Die laatste rit was een clubrit, daar mocht ik niet m'n gang gaan . Een deel ervan was gebaseerd op m'n 600km brevet van een paar jaar terug, dat gaat wel in 1 keer .quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:43 schreef Hi_flyer het volgende:
Die laatste toch wel in 1 dag hè Ivo
Dat Ruslandtraject lijkt me wel wat, maar is het niet erg saai?
Het lijkt me erg tof om daar heen te gaan, maar dit weekend ga ik toch echt carnaval vieren.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dit weekend is de Fiets en Wandelbeurs in de RAI, gaat iemand van hier ook? Ik sta zondagmiddag bij de stand van de Europafietsers om voor te lichten over tochten. Nog nooit gedaan, maar lijkt me een leuke uitdaging. Na drie jaar verschillende tochten weet ik in elk geval iets over vakantiefietsen hoop ik.
Ow verrek, interessant. Wist niet dat het was. Misschien dat ik wel even langs ga.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dit weekend is de Fiets en Wandelbeurs in de RAI, gaat iemand van hier ook? Ik sta zondagmiddag bij de stand van de Europafietsers om voor te lichten over tochten. Nog nooit gedaan, maar lijkt me een leuke uitdaging. Na drie jaar verschillende tochten weet ik in elk geval iets over vakantiefietsen hoop ik.
Ik had het vorig jaar mei anders verrekte koud soms tussen Arles en Port La Nouvelle, maar dat was dan ook een prut voorjaar natuurlijkquote:Op donderdag 27 februari 2014 13:46 schreef Rearviewmirror het volgende:
Komend jaar willen m'n vriendin en ik trouwens richting Zuid-Europa, want daar schijnt de zon en is het altijd warm, denken we Waarschijnlijk Zuid Frankrijk of Italië.
Ik ben al eerder naar Belgrado en Sarajevo geweest met een nieuwe Gazelle Kathmandu. Veel problemen gehad met lekke banden doordat Gazelle een messcherp velglint gemonteerd had. Uiteindelijk dus 14 lekke banden gehad die over het hele loopvlak opengesneden waren. Probeer in zo'n gebied maar eens aan een binnenband te komen. Op een gegeven moment vond ik een binnenband, maar met autoventiel. Ergens op een stoffige weg ben ik toen drie uur bezig geweest om het ventielgat in mijn velg groter te maken. Zeeeer frustrerend en voor mij geen Gazelle meer. Ook liep toen tijdens een afdaling de cassettemoer van de as af en dat hoef je toch niet te verwachten van een toch wel prijzige fiets.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:00 schreef shootercas het volgende:
Ga niet met een te high end fiets, want als iets kapot gaat zijn er niet altijd overal onderdelen beschikbaar. Pak een simpel model met goedkope degelijke onderdelen die overal te krijgen zijn.
Alvast succes met je reis, zal mooi zijn!
Dat bedoelde ik!quote:Op maandag 19 mei 2014 10:29 schreef Hi_flyer het volgende:
nt vond ik een binnenband, maar met autoventiel. Ergens op een stoffige weg ben ik toen drie uur bezig geweest om het ventielgat in mijn velg groter te maken. Zeeeer frustrerend en voor mij geen Gazelle meer. Ook liep toen tijdens een afdaling de cassettemoer van de as af en dat hoef je toch niet te verwachten van een toch wel prijzige fiets.
Mja, 15 jaar geleden ging ik met een vriend fietsen die alles op zo'n goedkope fiets deed. Op een gegeven moment hoor ik allemaal getik en zie ik tig kogeltjes van zijn achterlager voorbij komen. Einde vakantie....quote:
dat zijn dus weer onderdelen waar je niet op moet bezuinigen, ik heb het natuurlijk over 29'' wielen, shijf/trommelremmen en dure schakelsystemenquote:Op maandag 19 mei 2014 10:45 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Mja, 15 jaar geleden ging ik met een vriend fietsen die alles op zo'n goedkope fiets deed. Op een gegeven moment hoor ik allemaal getik en zie ik tig kogeltjes van zijn achterlager voorbij komen. Einde vakantie....
Wat voor route had je toen eigelijk?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:29 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik ben al eerder naar Belgrado en Sarajevo geweest met een nieuwe Gazelle Kathmandu.
Bus naar Spittal in Oostenrijk, daarna:quote:Op maandag 19 mei 2014 12:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wat voor route had je toen eigelijk?
Oh vast niet, maar over zulke dingen maak ik me echt geen zorgenquote:Op maandag 19 mei 2014 13:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik lees trouwens net iets over dat de overstromingen in Bosnie e.o. misschien mijnen kunnen losmaken, en het daar nogal gevaarlijk maken. Is jouw route wel overstroming-proof?
Mijnenvelden staan goed aangegeven en ik ga dit keer niet alleen. Maar bedankt voor je bezorgdheidquote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, ik wil niet de somberhans uithangen, maar als een oude rot als Floris Dierdorp in die omgeving spoorloos kan verdwijnen, ben jij niet onkwetsbaar. Je hebt een prachtige omgeving uitgekozen denk ik, en ik kan niet wachten op een mooi verhaal als je terug bent(vooral hoeveel klimmen het eigelijk was), maar er is daar nogal wat gebeurt de afgelopen jaren!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |