abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 mei 2010 @ 11:52:58 #201
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_81482880
Schattig Nijna, leuk stofje ook!

Thx voor de tips over het afwerken van het handvat. Ik heb met dat biasband lopen prutsen maar het werd echt he-le-maal niks! Ervaren naaidames: is het uberhaupt mogelijk deze smalle hoek op deze manier af te werken? Ik ga nu zigzaggen, maar ben wel benieuwd of het aan mijn naaikunsten ligt (dan ga ik namelijk hard oefenen op biasband rond stikken) of dat ik gewoon iets onmogelijks wil.
Geluk is een richting, geen punt
  zondag 16 mei 2010 @ 17:44:18 #202
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_81496227
tvp
Het is de gekte van de verslaving.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:29:57 #203
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_81500978
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:52 schreef Yvonnetje het volgende:
Schattig Nijna, leuk stofje ook!

Thx voor de tips over het afwerken van het handvat. Ik heb met dat biasband lopen prutsen maar het werd echt he-le-maal niks! Ervaren naaidames: is het uberhaupt mogelijk deze smalle hoek op deze manier af te werken? Ik ga nu zigzaggen, maar ben wel benieuwd of het aan mijn naaikunsten ligt (dan ga ik namelijk hard oefenen op biasband rond stikken) of dat ik gewoon iets onmogelijks wil.
Je zou het met elastisch biaisband kunnen proberen, maar deze bocht is wel erg krap

Als het als vervanger voor een plastic tasje is, zou ik het geheel vlak onder het handvat afknippen en twee losse handvaatjes er aan zetten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:21:30 #204
303439 GeleFiets
Yellow and Shiny!
pi_81533849
Hallo allemaal! Jullie maken echt ontzettend leuke dingen! Hoe begin je met zoiets? Ik weet van mezelf dat ik niet onhandig ben, maar heb eigenlijk nooit iets genaaid sinds mijn 8e ofzo.

Weet dat mijn moeder niet eens zou merken als ik haar naaimachine eens een nieuw huis zou geven, dus dat is 1.

Maar hoe zou je verder beginnen met naaien? Wat is eits makkelijks en geeft je toch een boel voldoening? Tips hoor ik graag!
  maandag 17 mei 2010 @ 14:35:32 #205
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81534399
Gewoon gaan proberen! Koop een coupon of goedkoop lapje van de markt en maak eerst een kussentje bijvoorbeeld of een ander eenvoudig iets. Je kunt ook een cursus in de buurt volgen. Die staan vaak in buurtkrantjes enzo
  maandag 17 mei 2010 @ 14:42:31 #206
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81534667
Speldenkussen is ook een leuk eerste projectje.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 17 mei 2010 @ 14:44:10 #207
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81534723
Ja en dan steeds iets moeilijker. Op youtube staan ook filmpjes over rits inzetten enzo. En zo kan je steeds wat moeilijkers proberen
pi_81535207
Jep, zo ben ik ook begonnen. Ik ga altijd naar de lapjesmarkt in Utrecht, maar dit soort markten zijn er meer hoor. En gewoon beginnen, en als het niet lukt kun je hier altijd alles vragen (en ik spreek uit ervaring (A))
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
pi_81537260
Gewoon proberen!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 17 mei 2010 @ 21:36:15 #210
303439 GeleFiets
Yellow and Shiny!
pi_81555077
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:50 schreef Nijna het volgende:
Gewoon proberen!
Ga ik doen!

Heb er nu al zin in.. 24 mei maar is naar die beurs in Rotterdam voor wat leuke stofjes en dan eerste weekend van Juni het apparaat even ophalen bij mijn ouders.. En gewoon beginnen

Vorig jaar in Vietnam (tijdens backpacken) wat simpele jurkjes laten maken voor weinig euros.. De stofjes zijn een beetje af nu, maar bedacht me dat het wel een leuk voorbeeld was om na te maken..

Als ik ga beginnen kom ik hier zeker weer terug!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:59:48 #211
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81737313
Crosspostje uit OUD

Vandaag aan een jurkje begonnen




Alleen jammer dat het belegje dat aan de achterbinnenkant ( ) zit zo kort is. Die zou ik volgende keer langer maken.
pi_81737410
Leuk Stiemie!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81747240
Ik ga morgen voor het eerst in jaren weer eens kijken op de Lapjesmarkt in Utrecht. Vroeger kocht ik er vaak iets, waar mijn moeder dan mooie creaties van maakte.
Binnenkort krijg alle naaispullen die van haar geweest zijn, inclusief naaimachine. Met o.a. veel restanten van zelfgemaakte gordijnen, daar kan ik mooi op oefenen, want de laatste keer dat ik (onder begeleiding) een naaimachine heb bediend was ik 10. Het door mij op diezelfde leeftijd met de hand genaaide vilten speldenkussentje zit er ook bij. De collectie Knip,Knippie en Marion uit de jaren 70/80 had ze helaas al een keer bij een verhuizing weggegooid.
pi_81752937
hee doedezemaar wat leuk, ik ga ook altijd naar de lapjesmarkt (toevallig vandaag niet).
Stiemie, ik vind het jurkje echt super!!

Ik had hakenband gekocht, wit, veel te licht bij de gordijnstof, overal gezocht en nergens kon ik ecru vinden. Sta ik hier bij de hema in gorinchem en wat denk je? Ecru hakenband :S
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
pi_81764322
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:59 schreef Stiemie het volgende:
Crosspostje uit OUD

Vandaag aan een jurkje begonnen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Alleen jammer dat het belegje dat aan de achterbinnenkant ( ) zit zo kort is. Die zou ik volgende keer langer maken.
wat een lief jurkje!
heeft iemand btw nog een leuke link met naaipatroontjes erop?
And I know if the love is alright ,You don't have to look up at the stars no no no no
pi_81772507
Ik heb zo'n 10 meter lapjes gescoord op de lapjesmarkt, allemaal katoen, en ik was ¤17 armer. Dat moet ik echt weer vaker gaan doen, het was zo leuk. Bij de kramen waar het heel druk was met allochtone dames met hoofddoek werden goedkope synthetische zweetstofjes verkocht, dus die kramen kon ik overslaan

Verder vond ik bij Zeeman nog een dunne katoenen kussensloop van 60x70 in een leuk retromotiefje in groen met bruin voor 1 euro. Makkelijk uit elkaar te halen en dan heb je een lap stof van 60x155, niet slecht voor ¤0,99. Ze hadden een flink assortiment met heel uiteenlopende motiefjes, misschien kan iemand iets met deze tip.
pi_81789642
quote:
Bij de kramen waar het heel druk was met allochtone dames met hoofddoek werden goedkope synthetische zweetstofjes verkocht, dus die kramen kon ik overslaan

Ja die kramen op de hoek - die een beetje afgezonderd staan van de rest hahaha. Ik weet precies welke je bedoelt.

Ben benieuwd naar je creaties!

Mijn bumba jurk is een succes, eindelijk iets dat écht gelukt is!
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
pi_81807479
Hallo, ben vandaag bij mijn moeder in deleer geweest en à dus deze week voor het eerst iets proberen te maken/naaien... Ben benieuwd!
pi_81808293
Heeft iemand toevallig een simpel patroon voor een rok? Ik twijfel al heel erg lang of ik wil gaan beginnen met naaien. Nou vind mijn oma het geweldig om mij het te leren, mits het niet te moeilijk is. Dus heeft er iemand een idee waar ik mee kan beginnen?
pi_81820359
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:12 schreef Puala het volgende:
Heeft iemand toevallig een simpel patroon voor een rok? Ik twijfel al heel erg lang of ik wil gaan beginnen met naaien. Nou vind mijn oma het geweldig om mij het te leren, mits het niet te moeilijk is. Dus heeft er iemand een idee waar ik mee kan beginnen?
Je zou kunnen beginnen met een simpele cirkelrok? Op Internet kun je talloze sites vinden met een uitleg over hoe je het patroon ervoor tekent. Of loop anders de tijdschriftenwinkel binnen. Op dit moment staan er in de Burda en in de Knip Mode een aantal simpele zomerrokjes. Vooral in de Knip van Juni. Het werkt met een stippensyteem en hoe minder stippen, hoe makkelijker. Er staan er 2 in met maar 1 stip (modellen 18 (grote maat) en 23) en eentje van 1,5 stip (model 4c). Ik zou, als je met naaien begint, je toch willen aanraden om 'gewoon' een Knip of Burda te kopen en daaruit iets te maken. De kans op succes is een stuk groter omdat je zelf geen patroon hoeft te tekenen en er een Nederlandse uitleg bijstaat. En je oma weet er denk ik ook wel raad mee.

En als oma niet meehelpt, zou je eens kunnen kijken naar het Burda Easy tijdschrift. Allemaal simpele modellen en de instructies zijn zeer uitgebreid, met veel tekeningen, stap voor stap. Soort van 'naaien voor Dummies' zeg maar. Persoonlijk vind ik de patronen een beetje 'model hobbezak'. Ik maak er nooit iets uit. Ik ben overigens afgelopen november begonnen met naaien en het is echt niet zo moeilijk als het lijkt allemaal. Ik zou als ik jou was echter nog niet gaan beginnen aan Vogue patronen of zo

[ Bericht 4% gewijzigd door Morri op 24-05-2010 08:34:06 (links toegevoegd en schrijffouten verwijderd) ]
pi_81820394
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:25 schreef straatmadelief het volgende:
Ik zou echt graag goed willen naaien zodat ik ook mn eigen kleren kan maken.. maar volgens mijn moeder is het heel lastig! en gaan naaimachines om de haverklap kapot of zitten ze vast enzo.. waardoor de lol er snel vanaf is.. ervaring mee?
Dat valt wel mee. Als je een naaimachine goed onderhoudt, en regelmatig schoonmaakt, dan is er niks aan de hand. En het is helemaal niet zo lastig. Gewoon, als je er net mee begint, vooral de tijd ervoor nemen en niet ongeduldig worden. Toen ik net begon (november vorig jaar; dus ik naai pas net een half jaar) werd ik ook ongeduldig toen ik hoorde dat er dames waren die in 1 avond tijd iets in elkaar naaiden. Maar ik kwam tot de conclusie dat die dames al jaren naaien, en ik maar net begin, en dat ik er gewoon van moet uitgaan dat ik er 6 of 7 avonden over doe om iets in elkaar te zetten, wegens gebrek aan ervaring. Inmiddels gaat het al een stuk sneller en doe ik gemiddeld ergens 3 avonden over. Je wordt vanzelf steeds handiger.
pi_81825189
quote:
Op maandag 24 mei 2010 08:16 schreef Morri het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen met een simpele cirkelrok? Op Internet kun je talloze sites vinden met een uitleg over hoe je het patroon ervoor tekent. Of loop anders de tijdschriftenwinkel binnen. Op dit moment staan er in de Burda en in de Knip Mode een aantal simpele zomerrokjes. Vooral in de Knip van Juni. Het werkt met een stippensyteem en hoe minder stippen, hoe makkelijker. Er staan er 2 in met maar 1 stip (modellen 18 (grote maat) en 23) en eentje van 1,5 stip (model 4c). Ik zou, als je met naaien begint, je toch willen aanraden om 'gewoon' een Knip of Burda te kopen en daaruit iets te maken. De kans op succes is een stuk groter omdat je zelf geen patroon hoeft te tekenen en er een Nederlandse uitleg bijstaat. En je oma weet er denk ik ook wel raad mee.

En als oma niet meehelpt, zou je eens kunnen kijken naar het Burda Easy tijdschrift. Allemaal simpele modellen en de instructies zijn zeer uitgebreid, met veel tekeningen, stap voor stap. Soort van 'naaien voor Dummies' zeg maar. Persoonlijk vind ik de patronen een beetje 'model hobbezak'. Ik maak er nooit iets uit. Ik ben overigens afgelopen november begonnen met naaien en het is echt niet zo moeilijk als het lijkt allemaal. Ik zou als ik jou was echter nog niet gaan beginnen aan Vogue patronen of zo
Dankjewel voor de tips
  maandag 24 mei 2010 @ 23:16:17 #223
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81853087
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:12 schreef Puala het volgende:
Heeft iemand toevallig een simpel patroon voor een rok? Ik twijfel al heel erg lang of ik wil gaan beginnen met naaien. Nou vind mijn oma het geweldig om mij het te leren, mits het niet te moeilijk is. Dus heeft er iemand een idee waar ik mee kan beginnen?
Een wikkel rokje is ook makkelijk. Ik heb er ooit eentje gemaakt. Ik zal later eens kijken of ik het patroon nog ergens heb.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:55:47 #224
303439 GeleFiets
Yellow and Shiny!
pi_81976350
naaimachine is binnen.. Het is een ancient singer 533 die mams uit feminisisch oogpunt maar 4 keer gebruikt heeft.. Gister op een lapje wat steken geoefend en volgens mij heb ik wel beetje door hoe het apparaat werkt..

