dit lijkt me beterquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:20 schreef ursel het volgende:
Volgens mij zit er een linkje niet helemaal goed..
Inderdaad, z'n stuur brak pas na de val. Hij pakte net over op het moment dat hij over een richeltje (de overgang naar een ander soort asfalt) reed, dus het voorwiel sloeg onder hem vandaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:21 schreef AskBrad het volgende:
ja, hij ketste over een steentje viel en brak z'n stuur....
klopt. men dacht eerst dat z'n stuur brak, maar dat was pas nadat hij het asfalt kopte!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad, z'n stuur brak pas na de val. Hij pakte net over op het moment dat hij over een richeltje (de overgang naar een ander soort asfalt) reed, dus het voorwiel sloeg onder hem vandaan.
quote:
prachtigquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:41 schreef ErikT het volgende:
[..]
"God, I gotta get a carbon fraaaaammmeee."
Rond kwart voor 7 begint het enigzins te schemerenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo kan ie wel weer met de val verhalen we hoeven het lot ook niet al te veel uit te dagen...zag die val van Voight geloof ik live op TV...tering je dacht dat ie nooit meer zou op staan
Iets leuks dan...ik ga morgen met de fietskleren in de tas naar m'n werk en koers dan lekker terug op mijn verbouwde kameraad...hoe laat is het tegenwoordig zo donker dat je lampjes nodig hebt? Ga denk ik wel een omweggetje doen!
wellicht is je derrie wel iets scheef....quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:11 schreef FJD het volgende:
Gisteren werd het rond 19:05/19:10 te donker om echt lekker te rijden. Let wel op dat je weinig speling hebt; het wordt echt snel donker.
Wbt afstelling v/d derailleur moet ik nog even op verder onderzoek uit. Hoop dat vanavond even te kunnen doen. De ketting loopt zachts ergens tegen een derailleur aan, er zijn continue tikjes. Lijkt of het op de achter zit omdat het geluid aanwezig was op alledrie de bladen voor.
Foto moet ik even naar kijken. Blijf het vaak iets van weinig toegevoegde waarde vinden Twijfel nog wel over het wel/niet opplakken van de Skill/Shimano stickers
Zonneglazen in de bril doen en ik ga ook een rondje "heuvels" doen.quote:
gebeurd vaak hoor, dat de derrie iets scheef staat .quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:52 schreef FJD het volgende:
@AskBrad; laten we daar voorlopig nog maar niet vanuit gaan. Fiets is nog geen week oud en heeft verder nergens ook maar een tikje van gekregen
Zal eerder afstelling zijn, Hollandse luiheid denk ik; m'n achterrem is ook niet straks genoeg tegen m'n frame aangedraaid.
Daar hebben we het punt. Shimano is voorgesleten, dat werkt vanaf nieuw perfect en wordt dan slecher. Campagnolo moet inslijten. Nieuw werkt 't niet perfect, na een tijdje wel. Daarom hoef je Campagnolo ook minder snel te vervangen, het is niet voorgesleten .quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:30 schreef Oksel het volgende:
Misschien moet ik het nog maar eens goed na laten kijken door een Campa specialist. Of misschien moet het allemaal nog beetje "inwerken".
Ik rij met een speciale fietsbril voor brildragers. Kijke eens bij Eyes&More, die hebben zo'n bril voor een zacht prijsje (montuurtje voor correctieglas binnen tegen de fietsbril gezet). Nu heb ik helemaal geen last meer van rijwind achter de bril. Vroeger ook niet, toen de mode nog was om gigantisch grote brillen op je neus te hebben .quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie fietst hier trouwens met lenzen? IVM rijwind achter de bril en het tranen dat ik daardoor doe, overweeg ik weer naar lenzen over te stappen zodat ik een fatsoenlijk fietsbril op kan. Domme vraag mischien, maar waarom bestaan er roze en blauwe lenzen voor fietsbrillen? Transparant en donker snap ik, maar wat doen die andere kleuren?
Nee als in echt scheef:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:25 schreef FJD het volgende:
@AskBrad; Je hebt het over scheef als instelling, dat zal het wel zijn ja Ik heb ook wel eens m'n 105 scheef gereden (kwam in m'n achterwiel terecht) vandaar de verwarring
Nee, die speelt tennis vanavond..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:03 schreef FJD het volgende:
Laten we het gissen maar even achterwege laten Zet het ding vanavond wel efkes op de Tacx en kijk even wat er aan de hand is. Kan ik direct m'n remblokjes van m'n Bulls vervangen en evt. de zadels verwisselen (of is je vriendin beschikbaar Oksel?).
Anders ga ik wel met je vriendin fietsen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:34 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag maar ff gechilld op 'n terrasje
Morgen fietsen. Heb m'n vriendin beloofd met haar te fietsen, maar anderzijds zijn er ook een paar teamgenoten die 't parcours van een wedstrijd voor zondag gaan verkennen...
Ga kijken bij beiden zou ik zeggen .quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:43 schreef Oksel het volgende:
Jongens.. ik woon tussen Almelo en Rijssen in. Nu zoek ik een tourclub. ZIjn er 2.. Tourclub Rijssen en Ruiten Drie, in Almelo.
Welke moet ik nemen?
Ruiten Drie is een redelijk landelijk bekende vereniging. Het kan dus zijn dat de leden daarvan meer toertochten bij andere verenigingen rijden en minder clubrondjes.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:05 schreef Oksel het volgende:
Dankje!
Bij de Drie Ruiten in Almelo zie ik helemaal geen tochtjes geplanned staan overigens, voor het weekend. Bij de Rijssense wel.
Ook een keer gehad, snieleukquote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:43 schreef marcodej het volgende:
Een scheve derraileur kan ook gevaarlijk zijn, altijd even checken als je op die kant gevallen bent. Bij een maat van mij was de derri na een val op die kant scheef komen te zitten en bij het kleiner schakelen voor een klim draaide hij de hele achterderailleur in de soep: was tussen de spaken terechtgekomen en finaal afgebroken...
Wtf lens uit je oog waaien?! Ik heb lenzen en daar fiets ik dus ook mee, die dingen waaien dus echt niet uit je oogquote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:05 schreef FJD het volgende:
Overigens zou ik wel even een setje testlenzen halen. Rijwind komt ook achter je fietsbril en kan bij te droge ogen (lees: te weinig knipperen door concentratie) ook je lens zomaar uit je oog waaien. Bij de ene lens is dat erger dan bij de andere lens maar tis wel iets om rekening mee te houden.
Ja nee ik maak een grapjequote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:34 schreef Yankee het volgende:
Wtf lens uit je oog waaien?! Ik heb lenzen en daar fiets ik dus ook mee, die dingen waaien dus echt niet uit je oog
Harde of zachte? Ik heb zachte van pearl en die geven nooit problemen. Nadeel is alleen dat ze relatief duur zijnquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Ja nee ik maak een grapje
Het ligt ook aan de lenzen. Ik had eerst huismerk lenzen van Het Huis maar heb die weer opgewisseld voor Biomedics die ik daarvoor ook had. Bij de Biomedics heb ik er wel last van, bij de huismerklenzen niet. Alleen bij de huismerklenzen heb ik twee keer zoveel last gehad dat ik een oog letterlijk niet meer open kon houden wat best lastig was aangezien het op de snelweg gebeurde
Zachte maandlenzen, ik ben nml. nogal onhandig aangelegd dus ik moet wegwerpspul hebbenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:28 schreef Yankee het volgende:
Harde of zachte? Ik heb zachte van pearl en die geven nooit problemen. Nadeel is alleen dat ze relatief duur zijn
quote:
Geniale uitleg voor de personen die de ballen verstand hebben van dit soort dingen maar wel graag willen leren. Ik heb dit probleem met m'n Bulls wel eens opgezocht en alles wat je dan tegenkomt is dat je met je adjuster screws moet kloten terwijl deze kerel dus duidelijk uitlegt dat die dingen niets daar mee te maken hebben.quote:
Zie ons vrolijk kijken! Tja, de stal konden we ruiken, het einde was in zicht, nog een kilometertje of 30 als ik mij niet vergis. Heb er minder charmant opgestaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:07 schreef Gripper het volgende:
Superhero en Gripper in de drup
[ afbeelding ]
De schroefjes gebruik je om het bereik van de derailleur aan te passen. De rest regel je met de kabelspanning. Bij Shimano gewoon rustig een tikje naar links of rechts draaien. Tijdens het fietsen kun je bij de meeste fietsen het ook aanpassen, tenminste op mijn cube is dat zo: op mijn voorbuis waar de kabel aan het frame zit zit ook een draai mechanisme.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:13 schreef FJD het volgende:
[..]
Geniale uitleg voor de personen die de ballen verstand hebben van dit soort dingen maar wel graag willen leren. Ik heb dit probleem met m'n Bulls wel eens opgezocht en alles wat je dan tegenkomt is dat je met je adjuster screws moet kloten terwijl deze kerel dus duidelijk uitlegt dat die dingen niets daar mee te maken hebben.
Duidelijke uitleg over alle schroefjes dus je hoeft niet bang te zijn (zoals ik weleens ben) dat dat ene schroefje wat je aanstaart de sleutel tot succes is. Nu even afstellen dus
Heb ik ook, al verschillende lenzen geprobeerd. Ben bij een echte specialist, niet van die goedkope dingen dus. Bril op sterkte heeft dus mijn voorkeur..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wtf lens uit je oog waaien?! Ik heb lenzen en daar fiets ik dus ook mee, die dingen waaien dus echt niet uit je oog
Hehe. Zoiets wilde ik ook posten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:05 schreef Oksel het volgende:
Geel is als je er heel hip uit wilt zien.
Blauw is als je jezelf voor de gek wilt houden dat het lekker weer is.
Roze is voor.. nouja, dat snappen we allemaal.
Oh, je bedoelt in combinatie metquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:05 schreef Oksel het volgende:
Roze is voor.. nouja, dat snappen we allemaal.
Jongens jongens ik mocht willen dat ik nu 28 gemiddeld rijd haha!quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:32 schreef Oksel het volgende:
Deze groep blijft keurig bij elkaar, en keurig 28km/u fietsen.. Met een groep is dat echt traag. Maargoed. Training is training.
Goede vraag. Daar is eigenlijk niet een heel goede reden voor, behalve dat het een Nederlands merk is en Peter Winnen in 1981 op een Koga reed toen hij op Alpe d'Huez won. Typisch van die non-redenen dus, die je hebt als je iets gaat kopen.quote:
ah okay. En je wil ook per se Ultegra? Dan zou ik namelijk proberen die Carbon Team edition ergens te vinden voor 1800,- o.i.d.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:24 schreef ErikT het volgende:
[..]
Goede vraag. Daar is eigenlijk niet een heel goede reden voor, behalve dat het een Nederlands merk is en Peter Winnen in 1981 op een Koga reed toen hij op Alpe d'Huez won. Typisch van die non-redenen dus, die je hebt als je iets gaat kopen.
Ik vind Koga gewoon tof. Daar komt het eigenlijk op neer.
In my defence: mensen kopen toch ook een Bianchi om de kleur?
Ja, ik ga belachelijk veel geld uitgeven aan een fiets, dus dan wil ik het ook meteen goed doen. Mijn vorige heb ik 7 jaar op gefietst, dus het is het me wel waard. Of je moet een overtuigende reden hebben dat het niet nodig is natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
ah okay. En je wil ook per se Ultegra?
Ik wil eigenlijk geen carbon frame. Ik zie mezelf dat ding een keer tegen een paaltje laten vallen, en de bovenbuis breken. Dwarskrachten kan dat spul niet zo goed hebben.quote:Dan zou ik namelijk proberen die Carbon Team edition ergens te vinden voor 1800,- o.i.d.
Ik heb zelf ook ultegra, dus overtuigende redenen om het niet te nemen heb ik niet als je al langer fietstquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, ik ga belachelijk veel geld uitgeven aan een fiets, dus dan wil ik het ook meteen goed doen. Mijn vorige heb ik 7 jaar op gefietst, dus het is het me wel waard. Of je moet een overtuigende reden hebben dat het niet nodig is natuurlijk.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar zo snel breekt carbon niet. Vroeger misschien, maar nu niet meer. Reden om wel een frame van carbon te nemen; fietst lekkerquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:29 schreef ErikT het volgende:
Ik wil eigenlijk geen carbon frame. Ik zie mezelf dat ding een keer tegen een paaltje laten vallen, en de bovenbuis breken. Dwarskrachten kan dat spul niet zo goed hebben.
Jammerquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook ultegra, dus overtuigende redenen om het niet te nemen heb ik niet als je al langer fietst
Is die stijfheid echt zoveel groter? Qua gewicht scheelt het nog geen halve kg namelijk.quote:Ik begrijp wat je bedoeld, maar zo snel breekt carbon niet. Vroeger misschien, maar nu niet meer. Reden om wel een frame van carbon te nemen; fietst lekker
Voor de echte 'freaks' is een halve kilo heel veelquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:33 schreef ErikT het volgende:
[..]
Is die stijfheid echt zoveel groter? Qua gewicht scheelt het nog geen halve kg namelijk.
Een Cannondale Caad9 Ultegra dan? 1799 verkoop geloof ik.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, ik ga belachelijk veel geld uitgeven aan een fiets, dus dan wil ik het ook meteen goed doen. Mijn vorige heb ik 7 jaar op gefietst, dus het is het me wel waard. Of je moet een overtuigende reden hebben dat het niet nodig is natuurlijk.
[..]
Ik wil eigenlijk geen carbon frame. Ik zie mezelf dat ding een keer tegen een paaltje laten vallen, en de bovenbuis breken. Dwarskrachten kan dat spul niet zo goed hebben.
Dat ziet er ook niet slecht uit.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:47 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Een Cannondale Caad9 Ultegra dan? 1799 verkoop geloof ik.
top alu frame en full carbon fork. BB30 crankstel etc.
Is dat zo? Allebei aluminium 7005 toch? Wat dat ook moge betekenen...quote:
Nee Cannondale gebruikt geen 7005 alu. Cannondale heeft 6061 T-6 alu.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:15 schreef ErikT het volgende:
[..]
Is dat zo? Allebei aluminium 7005 toch? Wat dat ook moge betekenen...
tja dat lijkt me nogal logisch...quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:14 schreef Wielracer het volgende:
Ligt aan de doelen die je stelt.
Als wedstrijdrijder heb je andere eisen dan een toerder.
Koop gewoon wat je mooi vind en waar je warm van wordt als het binnen je budget valt.
vraag je dit aan mij? Zo ja, lees dan nog eens mijn postquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:24 schreef Wielracer het volgende:
[..]
precies, maar waarom 400 euro meer uitgeven?
Nee zeker niet. Ik zou wel kniestukken aandoen .quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fiets is opgehaald, had vanochtend m'n schoenen en helm en kleertjes meegenomen in het OV, ik kan weer de wei in! Volgende keer m'n fiets laten reviseren als het slecht weer is...ik plan ook zo lekker altijd
maare....wintersokken en overschoenen nog nodig?
Zal wel niet als ik zo naar buiten kijk...
- BB30quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:00 schreef Yankee het volgende:
Caad 9 is inderdaad een goed frame, maar in hoeverre is zo'n cannondale daadwerkelijk die 400 euro extra waard ten opzichte van andere aluminium fietsen met dezelfde afmontage als de cannondale?
Vooral niet doen. Ben net terug van rondje hardlopen en het is weer gewoon lekker weer om te rijdenquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fiets is opgehaald, had vanochtend m'n schoenen en helm en kleertjes meegenomen in het OV, ik kan weer de wei in! Volgende keer m'n fiets laten reviseren als het slecht weer is...ik plan ook zo lekker altijd
maare....wintersokken en overschoenen nog nodig?
Zal wel niet als ik zo naar buiten kijk...
Niet om Cannondale fietsen af te gaan branden, want ik vind ze over het algemeen mooi maar levenslange garantie is eigenlijk nogal onzin en een mooi verkooppraatje. Alsof je de rest van je leven op dezelfde fiets blijft rijden...quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:54 schreef AskBrad het volgende:
[..]
- BB30
- Levenslange garantie
- frame is beter
- full carbon vv
- naam
Die valt weg trouwens, aangezien Koga dat ook heeftquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:54 schreef AskBrad het volgende:
[..]
- BB30
- Levenslange garantie
- frame is beter
- full carbon vv
- naam
Koga heeft ook een naam toch?quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:36 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Die valt weg trouwens, aangezien Koga dat ook heeft
Alleen met Alu pijpquote:
De Koga Team Edition in vol carbon met ultegra 6700 is voor 1600,- te krijgen. Het bewijs staat hier in m'n woonkamerquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:04 schreef ErikT het volgende:
Koga heeft ook een naam toch?
Hoe heb je dat geregeld?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:11 schreef FJD het volgende:
De Koga Team Edition in vol carbon met ultegra 6700 is voor 1600,- te krijgen. Het bewijs staat hier in m'n woonkamer
PM Heb er geen behoefte aan om winkelzaken te promoten op een forum nml..quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:14 schreef ErikT het volgende:
Hoe heb je dat geregeld?
Want hij staat voor 1999,- in de winkel.
En vooraf zei je nog dat ze te langzaam gingen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:08 schreef Oksel het volgende:
Ik moet zeggen dat ik aardig verrot ben nu.
De Wilier Izoard en de Pinarello Prince (dus niet deze FP3) zijn echt mijn droomfietsen. Prachtige fietsen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:22 schreef Oksel het volgende:
Oh, en 2 mensen op een Wilier. Dat was ook wel erg mooi fietsje. En de Pina dan. Vind nu natuurlijk Italiaanse fietsen mooier dan andere..
Dit soort spul.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook weleens gehad. Dan zit er toch ergens een minuscuul gaatje in en loopt hij heel langzaam leeg. Binnenbandje vervangen. Zijn ze allebei zacht? Dat is wel raar.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:04 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen mijn banden zijn de laatste tijd nogal leeg. Ik houd van harde banden en pomp ze meestal zo hard mogelijk op (met handpompje). Vroeger bleven ze altijd goed hard maar de laatste tijd zijn ze een dag later alweer merkbaar zachter hoewel ze nooit helemaal leeglopen. Heb al een half jaar geen lekke band gehad en rijd dus de hele tijd al op dezelfde binnenbanden.
Zijn mijn binnenbanden aan vervanging toe? Is dit normaal?
Achter is erger dan voor, maar allebei zijn ze een beetje zacht. Het is wel raar dat ze na een tijd niet verder leeglopen, ben pas op vakantie geweest maar na 10 dagen waren de banden niet leger dan normaal na 2 dagen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ook weleens gehad. Dan zit er toch ergens een minuscuul gaatje in en loopt hij heel langzaam leeg. Binnenbandje vervangen. Zijn ze allebei zacht? Dat is wel raar.
Tot hoeveel bar pomp je ze op? Als je met een handpomp 8 bar erin pompt kost het je wel wat kracht. In principe zou je een week niet hoeven te pompen en gewoon kunnen fietsen zonder dat ze erg zachter worden. Dat je druk verliest is normaal, maar niet zo snel. Kan aan de leeftijd van de binnenband liggen, deze slijten ook, drogen uit. Aan te raden is als je nieuwe banden op je fiets zet ook gelijk nieuwe binnenbanden er op te zetten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Achter is erger dan voor, maar allebei zijn ze een beetje zacht. Het is wel raar dat ze na een tijd niet verder leeglopen, ben pas op vakantie geweest maar na 10 dagen waren de banden niet leger dan normaal na 2 dagen.
Of zou ik ze te hard oppompen? Pomp meestal tot er niets meer bij kan en dan laat ik er een klein beetje uitlopen.
Geen idee hoeveel bar het is, maar in principe totdat ik met de handpomp niet meer erin krijg. Als dat 8 bar is dan kan het dus nog een heel stuk harder begrijp ik?quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Tot hoeveel bar pomp je ze op? Als je met een handpomp 8 bar erin pompt kost het je wel wat kracht. In principe zou je een week niet hoeven te pompen en gewoon kunnen fietsen zonder dat ze erg zachter worden. Dat je druk verliest is normaal, maar niet zo snel. Kan aan de leeftijd van de binnenband liggen, deze slijten ook, drogen uit. Aan te raden is als je nieuwe banden op je fiets zet ook gelijk nieuwe binnenbanden er op te zetten.
Boven de 3 bar kun je het verschil niet meer voelen met je handen is mij verteld. Ik heb een fietspomp met meter, ik pomp altijd tot iets boven de 8 bar. Minder dan 7 is niet aan te raden, dat rijdt niet lekker, je voelt de band zwalken in bochten, harder is niet mogelijk (klapband door overdruk of door verhitting in de afdalingen van de velg).quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:12 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel bar het is, maar in principe totdat ik met de handpomp niet meer erin krijg. Als dat 8 bar is dan kan het dus nog een heel stuk harder begrijp ik?
Ik kan ook direct nieuwe binnenbanden erop zetten? Die heb ik wel liggen. Na hoeveel tijd moet ik de buitenbanden vervangen? Fiets is nu 10 maanden oud, en heb er na schatting ongeveer 2000-2500km mee gereden.
Met een handpompje 8 bar er in krijgen is heel lastig, zo niet onmogelijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:12 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel bar het is, maar in principe totdat ik met de handpomp niet meer erin krijg. Als dat 8 bar is dan kan het dus nog een heel stuk harder begrijp ik?
Wanneer het loopvlak vlak is. Achter slijt daarin sneller dan voor. Een band is zeker aan vervanging toe als het canvas er doorheen komt. Met 2000km moet je het nog wel een tijdje kunnen uitzingen.quote:Ik kan ook direct nieuwe binnenbanden erop zetten? Die heb ik wel liggen. Na hoeveel tijd moet ik de buitenbanden vervangen? Fiets is nu 10 maanden oud, en heb er na schatting ongeveer 2000-2500km mee gereden.
Siliconenspray is dacht ik geen smeermiddel. Ik gebruik Teflonspray, maar ben van plan om, wanneer deze fles leeg is, over te stappen op druppelolie. Teflonspray vervliegt heel erg en ik heb het gevoel dat het niet erg nauwkeurig is. Andere onderdelen van de fiets komen ook onder de spray te zitten, wat vuil aantrekt. En ik ben geen milieufreak, maar milieutechnisch lijkt het me ook niet helemaal top.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:23 schreef Happel het volgende:
Vraagje voor de ervaren renners hier. Ben morgen van plan om mijn fiets weer rijklaar te maken en kreeg het advies om een siliconen? spray te kopen om de ketting en alles te bewerken en weer soepel te laten draaien. Wat voor spray dien ik te kopen?
Eens. beste kun je droogsmeermiddel gebruiken...quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Siliconenspray is dacht ik geen smeermiddel. Ik gebruik Teflonspray, maar ben van plan om, wanneer deze fles leeg is, over te stappen op druppelolie. Teflonspray vervliegt heel erg en ik heb het gevoel dat het niet erg nauwkeurig is. Andere onderdelen van de fiets komen ook onder de spray te zitten, wat vuil aantrekt. En ik ben geen milieufreak, maar milieutechnisch lijkt het me ook niet helemaal top.
Veel goede verhalen gehoord over Squirt Lube, een droog smeermiddel. Ben van plan dat aan te gaan schaffen.
Ik geef het toe Die wielen zijn trouwens maar voor de helft van mij, ik moet ze delen met m'n vriendinquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Yankee : beken maar, je bent hier onder vrienden...zit je stiekum wel eens die fiets te aaien als je TV kijkt? Heel fraai moet ik zeggen!
Die fulcrums heb ik ook, dat is mijn eigen set. Vind het prima wielen die er ook wel mooi uitzienquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:45 schreef Chezzzz het volgende:
Net een setje Fulcrum Racing 5 wielen bestelt. . Iets meer stevigheid op de fiets. Huidige wielen voelen toch iets te slap aan.
Als dit vrijdag was, zou ik zeggen dat dit de term 'triootje' verrassende invulling geeft, maar aangezien het donderdag is...maar toch benieuwd...Is het nooit dringen in de douche?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik geef het toe Die wielen zijn trouwens maar voor de helft van mij, ik moet ze delen met m'n vriendin
[..]
Dat moet inderdaad prima spul zijnquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:28 schreef marcodej het volgende:
Veel goede verhalen gehoord over Squirt Lube, een droog smeermiddel. Ben van plan dat aan te gaan schaffen.
Toen ik een paar jaar geleden als leek een nieuwe racefiets ging kopen dacht ik ook dat Koga maatgevend was. Nu vind ik Koga gevoelsmatig en als ik om me heen kijk een beetje de Mercedes onder de fietsen.. vroeger waren ze beter dan de concurrentie, nu alleen nog duurder en er rijden voornamelijk oude mannen op met dikke buiken. Recentelijk heeft het merk echter wel weer twee mooie fietsen op de markt gezet: de Team Edition en de Kimera. De garantie is ook altijd goed geregeld en er zijn veel dealers. Je doet er zeker geen miskoop mee als je de fiets mooi vindt.quote:
quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:01 schreef Oksel het volgende:
Ik gebruik WD40 voor het schoonmaken, en heb een Shimano potje met olie wat er dan weer op gaat.
Is er beter spul?
Absoluut Helaas was ik alleen vandaag te brak om te fietsen Morgen maar weerquote:Op donderdag 25 maart 2010 17:00 schreef No-P het volgende:
Wat is het toch fijn om student te zijn en je eigen planning te kunnen maken met dit weer.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
.... nu alleen nog duurder en er rijden voornamelijk oude mannen op met dikke buiken.
Fokking hell, das een gaaf bakkie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 04:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
okay de izoard, dit is mijn fiets
[ link | afbeelding ]
Mijn halve club heeft Squirt Lube op de ketting. Ik heb 't ook maar gekocht en 't is echt erg goed spul!quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Yankee het volgende:
Is iemand van jullie trouwens nog opzoek naar een tweedehands Ultegra afgemonteerde Cannondale maatje 52 voor een mooi prijsje?
[..]
Dat moet inderdaad prima spul zijn
36 spaaks is wel lekker stevig, maar 't ziet er niet uitquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Net een vers stel wielen opgehaald, speciaal voor de Witte Nachten 1200 straks in juni. Op Ebay had ik een stel Edco naven op de kop getikt. Die nu laten inspaken met lage Rigida velgen door de beste wielenbouwer van de stad. 36 spaaks natuurlijk. De Russische (en Ardense) kuilen kunnen komen.
In een klassiek stalen frame juist wel.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
36 spaaks is wel lekker stevig, maar 't ziet er niet uit
Dat dan weer wel idd!quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In een klassiek stalen frame juist wel.
Waar zitten die testputjes op de gp4000's?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:23 schreef marcodej het volgende:Wanneer het loopvlak vlak is. Achter slijt daarin sneller dan voor. Een band is zeker aan vervanging toe als het canvas er doorheen komt. Met 2000km moet je het nog wel een tijdje kunnen uitzingen.
Welke banden heb je? Mijn Conti GP4000's hebben 'testputjes'. Als die weggesleten zijn moet je aan vervanging denken...
Op het loopvlak zitten twee "gaatjes".quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:20 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Waar zitten die testputjes op de gp4000's?
Heb net buienradar gecheckt, maar ik denk niet dat je de dans ontspringtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:33 schreef FJD het volgende:
"Morgen blijven wolkenvelden het beeld beheersen. In de loop van de ochtend trekt een gebied met regen in noordelijke richting over het zuidoosten en oosten. Het is nog niet helemaal duidelijk hoever westelijk de regen komt, maar mogelijk blijft het in het westen droog."
Randstad
Leuke namen voor teams! Prestatie klinkt wel pretentieus, zou iets voor mij zijnquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:13 schreef Oksel het volgende:
Ik sla vandaag ook maar even over. Morgenochtend 110km met "team 1", of 120km met "team Prestatie". Denk dat het voor mij nog even 110km wordt..
Hoezo, zit er waterverf op je bianchi?quote:
Nee, ik ben van suiker gemaakt. Hoezo?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoezo, zit er waterverf op je bianchi?
Ik heb wel slaapkamer (4 stuks) over, en een douche. Wie rijdt er met me mee?quote:Op woensdag 19 mei wordt de "Hel van Twente" weer verreden.
De start is vanaf 08.30 tot 09.30 er zijn 3 verschillende parkoersen te weten 60km, 100km en 160km.
De start is bij voetbalvereniging PH op het sportpark "Veenelanden", Almelo.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:05 schreef jakkop het volgende:
De Hel van Twente, en dan de 60 KM rijden
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:10 schreef Oksel het volgende:
Ze noemen het de Hel van Twente omdat de maximum luchtdruk van je banden 2 bar is. De enige manier om enige uitdaging te creeren in deze vlakte. je naar Twente moet om mee te kunnen doen
Hij staat bij mij op de agenda! Dit is een erg interessant aanbod. Misschien dat ik er gebruik van wil maken. Eens kijken wat mijn fietsmaten van plan zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:47 schreef Oksel het volgende:
Gripper en andere Fok!ers die interesse hebben:
[..]
Ik heb wel slaapkamer (4 stuks) over, en een douche. Wie rijdt er met me mee?
hetzelfde vind ik ook. ik wil hem ook graag rijden, maar ik heb zin in uitslapen na hele week hadr werken. ik twijfel nog.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:57 schreef Yankee het volgende:
Waarom moet je toch altijd zo vroeg starten bij dergelijke tochten? Er is hier morgen in de buurt ook een tocht, 100 mijl van Drenthe geloof ik, lijkt me ook best leuk maar ook daar moet je starten tussen 08.00 en 09.00. Dat is toch veel te vroeg
Denk dat ik maar voor de helft ga, dan kan ik tenminste nog tot 12.00 starten. En met heen en terug fietsen etc is dan alsnog wel een mooie afstand te realiseren. Zou ook met de club kunnen gaan fietsen, maar daar heb ik vandaag niet zo heel veel zin inquote:
Deels het wegdek, deels de schade die de fietsen in de winter opgelopen hebben.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:47 schreef Wombcat het volgende:
Hebben die dan hun fiets niet goed nagekeken? Of is na de winter het wegdek daar nog beroerder dan gewoonlijk?
Mooie afstand Hoelang was je ongeveer bezig?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:08 schreef FredWielergek het volgende:
zo vandaag lekker 190 km gefietst, waarvan 165 van 100 mijl van drenthe, vanuit peize.
valt me een beetje tegen, dik 6 uur, ik was niet helemaal in orde en die windquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mooie afstand Hoelang was je ongeveer bezig?
Da's nog tegen de 30/dik 29 gemiddeld? Da's netjes hoorquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:38 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
valt me een beetje tegen, dik 6 uur, ik was niet helemaal in orde en die wind
Ik was nog niet helemaal wakkerquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:47 schreef FJD het volgende:
@Tommeke; Er staat duidelijk "morgen" in het bericht he Het gaat dus om morgenochtend en niet om vandaag. Vandaag rustdag en dan morgenochtend mits droog om 10:00 op de fiets
Je kunt beter zeggen dat ze bij vlagen goed zijnquote:Op zondag 28 maart 2010 08:44 schreef Tommeke het volgende:
Succes Ivo!
We horen wel hoe 't gegaan is
De wegen in de Ardennen kunnen bij vlagen inderdaad goed slecht zijn!
't Was ook nogal winderig, zeker?quote:Op zondag 28 maart 2010 16:11 schreef Tommeke het volgende:
Gister 10 uren gewerkt en al de hele dag moe heeft z'n weerslag gehad voor vandaag. Lag er binnen twee ronden al af
Echt jammer, want als ik fit was had ik wel makkelijker uit kunnen rijden
Nogal ja! 't Ging na de eerste bocht al op de kant. Ik zat al helemaal achteraan en moest al even gas geven. Opzich ging 't in de waaiers niet zo erg lastig, maar wind mee werd er zo hard gereden. Er reden een paar gasten mee die bij de A's ook top 20 gereden hadden... En ik merk dat in een puur B/nieuwelingen peloton er niet zulke mooie bochten gereden worden. In een bocht remmen en weer optrekken kostte me ook flink kracht.quote:
Krijg je geen spijt vanquote:Op zondag 28 maart 2010 16:44 schreef Yankee het volgende:
Volgende keer beter Tommeke! Ik twijfel nog steeds een beetje over wedstrijden rijden, lijkt me toch best mooi. Eerst maar eens teamkleding regelen en dan zien we wel weer verder
Als je in een groepje zit moet je niet versnellen, maar een constant tempo rijden. Het is trouwens altijd wel een dilemma, want je moet vaak ook een hoger tempo rijden om weer terug te komen (of juist weg te komen).quote:Op zondag 28 maart 2010 17:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Krijg je geen spijt van
Als je dat echt wil doen, zou ik eens, zoals al eerder gezegd, meedoen op Corpus den Hoorn.
't Is erg laagdrempelig daar en 't niveau is ook niet al te hoog.
