abonnement Unibet Coolblue
pi_79496512
Is hier misschien iemand die Limburgs dialect kent? Ik heb een reactie op mijn weblog gekregen in plat Limburgs. Ik kan er echter geen kaas van maken. Kan iemand het onderstaande vertalen?

Ik weit neet woa des dich det berich euver hieërekapper Körver vanaaf haes, maar det is allemoal waazel. Wies veur kort geleeje huurde ik zelluf auk beej ‘t proatgruupke van Jan. En ik kin dich vertelle: Geert is noeëts eine kameroad van os gewaes. De meiste klanten van Jan vinden ‘m maar ein gefrustreerd menke. Doa hebbe weej zelluf auk aan beegedrage trouwens. Vručger op de lieëgere schoel word hae al geploag umdet hae eine kop hat wie eine knoepselderiej. Dan kreeg dae erme jong geregeld op zien mörfke. Sommige luuj neumde Geert auk waal de Neger van Venlo. Meschiens umdat hae een bietje ein kleurke had, want verder goof ‘t gaar gen Afrikanen in Venlo. Joare later beej de kapper heelde weej Geert nog waal ‘ns veur de gek. Dow kins ‘t waal, lieëm op ziene stoal, jeukpoeier in ziene sjampoo, det soort fratse. Looge weej huulemoal dubbel. Maar woar ‘t mich um geit is ‘det ‘t groeëtste deil van de klanten huulemoal neet achter dae kwats van Geert steit. ‘t Is waal zoeë det weej um af en toe ‘holpe’ as hae waer ’s ein speech moos halde, maar det deeje weej vooral um de joeks. Weej vonde det waal kwant as hae zich bočte Venlo veur poal ging zette. Toen zien gezwets aansloog doa boave de riviere koste weej doa auk nog waal de veurdeile van inzeen. Met een bietje gelök zou hae goan verhoeze noar Den Haag. Maar wao ‘t mich um geit, is det d’r niks van waor is det Körver zien klandizie ineins zuüt as ein Wilders-dinktank. Weej zien ‘m leever kwičt dan ričk, maar meschiens det Jan ineins wat van Geert mot. Flik d’n aap dan vritte good, zegge ze heej in Venlo. Wae wet blief Jan dalik waal ‘n kamerzetel aan de vingers plekke. Ik weit waal det ik en de andere klanten van Körver heej niks mei van doon hebbe, loat det duudelik zien. Hoapelijk guuüf Jan det auk snel toe, anders maak ik mich oet de veut doa en zeuk ik mich eine andere kapper. Ik hoap det’se det effe rech kins zette op dien blog. Alvčs bedank.
-----------------------------------------------
http://deverwardeman.wordpress.com
pi_79496609
quote:
Ik weit neet woa des dich det berich euver hieërekapper Körver vanaaf haes, maar det is allemoal waazel.
ik weet niet waar je het bericht over herenkapper X vandaan haalt, maar het is onzin.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:52:42 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_79496678
Ik weet niet waar je dat bericht over de herenkapper Körver vandaan hebt maar het is allemaal onzin. Tot voor kort geleden hoor ik zelf ook bij het praatgroepje van Jan. En ik kan je vertellen Geert is nooit een kameraad van ons geweest. De meeste klanten van Jan vinden hem maar een gefrustreerd mannetje. Daar hebben wij zelf ook aan bijgedragen trouwens. Vroeger op de lagere school werd hij al geplaagd omdat hij een kop had net als een selderij.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_79496781
Dan kreeg dat arme jong geregeld op z'n kop. Sommige lui noemde Geert ook wel de Neger van Venlo.
Misschien omdat hij een beetje een kleurtje had, want verder hadden we geen Afrikanen in Venlo.
Jaren later bij de kapper hielden wij Geert nog wel eens voor de gek.
pi_79496821
Praten ze daar echt zo, ja?
pi_79496871
lol
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:57:47 #7
137556 L.no
Midlife crisis
pi_79496919
quote:
Hoapelijk guuüf Jan det auk snel toe, anders maak ik mich oet de veut doa en zeuk ik mich eine andere kapper. Ik hoap det’se det effe rech kins zette op dien blog. Alvčs bedank.
Hopenlijk geeft Jan het ook snel toe, anders vertrek ik en zoek ik een andere kapper. Ik hoop dat je dit even recht kan zetten op jouw blog. Alvast bedankt.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:58:17 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_79496941
Dan kreeg dat arme jong geregeld op zijn kop. Sommige mensen noemden Geert ook wel de neger van Venlo. Misschien omdat hij een beetje een kleurtje had, want verder woont er geen Afrikaan in Venlo. Jaren later bij de kapper hielden wij Geert voor de gek. dow kins 't waal (??), lijm op zijn stoel, en jeukpoeder in zijn shampoo. Maar waar het mij om gaat is dat het grootste deel van de klanten niet achter de onzin van Geert staat. Het is wel zo dat wij hem af en toe helpen, as hij weer eens een "speech" moest halen. maar dat deden wij vooral om de joeks (?).
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:00:15 #9
137556 L.no
Midlife crisis
pi_79497043
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:58 schreef Zeroku het volgende:
Dan kreeg dat arme jong geregeld op zijn kop. Sommige mensen noemden Geert ook wel de neger van Venlo. Misschien omdat hij een beetje een kleurtje had, want verder woont er geen Afrikaan in Venlo. Jaren later bij de kapper hielden wij Geert voor de gek. dow kins 't waal (??), lijm op zijn stoel, en jeukpoeder in zijn shampoo. Maar waar het mij om gaat is dat het grootste deel van de klanten niet achter de onzin van Geert staat. Het is wel zo dat wij hem af en toe helpen, as hij weer eens een "speech" moest halen. maar dat deden wij vooral om de joeks (?).
"dow kins 't waal "=Je kent het wel
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_79497164
quote:
Toen zien gezwets aansloog doa boave de riviere koste weej doa auk nog waal de veurdeile van inzeen. Met een bietje gelök zou hae goan verhoeze noar Den Haag. Maar wao ‘t mich um geit, is det d’r niks van waor is det Körver zien klandizie ineins zuüt as ein Wilders-dinktank.

Weej zien ‘m leever kwičt dan ričk, maar meschiens det Jan ineins wat van Geert mot. Flik d’n aap dan vritte good, zegge ze heej in Venlo. Wae wet blief Jan dalik waal ‘n kamerzetel aan de vingers plekke. Ik weit waal det ik en de andere klanten van Körver heej niks mei van doon hebbe, loat det duudelik zien.
Toen zijn gezwets aansloeg daar boven de rivieren konden wij ook nog wel de voordelen daarvan inzien. Met een beetje geluk zou hij gaan verhuizen naar Den Haag. Maar waar t mij om gaat, is dat er niks van waar is dat Körver zijn klanten ineens ziet als een Wilders denktank.

Wij zijn 'm liever kwijt dan rijk, maar misschien dat Jan ineens wat van Geert moet. "Flik d'n aap dan vritte good", zeggen ze hier in Venlo. Wie weet kan Jan wel een kamerzetel voor elkaar krijgen. Ik weet wel dat ik en andere klanten van Körver hier niks mee van doen hebben, laat dat duidelijk zijn.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:08:00 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79497376
Ik doe als niet-Limbo de laatste zin wel: Alvast bedankt!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_79497383
Hele vertaling: (Dank aan Zeroku en L.no)

Ik weet niet waar je dat bericht over de herenkapper Körver vandaan hebt maar het is allemaal onzin. Tot voor kort geleden hoorde ik zelf ook bij het praatgroepje van Jan. En ik kan je vertellen Geert is nooit een kameraad van ons geweest. De meeste klanten van Jan vinden hem maar een gefrustreerd mannetje. Daar hebben wij zelf ook aan bijgedragen trouwens. Vroeger op de lagere school werd hij al geplaagd omdat hij een kop had net als een selderij.

Dan kreeg dat arme jong geregeld op z'n kop. Sommige lui noemde Geert ook wel de Neger van Venlo.
Misschien omdat hij een beetje een kleurtje had, want verder hadden we geen Afrikanen in Venlo.
Jaren later bij de kapper hielden wij Geert nog wel eens voor de gek.
Je kent 't wel, lijm op zijn stoel, en jeukpoeder in zijn shampoo. Dan lagen wij helemaal dubbel.

Maar waar het mij om gaat is de het grootste deel van de klanten helemaal niet achter die onzin van Geert staat.
Het is wel zo dat wij hem af en toe "hielpen", als hij weer eens een speech moest halen. maar dat deden wij vooral om de lol / plezier. Wij vonden het wel leuk als hij zich buiten Venlo voor paal ging zetten.

Toen zijn gezwets aansloeg daar boven de rivieren konden wij ook nog wel de voordelen daarvan inzien. Met een beetje geluk zou hij gaan verhuizen naar Den Haag. Maar waar t mij om gaat, is dat er niks van waar is dat Körver zijn klanten ineens ziet als een Wilders denktank.

Wij zijn 'm liever kwijt dan rijk, maar misschien dat Jan ineens wat van Geert moet. "Flik d'n aap dan vritte good", zeggen ze hier in Venlo. Wie weet kan Jan wel een kamerzetel voor elkaar krijgen. Ik weet wel dat ik en andere klanten van Körver hier niks mee van doen hebben, laat dat duidelijk zijn.

Hopenlijk geeft Jan het ook snel toe, anders vertrek ik en zoek ik een andere kapper. Ik hoop dat je dit even recht kan zetten op jouw blog. Alvast bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blackf1re op 23-03-2010 17:16:03 ]
pi_79497797
Wel kut dat TS waarschijnlijk nooit bedankt komt zeggen, aangezien dit z'n enige post was

Edit: Oh hieronder, leuk Graag gedaan.
pi_79497917
Hee gasten, erg bedankt! Snel ook :-)
-----------------------------------------------
http://deverwardeman.wordpress.com
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:21:00 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_79497924
ik ben nu wel benieuwd naar het artikel waar hij op reageerde
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:21:37 #16
137556 L.no
Midlife crisis
pi_79497948
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:18 schreef Blackf1re het volgende:
Wel kut dat TS waarschijnlijk nooit bedankt komt zeggen, aangezien dit z'n enige post was
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:20 schreef deverwardeman het volgende:
Hee gasten, erg bedankt! Snel ook :-)
Whehe.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_79497984
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:21 schreef teamlead het volgende:
ik ben nu wel benieuwd naar het artikel waar hij op reageerde
Op de blog in de sig van TS
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:21 schreef L.no het volgende:

[..]


[..]

Whehe.
pi_79498247
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:21 schreef teamlead het volgende:
ik ben nu wel benieuwd naar het artikel waar hij op reageerde
Dat is deze: http://deverwardeman.word(...)enktank-in-kapsalon/

Op zich blijft het bericht wel overeind. Het lijkt er alleen op dat de kapper zijn rol in het geheel wat anders ziet dan in ieder geval 1 van zijn klanten.
-----------------------------------------------
http://deverwardeman.wordpress.com
pi_79498540
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_79498710
quote:
Over de verwarde man

Je kent de berichten wel: verwarde man rijdt water in, verwarde man legt treinverkeer plat, verwarde man laat eigen huis vol gas lopen. Dat ben ik dus, die verwarde man. Tot voor kort hield ik mijn mond dicht, waardoor de media slechts naar mijn beweegredenen konden gissen. Maar die tijd is voorbij. Ik spreek. De wereld mag weten waarom ik doe wat ik doe. Welkom in mijn hoofd. Welkom bij mijn verwarring.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:07:16 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79499705
Wel zielig dat Geert Wilders vroeger gepest is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:44:11 #22
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_79509477
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:55 schreef Socios het volgende:
Praten ze daar echt zo, ja?
Ja. Het stuk in de OP is volgens mij geschreven door een Tegelenaar, maar er staan typische uitdrukkingen uit de regio Venlo in. 'Unne kop wie unne knoepselderie' En 'Flik d'n aap dan vritte good' Geniaal .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_79509826
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:44 schreef MPG het volgende:

[..]

Ja. Het stuk in de OP is volgens mij geschreven door een Tegelenaar, maar er staan typische uitdrukkingen uit de regio Venlo in. 'Unne kop wie unne knoepselderie' En 'Flik d'n aap dan vritte good' Geniaal .
Stichting Veldeke zou hem levenslang royeren. Wat een taalgebruik, ook nog nooit van leestekens, accenten en trema's gehoord.
pi_79509895
*edit: even normaal doen graag!

[ Bericht 79% gewijzigd door DaMart op 23-03-2010 22:21:55 ]
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79510041
"Flik d'n aap, dan vritte good" = Iemand vleien om wat van hem gedaan te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')