Ik heb alleen een vraagje.. Ik had de knipmode gekocht en nu wil ik proberen om dat schattige rode jurkje met stipjes te maken.. In de knip is ie gevoerd.. Ik heb op de markt een katoen gekocht (zwart met witte stipjes) die naAr mijn idee niet echt doorschijnt.. Zou ik dat jurkje dan toch moeten voeren?
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:17:53 #225
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81979605
Ik heb de knip niet dus ik kan niet zien hoe hij er precies uit ziet. Maar het zou kunnen dat de halslijn mooier is als hij gevoerd is. Maar dat is ook op te lossen door alleen de bovenste 15cm ofzo dubbel te doen. Heb je een plaatje van het jurkje?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:22:45 #226
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81979767
Ja je kan ook alleen een belegje erin maken. Dan ziet het er meteen een stuk netter uit zonder de jurk meteen helemaal te voeren

Voor meer uitleg: http://www.eigenkleding.nl/beleg
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:32:28 #227
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81980128
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:22 schreef Stiemie het volgende:
Ja je kan ook alleen een belegje erin maken. Dan ziet het er meteen een stuk netter uit zonder de jurk meteen helemaal te voeren

Voor meer uitleg: http://www.eigenkleding.nl/beleg
Dat bedoelde ik inderdaad, ik kwam even niet op het woord
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_81980293
Ben benieuwd Maok!
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:54:15 #229
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81981009
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:36 schreef RamonaB het volgende:
Ben benieuwd Maok!
Wat bedoel je?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_81981937
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:55 schreef GeleFiets het volgende:
naaimachine is binnen.. Het is een ancient singer 533 die mams uit feminisisch oogpunt maar 4 keer gebruikt heeft.. Gister op een lapje wat steken geoefend en volgens mij heb ik wel beetje door hoe het apparaat werkt..

Ik heb alleen een vraagje.. Ik had de knipmode gekocht en nu wil ik proberen om dat schattige rode jurkje met stipjes te maken.. In de knip is ie gevoerd.. Ik heb op de markt een katoen gekocht (zwart met witte stipjes) die naAr mijn idee niet echt doorschijnt.. Zou ik dat jurkje dan toch moeten voeren?
Net even de Knip gepakt. Het is model 20. Zover ik kan zien hoef je hem niet te voeren. En beleg zou wel netter zijn, maar als dit het allereerste is wat je ooit naait, dan zou ik dit soort aanpassingen niet nu al gaan doen. Het wordt daarmee meteen een stuk lastiger, omdat je echt het patroon moet gaan aanpassen. Ik vind het toch al geen al te makkelijke jurk voor een allereerste project. Dapper hoor!

Veel succes ermee in ieder geval.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 07:29:54 #231
303439 GeleFiets
Yellow and Shiny!
pi_82007767
Inderdaad nummertje 20...

Heb me er al wel bij neergelegd dat het waarschijnlijk geen meesterwerk gaat worden. Maar houdt me wel een weekend van de straat
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 28 mei 2010 @ 07:32:33 #232
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82007785
Misschien ga ik na de vakantie wel weer proberen wat vaker te naaien, al is onze naaimachine prut.
Mijn ervaringen zijn dat ik er niet zo goed in ben, maar elke keer als ik weer wat leuks zie (bijv. op Threadbanger) wil ik het ook kunnen maken!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82018585
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:54 schreef maok het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Benieuwd naar je resultaat
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:38:53 #234
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_82018686
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:37 schreef RamonaB het volgende:

[..]

Benieuwd naar je resultaat
Ik neem aan naar het resultaat van GeleFiets
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:05:12 #235
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_82022493
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 07:29 schreef GeleFiets het volgende:
Inderdaad nummertje 20...

