abonnement Unibet Coolblue
pi_260834
quote:
op 04-24-2000 om 10:23 PM schreef Moor (in het topic "uitzending van 24 april ...") het volgende:

<knip>
Esmeralda staat opnieuw alleen, en verliest steeds degenen die ze tot 'maatje' neemt of in bescherming wil nemen.
Erik 'valt inmiddels een beetje op haar' en kan komende week de keuze maken tussen de twee 'kampen' : éénmans-kamp Essie of de Tessa-kliek.
<knip>
Waarom een kliek ? Omdat de mannen Iwan en Erik te onbewust zijn om zich niet door 1 vrouw te laten 'sturen'.
<knip>


Ik weet het niet, maar de groepsvorming moet opnieuw gaan beginnen en als ik de tendenzen zo zie:
- Iwan die zich steeds vrijer aan het opstellen is de laatste tijd, zeker t.o.v. Tessa.
- Erik, die door de oude garde nauwelijks nog als "nieuw" beschouwd wordt en, inderdaad Moor, zich door Essie geprikkeld lijkt te voelen en die zich daardoor waarschijnlijk niet zonder meer kamp Tessa in zal laten zuigen.

Dan zou het mij niet verbazen als we met Erik en Iwan een duo hebben dat zich onafhankelijk tussen de tandem Tessa/Ant enerzijds en Essie anderzijds gaat bewegen.

BB kende, vlak voor het vertrek van Sabine, ook zo'n fase: twee kampen en het duo Willem-Ruud die zich afzijdig hielden

Alleen kan ik Mike's plek niet zo inschatten. Die zie ik er toch weer als eerste uitgaan en, als de bewoners dat ook zo zien, dan geeft hen dat de geruststelling dat er de eerste 4 weken verder niemand meer weg hoeft.

Ik ben heel benieuwd of het Mike gaat lukken om aan dit scenario te ontsnappen.

----------
The trick is to keep Breathing


[type-fouten eruit gehaald]


[Dit bericht is gewijzigd door Arjuno (Datum 26 April 2000).]

The trick is to keep breathing
pi_260835
Ik ga er toch weer een beetje op hopen dat de volgende keer Mike en Tessa op de bank zitten,met een beetje mazzel (en hulp van sbs)kan Erik dan wel boven Tessa uitkomen.
Ook dan zal Tessa wel weer mogen blijven. Maar ja ik moet blijven dromen he.
Inderdaad denk ik ook dat Iwan en Erik meer naar Essie toe trekken.En in dat geval gaat Tessa er over 4 weken uit.
als je niets zinnigs kunt zeggen, zeg dan niets.
pi_260836
Arjuno je schreef:

<Dan zou het mij niet verbazen als we met Erik en Iwan een duo hebben dat zich onafhankelijk tussen de tendem Tessa/Ant enerzijds en Essie anderzijds gaat bewegen.>

De tandem Tessa/Ant valt op dit moment volgens de streamverslaggevers Sanne en Ossie stukje bij beetje verder uit elkaar.
Ant is de laatste twee weken veel met Tes opgetrokken. De laatste paar dagen (kwam dat door Don?) was zij weer de Ant zoals wij haar eigenlijk kennen.

Het kan dus nog alle kanten op.
Een paar weken terug schreef ik dat de winnaar mogelijk nog helemaal niet in de bus zit.

Nu wel??

De Mike 2.2??

  dinsdag 25 april 2000 @ 00:50:00 #4
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260837
Denk niet dat Tessa dat toelaat, aangezien ze Antoinet geen moment uit het oog verliest.
(voorbeeld, vanavond ging Essie even naar buiten, en na een minuut of 5 Antoinet ook,direct een opmerking van Tessa"waar is Antoinetje??"en huppa, Tessa erachteraan)
  dinsdag 25 april 2000 @ 01:17:00 #5
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_260838
Misschien dat Tessa toch wel een beetje bang begint te worden :

Tessa: wie ga je meenemen op uitbraak, als je gaat?
Es: daar ga ik nog niet over nadenken, dat weet ik niet.
Tes: het is toch als...
Es: dat beslis ik pas op het moment dat ik het zeker weet.

