abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_79328300
Eerdere delen

Deeltje 1: Barcelona? Iemand tips?
Deeltje 2: Barcelona deel 2!!
Deeltje 3: Barcelona #3
Deeltje 4: Barcelona # 4
Deeltje 5: Barcelona #5
Deeltje 6: Barcelona #6

Wat linkjes
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barcelona_(Spanje)
http://barcelona.nl/
http://www.fcbarcelona.com/web/english/

Hotels
http://www.lodginginbarcelona.com/
http://www.feelbarcelona.com/
http://www.oh-barcelona.com/
http://www.visit-bcn.com/(...)district_gotico.html
http://www.tripadvisor.co(...)elona_Catalonia.html

Restautanttips
http://www.torredealtamar.com/main_en.html (Bluezz)
http://www.loscaracoles.es/ (Rory78)
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:49 schreef Leinonlein het volgende:

- Goedkoop en goed, dan moet je warm lunchen. Restaurants bieden vaak een lunchmenu aan met 3 gangen inclusief eten voor rond de ¤ 10. Daarnaast weg blijven uit het centrum, rond de ramblas en de cathedraal is het duur en niet kwalitatief hoogstaand .In Gracia kun je veel leuke tapasrestaurants vinden
(metro Fontana).

- Thai Sabai Sabai, thais restaurant. Gran Via de les Corts Catalanes 674, metro Girona. Lunchmenu voor 14 ¤ meen ik. Goed eten!

- Las Mañanitas Tex - Mex, Gran Vía Corts Catalanes 715, metro Tetuan. Lunchmenu voor ¤ 8,50 . 's Avonds ook niet al te duur en lekkere nachos!

- Suchi bar met band waar je bordjes vanaf kunt pakken, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Lunchmenu voor 9 ¤ inclusief drankje, diner is 13 ¤ meen ik. Het zit op de hoek C/ Pau Claris en C/Casp, in de straat Pau Claris (ongeveer nummer 70 meen ik) metro Urquinaona.

- Little Italy, Italiaans, Rec 30, metro Barceloneta. Vaak live muziek en heerlijke tiramisu.

- Niet echt goedkoop maar laatst ontdekt en écht erg lekker is Somorrostro, een restaurant in Barceloneta de visserswijk (Sant Carles 11, metro Barceloneta). Voor 25 ¤ pp kun je goed eten, fles wijn van het huis is 18 ¤ en lekker! De kaart is elke dag anders, de menu's hangen af van het aanbod op de markt. Open keuken en leuke decoratie.

- Op de hoek van Gran via en C/ Villaroel (metro Urgell) zit een bruine bar met heerlijke pizzabroodjes, ze kosten tussen de 3 en 5 euro. Lekker voor de lunch maar laat je niet afschrikken door de decoratie, dat zegt niet altijd wat in Barcelona. Neem uit de Metro Urgell uitgang Villaroel en loop bergopwaarts, het zit dan aan je linkerhand.

- Echt goedkope cava en tapas in de Champagneria, C/ Reina Cristina 7, Metro Barceloneta

Genoeg tips?
Zonekaart van de metro
afbeelding

Foto's
http://www.intrepidity.nl/index.php?x=browse&category=6
http://www.intrepidity.nl/fok/pano_overview2.jpg
http://www.intrepidity.nl/fok/pano_overview4.jpg
http://www.intrepidity.nl/fok/pano_haven.jpg
pi_79349417
Nu ik de OP nog eens goed bekijk, http://www.loscaracoles.es/ lijkt me wel wat. Volgens mij ben ik er langs gelopen vorig jaar, niet echt op gelet toen.
full stops and exclamation marks
pi_79367763
Ik herhaal mijn vraag nog maar een keer in dit topic; iemand weleens vanaf Reus gevlogen?

Ryanair heeft vluchten om 6:40 in de ochtend, maar ik vraag me af of dit vliegveld wel met het openbaar vervoer bereikbaar is vanaf Barcelona op dit soort tijdstippen?
pi_79371090
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:47 schreef _Boo_ het volgende:
Ik herhaal mijn vraag nog maar een keer in dit topic; iemand weleens vanaf Reus gevlogen?

Ryanair heeft vluchten om 6:40 in de ochtend, maar ik vraag me af of dit vliegveld wel met het openbaar vervoer bereikbaar is vanaf Barcelona op dit soort tijdstippen?
Vrienden van mij hadden een vroege vlucht van Reus naar italië (rondreis) en kregen van locals het advies een nachtje in Reus te slapen, omdat de nachtlijn van de bus niet betrouwbaar was(op tijd komen etc).
Hoop dat je er wat aan hebt!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:00:36 #5
177242 Irien
Innit though
pi_79386015
tvp aftellen naar 8 mei Zag dat het er nu al heerlijk 18 graden en zonnig is ipv zeikregen hier
Between the click of the light and the start of the dream
pi_79403601
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:00 schreef Irien het volgende:
tvp aftellen naar 8 mei Zag dat het er nu al heerlijk 18 graden en zonnig is ipv zeikregen hier
Geloof me, dat hebben we in de afgelopen weken ook meer dan genoeg gehad
  zondag 21 maart 2010 @ 14:53:21 #7
177242 Irien
Innit though
pi_79405452
@firewirecable ah gossie... kan alleen maar beter gaan dan

Heb je nog een gouden tip qua hangout? Een hele leuke kroeg/restaurant/park... Wat is jouw favoriete plek in de stad?
Between the click of the light and the start of the dream
pi_79406748
Het uitgaan voor mij bestaat eigenlijk meer uit het "samen eten bij vrienden thuis". Dit is een heel gebruikelijke manier van "uitgaan" hier, maar zo nu en dan gaan wij zeker ook naar een bar of restaurant.

Verder heb ik niet echt een "gouden tip" ofzo als het op restaurants/kroegen aan komt, maar mijn favo plek in de stad is toch wel de "bunker". Bier en chips mee en genieten van het uitzicht en het mooie weer :-)
pi_79483823
Berichtje voor Boo voor als dit nog van toepassing is :Ik ben met ryanair via reus gevlogen op barcelona en terug. Geen enkel probleem met openbaar vervoer. Vanuit station Estacio (ik geloof dat het zo heette) gaan vanaf 3.00 snachts zo ongeveer om het uur bussen naar het vliegveld. Ticket kun je op het station kopen. De bussen gaan geloof ik rond 3.00 uur, 3.45 en rond 5 uur. Op het vliegveld kun je trouwens ook meteen bussen reserveren voor naar barcelona en vanuit barcelona terug naar reus, dus dat zal geen probleem worden. Reistijd is ongeveer 1 uur, misschien anderhalf op zijn meest.
pi_79487433
Estacio is het Catalaanse woord voor station. Het zal dus vast wel Estacio geheten hebben, maar dan er nog wat achter Gaan die bussen niet gewoon vanaf Plaza de Catalunya of Plaza de España?
pi_79488536
Het zal wel Sants estació zijn geweest
pi_79489721
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:33 schreef chocolatelover het volgende:
Berichtje voor Boo voor als dit nog van toepassing is :Ik ben met ryanair via reus gevlogen op barcelona en terug. Geen enkel probleem met openbaar vervoer. Vanuit station Estacio (ik geloof dat het zo heette) gaan vanaf 3.00 snachts zo ongeveer om het uur bussen naar het vliegveld. Ticket kun je op het station kopen. De bussen gaan geloof ik rond 3.00 uur, 3.45 en rond 5 uur. Op het vliegveld kun je trouwens ook meteen bussen reserveren voor naar barcelona en vanuit barcelona terug naar reus, dus dat zal geen probleem worden. Reistijd is ongeveer 1 uur, misschien anderhalf op zijn meest.
Thanks!
  zondag 28 maart 2010 @ 12:28:13 #13
331 Merel
Be here now.
pi_79666163
Net ticket geboekt, ik ga in de eerst week van juni naar Barcelona Nu nog een hotel of hostel boeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het hoeft niet luxe te zijn, maar ik wil wel een kamer voor mezelf, en ik vind het belangrijk dat het in een veilige omgeving ligt zodat ik (als vrouw alleen ) er 's avonds wel over straat durf. Iemand tips?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_79702406
Ik ga morgen
I will take the sun in my mouth
pi_79722030
Ik ga eind mei! Iemand nog uitgaanstips? Bij voorkeur (cocktail)bar of club en wat ouder publiek.
pi_79753131
Vandaag even vanuit de auto een foto genomen....

Av. Diagonal
pi_79756495
Ik loop stage in Barcelona. Als je van mooie vrouwen houdt moet je naar de catwalk.
pi_79757856
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:23 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag even vanuit de auto een foto genomen....

Av. Diagonal
[ afbeelding ]
Jaa, het is nu zulk mooi weer. Het waait alleen een beetje
Ik heb m'n eerste dagen een adres om te verblijven, in Barceloneta, maar ben druk op zoek naar iets wat ik de rest van m'n Barcalonatijd aan kan houden..
I will take the sun in my mouth
pi_79758225
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:52 schreef jansssen het volgende:
Ik loop stage in Barcelona. Als je van mooie vrouwen houdt moet je naar de catwalk.
Ik heb een voorkeur voor mooie mannen.
pi_79758324
Hoe duur is het huren van appartementen in Barcelona (voor langere tijd)?

Hotels zijn redelijk goedkoop, ben benieuwd of dat met woningen ook zo is.
pi_79760273
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:35 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hoe duur is het huren van appartementen in Barcelona (voor langere tijd)?

Hotels zijn redelijk goedkoop, ben benieuwd of dat met woningen ook zo is.
Uhmm, wat zoek je precies? De meeste mensen (ik dus ook) huren een kamer.
pi_79761006
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:16 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Uhmm, wat zoek je precies? De meeste mensen (ik dus ook) huren een kamer.
Een kamer? dus gedeelde ingang/keuken/badkamer?

Ik zoek niks specifieks, wil na mijn studie een jaartje naar Barcelona!
pi_79761805
Dan zou ik een kamer nemen. Bespaar je de moeite met een huurcontract voor een appartement (je moet je inschrijven in het gemeente register etc. etc., en dat kost ook veel energie en vooral tijd).

Ik heb een +/-25m2 kamer in een groot 120m2 appartement in de wijk L' Eixample en ik woon samen met 5 anderen. Voor mij als Nederlander was het in het begin wel even wennen, maar hier is het echt heel normaal om een (gemeubileerde) kamer te delen in een huis.
Tevens is het heel goed om Spaans te leren en je hebt elke dag wel gezelligheid (als je het treft natuurlijk met je huisgenoten).
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:01:39 #24
177242 Irien
Innit though
pi_79762733
Leuke foto Firwirecable ! Keep them coming
Between the click of the light and the start of the dream
pi_80121844
tvp, ik ga eind juni een weekje Ticket geboekt, nu nog een slaapplek..
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:53:42 #26
177242 Irien
Innit though
pi_81046453
Damn it... Ga overmorgen en zie dat het niet echt mooi weer wordt
Toch gaan m'n nieuwe sandalen mee in de koffer, ik zie het daar wel!
Between the click of the light and the start of the dream
pi_81057176
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:53 schreef Irien het volgende:
Damn it... Ga overmorgen en zie dat het niet echt mooi weer wordt
Toch gaan m'n nieuwe sandalen mee in de koffer, ik zie het daar wel!
Vandaag was het tot nu toe droog, maar vanaf zondagavond was het een nonstop tropische regenbui t/m dinsdagavond. En de komende dagen..
Dus eehhh, neem je de zon mee?
I will take the sun in my mouth
pi_81062302
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:53 schreef Irien het volgende:
Damn it... Ga overmorgen en zie dat het niet echt mooi weer wordt
Toch gaan m'n nieuwe sandalen mee in de koffer, ik zie het daar wel!
Ik ga ook overmorgen. Vrijdag en zaterdag lijken nu regenachtig te worden en zondag belooft droog te zijn. Mja, gisteren was het weerbeeld nog anders
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:38:43 #29
177242 Irien
Innit though
pi_81069418
Oh, ik dacht alleen vrijdag (via weeronline en hetweer.nl) vrijdag en zaterdag droog en maandag weer regen (meh... dan ben ik er ook nog). Ben heeeeel benieuwd. Maar ik ga het sowieso naar m'n zin hebben, veel moois te zien Duik wel een museum of een klooster in ofzo.
Between the click of the light and the start of the dream
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:20:09 #30
177242 Irien
Innit though
pi_81314415
Terug! Maar de shock van de kou hier en de grijsheid is wel erg groot

Fantastische tijd gehad, mooi weer! (wat spatjes zondagavond) Alle klassiekers gezien... (Sagrada Familia, Parc Guel, Miró museum, El Born, El Raval, etc etc)
Veel gelopen, twee T10 metrokaartjes (tienrittenkaart van 7.50 euro) versleten.
De wijk Gracia was op zaterdagavond heel gezellig, veel studenten/jonge mensen.
De knusse bar/restaurant Úbeda in Eixample serveert heerlijke tapas en kleine hete pannetjes vol lekkers...
Spanjaarden zijn toffe, hartelijke types

Er zijn veel dingen die ik nog niet gezien heb, wil zeker, zeker nog terugkomen.

Is Tibidabo een leuke plek bijvoorbeeld?
En die cactustuin op Montjuic waarvan de NY Times zegt dat 't de mooiste ter wereld is?
Between the click of the light and the start of the dream
pi_81319938
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:20 schreef Irien het volgende:
Terug! Maar de shock van de kou hier en de grijsheid is wel erg groot

Fantastische tijd gehad, mooi weer! (wat spatjes zondagavond) Alle klassiekers gezien... (Sagrada Familia, Parc Guel, Miró museum, El Born, El Raval, etc etc)
Veel gelopen, twee T10 metrokaartjes (tienrittenkaart van 7.50 euro) versleten.
De wijk Gracia was op zaterdagavond heel gezellig, veel studenten/jonge mensen.
De knusse bar/restaurant Úbeda in Eixample serveert heerlijke tapas en kleine hete pannetjes vol lekkers...
Spanjaarden zijn toffe, hartelijke types

Er zijn veel dingen die ik nog niet gezien heb, wil zeker, zeker nog terugkomen.

Is Tibidabo een leuke plek bijvoorbeeld?
En die cactustuin op Montjuic waarvan de NY Times zegt dat 't de mooiste ter wereld is?
Even kort.. Tibidabo.. Neuh.
Tibidabo is leuk om te zien vanaf Montjuïc ofzo, als het zo verlicht is. Maar het is een soort pretpark, met een kitscherige kerk. Met echter wel een heeeel mooi uitzicht, maar dat heb je ook vanaf andere plekken. Dus wees niet bang, je hebt niets gemist
En goed dat het toch mooi weer was, was ik ook wel blij mee
I will take the sun in my mouth
pi_81875991
Wat een fijne stad is het toch; dit weekend onverwacht naar Barcelona geweest (vrijgezellefeest, dus voor mij geheim gehouden) en vond het heerlijk om er weer rond te lopen. Barcelona heeft gewoon iets wat je er heel erg thuis doet voelen; het was mijn tweede bezoek, en ik vond het gewoon leuk om alles weer terug te zien.

Heerlijk gegeten en gedronken, maar dat kan haast ook niet anders in Spanje (waarom staan er bijna alleen maar niet spaanse restaurants in de opening post?) Ik zal eens even nadenken waar we allemaal geweest zijn en een aanrader om te eten is.

Wel gevlogen van Reus, en om eerlijk te zijn vond ik dat maar klote; Ik weet niet hoeveel je uitspaart daarmee, maar de vliegtijden zijn niet echt ideaal (ik snap dat als je uit maastricht komt, dat dat wel een voordeel is).
pi_81883329
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:49 schreef zatoichi het volgende:
Heerlijk gegeten en gedronken, maar dat kan haast ook niet anders in Spanje (waarom staan er bijna alleen maar niet spaanse restaurants in de opening post?) Ik zal eens even nadenken waar we allemaal geweest zijn en een aanrader om te eten is.
Houdt zich aanbevolen voor de lijst.
Ik eet nu vooral m'n tapas bij metro Universitat, het restaurant heeft Principal. Ik vind ze echt heel goed, maar ik wil meer goede, en niet alleen tapas, restaurants leren kennen!
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:42:26 #34
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_81897833
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:49 schreef zatoichi het volgende:
Wat een fijne stad is het toch; dit weekend onverwacht naar Barcelona geweest (vrijgezellefeest, dus voor mij geheim gehouden) en vond het heerlijk om er weer rond te lopen. Barcelona heeft gewoon iets wat je er heel erg thuis doet voelen; het was mijn tweede bezoek, en ik vond het gewoon leuk om alles weer terug te zien.

Heerlijk gegeten en gedronken, maar dat kan haast ook niet anders in Spanje (waarom staan er bijna alleen maar niet spaanse restaurants in de opening post?) Ik zal eens even nadenken waar we allemaal geweest zijn en een aanrader om te eten is.

Wel gevlogen van Reus, en om eerlijk te zijn vond ik dat maar klote; Ik weet niet hoeveel je uitspaart daarmee, maar de vliegtijden zijn niet echt ideaal (ik snap dat als je uit maastricht komt, dat dat wel een voordeel is).
Ik ben afgelopen weekend ook in Barcelona geweest! Ook op Reus gevlogen. Ik vond de tijden geen probleem (vrijdag om 09:00 uur heen en maandag om 11:00 uur terug), maar het is wel een rot eind vanaf Barcelona. Maar ja het ticket is echt spotgoedkoop.

We hebben overnacht in Hostal Orleans, prima hostal gelegen en goedkoop. In de wijk Born, wat een onwijs leuke wijk is dat. We hebben daar ook alle avonden gegeten.

http://www.tallerdetapas.com/ Goed restaurant, tapas in een wat meer modern jasje
http://www.ikibanagastroclub.com/ Hip Japans restaurant met dj, wel reserveren
http://www.barcelona-life(...)details/34-Sol_Soler Tapasbarretje in Gracia aan een leuk pleintje
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:20:00 #35
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_81900561
We willen graag begin oktober voor 4 nachten naar Barcelona. Ben al avonden aan het surfen voor een goed/leuk hotel, maar kom er zonder stadskennis niet uit. We willen de toeristische plaatsen gaan bekijken, natuurlijk! Lekker eten en drinken is ook wat we willen. We willen niet laat in de avond nog 20 minuten met de metro naar een afgelegen hotel reizen. Het hoeft niet low budget te zijn, maar 5 sterren is ook overdreven. Als het maar leuk ligt, schoon is en sfeer heeft. Vanaf Amsterdam vliegen, budget is max. ¤1000,-.

Ik ben op zoek naar tips over een goede omgeving om hotels in te zoeken, maar als je een concrete hoteltip hebt houd ik me ook aanbevolen. We gaan omdat we 5 jaar getrouwd zijn, dus het mag best knus/gezellig/romantisch zijn.
pi_81905493
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:49 schreef zatoichi het volgende:
Heerlijk gegeten en gedronken, maar dat kan haast ook niet anders in Spanje (waarom staan er bijna alleen maar niet spaanse restaurants in de opening post?) Ik zal eens even nadenken waar we allemaal geweest zijn en een aanrader om te eten is.
Ik onthoud nooit bij welke restaurants ik geweest ben, althans de namen van die restaurants niet . (Ook omdat ik vooral door anderen meegenomen werd en weinig zelf heb opgezocht.)
full stops and exclamation marks
pi_81906835
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:20 schreef Coelho het volgende:
We willen graag begin oktober voor 4 nachten naar Barcelona. Ben al avonden aan het surfen voor een goed/leuk hotel, maar kom er zonder stadskennis niet uit. We willen de toeristische plaatsen gaan bekijken, natuurlijk! Lekker eten en drinken is ook wat we willen. We willen niet laat in de avond nog 20 minuten met de metro naar een afgelegen hotel reizen. Het hoeft niet low budget te zijn, maar 5 sterren is ook overdreven. Als het maar leuk ligt, schoon is en sfeer heeft. Vanaf Amsterdam vliegen, budget is max. ¤1000,-.

Ik ben op zoek naar tips over een goede omgeving om hotels in te zoeken, maar als je een concrete hoteltip hebt houd ik me ook aanbevolen. We gaan omdat we 5 jaar getrouwd zijn, dus het mag best knus/gezellig/romantisch zijn.
Ik heb vorig jaar overnacht in Europark hotel. Sjiek hotel op loopafstand van de sagrada familia. Zit bij metrohalte Girona en heeft een zwembad(je) op het dak. Was toen eigenlijk goedkoop voor hoogseizoen 350 euro voor drie nachten.
pi_81907570
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 02:17 schreef krioro het volgende:

[..]

Ik onthoud nooit bij welke restaurants ik geweest ben, althans de namen van die restaurants niet . (Ook omdat ik vooral door anderen meegenomen werd en weinig zelf heb opgezocht.)
Ik onthoud locaties uitstekend, breng me er een keer naar toe, en ik weet de weg zo te vinden, dus kan ik ze vaak via google maps mapkkelijk terugvinden.

Hier enkele die ik nog even snel kan terughalen:

Cervezeria Catalana, Calle Mallorca, 236
Erg goed en lekkere tapas restaurant, zeer populair, en volgens mijn gids in Barcelona, een van de beste tapasrestaurants.

Cerverzeria el Vaso de Oro, Calle Balboa 6 in Barcelonetta
Echt zo drukke bar met vrijwel alleen maar staanplaatsen, heerlijke murcila, pimentos en Foie gras (ik wist niet wat het was, totdat ik de eerste hap had gegeten...)

Uit de route:
El Mos, Rambla de poble nou 41 in Poble Nou
Echt een restaurant met tapas voor de spanjaarden; veel zeeslakken, gazpacho dat een stuk heftiger is dan wat wij gewend zijn, gekookte bloedworst enz. Maar als je er van houd erg lekker, en omdat het verder van het centrum is schijnt het goedkoop te zijn (ik hoefde niet te betalen als vrijgezel )

La Oca, Platja Nova Mar Bella ook bij Poble Nou
Dit restaurant ligt op een pier aan het strand, en heeft de lekkerste Paella dat ik ooit heb gegeten. Ook de Aroz Negro is een favoriet van me. Ziet er wat chique uit, maar ik heb er met dertien man in voetbal outfit zitten eten, en daar leken ze geen problemen mee te hebben; al kan het zijn dat mijn gids in Barcelona daar gewoon lak aan heeft... Reserveren is hier denk ik wel aan te raden.

Ik zal nog eens meer bedenken waar ik nog meer heen ben geweest, maar dat volgt wel op een later tijdstip.
pi_81981490
Misschien is deze vraag net iets té specifiek, maar ik ben op zoek naar een gezellig barretje (met tapas?) in de buurt van metro Badal. Dat ligt onder Camp Nou.
Gracias
I will take the sun in my mouth
pi_82169666
Hoi Barcelona experts

Begin juli ga ik met 2 vriendinnen 4 nachten naar Barcelona in totaal en we zoeken nog een hostel, heeft iemand aanraders?

Het liefste zitten we toch alleen bij elkaar op de kamer (3 of 4 persoonskamer wordt dat dan denk ik) en we zoeken iets voor ongeveer 100 euro bij elkaar per persoon...

Tips?
pi_82177864
100 euro per nacht per persoon, of voor 4 nachten per persoon? Zelf heb ik vorig jaar met mijn vriendin hier gezeten:
http://www.hostalgoya.com
Mooi en schoon, echt een aanrader.

Twee weken geleden op mijn vrijgezellefeest zat ik in een appartement hiero:
http://www.activehotels.c(...)ntals-barcelona.html
(rambla de catalunya 1) en dat was ook prima. Misschien wel de beste optie met zijn vieren bij elkaar.

Barcelona zal altijd duur zijn om te verblijven...

Voor de rest heb ik geen ervaringen met overnachtingen daar, aangezien ik vrienden heb gemaakt waar ik voortaan kan blijven pitten
pi_82185618
Barcelona duur om te verblijven? Dan zou ik maar weg blijven uit Parijs en Londen, waar de prijzen nog veel hoger liggen.
pi_82187497
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:05 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Barcelona duur om te verblijven? Dan zou ik maar weg blijven uit Parijs en Londen, waar de prijzen nog veel hoger liggen.
Sorry, ik zal het even vebeteren;

Barcelona is goedkoop om te verbijven!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:06:10 #45
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_82199182
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:49 schreef Maisnon het volgende:
Hoi Barcelona experts

Begin juli ga ik met 2 vriendinnen 4 nachten naar Barcelona in totaal en we zoeken nog een hostel, heeft iemand aanraders?

Het liefste zitten we toch alleen bij elkaar op de kamer (3 of 4 persoonskamer wordt dat dan denk ik) en we zoeken iets voor ongeveer 100 euro bij elkaar per persoon...

Tips?
Ik zat in hostal orleans ongeveer voor die prijs, kamer met eigen badkamer. In de buurt van metrostation Barceloneta en super leuke ligging in de wijk Born.
http://www.hostalorleans.com
pi_82353532
Beste Barcelonagangers,

Ik ga halfverwege juni 5 dagen naar Barcelona met mijn vriendin.
Nu zit ons budget niet heel ruim, weten jullie een paar goedkope eettentjes in de buurt van metrostation universitat?
Het hoeft niet uitgebreid te zijn.

Een aantal gratis attracties zijn ook welkom.
Verder is het misschien handig om te weten dat wij studenten zijn.

Alvast bedankt!
Ik doe mijn best.
pi_82358159
@ Woutjeh; goede (vooral zulke lekkere patatas bravas, hmmm) tapas, niet te duur én vlakbij Universitat: Principal. Zit op het hoekje van Carrer de Sepulveda en Carrer de Muntaner.
I will take the sun in my mouth
pi_82358692
Bedankt Warrel
Ik doe mijn best.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:17:25 #49
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_82359728
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:17 schreef Woutjeh het volgende:

Een aantal gratis attracties zijn ook welkom.
.

Alvast bedankt!
In ieder geval Parc Guell en het strand.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 16:21:13 #50
331 Merel
Be here now.
pi_82368482
Tip voor een superleuk en net hostel:

http://www.casabillybarcelona.com/

Let niet op de naam En van de inrichting moet je ook maar houden Maar ik vond het geweldig, warm onthaal en prima verblijf.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_82369961
Ik ga woensdag voor 5 dagen op bezoek bij een hele goede vriend die in Barcelona woont, en heb er echt enorme zin in! Een keer eerder geweest, maar echt heel snel en gehaast (stel je hebt weinig tijd, huur fietsen en je ziet de hele stad!) maar nu lekker op mijn gemak. Overigens voor iedereen die nog wilt gaan; qua vliegtickets: ik heb zowel bij Ryanair als Vueling gezocht. Ryanair vliegt dus alleen op Girona en Reus, wat nog wel een eind van Barcelona is. Ik heb bij Vueling een ticket voor 100 euro retour, en dan vanaf Schiphol naar el Prat (dus gewoon de internationale luchthaven). Ryainair was met de busreizen en tijden niet voordeliger, dus ik zou Vueling ook zeker overwegen!
pi_82379795
En Vueling is ook nog eens een prima maatschappij. Vorig jaar op tijd gevlogen van Paris Orly naar El Prat met Vueling.
pi_82573145
mooie foto van ons uitzicht hotel vorige week
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:48:01 #54
331 Merel
Be here now.
pi_82575185
Die bus van Reus naar Barcelona is tegenwoordig trouwens 13 euro voor een enkeltje, ik zag hier nog ergens 12 staan. Maar ik had dus wel een supergoedkoop ticket van Ryanair en dan is het dus wel de moeite waard!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:52:02 #55
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_82575565
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:48 schreef Merel het volgende:
Die bus van Reus naar Barcelona is tegenwoordig trouwens 13 euro voor een enkeltje, ik zag hier nog ergens 12 staan. Maar ik had dus wel een supergoedkoop ticket van Ryanair en dan is het dus wel de moeite waard!
Ik vloog ook op Reus een paar weken terug, maar die bus sloot echt compleet niet aan bij het vliegschema
Wij waren al rond een uur of 11 op Reus en die bus ging pas om half 1. We zijn uiteindelijk met de trein gegaan, maar we moesten met een taxi naar het station omdat ook de tijden van de bus naar het treinstation en de trein zelf niet op elkaar aansloten
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:21:04 #56
331 Merel
Be here now.
pi_82578391
Oh ik had nergens last van! Nouja, aangekomen op Reus moesten we een half uurtje wachten op de bus, maar dat vond ik goed te doen. En terugreis sloot ook mooi aan, precies genoeg tijd voordat het vliegtuig wegging om het idee te hebben dat je sowieso veilig op tijd op het vliegveld bent, maar ook weer niet zo lang dat je je doodverveelt. Niks te klagen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_84093794
ik ga volgende maand naar barcelona ik twijfel alleen nog hoelang ik zou gaan 5 dagen of 8 dagen
wat raden jullie aan... is er in barcelona genoeg te beleven voor 8 dagen?
pi_84095864
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:41 schreef casper019 het volgende:
ik ga volgende maand naar barcelona ik twijfel alleen nog hoelang ik zou gaan 5 dagen of 8 dagen
wat raden jullie aan... is er in barcelona genoeg te beleven voor 8 dagen?
Met (dag)uitstapjes naar Girona en Montserrat en een 1 of 2 stranddagen zeker.
pi_84118153
Ik had eerder in dit topic om appartement tips gevraagd, zal wel eens zeggen wat we uiteindelijk hadden

Via http://www.apartmentsapart.com , wat een makkelijke site en fijne appartementen! Echt een complete Ikea advertentie was het eigenlijk hahaha, maar echt een grote kamer, van alle gemakken voorzien, supernetjes en echt een fijne prijs was heel tof.

Deze hadden we:

http://www.apartmentsapart.com/Europe/Spain/Barcelona/Apartments/Detail/17060?df=13/10/2010&dt=14/10/2010&nop=3
pi_84146385
Mijn kamer in BCN komt ook vrij. Ik woon vlak bij Sants Estacion. Het is een kamer in een studentenhuis, 300 exclusief en ik heb er 4 maanden met heel heel veel plezier gewoond.
Dus als je plannen hebt om naar BCN te verhuizen; stuur een pm!
I will take the sun in my mouth
pi_84191041
Ik ga binnenkort voor een kleine week naar Barcelona. Superveel zin in!
We gaan met z'n zessen en hebben een appartement in Eixample. Wat is de beste manier om van het vliegveld (BCN) naar het appartement te gaan? M'n ouders gaan ook mee dus wat comfort wordt op prijs gesteld
pi_84193243
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:13 schreef aceHigh het volgende:
Ik ga binnenkort voor een kleine week naar Barcelona. Superveel zin in!
We gaan met z'n zessen en hebben een appartement in Eixample. Wat is de beste manier om van het vliegveld (BCN) naar het appartement te gaan? M'n ouders gaan ook mee dus wat comfort wordt op prijs gesteld
Wij zijn vorig jaar met de trein vanaf het vliegveld naar Passeig de Gracia gegaan. Gaat vrij snel en kost niks. Daar kan je vervolgens overstappen op de metro, afhankelijk van bij welk metrostation je zit in Eixample (wij bij Girona).

Trein is comfortabel en goedkoop, pas wel ERG goed op je tas, er zijn (net als in de rest van Barcelona) veel zakkenrollers actief. Zelf aan den lijve ondervonden.
pi_84194952
Taxi +/- 30 euro (plus 1 euro toeslag per tas)

Trein (Renfe Cercanías) naar Sants, Plaça Catalunya of Passeig de Gracia - 1,25 euro als je 1 kaartje koopt, en 0,85 euro als je meteen een T10 koopt die je ook in de stad voor het OV kunt gebruiken.

http://www.renfe.com/viajeros/cercanias/barcelona/index.html

Bus 46 naar Plaça Espanya - 1,25 euro als je 1 kaartje koopt, en 0,85 euro als je meteen een T10 koopt die je ook in de stad voor het OV kunt gebruiken.



Aerobus - 5,05 euro naar Gran Via Espanya, Gran Via met Comte de Urgell, Gran Via met Plaça Universitat of Plaça Catalunya

http://www.emt-amb.com/Principales/TiraRecorrido.aspx?linea=130 (via de knop "Ver recorrido" kun je de retour stops bekijken voor als je weer terug wilt)



Een T10 (8,85 euro voor 10 validaties) kun je trouwens voor alle vormen van OV gebruiken (Tram, Trein (binnen zone 1), Metro, Bus, Bus barri, FGC, omdat 1 ATM validatie geldig is voor meerdere "transbordos" (overstappen) zolang je binnen de 1 uur 15 minuten blijft. (en dan lopen ze in NL te kutten met een OV chip kaart..... )

Zakkenrollers heb je trouwens overal, en ook in Sneek op de zaterdagochtend markt (ik noem maar iets). Zolang je op je spullen past (dus niet in de buiten zakjes van je rugtas, kontzak van je broek, en camera losjes over de schouder) wordt je niet bestolen.
Ook niet overduidelijk laten merken dat je toerist bent door met een plattegrond midden op straat te gaan staan etc.. Geloof mij, er lopen hordes toeristen over straat die er echt om vragen om bestolen te worden

[ Bericht 4% gewijzigd door firewirecable op 18-07-2010 13:15:49 ]
pi_84207163
Bedankt! De trein lijkt mij wel wat.
Mochten we eventueel toch een taxibusje willen is er dan daar makkelijk aan te komen lijkt mij? Mijn moeder wilde er eerst een via internet boeken die je naar het appartement brengt en weer ophaalt, maar ¤130 lijkt mij vrij veel…
pi_84207454
Taxi's rijden hier echt op alle momenten van de dag rond, en bij het vlieveld is een grote taxi terminal, dus je zult altijd wel een taxi vinden.
pi_84276469
Hoi, begin september ga ik twee weken naar Barcelona, 1 week in de stad zelf en 1 week wil ik een auto huren. Kan iemand mij een maatschappij aanraden of is het goedkoper om zoiets vanuit hier te boeken? En die week dat ik met de auto buiten barcelona wil toeren, heeft iemand tips (over wat dan ook). Is het trouwens makkelijk om dan een hotelletje ofzo te vinden voor 1 nacht of kan ik die ook beter vantevoren boeken?
pi_84282915
Huur een auto altijd in de stad en niet op het vliegveld, Dit scheelt geloof ik ¤20-50 afhankelijk van de maatschappij.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:20:39 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84283225
Ik was vorige week in Barcelona (ja, ook tijdens de WK-finale) en het viel me op dat er wel héél veel jongeren rondlopen. Doordeweeks hingen er 's avonds uitsluitend grote groepen scholieren buiten de cafés. Binnen was het bijzonder rustig, vanwege de warmte.
Nu begrijp ik dat de meeste lokale twintigers, dertigers en veertigplussers gewoon moeten werken, maar waar hangen de vele toeristen in vredesnaam 's avonds uit? Het had nl. best leuk geweest om een iets diverser publiek te treffen...
pi_84284912
Het is maar net waar je gezeten hebt in de stad
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:49:35 #70
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_84286500
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef Lemans24 het volgende:
Ik was vorige week in Barcelona (ja, ook tijdens de WK-finale) en het viel me op dat er wel héél veel jongeren rondlopen. Doordeweeks hingen er 's avonds uitsluitend grote groepen scholieren buiten de cafés. Binnen was het bijzonder rustig, vanwege de warmte.
Nu begrijp ik dat de meeste lokale twintigers, dertigers en veertigplussers gewoon moeten werken, maar waar hangen de vele toeristen in vredesnaam 's avonds uit? Het had nl. best leuk geweest om een iets diverser publiek te treffen...
Ik zat in Born en daar zag ik helemaal geen scholieren. Wel twintigers en dertigers.
En ook toeristen.
pi_84338006
Barcelona ik heb er een jaar gewoond en nog een half jr in l'hospitalet toen ik klein was *ook op school gezeten*, maar ik heb er dan ook mijn hele familie wonen(die zijn daar allemaal geboren), maar het blijft gewoon een mooie stad (cultuur, uitgaan, lekker eten, strand, bergen, architectuur etc). Ik heb alleen wel het voordeel dat en mijn familie daar woont en ik het Catalaans begrijp en aardig spreek (beetje verleerd omdat ik het vrij weinig gebruik in NL maar dat komt meestal wel na een paar dagen terug, moet ook wel tijdens het eten heeft mijn fam nml altijd van die debatten op superspeed niveau ).

Volgende week of week erop ga ik er weer heen na 4 jaar, als ik terug ben zal ik wel wat tips neerzetten (voordat bepaalde restaurantjes bijv weg zijn, in 4 jaar kan veel veranderen ), zo te zien staan hier de standaard toeristische plekken sowieso wel aangegeven. Montserrat ging ik ook elk jaar heen, niet dat ik gelovig ben, maar het heeft een mooi uitzicht/klooster en een bepaalde sfeer wat ik gewoonweg geweldig vind. Bovendien woont een tante in een dorp aan de voet van die berg dus altijd makkelijk om er heen te gaan.

Dus tips komen eraan (als er vragen zijn, stel ze, als ik het niet weet, stel ik t wel aan mn moeder of aan mn nichtjes op facebook/msn )
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:21:05 #72
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84345365
Dat 10 ritten metro-kaartje kostte trouwens ¤ 7,95 op 8 juli (hierboven staat 8,85). Enkeltjes uit de automaat kostten ¤ 1,45.
pi_84361911
@ mod: ff dit berichtje deleten, kuch in verkeerde topic geplaatst
pi_84362986
Shit shit, retourtje bcn voor 3 dagen is al +- 200euro baaaaaah
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:24:09 #75
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84363323
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:52 schreef jansssen het volgende:
Ik loop stage in Barcelona. Als je van mooie vrouwen houdt moet je naar de catwalk.
In die zaak heb ik een van de meest legendarische avonden ooit meegemaakt
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:31:30 #76
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84365901
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:07 schreef firewirecable het volgende:
Het is maar net waar je gezeten hebt in de stad
Do en Vr: privé feestjes in een appartement op de Ramblas en een club in El Born.
vanzelfsprekend waren dit wel topavonden
Op de vroege avond op donderdag wat aan de boulevard in Barceloneta gehangen, hier voornamelijk erg jong publiek gezien.

Za: in het hotel:

Zo: WK-finale in Barceloneta. Afgezien van de uitslag, ook top!

Ma: El Born. Het was erg rustig en het publiek op straat van het type zwerver of hangjongere. Maandag is dan ook een waardeloze uitgaansavond in Spanje, dat wist ik eigenlijk al van trips naar Madrid en San Sebastian.

Di: een Ierse pub in Barri Gotic, was OK. Daarna naar Placa Reial gelopen, waar niet veel te beleven was om 1 uur. Vooral proppers en scholieren.


Ik heb me al met al prima vermaakt hoor, maar de laatste twee dagen was vooral zoeken naar iets dat er niet leek te zijn. Dus voor de volgende keer: waar kan ik sfeervolle terrassen zoals in Madrid vinden of drukke straatjes met tapasbars zoals in San Sebastian? En wat zijn de clubs voor dertigers?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 22-07-2010 18:52:29 ]
pi_84368431
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:21 schreef Lemans24 het volgende:
Dat 10 ritten metro-kaartje kostte trouwens ¤ 7,95 op 8 juli (hierboven staat 8,85). Enkeltjes uit de automaat kostten ¤ 1,45.

Ik ga namelijk altijd met de fiets, dus ik koop die dingen niet zo vaak... maar het ging meer om de 'algemene tip'
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:08:51 #78
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84369191
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:51 schreef firewirecable het volgende:

[..]


Ik ga namelijk altijd met de fiets, dus ik koop die dingen niet zo vaak... maar het ging meer om de 'algemene tip'
Tuurlijk, is veel directer natuurlijk! En een enkeltje was toch ¤ 1,25 volgens mij... 10-ritten klopte wel (¤ 7,95).
pi_84382435
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:17 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Shit shit, retourtje bcn voor 3 dagen is al +- 200euro baaaaaah
heb vandaag tickets gehaald voor 28 juli t/m 11 aug, 357 euro voor 2 personen (en geen bs met tax niet inbegrepen, of koffers apart etc), bij sommige reisbureaus 550 :S like wtf.. gelukkig zelf maar geboekt op i-net.. absurd vond ik het :| maarja dit jr beetje laat mee normaal in mei al op zoek of ik laat familie daarzo boeken, soms net iets goedkoper.
pi_84403318
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:31 schreef Lemans24 het volgende:
Ma: El Born. Het was erg rustig en het publiek op straat van het type zwerver of hangjongere. Maandag is dan ook een waardeloze uitgaansavond in Spanje, dat wist ik eigenlijk al van trips naar Madrid en San Sebastian.

En wat zijn de clubs voor dertigers?


Nee. Gewoon beter zoeken dan. Clubs kan ik zo niet noemen, voornamelijk met locals meegegaan en niet echt op namen gelet.
full stops and exclamation marks
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:42:14 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84405718
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:36 schreef krioro het volgende:

[..]



Nee. Gewoon beter zoeken dan. Clubs kan ik zo niet noemen, voornamelijk met locals meegegaan en niet echt op namen gelet.
je bedoelt: Nee, maandag is geen waardeloze uitgaansavond?
Toch is de helft gesloten en de cafés gaan vroeger dicht. Ik heb nog rondgevraagd en de enige clubs die open waren die avond (die ze aanraadden) waren Opium en Apollo. Overigens had ik geen behoefte aan een club, maar juist aan cafés.
pi_84407455
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

je bedoelt: Nee, maandag is geen waardeloze uitgaansavond?
Toch is de helft gesloten en de cafés gaan vroeger dicht. Ik heb nog rondgevraagd en de enige clubs die open waren die avond (die ze aanraadden) waren Opium en Apollo. Overigens had ik geen behoefte aan een club, maar juist aan cafés.


Klopt, dat bedoelde ik. Apolo vond ik wel tof. Verschil in smaak misschien. Ik heb me iig prima vermaakt, ook in café's, op maandagavond/nacht.
full stops and exclamation marks
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:14:44 #83
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84409026
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:31 schreef krioro het volgende:

[..]



Klopt, dat bedoelde ik. Apolo vond ik wel tof. Verschil in smaak misschien. Ik heb me iig prima vermaakt, ook in café's, op maandagavond/nacht.
volgende keer ga ik Apollo wel even checken dan!
pi_84417272
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

volgende keer ga ik Apollo wel even checken dan!


Of het jouw ding is weet ik niet hoor, check de site maar, dan krijg je misschien een idee:

http://www.sala-apolo.com/home.asp

Overigens ben ik bijna dertiger, maar voelde me daar niet heeeeeel oud. En ik was er btw niet in het hoogseizoen, toch waren er nog steeds hordes toeristen, overal.
full stops and exclamation marks
pi_84447060
Apolo vind ik heel erg leuk. Ik denk dat het een beetje met Paradiso te vergelijken is qua sfeer. Het is er meestal ook niet té druk. Dus je kan nog wel gewoon dansen en normaal een drankje halen :)
I will take the sun in my mouth
pi_84630877
Zijn er hier mensen die vanuit Barcelona naar het Dali museum in Figueres zijn geweest?
Ik zit volgende week in Barcelona voor een week, maar ik twijfel nog een beetje. Ik vind Dali's werk super, maar die treinreis van 2 uur staat me een beetje tegen. Is een trip daarheen eventueel te combineren met iets anders leuks daar in de buurt (waarschijnlijk ga ik alleen)?

En meningen over het Picasso museum?
Ik ga sowieso wel naar het Fundació Joan Miró.
pi_84630905
oeps
  donderdag 29 juli 2010 @ 17:47:40 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84634819
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:03 schreef aceHigh het volgende:
Zijn er hier mensen die vanuit Barcelona naar het Dali museum in Figueres zijn geweest?
Ik zit volgende week in Barcelona voor een week, maar ik twijfel nog een beetje. Ik vind Dali's werk super, maar die treinreis van 2 uur staat me een beetje tegen. Is een trip daarheen eventueel te combineren met iets anders leuks daar in de buurt (waarschijnlijk ga ik alleen)?
Wel overwogen vanaf Girona, maar zelfs dat niet gedaan, want het was toen 37 graden...
Je kunt wellicht (terug) via de kust gaan om te snorkelen of te wandelen op Cap de Creus.
pi_85136003
Ben ik even genaaid. Had volgende week nog een paar dagen vrij dus ik dacht ik ga even naar Barcelona. Cheaptickets gecheckt en voor 90 euro was ik heen en weer... gisteren. Wilde ik vandaag gaan boeken, was het ineens ruim het dubbele :(
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:08:05 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85136699
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:50 schreef Thomas B. het volgende:
Ben ik even genaaid. Had volgende week nog een paar dagen vrij dus ik dacht ik ga even naar Barcelona. Cheaptickets gecheckt en voor 90 euro was ik heen en weer... gisteren. Wilde ik vandaag gaan boeken, was het ineens ruim het dubbele :(
Dat was een Transavia aanbieding van 89 euro, slechts één dag geldig. Had je even kunnen checken bij Transavia zelf natuurlijk...
pi_85138235
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat was een Transavia aanbieding van 89 euro, slechts één dag geldig. Had je even kunnen checken bij Transavia zelf natuurlijk...
Ja ben niet zo'n ervaren vlieger. Hebben ze vaak van die aanbiedingen?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:17:28 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85139480
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:46 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja ben niet zo'n ervaren vlieger. Hebben ze vaak van die aanbiedingen?
t/m 20 augustus iedere werkdag één. Maar geen Barcelona meer dus.

Overigens vliegt Easyjet vanaf november naar Barcelona, dat moet ook voor minder dan 89 euro kunnen.
pi_85192102
Gisteren geboekt; in september 8 dagen naar Alella, een dorpje 15 min vanaf Barcelona. Hoop zeker een paar dagen Barcelona in te gaan. Dat wordt dan de vierde keer. Heerlijke stad O+
pi_85259292
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:50 schreef Thomas B. het volgende:
Ben ik even genaaid. Had volgende week nog een paar dagen vrij dus ik dacht ik ga even naar Barcelona. Cheaptickets gecheckt en voor 90 euro was ik heen en weer... gisteren. Wilde ik vandaag gaan boeken, was het ineens ruim het dubbele :(
Troost je ...ik ben 2 weken terug ook naar Barcelona geweest en was zelfs ¤ 273,- kwijt voor mijn retourtje.

Ik was ook laat met boeken (ca. 1 week voor vertrek) en een week eerder kon ik nog voor ¤ 170,-.

Het is dus zaak dat je ruim van tevoren boekt!

En het is ook zaak dat je niet op maandag terug probeert terug te vliegen, want dan zijn de tickets duurder omdat iedereen dan weer terug vliegt van zijn weekend citytrip.
pi_85287264
Ik ga dinsdag naar Barcelona. Ik heb al veel verhalen gelezen over zakkenrollers ed dus ik weet wel redelijk wat ik wel en niet moet doen. Wij kom echter midden op de dag aan in Barcelonia (Estacio el Nord). We moeten dan met onze koffers naar ons hotel, dat gaat het makkelijkste met de metro. Is dat wel te doen of is dat vragen om beroofd te worden?
Zelfde vraag geldt voor de terugreis: We moeten om 03:30 bij Estacio el Nord zijn, en dus midden in de nacht daarnaartoe lopen met koffers en alles. Is het te doen als we goed opletten of is het ook echt gevaarlijk?
pi_85309397
Hoi Lysane,

Op zich is de metro niet supergevaarlijk qua zakkenrollers. Als je zorgt dat je koffer goed afgesloten is en je je handbagage voor je draagt (of eventueel tijdelijk ook in je koffer doet) dan kan er niet veel gebeuren.

Daarnaast rijdt er behoorlijk wat security mee in de metro tegenwoordig en zitten de metro's zelden afgeladen vol zodat iemand erg vlak naast je kan komen staan om wat te rollen.

Wil je helemaal op safe spelen, pak dan gewoon een taxi. Maximaal ¤ 10,- per rit waarschijnlijk, dus dan heb je voor ¤ 20,- zekerheid dat er niets met je koffers zal gebeuren.

Fijne vakantie!

Groetjes,
Moogwai
pi_85314016
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:58 schreef Moogwai10 het volgende:
Op zich is de metro niet supergevaarlijk qua zakkenrollers. Als je zorgt dat je koffer goed afgesloten is en je je handbagage voor je draagt (of eventueel tijdelijk ook in je koffer doet) dan kan er niet veel gebeuren.
Daarnaast rijdt er behoorlijk wat security mee in de metro tegenwoordig en zitten de metro's zelden afgeladen vol zodat iemand erg vlak naast je kan komen staan om wat te rollen.
[/quote]
Er is security aanwezig in de metro, maar niet zo veel als dat jij doet geloven. Tevens is lijn 1 altijd vol omdat het de meest gebruikte lijn is zeker tussen 8:00 en 9:30 en vanaf 16:00 tot 19:00 (er werken ook mensen in Barcelona namelijk die de metro gebruiken om van en naar hun werk te komen), en de stukken waar veel toeristen heen gaan (Parc Güell, Sagrada Famìlia, Baceloneta, Espanya, Drassanas, Liceu, Passeig de Gracia, Catalunya en nog een aantal).
Gewoon normaal op je spullen passen zoals je dat overal doet, dat is het enige advies wat ik je kan geven, en documenten/geld op je lichaam dragen (niet in je kont broekzak natuurlijk).

Natuurlijk zijn er veel zakkenrollers hier, maar, dat heb ik al vaker gezegd, die heb je ook op de zaterdag markt in Alkmaar bijvoorbeeld.

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:58 schreef Moogwai10 het volgende:Wil je helemaal op safe spelen, pak dan gewoon een taxi. Maximaal ¤ 10,- per rit waarschijnlijk, dus dan heb je voor ¤ 20,- zekerheid dat er niets met je koffers zal gebeuren.
¤10 is een beetje voorbarig moet ik zeggen, eerder ¤10-20 per rit, maar goed dat is ook afhankelijk van waar je heen moet. Echter ligt Estació Norte wat "afgelegen" van het toeristisch centrum als je het zo bekijkt.

@ Lysane: waar is je hotel ergens?
pi_85317053
Oke. Dat is inderdaad ook wel wat ik heb gelezen, maar ik moet naar metrostation Liceu (vanaf Arc de Triomph) en ons hotel zit aan de Placa Reial dus dat zijn al drie toeristentrekkers natuurlijk. Wij zijn er tussen de middag, dus hopelijk geen werklui in de metro. Bedankt voor de info!

En ik weet dat er overal zakkenrollers zijn, maar Barcelona schijnt wel heel erg te zijn
pi_85318469
Je kunt met de taxi gaan, maar met ¤10 ben je dan niet klaar. Ik vermoed dat het een ¤15-20 zal zijn minimaal gezien het verkeer, en de bestemming in El Borne (smalle straatjes met veel oponthoud).
Vanaf Estació Norte kun je ook metro L1 Arc de Triomf (5 minuten lopen) nemen naar Catalunya waar je overstapt naar L3 en waar je dan uitstapt bij halte Liceu.

Voor de retour zou ik wel met de taxi gaan aangezien het heel vroeg is.
pi_85319026
Bedankt! Scheelt ons weer opzoeken waar we moeten overstappen. :) Ja terug wordt denk ik wel de taxi, metro rijdt dan nog niet en het is een halfuur lopen in het donker.. dat zou ik in Nederland ook niet doen.

Woon jij in Barcelona?
pi_85343796
In Barcelona geweest, met eigen vervoer - want ons hondje mocht niet mee met de per bus uitgevoerde excursie -. Doel was La Sagrada Familia. Kwamen Barcelona in via Badalona en zagen de basiliek al liggen vanaf de berg waarop Badalona ligt. Echter de rit ernaartoe was enerverend en hoe dichter we naderde, hoe enerverender vanwege de eenrichtingswegen en de werkelijkwaar minimieme bewegwijzering naar het doel van onze rit. Ik heb 1 klein bordje zien staan. Ik denk dat we op nog geen ½ km genaderd waren en er nog een half uur over hebben gedaan om uiteindelijk voor langs de basiliek te rijden. Gelukkig toen wel snel een parkeergarage gevonden om de auto te stallen. De excursietripjes worden echt niet voor niets georganiseerd, het verkeer in en rond Barca is echt nog chaotischer dan op en rond de boulevard periferique van Parijs.
Overigens aangekomen bij La Sagrada Familia konden we aansluiten bij een qeu van 1 ½ tot 2 uur om naar binnen te gaan, hetgeen we maar niet hebben gedaan, aangezien we al zoveel tijd kwijt waren met het bereiken van het doel van de rit.
Wat kunnen we verder zeggen; La Sagrada Familia kwam op mij kleiner over dan ik had gewacht, maar is idd wel even mooi door lelijkheid dan ik had gedacht. Ons hondje legde een bolus op het grintpad rond het vijvertje aan de achterkant, die wel enigszins overeenkwam met de architectuur van de basiliek. Gelukkig hadden we wel zakjes bij ons om de bolus op te ruimen.
I´m back.
pi_85344127
Rond Estacio Nord en El Born kan je toch wel 's nachts in je eentje rond lopen? Je moet alleen dat bordje 'slachtoffer' niet dragen. En jij bent toch niet alleen Lysane?
I will take the sun in my mouth
pi_85348229
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:50 schreef Lysane het volgende:
Woon jij in Barcelona?
Jep :7
pi_85350045
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:33 schreef Ryan3 het volgende:
zoektocht naar de Sagrada Famìlia
De Sagrada Samìlia staat vanaf de (snel)wegen in BCN nergens echt aangegeven als zijnde toeristische attractie. Het enige wat je zult zien zijn bordjes naar de wijk Sagrada Familia, en enkel kleinere als je in de buurt bent. Het Anne Frank museum bijvoorbeeld staat immers ook niet vanaf de ring zuid aangegeven.

Via welke weg ben je trouwens Barcelona binnen gereden? Av. Meridiana, Gran Via of Ronda Litoral?

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:50 schreef Lysane het volgende:
Woon jij in Barcelona?
Jep :7
pi_85350907
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:59 schreef firewirecable het volgende:

[..]

De Sagrada Samìlia staat vanaf de (snel)wegen in BCN nergens echt aangegeven als zijnde toeristische attractie. Het enige wat je zult zien zijn bordjes naar de wijk Sagrada Familia, en enkel kleinere als je in de buurt bent. Het Anne Frank museum bijvoorbeeld staat immers ook niet vanaf de ring zuid aangegeven.

De dames sliepen in de auto - moest in het begin dus autorijden en zoeken - toen ik Badalona vanaf het noorden naderde via de C-32 ( of 31?), ben toen Badalona ingereden, wat fout was. Ben toen een stukje op die rondweg terechtgekomen, volgens mij, en daarna via de Gran Via (?) langs de Torre Agbar gereden richting La Sagrada Familia. Op de terugweg kon ik niet op die Gran Via terecht (wegomleggingen) en ben toen terechtgekomen op de weg naar het zuiden.
Maakt op zich natuurlijk niet uit, maar wat tot aanbeveling strekt is gewoon meegaan met die excursietripjes ipv op eigen houtje Barcelona binnengaan, denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-08-2010 16:43:49 ]
I´m back.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:25:40 #106
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85353562
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]
Maakt op zich natuurlijk niet uit, maar wat tot aanbeveling strekt is gewoon meegaan met die excusrietripjes ipv op eigen houtje Barcelona binnengaan, denk ik.
Of je auto in de buurt van een metro- of treinstation parkeren. Het OV is perfect daar.
pi_85354982
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Of je auto in de buurt van een metro- of treinstation parkeren. Het OV is perfect daar.
Ik zag veel mensen met idd een metro-plattegrond. Maar ik vond het de moeite van het nazoeken allemaal niet waard, voor 1 dagje Barcelona. Ik dacht daar rijd ik wel even naartoe. Wat ook wel gelukt is, maar erg relaxed was het allemaal niet.
I´m back.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:09:02 #108
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85355383
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zag veel mensen met idd een metro-plattegrond. Maar ik vond het de moeite van het nazoeken allemaal niet waard, voor 1 dagje Barcelona. Ik dacht daar rijd ik wel even naartoe. Wat ook wel gelukt is, maar erg relaxed was het allemaal niet.
Als je de auto in Badalona had neergezet, was je zonder overstappen bij de Sagrada Familia gekomen. En het metrostation heet ook nog lekker makkelijk: Sagrada Familia.
Volgende keer beter!


Overigens, in oktober gaat de kerk open, zou je dan ook ook gratis naar binnen kunnen?
pi_85356141
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:09 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Als je de auto in Badalona had neergezet, was je zonder overstappen bij de Sagrada Familia gekomen. En het metrostation heet ook nog lekker makkelijk: Sagrada Familia.
Volgende keer beter!
Hadden we kunnen doen idd, maar nogmaals ook manque aan tijd en hondjes zijn not allowed volgens mij. En een volgende keer komt er niet wmb. Heb het gezien. Ben ook niet zo van de 40 x naar dezelfde plek gaan. ;).
I´m back.
pi_85356371
Overigens hadden we de pech dat ik vlak voordat we vertrokken twee banden moest wisselen en de airco een defect had; pijpje naar compressor lekte. Die banden werden snel gewisseld, alleen op dat pijpje moest ik dusdanig lang wachten dat dit een gat in de vakantieperiode zou hebben geslagen en zijn we dus maar zonder functionerende airco naar Spanje gereden, wat dus een beetje vervelend was, want het was daar in Barca ongeveer 34 oC.
I´m back.
pi_85356570
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:09 schreef Lemans24 het volgende:


Overigens, in oktober gaat de kerk open, zou je dan ook ook gratis naar binnen kunnen?
Weet je het zeker?
De kerk was al open voor diensten hoorde ik iemand zeggen maar hij is echt nog lang niet klaar.

Ik vond het maar een lelijk gedrocht. :@ .
pi_85356647
Niks "volgende keer beter" he?

We hebben het gezien en ik ben er klaar mee. :{w .
pi_85359780
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De dames sliepen in de auto - moest in het begin dus autorijden en zoeken - toen ik Badalona vanaf het noorden naderde via de C-32 ( of 31?), ben toen Badalona ingereden, wat fout was. Ben toen een stukje op die rondweg terechtgekomen, volgens mij, en daarna via de Gran Via (?) langs de Torre Agbar gereden richting La Sagrada Familia. Op de terugweg kon ik niet op die Gran Via terecht (wegomleggingen) en ben toen terechtgekomen op de weg naar het zuiden.
Maakt op zich natuurlijk niet uit, maar wat tot aanbeveling strekt is gewoon meegaan met die excursietripjes ipv op eigen houtje Barcelona binnengaan, denk ik.
Vanaf de Gran Via kun je juist heel makkelijk bij de S.F. komen. Gran Via afrijden, en dan C/ Marina nemen. Had je geen TomTom of wegenkaart bij je?



quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:34 schreef Stali het volgende:

[..]

Weet je het zeker?
De kerk was al open voor diensten hoorde ik iemand zeggen maar hij is echt nog lang niet klaar.

Ik vond het maar een lelijk gedrocht. :@ .
Er worden missen gegeven (niet voor toeristen trouwens), en op dit moment zijn ze alles aan het klaar maken voor het Pauselijke bezoek in oktober. De bouw is voorlopig nog niet af, en tot die tijd zul je blijven betalen aangezien de S.F. o.a. met dat geld gebouwd wordt.
pi_85359933
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:07 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Vanaf de Gran Via kun je juist heel makkelijk bij de S.F. komen. Gran Via afrijden, en dan C/ Marina nemen. Had je geen TomTom of wegenkaart bij je?

[ afbeelding ]
[..]

Ik heb nog steeds geen TomTom nee, maar ik krijg er 1 met mijn verjaardig (staat hierboven ergens), en wegenkaart had ik wel, maar geen kaart van Barcalona; heb overigens het grootste deel van onze omzwervingen in Zuid-Frankrijk en Noord-Spanje zonder kaarten kunnen voltooien, op zich geen probleem.
I´m back.
pi_85424986
Ben een kleine 3 weken terug in Barca geweest. Camp nou, sagrada en park van gaudi bezocht. Overnachten in Eurostar hotel was prima te doen(ca. 5 min. lopen naar sagrada).

Zelf bijna slachtoffer geweest van een zakrol-actie op de ramblas! Ze waren met z'n 8en ongeveer. Een man legt een kleedje neer met 3 doosjes en een klein balletje erop. Balletje gaat onder een doosje en hij begint te schudden. Onder het schudden tilt hij via een skilltrucje het doosje met het balletje op, zodat het lijkt alsof hij een fout maakt. Hij wijst dan een omstander aan(die bewust een fout doosje op tilt). Dan wordt je als omstander in een flits gekozen om te kiezen waar het balletje onder ligt. De man legt een schouder om je heen en pusht je in de richting van het kleedje. In zijn andere hand een eurobiljet van 50. (Je denkt dus mooi dat je wat kan winnen gratis..(omdat alles zo snel gaat!))
tijdens het gebeure de handen in de zakken gehouden en stapte weg toen hij een arm om me heen deed. Iemand anders toen heel boos probeert je te pushen in de richting van het kleedje. Je bent dan geneigt om je handen uit je zakken te halen! Niet gedaan en vervolgens weggelopen. Een man of 8 was toen ineens van de plek verdwenen..

Je staat erbij, je weet dat het kan en tòch overkomt het je bijna..!

Opgepast dus!!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:26:56 #116
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85435685
Begrijp niet wat mensen nog op de Ramblas doen :N , wat een vreselijke stukje Barcelona. De Afrikaanse hoeren daar hoek ik het liefste meteen neer maarja dan mag je daarna ook nog met wat vervelende pooiers afrekenen.

Belangrijker nog, begrijp niet dat de stad er niet wat meer aan doet.

[ Bericht 12% gewijzigd door PLAE@ op 18-08-2010 14:32:48 ]
pi_85443154
Idd, weinig interessants daar.
full stops and exclamation marks
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:39:27 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85447400
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 08:45 schreef Martijnnn91 het volgende:
Ben een kleine 3 weken terug in Barca geweest. Camp nou, sagrada en park van gaudi bezocht. Overnachten in Eurostar hotel was prima te doen(ca. 5 min. lopen naar sagrada).
psst... Barça is een voetbalclub...
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:40:46 #119
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_85447440
Ramblas is vreselijk.
pi_85447554
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

psst... Barça is een voetbalclub...
Het gebruiken van Barca (spreek uit als Barka, dus moet je Barça schrijven) voor de stad Barcelona is zoiets als Ajax gebruiken voor Amsterdam.

Verder over dat "balletje-balletje", kijk er mee uit. Het zijn meestal bijzonder agressieve oostblokkers die dat doen, en meestal is het een groep van 5-8 man die "mee spelen" zodat de indruk wordt gewekt dat het "spontaan" is, maar niets is minder waar. Gewoon pure oplichterij!!
pi_85486529
Lekker springen!


In mijn opinie dé vetste plek in Barcelona.
pi_85492012
Ziet eruit als Park Guelle! ..Mooie spot ja. ^O^
pi_85492220
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:31 schreef Moogwai10 het volgende:
Ziet eruit als Park Guelle! ..Mooie spot ja. ^O^
Is het alleen niet. :)
pi_85492267
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:07 schreef firewirecable het volgende:
Lekker springen!
[ link | afbeelding ]

In mijn opinie dé vetste plek in Barcelona.
Allermooiste / -gaafste plek die ik in 2 dagen Barcelona heb ontdekt ja. Zeker ook 's avonds in het donker, lampjes kijken. O+



Dan is het er trouwens zelfs een stuk drukker dan overdag. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2010 22:46:40 (Plaatje erbij) ]
pi_85494136
Waar is het dan? :?

Lijkt wel vlakbij het ziekenhuis San Pau.
pi_85494239
Parc del Guinardo zeker... :)
pi_85495822
Als jij het zegt...

Eerlijk gezegd weet ik het niet eens. Ik ben er toevallig uitgekomen toen ik naar Parc Güell wilde wandelen maar onderweg verdwaald raakte. Ik heb nog aan een groepje anderen gevraagd waar ik nou precies was, maar het antwoord was eerst iets van "wat doe jij nou weer hier (als toerist)?" en vervolgens wezen ze precies die plek op de kaart aan waarvan ik net zelf absoluut had uitgesloten dat ik daar kon zijn. :D
pi_85496176
ik zat eraan te denken om rond de herfst vakantie dit jaar naar barcelona te gaan is het rond die tijd een beetje (ook kwa prijs) een aanrader?
pi_85501683
Die plek is een oude schietinstallatie uit de burger oorlog, net als Montjuic. Ze noemen het nu ¨de bunker¨ die in Parc Carmell ligt. Je kunt er vrij makkelijk komen, alleen moet je weten hoe, omdat het verre van toeristisch is.
Ze zijn het nu aan verbouwen tot museum, dus ik ben benieuwd wat er van gaat worden...
pi_85502702
Ik ben ook net terug van een weekje Barcelona. Wat een geweldige stad! Een week leek mij genoeg, maar het was eigenlijk veelste kort voor alles wat ik wilde doen/zien/proeven. Ik wil dan ook snel weer een keer terug.

Is het trouwens typisch Spaans dat je in een restaurant alle gangen heel snel achter elkaar krijgt? Ik ben in Nederland gewend dat je tussen iedere gang even moet wachten op het volgende gerecht, maar de keren dat ik in Barcelona uit eten ging het allemaal in sneltreinvaart. Je had net de laatste hap van je voorgerecht doorgeslikt en ze kwamen al met het hoofdgerecht aanzetten. Iets te gehaast naar mijn mening en vooral omdat ik altijd dacht dat Spanjaarden van lang en gezellig met z'n allen aan tafel zitten waren :?
pi_85503547
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 08:30 schreef firewirecable het volgende:
Die plek is een oude schietinstallatie uit de burger oorlog, net als Montjuic. Ze noemen het nu ¨de bunker¨ die in Parc Carmell ligt. Je kunt er vrij makkelijk komen, alleen moet je weten hoe, omdat het verre van toeristisch is.
Ze zijn het nu aan verbouwen tot museum, dus ik ben benieuwd wat er van gaat worden...
En hoe kom je er dan?
pi_85519878
Bus 28, vanaf bijvoorbeeld Plaça Catalunya, tot de laatste halte (naast de Jeu de Boule club = Club de Petanca Carmel. C/ Gran Vista) en dan 5-10 minuten de berg oplopen tot de je antenne masten ziet.
pi_85520211
O ja, dat is waar ook, nou herinner ik het me weer. Je kan ook bus 24 nemen en al bij de halte Carrer de Mühlberg eruit gaan. Aan de ene kant van de weg heb je dan de achteringang van Parc Güell, aan de andere kant kun je de Carrer de Mühlberg zelf in gaan en als je dan links aanhoudt ben je zo bij die 'bunker'.

Is sowieso wel een bizarre rit met die bus, zo steil als die omhoog moet rijden en dan ook nog bij bushaltes moet stoppen. De hellingproef op rijles is daar niets bij vergeleken!

Op de hoek van de straat bij die bushalte zit trouwens ook een goede bakkerij. Handig dus voor als je wil picknicken, ook als je dat in het Gaudí-park wil doen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2010 18:17:29 ]
pi_85520672
Maar ik heb eigenlijk ook een vraag.

Kun je ook ergens in Barcelona gezellig wat drinken op een terrasje o.i.d.? (dus niet restaurants, loungeclubs etc.) En zo ja: waar?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2010 18:37:10 ]
pi_85521299
Eigenlijk kun je overal gezellig wat drinken in de stad omdat overal wel terrasjes zijn. Je zult voor de gezelligheid vrienden moeten meenemen ;)
pi_85557841
Pffff.... net in de auto over de ronda gereden, met nog steeds tegen de 30ºC aan. Gekkenhuis!!

pi_85558131
Dat zijn geen temeperaturen voor een Nederlander nee ....(wel voor Spanjaarden ;) )
pi_85560302
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:59 schreef firewirecable het volgende:
Eigenlijk kun je overal gezellig wat drinken in de stad omdat overal wel terrasjes zijn. Je zult voor de gezelligheid vrienden moeten meenemen ;)
Hmm... eigenlijk alles wat wij aan terrasjes zagen (tussen metrostation Liceu en het strand) waren echte restaurants, niet iets om te gaan zitten voor alleen iets te drinken... het dichtste wat daarbij in de buurt kwam waren nog wel de kroegen in de omgeving van de Rambla, maar dat was ook niet echt gezellig, steegjes met bijna alle rolluiken omlaag en alleen hier en daar een kroegje waar je binnen kan zitten...

Is er nergens zoiets als, ik noem maar wat, het Leidseplein van Amsterdam?
pi_85560576
Gracia? Passeig del Borne?
pi_85560984
Ah, juist, okee, ik zal het onthouden. :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:44:56 #141
247356 infp2009
More cowbell!
pi_85642447
Mensjes, wie weet er een leuk, romantisch hotelletje in Barcelona? Locatie is niet zo belangrijk, hoeft niet midden in het centrum in ieder geval. Dank!

ow ja, liefst met ligbad ;)
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:56:55 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85642840
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 01:33 schreef firewirecable het volgende:
Gracia? Passeig del Borne?
Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar er zijn in Barcelona niet zulke terrassen als in Madrid toch?
pi_85654808
Wat versta je onder leuk? Dat is vrij "algemeen" namelijk.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:53:58 #144
247356 infp2009
More cowbell!
pi_85668251
Ik hoef eigenlijk ook geen persoonlijk advies, wil gewoon weten waar jullie zoal hebben gezeten, en of jullie het aanraden ;)
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_85676923
Wat ook leuk is, is om een appartement te huren; voor mij vrijgezellefeest hadden ze een heel appartement gehuurd voor iedereen die mee was, en dat was een groot succes (goed het was niet romantisch, maar dat zal met zijn tweeën wel anders zijn). Groot balkon om lekker uit te kijken over de stad; lekker veel ruimte en ontbijten doe je daar toch lekker in zo'n barretje ipv in je hotel.
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:20:49 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86068009
Over twee weken ga ik een lang weekend met vrienden (allemaal zo rond 25 jaar). Wat is tof uitgaan tussen de locals? Ik wil best een dagje toeristenshit doen maar ik heb geen zin om constant tussen roodverbrande Hollanders te staan. Oh, wat trouwens scheelt is dat we tevens een stuk of 10 mensen daar kennen dus ik ben daar niet zo bang voor maar toch zijn suggesties leuk.

En weet iemand een leuke lesbo-bar?
Resistance is futile.
pi_86097473
Hoe duur is het om van El Prát naar de Ramblas te komen met de taxi?
pi_86100424
25-30 euro.

Beter neem jede Aerobus voor 5 euro.
pi_86106174
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:41 schreef firewirecable het volgende:
25-30 euro.

Beter neem jede Aerobus voor 5 euro.
Of gewoon een stadsbus voor 80 cent met je T10 :)
I will take the sun in my mouth
pi_86137264
Klopt, maar veel mensen vinden dat té moeilijk..... en het is vanuit de oude terminal.
pi_86157185
Oude terminal? De bus nam ik altijd vanaf T1, en de trein vanaf T2. Ik woonde zo'n beetje naast Sants Estacio..
Ik mis BCN! Het weer is er zeker ook nog zo verschrikkelijk goed?!
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:57:28 #152
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86157519
Maandag mag ik weer _O_
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:27:19 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86161818
Peoples, waar vind ik de potten?
Resistance is futile.
pi_86162448
*WAARSCHUWING* Als je hier tapas gaat eten blijf je terugkomen :Txakolin

Geweldig goede tent en kost werkelijk geen drol.
Als in de Kuip 60.000 man roepen ''Temmink, Temmink je moeder is een hoer!''
En die vent van de radio vraagt aan mij, wat ik daarvan vind?
Dan zeg ik ''Ja als zoveel het roepen, dan zal er wel een kern van waarheid inzitten.''
pi_86162550
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:27 schreef Seven. het volgende:
Peoples, waar vind ik de potten?
Museu de Ceràmica

Het keramiek museum bezit de mooiste en grootste collectie Spaanse potten die afkomstig zijn uit ondermeer de 11de eeuw maar ook uit deze tijd. De middeleeuwse potten laten duidelijk de gebruikte technieken zien die werden toegepast door de Mudejars. De metallieke reflecties op de potten van de Manises, één van de grote mijlstenen in het pottenbakken, wordt gepresenteerd aan de hand van vele voorbeelden die van uitmuntende kwaliteit zijn.
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:13:49 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86163177
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:51 schreef Stali het volgende:

[..]

Museu de Ceràmica

Het keramiek museum bezit de mooiste en grootste collectie Spaanse potten die afkomstig zijn uit ondermeer de 11de eeuw maar ook uit deze tijd. De middeleeuwse potten laten duidelijk de gebruikte technieken zien die werden toegepast door de Mudejars. De metallieke reflecties op de potten van de Manises, één van de grote mijlstenen in het pottenbakken, wordt gepresenteerd aan de hand van vele voorbeelden die van uitmuntende kwaliteit zijn.
:D

Kwaliteitspotten. ^O^
Resistance is futile.
pi_86179039
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:43 schreef warrel het volgende:
Oude terminal? De bus nam ik altijd vanaf T1, en de trein vanaf T2. Ik woonde zo'n beetje naast Sants Estacio..
Ik mis BCN! Het weer is er zeker ook nog zo verschrikkelijk goed?!
Ik weet niet of de stadsbussen inmiddels vanaf T2 vertrekken, maar bus nr. 165 ging voor zover ik weet vanaf T1. Zelf is het alweer een goed jaar geleden dat ik met de bus nr. 165 vanaf T1 naar het centrum heb genomen, ik heb nu namelijk een auto tot mijn beschikking :7 :7
  woensdag 8 september 2010 @ 01:09:56 #158
154052 RobertVH
I am your father
pi_86191642
Ik wil weer eens terug :(
Ideaal voor een lang weekend feesten, zonnen, shoppen & niksen :D

Daarnaast zou ik gaag een klein appartementje bezitten in Barceloneta :@ (voor 'er bij' :7 )
pi_86416254
ik ben nu al een keer of vijf in Barcelona geweest, maar nog nooit in oktober. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten qua weer? Veel regen?
"Ambition is a poor excuse for not having sense enough to be lazy."
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:17:17 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86416572
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:07 schreef lety het volgende:
ik ben nu al een keer of vijf in Barcelona geweest, maar nog nooit in oktober. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten qua weer? Veel regen?
Ik ben er drie keer geweest, waarvan één keer in oktober.
Het weer was perfect, graad of 25 met zon. Echter, dit is niet geheel in overeenstemming met de klimaatdata, want oktober zou de natste maand moeten zijn.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:34:00 #161
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_86480000
Hoe is het om daadwerkelijk in Barcelona te leven?? Qua stad, qua mensen, qua levensomstandigheden etc?
Hoe is het er als het echt 35 graden is? Ben in Salamanca geweest en daar is dat best lekker ;)

Word je snel geaccepteerd als Nederlander? Ik spreek een beetje Spaans, maar niet goed... maar geen woord Catalaans :D

Is het een hele drukke stad enzo? Ben wel wat gewend.... Londen, St. Petersburg...

Beetje een clichematige post wellicht, maar je moet ergens beginnen :p
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_86483741
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:34 schreef Reddiablo het volgende:
Hoe is het om daadwerkelijk in Barcelona te leven?? Qua stad, qua mensen, qua levensomstandigheden etc?
Hoe is het er als het echt 35 graden is? Ben in Salamanca geweest en daar is dat best lekker ;)

Word je snel geaccepteerd als Nederlander? Ik spreek een beetje Spaans, maar niet goed... maar geen woord Catalaans :D

Is het een hele drukke stad enzo? Ben wel wat gewend.... Londen, St. Petersburg...

Beetje een clichematige post wellicht, maar je moet ergens beginnen :p
Het is heeeeeeeerlijk! Nu heb ik er maar 4 maanden gewoond, ben ik naar Spaanse les geweest en heb ik niet gewerkt en het ik me vooral in het leuke lekkere leven gestort. Maar Barcelona is fijn.. Ik mis het verschrikkelijk.. O+
Wat ga je er doen? Studeren? Werken? Heb je dan een beetje een goed uitzicht op een baan?
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:43:04 #163
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86543842
Was weer heerlijk. Lekker rustig op het strand _O_ 's avonds wedstrijdje FC Barcelona _O_
pi_86548659
Hoe is het om daadwerkelijk in Barcelona te leven??

De vraag is, wat verwacht je van een stad? Bruisend nachtleven, veilig, veel musea, traditionele culturele gebeurtenissen, OV, parkeerbeleid, huizen prijzen? Er zijn heel veel dingen die een stad wel of niet "geschikt" maken om te leven.

Qua stad

Persoonlijk vind ik het een geweldige stad om te wonen en ik woon er nu alweer 3 jaar en ik heb in verschillende wijken gewoond (Barceloneta, L'Eixample nabij Universitat en nabij de Sagrada Familia en nu Sant Andreu) en mij eigenlijk altijd veilig, prettig en op mijn gemak gevoeld op straat en in het OV.

qua mensen

Prettig, maar het blijft een "grote stad" en de meeste mensen willen 'hun ruimte" maar verder ervaar ik het als prettig.
Ik merk wel dat "uit het zicht, uit het hart" wel heel erg aan de orde is. Zolang je met mensen samen woont of omgaat is er niks aan de hand, maar zodra je verhuisd moet je echt contact opzoeken, maar dat zal in de andere grote steden ook niet anders zijn.

qua levensomstandigheden etc?

Waar doel je precies op? Huisvesting, OV, instanties of supermarkten?

Hoe is het er als het echt 35 graden is?

Warm, maar gelukkig kun je naar het strand, voor en/of na het werk voor een duik.

Word je snel geaccepteerd als Nederlander? Ik spreek een beetje Spaans, maar niet goed... maar geen woord Catalaans

Ik heb eigenlijk nog geen slechte ervaringen gehad m.b.t. het Nederlander zijn en het niet spreken van Catalaans.
Als je zegt dat je Nederlander ben, dan wordt er heel vaak voetbal bijgehaald en dan vinden ze dat ook wel weer tof vanwege de Nederlanders die bij Barça hebben gespeeld.

Is het een hele drukke stad enzo?

Het is een grote stad, maar zo ervaar ik het niet. Je bent overal bijzonder snel met de fiets, bus, metro of tram.

Ik hoop dat je er wat aan hebt *O* *O*
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:42:40 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86695995
OK, aanraders:

Be Cool. Toffe club.
Cosmo: Slechte cocktails voor goeie prijs, perfect voor indrinken als je naar Apollo gaat dus.
De hele buurt van Diagonal: fantastisch!
In een zijstraat van Ramblas (vlakbij Liceu) nog een supertof terras ontdekt, een soort van overwoekerde binnentuin, zeer sfeervol. Maar dan moet je bij de kameel door de tunnel en dan de souvenirwinkel inlopen en daar een trap op naar boven.
En ik ben op zondagavond op stap geweest, briljante avond die begon in Le Macarena, best tof, en daarna werd het gewoon fantastisch maar ik heb dus met mijn aangeschoten kop de namen niet onthouden. Kom ik nog op terug.

Verder de cultuurbarbaar uitgehangen. Alleen veel rondgezworven zonder écht iets te zien. En paar keer enorme regen gehad, maar dat heeft de pret totaal niet gedrukt eigenlijk.
Dit zijn allemaal adressen waar weinig toeristen komen overigens.
Resistance is futile.
pi_86696264
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:42 schreef Seven. het volgende:
OK, aanraders:

Be Cool. Toffe club.
Cosmo: Slechte cocktails voor goeie prijs, perfect voor indrinken als je naar Apollo gaat dus.
De hele buurt van Diagonal: fantastisch!
In een zijstraat van Ramblas (vlakbij Liceu) nog een supertof terras ontdekt, een soort van overwoekerde binnentuin, zeer sfeervol. Maar dan moet je bij de kameel door de tunnel en dan de souvenirwinkel inlopen en daar een trap op naar boven.
En ik ben op zondagavond op stap geweest, briljante avond die begon in Le Macarena, best tof, en daarna werd het gewoon fantastisch maar ik heb dus met mijn aangeschoten kop de namen niet onthouden. Kom ik nog op terug.

Verder de cultuurbarbaar uitgehangen. Alleen veel rondgezworven zonder écht iets te zien. En paar keer enorme regen gehad, maar dat heeft de pret totaal niet gedrukt eigenlijk.
Dit zijn allemaal adressen waar weinig toeristen komen overigens.
Je hebt het in ieder geval leuk gehad. Tof.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:19:44 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86710420
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:44 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Ik weet niet of de stadsbussen inmiddels vanaf T2 vertrekken, maar bus nr. 165 ging voor zover ik weet vanaf T1. Zelf is het alweer een goed jaar geleden dat ik met de bus nr. 165 vanaf T1 naar het centrum heb genomen, ik heb nu namelijk een auto tot mijn beschikking :7 :7
Ik pakte gewoon de Renfe naar Sants vanaf T2. Maar door die stomme terminals heb ik bijna mijn vliegtuig gemist want ik was al zeer laat toen ik bij T1 aankwam. Daarna nog taxirace gedaan naar T2 en afgezet, meter gaf 8 euro aan en hij rekende me 20. Cabron! ;(
Resistance is futile.
pi_86716513
Ik ga van 1-5 oktober, we vliegen op BCN en slapen in het Europark. Komende week eens uitzoeken wat we allemaal gaan doen en zo. Zag in ieder geval dat Barça op zondagavond 3 oktober thuis speelt. Zou het lukken om daar binnen te komen of zijn alle plaatsen bezet door seizoenkaarthouders?
  woensdag 22 september 2010 @ 17:02:08 #169
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86716784
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Coelho het volgende:
Ik ga van 1-5 oktober, we vliegen op BCN en slapen in het Europark. Komende week eens uitzoeken wat we allemaal gaan doen en zo. Zag in ieder geval dat Barça op zondagavond 3 oktober thuis speelt. Zou het lukken om daar binnen te komen of zijn alle plaatsen bezet door seizoenkaarthouders?
Ligt eraan tegen wie het is. Ik zou 2/10 gewoon langs het stadion gaan, of lid worden van een penya. Via hen kun je bijna zeker wel kaarten krijgen. PM maar voor meer info.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:13:52 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86717282
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik pakte gewoon de Renfe naar Sants vanaf T2. Maar door die stomme terminals heb ik bijna mijn vliegtuig gemist want ik was al zeer laat toen ik bij T1 aankwam. Daarna nog taxirace gedaan naar T2 en afgezet, meter gaf 8 euro aan en hij rekende me 20. Cabron! ;(
hmm, waarom betaal je dat? Tientje geven en weglopen!
pi_86740504
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik pakte gewoon de Renfe naar Sants vanaf T2. Maar door die stomme terminals heb ik bijna mijn vliegtuig gemist want ik was al zeer laat toen ik bij T1 aankwam. Daarna nog taxirace gedaan naar T2 en afgezet, meter gaf 8 euro aan en hij rekende me 20. Cabron! ;(
Minimum tarief voor ritje naar het vliegveld is 20 euro... jep, dus ook voor dat stukje tussen T1 en T2.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:25:51 #172
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86741167
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef Friebo het volgende:

[..]

Minimum tarief voor ritje naar het vliegveld is 20 euro... jep, dus ook voor dat stukje tussen T1 en T2.
waarom dan 8 op de meter?
  donderdag 23 september 2010 @ 10:36:49 #173
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86741447
toeslag voor vliegveld, koffer(s) + starttarief :?
pi_86741733
http://www.taxibarcelona.cat/tabid/3399/Default.aspx

Servicio salida aeropuerto: importe mínimo de un servicio incluidos todos los suplementos 20,00 ¤

Oftewel, Als het minder dan 20 euro is, mag je alsnog 20 euro aftikken. Volgens mij zijn er wel plannen om dit te veranderen als het gaat om een rit tussen de 2 terminals.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:54:06 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86741888
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:48 schreef Friebo het volgende:
http://www.taxibarcelona.cat/tabid/3399/Default.aspx

Servicio salida aeropuerto: importe mínimo de un servicio incluidos todos los suplementos 20,00 ¤

Oftewel, Als het minder dan 20 euro is, mag je alsnog 20 euro aftikken. Volgens mij zijn er wel plannen om dit te veranderen als het gaat om een rit tussen de 2 terminals.
ja want technisch gezien is het geen 'salida' natuurlijk!
pi_86743860
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef Friebo het volgende:

[..]

Minimum tarief voor ritje naar het vliegveld is 20 euro... jep, dus ook voor dat stukje tussen T1 en T2.
Toch niet afgezet dus..
Resistance is futile.
pi_86760396
Er rijden gratis bussen tussen de 2 terminals....
pi_86767771
Iemand bekend met een goede overnachting plaats in de buitenwijken/omliggende steden (of Badalona of zo, die richting op) van Barcelona? Hostel, appartement, huisje, het zal me wat.

Mijn vriendengroep wil waarschijnlijk een huisje, maar zo hoog is het budget niet meer na de zomer haha. En dan mag Barcelona relatief niet duur zijn, maar het blijft toch aardig wat geld.
pi_86769728
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:22 schreef firewirecable het volgende:
Er rijden gratis bussen tussen de 2 terminals....
Ja, maar dat is zo lastig als je om 9:35 aankomt in terminal 1 terwijl je vliegtuig om 10:15 vertrekt van terminal 2 en je dus nog 20 minuten hebt voor verplaatsing :P .
Resistance is futile.
pi_86799802
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:45 schreef knapser het volgende:
Iemand bekend met een goede overnachting plaats in de buitenwijken/omliggende steden (of Badalona of zo, die richting op) van Barcelona? Hostel, appartement, huisje, het zal me wat.

Mijn vriendengroep wil waarschijnlijk een huisje, maar zo hoog is het budget niet meer na de zomer haha. En dan mag Barcelona relatief niet duur zijn, maar het blijft toch aardig wat geld.
Ik ben afgelopen week in Aparthotel Silver gebleven. Goed hotel, net buiten de stad (10 minuten ofzo met de metro). Kostte me 200 euro voor een week.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:37:56 #181
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86804361
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Coelho het volgende:
Ik ga van 1-5 oktober, we vliegen op BCN en slapen in het Europark. Komende week eens uitzoeken wat we allemaal gaan doen en zo. Zag in ieder geval dat Barça op zondagavond 3 oktober thuis speelt. Zou het lukken om daar binnen te komen of zijn alle plaatsen bezet door seizoenkaarthouders?
Kaarten kun je vanaf een maand van tevoren online kopen via hun eigen website.

Zit zelden vol.
pi_86833726
ik wil een week naar barcelona

en dit hotel was me opgevallen: Husa Internacional Cool Local

kent iemand dat hotel? ligt het een beetje gunstig tov het centrum en alle bezichtigingen en in de omgeving van restuarantjes enzo?
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:32:06 #183
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_86833759
Vorige week donderdag voor de tweede keer geweest. Erg mooie stad :Y
Tics van je petten.
pi_86840156
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:31 schreef casper019 het volgende:
ik wil een week naar barcelona

en dit hotel was me opgevallen: Husa Internacional Cool Local

kent iemand dat hotel? ligt het een beetje gunstig tov het centrum en alle bezichtigingen en in de omgeving van restuarantjes enzo?
Ik ken het hotel niet, maar het ligt gelegen naast de Ramblas, dus erg centraal gelegen ja.
  zondag 26 september 2010 @ 13:17:42 #185
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_86857441
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:37 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Kaarten kun je vanaf een maand van tevoren online kopen via hun eigen website.

Zit zelden vol.
Ik heb eens gekeken, maar helaas zijn er bij de goedkoopste plaatsen niet meer twee stoelen naast elkaar beschikbaar.
pi_86864938
Wij gaan 4 oktober heen, en ik zit erover te denken ook de trein vanaf het vliegveld te nemen (BCN). We moeten naar Gran Via de les Corts Catalanes, 429, Eixample. Een taxi is natuurlijk wel makkelijk maar wel een stuk duurder, helemaal als je ook nog vast staat in de stad.. we komen wel midden op de dag aan.

Maar er rijdt dus een trein vanaf het vliegveld naar Catalunya? En vanaf daar dan nog 2 haltes met de metro? Welke trein is het dan die we moeten nemen? De 'locals' hier, wat is het handigst?

We zijn trouwens voor 90 euro heen en weer met vueling op perfecte tijden *O*
pi_86869260
@ Nouk, de huizenblokken in L'Eixample zijn 166 meter lang, en het zijn +/-4 blokken lopen vanaf Plaça Espanya dus een minuutje of 15 schat ik. Beter neem je de bus 46 vanaf T1 (de halte is op vertrek niveau) naar Plaça Espanya en dat kost je ¤1,40 pp.
pi_86869779
Firewirecable, goed plan! Ik hoop dat die bus beetje op tijd komt en we normaal kunnen zitten dan :) Thanks voor de info :)
pi_86869879
Die bus rijdt elke +/- 20 minuten, en het is een "normale" stadsbus
pi_87001551
Hoe is het daar nu? slipperweer?
pi_87019096
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:17 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik heb eens gekeken, maar helaas zijn er bij de goedkoopste plaatsen niet meer twee stoelen naast elkaar beschikbaar.
Uiteindelijk toch nog 2 plaatsen naast elkaar kunnen bemachtigen, ik zit zondagavond bij FCB - Real Mallorca *O*
pi_87423945
ik wil mn reisje naar barcelona boeken en mn oog viel op het Hesperia del Port hotel
kent iemand het hotel/ervaring ermee? is de lokatie een beetje goed etc?
pi_87456849
Afgezien of Barcelona wel de goede stad is om Spaans te leren, heeft iemand ervaring met een taalcursus in Barcelona? Tips voor taalscholen? Zowel goede als slechte ervaringen zijn welkom
"Ambition is a poor excuse for not having sense enough to be lazy."
pi_87467727
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:29 schreef lety het volgende:
Afgezien of Barcelona wel de goede stad is om Spaans te leren, heeft iemand ervaring met een taalcursus in Barcelona? Tips voor taalscholen? Zowel goede als slechte ervaringen zijn welkom
http://www.olelanguages.com/
Een jonge school, net 5 jaar oud, met veel jonge docenten. Ik heb het er 3 maanden echt heel erg naar m'n zin gehad. Ze hebben een minibieb met dvd's en boeken (lees; boekenkast) en volgens mij is het ook de goedkoopste school in BCN.
Je kan ook een woning via hen regelen, maar dat had ik zelf gedaan.

Hmm, over een maand even vrienden opzoeken eindelijk weer. Ik mis BCN zo! O+
I will take the sun in my mouth
pi_87505035
Thanks, heb deze school ook op het lijstje staan :P had er al wat over gelezen.. is idd niet zo duur
"Ambition is a poor excuse for not having sense enough to be lazy."
pi_88906032
Hey, over twee weken ga ik ook naar Barcelona. Nou heb ik zelf net Marrakesh overleefd, maar ik ga nu met mijn moeder. Zij is niet zo'n ervaren reiziger en ik zou niet willen dat ons wat overkomt... Is het echt zo erg met de pickpockets, of is het goed te doen? Ik voel me wel een beetje verantwoordelijk namelijk.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_88926008
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:01 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Hey, over twee weken ga ik ook naar Barcelona. Nou heb ik zelf net Marrakesh overleefd, maar ik ga nu met mijn moeder. Zij is niet zo'n ervaren reiziger en ik zou niet willen dat ons wat overkomt... Is het echt zo erg met de pickpockets, of is het goed te doen? Ik voel me wel een beetje verantwoordelijk namelijk.
Mijn indruk is dat het echt zo erg is.

Twee dagen Barcelona was voor mij genoeg om voor het eerst in m'n leven een beroving te zien gebeuren. Was in een metrostation. Een samenspelletje tussen twee jongeren. De een jat de portemonnee en geeft 'm meteen door aan de ander. De politie is echt absoluut onmiddellijk ter plaatse, maar staat toch machteloos. Want terwijl zij de 'dader' grijpen, haalt de ander de cash uit de portemonnee en gaat er gauw vandoor, en uiteindelijk vindt de politie niks behalve een lege portemonee ergens op de grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2010 23:26:59 ]
pi_88995866
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn indruk is dat het echt zo erg is.

Twee dagen Barcelona was voor mij genoeg om voor het eerst in m'n leven een beroving te zien gebeuren. Was in een metrostation. Een samenspelletje tussen twee jongeren. De een jat de portemonnee en geeft 'm meteen door aan de ander. De politie is echt absoluut onmiddellijk ter plaatse, maar staat toch machteloos. Want terwijl zij de 'dader' grijpen, haalt de ander de cash uit de portemonnee en gaat er gauw vandoor, en uiteindelijk vindt de politie niks behalve een lege portemonee ergens op de grond.
Lekker dan...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_88998248
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:41 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Lekker dan...
Zo te zien heeft niemand anders geantwoord. Wel, dat van mij is maar één ervaring hè.

Ik zou nou ook weer niet paranoïde worden. Zakkenrollers werken natuurlijk vooral op drukke plekken. Dus ik denk altijd maar zo, als je ook maar een klein beetje nadenkt waar je je portemonnee stopt, dan zijn er vast wel genoeg andere domme toeristen die een makkelijkere prooi zijn. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 23:28:56 ]
  maandag 22 november 2010 @ 11:32:42 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_89006753
Gewoon je portemonnee thuis laten, valt er ook niks te rollen. Beetje cash over een aantal zakken verspreiden werkt het beste.
pi_89006900
Is mij ook overkomen; zat samen met mijn vriendin in een ontbijtbarretje tegenover ons hotel, we zaten daar iedere ochtend en zeker die ochtend was het superrustig; bar was bijna leeg.

We zaten helemaal achterin, met ons muur tegen de tafel aan; zij zet haar tas tussen haar benen, zodat ze hem vrijwel altijd voelt. Ze maakt een foto van mji, en echt een momentje later is haar tas weg...

Het enige voordeel was dat haar fototoestel er dus niet meer inzat, en dat ze haar paspoort in het hotel had achtergelaten; maar niemand heeft iets gezien terwijl die persoon toch echt de hele bar naar achteren moet zijn gelopen (of er al zat) en in ieder geval gelijk naar buiten... Ik zat notabene recht tegenover haar en heb echt niets gezien... Je zou er bijna respect voor krijgen...

Verder is Barcelona echt niet eng, en zijn er met name leuke mensen; in Amsterdam kan je ook gerolled worden...
  maandag 22 november 2010 @ 11:38:06 #202
247356 infp2009
More cowbell!
pi_89006913
Weet iemand waar het leuk oud&nieuw vieren is in Barcelona?
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_89007326
Jullie ooit in El Bulli geweest btw?
I´m back.
  maandag 22 november 2010 @ 12:04:53 #204
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_89007716
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:37 schreef zatoichi het volgende:
Is mij ook overkomen; zat samen met mijn vriendin in een ontbijtbarretje tegenover ons hotel, we zaten daar iedere ochtend en zeker die ochtend was het superrustig; bar was bijna leeg.

We zaten helemaal achterin, met ons muur tegen de tafel aan; zij zet haar tas tussen haar benen, zodat ze hem vrijwel altijd voelt. Ze maakt een foto van mji, en echt een momentje later is haar tas weg...

Ze had beter het hengsel om de stoelpoot kunnen doen. En in het geval van de foto: de tas aan jou geven.

Ik denk trouwens dat het iemand is geweest, die dicht in de buurt van jullie tafeltje zat, de tas heeft weggemoffeld (in een grotere tas) en lekker door ging met eten.
pi_89008777
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]



Ze had beter het hengsel om de stoelpoot kunnen doen. En in het geval van de foto: de tas aan jou geven.

Ik denk trouwens dat het iemand is geweest, die dicht in de buurt van jullie tafeltje zat, de tas heeft weggemoffeld (in een grotere tas) en lekker door ging met eten.
Zou kunnen, maar we hebben gelijk het café personeel ingeschakeld, en er was vrijwel niemand (meer) nadat het gebeurd was. Ach wij staan zelfs bekend als panisch als het gaat om spullen (moet ook wel, want ik draag medicijnen bij me) en toch gebeurde het ons. Maar wat ik zei; er was niets echt ernstigs gestolen, dus we konden er eigenlijk best om lachen :-)

Hoe dan ook; je moet altijd op blijven letten, en dat geldt natuurlijk niet alleen in Barcelona, maar altijd en overal.
pi_89012586
Idd goed opletten. Zelf voelde ik me niet onveilig of wat dan ook, maar bijvoorbeeld in de metro zag ik wel dat bepaalde figuren aan het loeren waren naar spullen van anderen.
full stops and exclamation marks
  woensdag 22 december 2010 @ 14:35:59 #207
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_90289136
Wat is volgens de Barcelona-kenners hier de beste periode om Barcelona te bezoeken, zowel qua weer als qua drukte?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_90300411
quote:
5s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:35 schreef Corkscrew het volgende:
Wat is volgens de Barcelona-kenners hier de beste periode om Barcelona te bezoeken, zowel qua weer als qua drukte?
Ligt er aan of je echt voor de stad gaat of een combinatie van stad en strand. Ik vond de drukte in de zomer best wel mee vallen; als je in de stad bent, is het altijd wel druk en de toeristische plekken moet je dan wat langer in de rij staan als je daar echt naar binnen wil. In augustus kan het alleen wel erg warm worden, maar niet overdreven.

Als je voor iets meer rust gaat en minder voor het strand, dan zou ik in maart/april gaan als het weer net wat warmer is als in NL, en Parc Guell en de Sagrada familia nog niet overspoeld worden door busladingen Japanners, Duitsers en/of Amerikanen.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:21:33 #209
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_90301745
quote:
2s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt er aan of je echt voor de stad gaat of een combinatie van stad en strand. Ik vond de drukte in de zomer best wel mee vallen; als je in de stad bent, is het altijd wel druk en de toeristische plekken moet je dan wat langer in de rij staan als je daar echt naar binnen wil. In augustus kan het alleen wel erg warm worden, maar niet overdreven.

Als je voor iets meer rust gaat en minder voor het strand, dan zou ik in maart/april gaan als het weer net wat warmer is als in NL, en Parc Guell en de Sagrada familia nog niet overspoeld worden door busladingen Japanners, Duitsers en/of Amerikanen.
Dankje! Ergens in april lijkt me wel een geschikt reismoment. :)
Wie dit leest is alfabeet.
  woensdag 22 december 2010 @ 23:20:31 #210
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_90317218
Zo ik ben echt al lang niet in dit topic geweest :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2010 14:29 schreef lety het volgende:
Afgezien of Barcelona wel de goede stad is om Spaans te leren, heeft iemand ervaring met een taalcursus in Barcelona? Tips voor taalscholen? Zowel goede als slechte ervaringen zijn welkom
Heb zelf bijna een jaar bij speak easy gezeten vlakbij pl.universidad. Prima taalcursussen zowel 's avonds als overdag, dus ook handig voor na het werk, en het was toentertijd een van de goedkoopste aanbieders geloof ik. Ik heb het er altijd wel naar mijn zin gehad en best veel geleerd. Sommige cursisten vonden het schoolse karakter niet zo tof en die zijn verder gegaan op de universiteit. Zelf vond ik dat juist fijn, de interactie zorgt er juist voor dat ik sneller leer.

Qua veiligheid... Er zijn plekken in Europa waar ik me 's nachts als vrouw alleen veiliger voel maar het is prima te doen. Ik zou er niet voor thuis blijven maar probeer wel plekken als de Ramblas te vermijden, daar lopen nog wel eens ongure types rond die je gaan achtervolgen. Zoals hier ergens eerder genoemd snap ik ook niet zo dat ze daar niet wat aan doen maar ok.

Heeeeel goed op je spullen letten want ik ken meerdere mensen die zijn gerold (zowel inwoners als toeristen)

Mijn alltime favorite theezaakje is trouwens la Clandestina (Baixada de Viladecols, 2) in barrio gótico. Echt zo'n huiskamergevoel en de brownies zijn er heerlijk :D. Sowieso ben ik gek op thee dus als iemand nog theetips heeft.. Firewirecable misschien?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 22 december 2010 @ 23:22:13 #211
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_90317320
quote:
5s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:35 schreef Corkscrew het volgende:
Wat is volgens de Barcelona-kenners hier de beste periode om Barcelona te bezoeken, zowel qua weer als qua drukte?
Voorjaar, qua drukte in de stad scheelt het best wel veel. Zou niet in de winter gaan, ook Barcelona is dan wat grauw en "leeft" wat minder. Is altijd nog beter dan NL, maar in het voorjaar is alles veel mooier.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_90657229
In het voorjaar vind ik de stad het beste tot haar recht komen. :Y
full stops and exclamation marks
pi_93343041
Binnenkort voor 4 dagen naar Barcelona. Moet even alle topics doorspitten voor tips (ben er geweest jaren terug voor een paar dagjes maar toen nauwelijks iets gezien).
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:15:49 #214
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_93486661
Wat staan er weinig restaurant tips eigenlijk ;-) ?

Nog even uit m'n hoofd..

La Tomaquera ( http://barcelona.unlike.net/locations/301123-La-Tomaquera ). Typisch catalaans. Specialiteit is slakken maar heb ik er nog nooit gegeten. Redelijk goedkoop en onwijs lekker. De entrocote is geloof ik 17 euro (maar wat zal het zijn.. 400 gram?!). 4 onwijs grote lappen lomo is 12 of 13 euro.

Mesón david ( http://www.mesondavid.com/history/index.html ). Hier komen, net als bij La Tomaquera, weinig toeristen. Al lijken ze tegenwoordig steeds meer dit restaurant te ontdekken blijft het lekker spaans. Ook weer redelijk goedkoop. Mijn aanbeveling: 'Lechazo al horno' (Leg of pork).

Restaurante Balthazar ( http://www.restaurantbalthazar.com/ ). Ziet er uit als een hippe en luxe tent. Prijzen zijn meer dan schappelijk te noemen en het eten is er onwijs lekker.

Voor meer tips (korting, reserveringen, etc.) heb je altijd nog de website http://www.restalo.es/

[ Bericht 0% gewijzigd door baaart op 02-03-2011 09:26:50 ]
pi_94672185
Ik vertrek morgen naar Barcelona. Nu moet het nog even stoppen met regenen daar en dan komt het ongetwijfeld goed. Zin in..
pi_94728387
Binnenkort naar Barcelona. als je daar omstreeks 10:00 een taxi neemt vanaf het vliegveld sta je dan flink in de file of valt het mee? Geen idee hoe heftig de ochtendspitsen daar zijn.
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:51:32 #217
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_94843395
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:45 schreef staticdata het volgende:
Binnenkort naar Barcelona. als je daar omstreeks 10:00 een taxi neemt vanaf het vliegveld sta je dan flink in de file of valt het mee? Geen idee hoe heftig de ochtendspitsen daar zijn.
Misschien een vertraging zodra je Barcelona zelf inrijdt, op de snelweg zelf acht ik de kans erg klein.
pi_95108087
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:51 schreef baaart het volgende:

[..]

Misschien een vertraging zodra je Barcelona zelf inrijdt, op de snelweg zelf acht ik de kans erg klein.
Uiteindelijk was er niets aan de hand :-). Maandagochtend terug ging zelfs in 20 minuten :')
pi_95116544
Ook al weer een tijdje terug, bijna een week nu. Erg naar mijn zin gehad. Barcelona heeft eigenlijk alles wat ik in een stad zoek: cultuur, goed eten, bruisend uitgaansleven, veel jongeren, zee, goed OV-net, redelijk schoon. Ik zou er MAKKELIJK kunnen wonen. Niets of weinig van criminaliteit meegekregen trouwens.
  maandag 2 mei 2011 @ 23:23:41 #220
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_96277325
Hoi,ik ben op zoek naar 3 bedden appartement hotel max 140-150 per nacht 6 mei vertrekken 10 mei terug
pi_96711092
Over 1,5 week naar Barcelona!!!

Ga ff kijken of ik wat leuke tips kan vinden.
In iedere geval een bezoek aan het stadion van Barcelona
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:38:06 #222
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97050425
Zondag weer eens een dagje geweest. Heerlijk bruisende stad blijft het _O_
pi_97327644
Barcelona was super!!! heerlijk weer gehad (35graden)
Veel gezien oa Camp Nou- sagrada familia-casa battlo-parc guell-parc montjuic + fonteinenshow-parc de la cuitadella-chocolade museum-bustour
En verder in veel leuke eettentjes gegeten
pi_97349711
Een tip voor Barcelona: er wordt een hoop gestolen! Vooral in de metro als er ladingen mensen uitstappen zie je groepjes op een slachtoffer aflopen en ze steken een hand in je tas en voor je het weet ben je je spullen kwijt. Ook geen tassen naast je neerzetten, onder je als je op een terras zit of aan je stoel hangen want de zakkenrollers daar doen de hele dag niks anders dan verzinnen hoe ze je kunnen beroven :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:42:21 #225
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_97545950
Kunnen jullie een reisgids voor Barcelona aanraden? Ik dacht zelf aan de Capitool Compact, maar alternatieve suggesties zijn zeker ook welkom. :)
Wie dit leest is alfabeet.
pi_97546263
100% barcelona
  woensdag 8 juni 2011 @ 01:44:10 #227
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_97873096
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:48 schreef psv-gomes het volgende:
100% barcelona
Daar heb ik wel eens eerder een gidsje van gehad (de Rome-editie) en die beviel inderdaad wel goed. Helaas kon ik 'm niet vinden in de plaatselijke boekhandel en ook niet in de bibliotheek. Uiteindelijk de Capitool Compact gekocht, in combinatie met wat online info opzoeken komt dat ook wel goed denk ik. :)

Uitgaanstips, anyone?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_97875292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 01:44 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Daar heb ik wel eens eerder een gidsje van gehad (de Rome-editie) en die beviel inderdaad wel goed. Helaas kon ik 'm niet vinden in de plaatselijke boekhandel en ook niet in de bibliotheek. Uiteindelijk de Capitool Compact gekocht, in combinatie met wat online info opzoeken komt dat ook wel goed denk ik. :)

Uitgaanstips, anyone?
Doe je goed aan ;). 100% Rome vond ik zelf een goede editie. Die van Barcelona vond ik minder.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:39:10 #229
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98199307
En weer terug uit Barcelona. Weinig aan het strand gelegen, vooral rondgewandeld en -gefietst (tip: Mattia46, fiets huren voor 24 uur voor nog geen 6 euro). De waterkant is trouwens wel een geweldig gebied, met het strand, de boulevards en de strandtenten.

Het stadspark was een fijne plek om uit te rusten of rond te hangen: vlakbij de oude stad en toch een groot groen park. Ook leuk was een oud bunkercomplex in het Parc del Guinardo - niet ver van Parc Guëll, maar veel rustiger en met een mooi uitzicht over de stad.
Wie dit leest is alfabeet.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:56:52 #230
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_98200081
Vorig jaar na een hele lange tijd weer naar Barcelona geweest. Lekker een weekje de toerist uitgehangen. Wel net in de zomervakantie waardoor het enorm druk was met toeristen.

Ik herinnerde mij Barcelona altijd als een hele relaxte, mooie stad, en dat was het ook weer. We zaten in een zijstraatje van de Rambla vlakbij Palau Guell.

2 weken terug nog onder Barcelona door gereden op weg naar Mattero, en ik had meteen zin om weer eens terug te gaan. Denk dat ik in het najaar nog eens ga; lekker paella eten bij het 7 ports restaurant.. hmm..

Over criminaliteit; enige dat ik mee maakte was een oudere vrouw die snel door mijn poortje rende toen ik de metro in wilde gaan :D
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:00:54 #231
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98200273
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:56 schreef Cheiron het volgende:
(...)

Over criminaliteit; enige dat ik mee maakte was een oudere vrouw die snel door mijn poortje rende toen ik de metro in wilde gaan :D
Ik vond het ook erg meevallen met de criminaliteit. Had behoorlijk wat gelezen over zakkenrollers e.d., maar niks van gemerkt, noch in de metro noch bij de drukke attracties. Misschien hielp het voor mezelf wel dat ik mijn portemonnee in een buidel onder mijn kleren droeg, maar ik heb er om me heen ook niets van gezien of gemerkt.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_98254818
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:00 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik vond het ook erg meevallen met de criminaliteit. Had behoorlijk wat gelezen over zakkenrollers e.d., maar niks van gemerkt, noch in de metro noch bij de drukke attracties. Misschien hielp het voor mezelf wel dat ik mijn portemonnee in een buidel onder mijn kleren droeg, maar ik heb er om me heen ook niets van gezien of gemerkt.
dat vond ik ook
Heb er niks van gemerkt en of gezien..Terwijl we wel overal gewaarschuwd werden enzo.

maar goed ze gaan ook sneaky te werk die zakkenrollers
pi_98326737
Check voor de gein dit filmpje: Roma Zigeuners doen zich voor als toeristen en vervolgens stelen ze alles wat los en vast zit. Tuig is het, en officieel is stelen geen delict dus staan ze na een boete of een uurtje cel weer op straat om weer verder te gaan.


Ohja, als je naar Barcelona gaat, houdt dan je 'kleren' aan als je jezelf verwijderd van het strand en Passeig Maritim richting de binnenstad.
Vanaf dit jaar kunnen ze boetes geven vanaf ¤100 als je niet meteen na een waarschuwing volledig gekleed (lees kortebroek/rok en t-shirt/topje) verder kunt gaan.



http://www.dailymail.co.u(...)atll-265-please.html
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:23:01 #234
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98329118
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:38 schreef firewirecable het volgende:
Check voor de gein dit filmpje: Roma Zigeuners doen zich voor als toeristen en vervolgens stelen ze alles wat los en vast zit. Tuig is het, en officieel is stelen geen delict dus staan ze na een boete of een uurtje cel weer op straat om weer verder te gaan.


Ohja, als je naar Barcelona gaat, houdt dan je 'kleren' aan als je jezelf verwijderd van het strand en Passeig Maritim richting de binnenstad.
Vanaf dit jaar kunnen ze boetes geven vanaf ¤100 als je niet meteen na een waarschuwing volledig gekleed (lees kortebroek/rok en t-shirt/topje) verder kunt gaan.

[ afbeelding ]

http://www.dailymail.co.u(...)atll-265-please.html
Wat betreft die kleding: lijkt me een prima maatregel om te voorkomen dat Barcelona een paupervakantieoord wordt.

Sowieso wordt er blijkbaar nogal gehecht aan wat je draagt: wij werden nog ergens bij een club geweigerd omdat wat mensen van ons een korte broek droegen.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_98333964
Sowieso, zolang het "mooie/verzorgde" mensen zijn heeft er meestal niemand er last van, maar zweetende papzakken met lichaamshaar dat op alle denkbare plekken naar buiten komt is echt smerig.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 00:39:41 #236
347311 thebakkert
Alles vast.
pi_98444088
Ik ga 9:40 met Vueling naar Barcelona! Erg benieuwd. Zit in hotel Adagio in Calle Ferran, zijstraat van de Rambla. Heb zo'n lelijk buideltje voor onder mn shirt tegen zakkenrollers :') Ben van plan elke dag een fiets te huren. Lijkt me veel leuker dan de metro ;).
Life needs no brakes.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:03:31 #237
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98458347
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:39 schreef thebakkert het volgende:
Ik ga 9:40 met Vueling naar Barcelona! Erg benieuwd. Zit in hotel Adagio in Calle Ferran, zijstraat van de Rambla. Heb zo'n lelijk buideltje voor onder mn shirt tegen zakkenrollers :') Ben van plan elke dag een fiets te huren. Lijkt me veel leuker dan de metro ;).
Als je nog geen fietsverhuur had: Mattia46 Bikes, nog geen 6 euro *O* Fietsen is zeker aan te raden om eens te doen, al moet je er wel rekening mee houden dat lang niet elke weg op fietsers is ingesteld (hier een kaart van de fietspaden).

Ik heb dat buideltje uiteindelijk onder mijn broek gedragen trouwens, zolang hij niet enorm gevuld is kan dat wel (anders ziet het er nogal vreemd uit :P ).

En verder: veel plezier natuurlijk ;)
Wie dit leest is alfabeet.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:39:34 #238
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_98459802
Ik zag in Barcelona ook een hoop van die karretjes rijden met ingebouwde gids. Net een soort karts. Zag er ook leuk uit
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_98462368
Ik heb een aantal vragen over Barcelona.

Ik wil waarschijnlijk in de zomervakantie 26 juli een dikke week naar Barcelona gaan en daarna nog een paar dagen naar Mallorca. Is dit makkelijk te bereiken met een ferry ofzo?

Daarnaast ben ik op zoek naar een goed, netjes hostel of appartement voor 2 personen. Voor een week aan welke prijs moet ik dan denken?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:02:47 #240
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98471848
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:39 schreef Stienn het volgende:
Ik heb een aantal vragen over Barcelona.

Ik wil waarschijnlijk in de zomervakantie 26 juli een dikke week naar Barcelona gaan en daarna nog een paar dagen naar Mallorca. Is dit makkelijk te bereiken met een ferry ofzo?

Daarnaast ben ik op zoek naar een goed, netjes hostel of appartement voor 2 personen. Voor een week aan welke prijs moet ik dan denken?
Bij een hostel hangt het er nogal vanaf of je een aparte kamer wilt hebben of dat je met anderen op een kamer gaat liggen.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_98472324
Apart.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:21:53 #242
347311 thebakkert
Alles vast.
pi_98472557
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:03 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Als je nog geen fietsverhuur had: Mattia46 Bikes, nog geen 6 euro *O* Fietsen is zeker aan te raden om eens te doen, al moet je er wel rekening mee houden dat lang niet elke weg op fietsers is ingesteld (hier een kaart van de fietspaden).

Ik heb dat buideltje uiteindelijk onder mijn broek gedragen trouwens, zolang hij niet enorm gevuld is kan dat wel (anders ziet het er nogal vreemd uit :P ).

En verder: veel plezier natuurlijk ;)
Lol ik heb m ook maar in mn broek gestopt, met dat touwtje aan een riemdingetje :p Vanavond maar even Gracia in. Schijnt een toffe wijk te zijn ^^
Life needs no brakes.
pi_98473895
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:39 schreef Cheiron het volgende:
Ik zag in Barcelona ook een hoop van die karretjes rijden met ingebouwde gids. Net een soort karts. Zag er ook leuk uit
Wel grappig inderdaad... op de "uitlaatpijp hoogte" rijden van alle auto´s, bussen en scooters. Veel lawaai en smog, beter pak je een fiets.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:44:52 #244
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_98479387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:56 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Wel grappig inderdaad... op de "uitlaatpijp hoogte" rijden van alle auto´s, bussen en scooters. Veel lawaai en smog, beter pak je een fiets.
:D Daar heb ik niet over nagedacht toen ik er naar keek. Zelf een hoop gelopen en met de metro gedaan.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_98485151
Ik hoorde dit van een collega van mij die een gratis rit had gekregen. Hij is halverwege terug gegaan omdat het niet beviel.

Net een nieuw record gereden met mijn fiets. Van Sant Andreu centrum naar Plaça Joanic Gracia in 13 minuten! (met +/-48 Km/h over Av. Meridiana en vervolgens met +/-41 Km/h over c/ Sant Anroni Maria Claret)
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:44:19 #246
347311 thebakkert
Alles vast.
pi_98514232
Kunnen mn vriendin en ik niet bij firewirecalble eten vanavond? :p
Life needs no brakes.
pi_98517844
Wij eten/slapen vanavond bij mijn schoonouders omdat die dichter bij het vliegveld wonen. Dit omdat wij morgen op familiebezoek gaan in Göteborg. Een Spaanse Pica Pica had eventueel gekund bij mij thuis :-)

Misschien heb je hier wat aan: In mijn wijk zit een goede Wok: onbeperkt eten voor ¤9,00 (excl. drinken) per persoon.

Metro L1 richting Fondo - Station Sant Andreu - uitgang Plaça d'Orfila.
Eenmaal uit de metro iets naar rechts de straat in: Ocean Pacific Wok.

http://www.guiadelociobcn(...)ean-pacific-wok/1348
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:33:45 #248
347311 thebakkert
Alles vast.
pi_98532532
We zijn Barri Gotic ingelopen vanavond. Heerlijk gegeten in milk, en op de hoek gezopen in een cervezera (ofzo). Echt kapot nu! Vandaag eerst heel Parc Guell doorgelopen, sagrada familia bezocht en daarna Gracia ingegaan en ff bier gedronken. Ook ff een siesta gehouden in de namiddag. Wat een sfeer hier zeg, wow. Verliefd! Morgen ff fietsen huren en naar zo'n parc net buiten de stad. Daarna zien we wel. Zakkenrollers/gipsy's nog echt niks van gemerkt. Ook geen balletje balletje gezien. Prima prima! Morgenavond trouwens Sant Joan, dus dan maar naar t stand met een sixpack denk ik!
Life needs no brakes.
pi_98566023
Vandaag even ontbeten bij Sandwich & Friends, toen via de Arc d'Triomfe naar Diagonal gegaan en 2 beach cruisers gehuurd bij Cruising Barcelona (aanrader!). Vanaf daar naar het fort Muntaya de Montjuïc gefietst. Wat een geweldig uitzicht! Toen naar beneden, over de boulevard, langs de Arena en weer naar Diagonal. Nu in 't hotel, 2 flessen cavas ingeslagen, zometeen eten en dan 't strand op ivm Sant Juan :D Dat belooft nog wat ;)
Life needs no brakes.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:51:24 #250
347311 thebakkert
Alles vast.
pi_98625102
Zo :p weer terug in nederland! Wat is Barna toch gaaf. Flinke nadorst na het strandfeest. Woei!
Life needs no brakes.
pi_98709591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef thebakkert het volgende:
We zijn Barri Gotic ingelopen vanavond. Heerlijk gegeten in milk, en op de hoek gezopen in een cervezera (ofzo). Echt kapot nu! Vandaag eerst heel Parc Guell doorgelopen, sagrada familia bezocht en daarna Gracia ingegaan en ff bier gedronken. Ook ff een siesta gehouden in de namiddag. Wat een sfeer hier zeg, wow. Verliefd! Morgen ff fietsen huren en naar zo'n parc net buiten de stad. Daarna zien we wel. Zakkenrollers/gipsy's nog echt niks van gemerkt. Ook geen balletje balletje gezien. Prima prima! Morgenavond trouwens Sant Joan, dus dan maar naar t stand met een sixpack denk ik!
lol zakkerroller aan het werk gezien meteen toen we in de renfe zaten, en genoeg balletje balletje als je over de rambla loopt :P

een mooi bijkomstig heid was toch Sant Juan, wat een leuk feest is dat zeg! alleen jammer dat de dayafter iedereen vrij is :) maargoed dat hebben we gecompenseerd met een dagje strand
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:36:07 #252
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_99142383
Hoi,

Ik ben op zoek naar een centraal gelegen hotel in Barcelona, maar wel op loopafstand van de Ramblas. Liever niet direct aan de ramblas omdat ik wel een beetje rustig wil slapen 'snachts. Heeft iemand een tip voor me, in welke wijk kan ik het beste zoeken ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:44:06 #253
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_99156224
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2010 18:52 schreef jansssen het volgende:
Ik loop stage in Barcelona. Als je van mooie vrouwen houdt moet je naar de catwalk.
Waar zit dat :P
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_99163392
Gezien ik toch wel heel veel fiets in Barcelona heb ik een fietsblog aangemaakt om mijn ervaringen te delen.

bcnbike.wordpress.com/

@-DAMH HIER
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:49:47 #255
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_99165653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:47 schreef firewirecable het volgende:
Gezien ik toch wel heel veel fiets in Barcelona heb ik een fietsblog aangemaakt om mijn ervaringen te delen.

bcnbike.wordpress.com/

@-DAMH HIER
Wow das nou nog eens een reply.. Thnx :D ... wist niet dat het om een club ging, maar zal eens in een dronke bui naar binnen proberen te lopen :P
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_99420071
Vandaag stond er een heel stuk in de krant over de Roma Zigeuners die hier voornamelijk stelen. De gaan gekleed als toeristen en de roven alles wat los en vast zit.

Vooral metro halte Drassanas is het oppassen met je spullen (scherm ook het keypad af mocht je metro kaarten gaan pinnen!)

http://www.lavanguardia.c(...)bos-en-el-metro.html
pi_99422389
Gewoon op je spullen passen en zorg dat je het niet uitlokt.
Let vooral op bij het in en uitstappen in de trein/metro, en als mensen met een Roma uiterlijk je iets vragen, negeren en doorlopen.

Verder: geniet er van!
pi_99422933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:49 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag stond er een heel stuk in de krant over de Roma Zigeuners die hier voornamelijk stelen. De gaan gekleed als toeristen en de roven alles wat los en vast zit.

Vooral metro halte Drassanas is het oppassen met je spullen (scherm ook het keypad af mocht je metro kaarten gaan pinnen!)

http://www.lavanguardia.c(...)bos-en-el-metro.html
Wij zijn vorige maand in Barcelona geweest, ons hotel zat in een zij straat van de Ramblas en het is inderdaad goed opletten. Drassanas was ons dichtst bijzijnde metro station en inderdaad niet reageren en gewoon doorlopen. Bijvoorbeeld ook bij die straatverkopers. en als we op de ramblas bleven staan bij zo'n straatverkoper of wat dan ook, altijd zo bij elkaar gaan staan zodat ze niet kunnen jatten.

Alleen een keer een roma ventje(jaar of 13) weg zien sprinten toen er politie aankwam rijden toen er een hele groep stond te kijken bij zo'n groepje straatartiesten..
pi_100735724
De 27ste vertrek ik voor vier dagen skateboarden in de beste skatestad van Europa _O_
pi_100786862
@ Thomas Macba en het Forum zijn plekken waar heel veel ge-skate wordt.
pi_100811365
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:41 schreef firewirecable het volgende:
@ Thomas Macba en het Forum zijn plekken waar heel veel ge-skate wordt.
Ja dat zijn wel een beetje de hotspots inderdaad. Daar ben ik vaker geweest. Hoop deze keer wat nieuwe plekken te ontdekken.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:10:24 #262
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100815171
Als er mensen in Barna zijn op dit moment: bij de fanclub waar ik lid ben zijn er nog kaarten voor Barca v Madrid, morgenavond, beschikbaar.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:50:53 #263
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_100848464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:10 schreef Omnifacer het volgende:
Als er mensen in Barna zijn op dit moment: bij de fanclub waar ik lid ben zijn er nog kaarten voor Barca v Madrid, morgenavond, beschikbaar.
Nog steeds? Wat moet dat kosten?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_100849274
Weet iemand waar dit precies is: http://www.skhateyou.com/spots/prat.html ?

Het is ergens in de wijk El Prat de Llobregat.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:42:25 #265
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100850392
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:50 schreef DAMH het volgende:

[..]

Nog steeds? Wat moet dat kosten?
Weet niet wat z kosten, en of ze er nog zijn. Interesse?
pi_100892718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:13 schreef Thomas B. het volgende:
Weet iemand waar dit precies is: http://www.skhateyou.com/spots/prat.html ?

Het is ergens in de wijk El Prat de Llobregat.
El Prat de Llobregat is geen wijk, maar een stad gelegen naast Barcelona (waar ook het vliegveld ligt). Vanaf Plaça Espanya gaan dagelijks heel veel bussen van naar El Prat en naar het vliegveld.
Ik heb even voor je gezocht:

http://www.iloveskate.net/guia/index.php?ver=501 (Foto's van het skate park)

(al denk ik dat de Google Maps foto's wat verouderd zijn en het Skatepark er niet op staat.)

Nabij het Forum in Barcelona heb je trouwens ook een nieuwe betonnen "Skate kuip" (of hoe heet dat) Daar bij het boompje waar staat: Parc del camp de la bota.

pi_101224105
Ja die had ik ook gevonden. Ga ik zeker even checken!

Nog een vraagje. Zit in Sarrià-St. Gervasi ergens in het westen van de stad. Weet iemand waar je daar een beetje leuk uit kunt gaan?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:11:37 #268
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_101409468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:49 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag stond er een heel stuk in de krant over de Roma Zigeuners die hier voornamelijk stelen. De gaan gekleed als toeristen en de roven alles wat los en vast zit.

Vooral metro halte Drassanas is het oppassen met je spullen (scherm ook het keypad af mocht je metro kaarten gaan pinnen!)

http://www.lavanguardia.c(...)bos-en-el-metro.html
Maar je mag niet discrimineren heur!
Lang niet alle Roma zigeuners stelen, toch zeker zo'n 5% niet.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_101452548
ff een quote uit een ander topic :P

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:54 schreef wspa_ het volgende:

[..]

Ik zit ook te denken om naar Barcelona te gaan. Maar waar kun je het beste tijdens de jaarswisseling zijn? Toch niet de Ramblas? Want ik heb een hekel aan dat plein :P
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:26:31 #270
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_103380506
Goeie reeks, aankomende week ben ik ook pleite.
Heb op basis van deze reeks een vreet+zuip planner gemaakt.
Ik ben niet geheel onbekend in deze stad, maar ik wil weer iets wat anders proberen.
Er moet in ieder geval een dag Chinees of Indisch erbij zitten anders trek ik het niet.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:34:02 #271
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_104856807
Ik wilde in de kerstvakantie een paar daagjes Barcelona bezoeken, maar vroeg me af hoe het rond die tijd met de temperatuur zit... zit dat een paar graden boven Nederland of blijft het daar nog redelijk zacht in de winter?

En daarnaast; heeft er iemand misschien tips voor een goede jeugdherberg?
pi_105070899
Ik wil in augustus een weekje naar Barcelona met vrienden. We willen graag in een hotel met een eigen badkamer. Hoeveel denken jullie dat ik dan bij elkaar kwijt ben? Met de vlucht + hotel + eten?

Alvast bedankt :)
  donderdag 1 december 2011 @ 21:31:05 #274
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105071851
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef HAHAnoniem het volgende:
Ik wil in augustus een weekje naar Barcelona met vrienden. We willen graag in een hotel met een eigen badkamer. Hoeveel denken jullie dat ik dan bij elkaar kwijt ben? Met de vlucht + hotel + eten?

Alvast bedankt :)
Ergens tussen de 300 en 1000 euro per persoon... Wat zijn je eisen, naast de eigen badkamer?
  donderdag 1 december 2011 @ 21:33:56 #275
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105072068
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:37 schreef EenDroom het volgende:
Ik wilde in de kerstvakantie een paar daagjes Barcelona bezoeken, maar vroeg me af hoe het rond die tijd met de temperatuur zit... zit dat een paar graden boven Nederland of blijft het daar nog redelijk zacht in de winter?
Meestal is het er, met een graad of 15,een stuk zachter dan in Nederland.
In theorie kán het er ook sneeuwen, maar dan zal het in Nederland waarschijnlijk ook bar en bar koud zijn.
  vrijdag 2 december 2011 @ 07:32:38 #276
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_105085059
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef HAHAnoniem het volgende:
Ik wil in augustus een weekje naar Barcelona met vrienden. We willen graag in een hotel met een eigen badkamer. Hoeveel denken jullie dat ik dan bij elkaar kwijt ben? Met de vlucht + hotel + eten?

Alvast bedankt :)
Balmes is een leuk hotel.. zie vorige posting. Alleen wat gehorig. Beetje prijzig maar wel goed. Alleen niet in het hotel eten (>> te duur) maar blokje om en je hebt alle eettentjes bij elkaar.
Vlucht en hotel heb ik apart geboekt... 5 dagen was qua reis + hotel = 520 euro.
  vrijdag 2 december 2011 @ 07:33:38 #277
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_105085063
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 07:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Balmes is een leuk hotel.. zie vorige posting. Alleen wat gehorig. Beetje prijzig maar wel goed. Alleen niet in het hotel eten (>> te duur) maar blokje om en je hebt alle eettentjes bij elkaar.
Vlucht en hotel heb ik apart geboekt... 5 dagen was qua reis + hotel = 520 euro.
Eten erbij.... doe 60 euro (5 dagen) voor een dikke lunch.
pi_105809346
Iedereen die vragen heeft m.b.t. fietsen in Barcelona -> http://bcnbike.wordpress.com/ :-)
pi_105819669
2,5 jaar geleden naar Barcelona geweest, afgelopen zomer naar Barcelona geweest, en de mogelijke planning voor 2012: Barcelona.. Alleen waar het de afgelopen 2x juni was wordt het dit keer waarschijnlijk oktober..
pi_105837778
Weet iemand hoe het tweede kerstdag is in Barcelona? Vlieg er maandag heen voor 4 dagen! :) is er wel iets te doen of zit alles dicht/?
pi_105864937
2e kerstdagen bestaan niet in Spanje. Dat is een Nederlandse uitvinding ;-)
pi_105866903
Ik ga wel op zoek naar wat onbekendere dingen die te doen zijn in Barcelona voor als we komend jaar weer gaan..
We zijn dit jaar bijvoorbeeld naar de Santa Maria del Mar geweest, dan hoef ik daar komend jaar niet perse heen..

Mensen nog tips?

De standaard dingen(Camp Nou, Parc Guell, Sagrada Familia hebben we afgelopen zomer allemaal bezocht)
pi_105869680
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:52 schreef firewirecable het volgende:
2e kerstdagen bestaan niet in Spanje. Dat is een Nederlandse uitvinding ;-)
oke, boxing day dan! ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:52:28 #284
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_106933406
Mensen, ik ben morgenavond waarschijnlijk in Barcelona. Ik vlieg op El Prat, wil de wedstrijd in het centrum kijken en daarna stappen of slapen. Donderdag in de ochtend moet ik even langs Camp Nou, en daarna weer richting El Prat. Iemand tip voor een cheap hotel of hostel (liefst wel eigen kamer) ergens in centrum of aan/rondom de Avinguda Diagonal?
  maandag 20 februari 2012 @ 19:06:24 #285
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_108197148
*kick*

Dit weekend richting Barcelona weer. :)

Er is nog een aantal toeristendingen die ik wil doen, waar ik de afgelopen twee keer nog niet aan toegekomen was.

1) De - ingewijde - Sagrada Familia bezoeken. Was er 's nachts 2010 voor het laatst.
2) Een Flamenco show :')
3) Met de hangkabelbaan de Montjuic op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 20-02-2012 19:32:52 ]
Confidence through competence
pi_109233631
Hai!
Over 2 weken ga ik voor het eerst naar Barcelona. Nu ben ik het een en ander aan het bekijken en vroeg ik mij af wat het handigst is qua bijv. het OV. Zo is er een idee om een dag met een hop on hop off bus te gaan en dan met een 10 ritten metroticket de andere dagen te reizen. Is zo iets aan te raden?
En hoe zit het een Barcelona Card, is dat de moeite waard? Ik zag dat je o.a. korting krijgt op entreetickets van bepaalde bezienswaardigheden maar die bezienswaardigheden hebben ook al niet schrikbarende hoge prijzen.
Alvast bedankt! :)
  zondag 18 maart 2012 @ 15:02:38 #287
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_109294487
19 Juni heb ik met mijn vriendin een vlucht naar Barcelona geboekt. We vliegen 4 Juli weer terug. onze gedachte is om voor die tijd een auto te huren. Eerst 2 Nachten Barcelona in een bed and breakfast, dan op campings buiten Barcelona, en dan aan het einde weer 1 of 2 nachtjes Barcelona.

Heeft iemand tips?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:06:45 #289
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_109312667
Bedankt! Ziet er goed uit. Ligt ook mooi op de route naar Valencia, wat wij misschien ook willen gaan bezoeken.

Meer tips zijn altijd welkom
pi_109797440
Hotelletje eind augustus geboekt voor 25 pp per nacht. Met uitzicht op de cathedraal... Geen slechte locatie! Wel een crappy kamertje, maar het is gelukkig inclusief ontbijt.
pi_109814410
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:14 schreef papert het volgende:
Bedankt! Ziet er goed uit. Ligt ook mooi op de route naar Valencia, wat wij misschien ook willen gaan bezoeken.

Meer tips zijn altijd welkom
Misschien kun je hier eens kijken voor wat dingen in de buurt van Tarragona:
http://www.experience-tarragona.nl/attractions/index.html
pi_110171485
Experts, eind april ben ik een paar dagen (4 dagen @ stad) met mijn vriendin in Barcelona. Wat zijn nou, los van de standaard bezienswaardigheden, zaken die je moet hebben gedaan/gezien? Denk aan architectuur, natuur en de innerlijke mens ;). Vanuit de haven is het mogelijk om met een jacht een trip te maken, afhankelijk van het weer tzt, lijkt mij dat tof. Uitvalsbasis is hotel in wijk Born, in de buurt van Ciutadella Park en op een korte loopafstand van het strand en metrostation van Barceloneta.

Is het trouwens zinvol om van tevoren zo'n Barcelona Card aan te schaffen?
  woensdag 11 april 2012 @ 11:08:38 #294
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_110173495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef Noodlez het volgende:
Is het trouwens zinvol om van tevoren zo'n Barcelona Card aan te schaffen?
Neuh niet echt, die verkopen ze ook op de luchthaven.
  woensdag 11 april 2012 @ 11:11:21 #295
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_110173590
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef Noodlez het volgende:
Experts, eind april ben ik een paar dagen (4 dagen @ stad) met mijn vriendin in Barcelona. Wat zijn nou, los van de standaard bezienswaardigheden, zaken die je moet hebben gedaan/gezien? Denk aan architectuur, natuur en de innerlijke mens ;). Vanuit de haven is het mogelijk om met een jacht een trip te maken, afhankelijk van het weer tzt, lijkt mij dat tof. Uitvalsbasis is hotel in wijk Born, in de buurt van Ciutadella Park en op een korte loopafstand van het strand en metrostation van Barceloneta.
Park Ciutadella is zeker aardig.... kom je wel aardig tot rust. Je bent dan echt even uit de stad.
pi_110173874
Ha, my bad; ik bedoelde natuurlijk de inwendige mens! Leuke restaurants of cafes, buiten de toeristenzone, maar toch bedankt :). Wat die luchthaven betreft, we landen el cheapo op Girona.
  woensdag 11 april 2012 @ 11:21:22 #297
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_110173935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:19 schreef Noodlez het volgende:
Ha, my bad; ik bedoelde natuurlijk de inwendige mens! Leuke restaurants of cafes, buiten de toeristenzone, maar toch bedankt :). Wat die luchthaven betreft, we landen el cheapo op Girona.
Ah, budget tours... Ik dacht el prat.
Dan is van te voren aanschaffen niet zo'n slecht idee.
  woensdag 11 april 2012 @ 11:27:06 #298
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_110174113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:19 schreef Noodlez het volgende:
Ha, my bad; ik bedoelde natuurlijk de inwendige mens! Leuke restaurants of cafes, buiten de toeristenzone, maar toch bedankt :). Wat die luchthaven betreft, we landen el cheapo op Girona.
Bij Balmes zitten wel een paar leuke restaurants. Net buiten de toeristenzone (naast de boulevard van terasjes)
ff zoeken :
Cervecería Catalana
Mallorca, 236

Altijd druk. En niet duur.
  woensdag 11 april 2012 @ 22:14:48 #299
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_110207261
Balmes met rosello zit een tent die Balmes heet,, dies ook goed en niet duur.. verder zit er een sushi tent op rosselo ON SUSHI,,, betaal je tussen de 30 a 40 pp maar das dan meteen wel de beste sushi die je waarschijnlijk ooit hebt gegeten
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_110317922
Eind mei 3 dagen Valencia en vervolgens 3 dagen Barcelona. Beide steden al vaker geweest, maar beide voor herhaling vatbaar. Voor vertrek dit topic even doorspitten voor nieuwe tips.
^ To je nesmysl ^
pi_110403138
Ik heb een vraag over de busverbinding tussen Barcelona en Girona. Op het vliegveld staan bussen gereed wanneer er een vlucht is geland, dat is zo geregeld, maar hoe zit dat als je richting het vliegveld gaat? Er is een rooster met vertrektijden van Barcelona naar Girona, maar is deze up to date? Ik heb ergens gelezen dat de verbinding richting Girona ook aan de vertrekkende vluchten is aangepast. Als dit het geval is dan scheelt dat behoorlijk wat tijd tov het rooster. Heeft iemand hier ervaring mee?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')