abonnement Unibet Coolblue
pi_79694219
Zoals de topictitel al aangeeft: ik ben op zoek naar een goede dierenarts in Maastricht.

Even uitleggen waarom: Mijn kat is in november vorig jaar door een vallende draagbalk geraakt tijdens werkzaamheden aan het dak. We zijn toen naar onze "vaste" dierenarts geweest, en hij constateerde dat het alleen een kneuzing was, verder niets. Momenteel loopt m'n kat nog altijd mank, ze steunt enigzins op de "kapotte" poot, maar rennen doet ze op 3 pootjes. Voorheen rende ze en sprong ze door het hele huis, nu heeft ze omwegen nodig om op tafel te komen en hoger springen dan een halve meter is onmogelijk voor d'r. Dit wordt nog eens versterkt door het feit dat haar poot bij het zitten/slapen flink uitsteekt, en ze blaast op het moment dat ze verkeerd opstaat.

Zo nu en dan controleer ik haar poot, maar kan ik geen spierweefsel op het bot voelen waarbij het op haar "normale" achterpoot wel zit, en voorheen ook op deze poot. Tevens staat de poot uit het lood, onder een hoek van ongeveer 40 graden. Nu ben ik geen dierenarts, maar ervan uitgaande dat ze nu een reactie van extreme angst vertoont iedere keer dat ze iets op het dak hoort en zich dan ook verstopt, weet ik wel zeker dat er meer aan de hand is dan alleen een kneuzing.

Mijn huidige dierenarts is van der Drift, maar hij's niet echt de beste begin ik meer en meer door te krijgen. Of de schade nog terug te draaien is weet ik niet, maar ik wil in ieder geval even bij een andere dierenarts langsgaan om een röntgenfoto te laten maken en zekerheid te krijgen, het beestje is tenslotte al bijna 12.

Mijn vraag aan de Fok!ers uit Maastricht is dan ook "wat zijn jullie ervaringen met dierenartsen in de regio en welke dierenarts kunnen jullie aanbevelen?" Ik wil ook benadrukken dat niet iedereen even positieve ervaringen met een dierenarts kan hebben, ook deze zou ik graag horen zodat ik een goed totaalbeeld kan vormen. De kosten zijn niet van heel groot belang, de aannemer die het "ongeluk" veroorzaakt heeft betaald deze.

[off-topic] Aan de crew: mocht ik dit topic verkeerd gepost hebben, verplaats het dan even aub. Ben niet zo'n heel frequente bezoeker hier maar dit leek me de beste plek om mijn vraag te stellen.
Waarom auto's leuker zijn dan vrouwen:
ze zijn goedkoper in't onderhoud, rijden vaak beter, zeuren alleen als 1 van hun tanks leeg is en als ze vreemd gaan helpt de politie je ook nog met ze op te sporen ^^
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 maart 2010 @ 07:14:03 #2
163650 Greys
pi_79696163
Als ik dat zo lees lijkt me dat een goede zaak dat je er door een ander naar laat kijken

Maar je bent al vijf maanden verder na het ongeluk... kon je er bij je huidige DA dan niet op aandringen op een röntgenfoto, ook al dacht hij aan alleen een kneuzing? Heb je die huidige DA dan niet tussentijds laten weten dat hij nog steeds na al die maanden mank loopt en dat hij de poot nog steeds niet goed gebruikt? Dan was er bij je DA toch ook wel een belletje gaan rinkelen dat het wellicht meer was/is dan een kneuzing?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79700511
quote:
Op maandag 29 maart 2010 07:14 schreef Greys het volgende:
Als ik dat zo lees lijkt me dat een goede zaak dat je er door een ander naar laat kijken

Maar je bent al vijf maanden verder na het ongeluk... kon je er bij je huidige DA dan niet op aandringen op een röntgenfoto, ook al dacht hij aan alleen een kneuzing? Heb je die huidige DA dan niet tussentijds laten weten dat hij nog steeds na al die maanden mank loopt en dat hij de poot nog steeds niet goed gebruikt? Dan was er bij je DA toch ook wel een belletje gaan rinkelen dat het wellicht meer was/is dan een kneuzing?
Kheb er al meerdere keren op aangedrongen, eigenlijk al meteen vanaf de eerste dag. Nadeel is echter dat ik op dat moment nog niet wist dat de aannemer het zou betalen, en zo rijk ben ik nou ook weer niet Kheb de DA ook echt minimaal 1 keer per maand gebeld (1 keer per week de eerste 2 maanden), echter het lijkt hem niet te boeien. Zijn antwoord was steeds "als jij het geld ervoor wil weggooien.." Feit is echter wel dat als er een (geheelde) breuk zichtbaar is op de röntgenfoto, het duidelijk wordt dat de DA z'n werk niet juist heeft uitgevoerd. Kan ik hem dan eigenlijk aansprakelijk stellen voor de schade?

Ps. Er zijn nog heel wat meer dingen in zijn gedrag waardoor het lijkt alsof hij de liefde voor het werk (en de dieren) verloren heeft, maar da's niet echt relevant lijkt me
Waarom auto's leuker zijn dan vrouwen:
ze zijn goedkoper in't onderhoud, rijden vaak beter, zeuren alleen als 1 van hun tanks leeg is en als ze vreemd gaan helpt de politie je ook nog met ze op te sporen ^^
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 11:55:46 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_79700934
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:42 schreef CyberGeniuS het volgende:

[..]

Kheb er al meerdere keren op aangedrongen, eigenlijk al meteen vanaf de eerste dag. Nadeel is echter dat ik op dat moment nog niet wist dat de aannemer het zou betalen, en zo rijk ben ik nou ook weer niet Kheb de DA ook echt minimaal 1 keer per maand gebeld (1 keer per week de eerste 2 maanden), echter het lijkt hem niet te boeien. Zijn antwoord was steeds "als jij het geld ervoor wil weggooien.." Feit is echter wel dat als er een (geheelde) breuk zichtbaar is op de röntgenfoto, het duidelijk wordt dat de DA z'n werk niet juist heeft uitgevoerd. Kan ik hem dan eigenlijk aansprakelijk stellen voor de schade?

Ps. Er zijn nog heel wat meer dingen in zijn gedrag waardoor het lijkt alsof hij de liefde voor het werk (en de dieren) verloren heeft, maar da's niet echt relevant lijkt me
Dat zou best een interessante vraag kunnen zijn voor in WGR als je daar meer over zou willen weten. Dit topic staat overigens prima hier hoor

Ik hoop dat je snel een goede dierenarts vind die de kat kan helpen want dit si toch wel erg sneu zo
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 maart 2010 @ 13:48:38 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79704748
De kliniek in Heughem is goed maar wel duur.
Zij hebben moderne apparatuur en zo.
Ik ga zelf bij Dr. Paping, maar zij is heel erg basic en no nonsense, als er scans en foto's gemaakt moeten worden gaat zij zelf met de dieren bij een andere da, dus daar heb je niks aan.
De meeste mensen die ik ken gaan naar Belgie , daar is het een stuk goedkoper.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79717778
Wij gaan al jaren naar Esther Verhey. Eerst kwamen we er met onze konijnen en later met onze katten. Onze beestjes (nu helaas nog maar eentje) zijn onze kindjes en de enige aan wie we ze toevertrouwen op dat gebied is Esther Verhey. Nooit iets te klagen gehad. Wijzelf hebben ook geen beste ervaring met Van der Drift. Esther is trouwens goed met dieren, erg betaalbaar en goed te bereiken (2 adressen). Bovendien gewoon ook een vriendelijk mens.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:47:48 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79728031
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:24 schreef oceanpony het volgende:
Wij gaan al jaren naar Esther Verhey. Eerst kwamen we er met onze konijnen en later met onze katten. Onze beestjes (nu helaas nog maar eentje) zijn onze kindjes en de enige aan wie we ze toevertrouwen op dat gebied is Esther Verhey. Nooit iets te klagen gehad. Wijzelf hebben ook geen beste ervaring met Van der Drift. Esther is trouwens goed met dieren, erg betaalbaar en goed te bereiken (2 adressen). Bovendien gewoon ook een vriendelijk mens.
Waar zit zij dan?
Is zij diegene op het Oranjeplein?
Daar hoorde ik laatst ook hele goede verhalen over,
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79728426
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:55 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat zou best een interessante vraag kunnen zijn voor in WGR als je daar meer over zou willen weten. Dit topic staat overigens prima hier hoor

Ik hoop dat je snel een goede dierenarts vind die de kat kan helpen want dit si toch wel erg sneu zo
Zodra ik wat meer zekerheid heb zal ik zeker eens een kijkje in WGR nemen
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:48 schreef oh-oh het volgende:
De kliniek in Heughem is goed maar wel duur.
Zij hebben moderne apparatuur en zo.
Ik ga zelf bij Dr. Paping, maar zij is heel erg basic en no nonsense, als er scans en foto's gemaakt moeten worden gaat zij zelf met de dieren bij een andere da, dus daar heb je niks aan.
De meeste mensen die ik ken gaan naar Belgie , daar is het een stuk goedkoper.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:24 schreef oceanpony het volgende:
Wij gaan al jaren naar Esther Verhey. Eerst kwamen we er met onze konijnen en later met onze katten. Onze beestjes (nu helaas nog maar eentje) zijn onze kindjes en de enige aan wie we ze toevertrouwen op dat gebied is Esther Verhey. Nooit iets te klagen gehad. Wijzelf hebben ook geen beste ervaring met Van der Drift. Esther is trouwens goed met dieren, erg betaalbaar en goed te bereiken (2 adressen). Bovendien gewoon ook een vriendelijk mens.
Dank jullie voor de reacties, ik zal idd eens naar DA Verhey bellen om te horen wat zij ervan denkt

Ben na wat Google'n ook nog een kliniek (De Poort) in Lanaken tegengekomen, ga daar ook eens informeren. Blijf vooral reageren, ik waardeer jullie input
Waarom auto's leuker zijn dan vrouwen:
ze zijn goedkoper in't onderhoud, rijden vaak beter, zeuren alleen als 1 van hun tanks leeg is en als ze vreemd gaan helpt de politie je ook nog met ze op te sporen ^^
  maandag 29 maart 2010 @ 23:00:34 #9
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79728779
Lanaken moet je zeker ook proberen
En ik denk dat je uiteindelijk als blijkt dat je eigen da daadwerkelijk verzuimd heeft wel het beste via de tuchtraad kan proberen daar werk van te maken hoor.
Zelfs al win je er zelf niks mee, je kan mss wel ellende voor een ander voorkomen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79736313
Esther Verhey is inderdaad te bereiken op het Oranjeplein (inloopspreekuur tussen 13.00 en 14.00 uur en tussen 18.00 uur en 19.30 uur) en 's ochtends tussen 9.00 en 10.00 uur op de St. Annalaan. Op woensdag-avond is er geen spreekuur. Op andere momenten kan je volgens mij ook een afspraak met haar maken. Bel haar maar eens. Ze weet er vast raad mee!
pi_79742072
Verder wil ik wel nog even zeggen dat een kneuzing bij een kat erg lang kan duren, omdat ze maar moeilijk het pootje kunnen ontzien. Als jij zegt dat de poot scheef staat, lijkt me dat alle reden om naar een andere arts te gaan. Lijkt me stug dat bij een kneuzing een pootje scheef staat.
pi_81397527
Het lijkt wel alsof er in Maastricht maar weinig goede dierenartsen zijn, ten minste dat is wat ik hoor en nog steeds hoor.

Over de klinieken in Riemst, Rekem en Lanaken hoor ik goede verhalen.

In elk geval zou ik Paping niet adviseren. Zij staat te boek als een iemand die 40 jaar geleden een studie diergeneeskunde heeft gedaan, maar verder zich nooit heeft bijgeschoold. Men vindt haar onvriendelijk en onprofessioneel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Let goed op met dierenartsen hier in Maastricht, want goede zijn dun bezaaid, triest maar waar.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:38:41 #13
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81398501
Die laatste zit bij mij op een steenworp afstand, en ik ga daar wel mn honden wegen ed, ze mag ook hun anaalklieren wel uitknijpen indien nodig, maar mochten er ooit nog ingrijpende dingen nodig zijn, dan ga ik elders ieg
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81407851
Een dierenarts die niet goed bekend staat zou ik zelf ook geen kleine behandeling laten uitvoeren.

Ik zou zeggen ieder voor zich en volg je gevoel met het uitkiezen van een dierenarts.

[ Bericht 38% gewijzigd door Dierenvriend1 op 14-05-2010 10:37:00 (vermoeiend) ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:30:58 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81407893
Ze hebben goddank verder geen zorg nodig, ze zijn kerngezond alle 5.
En ik denk dat je ook wel enigszins overdrijft hoor.
Zeker aangezien het lijkt alsof je niet eens uit persoonlijke ervaring spreekt...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81408143
Dat doe ik wel. Het is niet overdreven, helaas niet.
pi_81408187
@ Cybergenius,

Ik heb gereageerd op je topic omdat ik zelf midden in een hele vervelende zaak met een dierenarts zit. Ik kan het natuurlijk niet beoordelen, maar als ik je verhaal lees over je kat dan is je dierenarts nalatig geweest en heeft hij zijn werk niet goed gedaan. Je kat kan hopelijk nog geopereerd worden en zo de breuk goed laten genezen. Het lijkt me niet goed dat je kat met zoveel stress en pijn rondloopt.

Je kunt een klacht indienen bij het Veterinair tuchtcollege in Den Haag, telefoonnummer: 070-3786500.
www. agro.nl/vtc

Een klacht indienen is gratis. Een dierenarts kan een berisping krijgen en evt moet het geld voor de behandeling teruggestort worden.

Het loont zeker, omdat je anderen ermee helpt. Als niemand er moeite voor doet om dit soort zaken te melden dan gaan deze dierenartsen gewoon door met prutsen en dat is een hele slechte zaak voor huisdieren en eigenaren.

Succes en natuurlijk veel sterkte en beterschap voor je kat.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:44:36 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81408196
Ik vind het sowieso wel vreemd dat je je daar schijnbaar speciaal voor aanmeldt op Fok!
Ik kom er al 10 jaar inmiddels, met mijn honden, en wie mij kent weet dat ik echt niet zomaar bij de eerste de beste ga. Ik heb nog geen reden gehad om er weg te gaan ieg.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81408319
Als jij tevreden bent dan is dat jouw keuze en het maakt mij verder ook niet uit.
Ik reageer op de vraag van Cybergenius en verder hoef ik geen verantwoording af te leggen hoe lang ik actief ben op dit forum. Als voor jou daardoor informatie minder waardevol is, dan hoef je er niets mee te doen, maar misschien hebben anderen er wel wat aan.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:54:21 #20
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81408378
Nou ik ben best benieuwd naar een onderbouwde mening over mij DA, maar afgaande op de info die jij geeft kan ik er niks mee hoor.
Dus hoef je niet net ie doen als of ik mijn dieren niet de beste zorg bied door bij haar te gaan.
Ik zeg niet dat ik tevreden ben, ik heb de dikke mazzel dat ik er al 10 jaar kom zonder noemenswaardige problemen bij mijn honden, dus ze heeft dr ook niet veel mee hoeven doen al die tijd
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81408428
Ik weet niet waarom je je zo aangevallen voelt, ik heb het op mezelf betrokken en nogmaals waar jij naar toe gaat met je dieren moet je zelf weten.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:58:06 #22
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81408455
Je betrekt je tweede post toch wel degelijk op mij of niet?
Dank je dat ik zelf mag weten waar ik ga met mijn honden.
Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar jouw ervaring, zeker omdat ie schijnbaar zo erg is...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81408561
Ik vind dit heel vermoeiend omdat je niet begrijpt wat ik ermee wil zeggen ondanks mijn latere post dat ik het op mezelf betrek. Niet als advies of kritiek naar jou.
Nogmaals: IK zou het niet doen. waarom jij eruit haalt alsof ik daarmee bedoel dat jij niet het beste voor hebt met je dieren is mij een raadsel.

Wat mij betreft is het laatste woord hierover gezegd.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 10:08:20 #24
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81408678
Ok, dus je komt ons waarschuwen voor Dr Paping maar je wil niet uitleggen waarom?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 11:12:30 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_81410557
Niemand die zich afvraagt hoe het met de poes van Cyber is gegaan? Ik wel, dus Cyber, hoe gaat het met d'r?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')