@Wombcat: Ik had nog een vraagje aan jou als wedstrijdrijder. Op een gegeven moment kreeg ik een gaatje niet dicht en vroeg ik degene achter mij om over te nemen, maar die kreeg 't ook niet dicht. Ik ging maar even op kop van 't groepje gelosten rijden, zo rond de 34 per uur. Ik had een paar gasten achter me, geen probleem, maar voor eentje ging 't toch nog iets te snel en die moest er blijkbaar weer af (had ik niet gezien). Toen zag ik in de verte een ploeggenoot met kramp, dus ik zeg tegen de gene achter me dat ik 'm laat lopen om bij hem te fietsen. Toen werd ik ingehaald door die gast die dus loste toen ik 34 per uur ging rijden. Hij begon te schelden op me en was ontzettend kwaad dat ik eerst 'keihard ' ging rijden om daarna weer rustig te fietsen naast m'n ploeggenoot. Ik heb 'm gezegd dat ie z'n bek moest houden, omdat 't als je gelost bent en uitfietst geen koers meer is.. Deed ik nou iets verkeerd? Hij kwam op mij in ieder geval ontzettend zielig over, na 1,5 ronde lossen op z'n veel te dure Specialized met Cosmic Carbone's...
Ik deed dat ook. Ik pakte een tempo wat ik lekker vol kon houden en ging midden op de weg fietsen zodat ze niet op de kant moesten. Dichtrijden lukte geen van ons meer (waar ik nog steeds van baal, met iets meer moraal had 't nog wel gelukt ) Ik gaf nog duidelijk aan dat ik eraf ging om bij m'n ploegmaat te kijken, dus ik had inderdaad wel 't idee dat 't compensatiedrang was aangezien 't peloton al op 100 meter reedquote:Op zondag 28 maart 2010 17:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je in een groepje zit moet je niet versnellen, maar een constant tempo rijden. Het is trouwens altijd wel een dilemma, want je moet vaak ook een hoger tempo rijden om weer terug te komen (of juist weg te komen).
Als je gelost bent na twee ronden, dan is 't een beetje lood om oud ijzer.
En als je met 34 er af moet, dan is het wel ver op en moet je niet zeuren, het wordt dan toch niets meer.
Meestal als ze je uitschelden in zo'n situatie dan zijn ze zelf ook niet goed meer en compenseren ze hun eigen falen.
Ik heb 't zelf wel eens gehad dat ik in een wedstrijd achteraan hing, maar niet goed meer was. Ik schoof een plek op tien/twintig op toen het even stilviel. Daarna kwam een bochtig stuk en dat aanzetten verteerde ik niet goed, ik liet een gaatje vallen, kreeg het niet dicht en ging ertussen uit. Ook een hoop gescheld tot gevolg. Tsja, hadden ze me er maar niet langs moeten laten. En als ze op zo'n moment nog wel goed zijn, dan hebben ze dat gaatje in twee trappen dicht.
Wordt je sterk vanquote:Op zondag 28 maart 2010 17:37 schreef jpjedi het volgende:
Machtig gereden van Eisel, van Marcke en Gilbert.. jammer van Freire. Gent-Wevelgem vind ik nou geen echte vurige klassieker maar hij is wel enorm zwaar zo met die wind in de westhoek. Waaiers.
Vanmorgen met wind mee vertrokken.. man wat ben ik afgestraft op de terugweg.
Ik bedoelde dat je bij het overnemen niet moet versnellen. Of heel langzaam, zodat degene die van kop af komt de kans krijgt weer in te pikken.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik deed dat ook. Ik pakte een tempo wat ik lekker vol kon houden en ging midden op de weg fietsen zodat ze niet op de kant moesten. Dichtrijden lukte geen van ons meer (waar ik nog steeds van baal, met iets meer moraal had 't nog wel gelukt ) Ik gaf nog duidelijk aan dat ik eraf ging om bij m'n ploegmaat te kijken, dus ik had inderdaad wel 't idee dat 't compensatiedrang was aangezien 't peloton al op 100 meter reed
Een hoop wielrenners zijn verschrikkelijke haantjes.quote:Maarja, als je niet goed bent compenseer je dat niet echt met een grote bek
Zal de menselijke psyche wel zijn!
Ik zat op de kant en er viel een gat dat ik niet meer dicht kreeg. Ik probeerde 't nog en iemand anders later ook, maar dat lukte niet. Iedereen zat wel stuk.. Uhu, dat deed ik ook niet, ik reed op een gegeven moment op kop van 't groepje en heb dat tempo maar vastgehouden. Dat er veel haantjes rondfietsen is mij wel duidelijk, ik doe er vaak ook vrolijk aan mee. Bij mijn vereniging is dat 'n beetje een cultuurtje, en gebeurt 't met een knipoogquote:Op zondag 28 maart 2010 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat je bij het overnemen niet moet versnellen. Of heel langzaam, zodat degene die van kop af komt de kans krijgt weer in te pikken.
Hoe was je gelost? Doordat iemand voor je een gat liet vallen?
Als het gat al groot is, dan is het héél moeilijk dicht te rijden. Dan moet je al echt goed zijn. Om een gat van een meter of 100 dicht te rijden, moet je toch al wel een kilometer of 5 sneller rijden dan het peloton, anders duurt het te lang.
[..]
Een hoop wielrenners zijn verschrikkelijke haantjes.
beidequote:Op zondag 28 maart 2010 19:00 schreef Pritt het volgende:
Vraagje: Als ze het over een carbon achtervork hebben. Gaat het dan om de stang van het achterwiel naar je zadel of over de stang of je achterwiel naar je trapper of over beide?
Ah lekker fietsen in Frankrijk, mooi man!quote:Op zondag 28 maart 2010 21:05 schreef Superher0 het volgende:
Woensdag rijd ik naar Frankrijk, naar de Dordogne en ga ik de heuvels in. Per heveul zo'n 250 hoogtemeter en ik zal er wel zo'n 8 per tocht pakken. Van vallei naar vallei. Heb er nu al zin in!
Ow.. rijdt er iemand met Northwave schoenen? Mijn schoenen zijn op (specialized) en ik ga nieuwe kopen. Zat zelf te denken aan NOrthwave Aerlite 3, http://www.northwave.com/eu/shoes_det.php?itemid=458&catid=1&area=1 . Tips zijn welkom!
Goed bezig.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:05 schreef Superher0 het volgende:
Best wel wat kilometers gemaakt. Zaterdag 108km met de club en vandaag 114 met de maten. Vandaag ging het lekker, hadden 32 gemiddeld met 80km op de teller, reden constant 30km tegen de wind totdat we de "heuvels" bij Garderen tegenkwamen en er eentje het niet meer kon opbrengen. Daarna tempo flink omlaag en vol wind tegen in de polder naar huis gefietst. 28.6km gem in 4 uur, had sneller gekund. Maar dit is het eerste weekend waarin ik beide dagen tochten van 4 uur heb gefietst. Conditie wordt beter, herstel is sneller.
Woensdag rijd ik naar Frankrijk, naar de Dordogne en ga ik de heuvels in. Per heveul zo'n 250 hoogtemeter en ik zal er wel zo'n 8 per tocht pakken. Van vallei naar vallei. Heb er nu al zin in!
