Ja...om thuis te komen met net voldoende lucht in de band om niet de velg te beschadigen. Het is een thuiskomertje, 'mini pompjes' krijgen een race bandje gewoon niet op volle spanning. Door hun korte lengte komt er gewoon te weinig druk uit. Framepomp of CO2 patronen...maar die zijn best prijzig(vind ik tenminste).quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Zo'n minipompje waarmee wielrenners ook hun bandjes mee oppompen moet voldoende zijn.
Ik krijg met mijn minipompje redelijk makkelijk 6 bar in de banden, eigenlijk iets te weinig voor de wielrenfiets maar voldoende om door te fietsen. En voor een normale fiets moet dat sowieso genoeg zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar ben ik totaal niet van overtuigd. Ik moet te vaak wielrenners met mini-pompjes helpen die hun band niet op spanning krijgen. Ik zweer bij een ouderwetse Zéfal HPX framepomp. Daarmee krijg je minimaal 9 bar in de band ook zonder de sportschool te bezoeken.
Als je vakantie bepakking op de fiets hebt is voldoende bandenspanning wel fijn...quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik krijg met mijn minipompje redelijk makkelijk 6 bar in de banden, eigenlijk iets te weinig voor de wielrenfiets maar voldoende om door te fietsen. En voor een normale fiets moet dat sowieso genoeg zijn.
bandenspanning van een gewone fiets is toch iets van 4 bar, dus met die 6 bar haal je dat vrij makkelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als je vakantie bepakking op de fiets hebt is voldoende bandenspanning wel fijn...
Dan doe je iets fout met je bepakking. Je moet gewoon bij je ventiel kunnen komen met al je tassen er nog aan. Sterker nog, in principe moet je gewoon een wiel eruit kunnen halen om de band te wisselen zonder dat je maar 1 tas moet demonteren. Als de boel scheef gaat zitten als je de fiets op z'n kant legt zitten sommige tassen niet vast genoeg.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:01 schreef Blik het volgende:
[..]
En bij het oppompen haal je de bepakking toch meestal van je fiets.
Hoi,quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Soort fiets van TS is inderdaad niet bekend...kan handig zijn. maar het gaat niet om de bepakking op de fiets, maar of de pomp voldoende druk kan leveren om een band helemaal vol te krijgen. Als de slag van de pomp heel kort is, wordt dat moeilijk.
Ehrm... waarom niet?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:04 schreef Vork het volgende:
ik zie mezelf niet zo snel een band gaan plakken
Dat dus. Ik kan altijd nog de binnenband plakken op een rustiger moment, wanneer ik bijvoorbeeld mijn eindbestemming voor die dag heb bereikt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:43 schreef Klonk het volgende:
ik vervang ook liever alleen de binnenband, om twee redenen
1: het is sneller
2: na een check van de buitenband (dat daar geen scherpe zooi meer zit) heb je eigenlijk een garantie dat je ongestoord verder kunt fietsen, met geplakte zooi heb je dat nooit.
Voor mij is het een beetje afhankelijk van de situatie. Ik rij overigens niet zo heel erg vaak lek, maar ik heb je na een lek ook wel eens weggegooid zonder te kijken. Dan ben ik gewoon te lui om de band op een later tijdstip nog na te kijken of die eventueel nog gebruikt kan worden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:47 schreef Klonk het volgende:
ik gooi een binnenband altijd weg eigenlijk, ik ben motorisch niet geschikt om banden te plakken
De Marathon Racer is ook als vouwband te krijgen. De 35c versie valt wat smal. Ik vindt 'm zelf niet prettig, teveel onrust in het stuur en vooral geen grip op natte natuursteen. (Harde rubbercompound)quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:04 schreef Vork het volgende:
[..]
Hoi,
Banden gaan sowieso mee, ik zie mezelf niet zo snel een band gaan plakken en een binnenband neemt ook weer niet zoveel ruimte in beslag. Een goede buitenband (opvouwbaar), daar moet ik nog even naar kijken. Ik heb een klein fietspompje waarmee ik me prima kan redden. Ik zat nog wel te denken aan een extra ketting. Ik had de mijne laatst gebroken en dat is toch knap lullig als je daar zo zonder ketting staat.
Ik rijd overigens op deze fiets.
Haha, jij hebt om een achterband te verwisselen natuurlijk geen vorkspanner nodig.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:46 schreef Vork het volgende:
[..]
Dat dus. Ik kan altijd nog de binnenband plakken op een rustiger moment, wanneer ik bijvoorbeeld mijn eindbestemming voor die dag heb bereikt.
idd, scheelt een hoop werk hoor, ketting op het kleinste achterwiel, wiel losmaken, derrailieur naar achter halen en hoppa een achterwielquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
Haha, jij hebt om een achterband te verwisselen natuurlijk geen vorkspanner nodig.
Ik wel. Met mijn stadsfietsie. En dan is een band plakken vele malen makkelijker dan de band vervangen.
Dat kan ook op een stadsfiets, moet je alleen geen doeken kettingkast hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
idd, scheelt een hoop werk hoor, ketting op het kleinste achterwiel, wiel losmaken, derrailieur naar achter halen en hoppa een achterwiel
Als ik op fietsvakantie (d.w.z. met bagage) ben, doe ik meestal redelijk normale kleding aan in plaats van strakke fietskleding. Je doet toch rustig aan (althans ik) en het biedt wat meer mogelijkheden om hier en daar een kerkje in te kijken of een supermarkt binnen te lopen. Maar dat is vooral een kwestie van smaak.quote:De rest van de spullen (hoofdzakelijk wielerkleding)
Ik zou naast een plakset ook versnellingskabels (voor én achter) en een kettingspons meenemen. Ik heb ooit 40 km mogen lopen (nou ja, heuvel oplopen, daarna afrollen) omdat ik dat vergeten was. En regelmatig je banden controleren. Met name de achterbanden slijten met fietstassen veel sneller dan zonder.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:52 schreef Farenji het volgende:
Heb je al nagedacht over wat je allemaal mee gaat nemen qua gereedschap, reserve-onderdelen etc? En ben je een beetje handig met fietsreparaties? Want panne met de fiets lijkt me onderweg toch het grootste risico.
of 3 miljoen aansluitingen voor versnellingen, remmenquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:40 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat kan ook op een stadsfiets, moet je alleen geen doeken kettingkast hebben.
Ik zal ook niet in een compleet wielertenue op de weg verschijnen, al heb ik wel een paar fiets(onder)broeken en sportshirts. Anders is het ook niet uit te houden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als ik op fietsvakantie (d.w.z. met bagage) ben, doe ik meestal redelijk normale kleding aan in plaats van strakke fietskleding. Je doet toch rustig aan (althans ik) en het biedt wat meer mogelijkheden om hier en daar een kerkje in te kijken of een supermarkt binnen te lopen. Maar dat is vooral een kwestie van smaak.
Ik zie nog wel wat ik allemaal mee ga sjouwen. Ik kan moeilijk een extra hele fiets in onderdelen meenemen.quote:Ik zou naast een plakset ook versnellingskabels (voor én achter) en een kettingspons meenemen. Ik heb ooit 40 km mogen lopen (nou ja, heuvel oplopen, daarna afrollen) omdat ik dat vergeten was. En regelmatig je banden controleren. Met name de achterbanden slijten met fietstassen veel sneller dan zonder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |