abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 april 2010 @ 10:50:36 #26
291754 Suzanne-
-- Nil volentibus arduum --
pi_80075034
Wij hebben onze keuken uit Duitsland (we zijn niet vies van onderhandelen) In Nederland kwamen ze met exact dezelfde Alno keuken incl apparatuur toch echt bijna 5.000 duurder uit! Het voordeel haal je daar overigens meer in de kasten dan in de apparatuur.

Wij hebben toen overigens ook van alles via internet willen bestellen (uiteindelijk niet gedaan omdat het prijstechnisch niet per sé veel interessanter meer was). Keukenloods kwam bij ons bij verschillende apparaten als goedkoopste naar boven.. misschien het bekijken waard.. Weet overigens niet hoe de service ed is!
pi_80077324
Wij zijn zelf ook bezig met keukens op dit moment. Wat we al vrij snel geleerd hebben is dat alle zaken van De Mandemakers Groep echt vreselijk zijn. Deze dus gewoon negeren, überhaupt niet naar binnen gaan, want voor je het weet pakken ze je in. Toevallig gisteren even binnengelopen bij Brugman, dacht even badkamers kijken voor idëen. Is niet eens leuk meer als je de werkwijze kent.

Ik zou adviseren je ook niet blind te staren op IKEA. Wij hebben hier een plaatselijke keukenzaak gevonden die gewoon eerlijke prijzen afgeeft, zonder dat je daat nog over kunt onderhandelen. Hij belt ook niet ofzo, we moeten gewoon zelf een keuze maken. Misschien is hij wel té nuchter, maar geeft ons wel een goed gevoel. En qua inbouwapperatuur kan ik het op internet niet voordeliger krijgen.

Maar: een keukenzaak vinden die te vetrouwen is blijft lastig in mijn optiek.

Succes & vooral veel plezier met het samenstellen van je keuken.
pi_80077480
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:50 schreef jongesander het volgende:
Ik zou adviseren je ook niet blind te staren op IKEA. Wij hebben hier een plaatselijke keukenzaak gevonden die gewoon eerlijke prijzen afgeeft, zonder dat je daat nog over kunt onderhandelen. Hij belt ook niet ofzo, we moeten gewoon zelf een keuze maken. Misschien is hij wel té nuchter, maar geeft ons wel een goed gevoel. En qua inbouwapperatuur kan ik het op internet niet voordeliger krijgen.
Tuurlijk, zo had ik hier in de buurt bij een "echte" keukenzaak ook een heel mooi aanbod gezien. Uiteindelijk "won" Ikea het in mijn geval toch qua prijs, omdat in zijn aanobod, standaard budgetkeuken geen vriezer zat, wat ik wel wilde. Maar inderdaad, vergelijk gewoon her en der de opties en prijzen, want het is echt niet gezegd dat Ikea in alle gevallen een uitkomst is.
(Alleen in mijn geval toevallig wel en ben er superblij mee )
pi_80082263
Sowieso NOOIT zeggen wat je budget is, want daar rekenen ze naar toe. Gewoon zeggen dat dat prive is, of dat je daar nog niet over uit bent.

Ze vroegen voor mijn keuken 8000, en wilde hem voor 5000, heb 4 werknemers gehad, en toen de baas, na wat aanpassingen toch voor 5000 euro gekregen, zit een vaatwasser, koelkast, vrieskast (3 laden), 90 cm brede over/gasfornuis in........

Ik vind het een kut karwei, serieus. Ben zó blij dat ik er vanaf ben, en dat hij geleverd is! Het zijn ook allemaal opdringerige enge mannetjes... Eentje wilde heel mijn keuken veranderen, want dat was praktischer, terwijl ik al 3 keer had aangegeven dat ik dat wél wist, maar die opstelling niet wilde!

Ik heb mijn keuklen bij www.budgetplan.nl vandaan. Maar die winkel zit echt alleen in Ridderkerk, nergens anders een filiaal, ik heb héél veel vrienden en kennissen die hier hun keuken vandaan hebben. Was voor mij ook de doorslag om daar naartoe te gaan. Aardige mensen, nemen de tijd... Bij al die andere keukenzaken voelde ik me bijna verplicht een keuken te kopen...
pi_80083887
Walgelijk inderdaad hoe ze zich kunnen opdringen. Ik ben eerst bij keuken concurrent geweest, daar wat laten tekenen etc. maar met het budget wat ik had moest ik op alle dingen die ik juist mooi vond heel erg gaan inleveren. Begon die vent met een verhaal van, je kunt met de aanbieding die we nu hebben ook je keuken onder voorbehoud kopen dan kun je nog even rustig alles bekijken en op een rijtje zetten, maar dan heb je iig wel de aanbieding te pakken en kun je later nog aanpassingen doen..
Ja ja.. Die aanbieding hebben ze zeker nooit meer..
Uiteindelijk dus bij Ikea uitgekomen en daar hadden ze de deurtjes en het blad precies zoals ik ze wilde en nog goedkoper ook..
Maar dat is natuurlijk wel belangrijk, dat ze dat gene hebben wat jij in je hoofd hebt..
pi_80084360
Ik was laatst ook even bij de Keukenconcurrent, omdat ze met goede aanbiedingen adverteerden. Voor het budget dat ik in mijn hoofd had, wilde de meneer echter niet gaan uitrekenen en volgens hem zou ik voor dat budget nergens de keuken kunnen krijgen die ik wil, terwijl ik weet dat ik bij zowel de Ikea als de Kvik onder dat budget ga uitkomen.
pi_80084639
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:58 schreef -Marieke- het volgende:
Ik was laatst ook even bij de Keukenconcurrent, omdat ze met goede aanbiedingen adverteerden. Voor het budget dat ik in mijn hoofd had, wilde de meneer echter niet gaan uitrekenen en volgens hem zou ik voor dat budget nergens de keuken kunnen krijgen die ik wil, terwijl ik weet dat ik bij zowel de Ikea als de Kvik onder dat budget ga uitkomen.
Dat zeiden ze precies hetzelfde bij mij. Keuken Concurrent was dus die zaak die alles helemaal veranderde, waardoor er niks meer overbleef van mijn eisen.... Ben er nooit meer naar terug gegaan, had helemaal geen fijn gevoel bij die zaak. Overigens adverteerden ze toen met 5 apparatuur gratis, en daar heeft hij het nooit over gehad....
pi_80084733
Wat belachelijk zeg, als ik die verhalen zo hoor. Daar graven ze uiteindelijk ook hun eigen graf mee, terwijl ze zelf waarschijnlijk denken dat ze met handige verkooptrucjes bezig zijn...
pi_80085136
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:05 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Dat zeiden ze precies hetzelfde bij mij. Keuken Concurrent was dus die zaak die alles helemaal veranderde, waardoor er niks meer overbleef van mijn eisen.... Ben er nooit meer naar terug gegaan, had helemaal geen fijn gevoel bij die zaak. Overigens adverteerden ze toen met 5 apparatuur gratis, en daar heeft hij het nooit over gehad....
Vijf keer apparatuur gratis was bij mij ook de aanbieding . Daarbij zou dan nog gratis plaatsen moeten komen. De verkoper heeft het bij mij ook over geen van beide gehad, terwijl met de apparatuuraanbieding hun keuken echt ruim binnen mij budget zou moeten vallen. De verkoper wilde ook niet zeggen van welk merk de keuken was. Bij andere zaken zeggen ze het zelf al, of kan je het gewoon vragen.
pi_80085454
Ben even gaan googlen naar de berichten hier over keukenconcurent.... maar die zijn echt schrikbarend!!
pi_80085936
3 jaar geleden langs al die mandemakers gegaan (concurrent, en dergelijke) en ook de Ikea en Keukencentrum Tiel

Keukencentrum Tiel hanteert ook vaste prijzen welke meteen al lager waren dan wat die mandemakervarianten konden bieden (zelfs na 2 uur onderhandelen, naar de manager lopen, aanbiedingen strooien, etc ). was echt een verademing om die zaak binnen te stappen vergeleken met die gesjeesde gladde verkopertjes die je meteen op je nek zitten en je niet meer willen laten gaan.

Ikea was nog ietsje goedkoper, maar we wilden een granieten blad en dat had de IKEA niet ook zat Keukencentrum Tiel erg in de buurt van de prijzen van inbouw.nl
het scheelde zo weinig dat we alles maar in 1 koop hebben gedaan

wel zelf gemonteerd en bij vragen kon ik ze altijd bellen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80093793
hebben altijd keukens bij Rolff keukens gekocht maar aangezien die niet meer bestaat gedwongen tot het zoeken van een andere zaak.
ook in Duitsland gekeken maar daar bleken we voor ons merk keuken (Poggen Pohl) geen prijsverschil te hebben met meerdere zaken in Nederland, dus had geen nut.

Dachten we toch bij een keurige zaak terecht te zijn gekomen, Keukenhome in Amersfoort, een bepaald niet lullig bedrag uitgegeven aan de keuken maar helaas, bleek toch ook weer een knudde oplichterstent te zijn.
keuken staat inmiddels vrijwel een jaar, maar ons issue is nog steeds niet opgelost.
advocaat is er ook al bijna een half jaar mee bezig maar komt er ook niet of nauwelijks doorheen, ongelooflijk stel idioten daar.
inmiddels is de laatste brief van rappel verstuurd, geen reactie, ze krijgen tot eind van de week en dan wordt het toch echt een dagvaarding, heel jammer dit soort onzin.
uiteindelijk gaan we toch wel krijgen wat we willen maar zitten we dus straks opnieuw in de troep van een keuken die hersteld moet worden terwijl we zo goed als klaar zijn met een flinke verbouwing, balen dus.

en als je zoekt op referenties en feedback; keurige zaak! maar helaas, dat is dus geen garantie, zolang het goed gaat gaat het goed maar als er iets niet goed gaat blijkt pas echt uit wat voor hout een keukenzaak gesneden is. het zegt dus helemaal niets en is blijkbaar per aankoop verschillend.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_80098280
vind het echt fijn om al die reactie te lezen.
ik heb ook totaal geen goed gevoel bij al die landelijke keukenboeren. pas bij de keukenconcurrent naar binnen geweest, het stonk er zelf naar de rook en dat vind ik toch echt vreselijk in een keukenwinkel...
inderdaad hoeft ikea niet het goedkoopst te zijn. maar ik wil ook nog eens geen 10 weken wacht op een keuken
pi_80098959
Nou dan wil ik ook mijn positieve ervaring kwijt met een zelfstandige keukenmeneer die dealer is van 2 merken: een duits en italiaans merk.
En ik had mijn zinnen gezet op de eerste.
Hij zit in IJsselstein - keuken-architect.nl - en werkt landelijk.

Goed te onderhandelen - duidelijk met de prijzen plus de adviezen ( en korting op) van de app.
Altijd bereikbaar voor last minute wijzigingen van mij : doe er maar een kast bij !
After sales ook ok, omdat ik een deur had beschadigd; omdat de Miele kookplaat stukging ! heeft-ie bemiddeld.
Alle lof.
pi_80099485
tvp.. ik mag ook op zoek naar een keuken maar met beperkt budget
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_80101627
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:05 schreef Xs2Shanna het volgende:
Sowieso NOOIT zeggen wat je budget is, want daar rekenen ze naar toe. Gewoon zeggen dat dat prive is, of dat je daar nog niet over uit bent.

Ze vroegen voor mijn keuken 8000, en wilde hem voor 5000, heb 4 werknemers gehad, en toen de baas, na wat aanpassingen toch voor 5000 euro gekregen, zit een vaatwasser, koelkast, vrieskast (3 laden), 90 cm brede over/gasfornuis in........

Ik vind het een kut karwei, serieus. Ben zó blij dat ik er vanaf ben, en dat hij geleverd is! Het zijn ook allemaal opdringerige enge mannetjes... Eentje wilde heel mijn keuken veranderen, want dat was praktischer, terwijl ik al 3 keer had aangegeven dat ik dat wél wist, maar die opstelling niet wilde!

Ik heb mijn keuklen bij www.budgetplan.nl vandaan. Maar die winkel zit echt alleen in Ridderkerk, nergens anders een filiaal, ik heb héél veel vrienden en kennissen die hier hun keuken vandaan hebben. Was voor mij ook de doorslag om daar naartoe te gaan. Aardige mensen, nemen de tijd... Bij al die andere keukenzaken voelde ik me bijna verplicht een keuken te kopen...
Helemaal mee eens, ik heb hier ook een tijdje geleden mijn keuken gekocht. Na vele zaken langs te zijn gegaan waar er mensen in de zaak lopen maar waar je bijna niemand in gesprek ziet met een verkoper. Bij een rondje IKEA sprongen de tranen sowieso al in mijn ogen, de kwaliteit van de spullen die je daar ziet is echt slecht en ik kan zo'n zaak gewoon niet serieus nemen.
Bij budgetplan moet je zowat een afspraak maken omdat elke verkoper ook aan tafel zit met een klant.
3 uur lopen praten over hoe en wat en uiteindelijk een keuken voor 7000,- inclusief 90 fornuis/oven, koelkast, vaatwasser, volledige montage en een echt granieten blad.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:52:47 #42
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_80102069
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:41 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Nee, want goedkoop is ook bij keukens vaak duurkoop.
Ik heb zelf een Ikea keuken en ben er erg tevreden mee. Het kwaliteitsverschil met het duurdere segment keukens is er uiteraard, maar ik denk dat je ook moet bedenken hoe lang je met de keuken wilt doen.

In een appartement zit je zeg max 6 jaar? Dan hoef je geen keuken te kopen waar je 20 jaar mee kan doen
Zo hebben wij onze keuken ook gekocht. De kosten heeft een hoge koelkast met daaronder een vriezer, verder een oven, kookplaat (gas) dubbele spoelbak en een vaatwasser ( ).

Kosten: ongeveer 3.500 euro.
Installatiekosten: 1.500 euro.

Totaal: 5.000

Prima deal toch?
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_80102363
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:52 schreef kwib het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Ikea keuken en ben er erg tevreden mee. Het kwaliteitsverschil met het duurdere segment keukens is er uiteraard, maar ik denk dat je ook moet bedenken hoe lang je met de keuken wilt doen.

In een appartement zit je zeg max 6 jaar? Dan hoef je geen keuken te kopen waar je 20 jaar mee kan doen
Zo hebben wij onze keuken ook gekocht. De kosten heeft een hoge koelkast met daaronder een vriezer, verder een oven, kookplaat (gas) dubbele spoelbak en een vaatwasser ( ).

Kosten: ongeveer 3.500 euro.
Installatiekosten: 1.500 euro.

Totaal: 5.000

Prima deal toch?
Eens... Zo heb ik mijn keuken van Ikea met sommige apparatuur van internet, met vaatwasser, 90 cm oven/fornuis/afzuigkap, koelkast, vriezer, 3 onderkasten waarvan 1 ladekast en 3 bovenkastjes en enkele spoelbak voor 3000,- inclusief alles wat je maar kan verzinnen. Hoogglans. Zelf geplaatst. Voor een dubbeltje op de eerste rang...! Ik heb dan ook wel echt van alles wat ik nu noem het cheapste van het cheapste genomen; cheape kraan, cheap aanrechtblad, vaatwasser van een C-merk, afzuigkap van B-merk, fornuis in de uitverkoop, model van vorig jaar (maar wel heel mooi vind ik, 5-pitter gaskookplaat met heteluchtoven van Smeg)... Maar inderdaad, ik woon hier niet eeuwig en heb eigenlijk gewoon ook niet meer geld, dus tja, dan word je creatief
En denk eerlijk gezegd dat kwaliteitsverschil met een keuken die ik voor dit geld bij een echte keukenboer kan kopen, wel meevalt. (Bovendien kreeg ik voor dit geld dus niet al die apparatuur er ook nog eens in en zoveel kastjes)

Edit: ik zat te kijken op die site die Shanna aanbeval, van budgetplan, en zie daar mijn fornuis voor 150 euro duurder dan ik het heb gekocht (incl. verzendkosten, kwam van budgetwitgoed.nl) staat. Een beetje op internet shoppen loont dus ook, bij een klein budget...

[ Bericht 6% gewijzigd door Beijtje op 08-04-2010 22:10:58 ]
pi_80103156
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:58 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Eens... Zo heb ik mijn keuken van Ikea met sommige apparatuur van internet, met vaatwasser, 90 cm oven/fornuis/afzuigkap, koelkast, vriezer, 3 onderkasten waarvan 1 ladekast en 3 bovenkastjes en enkele spoelbak voor 3000,- inclusief alles wat je maar kan verzinnen. Hoogglans. Zelf geplaatst. Voor een dubbeltje op de eerste rang...! Ik heb dan ook wel echt van alles wat ik nu noem het cheapste van het cheapste genomen; cheape kraan, cheap aanrechtblad, vaatwasser van een C-merk, afzuigkap van B-merk, fornuis in de uitverkoop, model van vorig jaar (maar wel heel mooi vind ik, 5-pitter gaskookplaat met heteluchtoven van Smeg)... Maar inderdaad, ik woon hier niet eeuwig en heb eigenlijk gewoon ook niet meer geld, dus tja, dan word je creatief
En denk eerlijk gezegd dat kwaliteitsverschil met een keuken die ik voor dit geld bij een echte keukenboer kan kopen, wel meevalt. (Bovendien kreeg ik voor dit geld dus niet al die apparatuur er ook nog eens in en zoveel kastjes)

Edit: ik zat te kijken op die site die Shanna aanbeval, van budgetplan, en zie daar mijn fornuis voor 150 euro duurder dan ik het heb gekocht (incl. verzendkosten, kwam van budgetwitgoed.nl) staat. Een beetje op internet shoppen loont dus ook bij een klein budget...
Tja als je geen geld heb is IKEA inderdaad een goede optie.
Maar ook al woon je 5 jaar in een huis, een goede keuken is gewoon meerwaarde. Ik denk dat een keuken met een fineerblad niet zo heel veel meerwaarde bied. En je moet er zelf ook nog eens 5 jaar naar kijken, wat is dan bijvoorbeeld 5000-6000 euro. Dan zou ik liever wat meer betalen en naar een echt blad kijken dan naar een lelijkfinneer blad.
pi_80111340
t lastige is dat wij nog wel heel lang in dit huis willen blijven wonen, maar dat wij geen groot budget hebben helaas
ik zoek dus goede tips, websites om toch mijn droomkeuken te maken.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  vrijdag 9 april 2010 @ 07:47:46 #46
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80111735
Het is een jungle die keukenbranche . Goed zoeken naar een zaak waar je je prettig bij voelt.

Wij hebben na onze zoektoch naar een keuken ook een forse allergie ontwikkeld t.a.v. een aantal keukenzaken, pfff, wat een stelletje boeven zijn het soms. Gelukkig voor hen zijn er nog genoeg mensen die er zonder na te denken instappen, daar ontlenen ze hun bestaansrecht aan. Over de kwaliteit kan ik niet oordelen, maar je moet vooraf in elk geval erg goed opletten en de verkoper niet op zijn of haar mooie blauwe ogen vertrouwen.

We waren daarentegen ook bij een zaak die ons eerlijk vertelde dat zij de apparatuur nooit zo goedkoop konden aanbieden als wanneer we het zelf op internet zouden aanschaffen. Daar zijn we verder gaan praten. Uiteindelijk zijn we via deze zaak (Gijsberts in Apeldoorn) uitgekomen bij een Karakter keuken. Zowel over Gijsberts (dealer) als over Karakter Keukens zijn wij erg goed te spreken. Het advies was goed, de gesprekken gingen vlot, er was sprake van zeer veel deskundigheid (er werd echt met ons meegedacht) en de prijs was goed.
pi_80113213
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:13 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Tja als je geen geld heb is IKEA inderdaad een goede optie.
Maar ook al woon je 5 jaar in een huis, een goede keuken is gewoon meerwaarde. Ik denk dat een keuken met een fineerblad niet zo heel veel meerwaarde bied. En je moet er zelf ook nog eens 5 jaar naar kijken, wat is dan bijvoorbeeld 5000-6000 euro. Dan zou ik liever wat meer betalen en naar een echt blad kijken dan naar een lelijkfinneer blad.
Nee een fineerblad zal inderdaad niet veel meerwaarde bieden en ik heb natuurlijk ook liever mooi graniet ofzo. Maar goed, als je geen geld hebt, zoals ik bij aankoop van een eerste huis in mijn eentje, heb je weinig keus.
pi_80113518
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:58 schreef Beijtje het volgende:

Edit: ik zat te kijken op die site die Shanna aanbeval, van budgetplan, en zie daar mijn fornuis voor 150 euro duurder dan ik het heb gekocht (incl. verzendkosten, kwam van budgetwitgoed.nl) staat. Een beetje op internet shoppen loont dus ook, bij een klein budget...
Ik heb onderstaande combinatie (fornuis, spatplaat & afzuiger) voor een totaal van 1200 euro!!



Heel de keuken, inclusief granieten blad voor 5000 euro! Ik ben tevreden!!

Wat jij zegt over je fornuis. Kan best, ik heb toen ook zitten vergelijken, volgens mij was dat bij www.keukenloods.nl ofzo... Wilde namelijk eerste een losse SMEG koelkast, maar werd te rommelig, die was bij keukenloods ook goedkoper, dus had dat meegenomen, maar dat zouden ze wel oplossen. Uiteindelijk toch voor een vaste gekozen, dat stond netter.

Toen ik bij keukenconcurent zat, zaten ze midden in de zaak macdonalds te eten
pi_80113597
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:35 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ik heb onderstaande combinatie (fornuis, spatplaat & afzuiger) voor een totaal van 1200 euro!!

[ afbeelding ]

Heel de keuken, inclusief granieten blad voor 5000 euro! Ik ben tevreden!!

Wat jij zegt over je fornuis. Kan best, ik heb toen ook zitten vergelijken, volgens mij was dat bij www.keukenloods.nl ofzo... Wilde namelijk eerste een losse SMEG koelkast, maar werd te rommelig, die was bij keukenloods ook goedkoper, dus had dat meegenomen, maar dat zouden ze wel oplossen. Uiteindelijk toch voor een vaste gekozen, dat stond netter.

Toen ik bij keukenconcurent zat, zaten ze midden in de zaak macdonalds te eten
Het zal inderdaad ook wel zo zijn dat als je daar een combi van dingen koopt (dus keuken met apparatuur) je uiteindelijk misschien minder betaalt...
Ben heel benieuwd hoe je keuken er straks in het echt uit komt te zien!!!
En dat van de Mac, dat kan echt niet!
pi_80153225
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de keukenshops van Bruynzeel? Service? En moet je daar ook standaard flink afdingen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')