abonnement Unibet Coolblue
  Admin maandag 5 april 2010 @ 11:26:25 #101
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_79961353
1 jaar
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 5 april 2010 @ 11:28:39 #102
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_79961415
Vanaf vandaag 5 maanden gestopt . Nog geen kilo extra aangekomen en echt nooit meer gedacht aan het opsteken van een peuk, behalve die ene keer in de kroeg toen iedereen rookte en ik uitzicht had op de sigarettenautomaat, maar de drang was niet heftig.

Five months, 11 hours, 27 minutes and 13 seconds. 1817 cigarettes not smoked, saving £363.45. Life saved: 6 days, 7 hours, 25 minutes.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 5 april 2010 @ 11:28:58 #103
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_79961419
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:26 schreef yvonne het volgende:
1 jaar
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 5 april 2010 @ 11:29:32 #104
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_79961438
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:26 schreef yvonne het volgende:
1 jaar
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 5 april 2010 @ 18:48:28 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_79974962
ik heb zo hard gefaald zaterdag, ben zo kwaad op mezelf
Even een half uurtje in de kroeg geweest met mijn veel te dronken hoofd en heb dus een sigaret gepakt, en hij was op dat moment niet eens vies.
Wel een 1 keer maar nooit meer ervaring hopelijk

Wel 3 maanden vandaag... hoef van mezelf niet terug naar nul, heb er wel van geleerd geloof ik
disclaimer
pi_79977046
wat zijn de lichtste sigaretten die je kan roken? behalve marlboro flavor plus.


voor als je wilt afbouwen en no cold turkey.
pi_79977288
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:47 schreef gagaish het volgende:
wat zijn de lichtste sigaretten die je kan roken? behalve marlboro flavor plus.


voor als je wilt afbouwen en no cold turkey.
afbouwen is onzin. Gewoon in 1 keer stoppen is het best.

Je hebt toch ook van die menthol shag. Vroeger heb ik die weleens gerookt. Evergreen volgens mij.
  maandag 5 april 2010 @ 20:58:50 #108
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_79979941
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:48 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb zo hard gefaald zaterdag, ben zo kwaad op mezelf
Even een half uurtje in de kroeg geweest met mijn veel te dronken hoofd en heb dus een sigaret gepakt, en hij was op dat moment niet eens vies.
Wel een 1 keer maar nooit meer ervaring hopelijk

Wel 3 maanden vandaag... hoef van mezelf niet terug naar nul, heb er wel van geleerd geloof ik
Met alle respect, maar als je dat doet vraag ik me af of je wel echt wilt stoppen. Je kunt er alleen maar vanaf blijven als je echt wilt, dat je dronken zou zijn geweest is dan maar een excuus natuurlijk.

Succes verder
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 5 april 2010 @ 21:33:39 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_79981758
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:47 schreef gagaish het volgende:
wat zijn de lichtste sigaretten die je kan roken? behalve marlboro flavor plus.


voor als je wilt afbouwen en no cold turkey.
afbouwen bestaat niet
stormy waters...
sailin'
  maandag 5 april 2010 @ 21:47:11 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_79982440
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:58 schreef Steeven het volgende:

[..]

Met alle respect, maar als je dat doet vraag ik me af of je wel echt wilt stoppen. Je kunt er alleen maar vanaf blijven als je echt wilt, dat je dronken zou zijn geweest is dan maar een excuus natuurlijk.

Succes verder
Met alle respect, ik ben 3 maanden geheel rookvrij en heb met dronken hoofd gefaald. Ik zoek geen excuses, doe eens normaal, ik zeg toch dat ik er niet trots op ben Ik had ongeveer 17 flessen bier op, dat zeg ik niet om te pochen, maar misschien begrijp je dan een beetje beter in wat voor staat ik verkeerde.
En natuurlijk baal ik er stierlijk van, maar om dan maar meteen te beweren dat ik eigenlijk niet wil stoppen en alleen maar smoesjes bedenk vind ik echt te belachelijk voor woorden
disclaimer
pi_79982489
afbouwen kan denk ik wel, maar lijkt mij veel lastiger dan helemaal te stoppen
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:43:59 #112
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_79993649
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met alle respect, ik ben 3 maanden geheel rookvrij en heb met dronken hoofd gefaald. Ik zoek geen excuses, doe eens normaal, ik zeg toch dat ik er niet trots op ben Ik had ongeveer 17 flessen bier op, dat zeg ik niet om te pochen, maar misschien begrijp je dan een beetje beter in wat voor staat ik verkeerde.
En natuurlijk baal ik er stierlijk van, maar om dan maar meteen te beweren dat ik eigenlijk niet wil stoppen en alleen maar smoesjes bedenk vind ik echt te belachelijk voor woorden
Mag je vinden maar ik vind het een slap excuus en dat mag ik gelukkig ook vinden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:46:28 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_79993675
gelukkig, held!
(ja, ik reageer veel te fel, ik kan helaas heel slecht tegen dit soort kortzichtigheid )
disclaimer
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:53:55 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_79993772
Stormqueen, het feit dat je gewoon weet dat het gewoon oerstom was spreekt voorzichzelf, je hebt wel 3 maanden gewoon niet gerookt, op die ene na. En dat is knap, en je hebt hier van geleerd. ( en ik hoop je staplui ook dat ze gewoon ff meedenken )
En je weet van jezelf wat je kan!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:56:19 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_79993820
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:53 schreef _evenstar_ het volgende:
Stormqueen, het feit dat je gewoon weet dat het gewoon oerstom was spreekt voorzichzelf, je hebt wel 3 maanden gewoon niet gerookt, op die ene na. En dat is knap, en je hebt hier van geleerd. ( en ik hoop je staplui ook dat ze gewoon ff meedenken )
En je weet van jezelf wat je kan!!
Ja precies Het was oerstom en ik ben ook enorm kwaad op mezelf dat ik aan mijn zwakte heb toegegeven En laten we verder dit topic vooral houden waar het voor bedoeld is: elkaar steun bieden ipv elkaar nog harder de grond in trappen als het even niet gaat zoals gepland
disclaimer
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:22:34 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_79994215
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja precies Het was oerstom en ik ben ook enorm kwaad op mezelf dat ik aan mijn zwakte heb toegegeven En laten we verder dit topic vooral houden waar het voor bedoeld is: elkaar steun bieden ipv elkaar nog harder de grond in trappen als het even niet gaat zoals gepland

precies

Wel voor straf geen lakjes deze week
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:28:06 #117
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_79994304
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:46 schreef Stormqueen het volgende:
gelukkig, held!
(ja, ik reageer veel te fel, ik kan helaas heel slecht tegen dit soort kortzichtigheid )
Ik weet waar ik over praat, ik ben immers 5 maanden gestopt. Dat heeft niks te maken met kortzichtigheid, ik weet precies hoe het voelt en hoe het werkt. Ook ik ben dronken geweest in de laatste 5 maanden en ook ik heb verleidingen gehad, maar niet aan toegegeven. Ik vind dat je mensen best mag aanspreken op gemaakte fouten.

Het is wel heel goed dat je boos bent op jezelf . Wel doorgaan met stoppen!
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:31:26 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_79994366
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:28 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik weet waar ik over praat, ik ben immers 5 maanden gestopt. Dat heeft niks te maken met kortzichtigheid, ik weet precies hoe het voelt en hoe het werkt. Ook ik ben dronken geweest in de laatste 5 maanden en ook ik heb verleidingen gehad, maar niet aan toegegeven. Ik vind dat je mensen best mag aanspreken op gemaakte fouten.

Het is wel heel goed dat je boos bent op jezelf . Wel doorgaan met stoppen!
Waar het mij om gaat is dat ik als enige reactie op mijn schuldbekentenis hier een nogal botte opmerking krijg dat ik feitelijk een zwakkeling ben die smoesjes verzint. Wat dus gewoon niet het geval is. Ik weet dat je gestopt bent en dat je 5 maanden clean bent, heel erg goed en dat meen ik!!
Maar waarom moet dat nou zo? We zijn hier toch om elkaar te steunen en niet af te zeiken? Of mogen we hier alleen nog maar juichen als iemand weer een tellertje plaatst van hoe lang hij/zij al gestopt is? Want dat gevoel bekruipt me haast wel.

Ik weet wat smoesjes zijn. Ik heb ze 14 jaar lang verzonnen. Ik weet ook hoe de zaken er nu voor staan. En kan dan echt furieus worden als een totale vreemde denkt het beter te weten.
disclaimer
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:38:05 #119
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_79994510
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat ik als enige reactie op mijn schuldbekentenis hier een nogal botte opmerking krijg dat ik feitelijk een zwakkeling ben die smoesjes verzint. Wat dus gewoon niet het geval is. Ik weet dat je gestopt bent en dat je 5 maanden clean bent, heel erg goed en dat meen ik!!
Maar waarom moet dat nou zo? We zijn hier toch om elkaar te steunen en niet af te zeiken? Of mogen we hier alleen nog maar juichen als iemand weer een tellertje plaatst van hoe lang hij/zij al gestopt is? Want dat gevoel bekruipt me haast wel.

Ik weet wat smoesjes zijn. Ik heb ze 14 jaar lang verzonnen. Ik weet ook hoe de zaken er nu voor staan. En kan dan echt furieus worden als een totale vreemde denkt het beter te weten.
Absoluut niet, men komt hier om steun en dat hoort; dat mensen pimpen moet hoe lang ze wel niet gestopt zijn telt als extra motivator mee voor de stoppers . Ik denk dat je je de opmerking even teveel aantrekt. Ik zeg niet dat je een zwakkeling bent, je bent immers al drie maanden gestopt . Ik vind dat je mensen best een schopje mag geven, soms werkt dat beter dan alleen maar aaien. Laat mij maar zien dat ik een sukkel ben en er naast zit . Wellicht ook een tip voor de volgende keer. Om je het genot van alcohol niet te onthouden kun je op zo'n avond wellicht iemand vragen er even op te letten dat, mocht je teveel gedronken hebben, dat je van de nicotine afblijft?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:39:07 #120
104367 Thrackan
new and improved
pi_79994530
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat ik als enige reactie op mijn schuldbekentenis hier een nogal botte opmerking krijg dat ik feitelijk een zwakkeling ben die smoesjes verzint. Wat dus gewoon niet het geval is. Ik weet dat je gestopt bent en dat je 5 maanden clean bent, heel erg goed en dat meen ik!!
Maar waarom moet dat nou zo? We zijn hier toch om elkaar te steunen en niet af te zeiken? Of mogen we hier alleen nog maar juichen als iemand weer een tellertje plaatst van hoe lang hij/zij al gestopt is? Want dat gevoel bekruipt me haast wel.

Ik weet wat smoesjes zijn. Ik heb ze 14 jaar lang verzonnen. Ik weet ook hoe de zaken er nu voor staan. En kan dan echt furieus worden als een totale vreemde denkt het beter te weten.
Goed, nu heb je jezelf wel weer genoeg op de kop geslagen over die ene sigaret. Het enige dat je kunt doen is gewoon doorgaan met niet roken, dus dat moet je dan maar doen toch?
Mocht je jezelf echt niet meer vertrouwen in dronken toestand, dan zou je daar ook nog in kunnen minderen... 't is niet alsof 17 bier goed voor je is

Afgelopen weekend kreeg ik zelf ook de neiging om er ergens eentje vandaan te bietsen, maar die neiging kon ik gelukkig redelijk snel weerstaan. Als dat komen weekeinde weer zo is moet ik maar even iets rustiger met t bier omgaan.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:40:58 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_79994569
dat 17 bier teveel was, staat buiten kijf
En ja, ik reageer overtrokken, dat zegt misschien genoeg over hoe kwaad ik ben op mezelf
Maar mijn excuses voor de topicdiarree, ik ga er over ophouden
disclaimer
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:50:11 #122
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_79994765
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
dat 17 bier teveel was, staat buiten kijf
En ja, ik reageer overtrokken, dat zegt misschien genoeg over hoe kwaad ik ben op mezelf
Maar mijn excuses voor de topicdiarree, ik ga er over ophouden
Het is geen topicdiarree, ik kan best begrijpen dat je zo reageert. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of je lichaam weer sterke ontwenningsverschijnselen krijgt na die ene sigaret? Of heeft dat weinig effect omdat al zolang bent gestopt .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:53:45 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_79994843
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Steeven het volgende:

[..]

Het is geen topicdiarree, ik kan best begrijpen dat je zo reageert. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of je lichaam weer sterke ontwenningsverschijnselen krijgt na die ene sigaret? Of heeft dat weinig effect omdat al zolang bent gestopt .
Geen idee. Ik moest bijkomen van de alcohol, denk dat dat het peuk-effect sowieso wel een beetje heeft verbloemd Maar geen merkbare last van gehad. Wel ben ik meteen na thuiskomst in bad gegaan en heb ik zelf gegorgeld met zeepsop om de gore smaak uit m'n strot te krijgen !
disclaimer
  dinsdag 6 april 2010 @ 10:43:37 #124
104367 Thrackan
new and improved
pi_79996136
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
dat 17 bier teveel was, staat buiten kijf
En ja, ik reageer overtrokken, dat zegt misschien genoeg over hoe kwaad ik ben op mezelf
Maar mijn excuses voor de topicdiarree, ik ga er over ophouden
Het is niet erg dat je even flink reageert, maar op een gegeven moment moet je er ook weer mee stoppen natuurlijk
De drama lama uithangen over één sigaret kan (naar mijn eigen beleving) juist sigaret 2 in de hand werken, vandaar.

Dus mijn advies blijft: Je hebt jezelf nu wel weer genoeg op je kop geslagen, blijf er niet in hangen en ga gewoon weer rookvrij verder
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 6 april 2010 @ 10:44:56 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79996169
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
en heb ik zelf gegorgeld met zeepsop om de gore smaak uit m'n strot te krijgen !
Je was echt dronken!
Een slippertje. Jammer maar helaas en vol goede moed non-smoking weer verder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')