abonnement Unibet Coolblue
pi_79336891
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:31 schreef Billy_Talent het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prestatie opzich om te kunnen praten (en elkaar verstaan) tijdens een concert
Je zou ze de kost eens moeten geven die het toch proberen, .

Misschien komt het ook omdat steeds meer mensen oordopjes inhebben, ik heb zelf altijd het idee dat je dan pratende mensen juist beter hoort.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_79336992
Ik zeg alleen soms iets tussen de nummertjes door.
Bijvoorbeeld: nu wil ik een klassiekertje horen.
Of: dit nummer kende ik niet.
standaarddrinker
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:36:03 #78
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_79337018
Het zal inderdaad verschillen om wat voor muziek het gaat. De concerten waar ik meestal heenga, bevatten wat luidere rocknummers. Daar hoor je jezelf nauwelijks, laat staan dat de artiest je kan verstaan.

Bij rustige nummers heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt dat er mensen doorheen aan het praten zijn. De meeste mensen gaan dan gewoon helemaal op in het nummer of zingen mee. Daarentegen heb ik het merendeel van mijn concerten in Engeland bezocht en maar een paar in Nederland.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_79337368
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:29 schreef Tokus het volgende:
je bedoelt zoiets?
Hou gewoon je smoel eens dicht...
ghehe, had ik nog niet gezien ^^

Maar ik heb het overdreven kletsen alleen mogen meemaken met het voorprogramma van Elbow een keer in Utrecht. Maar dat kind was ook gewoon heel erg misplaatst, je kon haar al amper horen over de PA
Doe eens lief!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:45:13 #80
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79337401
Gezeik, als ik een kaartje koop voor een willekeurig bandje voor de paradiso doe ik dat voor de ambiance en om gezellig een biertje weg te ketsen. Als dan zo'n singer/songwriter niet boven het geroezemoes uit kan komen dan zijn dat soort zalen nog niet voor hem weggelegd. Ga potdikkeme het theater in als je pure stilte wil, en laat de poppodia over aan de echte bands.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79337483
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:45 schreef Ryon het volgende:
Gezeik, als ik een kaartje koop voor een willekeurig bandje voor de paradiso doe ik dat voor de ambiance en om gezellig een biertje weg te ketsen. Als dan zo'n singer/songwriter niet boven het geroezemoes uit kan komen dan zijn dat soort zalen nog niet voor hem weggelegd. Ga potdikkeme het theater in als je pure stilte wil, en laat de poppodia over aan de echte bands.
Waarom ga jij dan niet gewoon in de kroeg staan?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:58:47 #82
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79337875
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waarom ga jij dan niet gewoon in de kroeg staan?
Vanwege de ambiance, de mensen, de gezelligheid, het bier en de muziek.

Maar in een zaal waar de bar zo goed als tegen het podium aanstaat kan je niet verwachten als artiest dat iedereen zijn smoel houdt. Grote bands hebben daar vaak geen problemen mee omdat zij genoeg herrie maken, er meer dan zat lui voor het podium staan te bewegen en er gewoon sprake is van een bruisend geheel.

Als singer/songwriter moet je niet gek opkijken als de helft van de zaal bezig is met bier drinken, daar komen mensen namelijk ook voor. Als die artiesten willen dat zij 100% de aandacht krijgen, regel dan een theaterzaaltje ergens, zet stoelen neer en huppakee, mensen houden hun bek wel tot dat je klaar bent.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79338159
Wat een kulargumentatie. Jíj koopt een kaartje voor een concertzaal en gaat daar bier staan te drinken met je kornuiten en luidkeels staan kwekken. Nog even en dan verwacht je dat die singer-songwriter even wacht tot jij bent uitgepraat om het volgende nummer in te zetten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:11:05 #84
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79338384
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een kulargumentatie. Jíj koopt een kaartje voor een concertzaal en gaat daar bier staan te drinken met je kornuiten en luidkeels staan kwekken. Nog even en dan verwacht je dat die singer-songwriter even wacht tot jij bent uitgepraat om het volgende nummer in te zetten.
Als ik een kaartje koop voor de opera, het concertgebouw, stadsschouwburg, kleine comedie of de meervaart dan ben ik stil en geniet ik van het optreden. Dat is dan ook nadrukkelijk de bedoeling en tijdens de pauze kan je met elkaar kleppen aan de bar die in een compleet andere zaal zit.

Als ik een kaartje koop voor Doornroosje, Paradiso, 013, de patronaat, melkweg o.i.d dan ga ik bier zuipen, naar muziek luisteren en met mensen kleppen. En ik ben zekerste weten niet de enige die daar zo over denkt en die dat doet. Als een singer/songwriter daar last van heeft, dan zit hij niet op zijn plek op zo'n locatie.

Koop ik een kaartje voor een grote formatie en voor een grote band (goed gevulde of uitverkochte zaal) dan boeit het niet eens of mensen wel of niet lopen te kleppen, zolang ze maar goed los gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:11:37 #85
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_79338414
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nog even en dan verwacht je dat die singer-songwriter even wacht tot jij bent uitgepraat om het volgende nummer in te zetten.
Dat lijkt me wel zo netjes ja!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_79338530
Luister,een concert waar verwacht wordt dat het publiek enthousiast meedoet is met elkaar praten
iets normaal. Denk aan een rockconcert met KISS of U2 en je begrijpt dat de zombie-houding (braaf
zitten en niks zeggen al die tijd) eerder opvalt dan tegenvalt. Als je bij een klassiek concert van
(God verhoede) bijvoorbeeld Andre Rieu zit,dan is het de bedoeling dat je heel aandachtig
meeluistert en geniet.

Dus het is concert gebonden.
75 topics = FIN
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 maart 2010 @ 15:15:03 #87
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_79338571
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:11 schreef Ryon het volgende:

Als ik een kaartje koop voor de opera, het concertgebouw, stadsschouwburg, kleine comedie of de meervaart dan ben ik stil en geniet ik van het optreden. Dat is dan ook nadrukkelijk de bedoeling en tijdens de pauze kan je met elkaar kleppen aan de bar die in een compleet andere zaal zit.
en waarom zou dat bij een concertzaal anders zijn?
Ook daar kun je aan de bar (waarvan er vaak ook buiten de zaal een is) ouwehoeren.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:16:39 #88
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_79338628
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vanwege de ambiance, de mensen, de gezelligheid, het bier en de muziek.

Maar in een zaal waar de bar zo goed als tegen het podium aanstaat kan je niet verwachten als artiest dat iedereen zijn smoel houdt.
Hebben ze Paradiso verbouwd? De laatste keer dat ik daar was, was de bar toch echt gewoon achterin in de hoek.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:27:35 #89
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79339149
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Hebben ze Paradiso verbouwd? De laatste keer dat ik daar was, was de bar toch echt gewoon achterin in de hoek.
Waar je dan ook zo zonder problemen kan gaan lopen lullen, zou ook raar zijn als de artiest dan begint te zeuren/daar last van heeft. Of je moet een stemgeluid hebben waarmee je bergen kapot kan krijgen,.

Wel is het zo dat ze het podium naar voren halen bij artiesten die niet de gehele zaal gevuld krijgen - als de kleine zaal met bar al bezet is - waardoor de bar wel al begint bij het podium. Dit zijn lastige optredens, vaak met meerdere onbekende bandjes (singer/songwriter natuurlijk ), en begint ook meestal rond borreltijd voordat het avondprogramma komt.

Vervelend natuurlijk, maar dan valt er weinig tegen geroezemoes te doen. De zaal is gewoon te groot en het contact met het publiek te afstandelijk om dat te voorkomen. In intiemere zaaltjes of in een andere setting kan eventueel gelul makkelijker de kop ingedrukt worden en mensen zijn dan ook minder snel geneigd met elkaar de week door te spreken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79340714
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:38 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Iets met goede manieren enzo, als ik een band niet interessant vind ga ik wel achterin de zaal staan of de zaal uit.
Precies. Als een band me niet heel erg kan boeien en ik de behoefte heb om te praten, dan ga ik of achterin de zaal staan of gewoon de zaal uit. Meestal weet ik niet boeiende voorprogramma's wel uit te zitten.

Overigens vind de meeste communicatie tussen mij en een medeconcertganger plaats tussen de nummers die een band speelt, op normaal volume. Mocht een band aan het spelen zijn en ik of de persoon waarmee ik naar het concert ga iets te drinken ga halen of iets dergelijks, dan worden daar de bijbehorende gebaren gemaakt die iedereen wel snapt. Tussen nummers blijft het dan vaak bij "Dit was een gaaf nummer!", "Best goed eigenlijk / Ik vind er niet zoveel aan" en "Jij nog een biertje?"

Ik heb het één keer meegemaakt dat een zangeres in Rotown dreigde haar optreden stil te leggen omdat het te rumoerig was. Er werd toen net een heel rustig en stil nummer gespeeld en het gepraat was erg irritant.

Praten bewaar ik zoveel mogelijk voor voor het concert, tussen de bands en na het concert. Al kan dit dan weer tot situaties leiden waar je door staat te bulderen net op het moment dat er een stilte valt tussen de nummers die de DJ draait. . Maar daar kan ik alleen maar om lachen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_79343985
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:35 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik heb Kilimanjaro Darkjazz Ensemble eens gezien in de Helling, en dat was echt diep- en dieptriest.

Weet niet of we het nu over dezelfde nacht hebben, maar dat werd door het publiek gezien als opstapje voor de breakcore die later zou volgen. Met allemaal indrinkende kids die even de complete week moeten doornemen bij de meest introverte muziek denkbaar. Uitgaanspubliek bij een doomjazz-concert, dodelijke combinatie.

Nog erger overigens als het je vrienden zijn, maar dat is een ander verhaal.
!
Maar dat is wel irritant ja, ga dan gewoon niet als het je niet interesseert, of ga lekker in de rookruimte / buiten kleppen ofzo. of doe iets nuttigs, en raap wat mensen op die om de zoveel tijd flikkeren in de pit. Alhoewel gefluister en gepraat op een normaal volume wat mij betreft wel kan, maar probeer gewoon niet door de rustige nummers heen te brabbelen.
al zijn die klapviolen die zich al opwinden om het minste geringste gefluister ook weer wat
pi_79344362
Als een band de zaal niet in vervoering kan krijgen dan doen ze zelf iets niet goed. Of het geluid staat gewoon te zacht.
pi_79345875
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:29 schreef Noxa het volgende:
Als een band de zaal niet in vervoering kan krijgen dan doen ze zelf iets niet goed. Of het geluid staat gewoon te zacht.
Wat een flutargument.

Iemand die niet oplet/luistert kun je niet in vervoering brengen. En de irritatie vindt juist plaats als de hele zaal in vervoering is door de muziek, maar een enkeling de boel verpest door zijn gepraat.

Zelf kom ik ook regelmatig bij concerten van het hardere werk, waarbij gepraat en geroep nauwelijk storend is (alleen de 'Speuluh!' roeperts mogen aan de hoogste boom). Maar daarnaast ga ik ook geregeld naar rustigere shows, waarbij de mooiste momenten nou juist zijn als je haast een speld kunt horen vallen.

Neem bijvoorbeeld Leine. Zij trad op in Paradiso, en het was gewoon muisstil! Een vallende plastic beker, die je normaal niet eens hoort, was daar de enige verstoring. Een verademing om eens mee te maken.

Een ander voorbeeld is Jonah Matranga (waarvan ik eerder al een mooie inhoudelijke quote aanhaalde). Hij heeft momenten waarop ie zijn microfoon aan de kant gooit, en volledig op eigen kracht de zaal overstemt. Fantastisch! Maar dan moet je geen praters hebben..

Edit: ik zal overigens niet zeggen dat ik roomser dan de paus ben. Ook ik heb me zeker wel eens schuldig gemaakt aan gepraat bij concerten

[ Bericht 0% gewijzigd door Siegfried op 19-03-2010 18:25:25 ]
pi_79347288
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:16 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Wat een flutargument.

Iemand die niet oplet/luistert kun je niet in vervoering brengen. En de irritatie vindt juist plaats als de hele zaal in vervoering is door de muziek, maar een enkeling de boel verpest door zijn gepraat.

Zelf kom ik ook regelmatig bij concerten van het hardere werk, waarbij gepraat en geroep nauwelijk storend is (alleen de 'Speuluh!' roeperts mogen aan de hoogste boom). Maar daarnaast ga ik ook geregeld naar rustigere shows, waarbij de mooiste momenten nou juist zijn als je haast een speld kunt horen vallen.

Neem bijvoorbeeld Leine. Zij trad op in Paradiso, en het was gewoon muisstil! Een vallende plastic beker, die je normaal niet eens hoort, was daar de enige verstoring. Een verademing om eens mee te maken.

Een ander voorbeeld is Jonah Matranga (waarvan ik eerder al een mooie inhoudelijke quote aanhaalde). Hij heeft momenten waarop ie zijn microfoon aan de kant gooit, en volledig op eigen kracht de zaal overstemt. Fantastisch! Maar dan moet je geen praters hebben..

Edit: ik zal overigens niet zeggen dat ik roomser dan de paus ben. Ook ik heb me zeker wel eens schuldig gemaakt aan gepraat bij concerten
Hoezo een flut argument? Ik ben serieus van mening dat de band zelf van het grootste belang is wat betreft geroezemoes. Je merkt gewoon bij goede concerten dat de zaal als 1 oor luistert. En wanneer het optreden tegen valt merk je dat ook aan de zaal.

Je haalt zelf een paar voorbeelden aan van waar die stilte wel fantastisch was bij een concert. Blijkbaar dwingt die band/performer het af.
pi_79347435
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:57 schreef Noxa het volgende:

[..]

Hoezo een flut argument? Ik ben serieus van mening dat de band zelf van het grootste belang is wat betreft geroezemoes. Je merkt gewoon bij goede concerten dat de zaal als 1 oor luistert. En wanneer het optreden tegen valt merk je dat ook aan de zaal.

Je haalt zelf een paar voorbeelden aan van waar die stilte wel fantastisch was bij een concert. Blijkbaar dwingt die band/performer het af.
Zoals Jonah ook zegt gaat iedereen met andere intenties naar concerten toe. Sommigen doen dit slechts uit gezelligheid of om lekker aan de bar te hangen. Om iemand mee in vervoering te krijgen zul je toch iemand moeten hebben die écht luistert. Sowieso kan niet iedereen, hoe vreemd ook, zich mee laten voeren door muziek. Maar ook dan kun je volgens mij nog wel het respect opbrengen om je mond te houden, vooral bij concerten die daar echt om vragen.
pi_79347531
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:29 schreef Noxa het volgende:
Als een band de zaal niet in vervoering kan krijgen dan doen ze zelf iets niet goed. Of het geluid staat gewoon te zacht.
Flutargument inderdaad.

De artiest kan er ook niets aan doen dat er mobieltje-in-hand-voor-de-foto's-en-twitter huppelkutjes op hun concert afkomen die je de oren van je kop af praten. Om maar een voorbeeld te geven. Hoe kan je dat als artiest voorkomen? Nou, NIET dus.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:41:02 #97
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79349171
Oh, wat heb ik daar een hekel aan. Het doet zo af aan de show, vooral als het rustige concerten zijn.
Op een of andere manier heb ik hier de meeste last van gehad in Tivoli, tijdens Yann Tiersen en Emiliana Torrini. Zo zonde.

Als je lekker wil bijkletsen met je vrienden kun je beter naar een kroeg gaan ofzo, ik vind het ook vrij respectloos tegenover de artiest. Ik snap sowieso niet waarom je (veel) geld uitgeeft voor een concert en dan vervolgens achter in gaat staan praten. Ook niet echt sociaal tegenover andere mensen.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:43:28 #98
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79349308
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:35 schreef DrDentz het volgende:
Ik zeg alleen soms iets tussen de nummertjes door.
Bijvoorbeeld: nu wil ik een klassiekertje horen.
Of: dit nummer kende ik niet.
Op een of andere manier, vind ik dit een aandoenlijke post.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:06:53 #99
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79356130
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:31 schreef Billy_Talent het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prestatie opzich om te kunnen praten (en elkaar verstaan) tijdens een concert

Ik heb wel een opname van een band die hier toch niemand kent en waar er tijdens de intro gevraagd werd stil te zijn
pi_79356724

http://respecttheband.nl/doen.html

Goed initiatief. Maar iets zegt me dat niet gaat werken. Meer dan een hip shirtje zal dit niet worden.

Flyers met een goed verhaal. Ik denk dat dat stukken beter werkt.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')