abonnement Unibet Coolblue
pi_79698595
Deel 4 van de klusblunders
Klussers blijven blunderen (deel III)

Hiermee sloot ik het oude topic
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:19 schreef Gurb het volgende:
Om Een blunder van een vriend van mij, die woont sinds 1,5 maand in zijn huisje en had een nieuwe wasmachine gekocht.
Deze had hij op een verhoging gezet (stuk aanrechtblad van 60 x 60 cm met vier poter eronder van 40 cm.
De verhoging had hij niet vastgezet aan de muur, en ook had hij geen rand om het blad heen gemaakt.
Volgens hem was een nieuwe wasmachine zo stabiel dat de machine er niet vanaf kon vallen.

De wasmachine (een gloednieuwe Miele) had hij los op deze verhoging gezet, en deze aangesloten en een keer laten spoelen. Toen bleef de machine netjes op zijn plek staan.
Bij de eerste keer wassen ging het niet goed, hij was namelijk vergeten om de transportbeveiliging eruit te halen, dus die machine ging als een idioot staan bokken, en is voorover van de verhoging afgevallen.
Gelukkig is de waterslang vast blijven zitten, dus waterschade had hij niet, maar de wasmachine was wel kapot, moest een nieuw bedieningspaneel in, en dat viel niet onder garantie.
pi_79698617
dacht even dat je geen nieuwe zou openen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79698980
Wij hadden laatst ook iets.. We hadden een antieke kast gekocht van ongeveer 2 meter hoog. Omdat wij hem helemaal achter in het huis wilde hebben (de keuken), moest hij door een smalle gang. Vooraf zitten meten en die hele gang moest gestripped worden dan zou het misschien net lukken. Dus hele gang leeg gehaald, incl. wandkaptstok etc etc. Bijna nog de deuren eruit gehaald, maar we dachten we wachten even af.
Wordt die kast gebracht, blijken het 2 delen te zijn van ieder 100cm voor niks alles weggehaald
pi_79700466
Eerste schuurervaring...

Dacht dat je moest doorschuren tot het hout helemaal kaal was Ik dacht na 10 minuten, en 10 cm kaal, dit word echt een hels karwei...

Gelukkig kwam mijn vader met het verlossende woord
pi_79705523
Zelf een inbouwkast proberen te maken met een waterpas die uiteindelijk niet waterpas blijkt te zijn!
pi_79707035
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:08 schreef Goover het volgende:
Zelf een inbouwkast proberen te maken met een waterpas die uiteindelijk niet waterpas blijkt te zijn!
klinkt als bij ons : wasmachine waterpas zetten met waterpas die niet waterpas is dat werkt dus niet
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79707686
Misschien is onderstaande reclame clip met John Buijsman er wel eentje die perfect in dit topic past.

75 topics = FIN
pi_79723620
Ik kwam net deze site tegen met fouten van de professionals.
http://www.bouwwereld.nl/web/Bouwkennis-3/Bouwfouten.htm
Met creatieve maar niet altijd even nette oplossingen.


En soms ook gewoon fout uitgemeten.
pi_79725628
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef bluemoon23 het volgende:

...

Mijn god, die afvoer via de rollaag en het kozijn. Ik had de installateur persoonlijk een nieuw kozijn en rollaag laten maken als ik dat aan zou treffen...
  maandag 29 maart 2010 @ 22:41:29 #10
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_79727684
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:50 schreef Muks het volgende:

[..]

klinkt als bij ons : wasmachine waterpas zetten met waterpas die niet waterpas is dat werkt dus niet
ehmz, hoe kan een waterpas niet meer waterpas zijn?
is dan de balk zelf.. krom oid?
pi_79727726
Ja, geweldig lelijk die afvoer op deze manier, doe dan gewoon een losse slang door het raampje.
pi_79734989
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Eerste schuurervaring...

Dacht dat je moest doorschuren tot het hout helemaal kaal was Ik dacht na 10 minuten, en 10 cm kaal, dit word echt een hels karwei...

Gelukkig kwam mijn vader met het verlossende woord
hoe herkenbaar, de schilder kreeg het apezuur toen hij mij bezig zag met een grof papiertje
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79735498
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:41 schreef Niara het volgende:
ehmz, hoe kan een waterpas niet meer waterpas zijn?
is dan de balk zelf.. krom oid?
Yep, daarom altijd de waterpas even omdraaien om te kijken of de bel nog steeds goedstaat. Als hij dan compleet anders zit dan is je waterpas krom.
pi_79736322
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:32 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Yep, daarom altijd de waterpas even omdraaien om te kijken of de bel nog steeds goedstaat. Als hij dan compleet anders zit dan is je waterpas krom.
Ik had een (wat oudere) waterpas van mijn ouders geleend, een hele goede degelijke waterpas. Deze waterpas kan je bijstellen door de raampjes losser te schroeven en ze bij te draaien. Ik denk dat een van de raampjes onbedoeld gedraaid is geweest, als ik dat eerder had opgemerkt, dan had mij dat een hoop gevloek gescheeld.

Zoiets dus:
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:07:35 #15
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_79763104
Morgen de sleutel op halen van me nieuwe huisje!
Jullie zullen binnenkort ook wel wat van mij zien
Moet aardig wat behang er af stomen, en vervolgens opnieuw behangen.
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 22:02:08 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79766240
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, geweldig lelijk die afvoer op deze manier, doe dan gewoon een losse slang door het raampje.
Nee dat kon niet; want op de site stond.
quote:
Dat de ramen in de buitenmuur bleven zitten vanwege het aanzicht was duidelijk. Aan de binnenkant zijn de ramen dichtgemetseld omdat de keuken nog geplaatst moest worden. Maar ja bij het plaatsen van het gat voor de afzuiger is niet helemaal goed gemeten hoe hoog de ramen zaten.
pi_79766494
ook een mooie van die site

pi_79774929
Die foto's van die "pro's"
pi_79780943
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 02:46 schreef mien-moeke het volgende:
Die foto's van die "pro's"
Zitten echt mooie fouten tussen, ja.

Balkondeur die niet helemaal open kan omdat het balkon niet diep genoeg is gemaakt of berekend:


Parkeren met hindernis:



Niet echt een bouwfout/klusblunder, maar wel een, ahem, "opmerkelijk" schaduwbeeld bij laagstaande zon:

pi_79783020
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:30 schreef DonJames het volgende:


Niet echt een bouwfout/klusblunder, maar wel een, ahem, "opmerkelijk" schaduwbeeld bij laagstaande zon:

pi_79785926
Wat verf vervoerd:

Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_79786715
Grappig allemaal, als het bij een ander is... maar zulk prutswerk hebben ze ook in mijn (gezamelijk) trappenhuis verricht..









  woensdag 31 maart 2010 @ 15:25:52 #23
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_79790830
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:48 schreef Xs2Shanna het volgende:
Grappig allemaal, als het bij een ander is... maar zulk prutswerk hebben ze ook in mijn (gezamelijk) trappenhuis verricht..



[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tjeezus
pi_79800256


PROEST!
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:07:57 #25
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_79801801
....eh? Die laatste ontgaat me effe....
Als je het zegt is het vast van "Ohja natuurlijk"....
JCC's Gallery
All shall love me and despair...
pi_79802241
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:07 schreef JCC het volgende:
....eh? Die laatste ontgaat me effe....
Als je het zegt is het vast van "Ohja natuurlijk"....
Dat plaatje met die balkons? Hoe wil jij op je balkon terecht komen? Er is geen deur.
Daar zit je dan.
pi_79802359
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:16 schreef Csbs het volgende:

[..]

Dat plaatje met die balkons? Hoe wil jij op je balkon terecht komen? Er is geen deur.
precies..

mischien moeten ze NOODRUIT op de ramen stikkeren en een hamertje er bij doen
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:29:51 #28
23005 Kermiecow
To MOoh or Not To MOoh
pi_79802856
ideaal balkon zo!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 april 2010 @ 15:22:34 #29
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_79832624
"Ohja, natuurlijk!"
Ach, bij Friends moesten ze ook door een raampje klimmen om op het 'balkon' te komen
JCC's Gallery
All shall love me and despair...
pi_79850696
Er zit geen deur naar het balkon

Edit: Laat maar, pagina gemist
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:05:20 #31
249756 Symphonic
Look o Look
pi_79859279
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:30 schreef mister_white het volgende:
Wat verf vervoerd:

[ afbeelding ]
Dit heb ik een keer gehad (veel minder extreem als in dit voorbeeld) maar toch, het was echt heeel vervelend en een berenklus om het weer toonbaar te krijgen
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 11 april 2010 @ 11:22:10 #32
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_80180275
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik kwam net deze site tegen met fouten van de professionals.
http://www.bouwwereld.nl/web/Bouwkennis-3/Bouwfouten.htm
Met creatieve maar niet altijd even nette oplossingen.
[ link | afbeelding ]

En soms ook gewoon fout uitgemeten.
[ link | afbeelding ]
Zou het niet slimmer zijn geweest om van buiten naar binnen te boren?
pi_80180615
Bij mij op het werk moesten ze ooit alle TL bakken vervangen van een schoolgebouw, uiteraard moest dat in de zomervakantie dus moest er zo efficient mogelijk gewerkt worden om het zo snel mogelijk klaar te hebben...

OK goed, zouden ze per x aantal ruimtes de TL bakken op pallets leggen, elke deur opgemeten om ze niet te breed te maken en dat ze met een paar palletwagens snel alles verdeeld hebben in het schoolgebouw..

Waren ze vergeten de lift te meten, die was dus het smalst... Kwam er nog veel werk bij kijken om alles op de bovengelegen verdiepingen te krijgen....
pi_80228414
Eigen blunder.

Vorige week een betonnen vloer gestort voor een nieuwe badkamer.
Keurig een gat gemaakt in de zwaluwstaartplaten riool aansluiting erdoorheen en op voldoende hoogte omhoog laten steken.

Uiteindelijk bleek na het glad trekken van mijn vloer de buis dus mooi onder het beton verdwijnt.
Kom er gelukkig net op tijd achter. Dus zoeken waar het gat moest zitten, boel open graven beton was gelukkig nog voldoende nat.
Maarja puinhoop dus weer opnieuw glad trekken. (en vergeten dat het dan weer onder het beton zou komen)

En toen een mooie gladde vloer. (En geen idee waar het riool omhoog moest komen)
Uiteindelijk nog makkelijk op kunnen lossen door vanaf onderen met een lange schroevendraaier omhoog te tikken door de randisolatie. En vervolgens een beetje "krabben"
pi_80228742
Mijn vader was met de purschuim bezig, en ik liep er met mijn losse haren langs

Tis een hel geweest om het eruit te halen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xs2Shanna op 12-04-2010 15:45:19 ]
pi_80231223
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
Mijn vader was met de purschuim bezig, en ik liep er met mijn losse haren langs

Tis een hel geweest om het eruit te halen.



werkt altijd

alleen als je er vrolijker van word..?
pi_80233261
Nee, ik zat op het punt van huilen Mijn haar komt tot net boven mijn onderrug!!
  maandag 12 april 2010 @ 18:37:25 #38
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_80235073
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nee, ik zat op het punt van huilen Mijn haar komt tot net boven mijn onderrug!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80235821
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:37 schreef glasbak het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een smilie in een spoiler zetten !
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:11:11 #40
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_81057573
Ik heb vandaag dus weer zo'n dag. Bij alles wat ik doe gaat wat mis. Zoals vanmorgen, stoot m'n harses aan de afzuigkap tijdens het pakken van een bakkie koffie, ga naar de wc en ros m'n kleine teen knalhard tegen de deurpost aan, ruim de werkbank in de schuur op en druk zo even een dikke splinter onder m'n nagel.
Hoogtepunt was toch wel dat ik een paar plakken vel van m'n knokkels geschraapt heb.
Omdat m'n auto een afneembare trekhaak heeft die niet meer op de reguliere manier afneembaar is moest deze eronder vandaan gesloopt worden om plaats te maken voor een wel afneembaar exemplaar.
Goed, oude haak gedeeltelijk doorgeslepen om het vastgerotte binnenwerk eruit te kunnen slopen. Tijdens het loswrikken schoot ik dus met mijn knokkels precies langs de afgeslepen rand welke meestal vlijmscherp is. Gevolg, paar plakken vel er half af. Na wat gevloek toch maar de plakken er helemaal afgetrokken omdat het toch al zeer deed
Pics dus


En de boosdoener
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_81058201
Ouch....
Waarbij ik overigens aan het begin van een geplande klusdag altijd denk als er niet-klus-dingen misgaan: niet beginnen! Als ik mijn hoofd of tenen stoot, of dingen uit mijn handen laat vallen, dan kan ik maar beter niet gaan klussen, dan gaat het geheid mis.
Da gao nie nou!
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:46:02 #42
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_81076786
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:21:00 #43
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81077678
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:46 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
What happened?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:29:29 #44
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_81077939
Zonnecollector onder een boom plaatsen?
pi_81078270
iemand gisteren het blok gezien op tv?

wat een kansloze klussers zeg, die nieuwelingen.... 2x binnen 1 week naar het ziekenhuis om zijn klauwen te laten hechten...

filmpje valt vast wel ergens terug te vinden...
pi_81078378
Jaaaa hahaaaa fantastisch! Ik moest er ook aan denken toen ik net ff in dit topic keek! (Ik denk dan echt: je doet toch werkhandschoenen aan als je tegels kapot gaat slaan en bij een slijper let je toch gewoon ff op dat je niet in je poten kan slijpen??? En natuurlijk, een ongelukje kan altijd gebeuren, maar twee van deze in twee dagen tijd is wel heel extreem, hahaha)
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 11:30:25 #47
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81079909
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:40 schreef TheOneAndOnly het volgende:
iemand gisteren het blok gezien op tv?

wat een kansloze klussers zeg, die nieuwelingen.... 2x binnen 1 week naar het ziekenhuis om zijn klauwen te laten hechten...

filmpje valt vast wel ergens terug te vinden...
Ik had het ook gezien

Volgens hun eigen zeggen waren ze zulke geweldige klussers. Oké, je hand langs een tegel openhalen kan de beste gebeuren. Maar de slijptol verkeerd om vastpakken?
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:48:28 #48
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_81080619
Blunder van aannemer bij mijn nieuwbouwhuis .
Ik wilde het graag opgeleverd hebben zonder plinten aangezien ik toch zelf de vloer ging leggen. De plinten zaten er toch in dus ik moest ze er allemaal weer uit halen. Ik trek er 1 los en het water spuit door de kamer. Hadden die debielen een spijker dwars door een leiding geschoten.
Ik ben dus blij dat ik ze los heb gehaald anders was ik er veel later achtergekomen en had mijn vloer mooi krom gestaan en had ik dat gat waarschijnlijk niet zo snel gevonden.
Volgens mij heb ik er nog ergens een foto van, ik zal hem vanavond is opzoeken.

Gevolg was trouwens ook dat ik de douche en alle kranen door moest spoelen zonder filter omdat er ook nog eens zand in de leiding zat na de reparatie. Kraan is niet erg maar een thermostaatdouche wel!
Sometimes you see knopjes
pi_81081117
Dinsdag tijdens het verf afbranden kreeg ik een stukje verf in mijn oog (wat nog heet was). Gevolg een blaasje op mijn oog.. Erg prettig.
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 18:46:18 #50
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81097588
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:48 schreef banapples het volgende:
Blunder van aannemer bij mijn nieuwbouwhuis .
Ik wilde het graag opgeleverd hebben zonder plinten aangezien ik toch zelf de vloer ging leggen. De plinten zaten er toch in dus ik moest ze er allemaal weer uit halen. Ik trek er 1 los en het water spuit door de kamer. Hadden die debielen een spijker dwars door een leiding geschoten.
Ik ben dus blij dat ik ze los heb gehaald anders was ik er veel later achtergekomen en had mijn vloer mooi krom gestaan en had ik dat gat waarschijnlijk niet zo snel gevonden.
Volgens mij heb ik er nog ergens een foto van, ik zal hem vanavond is opzoeken.

Gevolg was trouwens ook dat ik de douche en alle kranen door moest spoelen zonder filter omdat er ook nog eens zand in de leiding zat na de reparatie. Kraan is niet erg maar een thermostaatdouche wel!
Dat gebeurd wel vaker; tegenwoordig is voor het aftimmer nauwelijks nog tijd heb ik het idee en lopen ze even snel met een tacker en een hand vol plinten de hele woning door en men kijkt echt niet of er toevallig op die plek een leiding zou kunnen zitten.

Heb vaak genoeg gehad dat ze door een elektraleiding heen spijkeren waardoor je een onverklaarbare sluiting krijgt die je na lang zoeken (via alle centraaldozen van die groep) erachter komt dat een !#$!@#!@ ! timmerman er met zijn tacker een spijker door heen geschoten heeft
pi_81103440
Mijn vader vorige week ik sluit nog wel even jullie vaatwasser aan. Op mijn vraag of ik eens mocht boren was het antwoord laat mij maar hoor.
Ben ik blij dat hij het zelf deed. Het gevolg was nl dat hij door de waterleiding boorde en we zeker 10cm water in de bijkeuken hadden.
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:58:55 #52
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_81103750
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat gebeurd wel vaker; tegenwoordig is voor het aftimmer nauwelijks nog tijd heb ik het idee en lopen ze even snel met een tacker en een hand vol plinten de hele woning door en men kijkt echt niet of er toevallig op die plek een leiding zou kunnen zitten.

Heb vaak genoeg gehad dat ze door een elektraleiding heen spijkeren waardoor je een onverklaarbare sluiting krijgt die je na lang zoeken (via alle centraaldozen van die groep) erachter komt dat een !#$!@#!@ ! timmerman er met zijn tacker een spijker door heen geschoten heeft
Kneuzen kunnen het zijn!! Ik kan helaas geen foto meer vinden. Wel een hoop andere klusfoto's maar daar ging alles goed (dat deed ik zelf )
Sometimes you see knopjes
pi_81126154
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:40 schreef TheOneAndOnly het volgende:
iemand gisteren het blok gezien op tv?

wat een kansloze klussers zeg, die nieuwelingen.... 2x binnen 1 week naar het ziekenhuis om zijn klauwen te laten hechten...

filmpje valt vast wel ergens terug te vinden...
Jaa grappig idd. En toen keek hij ook nog heel verbaasd toen hem gevraagd werd of hij niet bang was dat men hem wat sukkelig zou vinden...

En dat met die slijptol, volgens mij had hij zijn hand al zo'n beetje in de schijf toen hij hem aanzette. Dan moet je toch denken hee hier klopt iets niet ?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:00:42 #54
130803 Gripper
Get a grip
pi_81134265
ik heb pas ontdekt dat een dimmer nooit helemaal spanningsvrij is De lamp was uit, dus ik dacht: strippen die draadjes. De draden wilde ik in een koof wegwerken waar ik eerst met een gatenzaag een gat in had gemaakt, zodat ik mn arm er in kon steken. Mn arm past daar precies tot de elleboog in, dan zit ie vast. Kreeg ik ineens beide draadjes op mn arm, de een tegen mn hand, de ander halverweg mn onderarm, dus de stroom liep er lekker dwars doorheen. En omdat ik klem zat in die koof, kon ik m niet zo snel terugtrekken als je normaal zou doen. Arm heeft nog wel een paar dagen getinteld en krachtverlies
Mn vriendin vroeg nog, moet je niet even die groep uitzetten?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 15:22:52 #55
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81135634
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:00 schreef Gripper het volgende:
ik heb pas ontdekt dat een dimmer nooit helemaal spanningsvrij is De lamp was uit, dus ik dacht: strippen die draadjes. De draden wilde ik in een koof wegwerken waar ik eerst met een gatenzaag een gat in had gemaakt, zodat ik mn arm er in kon steken. Mn arm past daar precies tot de elleboog in, dan zit ie vast. Kreeg ik ineens beide draadjes op mn arm, de een tegen mn hand, de ander halverweg mn onderarm, dus de stroom liep er lekker dwars doorheen. En omdat ik klem zat in die koof, kon ik m niet zo snel terugtrekken als je normaal zou doen. Arm heeft nog wel een paar dagen getinteld en krachtverlies
Mn vriendin vroeg nog, moet je niet even die groep uitzetten?
Groep uitzetten? Welnee, is niet nodig joh
pi_81136306
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:00 schreef Gripper het volgende:
ik heb pas ontdekt dat een dimmer nooit helemaal spanningsvrij is De lamp was uit, dus ik dacht: strippen die draadjes. De draden wilde ik in een koof wegwerken waar ik eerst met een gatenzaag een gat in had gemaakt, zodat ik mn arm er in kon steken. Mn arm past daar precies tot de elleboog in, dan zit ie vast. Kreeg ik ineens beide draadjes op mn arm, de een tegen mn hand, de ander halverweg mn onderarm, dus de stroom liep er lekker dwars doorheen. En omdat ik klem zat in die koof, kon ik m niet zo snel terugtrekken als je normaal zou doen. Arm heeft nog wel een paar dagen getinteld en krachtverlies
Mn vriendin vroeg nog, moet je niet even die groep uitzetten?
Ik stond er ineens in mijn verbeelding bij
pi_81137140
Heeft niks met een dimmer te maken. Je moet gewoon zorgen dat de stroom eraf is.

kluskneus
Daar zit je dan.
pi_81142779
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:00 schreef Gripper het volgende:
ik heb pas ontdekt dat een dimmer nooit helemaal spanningsvrij is De lamp was uit, dus ik dacht: strippen die draadjes. De draden wilde ik in een koof wegwerken waar ik eerst met een gatenzaag een gat in had gemaakt, zodat ik mn arm er in kon steken. Mn arm past daar precies tot de elleboog in, dan zit ie vast. Kreeg ik ineens beide draadjes op mn arm, de een tegen mn hand, de ander halverweg mn onderarm, dus de stroom liep er lekker dwars doorheen. En omdat ik klem zat in die koof, kon ik m niet zo snel terugtrekken als je normaal zou doen. Arm heeft nog wel een paar dagen getinteld en krachtverlies
Mn vriendin vroeg nog, moet je niet even die groep uitzetten?
Het had me geweldig geleken je daar zo te zien staan spartelen. Met je arm vast in die koof.
Mits goede afloop, afcars
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 20:01:47 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81148457
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:00 schreef Gripper het volgende:
ik heb pas ontdekt dat een dimmer nooit helemaal spanningsvrij is De lamp was uit, dus ik dacht: strippen die draadjes. De draden wilde ik in een koof wegwerken waar ik eerst met een gatenzaag een gat in had gemaakt, zodat ik mn arm er in kon steken. Mn arm past daar precies tot de elleboog in, dan zit ie vast. Kreeg ik ineens beide draadjes op mn arm, de een tegen mn hand, de ander halverweg mn onderarm, dus de stroom liep er lekker dwars doorheen. En omdat ik klem zat in die koof, kon ik m niet zo snel terugtrekken als je normaal zou doen. Arm heeft nog wel een paar dagen getinteld en krachtverlies
Mn vriendin vroeg nog, moet je niet even die groep uitzetten?
Zonder spanning werken is voor mietjes
Je bent in ieder geval voorlopig weer opgeladen
pi_81266241
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:01 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zonder spanning werken is voor mietjes
Je bent in ieder geval voorlopig weer opgeladen
precies..

waarom zou ik de stroom er af pleuren als t niet nodig is !

als t wel nodig blijkt is de alamat toch sneller dan ik
pi_81268393
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik kwam net deze site tegen met fouten van de professionals.
http://www.bouwwereld.nl/web/Bouwkennis-3/Bouwfouten.htm
Met creatieve maar niet altijd even nette oplossingen.
Fantastische site!

pi_82091022
Geen idee of deze hier al eens langs gekomen is.







[ Bericht 44% gewijzigd door Osramp op 30-05-2010 09:20:13 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 10:38:14 #63
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_82092107
Had ik mijn houten keukenvloer mooi afgetimmerd met hardboardplaten. Randjes geschuurd, tape erover. Alles glad. perfect.
Daarna het keukenzeil erin.. Wat een getob, maar weer alles helemaal strak. Was echt super trots op mezelf.
Dag erna wil ik de koelkast terug zetten (die stond even in de huiskamer).. en ja hoor. krrrrtsj
Een grote jaap in mn nieuwe keukenzeil.

Heb ik weer.
Big mouth strikes again
pi_82093185
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:38 schreef heartwork het volgende:
Had ik mijn houten keukenvloer mooi afgetimmerd met hardboardplaten. Randjes geschuurd, tape erover. Alles glad. perfect.
Daarna het keukenzeil erin.. Wat een getob, maar weer alles helemaal strak. Was echt super trots op mezelf.
Dag erna wil ik de koelkast terug zetten (die stond even in de huiskamer).. en ja hoor. krrrrtsj
Een grote jaap in mn nieuwe keukenzeil.

Heb ik weer.
Heel bekend!
Tillen, niet schuiven!
pi_82098017
Terug in servie, Ik had een wasmachine gekregen [Gorene PS 306 BM, Is de oude machine van me moeder's oom/opa] Staat in de garage zonder wateraansluting, Ik dus een tuinslang uitrollen, Bovenblad afslopen, Slang op voorwasbak gezet, Rende dus naar de waterkraan en draaide hem vol open, Begon dat ding als de hel te lekken, Ik dus uitzetten en daarna iets anders bedacht, volgende keer doe ik er altijd een slangklem om [en doe het in het hoofdwas-bakje ]
pi_82098100
Oja nog een blunder, Ik zat 2 jaartjes terug een oude Miele centrifuge te slopen, Raakte ik een condenstator en ik raakte onder stroom voor de 6de keer in mijn leven, Meteen weggegooit, stuk schroot imo.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:42:01 #67
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_82102705
Ik ging iets lijmen met superlijm op mijn tafel. Uiteraard een krantje eronder gedaan tijdens het lijmen. Na het lijmen leg ik de tube naast het krantje. De tube is toen fijn gaan lekken. Nu heb ik dus een vlek lijm op mn tafel.

als iemand enig idee heeft hoe ik dat eraf krijg hou ik me aanbevolen
O+
  zondag 30 mei 2010 @ 15:45:37 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82102888
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:48 schreef banapples het volgende:
Blunder van aannemer bij mijn nieuwbouwhuis .
Ik wilde het graag opgeleverd hebben zonder plinten aangezien ik toch zelf de vloer ging leggen. De plinten zaten er toch in dus ik moest ze er allemaal weer uit halen. Ik trek er 1 los en het water spuit door de kamer. Hadden die debielen een spijker dwars door een leiding geschoten.
Ik ben dus blij dat ik ze los heb gehaald anders was ik er veel later achtergekomen en had mijn vloer mooi krom gestaan en had ik dat gat waarschijnlijk niet zo snel gevonden.
Volgens mij heb ik er nog ergens een foto van, ik zal hem vanavond is opzoeken.

Gevolg was trouwens ook dat ik de douche en alle kranen door moest spoelen zonder filter omdat er ook nog eens zand in de leiding zat na de reparatie. Kraan is niet erg maar een thermostaatdouche wel!
Hier hadden ze 2 stukken waterleiding ook niet stevig aan elkaar gekoppeld, maar gewoon 'handvast' in elkaar geduwt.. Heeft gelukkig jaren zo gezeten, maar toen die kamer werd opgeruimd stootte ik er tegenaan, en spoot het water alle kanten op
  zondag 30 mei 2010 @ 15:47:11 #69
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82102955
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:42 schreef Saisai het volgende:
Ik ging iets lijmen met superlijm op mijn tafel. Uiteraard een krantje eronder gedaan tijdens het lijmen. Na het lijmen leg ik de tube naast het krantje. De tube is toen fijn gaan lekken. Nu heb ik dus een vlek lijm op mn tafel.

als iemand enig idee heeft hoe ik dat eraf krijg hou ik me aanbevolen
Warm water/nagellakremover; aceton dacht ik..
  zondag 30 mei 2010 @ 15:55:26 #70
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_82103346
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:47 schreef fs180 het volgende:

[..]

Warm water/nagellakremover; aceton dacht ik..
zal het eens proberen. het momenteel alleen nagellak remover in huis zonder aceton..
O+
  zondag 30 mei 2010 @ 15:55:33 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82103353
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:47 schreef fs180 het volgende:

[..]
/nagellakremover; aceton dacht ik..
Niet op gelakt hout doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 30 mei 2010 @ 16:12:00 #72
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82104082
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Niet op gelakt hout doen.
Owja, dan wordt het vaak dof.. Ook niet altijd goed voor andere kwetsbaar spul zoals plastic
  zondag 30 mei 2010 @ 16:18:58 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82104385
Dof ??? ik heb eens het dopje van het flesje remover op de armleuning van een gelakte eiken stoel gezet. Er stond een mooi rond kringetje in de lak op die leuning. Helemaal uitgebeten
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 30 mei 2010 @ 16:20:56 #74
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_82104456
het moet van vinyl, ik denk dat vinyl er niet aan kapot gaat.
O+
  zondag 30 mei 2010 @ 16:25:59 #75
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82104674
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Dof ??? ik heb eens het dopje van het flesje remover op de armleuning van een gelakte eiken stoel gezet. Er stond een mooi rond kringetje in de lak op die leuning. Helemaal uitgebeten
Ouch Gelukkig heb ik het zo erg nog niet meegemaakt
pi_82109908
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:14 schreef Osramp het volgende:
Geen idee of deze hier al eens langs gekomen is.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
k snap die texten bij de bovenste niet
  zondag 30 mei 2010 @ 20:23:29 #77
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_82114411
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Dof ??? ik heb eens het dopje van het flesje remover op de armleuning van een gelakte eiken stoel gezet. Er stond een mooi rond kringetje in de lak op die leuning. Helemaal uitgebeten
Haha, zo had ik een keer van die nagellakremoverpads. Zo'n stomme uitvinding die je soms handig lijkt.
Hoe dan ook. Degene die volgezogen waren had ik op mn nachtkastje gelegd, blijkbaar tegen mn alarmklok aan. Dag erna zaten ze helemaal vastgesmolten aan het plastic
Big mouth strikes again
pi_82122504
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k snap die texten bij de bovenste niet
Jawel. Bij de linkse staat "Voeding voor elektrische poort" en bij de rechtse "Voeding naar elektrische poort".
De afgaande aansluiting naar die poort zit dus met een stekker op een stekker. De grap is dat als je de stekker aan de afgaande kant uittrekt, dan staat er dus de volle mep 230Volt tussen de beide stekkerpennen! Levensgevaarlijk, je ziet het gevaar niet.

Offtopic: Toen Osramp nog studeerde voor docent elektrotechniek (diploma gehaald in 1999), had ik eens een stage in Sittard. Daar gaf een docent praktijklessen en die had wat "vreemde" gewoontes. Leerlingen moesten installatieoefeningen maken op borden. Buisjes, lampjes, schakelaars en wcdtjes. Draad trekken, lassen enz. Ik moest maar even gaan controleren........Zeg ik tegen de eerste leerling hoe hij dacht voeding in de schakeling te krijgen? Kijkt die leerling me oenig aan en laat een snoer zien dat ze daar hebben.........Een normaal stukje VMvL met aan elke kant een stekker Ik die jongen op bedekte toon voor gigantische oetlul uitgescholden Kreeg ik toen de horen dat de docent had gezegd dat het zo moest. Even overleg met de docent, en idd dat was zijn methode om aan te sluiten . Maar goed onder de aandacht gebracht dat toch het aanleren van de verkeerde methode was. Maar zo erg was het niet zei de "meester" want het zat allemaal achter een scheidingstrafo. Blijft toch 230Volt tussen L en N. Twee dagen later wil ik een computertafeltje in het praktijklokaal een andere PC op zetten, dus alle stekkers uit de 4-voudige contactdoos die eronder zat. Ik laat alle stekkers los hangen en begin de PC af te bouwen. 5 minuten later staat die docent ietwat aangeslagen naast me. Wat bleek, de meester had onder de tafels 4-voudige contactdozen geschroefd ZONDER snoer, en daar werd de voeding OOK weer aangesloten met een snoer met 2 stekkers. Ik heb toen gewacht dat de les voorbij was (gelukkig nog maar 10 minuten), en ben toen helemaal uitgeflipt op die vent . Dat was wel erg, een stagiair die de mentor de les leest. Mehn wat was ik KWAAD. Gewoon LTS-ers gevaarlijke praktijken aanleren . Stel je voor dat zo'n jongen in een bedrijf start, zoiets presteert, ter verantwoording wordt geroepen en die zegt dan "Och, deden we zo op school!!". Dan is al zijn kennis niks meer waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Osramp op 30-05-2010 22:42:56 ]
pi_82123107
Ja, Ossie ... je verhaal is duidelijk en volkomen terecht dat je boos werd, schrijft de dochter van een elektrotechnicus.

alleen waarom moet dat antilliaans erbij? er zijn ook paarse oetlullen die zich docent noemen
pi_82123935
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:32 schreef AnneX het volgende:

alleen waarom moet dat antilliaans erbij? er zijn ook paarse oetlullen die zich docent noemen
Is helemaal niet stigmatiserend bedoeld, maar toch maar een edit. De man kwam daar vandaan, kan ik ook niks aan doen dat dat zo is.
  zondag 30 mei 2010 @ 23:10:11 #81
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_82125390
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:23 schreef Osramp het volgende:

[..]

Jawel. Bij de linkse staat "Voeding voor elektrische poort" en bij de rechtse "Voeding naar elektrische poort".
De afgaande aansluiting naar die poort zit dus met een stekker op een stekker. De grap is dat als je de stekker aan de afgaande kant uittrekt, dan staat er dus de volle mep 230Volt tussen de beide stekkerpennen! Levensgevaarlijk, je ziet het gevaar niet.

Offtopic: Toen Osramp nog studeerde voor docent elektrotechniek (diploma gehaald in 1999), had ik eens een stage in Sittard. Daar gaf een docent praktijklessen en die had wat "vreemde" gewoontes. Leerlingen moesten installatieoefeningen maken op borden. Buisjes, lampjes, schakelaars en wcdtjes. Draad trekken, lassen enz. Ik moest maar even gaan controleren........Zeg ik tegen de eerste leerling hoe hij dacht voeding in de schakeling te krijgen? Kijkt die leerling me oenig aan en laat een snoer zien dat ze daar hebben.........Een normaal stukje VMvL met aan elke kant een stekker Ik die jongen op bedekte toon voor gigantische oetlul uitgescholden Kreeg ik toen de horen dat de docent had gezegd dat het zo moest. Even overleg met de docent, en idd dat was zijn methode om aan te sluiten . Maar goed onder de aandacht gebracht dat toch het aanleren van de verkeerde methode was. Maar zo erg was het niet zei de "meester" want het zat allemaal achter een scheidingstrafo. Blijft toch 230Volt tussen L en N. Twee dagen later wil ik een computertafeltje in het praktijklokaal een andere PC op zetten, dus alle stekkers uit de 4-voudige contactdoos die eronder zat. Ik laat alle stekkers los hangen en begin de PC af te bouwen. 5 minuten later staat die docent ietwat aangeslagen naast me. Wat bleek, de meester had onder de tafels 4-voudige contactdozen geschroefd ZONDER snoer, en daar werd de voeding OOK weer aangesloten met een snoer met 2 stekkers. Ik heb toen gewacht dat de les voorbij was (gelukkig nog maar 10 minuten), en ben toen helemaal uitgeflipt op die vent . Dat was wel erg, een stagiair die de mentor de les leest. Mehn wat was ik KWAAD. Gewoon LTS-ers gevaarlijke praktijken aanleren . Stel je voor dat zo'n jongen in een bedrijf start, zoiets presteert, ter verantwoording wordt geroepen en die zegt dan "Och, deden we zo op school!!". Dan is al zijn kennis niks meer waard.
Wow, dat is wel héél ernstig!
O+
pi_82131028
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:23 schreef Osramp het volgende:

[..]

Jawel. Bij de linkse staat "Voeding voor elektrische poort" en bij de rechtse "Voeding naar elektrische poort".
De afgaande aansluiting naar die poort zit dus met een stekker op een stekker. De grap is dat als je de stekker aan de afgaande kant uittrekt, dan staat er dus de volle mep 230Volt tussen de beide stekkerpennen! Levensgevaarlijk, je ziet het gevaar niet.

Offtopic: Toen Osramp nog studeerde voor docent elektrotechniek (diploma gehaald in 1999), had ik eens een stage in Sittard. Daar gaf een docent praktijklessen en die had wat "vreemde" gewoontes. Leerlingen moesten installatieoefeningen maken op borden. Buisjes, lampjes, schakelaars en wcdtjes. Draad trekken, lassen enz. Ik moest maar even gaan controleren........Zeg ik tegen de eerste leerling hoe hij dacht voeding in de schakeling te krijgen? Kijkt die leerling me oenig aan en laat een snoer zien dat ze daar hebben.........Een normaal stukje VMvL met aan elke kant een stekker Ik die jongen op bedekte toon voor gigantische oetlul uitgescholden Kreeg ik toen de horen dat de docent had gezegd dat het zo moest. Even overleg met de docent, en idd dat was zijn methode om aan te sluiten . Maar goed onder de aandacht gebracht dat toch het aanleren van de verkeerde methode was. Maar zo erg was het niet zei de "meester" want het zat allemaal achter een scheidingstrafo. Blijft toch 230Volt tussen L en N. Twee dagen later wil ik een computertafeltje in het praktijklokaal een andere PC op zetten, dus alle stekkers uit de 4-voudige contactdoos die eronder zat. Ik laat alle stekkers los hangen en begin de PC af te bouwen. 5 minuten later staat die docent ietwat aangeslagen naast me. Wat bleek, de meester had onder de tafels 4-voudige contactdozen geschroefd ZONDER snoer, en daar werd de voeding OOK weer aangesloten met een snoer met 2 stekkers. Ik heb toen gewacht dat de les voorbij was (gelukkig nog maar 10 minuten), en ben toen helemaal uitgeflipt op die vent . Dat was wel erg, een stagiair die de mentor de les leest. Mehn wat was ik KWAAD. Gewoon LTS-ers gevaarlijke praktijken aanleren . Stel je voor dat zo'n jongen in een bedrijf start, zoiets presteert, ter verantwoording wordt geroepen en die zegt dan "Och, deden we zo op school!!". Dan is al zijn kennis niks meer waard.
Gvd zeg! Moet je idd eens in de praktijk proberen... Dan kan je net zo goed jouw diploma in de kliko gooien.
* mien-moeke gelukkig wel goede betere scholing gehad.
pi_82141568
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:23 schreef Osramp het volgende:

[..]

Jawel. Bij de linkse staat "Voeding voor elektrische poort" en bij de rechtse "Voeding naar elektrische poort".
De afgaande aansluiting naar die poort zit dus met een stekker op een stekker. De grap is dat als je de stekker aan de afgaande kant uittrekt, dan staat er dus de volle mep 230Volt tussen de beide stekkerpennen! Levensgevaarlijk, je ziet het gevaar niet.

Offtopic: Toen Osramp nog studeerde voor docent elektrotechniek (diploma gehaald in 1999), had ik eens een stage in Sittard. Daar gaf een docent praktijklessen en die had wat "vreemde" gewoontes. Leerlingen moesten installatieoefeningen maken op borden. Buisjes, lampjes, schakelaars en wcdtjes. Draad trekken, lassen enz. Ik moest maar even gaan controleren........Zeg ik tegen de eerste leerling hoe hij dacht voeding in de schakeling te krijgen? Kijkt die leerling me oenig aan en laat een snoer zien dat ze daar hebben.........Een normaal stukje VMvL met aan elke kant een stekker Ik die jongen op bedekte toon voor gigantische oetlul uitgescholden Kreeg ik toen de horen dat de docent had gezegd dat het zo moest. Even overleg met de docent, en idd dat was zijn methode om aan te sluiten . Maar goed onder de aandacht gebracht dat toch het aanleren van de verkeerde methode was. Maar zo erg was het niet zei de "meester" want het zat allemaal achter een scheidingstrafo. Blijft toch 230Volt tussen L en N. Twee dagen later wil ik een computertafeltje in het praktijklokaal een andere PC op zetten, dus alle stekkers uit de 4-voudige contactdoos die eronder zat. Ik laat alle stekkers los hangen en begin de PC af te bouwen. 5 minuten later staat die docent ietwat aangeslagen naast me. Wat bleek, de meester had onder de tafels 4-voudige contactdozen geschroefd ZONDER snoer, en daar werd de voeding OOK weer aangesloten met een snoer met 2 stekkers. Ik heb toen gewacht dat de les voorbij was (gelukkig nog maar 10 minuten), en ben toen helemaal uitgeflipt op die vent . Dat was wel erg, een stagiair die de mentor de les leest. Mehn wat was ik KWAAD. Gewoon LTS-ers gevaarlijke praktijken aanleren . Stel je voor dat zo'n jongen in een bedrijf start, zoiets presteert, ter verantwoording wordt geroepen en die zegt dan "Och, deden we zo op school!!". Dan is al zijn kennis niks meer waard.
de gene die zo iets bij mij flikt mag persoonlijk even voelen als de spanning dan wel van die stekker is.. of nog beter van welke kant de stroom komt
pi_82145966
Ik zou ze niet grag de kost willen geven die zoiets normaal vinden. Enkele jaren terug was hier een grote stroomstoring en de agregaten waren niet aan te slepen, heb toen ook gezien hoe vindingrijk sommigen waren om de agregaat aan te sluiten op hun huis via een wandcontactdoos
pi_82147475
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:38 schreef exlurker het volgende:
Ik zou ze niet grag de kost willen geven die zoiets normaal vinden. Enkele jaren terug was hier een grote stroomstoring en de agregaten waren niet aan te slepen, heb toen ook gezien hoe vindingrijk sommigen waren om de agregaat aan te sluiten op hun huis via een wandcontactdoos
iets met een apache?

of was t de overmatige ijsafzetting op de hoogspanningskabels?
pi_82148564
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:38 schreef exlurker het volgende:
Ik zou ze niet grag de kost willen geven die zoiets normaal vinden. Enkele jaren terug was hier een grote stroomstoring en de agregaten waren niet aan te slepen, heb toen ook gezien hoe vindingrijk sommigen waren om de agregaat aan te sluiten op hun huis via een wandcontactdoos
Dat is het jammere van elektriciteit. Heel veel mensen DENKEN er verstand van te hebben. Ik zal wel eens wat foto's maken als ik in België aan het klussen ben. Groepenkast met 20 groepen en dan blijkt de hele benedenverdieping op 1 groep te zitten . Dat soort gein.
pi_82148918
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:29 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dat is het jammere van elektriciteit. Heel veel mensen DENKEN er verstand van te hebben. Ik zal wel eens wat foto's maken als ik in België aan het klussen ben. Groepenkast met 20 groepen en dan blijkt de hele benedenverdieping op 1 groep te zitten . Dat soort gein.
leuk he.. beun de haas
pi_82213556
Na de verhuizing doodop, alleen nog even de kledingkast in elkaar zetten. Gecompliceerd rotding. Met veel moeite het ding inelkaar gezet, overeind zetten, blijkt het ding een halve centimeter te lang om overeind te zetten als ie inelkaar zit. Schuin tegen het plafond. AAAARRRGHHH! Kon ie weer uitelkaar

Klusblunder bij het werk van een vriend van me, monteur ging aan de slag in een elektrisch huisje die het hele industrieterrein van stroom voorziet. Spanning hoefde er niet af. WHAM! monteur liet ergens een steeksleutel vallen waar érg veel spanning op staat. (15KV volgens die vriend) Steeksleutel was "verdwenen" monteur was gelanceerd, ernstige brandwonden...
...
pi_82214319
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:35 schreef Garbageman het volgende:
Klusblunder bij het werk van een vriend van me, monteur ging aan de slag in een elektrisch huisje die het hele industrieterrein van stroom voorziet. Spanning hoefde er niet af. WHAM! monteur liet ergens een steeksleutel vallen waar érg veel spanning op staat. (15KV volgens die vriend) Steeksleutel was "verdwenen" monteur was gelanceerd, ernstige brandwonden...
DAT zijn geen blunders meer! De man mag blij zijn als hij nog leeft.
Bekijk deze maar eens. Direct het eerste beeld zie je een vergelijkbare "blunder".
Zo'n monteur heeft toch wel "enkele" veiligheidsinstructies gemist. Onder spanning werken, dan gebruik je alleen en uitsluitend volledig geisoleerd gereedschap, dek je blanke spanningsvoerende delen af en gebruik je PBM's (handschoenen, gelaatsmasker, kleding en schoenen).
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:48:05 #90
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82214371
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:35 schreef Garbageman het volgende:
Na de verhuizing doodop, alleen nog even de kledingkast in elkaar zetten. Gecompliceerd rotding. Met veel moeite het ding inelkaar gezet, overeind zetten, blijkt het ding een halve centimeter te lang om overeind te zetten als ie inelkaar zit. Schuin tegen het plafond. AAAARRRGHHH! Kon ie weer uitelkaar

Klusblunder bij het werk van een vriend van me, monteur ging aan de slag in een elektrisch huisje die het hele industrieterrein van stroom voorziet. Spanning hoefde er niet af. WHAM! monteur liet ergens een steeksleutel vallen waar érg veel spanning op staat. (15KV volgens die vriend) Steeksleutel was "verdwenen" monteur was gelanceerd, ernstige brandwonden...
Mag je met zo'n soort steeksleutel überhaupt wel in de buurt van dat soort spanningen komen?

Edit: Ik was niet de enige die daar aan dacht...
pi_82214960
steeksleutel op de polen van een geladen accu laten vallen resulteerd met wat pech al in een sleutel die je niet meer terug vind
pi_82241578
Toen ik nog een klein Broertie was eens met de auto geknutseld, uiteraard geen verstand van, maar het niet willen toegeven.... Bobine kapot, dacht ik, schroevendraaier erin en starten...... voel niks...... Niet wetende of dat normaal was, iemand erbij gehaald met een auto die wel normaal liep, schroevendraaier in de bobine en starten maar..... Schroevendraaier nooit weer gevonden en 3 dagen last van een doof gevoel in de armen.... Sinds die tijd breng ik de auto wel naar de plaatselijke garage...
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 18:40:11 #93
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_82246808
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Osramp het volgende:

[..]

DAT zijn geen blunders meer! De man mag blij zijn als hij nog leeft.
Bekijk maar eens. Direct het eerste beeld zie je een vergelijkbare "blunder".
Zo'n monteur heeft toch wel "enkele" veiligheidsinstructies gemist. Onder spanning werken, dan gebruik je alleen en uitsluitend volledig geisoleerd gereedschap, dek je blanke spanningsvoerende delen af en gebruik je PBM's (handschoenen, gelaatsmasker, kleding en schoenen).
Hij mag inderdaad dan blij zijn dat hij nog leeft.
Dat is het nadeel van elektriciteit iedereen denkt dat hij er wel verstand van heeft want zo moeilijk is het nu eenmaal allemaal niet.

Het volgende filmpje met kortsluitstroom in een 400 V 3 fase kast spreekt eigenlijk boekdelen.



Of deze bij de KEMA in arnhem; een korsluitstroom van 25 kA gedurende 0,3 seconden.





[ Bericht 12% gewijzigd door Vonkenboer op 02-06-2010 18:45:52 ]
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:57:42 #94
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82257330
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:32 schreef Broertie het volgende:
Toen ik nog een klein Broertie was eens met de auto geknutseld, uiteraard geen verstand van, maar het niet willen toegeven.... Bobine kapot, dacht ik, schroevendraaier erin en starten...... voel niks...... Niet wetende of dat normaal was, iemand erbij gehaald met een auto die wel normaal liep, schroevendraaier in de bobine en starten maar..... Schroevendraaier nooit weer gevonden en 3 dagen last van een doof gevoel in de armen.... Sinds die tijd breng ik de auto wel naar de plaatselijke garage...
Mijn god, een schokje van een bobine niet kunt hebben
pi_82288640
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hij mag inderdaad dan blij zijn dat hij nog leeft.
Dat is het nadeel van elektriciteit iedereen denkt dat hij er wel verstand van heeft want zo moeilijk is het nu eenmaal allemaal niet.

Het volgende filmpje met kortsluitstroom in een 400 V 3 fase kast spreekt eigenlijk boekdelen.



Of deze bij de KEMA in arnhem; een korsluitstroom van 25 kA gedurende 0,3 seconden.



Gotte got man, Even een wasmachine bijpakken en testen tot hoeveel hij blijft werken?
pi_82288659
Lijkt me sterk dat hij blijft werken als hij geraakt word door bliksem/hoogspanning
pi_82292681




wie heeft er nou lasdoppen nodig
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 18:34:58 #98
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:07:44 #99
12569 Sony
Just me!
pi_82327814
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

serieus, waarom maakt iemand zo iets?
Gemakkelijk toch? Je hangt er gewoon even een draadje bij als je stroom nodig hebt

Ongeloofelijk toch dat soort mensen?
Daarbij lijkt het alsof het al even zo hangt ook als je de foto's goed bekijkt.
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_82969240
Afgelopen dinsdagavond blunder op blunder: er wordt binnenkort slaapkamertje voorzien van spachtelputz op de muren. Daarom wilde ik "even snel" de radiator er af halen, zodat we daar achter er ook goed bij kunnen met voorstrijkmiddel.
Afijn, beneden netjes de CV-installatie afgetapt en toen boven de radiator losgedraaid. Die bleek nog vol te zitten met (veel!) water. Gevolg, water overal, het liep beneden langs het behang en het raam de huiskamer in
Ergste troep opgeruimd, afsluitdop op de CV-leiding en CV-installatie weer met water vullen. Blijkt de dop niet goed te passen en te lekken: weer overal water op de vloer en in de huiskamer langs de muren naar beneden

Natuurlijk alle bouwmarkten al dicht, dus kon geen nieuwe afsluitdop halen.
De combiketel geeft met een lege CV-installatie geen warm water, en aangezien ik toch graag wil douchen, de radiator maar weer even teruggehangen.
Dus de CV-installatie weer met water vullen en het viel me al op dat de CV-druk zo tergend langzaam opliep. Ineens ging er bij mij een lampje branden: het aftapkraantje beneden stond nog open. De hele hal stond onder water . Het meeste water met veel handdoeken weten op te deppen.

Het "ff snel" klusje duurde uiteindelijk toch wat langer dan gepland, en ik was knap chagrijnig geworden...
Ik blijf voorlopig wel even van de verwarming af!
pi_82972952
Wat een verhaal! En het ergste is dat je dan alleen maar boos op jezelf kan zijn...
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:18:20 #102
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_83342312
Ik was ook lekker op dreef vandaag. Alle inbouwdoosjes in de muur uitgebroken en vervangen, was bezig om de laatste in te metselen, bedacht ik mij dat het stuukwerk in de badkamer sneller droogde als de ventilatie aanstond. Groepje aan (want er zat toch verder niets op) en boodschappen gaan doen. Teruggekomen, nog éven dat laatste stukje cement tussen het doosje en de muu AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! &*&(#*&(# Er staat weer stroom op!!
  Moderator zondag 27 juni 2010 @ 13:19:12 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83355088
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:18 schreef DABAMaster het volgende:
Ik was ook lekker op dreef vandaag. Alle inbouwdoosjes in de muur uitgebroken en vervangen, was bezig om de laatste in te metselen, bedacht ik mij dat het stuukwerk in de badkamer sneller droogde als de ventilatie aanstond. Groepje aan (want er zat toch verder niets op) en boodschappen gaan doen. Teruggekomen, nog éven dat laatste stukje cement tussen het doosje en de muu AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! &*&(#*&(# Er staat weer stroom op!!




