abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:20:47 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84316959
Iemand hier interesse in de drie decaffeinato-doosjes uit het startpakket? Er komt hier volgens mij nooit iemand langs die dat drinkt en zelf hoef ik ze ook niet zo dringend
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:47:39 #252
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_84320253
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:16 schreef Nora.. het volgende:
Ik hoopte op iets specifiekers. Kan niet vinden
Engels, maar toch
http://safemanuals.com/us(...)IX/NESPRESSO-M150-_E
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_84325002
Thanks!
pi_84326683
Ik heb mijn Nespresso nog maar pas een maand maar zit nnu al aan te denken om hem te vervangen voor een volautomatische espressoo apparaat. Zal de koffie van een volautomatische espresso apparaat beter zijn?
Doei
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:14:47 #255
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_84327266
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef De_Hertog het volgende:
Iemand hier interesse in de drie decaffeinato-doosjes uit het startpakket? Er komt hier volgens mij nooit iemand langs die dat drinkt en zelf hoef ik ze ook niet zo dringend
Voor cafeïne vrij is het echt nog goed te drinken.. Best goed te doen als je voor je gaat slapen toch nog iets wilt drinken.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_84333601
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:02 schreef QuanCore het volgende:
Ik heb mijn Nespresso nog maar pas een maand maar zit nnu al aan te denken om hem te vervangen voor een volautomatische espressoo apparaat. Zal de koffie van een volautomatische espresso apparaat beter zijn?
Behalve dat alle apparatuur zo zijn voor en nadelen hebben (hoeveel kan je zelf instellen versus gebruikersgemakt) vind ik zelf dat de hoeveelheid koffie die je gaat drinken het meest van belang is.

Als jij weinig drinkt, dan zul je altijd met een zak bonen of koffie die open is zitten. Die koffie is niet meer vacuum, dus gaat er veel van de geur en smaak verloren. Hoe langer hij staat, hoe erger het wordt. Ik merk het wel als mijn zwager net een nieuw pak bonen heeft

