abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 maart 2010 @ 00:38:03 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79280376
Waar we niet meer treuren om de OAT

Laatste post:
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:30 schreef CG het volgende:
Informatie over de opleiding Accountancy & Controlling aan de RuG:

De opleiding Accountancy & Controlling aan de RuG is goed geregeld. Het eerste jaar krijg je een breed vakkenpakket: financial accounting, wiskunde, statistiek, financiering, micro/macro-economie. De stof sluit goed aan bij wat je op het vwo hebt gehad in profiel E&M. Het is een mix tussen economie en bedrijfskunde en best goed te doen.

Toen ik drie jaar geleden begon aan de opleiding was de begeleiding in het eerste jaar lekker losjes geregeld. Je kreeg een mentor en daar had je af en toe een gesprek mee over je voortgang. Tegenwoordig is het allemaal wat strakker geregeld volgens mij, omdat ze de prestaties van de studenten wat op willen krikken. Ze werken nu met studiesuccesgroepen ofzo, en er zijn steeds tussentoetsen. Het is allemaal wat minder vrijblijvend dan een paar jaar geleden. Aan de ene kant misschien wel goed, aan de andere kant wat helaas wat minder vrijheid.

In het tweede en het derde jaar ga je dieper op de stof in en krijg je boekhouden, financiering 2, financial accounting 2, internal control, belastingrecht, ondernemingsrecht en enkele vakken die je trainen in onderzoeksvaardigheden voor het bachelorwerkstuk.

De studielast is niet echt hoog. Af en toe moet je een casus maken, een verslag schrijven, een presentatie houden of een essay schrijven. Maar over het algemeen hoeft hier niet zo heel erg veel tijd in te gaan zitten. Het is niet zo dat je projecten krijgt die wekenlang duren, zoals je vaak over het HBO hoort.

Ik zit nu in de master en daar draait het nu erg om auditing en verdieping in internal control. Het is echter niet echt een lastige of drukke master. De stof goed bijhouden is het belangrijkst, dan zijn de tentamens zeer goed te doen. Het verschil van de opleiding van RuG met de opleiding accountancy in bijvoorbeeld Tilburg, Amsterdam of Rotterdam is dat je aan de RuG in de eerste drie jaar een behoorlijk diepgaand programma afwerkt, waardoor de master wat rustiger is. De master in Groningen staat daarom wat minder aangeschreven in onderwijsland, maar als je de gehele vier jaar volgt is het een prima opleiding.

De colleges van de master vinden bijna allemaal op vrijdag plaats en worden gegeven door mensen die ook in de praktijk werken. Het tweede semester, waar ik nu in zit, worden nog 2 vakken gegeven en wordt er veel ruimte geboden om de masterscriptie te schrijven. Eind deze maand wordt 1 van de 2 vakken ook nog eens afgerond, waardoor de laatste 3 maanden nog maar 1 vak gevolgd hoeft te worden.

Ik vind persoonlijk de opleiding A&C aan de RuG erg goed. Een mooi kleine opleiding (ongeveer 50 man per jaar), goeie docenten en niet te vergeten goede studieverenigingen die veel doen voor accountancystudenten.

Na de master volgt de post-master. Deze bestaat uit een theoretisch deel van anderhalf jaar en een praktijkstage van 3 jaar. Daarna heb je je RA-titel. Als je het theoretische deel afgerond hebt, ontvang je ook al een titel, die alleen bij de RuG kan worden behaald: de Executive Master of Accountancy (EMA).
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 18 maart 2010 @ 13:24:01 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79292599
Puur uit interesse een tvp.
Niet zozeer dat ik zelf Accountancy wil studeren, maar mijn vriend doet een HBO opleiding Accountancy (in Enschede. Zelf studeer ik aan de RuG) & ik ben benieuwd of ik ook verschillen merk (uit verhalen).
Uiteraard de OP ook al gelezen en wat me opviel was inderdaad de wekenlange projecten die je op het HBO wel hebt, maar schijnbaar aan de RuG niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door ChipsZak. op 18-03-2010 13:34:13 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:32:43 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79292954
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:24 schreef ChipsZak. het volgende:
Puur uit interesse een tvp.
Niet zozeer dat ik zelf Accountancy wil studeren, maar mijn vriend doet een HBO opleiding Accountancy (in Hengelo, ov. Zelf studeer ik aan de RuG) & ik ben benieuwd of ik ook verschillen merk (uit verhalen).
Uiteraard de OP ook al gelezen en wat me opviel was inderdaad de wekenlange projecten die je op het HBO wel hebt, maar schijnbaar aan de RuG niet.
Aan welke school is dat dan
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 18 maart 2010 @ 13:34:01 #5
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79293004
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:32 schreef Maraca het volgende:

[..]

Aan welke school is dat dan
Ohja, ik bedoel natuurlijk in Enschede. Hij woont in Hengelo. Even verbeteren.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:35:52 #6
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79293092
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:34 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ohja, ik bedoel natuurlijk in Enschede. Hij woont in Hengelo. Even verbeteren.
Ik dacht al Er zit wel een hogeschool in Hengelo OV, maar dat is volgens mij alleen een pabo.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 18 maart 2010 @ 13:38:19 #7
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79293218
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:35 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik dacht al Er zit wel een hogeschool in Hengelo OV, maar dat is volgens mij alleen een pabo.
Ik heb geen idee maar ik bedoelde het Saxion gewoon, ja.
Maar ik heb nog nooit over deze opleiding gehoord aan de RuG.
Is het een vrij nieuwe studie of heb ik gewoon nooit goed opgelet?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:41:40 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79293350
Het schijnt vroeger wel een ander soort studie te zijn geweest. Maar hoe wie wat en waar weet ik niet Volgens mij werd er toen meer onderscheid gemaakt tussen AA en RA, terwijl dat nu op het HBO een beetje samengesmolten is.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_79294055
tvp
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:23:27 #10
236125 33
the exploding psychology
pi_79294915
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef CG het volgende:
tvp
pi_79305062
TVP

pi_79318469
tvp
  zondag 28 maart 2010 @ 10:37:15 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79664034
Heeft iemand toevallig de casus + uitwerkingen van de OAT van 12 januari 2010?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_79717223
Hey ik ben redelijk nieuw hier. Ik heb bijna alle topics doorgelezen. Ik zit in 4 vwo en heb het profiel e&m gekozen. Ik weet dat ik nog tijd genoeg heb maar ik ben al een beetje aan het kijken voor een vervolgstudie. 4 dagen werken en 1 dag leren dat lijkt mij wel leuk. Want dan hoef je niet 5 dagen in de schoolbanken te zitten en doe je veel ervaring op. Maar veel mensen raden dat mij af dat het heel zwaar is. Wat is jullie mening?
Yo!
pi_79724937
Je moet er wel echt de motivatie voor kunnen opbrengen. Ga er maar van uit dat het zwaar wordt. Je bent veel van je vrijheid en vrije tijd kwijt. Ik heb zelf gekozen om nog even van m'n vrijheid te genieten als student. Werken kan altijd nog wel.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 09:07:35 #16
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_79735972
Misschien dat ik op de zelfstudie een HBO accountancy opleiding ga doen. Ik heb nu een exacte studie-achtergrond (WO) maar voor de arbeidsmarkt zie ik meer heil in accountancy/bedrijfsadministratie.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_79756934
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:07 schreef Outlined het volgende:
Misschien dat ik op de zelfstudie een HBO accountancy opleiding ga doen. Ik heb nu een exacte studie-achtergrond (WO) maar voor de arbeidsmarkt zie ik meer heil in accountancy/bedrijfsadministratie.
Waar wil je dat gaan doen dan?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:59:54 #18
290690 Sjanzie
Bezig met carriereswitch
pi_79769729
Iemand nog naar Nyenrode geweest vanavond? Ik was wat later dus heb ff een rondje campus gelopen.. ziet er wel gelikt uit maarja eerst een werkgever vinden die gaat betalen
pi_79791942
Sjanzie, nog een speciale reden of van anderen gehoord waarom Nyenrode in plaats van bijvoorbeeld VU, UvA, RuG etc.?
  donderdag 1 april 2010 @ 12:36:06 #20
290690 Sjanzie
Bezig met carriereswitch
pi_79825960
Nee eigenlijk niet, maar naar de VU ben ik ook geweest (was ook erg leuk!) en Nyenrode nog niet.

UvA valt voor mij af omdat ik al op de HvA (onderwijssysteem is niet echt top ) heb gezeten en de toelatingseisen voor de UvA zijn anders dan bij de VU en Nyenrode.

Inmiddels heb ik mijn eerste twee sollicitaties de deur uit om bij een accountantskantoor te gaan werken en 1 dag per week te gaan studeren. Eerst premaster, dan master en dan postmaster dus we moeten nog even!

Wat zijn jouw plannen??
  donderdag 1 april 2010 @ 12:46:34 #21
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_79826371
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:36 schreef Sjanzie het volgende:
Nee eigenlijk niet, maar naar de VU ben ik ook geweest (was ook erg leuk!) en Nyenrode nog niet.

UvA valt voor mij af omdat ik al op de HvA (onderwijssysteem is niet echt top ) heb gezeten en de toelatingseisen voor de UvA zijn anders dan bij de VU en Nyenrode.

Inmiddels heb ik mijn eerste twee sollicitaties de deur uit om bij een accountantskantoor te gaan werken en 1 dag per week te gaan studeren. Eerst premaster, dan master en dan postmaster dus we moeten nog even!

Wat zijn jouw plannen??
Hoe oud ben je?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_79827700
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:36 schreef Sjanzie het volgende:
Nee eigenlijk niet, maar naar de VU ben ik ook geweest (was ook erg leuk!) en Nyenrode nog niet.

UvA valt voor mij af omdat ik al op de HvA (onderwijssysteem is niet echt top ) heb gezeten en de toelatingseisen voor de UvA zijn anders dan bij de VU en Nyenrode.

Inmiddels heb ik mijn eerste twee sollicitaties de deur uit om bij een accountantskantoor te gaan werken en 1 dag per week te gaan studeren. Eerst premaster, dan master en dan postmaster dus we moeten nog even!

Wat zijn jouw plannen??
Ongeveer dezelfde plannen, in september beginnen met de deeltijd opleiding met werk ernaast, andere WO master al achter de rug. Ook eerst pre Master, Master, en vervolgens post Master. Ben me op dit moment aan het oriënteren hoe mijn individuele studietraject er uit zal komen te zien bij de verschillende opleidingsinstituten mocht ik kiezen voor desbetreffende instituut.

PS: Succes met de sollicitaties!
pi_79900482
Een vraagje, wat vinden jullie het belangrijkste als iemand wilt gaan beginnen aan de opleiding Accountancy? In wat moet diegene goed zijn, of wat moet diegene leuk vinden?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  zondag 4 april 2010 @ 15:56:45 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79935712
Weten jullie welke HRA als uitgangspunt wordt genomen bij de OAT in juni? Begreep dat de HRA van 2010 aardig anders is ten opzichte van de tussentijdse editie 2009. voel er alleen heel weinig voor om ¤ 180 te betalen voor een nieuwe editie
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 april 2010 @ 20:00:56 #25
167595 mirved
Infobesitas
pi_79943117
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:52 schreef Jetfly het volgende:
Een vraagje, wat vinden jullie het belangrijkste als iemand wilt gaan beginnen aan de opleiding Accountancy? In wat moet diegene goed zijn, of wat moet diegene leuk vinden?
Ligt er sowieso aan welke kant je kiezen gaat. RA of AA
RA = grote bedrijven controleren.
AA = boeken/samenstellen/adviseren.

Je moet sowieso het niet vervelend vinden om via een vast werkpatroon te werken. Om in het voorjaar over uren te maken. Geen last van stress hebben m.b.t. deadlines. Als je ook nog eens commercieel een goed praatje kan houden kom je ver. Accountancy heeft een stoffig imago maar het wordt steeds meer een zeer commercieel beroep. Vooral als je hoger op wilt komen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zondag 4 april 2010 @ 20:02:10 #26
167595 mirved
Infobesitas
pi_79943157
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:56 schreef Maraca het volgende:
Weten jullie welke HRA als uitgangspunt wordt genomen bij de OAT in juni? Begreep dat de HRA van 2010 aardig anders is ten opzichte van de tussentijdse editie 2009. voel er alleen heel weinig voor om ¤ 180 te betalen voor een nieuwe editie
Ik neem toch gewoon aan dat we dezelfde kunnen gebruiken. Zou belachelijk zijn als er weer een nieuwe gekocht zou moeten worden. Heb je overigens nog de casus + uitwerkingen van de OAT jan 2010 gevonden/gekregen?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_79976766
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:00 schreef mirved het volgende:

[..]

Ligt er sowieso aan welke kant je kiezen gaat. RA of AA
RA = grote bedrijven controleren.
AA = boeken/samenstellen/adviseren.

Je moet sowieso het niet vervelend vinden om via een vast werkpatroon te werken. Om in het voorjaar over uren te maken. Geen last van stress hebben m.b.t. deadlines. Als je ook nog eens commercieel een goed praatje kan houden kom je ver. Accountancy heeft een stoffig imago maar het wordt steeds meer een zeer commercieel beroep. Vooral als je hoger op wilt komen.
Ik vind het niet vervelend om via een vast rooster te werken. Maar waar moet je dan goed in zijn o.i.d.? Veel huiswerk?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  maandag 5 april 2010 @ 19:43:46 #28
167595 mirved
Infobesitas
pi_79976877
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:40 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Ik vind het niet vervelend om via een vast rooster te werken. Maar waar moet je dan goed in zijn o.i.d.? Veel huiswerk?
Maraca zal zeggen van wel. Ik heb havo gedaan en heb daar nooit iets hoeven doen en zo ben ik ook verder gegaan op het HBO. Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Maar als je iemand bent die al zijn opdrachten doet/moet maken dan kan het best veel zijn idd.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_79978055
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:43 schreef mirved het volgende:

[..]

Maraca zal zeggen van wel. Ik heb havo gedaan en heb daar nooit iets hoeven doen en zo ben ik ook verder gegaan op het HBO. Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Maar als je iemand bent die al zijn opdrachten doet/moet maken dan kan het best veel zijn idd.
Nou dan mag Maraca wel even wat uitleggen !
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  maandag 5 april 2010 @ 22:04:38 #30
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79983358
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:02 schreef mirved het volgende:

[..]

Ik neem toch gewoon aan dat we dezelfde kunnen gebruiken. Zou belachelijk zijn als er weer een nieuwe gekocht zou moeten worden. Heb je overigens nog de casus + uitwerkingen van de OAT jan 2010 gevonden/gekregen?
Nee Zal mijn docent morgen eens mailen. Die zou ze online zetten, maar heeft hij nog niet gedaan. (zal hem gelijk vragen naar de HRA en Externe verslaggeving boeken.)
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:43 schreef mirved het volgende:

[..]

Maraca zal zeggen van wel. Ik heb havo gedaan en heb daar nooit iets hoeven doen en zo ben ik ook verder gegaan op het HBO. Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Maar als je iemand bent die al zijn opdrachten doet/moet maken dan kan het best veel zijn idd.
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:13 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Nou dan mag Maraca wel even wat uitleggen !
Haha, nou eens even kijken dan. Denk zelf dat het grote verschil tussen mij en Mirved onze achtergrond is. Kom zelf van het vmbo, daarna MBO administrateur gedaan en toen in de 2e van het HBO ingestroomd. Zat er toevallig zelf nog aan te denken en het is niet zo dat de stof moeilijk is, het is gewoon ontzettend veel! Met name in het begin omdat je de stof eigen moet maken. Dan ben je rustig 6 uur bezig met een opgave die je een paar weken later in 3 uur maakt

Bij mijn colleges roepen ze al snel dat het al behandeld is, terwijl het gewoon nieuw voor mij is. Daarom ben ik veel drukker bezig met huiswerk omdat ik het niet eerder gehad heb in tegenstelling tot mijn studiegenoten.

