abonnement Unibet Coolblue
pi_79561629
Het is momenteel niet zo hip als "hardlopen met Evy" of weet ik veel wat, maar wellicht zijn er nog meer FOK-kers die aan hun conditie werken door 1 of meerdere malen per week te gaan zwemmen (baantjes trekken).

Zelf doe ik dit nu een maand of 3, liefst 2 x per week. Een schema hanteer ik niet echt, ik probeer gewoon zoveel mogelijk baantjes (25m bad) te halen. Ik zit nu op de gemiddeld 60 baantjes per drie kwartier en doe soms 6 x 10, soms 3 x 20, en soms doe ik gewoon ook maar wat . Uiteindelijk (eerste) doel is om ooit een keer de 100 baantjes in een uur te halen.

Gelukkig heeft ons zwembad een indeling voor het baantjes trekken (langzaam-sneller-snel-borstcrawl) zodat je niet tussen de huisvrouwen dobbert. Dat is toch wel het meest irritante aan het baantjes trekken altijd, dat je niet altijd je eigen tempo kunt doen.
pi_79561921
De laatste tijd ga ik ook 1x in de week zwemmen. Helaas wel bij een studenten sportschool dus het is meestal druk, maar ook lekker goedkoop Zwemmen is zo relaxend. Maar ik krijg er wel echt overal spierpijn van Voel ik tenminste dat ik iets heb gedaan :p
pi_79562000
Ik betaal nu iets van 3 tientjes voor een 10 badenkaart. Geen idee of dat duur of goedkoop is eigenlijk...?

Het moeilijkst vind ik op dit moment m'n ademhaling. Ik zwem alleen schoolslag, maar ik lig altijd te diep om netjes adem te halen lijkt het. Het tempo ligt vrij hoog in het gedeelte waar ik zwem dus die ademhaling is wel erg belangrijk.
pi_79562761
hoe kun je nou met schoolslag moeite hebben met ademhalen? Ben wel benieuwd hoe diep je dan ligt?
Ik heb een zwemcursus gedaan en daar de basics van borstcrawl en handig ademhalen geleerd. Dat scheelt echt enorm als je energie efficient kunt borstcrawlen, dan haal je de 100 baantjes per uur gemakkelijk.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_79562874
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:09 schreef Deetch het volgende:
hoe kun je nou met schoolslag moeite hebben met ademhalen? Ben wel benieuwd hoe diep je dan ligt?
Ik heb een zwemcursus gedaan en daar de basics van borstcrawl en handig ademhalen geleerd. Dat scheelt echt enorm als je energie efficient kunt borstcrawlen, dan haal je de 100 baantjes per uur gemakkelijk.
Borstcrawlen kan ik niet. Althans, ik zou het eerst even moeten oefenen voordat ik gelijk mensen in de weg zwem enzo. En tsja, ik heb gewoon moeite met mijn hoofd boven water te houden (letterlijk dit keer dus!).
pi_79564113
Ik heb jaren op wedstrijdzwemmen gezeten, maar doe er niks meer aan. Wil eigenlijk wel weer, maar die tijd hé En het nadeel van tussen de huisvrouwen zwemmen ken ik.

Mijn tip is dan ook: ga bij een vereniging. De recreanten zwemmen niet zo hard, maar wel harder dan de gemiddelde huisvrouw, je leert er goed zwemmen en je hebt een stok achter de deur om te gaan.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79564187
Ik ben redelijk autistisch wat sporten betreft. Teamsporten en verenigingen zijn niet echt mijn ding, zeg maar. Maar bedankt voor de tip (want het is wel een goede tip denk ik)!
pi_79564301
Och, zwemmen doe je toch voornamelijk alleen, mits het geen estafette is. Buiten dat denk ik ook dat je meer en afwisselender zwemt, om de doodeenvoudige reden dat je opdrachten krijgt bij de training. En het is meestal niet zo duur.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79564402
Een tvp in dit topic. Als alles wat beter gaat, zou ik ook wel meer willen gaan zwemmen....
I had a signature once. It was awful.
pi_79564488
Het moeilijkste gedeelte is (zoals altijd): gaan. Als de kleine in bed ligt moet ik ook echt gelijk weg, als ik 5 minuten op de bank ga zitten is het fout, dan heb ik gelijk geen zin meer.
pi_79568839
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:49 schreef KingOfMars het volgende:
Ik betaal nu iets van 3 tientjes voor een 10 badenkaart. Geen idee of dat duur of goedkoop is eigenlijk...?

Het moeilijkst vind ik op dit moment m'n ademhaling. Ik zwem alleen schoolslag, maar ik lig altijd te diep om netjes adem te halen lijkt het. Het tempo ligt vrij hoog in het gedeelte waar ik zwem dus die ademhaling is wel erg belangrijk.
Bij ons hier in Hoogeveen (zwembad de Dolfijn) betaal ik voor een 12 badenkaart 23 euro zo'n beetje.
Dit is dan wel omdat ik alleen voor het werk zwem (7:00), dus ik neem aan dat een gewone meer kost.
Hiervan is ook het voordeel dat het altijd vrij rustig is

[ Bericht 0% gewijzigd door V1z0R op 25-03-2010 13:59:34 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_79572516
Ik ben een tijdje terug ook banen wezen zwemmen met m'n vader op een zondagochtend. Lag het hele bad vol met huisvrouwen en oude mensen (Aangezien ik zelf op waterpolo zit en in totaal al zo'n 8 jaar fanatiek train, is dat vrij frustrerend ) Mijn vader vond het ook maar niks, ook al zwemt hij niet snel. Da's idd het nadeel met baantjes zwemmen, dat het populair is

(Eigenlijk is dit een verkapte tvp omdat ik benieuwd ben hoe de beginners het doen )
pi_79572923
ik ga binnenkort ook eens beginnen ( ja alweer ) ik ga eens kijken hoe het zwembad hier om de hoek is en hoe druk t is op de tijden dat ik kan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79573749
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:46 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb jaren op wedstrijdzwemmen gezeten, maar doe er niks meer aan. Wil eigenlijk wel weer, maar die tijd hé En het nadeel van tussen de huisvrouwen zwemmen ken ik.

Mijn tip is dan ook: ga bij een vereniging. De recreanten zwemmen niet zo hard, maar wel harder dan de gemiddelde huisvrouw, je leert er goed zwemmen en je hebt een stok achter de deur om te gaan.
Ik doe ook 2 keer per week banen zwemmen, in het recreanten tempo. Maar in de zwembaden waar ik dat doen zijn altijd zo aardig 1 of 2 banen te reserveren voor de lekker door zwemmers. Dat gaat prima. Aan de ene kant van het bad de kwebbelende huisvrouwen (ben d'r wel 's onderdoor gezwommen toen 't me te langzaam ging....) en aan de andere kant netjes rechts houden, kop houden en doorzwemmen als 't ware..
Dit is een Signature....
pi_79573809
Ik zwem doorgaans ook te snel voor de 'snelle zwemmers baan', dus die vlieger gaat voor mij niet op en ik vind het enorm irritant om te wachten op anderen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79573981
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:12 schreef Ewelina het volgende:
Ik zwem doorgaans ook te snel voor de 'snelle zwemmers baan', dus die vlieger gaat voor mij niet op en ik vind het enorm irritant om te wachten op anderen
Er bij ons ook nog een baan voor de echt snelle zwemmers, die trainen ook op schema enzo, die gaan echt rap (meestal borstcrawl ook). Als dat je te langzaam gaat moet je gaan denken aan een bad voor jezelf vrees ik .
pi_79574327
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:16 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Er bij ons ook nog een baan voor de echt snelle zwemmers, die trainen ook op schema enzo, die gaan echt rap (meestal borstcrawl ook). Als dat je te langzaam gaat moet je gaan denken aan een bad voor jezelf vrees ik .
Dat is hier in t zwembad ook, die zwemmen allemaal borstcrawl en gaan ook vrij snel, maar met jaren wedstrijdzwemervaring ga je daar gewoon voorbij
Ja dan kun je eigenlijk gewoon beter weer gaan trainen tijdens wedstrijdzwemuren o.i.d.
pi_79588515
Wel lekker gezwommen vanavond. Was lekker rustig in het zwembad! Begon wel erg stroef, maar heb uiteindelijk toch 70 baantjes gedaan en dat is een PR wat altijd een lekker gevoel is .
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:02:17 #19
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79588635
vorige week 160 baantjes binnen 1,5 uur gezwommen zwem nu 1x per week en het bevalt me prima. Zit te overwegen om op wedstrijdzwemmen te gaan.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_79590593
Ik heb t toen een tijdje gedaan met mijn ex, maar hij ging later Krav Maga doen dus had ik niemand meer om mij naar het zwembad te brengen. Nu ben ik verhuisd en doe ik aan fitness, maar dat vind ik echt ontiegelijk saai en heb er nog weinig zin meer in... Er is nu een zwembad in de buurt dus misschien een goed idee om het weer op te pakken!
pi_79596786
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:02 schreef beertenderrr het volgende:
vorige week 160 baantjes binnen 1,5 uur gezwommen
.

Daar gaat m'n trots. .
pi_79597165
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten bij de borstcrawl, enorm irritant. Beide voeten. Het ziet er dan uit alsof ik word gegrepen door een haai.
Tap tap tap
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:55:52 #23
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79597588
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten bij de borstcrawl, enorm irritant. Beide voeten. Het ziet er dan uit alsof ik word gegrepen door een haai.
na hoeveel baantjes krijg je dit? En ontspan je je voeten wel?

@ KingOfMars: sorry
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_79597846
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:55 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

na hoeveel baantjes krijg je dit? En ontspan je je voeten wel?

@ KingOfMars: sorry
Gelijk, binnen een paar seconden . Blijkbaar rek ikz e iets te veel ofzo. Heel stom, vroeger had ik er nooit last van, het is iets van de afgelopen 4 jaar.
Tap tap tap
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:18:15 #25
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79598048
wel apart ja, misschien eens specifiek op letten als je een baantje borstcrawl doet? In principe verander je je voeten niet echt qua stand vergeleken met een schoolslag namelijk.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:19:03 #26
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79598073
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten bij de borstcrawl, enorm irritant. Beide voeten. Het ziet er dan uit alsof ik word gegrepen door een haai.
Teenkramp? Of onder je voeten?
Intelligent, but fucked up.
pi_79598152
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Teenkramp? Of onder je voeten?
Onder m'n voeten.
Tap tap tap
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:36:19 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79598524
Misschien drink je te weinig?

Kan ook zijn dat je benen te verkrampt zijn bij het maken van de slagen. Misschien niet goed warm?
Intelligent, but fucked up.
pi_79598553
Wat is hoofdpijn tijdens het sporten ook alweer? Ik had gisteren op een gegeven moment echt giga-schele koppijn, volgens mij was dat ook iets van vochttekort ofzo? .
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:26:15 #30
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79600089
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:37 schreef KingOfMars het volgende:
Wat is hoofdpijn tijdens het sporten ook alweer? Ik had gisteren op een gegeven moment echt giga-schele koppijn, volgens mij was dat ook iets van vochttekort ofzo? .
zou kunnen, maar ook door een tekort aan koolhydraten tijdens een langdurige inspanning. Mocht je er vaker last van hebben, dan is isotone sportdrank een optie
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_79600228
Ahja. Had maar 2 pannekoeken (met stroop en suiker) op voor het sporten dus zou kunnen. (Als ik veel eet heb ik daar ook weer last van tijdens het sporten...)
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:32:04 #32
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79600299
niet meteen na het eten gaan sporten 1,5 uur ertussen minimaal (als je actief gaat sporten iig, dus niet 5 baantjes schoolslag en dan het bubbelbad )
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 maart 2010 @ 10:33:16 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79600340
Interessant topic! Ik ga ook maar eens kijken of hier in de buurt mogelijkheden zijn. Op het zwembad aan het einde van onze straat moet ik nog een jaartje of twee wachten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:33:30 #34
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_79600351
Ik ben 2 weken geleden begonnen met baantjes zwemmen.
Ons zwembad heeft 3 banen:
-babbelbaan(daar hangt men alleen met de armen op de rand),
-doorzwembaan(doorzwemmen? wie? waar? Echt niet dus, met watertrappelen ga ik nog sneller dan de rest)
-en een hardzwembaan. Met mijn schoolslag kan ik daar goed meekomen en zwem ik nog niemand in de weg.
En het is een bad waar ook speciale groepen les krijgen. Daarvoor warmen ze het water op. En dat is echt veel te warm om op een lekker tempo te zwemmen. Ik heb dan juist koud water nodig om af te koelen.
Gelukkig hebben we nog 2 zwembaden in de buurt. Die ga ik maar eens proberen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_79600396
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:32 schreef beertenderrr het volgende:
niet meteen na het eten gaan sporten 1,5 uur ertussen minimaal (als je actief gaat sporten iig, dus niet 5 baantjes schoolslag en dan het bubbelbad )
Doe ik! We eten zo rond 6-en en ik lig om 8 uur in het zwembad.
pi_79600766
Het zwembad hier ligt op zo'n fijn verlaten terrein, lekker donker en afgelegen. Moet eerst onder een tunneltje door met vage gastjes, dan door de bosjes langs een sportschool, langs een paar sportvelden en dan ben ik er. Er staat nog ergens een moskee in de buurt waar vaak gedonder is. Gelukkig is het nu weer langer licht 's avonds .
Tap tap tap
pi_79605629
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten bij de borstcrawl, enorm irritant. Beide voeten. Het ziet er dan uit alsof ik word gegrepen door een haai.
Heb ik ook wel eens, komt omdat je waarschijnlijk geen warming-up doet (inzwaaien etc.). Ik heb nooit zin om dat te doen dus ik word ook wel eens afgestraft met kramp Heb het ook alleen met de borstcrawl.
pi_79605665
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:50 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens, komt omdat je waarschijnlijk geen warming-up doet (inzwaaien etc.). Ik heb nooit zin om dat te doen dus ik word ook wel eens afgestraft met kramp Heb het ook alleen met de borstcrawl.
Nou ja, het is niet zo dat ik het koude water in plons en met de borstcrawl begin. Meestal eerst een paar baantjes schoolslag en dan even een stukje borstcrawl oefenen (bij de rand ). Het irritantste is nog dat je het water niet meer uitkomt
Tap tap tap
pi_79605774
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet zo dat ik het koude water in plons en met de borstcrawl begin. Meestal eerst een paar baantjes schoolslag en dan even een stukje borstcrawl oefenen (bij de rand ). Het irritantste is nog dat je het water niet meer uitkomt
Maar je gaat dus wel gelijk het water in. Ik bedoel dat je op de kant eerst moet opwarmen met een paar oefeningen. Toen ik op wedstrijdzwemmen zat deed ik dat altijd en had ik nóóit kramp. Bij de waterpolo zijn ze er superlaks in en doe ik het dus ook niet, en daar heb ik dus voor het eerst kramp mee mogen maken
Ja, als je kramp hebt kun je niet meer doen dan aan de kant hangen en je voet en tenen strekken (dat helpt, ookal doet het verrot veel pijn) en wachten tot het over is.
pi_79605892
Vaag, bij wedstrijdzwemmen hebben we dat ook nooit gedaan . Ik zal er de volgende keer aan denken .
Ik ga met kramp altijd op dat randje aan de zijkant staan en op m'n tenen lopen, hopen dat het zo terugschiet. Die trapjes zijn niet zo heel prettig als je kramp hebt.
Tap tap tap
pi_79642255
voor het eerst geweest net 30 banen in n half uurtje. Beetje huisvrouwentempo miss nog, maar ik ben niet ontevreden, tis een goed begin
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79644830
Prima tempo hoor. . .
pi_79644940
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:30 schreef KingOfMars het volgende:
Prima tempo hoor. . .
iedereen om me heen ging veel harder werkt op zich wel motiverend, dan moet je wel mee, anders zwem je in de weg
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79672025
Hmmm.. deed vroeger ook aan wedstrijdzwemmen, vond het altijd heerlijk. Echt een moment voor mezelf. Paar jaar geleden weer wat gezwommen, maar daar was het tempo óf veels te laag, óf veels te hoog. Voordeel is wel dat ik onregelmatig werk, en dus ook overdag kan zwemmen . Die bejaarden, daar zwemmen we wel omheen

Moest ook altijd netjes opwarmen (armen zwaaien, benen zwaaien etc) voor het wedstrijdzwemmen. (kan je nagaan, ik heb wedstrijdzwemmen gedaan van m'n 6e tot m'n 11e).

Misschien maar weer eens proberen
  zondag 28 maart 2010 @ 15:57:02 #45
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_79672054
toen ik nog geen lichamelijke problemen had, deed ik altijd 50 banen in een half uur, ff flink doorspetteren.
lekker was dat
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 28 maart 2010 @ 16:11:13 #46
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_79672538
Ik heb er geen tijd voor , ik vind het echter wel leuk. Van de zomer misschien.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  zondag 28 maart 2010 @ 19:06:22 #47
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_79677617
morgen miss weer kijken of ik na n lange dag school dezelfde energie heb als op zaterdagochtend ( niet dus waarschijnlijk)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79724899
32 baantjes in 30 minuten kijken of ik er iedere week een of twee bij krijg in dezelfde tijd.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 29 maart 2010 @ 22:45:06 #49
267323 Agapimou
Morgen gratis bier
pi_79727885
TVP! deed het vorig jaar erg actief!
Maar ik raak altijd de tel kwijt tijdens het zwemmen Plus dat ik nooit zo goed weet of 1 keer heen 1 is of 1 keer heen 1 is... Als je begrijpt wat ik bedoel
aa-gap-ie-moe
Not your average newbie :h
pi_79728175
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:45 schreef Agapimou het volgende:
TVP! deed het vorig jaar erg actief!
Maar ik raak altijd de tel kwijt tijdens het zwemmen Plus dat ik nooit zo goed weet of 1 keer heen 1 is of 1 keer heen 1 is... Als je begrijpt wat ik bedoel
ik tel altijd gewoon heen en terug als losse keren dat je dus twee banen hebt gedaan als je weer terug bent waar je begon.

als ik het fout doe komt er zometeen n onwijze deuk in mn ego
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79729326
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:56 schreef GotC het volgende:
Hmmm.. deed vroeger ook aan wedstrijdzwemmen, vond het altijd heerlijk. Echt een moment voor mezelf. Paar jaar geleden weer wat gezwommen, maar daar was het tempo óf veels te laag, óf veels te hoog. Voordeel is wel dat ik onregelmatig werk, en dus ook overdag kan zwemmen . Die bejaarden, daar zwemmen we wel omheen

Moest ook altijd netjes opwarmen (armen zwaaien, benen zwaaien etc) voor het wedstrijdzwemmen. (kan je nagaan, ik heb wedstrijdzwemmen gedaan van m'n 6e tot m'n 11e).

Misschien maar weer eens proberen
De techniek zal je nog wel onder de knie hebben. Als je dan weer gaat zwemmen, zit je binnen no time weer op goed tempo
pi_79735051
Ik ga vanavond maar even niet, ik zit in een 5km schema qua hardlopen en dat wil ik even volhouden. Denk dat ik donderdagavond maar weer ga. Wel raar want was het ondertussen best gewend om op di+do te gaan. .
pi_79735069
ik roep al jaren dat ik weer wil gaan zwemmen, is er alleen niet van gekomen.

Voor iedereen die trouwens goed begeleid wil trainen en niet perse in een wedstrijdploeg wil, én ook niet tussen de huisvrouwen wil zwemmen: word lid van een reddingsbrigade!

Die hebben goede trainingen, ook voor als je niet de bewaking in wilt, leuk verenigingsleven als je dat wilt (is niet verplicht) en ook niet duur
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:17:36 #54
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_79888185
Ik kamp met enkele gewrichtsproblemen en ben van plan aankomende zomer veel te gaan zwemmen om op die manier weer wat spiertjes te krijgen. Zonder dat ik de gewrichten teveel belast.

Het plan is om, om de dag te gaan zwemmen in de ochtend. Ik weet alleen nog niet goed of ik wel moet ontbijten voor ik ga zwemmen. En met ontbijten bedoel ik vast voedsel. Omdat ik bang ben dat dit omhoog gaat komen tijdens het zwemmen.
:-)
pi_79890300
Ik doe het ook met een vriendin, 1x per week. Maar wij zwemmen altijd maar 26 baantjes per uur ofzo.
pi_79894479
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:14 schreef Smart_ass het volgende:
Ik doe het ook met een vriendin, 1x per week. Maar wij zwemmen altijd maar 26 baantjes per uur ofzo.
Ja, DIE types kennen we!
pi_79894775
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:17 schreef Dartanion het volgende:
Ik kamp met enkele gewrichtsproblemen en ben van plan aankomende zomer veel te gaan zwemmen om op die manier weer wat spiertjes te krijgen. Zonder dat ik de gewrichten teveel belast.

Het plan is om, om de dag te gaan zwemmen in de ochtend. Ik weet alleen nog niet goed of ik wel moet ontbijten voor ik ga zwemmen. En met ontbijten bedoel ik vast voedsel. Omdat ik bang ben dat dit omhoog gaat komen tijdens het zwemmen.
Ik ben sinds kort ook begonnen met 's ochtends te zwemmen vanwege problemen met mijn knie. Ik eet vaak een banaan of twee krentenbollen een uur voor het zwemmen om niet met een geheel lege maag te beginnen. Ik krijg er iig geen last van, maar echt uitgebreid ontbijten zit er niet in.
pi_79894866
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:17 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ja, DIE types kennen we!
Dat had ik een paar jaar geleden ook, toen zwom ik altijd met een vriendin, maar zij wilde meer gezellig beppen en dan deden we echt tien baantjes ofzo
Tap tap tap
pi_79896526
ik heb dat ook, zeg ik dat ik ga zwemmen wil er ineens weer een vriendin mee. "maar ik zwem wel hard en ik wil niet praten ondertussen" toen wast snel over dat gemeut vind ik maar irritant
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79898403
Zwem zelf ook sinds enige tijd. Doe zo'n 45 seconden over een baantje en hou het dan zo'n 50 minuten vol. Doel is om een uur lang op hoog tempo te zwemmen 2 tot 3 keer per week. Iemand enig idee of dat haalbaar is en op welke manier ik dat kan doen? Welke sporten voor naast het zwemmen doen jullie nog meer?
pi_79911538
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:17 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ja, DIE types kennen we!
Wil niet zeggen dat we iemand in de weg zwemmen, in tegenstelling tot veel andere mensen. Vooral de mensen die borstcrawl doen of er heel fanatiek uitzien vinden dat iedereen maar voor ze aan de kant moet zwemmen. Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Wij betalen er ook voor.
pi_79911893
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:38 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat we iemand in de weg zwemmen, in tegenstelling tot veel andere mensen. Vooral de mensen die borstcrawl doen of er heel fanatiek uitzien vinden dat iedereen maar voor ze aan de kant moet zwemmen. Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Wij betalen er ook voor.
Ja, ook wel irritant, die zwemmen zowat over je heen en dan krijg je nog een schop na
Tap tap tap
pi_79915338
Of je zwemt in de rugslag keihard tegen elkaar op.

Ik ga ook maar eens baantjes trekken, vroeger was ik zo'n waterrat die iedereen voorbij zwom. Maar vandaag een reddend zwemmen examen gehad. En ik ben echt kapot nu.

Maar wel lekkerder dan hardlopen, waar ik na een paar jaar geleden nare middenrifpijnen te hebben gehad, nog steeds snel last van krijg. En daardoor ga ik het hardlopen veels te gemakkelijk uit de weg.
Dus ik denk dat ik binnenkort ook maar eens wat vaker baantjes ga trekken. Leuke incentive ook die halfnaakte getrainde mannenlijven. En ik merk dat ik er een heerlijk zacht huidje van krijg. Ik ben mijzelf sinds de eerste training al de hele tijd aan het aaien.
  zondag 4 april 2010 @ 00:53:51 #64
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_79921935
Ik ben vorig jaar oktober begonnen met zwemmen, meestal ga ik 1 keer per week en soms 2x.
Ik heb nog nooit geteld hoeveel baantjes ik zwem want na een aantal baantjes raak ik de tel kwijt omdat ik dan weer ergens door wordt afgeleid
Wat ik wel doe is proberen om steeds sneller het bad heen en weer te zwemmen met schoolslag (borstcrawl kan ik niet) en dan zonder duiken, record zit nu op 49 seconden (25m bad)
Ja, behalve soms.
  zondag 4 april 2010 @ 13:19:08 #65
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_79930035
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:53 schreef Grimbert het volgende:
Ik heb nog nooit geteld hoeveel baantjes ik zwem want na een aantal baantjes raak ik de tel kwijt omdat ik dan weer ergens door wordt afgeleid
dat heb ik ook dan neem ik het zekere voor het onzekere en tel ik die baan gewoon nog een keer ( was het nou 23 of 25? nja ik doe wel 23 dan tel ik iig niet te veel )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79962959
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:17 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb dat ook, zeg ik dat ik ga zwemmen wil er ineens weer een vriendin mee. "maar ik zwem wel hard en ik wil niet praten ondertussen" toen wast snel over dat gemeut vind ik maar irritant
Inderdaad, kwebbelen kan eventueel ook ergens anders in het zwembad, in het bubbelbad ofzo. Het wedstrijdbad is vooral om in te zwemmen wat mijb etreft.

Ik zwem minstens 2x per week in mijn eentje (als een soort therapie, vooral vanwege chronische schouderklachten), niet al te hard, maar hou wel rekening met de snelle zwemmers. Zal zeker niet in hun baan gaan zwemmen.

Ik ga altijd wel heel bewust op de volwassenenavonden, want als iets vervelend is, is baantjes proberen te trekken als er ook kinderen zijn. Vooral irritante groepjes kinderen in de puberleeftijd, die veroorzaken doorgaans veel meer overlast dan kwebbelende huisvrouwtjes.
  maandag 5 april 2010 @ 14:06:04 #67
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_79966324
Wandplakkers zijn ook vervelend. Een paar is niet zo erg (met af en toe uitrusten is niks mis), maar soms staan ze allemaal naast elkaar zonder wat beton vrij te laten om te keren. En ik moet die wand aanraken, ik ga niet halverwege al weer keren.

Het is alleen een beetje ingekakt, ben nu weer aan het hardlopen. Doel is twee keer te hardlopen en een keer te zwemmen, maar zwemmen is iets lastiger plannen.
I am a black hole shitting into the void
  maandag 5 april 2010 @ 14:21:57 #68
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_79966790
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:06 schreef Gimmick het volgende:
Wandplakkers zijn ook vervelend. Een paar is niet zo erg (met af en toe uitrusten is niks mis), maar soms staan ze allemaal naast elkaar zonder wat beton vrij te laten om te keren. En ik moet die wand aanraken, ik ga niet halverwege al weer keren.
ja dat ja, en dan zien ze je keihard aan komen zwemmen en dan nog blijven ze rustig beppen . Ik wil keren en afzetten ja

ik ben helemaal uit mn ritme als ik ineens 3 meter eerder moet omdraaien met zon vreemde grote bocht
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_80030929
Gisteren even 50 baantjes gezwommen. Het was een rustdag in m'n hardloopschema naar de 5km maar ik ben dan te onrustig om de hele avond niks te doen. Heb wel redelijk rustig aan gedaan. Wat een verschil is zwemmen met hardlopen zeg, qua spiergebruik. Logisch natuurlijk maar het verschil is enorm als je de ene dag hardloopt en de andere zwemt.

Maar was wel weer enorm druk in het zwembad. . Zelfs in het snelle gedeelte waren nu van die miepen aan het eh, miepen.
pi_80305050
vandaag weer 40 banen gedaan in 38 minuten

mijn eerste keer was ik met 30 banen 30 minuten bezig, nu zat ik op 27 minuten, dus scheelt alweer een stukje, ik spot onwijze vooruitgang
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 14 april 2010 @ 16:29:07 #71
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80309370
ik heb al weken niet gezwommen hopelijk maandag weer!
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_80311668
Vanmorgen kwam een vader-zoon(lees 45+ en 20+) duo het zwembad onveilig maken met 30 minuten lang belachelijk luidruchtig en scheef een baantje borstcrawl gevolgd door een minuut rust aan de kant, gevolgd door een baantje belachelijk scheef op de rug gevolgd door een minuut rust, gevolgd door een relatief normaal baantje schoolslag gevolgd door een minuutje rust .

Ik kan niet wachten tot ik met mijn knie weer lekker kan gaan hardlopen.
pi_80313845
Sinds anderhalf jaar ben ik weer gaan zwemmen, elke dinsdag. Heb daarvoor tot mijn 14e op leszwemmen gezeten (we hadden een leuke groep ) dus de techniek was er zeker nog wel. De conditie niet, daarom ben ik weer begonnen
Ik hou nooit bij hoeveel ik zwem, lukt me niet. Hier in het zwembad is er één baan afgezet voor de 'snelleren' maar, zonder opscheppen, dan zal ik wel supersnel zijn ofzo. Hierom wissel ik heelvaak tussen die baan om even schoolslag in het 'normale' deel te doen enzo. Af en toe rusten en een praatje maken met bekende gezichten.
Helaas schiet het er de laatste tijd nogal vaak bij in omdat wij thuis gewend zijn rond half 8 te eten, en ik wil om 8 uur in het water liggen. Als we om 7 uur gegeten hebben red ik het allemaal ook wel, maar het schijnt niet goed voor je te zijn?
Voorheen toen ik weer begon zwom ik dinsdag en donderdag, maar sinds een tijd is het water op donderdag een paar graden warmer omdat er dan gehandicapten en bejaarden geloof ik zwemmen vlak voor 8 uur. Veels te warm voor mij
Ik zit er over te denken een zwembril gaan te gebruiken, maar niet zo een:

Die vind ik namelijk heel vervelend. Ik heb lange wimpers die dan tegen de bril aan gedrukt worden en dat zit echt niet lekker. Zit meer te zoeken naar zoiets, die schijnen heel comfortabel te zijn. Het zijn nog net geen snorkel brillen
What Would Goku Do
  woensdag 14 april 2010 @ 21:21:59 #74
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80321204
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:27 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Vanmorgen kwam een vader-zoon(lees 45+ en 20+) duo het zwembad onveilig maken met 30 minuten lang belachelijk luidruchtig en scheef een baantje borstcrawl gevolgd door een minuut rust aan de kant, gevolgd door een baantje belachelijk scheef op de rug gevolgd door een minuut rust, gevolgd door een relatief normaal baantje schoolslag gevolgd door een minuutje rust .

