abonnement Unibet Coolblue
pi_79382955
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staan
'
hoe kun je serieus niet weten hoeveel bakken je bij je hebt in een GTW? die zijn sowieso niet zoo variable
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 19:40:59 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79383100
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

'
hoe kun je serieus niet weten hoeveel bakken je bij je hebt in een GTW? die zijn sowieso niet zoo variable
Mja, als je bij het instappen als mcn niet oplet dan kun je het over het hoofd zien

Maar je hebt gelijk dat en 2/6 voor een 2/8 aanzien of andersom normaalgesproken weinig kwaad kan doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79383560

De Olympische 4201 staat op 2 december 2009 samen met een onbekend gebleven ICM-IV vertrekgereed als IC 1554 te Deventer naar Amsterdam Centraal. Op de achtergrond het fraaie oude stationsgebouw dat uit 1914 dateert. In 2008 is over spoor 1 een noodperron geplaatst, waardoor er meer perroncapaciteit is om vertrekkende, aankomende en vertraagde treinen te verwerken, zonder daar de doorgaande sporen 3 en 4 voor te hoeven worden gebruikt. In 2011 ondergaat station Deventer een grootschalige modernisering.
pi_79383733
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:51 schreef Zug-Chef het volgende:
In 2011 ondergaat station Deventer een grootschalige modernisering.
Ik ben benieuwd wat er dan aan verschraling plaatsvindt. Station Deventer vind ik een van de beste stations. Twee verwarmde wachtruimtes, een (eenvoudige) restauratie, kiosk en toilet op het eilandperron. Fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en restauraties zijn met bosjes door de NS gesaneerd, Deventer heeft ze nog.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 20 maart 2010 @ 20:12:20 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79384364
Ik was er vanmiddag nog. Dat toilet is nou niet bepaald iets om trots op te zijn Verder is het stationsgebouw eigenlijk nogal oubollig. Op het schattige af. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, en wat voor gevolgen dat voor mijn uitzicht gaat hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79384462
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was er vanmiddag nog. Dat toilet is nou niet bepaald iets om trots op te zijn Verder is het stationsgebouw eigenlijk nogal oubollig. Op het schattige af. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, en wat voor gevolgen dat voor mijn uitzicht gaat hebben
Eens. Die roestvrijstalen toiletten zijn een schande. In elk ander land waar ik ben geweest was dit beter geregeld, zelfs op kleine stations.
En idd het stationsgebouw doet oubollig aan, maar dat heb ik liever dan dat kille moderne. Veel glas en metaal, weinig voorzieningen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 20 maart 2010 @ 20:19:05 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79384639
Kom je daar vaker SvMp?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79384841
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Kom je daar vaker SvMp?
Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.
In Zwolle wordt veel meer overgestapt. Bij harde wind en/of temperaturen onder 0 moet je een pool-outfit meenemen, aangezien daar totaal geen verwarmde wachtgelegenheid is. Dan staat men collectief te blauwbekken op de perrons. En dan is 10 minuutjes vertraging wel heel lang. Station Zwolle is een voorbeeld van hoe het niet moet.
pi_79384862
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijk Vorig jaar ben ik naar Warszawa geweest, in 2008 naar Kopenhagen, in 2007 naar Marseille (okee, dat was vanaf Luxemburg).
ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.

Je hebt nog ruim de tijd om wat in Praag rond te kijken...leuk idee eigenlijk
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 20 maart 2010 @ 20:28:14 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79384932
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.

Je hebt nog ruim de tijd om wat in Praag rond te kijken...leuk idee eigenlijk
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neer En ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen Maar het zou inderdaad kunnen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79384958
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neer En ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen Maar het zou inderdaad kunnen ja
Ik ben tijdens m'n interrail vakantie ook in Tsjechië geweest. Niet in Praag, ik vind de kleine dorpjes veel interessanter. Wat mij opviel is dat ik geen mens heb aangetroffen die Engels of Duits spreekt, ook geen spoorwegpersoneel op de stations.
pi_79384996
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neer En ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen Maar het zou inderdaad kunnen ja
Flash gaat naar de hoertjes
pi_79385315
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
OV Chip VIRM

[ link | afbeelding ]
Ter promotie van de steeds meer landelijk geldige OV Chipkaart, heeft NSR VIRM treinstel 9524 in de wit-roze huiskleuren van de OV-chipkaart bestickerd. Als trein 2051 arriveert dit opvallend uitgedoste Intercitytreinstel vanuit Den Haag het Centraal Station van Utrecht Centraal. Vrijdag 19 maart 2010
Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 20 maart 2010 @ 20:43:14 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79385430
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed? Einstein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79385503
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:24 schreef SvMp het volgende:

[..]

Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.
In Zwolle wordt veel meer overgestapt. Bij harde wind en/of temperaturen onder 0 moet je een pool-outfit meenemen, aangezien daar totaal geen verwarmde wachtgelegenheid is. Dan staat men collectief te blauwbekken op de perrons. En dan is 10 minuutjes vertraging wel heel lang. Station Zwolle is een voorbeeld van hoe het niet moet.
Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of wel ? 'k Mag dagelijks tweemaal een kwartier wachten om over te stappen en voor zover ik weet, is het aantal stations waar de perrons of wachtruimtes fatsoenlijk verwarmd zijn, op één hand te tellen..
pi_79385548
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed? Einstein.
JA !
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:50:13 #267
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79385687
Zo, 2 daagjes Thomas, ik weer bijna een boek uit.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_79385755
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:45 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of wel ? 'k Mag dagelijks tweemaal een kwartier wachten om over te stappen en voor zover ik weet, is het aantal stations waar de perrons of wachtruimtes fatsoenlijk verwarmd zijn, op één hand te tellen..
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
pi_79385919
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:

[..]

Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
Waaat rozendaal heeft een stationshal?

Nou ben ik daar maar 1x geweest met marko-almelo, maar dat was toch wel een droevig stationnetje
pi_79386035
Misschien al eens voorbij gekomen in dit topic, maar op enkele stations heeft de NS van die warmtezuilen neergezet. I.i.g. in Amersfoort en Nijmegen. Warmte komt er wel van af, maar er kunnen maar weinig mensen om heen staan. Op dit moment dat de zuil gebruikt wordt - en die is best populair op koude dagen - staan er voortdurend mensen om heen, volgens mij kost dat ook de nodige energie. Ze kunnen beter die glazen wachthokken verwarmen.
pi_79386056
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:01 schreef SvMp het volgende:
Misschien al eens voorbij gekomen in dit topic, maar op enkele stations heeft de NS van die warmtezuilen neergezet. I.i.g. in Amersfoort en Nijmegen. Warmte komt er wel van af, maar er kunnen maar weinig mensen om heen staan. Op dit moment dat de zuil gebruikt wordt - en die is best populair op koude dagen - staan er voortdurend mensen om heen, volgens mij kost dat ook de nodige energie. Ze kunnen beter die glazen wachthokken verwarmen.
in leiden staan die krengen helemaal bij het einde van het peron
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 20 maart 2010 @ 21:02:00 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79386063
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waaat rozendaal heeft een stationshal?

Nou ben ik daar maar 1x geweest met marko-almelo, maar dat was toch wel een droevig stationnetje
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79386126
Yup. In Rozendaal komt geen trein. Overigens heb ik liever een klein station dan een groot station. Alleen in Nederland zijn de kleine stations verlaten oorden geworden dankzij het geweldige NS beleid. Roosendaal is middel-groot, en dat station vind ik best ok. Alles wat je nodig hebt als treinreiziger is er, inclusief kiosk voor de koffie en een internet hotspot voor m'n laptop (gratis voor Xs4all klanten).
pi_79386710
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Sorry hoor
Ik vind het trouwens wel komisch dat alle treinen naar het noorden daar binnen een kwartier van elkaar vertrekken
pi_79386892
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:

[..]

Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
Daar noem je 3 stations waar ik dagelijks een aantal minuten op het perron te vinden ben, maar de wachtruimtes zijn gewoon simpele tochtige hokjes. Alleen in Eindhoven is het binnen wel uit te houden, maar daar heb je niks aan als je in de spits een zitplaats wilt en dus nog een paar honderd meter naar het eind van het perron moet lopen.

De overstappen in Tilburg en Breda zijn afschuwelijk, de perrons waar je mag wachten zijn aan de rand van het station waar het flink kan waaien en waar de goederentreinen langs geleid worden, en daarnaast is de overstaptijd gewoon te lang.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Je kan 't hem niet kwalijk nemen hoor.. Stationshal is nogal overdreven voor die anderhalve vierkante meter.


Blauw = stationsgebouw, Rood = stationshal.. Die verhouding is toch om te janken..

Hoewel ik over het algemeen toch vrij chauvinistisch ben als het om Roosendaal gaat, vind ik het station echt ontzettend pauper. De Brasserie is al jaren aan het aftakelen en de Kiosk zorgt alleen voor een gore penetrante stinkkaas- en frietlucht, tezamen met de rookwalmen van de briljant geplaatste rookpaal direct voor de ingang.

't Is een leuk station om te zien, maar verder zou het toch fijn zijn als hier ook een Broodzaak, DönnerCompany of AH to Go te vinden waren. En fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en toiletten, maar dat geldt in mijn ogen dus nog steeds voor elk station.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:32:36 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79387164
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.

Alleen de Thalys dus niet... ik vraag me af hoe ze dat doen? Simpelweg de voorkant niet verfen?
pi_79387552
Onverwarmde wachtruimtes.
Zelfs Gorinchem heeft een goed verwarmde wachtruimte
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_79387712
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:

Hoewel ik over het algemeen toch vrij chauvinistisch ben als het om Roosendaal gaat, vind ik het station echt ontzettend pauper. De Brasserie is al jaren aan het aftakelen..
Dat is NS beleid. De (eenvoudige) restauraties trekken genoeg publiek, toch sluit NS ze. Ze hebben liever AH-to-go's en Burger Kings.
quote:
't Is een leuk station om te zien, maar verder zou het toch fijn zijn als hier ook een Broodzaak, DönnerCompany of AH to Go te vinden waren.
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
quote:
En fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en toiletten, maar dat geldt in mijn ogen dus nog steeds voor elk station.
Dat vind ik ook. En helaas is er geen enkel land waar dit op elk station goed geregeld is. Wel is het in bijv. België en Luxemburg op een klein deel van de stations zeer goed geregeld (dat is beter dan niets).
pi_79388149
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station . 1 euro voor een anderhalve liter cola op het station
pi_79389320
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:56 schreef CrashO het volgende:

[..]

Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station . 1 euro voor een anderhalve liter cola op het station
jajaja dat is zo heerlijk . In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen . In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..

Betaalbare treinsnacks
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:36:56 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79389577
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
Heerlijk beleid van de NS: overal geld op willen verdienen maar weinig service geven aan de reiziger.

De grotere stations worden straks ook het domein van de yuppies, getuige de gevaarlijke opkomst van Starbucks.
pi_79389594
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen
Vergeet Vlaardingen Centrum niet.
pi_79389766
De spoorlijn door Liechtenstein

Deze topic-reeks bevat een aantal reportages, vermeld in de openingspost. Mijn eerste bijdrage daar aan is een reeks foto's + commentaar over de spoorlijn door Liechtenstein.

Zoals bekend is Liechtenstein een zeer klein land. De spoorlijn door Liechteinstein, van Buchs (Zwitserland) naar Feldkirch (Oostenrijk) is nog geen 10 km lang. Liechtenstein heeft geen spoorbedrijf. Er wordt gereden door de ÖBB, de Oostenrijkse spoorwegen. Er zijn 4 stations. Ik heb het traject afgelegd per fiets.


Het begint in Zwitserland, station Buchs SG.

Op korte afstand ligt het eerste station dat je vanuit Zwitserland tegen komt, Schaan-Vaduz.





Het gebouw wordt niet meer als station gebruikt. Waarvoor het station wel wordt gebruikt, is mij niet duidelijk.



Het volgende station is Forst-Hilti. Het is gelegen op een bedrijventerrein en bestaat uitsluitend uit een perron en een abri.



Station Nendeln.
Helaas werd het weer steeds regenachtiger, wat de kwaliteit van de foto's niet ten goede komt.
Er was een stationschef op dit station, het loket is gesloten maar het gebouw was open.





Naast de ingang hangen twee informatieborden over de geschiedenis van dit station en station Schaanwald. Station Schaanwald is bijzonder. Het is (volgens de informatieborden) sinds 1988 niet meer bemand, maar het gebouwtje uit 1922 is in tact gelaten. Het doet denken aan een openlucht museum..









Het gebouwtje is zo klein dat een foto maken van het interieur lastig is met een simpele camera.



Deze tekst staat op de muur. Ik heb nergens kunnen achterhalen waarom het er staat en waar de tekst vandaan komt.



Het eerste Oostenrijkse station vanuit Liechtenstein. Tijdens de rit geen treinen gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door SvMp op 21-03-2010 13:41:37 (typfouten ) ]
pi_79389768
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

jajaja dat is zo heerlijk . In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen . In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..

Betaalbare treinsnacks
Waar dan precies in Den Haag?
En vergeet Utrecht centraal niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_79391614
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
[..]
Zoals bekend is Liechtenstein een zeer klein land. De spoorlijn door Liechteinstein, van Buchs (Zwitserland) naar Feldkirch (Oostenrijk) is nog geen 10 km lang. Liechtenstein heeft geen spoorbedrijf. Er wordt gereden door de SBB, de Oostenrijkse spoorwegen. Er zijn 4 stations. Ik heb het traject afgelegd per fiets.
[..]
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijks
pi_79391706
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:34 schreef brandsrus het volgende:

[..]

SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijks
Ge-edit.
  zondag 21 maart 2010 @ 00:09:00 #287
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_79392607
Zeg, heeft de 1e klas ICE internationaal nu wel of geen Wifi?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_79392645
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
De spoorlijn door Liechtenstein
Wow, errug leuke post SvMp! Die moeten we eigenlijk toevoegen aan de openingspost.
  zondag 21 maart 2010 @ 00:26:05 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79393051
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.

Alleen de Thalys dus niet... ik vraag me af hoe ze dat doen? Simpelweg de voorkant niet verfen?
Niet alle voertuigen. Doorgaans, voor de normale reizigersdienst, is dit wel verplicht.
Zo heeft het materieel van de museum organisaties hier vrijlating door, omdat deze regelgeving vroeger niet van kracht was. Deze regel geld dus ook alleen voor treinen die na ingang van deze regelgeving zijn gemoderniseerd, buiten het museummaterieel. Treinen die nu gebouwd worden, moeten hieraan voldoen.

Een aantal uitzonderingen op deze regel zijn de Vrijheidstrein.
Deze gaat kort hierna ook terzijde. Dat is ook één van de belangrijkste redenen dat ze een Plan T hebben gekozen met revisie of verlengingstermijn die bijna over is.

De OV-Chipkaart VIRM heeft een groot wit vlak op de voorkant, wat ook toegestaan is. Dit hebben de Olympische VIRM/ICM stellen ook.

Om een uitzondering te krijgen, moet een trein alsnog een kleur krijgen, die met slecht weer ook 'opvalt', waarbij een (te) groot vlak grijs of zwart ook weer niet mag.
  zondag 21 maart 2010 @ 00:50:26 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79393696
Vandaag weer (grove) problemen op(of bij) de HSL te Barendrecht:

Een Thalys uit Paris Nord heeft vanaf de HSL de verbindingsboog bij Breda genomen, om vanaf hier naar Den Bosch te gaan en zo verder (?). Verder zijn er een aantal Thalyssen via de oude route gereden, wegens deze verstoring.
pi_79393836
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
De spoorlijn door Liechtenstein

foto's
Leuke foto's! Is wel even wat anders dan de andere Europese dwergstaat met een station: Monaco. Ben daar deze zomer geweest.



Dit station ligt aan de spoorlijn van Nice naar Ventimiglia (Italië), een hele mooie lijn met uitzicht op de Middelandse Zee.



Het station van Monte Carlo is echter helemaal uitgegraven in de rotsen. Ik heb helaas geen foto van het station zelf, dus ik heb er even één van internet geleend:


Het station is geheel ingebouwd tussen de dure appartementen, waardoor het nogal goed verborgen ligt:


En dat is niet doordat het een klein station is...


Tussen Nice en Ventimigilia rijden (in tegenstelling tot de rest van Frankrijk) flink wat stoptreinen. Minstens 2 per uur, maar volgens mij wel meer (de dienstregeling was niet geheel duidelijk). Allemaal gereden door de NSCF. Daarnaast stoppen er ook nog TGV's en nachttreinen op het station.
pi_79396384
Nice pic´s.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 21 maart 2010 @ 11:10:31 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79398178
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege Die kuttrein stopt alleen als je eruit wilt, en als de haltes zo weinig voorstellen heb je ze gemist voordat je er erg in hebt Staat er op Forst-Hilti wel een naambord SvMp?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79398212
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 21 maart 2010 @ 11:18:22 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79398346
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:12 schreef Socios het volgende:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?
Dit soort railbusjes:



En heel af en toe een doorgaande IC uit Zürich. Verder vooral veel bussen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79398558
Mooie foto's van Monaco! Station Monte-Carlo doet mij denken aan station Best
Komende zomer wordt dit ook een van mijn bestemmingen. Mooi dat het spoor langs de Middellandse zee loopt. Ik hoop trouwens dat er ook kleine stationnetjes tussen zitten en dat het niet allemaal zo massaal is.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege Die kuttrein stopt alleen als je eruit wilt, en als de haltes zo weinig voorstellen heb je ze gemist voordat je er erg in hebt Staat er op Forst-Hilti wel een naambord SvMp?
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 21 maart 2010 @ 11:32:58 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79398715
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.
Oh ja, ik zie het Ik ga een ritje plannen

Nendeln en Schaan-Vaduz had ik al, die andere 2 moet ik nog even gaan ophalen dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79399469
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Mooie foto's van Monaco! Station Monte-Carlo doet mij denken aan station Best
Komende zomer wordt dit ook een van mijn bestemmingen. Mooi dat het spoor langs de Middellandse zee loopt. Ik hoop trouwens dat er ook kleine stationnetjes tussen zitten en dat het niet allemaal zo massaal is.
Dankje! Ik ben deze zomer van Marseille tot Rome gegaan langs de Middellandse Zee. Het stuk tussen Marseille en de Italliaanse grens is het mooist. Over het hele stuk rijden flink wat treinen en ook de kleine stations zijn goed bereikbaar.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:03:52 #299
258802 Yreal
henk..!
pi_79401792
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waar dan precies in Den Haag?
En vergeet Utrecht centraal niet.
Voorbij de trams lopen op CS, en dan die straat waar de gall en gall en multivlaai zitten 5 minutjes lopen

Erg mooie pics allemaal
  zondag 21 maart 2010 @ 13:27:31 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79402561
Reisje aanstaande zaterdag, 27 Maart 2010

Tijd Station Spoor Treinnr. Aantal kilometers
Aantal kilometers op een bepaald traject zijn schuingedrukt

6:20 Zwijndrecht 3 5119
6:25 Dordrecht 3a 2
Overstappen

6:31 Dordrecht 5 1919
8:13 Venlo 3a 139,7
Overstappen

8:30 Venlo 3 32224
9:22 Nijmegen 1b 61,1
Overstappen

9:39 Nijmegen 4a 7629
9:54 Arnhem 3b 18,6
Overstappen

10:32 Arnhem 3b 31136
11:11 Tiel 2 42,9
Overstappen

11:22 Tiel 3 6036
12:02 Utrecht Centraal 19b 37,6
Overstappen

12:28 Utrecht Centraal 3 4940
13:07 Almere Centrum 1 44,6
Overstappen

13:11 Almere Centrum 3 3745
13:26 Lelystad Centrum 1 25
Overstappen

13:46 Lelystad Centrum 1 3944
14:26 Amsterdam Centraal 15a 54,5
Overstappen

14:39 Amsterdam Centraal 14b 4546
15:36 Enkhuizen 1 63,5
Overstappen

15:54 Enkhuizen 1 4561
16:16 Hoorn 1 17,5
Overstappen

16:20 Hoorn 3 3467
16:44 Alkmaar 4 23,7
Overstappen

16:56 Alkmaar 5 865
17:20 Zaandam 4 29,1
Overstappen

17:26 Zaandam 2 3365
17:52 Hoofddorp 5 25,2
Overstappen

18:03 Hoofddorp 3 3967
18:08 Schiphol 3 4,6
Overstappen

18:49 Schiphol 3 243
19:35 Amersfoort 1 47,9
Overstappen

19:41 Amersfoort 6a 2868
19:58 Utrecht Centraal 8b 21,4
Overstappen

20:14 Utrecht Centraal 8 1768
20:52 Den Haag Centraal 5 60,9
Overstappen

20:58 Den Haag Centraal 1 5181
21:50 Zwijndrecht 3 41,9

Totaal aantal Kilometer: 761,7

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 21-03-2010 13:33:30 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')