Stel je toch eens voor dat Esmeralda Antonette kiest voor een uitbraak!!

never play games........
pi_260839
stel je eens voor als esmeralda, antoinette mee neemt op uitbraak.
Ja en dan......
Ik vind er op het forum de laatste tijd geen moer meer aan. Over welk topic ook, overal is het Tessa die de schuld krijgt. Overal word opgelet"moet je die blik van haar zien'en ze doet dit omdat ze dan..... blablabla.
Het word nu wat overdreven allemaal hier.
Het doet me denken aan Willem bij BB ,maar ik vond dat op een gegeven moment ook te ver gaan,
En als Tessa er uit zou moeten dan krijg je weer van "jammer want ze deed toch wel...
Dat zal nog wel even duren. Tessahaters.
pi_260840
quote:
op 04-25-2000 om 10:40 PM schreef itsme het volgende:
stel je eens voor als esmeralda, antoinette mee neemt op uitbraak.
Ja en dan......
Ik vind er op het forum de laatste tijd geen moer meer aan. Over welk topic ook, overal is het Tessa die de schuld krijgt. Overal word opgelet"moet je die blik van haar zien'en ze doet dit omdat ze dan..... blablabla.
Het word nu wat overdreven allemaal hier.
Het doet me denken aan Willem bij BB ,maar ik vond dat op een gegeven moment ook te ver gaan,
En als Tessa er uit zou moeten dan krijg je weer van "jammer want ze deed toch wel...
Dat zal nog wel even duren. Tessahaters.

Eh, nee, Tessa-háter mag je me niet noemen. Lees daarvoor het tweede deel van de eerste post in het topic "het is oorlog in Tessa's hoofd" maar even door. Dit is de link:
http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum12/HTML/001023.html

Ik ben het wel met je eens dat elk topic na verloop van tijd lijkt te verzanden in het gemanipuleer van Tessa. Begrijpelijk, want het speelt een belangrijke rol, zeker bij het onderwerp waar dìt topic over gaat. Maar toch. Vandaar dat ik er het "oorlog"-topic voor opende. Dan kunnen we daar kwijt wat ons t.a.v. Tessa zo op onze tong brandt en dan houden we het meteen een beetje centraal.

The trick is to keep breathing
  woensdag 26 april 2000 @ 01:07:00 #8
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_260841
Tessa weet wel beter. Over twee weken zit zij daar op de bank. Daarom stelt ze zich nu zo verschrikkelijk aan. Probeert nu voortdurend invloed uit te oefenen op de groep en ziet Antonette als een belangrijke bondgenote. Zij heeft drie personen nodig die niet op haar stemmen. Iwan, Eric en Antonette.
Wanneer Antonette meegaat met de uitbraak ervaart zij dit als een verlies en wordt haar positie minder stevig.

pi_260842
De enige groep die er nu nog is, is volgens mij de groep Ant en Tessa. Iwan heeft een onafhankelijke positie ingenomen hij is van niemand meer afhankelijk (was hij toch al niet).

Opvallend is de manier waarop Essie zich meer en meer richt op Iwan en Erik. Ze heeft gisterenavond zich flink beziggehouden met Iwan, Erik en Mike (vraag me af wat Bulli daarvan zal vinden).

pi_260843
ik heb toch al eens voorspeld (zie vorige week)dat als tessa op de bank zit met bv mike eric op tessa zal stemmen.......
en dat eric naar essie toegroeid had ik ook al voorspeld...maar ja jullie reageerden toen niet op mijn topic...en nou gaan jullie zelf een topic daarover schrijven.....
arjun...jongen...je hebt gelijk hoor....hier is niks meer aan
pi_260844
had last van de warmte vanmiddag......
pi_260845
Antonette's fanclub meldt dat zij vanavond MET ESMERALDA een uitbraak heeft, gedeelde eerste plaats. De tandem Tessa/Antonette krijgt het zwaar vanavond.
Als ik niet zo'n bloedhekel had aan JdMP zou ik zeggen dat dit een briljante manoevre is.
  woensdag 26 april 2000 @ 18:05:00 #13
2705 cynix
is verdwaald
pi_260846
Is idd een briljante move. Het tandem is al voorspeld hier overigens, maar JdMP wil dus toch elk risico uitsluiten dat Essie een van de 'neutrale' jongens meeneemt. Tanjalies heeft gelijk: Tessa is nu 'de moneymaker' van de Bus. Zou de 'Willem-procedure' hiermee in gang gezet zijn? Dit gaat leuk worden! (kneukel )
pi_260847
eigenlijk is het zielig voor tessa,
en ook zielig van sbs om de willem tactiek van veronica af tepakken....heeel triest vind berney dit
en dat voor de kijkcijfers
  woensdag 26 april 2000 @ 18:41:00 #15
2029 Prole
dicere est facere
pi_260848
quote:
op 04-26-2000 om 06:31 PM schreef berney het volgende:
en dat voor de kijkcijfers


Álles voor de kijkcijfers... De Bus bijvoorbeeld

pi_260849
Met Mike is het nu volstrekt duidelijk, als er geen 'ongelukken' met de overige passagiers gebeuren is het over anderhalve week exit.
Hij weet het. Vanaf het begin heeft hij zich geen enkele illusie gekoesterd. Inmiddels heeft hij zijn afscheidsbrief al "voorgelezen".
De overige passagiers weten het en de gedachte geeft hen rust.

(Ik voel inmiddels lichte achterdocht. Hebben de passagiers bij hun keuze voor Mike al in hun achterhoofd gehad dat deze weinig sprankelende, zeg maar saaie, jongen geen enkele bedreiging voor hen kon vormen? Was dat de rede dat alleen de op dat moment populairste passagier, degene die zich geen enkele zorgen hoefde te maken over haar eigen plekje, Ant dus, de interessantere en kleurrijkere Don in de Bus wilde houden?)

De rest van het spul lijkt steeds minder geclusterd te zijn.
De tandem (Ant-Tes) oogt solide en zondert zich met enige regelmaat af. De tegenstelling tussen Es en Tes moet haast wel onderhuids verscherpt zijn nu Bul aan Es duidelijk heeft kunnen maken hoe hevig er achter ruggen is geroddeld. De rest houdt zich daar echter volstrekt buiten: iedereen dartelt in wisselende combines door elkaar heen.

Het oogt saai, maar voor hen is het een zorgeloze tijd. Ik gun het ze. Ze kunnen het gebruiken. Want over twee stemrondes gaat het beginnen. Dan moeten ze elkaar gaan slachtofferen. Precies in de periode dat het dagelijks door hun hoofd begint te cirkelen: een miljóén...

En de producers, zij werken zich te barsten en voelen de spanning ondertussen stijgen: zou het lukken met deze opzet, met dit scenario: eindigt de Bus in een spectakel van verraad, intrige en vreugde.....

The trick is to keep breathing
pi_260850
Ik verwacht dat het als volgt gaat:

Iwan trekt steeds meer naar Essy en Eric (en Mike) toe, en Tes en Ant. blijven met zn tweeen.

Op de bank komen: Eric en Mike.
Als vanzelfsprekend is het exit Mike. Ik denk niet dat ik dat uit hoef te leggen.

De volgende bank: Eric en Tessa.
En dan is het exit Eric, want Ant. en Iwan (die kan het niet maken, ondanks zijn goede band met Eric) stemmen zowiezo niet op Tessa.

De laatste bank wordt dan eigenlijk pas interessant, want het ligt er helemaal aan, wie er op die bank terecht komen. Daar kan ik dus eigenlijk nog niets over zeggen.

  vrijdag 28 april 2000 @ 11:52:00 #18
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260851
Iwan denkt dat Antoinette wint
Antoinette denkt dat Iwan wint
Esmeralda staat vrij hoog.

en ik heb geen idee wie sbs heeft uitgekozen als winnaar.

pi_260852
Bedenk me dat er nog iets is wat een versterkend effect heeft op de groepjesvorming en de persoonstegenstellingen: het thuisfront.

Twee voorbeelden:

Van ik meen Tessa of Ant ving ik op dat het thuisfront had gezegd dat iedereen de toneelschool had gedaan (Essie zelfs cum laude), behalve Ant (weet iemand nog wie het zei?)

En Bull heeft Essie tijdens de chat en de uitbraak (telefonische) verteld van het geroddel en volgens mij doelde hij daarbij, wat betreft de huidige passagiers, met name op Tessa.

Zo worden de passagiers in hun contact met de buitenwereld telkens flink gevoerd door de hevig betrokken en meelevende (partijdige), achterban. En dat terwijl er in de bus zelf juist een proces gaande is van toenemende acceptatie van elkaar.

Al met al een extra complicerende factor die zo ontbrak bij de van het thuisfront geïsoleerde BB-bewoners.

The trick is to keep breathing
pi_260853
quote:
op 04-28-2000 om 11:55 PM schreef Arjuno het volgende:
... behalve Ant (weet iemand nog wie het zei?)

Ant.

Nog een aanvulling in deze categorie, het "doe je de groeten aan.../hoe is het met...".

Ant belt Jop. Jop vraagt "en hoe is het met Tessa en Iwan?". "Doe je de groeten aan Tessa en Iwan." Niets over Es.

De achterban laat duidelijk merken geïnteresseerd te zijn in sommige passagiers en negeert anderen volkomen. Moeders hebben hier ook een handje van.

  zaterdag 29 april 2000 @ 00:27:00 #21
2131 Reinier
Ach, laat ook maar
pi_260854
quote:
op 04-28-2000 om 11:30 AM schreef Fannetje het volgende:
Ik verwacht dat het als volgt gaat:

De volgende bank: Eric en Tessa.
En dan is het exit Eric, want Ant. en Iwan (die kan het niet maken, ondanks zijn goede band met Eric) stemmen zowiezo niet op Tessa.


Is dat zo??. Een paar weken geleden: ja. Maar nu???
Zie je Iwan en Tessa nog veel samen?
Volgens mij komt er steeds meer spanning tussen die 2, m.n. omdat Iwan zich niet laat domineren door Tessa, en zelfs wat meer naar Es. trekt.
Daarentegen kan hij het wel goed vinden met Eric.
Als dit zo langzaam sluimerend zo doorgaat moet ik het nog zien....

[Dit bericht is gewijzigd door Reinier (Datum 29 April 2000).]

  zaterdag 29 april 2000 @ 01:53:00 #22
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260855
De achterban?
Jop en Willeke kwamen niet op het feestje in Lelystad (speciaal voor Aziz georganiseerd)
omdat Seki kwam.Hun uitspraak schijnt geweest te zijn "als Seki komt , komen wij niet".
Dat verhaal wat Antoinette en Esmeralda vertelden over de "toneelopleiding", heeft in één van de bladen gestaan (ik meende dat Ant zei dat het de Aktueel betrof)
Aangezien ze in Duitsland staan, kunnen ze zelf deze Nederlandse bladen niet kopen, en hebben ze deze , tijdens de uitbraak doorgelezen.( het was een blad waarin ook Foto's van Ant stonden, zei ze)
  zaterdag 29 april 2000 @ 02:03:00 #23
3398 Appelflap
Flapt alles eruit...
pi_260856
quote:
op 04-29-2000 om 01:53 AM schreef Quenda® het volgende:
Dat verhaal wat Antoinette en Esmeralda vertelden over de "toneelopleiding", heeft in één van de bladen gestaan

* Appelflap is ook heel benieuwd of 1 van de Fokkers dit blad in zijn leesmap heeft..

dé appelflap van bakker bart
  zaterdag 29 april 2000 @ 02:12:00 #24
2705 cynix
is verdwaald
pi_260857
Kan ook Panorama geweest zijn, is ook door Ant en Essie genoemd. Pano doet ook altijd veel met foto's.
pi_260858
quote:
op 04-29-2000 om 02:03 AM schreef Appelflap het volgende:
Appelflap is ook heel benieuwd of 1 van de Fokkers dit blad in zijn leesmap heeft.

Appelflap mag best wel wat persoonlijks aan haar medefokkers vragen, maar nú wordt ze indiscreet

The trick is to keep breathing
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')