abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:20:29 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79508249
Mijn laatste post in het vorige topic: Urban fotografie, locaties

Aangezien FOK!ers niet de enigen zijn die rondzoeken op FOK!: zet lokatie-informatie van nieuwe objecten niet in je post. Er wordt enorm veel vernield door wanna-be urbexers. Alleen als het gaat over bekende lokaties, die overal op het web te vinden zijn kun je 'veilig' met naam en lokatiegegevens posten.

En onthoudt: in principe bevind je je bij het urbexen op privé terrein, en meestal niet legaal. Gedraag je dus als gast, en sloop niets (ook geen kleine raampjes in deuren om toch binnen te kunnen komen).

http://www.digitalfotografie.nl/artikel/26/Urbanfotografie.html

[ Bericht 12% gewijzigd door RonaldV op 23-03-2010 21:58:34 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79508539
tvptje,
en een vraagje:

heeft iemand nog tips voor het fotograferen van een model op een urbex locatie?
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:29:04 #3
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79508717
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:26 schreef tubacloud het volgende:
tvptje,
en een vraagje:

heeft iemand nog tips voor het fotograferen van een model op een urbex locatie?
Anders dan de normale tips als je een model fotografeert? Wat ben je van plan? Wil je echt naar binnen? Of is het voldoende om op het erf te fotograferen? Heb je een idee wat je gaat doen of zeggen als de politie of iemand anders komt (ik zag dat er vlakbij twee boerderijen staan)? Weet je model dat je iets doet wat niet hoort/mag?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79509022
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Anders dan de normale tips als je een model fotografeert? Wat ben je van plan? Wil je echt naar binnen? Of is het voldoende om op het erf te fotograferen? Heb je een idee wat je gaat doen of zeggen als de politie of iemand anders komt (ik zag dat er vlakbij twee boerderijen staan)? Weet je model dat je iets doet wat niet hoort/mag?
anders dan normale tips zegmaar, dus een beetje in de zin van: hoe kan je het urban thema er het beste uit laten komen etc.

ben van plan om het model dus te fotograferen op die locatie die ik net aangaf (ondertussen al weggehaald ), om een beetje een oude sfeer te creëren, licht dat door een oud raam naar binnen valt, waar zij dan bij voorbeeld bij zit.

model weet ondertussen dat het eigenlijk niet mag, maar ze wil het toch doen (gelukkig).

even een vraagje over politie e.d.: kunnen ze er een heel groot probleem van maken? en wat is de maximale sanctie die er gesteld kan worden?
daar ben ik namelijk niet heel erg mee bekend, dus dat zou nog een eventueel obstakel kunnen zijn.

alvast bedankt!
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:36:56 #5
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_79509090
tvp
pi_79509095
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:20 schreef RonaldV het volgende:
Mijn laatste post in het vorige topic: Urban fotografie, locaties

Aangezien FOK!ers niet de enigen zijn die rondzoeken op FOK!: zet lokatie-informatie van nieuwe objecten niet in je post. Er wordt enorm veel vernield door wanna-be urbexers. Alleen als het gaat over bekende lokaties, die overal op het web te vinden zijn kun je 'veilig' met naam en lokatiegegevens posten.

En onthoudt: in principe bevind je je bij het urbexen op privé terrein, en meestal niet legaal. Gedraag je dus als gast, en sloop niets (ook geen kleine raampjes in deuren om toch binnen te kunnen komen).
dat is zo jammer...van die sukkels die her verpesten voor anderen die wel respectvol met een locatie omgaan.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_79509382
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:36 schreef TomR het volgende:
tvp
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:46:17 #8
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79509590
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:35 schreef tubacloud het volgende:

[..]

anders dan normale tips zegmaar, dus een beetje in de zin van: hoe kan je het urban thema er het beste uit laten komen etc.

ben van plan om het model dus te fotograferen op die locatie die ik net aangaf (ondertussen al weggehaald ), om een beetje een oude sfeer te creëren, licht dat door een oud raam naar binnen valt, waar zij dan bij voorbeeld bij zit.
Over het algemeen lukt dat het best in een pand dat er al 'oud en verlaten' uit ziet. Ik zou dus zeker even een voorverkenning doen, zodat je zeker weet of de lokatie geschikt is, of dat je je plan misschien moet aanpassen. een open schuurdeur zou bijvoorbeeld een alternatief kunnen zijn.
quote:
model weet ondertussen dat het eigenlijk niet mag, maar ze wil het toch doen (gelukkig).

even een vraagje over politie e.d.: kunnen ze er een heel groot probleem van maken? en wat is de maximale sanctie die er gesteld kan worden?
daar ben ik namelijk niet heel erg mee bekend, dus dat zou nog een eventueel obstakel kunnen zijn.

alvast bedankt!
Natuurlijk kan de politie er moeilijk over doen. De sanctie is denk ik afhankelijk van een eventuele aangifte. In het beste geval kom je alleen op een plek waar je niet hoort te zijn, en dan wordt je met een waarschuwing door de politie gesommeerd te vertrekken. In het slechtste geval wordt er aangifte gedaan van inbraak, met alle gevolgen die daar bij horen.

Ik ken de lokatie niet, maar als het al een bouwval is, is die laatste optie niet erg waarschijnlijk. Je zult dus zelf de risicos moeten afwegen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79509696
Ook eventjes een TVPtje hier.
Ik weet wel enkele leuke locaties in België, maar die vind je ook terug op urbex/urban websites
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:53:30 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79509983
Oh, wat wel handig is om te weten: als het hek open staat, en de deur staat open, dan is het al geen inbraak meer. Een terrein waar het hek open staat, zelfs privé terrein, mag je gewoon betreden (tenzij er een duidelijk zichtbaar Art 461 bordje hangt). Het is dan aan de eigenaar of de politie om te eisen dat je weer vertrekt. En bij een pand dat gewoon open is gelden eigenlijk dezelfde regels.

Wat je vooral niet moet doen is problemen maken. Blijf beleefd, neem legitimatie mee, en leg vooral uit dat je niets anders kwam doen dan fotograferen, en je verder geen kwaad in de zin had. De weinige keren dat ik met de lokale politie geconfronteerd werd heeft dat enorm geholpen, het ergste dat mij is overkomen is dat ik mijn naam en adres moest opgeven.

Linkje:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=12332&view=next&sid=3e8f56a50b60a75b6e42064b306cc6dd
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79510438
tvp met oudje

  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:02:21 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_79510443
Lichtelijk offtopic: het feit dat er zo'n art461-bordje hangt wil nog niet zeggen dat 't écht verboden te betreden is . En als het dat wel zo is voegt zo'n bordje niks toe.
Huilen dan.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:09:30 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79510757
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:02 schreef Isdatzo het volgende:
Lichtelijk offtopic: het feit dat er zo'n art461-bordje hangt wil nog niet zeggen dat 't écht verboden te betreden is . En als het dat wel zo is voegt zo'n bordje niks toe.
Nog verder off-topic: Als ik van 6 verschillende politie-mensen te horen krijg dat ik duidelijk zichtbare art461 bordjes moet plaatsen omdat ze anders geen loslopend tuig uit de gezamelijke parkeergarage kunnen halen, dan denk ik dat dat bordje wel degelijk zin heeft.

Het bordje betekent wel letterlijk wat er staat: Verboden voor onbevoegden. Of jij wel of niet onbevoegd bent is natuurlijk ter discussie.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:15:44 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_79511074
Zodra het duidelijk een besloten erf is hoef je er al geen art461-bordje meer neer te hangen (mág wel natuurlijk, ter verduidelijking). Die gezamelijke garage is blijkbaar geen besloten erf en dan moet je idd kenbaar maken dat het verboden terrein is.
Huilen dan.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:20:17 #15
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79511312
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:15 schreef Isdatzo het volgende:
Zodra het duidelijk een besloten erf is hoef je er al geen art461-bordje meer neer te hangen (mág wel natuurlijk, ter verduidelijking). Die gezamelijke garage is blijkbaar geen besloten erf en dan moet je idd kenbaar maken dat het verboden terrein is.
Er zit een industriële roldeur op. Toch moeten die bordjes er op. Een afgesloten hek is dus niet gelijk aan een 461 bord, helaas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu weer on topic
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79511530
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:20 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Er zit een industriële roldeur op. Toch moeten die bordjes er op. Een afgesloten hek is dus niet gelijk aan een 461 bord, helaas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu weer on topic
Nog 1 461 dan..



Ook een oudje .. Binnenkort hopelijk wat nieuws
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:40:12 #17
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79517340
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nog verder off-topic: Als ik van 6 verschillende politie-mensen te horen krijg dat ik duidelijk zichtbare art461 bordjes moet plaatsen omdat ze anders geen loslopend tuig uit de gezamelijke parkeergarage kunnen halen, dan denk ik dat dat bordje wel degelijk zin heeft.

Het bordje betekent wel letterlijk wat er staat: Verboden voor onbevoegden. Of jij wel of niet onbevoegd bent is natuurlijk ter discussie.
klopt precies wat je verteld Tis bizar, maar het is echt zo... Laatst nog geleerd in de opleiding
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_79521197
Alvast maar een TVP-tje.

En voor Tubacloud. Modelfotografie op zulke lokaties heeft absoluut iets. Afgelopen weekend voor het eerst gedaan in een wat besloten lokatie en vorig jaar al een keer bij het Landschaftspark Duisburg Nord.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:42:06 #19
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_79548422
tvp
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_79551734
volgens mij is de bekeuring 60 euri als je jezelf op een terrein bevind waar je niet thuishoort
Maar dan moet het goed afgesloten zijn, en zoals boven al beschreven niks breken of forceren en vooral niet wegrennen . Wat altijd helpt is vertellen wat je doet en waarom . Vaak kom je ervan af met een waarschuwing .

Inbreken is het trouwens pas als je in hebt gebroken .

2x politie gehad en no problem , maar nooit te bijdehand doen
pi_79558920
Ah, ok, thanks allemaal! :d
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:12:01 #22
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_79565094
behalve op millitair terrein, dan ben je hoe dan ook de lul & mag je betalen
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:58:52 #23
132787 fFarl
What rabbit?
pi_79578324
Ah! hobbymatige tvp
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:44:25 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79587778
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:12 schreef TomR het volgende:
behalve op millitair terrein, dan ben je hoe dan ook de lul & mag je betalen
Je bedoelt kazernes, neem ik aan? Want veruit de meeste oefengebieden mag je gewoon betreden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79592805
Gelukkig niet gepakt toen ik op het jesserunkamp in soest mijn fotokes pakte

Maar inderdaad millitair terrein en gepakt worden , is even niet thuis slapen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')