abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 april 2000 @ 08:59:00 #1
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_260255
De uitzending van 20 april leek inhoudelijk op die van de dag ervoor.
Tessa stak haar voelsprieten uit naar Ant. en Iwan om te pijlen of ze Essie weer eens lekker naar beneden kon halen.
Wat nou precies de reden is van haar (en Ant.'s) grote hekel aan Ess is niet duidelijk, ik denk dat het met gewicht te maken heeft.
Iwan deed niet mee. Hij heeft zich in al die weken nog nooit negatief over andere passagiers uitgelaten. Zelfs niet over Seki.
Iwan is dus erg bewust van het feit dat elke opmerking tegen hem kan worden gebruikt. Dat is slim te noemen.
Ik begin er vrede mee te hebben dat Iwan dan maar moet winnen, immers: in het land der blinden...

Een ander opvallend punt is, dat Tessa sinds kort (?) ook is uitgerust me de software voor DE LACH. Ze kan hem op elk gewenst moment oproepen. Whuaa haa haa. Je hoort deze lach overal bovenuit. Ze zal gedacht hebben dat Iwan hierdoor lang bovenaan heeft gestaan, en gedacht dit moet ik ook hebben.

  vrijdag 21 april 2000 @ 09:53:00 #2
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_260256
quote:
op 04-21-2000 om 08:59 AM schreef Rocket Ride het volgende:
Een ander opvallend punt is, dat Tessa sinds kort (?) ook is uitgerust me de software voor DE LACH.

De Lach! Was mij inderdaad ook al opgevallen. Ik vrees dat Tessa zich probeert te profileren als "vlotte meid". Spontaan giebelen, door de bus hossen als een kip zonder kop, lekker kleven aan Eruk - wat een vrolijk ding is Tessa toch!!!
Wel opvallend dat Tessa zich niet zo aanstelde toen Seki nog in de bus zat - blijkbaar was er toen slechts beperkte ruimte voor huppelgemuts...

"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
  vrijdag 21 april 2000 @ 10:08:00 #3
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_260257
quote:
op 04-21-2000 om 09:53 AM schreef Fiep het volgende:
Wel opvallend dat Tessa zich niet zo aanstelde toen Seki nog in de bus zat - blijkbaar was er toen slechts beperkte ruimte voor huppelgemuts...



Ik denk niet dat Seki dit had getolereerd.
Dezelfde gedachte had ik bij het touwtjespringen, zie je het al voor je dat dit was gebeurd tijdens Seki's aanwezigheid....

  vrijdag 21 april 2000 @ 10:42:00 #4
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_260258
Nou ja alsof het erg is dat er touwtje gesprongen wordt en alsof het erg is dat er geen seki is die er geen stokje voor gestoken had.
Kijk dat seki zich niet kan uiten (behalve op 1 manier dan) is zijn probleem. Als de groep spontaan aan het touwtje springen slaat so what, mag er dan niets meer. ik vond het wel aardig om te zien. iedereen leek het oprecht leuk te vinden, dus wat een gelul zeg. Als seki....
fake a dream
  vrijdag 21 april 2000 @ 11:03:00 #5
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_260259
quote:
op 04-21-2000 om 10:42 AM schreef Kimmie het volgende:
ik vond het wel aardig om te zien

Ik ben blij dat je je vermaakt hebt. Blijkbaar heeft SBS dan toch een doelgroep gevonden.

[Dit bericht is gewijzigd door Rocket Ride (Datum 21 April 2000).]

pi_260260
quote:
op 04-21-2000 om 08:59 AM schreef Rocket Ride het volgende:
<snip>
Wat nou precies de reden is van haar (en Ant.'s) grote hekel aan Ess is niet duidelijk, ik denk dat het met gewicht te maken heeft.
<snip>

Goede vraag, Rocket Ride. Misschien wel een sleutel-vraag in het verschijnsel emo-TV.
Wat zijn dat voor emoties en rivaliteiten die we in DeBus te zien krijgen?
En overal hier zie je hardnekkige pogingen om die emoties te verklaren als reacties van mensen in een 'normale dagelijkse omgeving' op 'hun normale medemensen'.

En dàt is in DeBus (en destijds in BB) nu juist NIET het geval.
Allemaal (geen één uitgezonderd) hebben zich opgegeven voor het programma. Allen hadden dus een verwachting van het resultaat van hun deelname voor henzelf. En allemaal komen daarbij bedrogen uit.
Het is geen spel, de weergave van hun persoon is niet waarachtig, de hoofdprijs is geen miljoen, de stemmingen zijn niet eerlijk, het "psychologisch advies" is niet bedoeld voor hun welzijn, het "bekende nederlander zijn" is geen pretje, en hun medemens is niet erg leuk meer als je met hem/haar in zo'n programma zit. Het enige wat vóór en nà de Bus nog hetzelfde is: als je eruit gaat is het definitief. En dat hebben een paar uitgeprobeerd.

Degenen die er nog in zitten, verliezen dagelijks meer illusies over de 'gezelligheid' van hun mede-passagiers. Of de oprechtheid. Maar dit durven ze weer niet openlijk te constateren, zoals Seki dat op zijn manier deed.

En dus 'strijden' ze moedig verder, met steeds puntiger ellebogen, en steeds kleffere "knuffels".

Af en toe komen hun natuurlijke 'man-vrouwtjes' roedel-instincten in conflict met hun verstandelijke strategieën,
en dan zitten ze even 'in een dipje'.

Maar ook dat levert kijkvoer op.

Het antwoord op je vraag dus, Rocket Ride, is simpel: Essie heeft een paar 'aangeboren kijkvoer-kwaliteiten' zoals lijf en vlotte babbel in kind-vrouwtjes-stijl (een selectie-term uit het media-'vak') waar ze geen moeite voor hoeft te doen.

Terwijl Tessa gierend overspannen dreigt te worden van alles wat ze allemaal 'expres' (denkt te) moeten doen en voor opletten,
en Antonette zich nog steeds afvraagt waarom de anderen al die dingen zo nadrukkelijk doen, en ze haar Jop afgepakt hebben. Ze probeert dus wat van Tessa 'te leren', met name de rebelse onverzettelijkheid, want die schijnt het goed te doen, gezien de tijd dat Tessa al aan wegstemming ontkomen is.

Dat dit allemaal daar niks mee te maken heeft maar puur berust op willekeur-scenario's die de crew van Diane Budding dagelijks bedenkt en via Bert en Ernie uitvoert, om het programma door zijn - veel te lange - looptijd heen te slepen, ($ $ $)
is tot allemaal nog niet doorgedrongen.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 21 April 2000).]

  vrijdag 21 april 2000 @ 13:44:00 #7
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_260261
Diane Budding had beter bij de productie van Sterrenslag kunnen blijven...

  vrijdag 21 april 2000 @ 16:16:00 #8
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_260262
quote:
op 04-21-2000 om 11:03 AM schreef Rocket Ride het volgende:
Ik ben blij dat je je vermaakt hebt. Blijkbaar heeft SBS dan toch een doelgroep gevonden.



Beetje makkelijk he, vind je zelf nu ook niet?
maar goed misschien ben je zo. Ik vind het in ieder geval niet erg om te zeggen dat ik iets van SBS wel eens aardig vind om te zien.
Ik hoef niet zo nodig, hoog van de toren te blazen. Het feit dat we hier allen over een SBS programma zitten te praten, wil zeggen dat we ons allemaal gigantisch 'verlagen'.
So what? Als je maar weet waar je mee bezig bent.

fake a dream
pi_260263
quote:
op 04-21-2000 om 11:30 AM schreef Moor het volgende:

Allemaal (geen één uitgezonderd) hebben zich opgegeven voor het programma. Allen hadden dus een verwachting van het resultaat van hun deelname voor henzelf. En allemaal komen daarbij bedrogen uit.
Het is geen spel, de weergave van hun persoon is niet waarachtig, de hoofdprijs is geen miljoen, de stemmingen zijn niet eerlijk, het "psychologisch advies" is niet bedoeld voor hun welzijn, het "bekende nederlander zijn" is geen pretje, en hun medemens is niet erg leuk meer als je met hem/haar in zo'n programma zit. Het enige wat vóór en nà de Bus nog hetzelfde is: als je eruit gaat is het definitief. En dat hebben een paar uitgeprobeerd.

Degenen die er nog in zitten, verliezen dagelijks meer illusies over de 'gezelligheid' van hun mede-passagiers. Of de oprechtheid. Maar dit durven ze weer niet openlijk te constateren, zoals Seki dat op zijn manier deed.

En dus 'strijden' ze moedig verder, met steeds puntiger ellebogen, en steeds kleffere "knuffels".
Af en toe komen hun natuurlijke 'man-vrouwtjes' roedel-instincten in conflict met hun verstandelijke strategieën, en dan zitten ze even 'in een dipje'.

Maar ook dat levert kijkvoer op.


De Bus, bijna geheel samengevat in één enkele post... Hoe wrang opgeschreven en hoe ijselijk waar.

Bijna geheel samen gevat, want gelukkig is er soms ook even die andere kant: al touwtje springend het gevoel van het zorgeloze schoolreisje terug beleven.

The trick is to keep breathing
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')