abonnement Unibet Coolblue
pi_79560554
Hallo mensen,


Laatst tipte een collega van mijn stageschool mij op: vavo.
Het is een soort opleidingsvorm waarbij je alsnog vakken van de middelbare school kan behalen, en ook een diploma krijgt voor iets waar je in je eerste middelbare schooltijd geen kans voor had.

Dit wil ik ook gaan doen.
Ik heb inmiddels twee diploma's: een is van VMBO-T en de andere Medewerker Beheer ICT niveau 3 MBO.
Aangezien ik niet gemotiveerd wordt om mijn best te doen (lees: er hangt te weinig op het spel, je ontwikkelt een "laat maar hangen" attitude) én ik niet als een MBO'er door het leven wil, heb ik besloten om de optie VAVO eens grondig te bekijken.

Met mijn VMBO-T diploma zou ik probleemloos een HAVO diploma kunnen halen (toch?) (en jaja, natuurlijk wel als ik eerst het traject ervan afleg, wees geen betweter).
Ik denk dat ik ook al weet wat mijn profiel zal worden.

Het probleem (na een lap tekst ): ik wil géén vavo-opleiding doen bij het ROC.
Een kutschool waar ik mezelf niet kan ontplooien.
Geld, daar gaat het bij het ROC allemaal om.

Zijn er nog andere mogelijkheden in Nijmegen? Ik kon niets zo 1-2-3 vinden en daarnaast hebben sommige van jullie wellicht ervaringen met VAVO.
pi_79561034
Volgens mij niet. Behalve bij Luzac, maar kost zo veel, ik betwijfel of je dat er voor over hebt.

Ik heb trouwens geen slechte ervaringen met vavo op een ROC. Het was bij mij echt een heel afgescheiden afdeling in die school.

Over dat ontplooiien, daar heb je toch geen school voor nodig? Er lopen best leuke docenten rond die erg bevlogen zijn en waarmee je prima gesprekken kunt voeren, mocht je er behoefte aan hebben.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_79562044
Waarom zou je nog een havo diploma willen als je al een MBO diploma hebt?
Ga dan gewoon HBO doen.. Of MBO een niveau hoger.
pi_79562366
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
Waarom zou je nog een havo diploma willen als je al een MBO diploma hebt?
Ga dan gewoon HBO doen.. Of MBO een niveau hoger.
Ik ben op dit moment bezig met een niveau 4 opleiding, en dit is weer nodig als je HBO wil doen.
Echter, deze opleiding loopt niet fantastisch, en de kans dat ik niveau 4 (voor deze opleiding) niet haal is plausibel.
pi_79562605
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:59 schreef ChevyVanDude het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment bezig met een niveau 4 opleiding, en dit is weer nodig als je HBO wil doen.
Echter, deze opleiding loopt niet fantastisch, en de kans dat ik niveau 4 (voor deze opleiding) niet haal is plausibel.
Maar wat wil je dan met een havo diploma bereiken? Je hebt meer aan een MBO diploma niveau 4 dan aan een havo diploma. Je zou dan misschien wel je havo diploma kunnen halen, maar als je er niks aan hebt is het versplilde moeite lijkt mij.
pi_79562711
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:05 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan met een havo diploma bereiken? Je hebt meer aan een MBO diploma niveau 4 dan aan een havo diploma. Je zou dan misschien wel je havo diploma kunnen halen, maar als je er niks aan hebt is het versplilde moeite lijkt mij.
Vergeten te melden:
Lerarenopleiding (PABO).
Een keer raden wat die niveau 4 studie is ....
pi_79567923
Helicon in nijmegen mischien
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:27:05 #8
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_79570191
T V P
e i o
r n s
u d t
g
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_79572006
Gewoon VAVO op het ROC doen. Heb bijna hetzelfde als jou, eerst VMBO-T, daarna MBO ICT niveau 4, maar dat viel erg tegen en doe nu Havo in 1 jaar op de VAVO. Het ROC is verschrikkelijk, maar daar heb je verder niets mee te maken, aangezien de VAVO hier los van staat en het ROC eigenlijk alleen gebruikt voor vestiging + administratie.
pi_79572607
Luzac is idd erg duur.