Nespresso heeft minder koffie in de cups dan gebruikelijk is voor een espresso, maar omdat alles los zo snel mogelijk vacuum is geseald blijft de smaak echt heel goed constant.
pi_84620427
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:02 schreef QuanCore het volgende:
Ik heb mijn Nespresso nog maar pas een maand maar zit nnu al aan te denken om hem te vervangen voor een volautomatische espressoo apparaat. Zal de koffie van een volautomatische espresso apparaat beter zijn?
Dat is moeilijk te zeggen. De smaak zou beter KUNNEN zijn, maar ook veel slechter. Bij een Nespresso kun je eigenlijk niets fout doen, bij een espresso apparaat wel. Ook zijn die apparaten eigenlijk alleen interessant voor grootverbruikers. De prijs per kopje is laag, maar het apparaat is veel duurder en vergt bovendien periodiek (en prijzig) onderhoud. Wil je bedieningsgemak en op gezette tijden een lekkere espresso dan is de Nespresso een goede keuze. Wil je vooral veel keuzevrijheid (qua soorten bonen e.d.) en nog betere espresso waar je bereid bent de nodige moeite voor te doen en ben je goed voor meerdere kopjes per dag, dan is een "echt" espresso apparaat misschien meer geschikt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_84649558
Ik heb gisteren een leuke Saeco volautomaat aangeschaft voor 90 euro via marktplaats. Geen geld voor zoiets maar was ook al 3 jaar oud en werkt niet vlekkeloos. De reden dat ik de overstap van Nespresso naar volautomatische apparaat is puur vanwege de kosten. We hebben in huis 3 koffiedrinkers die 2 kopjes per dag drinken. Op jaarbasis is dat bijna 800 euro aan koffie en dat vind ik gewoon teveel.
Alleen proef ik toch wel het verschil in smaak. De koffie van de volautomaat is waterig, zuur en bitter. Gewoon niet lekker of het komt doordat ik teveell Nespresso gewend ben xD. Kan ook aan de DE koffiebonen liggen. Morgen dat ding eens grondig schoonmaken en andere koffiebonen proberen.
Doei
pi_84656519
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:02 schreef QuanCore het volgende:
Alleen proef ik toch wel het verschil in smaak. De koffie van de volautomaat is waterig, zuur en bitter. Gewoon niet lekker of het komt doordat ik teveell Nespresso gewend ben xD. Kan ook aan de DE koffiebonen liggen. Morgen dat ding eens grondig schoonmaken en andere koffiebonen proberen.
Tijd om je licht op te steken bij de volautomaten/halfautomaten topic hier op Fok!. Je hebt je koffie echt niet goed gezet ;) Ik denk niet dat het aan de bonen heeft gelegen, maar misschien wel aan het niet goed schoonmaken van het apparaat. Met een volautomaat kun je normaal gesproken namelijk geen slechte koffie zetten, maar ik weet er niet zoveel van. Ik drink het alleen uit zo'n automaat bij m'n zwager en dat is altijd uitstekend.
pi_84695316
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:02 schreef QuanCore het volgende:
Ik heb gisteren een leuke Saeco volautomaat aangeschaft voor 90 euro via marktplaats. Geen geld voor zoiets maar was ook al 3 jaar oud en werkt niet vlekkeloos. De reden dat ik de overstap van Nespresso naar volautomatische apparaat is puur vanwege de kosten. We hebben in huis 3 koffiedrinkers die 2 kopjes per dag drinken. Op jaarbasis is dat bijna 800 euro aan koffie en dat vind ik gewoon teveel.
Alleen proef ik toch wel het verschil in smaak. De koffie van de volautomaat is waterig, zuur en bitter. Gewoon niet lekker of het komt doordat ik teveell Nespresso gewend ben xD. Kan ook aan de DE koffiebonen liggen. Morgen dat ding eens grondig schoonmaken en andere koffiebonen proberen.
Nespresso en DE koffiebonen is appels met peren vergelijken. Ik heb nu 4 jaar een volautomaat staan en nam aan het begin genoegen met de DE bonen. Nu weet ik wel beter en kan ik met recht zeggen dat de bonen van DE nou niet echt top zijn. Inderdaad, een zure nadronk. Voor wat betreft de waterigheid moet je wel in de gaten houden dat wanneer je een normale bak koffie maakt met esspressobonen dat je wel de juiste maling en aantal grammen gebruikt die nodig zijn om een 'grote' bak te maken. Ikzelf kan kiezen tussen 7 en 12 gram.

Verder is de maling ook wel handig om te weten. Ik heb drie standen en de fijne maling gebruik ik voor de wat bruinere bonen, de middenmaling voor donkere (zwarte) bonen.

Wat verder leuk is om te een goed beeld te krijgen van alle smaken die er zijn in bonen om eens bij Simon Levelt langs te gaan en eens wat te proberen. Als je alles hier hebt gehad kan je naar een speciaalzaakje voor je bonen of kijk eens op internet naar gebrand en ongebrand.nl. Dan merk je ook wel dat de bonen van DE nou niet echt top zijn voor een goede espresso. Ik zelf haal vaak bonen bij Marqt, biologische ethiopische bonen. Erg lekker zacht van smaak!

Ook leuk om eens te proberen is ongebrande bonen te maken en die zelf te branden met een popcornmachientje. Ik heb het zelf ook al een paar keer gedaan en erg leuk om te doen

De perfecte boon is een uitdaging om te vinden. Daarnaast valt er over smaak niet te twisten en heeft een ieder wel zijn eigen favoriet.
pi_84695412
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef De_Hertog het volgende:
Iemand hier interesse in de drie decaffeinato-doosjes uit het startpakket?
ikke wel
:@
pi_84881186
Gisteren heb ik via aan onderzoeksbureau meegedaan aan onderzoek naar koffie.

Wat bleek, we gingen L’Or van Douwe Egberts proeven.

L'Or van DE is het alternatieve cupje voor in de Nespressomachines.
Douwe Egberts omzeilt de patenten van Nespresso door het cupje net iets anders te maken dan de Nespresso-cupjes.....

Over het onderzoek van gisteren:
We waren met 8 man en we waren allemaal heel positief over het idee dat er andere cupjes zouden komen. Ons enthousiasme zakte toen het DE bleek te zijn. Het slonk nog verder toen we een cupje in handen kregen. En we werden allemaal erg negatief toen we het dronken!

Uit ons smaakrapport::
De sterkste variant (Forza): Ondanks dat de cremelaag veel goeds beloofde, viel er geen ‘ronde’-smaak te bespeuren. De koffie was ook een beetje waterig. De koffie had na een minuut te hebben gerust (de cremelaag was inmiddels weg) het meeste weg van redelijk sterke bak filterkoffie. De aanwezigheid van bezinksel -en minuscule deeltjes koffiekorrels in het kopje- versterkte die smaak.

De andere 3 varianten (Splendente, Delizioso en Decaffeinato) hadden allemaal een goed cremelaagje, maar geen van allen voldeed aan onze verwachtingen…

Geen van ons zal het product gaan kopen als het op de markt komt…

Het is een plasic cupje van een net ander formaat. Het cupje is van boven en onderen al geperforeerd. En daarom zit het cupje in een folie. 10 folies met elk 1 cupje zit in een pak welke 2,99 zal gaan kosten.

Het DE-cupje gaat dus 0,30 kosten.
Keuze komt er in de volgende smaken:
- sterk (Forza – zwart)
- mild (Splendente – rood)
- zacht (Delizioso – beige)
- caffeïnevrij (Decaffeinato – blauw)

Maar zoals gezegd.... Het valt vies tegen en de koffie is NIET te vergelijken met Nespresso! Het is meer te vergelijken met filterkoffie (maar wat wil je ook anders van DE....), maar dan wel voor ¤0,30 per kopje!

Als het in NL in de winkel komt, zal ik het niet kopen!!!

p.s. In Frankrijk is het al in de Supermarchés te krijgen: http://www.lorespresso.fr/
  donderdag 5 augustus 2010 @ 01:57:33 #263
57434 Marloes
Digital Love
pi_84881794
Hebben ze ook gezegd wanneer het in de winkels komt?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_84954412
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 01:57 schreef Marloes het volgende:
Hebben ze ook gezegd wanneer het in de winkels komt?
Ik had begrepen dat Nespresso een rechtszaak had aangespannen tegen DE. Ik weet niet of er al een uitspraak is. Maar als het prijsverschil maar zo klein is (30 vs 33 cent) en het lang niet zo lekker is, loop ik er niet warm voor.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_84955195
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat Nespresso een rechtszaak had aangespannen tegen DE. Ik weet niet of er al een uitspraak is. Maar als het prijsverschil maar zo klein is (30 vs 33 cent) en het lang niet zo lekker is, loop ik er niet warm voor.
Ik begrijp die prijsstelling niet. 3 cent verschil is de moeite niet. 600 kopjes koffie is dan 18 euro verschil.
Dan moet het toch minimaal net zo lekker zijn wil je overstappen.
pi_84971158
Ik heb laatst de alternatieve cups van L'OR Espresso gekocht bij Auchan in Roncq (Frankrijk). De cups zitten per 10 stuks in een luxe zwarte doos en zijn per stuk verpakt. Er zijn 4 smaken waarvan 1 decafe. De prijs voor 10 cups in de smaak Deliziozo (de minst sterke) is 2,74 de sterke varianten als Splendente en Forza kosten 2,98. De decafe (Decaffeinato) heb ik niet gekocht). Op de zijkant van de verpakking staat: dit is een product van Douwe Egberts een onderdeel van de Sara Lee groep.

Hebben deze altenatieve cups een toegevoegde waarde los van het feit dat ze het monopolie van Nespresso doorbreken? Deze meerwaarde moet dus uit de prijs / kwaiteit verhouding komen. In dat opzicht maken ze eigenlijk al een false start, de prijs ligt slechts enkele centen onder die van Nespresso dus de kwaliteit moet minimaal zo goed zijn om deze prijs te rechtvaardigen.

Dat is dan ook meteen het punt waar het helemaal mis gaat. De smaak is voor Douwe Egberts begrippen dan goed (ik vergelijk het dan met de Senseo smaken van DE) en is de smaak eigenlijk zelfs veel beter dan Senseo. Maar bij de kwaliteit van Nespresso komt deze koffie absoluut niet in de buurt. De smaak is vlak, sterker = bitterder, weinig rafinament, voel zelf wat dikkig aan in de mond (alsof er prut inzit wat niet zo is) en een bittere nasmaak.


Conclusie:

Dit alternatief is absoluut geen bedreiging voor Nespresso, de kwaliteit van de koffie is simpelweg niet goed genoeg. De prijsstelling is dan ook totaal misplaatst. De prijs voor een koffie als deze mag volgens mij niet meer dan 1,50 tot 2,00 per 10 stuks bedragen. Als de koffie tegen deze prijs aanbieden dan is het pas een echt alternatief. Maar dan wel een die duidelijk minder kwaliteit voor een lagere prijs levert.



ps
In de Auchan vond ik ook nog deze zelfvul cups van http://www.coffeeduckstore.nl/ ik heb in de winkel voor 4 stuks 7,99 betaald, dus een stuk minder als op de website. Het is de meest linker cup op de foto. Ik heb ze nog niet geprobeerd.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:03:15 #267
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_84971926
Als ik het zo lees, zal ik die DE cups dus hooguit gaan gebruiken als ik op een kwade dag ontdek dat ik vergeten ben cups te bestellen en geen filterkoffie in huis heb ;) .
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:43:04 #268
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_84974768
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 12:33 schreef Klaasdirk het volgende:
ps
In de Auchan vond ik ook nog deze zelfvul cups van http://www.coffeeduckstore.nl/ ik heb in de winkel voor 4 stuks 7,99 betaald, dus een stuk minder als op de website. Het is de meest linker cup op de foto. Ik heb ze nog niet geprobeerd.
Ik denk dat de coffeduck variant ook pas echt kan opboksen tegen de kwaliteit van Nespresso cups als je zelf je bonen brand en maalt.. De smaak zit hem natuurlijk in de versheid van de koffie in de luchtdichte cupjes. en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de crema laag die zo'n navul cupje achterlaat. lijkt mij niet dt de druk helemaal overeen zal komen met de druk bij volledig luchtdichte cupjes.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_84983447
heeft er iemand ervaring met de coffeeduck? :D interesting stuff!!
pi_84985966
Ze maken je senseo iig kapot. Omdat ze niet goed sluiten trok de senseo vaccuum. Is nog een keer bij kassa oid geweest.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:22:39 #271
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_85000196
Maar goed, dat is niet echt erg natuurlijk, want de enige goede Senseo is natuurlijk een kapotte senseo. :P
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:27:18 #272
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_85160665
Vandaag bij mijn bestelling 4 gratis lungo cups ontvangen, de nieuwe Fortissio. Was best lekker en dat terwijl ik de andere lungo's niet lekker vind (te slap).
pi_85161756
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:51 schreef bierjoost het volgende:
Ze maken je senseo iig kapot. Omdat ze niet goed sluiten trok de senseo vaccuum. Is nog een keer bij kassa oid geweest.
maar geldt dat ook voor de nespresso? die vrouw lacht er nog wel zo hartelijk bij in het reclamefilmpje
  donderdag 12 augustus 2010 @ 08:29:48 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_85174180
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:27 schreef Black-Hole het volgende:
Vandaag bij mijn bestelling 4 gratis lungo cups ontvangen, de nieuwe Fortissio. Was best lekker en dat terwijl ik de andere lungo's niet lekker vind (te slap).
Fortissio nieuw? Bedoelen ze dan een nieuwe samenstelling of iets anders, ik heb die Fortissio toch al wel een klein jaartje hier thuis
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:06:44 #275
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_85174842
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:44 schreef QuanCore het volgende:

[..]

Mja, ik heb een lungo geprobeerd met de Ristretto maar die was neit te drinken. Heel zuur en bitter. Dan maar voortaan een dubbele espresso, hehe
Doe ik ook vaak, maar het is wel duur koffie drinken zo. En wij drinken véél koffie :')

Ik doe het ook wel met cappucino. Ik heb van die lekker grote ronde cappucinokoppen. Eerst een grote cappucino met het schuimschuifje (3 x woordwaarde :+ ) op ongeveer driekwart, en dan nog een espresso erbij van hetzelfde cupje O+
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')