Net terug en redelijk plat. 310km, 2700hoogtemeters in net boven de 20 uur. De 300 sec ging in 19.45, was dus genoeg, de rest zijn kilometers van en naar huis. Het was flink winderig in de Ardennen. Op grote stukken gaat het wegdek wel, maar af en toe zitten er hele bomkraters in de weg. O ja, veel regen gehad, vooral het laatste stuk.quote:Op zondag 28 maart 2010 08:44 schreef Tommeke het volgende:
Succes Ivo!
We horen wel hoe 't gegaan is
De wegen in de Ardennen kunnen bij vlagen inderdaad goed slecht zijn!
Dat tentje is wel erg klein om jou en je fiets te herbergen... Ik neem aan dat je hem 's nachts bij je in de tent wilt stallen, en dat je er overdag mee onderweg bent. Mocht je juist overdag de fiets in de tent willen laten, en zelf weg zijn, dan kan je hem wel in zoiets kleins parkeren.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:51 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand wat goeie lichtgewicht tenten waar je je fiets in kan stallen(of zelfs aan vast kan maken).
Ik kan me herrineren dat ik een tent zag die dat had... heb geen zin om s'ochtends wakker te worden zonder fiets :p.
Maar anders koop ik deze en zet ik een alarm op mijn fiets..
http://www.ferrino.it/en/(...)_232/LIGHTENT_2_1069
Bij die tent zou ik de fiets wel buiten zetten, heb al een mooi fiets alarm op het oog .quote:Op maandag 29 maart 2010 10:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat tentje is wel erg klein om jou en je fiets te herbergen... Ik neem aan dat je hem 's nachts bij je in de tent wilt stallen, en dat je er overdag mee onderweg bent. Mocht je juist overdag de fiets in de tent willen laten, en zelf weg zijn, dan kan je hem wel in zoiets kleins parkeren.
In de tent kan je fiets natuurlijk nog steeds gejat worden, alleen hij staat minder in het zicht. Vaude maakt bijvoorbeeld een tent met zo'n ruime voorhal, waarin ie rechtop kan staan.
Ik ben afgelopen jaar door Europa gefietst en heb mijn fiets gewoon buiten gezet. Slot erom en het zal wel. Ook bij supermarkten is een slot handig, dus hij moet toch mee.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:51 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand wat goeie lichtgewicht tenten waar je je fiets in kan stallen(of zelfs aan vast kan maken).
Ik kan me herrineren dat ik een tent zag die dat had... heb geen zin om s'ochtends wakker te worden zonder fiets :p.
Maar anders koop ik deze en zet ik een alarm op mijn fiets..
http://www.ferrino.it/en/(...)_232/LIGHTENT_2_1069
Oke dat laat ik dan maar liggen.. is toch een stuk duurder.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen jaar door Europa gefietst en heb mijn fiets gewoon buiten gezet. Slot erom en het zal wel. Ook bij supermarkten is een slot handig, dus hij moet toch mee.
Juist lekker fietsweerquote:Op maandag 29 maart 2010 11:24 schreef Oksel het volgende:
En deze week is het nou niet bepaald lekker fietsweer. Koud, kil, nat weer.
Op marktplaats komen wel kaartjes vrijquote:Op maandag 29 maart 2010 13:45 schreef FJD het volgende:
Die Elfstedenrijwieltocht lijkt me wel geinig maar beetje jammer dat het al vol is
Tientje voor de sleutels en nog een paar euro voor vet. Kun je het zelf doen. Niet zo moeilijk. Losschroeven, schoonmaken, drogen, invetten en weer terug. ALs je een hele nieuwe bracket nodig hebt dan kost het je tegen de 50 euro afhankelijk van merk en type.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:04 schreef Tommeke het volgende:
Ik kom er net achter dat er aardig wat speling op de trapas van m'n fiets zit
Weet iemand wat zo'n geintje gaat kosten?
Doe de 125 ook, laten we bij de start even een bakkie doen ofzo, want we kunnen misschien samen starten, maar ik vermoed dat jij een stuk eerder bij de finish zal zijnquote:
Vet heb ik wel. Niet alleen van mezelf, maar ook in een potjequote:Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Tientje voor de sleutels en nog een paar euro voor vet. Kun je het zelf doen. Niet zo moeilijk. Losschroeven, schoonmaken, drogen, invetten en weer terug. ALs je een hele nieuwe bracket nodig hebt dan kost het je tegen de 50 euro afhankelijk van merk en type.
Wat voor trapas heb je Tom? En crankstel?quote:Op maandag 29 maart 2010 15:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vet heb ik wel. Niet alleen van mezelf, maar ook in een potje
Wat voor soort sleutel heb je d'r voor nodig? Een cranktrekker sowieso he?
On the other hand, wat als de lagers versleten zijn? Ik laat 't liever ff door 'n pro doen
Ziet er erg goed uit, jammer dat het voor mij te ver weg is en op een zaterdag, dan moet ik helaas werken.quote:
Ik rij met een groepje mee, heb geen idee wat hun plannen zijn. We zien wel.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Doe de 125 ook, laten we bij de start even een bakkie doen ofzo, want we kunnen misschien samen starten, maar ik vermoed dat jij een stuk eerder bij de finish zal zijn
op een gegeven ogenblik heb je het wel gezien in je eigen omgeving en wil je eens wat anders. Fietsen is een ideale manier om je land beter te leren kennen en te zien hoe mooi Nederland wel niet kan zijn. Als de start binnen 30km is wil ik ook wel op de fiets gaan.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:27 schreef Oksel het volgende:
Sowieso 100+ km rijden voor een tocht in NL begrijp ik niet echt.
Dus je rijdt twee toertochten in twee dagen? Goed bezig!quote:Op maandag 29 maart 2010 16:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er is een tocht vanuit Utrecht, 130 km met voorrijders, en korter als tourtocht...en een tocht vanuit Amsterdam, startend in het Olympisch stadion, en over het parcours van de proloog eerst. Ik rij de laatste :
[ afbeelding ]
http://www.girotoertochtamsterdam.nl/
Ik neem die maandag ook vrii vanwege verwachte speirpijn enzoquote:Op maandag 29 maart 2010 16:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dus je rijdt twee toertochten in twee dagen? Goed bezig!
Een vierkante, met FSA crank.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:41 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Wat voor trapas heb je Tom? En crankstel?
