abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 april 2000 @ 00:13:00 #1
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260361
Streamverslagen van 22-04 voor degenen die de streams niet kunnen bekijken (en voor de anderen trouwens ook).

Post hier alleen verslagen van de streams.
Wees vrij om de verslagen aan te vullen, anders vallen er ongetwijfeld gaten.

Vriendelijk verzoek: Opmerkingen, commentaar of vragen posten in "Commentaren op de streamverslagen" dat houdt het verhaal overzichtelijk.

Vele oren maken het verhaal compleet dus liever dubbel verslag dan géén verslag!!

pi_260362
00.17

De Iwan 2.1 met Erik boven op de bus. (gele kaart??)Terwijl Es en Bi een soort van dansje doen op het vollug de leider, leider,
Erik: spel eens marsipulamie.

pi_260363
00.25

De boys nog steeds boven op de bus. Ze geven een soort van aerobics/ fitness/ commandodril opdrachten van boven af de bus. Of is het gewoon gym.
Es zit nu op het bankje en Bi doet nog wat oefeningen.
Erik en Iwan gaan naar binnen. Erik vraagt om ze niet vergeten de kilometervergoeding te innen en of ze nog koffiebonnen moeten. Zeker van die bus gevallen.
00.28
beeld op Es op schommel. Geen geluid.

00.30
Bi: Ik ga vannacht hier buiten op de bank slapen.
Bi: wat heb jij gesnurkt zeg Erik.
Bi: lekker met m’n hande in de distels gezeten.
Erik: Leest voor, de nieuwe passagiers voelen zich al helemaal thuis.
Iwan: zegt niets
Verder bla bla en welterusten


00.37

Es en bi zitten nog samen buiten en zingen, s’nachts na tweeën….
Ze zien blijkbaar iemand lopen.
Bi: wie is dat.
Es: dat is die man die altijd op zondag het vlees komt snijden.
Bi: er was een man hij liep over het grindpaadje een lekker ding ik hhor de vogeltjes fluiten.
Es: weetje dat ik al vanaf het begin van de bus probeer een horrorverhaal te vertellen. Het lukte niet met Bart. Het lukte niet met Büllent.

pi_260364
01.25
Es en Bi zitten nog steeds buiten op de bank.
oefenen voor maandag??
Bi zit nog steeds te meieren over haar instorten van de week.
Ja ik had het gevoel dat er iemand boven mij staat en dan weet ik niet meer wat ik moet doen.
Es: Ik voelde dat Aziz probeerde mijn muurtje af te breken. Toen heb ik okk tegen hem gezegd stop nu, want dit wil ik niet.
Es: op internet denken ze allemaal dat ik een GROOT geheim heb. Ze zegt nu dat ze een paar jaar haar mond over een 'bepaalde' situatie gehouden. school leed eronder. dus ik ging erover praten. Dat ging van kwaad tot erger. het is nu niet opgelost maar 'opgeborgen'.
Die last raak ik nooit meer kwijt. Ook niet als ik er over praat. ES: ik heb een manier gevonden om ermee te leven. Het is geen verkrachtings verhaal enzo. Ik wil best mijn verhaal delen met mensen maar niet op deze manier zodat straks buiten er vreemde mensen er mij op aan spreken.

pi_260365
01.35

Es en Bi gaan naar binnen en gaan ook naar bed. (gelukkig ik kan niet zo snel typen)
Tandjes poetsen en nog wat blurp bla blurp van Bi met een mond vol tandpasta.
Ik stop er voor vannacht mee.

  zaterdag 22 april 2000 @ 02:22:00 #6
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_260366
02.15 Ze liggen allemaal in bed.
Esmeralda en Bianca liggen even te fluisteren. Ze praten zo zacht dat ik het met boxen op vol vermogen niet kan verstaan.
Vind het eigenlijk ook wel weer mooi geweest voor vandaag. Waarom gaan ze niet slapen?

Hoor op de achtergrond trouwens feestelijk gejoel. Het geluid wordt steeds harder Of er een peloton staat te zingen. Het zijn Nederlanders.

Eric (ook in bed): "Ja, mijn enthousiaste fans."

Na een minuut of vijf wordt het buiten rustiger.

Inmiddels (02.35 uur) liggen ze bijna allemaal te slapen. Er wordt niet meer gepraat. Zo te zien kunnen we allemaal met een gerust hart naar bed.

Tot morgen!

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 22 April 2000).]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_260367
essie en bi zitten gezaluch te ontbijten.
bi leest voor wanneer de nieuwe bewoners komen;bi;om 12.00 uur,arriveren de nieuwe bewoners.(daar onze bi met volle mond praat,ken ik niet geheel verstaan of het nu vandaag is of morgen,ik ga er vanuit vandaag.)
bi gaat tanden poetsen,en als ze daar mee klaar is komt iwan 2.1 om een pot gel in zijn haar te gooien.
tessa,erik en antonnete nergens te bekennen.
pi_260368
heb net gelezen op hetnet dat de nieuwe morgen om 12.00 uur komen.
  zaterdag 22 april 2000 @ 12:29:00 #9
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260369
Iwan en Bianca ruimen het wasgoed op.
Tessa gaat "even"haar tanden poetsen.
Iwan: je ziet het, 2 nieuwe passagiers maken nog geen zomer
(zoals gisteren al vermeld, de nieuwen komen rond 14.00)
Antoinet houd zich bezig met de wasmachine.
pi_260370
hihihi,foutje....op hetnet stond dat de nieuwe morgen komen,dus niet...lekkere binnekomer he
  zaterdag 22 april 2000 @ 13:38:00 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_260371
Nieuw passagiers, Don en Mike, aangekomen.
Ze zitten met zijn allen in de tuin te kletsen. Ik kom er net invallen, dus heb verder nog niet veel te melden.

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 22 April 2000).]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_260372
ok heb net 13.30 op livestream gekeken...2 nieuwe zitten al met de rest buiten aan tafel...bi heeft net koffie gezet ,en dr bril weer goed gebogen(bij hans anders gekocht?),en zegt tegen de camera(leest;rest van nederland)dat ze toch weer last van dr ogen heeft....ga weer verder kijken
  zaterdag 22 april 2000 @ 14:07:00 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_260373
13.40 Van de nieuwe passagiers valt mij op dat er één heel druk is (die met zonnebril) terwijl de andere (met rood petje) niet veel zegt. Het is voor het rode petje te hopen dat dit snel verandert, anders is hem hetzelfde lot als Paul beschoren.

Ze hebben het over van alles en nog wat. De testweek, Radio 538, kratjes bier, flessen wijn, uitgaan.

Bianca: "Jij drinkt niet he?" "Hij drinkt ook niet."
Het is onduidelijk tegen wie ze het heeft.
Bianca begint dat er altijd Heineken in de bus wordt gekocht, en begint over Best Bier. Iwan corrigeert haar even door alle reeds gedronken merken op te noemen: Bavaria, Amstel, Grolsch etc.

Er wordt getoeterd door een voorbij varende boot.
Nieuwe met zonnebril: "Ik ga gewoon meezwaaien."
Tessa (?): "Tuurlijk moet je meezwaaien."

Iwan legt uit waarom hij in het begin rustiger was.
Iwan: "Ja als je met 11 man in die bus zit, en er willen er 5 koken, dan ga ik niet als 6e eh koken. Dan ga ik liever even een boekkie lezen."

14.00 Nog steeds gezellig samen in de tuin.
Esmeralda: "Dat jij dat allemaal mee mocht nemen joh."
Tessa: "Wij mochten geen pennen, geen brieven etc."

Esmeralda tegen nieuwe: "En dat is je vriendin?"
Foto wordt getoond
Nieuwe brabbelt wat terug
Esmeralda: "Echt? Ik maakte een grapje.Dat is een mooie meid."
Andere nieuwe doet er nog een schepje bovenop.
"Zoo, dat is een lekker wijf!"

Nieuwe vertelt over hoe Jop's vertrek in de normale wereld werd ontvangen.
Tessa: "Ja, mijn moeder heeft ook gehuild."
Tessa: "Heel Nederland heeft volgens mij mee zitten janken met Jop."

De nieuwe zonder petje (ik geloof dat dit Mike is) is goed op de hoogte van alles wat rondom De Bus op Internet gebeurd.
Eén van de meiden merkt op: "Bianca heeft nooit gekeken, maar ze weet alles."

Mike was erg geschrokken van zijn stem op TV, toen hij de uitzending van de testweek terug had gezien. De nieuwe met petje was even weg, komt er weer bij zitten. (We noemen hem voorlopig Don).

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 22 april 2000 @ 14:38:00 #14
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260374
Don begint met een diabolo achtig ding te spelen.
Bianca: je hebt geen kleren bij je, alleen wat speeltjes???

Erik neemt het speeltje van Don over en probeert het ook.
Mike: Iwan, zijn er ook spontane regels waar je je aan moet houden enzo?, zoals over het bed lopen enzo?
Esmeralda:Niet inhoudelijk over het programma praten!, we waarschuwen je wel als het tever gaat.
Mike: ik heb de regels nog niet doorgelezen.
Bianca: ow, dat had ik ook niet gedaan.
Esmeralda: kijk, als je over een vriend praat en je noemt een tijdje daarna de naam, wij hadden een tijdje geleden ook een foutje gemaakt, door het noemen van de namen van de mensen van het geluid enzo, niet fluisteren, niet onder het dekbed smoezen....

Erik heeft alweer genoeg van het speelgoed en Bianca probeert het nu even.


  zaterdag 22 april 2000 @ 14:41:00 #15
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260375
Don legt Bianca uit: je moet een beetje meebewegen met de beweging......
Bianca: ik begrijp het systeem niet

  zaterdag 22 april 2000 @ 15:01:00 #16
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260376
De nieuwen zijn ook in het BB-huis geweest.
Don verteld dat ze een dagje Almere hadden.
Ook verteld Don het een en ander over de contacten tussen Sylvana en hem, die hem enkele weken geleden belde.

Bianca blijft het "diabolo -ding" proberen, en Don blijft het haar uitleggen.

Tessa en Antoinet zitten wat verveeld, toe te kijken.
Iwan is aan het Jo-jo-en.
Mike vind het programma geboeid drie keer nix, hij heeft 1 keer gekeken, hij legt uit wat het programma precies inhoud.
Commentaar van Bianca en Esmeralda: dat zou ik dus echt nooit doen he..
Tessa: dat gaat me tever hoor


Bianca verteld nu over het miljonair's dating programma, helaas wordt het verhaal onderbroken door de redactie die iets zegt over boodschappen. (*tessa was net heel geintresseerd aan het luisteren

* Quenda® heeft plots geen streams meer.

  zaterdag 22 april 2000 @ 15:06:00 #17
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_260377
15.00 Bericht van redactie: Over 10 minuten mogen jullie boodschappen doen. Iedereen mag mee, behalve de twee nieuwen.

Na 1 minuut roept de redactie al dat zij er klaar voor zijn.
Bianca: "Je zei 10 minuten!"
Iwan: "Jullie gaan wel heel snel."

Er is verwarring onder bussagiers. Zij hadden begrepen dat iedereen boodschappen mocht doen (ik ook!), en krijgen nu te horen dat er maar twee mee mogen. Tessa en Antonette gaan samen boodschappen doen. (het is wel opvallend dat Ant alleen nog maar met Tessa optrekt).

Er klinkt gejoel buiten. Dit zijn de zenders van Antonette en Tessa die we nog horen. Kennelijk staat er buiten het hek toch een schare fans. Het is heel verwarrend, ik hoor Antonette nu af en toe praten, terwijl ik haar net heb zien vertrekken.

Nu hoor ik Tessa duidelijk praten over iets dat ze van Don moest vragen of er iets uit zijn tas kan worden gehaald. (?) Erg onduidelijk.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_260378
De siamese tweeling Bianca en Es zitten op bankje buiten met Mike.
Mike vind het toch wel raar dat hij er nu is.
Keek je veel naar de bus?
Mike: tennis seizoen was net begonnen maar ben wel op de hoogte.
Es heeft het over wennen dat ze een bekende nederlander is, ha
Mike: ben je er bang voor?
Es: niet wat mensen denken of zeggen maar t is raar want je leven is niet meer hetzelfde.
Mike: ga je lekker op vakantie?
Es: ja zeker weten met mijn vriendinnen.
Mike verteld over zijn vakantie.
Es heeft het over vieze wc,s
pi_260379
Sorry maar houd er gelijk weer mee op want IK KAN NIET TEGEN DAT AFSCHUWELIJK IRRITANTE LACHJE VAN EEN ZEKER PERSOON.
Wie bedoel ik? haha
  zaterdag 22 april 2000 @ 15:27:00 #20
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_260380
15.05 Bianca en Iwan discussieren over het vertrek van Seki.
Bianca zegt: "Hij moest eruit. Hij werd vriendelijk verzocht de bus te verlaten."
Iwan: "Hij heeft zelf die keuze gemaakt."
Don: "Nee, hij moest eruit."
* Sanne hoort de nieuwen niet over BvD....

Bericht van de redactie dat de terrasverwarmer verplaatst moet worden. Er staat een man of 4 op om het ding te verplaatsen. Eén van de nieuwen (Don?) doet dat een beetje onhandig. Esmeralda: "Zo wij hoeven bijna geen keuze meer te maken."
Gelach.

Esmeralda: "Zo dat is dus de laatste keer dat ik mijn rok aantrek. Heb ik weer een uitdaging."
Bianca: "Jongens, Es heeft weer een uitdaging!"

Ineens draait de camera en zie ik dat ze ongelofelijk veel ruimte hebben. Rond die tafel leek het mij allemaal nogal benauwd, doordat open muurtje dat er omheen staat. Nu zie ik ze op een groot stuk grasveld (ofzo?) waar inmiddels de schommelbank is neergezet. Stream schakelt naar een andere camera en nu zie ik dat ze aan de wal staan. Vlakbij het water.

Esmeralda en Bianca zitten te kleppen bij de schommelbank. Over de zomertassen van vanavond. Mike is erbij komen staan en praat een beetje over de testweek. Hij wist al hoe klein de bus was en zo. (Mike blijkt overigens een lange man te zijn)

Stream valt af en toe weg

Esmeralda en Mike hebben het over de tent Aria op Gernosisos(?)
Esmeralda: "Wil je misschien gaan zitten?"
Ze moet zo omhoog kijken, hij is zo lang.
Andere bussagiers roepen wat, Mike loopt terug richting bus.
Eric komt nu naar de schommelbank. Hij schrijft iets op de schommelbank (is dit een vorm van afbakenen van het territorium tegenover de nieuwen?)
Essie neemt een uitdagende positie op schommelbank in. (In haar rokje met lange laarsen). Zeurt wat: "Wat heb ik witte benen he?"
"Wat schrijf je daar op?"
Eric mompelt wat terug.
Nu schrijft Essie iets op de schommelbank.
Esmeralda: "Hoeveelste is het vandaag?"
Eric: 22ste
Esmeralda: "22ste van de hoeveelste maand?"
Ze schijnt het echt niet te weten, en Eric vertelt dat het de 4e maand is.

Esmeralda begint een opbeurend gesprek tegen Eric die zich druk schijnt te maken over a.s. maandag (de bank)
Eric moppert wat.
Esmeralda begint op psychologisch toontje op hem in te praten.

Al snel komt Mike erbij, het gesprek tussen Eric en Essie stopt.
Er komen er meer bij, dat rode petje (Don) zit ineens ook op die schommelbank te kalken!!! Koud 3 uur binnen!

* Sanne stopt er mee en vraagt zich af of er nog iemand streams ontvangt, en wil/kan verslaan?.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_260381
inderdaad sanne,die nieuwe met dat doekje om heet don en is 27 jaar,zit samen met essie te kleppen over????praat erug onduidelijk.
iwan2.1 zit/ligt met eric en die andere in het gras....
bi zwerft er weer es tussen,weet niet goed bij wie ze wil zitten...
uiteindelijk achter de jongens.
ant en tes in geen velden of wegen te bekenen.zijn ze nog steeds de supermarkt aan het plunderen????
de 3mannen babbelen er lustig op los,t gaat over wat wel/niet mag.
t valt op dat die andere nieuwe(ken niet op de naam komen)weinig kleding meeheeft.
ze kregen pas in de auto opweg naar de bus een boekje wat ze meemoesten nemen...prettig geregeld bij sbs....
of zouden ze al in het scenario hebben staan dat don erin moet blijven,en die andere eruit....maar goed ik zal wel weer op de feiten vooruit lopen...
verder niet echt spectaculair,o jeetje iwan 2.1 gaat moppentappen tijd voor berney om te pleiten..
  zaterdag 22 april 2000 @ 16:18:00 #22
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_260382
Opmerkelijk, toevallig nog opgevangen:

Eric heeft vannacht gedroomd dat Esmeralda zijn borstharen heeft gewaxt.

Antonette en Tessa komen terug met de boodschappen.
De zomertassen zijn gearriveerd.
<gejuich>
Iedereen duikt in zijn tas en vooral Tessa en Antonette gillen het uit als zij hun eigen spullen zien.

* Sanne is nu echt pleite. Iemand? Cynix, Quenda, Fondaco?.


[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 22 April 2000).]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 22 april 2000 @ 16:23:00 #23
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260383
Don(22) en Mike(25)

Meer informatie over deze 2 "mannen" op: http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum12/HTML/000980.html

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 22 April 2000).]

  zaterdag 22 april 2000 @ 16:35:00 #24
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260384
De passagiers hebben eindelijk hun bagage met de zomerkleding gekregen.
Esmeralda juicht en gaat direct naar binnen om zich om te kleden.
Antoinet baalt omdat ze niet genoeg speltjes heeft ingepakt, en Tessa trekt andere schoenen aan.
Erik: Past dat nog wel Tessa?
Tessa en Antoinet tonen elkaar de inhoud van hun tassen.

op nog geen 5 meter afstand van de passagiers die buiten zitten, staat een cameraman.Hij is druk bezig.

Antoinet: Esmeralda wat heb jij veel kleren.
Tessa : Ron had jouw tas aan 1 schouder, en de andere drie tassen aan zijn andere schouder, om zichzelf in evenwicht te houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 22 April 2000).]

pi_260385
sorry quenda,ik verstond 27 jaar....het geluid van de stream was niet duidelijk,of don praatte niet duidelijk,maar goed..inderdaad hebben tessa en ant een heleboel ingekocht,drank,kippepoten,gebak,worst..en kleding..
t lijkt veel op sportkleding.
tes:we hadden nog 100,00 over
iwan:waarom had je die dan niet opgemaakt?
tes:we mochten niet meer terug.
  zaterdag 22 april 2000 @ 16:50:00 #26
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260386
Ze hebben het over de targets.
Don: en wat is dat dan target 1, 2 ????
Ant: target 1 is twintig gulden ofzo,target 2...
Don: maar wat moet je daar dan voor doen???
(Don is duidelijk totaal niet op de hoogte van de dingen in de bus, gezien zijn vragen de hele middag al)
Don doet weer "leuke"leuke spelletjes om de anderen bezig te houden (mbo spw of ab??)
pi_260387
don doet hard zijn best om in de smaak te vallen bij de passagiers.dmv een kaartrucje...mike is opvallend stil,en bi probeert ertussen te komen met een paar knallende opmerkingen.
het zit iwan 2.1 nog steeds dwars dat de dames het geld niet opgemaakt hadden.
het was me ontgaan dat ze hun zomerkleding gekregen hadden,ik dacht werkelijk dat ze nieuwe gekocht hadden,omdat ant tegen tes had gezegd;hoe vind je deze dan?
het is duidelijk dat iedereen zijn/haar positie weer opzoekt in de groep en de twee nieuwe nog moeten wennen.
alhoewel vind ik dat don net doet alsof hij er vanaf het begin bij zit,terwijl dat nog maar een paar uurtjes is
  zaterdag 22 april 2000 @ 19:51:00 #28
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_260388
Bianca doet de afwas.
Esmeralda gaat "even iets anders aantrekken".

Ik neem aan dat de rest buiten is, want in de bus ontbreekt elk spoor van hen .


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')