Dat kan best ff stevig prikkelen ja
  zondag 27 juni 2010 @ 14:46:30 #104
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_83358097
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:18 schreef DABAMaster het volgende:
................AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! &*&(#*&(# Er staat weer stroom op!!
Jij hoeft iig niet meer op vakantie Je bent nu al weer helemaal opgeladen
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:04:45 #105
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83486600
Vanochtend lopen rotzooien, bezig met rolgordijnen ophangen. Na veel werk 1 precies op maat gemaakt, wil ik hem ophangen en is hij 10 cm te kort, had een rekenfoutje gemaakt

Nieuwe komt pas over 2 weken vanaf de fabriek, zit ik 2 weken lang in een kamer zonder rolgordijn
I intend to be formidably armed
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:36:33 #106
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_83490628
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:04 schreef kahlanamnell het volgende:
Vanochtend lopen rotzooien, bezig met rolgordijnen ophangen. Na veel werk 1 precies op maat gemaakt, wil ik hem ophangen en is hij 10 cm te kort, had een rekenfoutje gemaakt

Nieuwe komt pas over 2 weken vanaf de fabriek, zit ik 2 weken lang in een kamer zonder rolgordijn
Altijd leuk, dingen verkeerd afzagen. Pas met laminaat ook een aantal keer vanaf de verkeerde kant gemeten .
Sometimes you see knopjes
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:25:53 #107
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_83492671
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:36 schreef banapples het volgende:

[..]

Altijd leuk, dingen verkeerd afzagen. Pas met laminaat ook een aantal keer vanaf de verkeerde kant gemeten .
Met luxaflex is dat altijd leuk, tekort afknippen
  Moderator dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:41:12 #108
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85103013
Er is al 40 dagen niet gepost !

*schop*
Kan mij niet indenken dat er geen klusblunders te vertellen zijn ! :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:46:00 #109
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85103221
Nou vooruit, omdat er niets beter is;
Net een deur strak hebben gewit, om 5min later je hand op de deur te zetten :(
pi_85105009
De pas geschilderde trap....... En in de ochtend er achter komen dat de verf niet droog is

Als je al boven staat
To be or not to be.....
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:11:56 #111
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85106837
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:25 schreef Michelinmannetje het volgende:
De pas geschilderde trap....... En in de ochtend er achter komen dat de verf niet droog is

Als je al boven staat
Oh, of dat er overal kattenpootjes op staan :(
pi_85128233
Glasfolie willen plakken op een raam, alles afmeten knippen.
Erop willen plakken en dan er achter komen dat je de maten verkeerd hebt onthouden en dus 106cm hebt geknipt in plaats van 108cm. De rol was trouwens 2m lang....
  woensdag 11 augustus 2010 @ 08:56:55 #113
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_85128262
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:41 schreef Niara het volgende:

[..]

ehmz, hoe kan een waterpas niet meer waterpas zijn?
is dan de balk zelf.. krom oid?
de libel kan loszitten
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:02:36 #114
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_85128356
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:01 schreef Vonkenboer het volgende:

Zonder spanning werken is voor mietjes :+
dit dus..ondanks waarschuwingen van moeder wisselspanning
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_85129277
Ik had alles net in de grondverf gezet, en zag dat ik de drempel van mijn schuif deuren vergeten was.. Dus snel schoongemaakt en in de grondverf gezet. Wil ik weggaan, vergeet ik wat in de serre, en stap zo op die drempel... kon ik weer opnieuw beginnen. :'(
pi_85140546
Mijn vader had ook een keer een hele mooie. HIj had de vloer van de wc opnieuw gestort. Hij dacht slim te zijn en de deur 's nachts op te laten zodat het sneller zou drogen. De volgende morgen vroeg een hoop gemopper op de kat. Er stonden dus allemaal pootjes in en hij kon weer opnieuw beginnen.
pi_85141729
Jaren geleden had ik het geniale idee om een wandsteun voor mijn TV in de slaapkamer te hangen. Kwestie van 4 gaten boren, pluggen er in en vastschroeven die handel. Was zo klaar hoor.
Daarna even stofzuigen om het stof van de vloer te halen. Ik vond het al raar dat de stukken steen helemaal in de gang terecht waren gekomen. Bleek ik 4 keer iets te diepe gaten te hebben geboord. In de gang dus 4 stukjes muur er uit.
Gelukkig kon ik de stukjes muur met een beetje kit weer terug plakken, dus je zag er niets meer van c_/
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 20:35:21 #118
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85155315
Een jaar geleden moesten we bij een autoschadebedrijf een kabel trekken, ik meen een 5 x 25 mm² voor een grote spuitcabine waarin complete voertuigen gespoten kunnen gaan worden. Nu was het in een bedrijfshal waarin de kabelgoot op een meter of 8 hing, de afstand die we moesten afleggen door de kabelgoot was een meter of 30.

Enfin, het bedrijf zelf had wel een schaarhoogwerker die wij tijdens het trekken van de kabel konden gebruiken. Wij met 4 man naar dat bedrijf heen. Bleek de (elektrische) hoogwerker wel gekeurd te zijn maar bleek hij voorzien te zijn van een heel slechte accu waardoor hij eigenlijk altijd aan de vaste spanning moest blijven zitten.

Bij gebrek aan wat anders maar een paar verlengkabels stevig aan elkaar gedaan en vervolgens de stekker in het stopcontact gestoken en gaan met die banaan. Met 2 man op de hoogwerker, één beneden de kabel in-voeren en één voor het begeleiden van de uitgerolde kabel, appeltje eitje zou je zeggen ;)

Hoogwerker op de hoogste stand, kabel trekken door de hal heen; op een gegeven moment zijn we bijna op het eindpunt waar we de kabel moesten laten zakken; konden we een beetje onhandig bij; dus flink manoeuvreren met dat ding :9

Horen we heel in de verte het geluid van een stekker die uit het stopcontact getrokken wordt; stonden we daar boven in een verlaten stukje van de hal op een hoogwerker die met geen mogelijkheid meer iets wou :P (want geen stroom) _O- en twee mobiele telefoons op zak die geen bereik hadden _O-
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:49:33 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_85155979
En hoe is het afgelopen dan :?
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 21:02:52 #120
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85156584
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
En hoe is het afgelopen dan :?
Na verloop van tijd kwam een collega kijken waarom het zolang duurde en heeft de hoogwerker weer van stroom voorzien. c_/
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:33:36 #121
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_85157979
Hoogspanning :+ maar dan anders :P
pi_85181973
Leuk die blunders met katten. Ik was eens de drempel van de tuindeur aan het schilderen en ik zag dat de kat in de buurt was. Dus had ik al een paar bakstenen en plankjes klaargelegd om de drempel voor de kat te beschermen. Ik ben klaar met de verf, en ik pak de bakstenen en de plankjes. Alles lag naast mij klaar zodat ik op mijn knieën kon blijven zitten en niet op hoefde te staan o.i.d. In de milliseconde dat ik opzij buig om alles te pakken besluit de kat om naar binnen te gaan en óp de drempel te staan. Ik zag in mijn ooghoek een donkere schaduw voorbij komen. Ik natuurlijk NEE KLOTEKAT roepen waarop dat beest schrikt en met witte beitspootjes de woonkamer inrent en een spoor achterlaat op het nieuwe laminaat :( Eerst dat beest proberen te vangen voordat ze zelf de pootjes schoon ging likken (leek me niet gezond) die dus voor je uit blijft rennen en daarna de vloer schoonmaken én natuurlijk de drempel bijwerken.
Daarna had ik niet zo'n zin meer in verven. -O-
...
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 12:54:19 #123
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_85182078
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:51 schreef Garbageman het volgende:
Leuk die blunders met katten. Ik was eens de drempel van de tuindeur aan het schilderen en ik zag dat de kat in de buurt was. Dus had ik al een paar bakstenen en plankjes klaargelegd om de drempel voor de kat te beschermen. Ik ben klaar met de verf, en ik pak de bakstenen en de plankjes. Alles lag naast mij klaar zodat ik op mijn knieën kon blijven zitten en niet op hoefde te staan o.i.d. In de milliseconde dat ik opzij buig om alles te pakken besluit de kat om naar binnen te gaan en óp de drempel te staan. Ik zag in mijn ooghoek een donkere schaduw voorbij komen. Ik natuurlijk NEE KLOTEKAT roepen waarop dat beest schrikt en met witte beitspootjes de woonkamer inrent en een spoor achterlaat op het nieuwe laminaat :( Eerst dat beest proberen te vangen voordat ze zelf de pootjes schoon ging likken (leek me niet gezond) die dus voor je uit blijft rennen en daarna de vloer schoonmaken én natuurlijk de drempel bijwerken.
Daarna had ik niet zo'n zin meer in verven. -O-
Whehe :') _O-
pi_85183998
Dat klinkt ongeveer hetzelfde als mijn kat die, uit enthousiasme, in een bak met lakverf springt en het resultaat wat het achterlaat op mijn houten geoliede vloer onder het gegil mijnerzijds.

Dan is je zin in je klusje wel even gestild...
En daar ga je dan met een doekje, terpentine en een grote emmer water...
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_85200272
oh die zijn echt zó herkenbaar, katten en verf.
heb mij laten vertellen dat katten echt gek zijn op de geur van verf, net als ammoniak en kan uit eigen ervaring melden dat ze er inderdaad vaak een neus voor hebben.
ook al meerdere keren erachter aan geholt om eerst de verf van hun poten af te halen en daarna de verf van de vloer (net op tijd voor hij op de bank zou springen) om daarna weer opnieuw te kunnen lakken.
tijdens het verven denk ik er nog wel aan maar ja, lak duurt gewoon even voor het droog is en dan zitten ze er al bovenop, ze doen het erom o|O
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_85218301
Nog een professionele blunder die ik tijdens mijn werk tegen ben gekomen, en nog ergens op mijn telefoon stond:

Gebruikers klaagden dat de douchebrancard wel erg schuin stond :+

-edit-
Blijkbaar al een keer eerder gepost, zag net het zelfde plaatje onder een andere naam :@
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_85218819
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 07:28 schreef Resistor het volgende:
Nog een professionele blunder die ik tijdens mijn werk tegen ben gekomen, en nog ergens op mijn telefoon stond:
[ afbeelding ]
Gebruikers klaagden dat de douchebrancard wel erg schuin stond :+

-edit-
Blijkbaar al een keer eerder gepost, zag net het zelfde plaatje onder een andere naam :@
Ik zie op deze foto nog nog wel een grotere blunder betrefd veiligheid, wat denk je van de wandcontactdozen in de buurt van de handdouche?
pi_85222290
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:38 schreef exlurker het volgende:

[..]

Ik zie op deze foto nog nog wel een grotere blunder betrefd veiligheid, wat denk je van de wandcontactdozen in de buurt van de handdouche?
dan mag je toch hopen dat die spanningsloos gemaakt kunnen worden :)

( of een andere veilige oplossing hebben ;) )
pi_85242457
Vorige week kwam het kabelgootje naar de lampen boven de eettafel los. Vandaag besloten deze met wat extra secondelijm aan het plafond terug te plakken...
Nadat ik het gootje ingesmeerd had voelde mn duim nat, wil ik de tube loslaten, zat ie aan mn duim :(
Nu zit er een duimafdruk op de tube, de hard korst heb ik inmiddels van mn duim geschuurd.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:23:24 #130
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85242603
Een kabelgootje met secondelijm aan het plafond plakken :?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:23:26 #131
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_85242607
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:20 schreef solidworks het volgende:
Vorige week kwam het kabelgootje naar de lampen boven de eettafel los. Vandaag besloten deze met wat extra secondelijm aan het plafond terug te plakken...
fuck, die dingen laten los??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:24:13 #132
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_85242637
witte montagekit, heel dun streepje aanbrengen...ff opbrengen, schuiven (verdelen) en hup, vast zittie...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:27:18 #133
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_85242748
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:20 schreef solidworks het volgende:
Vorige week kwam het kabelgootje naar de lampen boven de eettafel los. Vandaag besloten deze met wat extra secondelijm aan het plafond terug te plakken...
Nadat ik het gootje ingesmeerd had voelde mn duim nat, wil ik de tube loslaten, zat ie aan mn duim :(
Nu zit er een duimafdruk op de tube, de hard korst heb ik inmiddels van mn duim geschuurd.
Met secondelijm? Beter pak je montagekit, anders valt hij er volgend jaar weer af.
pi_85242796
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:23 schreef maok het volgende:
Een kabelgootje met secondelijm aan het plafond plakken :?
Dr zit standaard van dat schuim op, maar die lijm is niet super, deze wel ;)

Daarnaast had ik bij het ophangen ook nog zo'n super moment. Had de oude plafondlamp eraf gehaald en met een kroonsteentje er een extra lange draad aan gemaakt zodat de nieuwe lampen mooi boven de tafel konden hangen.
Nu was dat draad wel erg lang, dus dacht ik het even af te knippen: PANG! enorme vonk en mn moniertang vloog uit mn hand...
Had de stroom er niet afgehaald ;( Gelukkig verder geen schok gehad, maar nu zit er een rond gaatje in mn tang :o
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:29:14 #135
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_85242838
offtopic, en via google gevonden:

"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_85242863
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:24 schreef dribbel79 het volgende:
witte montagekit, heel dun streepje aanbrengen...ff opbrengen, schuiven (verdelen) en hup, vast zittie...
Heb dat al eens gedaan in een kamer, netjes in de hoek, heb deze eraf moeten bikken
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:30:20 #137
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_85242890
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:28 schreef solidworks het volgende:
Had de stroom er niet afgehaald ;( Gelukkig verder geen schok gehad, maar nu zit er een rond gaatje in mn tang :o
de mijne is niet geisoleerd...de jouwe wel dus ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:56:38 #138
302818 Made-In-Holland
Concurrent van China
pi_85244100
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:57 schreef glasbak het volgende:

[..]

Mijn god, een schokje van een bobine niet kunt hebben :')
Spanning van een bobine kan tot 40 kV oplopen.
Dienstregelingen dient te allen tijde conform de trein te rijden.
pi_85247566
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:30 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

de mijne is niet geisoleerd...de jouwe wel dus ;)
mijne is ook niet meer geisoleerd :P maar bij twijfel wikkel ik er wel even een doekje om als extra stukje ( schijn ) veiligheid ;)
pi_85248539

Die bouwfouten kregen wij op de HTS te zien, om maar extra te benadrukken dat alles ook echt gemaakt moet worden :')
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:53:46 #141
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85249183
Ik ontdekte op de houswarming van mijn ouders, waar de aannemer bij stond (ik wist overigens niet dat dat de aannmer was), een bouwfoutje van de beste man. Bij het huis van mijn ouders is een aanbouw geplaatst in het verlengde van het bestaande huis. Hierbij had de aannemer voor het nieuw stuk netjes het zelfde metselverband (half steens) aangehouden als het bestaande stuk en voor de overgang hiertussen een hwa geplaatst zodat de naad tussen oud en nieuw niet zo opviel. Helaas had hij het verband een laag laten verspringen (dus hele steen tegen halve ipv hele tegen hele en halve tegen halve). Ik geloof dat hij wel baalde dat juist de dochter van de opdrachtgever het foutje was opgevallen :P

Even een voorbeeldje gepaint (is dus niet de betreffende muur zelf):

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:45:46 #142
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_85254312
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:56 schreef Made-In-Holland het volgende:

[..]

Spanning van een bobine kan tot 40 kV oplopen.
Boeie.. Ik heb in mijn LTS periode meerdere malen klappen gehad van een ontsteking. Je schrikt even van de schok, maar dat is ook alles..
pi_85275613
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:20 schreef solidworks het volgende:
Vorige week kwam het kabelgootje naar de lampen boven de eettafel los. Vandaag besloten deze met wat extra secondelijm aan het plafond terug te plakken...
Nadat ik het gootje ingesmeerd had voelde mn duim nat, wil ik de tube loslaten, zat ie aan mn duim :(
Nu zit er een duimafdruk op de tube, de hard korst heb ik inmiddels van mn duim geschuurd.
Een jaartje of 5 geleden heb ik ruzie gehad met secondelijm. Ik had wat geknoeid, dus ging mijn handen goed wasssen met water + handzeep.

De volgende dag voelde ik dat m'n handpalm niet meer zo zacht aanvoelde. Zo gek als ik was heb ik het stukje huid dat hard was eraf geplukt. :|W Mijn handpalm zag er niet zo geweldig uit kan ik je vertellen, liep daarna ook een week met verband rond.

Sindsdien raak ik secondelijm alleen mét handschoenen aan. Ik heb mijn lesje wel geleerd.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:41:18 #144
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_85279163
Wat voor secondenlijm gebruiken jullie? :o .
Dat spul van bisonkit kan ik altijd vrij eenvoudig van mijn vingers afpeuteren.
Dat plakt overigens in de meeste gevallen ook voor geen meter. Ben meer fan van PU-lijm in zo een kitspuit"tube". Dat lijmt als een malle :Y .
pi_85279618
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:41 schreef bleiblei het volgende:
PU-lijm in zo een kitspuit"tube". Dat lijmt als een malle :Y .
Me like O+ Ik gebruik dat echt voor alles. Komt door m'n vader. Lukt iets ff niet, is de standaardoplossing: pak die pot lijm maar even... :s)
pi_85281657
Vloerbalken vervangen, Elektra van de begane grond in orde gemaakt en vloer gelegd. Alles goed gegaan, weekend erop besluiten toch maar eens de afval die in de tuin opgestapeld staat weg te brengen naar de stort.

Twee ritjes naar de vuilstort erop zitten, bij de derde een puinzak verkeerd tegen je onderbeen stoten en je knie uit de kom slaan :{
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_85292512
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 07:28 schreef Resistor het volgende:
Nog een professionele blunder die ik tijdens mijn werk tegen ben gekomen, en nog ergens op mijn telefoon stond:
[ afbeelding ]
Gebruikers klaagden dat de douchebrancard wel erg schuin stond :+

-edit-
Blijkbaar al een keer eerder gepost, zag net het zelfde plaatje onder een andere naam :@
Ik vind die stopcontacten niet zo slim daar. Maar wat is er mis met die brancard?
  zondag 15 augustus 2010 @ 00:15:06 #148
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_85294112
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:32 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik vind die stopcontacten niet zo slim daar. Maar wat is er mis met die brancard?
Als ik naar die brancard kijk is deze al scheef om het water eraf te laten lopen. Als ik nu naar de vloer kijk loopt deze ook nog eens af waardoor de boel wel heel erg veel onder een hoek staat. :)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  zondag 15 augustus 2010 @ 08:42:54 #149
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_85300602
Is het niet een idee om die brancard een halve slag te draaien? 8)7
pi_85300756
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:41 schreef bleiblei het volgende:
Wat voor secondenlijm gebruiken jullie? :o .
Dat spul van bisonkit kan ik altijd vrij eenvoudig van mijn vingers afpeuteren.
Dat plakt overigens in de meeste gevallen ook voor geen meter. Ben meer fan van PU-lijm in zo een kitspuit"tube". Dat lijmt als een malle :Y .
Gewoon secondelijm van Bison. Probeer het maar eens van je vingers af te peuteren als het al is opgedroogd. :o

Ik moest het echt eraf schrapen, inclusief een stukje huid. :X
pi_85305825
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:09 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Gewoon secondelijm van Bison. Probeer het maar eens van je vingers af te peuteren als het al is opgedroogd. :o

Ik moest het echt eraf schrapen, inclusief een stukje huid. :X
ik doe t altijd gewoon over een stuk schuur papier halen ;)
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 13:27:17 #152
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85306079
Wees blij dat het geen locktite is; dat is echt een drama om van je handen te krijgen :X
pi_85306262
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 08:42 schreef glasbak het volgende:
Is het niet een idee om die brancard een halve slag te draaien? 8)7
Nee, want dan zit de afvoer verkeerd, en moet het water eerst de halve vloer over, en een afvoerslang kost geld.

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Wees blij dat het geen locktite is; dat is echt een drama om van je handen te krijgen :X
401? dat is heerlijk om over je handen te krijgen. Ik heb alleen ruzie met het flesje als het wat ouder begint te worden en het dopje niet meer goed dicht kan (in de gereedschapskist :X )
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_85311777
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Nee, want dan zit de afvoer verkeerd, en moet het water eerst de halve vloer over, en een afvoerslang kost geld.
ik denk dat het meer te maken heeft met de afloop. als je de brancard omdraait loopt je water niet richting de afvoerslang maar de andere kant op.
pi_85311801
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:07 schreef loecje het volgende:

[..]

ik denk dat het meer te maken heeft met de afloop. als je de brancard omdraait loopt je water niet richting de afvoerslang maar de andere kant op.
pvc buis kost geen drol :P
pi_85312566
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

pvc buis kost geen drol :P
ik bedoel de afvoer in de brancard. als het water niet die kant op stroomt blijft het dus in de andere hoek staan. niet echt lekker om daarin afgedroogd te worden lijkt me.
pi_85523916
Gister een raamkozijn uit de sponning gehaald, stopverf verwijderd en bij het schoonmaken van het glas de ruit gebroken.
Nu zit er hout ipv glas, begint steeds meer op een krakerswoning te lijken. :(
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:31:20 #158
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_85930078
En daar ga je dan als zelfverklaartprutsert O+ Ben druk bezig in huis, sloop vanalles en wil sommige dingen opnieuw mooi maken door bijv. wat verf. Maar dan mot er eerst wel geschuurd wordn :Y Daar heb ik dus een masjien voor gekregen met een achterkant waar je de stofzuiger aan kan bevestigen O+ Ik mijn moeder bellen: Mamaaaa, moet ik de stofzuiger dan ook aanzetten? Moeder: wat denk jezelf, grmbl! :(
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:32:55 #159
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_85930193
oh en ik durfde mijn vriend daar niet voor te bellen want dan had ik er nog meer van langs gehad :')
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
pi_85930208
net 3 tikken gehad van mn beamer die kuren heeft :')

vergeten na het testen... de stekker er weer uit te trekken :o
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:05:09 #161
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_85931926
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:36 schreef bibaboerderij het volgende:
[ afbeelding ]
Die bouwfouten kregen wij op de HTS te zien, om maar extra te benadrukken dat alles ook echt gemaakt moet worden :')
Leuk topic! En ik moest echt hard lachen om deze foto!
pi_85940751
hm.. bitchfight? >:)
pi_85943229
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm.. bitchfight? >:)
*O*

denk dat ze elkaar niet zo erg mogen O-)
maar nu weer ontopic. :)

ik had het bij mijn zus. De kozijnen schuren bij haar eerste huis. Flink grote ramen, en flink wat lagen verf.
Op een gegeven moment zak je concentratie een beetje in..

en dan zie je tot je grote schrik dat je het glas zelf ook heb meegedaan :X
~ Bonito La Risa ~
pi_85945179
Niet zelf gedaan, maar door de elektricien. De badkamer in ons studentenappartementje werd gerenoveerd, achter die witte plaat zat eerst de lichtschakelaar.

"Ja, zo deden we dat vroeger ook altijd" was het antwoord bij navraag, uiteindelijk hebben ze de schakelaar toch maar doorgeboord en aan de andere kant van de muur geplaatst. Doucht toch net wat prettiger :P

Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_85946732
das best wel kut :')
pi_85946842
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:')
_O-

Dat is mij ook wel eens overkomen, maar toen stond er gelukkig nog niets in :) Fijn, gipsmuren :)
pi_85946876
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:30 schreef _VoiD_ het volgende:
das best wel kut :')
Ja. Ik was net bezig met alle servies e.d. in de kastjes te zetten, en toen donderde ineens de hele boel naar beneden. De schroefjes die de installateurs hadden gebruikt waren amper 1cm lang. :')

Dan denk je dat je bij een installateur die 500 keukens per week plaatst wel goed zit. :N

quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:32 schreef Goover het volgende:

[..]

_O-

Dat is mij ook wel eens overkomen, maar toen stond er gelukkig nog niets in :) Fijn, gipsmuren :)
Gipsmuren inderdaad. Maar daarachter hing wel een over de breedte geplaatste balk. Schroefjes waren simpelweg veel te kort.
pi_85947227
Ladies genoeg!

[ Bericht 98% gewijzigd door Ml-etje op 01-09-2010 15:00:19 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85947338
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:')
Tijd voor een nieuw servies
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_85947453
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ja. Ik was net bezig met alle servies e.d. in de kastjes te zetten, en toen donderde ineens de hele boel naar beneden. De schroefjes die de installateurs hadden gebruikt waren amper 1cm lang. :')

Dan denk je dat je bij een installateur die 500 keukens per week plaatst wel goed zit. :N
[..]

Gipsmuren inderdaad. Maar daarachter hing wel een over de breedte geplaatste balk. Schroefjes waren simpelweg veel te kort.
Haha, mooi :)

Mijn kastjes op het muurtje in mijn studentenkamer hingen ook pas goed bij poging 4 ofzo.

1. Metalen hollewand pluggen


Deze pluggen groeven gewoon een gat in de muur bij het aandraaien.

2. Metalen hollewand pluggen met een latje er tussen.
Deze pluggen groeven gewoon een gat door het latje en de muur bij het aandraaien.

3. Kunststof hollewand pluggen


Deze pluggen klapte ook niet goed uit zonder rond te gaan draaien in het gat...

4. Rubber achtige schroef pluggen


Deze pluggen leken te werken, alles leek stevig te hangen en de gewichten die op de verpakking stonden zouden mijn kastjes ruim moeten houden. Maar de muur begaf het gewoon, het resultaat was een heel mooi groot gat in de muur (10cm ongeveer)

5. Hout zoeken
Met tikken en gaatjes boren gezocht naar de houten staanders in de muur, hierop in de lengte een mooie plank tegen de muur aan geschroefd en daar de kastjes aan gehangen. Dat hangt nu al jaren zo. Ik heb de huidige bewoner geadviseerd de kastjes altijd te laten hangen (gezien de gatenkaas die er achter verborgen is...
  woensdag 1 september 2010 @ 13:57:53 #172
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_85947857
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]


[..]



Ladies genoeg!
:6 :D Ik krijg btw mijn stopcontact niet losgeschroefd en ik weiger hulp in te schakelen :( En ja, ik ben zo slim om de aardlekschakelaar om te zetten :')
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 16:09:28 #173
25682 2cv
Niet subtiel
pi_85952565
Wat is het probleem van secondelijm :? Lekker laten zitten. Als het met handen wassen er niet af gaat, valt het ook niet in je eten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_85954054
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:09 schreef 2cv het volgende:
Wat is het probleem van secondelijm :? Lekker laten zitten. Als het met handen wassen er niet af gaat, valt het ook niet in je eten.
Precies! niks mis mee :Y)

extra beschermlaag O-)
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 16:58:40 #175
25682 2cv
Niet subtiel
pi_85954305
Heel klein klusblindertje: broekzak gerepareerd met nietjes. De volgende dag peuterde ik 1 van die nietjes uit mijn teen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 1 september 2010 @ 17:31:56 #176
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_85955402
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:57 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

:6 :D Ik krijg btw mijn stopcontact niet losgeschroefd en ik weiger hulp in te schakelen :( En ja, ik ben zo slim om de aardlekschakelaar om te zetten :')
Wellicht handig om iemand anders te laten klussen als je dit soort basale dingen niet voor elkaar krijgt, het antwoord niet op internet gevonden krijgt en consequent bang bent om hulp in te schakelen/ gezegend bent met een omgeving die te belabberd is om je de juiste kant op te helpen. :P
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 18:15:01 #177
25682 2cv
Niet subtiel
pi_85956601
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:57 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

:6 :D Ik krijg btw mijn stopcontact niet losgeschroefd en ik weiger hulp in te schakelen :( En ja, ik ben zo slim om de aardlekschakelaar om te zetten :')
Uitboren ? Drilboor ? Nieuw stopcontact er naast monteren ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 1 september 2010 @ 18:53:17 #178
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85957656
Zit sinds gister in een nieuw huis en verwachtte wel iets tegen gekomen, maar tot nu toe is alles hardstikke netjes. Itt tot het vorige huis, waarbij het glas boven de deuren (van kamers en douche) met beetje lijm vastzat.. Deur te hard dichtgooien en alles kletterde naar benee :X
  woensdag 1 september 2010 @ 19:11:10 #179
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_85958298
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:53 schreef fs180 het volgende:
Zit sinds gister in een nieuw huis en verwachtte wel iets tegen gekomen, maar tot nu toe is alles hardstikke netjes. Itt tot het vorige huis, waarbij het glas boven de deuren (van kamers en douche) met beetje lijm vastzat.. Deur te hard dichtgooien en alles kletterde naar benee :X
Goeie manier om het slaan met deuren af te leren B-)
  woensdag 1 september 2010 @ 19:42:45 #180
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85959679
Was niet nodig, je trok het zo naar beneden!
pi_86016937
hehe geweldig topic altijd :P
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
pi_86036832
Ook een keer iets heel stoms meegemaakt. Wat jaartjes geleden hielp ik een kennis bij het verbouwen van zijn winkel. Het was oud bedrijfspand en er zat een loze meterkast die weg moest.

Na het verwijderen van de meterkast kwam een dikke koperen kabel tevoorschijn. Even onder de kruipruimte gekeken en hij lag los dus kon weg. Omdat koper nogal veel opbracht in die tijd dachten we de kabel wel even naar boven te trekken. Dus de kabel om de heftruck geknoopt en trekken maar.

Tot we vrouwlief hoorde schreeuwen dat er geen water meer was. Bleek dat we alle gas en waterleidingen die kriskros door de kruipruimte liepen kapot hadden getrokken.
Uiteindelijk koste het dagen om die leidingen weer te repareren dus heel veel heeft de kabel uiteindelijk niet opgebracht.


Ik bedenk me er nog eentje: Als je de douch in het huis dat bij het bedrijfspand hoorde aanraakte leek het of je hand ging tintelen. Dus elektricien erbij, kraan aan, ik met blote voeten in het water en hand op de kraan onder de douche. Ging goed, tot de elektricien per ongeluk een stroomdraadje tegen de waterleiding drukte. Vreemd dat je de douche niet los kan laten als je onder stroom staat.


Wat is er nog meer gebeurd. Ik heb een keer per ongeluk met de heftruck de schutting van de buren 20 cm hoger gezet op een punt, terwijl de buurman de dag daarvoor nog trots aan het vertellen was dat het een enorm stevige schutting was waarvoor ze zelfs een betonnen fundering voor hadden gegoten. (Het was er ook een met stalen staanders etc).
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:34:07 #183
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_86043276
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

Uitboren ? Drilboor ? Nieuw stopcontact er naast monteren ?
hulptroepen dus inschakelen :P Wilde het alleen zo graag zelf doen. Ben verder wel een heel goed eind op weg hier in huis. Vergeten alleen voor en na foto's te maken -O- De schuurmachine is één van mijn beste vrienden nu :+ Voor electriciteit mag de woningbouw helpen want volgens mij klopt het niet dat ik hier een aantal x per jaar mijn lampen moet verwisselen -O-
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
pi_86048974
Vorige zomer heel enthousiast de verf van de kozijnen aan het afbranden. Blijkbaar hou je zo'n brandertje te lang op dezelfde plaats. Woningbouw heeft 4 ruiten kunnen vervangen ( dacht dat dubbelglas stevig was)
  Moderator zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:53:30 #185
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87353926
Er is al 35 dagen niet in dit topic gepost.

Je maakt mij niet wijs dat er in 35 dagen niet geblunderd wordt !
Tijd om dit geniale topic maar eens naar boven te schoppen ! *O*
pi_87356445
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Er is al 35 dagen niet in dit topic gepost.

Je maakt mij niet wijs dat er in 35 dagen niet geblunderd wordt !
Tijd om dit geniale topic maar eens naar boven te schoppen ! *O*
Ik verwachtte een leuke blunder -O-
pi_87357682
Nou, vooruit dan maar. Ik klus veel, blunder normaliter niet zoveel, afgezien van wat stroomschokken.

Ik heb afgelopen donderdag een LED TV opgehangen in de slaapkamer van mijn broertje. De muur (gips) staat tussen de slaapkamer van mijn broertje en de andere slaapkamer. Netjes, met een waterpas naast de metalen plaat, de plekken voor de boorgaten aangegeven.

Eerste gat geboord, de diepte gecheckt met de schroef en het bleek dat het gat 1CM dieper moest. De muur is dik zat, toch? *Klunk* ... niet dus. :+ Ik zat er letterlijk en figuurlijk doorheen, want de andere kamer hadden we een paar maanden terug opnieuw behangen.

Aan de andere kant zat dus een gat en het behang was in drie stukjes naar buiten gescheurd/gevouwen. Gelukkig heb ik het vrij netjes kunnen repareren door het behang weer terug te plakken en een onwetend oog ziet er weinig of niets van.

Ik denk dat aan het einde van de overige gaten nog zo'n halve CM gips zit. :-)

De LED TV hangt overigens netjes recht en stabiel.

----

Dan nog een blunder waar ik getuige van was. We waren met een groepje aan het klussen/opruimen in een oud gebouw.

Ik stond alleen in de oude kantineruimte en opeens begint er een hoop water uit een leiding in de muur te spuiten op de plek waar vroeger een koffie-automaat stond. Ik stond daar te kijken en te denken: "waar moet ik nu heen rennen om dit op te lossen?!" Ondertussen werd het al een flinke waterpartij op de vloer. Toen kwam er iemand binnen, "de wastafel in de toiletten doet het weer hoor", kijkt om het hoekje en "oh..." rent weer terug naar de toiletten om het kraantje onder de wastafel dicht te draaien.

De leiding voor de koffie-automaat was dus afgesplitst bij de wastafel in de toiletten en in plaats van de leiding af te doppen hebben ze de kraan onder de wastafel gewoon dichtgedraaid. :+
pi_87361278
Nondejuu!! :(

Ik heb een deur voor de wc-ruimte gehangen en wou het slot monteren, zit de schoot precies verkeerd om.
Dat slot had ik laatst gekocht en in de bouwmarkt draaiden ze de schoot moeiteloos om, kleine moeite.
Waarom draaiden ze'm daar om? Omdat ie verkeerd stond.
Later zijn we van gedachten veranderd wat de draairichting betreft dus ik denk: Ik draai de schoot even om.
Ja......mooi niet!

Met geen mogelijkheid kreeg ik het voor elkaar, heel internet afgestruind om info te vinden over dat :X :X :X slot maar niks kunnen vinden natuurlijk.

Nu vond ik vandaag de verpakking van een Nemef slot en toen gingen er wat belletjes rinkelen.......slot waar ik mee bezig was is nl. een Lips. Zónder omkeerbare schoot.

Dat Nemefslot had ik idd gekocht en idd de schoot om laten draaien maarrrr..........die zit al weet ik hoe lang in de poortdeur!
Dus dat ik een slot gekocht had: Klopt! :Y
Maar niet voor de wc-deur.
Heb alle bonnetjes er op nageslagen en zo'n slot hebben we NOOIT gekocht, dat moest nog.
De Lips komt uit de zolderverdeling van de voorraad/gereedschappen van m'n pa na zijn overlijden, was helemaal niet voor dit doel.
Goeie grap pa!!!! _O_ _O-

Ik denk dat ik mijn vrouw vanavond de verpakking en het bonnetje laat zien en er niet bij vertel dat ons gekochte slot in de poortdeur zit.
Ze had al aangeboden om te zoeken want dat kan zij beter.
Nou, van mij mag ze. *O*
pi_87365091
Hele grote blunders heb ik nóg niet gemaakt. De twee ergste tot nu toe:

Bij de verfwinkel blind een emmer van hetzelfde merk als je had pakken en 'm op kleur laten mengen. Dan bij het afrekenen erachter komen dat je de emmer van de stapel met structuur verf heb gepakt en niet latex. Gelukkig konden ze er nog een Ral 9010 van maken en hoefde ik niet te betalen.

Het ergste was nog wel een ongelukje met terpetine. Had een aangebroken fles, zo'n blikken van het type waar ook limonade siroop inzit. In een plastic zakje in mijn tas, waar ook mijn camera inzat. In het huis leg ik mij tas neer en ga aan de slag. Met verplaatsten van mijn tas zie ik dat die fles is gaan lekken.

Camera stinkt nog steeds naar terpetine. Maar wonderwel is de buitenkant en de belettering onaangetast. De lensbajonet nog droog, enkel het status lcd-tje bovenop was blanco. Dikke druppel van die zooi onder het glaasje. Iedere dag is er weer een elementje dat het naar behoren is gaan doen.

Ander blunder is meer een conflicterend advies. Bij de verefwinkel gevraagd voor een "voorlijm" voor de nog te stuccen muren tegen de zuiging als ik eroverheen wil latexen.. Krijg ik een pot flevopol mee. Zegt vandaag de stucadoor dat het niet de juiste is. Maandag maar omruilen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Fixers op 09-10-2010 20:53:35 ]
pi_87751728
Ik heb een domme vraag tussendoor voordat ik mezelf onder stroom zet. Als ik de lamp uitdoe middels het aan/uit knopje bij de deur. Dan is het stroom er toch af en kan ik aan de slag met het demonteren van de lamp en een kroonsteentje terug monteren ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87752164
ja, maar dan moet je wel de schakelaar even vastplakken. Zelf zo ook wel eens onder stroom gestaan (en toen was ik zelfs bijna klaar)...
pi_87752288
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:11 schreef _VoiD_ het volgende:
ja, maar dan moet je wel de schakelaar even vastplakken. Zelf zo ook wel eens onder stroom gestaan (en toen was ik zelfs bijna klaar)...
Om te voorkomen dat een huisgenoot (vaak vrouwelijk O-) ) een klap op de schakelaar geven en zodoende weer de stroomtoevoer op gang brengt ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87752788
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik heb een domme vraag tussendoor voordat ik mezelf onder stroom zet. Als ik de lamp uitdoe middels het aan/uit knopje bij de deur. Dan is het stroom er toch af en kan ik aan de slag met het demonteren van de lamp en een kroonsteentje terug monteren ?
Veiligheid voor alles , de desbetreffende groep uitschakelen en meten.
Ik heb het meegemaakt dat men in de verdeelkast de groepen verkeerd om hebben aangesloten en dat er dus op de blauwe draad spanning stond en dan werkt het niet dat je de schakelaar bij de deur uitzet
pi_87752836
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:29 schreef exlurker het volgende:

[..]

Veiligheid voor alles , de desbetreffende groep uitschakelen en meten.
Ik heb het meegemaakt dat men in de verdeelkast de groepen verkeerd om hebben aangesloten en dat er dus op de blauwe draad spanning stond en dan werkt het niet dat je de schakelaar bij de deur uitzet
Ook goede tip natuurlijk. Maar als ik de lamp aan zet. Vervolgens de groep in de stoppenkast uitschakel en de lamp gaat uit, heb ik toch de goede te pakken ? Hoef ik toch niet nogmaals te meten ? (Heb namelijk niet zo ' n metertje)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87753290
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:31 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ook goede tip natuurlijk. Maar als ik de lamp aan zet. Vervolgens de groep in de stoppenkast uitschakel en de lamp gaat uit, heb ik toch de goede te pakken ? Hoef ik toch niet nogmaals te meten ? (Heb namelijk niet zo ' n metertje)
Koop een spanningzoeker voor een paar euro:

Ik zou nooit bezuinigen op veiligheid.

In theorie zou er niets mis kunnen gaan als de lamp uit is gegaan bij het uitschakelen van de groep, maar er lopen genoeg doe het zelvers rond die van elektra een mooie bende kunnen maken....
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:50:35 #196
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_87753579
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat een huisgenoot (vaak vrouwelijk O-) ) een klap op de schakelaar geven en zodoende weer de stroomtoevoer op gang brengt ?
Zoiets deed een vroegere buuf van mij toen haar man in de badkamer bezig was.
hij : Hee kom me ff bijlichten want ik zie niks..
zij : Moet je ook het licht aan doen lieverd * knip * .....

Heeft hem 4 nieuwe voortanden gekost. :X
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:54:26 #197
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_87753756
Blunder van twee vrienden van me. Ze gingen boven laminaat leggen. Ik was beneden bezig en zou het later boven gaan doen maar die twee vrienden hadden niks te doen.
Ze hadden het erover dat ze dan wel allebei in 1 van de slaapkamers konden beginnen en dan naar elkaar toe werken. Ik vertelde ze nog dat dat hoogstwaarschijnlijk (alleen met veel geluk) niet kon omdat je dan niet netjes uit komt en je de kamers dan niet goed met elkaar kan verbinden.
Blijkbaar vonden ze het niet nodig om naar mij te luisteren en kwamen ze inderdaad helemaal verkeerd uit :N
Uiteraard daarna met zo'n hoofd :@ vragen hoe ze dit konden oplossen.
Sometimes you see knopjes
pi_87756030
Ik heb al purschuim in mijn haar gehad, het bruine stroomdraadje ergens verkeerd in gestoken... Gaf mooie vonken! Maar verder houd ik het behoorlijk netjes.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:18:05 #199
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_87757289
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Heeft hem 4 nieuwe voortanden gekost. :X
Haar toch ook mag ik aannemen? :Y)
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_87757312
Ik had laatst bij gamma ;( een kant-en-klaar kozijntje gekocht. Alles gegrond en toen wilde ik 'm in elkaar zetten en plaatsen. Bleek het ding zo krom als een hoepel. Dus ik met m'n kozijntje terug, gingen ze bij de gamma nog allemaal moeilijk doen, omdat ik 'm al in de grondverf had gezet en dat ik zelf moet opletten als ik iets koop.

Paar dagen later moest ik een multiplex plaat hebben en die hadden ze niet meer bij de bouwmatrialenwinkel waar ik normaal heen ga. Dus ik nog maar een keer naar de gamma. Plaat gekocht, op maat laten zagen. Gelukkig kwam ik toen ik alles in de aanhanger legde er al achter dat ie krom was.. Kon ik weer terug :D

Kut winkel trouwens ;(
Geen dank voor mijn genade.
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 17:41:25 #201
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87760636
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:18 schreef BillsGate het volgende:

[..]

Haar toch ook mag ik aannemen? :Y)
Gokje: spieren gingen raar doen door de stroom waardoor hij z'n eigen gebit kapot gebeten heeft.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87761596
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:54 schreef banapples het volgende:
Blunder van twee vrienden van me. Ze gingen boven laminaat leggen. Ik was beneden bezig en zou het later boven gaan doen maar die twee vrienden hadden niks te doen.
Ze hadden het erover dat ze dan wel allebei in 1 van de slaapkamers konden beginnen en dan naar elkaar toe werken. Ik vertelde ze nog dat dat hoogstwaarschijnlijk (alleen met veel geluk) niet kon omdat je dan niet netjes uit komt en je de kamers dan niet goed met elkaar kan verbinden.
Blijkbaar vonden ze het niet nodig om naar mij te luisteren en kwamen ze inderdaad helemaal verkeerd uit :N
Uiteraard daarna met zo'n hoofd :@ vragen hoe ze dit konden oplossen.
Jij blij dat de ene niet in de lengte en de ander in de breedte is begonnen w/
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:07:55 #203
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_87761643
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:06 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Jij blij dat de ene niet in de lengte en de ander in de breedte is begonnen w/
Had zomaar kunnen gebeuren :')
Sometimes you see knopjes
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 18:09:10 #204
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87761687
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:18 schreef Rpol het volgende:
Ik had laatst bij gamma ;( een kant-en-klaar kozijntje gekocht. Alles gegrond en toen wilde ik 'm in elkaar zetten en plaatsen. Bleek het ding zo krom als een hoepel. Dus ik met m'n kozijntje terug, gingen ze bij de gamma nog allemaal moeilijk doen, omdat ik 'm al in de grondverf had gezet en dat ik zelf moet opletten als ik iets koop.

Paar dagen later moest ik een multiplex plaat hebben en die hadden ze niet meer bij de bouwmatrialenwinkel waar ik normaal heen ga. Dus ik nog maar een keer naar de gamma. Plaat gekocht, op maat laten zagen. Gelukkig kwam ik toen ik alles in de aanhanger legde er al achter dat ie krom was.. Kon ik weer terug :D

Kut winkel trouwens ;(
Tja, ik ga liever naar de semi profesionele gereedschapswinkel of kleinere winkels die net deel uitmaken van de gamma of andere ketens.

Soms is het ook gewoon echt rotzooi wat men heeft en/of verkoopt }:|
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:24:40 #205
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_87762172
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:41 schreef 2cv het volgende:

[..]

Gokje: spieren gingen raar doen door de stroom waardoor hij z'n eigen gebit kapot gebeten heeft.
Nee, hij stond heel kort bij de muur aan iets te prutsen en hij sloeg/viel met zijn gezicht tegen de betegelde muur aan. Tadadada en hoppa 4 tanden afgebroken.

Ze heeft het nog héél vaak moeten horen :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_87762283
aan iets te prutsen :') dat moeten wel stroomdraadjes geweest zijn anders klopt t verhaal niet :D
pi_87762517
Voor het goede orde: nog even snel 1 drempeltje zwart lakken en eerst je handen wassen vóór je de kattenblokkade neerzet is geen goed idee :')
Ik ben door de woonkamer gekropen met een doekje en wat terpentine en ik heb de kat moeten omkopen met wat kwark om zijn pootje schoon te mogen maken.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:37:05 #208
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_87762551
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
aan iets te prutsen :') dat moeten wel stroomdraadjes geweest zijn anders klopt t verhaal niet :D
Ja natuurlijk, daarom was er ook geen licht aan in de badkamer. Hij bedoelde dat zijn vrouw hem ff moest bij lichten met een zaklantaarn ofzo want daar had hij zelf geen hand meer voor vrij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:26:11 #209
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87767899
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Soms is het ook gewoon echt rotzooi wat men heeft en/of verkoopt }:|
al het elektraspul van de gamma vind ik echt rotzooi, maarja, soms moet je wel. Maar het verschil met een echte speciaalzaak is gigantisch.

Idem voor een douchegordijn en toebehoren. Ok, ik heb 140 euro voor mijn douchegordijnstang betaald (zelfde als ze in ziekenhuizen gebruiken voor die operatiegordijnen), maar het verschil in kwaliteit is zooooo groot, dan lach je wel om dat gamma spul.

Maar ik kom er ook wel, de speciaalzaken zijn vaak buiten werktijden gewoon niet open hier.
I intend to be formidably armed
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:55:59 #210
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_87769412
Wat versta je onder elektraspul?
Veel verschil ga je niet merken tussen een PVC pijp van de Gamma of van Raab Karcher.
Of een Halogeen armatuurtje van de Praxis vs. die van een lichtspeciaalzaak.

Als je kijkt naar aansluitkabels (tv, scart, audio etc.) of zaken als trafo's e.d. ben ik het met je eens. Heb nu 3 halogeensetjes gehaald bij de Praxis, van alle 3 is de trafo echt fucked up. Maar voor de rest zijn het prima armatuurtjes :) .

Wat dat betreft ben ik gematigd kieskeurig. Heb een keer voor 700 euro aan hout laten komen van een houthandel. Ja, dat was in het algemeen een stuk rechter dan Praxis spul, maar overall vond ik daar ook de kwaliteit van tegenvallen. Hout waar de harsdruppels uit komen lopen, die wokkelen als het geacclimatiseerd is, zelfs een aantal balken waar flinke scheuren in zaten... Dat werk.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:59:26 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_87769574
Maar ontopic :P .
Ik heb veels te vaak dat ik een aantal balken e.d. voorbereid (op maat zaag, inkepingen erin etc.) en vervolgens nog wat plankjes of balkjes te kort kom, en dan plankjes en balkjes die al op maar zijn, gebruiken voor iets anders. Natuurlijk kom je daar pas achter als je bezig bent en denkt "hey! die had ik klaar gelegd!". :') .
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 21:08:16 #212
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87770026
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:55 schreef bleiblei het volgende:
Wat versta je onder elektraspul?
Veel verschil ga je niet merken tussen een PVC pijp van de Gamma of van Raab Karcher.
Of een Halogeen armatuurtje van de Praxis vs. die van een lichtspeciaalzaak.

Als je kijkt naar aansluitkabels (tv, scart, audio etc.) of zaken als trafo's e.d. ben ik het met je eens. Heb nu 3 halogeensetjes gehaald bij de Praxis, van alle 3 is de trafo echt fucked up. Maar voor de rest zijn het prima armatuurtjes :) .

Wat dat betreft ben ik gematigd kieskeurig. Heb een keer voor 700 euro aan hout laten komen van een houthandel. Ja, dat was in het algemeen een stuk rechter dan Praxis spul, maar overall vond ik daar ook de kwaliteit van tegenvallen. Hout waar de harsdruppels uit komen lopen, die wokkelen als het geacclimatiseerd is, zelfs een aantal balken waar flinke scheuren in zaten... Dat werk.
Mwah, tussen het elektra buis van de gamma, karwei of een andere doe het zelf zaak zit veel heel verschil in. Maar dat is eigenlijk iets wat je alleen maar merkt als het je dagelijks werk is.

16 mm pvc van de bouwmarkt buigt veel minder mooi en kan minder bewerkt worden dan 16 mm buis van de elektrotechnische groothandel. Bij de bouwmarkt glimt het ook altijd heel erg in verhouding met buis van de groothandel. Het werkt ook gewoon 300 % fijner *O*
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:16:34 #213
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_87770425
Ah okee, naja, niets gezegd O-) .
pi_87774618
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]



Mwah, tussen het elektra buis van de gamma, karwei of een andere doe het zelf zaak zit veel heel verschil in. Maar dat is eigenlijk iets wat je alleen maar merkt als het je dagelijks werk is.

16 mm pvc van de bouwmarkt buigt veel minder mooi en kan minder bewerkt worden dan 16 mm buis van de elektrotechnische groothandel. Bij de bouwmarkt glimt het ook altijd heel erg in verhouding met buis van de groothandel. Het werkt ook gewoon 300 % fijner *O*
bouwmarkt buis moet je doorgaans een beetje opwarmen ( hetelucht ding op 50 graden ) buigt ze prima :D

edit: maar dat is natuurlijk workarounds zoeken :+
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 22:06:11 #215
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:45:09 #216
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87813960
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:35 schreef nectarientje het volgende:
Voor het goede orde: nog even snel 1 drempeltje zwart lakken en eerst je handen wassen vóór je de kattenblokkade neerzet is geen goed idee :')
Ik ben door de woonkamer gekropen met een doekje en wat terpentine en ik heb de kat moeten omkopen met wat kwark om zijn pootje schoon te mogen maken.
Zo hadden wij kattenpootjes op de net gelakte traptredes staan -O-
pi_87814907
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:45 schreef fs180 het volgende:
Zo hadden wij kattenpootjes op de net gelakte traptredes staan -O-
aiii, ik kon nog wel met een beetje bijstrijken de boel redden maar dat is met een trap een stuk lastiger.. :N Maar ja, blijft eigen schuld helaas, kan het beestje niets kwalijk nemen :N
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_87817183
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:35 schreef nectarientje het volgende:
Voor het goede orde: nog even snel 1 drempeltje zwart lakken en eerst je handen wassen vóór je de kattenblokkade neerzet is geen goed idee :')
Ik ben door de woonkamer gekropen met een doekje en wat terpentine en ik heb de kat moeten omkopen met wat kwark om zijn pootje schoon te mogen maken.
Mooie actie! Ik zie t je doen!
Daar zit je dan.
pi_87820044
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:21 schreef Csbs het volgende:
Mooie actie! Ik zie t je doen!
Dat zeiden meer mensen al..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 07:29:34 #220
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_87820052
quote:
10.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 07:28 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Dat zeiden meer mensen al..
Ik heb ook een visual :P
Ik ben van pindavlees
pi_87881483
Zonet even wat kappen van m'n dochters scooter gespoten in de garage, gewoon met een spuitbus.
De garage is ook mijn rookhok en dus staat ook mijn laptop daar.
Damn.....wat komt die spuitnevel ver!!!! :X
pi_87881757
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:29 schreef vannelle het volgende:
Zonet even wat kappen van m'n dochters scooter gespoten in de garage, gewoon met een spuitbus.
De garage is ook mijn rookhok en dus staat ook mijn laptop daar.
Damn.....wat komt die spuitnevel ver!!!! :X
:o
Welke kleur? :+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:56:39 #223
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_87882259
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 23:39 schreef nectarientje het volgende:

[..]

:o
Welke kleur? :+


:P
pi_87882822
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:56 schreef glasbak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:P
Als ze dat had gewild had ze dat gekregen maar goddank heeft ze dat dus niet gedaan. :+

En de laptop is al weer schoon. :D
Morgen maar even binnen zetten als ik verder ga....... :@
pi_87882853
Had ik ook een keer, ik had echt aan alle kanten 2 meter kranten op zoldervloer neer gelegd, haal ik de kranten weg, zie je precies waar de kranten hadden gelegen. Gelukkig lag er vinyl en heb ik alles met jif weer schoon gekregen.
pi_87891288
Ik had ook weer een briljante kluservaring. Ik ging tegels invoegen, het is een klein plateau dus we hadden een rvs strip op het hoekje zitten om hem mooi af te werken. Beschermfolie zat er nog over dus ik denk fijn voegen. Zo gezegd zo gedaan, alles gevoegd, ik denk nog dat folie laat ik lekker nog even zitten, heb ik straks in 1 keer een mooi schoon rvs stripje...

Nu moet ik dus het folie er met mn nagels uitkrabben omdat het vastgevoegd zit... En ik had al geen nagels meer over... -O-
pi_87901780
Tijd geleden hebben we de trap geverfd. Wel nagedacht om dat om en om te doen zodat we toch boven konden slapen. Helaas was de kat niet zo snugger dus hadden we de volgende morgen lichte pootafdrukken op de donkerblauwe tegels van de overloop en ook beneden in de hal.

Katten en klussen gaan gewoonweg niet samen.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:30:28 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88978256
Die kunnen het niet meer navertellen ;)
  zondag 21 november 2010 @ 18:04:54 #230
165385 Meuh
Dataspecialist in Groningen
pi_88981540
Niet echt een blunder, wel errug pijnlijk. Na het voegen van de vloer van de badkamer iets te lang wachten met schoonsponzen. De spons kreeg de voegresten al eigenlijk niet goed meer weg, dus dan maar met de vingers door de voeg heen... Worden ze wel mooi glad van trouwens. Nadat bijna alle voegen in de vloer "gevingerd" zijn, zie ik ineens overal bloeddruppels op de tegels. Blijk ik op vier vingers dwars door de huid heen geschuurd/gevoegd te zijn... Zit dus nu dit stukje te typen met vier gepleisterde vingers.
pi_88981571
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:04 schreef Meuh het volgende:
Niet echt een blunder, wel errug pijnlijk. Na het voegen van de vloer van de badkamer iets te lang wachten met schoonsponzen. De spons kreeg de voegresten al eigenlijk niet goed meer weg, dus dan maar met de vingers door de voeg heen... Worden ze wel mooi glad van trouwens. Nadat bijna alle voegen in de vloer "gevingerd" zijn, zie ik ineens overal bloeddruppels op de tegels. Blijk ik op vier vingers dwars door de huid heen geschuurd/gevoegd te zijn... Zit dus nu dit stukje te typen met vier gepleisterde vingers.
En nog steeds zonder noemenswaardige spelfouten.... ^O^
  zondag 21 november 2010 @ 19:49:25 #232
325670 Roerhoutje
Het moet af!!
pi_88984802
Sinds 1 juli trotse eigenaren van een splitlevelwoning uit the early seventies...Over alle klusblunders van de vorige eigenaar kunnen we een boek schrijven :'( ...zoals overal geaarde stopcontacten maar geen aardedraad, weggestuucte centraaldozen (doorrijgdoos) waar we een hele avond naar hebben gezocht, gescheurd hoofdriool, omdat het warm gestookt was tijdens een eerdere verbouwing, CV leidingen inclusief knelkoppelingen zonder mantel onder een hardhouten parketvloer, zo in de dekvloer, hotelschakeling dmv een trekschakelaar en twee touwtjes :D , handgebogen CV leidingen van waterleidingpijp. Jammer dat ik nog steeds niet weet hoe je foto's moet versturen :(

Zelf hebben we gelukkig de schade beperkt gehouden: Manlief had tijdens een slijpklusje een aanvaring met een muuranker op een rare plaats...bijna zijn scrotum gescalpeerd en een ontvelde lies doordat de slijper uit zijn handen sloeg. (en ja, de schakelaar doorverbonden want die was stuk O-) ) Zelf alleen brandwonden opgelopen tijdens het solderen van een onmogelijke bocht van de waterleiding...Gloeiend hete tin viel precies door een gat in het plafond op mijn arm..auw
Dansen is leuker dan lopen..
pi_88985849
Ik heb hier ook nog wel wat geblunder van voorgangers, waarvan ik nu de 'vruchten' pluk. Oude huizen hebben oude daken en oude daken willen wel eens lekken. WBV "is het dak op geweest en heeft het probleem verholpen". Waardoor ik nu wéér met vocht plekken zit op een pas gestucte en geverfde muur.

Zelf heb ik het behoorlijk blundervrij doorgemaakt, die verhuizing. Ik heb niet eens op mijn duim geslagen, nou ja niet hard. De verdere grootste problemen was het verkeerd inschatten van benodigde verf (te weinig) en hardboard (te veel).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 november 2010 @ 20:19:58 #234
325670 Roerhoutje
Het moet af!!
pi_88986185


Als dit lukt ... is dit een foto van de hotelschakeling in mijn eerdere post



en dit de fantastische handgebogen CV leiding

* Roerhoutjeduimt zich een dwangstand

*O* *O* Gelukt toch??
Dansen is leuker dan lopen..
  zondag 21 november 2010 @ 20:20:50 #235
325670 Roerhoutje
Het moet af!!
pi_88986236
alleen de volgorde van de foto's klopt niet...
Dansen is leuker dan lopen..
  zondag 21 november 2010 @ 20:24:06 #236
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88986397
leeg bad afgekit..... :@ :@
pi_89255290
Nog n klein blundertje van klusbedrijf:

Dak van verkeerd huis gesloopt
pi_90002343
-no thanks-

[ Bericht 95% gewijzigd door Ml-etje op 16-12-2010 15:43:40 ]
pi_90003058
Ml-etje,

We kunnen toch beter samen werken dan dat we elkaar gaan negeren. We denken een mooi platform te hebben voor dergelijke grappige klus oplossingen. We linken graag naar jullie. Laten we gewoon alles delen en dan kan iedereen er toch om lachen?

Jammer dat het meteen zo afgekapt wordt.

Groeten,

Of je doet het zo
pi_90003114
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:52 schreef ofjedoethetzo het volgende:
Ml-etje,

We kunnen toch beter samen werken dan dat we elkaar gaan negeren. We denken een mooi platform te hebben voor dergelijke grappige klus oplossingen. We linken graag naar jullie. Laten we gewoon alles delen en dan kan iedereen er toch om lachen?

Jammer dat het meteen zo afgekapt wordt.

Groeten,

Of je doet het zo
Het is de bedoeling dat je hier blunders plaatst, niet een linkje naar je site waar ik welgeteld 5 blunder kon vinden :')
pi_90003447
Ml-etje,

Je hebt helemaal gelijk, excuses. Klein denkfoutje.
Succes!

Groeten
pi_90003523
laten we alle blunders daar raten met 1 ster :)

No more spam!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_90003725
Fair enough. We hebben net een eigen blunder begaan ;)
pi_90003862
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:53 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat je hier blunders plaatst, niet een linkje naar je site waar ik welgeteld 5 blunder kon vinden :')
het zijn er wel 7 hoor :')
pi_90004625
Iemand die bij mij is komen helpen klussen was vrolijk een deur met een ruitje erin gaan schilderen, netjes het ruitje afgeplakt. Toen de binnenkant klaar was vrolijk verder gegaan met de andere kant van de deur.

Wat een geluk dat het ruitje aan die kant ook al afgeplakt leek................. :')

Een tijdje met een verfkrabber aan de slag en het ruitje was weer schoon.
pi_90010309
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:26 schreef de_Paans het volgende:
Iemand die bij mij is komen helpen klussen was vrolijk een deur met een ruitje erin gaan schilderen, netjes het ruitje afgeplakt. Toen de binnenkant klaar was vrolijk verder gegaan met de andere kant van de deur.

Wat een geluk dat het ruitje aan die kant ook al afgeplakt leek................. :')

Een tijdje met een verfkrabber aan de slag en het ruitje was weer schoon.
:D!
pi_90808521
Met verhuizen de oude garderobe kasten uitelkaar geschroefd. Schroefjes er netjes bij bewaard en alles meegenomen. Natuurlijk niet goed opgelet met demonteren, dat ik die dingen met geen mogelijkheid meer in elkaar kreeg en toch en boel schroefjes verdwenen zijn. Het hele spul staat nu klaar voor het grofvuil, en de aanschaf van nieuwe garderobe kasten is met onmiddelijke ingang uitgevoerd. In plaats van komend najaar.
pi_90814012
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:24 schreef betyar het volgende:
leeg bad afgekit..... :@ :@
Oh, dat is niet goed ofzo? :@
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:55:25 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_90814156
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:53 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Oh, dat is niet goed ofzo? :@
Wat denk je dat er gebeurt als je het bad vult met tig liter water?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:38:25 #250
107652 Quincy5
Back to the future
pi_90833971
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt als je het bad vult met tig liter water?
Tiger is niet de enige die hem niet snapt. Gaat het dan zakken door het gewicht en loslaten oid?
www.bttf.com
I hate mornings
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:03:49 #251
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_90834934
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:38 schreef Quincy5 het volgende:

[..]

Tiger is niet de enige die hem niet snapt. Gaat het dan zakken door het gewicht en loslaten oid?
Hoeveel denk je dat tig liter water weegt? Juist, tig kilo dus. Uiteraard gaat de boel zakken/uit het lood hangen als je het bad daarna gebruikt, waarna je zojuist aangebrachte voegen dus vrolijk gaan scheuren.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_90835127
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Hoeveel denk je dat tig liter water weegt? Juist, tig kilo dus. Uiteraard gaat de boel zakken/uit het lood hangen als je het bad daarna gebruikt, waarna je zojuist aangebrachte voegen dus vrolijk gaan scheuren.
Als het bad zo beweegt , durf ik er met mijn 90 kg niet meer er bij in te
gaan zitten
Een bad moet zo gesteld worden dat het niet meer kan gaan bewegen, voor dat er gekit gaat worden, ongeacht de belasting
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:35:06 #253
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_90836026
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:09 schreef exlurker het volgende:

[..]

Als het bad zo beweegt , durf ik er met mijn 90 kg niet meer er bij in te
gaan zitten
Een bad moet zo gesteld worden dat het niet meer kan gaan bewegen, voor dat er gekit gaat worden, ongeacht de belasting
Uiteraard. Daarom is het ook wel zo handig om het ding vóóraf al met zo'n 200 kilo te belasten (door het te vullen met water) voordat je het gaat afkitten.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:43:29 #254
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_90836305
Niet echt een klusblunder, maar veroorzaakte 2e kerstdag wel een spoed zoektocht: lief had een tas aan de afsluiter van Vitens gehangen, gevolg: lekkage (geen heftige, maar toch)...dus ik zoeken, en zoeken...zie ik ineens een druppel naar benee vallen, tas eraf gehaald, afsluiter maar weer helemaal open gezet (stond half gesloten, dat vond de tas fijner) en de kaplaarzen kunnen de kast weer in ;)

pfff
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:45:50 #255
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_90836412
Konijn bijt telefoondraad door, dus ik op verantwoorde wijze de kabel repareren:

- met aardappelschilmesje de mantel strippen
- met tanden de aders strippen

er vervolgens achter komen dat lief de andere kant weer in het modem gepropt heeft, ze kon boven niet meer bellen

24 volt is het? geen pijn, maar een lekker gevoel is anders op de tong ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_90840001
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Uiteraard. Daarom is het ook wel zo handig om het ding vóóraf al met zo'n 200 kilo te belasten (door het te vullen met water) voordat je het gaat afkitten.
De theorie klopt niet. Als je daarna het bad leeg laat lopen zou het door de kit op zijn plaats moeten blijven staan. Het bad moet vooraf al goed staan, de kit zorgd alleen voor een goede waterdichte afsluiting
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 18:15:04 #257
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_90844813
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:45 schreef dribbel79 het volgende:
Konijn bijt telefoondraad door, dus ik op verantwoorde wijze de kabel repareren:

- met aardappelschilmesje de mantel strippen
- met tanden de aders strippen

er vervolgens achter komen dat lief de andere kant weer in het modem gepropt heeft, ze kon boven niet meer bellen

24 volt is het? geen pijn, maar een lekker gevoel is anders op de tong ;)
Mag ik zeggen dat dit ook wel behoorlijk kansloos is, om op die manier zonder gereedschap iets te "repareren" :{ 8)7
pi_90846879
ook beetje jammer om met elektriciteit bezig te gaan zonder dit te melden aan de overige bewoners. ookal is de stekker eruit.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:07:09 #259
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_90847123
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:02 schreef loecje het volgende:
ook beetje jammer om met elektriciteit bezig te gaan zonder dit te melden aan de overige bewoners. ookal is de stekker eruit.
Wat dacht je van de omgekeerde situatie: iemand gaat aan de elektriek op zijn kamer klussen (ja, deze ervaring komt uit een studentenhuis), heeft dus de zekering er uit gedraaid. Komt er een andere bewoner langs, merkt dat zijn licht het niet meer doet, gaat naar de stoppenkast en draait die stop er weer in.
Het is goed afgelopen met die klusser hoor. Leverde wel een fijne scheldkannonade op. :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_90847340
zekering meenemen of stukje tape over de schakelaar heb ik geleerd.
tja als je hele domme bewoners hebt wil het nog wel gebeuren maar de meeste mensen zullen dan wel nadenken.
pi_90847372
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wat dacht je van de omgekeerde situatie: iemand gaat aan de elektriek op zijn kamer klussen (ja, deze ervaring komt uit een studentenhuis), heeft dus de zekering er uit gedraaid. Komt er een andere bewoner langs, merkt dat zijn licht het niet meer doet, gaat naar de stoppenkast en draait die stop er weer in.
Het is goed afgelopen met die klusser hoor. Leverde wel een fijne scheldkannonade op. :')
Het is daarom ook wijs om de stop en houder tijdens de klus mee te nemen en niet in de buurt van de kast te laten
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:13:26 #262
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_90847464
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:11 schreef exlurker het volgende:

[..]

Het is daarom ook wijs om de stop en houder tijdens de klus mee te nemen en niet in de buurt van de kast te laten
Ja, ik geloof dat die klussende student zijn lesje in deze daarna wel geleerd had! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_90851332
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 19:11 schreef exlurker het volgende:

[..]

Het is daarom ook wijs om de stop en houder tijdens de klus mee te nemen en niet in de buurt van de kast te laten
Oude stekker, pootjes doorverbinden in wcd van die groep.
Met de vriendelijke groeten aan hij/zij die de zekering er weer in draait. ;)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:47:26 #264
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_90853012
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:21 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Oude stekker, pootjes doorverbinden in wcd van die groep.
Met de vriendelijke groeten aan hij/zij die de zekering er weer in draait. ;)
_O-
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_90854013
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 20:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

_O-
Heb t zelf wel eens gedaan. Tijdens stage moest ik een aantal tl-bakken aansluiten. Ik naar de groepenkast, stop eruit, plakbandje erover, stop in de groepenkast gelegd (doe ik nooit weer), groepenkast dicht, papiertje erop met 'wordt aan gewerkt'.
Naar de hoogwerker, omhoog, knutsel knutsel *FLIK!*
Naar beneden, naar de groepenkast, papier weg, tape weg, stop erin.
Alles weer opnieuw gedaan, stop meegenomen en extra groot papier erop. Weer omhoog, knutsel knutsel *FLIK!*
Naar beneden, naar de groepenkast, papier weg, tape weg, nieuwe stop erin. Grrrrr.
Stekker+ doorverbinding+wcd+wachten om een hoekje=vloekende kantoorjup die de memo niet had gelezen dat de prik eraf ging.
Heb m even 'vriendelijk' verteld dat ie een scheefgegroeide, achterlijke klapjosti is.
Maar t hielp wel.
pi_90854537
hoe kan je nu een briefje en een plakbandje over het hoofde zien en dan ook nog een nieuwe stop pakken? hoe stom ben je dan
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:13:49 #267
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_90854701
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:02 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Heb t zelf wel eens gedaan. Tijdens stage moest ik een aantal tl-bakken aansluiten. Ik naar de groepenkast, stop eruit, plakbandje erover, stop in de groepenkast gelegd (doe ik nooit weer), groepenkast dicht, papiertje erop met 'wordt aan gewerkt'.
Naar de hoogwerker, omhoog, knutsel knutsel *FLIK!*
Naar beneden, naar de groepenkast, papier weg, tape weg, stop erin.
Alles weer opnieuw gedaan, stop meegenomen en extra groot papier erop. Weer omhoog, knutsel knutsel *FLIK!*
Naar beneden, naar de groepenkast, papier weg, tape weg, nieuwe stop erin. Grrrrr.
Stekker+ doorverbinding+wcd+wachten om een hoekje=vloekende kantoorjup die de memo niet had gelezen dat de prik eraf ging.
Heb m even 'vriendelijk' verteld dat ie een scheefgegroeide, achterlijke klapjosti is.
Maar t hielp wel.
_O- _O- _O- ^O^ _O_
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_90855038
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 21:11 schreef loecje het volgende:
hoe kan je nu een briefje en een plakbandje over het hoofde zien en dan ook nog een nieuwe stop pakken? hoe stom ben je dan
Niet eens over t hoofd zien maar bewust (!!!) weghalen omdat meneer z'n petoettertje uitging tijdens patience.
pi_90855260
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:02 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Heb t zelf wel eens gedaan. Tijdens stage moest ik een aantal tl-bakken aansluiten. Ik naar de groepenkast, stop eruit, plakbandje erover, stop in de groepenkast gelegd (doe ik nooit weer), groepenkast dicht, papiertje erop met 'wordt aan gewerkt'.
Naar de hoogwerker, omhoog, knutsel knutsel *FLIK!*
Naar beneden, naar de groepenkast, papier weg, tape weg, stop erin.
Alles weer opnieuw gedaan, stop meegenomen en extra groot papier erop. Weer omhoog, knutsel knutsel *FLIK!*
Naar beneden, naar de groepenkast, papier weg, tape weg, nieuwe stop erin. Grrrrr.
Stekker+ doorverbinding+wcd+wachten om een hoekje=vloekende kantoorjup die de memo niet had gelezen dat de prik eraf ging.
Heb m even 'vriendelijk' verteld dat ie een scheefgegroeide, achterlijke klapjosti is.
Maar t hielp wel.
Jezus wat een achterlijke mongool ben je dan hey :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_90858450
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 21:23 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Jezus wat een achterlijke mongool ben je dan hey :')
ik neem aan dat je klapjosti bedoeld en niet yours truly? ;)
pi_90858826
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:14 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

ik neem aan dat je klapjosti bedoeld en niet yours truly? ;)
Dat spreekt voor zich, ten minste dat dacht ik :P
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:39:38 #272
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_90860063
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:14 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

ik neem aan dat je klapjosti bedoeld en niet yours truly? ;)
:') klapjosti _O_
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_90864579
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:19 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich, ten minste dat dacht ik :P
^O^
pi_90865702
Klusblunder van een hele poos geleden bij een goede vriend, benedenverdieping huis opknappen, rotte vloer en vloerbalken er uit e.d. "is dat een draagmuur?" "nee hoor" "Weet je het zeker?"
"ja, zeur niet zo"
KLAP muur er uit gesloopt, waarop de bovenkant van het huis KKKRRRR ging doen. Gauw een paar stempels er onder. Was dus wél een draagmuur. :X
opgelost met een grote H balk, wel het huis iets te ver "omhoog" gekrikt, waarop alle deuren op de bovenverdieping gingen klemmen blijkbaar. :|W

Hij woon er nog steeds :)
...
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:49:56 #275
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_90869411
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mag ik zeggen dat dit ook wel behoorlijk kansloos is, om op die manier zonder gereedschap iets te "repareren" :{ 8)7
i know, gereedschap in schuur, slot van schuurdeur dichtgevroren, dus had niks bij de hand...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:31:22 #276
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_90871959
We zijn aan het klussen in een jaren '30 woning, en daar is niet alles even recht, logisch en handig.
De vorige bewoners waren ook niet dat je zegt geweldige klussers en dat is goed te merken aan alle schroeven, punaises, latex en stukken behang op plekken waar ze niet horen :')

Gisteren wilde ik de sierlatjes van de lambrisering gaan schilderen, dus ik ben alles netjes gaan afplakken met schilderstape, nadat ik het ontvet, geschuurd en stofvrij gemaakt had.
Nu deed ik door al die $%$##@%-hoekjes iets langer over het afplakken dan ik gedacht had en ik had 's avonds nog een afspraak, dus ik dacht 'het zit nu toch al, ik verf morgen die latjes wel, dan kan ik lekker gelijk aan de slag'

Je raadt het al.... toen ik vanmorgen het huis in liep, zat overal afplakband, vooral op de vloer, maar niet meer op de muur :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_90913709
Nog eentje bij dat huis van die vriend van me, halen we op de bovenverdieping een kast weg, komt er een groot gat in de vloer tevoorschijn.
En als er wel vloerdelen waren, zaten ze vast met drie verschillende soorten schroeven en gigantische spijkers,
...
pi_92294993
Nieuwe huis van mijn zus.
Hier stond 220 volt op. Op de rijkelijk van houten onderdelen voorziene zolder.
Ik heb het maar weggehaald...


Twee draden en een kroonsteentje uit een gaatje in het plafond. Waarom?
...
pi_92298443
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:32 schreef Garbageman het volgende:
Nieuwe huis van mijn zus.
Hier stond 220 volt op. Op de rijkelijk van houten onderdelen voorziene zolder.
Ik heb het maar weggehaald...
[ afbeelding ]
Zo te zien heeft dat al aardig wat gesprongen zekeringen veroorzaakt.

quote:
Twee draden en een kroonsteentje uit een gaatje in het plafond. Waarom?
[ afbeelding ]
Say what? Niet achter kunnen komen wat het doel ervan is? Zijn die draden nu aan elkaar doorverbonden?

Dit zijn dus redenen waarom ze een huis-apk moeten invoeren.
pi_92302970
Bij ons thuis is de elektra ook zo fantastisch aangesloten. Alle draden hebben of dezelfde kleur, of de kleur die ze niet horen te hebben. Mijn broer was een keer een nieuwe lamp aan het ophangen en heeft toen het halve huis zonder elektriciteit weten te krijgen (want de groepen zijn natuurlijk ook niet op een normale manier verdeeld: in mijn slaakamer had ik aan de ene kant geen stroom en aan de andere kant wel en van de 4 kookplaten deden ook maar 2 het. Die delen namelijk een groep met mijn kamer..)
pi_92303086
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:32 schreef Garbageman het volgende:
Nieuwe huis van mijn zus.
Hier stond 220 volt op. Op de rijkelijk van houten onderdelen voorziene zolder.
Ik heb het maar weggehaald...
[ afbeelding ]

Twee draden en een kroonsteentje uit een gaatje in het plafond. Waarom?
[ afbeelding ]
Ik zou de rest van de elektra in huis ook niet meer vertrouwen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 5 februari 2011 @ 17:54:24 #282
311765 FurtiveAffaire
Bond, James Bond
pi_92376913
Ik had een perfect idee om een zelfgemaakte muurlampje te maken. Als houder van de fitting had ik plastic gepakt. Helaas waren de draden niet geisoleerd en daardoor brandde het plastic door met kortsluiting als gevolg. Heerlijk die brandgeur in je slaapkamer O+
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:42:16 #283
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92378613
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:19 schreef exlurker het volgende:

[..]

De theorie klopt niet. Als je daarna het bad leeg laat lopen zou het door de kit op zijn plaats moeten blijven staan. Het bad moet vooraf al goed staan, de kit zorgd alleen voor een goede waterdichte afsluiting
Theorie is dan ook totaal iets anders als de praktijk he. Moet ik er soms een fotootje van maken? Het is namelijk nog steeds niet gemaakt. Maar wel rondom scheuren in de kit.
  maandag 7 februari 2011 @ 00:13:06 #284
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_92441072
Bij mijn oma in de straat: Hé leuk een trap, maar wie heeft die deur er neergezet:


|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_92446656
quote:
Op maandag 7 februari 2011 00:13 schreef Dagoduck het volgende:
Bij mijn oma in de straat: Hé leuk een trap, maar wie heeft die deur er neergezet:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi is anders, maar zo te zien kan de deur ver genoeg open.

^O^ Werkt? Check! Dus is t goed. :')
pi_92448648
quote:
18s.gif Op maandag 7 februari 2011 05:33 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Mooi is anders, maar zo te zien kan de deur ver genoeg open.

^O^ Werkt? Check! Dus is t goed. :')
Als dat de toegang tot de bergingen is en iemand wil zijn scooter/brommer/scootmobiel in de berging zetten (of erger, heeft hem in de berging staan), dan gaat dat echt niet lukken om die er in of uit te krijgen.
  maandag 7 februari 2011 @ 13:19:11 #287
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_92456029
quote:
18s.gif Op maandag 7 februari 2011 05:33 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Mooi is anders, maar zo te zien kan de deur ver genoeg open.

^O^ Werkt? Check! Dus is t goed. :')
Zie de bovenste foto, die trap hoorde tegen de muur aan, dan kon die deur dus helemaal niet open :s)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 7 februari 2011 @ 13:46:32 #288
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_92457197
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:32 schreef Garbageman het volgende:
Nieuwe huis van mijn zus.
Hier stond 220 volt op. Op de rijkelijk van houten onderdelen voorziene zolder.
Ik heb het maar weggehaald...
[ afbeelding ]

Twee draden en een kroonsteentje uit een gaatje in het plafond. Waarom?
[ afbeelding ]
Heeft je zus dat gedaan of de vorige bewoners? Levensgevaarlijk 8)7
pi_92458280
Niet echt een blunder, meer een denkfout van fors formaat:
We hebben nu antraciete vloertegels in de wc, hartstikke mooi. Maar je ziet er alles op.
Zo lang die tegels er liggen moet ik van m'n vrouw zittend plassen. :+

Niet fijn maar ze heeft wel gelijk, scheelt een hoop schoonmaken!
Kun je nagaan hoeveel spetters er op andere vloeren zitten terwijl je die niet ziet......
pi_92458867
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:13 schreef vannelle het volgende:
Niet echt een blunder, meer een denkfout van fors formaat:
We hebben nu antraciete vloertegels in de wc, hartstikke mooi. Maar je ziet er alles op.
Zo lang die tegels er liggen moet ik van m'n vrouw zittend plassen. :+

Niet fijn maar ze heeft wel gelijk, scheelt een hoop schoonmaken!
Kun je nagaan hoeveel spetters er op andere vloeren zitten terwijl je die niet ziet......
niks mis met even zitten..

krant er bij :') hoewel moet je geen haast hebben :P
pi_92470094
quote:
Op maandag 7 februari 2011 09:18 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als dat de toegang tot de bergingen is en iemand wil zijn scooter/brommer/scootmobiel in de berging zetten (of erger, heeft hem in de berging staan), dan gaat dat echt niet lukken om die er in of uit te krijgen.
Ik zeg niet dat ik t mooi vind, en/of goed genoeg. Zo wordt tegenwoordig helaas veel te vaak gedacht op een bouw. Vandaar de sarcastische :')

;)
pi_92472697
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:46 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Heeft je zus dat gedaan of de vorige bewoners? Levensgevaarlijk 8)7
Vorige bewoners. Ik bewonderde de grote zolder, twee tl buizen hingen daar. Ik zag direct die vreemde draadjes en die rare klemmetjes die volgens mij voor 12 volt toepassingen in de auto en zo zijn...
...
pi_92473308
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

niks mis met even zitten..

krant er bij :') hoewel moet je geen haast hebben :P
Puzzelboekje. ;)
pi_92540865
voor ik op mezelf ging wonen een 2de hands wasmachine gekocht.
De bezorger ging de wasmachine samen met mn vader de trap op dragen (hij denkt nog steeds dat hij handiger en sterker is dan ik). Gevolg: ik sta onder aan de trap te kijken hoe mijn vader met wasmachine de trap af komt rollen.
Pa had wat blauwe plekken, wasmachine was er erger aan toe.

Deze zelf gerepareerd en werkt nu prima. Bij de reparatie echter ook een flesje berner secondelijm gebruikt waardoor er nu op mysterieuze wijze vlekken zitten op mijn (gloednieuwe) wasdroger die er niet meer af gaan
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:29:34 #295
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_92545668
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:24 schreef gianni61 het volgende:
voor ik op mezelf ging wonen een 2de hands wasmachine gekocht.
De bezorger ging de wasmachine samen met mn vader de trap op dragen (hij denkt nog steeds dat hij handiger en sterker is dan ik). Gevolg: ik sta onder aan de trap te kijken hoe mijn vader met wasmachine de trap af komt rollen.
Pa had wat blauwe plekken, wasmachine was er erger aan toe.

Deze zelf gerepareerd en werkt nu prima. Bij de reparatie echter ook een flesje berner secondelijm gebruikt waardoor er nu op mysterieuze wijze vlekken zitten op mijn (gloednieuwe) wasdroger die er niet meer af gaan
Bij ons kwamen ze dat ding de trap op rollen met zon hendig sjiek apparaat:
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:38:41 #296
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_92555877
quote:
6s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:29 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Bij ons kwamen ze dat ding de trap op rollen met zon hendig sjiek apparaat:
[ afbeelding ]
Dat werkt alleen met trappen die niet de bocht om gaan :)
pi_92567927
Onder het motto: Vroegah was alles beter...

Een aantal weken geleden begaf onze vaatwasser het... Deze zat er nog in vanaf de bouw van het huis, zo'n kleine 20 jaar geleden.
Het probleem was dat om onverklaarbare redenen 's avonds om 0:00uur de pomp begon te draaien! Ik op zoek naar de stekker...geen stekker te vinden. In paniek maar gewoon de aardlek omgegooid en toen langzaam op zoek gegaan naar de 'juiste' groep.
De volgende ochtend, manlief en ik staan die vaatwasser eruit te halen. We trekken dat ding naar voren, we kijken, we kijken nog eens...

Bleken die klootviolen het volgende te hebben gedaan:
De wcd waar de vaatwasser op aangesloten zat, zat ACHTER de vaatwasser. Ik heb toch ooit geleerd dat dat niet mag?
Enfin, dat is nog niet een mega-ramp, ware het niet dat ze gewoon geen wcd erop gezet hebben, maar heel simpel de stekker van de vaatwasser afgeknipt hadden, en de draadjes gewoon met kroonsteentjes op de stroomdraad geknoopt hadden, met als gevolg dat de dreunplaat van de vaatwasser (van die zwarte rotzooi) voor de helft weggesmolten was samen met het kroonsteentje :') !

Inmiddels hebben wij een nieuwe wcd erop gezet en de nieuwe vaatwasser aangesloten zoals het hoort. Dan steekt de vaatwasser maar 5mm uit het blok, dat liever dan dat ik een keer m'n brandverzekering kan aanspreken!
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:02:06 #298
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_92571885
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:38 schreef glasbak het volgende:

[..]

Dat werkt alleen met trappen die niet de bocht om gaan :)
Nee hoor, hier hebben we ook een bocht in de trap!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:03:31 #299
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_92571975
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:05 schreef GirlGoneBad het volgende:
Onder het motto: Vroegah was alles beter...

Een aantal weken geleden begaf onze vaatwasser het... Deze zat er nog in vanaf de bouw van het huis, zo'n kleine 20 jaar geleden.
Het probleem was dat om onverklaarbare redenen 's avonds om 0:00uur de pomp begon te draaien! Ik op zoek naar de stekker...geen stekker te vinden. In paniek maar gewoon de aardlek omgegooid en toen langzaam op zoek gegaan naar de 'juiste' groep.
De volgende ochtend, manlief en ik staan die vaatwasser eruit te halen. We trekken dat ding naar voren, we kijken, we kijken nog eens...

Bleken die klootviolen het volgende te hebben gedaan:
De wcd waar de vaatwasser op aangesloten zat, zat ACHTER de vaatwasser. Ik heb toch ooit geleerd dat dat niet mag?
Enfin, dat is nog niet een mega-ramp, ware het niet dat ze gewoon geen wcd erop gezet hebben, maar heel simpel de stekker van de vaatwasser afgeknipt hadden, en de draadjes gewoon met kroonsteentjes op de stroomdraad geknoopt hadden, met als gevolg dat de dreunplaat van de vaatwasser (van die zwarte rotzooi) voor de helft weggesmolten was samen met het kroonsteentje :') !

Inmiddels hebben wij een nieuwe wcd erop gezet en de nieuwe vaatwasser aangesloten zoals het hoort. Dan steekt de vaatwasser maar 5mm uit het blok, dat liever dan dat ik een keer m'n brandverzekering kan aanspreken!
En dat stond daar al 20 jaar zonder stekker?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_92579968
quote:
15s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

En dat stond daar al 20 jaar zonder stekker?
Wij vermoeden van wel. Wij hebben dit huis pas 1,5 jaar geleden gekocht dus zeker weten doen we het niet. Maar na wat navraag in de buurt bleek er wel dat er op meer plaatsen gewoon knoeiwerk afgeleverd was.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:17:25 #301
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_92590094
Mag ik hier mijn klus-faal delen?

Wel, ik zou wel even een paar gipsplaatjes met een Stanleymes snijden om een wandje dicht te maken. Bij het 2e plaatje gaat het mis: ik word afgeleid en voel het mes zo m'n vingers in glijden. Als ik naar m'n hand kijk zie ik een stuk vlees loshangen en een hoop bloed. Ik, heel cool, op m'n gemak naar de keuken om een pleister te zoeken, alwaar ik toch maar besluit flauw te vallen, en mijn man me van de grond moet rapen. Ben er de rest van de dag ellendig van geweest (ik heb geen ervaring met flauwvallen, blijkbaar kun je daar een behoorlijke opdonder van krijgen).

En dat allemaal voor een wondje van 2-3cm. Echt he, ik heb me nog nooit zo'n vreselijk labiel wijf gevoeld. ):O ):O
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 18:45:20 #302
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_94057223
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:17 schreef siface het volgende:
Mag ik hier mijn klus-faal delen?

Wel, ik zou wel even een paar gipsplaatjes met een Stanleymes snijden om een wandje dicht te maken. Bij het 2e plaatje gaat het mis: ik word afgeleid en voel het mes zo m'n vingers in glijden. Als ik naar m'n hand kijk zie ik een stuk vlees loshangen en een hoop bloed. Ik, heel cool, op m'n gemak naar de keuken om een pleister te zoeken, alwaar ik toch maar besluit flauw te vallen, en mijn man me van de grond moet rapen. Ben er de rest van de dag ellendig van geweest (ik heb geen ervaring met flauwvallen, blijkbaar kun je daar een behoorlijke opdonder van krijgen).

En dat allemaal voor een wondje van 2-3cm. Echt he, ik heb me nog nooit zo'n vreselijk labiel wijf gevoeld. ):O ):O
_O-

Blijft een naar gevoel zoiets, heb al eens bijna mijn vinger eraf gesneden op die manier.
Tenminste het leek bijna alsof ik mijn vinger eraf gesneden had door de hoeveelheid bloed.
Echter viel het achteraf best mee, de wond was maar een cm ofzo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')