Oh en als het goed is herkenbaar aan het bordje "DEELNEMER 3". Fiets dus inderdaad met nog twee fietsmaten mee.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:39 schreef thettes het volgende:
Ik ben al ingeschreven voor die giro toertocht ja
Ik ben marshall, voorrijder/begeleider van de toertoch in pelotonsvorm in Utrecht, oftewel als je te langzaam fietst: , ook als je te hard fietst hoorquote:Op maandag 29 maart 2010 16:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik neem die maandag ook vrii vanwege verwachte speirpijn enzo
Maar dank je, ik zal wel tot de langzaamste deelnemers gaan behoren op beide tochten, maar vindt het belangrijker voor mezelf om beiden te rijden, dan hoe snel. Niet dat ik expres langzaam zal gaan, maar ik denk dat ik zo vroeg mogelijk weg ga, en van groepje tot groepje ga fladderen...heb ik vorig jaar bij de Boretti en dam tot dam ook gedaan, en dat werkt het best voor mij nu. Volgend jaar heb ik hopelijk de benen om voor snelheid te gaan.
Gelukkig doe ik Amsterdam maar gaaf lijkt me dat om voorrijder te zijn bij zoiets!quote:Op maandag 29 maart 2010 17:06 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik ben marshall, voorrijder/begeleider van de toertoch in pelotonsvorm in Utrecht, oftewel als je te langzaam fietst: , ook als je te hard fietst hoor
Amsterdam uiteraardquote:Op maandag 29 maart 2010 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Utrecht of Amsterdam?
Dat is een gaaf kaartje.. wat voor systeem gebruik je?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:27 schreef thettes het volgende:
Ik heb gisteren zo'n 40 km gefietst. Was de hele week ziek geweest en dat merkte ik wel hoor. Na, en tijdens het fietsen echt helemaal dood. We waren met drie, en ik heb alleen voor de wind even een kilometertje op kop gereden. Was na 8 kilometer ook al gesloopt.
Enige pluspunt, mn benen waren verder wel goed, het lag puur aan te veel keelpijn en snotterigheid in mn longen.
de weinig indrukwekkende statistieken (ja het waaide hard uit het zuidwesten en dat hele rechte stuk oostelijk op het kaartje is bovenop een dijk )
[ afbeelding ]
Deze is van de android telefoon van een vriend van me, zelf doe ik het wel eens met de iPhone en Runkeeper.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat is een gaaf kaartje.. wat voor systeem gebruik je?
ik gebruik ook runkeeper maar dat ding is de helft van de tijd de weg kwijt. Monteer je hem op het stuur dan ofzo? Die gps sensor boven je scherm moet toch verbinding kunnen maken?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:43 schreef thettes het volgende:
[..]
Deze is van de android telefoon van een vriend van me, zelf doe ik het wel eens met de iPhone en Runkeeper.
Vandaag heb ik mijn eerste training gehad. Ook om 19.00 begonnen. 20.00 gestopt. Veel later moet het inderdaad niet worden. Voor het eerst in ene groep gereden trouwens, vind het maar niks.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:45 schreef marcodej het volgende:
Benieuwd hoe het morgen gaat. Het is nu 19:45 en het begint al behoorlijk te schemeren. Training begint om 19:00 dus dat wordt een kort rondje.
Haha, ik vond het de eerste keer in een groep ook k*t. Fiets meestal met z'n 2en of alleen. Dit jaar ga ik wat vaker met de groep mee waarschijnlijk, als mijn planning het toelaat.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:34 schreef Happel het volgende:
[..]
Vandaag heb ik mijn eerste training gehad. Ook om 19.00 begonnen. 20.00 gestopt. Veel later moet het inderdaad niet worden. Voor het eerst in ene groep gereden trouwens, vind het maar niks.
Had overigens wel even mijn schakelsysteem mogen controleren. Krijg hem niet op het grote blad gezet, van eerste naar tweede lukt wel. Maar van tweede naar derde niet, terwijl ik dat toch had laten maken bij de fietsenmaker. Maar weer terug dus...
Zolang je er maar GPS tracks vanaf kan trekken kun je zo'n kaartje makenquote:Op maandag 29 maart 2010 19:43 schreef thettes het volgende:
Deze is van de android telefoon van een vriend van me, zelf doe ik het wel eens met de iPhone en Runkeeper.
Volgens mij is het in het oosten des lands een kwartier eerder donker dat in het westen...quote:Op maandag 29 maart 2010 19:48 schreef Oksel het volgende:
't Is hier nog licht. Zon is nog niet eens onder, staat nog hoog aan de hemel. Dat heb je, als je in het oosten des lands woont.
Ja inderdaad, zon komt in het oosten op weet je nog? In het oosten is het vroeger, dus zon gaat eerder onder. (Ook al is dat verschil binnen Nederland erg klein natuurlijk)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:28 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Volgens mij is het in het oosten des lands een kwartier eerder donker dat in het westen...
tja, ik kijk ook uit het raam en het is errug donker. Hopelijk blijft het droog als ik naar het station fiets.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:35 schreef ursel het volgende:
Zal ut nog droog blijven rond utrecht rond 18:00
Tweede regenfront lijkt pas ca. 20:30 over te trekken. Ik ga vanavond ook de weg op, zie het wel.quote:
Ik heb als normale schoenmaat 46, mijn northwave schoenen zijn 48 en passen netquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:29 schreef Superher0 het volgende:
Heb gisteren gepast bij een fietsenmaker, SIDI schoenen en daar heb ik maat 46 (normale schoenmaat 43) dus nu is weer de vraag in hoeverre SIDI maatvoering afwijkt van Norhtwave. Misschien toch weer voor SIDI gaan.
He jakkie. bochtenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:10 schreef No-P het volgende:
Parkoers van het NSK is veranderd zie ik net. Het parkoers loopt nu over mijn hardlooprondje. Het is een iets korter rondje met wat meer bochten waar je moet inhouden en bij 1 bocht zelfs 270 graden moet draaien na dat je de dijk op komt. De wind heeft nog redelijk vrij spel.
Balen ja, maar misschien wordt het wel beter. En van de zuurstof, ik geloof dat dat al ontkracht is, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:45 schreef Superher0 het volgende:
Ik ga een week te vroeg naar Frankrijk. 12 graden en regenachtig. Bah... regenkleding maar meenemen. Zonde om niet te oefenen op de lange klimmetjes. En tja, als het regent, zit er meer zuurstof in de lucht, toch?
Als 't voor je gevoel zo is, dan is het goed voor je moraalquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:24 schreef No-P het volgende:
[..]
Balen ja, maar misschien wordt het wel beter. En van de zuurstof, ik geloof dat dat al ontkracht is, maar dat weet ik niet zeker.
Veel te veel wind idd.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:45 schreef Oksel het volgende:
Even rondje van een uurtje gedaan. 20km tegen de wind in, 45km terug. Jezus wat een sterke woei vandaag.
Northwave wijkt minder af van de europese maten dan sidi. Ik heb een paar maat 44 ATB schoenen, normale schoenmaat 42,5quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:29 schreef Superher0 het volgende:
weet iemand een fietsenmaker in de buurt van Utrecht/Amersfoort die Northwave als merk heeft en waar ik dus ook kan passen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |