Je zou ze de kost eens moeten geven die het toch proberen, .quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:31 schreef Billy_Talent het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prestatie opzich om te kunnen praten (en elkaar verstaan) tijdens een concert
ghehe, had ik nog niet gezien ^^quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:29 schreef Tokus het volgende:
je bedoelt zoiets?
Hou gewoon je smoel eens dicht...
Waarom ga jij dan niet gewoon in de kroeg staan?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:45 schreef Ryon het volgende:
Gezeik, als ik een kaartje koop voor een willekeurig bandje voor de paradiso doe ik dat voor de ambiance en om gezellig een biertje weg te ketsen. Als dan zo'n singer/songwriter niet boven het geroezemoes uit kan komen dan zijn dat soort zalen nog niet voor hem weggelegd. Ga potdikkeme het theater in als je pure stilte wil, en laat de poppodia over aan de echte bands.
Vanwege de ambiance, de mensen, de gezelligheid, het bier en de muziek.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom ga jij dan niet gewoon in de kroeg staan?
Als ik een kaartje koop voor de opera, het concertgebouw, stadsschouwburg, kleine comedie of de meervaart dan ben ik stil en geniet ik van het optreden. Dat is dan ook nadrukkelijk de bedoeling en tijdens de pauze kan je met elkaar kleppen aan de bar die in een compleet andere zaal zit.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een kulargumentatie. Jíj koopt een kaartje voor een concertzaal en gaat daar bier staan te drinken met je kornuiten en luidkeels staan kwekken. Nog even en dan verwacht je dat die singer-songwriter even wacht tot jij bent uitgepraat om het volgende nummer in te zetten.
Dat lijkt me wel zo netjes ja!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nog even en dan verwacht je dat die singer-songwriter even wacht tot jij bent uitgepraat om het volgende nummer in te zetten.
en waarom zou dat bij een concertzaal anders zijn?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:11 schreef Ryon het volgende:
Als ik een kaartje koop voor de opera, het concertgebouw, stadsschouwburg, kleine comedie of de meervaart dan ben ik stil en geniet ik van het optreden. Dat is dan ook nadrukkelijk de bedoeling en tijdens de pauze kan je met elkaar kleppen aan de bar die in een compleet andere zaal zit.
Hebben ze Paradiso verbouwd? De laatste keer dat ik daar was, was de bar toch echt gewoon achterin in de hoek.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vanwege de ambiance, de mensen, de gezelligheid, het bier en de muziek.
Maar in een zaal waar de bar zo goed als tegen het podium aanstaat kan je niet verwachten als artiest dat iedereen zijn smoel houdt.
Waar je dan ook zo zonder problemen kan gaan lopen lullen, zou ook raar zijn als de artiest dan begint te zeuren/daar last van heeft. Of je moet een stemgeluid hebben waarmee je bergen kapot kan krijgen,.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hebben ze Paradiso verbouwd? De laatste keer dat ik daar was, was de bar toch echt gewoon achterin in de hoek.
Precies. Als een band me niet heel erg kan boeien en ik de behoefte heb om te praten, dan ga ik of achterin de zaal staan of gewoon de zaal uit. Meestal weet ik niet boeiende voorprogramma's wel uit te zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:38 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Iets met goede manieren enzo, als ik een band niet interessant vind ga ik wel achterin de zaal staan of de zaal uit.
!quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:35 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik heb Kilimanjaro Darkjazz Ensemble eens gezien in de Helling, en dat was echt diep- en dieptriest.
Weet niet of we het nu over dezelfde nacht hebben, maar dat werd door het publiek gezien als opstapje voor de breakcore die later zou volgen. Met allemaal indrinkende kids die even de complete week moeten doornemen bij de meest introverte muziek denkbaar. Uitgaanspubliek bij een doomjazz-concert, dodelijke combinatie.
Nog erger overigens als het je vrienden zijn, maar dat is een ander verhaal.
Wat een flutargument.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:29 schreef Noxa het volgende:
Als een band de zaal niet in vervoering kan krijgen dan doen ze zelf iets niet goed. Of het geluid staat gewoon te zacht.
Hoezo een flut argument? Ik ben serieus van mening dat de band zelf van het grootste belang is wat betreft geroezemoes. Je merkt gewoon bij goede concerten dat de zaal als 1 oor luistert. En wanneer het optreden tegen valt merk je dat ook aan de zaal.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:16 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Wat een flutargument.
Iemand die niet oplet/luistert kun je niet in vervoering brengen. En de irritatie vindt juist plaats als de hele zaal in vervoering is door de muziek, maar een enkeling de boel verpest door zijn gepraat.
Zelf kom ik ook regelmatig bij concerten van het hardere werk, waarbij gepraat en geroep nauwelijk storend is (alleen de 'Speuluh!' roeperts mogen aan de hoogste boom). Maar daarnaast ga ik ook geregeld naar rustigere shows, waarbij de mooiste momenten nou juist zijn als je haast een speld kunt horen vallen.
Neem bijvoorbeeld Leine. Zij trad op in Paradiso, en het was gewoon muisstil! Een vallende plastic beker, die je normaal niet eens hoort, was daar de enige verstoring. Een verademing om eens mee te maken.
Een ander voorbeeld is Jonah Matranga (waarvan ik eerder al een mooie inhoudelijke quote aanhaalde). Hij heeft momenten waarop ie zijn microfoon aan de kant gooit, en volledig op eigen kracht de zaal overstemt. Fantastisch! Maar dan moet je geen praters hebben..
Edit: ik zal overigens niet zeggen dat ik roomser dan de paus ben. Ook ik heb me zeker wel eens schuldig gemaakt aan gepraat bij concerten
Zoals Jonah ook zegt gaat iedereen met andere intenties naar concerten toe. Sommigen doen dit slechts uit gezelligheid of om lekker aan de bar te hangen. Om iemand mee in vervoering te krijgen zul je toch iemand moeten hebben die écht luistert. Sowieso kan niet iedereen, hoe vreemd ook, zich mee laten voeren door muziek. Maar ook dan kun je volgens mij nog wel het respect opbrengen om je mond te houden, vooral bij concerten die daar echt om vragen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:57 schreef Noxa het volgende:
[..]
Hoezo een flut argument? Ik ben serieus van mening dat de band zelf van het grootste belang is wat betreft geroezemoes. Je merkt gewoon bij goede concerten dat de zaal als 1 oor luistert. En wanneer het optreden tegen valt merk je dat ook aan de zaal.
Je haalt zelf een paar voorbeelden aan van waar die stilte wel fantastisch was bij een concert. Blijkbaar dwingt die band/performer het af.
Flutargument inderdaad.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:29 schreef Noxa het volgende:
Als een band de zaal niet in vervoering kan krijgen dan doen ze zelf iets niet goed. Of het geluid staat gewoon te zacht.
Op een of andere manier, vind ik dit een aandoenlijke post.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:35 schreef DrDentz het volgende:
Ik zeg alleen soms iets tussen de nummertjes door.
Bijvoorbeeld: nu wil ik een klassiekertje horen.
Of: dit nummer kende ik niet.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:31 schreef Billy_Talent het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prestatie opzich om te kunnen praten (en elkaar verstaan) tijdens een concert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |