_80457268
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:27 schreef Aisumasen het volgende:
Vandaag 40 jaar geleden uitgebracht:

[ afbeelding ]
Gisteren dit album nog eens opgezet, de verbluffende DCC-mastering natuurlijk. Het album was toch wel een dappere stap als eerste volwaardige Beatles solo-release, 2 weken voor de release van "Let It Be". En, al zijn het 35 vermakelijke minuten, het is bij lange na niet McCartney's beste werk. Er zit (net zoals "Wild Life") niet echt een lijn in het album, en dat is nu exact waar de charme van dit album in zit. Veel onafgemaakte ideeën, heel veel instrumentale nummers, wat fillers, en eigenlijk maar 2 single-kandidaten. Een wereld van verschil vergeleken met zijn werk en producties op "Abbey Road", opnames van amper een half jaar eerder.

Ik hou heel erg van de ongepolijste sound op het album, iets wat eigenlijk alleen goed tot z'n recht komt op de DCC-mastering door Steve Hoffman. McCartney als instrumentalist in topvorm. Vooral de opening van kant B, die diepe bass op "Oo You" en "Momma Miss America"...! Dat zijn mijn favorieten van de plaat, samen met "Every Night" en "Maybe I'm Amazed" natuurlijk. Andere instrumentals "Valentine Day" en "Kreen - Akrore" zijn ook mooie werkjes.

De rest van de nummers werken goed in de sfeer van het album, maar zijn als individuele nummers niet meer dan gemiddeld. Nooit veel gegeven om "Junk", maar vooral "Teddy Boy" vind ik vreselijk. Het enige goede aan dat nummer is de stekende toevoegingen van Lennon op de Beatles-outtake. "Man We Was Lonely" wordt voor mij verpest door dat refrein, want de coupletten en de brug zijn op "Ram"-niveau. "Hot as Sun/Glasses" is een voorbeeld van zo'n onafgemaakt idee, veel onbenutte potentie. Niet voor niets is dat nummer later gebruikt als herkenningstune voor een televisieserie.

De persberichten van 2 kanten rondom deze release:
quote:
FOR IMMEDIATE RELEASE
FROM: Paul McCartney
DATE: April 9, 1970



Q: "Why did you decide to make a solo album?"

PAUL: "Because I got a Studer four-track recording machine at home, practiced on it (playing all the instruments)- liked the results, and decided to make it into an album."

Q: "Were you influenced by John's adventures with the Plastic Ono Band and Ringo's solo LP?"

PAUL: "Sort of, but not really."

Q: "Are all songs by Paul McCartney alone?"

PAUL: "Yes, sir."

Q: "Will they be so credited: McCartney?"

PAUL: "It's a bit daft for them to be Lennon/McCartney-credited, so 'McCartney' it is."

Q: "Did you enjoy working as a solo?"

PAUL: "Very much. I only had me to ask for a decision, and I generally agreed with me. Remember, Linda's on it too, so it's really a double act."

Q: "What is Linda's contribution?"

PAUL: "Strictly speaking, she harmonizes, but of course it's more than that, because she's a shoulder to lean on, a second opinion, and a photographer of renown. More than all this, she believes in me- constantly."

Q: "Where was the album recorded?"

PAUL: "At home, at EMI (no. 2 studio), and at Morgan Studios. (Willesden!)"

Q: "What is your home equipment-- in some detail?"

PAUL: "Studer four-track machine. I only had, however, one mike, and as Mr. Pender, Mr. Sweathenham and others only managed to take six months or so (slight delay) I worked without VU meters or a mixer, which meant that everything had to be listened to first for distortion, etc, then recorded. So the answer-- Studer, one mike, and nerve."

Q: "Why did you choose to work in the studios you chose?"

PAUL: "They were available. EMI is technically very good and Morgan is cozy."

Q: "The album was not known about until it was nearly completed. Was this deliberate?"

PAUL: "Yes, because normally an album is old before it even comes out. (aside) Witness GET BACK."

Q: "Why?"

PAUL: "I've always wanted to buy a Beatles album like people do and be as surprised as they must be. So this was the next best thing. Linda and I are the only two who will be sick of it by the release date. But we love it really."

Q: "Are you able to describe the texture or feel of the album?"

PAUL: "Home, family, love."

Q: "How long did it take to complete- from when to when?"

PAUL: "From just before Christmas, until now. 'The Lovely Linda' was the first thing I recorded at home and was originally to test the equipment. That was around Christmas."

Q: "Assuming all the songs are new to the public, how new are they to you? Are they recent?"

PAUL: "One was from 1959-- 'Hot As Sun.' Two are from India-- 'Junk' and 'Teddy Boy.' And the rest are pretty recent. 'Valentine Day,' 'Momma Miss America' and 'Oo You' were ad-libbed on the spot."

Q: "Which instruments have you played on the album?"

PAUL: "Bass, drums, acoustic guitar, lead guitar, piano, organ, mellotron, toy xylophone, bow and arrow."

Q: "Why did you play all the instruments yourself?"

PAUL: "I think I'm pretty good."

Q: "Will Linda be heard on all future records?"

PAUL: "Could be. We love singing together and have plenty of opportunity for practice."

Q: "Will Paul and Linda become a John and Yoko?"

PAUL: "No, they will become a Paul and Linda."

Q: "Were you influenced by their work?

PAUL: "No."

Q: "Will they or who will receive the first copies?

PAUL: "The press."

Q: "What has recording alone taught you?"

PAUL: "That to make your own decisions about what you do is easy, and playing with yourself is very difficult but satisfying."

Q: "Who did the cover?"

PAUL: "Linda came up with and took the photos, and she and I designed tha album cover.

[The following question was not part of the original press release, but appears in some sources on the web.]

Q: "Is it true that neither Allen Klein nor ABKCO have been nor will be in any way involved with the production, manufacturing, or promotion of this new album?"

PAUL: "Not if I can help it."

Q: "Did you miss the other Beatles and George Martin? Was there a moment when you thought, 'I wish Ringo were here for this break?'"

PAUL: "No!"

Q: "Assuming this is a very big hit album, will you do another?"

PAUL: "Even if it isn't, I will continue to do what I want, when I want."

Q: "Are you planning a new album or single with the Beatles?"

PAUL: "No."

Q: "Is this album a rest away from the Beatles or the start of a solo career?"

PAUL: "Time will tell. Being a solo means it's 'the start of a solo career...' and not being done with the Beatles means it's just a rest. So it's both really."

Q: "Is your break with the Beatles temporary or permanent, due to personal differences or musical ones?"

PAUL: "Personal differences, business differences, musical differences, but most of all because I have a better time with my family. Temporary or permanent? I don't know."

Q: "Do you foresee a time when Lennon/McCartney becomes an active songwriting partnership again?"

PAUL: "No."

Q: "What do you feel about John's peace effort? The Plastic Ono Band? Giving back his MBE? Yoko?

PAUL: "I love John and respect what he does, but it doesn't really give me any pleasure."

Q: "Were any of the songs on the album originally written with the Beatles in mind?"

PAUL: "The older ones were. 'Junk' was intended for 'Abbey Road,' but something happened. 'Teddy Boy' was for 'Get Back,' but something happened."

Q: "Were you pleased with 'Abbey Road'? Was it musically restricting?"

PAUL: "It was a good album. (No. 1 for a long time.)."

Q: "What is your relationship with Klein?"

PAUL: "It isn't. I am not in contact with him, and he does not represent me any way."

Q: "What is your relationship with Apple?"

PAUL: "It is the office of a company which I partly own with the other three Beatles. I don't go there because I don't like offices or business, especially when I am on holiday."

Q: "Have you any plans to set up an independent production company?"

PAUL: "Yes, McCartney Productions."

Q: "What are your plans now? A holiday? A musical? A movie? Retirement?"

PAUL: "My only plan is to grow up!"
quote:
Press release by Derek Taylor, April 10th:

Spring is here and Leeds play Chelsea tomorrow
and Ringo and John and George and Paul are alive and well and full of hope.
The world is still spinning and so are we and so are you.
When the spinning stops —that'll be the time to worry, not before.
Until then, the Beatles are alive and well and the beat goes on, the beat goes on.—
  zondag 18 april 2010 @ 20:34:37 #256
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80457442
Ik vind het qua debuutalbum toch "maar" het derde beste debuut van de vier
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_80457950
En daarom moet je ook niet altijd vergelijken, want als McCartney tussen 1971 en 1973 één album minder had uitgebracht, hadden die albums elke andere Beatles solo-release omver geblazen .

Ben wel benieuwd hoe het originele idee van "Red Rose Speedway" als dubbel-LP uitgewerkt zou zijn. Hij maakte al gebruik van overblijfsels uit de "Ram"-sessies "Get On The Right Thing" en "Little Lamb Dragonfly", maar als hij uit diezelfde sessies ook "A Love For You" en het beste van "Wild Life" had gepakt, plus een keuze uit singles "Little Woman Love", "Hi, Hi, Hi", "I Lie Around", "Country Dreamer" en outtakes "Soily" en "Mama's Little Girl"....zo veel fantastisch materiaal in die periode! En een half jaar later lag "Band On The Run" alweer op de plank.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 18-04-2010 20:53:24 (typo) ]
  zondag 18 april 2010 @ 21:36:21 #258
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_80460577
Zou ik de eerste zijn die dit nummer noemt?
Absoluut een unieke McCartney.



( tvp dus. )
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_80460713
Wel goed bruggetje, van McCartney I naar McCartney II. Over een gewaagd album gesproken, haha! Zelf ben ik nog grotere fan van de Twin Freaks remix:

  zondag 18 april 2010 @ 21:48:06 #260
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_80461157
Ook goed te pruimen!
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_80472941
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Gisteren dit album nog eens opgezet, de verbluffende DCC-mastering natuurlijk. Het album was toch wel een dappere stap als eerste volwaardige Beatles solo-release, 2 weken voor de release van "Let It Be". En, al zijn het 35 vermakelijke minuten, het is bij lange na niet McCartney's beste werk. Er zit (net zoals "Wild Life") niet echt een lijn in het album, en dat is nu exact waar de charme van dit album in zit. Veel onafgemaakte ideeën, heel veel instrumentale nummers, wat fillers, en eigenlijk maar 2 single-kandidaten. Een wereld van verschil vergeleken met zijn werk en producties op "Abbey Road", opnames van amper een half jaar eerder.

Ik hou heel erg van de ongepolijste sound op het album, iets wat eigenlijk alleen goed tot z'n recht komt op de DCC-mastering door Steve Hoffman. McCartney als instrumentalist in topvorm. Vooral de opening van kant B, die diepe bass op "Oo You" en "Momma Miss America"...! Dat zijn mijn favorieten van de plaat, samen met "Every Night" en "Maybe I'm Amazed" natuurlijk. Andere instrumentals "Valentine Day" en "Kreen - Akrore" zijn ook mooie werkjes.

De rest van de nummers werken goed in de sfeer van het album, maar zijn als individuele nummers niet meer dan gemiddeld. Nooit veel gegeven om "Junk", maar vooral "Teddy Boy" vind ik vreselijk. Het enige goede aan dat nummer is de stekende toevoegingen van Lennon op de Beatles-outtake. "Man We Was Lonely" wordt voor mij verpest door dat refrein, want de coupletten en de brug zijn op "Ram"-niveau. "Hot as Sun/Glasses" is een voorbeeld van zo'n onafgemaakt idee, veel onbenutte potentie. Niet voor niets is dat nummer later gebruikt als herkenningstune voor een televisieserie.

De persberichten van 2 kanten rondom deze release:
[..]


[..]


Ik luister dit album toch wel erg weinig, zal 'm nu mee in de auto nemen naar mijn werk. Dat is precies 35 minuten rijden

Ik vind de onafgemaakt ideeen van George beter gelukt. "All things must pass" is een geweldig album. Paul is mijn favoriete beatle, maar George is zeer ondergewaardeerd. Zeer goede muzikant. Jammer dat hij er niet meer is, onze stille beatle.
  maandag 19 april 2010 @ 16:34:19 #262
277654 paulramon
beatles4ever
pi_80486048
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:39 schreef awijmans het volgende:

[..]

¿cuánto cuesta?
29.95 incl verz. kosten
pi_80504664
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:34 schreef paulramon het volgende:

[..]

29.95 incl verz. kosten
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:34 schreef paulramon het volgende:

[..]

29.95 incl verz. kosten
Abbey Road shirt is trouwens vorige week binnengekomen waarvoor dank. erg mooi shirt
pi_80507163
Oh ja, de Rock Band-multitracks zijn gekraakt. Nu nog wachten op een crack...
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:30:34 #265
277654 paulramon
beatles4ever
pi_80511575
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:37 schreef blckbb het volgende:

[..]


[..]

Abbey Road shirt is trouwens vorige week binnengekomen waarvoor dank. erg mooi shirt
das goed om te horen!
pi_80547990
En de officiele melding van de reissue of mcCartney's CD's vanaf augustus 2010:

http://txf.nl/R2
http://txf.nl/RG

Dat wordt weer sparen Ik heb de beatles box nog niet eens.

[ Bericht 9% gewijzigd door awijmans op 21-04-2010 07:36:30 ]
pi_80549121
Yes! About 'effing time! Hopelijk wordt het dit keer goed gedaan... Durf m'n originele 80's CD's er nog niet voor op het spel te zetten...

[ Bericht 25% gewijzigd door Aisumasen op 21-04-2010 09:25:58 ]
pi_80550989
quote:
Op woensdag 21 april 2010 08:57 schreef Aisumasen het volgende:
Yes! About 'effing time! Hopelijk wordt het dit keer goed gedaan... Durf m'n originele 80's CD's er nog niet voor op het spel te zetten...
Ehhhrr, 80?
pi_80552347
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:19 schreef awijmans het volgende:
En de officiele melding van de reissue of mcCartney's CD's vanaf augustus 2010:

http://txf.nl/R2
http://txf.nl/RG

Dat wordt weer sparen Ik heb de beatles box nog niet eens.

Hmmm ik hoopte eigenlijk op een super de luxe box-set, maar ze komen dus een voor een los uit? Nouja, dan kan ik de uitgave iig wat spreiden
pi_80553202
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:13 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ehhhrr, 80?
Ja, alleen al de "Memory Almost Full"-edities komen in de buurt van de 80 . Nee, ik bedoelde "1980's" . De zeldzame originele CD-uitgaves, die niet de nukken hebben van de geplaagde 'remasters' uit 1993.

Voordat ik ga klagen: Ik heb véél vragen over deze releases. Er staat verder geen informatie in dit persbericht. Alleen bonus-materiaal voor "Band On The Run"? En wat is dat dan? Dezelfde als op de remaster uit 1999, namelijk die afschuwelijke live-opnames uit 1989-1993? En "Thrillington", echt? We zullen zien...
pi_80565185
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, alleen al de "Memory Almost Full"-edities komen in de buurt van de 80 . Nee, ik bedoelde "1980's" . De zeldzame originele CD-uitgaves, die niet de nukken hebben van de geplaagde 'remasters' uit 1993.

Voordat ik ga klagen: Ik heb véél vragen over deze releases. Er staat verder geen informatie in dit persbericht. Alleen bonus-materiaal voor "Band On The Run"? En wat is dat dan? Dezelfde als op de remaster uit 1999, namelijk die afschuwelijke live-opnames uit 1989-1993? En "Thrillington", echt? We zullen zien...
Wat dom. verkeerd gelezen
pi_80571223
Valt me nu pas op dat Twin Freaks in het rijtje staat. Op CD dus.
  woensdag 21 april 2010 @ 19:58:41 #273
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80571529
Vraag me af of er toch niet boxsets komen. Misschien niet alles bijeen maar bijvoorbeeld voor elk decennium een box oid. Zou toch voordeliger zijn
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_80571639
Dacht je alle verrassingen op bootleg-gebied voor een tijdje wel gehad te hebben... "Must Do Something About It" is (gek genoeg...) mijn favoriete nummer van "Wings at the Speed of Sound". Drummer Joe English zingt deze McCartney-compositie briljant, maar ik heb mij altijd afgevraagd of er ook een versie met een 'guiding vocal' van Paul was. Raad eens...
pi_80571822
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:58 schreef Arn0 het volgende:
Vraag me af of er toch niet boxsets komen. Misschien niet alles bijeen maar bijvoorbeeld voor elk decennium een box oid. Zou toch voordeliger zijn
Het zou het zeker waard zijn, maar de informatie die we nu hebben duidt daar niet op. Eigenlijk duidt het nog helemaal nergens op . Zie wel voor me dat ze gewoon doodleuk die belachelijke "Band On The Run" 'deluxe'-set uit 1999 opnieuw uitbrengen. Totdat er een uitgebreid release-overzicht komt zie ik het somber in...

edit: Hm, van de officiële McCartney-site: "More exciting news to follow on the plans for the catalogue to be reissued, including information on the first release in the series - 'Band On The Run' - featuring re-mastered audio, enhanced packaging and rare bonus content later this year.".

Waarom dat eeuwige "Band On The Run" weer als eerste? Zou het niet slim zijn om op deze manier 'men' ook eens kennis te laten maken met de rest van de McCartney-schatkist, die minstens even goed is? En "Thrillington" "highly regarded" en "Broad Street" een "landmark album", ehhh... ?

[ Bericht 14% gewijzigd door Aisumasen op 21-04-2010 20:50:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')