ik ga volgend schooljaar naar het Deltion sprint lyceum in Zwolle..
pi_79577046
Zelf doe ik nu Vavo op het ROC. En ik moet zeggen dat na eerder 3 dramatische jaren op het ROC de leraren op de Vavo prima gasten zijn! Lekker makkelijk en je wordt tenminste behandeld als volwassen. Dus gewoon naar het ROC gaan;)
"En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen."
pi_79589552
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef AE86_Trueno het volgende:
Gewoon VAVO op het ROC doen. Heb bijna hetzelfde als jou, eerst VMBO-T, daarna MBO ICT niveau 4, maar dat viel erg tegen en doe nu Havo in 1 jaar op de VAVO. Het ROC is verschrikkelijk, maar daar heb je verder niets mee te maken, aangezien de VAVO hier los van staat en het ROC eigenlijk alleen gebruikt voor vestiging + administratie.
Hmm, misschien is het "ROC" dan toch een optie, aangezien jij meldt dat het slecht gebruikt wordt voor vestiging en administratie.

Is het Helicon niet alleen voor groene vingers?
pi_79591916
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:22 schreef ChevyVanDude het volgende:

[..]

Hmm, misschien is het "ROC" dan toch een optie, aangezien jij meldt dat het slecht gebruikt wordt voor vestiging en administratie.

Is het Helicon niet alleen voor groene vingers?
Vavo staat echt los van de MBO opleidingen die er worden gegeven. Je hebt er niks mee te maken, en krijgt docenten die ook alleen maar op de vavo lesgeven.

Ik heb volgens mij niet eens één woord gewisseld met een MBO-er daar. Bij de roc's die ik ken waren er gewoon aparte lokalen of ruimtes waar je alle lessen hebt en waar je ook 90% van de tijd zit. Alleen in het computerlokaal of de kantine kom je MBO'ers tegen. Voor de rest is het echt een aparte afdeling.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_79599524
Precies En bij ons op de vestiging is zelfs de computerruimte nog apart en blijven de meeste mensen daar in de pauze
pi_79608008
Ik heb vorig jaar ook vavo gedaan, en daar was de vavo idd ook heel erg gescheiden van het mbo. Ik zag het eerst ook niet erg zitten om naar een roc te gaan, maar uiteindelijk was het wel een tof jaar!
pi_79710461
ik heb vavo @ roc nijmegen gedaan 5 jaar terug...prima bevallen! *maar je moet wel gemotiveerd zijn, anders fail je nog een keer hard*
I'm not the man you think I am!
pi_80354903
Kun je na je niveau 3 diploma gelijk in 1 jaar vavo/havo doen, of wordt dit dan alweer 2 jaar? Dus of je gelijk het examenjaar in kunt gaan...
Charlie brown ruleert
pi_80359632
Hoe oud ben je TS?

Als je >21 bent kun je voor een HBO opleiding een toelatingstest doen
Ja doei.
  donderdag 15 april 2010 @ 21:59:30 #19
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_80362622
Heb ook MBO G/T gehaald met gemak toen een ICT maar gedaan omdat de rest me maar niets leek.
Bij onze school moest je eerst Niveau 3 doen , deze ook gemakkelijk gehaald. Toen was het voor mij N4 doen of toch nog naar Havo gaan. En toen heb ik voor Havo gekozen omdat ik helemaal ongemotiveerd begon aan N4 en niet verder meer wou in de ICT.

Nu ga ik in 1 jaar havo doen bij een school waar ze alle vakken 1 jaar aanbieden en daar proberen een diploma te halen en door te stromen naar het HBO. Op deze school zitten ongeveer 150 leerlingen en bij het intake gesprek bleek dit een goede optie te zijn. Ook varieert de leeftijd van 18 t/m 25 jaar dus blaagjes zul je niet echt tegen komen.
Wat info : http://www.graafschapcollege.nl/Opleidingen/Opleiding.aspx?rId=87

Dus ik weet niet of er bij jullie ook zoiets in de buurt is.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')