Dus erm tja. Het ligt behoorlijk aan je voorkennis en hoe snel je stof opneemt en of je het nominaal doet of verkort

en mag ik dhr. Mirved eraan herinneren dat ik een hogere OAT-score had?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_79985152
Echt spijt dat ik niet naar die Accountant dag ben geweest op de Uithof!!!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_80005953
Ik google me naar dit forum, dus dacht ik, kom, laat ik eens even melden dat ik morgen mijn tweede gesprek heb voor Deloitte

Spannend, maar ergens heb ik er wel zin in

Wish me luck!


Op donderdag 6 mei 2010 11:58 schreef picodealion het volgende:
Overigens heb je een zeer homofiele nickname.
  dinsdag 6 april 2010 @ 15:25:05 #33
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80006309
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:39 schreef Jetfly het volgende:
Echt spijt dat ik niet naar die Accountant dag ben geweest op de Uithof!!!
Die dag over AA worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Outlined op 06-04-2010 15:37:43 ]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:38:23 #34
167595 mirved
Infobesitas
pi_80011372
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:04 schreef Maraca het volgende:

en mag ik dhr. Mirved eraan herinneren dat ik een hogere OAT-score had?
Het was niet negatief bedoelt hoor. Petje af dat je zoveel tijd erin kunt steken ik wou dat ik die discipline had. Ik ben ook niet te trots om toe te geven dat ik meer had moeten doen voor de OAT. Het kwam ook hard aan voor mij om eens niet iets zomaar even te halen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:46:03 #35
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80011680
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:16 schreef GewoonLieveLangeKoen het volgende:
Ik google me naar dit forum, dus dacht ik, kom, laat ik eens even melden dat ik morgen mijn tweede gesprek heb voor Deloitte

Spannend, maar ergens heb ik er wel zin in

Wish me luck!



Succes

Ga morgen ook weer de recruiter van een kantoor stalken Hopelijk heeft ze een vacature
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:38 schreef mirved het volgende:

[..]

Het was niet negatief bedoelt hoor. Petje af dat je zoveel tijd erin kunt steken ik wou dat ik die discipline had. Ik ben ook niet te trots om toe te geven dat ik meer had moeten doen voor de OAT. Het kwam ook hard aan voor mij om eens niet iets zomaar even te halen.
Zat je te plagen Soms zou ik willen dat ik juist niet zoveel tijd aan mijn studie zou besteden. Hou geen vrije tijd meer over. En zeker met dit weer is dat niet zo prettig Maar de volgende keer gaan we de OAT halen toch?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_80016799
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:25 schreef Outlined het volgende:

[..]

Die dag over AA worden?
Ja, waarom dan? Was het niet echt zo leerzaam of????

Vandaag toets gehad over solvabiliteit blabla. Wat is nou echt belangrijk jongens om de opleiding Accountancy te volgen? Het vak M&O goed kennen of? Balansen goed kunnen maken? Echt door de war.
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_80017602
is de rug trouwens de enige universiteit in nederland waar je als HBO AC met OAT direct toegang hebt tot de master?
you and I ain't done Zeke!
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:55:29 #38
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80021899
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:03 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Ja, waarom dan? Was het niet echt zo leerzaam of????

Vandaag toets gehad over solvabiliteit blabla. Wat is nou echt belangrijk jongens om de opleiding Accountancy te volgen? Het vak M&O goed kennen of? Balansen goed kunnen maken? Echt door de war.
Hier kan je maar één antwoord op krijgen: hangt er vanaf
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_80024213
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:03 schreef Jetfly het volgende:
Vandaag toets gehad over solvabiliteit blabla. Wat is nou echt belangrijk jongens om de opleiding Accountancy te volgen? Het vak M&O goed kennen of? Balansen goed kunnen maken? Echt door de war.
Met logisch redeneren en inzicht kom je een heel eind. Uiteraard met de achterliggende theorie, maar die krijg je tijdens de opleiding wel. Boekhouden kan iedere clown. Bij complexe situaties moet je overzicht kunnen houden en dan kom je met logisch nadenken een heel eind. Dat is althans mijn ervaring
you and I ain't done Zeke!
pi_80095219
Bij de VU heb je alles op één locatie, inclusief pc-zalen en universiteitsbibliotheek, plus de ligging ten opzichte van de Zuidas van Amsterdam en de verscheidene accountantskantoren in de omgeving. Bij Nyenrode heb je te maken met decentrale werkcollege locaties en centrale hoorcollege en examen locaties.

Nu is mijn vraag hoe Nyenrode studenten het reizen tussen een decentrale werkcollege en een centrale hoorcollege ervaren? Heb je dan bijvoorbeeld het ene dagdeel in Amsterdam werkcollege en moet je daarna naar Breukelen voor een hoorcollege of andersom? Of worden verschillende typen colleges op verschillende dagen gehouden?

En wil je een keertje in een groepje na een werkcollege gezamenlijk bij elkaar komen en aan een opdracht werken heb je dan ter plekke pc- en internetfaciliteiten tot je beschikking? Of doe je dat liever op een andere locatie en/of met andere faciliteiten? En de universiteitsbibliotheek is tevens ook in Breukelen.

Ik ben van plan om een keertje de Aristo-zalen in Amsterdam Sloterdijk te bezoeken, i.e. een decentrale werkcollegelocatie van Nyenrode.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:14:34 #41
167595 mirved
Infobesitas
pi_80096787
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:38 schreef Matamalam het volgende:
Bij de VU heb je alles op één locatie, inclusief pc-zalen en universiteitsbibliotheek, plus de ligging ten opzichte van de Zuidas van Amsterdam en de verscheidene accountantskantoren in de omgeving. Bij Nyenrode heb je te maken met decentrale werkcollege locaties en centrale hoorcollege en examen locaties.

Nu is mijn vraag hoe Nyenrode studenten het reizen tussen een decentrale werkcollege en een centrale hoorcollege ervaren? Heb je dan bijvoorbeeld het ene dagdeel in Amsterdam werkcollege en moet je daarna naar Breukelen voor een hoorcollege of andersom? Of worden verschillende typen colleges op verschillende dagen gehouden?

En wil je een keertje in een groepje na een werkcollege gezamenlijk bij elkaar komen en aan een opdracht werken heb je dan ter plekke pc- en internetfaciliteiten tot je beschikking? Of doe je dat liever op een andere locatie en/of met andere faciliteiten? En de universiteitsbibliotheek is tevens ook in Breukelen.

Ik ben van plan om een keertje de Aristo-zalen in Amsterdam Sloterdijk te bezoeken, i.e. een decentrale werkcollegelocatie van Nyenrode.
Wat ik bij collega's zag was dat ze gewoon op vrijdags les hadden in eindhoven een hele dag en dat ze af en toe naar breukelen moesten voor toetsen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_80113271
Ah dus waarschijnlijk hadden ze gewoon hoorcollege en werkcollege in Eindhoven?

Het volgende zegt Nyenrode zelf erover:
quote:
Locaties
Het overige deel zijn hoorcolleges die worden gegeven op Nyenrode Business Universiteit. Ook de tentamens zijn op Nyenrode. Deze beginnen meestal rond 13.00 uur om zo met het verkeer rekening te houden.

Werkcolleges
Het grootste deel van de colleges zijn werkcolleges die je volgt in jouw favoriete stad. De universitaire docenten komen uit het hele land naar deze collegelocaties. Bij inschrijving spreek je een voorkeur uit voor twee collegeplaatsen. De uiteindelijke indeling is echter wel afhankelijk van het aantal aanmeldingen voor een bepaalde collegeplaats. Voor de inschrijvingen geldt: wie het eerst komt, het eerst maalt!

Hoorcolleges
Het overige deel zijn hoorcolleges die worden gegeven op Nyenrode Business Universiteit. Ook de tentamens zijn op Nyenrode. Deze beginnen meestal rond 13.00 uur om zo met het verkeer rekening te houden.

http://www.nyenrode.nl/Ed(...)es/Hoorcolleges.aspx
Op de VU kreeg ik te horen dat je normaal gesproken eerst hoorcollege hebt en daarna werkcollege, beide samen op een vrijdag en op één dezelfde locatie.

[ Bericht 45% gewijzigd door Matamalam op 09-04-2010 09:40:00 ]
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:19:54 #43
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80114703
Kan je je als accountant in de loop van de tijd nou specialiseren in een sector? Dat je bijvoorbeeld alleen maar betaald voetbalclubs doet?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:21:55 #44
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80114770
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:19 schreef Outlined het volgende:
Kan je je als accountant in de loop van de tijd nou specialiseren in een sector? Dat je bijvoorbeeld alleen maar betaald voetbalclubs doet?
Hangt van je kantoor af
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:36:04 #45
167595 mirved
Infobesitas
pi_80123720
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:19 schreef Outlined het volgende:
Kan je je als accountant in de loop van de tijd nou specialiseren in een sector? Dat je bijvoorbeeld alleen maar betaald voetbalclubs doet?
Ligt idd erg aan het kantoor. Zo zijn er bijvoorbeeld kantoren die zich op de agrarische sector richten/medische sector/supermarkten.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:45:44 #46
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80124050
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:36 schreef mirved het volgende:

[..]

Ligt idd erg aan het kantoor. Zo zijn er bijvoorbeeld kantoren die zich op de agrarische sector richten/medische sector/supermarkten.
Ook en het kan per kantoor verschillen of je je kan specialiseren in een specifieke branche. Bij het ene kantoor is het wisselend en een ander kantoor kan van je verwachten dat je een branche kiest.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_80144611
Heel veel tests gemaakt afgelopen jaren op het internet. Altijd kwam er 1: Analyst (Technische Bedrijfskunde) en 2: Accountant. Maar ik twijfel nog steeds tussen deze twee. Allebei de opleidingen spreken mij heel erg aan, alleen ik weet niet echt wat ik wil. Wat vinden jullie?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  zaterdag 10 april 2010 @ 01:24:08 #48
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80149308
geef eens een link naar wat tests?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_80149810
Ik had ze op qompas gemaakt over beroepskeuzetest o.i.d. Altijd kwam er Analyst en Accountancy uit! Altijd!

EDIT: Misschien een idee om elk beginpost van een nieuwe Accountancy topic te vermelden wie waar studeert?

Cheers

[ Bericht 52% gewijzigd door Jetfly op 10-04-2010 12:54:55 ]
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_80194969
Ik zit nu in het eerste jaar van HBO Accountancy maar vraag me af hoe zwaar de opleiding nog wordt voor een alleenstaande ouder. Met name de stage in het derde jaar. Is het verstandiger om de BE richting te volgen? Hoeveel tijd gaat er in je AC stage zitten tov een BE stage per dag/week, is eigenlijk mijn vraag.

Ben vooral benieuwd naar Maraca's mening omdat we op dezelfde school zitten
  zondag 11 april 2010 @ 19:04:43 #51
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80195797
Ik heb een stalker

De stages van BE en AC verschillen eigenlijk niet zoveel. Enige verschil is dat BE 5 dagen in de week stage loopt en AC 4 dagen in de week en op vrijdag naar school gaat. Op de vrijdag heb je dan colleges levensverzekeringswiskunde, controleleer en successierecht. Aan het eind van de stage heb je dus dan ook nog tentamens!

Let wel op dat je in het 4e jaar als AC-student ook nog een OAT tentamen hebt. Dat heeft BE dan weer niet.. Daar zal je ook aardig wat tijd aan kwijt zijn..

Aangezien je een ouder bent zou ik zeggen: kies voor BE
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_80196124
Haha, volg deze topics al langer en had het ergens gelezen. Je antwoordt wat ik eigenlijk al had gedacht. Was me ook aangeraden door directeur van de academie en SLB-er maar ik wil al zolang dolgraag de AC richting op dat het een beetje als een mislukking voelt om nu over te stappen naar BE, haha
Bedankt voor je reactie iig
  zondag 11 april 2010 @ 19:22:15 #53
167595 mirved
Infobesitas
pi_80196491
Ik zou ook voor BE kiezen in jouw geval.

Bij mij was de eerste stage fulltime en 2de stage 3 dagen in de week trouwens
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zondag 11 april 2010 @ 19:41:25 #54
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80197251
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:13 schreef AvecLeCoeur het volgende:
Haha, volg deze topics al langer en had het ergens gelezen. Je antwoordt wat ik eigenlijk al had gedacht. Was me ook aangeraden door directeur van de academie en SLB-er maar ik wil al zolang dolgraag de AC richting op dat het een beetje als een mislukking voelt om nu over te stappen naar BE, haha
Bedankt voor je reactie iig
Je zou eventueel via BE nog wel de accountancy in kunnen gaan. Een paar van mijn medestudenten zijn naar BE gegaan om de OAT te ontwijken en proberen het dan via een Accountancy-minor. Maar dan moet je denken aan samenstel en niet aan de controlepraktijk. Maar de directeur van de academie weet wel waar hij het over heeft. En bij SLB'ers ben ik altijd wat voorzichtiger want de BE-docenten proberen je altijd over te halen om haar hun kant te gaan Maar in dit geval heeft hij gelijk
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:22 schreef mirved het volgende:
Ik zou ook voor BE kiezen in jouw geval.

Bij mij was de eerste stage fulltime en 2de stage 3 dagen in de week trouwens
Onze school heeft alleen een stage in het derde jaar en 4e jaar is afstuderen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_80204068
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:04 schreef Maraca het volgende:
Ik heb een stalker

De stages van BE en AC verschillen eigenlijk niet zoveel. Enige verschil is dat BE 5 dagen in de week stage loopt en AC 4 dagen in de week en op vrijdag naar school gaat. Op de vrijdag heb je dan colleges levensverzekeringswiskunde, controleleer en successierecht. Aan het eind van de stage heb je dus dan ook nog tentamens!

Let wel op dat je in het 4e jaar als AC-student ook nog een OAT tentamen hebt. Dat heeft BE dan weer niet.. Daar zal je ook aardig wat tijd aan kwijt zijn..

Aangezien je een ouder bent zou ik zeggen: kies voor BE
Bij ons in Breda was de stage gewoon een half jaar, 5 dagen per week
  maandag 12 april 2010 @ 00:19:38 #56
167595 mirved
Infobesitas
pi_80212068
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef Maraca het volgende:


[..]

Onze school heeft alleen een stage in het derde jaar en 4e jaar is afstuderen
Dat is op zich wel jammer. Het is wel fijn om in 2 verschillende organisaties stage te lopen. Klein of groot kantoor de RA kant of de AA kant etc. Ik heb eerst RA stage gelopen en kwam er toen achter dat me dat niet beviel. 4de jaars stage bij een AA kantoor beviel me een stuk beter.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  maandag 12 april 2010 @ 08:26:53 #57
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80214733
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:19 schreef mirved het volgende:

[..]

Dat is op zich wel jammer. Het is wel fijn om in 2 verschillende organisaties stage te lopen. Klein of groot kantoor de RA kant of de AA kant etc. Ik heb eerst RA stage gelopen en kwam er toen achter dat me dat niet beviel. 4de jaars stage bij een AA kantoor beviel me een stuk beter.
Je zou in de 4e eventueel kunnen kiezen voor een afstudeeropdracht via een accountantskantoor. Dan maak je ook kennis met andere kantoren. Heb zelf in de derde heel bewust gekozen voor een gecombineerde stage. 10 weken samenstel en 10 weken controle dus zag ik toch nog wat van beide kanten maar studeer niet af via een accountantskantoor
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_80228190
Weet iemand wat het derde gesprek van Deloitte inhoudt?
Ik zit namelijk met spanning te wachten op een belletje dat ik wel of niet mag komen, maar stel nou dat ik wel mag komen, wil ik dit wel even weten
Op donderdag 6 mei 2010 11:58 schreef picodealion het volgende:
Overigens heb je een zeer homofiele nickname.
  maandag 12 april 2010 @ 19:56:52 #59
167595 mirved
Infobesitas
pi_80238356
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:25 schreef GewoonLieveLangeKoen het volgende:
Weet iemand wat het derde gesprek van Deloitte inhoudt?
Ik zit namelijk met spanning te wachten op een belletje dat ik wel of niet mag komen, maar stel nou dat ik wel mag komen, wil ik dit wel even weten
3de gesprek dan ben je vrijwel zeker aangenomen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_80239730
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:26 schreef Matamalam het volgende:
Ah dus waarschijnlijk hadden ze gewoon hoorcollege en werkcollege in Eindhoven?

Het volgende zegt Nyenrode zelf erover:
[..]

Op de VU kreeg ik te horen dat je normaal gesproken eerst hoorcollege hebt en daarna werkcollege, beide samen op een vrijdag en op één dezelfde locatie.
Het is echt gescheiden, dus soms heb je hoorcollege en dan zit je ook de hele dag in Breukelen. Andere dag heb je 'werkcollege' en dat heb je gewoon decentraal.
pi_80245519
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:25 schreef Hap_Slik het volgende:

[..]

Het is echt gescheiden, dus soms heb je hoorcollege en dan zit je ook de hele dag in Breukelen. Andere dag heb je 'werkcollege' en dat heb je gewoon decentraal.
Ah zo.. is het dan ook zo dat je veel minder hoorcollege en werkcollege heb dan via bijvoorbeeld een VU of een UvA, want dan heb je op één dag beide? Of heb je dan via Nyenrode op één en dezelfde dag alle hoorcolleges/werkcolleges waar je die bij de VU of UvA verspreid krijgt over meerdere vrijdagen? Je krijgt een hele andere structuur dan qua studie en het tot je nemen van de stof..
pi_80267151
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:56 schreef mirved het volgende:

[..]

3de gesprek dan ben je vrijwel zeker aangenomen.
Ik heb niet eens een derde gesprek
Ben net gebeld dat ik ben aangenomen
Op donderdag 6 mei 2010 11:58 schreef picodealion het volgende:
Overigens heb je een zeer homofiele nickname.
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:53:57 #63
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80267222
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:52 schreef GewoonLieveLangeKoen het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een derde gesprek
Ben net gebeld dat ik ben aangenomen
Gefeliciteerd!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 13 april 2010 @ 16:55:23 #64
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80270233
Waarom is het voor GewoonLieveLangeKoen (gefeliciteerd by the way) wel mogelijk om bij Deloitte te beginnen en voor mij (afgestudeerd in een beta studie) NIET?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:10:52 #65
167595 mirved
Infobesitas
pi_80270990
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:55 schreef Outlined het volgende:
Waarom is het voor GewoonLieveLangeKoen (gefeliciteerd by the way) wel mogelijk om bij Deloitte te beginnen en voor mij (afgestudeerd in een beta studie) NIET?
Hebben ze je dat niet verteld dan wanneer je werd afgewezen?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:15:09 #66
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80271146
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:10 schreef mirved het volgende:

[..]

Hebben ze je dat niet verteld dan wanneer je werd afgewezen?
Ik had er niet specifiek naar gevraagd maar zal ze binnenkort eens opbellen. Ik wil gewoon in de accountancy aan de slag ongeacht het instapniveau.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_80273497
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:32 schreef Matamalam het volgende:

[..]

Ah zo.. is het dan ook zo dat je veel minder hoorcollege en werkcollege heb dan via bijvoorbeeld een VU of een UvA, want dan heb je op één dag beide? Of heb je dan via Nyenrode op één en dezelfde dag alle hoorcolleges/werkcolleges waar je die bij de VU of UvA verspreid krijgt over meerdere vrijdagen? Je krijgt een hele andere structuur dan qua studie en het tot je nemen van de stof..
De structuur van de opleidingen verschilt ook wel. De vakken zijn niet direct vergelijkbaar met elkaar en daarom is het dus ook lastig om een vergelijking te maken. Bij Nyenrode bestaan de werkcolleges vaak uit het geven van presentaties (meestal 1 tweetal per week). Daarnaast wordt de stof van de week wat toegelicht, dus bij Externe Verslaggeving wordt er bijvoorbeeld wat meer over financiële instrumenten verteld, maar dit gaat vaak niet zo heel diep. Ook worden er tijdens de werkcolleges al mondelingen geoefend met de docent, zodat je een beetje weet wat je kunt verwachten(tijdens de masterfase). Zowel tijdens je master als Postdoc moet je veel opdrachten inleveren en is op Nyenrode bij elk vak aanwezigheidsverplichting, terwijl dit bij de VU/UVA niet zo streng is.

De hoorcolleges worden vaak wat praktijkvoorbeelden beschreven, maar heb je in mijn ervaring niet zoveel aan, gezien de werkcolleges al zeer praktisch zijn ingericht en erg op tentamen is gespitst. Ga er vanuit dat er bij de meeste vakken 2 tot 3 centrale (hoor)colleges zijn en voor de rest decentrale (werk)colleges.
pi_80273513
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:55 schreef Outlined het volgende:
Waarom is het voor GewoonLieveLangeKoen (gefeliciteerd by the way) wel mogelijk om bij Deloitte te beginnen en voor mij (afgestudeerd in een beta studie) NIET?
Blijkbaar zat je in de verkeerde versnelling
pi_80282558
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:22 schreef Hap_Slik het volgende:

[..]

De structuur van de opleidingen verschilt ook wel. De vakken zijn niet direct vergelijkbaar met elkaar en daarom is het dus ook lastig om een vergelijking te maken. Bij Nyenrode bestaan de werkcolleges vaak uit het geven van presentaties (meestal 1 tweetal per week). Daarnaast wordt de stof van de week wat toegelicht, dus bij Externe Verslaggeving wordt er bijvoorbeeld wat meer over financiële instrumenten verteld, maar dit gaat vaak niet zo heel diep. Ook worden er tijdens de werkcolleges al mondelingen geoefend met de docent, zodat je een beetje weet wat je kunt verwachten(tijdens de masterfase). Zowel tijdens je master als Postdoc moet je veel opdrachten inleveren en is op Nyenrode bij elk vak aanwezigheidsverplichting, terwijl dit bij de VU/UVA niet zo streng is.

De hoorcolleges worden vaak wat praktijkvoorbeelden beschreven, maar heb je in mijn ervaring niet zoveel aan, gezien de werkcolleges al zeer praktisch zijn ingericht en erg op tentamen is gespitst. Ga er vanuit dat er bij de meeste vakken 2 tot 3 centrale (hoor)colleges zijn en voor de rest decentrale (werk)colleges.
Ah zo.. nu rest er de vraag welke studiestructuur wil ik haha.. in de tussen tijd oriënteer ik me even verder wat betreft de verschillende studietrajecten.
pi_80293871
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:55 schreef Outlined het volgende:
Waarom is het voor GewoonLieveLangeKoen (gefeliciteerd by the way) wel mogelijk om bij Deloitte te beginnen en voor mij (afgestudeerd in een beta studie) NIET?
Ik heb zelf ook een sollicitatie bij Deloitte gehad en het viel me wel op dat ze veel meer naar persoonlijkheid en karakter kijken en veel minder naar intelligentie en wat iemand kan. De capaciteitstesten wegen ook best zwaar daar volgens mij. Ik kreeg echt het idee dat ze zoeken naar een paar specifieke karaktereigenschappen bij sollicitanten, en dat je achtergrond er weinig toe doet. Het valt me dan ook wel op hoe weinig mensen van mijn opleiding kiezen voor Deloitte, en als ze er al voor kiezen, hoe weinig mensen er aangenomen worden (misschien ook om het kostenaspect dat ze op dit moment minder vragen naar universiteitsstudenten?). Maar ik denk trouwens ook niet dat ze de meest serieuze studenten aantrekken met hun rare wervingsprogramma van GÁÁÁÁN enzo.
  woensdag 14 april 2010 @ 09:36:00 #71
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80294468
KPMG is van GAAAAN.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_80296499
Sorry, foutje
  woensdag 14 april 2010 @ 12:48:49 #73
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80300844
Ik wil misschien per september een pre-master A&C doen. Gecombineerd hiermee wil ik graag bij een kantoor gaan werken. Staan kantoren daar voor open? Wat kan ik dan per maand verdienen? Heb namelijk wel geld nodig, krijg geen stufi meer.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  woensdag 14 april 2010 @ 14:29:24 #74
167595 mirved
Infobesitas
pi_80304560
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:09 schreef CG het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een sollicitatie bij Deloitte gehad en het viel me wel op dat ze veel meer naar persoonlijkheid en karakter kijken en veel minder naar intelligentie en wat iemand kan. De capaciteitstesten wegen ook best zwaar daar volgens mij. Ik kreeg echt het idee dat ze zoeken naar een paar specifieke karaktereigenschappen bij sollicitanten, en dat je achtergrond er weinig toe doet. Het valt me dan ook wel op hoe weinig mensen van mijn opleiding kiezen voor Deloitte, en als ze er al voor kiezen, hoe weinig mensen er aangenomen worden (misschien ook om het kostenaspect dat ze op dit moment minder vragen naar universiteitsstudenten?). Maar ik denk trouwens ook niet dat ze de meest serieuze studenten aantrekken met hun rare wervingsprogramma van GÁÁÁÁN enzo.
Ik heb 1 keer stage gelopen bij deloitte en een halfjaar gewerkt. Beide keren ben ik na 1 gesprek aangenomen zonder een test te maken. Ze letten bij deloitte idd erg sterk op persoonlijkheid want dat is op laag niveau misschien minder belangrijk maar als men richting manager aan gaat zeer belangrijk. Klant contact, klanten binnenhalen en leiding geven is zeer belangrijk binnen de accountancy. Als je iemand hebt die super slim is maar de klanten geen goed gevoel geeft dan is dat alleen maar schadelijk voor de band met die klant. Commercieel zijn wordt steeds belangrijker.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_80311182
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:55 schreef Outlined het volgende:
Waarom is het voor GewoonLieveLangeKoen (gefeliciteerd by the way) wel mogelijk om bij Deloitte te beginnen en voor mij (afgestudeerd in een beta studie) NIET?
dank voor de felicitatie!!
Maar misschien lag het aan de vestiging waar je solliciteerde? Misschien was ik de enigste voor Middelburg xD
Op donderdag 6 mei 2010 11:58 schreef picodealion het volgende:
Overigens heb je een zeer homofiele nickname.
pi_80328684
Worden voorzieningen aan de kort vreemd vermogen of lang vreemd vermogen gebonden?
  maandag 19 april 2010 @ 15:18:18 #77
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80483259
  • Er wordt de hele tijd gezegd dat als je van rekenen en getallen houdt een baan als accountant je op het lijf geschreven is. In hoeverre klopt dit beeld nou?

  • Zit je nou als accountant de hele dag achter een computerscherm?
  • Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
      maandag 19 april 2010 @ 15:21:01 #78
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_80483348
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 15:18 schreef Outlined het volgende:
  • Er wordt de hele tijd gezegd dat als je van rekenen en getallen houdt een baan als accountant je op het lijf geschreven is. In hoeverre klopt dit beeld nou?

  • Zit je nou als accountant de hele dag achter een computerscherm?
  • Getallen wel. Rekenen valt mee.

    Als beginnend accountant zit je zeker 8uur per dag achter je laptop/pc. Hoe hoger je komt hoe minder. Dan zal je veel klantcontact hebben.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      maandag 19 april 2010 @ 15:38:37 #79
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80484011
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 15:21 schreef mirved het volgende:

    [..]

    Getallen wel. Rekenen valt mee.
    OK, echter zo wordt het altijd wel gepresenteerd (in bijv. interviews met accountants die je in studentenblaadjes leest)
    quote:
    Als beginnend accountant zit je zeker 8uur per dag achter je laptop/pc.
    Hoe moet ik me dat voorstellen, door MS Office documenten wroeten of ben je ook met specialistische software bezig?
    Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
      maandag 19 april 2010 @ 15:48:51 #80
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_80484451
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 15:38 schreef Outlined het volgende:

    [..]

    OK, echter zo wordt het altijd wel gepresenteerd (in bijv. interviews met accountants die je in studentenblaadjes leest)
    [..]

    Hoe moet ik me dat voorstellen, door MS Office documenten wroeten of ben je ook met specialistische software bezig?
    Het is onderbelicht maar er is een groot verschil tussen RA en AA werkzaamheden ik zal je even uit typen hoe een gemiddelde werkdag voor beide uitziet.

    RA: gaat met collega's naar kantoor van klant. Daar gaat hij contoles uitvoeren op de boekhouding van de klant. Er wordt een steekproef gehouden op een aantal facturen deze worden nagerekend/gecontroleerd. De afschrijvingen op grote objecten worden nagerekend etc. Dit doe je allemaal vast leggen via standaard excel sheets. Deze worden weer opgeslagen in de werkmap van de klant. Zo werk je met je team een vast lijstje af zodat alle facetten van de boekhouding gecontroleerd zijn en dat de waarnemingen hiervan vast liggen. Kom je een fout tegen of heb je meer informatie nodig dan ga je naar de verantwoordelijke medewerker en ga je deze informatie opvragen. Het ligt eraan hoe groot het bedrijf is hoelang je op die locatie bezig bent.

    AA: Je komt gewoon op je vaste kantoor. Daar zal de manager je de boekhouding geven van de klant. Soms heeft de klant dit al zelf geboekt. Maar het kan ook dat jij zelf dit nog moet inboeken. Nadat alles is ingeboekt ga jij na of alles goed erin staat of dat je dingen nog moet corrigeren. Misschien dat je zelf nog de afschrijvingen moet boeken of andere correcties. Je doet OB/VPB aanslag voorbereiden. Daarna ga je de samenstellingsverklaring opstellen. Hierin staan alle gegevens van de boekhouding. Dit wordt gecontroleerd door een manager/partner. Aan de hand van hun opmerkingen doe je nog wat dingen aanpassen aan het rapport. Daarna wordt dit verzonden of besproken met de klant.

    Een erg vereenvoudigde weergave van beide werkdagen.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      maandag 19 april 2010 @ 16:28:30 #81
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80485874
    thx mirved

    Beide lijkt me leuk, ik wil het erg graag worden. Hoop alleen dat ik niet verblind ben of word door enthousiasme.
    Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
      dinsdag 20 april 2010 @ 10:08:47 #82
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80510918
    is dat accountancy/boekhouden dusdanig belangrijk dat je iemand nodig hebt voor het opstellen (AA) als voor het controleren (RA)?
    Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
    pi_80542718
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 10:08 schreef Outlined het volgende:
    is dat accountancy/boekhouden dusdanig belangrijk dat je iemand nodig hebt voor het opstellen (AA) als voor het controleren (RA)?
    Hangt van de grootte van de onderneming af. Maar vaak heeft een bedrijf eigen 'boekhouders' en controllers in dienst die de jaarrekening opmaken en die dan gecontroleerd worden door een RA.

    Bij kleinere ondernemingen, die niet controleplichtig zijn, zie je dan weer vaak alleen AA.
    pi_80570047
    Ik heb pas geleden gesolliciteerd bij BDO, voor een duaal traject.

    Weet iemand hoeveel je dan gaat verdienen.

    Mijn achtergrond is havo, heb er al 1 jaar hbo accountancy opzitten en werk al 1 jaar.

    Heeft iemand ervaring met het solliciteren bij BDO

    Lizzíe says bubay....
      woensdag 21 april 2010 @ 19:34:00 #85
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_80570439
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 19:24 schreef Lizz3Lizz het volgende:
    Ik heb pas geleden gesolliciteerd bij BDO, voor een duaal traject.

    Weet iemand hoeveel je dan gaat verdienen.

    Mijn achtergrond is havo, heb er al 1 jaar hbo accountancy opzitten en werk al 1 jaar.

    Heeft iemand ervaring met het solliciteren bij BDO


    Ik heb stage gelopen bij bdo. Ik moest toen in de sollicitatieprocedure ook op de laptop een test maken. Dat is een soort van intelligentietest.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_80570736
    @ Mirved

    Was de test moeljk???

    En waar werk je zelf nu?
    Lizzíe says bubay....
      woensdag 21 april 2010 @ 20:28:29 #87
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_80572893
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 19:40 schreef Lizz3Lizz het volgende:
    @ Mirved

    Was de test moeljk???

    En waar werk je zelf nu?
    Ik vond van niet: Cijferreeksen, sommen, welke woord is het tegenovergestelde van dit woord en welke conclusies je kan trekken uit bepaalde stellingen.

    Ik werk bij Deloitte.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_80573903
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 19:24 schreef Lizz3Lizz het volgende:
    Ik heb pas geleden gesolliciteerd bij BDO, voor een duaal traject.

    Weet iemand hoeveel je dan gaat verdienen.

    Mijn achtergrond is havo, heb er al 1 jaar hbo accountancy opzitten en werk al 1 jaar.

    Heeft iemand ervaring met het solliciteren bij BDO


    Krijg je een contract voor 3 dagen per week? Hoef je niet te werken op de andere dagen wanneer je geen school hebt? Als het antwoord op deze vragen 1 ja 2 nee is, ga dan uit van 1000 euro.
      donderdag 22 april 2010 @ 09:01:34 #89
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_80586453
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 20:28 schreef mirved het volgende:

    [..]

    Ik vond van niet: Cijferreeksen, sommen, welke woord is het tegenovergestelde van dit woord en welke conclusies je kan trekken uit bepaalde stellingen.

    Ik werk bij Deloitte.
    Heb zelf ook stage gelopen bij BDO en de test is inderdaad niet zo moeilijk.
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_80596330
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 20:54 schreef Hap_Slik het volgende:

    [..]

    Krijg je een contract voor 3 dagen per week? Hoef je niet te werken op de andere dagen wanneer je geen school hebt? Als het antwoord op deze vragen 1 ja 2 nee is, ga dan uit van 1000 euro.
    Hartstikke bedankt, dat vind ik een heel mooi bedragje!!!! Ga inderdaad de andere 2 dagen niet werken. Maar ik zou niet weten wat voor contract ik zou dan krijgen, of het voor de 3 dagen is of dat het een partime percentage wordt van fulltime.
    Lizzíe says bubay....
    pi_80608120
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 14:14 schreef Lizz3Lizz het volgende:

    [..]

    Hartstikke bedankt, dat vind ik een heel mooi bedragje!!!! Ga inderdaad de andere 2 dagen niet werken. Maar ik zou niet weten wat voor contract ik zou dan krijgen, of het voor de 3 dagen is of dat het een partime percentage wordt van fulltime.
    Ik weet niet hoe het bij BDO geregeld is, maar ik ben net aangenomen bij Deloitte, en daar kreeg ik gewoon een 40 uren contract. Maar ze weten dat ik ook ga studeren op Nyenrode, dus krijg ik de helft van mijn studie-uren uitbetaald. Dus één dag college en 4 dagen werken is dus 36 uur uibetaald

    Ik neem aan dat je gaat werken en leren tenminste?
    Dit staat er op de site van BDO
    quote:
    Studieverlof en examenverlof
    Wanneer je een studie gaat volgen die alleen onder werktijd gevolgd kan worden, krijg je de hiervoor de benodigde uren onder werktijd beschikbaar met een maximum van gemiddeld 8 uur per week. De helft van deze tijd komt voor rekening van BDO, de andere helft is voor jouw rekening. Indien de examens binnen werktijd vallen, wordt voor de duur van het afleggen van examens, inclusief reistijd, buitengewoon verlof toegekend. Daarnaast krijg je verlof ter voorbereiding op een examen op de dagdelen direct voorafgaand aan een examen (indien dit een werkdag is).

    http://www.bdo.nl/Werken/Pages/arbeidsvoorwaarden.aspx
    Op donderdag 6 mei 2010 11:58 schreef picodealion het volgende:
    Overigens heb je een zeer homofiele nickname.
    pi_80672404
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 19:50 schreef GewoonLieveLangeKoen het volgende:

    [..]

    Ik weet niet hoe het bij BDO geregeld is, maar ik ben net aangenomen bij Deloitte, en daar kreeg ik gewoon een 40 uren contract. Maar ze weten dat ik ook ga studeren op Nyenrode, dus krijg ik de helft van mijn studie-uren uitbetaald. Dus één dag college en 4 dagen werken is dus 36 uur uibetaald

    Ik neem aan dat je gaat werken en leren tenminste?
    Dit staat er op de site van BDO
    [..]


    Het hangt er dus vanaf of het duaal of deeltijd is. Gaat het via Nyenrode of via HBO. Dit maakt namelijk nogal veel uit voor het soort contract. Bij Nyenrode gaat het zoals hierboven beschreven, via HBO op de wijze die ik in een eerdere post veronderstelde..
      zaterdag 1 mei 2010 @ 21:27:05 #93
    45457 NightH4wk
    Semper Fi!
    pi_80913792
    KPMG, Deloite en PWC altijd met die irritante advertenties.
      zondag 2 mei 2010 @ 23:23:56 #94
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80953075
  • in hoeverre lijkt het werk van een accountant/ de accountancy studie op dat van een jurist / een rechten studie?

  • is het werk dat een accountant doet niet erg herhalend? of krijg je steeds meer verantwoordelijkheden?
  • Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
      zondag 2 mei 2010 @ 23:30:20 #95
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_80953324
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 23:23 schreef Outlined het volgende:
  • in hoeverre lijkt het werk van een accountant/ de accountancy studie op dat van een jurist / een rechten studie?

  • is het werk dat een accountant doet niet erg herhalend? of krijg je steeds meer verantwoordelijkheden?
  • 1: geen idee dat werk nooit gedaan. Maar lijkt me toch aardig anders.

    2: Hoe hoger je komt hoe meer je klanten gaat adviseren, leiding geven over teams en met klanten bezig bent. Bovendien is iedere klant weer anders dus is er sowieso wel aardig wat afwisseling.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      Moderator / Redactie Sport maandag 3 mei 2010 @ 00:04:42 #96
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_80954574
    tvp

    Derde jaar eco&bedrijfseco aan de VU. Ik ga pas in september 2011 met master accounting &U control beginnen. Al wil ik naar de Accounting kant .
    Wel al opzoek naar een bijbaan in de accounting/financiële verslaggeving .
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      maandag 3 mei 2010 @ 15:06:48 #97
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_80969937
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 00:04 schreef borisz het volgende:
    tvp

    Derde jaar eco&bedrijfseco aan de VU. Ik ga pas in september 2011 met master accounting &U control beginnen. Al wil ik naar de Accounting kant .
    Wel al opzoek naar een bijbaan in de accounting/financiële verslaggeving .
    Zeker bijbaantjes zoeken in die richting Heb zelf naast mijn studie als administratief medewerkster gewerkt en merk gewoon dat het best helpt bij het beschrijven van de administratieve organisatie. Met name omdat je je er een beter beeld bij kan vormen omdat je het in de praktijk hebt gezien. En het staat natuurlijk mooier op je CV

    Heb morgen een tweede gesprek bij een accountantskantoor. Spannend
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81003114
    Aangemeld voor een meeloopdag op Woensdag 2 Juni @ HU.

    Cheerss!!!!!
    Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
    Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
    pi_81005388
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 15:06 schreef Maraca het volgende:

    [..]

    Zeker bijbaantjes zoeken in die richting Heb zelf naast mijn studie als administratief medewerkster gewerkt en merk gewoon dat het best helpt bij het beschrijven van de administratieve organisatie. Met name omdat je je er een beter beeld bij kan vormen omdat je het in de praktijk hebt gezien. En het staat natuurlijk mooier op je CV

    Heb morgen een tweede gesprek bij een accountantskantoor. Spannend
    Gesprek al gehad?
    Zo ja, hoe ging 't? Zo nee, succes nog!
    Op donderdag 6 mei 2010 11:58 schreef picodealion het volgende:
    Overigens heb je een zeer homofiele nickname.
      Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 mei 2010 @ 14:26:23 #100
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_81007551
    Ohja vraagje hoe zit het met thuiswerken en flexibele werktijden? Als accountant ben je over het algemeen of bij de klant of op kantoor natuurlijk. Zijn er mogelijkheden tot thuiswerken cq flexibele werktijden?
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      dinsdag 4 mei 2010 @ 18:14:51 #101
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81016446
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 13:36 schreef GewoonLieveLangeKoen het volgende:

    [..]

    Gesprek al gehad?
    Zo ja, hoe ging 't? Zo nee, succes nog!
    Ben het helaas niet geworden. Ze vonden me niet enthousiast genoeg
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      dinsdag 4 mei 2010 @ 20:05:29 #102
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81021607
    Jammer! Volgende keer beter!
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81058052
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 18:14 schreef Maraca het volgende:

    [..]

    Ben het helaas niet geworden. Ze vonden me niet enthousiast genoeg
    Helaas! Komt goed!
    Op donderdag 6 mei 2010 11:58 schreef picodealion het volgende:
    Overigens heb je een zeer homofiele nickname.
      donderdag 6 mei 2010 @ 09:33:40 #104
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81076526
    Bedankt

    Nog 1 maandje tot de OAT .. Nu gaat het ons gewoon lukken
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      donderdag 6 mei 2010 @ 15:35:05 #105
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81089967
    Ik ben nog steeds opzoek naar de OAT van januari + uitwerkingen.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      maandag 10 mei 2010 @ 08:46:14 #106
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_81241783
    Kan iemand eens wat namen noemen van software die hij tijdens zijn beroep als accountant gebruikt. Heb zin om even wat screenshots te bekijken.

    [ Bericht 18% gewijzigd door Outlined op 10-05-2010 09:52:36 ]
    Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
    pi_81258432
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 08:46 schreef Outlined het volgende:
    Kan iemand eens wat namen noemen van software die hij tijdens zijn beroep als accountant gebruikt. Heb zin om even wat screenshots te bekijken.
    Unit4 is erg groot in accountancysoftware in NL.
    Lotus Notes
    Excel
      maandag 10 mei 2010 @ 17:55:43 #108
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81260725
    Twinfield en CaseWare zijn er ook nog 2
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      maandag 10 mei 2010 @ 18:27:55 #109
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81261824
    Twinfield is in opmars.

    Exact wordt al jaren gebruikt.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      maandag 10 mei 2010 @ 18:30:50 #110
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81261932
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 18:27 schreef mirved het volgende:
    Twinfield is in opmars.

    Exact wordt al jaren gebruikt.
    En terecht. Wat een heerlijk programma
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81437901
    AccountView wordt ook wel veel gebruikt.
    pi_81627418
    Ik ga bij Deloitte solliciteren nadat ik de OAT heb gehaald, in Rotterdam. Medio juni, is dat aan de late kant of is het te doen? Mijn cijferlijst bestaat voornamelijk uit zessen, maar sociale competenties zijn vrij sterk ivm andere studenten denk ik. Kans van slagen?

    Wat zijn jullie verwachtingen van de OAT? Ik denk iets van dienstverlening en hoop nu wel op een controleplan voor LAC.
      woensdag 19 mei 2010 @ 15:31:00 #113
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81628053
    Geen idee of dat te laat is.. ben zelf ook nog aan het solliciteren dus ik hoop dat kantoren in juni nog mensen aannemen. Maar kan je niet alvast beginnen met solliciteren en dan toelichten dat je de OAT nog open hebt staan?

    Ik verwacht juist iets met productie. Alhoewel mijn verwachtingen zijn gebaseerd op gevoel Een controleplan zou mooi zijn! En dan bij voorkeur een garantievoorziening ofzo
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81633409
    Garantievoorziening? Gatver...
    Doe maar volledigheid opbrengsten ofzo voor mij...
      woensdag 19 mei 2010 @ 17:37:07 #115
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81634711
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 15:18 schreef yedemirc het volgende:
    Ik ga bij Deloitte solliciteren nadat ik de OAT heb gehaald, in Rotterdam. Medio juni, is dat aan de late kant of is het te doen? Mijn cijferlijst bestaat voornamelijk uit zessen, maar sociale competenties zijn vrij sterk ivm andere studenten denk ik. Kans van slagen?

    Wat zijn jullie verwachtingen van de OAT? Ik denk iets van dienstverlening en hoop nu wel op een controleplan voor LAC.
    Ze kijken bij deloitte niet naar punten. Je moet wel een intelligentie test doen.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81648676
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 15:18 schreef yedemirc het volgende:
    Ik ga bij Deloitte solliciteren nadat ik de OAT heb gehaald, in Rotterdam. Medio juni, is dat aan de late kant of is het te doen? Mijn cijferlijst bestaat voornamelijk uit zessen, maar sociale competenties zijn vrij sterk ivm andere studenten denk ik. Kans van slagen?

    Wat zijn jullie verwachtingen van de OAT? Ik denk iets van dienstverlening en hoop nu wel op een controleplan voor LAC.
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 15:31 schreef Maraca het volgende:
    Geen idee of dat te laat is.. ben zelf ook nog aan het solliciteren dus ik hoop dat kantoren in juni nog mensen aannemen. Maar kan je niet alvast beginnen met solliciteren en dan toelichten dat je de OAT nog open hebt staan?

    Ik verwacht juist iets met productie. Alhoewel mijn verwachtingen zijn gebaseerd op gevoel Een controleplan zou mooi zijn! En dan bij voorkeur een garantievoorziening ofzo
    Één ding wat ik je met 100% zekerheid kan zeggen is; je kan nooit te vroeg beginnen. Ik zit in een duale klas en het duurde heel lang voordat mensen een baan kregen. Sommige zijn zelfs afgehaakt doordat ze niks kon vinden.

    Je moet ook niet vergeten dat we nu ook nog een crisis hebben, het aanbod is laag.
    Solliciteer liever vandaag dan morgen, stel je haalt je OAT niet, maar het gesprek is goed. Kan je altijd nog zeggen kan ik nog contact onderhouden. Voor als ik later de OAT haal!

    Dus waar wacht je nog op, SOLLICITEER!!!!!
    Lizzíe says bubay....
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:03:11 #117
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81648801
    Als je de OAT niet haalt kan je nog altijd gewoon gaan werken. Wat wil je anders gaan doen dat jaar erna.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:11:20 #118
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81649319
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:01 schreef Lizz3Lizz het volgende:

    [..]


    [..]

    Één ding wat ik je met 100% zekerheid kan zeggen is; je kan nooit te vroeg beginnen. Ik zit in een duale klas en het duurde heel lang voordat mensen een baan kregen. Sommige zijn zelfs afgehaakt doordat ze niks kon vinden.

    Je moet ook niet vergeten dat we nu ook nog een crisis hebben, het aanbod is laag.
    Solliciteer liever vandaag dan morgen, stel je haalt je OAT niet, maar het gesprek is goed. Kan je altijd nog zeggen kan ik nog contact onderhouden. Voor als ik later de OAT haal!

    Dus waar wacht je nog op, SOLLICITEER!!!!!
    Dat het aanbod laag is, is zeker goed te merken. Al helemaal waar ik woon Ze willen minimaal drie jaar werkervaring en als ik buiten mijn regio om ga solliciteren krijg ik te horen dat ze de reisafstand te groot vinden. Ik kan niet verhuizen zonder baan en om werkervaring op te doen moet ik eerst een baan hebben
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81652778
    Reisafstand naar Rotterdam Deloitte is ong 40 km, te doen toch? Morgen ga ik solliciteren, bedankt voor de tip! Omg schaam me echt kapot voor mijn cijferlijst hehehe...
    pi_81653256
    Hoe internationaal is accountancy? (zowel de studie als het beroep)
    pi_81659470
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:05 schreef Abeba het volgende:
    Hoe internationaal is accountancy? (zowel de studie als het beroep)
    Het beroep kan redelijk internationaal zijn, het hangt natuurlijk wel van je business unit en klanten af. Het komt voor dat je voor korte opdrachten naar het buitenland moet. Ook kan je bij de grotere kantoren voor langere tijd bij een kantoor in een ander land werken nadat je de RA studie hebt afgerond.
      donderdag 20 mei 2010 @ 20:01:38 #122
    304004 KaBuf
    #teamfriet
    pi_81688408
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:59 schreef yedemirc het volgende:
    Reisafstand naar Rotterdam Deloitte is ong 40 km, te doen toch? Morgen ga ik solliciteren, bedankt voor de tip! Omg schaam me echt kapot voor mijn cijferlijst hehehe...
    Succes!
    Please consider the environment before printing this post.
    Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
    Kabuf is af en toe best een prima kerel.
      donderdag 20 mei 2010 @ 21:34:21 #123
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81693090
    Poeh.. Keek heel toevallig even naar mijn cijferlijst en zag dat ik me weer in kon schrijven voor de OAT. Nu sta ik twee keer ingeschreven Ach, zal ook wel

    Nog even en dan hebben we allemaal weer RSI Hoe zijn de zenuwen bij jullie?
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:59 schreef yedemirc het volgende:
    Reisafstand naar Rotterdam Deloitte is ong 40 km, te doen toch? Morgen ga ik solliciteren, bedankt voor de tip! Omg schaam me echt kapot voor mijn cijferlijst hehehe...
    Hoe is het gegaan?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81715017
    Kga vandaag pas een sollicitatiebrief sturen.
    Denk wel dat dát moet lukken toch
      vrijdag 21 mei 2010 @ 21:25:00 #125
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81738777
    Ah, je moet de brief nog sturen! En? Heb je wat op papier kunnen zetten?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zaterdag 22 mei 2010 @ 13:57:30 #126
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81759642
    en jij?
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 14:25:23 #127
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81760369
    Ik heb zeker iets op papier kunnen krijgen Nu is het wachten op het telefoontje
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zaterdag 22 mei 2010 @ 19:54:35 #128
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81769305
    Weet iemand een LAC/AO opgave te noemen waar HRM (grotendeels) centraal staat?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81794859
    Ik heb vrijdag gesolliciteerd, binnen 5 werkdagen zou ik iets te horen krijgen dus ik ben benieuwd
    HRM hebben we 1 week gehad en dat was gebaseerd op een casus van school dus kan je daar niet mee helpen, denk ook niet dat je het krijgt op het OAT maargoed.
      zondag 23 mei 2010 @ 18:32:02 #130
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81796968
    Juistheid en volledigheid. Ik blijf het zo abstract vinden!

    Wanneer controleer je nou op juistheid en wanneer op volledigheid. Als iets niet juist is is het ook niet volledig. Als iets niet volledig is is het ook niet juist toch? Ik blijf er steeds maar op vast hangen.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 23 mei 2010 @ 18:43:35 #131
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81797257
    Dit is hoe ik er zelf naar kijk:

    - De activa controleer je op juistheid omdat deze te hoog voorgesteld kan worden. Je let dus met name op bestaan, eigendom en waardering. Daarom controleer je tarieven ook altijd op juistheid omdat het hier een waarderingsaspect betreft.

    - De passiva controleer je op volledigheid omdat deze te laag voorgesteld kan worden door bijvoorbeeld schulden niet te vermelden. (Je zegt dat als het niet volledig is, het ook niet juist is, maar dat klopt niet. Stel dat je 5 boekingen hebt, dan kunnen deze wel juist zijn. Alleen het hadden er 6 moeten zijn.. dus was het niet volledig )

    - De kosten controleer je op juistheid omdat hier meer op geboekt kan worden dan eigenlijk de bedoeling is (bijvoorbeeld productiekosten boeken als ontwikkelingskosten)

    - De baten controleer je op volledigheid omdat deze te laag voorgesteld kan zijn.

    Om het nog eens extra verwarrend te maken kan dit veranderen, naarmate de tendentie veranderd. Wat ik heb beschreven geldt voor een "normale" tendentie. Wanneer we over flatteren en deflatteren gaan spreken moet je anders gaan controleren. Maar volgens mij vergeten ze dat bij de OAT zelf ook wel eens

    Oh en er is ook nog iets als een "dual purpose test" maar dat moet ik zelf ook nog even bestuderen
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 17:17 schreef yedemirc het volgende:
    Ik heb vrijdag gesolliciteerd, binnen 5 werkdagen zou ik iets te horen krijgen dus ik ben benieuwd
    HRM hebben we 1 week gehad en dat was gebaseerd op een casus van school dus kan je daar niet mee helpen, denk ook niet dat je het krijgt op het OAT maargoed.
    Spannend!

    Hoop ook niet dat we HRM krijgen op de OAT, maar aangezien je het nooit zeker kan weten Maar Jansen heeft er een leuk hoofdstuk over geschreven, dus die ga ik maar even bestuderen

    [ Bericht 9% gewijzigd door Maraca op 23-05-2010 18:49:05 ]
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 23 mei 2010 @ 18:53:38 #132
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81797525
    Bedankt de les waarin dit zo duidelijk werd uitgelegd heb ik zeker net gemist
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 23 mei 2010 @ 19:36:26 #133
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_81798858
    hoe zit het met franchise-ondernemingen, hebben die nou allemaal hun eigen accountant of heeft de overkoepelende organisatie nu 1 accountant ?
    Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
      zondag 23 mei 2010 @ 19:38:03 #134
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81798926
    Zeker niet 1 accountant. Ik heb zelf een controle uitgevoerd voor een aantal McD's in de regio limburg.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 23 mei 2010 @ 19:39:06 #135
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81798962
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 19:36 schreef Outlined het volgende:
    hoe zit het met franchise-ondernemingen, hebben die nou allemaal hun eigen accountant of heeft de overkoepelende organisatie nu 1 accountant ?
    Momenteel ben ik aan het afstuderen bij zo'n bedrijf en daar hebben ze één accountant voor de overkoepelende organisatie. Omzetgegevens van de franchise-ondernemingen zijn intern bekend dus de accountant neemt die gegevens gewoon mee.

    edit: Mirved is het niet met me eens
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 23 mei 2010 @ 19:47:17 #136
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81799317
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 19:39 schreef Maraca het volgende:

    [..]

    Momenteel ben ik aan het afstuderen bij zo'n bedrijf en daar hebben ze één accountant voor de overkoepelende organisatie. Omzetgegevens van de franchise-ondernemingen zijn intern bekend dus de accountant neemt die gegevens gewoon mee.

    edit: Mirved is het niet met me eens
    Misschien dat ze controles uit besteden dan. Ik weet dat koenen en co de accountant was van een aantal franchisenemers van McD en ik tijdens mijn stage bij deloitte op hun kantoor een controle heb uitgevoerd m.b.t. ESF. Het kan zo zijn dat koenen en co de huisaccountant is voor alle franchisenemers en ook de geconsolideerde balans maakt voor de hele organisatie. Maar Deloitte deed dus ook controles voor het bedrijf.

    Overigens tot hoever gaat de geheimhoudingsplicht? Ik neem aan dat dit vrij open informatie is die ik hier nu geef en iedereen daar wel achter zou kunnen komen.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 23 mei 2010 @ 20:05:23 #137
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81800028
    Het is niet strijdig met de VGC, maar ik ken de interne geheimhoudingsplicht van Deloitte niet (alhoewel ik even aanneem dat als ik de jaarrekening van McDonalds opvraag daar ook wel in staat dat Deloitte de accountant is)
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 23 mei 2010 @ 20:13:30 #138
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81800358
    Even gekeken op de site maar het jaarverslag kan je er niet downloaden geloof ik.

    edit: "McDonald's Nederland is geen beursgenoteerde onderneming. Daarom brengen we geen financieel jaarverslag uit in Nederland."
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 23 mei 2010 @ 20:17:05 #139
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81800511
    quote:
    McDonald's Nederland is geen beursgenoteerde onderneming. Daarom brengen we geen financieel jaarverslag uit in Nederland. McDonald's Corporation is daarentegen wel beursgenoteerd.
    quote:
    De financiele jaarverslagen zijn te vinden via onderstaande link
    en die doet het niet
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 23 mei 2010 @ 20:17:27 #140
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81800528
    oh je was me net voor
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 23 mei 2010 @ 20:18:46 #141
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81800594
    Flauw hoor om dan je andere post te editten
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 23 mei 2010 @ 20:26:36 #142
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81800954
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 20:18 schreef Maraca het volgende:
    Flauw hoor om dan je andere post te editten
    Ik duwde op edit van mijn post en toen stond er nog niets onder. Paste het stukje eronder duw op plaatsen en toen stond jouw post er. Vandaar ook meteen die reactie erna, anders leek het al helemaal alsof ik snel jouw ding had gekopieerd
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 23 mei 2010 @ 20:58:03 #143
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81802928
    http://rapidshare.com/files/390784366/AO_jan_07.zip.html

    een AO onderdeel + de uitwerkingen om te oefenen. Voor de geïnteresseerde. Casus heet topshops.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81829764
    Hallo allemaal,

    binnekort is de oat er alweer, nog een weekje ZIjn er mensen hier die het ook gaan maken? En weten jullie misschien wat we dit keer kunnen verwachten of een idee hebben, ik zelf gok op een dienstverlening, maar het is zo lastig allemaal,

    ik heb overigens wel de casus van januari 2010 maar helaas niet de antwoorden? Missschien dat iemand ze heeft?
      maandag 24 mei 2010 @ 14:39:59 #145
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81830453
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 20:26 schreef mirved het volgende:

    [..]

    Ik duwde op edit van mijn post en toen stond er nog niets onder. Paste het stukje eronder duw op plaatsen en toen stond jouw post er. Vandaar ook meteen die reactie erna, anders leek het al helemaal alsof ik snel jouw ding had gekopieerd
    Ik geloof je wel hoor

    Goh, zit nu echt met schaamrood op mijn kaken de OAT van januari 2010 te maken. Waar was ik met mijn hoofd toen ik deze de eerste keer maakte? Alhoewel ik wel merk dat mijn kennis t.o.v. een half jaar geleden stukken beter is geworden.

    Ik droomde zelfs over de OAT vannacht Alleen droomde ik over de uitslag (een 6) en niet over de casus
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      maandag 24 mei 2010 @ 15:06:30 #146
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81831430
    Ik heb zaterdag de OAT antwoorden doorgekeken van janauri 2010 en vond veel dingen nogal vergezocht of onduidelijk dat ze nu precies dat wilde weten. Geen wonder dat ik het zo slecht gemaakt had.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      maandag 24 mei 2010 @ 15:11:53 #147
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81831635
    Bij de ochtendzitting of de middagzitting? De ochtendzitting vond ik zelf nog wel meevallen (maar daar had ik ook een voldoende voor ) en nu ga ik naar de middagzitting kijken..
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81832923
    Zo ik heb net ook even naar de antwoorden van 2010 staan kijken, moet wel zeggen dat de belastingonderdeel heel moeilijk is:S zo heb ik het niet in de les behandeld gekregen en ook niet qua opgaven, ik zou in iedergeval nooit op zijn gekomen.
      maandag 24 mei 2010 @ 16:17:03 #149
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81833622
    3a is met name een kwestie van goed lezen. In de tekst staan aanwijzingen 3b.. erm.. al sla je me dood
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81837098
    Haha ja zeker, ik ben nu andere oats aan het doen, sommige lukken me wel, sommige dan denk je van nee dat gaat hem niet lukken

    nog een weekje
    pi_81868897
    Jezus, waar kan ik de antwoorden vinden van Best Dressed?
    Ik weet wel dat ik die belastingvraag goed had, had voor EV best veel punten.
    Had alleen dat proces en die informatiebehoeften compleet verknald, als ik de helft van de punten had had ik het gehaald...

    Werd net gebeld door Deloitte, intellegentietest gemaild gekregen. Kan iemand die heel slim is het maken voor mij haha? Iemand al een keer gemaakt?
    pi_81870648
    ja ik heb hem al een keer gemaakt,

    hij is wel te doen, zijn 4 testen dat is wel minder
    pi_81870699
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 14:04 schreef yedemirc het volgende:
    Jezus, waar kan ik de antwoorden vinden van Best Dressed?
    Ik weet wel dat ik die belastingvraag goed had, had voor EV best veel punten.
    Had alleen dat proces en die informatiebehoeften compleet verknald, als ik de helft van de punten had had ik het gehaald...

    Werd net gebeld door Deloitte, intellegentietest gemaild gekregen. Kan iemand die heel slim is het maken voor mij haha? Iemand al een keer gemaakt?
    knap van je trouwens dat je die belastingvraag goed had:P belasting is toch het onderwerp waar ik het meest bang voor ben op oat
      dinsdag 25 mei 2010 @ 14:55:24 #154
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81870785
    EXV is echt een ramp. al meer dan anderhalf jaar geleden dat ik er iets mee gedaan heb en vind het ook totaal niet interessant. Was ook het moeilijkste vak voor me.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81870902
    jaaa bij mij ook, ik was eerst wel goed in EEV maar nu als ik de oats opgaven zie, sommige zijn goed te doen, maar dan heb je ook weer van niet:( en dat maakt je dan wel onzeker, vragen als, waneer is sprake van een wettelijke vermoeden? en activeringscriteria van de IVA of welke methode zijn er voor kosten van groot onderhoud dat zijn dan punten die je zo binnen tikt, dus ik hoop heel graag dat IVA er dit keer in komt, en vreemde valuta die is ook wel te doen
    pi_81871080
    Ik vind EV juist het meest boeiende!
    CB minder en AO kan ik niet beschrijven met woorden:)

    Ga vanavond die test maken van Deloitte, kijk wel tegenop het feit dat ik het slecht gemaakt zou kunnen hebben haha...
      dinsdag 25 mei 2010 @ 15:03:20 #157
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81871086
    Van mij mogen ze deelnemingen aanschaffen. Dan mag het van mijn part zelfs met aandelen en contant geld zijn in vreemde valuta. Maar geen, ik herhaal geen, onderhanden werk. Dat is echt een zwak punt bij mij

    Oh en Saschin. Nog bedankt voor je mail!
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81871164
    graag gedaan hoop dat je er wat aan hebt:P

    leraar zei bij mij dat de kans grootste is op een productiebedrijf, terwijl mijn clr leraar zei dat het goed zou kunnen zijn dat er een dienstverl komt met quaisi goederenbewegin, die ben ik tot nu toe ook nog niet tegengekomen in alle oats dus weet het zelf ook niet....
    pi_81871912
    Sachin mail mij ook man, weet niet wat het is maar toch
    pi_81872081
    hahah is goed, geef me eff je mail dan stuur ik het je
    pi_81872159
    BEDANKT!

    [ Bericht 77% gewijzigd door yedemirc op 25-05-2010 17:12:24 ]
      dinsdag 25 mei 2010 @ 15:50:26 #162
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81873276
    Wat had je gemaild als ik vragen mag?
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81874232
    haha, een bestandje met de VGC, en onderwerpen over de oat zeg maar uit de HRA die je moet kennen, gewoon nvcos 240 en dan staat erbij waarover t gaat enzo, en zo is er een hele waslijst en de accountantsverklaringenstelser hoe je die moet toepassen
      dinsdag 25 mei 2010 @ 16:45:52 #164
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81875832
    Ik ga even een excel bestand uploaden met typologien en bijbehorende processen vond het zelf wel handig. Zal deze post zo editen als het erop staat. Als we dan toch handige dingen aan het delen zijn

    http://rapidshare.com/files/391455680/BIV3_95.xls.html

    Macro's inschakelen.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81875985
    haha is goed, als je wilt kan ik het ook naar jou sturen moet je eff je mail geven dan stuur ik t wel
      dinsdag 25 mei 2010 @ 16:50:52 #166
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81876048
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 16:49 schreef sachin1988 het volgende:
    haha is goed, als je wilt kan ik het ook naar jou sturen moet je eff je mail geven dan stuur ik t wel
    Had ik al gedaan in een PM. Omdat ik niet graag mijn mail op een publiek forum plaats. Klik op het gele envelopje
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81876117
    haha ja zag het sorry, heb het al gedaan net:D hopen dat je er wat aan hebt, we kunnen alles wel goed gebruiken van elkaar
      dinsdag 25 mei 2010 @ 17:02:01 #168
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81876597
    Bedankt!
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81921470
    Nou ik heb de diverse tests gehaald en mag donderdag op gesprek. Wat kan ik zoal verwachten, buiten vragen als waarom Deloitte en sterke/zwakke punten over mijzelf?

    Wat is nou een duidelijk verschil tussen Deloitte en een ander big 4 kantoor bv? (Deloitte Rdam)
      woensdag 26 mei 2010 @ 15:15:20 #170
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81922473
    Gefeliciteerd!
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81922715
    Er zal o.a. een bespreking van de uitslag van de tests plaatsvinden. Je krijgt een aantal scores op bepaalde competenties en dan wordt besproken of je jezelf er in herkent of niet. Daar kun je je niet zo heel erg goed op voorbereiden aangezien je de uitslag nog niet weet. Maar je eigen sterke en zwakke punten kennen is daarbij wel handig.

    Daarbij kwamen bij mij veel vragen over het verloop van m'n studie, waarom de keuze voor Deloitte, toekomstplannen/ambities, de bedrijfstak die me aanspraak (publiek/privaat), en met name ook veel vragen over de eigen commerciële capaciteiten (ervaring met verkopen, kun je klanten binnenhalen).
      woensdag 26 mei 2010 @ 16:35:18 #172
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81926651
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 14:54 schreef yedemirc het volgende:

    Wat is nou een duidelijk verschil tussen Deloitte en een ander big 4 kantoor bv? (Deloitte Rdam)
    Lijkt me niet dat ze dat vragen. Want de andere zijn in principe vrij hetzelfde. De recuiters van deloitte zijn wel heel aardig (die waarmee ik heb gesproken).

    Vraag die ik a al vaker heb gehoord "hoe zouden vrienden/familie jou beschrijven" of "waar zie je jezelf over 10 jaar"
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      woensdag 26 mei 2010 @ 16:42:48 #173
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81927024
    "Als je gaat stappen met vrienden, wie bepaalt dan naar welke kroeg jullie gaan?" "Als je gaat stappen, leer je dan snel nieuwe mensen kennen of blijf je bij je eigen vriendengroep?"

    Hele leuke vragen, zeker aangezien ik een hekel heb aan stappen en dat dus ook niet doe.
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      woensdag 26 mei 2010 @ 16:48:02 #174
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81927301
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 16:42 schreef Maraca het volgende:
    "Als je gaat stappen met vrienden, wie bepaalt dan naar welke kroeg jullie gaan?" "Als je gaat stappen, leer je dan snel nieuwe mensen kennen of blijf je bij je eigen vriendengroep?"

    Gewoon antwoorden: Geen idee ik ben altijd zo bezopen dat ik me de ervoor avond niet meer herinner. Meteen goeie indruk
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81928857
    mensen, hoe leren jullie voor aankomende oat dinsdag? ik begin wel beetje zenuwen te krijgen:P heb net brief gekregen van school welke lokaal, de regels en alles dusja....
      woensdag 26 mei 2010 @ 17:23:17 #176
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81929070
    Ik doe oude OATS oefenen ik weet anders ook niet wat ik kan doen. Alle theorie lezen is onmogelijk.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_81929299
    ja dat doe ik ook wel nu,

    en ik heb een vraag, tijdens de bestudering van de casussen? wat schrijven jullie op? hebben jullie een aanpak van dat ga ik opschrijven of dat, of ligt dat echt aan de casus?

    bijv als de onderneming een deelneming in buitenland heeft dan kan dus vreemde valuta komen? zulke dingen of gaan jullie gewoon echt standaardzinnen opschijven?
      woensdag 26 mei 2010 @ 17:31:56 #178
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81929452
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 17:28 schreef sachin1988 het volgende:
    ja dat doe ik ook wel nu,

    en ik heb een vraag, tijdens de bestudering van de casussen? wat schrijven jullie op? hebben jullie een aanpak van dat ga ik opschrijven of dat, of ligt dat echt aan de casus?

    bijv als de onderneming een deelneming in buitenland heeft dan kan dus vreemde valuta komen? zulke dingen of gaan jullie gewoon echt standaardzinnen opschijven?
    Bij het doorlezen dat opschrijven? of bij kenmerken van posten? waar bedoel je.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      woensdag 26 mei 2010 @ 17:36:24 #179
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81929622
    Bij het bestuderen van de casus markeer ik alle aandachtspunten. Met name de inherente risico's. Standaardzinnen gebruik ik ook, maar meer als inleiding voor het beantwoorden van de vraag. Die kan ik nu inmiddels ook wel dromen Voor de rest hangt het echt van de casus af..
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81929979
    oh okeee...ik vind dat juist lastig hoe je iets eruit moet halen wat je kan opschrijven

    want de ir die markeer ik ook gelijk tijdens het lezen dus vandaarrrr....

    hoop dat de oat goed te doen zal zijn en niet zoals koninkoijke enveco wordt, die is echt moeeeilijk :S
      woensdag 26 mei 2010 @ 17:58:13 #181
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81930408
    Ik denk dat het belangrijk is om de casus goed te kennen. Dus als je een initiële cijferanalyse moet uitvoeren (100% kans dat je dat moet doen) weet waarom post X is gestegen en post Y juist is gedaald. En natuurlijk voor andere vragen die echt casusspecifiek zijn..

    edit: oh en het is nooit verkeerd om aan de hand van starreveld de typologie en specifieke kenmerken op te schrijven.
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81930551
    denk je? ik denk juist weer van wel, want dan weet je hoe de organisatie in elkaar steekt?

    cijferanalyse vind ik zelf ook wel lastig, want waneer is het nou wezenlijk belang en waneer materieel, bijna altijd is het wezenlijk, mijn leraar van clr zei als het post uitgedrukt in het EV meer als 50% is is het wezenlijk, hoewel ik dan antwoorden tegenkom van 38% van het balanstotaal en dan ook wezenlijk is...controleaspecte zijn juist wel makkelijk te doen:D kenmerken, daar moet je dan opletten dat er mbt de post iets belangrijks is gebeurd wat in de tekst is vermeld, dus bijv een reorganiatie of als de managers op basis van bonussystemen wordt beloon flattering etc.

    maraca wat gok je zelf dat je een beetje krijgt op aankomende oat:P ? denk je dat we weer belastingen krijgen?
      woensdag 26 mei 2010 @ 18:07:32 #183
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81930754
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 18:01 schreef sachin1988 het volgende:
    denk je? ik denk juist weer van wel, want dan weet je hoe de organisatie in elkaar steekt?
    Ik volg je niet helemaal
    quote:
    cijferanalyse vind ik zelf ook wel lastig, want waneer is het nou wezenlijk belang en waneer materieel, bijna altijd is het wezenlijk, mijn leraar van clr zei als het post uitgedrukt in het EV meer als 50% is is het wezenlijk, hoewel ik dan antwoorden tegenkom van 38% van het balanstotaal en dan ook wezenlijk is...controleaspecte zijn juist wel makkelijk te doen
    materieel/wezenlijk maakt voor de conrectoren meestal niet zoveel uit. Meestal rekenen ze het wel goed ook al staat er wat anders in de uitwerking. Valt onder de categorie "professional judgement"
    quote:
    kenmerken, daar moet je dan opletten dat er mbt de post iets belangrijks is gebeurd wat in de tekst is vermeld, dus bijv een reorganiatie of als de managers op basis van bonussystemen wordt beloon flattering etc.
    Vind het zelf lastig om hier consistentie in te vinden, maar wat zeker is is dat je een vergelijking moet maken met het vorige boekjaar en meestal even toelichten waarom een post is gestegen of is gedaald. De rest kan echt per casus verschillen.
    quote:
    maraca wat gok je zelf dat je een beetje krijgt op aankomende oat:P ? denk je dat we weer belastingen krijgen?
    Eeeh Ik zou het echt niet weten..
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81930859
    hahaha oke, ja dat eerste was fout sorry :$

    ohh oke, gelukkig dan maar, hopen dat mijn correctoren dan niet moeilijk om doen daarover!! dan moet ik wel puntjes scoren met de cijferanalyse:D haha...

    oh okee..jamme:P
      donderdag 27 mei 2010 @ 12:46:09 #185
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81965816
    Hoe gaan jullie trouwens de controletechnische functiescheiding uitwerken? Is het voldoende om te zeggen Inkoop (beschikkend) of moet je het echt toelichten: Inkoop (beschikkend ten aanzien van het afsluiten van inkoopcontracten)?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      donderdag 27 mei 2010 @ 13:36:02 #186
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81967833
    allebei gezien weer zo'n onduidelijkheid..
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      donderdag 27 mei 2010 @ 13:58:18 #187
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81968720
    Vandaar dat ik het vraag

    Snap echt niet dat ze bij de OAT soms zo verschrikkelijk onduidelijk zijn. Net zoals bij verbandscontroles. In de ene opgave voldoe je met 3 controles en de andere keer pas met 10.
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      donderdag 27 mei 2010 @ 14:18:11 #188
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81969596
    Ik zou gewoon voor de zekerheid altijd zo uitgebreid mogelijk antwoorden. Ik kan me herinneren dat teveel niet fout geteld wordt.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      donderdag 27 mei 2010 @ 15:09:03 #189
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81971758
    Probleem is dat je dan ook in tijdnood kan komen
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81972987
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 15:09 schreef Maraca het volgende:
    Probleem is dat je dan ook in tijdnood kan komen
    Zoals bij de ochtendzitting de laatste keer
      donderdag 27 mei 2010 @ 16:07:25 #191
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81974310
    Daar heb je gelijk in. Ik had ook te weinig tijd voor de ochtendzitting vorige keer
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      donderdag 27 mei 2010 @ 17:26:08 #192
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_81977641
    Ja, dat was inderdaad zuur Hopelijk is het deze keer niet zo erg..
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_81981352
    ben vandaag gebeld door pwc, ik mag test maken, alleen hoor ik van mensen dat je boven de manager niveau moet scoren anders kom je er niet in, en als je hem dan goed maakt, moet je op kantoor weer een test maken :S

    ik zie het niet zitten meer, aangezien ik de test van bdo vorig jaar ook slecht had gemaakt, daar was ook t onderdeel met begrijpend lezen, waar onwaar of niet uit de tekst te halen, en dit keer krijg ik rekensommetjes erbij weet ook niet precies wat voor rekensommetjes zal wel met prijsindexcijfers zijn, vind het zo jammer dat ik slecht ben in de testen terwijl ik wel goed presteer met school

    op shl heb ik de oefentest van 6 vragen gedaan, begrijpend lezen was slecht en de rekensommen redelijk/matig waren best wel lastig:(
      donderdag 27 mei 2010 @ 22:47:40 #194
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_81997729
    Stijging van de ICR zal leiden tot een onacceptabel AR waardoor de accountant de DR zal moeten verlagen om nog een goedkeurende accountantsverklaring af te geven. AR en DR ???
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82004204
    Accountantscontrolerisico en dekkingsrisico.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 00:20:45 #196
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82004285
    hmm dekkingsrisico kan ik me al niets meer van herinneren
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 08:09:35 #197
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82008142
    Is het niet ontdekkingsrisico? of DAR?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82008882
    http://www.nivra.nl/Sites(...)0(nieuw)%2013-23.htm

    een site staat het een beetje beschreven...

    het is volgens mij: ACR = (IR+IBR) x DR

    als je IBR hoog is dan is je DR laag, dat houdt in je ontdekkingsrisico is laag, dus de ACR is dan hoog de kans dat je verkeerde acc verklaring afgeeft is niet aanvaardbaar dat wil je dan tot een laag aanvaardbaarnivea brengen, de accountant gaat bij een IBR dat hoog is, en een DR wat laag is dus meer gegevensgerichte werkzaamheden verrichten dan een systeemgerichte controleaanpaak

    tegeonvergestelde met een lage IBR zorgt voor een hoge DR ontdekkingsrisico dus, dat betekent dat de opzet bestaan van de AO dus goed werkt en is opgesteld want dan is je IBR dus laag, zo kan de accountant steunen op een systeemgerichte werkzaamheden

    IR inherente risico kan de accountant niet beinvloeden, de IBR is het zelfde als de ICR ze gebruiken nog wel is verschillende termen
      vrijdag 28 mei 2010 @ 09:06:53 #199
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_82008970
    De studiestijl bij beta-studies is heel simpel: weinig lezen, lekker veel sommetjes maken (en af en toe een practica). Hoe zit dat met accountancy? Een zelfde studiestijl of lijkt het meer op psychologie en rechten (heel veel lezen).
    Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 09:37:06 #200
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82009569
    Eigenlijk is het een combinatie van beiden. Aan de ene kant heb je vakken waar je veel rekenwerk hebt (bijv. externe verslaggeving en levensverzekeringswiskunde) en aan de andere kant heb je theoretische vakken (administratieve organisatie, controleleer).

    Dus eigenlijk het beste van beide werelden
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82017466
    tvp .....

    dinsdag ook maar op voor de oat toets als be zijnde =(
      vrijdag 28 mei 2010 @ 13:21:17 #202
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82017890
    Waarom maak je als BE'er de OAT Bij ons op school is dat juist de vluchtroute
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      vrijdag 28 mei 2010 @ 13:37:50 #203
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82018634
    Als je als BE'r daarna toch verder in de accountancy gaat moet je alsnog in het schakeljaar de OAT maken misschien bedoeld hij dat?
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82019609
    nee, ik heb een accountancy minor gekozen, die normaal alleen voor accountancy bedoeld is .

    stom van me, ik weet ut
      vrijdag 28 mei 2010 @ 17:27:03 #205
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82029304
    Ik heb zin in woensdag
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      vrijdag 28 mei 2010 @ 20:29:34 #206
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82036769
    Bij holland techniek wordt er bij de middagzitting een vraag gesteld over een schattingswijziging. Stijging van 8miljoen en dan in de uitwerking wordt er gedaan (25.5-100) * 8.000.000 gedaan om de stijging te berekenen. Maar snap eigenlijk niet waar die 25.5 vandaan komt?
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82037293
    dat is de belastingtarief dat staat in de toelichting bij belastingen ergens 25,5%

    door de herwaardering toename dus van het EV omdat herwaardering eronder valt neemt het met

    (100%-25,5 %) x 7,500 000 = uitkomst toe, omdat je rekening moet houden met het vnb tarief

    journaalpost miss ter verduidelijking

    Activa 100%
    @ herwaardering 74,5 %
    @ voorz. lat bel. 25,5%

    je moet bij de herwaardering dus rekening houden met de vnb tarief
      vrijdag 28 mei 2010 @ 22:28:59 #208
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82043359
    Omdat een afbeelding soms meer zegt dan 1.000 woorden



    Dikgedrukt + onderstreept is het ontdekkingsrisico

    uit: opgave Good Food
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zaterdag 29 mei 2010 @ 13:35:55 #209
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82058864
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 20:40 schreef sachin1988 het volgende:
    dat is de belastingtarief dat staat in de toelichting bij belastingen ergens 25,5%

    door de herwaardering toename dus van het EV omdat herwaardering eronder valt neemt het met

    (100%-25,5 %) x 7,500 000 = uitkomst toe, omdat je rekening moet houden met het vnb tarief

    journaalpost miss ter verduidelijking

    Activa 100%
    @ herwaardering 74,5 %
    @ voorz. lat bel. 25,5%

    je moet bij de herwaardering dus rekening houden met de vnb tarief
    Bedankt voor de uitleg. Ik moet me verkeken hebben want ik dacht dat er een ander tarief voor belasting was. Daarom dat ik die 25.5 niet snapte.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82058891
    geen probleem
    pi_82063269
    snap iemand OAT advitelcom 2008 - middagzitting vraag 6.b.2 over de belastingen?
      zaterdag 29 mei 2010 @ 18:40:43 #212
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82067466
    Goeie vraag ik heb die eergisteren gemaakt en snapte eigenlijk ook niet waar dat vandaan kwam.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82067474
    wat snap je er niet aan?
      zaterdag 29 mei 2010 @ 18:46:22 #214
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82067669
    waar die 2000 verschil vandaan komt met het eerder opgenomen bedrag. Waarom wordt er opeens met -1% gedaan in de uitwerking?

    aan belasting 1243 ipv 1241.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82068067
    Die 2000 komt voort uit:

    Last volgens RR 1 241 000
    Last ahv compensabel verlies 4 200 000 * 29,6% = 1243 200

    En als je ervan uit gaat dat je belastingvorderingen niet kunt 'innen' doordat je geen winst zult maken mag je geen latentie opnemen.

    FF snel gekeken is dat wat ik er uit kan opmaken

    (DIE 29,6 % bij 4200 is niet de latentie, maar het bedrag dat je kunt terugvorderen van de belasting ahv belastingpercentage!)

    [ Bericht 17% gewijzigd door yedemirc op 29-05-2010 18:59:34 (JWZzzzzzzzz) ]
    pi_82104156
    weet iemand nog wat het verschil is tussen totaalcontole en een verbandscontrole? vbden ervan?
      zondag 30 mei 2010 @ 16:35:53 #217
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82105090
    edit: fout antwoord!

    [ Bericht 89% gewijzigd door mirved op 30-05-2010 16:47:29 ]
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 30 mei 2010 @ 16:43:18 #218
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82105389
    Bij een totaalcontrole worden alle posten van de massa gezamenlijk gecontroleerd door middel van verbandlegging met een ander reeds gecontroleerde post. Voorbeelden van totaalcontroles zijn:
    - de controle van de verantwoorde provisie van vertegenwoordigers, de omzetbonussen en de verschuldigde omzetbelasting door verbandlegging met de reeds gecontroleerde (netto)omzet
    - de controle van de sociale lasten door verbandlegging met de reeds gecontroleerde salaris- en premiegegevens
    - de controle van de rentebaten van obligaties door verbandlegging met de reeds gecontroleerde nominale waarde, het rentepercentage en het aan- of verkoopmoment.
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 30 mei 2010 @ 16:44:25 #219
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82105433
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 16:35 schreef mirved het volgende:
    "volgens" mij:
    Totaal controle dus gewoon alle facturen van die post controleren.

    VBC = totale afboeking debiteuren = toename Liquide middelen (een voorbeeld).
    Dat is dus een detailcontrole
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82105530
    Dankje wel allemaal, dan weet ik dat ook weer. Nog even sheets van CB doornemen, later EV casussen maken, en EV sheets. En dan morgen alleen de AO processen, en dan hopelijk ben ik er dan klaar voor!
      zondag 30 mei 2010 @ 16:48:14 #221
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82105589
    Ik maak nog zoveel fouten. Het ziet er niet echt hoopvol uit
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 30 mei 2010 @ 16:52:25 #222
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82105761
    Vandaag nog oefenen met belastingen en het controleren van balansposten en dan vind ik het wel prima Morgen lekker ontspannen
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82105796
    Mirved, ligt eraan wat voor fouten, ik maak ook wel fouten en zal zeker ook fouten maken, maar ik heb goede hoop.

    Ik hoop dat we geen belastingen krijgen maraca:P
      zondag 30 mei 2010 @ 16:55:47 #224
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82105870
    Ik maak ook nog zat fouten Maar heb er wel vertrouwen in dat het deze keer goed gaat komen.

    Heeft iemand trouwens een ezelsbruggetje voor actieve en passieve belastinglatenties?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82105981
    tvp.. veel succes allemaal met de OAT, ben blij dat ik die niet hoef!
    pi_82106212
    nee helaas geen ezelsbruggetje:( het is maar wachten hoe ze het gaan vragen, zelfde geldt vragen ze een aansluitende overzicht op het nominale en effctieve belastingdruk, of bereken de effectieve belastingdruk etc.
      zondag 30 mei 2010 @ 17:08:15 #227
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82106372
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 17:03 schreef sachin1988 het volgende:
    nee helaas geen ezelsbruggetje:( het is maar wachten hoe ze het gaan vragen, zelfde geldt vragen ze een aansluitende overzicht op het nominale en effctieve belastingdruk, of bereken de effectieve belastingdruk etc.
    *ril*
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82106520
    hoezo ril?

    dit zijn vragen die ze kunnen stellen, op verschillende manieren is echt casus specifiek de belastingen:(
      zondag 30 mei 2010 @ 17:12:23 #229
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82106550
    Niet mijn favoriete onderwerpen voor de OAT
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82106635
    mijne ook niet, ik hoop niet op belastingen maarja zie het wel,

    ga zo beginnen aan ev casussen, even alle onderwerpen doornemen vooral de belangrijke die ik denk dat we krijgen zodat ik die goed weet, en dan proberen erna in een rap tempo alle sheets snel door te nemen:D haha en dan morgen ao, en in de avond even snel alle oats risicoanalyses langsgaan mbt IB maatregelen die zijn lastig te bedenken
    pi_82112344
    Actieve en passieve latenties zijn voornamelijk een kwestie van logisch nadenken

    Bv een machine, fiscaal is de AFSCHRIJVING hoger dan bedrijfseco.
    De fiscale winst zal hierdoor lager zijn, en daarmee te betalen belasting
    Dus fiscaal moet je 10 betalen en volgens BE 15, hierdoor moet je in de toekomst dus meer geld betalen dan fiscaal, leidt tot een passieve latentie.

    Last = bedrijfseconomisch
    A Vrz lat = verschil fiscaal en be
    A Te bet belasting = volgens fiscale w en v

    Hoop dat dit een en ander duidelijker maakt!

    Edit: omG heb echt geen zin om me te verdiepen in de tempora methode bij vreemde valuta. Zijn er trouwens mensen die ook derivaten (financiele instrumenten) hebben geleerd? Als daarover vragen gekomen ga ik weg denk ik!

    [ Bericht 16% gewijzigd door yedemirc op 30-05-2010 19:41:57 (tja...) ]
    pi_82113013
    nee ik heb fin instrumenten haast niet eens naar gekeken, denk het niet

    ik hoop op vreemde valuta juist dat is wel te doen
      zondag 30 mei 2010 @ 20:12:20 #233
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82113931
    ik hoop toch niet dat ze vragen temporal of closing rate. Ik heb alleen geleerd valuta verschillen met deelnemingen.
    resultaat = gemid koers * resultaat
    verschil Resultaat = (eindk- gemid koers) x resultaat
    verschil NVW = (eindkoers-begin koers) x waarde

    etc
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 30 mei 2010 @ 20:34:05 #234
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82114947
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 19:40 schreef yedemirc het volgende:
    Actieve en passieve latenties zijn voornamelijk een kwestie van logisch nadenken

    Bv een machine, fiscaal is de AFSCHRIJVING hoger dan bedrijfseco.
    De fiscale winst zal hierdoor lager zijn, en daarmee te betalen belasting
    Dus fiscaal moet je 10 betalen en volgens BE 15, hierdoor moet je in de toekomst dus meer geld betalen dan fiscaal, leidt tot een passieve latentie.

    Last = bedrijfseconomisch
    A Vrz lat = verschil fiscaal en be
    A Te bet belasting = volgens fiscale w en v

    Hoop dat dit een en ander duidelijker maakt!

    Dankje
    quote:
    Edit: omG heb echt geen zin om me te verdiepen in de tempora methode bij vreemde valuta. Zijn er trouwens mensen die ook derivaten (financiele instrumenten) hebben geleerd? Als daarover vragen gekomen ga ik weg denk ik!
    niks mee gedaan. Heb me ook voorgenomen mij niet meer zo heel erg druk te maken over externe verslaggeving. Er zijn zoveel verschillende onderwerpen die naar voren kunnen komen.
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 30 mei 2010 @ 22:50:55 #235
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82124337
    EXV is me ook teveel/ te uitgebreid en afwisselend om allemaal te leren. AO/CB is redelijk voorspelbaar
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82124794
    ao vind ik zo verschrikkelijk moeilijk he
      zondag 30 mei 2010 @ 22:59:44 #237
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82124816
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 22:59 schreef mie_at_work het volgende:
    ao vind ik zo verschrikkelijk moeilijk he
    Wat vind je er moeilijk aan?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82125002
    de functiescheidingen, alle registraties, de gehele procedures en de managementinformatie
    kortom alles

    moet er wel bij zeggen dat ik het nooit geoefend heb, dus grotendeels ook mijn eigen schuld
    pi_82125136
    hebben jullie al een beetje het gevoel dat jullie er klaar voor zijn?
    en is dit de eerste keer dat jullie het proberen?
      zondag 30 mei 2010 @ 23:17:13 #240
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82125724
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 23:03 schreef mie_at_work het volgende:
    de functiescheidingen, alle registraties, de gehele procedures en de managementinformatie
    kortom alles

    moet er wel bij zeggen dat ik het nooit geoefend heb, dus grotendeels ook mijn eigen schuld
    Dat is dus zowel AO als CL. Bij AO worden meestal alleen de processen gevraagd en bij CL komt functiescheiding etc aan bod. Probeer bij functiescheiding zoveel mogelijk het waardekringloopproces in gedachten te houden. Voor de rest is het oefenen oefenen oefenen..
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 23:05 schreef mie_at_work het volgende:
    hebben jullie al een beetje het gevoel dat jullie er klaar voor zijn?
    en is dit de eerste keer dat jullie het proberen?
    Ik heb er een goed gevoel over Alleen EXV zit me niet helemaal lekker, maar dat heeft met name te maken met het feit dat het over alles kan gaan. Dus daar ga ik waarschijnlijk punten verliezen, maar AO/CL moet goed komen hoop ik Voor mij is het de 2e keer dat ik het ga proberen.
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82125845
    Iedereen veel succes met de OAT!
    Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
    Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
    pi_82129403
    Ik vrees ook AO, veel te weinig geoefend enzo. Daarna CB en dan EV, vooral omdat er bij EV niet al te veel diepgang zit naar mijn idee en er altijd wel vragen zijn die redelijk simpel te beantwoorden zijn met het boek dat je erbij mag houden.
    pi_82133012
    Vandaag nog even AO processen doornemen, ik heb er ook niet echt veel aangedaan, en verder naar brenda westra kijken, en dan hoop ik dat het morgen te doen is, vooral met EV hoop ik dat het niet te moeilijk wordt, en dat het gewoon soortgelijke OAT word als voorgaande jaren daarmee bedoel ik niet opeens hele andere onderwerpen, jammer dat fraude en VGC in de vorige OAT is geweest nu is de kans kleiner, juist daarin ben ik goed
    pi_82135159
    hebben jullie trouwens wel jullie bonus punten binnen? 0,5 bonuspunt?
    pi_82138158
    Jij zit zeker in Rdam op school? Wij krijgen er niks bij, gewoon 110 punten halen...Fraude is wel actueel door de crisis, ik hoop niet dat we het krijgen want weet nooit hoe ik dat moet aanpakken. Iemand tips?
      maandag 31 mei 2010 @ 12:30:11 #246
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82138211
    Zag het wel staan in het overzicht, maar niemand bij ons kreeg bonuspunten
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82138455
    Ohhh zo dat is niet eerlijk dan :S

    ja ik heb wel een halve bonuspunt binnen, moest wel 2 oats voor halen maar goed, ik moet dus 100 punten halen, hopelijk is dat wel te doen...

    wat betreft fraude ja, is verschillend maar meestal cos 240 standaard naar kijken,
    en begrippen als redres speelt een belangrijke rol, redres houdt dus in dat de onderneming de fraude moet corrigeren dus verbeteren de foute punten, en maatregelen moet nemen zodat het in de toekomst niet meer zal gebeuren, de accountant beoordeelt of de maatregelen aanvaardbaar zijn.

    verder als er fraude is gepleegd door de directie moet je schriftelijk mededling doen aan de RvC om de fraude ongedaan te maken, en als zij dit niet willen, dus maw als de fraude niet wordt hersteld dan meld de accountant dat bij de opsporingsambtenaar, ook wel het KLPD als goed is

    sorry als het onduidelijk is wat ik hier beschrijf, ik ben het wel in een oat tegengekomen weet alleen niet meer welke:(
      maandag 31 mei 2010 @ 12:44:29 #248
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82138743
    Vreemd. Waarom krijgt de ene wel bonuspunten en de andere niet? niet dat het voor mij veel uitmaakt.. Dan zou ik een 5,3 hebben
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82139172
    Ja dat vind ik wel minder dat jullie geen bonuspunt hebben

    Maar goed, ben jij al klaar ervoor maraca? morgen 9:00 al op school zijn, dat betekent 6 uur me bed uit :S
    pi_82139467
    bij ons op school hebben we ook 0,5 bonuspunt voor het behalen van 2 oefen oat's (een van de oat's van voorgaande jaren), maar deze bonuspunt krijg je pas bij een 5.

    bij ons op school heeft bijna iedereen hem gehaald, maar we werden ook wel redelijk vrijgelaten, waardoor je de antwoorden erbij kon pakken . helaas zal dat op de echte oat niet gebeuren
      maandag 31 mei 2010 @ 13:49:03 #251
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82141266
    Ik krijg geen bonuspunt dat vind ik echt smerig. Ik dacht dat er een landelijke norm was.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82141643
    komt het misschien omdat je school niet is aangesloten bij het ac-scholenoverleg?

    http://www.ac-scholenoverleg.nl/index.php/over-ons.html
      maandag 31 mei 2010 @ 14:23:31 #253
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82142607
    Hmm.. mijn school staat daar wel tussen. Maar wij hebben een andere regeling


  • > 4.5 is de mogelijkheid om de OAT in de vorm van een mondeling af te nemen. Dan krijg je een aantekening op je diploma maar kan je wel afstuderen. Maar dat is alleen als je AC als verkeerde opleiding hebt gekozen en er verder niks meer mee wilt doen

  • > 5.5 is een voldoende en kan je afstuderen + krijg je vrijstelling voor de EXV, LAC en AO vakken als je die nog open hebt staan.
  • Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82142639
    Wat is precies het verschil tussen general en applicatin controls? Voorbeelden?

    En daarnaast, hoe werken jullie de randvoorwaarden uit? Is de volgorde: CTFS, begroting, richtlijnen en automatisering?
    pi_82142714
    Jezus wat een regelingen. Wij moet het gewoon halen met een 5,5 en ik heb al afgestudeerd, daarnaast moet je nog steeds alles halen. Als het gemiddelde van de OAT (met ondergrens een 4,5) en 2 blokken uitkomt op een 6 dacht ik, dan krijg ACA diploma, dus met uitzondering van de OAT.
      maandag 31 mei 2010 @ 14:29:29 #256
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82142858
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef Maraca het volgende:
    Hmm.. mijn school staat daar wel tussen. Maar wij hebben een andere regeling


  • > 4.5 is de mogelijkheid om de OAT in de vorm van een mondeling af te nemen. Dan krijg je een aantekening op je diploma maar kan je wel afstuderen. Maar dat is alleen als je AC als verkeerde opleiding hebt gekozen en er verder niks meer mee wilt doen

  • > 5.5 is een voldoende en kan je afstuderen + krijg je vrijstelling voor de EXV, LAC en AO vakken als je die nog open hebt staan.
  • Mijn school staat er ook tussen maar wij hebben dus weer een andere regeling. Haal je een 4,5 mag je een oude OAT doen (met nieuwe vragen, dus je kent de casus al) en als je daar een 6 haalt. Krijg je wel een diploma en ben je verder klaar maar als je verder wilt voor de titel zul je toch nog de OAT moeten halen. Alleen is dat wel gunstig dat je dan niet meer hoeft ingeschreven te staan voor je school en dus schoolgeld hoeft te betalen. Ik heb nu 1600 euro betaald dit jaar om 2x de OAT te maken. Heb voor de rest alles al gehaald.

    5,5 is slagen.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82142920
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef Maraca het volgende:
    Hmm.. mijn school staat daar wel tussen. Maar wij hebben een andere regeling


  • > 4.5 is de mogelijkheid om de OAT in de vorm van een mondeling af te nemen. Dan krijg je een aantekening op je diploma maar kan je wel afstuderen. Maar dat is alleen als je AC als verkeerde opleiding hebt gekozen en er verder niks meer mee wilt doen

  • > 5.5 is een voldoende en kan je afstuderen + krijg je vrijstelling voor de EXV, LAC en AO vakken als je die nog open hebt staan.
  • die eerste regel geldt bij ons ook.
    alleen bij ons moet je zowel een 5,5 halen voor oat (5 als je een half bonuspunt hebt verdient) als voor alle schooltentamens als EXV, CB en AO.
    die toetsen moet ik overigens ook nog deze wk en volgende wk maken
    dus ik ga de OAT in, zonder ooit een schooltentamen van deze hoofdvakken te hebben gemaakt
      maandag 31 mei 2010 @ 14:30:59 #258
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82142930
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef yedemirc het volgende:
    Wat is precies het verschil tussen general en applicatin controls? Voorbeelden?

    En daarnaast, hoe werken jullie de randvoorwaarden uit? Is de volgorde: CTFS, begroting, richtlijnen en automatisering?
    General controls zijn meer de die niet-geprogrammeerde controls. Denk hierbij aan fysieke toegangsbeveiliging (deur op slot van de serverruimte), logische toegangsbeveiliging (gebruikersnaam+wachtwoord), maar ook uitwijkprocedures (waar moeten we naartoe als de stroom uitvalt?) etc.

    Application controls zijn (zoals de naam al zegt) controls in de applicaties zelf. Denk hierbij aan bestaancontroles (heel leuk dat je artikelen hebt besteld, maar erm.. knoopgaten?!) redelijkheidscontroles (sinds wanneer bestellen wij 5.000 stuks? .. oh wacht typo). Ook kun je op deze manier de 3-way match uitvoeren Het systeem gaat aan de hand van de invoer na of het allemaal wel zo logisch is.
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      maandag 31 mei 2010 @ 14:32:55 #259
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82143014
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:30 schreef mie_at_work het volgende:

    [..]

    die eerste regel geldt bij ons ook.
    alleen bij ons moet je zowel een 5,5 halen voor oat (5 als je een half bonuspunt hebt verdient) als voor alle schooltentamens als EXV, CB en AO.
    die toetsen moet ik overigens ook nog deze wk en volgende wk maken
    dus ik ga de OAT in, zonder ooit een schooltentamen van deze hoofdvakken te hebben gemaakt
    enigszins wel fijn want het is dezelfde theorie. Ik heb exv 1,5 jaar geleden voor het laatst gemaakt ik zit totaal niet meer in die theorie.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82143020
    hmm, ziet ernaar uit dat elk school een andere regeling heeft
    ik dacht eigenlijk dat die bonuspunt voor elk school hetzelfde was
      maandag 31 mei 2010 @ 14:34:13 #261
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82143058
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:32 schreef mie_at_work het volgende:
    hmm, ziet ernaar uit dat elk school een andere regeling heeft
    ik dacht eigenlijk dat die bonuspunt voor elk school hetzelfde was
    Wou dat ik het had idd
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      maandag 31 mei 2010 @ 14:34:30 #262
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82143068
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:32 schreef mie_at_work het volgende:
    hmm, ziet ernaar uit dat elk school een andere regeling heeft
    ik dacht eigenlijk dat die bonuspunt voor elk school hetzelfde was
    Ik ook Voor mij persoonlijk is de regeling die mijn school heeft het gunstigst
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82143138
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:30 schreef Maraca het volgende:

    [..]

    General controls zijn meer de die niet-geprogrammeerde controls. Denk hierbij aan fysieke toegangsbeveiliging (deur op slot van de serverruimte), logische toegangsbeveiliging (gebruikersnaam+wachtwoord), maar ook uitwijkprocedures (waar moeten we naartoe als de stroom uitvalt?) etc.

    Application controls zijn (zoals de naam al zegt) controls in de applicaties zelf. Denk hierbij aan bestaancontroles (heel leuk dat je artikelen hebt besteld, maar erm.. knoopgaten?!) redelijkheidscontroles (sinds wanneer bestellen wij 5.000 stuks? .. oh wacht typo). Ook kun je op deze manier de 3-way match uitvoeren Het systeem gaat aan de hand van de invoer na of het allemaal wel zo logisch is.
    Achzo, dat idee had ik al ja, bedankt
    pi_82143220
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef yedemirc het volgende:
    Wat is precies het verschil tussen general en applicatin controls? Voorbeelden?

    En daarnaast, hoe werken jullie de randvoorwaarden uit? Is de volgorde: CTFS, begroting, richtlijnen en automatisering?
    IT General Controls zitten als een schil rondom de IT-omgeving. Het gaat hier om zaken als: fysieke beveiliging (fysieke toegang tot de servers), logische toegangsbeveiliging (inlognamen en wachtwoorden), back-up en recovery, en ontwikkeling en beheer van programma's (gebruik testomgeving etc.). Het is het fundament waarop andere controls ook goed kunnen werken. Zonder goede ITCG heb je niks aan application controls.

    Application controls zitten ingebouwd in de softwareprogramma's en zorgen ervoor dat data correct ingevoerd en verwerkt wordt. Voorbeelden hiervan zijn autorisaties, checks dat een veld bv. geen negatief getal mag bevatten, dat de datum goed ingevoerd is (bv. niet een toekomstige datum), dat alle velden ingevuld zijn, etc.

    Meer info op wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Information_technology_controls
      maandag 31 mei 2010 @ 14:43:35 #265
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82143452
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef CG het volgende:

    [..]

    IT General Controls zitten als een schil rondom de IT-omgeving. Het gaat hier om zaken als: fysieke beveiliging (fysieke toegang tot de servers), logische toegangsbeveiliging (inlognamen en wachtwoorden), back-up en recovery, en ontwikkeling en beheer van programma's (gebruik testomgeving etc.). Het is het fundament waarop andere controls ook goed kunnen werken. Zonder goede ITCG heb je niks aan application controls.

    Application controls zitten ingebouwd in de softwareprogramma's en zorgen ervoor dat data correct ingevoerd en verwerkt wordt. Voorbeelden hiervan zijn autorisaties, checks dat een veld bv. geen negatief getal mag bevatten, dat de datum goed ingevoerd is (bv. niet een toekomstige datum), dat alle velden ingevuld zijn, etc.

    Meer info op wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Information_technology_controls
    Hoe zou jij user controls toelichten?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      maandag 31 mei 2010 @ 14:46:38 #266
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82143573
    Oh en misschien ook wel leuk om te weten van elkaar. Welke boeken neem je mee naar de OAT voor in het eerste uur en de pauze?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      maandag 31 mei 2010 @ 14:51:55 #267
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82143805
    elementhaire theorie accountantscontrole toepassingen en algemene beginselen
    succesvol studeren voor BIV/AO - brenda westra
    Inleidinen AO - Jans
    grondslagen AO - jans
    Succesvol studeren - leer van de accountantscontrole - handleiding auditing tentamens Brenda westra
    compendium van de accountantscontrole deel 2 - brende westra
    en jaarverslaggeving - koetzier
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      maandag 31 mei 2010 @ 14:58:31 #268
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82144068
    Ga er nog even kritisch naar kijken, maar momenteel heb ik:

  • Jaarverslaggeving - Koetzier
  • Grondslagen AO - Jans
  • Compendium Accountancy - Westra
  • Compendium van de accountantscontrole - Westra
  • Succesvol studeren BIV/AO deel 1 + 2 - Westra
  • Succesvol studeren voor LAC deel 1 + 2a + 2b - Westra

    Oh en mijn aantekeningenblok

    Mirved, pas je wel op met de Elementaire serie? Sommige zaken die daarin staan zijn verouderd
  • Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82144218
    juist die boeken neem ik allemaal mee morgen maraca, heb er heel veel aan gehad
      maandag 31 mei 2010 @ 15:04:17 #270
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82144334
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:58 schreef Maraca het volgende:

    Mirved, pas je wel op met de Elementaire serie? Sommige zaken die daarin staan zijn verouderd

    5de druk uit 2007 is dus al verouderd
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      maandag 31 mei 2010 @ 15:06:43 #271
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82144455
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 15:04 schreef mirved het volgende:

    [..]

    5de druk uit 2007 is dus al verouderd
    Sommige zaken zijn verouderd. Veel dingen die erin staan zijn algemeen en kunnen dus niet verouderen, maar soms verwijzen ze naar de NV COS en dan is die in 2009 anders dan in 2007 Dus als je een verwijzing ziet pak dan de HRA erbij
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82144468
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef Maraca het volgende:

    [..]

    Hoe zou jij user controls toelichten?
    Daar waar application controls ingebouwd zijn in de software (de Nederlandse term geprogrammeerde controles beschrijft het naar mijn mening mooi), zijn user controls handmatige controles. Die voer je dus als persoon uit en die worden niet automatisch gedaan door software.
      maandag 31 mei 2010 @ 15:11:23 #273
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82144683
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 15:06 schreef CG het volgende:

    [..]

    Daar waar application controls ingebouwd zijn in de software (de Nederlandse term geprogrammeerde controles beschrijft het naar mijn mening mooi), zijn user controls handmatige controles. Die voer je dus als persoon uit en die worden niet automatisch gedaan door software.
    Ok, dan klopt het gelukkig met het beeld dat ik had. Had ergens anders namelijk een andere beschrijving gezien waardoor ik begon te twijfelen
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82146668
    Nu ik toch bezig ben; staat er informatie in de HRA mbt Gebeurtenissen na balansdatum?zo niet, hoe gaat dit in zijn werk want heb hier echt geen kaas van gegeten
    pi_82146854
    cos 560 gebeurtenissen na de einddatum van de periode?
      maandag 31 mei 2010 @ 16:07:49 #276
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82147395
    Staat dat niet in de RJ beschreven?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82147544
    ohja dat zou goed kunnen,

    pfff dat ik daar niet eens op kwam, en dat terwijl morgen oat al is hehe
      maandag 31 mei 2010 @ 16:22:27 #278
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82148149
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 15:52 schreef yedemirc het volgende:
    Nu ik toch bezig ben; staat er informatie in de HRA mbt Gebeurtenissen na balansdatum?zo niet, hoe gaat dit in zijn werk want heb hier echt geen kaas van gegeten
    Eigenlijk moet je denken: heeft dit nog betrekking op het boekjaar dat ik aan het controleren ben?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      maandag 31 mei 2010 @ 21:01:42 #279
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82162813
    Iedereen veel succes gewenst morgen!

    Net mijn tas ingepakt niet normaal hoe zwaar
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_82163345
    succes morgen iederen, hopen dat we geen tijd tekort komen...

    ik ga zo ook maar me tas inpakken, en me andere tas

    daar gaan we dan
      maandag 31 mei 2010 @ 21:21:26 #281
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82164106
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 21:01 schreef mirved het volgende:
    Iedereen veel succes gewenst morgen!

    Net mijn tas ingepakt niet normaal hoe zwaar
    10,5 KG bij mij.. excl boterhammen

    En inderdaad.. heel erg veel succes allemaal! We kunnen het!
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82164893
    Haha, een van mijn tassen was gescheurd bij een proef OAT. Dus nu maar mijn boeken over twee tassen verspreid. Good luck voor de mensen die morgen voor de OAT gaan :-).
    pi_82165910
    Idd, allemaal succes morgen...Hopen op productieonderneming, stukproductie ofzo, dat zou wel chill zijn denk ik!!!!!!
      dinsdag 1 juni 2010 @ 17:28:45 #284
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82197582
    Poeh wat een dag

    Had niet verwacht dat het over voetbal zou gaan.. Maar gelukkig toch nog geoefend met quasi goederenbeweging. Geen idee of ik hem heb gehaald.. kwam niet in tijdnood en had ook niet overdreven veel tijd over (itt de vorige keer ) Heb een beetje een "numb" gevoel erover.. Het zou zomaar een 2 kunnen zijn, maar ook een 7.

    Mijn hand doet wel pijn van de AO beschrijving
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82198294
    ook totaal niet verwacht dat het hierover zou gaan,

    vond hem toch anders dan vorige oats denk dat ik hem niet heb gehaald, is nu maar even afwachten
      dinsdag 1 juni 2010 @ 17:55:29 #286
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82198766
    Ik heb een goed gevoel erover. Alleen de typologie vond ik moeilijk vast te stellen of het nu specifiek of onspecifieke ruimte was. Normaal is het onspecifiek met een quasi goederen beweging. Maar hier hadden alle stoeltjes een vast nummer. Dus dat was weer wel specifiek
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 18:00:53 #287
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82198986
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 17:55 schreef mirved het volgende:
    Ik heb een goed gevoel erover. Alleen de typologie vond ik moeilijk vast te stellen of het nu specifiek of onspecifieke ruimte was. Normaal is het onspecifiek met een quasi goederen beweging. Maar hier hadden alle stoeltjes een vast nummer. Dus dat was weer wel specifiek
    Ik had overige dienstverlening met het beschikbaar stellen van specifieke ruimte (vanwege de stoelen), maar dat er geen leegstandscontrole uitgevoerd kon worden maar dat er gekeken werd naar een globale bezettingsgraad en de quasi-goederenbeweging.

    Hoe uitgebreid moest trouwens die vraag van functiescheidingen bij de salarisadministratie Ze vroegen 5 functionarissen en 3 verbandscontroles en er stond maar liefst 30 minuten voor..
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      dinsdag 1 juni 2010 @ 18:03:02 #288
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82199066
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef Maraca het volgende:

    [..]

    Ik had overige dienstverlening met het beschikbaar stellen van specifieke ruimte (vanwege de stoelen), maar dat er geen leegstandscontrole uitgevoerd kon worden maar dat er gekeken werd naar een globale bezettingsgraad en de quasi-goederenbeweging.

    Hoe uitgebreid moest trouwens die vraag van functiescheidingen bij de salarisadministratie Ze vroegen 5 functionarissen en 3 verbandscontroles en er stond maar liefst 30 minuten voor..
    Ter tijd besparing heb ik die niet echt uitgebreid toegelicht.

    Heb ongeveer hetzelfde antwoord bij typologie

    [ Bericht 8% gewijzigd door mirved op 01-06-2010 18:08:45 ]
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 18:18:30 #289
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82199674
    Is de normvergadering volgende week?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82200057
    ja 8 juni is de normvergadering
      dinsdag 1 juni 2010 @ 18:28:45 #291
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82200060
    Ik krijg 25 juni mijn punt te horen.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 18:30:51 #292
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82200121
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 18:28 schreef mirved het volgende:
    Ik krijg 25 juni mijn punt te horen.
    Hmm.. hoop dat ik die van mij iets eerder krijg. Moet nog wat zaken regelen om af te kunnen studeren en dat kan pas in actie worden gezet als ik de OAT heb gehaald
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      dinsdag 1 juni 2010 @ 18:36:48 #293
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82200330
    Ik moet me voor 16 juni herinschrijven voor het volgend schooljaar terwijl ik misschien al geslaagd ben.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 19:07:23 #294
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82201608
    Dat is ook zuur

    [ Bericht 0% gewijzigd door Maraca op 01-06-2010 19:15:16 ]
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82214707
    De blaren zitten in ieder geval weer op de vingers
    pi_82216270
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 22:53 schreef wibraman het volgende:
    De blaren zitten in ieder geval weer op de vingers
    haha, inderdaad. heb nu echt een grote blaar op mijn vingers =P

    vond de casus wel leuk als voetbal fan zijnde, nu maar afwachten of het genoeg is
    zal 50/50 zijn denk ik.

    hoe hebben jullie hem gemaakt?

    overigens had ik bij typologie alleen dienstverlening zonder specifiek gereserveerde ruimte, ivm met de quasi goed, maar het zou inderdaad ook een combinatie van die twee kunnen zijn .
    pi_82219088
    ik vond het echt moeilijk!

    Ehm, witwassen? melding bij MOT volgens WWFT?

    Latenties? Omg vorige oat had ik ze goed en nu wist ik maar niet hoe en wat.

    Vergoedingssommen? Donder toch op man...Weet ik veel of die goed zijn opgenomen, nooit mee te maken gehad.

    Redelijke casus, echt klote vragen. Vooral EV viel me zwaar tegen terwijl dat mijn sterkste punt is.
    pi_82220991
    Ik heb lekker kunnen wegschrijven maar of het goed is, is maar de vraag.
      woensdag 2 juni 2010 @ 08:57:12 #299
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_82222743
    Kan iemand kort toelichten wat de OAT is?
    Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
    pi_82224805
    De HBO-opleiding tot AA-accountant in Nederland beslaat twee trajecten. Eerst wordt er een vierjarige accountancy opleiding op een hogeschool gevolgd. Aan het eind van het traject volgt een landelijk examen, een OverAll Toets (OAT). Deze toets wordt afgenomen door het AC-scholenoverleg en dient met minimaal het cijfer 5,5 gehaald te worden. Na slagen voor dit examen en eveneens voor de toetsen van de onderwijsinstelling ontvangt de student het diploma Bachelor Accountancy

    gevonden op wikipedia

    het behalen van de OAT is tevens het entreekaartje, voor toelating tot de AA- of RA-opleiding.

    [ Bericht 7% gewijzigd door mie_at_work op 02-06-2010 11:18:28 ]
    pi_82232102
    Mijn arme vader moet een heleboel OAT toetsen nakijken.. issie meestal niet blij mee :p
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')