Ik kan niet wachten tot ik met mijn knie weer lekker kan gaan hardlopen.
Bij 'mijn' zwembad is er z'n heel fanatieke vader met een zoontje van 10 jaar ofzo waarvan hij hoopt dat het de nieuwe Pieter van den Hoogenband wordt. En dan echt alleen maar van die hele negatieve feedback, echt sneu.
I am a black hole shitting into the void
  Redactie Sport donderdag 22 april 2010 @ 22:59:46 #75
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80616153
Ah een zwemtopic. Ik ben dan geen beginner, maar wel leuk om te volgen en misschien tips te geven.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_80621931
Mag dit topic naar SPT misschien? Ik vind het meer een sport dan een lifetsyle weetje.
pi_80625885
Als jij jouw topic daar wil hebben schop ik hem daarheen.
pi_80695247
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:35 schreef viagraap het volgende:
Sinds anderhalf jaar ben ik weer gaan zwemmen, elke dinsdag. Heb daarvoor tot mijn 14e op leszwemmen gezeten (we hadden een leuke groep ) dus de techniek was er zeker nog wel. De conditie niet, daarom ben ik weer begonnen
Ik hou nooit bij hoeveel ik zwem, lukt me niet. Hier in het zwembad is er één baan afgezet voor de 'snelleren' maar, zonder opscheppen, dan zal ik wel supersnel zijn ofzo. Hierom wissel ik heelvaak tussen die baan om even schoolslag in het 'normale' deel te doen enzo. Af en toe rusten en een praatje maken met bekende gezichten.
Helaas schiet het er de laatste tijd nogal vaak bij in omdat wij thuis gewend zijn rond half 8 te eten, en ik wil om 8 uur in het water liggen. Als we om 7 uur gegeten hebben red ik het allemaal ook wel, maar het schijnt niet goed voor je te zijn?
Voorheen toen ik weer begon zwom ik dinsdag en donderdag, maar sinds een tijd is het water op donderdag een paar graden warmer omdat er dan gehandicapten en bejaarden geloof ik zwemmen vlak voor 8 uur. Veels te warm voor mij
Ik zit er over te denken een zwembril gaan te gebruiken, maar niet zo een:
[ afbeelding ]
Die vind ik namelijk heel vervelend. Ik heb lange wimpers die dan tegen de bril aan gedrukt worden en dat zit echt niet lekker. Zit meer te zoeken naar zoiets, die schijnen heel comfortabel te zijn. Het zijn nog net geen snorkel brillen
[ afbeelding ]
En deze ( http://www.blueblizz.com/(...)2/094D/705973081.jpg ) zijn geen optie? Zijn iets groter dan die hele strakke wedstrijdzwembrillen. Heb die van mijn plaatje zelf ook en met mijn op zich ook wel lange wimpers toch geen last gehad
pi_80699147
Daar zou ik ook naar kunnen kijken idd.
What Would Goku Do
  zondag 25 april 2010 @ 17:35:16 #80
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_80699194
Hier wou ik toevallig ook een topic over openen!

Ik zwem 2x in de week 1500 meter gevolgt door sauna . Ik doe gewoon waar ik zin in heb, borstcrawl/schoolslag/rugslag afwisselen...

Ik heb wel laatst een schematje gedaan, ging wel lekker, maar het was toch een niveautje te hoog..

Een tip die ik wel heb is dat je wel 2x in de week moet gaan zwemmen, ik heb een lange tijd 1x in de week gedaan, maar op die manier ging in mijn geval mijn conditie niet bijster veel omhoog
:')
  maandag 26 april 2010 @ 16:44:50 #81
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_80732265
Ik ga vanaf deze week ook 1 of 2 keer per week zwemmen. Heb in de afgelopen jaren hoogstens 5 keer gezwommen ofzo, dus ben benieuwd hoe het zal gaan.

Ik ga eerst tot aan de zomer proberen om er een bepaald ritme / vastigheid in te krijgen.

Ik doe het naast mijn normale sportschema, die bestaat uit:

- 4 x per week fitness
- 3-5 x per week rennen

en nu dus zwemmen erbij. Naar mijn mening is dit wel mogelijk, 's ochtends voor het onbijt rennen, 's middags zwemmen en om een uur of 5 òf 's avonds rond 8 uur fitnessen.

Ik heb nog wel een paar vraagjes:

- Kan ik gewoon met lenzen zwemmen? Of is het aan te raden om met een zwembril te zwemmen met daaronder de lenzen. Mijn opticien zei in ieder geval een hele tijd geleden dat je er gewoon mee kan zwemmen.

- Wat is het beste: elke keer een bepaalde afstand zwemmen ( wat is dan een goede beginnersafstand ? ) of elke keer een bepaalde tijd zwemmen. Dit laatste zou wel mooi zijn, omdat het zwembad bij mij op de campus maximaal 1 uur achter elkaar geopend is voor algemene zwemmers, dus elke keer een uurtje zwemmen.

Wat wel kut is dat het zwembadrooster niet goed overeenkomt met mijn schoolrooster. Waarom kunnen ze niet bijvoorbeeld de hele dag één laan openhouden voor algemene zwemmers.
Nothing is what it seems
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 16:53:35 #82
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80732558
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:44 schreef Viper86 het volgende:
Wat wel kut is dat het zwembadrooster niet goed overeenkomt met mijn schoolrooster. Waarom kunnen ze niet bijvoorbeeld de hele dag één laan openhouden voor algemene zwemmers.
Omdat er in jouw zwembad vast een ook zwemvereniging zit die graag ook wat uren wil hebben
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_80733816
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:44 schreef Viper86 het volgende:

- Wat is het beste: elke keer een bepaalde afstand zwemmen ( wat is dan een goede beginnersafstand ? ) of elke keer een bepaalde tijd zwemmen. Dit laatste zou wel mooi zijn, omdat het zwembad bij mij op de campus maximaal 1 uur achter elkaar geopend is voor algemene zwemmers, dus elke keer een uurtje zwemmen.

Wat wel kut is dat het zwembadrooster niet goed overeenkomt met mijn schoolrooster. Waarom kunnen ze niet bijvoorbeeld de hele dag één laan openhouden voor algemene zwemmers.
1 km in een uur moet goed te doen zijn (oftewel, 40 banen in een 25 meter bad) als je schoolslag zwemt. Ik weet niet welke slagen je allemaal kan

En wat denk jij nou, ik zou helemaal gek worden als er een baan vrijgehouden werd tijdens de waterpolotraining
  maandag 26 april 2010 @ 18:03:57 #84
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_80734831
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:30 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

1 km in een uur moet goed te doen zijn (oftewel, 40 banen in een 25 meter bad) als je schoolslag zwemt. Ik weet niet welke slagen je allemaal kan

En wat denk jij nou, ik zou helemaal gek worden als er een baan vrijgehouden werd tijdens de waterpolotraining
Ik ga denk ik gewoon de schoolslag doen, ja. Ik denk dat een bepaald aantal banen, 40 in dit geval, wel aardig is om aan te houden. Zal het deze week eens proberen.

Tsja.. Als ze een zwembad op een bepaalde manier indelen dat het uit 2 afgezonderde stukken bestaat, waarom niet? Doen ze ook vaak op sportvelden bij voetbal en korfbal enzo....
Nothing is what it seems
pi_80735083
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:44 schreef Viper86 het volgende:
- Kan ik gewoon met lenzen zwemmen? Of is het aan te raden om met een zwembril te zwemmen met daaronder de lenzen. Mijn opticien zei in ieder geval een hele tijd geleden dat je er gewoon mee kan zwemmen.
Het lukt mij wel aardig om het hoofd boven water te houden en krijg ook geen last van mijn lenzen. Misschien wel handig om een setje maandlenzen op reserve te hebben in je tas.
quote:
- Wat is het beste: elke keer een bepaalde afstand zwemmen ( wat is dan een goede beginnersafstand ? ) of elke keer een bepaalde tijd zwemmen. Dit laatste zou wel mooi zijn, omdat het zwembad bij mij op de campus maximaal 1 uur achter elkaar geopend is voor algemene zwemmers, dus elke keer een uurtje zwemmen.
Ik ben ook nog maar net begonnen, maar gezien de drukte in het zwembad is het aanhouden van aantal baantjes geen optie, omdat je gauw heen en weer zwemt om andere mensen te ontwijken .
pi_80735172
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Tsja.. Als ze een zwembad op een bepaalde manier indelen dat het uit 2 afgezonderde stukken bestaat, waarom niet? Doen ze ook vaak op sportvelden bij voetbal en korfbal enzo....
Begin eerst maar eens met kijken hoe groot een zwembad is
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 19:28:22 #87
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80737964
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:30 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

1 km in een uur moet goed te doen zijn (oftewel, 40 banen in een 25 meter bad) als je schoolslag zwemt. Ik weet niet welke slagen je allemaal kan

En wat denk jij nou, ik zou helemaal gek worden als er een baan vrijgehouden werd tijdens de waterpolotraining
Ja dat dus. Onze A/B selectie is al blij als we eens 5 banen hebben ipv 4 De C zwemmers willen graag ook nog 3 banen hebben.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 19:28:57 #88
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80737998
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik ga denk ik gewoon de schoolslag doen, ja. Ik denk dat een bepaald aantal banen, 40 in dit geval, wel aardig is om aan te houden. Zal het deze week eens proberen.

Tsja.. Als ze een zwembad op een bepaalde manier indelen dat het uit 2 afgezonderde stukken bestaat, waarom niet? Doen ze ook vaak op sportvelden bij voetbal en korfbal enzo....
Met een beetje grote vereniging is dat niet echt fijn.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_80739550
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:28 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja dat dus. Onze A/B selectie is al blij als we eens 5 banen hebben ipv 4 De C zwemmers willen graag ook nog 3 banen hebben.
Wij hebben zelfs maar 5 banen
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 20:10:00 #90
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80739676
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wij hebben zelfs maar 5 banen
Wij hebben er 8, waarvan we er meestal maar 5 hebben (onze selectie dan) en s'ochtends vanaf 7 uur zelfs maar 4 banen omdat dan het vrijzwemmen er bij komt
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 26 april 2010 @ 20:10:26 #91
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80739687
zometeen ook weer het water in. Motivatie ontbreekt nog een beetje, kijk meer uit naar het biertje na het zwemmen 60 baantjes doe ik minimaal, mocht het lekker gaan plak ik er 20 achteraan. Geen zware inspanning dus vandaag
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  donderdag 29 april 2010 @ 12:09:18 #92
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_80837825
Zometeen voor de eerste keer zwemmen bij ons op de campus!
Nothing is what it seems
pi_80840228
Nog even en het open water is weer zwembaar Vind het veel lekkerder om in een meer/beekje te zwemmen dan in een zwembad. De zee is ook lekker, maar dan heb je weer dat zout. Wel goed voor je huid
What Would Goku Do
pi_80841601
quote:
Op donderdag 29 april 2010 13:25 schreef viagraap het volgende:
Nog even en het open water is weer zwembaar Vind het veel lekkerder om in een meer/beekje te zwemmen dan in een zwembad. De zee is ook lekker, maar dan heb je weer dat zout. Wel goed voor je huid
Oh ik vind meren enzo (hier dan) altijd maar vies. De zee eigenlijk ook, maar da's dan wel weer vet met die golven Duik er af en toe op een zomeravond wel eens in, aangezien het strand hier maar 5 minuten lopen vandaan is.
  donderdag 29 april 2010 @ 21:37:27 #95
301102 Berndje
the only and only
pi_80856753
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:28 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja dat dus. Onze A/B selectie is al blij als we eens 5 banen hebben ipv 4 De C zwemmers willen graag ook nog 3 banen hebben.
met hoeveel mensen zitten jullie dan in één baan?

wij soms met 20 D: echt vreselijk en dan ben ik ook nog één van de snellere tussen de mini's.. (we hebben maar 4 banen in ons bad (-_-)
Amstel, mijn bier
  Redactie Sport donderdag 29 april 2010 @ 21:54:34 #96
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80857318
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:37 schreef Berndje het volgende:

[..]

met hoeveel mensen zitten jullie dan in één baan?

wij soms met 20 D: echt vreselijk en dan ben ik ook nog één van de snellere tussen de mini's.. (we hebben maar 4 banen in ons bad (-_-)
Ik denk met 4 of 5 als het echt druk is. Soms ook 6.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_80862792
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:37 schreef Berndje het volgende:

[..]

met hoeveel mensen zitten jullie dan in één baan?

wij soms met 20 D: echt vreselijk en dan ben ik ook nog één van de snellere tussen de mini's.. (we hebben maar 4 banen in ons bad (-_-)
Twintig?? Dan zou ik nog geeneens het water in gaan
  zaterdag 15 mei 2010 @ 22:22:05 #98
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_81471354
Ik zit op wedstrijdzwemmen Maar volgens mij is dit niet het topic wat ik dan zoek, ofwel?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  Redactie Sport zaterdag 15 mei 2010 @ 23:21:22 #99
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81473410
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik zit op wedstrijdzwemmen Maar volgens mij is dit niet het topic wat ik dan zoek, ofwel?
Ik zit ook op wedstrijd zwemmen, maar volgensmij is er geen topic voor ons.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 15 mei 2010 @ 23:26:14 #100
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_81473572
Oh, wat stom

Bij welke zwemclub zwem je dan?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  Redactie Sport zaterdag 15 mei 2010 @ 23:32:30 #101
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81473766
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Oh, wat stom

Bij welke zwemclub zwem je dan?
HZ&PC Heerenveen, en jij?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 15 mei 2010 @ 23:39:05 #102
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_81473961
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:32 schreef DeLuna het volgende:

[..]

HZ&PC Heerenveen, en jij?
EZC Enschede
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  Redactie Sport zaterdag 15 mei 2010 @ 23:42:01 #103
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81474055
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

EZC Enschede
Ah, hebben jullie dit weekend ook Kringkampioenschappen?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 15 mei 2010 @ 23:45:27 #104
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_81474187
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:42 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ah, hebben jullie dit weekend ook Kringkampioenschappen?
De a-selectie, vast wel
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  Redactie Sport zaterdag 15 mei 2010 @ 23:47:08 #105
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81474234
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

De a-selectie, vast wel
Oh, haha
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 15 mei 2010 @ 23:48:48 #106
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_81474289
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Oh, haha
Weet t niet zeker though. Weet wel dat sommigen straks naar het NK gaan, van de a-selectie.
Zit zelf in de b-selectie, omdat ik geen zin meer heb om zoveel te trainen, en de trainer is een zak aardappelen die zelf niet kan zwemmen en geen greintje socialiteit kent
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  Redactie Sport zaterdag 15 mei 2010 @ 23:56:13 #107
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81474520
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Weet t niet zeker though. Weet wel dat sommigen straks naar het NK gaan, van de a-selectie.
Zit zelf in de b-selectie, omdat ik geen zin meer heb om zoveel te trainen, en de trainer is een zak aardappelen die zelf niet kan zwemmen en geen greintje socialiteit kent
Da's wel jammer Ik zit ook in de B selectie, dat zijn de mensen met de Friese limieten e.d. De A-selectie zijn de mensen met NK limieten alleen daar hebben we er nu nog maar 2 van omdat die ontzettend scherp zijn geworden.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 16 mei 2010 @ 00:10:28 #108
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_81475034
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:56 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Da's wel jammer Ik zit ook in de B selectie, dat zijn de mensen met de Friese limieten e.d. De A-selectie zijn de mensen met NK limieten alleen daar hebben we er nu nog maar 2 van omdat die ontzettend scherp zijn geworden.
Limieten zijn inderdaad erg scherp
Zwem nu ook meer voor de lol, en de persoonlijke prestatie. Niet voor de limieten
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_87331155
*kick*

Zijn de zwemmers nog fanatiek bezig? *)

Gister voor 't eerst gezwommen in de avond, maar die drukte vind ik echt niks,
aankomende week ga ik eens om 7 uur s'ochtends om te kijken of er dan ook nog zoveel huisvrouwen / bejaarden zijn :P
Ben er achter gekomen dat een zwembrilletje toch wel een must is, is er trouwens nog iets
waar je op moet letten bij 't aanschaffen van zo'n brilletje? (behalve dat hij goed zit dan...)
pi_87336037
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:43 schreef LSD.tv het volgende:
*kick*

Zijn de zwemmers nog fanatiek bezig? *)

Gister voor 't eerst gezwommen in de avond, maar die drukte vind ik echt niks,
aankomende week ga ik eens om 7 uur s'ochtends om te kijken of er dan ook nog zoveel huisvrouwen / bejaarden zijn :P
Ben er achter gekomen dat een zwembrilletje toch wel een must is, is er trouwens nog iets
waar je op moet letten bij 't aanschaffen van zo'n brilletje? (behalve dat hij goed zit dan...)
Mijn ervaring is dat het 's ochtends misschien nog wel drukker is dan later op de dag. Met name bejaarden houden van vroeg opstaan (en om 8 uur naar bed gaan :') )
pi_87336688
Ik zwem van 12 tot één :) Het zwembad is dan open vanaf half 12, maar rond kwart over 12 gaan de meeste oudjes naar huis om te eten dus het laatste halfuur zwem je met z'n zessen ofzo :P
Tap tap tap
pi_87337105
Wat een luxe! Net opgewarmd en dan alle ruimte.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:19:37 #113
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_87354569
Ik moet hier dus echt weer wat tijd voor vrijmaken, sinds mijn drukke weekindeling eigenlijk weinig tijd voor en de tijd die ik heb, heb ik er weinig 'energie' voor. Maar dat is natuurlijk onzin aangezien het je een lading nieuwe energie geeft :P

Voorheen zwom ik 3 km in de week, misschien weer ff beginnen met 1 km :Y
:')
pi_88125662
Anderhalf jaar geleden begonnen met zwemmen maar heb dit december vorig jaar moeten stoppen ivm gebroken been. Nu sinds eind augustus weer aan het oppakken. Ik begon toen met 40 baantjes schoolslag in een half uur, dat is nu 50 baantjes borstcrawl in een half uur.Ik hoop er binnenkort 100 in een uur te doen, iets wat ik nu nog niet volhoudt.

Ik lees veel over dat mensen zich iriteren aan de huisvrouwen en oudjes (ikzelf noem het veredelde drijvers die vooral hun praatspieren trainen) :) maar is er met die mensen niet iets af te spreken. In ons zwembad bijv. is het min of meer een ongeschreven regel (althans dat is s'morgens zo)dat je als veredelde drijver niets te zoeken hebt in de meest rechtse baan, daar zwemmen de doorzwemmers. De doorzwemmers houden ook rekening met elkaar door rechts aan te houden. In de middag en avonduren is dit echter niet het geval en is het ook veel drukker, daarom heb ik nu bij het zwembad een verzoek in gediend om tijdens het vrijzwemmen 1 baan af te zetten zodat de doorzwemmers ook aan hun trekken komen (nog even afwachten wat hier uit komt maar heb goeie hoop daar ze in de race schijnen te zitten voor zwembad van het jaar, en tja dan moet je toch je beste beentje voorzetten)

Nog even een tip voor andere beginners, op youtube zijn veel filmpjes te vinden over zwemtechniek, ben een aantal hiervan zelf ook toe gaan passen en dat merk ik behoorlijk in mijn zwemtempo. Wel de goeie eruit vissen want sommige zijn echt bagger.
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
pi_88126559
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:43 schreef LSD.tv het volgende:
*kick*

Zijn de zwemmers nog fanatiek bezig? *)

Gister voor 't eerst gezwommen in de avond, maar die drukte vind ik echt niks,
aankomende week ga ik eens om 7 uur s'ochtends om te kijken of er dan ook nog zoveel huisvrouwen / bejaarden zijn :P
Ben er achter gekomen dat een zwembrilletje toch wel een must is, is er trouwens nog iets
waar je op moet letten bij 't aanschaffen van zo'n brilletje? (behalve dat hij goed zit dan...)
Let met aanschaf van een brilletje op dat als je hem op zet en lichtjes aandrukt hij zonder het bandje dmv vacuum al redelijk blijft zitten, het is ook aan te bevelen om er eentje te kiezen waarbij je niet snel last hebt van condensvorming. Mocht je een veredelde drijver zijn dan heb je hier niet zo snel last van en maakt dit niet zo uit :)
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:50:56 #116
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88127589
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:08 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:
Anderhalf jaar geleden begonnen met zwemmen maar heb dit december vorig jaar moeten stoppen ivm gebroken been. Nu sinds eind augustus weer aan het oppakken. Ik begon toen met 40 baantjes schoolslag in een half uur, dat is nu 50 baantjes borstcrawl in een half uur.Ik hoop er binnenkort 100 in een uur te doen, iets wat ik nu nog niet volhoudt.

Ik lees veel over dat mensen zich iriteren aan de huisvrouwen en oudjes (ikzelf noem het veredelde drijvers die vooral hun praatspieren trainen) :) maar is er met die mensen niet iets af te spreken. In ons zwembad bijv. is het min of meer een ongeschreven regel (althans dat is s'morgens zo)dat je als veredelde drijver niets te zoeken hebt in de meest rechtse baan, daar zwemmen de doorzwemmers. De doorzwemmers houden ook rekening met elkaar door rechts aan te houden. In de middag en avonduren is dit echter niet het geval en is het ook veel drukker, daarom heb ik nu bij het zwembad een verzoek in gediend om tijdens het vrijzwemmen 1 baan af te zetten zodat de doorzwemmers ook aan hun trekken komen (nog even afwachten wat hier uit komt maar heb goeie hoop daar ze in de race schijnen te zitten voor zwembad van het jaar, en tja dan moet je toch je beste beentje voorzetten)

Nog even een tip voor andere beginners, op youtube zijn veel filmpjes te vinden over zwemtechniek, ben een aantal hiervan zelf ook toe gaan passen en dat merk ik behoorlijk in mijn zwemtempo. Wel de goeie eruit vissen want sommige zijn echt bagger.
Haha, herkenbaar, die veredelde zwemmers en meest rechtse baan, kennelijk gebeurt dit overal. Gebeurt hier precies ook. Ik doe nu eenmaal in de week 1.5 km. IEr is hier ook een baan voor borstcrawlzwemmers maar dat hou ik niet zo lang vol. Ik doe nu vaak: heen schoolslag, terug borstcrawl/rugcrawl in een goed tempo. Om de 100 meter 20/30 sec pauze.

Ik zal youtube eens checken, bedankt voor de tip
:')
pi_88132655
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar, die veredelde zwemmers en meest rechtse baan, kennelijk gebeurt dit overal. Gebeurt hier precies ook. Ik doe nu eenmaal in de week 1.5 km. IEr is hier ook een baan voor borstcrawlzwemmers maar dat hou ik niet zo lang vol. Ik doe nu vaak: heen schoolslag, terug borstcrawl/rugcrawl in een goed tempo. Om de 100 meter 20/30 sec pauze.

Ik zal youtube eens checken, bedankt voor de tip
Ah dus toch tijd voor kunnen maken? En wat betreft borstcrawl niet vol kunnen houden, dat probleem had ik ook. Je moet vooral heel rustig beginnen, zeg maar schoolslagtempo of lager, je gaat vanzelf sneller.
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:17:29 #118
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88134290
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 03:18 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Ah dus toch tijd voor kunnen maken? En wat betreft borstcrawl niet vol kunnen houden, dat probleem had ik ook. Je moet vooral heel rustig beginnen, zeg maar schoolslagtempo of lager, je gaat vanzelf sneller.
Ben ik ook achter gekomen. Ik heb vorig jaar 2x per week gezwommen, op het gegeven moment ging ik naar de meest rechter baan waar het rustiger was, daar waren er alleen redelijk ervaren zwemmers dus het tempo moest echt omhooggeschroeft worden.

Nu wil ik het liefst gelijk weer die baan in, maar zoals je zegt, weer rustig starten.

Ik ga het denk ik combineren met hardlopen (0% ervaring daarmee) omdat ik daarmee weinig tijd kwijt ben. Het is omkleden, 20 minuten hardlopen (om te beginnen lijkt me dat OK) en thuis douchen.
:')
pi_88135178
quote:
1.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 03:18 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Ah dus toch tijd voor kunnen maken? En wat betreft borstcrawl niet vol kunnen houden, dat probleem had ik ook. Je moet vooral heel rustig beginnen, zeg maar schoolslagtempo of lager, je gaat vanzelf sneller.
Schoolslagtempo is niet per definitie laag hoor :). Ik snap ook niet waarom iedereen per se over wil naar de borstcrawl, want je kunt meer dan genoeg energie en techniek kwijt in de schoolslag.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:38:24 #120
202348 Susi
Temple of Love
pi_88135801
Oeh. Ik zwem ook één keer per week, zodra ik verhuis over twee maanden wil ik naar twee keer in de week gaan. Het is verschrikkelijk irritant, pratende mensen in dat bad, terwijl ik kom om gewoon even m'n spieren te rekken en heen en weer te poedelen en niet drijven, zoals gebeurt :')
pi_88136813
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 11:09 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Schoolslagtempo is niet per definitie laag hoor :). Ik snap ook niet waarom iedereen per se over wil naar de borstcrawl, want je kunt meer dan genoeg energie en techniek kwijt in de schoolslag.
Oh ik bedoelde ook niet perse dat schoolslagtempo laag is hoor, een sprintje schoolslag gaat idd pittig hard, en met mijn tempo borstcrawl ga ik de schoolslag-doorzwemmers maar net voorbij, doelde meer op de veredelde drijver-schoolslagtempo. :)
In mijn geval wil ik graag de borstcrawl doen omdat ik die techniek nog niet goed beheers en er komt wel een deel prestatiedrang bij kijken, zo veel mogelijk baantjes in zo min mogelijk tijd.
Waarom anderen dit willen weet ik niet......Iemand reactie?
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
pi_88137688
Bij ons is het ook altijd ZO druk (op woensdagavond ga ik dan). Ik zwem dan niet in de afgezette baan, met de snelle zwemmers, omdat ik dat nog niet aandurf (kan het denkik wel bijbenen). Maar die mensen die zwemmen en niet vooruit lijken te gaan en dan ook nog door heel het bad heen, verschrikkelijk irritant, je wordt daardoor ook ALTIJD geschopt onder water.

Als ik straks verhuisd ben, ga ik lekker op onmogelijke tijden zwemmen, lekker rustig!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:53:12 #123
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88137692
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:22 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde ook niet perse dat schoolslagtempo laag is hoor, een sprintje schoolslag gaat idd pittig hard, en met mijn tempo borstcrawl ga ik de schoolslag-doorzwemmers maar net voorbij, doelde meer op de veredelde drijver-schoolslagtempo. :)
In mijn geval wil ik graag de borstcrawl doen omdat ik die techniek nog niet goed beheers en er komt wel een deel prestatiedrang bij kijken, zo veel mogelijk baantjes in zo min mogelijk tijd.
Waarom anderen dit willen weet ik niet......Iemand reactie?
omdat alleen schoolslag saai wordt op het gegeven moment :P. En om verschillende spieren te trainen, al doe ik het niet per sé daarom. En inderdaad de prestatiedrang, al kan ik soms overdrijven daarin (te snel, teveel willen, doorgaan tot ik met een rooie kop 10 minuten sta te hijgen). Ik doe het zwemmen vooral om wat met mijn overtollige energie te doen, ik zit tegenwoordig met mijn stage de hele dag achter mijn computer, dan moet ik iets anders wordt ik kriebelig :P
:')
pi_88198804
Zo tis weer maandag, we mogen weer zwemmen.
Ik zal die veredelde drijvers weer eens een uurtje laten zien hoe het ook al weer moest :)
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
  maandag 1 november 2010 @ 09:35:39 #125
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88200533
quote:
Op maandag 1 november 2010 07:04 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:
Zo tis weer maandag, we mogen weer zwemmen.
Ik zal die veredelde drijvers weer eens een uurtje laten zien hoe het ook al weer moest :)
Ik ga morgen :D

Ik neem een youtube tip over, altijd tot 3 tellen bij de borstcrawl
:')
pi_88210647
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik ga morgen :D

Ik neem een youtube tip over, altijd tot 3 tellen bij de borstcrawl
Bedoel je daar dan het " bi-laterale ademhalen" (elke derde slag ademhalen) mee of echt letterlijk tot 3 tellen? Het bi-laterale ademhalen lukt mij nog niet zo, te weinig conditie voor, en letterlijk tot 3 tellen; dat filmpie heb ik gemist denk ik :)
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
  maandag 1 november 2010 @ 16:50:02 #127
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88214221
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:09 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Bedoel je daar dan het " bi-laterale ademhalen" (elke derde slag ademhalen) mee of echt letterlijk tot 3 tellen? Het bi-laterale ademhalen lukt mij nog niet zo, te weinig conditie voor, en letterlijk tot 3 tellen; dat filmpie heb ik gemist denk ik :)
Het is gewoon ademhalen na elke 3 slagen, en omstebeurt naar een kant ademhalen als je arm naar achter gaat, op die manier block je jezelf niet. Is dat moeilijk dan?
:')
  Redactie Sport maandag 1 november 2010 @ 16:52:16 #128
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88214310
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:09 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Bedoel je daar dan het " bi-laterale ademhalen" (elke derde slag ademhalen) mee of echt letterlijk tot 3 tellen? Het bi-laterale ademhalen lukt mij nog niet zo, te weinig conditie voor, en letterlijk tot 3 tellen; dat filmpie heb ik gemist denk ik :)
Wat een aparte term! :D Wij noemen dat gewoon 1 op 3 zwemmen. Zo heb je ook 1 op 2, 1 op 4, 1 op 5, 1 op 6, en ga zo maar door :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 1 november 2010 @ 22:24:01 #129
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88229884
quote:
Op maandag 1 november 2010 16:52 schreef DeLuna het volgende:

[..]



Wat een aparte term! :D Wij noemen dat gewoon 1 op 3 zwemmen. Zo heb je ook 1 op 2, 1 op 4, 1 op 5, 1 op 6, en ga zo maar door :P
zo te zien zit je op een zwemclub, nog borstcrawltips, of een goed beginnersschema. Beginner als in, eerst actief gezwommen maar nu een paar maanden minder actief (1x in de maand oid). En nu weer van plan 1 / 2 keer in de week te gaan :Y

Ik heb wel eens schema's gedaan die in het zwembad hingen, maar die waren wel erg zwaar, waren ook van redelijk hoog niveau.
:')
pi_88232107
quote:
Op maandag 1 november 2010 16:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Is dat moeilijk dan?
Ik vind het vooral lastig omdat ik, zoals de luna het noemt, 1 op 2 gewend ben te zwemmen dus 'tis ff omschakelen
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
  maandag 1 november 2010 @ 23:48:50 #131
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88233218
quote:
Op maandag 1 november 2010 23:16 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Ik vind het vooral lastig omdat ik, zoals de luna het noemt, 1 op 2 gewend ben te zwemmen dus 'tis ff omschakelen
Ik zal het morgenavond laten weten :Y
Ik ga met een vriend die een warming up wil doen :')
:')
pi_88238836
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 23:16 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Ik vind het vooral lastig omdat ik, zoals de luna het noemt, 1 op 2 gewend ben te zwemmen dus 'tis ff omschakelen
Elke derde slag ademhalen is, als je het onder de knie hebt, zoveel minder vermoeiend.
pi_88248504
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 09:52 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Elke derde slag ademhalen is, als je het onder de knie hebt, zoveel minder vermoeiend.
Huh? die snap ik ff niet, hoewel, deels niet. Had van 1 op 3 zwemmen begrepen dat het wel wat sneller zou gaan met dezelfde hoeveelheid energie omdat je langer met je hoofd in het water bent en daardoor gestroomlijnder bent. Maar ook is het zo dat ik dus minder vaak adem kan halen en daardoor dus sneller buiten adem ben.
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
pi_88248881
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:55 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Huh? die snap ik ff niet, hoewel, deels niet. Had van 1 op 3 zwemmen begrepen dat het wel wat sneller zou gaan met dezelfde hoeveelheid energie omdat je langer met je hoofd in het water bent en daardoor gestroomlijnder bent. Maar ook is het zo dat ik dus minder vaak adem kan halen en daardoor dus sneller buiten adem ben.
Ja misschien is het omdat ik dik acht jaar op niveau zwem, maar als ik om de slag (dus 1 op 2, om even de termen in dit topic te volgen) ademhaal hou ik telkens adem over. Ik haal dan dus adem terwijl ik nog lucht heb. Dan word ik een soort van kortademig en dat put mij echt uit. Ik heb lucht genoeg om 1 op 3 te zwemmen (soms neem ik zelfs om de 5 slagen adem). Daarbij komt ook nog dat je bij 1 op 2 zwemmen telkens aan dezelfde kant ademhaalt. Daar krijg ik echt pijn van in m'n nek :P
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2010 @ 15:29:12 #135
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88249940
Ik zwem juist alleen maar 1 op 4, omdat ik juist last van mijn nek krijg als ik rechts ademhaal. :P En van 1 op 2 word ik kortademig.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_88250243
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:29 schreef DeLuna het volgende:
Ik zwem juist alleen maar 1 op 4, omdat ik juist last van mijn nek krijg als ik rechts ademhaal. :P En van 1 op 2 word ik kortademig.
Dat is ook een mogelijkheid ja :P
pi_88266272
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:03 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]


Ja misschien is het omdat ik dik acht jaar op niveau zwem, maar als ik om de slag (dus 1 op 2, om even de termen in dit topic te volgen) ademhaal hou ik telkens adem over. Ik haal dan dus adem terwijl ik nog lucht heb. Dan word ik een soort van kortademig en dat put mij echt uit. Ik heb lucht genoeg om 1 op 3 te zwemmen (soms neem ik zelfs om de 5 slagen adem). Daarbij komt ook nog dat je bij 1 op 2 zwemmen telkens aan dezelfde kant ademhaalt. Daar krijg ik echt pijn van in m'n nek :P
Hmm, dan snap ik denk ik wel waar het probleem ligt bij mij. Ik zwem nu ongeveer 3/4 jaar en ben onlangs(na 25 jaar) gestopt met roken, kan dan niet verwachten dat ik hetzelfde niveau zwem als iemand die 8 jaar op niveau zwemt.
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:53:45 #138
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88266303
probeerde om de 3 te ademen, schoot niet zo heel erg op :P
:')
pi_88267016
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
probeerde om de 3 te ademen, schoot niet zo heel erg op :P
Beetje veel water gedronken? :)
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:50:51 #140
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88269803
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:06 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Beetje veel water gedronken? :)
Ja daar kwam het wel op neer :')
:')
pi_88277011
quote:
Op maandag 1 november 2010 22:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

nog borstcrawltips, of een goed beginnersschema.
Ik vond dit wel een mooi schema met goeie tips
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
pi_88277221
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja daar kwam het wel op neer :')
:D
pi_88277257
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:50 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Ik vond dit wel een mooi schema met goeie tips
Na 25 meter 20 sec rust is misschien wel erg veel, vind 20 seconden altijd zo lang duren O-)
  woensdag 3 november 2010 @ 09:54:50 #144
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88278263
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 09:52 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Elke derde slag ademhalen is, als je het onder de knie hebt, zoveel minder vermoeiend.
Kan ik me voorstellen, de flow zit er veel meer in. Blijven oefenen dus ;(?
:')
  woensdag 3 november 2010 @ 09:55:34 #145
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88278281
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Na 25 meter 20 sec rust is misschien wel erg veel, vind 20 seconden altijd zo lang duren O-)
25 meter is ook wel heel weinig :P
:')
pi_88278335
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, de flow zit er veel meer in. Blijven oefenen dus ;(?
Bij mij heeft t destijds ook wel even geduurd hoor voordat ik überhaupt de borstcrawl onder de knie had, laat staan het goed ademhalen. Nu kan ik het alleen maar aanraden ja ^O^
  woensdag 3 november 2010 @ 10:10:35 #147
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88278644
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:57 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bij mij heeft t destijds ook wel even geduurd hoor voordat ik überhaupt de borstcrawl onder de knie had, laat staan het goed ademhalen. Nu kan ik het alleen maar aanraden ja ^O^
Oh, ik kreeg de borst/rugcrawl gewoon bij mijn zwemdiploma, nooit verleerd :P
:')
pi_88283360
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Oh, ik kreeg de borst/rugcrawl gewoon bij mijn zwemdiploma, nooit verleerd :P
Ik ook maar hij werd niet bepaald goedgekeurd door m'n trainer bij het wedstrijdzwemmen :') Rugcrawl blonk ik wel in uit, heerlijke slag vind ik dat nog steeds, echt m'n lievelingsslag :P Schoolslag haat ik :')
  Redactie Sport woensdag 3 november 2010 @ 13:38:10 #149
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88284848
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:52 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik ook maar hij werd niet bepaald goedgekeurd door m'n trainer bij het wedstrijdzwemmen :') Rugcrawl blonk ik wel in uit, heerlijke slag vind ik dat nog steeds, echt m'n lievelingsslag :P Schoolslag haat ik :')
Ohhh, schoolslag kan ik ook niet inderdaad. :') Rugcrawl kan ik best wel redelijk maar ik vind er niks aan. Geef mij maar vlinderslag en borstcrawl :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport woensdag 3 november 2010 @ 13:39:22 #150
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88284899
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Na 25 meter 20 sec rust is misschien wel erg veel, vind 20 seconden altijd zo lang duren O-)
25 meter sprint, iedere minuut. Lekker hoor. O-)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_88285482
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:39 schreef DeLuna het volgende:

[..]



25 meter sprint, iedere minuut. Lekker hoor. O-)
Dan zou ik ongeveer 40 seconden rust hebben, da's helemaal veel :P
  Redactie Sport woensdag 3 november 2010 @ 14:09:22 #152
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88286105
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:54 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dan zou ik ongeveer 40 seconden rust hebben, da's helemaal veel :P
Ik ongeveer 45 seconden.. hangt beetje van de slag af :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 3 november 2010 @ 17:44:27 #153
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88294174
Zwemmen? Jee dat is lang geleden. Heb het een paar jaar geleden in mijn vorige woonplaats geprobeerd maar dat rot zwembad was vaker dicht dan open.
Zwemvereniging? Is dat alleen voor mensen die wedstrijden willen zwemmen en daarvoor trainen?

Gezocht een zwembad dat zo suf is om om 8 uur open te gaan voor die ene idioot die lekker rustig baantjes wil trekken.
Waar ik schoolslag en borstcrawl kan afwisselen met rugslag om mijn armen wat rust te gunnen. Die gaan al pijn doen lang voor ik buiten adem ben.
pi_88294373
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:44 schreef caroline88 het volgende:
Zwemmen? Jee dat is lang geleden. Heb het een paar jaar geleden in mijn vorige woonplaats geprobeerd maar dat rot zwembad was vaker dicht dan open.
Zwemvereniging? Is dat alleen voor mensen die wedstrijden willen zwemmen en daarvoor trainen?

Gezocht een zwembad dat zo suf is om om 8 uur open te gaan voor die ene idioot die lekker rustig baantjes wil trekken.
Waar ik schoolslag en borstcrawl kan afwisselen met rugslag om mijn armen wat rust te gunnen. Die gaan al pijn doen lang voor ik buiten adem ben.
Zwemverenigingen zijn er inderdaad voor mensen die een bepaalde zwemsport willen beoefenen en ook aan wedstrijden mee willen doen. Verder zijn er wel zwembaden die 's ochtends open zijn voor mensen die baantjes willen trekken, maar het is nogal afhankelijk van waar je woont naar welk zwembad je kan gaan.
pi_88296344
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Na 25 meter 20 sec rust is misschien wel erg veel
Jah, helemaal eens. Denk ook meer dat dat bedoelt is voor zeekoeien met overgewicht en een slecht hart ;) . Maar verder kunnen beginners wel kijken waar hun eigen niveau ligt in het schema en vanuit daar verder gaan. Hoewel het voor de mensen die al jaren bij een zwemvereniging zwemmen dit mss wat licht is, of?

[ Bericht 0% gewijzigd door autobinnenbandventieldop op 03-11-2010 21:38:31 ]
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
  Redactie Sport woensdag 3 november 2010 @ 20:37:55 #156
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88301369
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:44 schreef caroline88 het volgende:
Zwemmen? Jee dat is lang geleden. Heb het een paar jaar geleden in mijn vorige woonplaats geprobeerd maar dat rot zwembad was vaker dicht dan open.
Zwemvereniging? Is dat alleen voor mensen die wedstrijden willen zwemmen en daarvoor trainen?

Gezocht een zwembad dat zo suf is om om 8 uur open te gaan voor die ene idioot die lekker rustig baantjes wil trekken.
Waar ik schoolslag en borstcrawl kan afwisselen met rugslag om mijn armen wat rust te gunnen. Die gaan al pijn doen lang voor ik buiten adem ben.
Sommige/meeste verenigingen hebben ook trimzwemmen. Dat is gewoon trainen zonder wedstrijden. Ik weet niet of dat bij jou in de buurt ook zo is? :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_88301520
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:42 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:

[..]

Jah, helemaal eens. Denk ook meer dat dat bedoelt is voor zeekoeien met overgewicht en een slecht hart hebben ;) . Maar verder kunnen beginners wel kijken waar hun eigen niveau ligt in het schema en vanuit daar verder gaan. Hoewel het voor de mensen die al jaren bij een zwemvereniging zwemmen dit mss wat licht is, of?
Bij ons zou het (als je de rustperiodes aanpast qua tijd) een sprintschema kunnen zijn :P
  woensdag 3 november 2010 @ 21:00:58 #158
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88302591
quote:
Op woensdag 3 november 2010 20:37 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Sommige/meeste verenigingen hebben ook trimzwemmen. Dat is gewoon trainen zonder wedstrijden. Ik weet niet of dat bij jou in de buurt ook zo is? :)
Website lijkt aan te geven dat ze nogal gericht zijn op wedstrijden. Maar hebben ook een reddingsbrigade, met de opleidingen. Ga me denk eens in die certificaten verdiepen, was wel niet wat ik zocht maar dat is ook een manier om vage zwemplannen vorm te geven en tegelijk wat andere mensen te leren kennen (in een andere en ook wat nuttigere vorm dan beppen aan de waterkant)
Zwembad ziet er goed uit en heeft ook openingsuren voor early birds. ^O^
  Redactie Sport woensdag 3 november 2010 @ 23:49:51 #159
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88311277
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:40 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bij ons zou het (als je de rustperiodes aanpast qua tijd) een sprintschema kunnen zijn :P
Bij welke vereniging train jij eigenlijk? :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_88314625
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:49 schreef DeLuna het volgende:

[..]



Bij welke vereniging train jij eigenlijk? :P
Ik heb tot en met afgelopen zomervakantie bij ZV Westland getraind.
Daar helaas moeten stoppen vanwege op kamers gaan en hier in Breda hebben ze kuttijden wat betreft de waterpolotrainingen dus nu heb ik een andere sport moeten zoeken. ;(
  Redactie Sport donderdag 4 november 2010 @ 16:45:37 #161
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88331308
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 07:29 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb tot en met afgelopen zomervakantie bij ZV Westland getraind.
Daar helaas moeten stoppen vanwege op kamers gaan en hier in Breda hebben ze kuttijden wat betreft de waterpolotrainingen dus nu heb ik een andere sport moeten zoeken. ;(
Oh, da's wel jammer ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_88372074
Gisteren maar weer eens 1op3 proberen te zwemmen. Moet zeggen dat dat steeds beter gaat en idd ook wel relaxter als 1 op 2, voelt ook eigenlijk wel natuurlijker aan.
iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.
  vrijdag 27 april 2012 @ 08:55:42 #163
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_110850718
Dit topic moet omhoog gekickt worden
Enige topic in SPT over zwemmen gaat over het op tv kijken van profs... :{

Zit momenteel in China voor 3 maanden, nog 2 te gaan. En bij het appartement waar ik zit kan ik gratis en onbeperkt gebruik maken van de sportfaciliteiten.
Zwemmen, lopen, fitnessen, spinning, groepslessen (Yoga, rythmic dinges, etc...). Met andere woorden, geweldig dus *)

Ik probeer in een week 3 keer te zwemmen, direct na het werk het zwembad in, anders begint het iets te "druk" te worden. Druk is voor mij al 2 mensen in een baan van de 5 banen in totaal... :P
Als ik alleen ben kan ik tenministe doorzwemmen, best wel luxe eigenlijk :P

Ben begonnen met 60 baantjes in +/- 40 minuten en nu probeer ik iedere keer een uur te zwemmen, 90 baantjes haal ik dan wel. Grotendeels met schoolslag, ben niet zo goed in crawl. Maar ik probeer mezelf te dwingen om crawl te zwemmen.

Heb gisteren na 20 baantjes schoolslag 3 baantjes crawl gezwommen en op het einde van die 3 zat ik al onder water -O-
Daarna de laatste 10 baantjes heb ik afwisselend schoolslag/crawl gezwommen. Mijn techniek is dus nog niet naar behoren, mijn benen verzuren ook al na een paar baantjes crawl.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:35:18 #164
342418 VKV
Plausibel
pi_111041712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 08:55 schreef ASSpirine het volgende:
Dit topic moet omhoog gekickt worden
Enige topic in SPT over zwemmen gaat over het op tv kijken van profs... :{

Zit momenteel in China voor 3 maanden, nog 2 te gaan. En bij het appartement waar ik zit kan ik gratis en onbeperkt gebruik maken van de sportfaciliteiten.
Zwemmen, lopen, fitnessen, spinning, groepslessen (Yoga, rythmic dinges, etc...). Met andere woorden, geweldig dus *)

Ik probeer in een week 3 keer te zwemmen, direct na het werk het zwembad in, anders begint het iets te "druk" te worden. Druk is voor mij al 2 mensen in een baan van de 5 banen in totaal... :P
Als ik alleen ben kan ik tenministe doorzwemmen, best wel luxe eigenlijk :P

Ben begonnen met 60 baantjes in +/- 40 minuten en nu probeer ik iedere keer een uur te zwemmen, 90 baantjes haal ik dan wel. Grotendeels met schoolslag, ben niet zo goed in crawl. Maar ik probeer mezelf te dwingen om crawl te zwemmen.

Heb gisteren na 20 baantjes schoolslag 3 baantjes crawl gezwommen en op het einde van die 3 zat ik al onder water -O-
Daarna de laatste 10 baantjes heb ik afwisselend schoolslag/crawl gezwommen. Mijn techniek is dus nog niet naar behoren, mijn benen verzuren ook al na een paar baantjes crawl.
Lijkt me best lastig jezelf borstcrawl te leren. Heb het zelf jaren geleden tijdens wedstrijdzwemmen geleerd, tijdens de normale zwemlessen voor de diploma's werd er naar mijn mening maar weinig aandacht aan besteed. Knap dat je 90 banen schoolslag kunt zwemmen in een uur, bij mij slaat de verveling na twee banen al toe :P
pi_111041786
Zelf borstcrawl aanleren is inderdaad lastig en 'riskant': er zijn teveel mensen die het verkeerd doen en dat is zonde van je kracht/energie. Dus wat ik je aan zou raden is om eens te vragen bij een zwemclub of je een paar lessen mee kunt doen, puur om die crawl onder de knie te krijgen.

Ga zelf binnenkort ook weer eens op zoek naar een zwemclub. Mis het wel een beetje, dat zwemmen.
Ja doei.
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:50:40 #166
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_111047785
Ik "kan" wel borstcrawl, maar heb me er nooit zo in verdiept als schoolslag zeg maar. Heb vroeger in een zwemclub gezeten tot mijn 8/9e, kheb dus wel een basis. Maar ik zal er over nadenken om me in een zwemclub in te schrijven. Wil wel vlot kunnen blijven zwemmen zonder mensen te moeten ontwijken. Nu is het echt heerlijk, Bijna een volledige zwembad voor mezelf :)

Bij lopen kan je tenminste nog wat muziek opzetten, maar zwemmen... Helaas...
Gewoon gedachte ergens anders op zetten, dan verveel ik me minder. Maar dan raak ik de tel wel eens kwijt :p
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_115336062
Sinds een paar weken actief in het buitenbad hier. Ik zwem nu zo'n 3 tot 4 keer per week, en merk dat je dan echt snel vooruitgang boekt. Toen ik begon zwom ik nog in zo'n loshangende zwembroek, daarna een strakke speedo gekocht. Dat zwemt echt veel lekkerder. In navolging van de zwemmers op de Olympische Spelen maar een zwembril met spiegelglas gekocht, ziet er strak uit haha.
Grote voordeel van ons buitenbad is ook dat je na de normale openingstijden kunt zwemmen, zodat je maar met een man of 5 bent. Geen last van kwebbelende huisvrouwen hier dus.
pi_115700886
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:50 schreef ASSpirine het volgende:
Ik "kan" wel borstcrawl, maar heb me er nooit zo in verdiept als schoolslag zeg maar. Heb vroeger in een zwemclub gezeten tot mijn 8/9e, kheb dus wel een basis. Maar ik zal er over nadenken om me in een zwemclub in te schrijven. Wil wel vlot kunnen blijven zwemmen zonder mensen te moeten ontwijken. Nu is het echt heerlijk, Bijna een volledige zwembad voor mezelf :)

Bij lopen kan je tenminste nog wat muziek opzetten, maar zwemmen... Helaas...
Gewoon gedachte ergens anders op zetten, dan verveel ik me minder. Maar dan raak ik de tel wel eens kwijt :p
Je hebt tegenwoordig ook waterproof mp3-spelers, speciaal voor in het zwembad. Onder andere deze

En 90 baantjes in een uur doe je goed ^O^
pi_115868219
Hmm zit er ook aan te denken om morgenvroeg eens te gaan zwemmen. Ik ben een echte zwemnoob met waarschijnlijk een waardeloze techniek. Maar om even te ontstressen/wakker worden lijkt het mij wel lekker om morgenochtend eens wat baantjes te trekken.

Nog tips?
(zwem ik niet voor lul als ik om 7.15 ga zwemmen als zwemnoob?) :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_115869290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:30 schreef henkde_j het volgende:
Hmm zit er ook aan te denken om morgenvroeg eens te gaan zwemmen. Ik ben een echte zwemnoob met waarschijnlijk een waardeloze techniek. Maar om even te ontstressen/wakker worden lijkt het mij wel lekker om morgenochtend eens wat baantjes te trekken.

Nog tips?
(zwem ik niet voor lul als ik om 7.15 ga zwemmen als zwemnoob?) :')
De kans is groot dat je tussen de bejaarden belandt, dus nee :D Eet in ieder geval iets van te voren zodat je niet onmeunig uit je giechel geurt :+
pi_115870182
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:56 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

De kans is groot dat je tussen de bejaarden belandt, dus nee :D Eet in ieder geval iets van te voren zodat je niet onmeunig uit je giechel geurt :+
Hmm ik ben niet zo'n ontbijter, maar...
Ach het is een buitenbad , en wellicht dat ik zo ruim baan krijg van die fossielen. :+
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Redactie Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 21:27:40 #172
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_115881950
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:56 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

De kans is groot dat je tussen de bejaarden belandt, dus nee :D Eet in ieder geval iets van te voren zodat je niet onmeunig uit je giechel geurt :+
Pas op he, de meeste bejaarden die daar om 7.15 zwemmen doen dat al jaren en kunnen daarom ook redelijk zwemmen. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_115882274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:27 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Pas op he, de meeste bejaarden die daar om 7.15 zwemmen doen dat al jaren en kunnen daarom ook redelijk zwemmen. :D
Idd, bij ons in het zwembad is een man van 80 die gewoon ELKE ochtend baantjes zwemt, en ik kan hem niet bijhouden hoor :N
pi_115882508
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:27 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Pas op he, de meeste bejaarden die daar om 7.15 zwemmen doen dat al jaren en kunnen daarom ook redelijk zwemmen. :D
Whehe daar ben ik wel bang voor. Van die oude olietankers. :D
Is het trouwens niet te koud om om die tijd te gaan zwemmen in een buitenbad? :P
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_115882825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:39 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Whehe daar ben ik wel bang voor. Van die oude olietankers. :D
Is het trouwens niet te koud om om die tijd te gaan zwemmen in een buitenbad? :P
Nee, dat valt wel mee :) Als je eenmaal door bent en in beweging bent maakt het weinig meer uit of je om 7.15 uur of om 10.15 uur gaat.
pi_115882869
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, dat valt wel mee :) Als je eenmaal door bent en in beweging bent maakt het weinig meer uit of je om 7.15 uur of om 10.15 uur gaat.
Joah watertemperatuur zal weinig veranderen gedurende de dag denk ik :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Redactie Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 21:51:20 #177
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_115883074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:39 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Whehe daar ben ik wel bang voor. Van die oude olietankers. :D
Is het trouwens niet te koud om om die tijd te gaan zwemmen in een buitenbad? :P
Mwa, even doorbijten. :9
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_115883734
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 23:08 schreef autobinnenbandventieldop het volgende:
Nog even een tip voor andere beginners, op youtube zijn veel filmpjes te vinden over zwemtechniek, ben een aantal hiervan zelf ook toe gaan passen en dat merk ik behoorlijk in mijn zwemtempo. Wel de goeie eruit vissen want sommige zijn echt bagger.
Oei, ik zie nu al dat ik een compleet verkeerde armslag heb bij de schoolslag. :')
Dacht altijd dat je met compleet gestrekte armen terug moest bewegen naast je lichaam
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_115897562
Groot succes dit. :')
Het leek wel zwemmen op sterk water met al die ouwe lijken. Soms vroeg ik mij serieus af of ze nog wel in leven waren.
En dat gemiep in het water. Pff 20min kunnen kletsen over jam ;(
Maar desalniettemin lekker gezwommen :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Redactie Sport donderdag 23 augustus 2012 @ 10:17:51 #180
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_115898606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:03 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Oei, ik zie nu al dat ik een compleet verkeerde armslag heb bij de schoolslag. :')
Dacht altijd dat je met compleet gestrekte armen terug moest bewegen naast je lichaam
Dat is wel wat de meesten doen. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_116147998
Over die aantallen baantjes die hier gepost worden. Zijn dat baantjes in 25m bad, of 50m? :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_116150797
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:26 schreef henkde_j het volgende:
Over die aantallen baantjes die hier gepost worden. Zijn dat baantjes in 25m bad, of 50m? :')
25 m bij mij :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:40:08 #183
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_122779056
Even oud topic wakker schudden.
Ik ben dus gisteren begonnen met zwemmen in het nieuwe gerenoveerde zwembad.
50 meter bad met aangename temperatuur.( niet te koud).
Ik ben gestart met 10 x 50 meter in 20 minuten geloof ik

idee is te starten met 1 keer per week.

Weet iemand waar er waterdichte mp3 spelers te koop zijn voor in het zwembad?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_123006166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:40 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Even oud topic wakker schudden.
Ik ben dus gisteren begonnen met zwemmen in het nieuwe gerenoveerde zwembad.
50 meter bad met aangename temperatuur.( niet te koud).
Ik ben gestart met 10 x 50 meter in 20 minuten geloof ik

idee is te starten met 1 keer per week.

Weet iemand waar er waterdichte mp3 spelers te koop zijn voor in het zwembad?
Dat is best snel voor een beginner volgens mij. Weet iemand hoelang het duurt voordat je conditie beter wordt? Ben net een maandje bezig, 2x per week een uur.
  maandag 18 februari 2013 @ 08:22:53 #185
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_123020754
20 minuut zou ook 25 minuut kunnen zijn. Ik ging wel als langzaamst door het bad. :)

Mijn rechter knie maakte ook aan het einde ene kankkend geluid met de schoolslag. Meerdere personen hier ervaring mee?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_123020828
Ik doe over 20 baantjes van 25 meter (schoolslag) ook zo'n 20 minuten. En dan doe ik rustig aan. Als je 50 meter banen zwemt hoef je minder vaak te keren, dus ik denk dat het wel een redelijke tijd voor een beginner is hoor!

En qua conditie ligt het er maar net aan van waar je komt. Of je veel actief bent in het dagelijks leven, of je aan andere sporten doet/hebt gedaan etc. Dus dat is moeilijk te zeggen wanneer je dat kunt merken.

Voor waterdichte MP3-spelers en andere zwemmaterialen kun je o.a. hier terecht.
pi_124025833
Meldt zich! Hoop hier wat tips te kunnen geven en ontvangen, en proberen motivatie te zoeken. :)
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:12:53 #188
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_124054631
Ah nog meer zwemmers hier. Ik heb de afgelopen tijd veel gezwommen. Nu helaas weer wat minder, omdat ik wee een baan gevonden heb. Wat ik zelf merk is dat twee keer per week wel het minimum is om enige progressie te boeken. Bij één keer per week merk ik te weinig vooruitgang. Ik ga dan vaak 45 minuten, wat voor mij een mooie duur is.

Ik zwem zelf altijd lekker door, zonder te veel aan de kant te hangen. Als ik moe ben dan doe ik even een baan schoolslag tussendoor en daarna weer lekker verder met borstcrawl. Een goede zwembril is voor mij een must. Jaren geleden toen ik nog lekker eigenwijs zonder zwembril aan het zwemmen was had in na het zwemmen de hele avond last van extreem rode, prikkende en tranende ogen. Mijn ogen gaan weer tranen als ik er aan terug denk.

Na een flinke zoektocht naar de ideale zwembril ben ik uiteindelijk bij de Zoggs Predator Flex uitgekomen. Ik zwem hier nu al weer zeker twee jaar mee en de zwembril is nog steeds heerlijk comfortabel.

Van de zomer wil ik weer proberen om meer buiten te gaan zwemmen, maar de stap voor mij is altijd wat groter om ergens buiten een plekje op te zoeken dan om gewoon naar het zwembad te gaan. Iemand nog tips voor buiten?
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:23:23 #189
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_124054947
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:12 schreef dragonrider het volgende:
Iemand nog tips voor buiten?
Als je buiten gaat zwemmen, en dan vooral wanneer het niet heel warm is (< 20 graden), zwaai goed in. Doe een programmaatje van 5 - 10 minuten, armen zwaaien, benen zwaaien, wat rekken en strekken, springen/rennen op de plaats, en begin niet volle bak. Verkleint de kans op kramp en snel vermoeide spieren behoorlijk, gezien de temperatuur van het water en vooral de lucht behoorlijk lager is dan binnen. Voor je longen is het fantastisch buiten, veel meer lucht voor je gevoel. :Y
  Redactie Sport donderdag 14 maart 2013 @ 17:24:59 #190
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_124055020


Ik zwem altijd met deze. No way dat ik ooit weer een andere neem. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_124303225
Gisteren 1900 meter in 3 kwartier. Volgende week ga ik voor de 2 km. Uiteraard afwisselende slagen en voldoende rust genomen :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2013 18:53:43 ]
pi_124511344
Ik ga binnenkort ook even kijken of baantjestrekken wat is en wat voor volk er doordeweeks nou komt meer mensen die in het Zuiderpark gaan?

Even kijken of ik het niet verleerd ben en ik wil graag blijven sporten nu ik helemaal gestopt ben met sporten terwijl ik normaal 5x per week trainde en een match speelde.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:41:11 #193
399224 verskure
Koffieleut & chloorgek
pi_124522680
Als ik advies mag geven wat betreft zwembrillen: als je met de vrije slag een goede hoofdhouding wil hanteren, probeer dan eens een Arena X-Vision bril. In het begin (echt) even wennen, maar je ziet veel meer en je kunt schuin naar voren blijven kijken terwijl je je hoofd goed kan houden.
  zondag 31 maart 2013 @ 16:24:04 #194
11102 knep
Mountainfreak
pi_124722242
Leuk, een zwem-topic :)
Ikzelf zwem 1x per week tussen de 45 en 60 minuten baantjes met een tempo van +- 100 baantjes per uur. Wel met schoolslag omdat ik borstcrawl niet goed beheers :@.
pi_130242201
Even schoppen! Zijn er nog zwemmers actief? Ik ga vanaf september zwemmen als het goed is en ik heb behalve de nodige basisschoolervaring niet heel veel met zwemmen gedaan. Heeft iemand nog goede filmpjes wat betreft technieken van de verschillende slagen of andere tips?
pi_130245124
Ga je zelf zwemmen of bij een vereniging? Als je zelf gaat zwemmen zou ik kijken of je toch een paar keer bij een vereniging mee kunt zwemmen zodat een instructeur naar je techniek kan kijken en je tips kan geven. Hier mag je 4 keer met de vereniging meezwemmen voordat je lid moet worden.
pi_130256313
Ik ga zelf zwemmen ja. Misschien dat ik een paar trimlesjes meepik dan, dat is denk ik wel slim :)
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2013 @ 09:01:29 #198
274204 crew  Mexicanobakker
pi_130769493
Ik hoor dat ze vanaf nu kinderen eerst de borstcrawl gaan leren ipv de schoolslag?

Iemand een bron die dit bevestigt?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_130770348
Waar heb je dat gehoord dan? Lijkt mij wel vreemd.
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2013 @ 09:53:13 #200
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_130770365
Van de KNZB geloof ik, maar ik zie het zelf ook nergens.

Maar in principe maakt het allemaal niet uit waar je begint, drijven is de basis voor alle slagen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_131052603
Ik ben zelf 26, 178 en weeg 68kg. Heb alleen nog nooit gesport en merk dat wanneer ik een trap neem van een paar verdiepingen al diep adem moet halen. Nu ben ik sinds kort gaan zwemmen, alleen mijn hartslag gaat al richting de 180 slagen per minuut bij 4 baantjes.

Heeft iemand nog tips en adviezen wat ik het beste kan doen. Na die 4 baantjes echt een paar minuten nodig om bij te komen, daarna trek ik weer een paar baantjes.

Ik wil dus mijn conditie/uithoudingsvermogen/hartslag verbeteren door te gaan zwemmen. Alleen wordt helemaal moe na 4 baantjes.

edit: Spelfouten

[ Bericht 1% gewijzigd door cb2013 op 11-09-2013 10:48:23 ]
pi_131052636
Niet als een malle gaan 'borstcrawlen', maar eerst meters maken met rustige schoolslag (hoofd boven water), daarna wat snellere/wedstrijdschoolslag (hoofd in water bij uitdrijven) en daarna rustig gaan werken aan je crawltechniek.

Dus begin eerst eens een paar weken met 1000m (= 40 baantjes) gewoon schoolslag.
Ja doei.
pi_131052809
Rustig beginnen.

Ik zwem sinds kort ook weer, ben na 4 baantjes ook kapot en dan gaat het ineens beter. het is net als bij wandelen: het begin is het zwaarst :D Al ben ik met zwemmen twee keer zo traag als vroeger :')
Tap tap tap
pi_131052816
God de 40 baantjes haal ik niet eens in drie kwartier :D
Tap tap tap
pi_131060276
Ik merk ook dat ik het zwemmen verleerd ben. Soms gaat mn mond onder water. En dat hoort denk ik niet bij de schoolslag.
pi_131060307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:23 schreef cb2013 het volgende:
Ik merk ook dat ik het zwemmen verleerd ben. Soms gaat mn mond onder water. En dat hoort denk ik niet bij de schoolslag.
Hoofd onder water wel, toch? Dan ga je een stuk sneller. Je moet alleen je ademhaling goed timen ;)
Tap tap tap
pi_131060809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:23 schreef cb2013 het volgende:
Ik merk ook dat ik het zwemmen verleerd ben. Soms gaat mn mond onder water. En dat hoort denk ik niet bij de schoolslag.
Dat kan prima, ligt maar net aan je slag :) Ik vind 't altijd wel prettig, uitblazen onder water, ook met rustig zwemmen en verder hoofd gewoon boven water. Kijk anders of er wat trimzwemgroepen zijn in de buurt waar je aan kan haken?
Ja doei.
pi_131085278
Wist niet dat trimzwemmen bestond . Ga gelijk uitzoeken waar ik dat kan doen :)
pi_131349904
Kent iemand een website met trainingschema's? Ik kan zo gauw geen fatsoenlijke vinden. Het gaat om schema's waarbij alle slagen aan bod komen en de gezwommen afstand ca. 2500 meter (voor een uurtje zwemmen dus)
  Redactie Sport donderdag 19 september 2013 @ 15:50:03 #210
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131350446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:35 schreef HPLC het volgende:
Kent iemand een website met trainingschema's? Ik kan zo gauw geen fatsoenlijke vinden. Het gaat om schema's waarbij alle slagen aan bod komen en de gezwommen afstand ca. 2500 meter (voor een uurtje zwemmen dus)
Meh, heb er zat liggen maar niet voor een uurtje en 2500m. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_131350497
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:50 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Meh, heb er zat liggen maar niet voor een uurtje en 2500m. :)
Ja, ik kan wel wat verzinnen, maar ik denk niet dat dat gewaardeerd gaat worden :P
  Redactie Sport donderdag 19 september 2013 @ 15:52:06 #212
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131350519
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:51 schreef HPLC het volgende:

[..]

Ja, ik kan wel wat verzinnen, maar ik denk niet dat dat gewaardeerd gaat worden :P
Je geeft training?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_131350544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:52 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Je geeft training?
Nee trainer is een paar weekjes weg, ik zou wat schema's maken.
  Redactie Sport donderdag 19 september 2013 @ 15:53:19 #214
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131350569
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:52 schreef HPLC het volgende:

[..]

Nee trainer is een paar weekjes weg, ik zou wat schema's maken.
Wat voor groep is het?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_131350644
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:53 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wat voor groep is het?
Recreanten. Dus geen wedstrijdzwemmers, maar wel een groep die van alles kan (maar dan op een laag niveau)
  Redactie Sport donderdag 19 september 2013 @ 16:07:30 #216
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131350985
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:55 schreef HPLC het volgende:

[..]

Recreanten. Dus geen wedstrijdzwemmers, maar wel een groep die van alles kan (maar dan op een laag niveau)
quote:
- Inzwemmen (15-20min)
2 x 100m slag naar keuze
4 x 50m afwisselen Armen en Benen
2 x 100m wisselslag
4 x 50m borstcrawl
200m slag naar keuze

Rust: 20 seconden

- Kern 1 (15-20min)
4 x 25m rugcrawl benen
4 x 50m rugcrawl

4 x 25m schoolslag benen
4 x 50m schoolslag

4 x 25m borstcrawl benen
4 x 50m borstcrawl

Rust 15 seconden

- Kern 2 (15-20 min)
200m slag naar keuze
100m slag naar keuze
50m slag naar keuze
100m slag naar keuze
200m slag naar keuze

Bonus: 2 x 100m wisselslag

- Uitzwemmen: 100m slag naar keuze.
Ik heb geen idee wat het niveau precies is, maar ik hoop dat je er wat mee kan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_131352376
Zwemmen! *O* Man, ik wist niet dat ik het na 10 jaar nog zou kunnen, behalve dat de kracht en conditie compleet uit mijn armen is gegaan... Mooie sport!

En nu weer volop in training.

Zelf vind ik het echt super fijn om bij een club/groep/whatever te zwemmen waar een "trainer" op de kant staat en iemand schema's voor je verzint.
pi_131359613
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:07 schreef DeLuna het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen idee wat het niveau precies is, maar ik hoop dat je er wat mee kan.
Ik was er al vandoor, was goed gelukt. Dat stukje inzwemmen ziet er wel uit om volgende week te gaan proberen. Bedankt in ieder geval ;)
pi_131361465
God, ik ga te hard blijkbaar. Mijn knieën zijn het er niet mee eens :'( . Ik zwem nu 750 meter in 24:20, niet superhard, maar wel al sneller dan 1,5 week geleden. Nu maar even rustig aan doen komende weken om mijn knieën rustig wat kracht op te laten bouwen, anders ben ik binnenkort weer geblesseerd.
pi_131362034
quote:
17s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:52 schreef Snuitebolletje het volgende:
Zwemmen! *O* Man, ik wist niet dat ik het na 10 jaar nog zou kunnen, behalve dat de kracht en conditie compleet uit mijn armen is gegaan... Mooie sport!

En nu weer volop in training.

Zelf vind ik het echt super fijn om bij een club/groep/whatever te zwemmen waar een "trainer" op de kant staat en iemand schema's voor je verzint.
Ja dat heb ik ook. Zelf verzinnen lukt wel, maar niet ter plekke :P
pi_131415043
Ben een paar keer gaan zwemmen om eens te oefenen voor een mogelijke triathlon. Dat zwemmen valt zo tegen zeg. Heel veel gekenen naar oefeningen en techniekinstructievideos maar het blijft een worsteling tegen het water. Probeer ook altijd te snel te gaan en met teveel benen. En dat terwijl ik mijn lichaam mee heb.
pi_137208020
Zo, dit topic is al een paar keer omhoog geschopt. Bij deze doe ik dat ook maar.
Vandaag begonnen, met het voornemen om dat 1x per week te gaan doen. Naast hardlopen.
Begonnen met een half uurtje en wil het gaan uitbouwen naar een uur denk ik.
Ik beheers alleen de schoolslag (dat wil zeggen... ik kom vooruit. Maar snel gaat het niet. 50 seconden per baantje van 25 meter.) Ik snap nog niet hoe ik sneller zou kunnen zwemmen. Blijkbaar ook niet helemaal ontspannen gedaan. Mijn hand voelt alsof ie elk moment in de kramp kan schieten. En mijn voet ook. Ik heb nog veel te leren. Het verkrampte gevoel houdt nu al een paar uur aan :')

[ Bericht 10% gewijzigd door pietkanarie op 27-02-2014 23:48:33 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137318845
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:42 schreef pietkanarie het volgende:
Zo, dit topic is al een paar keer omhoog geschopt. Bij deze doe ik dat ook maar.
Vandaag begonnen, met het voornemen om dat 1x per week te gaan doen. Naast hardlopen.
Begonnen met een half uurtje en wil het gaan uitbouwen naar een uur denk ik.
Ik beheers alleen de schoolslag (dat wil zeggen... ik kom vooruit. Maar snel gaat het niet. 50 seconden per baantje van 25 meter.) Ik snap nog niet hoe ik sneller zou kunnen zwemmen. Blijkbaar ook niet helemaal ontspannen gedaan. Mijn hand voelt alsof ie elk moment in de kramp kan schieten. En mijn voet ook. Ik heb nog veel te leren. Het verkrampte gevoel houdt nu al een paar uur aan :')
Wil je echt (snel) progressie boeken dan zou je als recreant met trainer moeten zwemmen. Die kan je dan corrigeren en andere slagen aanleren.
pi_137409851
Ik heb laatst een keer meegedaan met een Zwem4daagse. Vond dit wel een leuke manier om mezelf uit te dagen.
pi_137412182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:04 schreef Wouter.G het volgende:
Ik heb laatst een keer meegedaan met een Zwem4daagse. Vond dit wel een leuke manier om mezelf uit te dagen.
Hoeveel meter moest je zwemmen dan?
Ik heb ook een keer aan de zwemvierdaagse van het plaatselijke zwembad meegedaan maar dat was niet echt een uitdaging. Was 500 meter per keer en het was zo druk dat je niet echt tempo kon maken.
pi_137474327
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:35 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoeveel meter moest je zwemmen dan?
Ik heb ook een keer aan de zwemvierdaagse van het plaatselijke zwembad meegedaan maar dat was niet echt een uitdaging. Was 500 meter per keer en het was zo druk dat je niet echt tempo kon maken.
Ik zwom ook de 500 meter, maar had toen nog helemaal geen zwemervaring. Dus ik had het er nog zwaar genoeg mee. Het was inderdaad wel druk, maar zeker ook gezellig.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:32:53 #227
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_137630754
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:22 schreef HPLC het volgende:

[..]

Wil je echt (snel) progressie boeken dan zou je als recreant met trainer moeten zwemmen. Die kan je dan corrigeren en andere slagen aanleren.
Late reactie :o maar... daar heb ik ook wel even nagedacht. Het is niet zo dat ik echt een goede zwemmer wil worden. Ik wil het zwemmen gebruiken om weer wat meer in beweging te komen, nadat ik een hele tijd niet heb kunnen sporten. En het is minder belastend dan hardlopen, wat ik naast het zwemmen nog 2x per week doe. Maar mezelf kennende ga ik me op een gegeven moment irriteren aan mijn tempo, als ik conditioneel harder kan dan technisch. En het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik steeds zo verkrampt zou zijn.

Maar... gisteren ging het al beter. Deed nu 37 a 40 seconden over een baantje (scheelt ook dat het rustiger was) en geen verkramping.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:11:29 #228
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_137632807
Ik heb ook nog heel veel te doen aan mijn techniek blijkt vanavond weer.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 8 april 2014 @ 11:04:15 #229
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_138643018
Ik zwem al een paar jaar sporadisch, dan weer een keer in de week, dan weer twee keer en dan weer maanden niet. Maar nu combineer ik sport met een live instructeur (zumba, body workout, pilates) met baantjes trekken. En af en toe aquafit (klinkt minder gay dan het is)

Ik doe nu telkens sets van 200 meter. 50 meter schoolslag, 50 rugzwemmen, 50 borstcrawl en 50 rugcrawl, 30 sec pauze. En dat dan 5-7x maar ik wil eigenlijk wel de 7x aanhouden (1500 meter).
:')
pi_138933716
Ik ben maandag ook voor het eerst begonnen met baantjes zwemmen. Het beviel me erg goed en zo net voor de zomer kom ik toch heerlijk in vorm.

Alleen, hoe houden jullie bij hoeveel baantjes je zwemt? De eerste 10-15 kan ik nog wel bij houden, maar daarna raak ik de tel wel helemaal kwijt haha.
  woensdag 16 april 2014 @ 11:57:04 #231
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_138937380

Zo doe ik het.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_138937459
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:29 schreef Jochie1900 het volgende:
Ik ben maandag ook voor het eerst begonnen met baantjes zwemmen. Het beviel me erg goed en zo net voor de zomer kom ik toch heerlijk in vorm.

Alleen, hoe houden jullie bij hoeveel baantjes je zwemt? De eerste 10-15 kan ik nog wel bij houden, maar daarna raak ik de tel wel helemaal kwijt haha.
Als je in een rustig bad zwemt in een eigen baan kun je wat stokjes meenemen voor tientallen :) dus als je 50 baantjes wilt zwemmen neem je 5 stokjes (satéprikkers ofzo) mee die je op de kant legt, en elke 10 schuif je er een op naar rechts :) :P
Ja doei.
  woensdag 16 april 2014 @ 12:15:06 #233
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_138937998
Of rubber bandjes om je arm. Of het alfabet zwemmen ipv tellen .
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 16 april 2014 @ 12:18:18 #234
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_138938090
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:29 schreef Jochie1900 het volgende:
Ik ben maandag ook voor het eerst begonnen met baantjes zwemmen. Het beviel me erg goed en zo net voor de zomer kom ik toch heerlijk in vorm.

Alleen, hoe houden jullie bij hoeveel baantjes je zwemt? De eerste 10-15 kan ik nog wel bij houden, maar daarna raak ik de tel wel helemaal kwijt haha.
In etappes van 200-400 meters (of 4 of 8 baantjes, hangt er vanaf hoe lang je bad is) en dan een pauze van 30 sec ofzo. Tel de etappes.
:')
pi_138939209
Bedankt voor de tips!
  woensdag 16 april 2014 @ 15:57:04 #236
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_138945147
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:53 schreef Jochie1900 het volgende:
Bedankt voor de tips!
In mijn hoofd zeg ik dan, ROUND 2!!! ROUUUUND3!! etc. :')
:')
pi_138949563
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:29 schreef Jochie1900 het volgende:
Ik ben maandag ook voor het eerst begonnen met baantjes zwemmen. Het beviel me erg goed en zo net voor de zomer kom ik toch heerlijk in vorm.

Alleen, hoe houden jullie bij hoeveel baantjes je zwemt? De eerste 10-15 kan ik nog wel bij houden, maar daarna raak ik de tel wel helemaal kwijt haha.
Bij mij hangt er een schema, dus ik hoef alleen maar op te tellen en eventueel wat wijzigingen toe te passen op het moment dat ik van het schema afwijk :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2014 18:17:50 ]
pi_138949610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

In mijn hoofd zeg ik dan, ROUND 2!!! ROUUUUND3!! etc. :')
Ik ben altijd met breuken bezig :') Op het moment dat ik 400 vrije slag zwem, denk ik na 1 baan dat ik 1/16de deel heb gehad :') :P
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:15:00 #239
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_139041284
Goh, ik wist niet dat je van zwemmen ook zere knieën kan krijgen. Gebrekkig lijf ook :') Trekt vast gauw weer weg. Of is 30 baantjes iets te fanatiek voor een beginner (4e keer dat ik ging zwemmen)? Is vrij normaal toch volgens mij?
Tellen doe ik gewoon paar baantje. Ik heb het baantje waar ik op dat moment mee bezig ben, de hele tijd in mijn hoofd. Als ik het anders doe raak ik in de war.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_144127164
Seizoen weer begonnen. ^O^

Ik blijf het altijd raar vinden dat je na de eerste training zo'n last van je armen krijgt :') Ik had maar 5 weken niet gezwommen
  woensdag 3 september 2014 @ 09:40:59 #241
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144127221
Ik wil ook beginnen met zwemmen _O_ Maar dan wel serieus voor de conditie uiteraard.

Wellicht dat ik mijn overbuurman eens aanschiet om me te helpen met de borstcrawl, die doet triatlons dus die kan denk ik wel redelijk zwemmen :+ :s)
pi_144127849
Ik zwem al zo'n twee jaar lang baantjes, gemiddeld 1000m schoolslag per keer, 1 of 2 keer per week...

Ik blijf de borstcrawl een ramp vinden qua ademhalingstechniek :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:38:39 #243
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_144236871
Het afgelopen jaar heb ik fanatiek aan Yoga gedaan, maar nu is mijn abonnement afgelopen en gaat mijn docent zijn droom achterna en de wereld rond reizen. De school gaat op in een grotere organisatie en ik denk dat ik het dan helemaal niet zo leuk meer vind... Ik was dus al langer naar iets anders op zoek.

Afgelopen zondag ben ik met een paar jachttrainingsmaatjes naar de hondenplons in Made geweest. Laatste dag van het buitenseizoen en dan hup... Met je hond het zwembad in (sommigen dan, het meerendeel van de baasjes was aan het pootjebaden).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben ruim drie uur lang gezwommen, gedoken en dummy's geapporteerd (Lara dan) en na jarenlang niet zo fanatiek gezwommen te hebben, was het me toch heel goed bevallen. Met zowat de hele klas zaten we iedere woensdagmiddag in de Efteling, en toen die gewoon nog een wintersluiting had, lagen we dan de hele middag in het zwembad... En vaak lagen we 's zomers ook nog in het zwembad van de Efteling. Gisteren met Lara in zee gezwommen in Hoek van Holland en toen begon het helemaal te kriebelen.

Vanochtend de zwemvereniging in de buurt gemaild of ik na mijn vacantie eens langs kan komen voor het trimzwemmen en als dat bevalt kan ik iedere woensdagavond het zwembad in plonsen. Maar eerst op vacantie, maandag of dinsdag vertrekken we, homd en badpak gaan natuurlijk mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 06-09-2014 13:46:18 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_144238767
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:29 schreef Jochie1900 het volgende:
Ik ben maandag ook voor het eerst begonnen met baantjes zwemmen. Het beviel me erg goed en zo net voor de zomer kom ik toch heerlijk in vorm.

Alleen, hoe houden jullie bij hoeveel baantjes je zwemt? De eerste 10-15 kan ik nog wel bij houden, maar daarna raak ik de tel wel helemaal kwijt haha.
Ik reken gewoon per tiental. Dus 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-1-2-3-4-5-6-7-8-9-20 etc.
Maar ben al weer veel te lang niet wezen zwemmen, want heb weer een sportschoolabo.
Maar heb nog 3 strippen op mijn kaart, dus die moet ik nog wel ff opmaken binnenkort.
pi_144238856
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:38 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Het afgelopen jaar heb ik fanatiek aan Yoga gedaan, maar nu is mijn abonnement afgelopen en gaat mijn docent zijn droom achterna en de wereld rond reizen. De school gaat op in een grotere organisatie en ik denk dat ik het dan helemaal niet zo leuk meer vind... Ik was dus al langer naar iets anders op zoek.

Afgelopen zondag ben ik met een paar jachttrainingsmaatjes naar de hondenplons in Made geweest. Laatste dag van het buitenseizoen en dan hup... Met je hond het zwembad in (sommigen dan, het meerendeel van de baasjes was aan het pootjebaden).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben ruim drie uur lang gezwommen, gedoken en dummy's geapporteerd (Lara dan) en na jarenlang niet zo fanatiek gezwommen te hebben, was het me toch heel goed bevallen. Met zowat de hele klas zaten we iedere woensdagmiddag in de Efteling, en toen die gewoon nog een wintersluiting had, lagen we dan de hele middag in het zwembad... En vaak lagen we 's zomers ook nog in het zwembad van de Efteling. Gisteren met Lara in zee gezwommen in Hoek van Holland en toen begon het helemaal te kriebelen.

Vanochtend de zwemvereniging in de buurt gemaild of ik na mijn vacantie eens langs kan komen voor het trimzwemmen en als dat bevalt kan ik iedere woensdagavond het zwembad in plonsen. Maar eerst op vacantie, maandag of dinsdag vertrekken we, homd en badpak gaan natuurlijk mee.
Haha leuke actiefoto's! :D
En ik heb er ook wel eens over nagedacht om hier naar trimzwemmen te gaan. Had toen ook wel gemaild voor een proefles. Maar nog nooit gedaan :')
Ik ben benieuwd of je het wat vindt. Hou ons op de hoogte?
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:34:21 #246
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_144251125
Thanx! We noemen haar ook wel onze zeehond... Geen enkel plasje is veilig voor haar liefde voor water.

Ik hou jullie op de hoogte hier.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_144310737
ranomikromo twitterde op maandag 08-09-2014 om 14:04:15 Ben verdrietig, Pieter en ik hebben besloten uit elkaar te gaan. We hebben een bijzondere onderlinge band, die is gelukkig blijvend. reageer retweet
pi_144310771
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 14:05 schreef Evertjan het volgende:
ranomikromo twitterde op maandag 08-09-2014 om 14:04:15 Ben verdrietig, Pieter en ik hebben besloten uit elkaar te gaan. We hebben een bijzondere onderlinge band, die is gelukkig blijvend. reageer retweet
Ik heb weer hoop. Is ook niet lang geweest toch?
pi_144318984
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:06 schreef HPLC het volgende:

[..]

Ik heb weer hoop. Is ook niet lang geweest toch?
was voor het Nederlandse zwemmen natuurlijk wel beter geweest als die 2 samen 5 kinderen zouden hebben gekregen
pi_151367595
Nog zwemmers actief? Ik heb vandaag een zwembril gekocht dus wil er eens mee beginnen. Doe ook gemiddeld 3x fitness per week maar dat hardlopen ben ik klaar mee, dus zwemmen als alternatief voor cardio.

200m van mijn werk is een zwembad, dus ultiem doel is 2x per week sochtends daar 45min zwemmen.

Schoolslag gaat me goed af, borstcrawl moeizamer (snel kapot) maar met brilletje zwemmen kan wellicht wat verbeteren.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_151555662
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:20 schreef danos het volgende:
Nog zwemmers actief? Ik heb vandaag een zwembril gekocht dus wil er eens mee beginnen. Doe ook gemiddeld 3x fitness per week maar dat hardlopen ben ik klaar mee, dus zwemmen als alternatief voor cardio.

200m van mijn werk is een zwembad, dus ultiem doel is 2x per week sochtends daar 45min zwemmen.

Schoolslag gaat me goed af, borstcrawl moeizamer (snel kapot) maar met brilletje zwemmen kan wellicht wat verbeteren.
Het is in het begin vermoeiend, maar de slag is zoveel effectiever dan schoolslag.
pi_151555667
Niet echt een actief topic dit :T
pi_151578200
Denk hier zelf ook weleens aan, maar hoe leer jezelf nou goed zwemmen?
pi_151674367
TVP
People assume too much.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:42:41 #255
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_151675543
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 14:54 schreef Adrie072 het volgende:
Denk hier zelf ook weleens aan, maar hoe leer jezelf nou goed zwemmen?
Ligt er denk ik een beetje aan of je al een basis hebt. Als je al een beetje borstcrawl kan dan zou youtube wel een goede bron kunnen zijn om de techniek te verfijnen. Zo niet dan zijn lessen toch wel de enige optie ben ik bang. En koop in ieder geval een zwembril. Bij bijna alle slagen komt je hoofd onder water. En kan je ook nog is de techniek een beetje afkijken bij de andere zwemmers.
pi_151681851
Ik ga binnenkort met zwemmen beginnen, ik train met gewichten 5x per week en wil dus ook cardio doen maar met hardlopen heb ik na een goede hardloop sessie weken last van mijn enkels dus wil ik iets minder belastend doen, zwemmen dus.

Hebben jullie tips voor mij? schoolslag of borstcrawl? brilletje nodig? en is ¤92,00 voor 4 maanden een goede deal? als ik 3-4x per week ga betaal ik ong ¤1,50 per keer.
hhhhh
pi_151681908
Voor beide slagen geldt hetzelfde: zorg dat je techniek goed is. Een haflslachtige schoolslag is net zo slecht als een halfslachtige borstcrawl. Kijk desnoods of er in je zwembad een trimgroep is waar je op z'n minst een paar keer mee kunt trainen om te werken aan je techniek/deze te laten controleren door iemand die er verstand van heeft zodat je ook echt effectief kunt trainen....

Ik zie in 't zwembad altijd zoveel potentie verloren gaan door gebrek aan techniek -O-
Ja doei.
pi_152800017
Ik heb vandaag een zwempak gekocht en ik ga morgen naar de zwembad om een 6-ritten kaartje te halen. Ik ben benieuwd! Ik heb namelijk tot mijn 13ste gezwommen en ik vond dat altijd leuk om te doen.

Ik wil ook na de zomer aan conditie zwemmen doen. Iemand hier die aan conditie zwemmen doet?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:50:34 #259
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_163964863
Kick! Afgelopen donderdag heb ik voor het eerst sinds ruim tien jaar in een zwembad gelegen. Ik was van plan om minimaal een half uur te gaan, maar uiteindelijk 45 minuten geweest met maar 2 keer een halve minuut rusten. De dag erna was ik overigens kapot, de vermoeidheid zat in heel mijn lijf.
Het was heerlijk rustig. Als ik dit topic lees heb ik wel een overtreding gemaakt door vrij rechts te gaan zwemmen. Naast mij ging een heel snel meisje, aan de andere kant was een jongen die ook sneller was dan ik.
Ik ga eerst proberen twee of drie keer per week het drie kwartier vol te houden, daarna wil ik pas banen gaan tellen.
  zondag 24 juli 2016 @ 19:33:07 #260
416020 K44S
The bearded man
pi_163981955
Ondanks dat zwemmen mij net zo saai lijkt als hardlopen, ga ik het binnenkort, net als velen hier, maar gewoon eens proberen :).
Ik denk aan een 10 banen kaart.... die zwem ik er dan sowieso uit. Bevalt het? Gaan we door.
Met mijn lange lichaam is het ook wel verstandig :@
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164034816
Ik zwem twee of drie keer per jaar misschien. _O- Maar dan wel in het zwembad in Sassenheim of Noordwijk in verband met dat ik niet wil dat bekenden mij zien. :')
Meestal zwem ik 10 baantjes schoolslag en dat is het.

Sassenheim heeft een iets minder diep bad en nog de ouderwetse chloorsysteem dacht ik. Noordwijk is echt veel mooier maar wel iets duurder. :D
pi_164034857
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:33 schreef K44S het volgende:
Ondanks dat zwemmen mij net zo saai lijkt als hardlopen, ga ik het binnenkort, net als velen hier, maar gewoon eens proberen :).
Ik denk aan een 10 banen kaart.... die zwem ik er dan sowieso uit. Bevalt het? Gaan we door.
Met mijn lange lichaam is het ook wel verstandig :@
Ik zou eerst eens gaan kijken naar of het zwembad je bevalt.

De Fluit in Leidschendam vind ik zelf bijvoorbeeld helemaal niets. :') Geen leuk personeel naar mijn mening, en het is ook het enige zwembad dat ik ken dat bijna altijd nagenoeg leeg is. _O- De enige keer dat ik er was, was wel voor de opening van het nieuwe bad.

Oostelijk Zwembad in Rotterdam vind ik zelf prachtig maar daar is het altijd zó druk dus daar kom ik niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 22:55:29 ]
pi_164036125
Hier hebben ze de tijden verruimd, ik ben er alleen nog niet achter wat de rustigste tijd is. Het blijft grijze duiven ontwijken. Kan er wel een spelletje van maken.
Tap tap tap
  woensdag 27 juli 2016 @ 08:50:45 #264
416020 K44S
The bearded man
pi_164039187
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:55 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens gaan kijken naar of het zwembad je bevalt.

De Fluit in Leidschendam vind ik zelf bijvoorbeeld helemaal niets. :') Geen leuk personeel naar mijn mening, en het is ook het enige zwembad dat ik ken dat bijna altijd nagenoeg leeg is. _O- De enige keer dat ik er was, was wel voor de opening van het nieuwe bad.

Oostelijk Zwembad in Rotterdam vind ik zelf prachtig maar daar is het altijd zó druk dus daar kom ik niet meer.
Mwah, bij mij in de buurt heb ik op 5 minuten fietsafstand een standaard zwembad (puur diep en ondiep bad... verder niets) en heb ik de keuzen tot een luxe buitenzwembad.

Ik vind het alleen te laat voor een abonnement voor beide.
EN ik weet niet of ik het leuk ga vinden/ volhouden.
Tenslotte doe ik het puur voor m'n rug en om meer energie van te krijgen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zondag 31 juli 2016 @ 12:18:33 #265
228086 DappereDodo77
Always ahead
pi_164127426
Bleh, vakantieperiode :{

Nergens in de buurt meer een zwembad te vinden waar je banen kunt zwemmen in het weekend.
pi_164130393
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 12:18 schreef DappereDodo77 het volgende:
Bleh, vakantieperiode :{

Nergens in de buurt meer een zwembad te vinden waar je banen kunt zwemmen in het weekend.
Kinderfeestjes. _O-
Verbouwingen. :'(
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 18:02:37 #267
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_164248442
Vanochtend baantjes getrokken nadat ik kwark had gegeten. Dat was niet zo'n goed idee.
Ik zal blij zijn als de vakantieperiode over is, ik ben alleen maar mensen aan het ontwijken tijdens het zwemmen.
pi_164533433
Kan je eigenlijk ook zwemmen in een zwembad in een hotel, Welness, David Lloyd etc?

Ik wil weer eens gaan zwemmen, maar bijna elk zwembad is verpest door tuig of bijna nooit open. :r

Oja, ik zou wel in een bad van minstens 2m diep willen zwemmen.
pi_164539038
Yes, Sassenheim nu ook over op moderne chloorsystemen. :) http://stiwa.nl/zwembad-wasbeek-stapt-op-zoutelektrolyse/

En tijdens daluren nog korting ook. (20 cent _O- )

Dag Binnenzee in Noordwijk, je bent me het geld nu niet meer waard. :P
pi_164551796
In Leiden in de openlucht is het 's ochtends ideaal. Wel een 50 meterbad, is moeilijk te vergelijken met tijden in een 25 meterbad.
I wander in my time...
pi_164555169
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:32 schreef TheTraveler het volgende:
In Leiden in de openlucht is het 's ochtends ideaal. Wel een 50 meterbad, is moeilijk te vergelijken met tijden in een 25 meterbad.
Vlietland toch? (In ieder geval tegenover Vlietland College) die is of gaat dicht geloof ik omdat er een fusie os met het 5 meibad en er een nieuw zwembad komt in Leiden-Zuid. :)
pi_173577591
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:03 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Vlietland toch? (In ieder geval tegenover Vlietland College) die is of gaat dicht geloof ik omdat er een fusie os met het 5 meibad en er een nieuw zwembad komt in Leiden-Zuid. :)
Vijf meibad is gewoon nog open toch? Ik ga deze week daar mee beginnen ;)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:17:36 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182603891
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 23:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jullie zwemmen zelf toch ook, niet? Ik heb even een vraagje. Ik heb vroeger redelijk wat gezwommen maar dat is aardig weggezakt. Dus ik ben pas met les in borstcrawl begonnen. Het valt me op dat de slag heel anders is dan ik het ooit heb geleerd. Zo moet je je armen veel meer langs je lichaam houden en is er geen s-beweging meer onder water. Herkennen jullie dit?
En is er ergens een youtube-video van de juiste, moderne techniek?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:26:48 #274
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182612900
Dus ik ben benieuwd of hier serieuze borstcrawl-zwemmers zitten. Het schijnt dat de oude techniek (dus met de armen verder opzij van het lichaam tijdens de armslag) slecht is voor blessures. Herkennen jullie dit?

(Vandaag weer zelf gezwommen en ik zie allemaal mensen (ook de hele serieuze banentrekkers) die volgens mijn zwemleraar een hele verkeerde techniek hebben........ )
!!! Go 49-ers !!!
  Redactie Sport vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:39:16 #275
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182614404
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dus ik ben benieuwd of hier serieuze borstcrawl-zwemmers zitten. Het schijnt dat de oude techniek (dus met de armen verder opzij van het lichaam tijdens de armslag) slecht is voor blessures. Herkennen jullie dit?

(Vandaag weer zelf gezwommen en ik zie allemaal mensen (ook de hele serieuze banentrekkers) die volgens mijn zwemleraar een hele verkeerde techniek hebben........ )
Naar mijn weten moet je vanaf de trekfase je elleboog hoog in het water houden tot aan de afduw. Vroeger hadden ze het inderdaad over de S bocht maar die heb ik de laatste jaren niet meer voorbij horen komen. Of dat slechter is voor blessures, geen idee, ik heb nog nooit een blessure gehad. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:39:27 #276
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182617377
Thanks :) Wat ik te horen krijg is dat de armen tijdens de contrabeweging en de trekfase direct naast je lichaam blijven. Je schampt dus dan je arm langs je lichaam en je raakt dan dus met de binnenkant van je arm steeds je lichaam. De duim wijst steeds naar de bodem. Bij de contrabeweging ziet dat eruit alsof je een pistool uit je holster haalt en dat je in de lucht schiet (zo vergelijk ik het dan maar :D ). Idd blijft de elleboog dan hoog.

Wij moeten nu iig een oefening doen met zoomers waarin we stap voor stap de contrabeweging doen: eerst tik je met je hand je heup aan, dan je schouder, dan je oor en dan je hoofd en dan uiteindelijk de inzet.

De redenatie van mijn zwemleraar over blessures is dat je, als je arm verder weg van je lichaam beweegt in de contra- en trekfase, dat je dan een zijwaartse kracht op het schoudergewricht genereert en dat je dan dus een zwemmersschouder kan krijgen.

Ik doe natuurlijk braaf wat mijn zwemleraar mij opdraagt :) , maar het is wel allemaal totaal nieuw voor mij (terwijl ik in het verdere verleden best redelijk heb gezwommen en het zwemmen altijd heb gevolgd...)
!!! Go 49-ers !!!
pi_200266078
Kick

Ik ben een maand vrij omdat ik inbetween jobs zit. En daardoor kan ik heel veel zwemmen in het buitenbad hier in de buurt. Gelukkig ook open met slecht weer, behalve met donder en bliksem natuurlijk.

Doe alleen aan baantjeszwemmen en in de schoolslagmodus, maar dat is voor nu prima. Het is al lekker om buiten bezig te zijn, helemaal als zoals vanochtend de zon volop je bakkes schijnt.
pi_200466001
Neef_Wuppie gaat ook weer beginnen. Morgenochtend trappen we af. :)
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200845897
Ik ben sinds kort begonnen met baantjes zwemmen 2x per week. Nu vind ik, zeker als ik alleen lekker doorzwem het af en toe wel saai worden, en zat er dus aan te denken om waterdichte bluetooth oortjes te bestellen.

Muziek kan ik vanaf met iWatch doorstreamen via bluetooth, alleen twijfel ik of het bluetooth signaal goed genoeg doorkomt zo dicht op/onder water. Heeft iemand ervaring met zwemmen met muziek in? :Y
hardcoholic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')