Heb me er al wel bij neergelegd dat het waarschijnlijk geen meesterwerk gaat worden. Maar houdt me wel een weekend van de straat
Als je nog nooit genaaid heb, zou ik niet iets gaan maken waarbij je niet het patroon volgt en aan het verbouwen gaat.
Beter iets verder zoeken naar een patroon dat je niet hoeft aan te passen en exact kunt volgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_82035198
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:38 schreef maok het volgende:

[..]

Ik neem aan naar het resultaat van GeleFiets
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
pi_82053061
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 07:29 schreef GeleFiets het volgende:
Inderdaad nummertje 20...

Heb me er al wel bij neergelegd dat het waarschijnlijk geen meesterwerk gaat worden. Maar houdt me wel een weekend van de straat
Ik ben heel benieuwd wat hier uiteindelijk uitrolt en of je het leuk hebt gevonden om te doen.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 08:16:17 #238
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_82053134
Wil morgen gordijnen voor in mn nieuwe huisje maken van kaasdoek, is er nog een handigheidje om dat goed te doen [omdat het zo open is] ofzo?
i know, niet het meest spannende project, maar het moet gebeuren
an urge to help mankind overcomes me
pi_82053257
Saaw in ieder geval de achterkant héél netjes afwerken. Let op de naadtoeslag, dat die overal even breed is. Het is inderdaad erg doorschijnend en dan wil je je niet aan scheve stukjes gaan ergeren.
Is voeren geen optie?
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 mei 2010 @ 08:55:13 #240
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82053439


Zou zo'n rokje moeilijk te maken zijn (als je uitgaat van dat hij een rits achter heeft om erin te komen)? Voor iemand die niet heel gedreven is in het naaien, .
En die ook nog nooit met patronen e.d. heeft gewerkt, dus weh .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82053739
Nee, dat is niet moeilijk
Pittig rokje, wel oppassen met bukken
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 mei 2010 @ 11:53:50 #242
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82056283
Oke, .
Ahaha ja, .

Maar ik neem aan dat ik dan mijn waist (ik kan niet meer op het Nederlandse woord komen, ) en heupen moet meten en natuurlijk de lengte van hoe lang ik hem wil, met ruimte voor de zoom.

Maar.. bij de heupen is hij natuurlijk breder, maar dat moet weer toelopen (aansluiten op benen).. hoe moet dat dan precies?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82056315
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 08:55 schreef ChipsZak. het volgende:


Zou zo'n rokje moeilijk te maken zijn (als je uitgaat van dat hij een rits achter heeft om erin te komen)? Voor iemand die niet heel gedreven is in het naaien, .
En die ook nog nooit met patronen e.d. heeft gewerkt, dus weh .
Nee. Voorkantje, achterkantje, rits, band. En dan twee grote knopen voorop. Zonder patroon wordt het wel lastig.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 mei 2010 @ 11:57:16 #244
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82056362
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:55 schreef Morri het volgende:

[..]

Nee. Voorkantje, achterkantje, rits, band. En dan twee grote knopen voorop. Zonder patroon wordt het wel lastig.
Mja, daar ben ik ook bang voor, .

Kan ik dan niet gewoon een kokerrok (met hoge taille) patroon zoeken en hem gewoon minder kort maken?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82056545
Natuurlijk, dat moet je gewoon doen, ChipsZak. Als je zo'n patroon hebt ben je zomaar klaar. Voor het kiezen van de goede maat eerst zelf goed je maten opmeten, niet te strak meten over evt. ondergoed heen. Je taille (!) en op het breedste deel van je heupen.
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 mei 2010 @ 12:07:18 #246
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82056602
Ah, !

Dan is zo'n rokje het eerste wat ik na de vakantie in elkaar frutsel (nu bijna tentamenweek dus nu weinig tijd. Hoogstens voor zoiets schattigs: )

Maar bedankt voor de tips! Ik ga het zeker maken & dan post ik het resultaat, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82056662
Jullie willen gewoon veel te snel veel te veel!

Ik zou echt met iets simpels beginnen, waar je het patroon van hebt, met uitleg erbij over hoe je het moet doen. En ook niks gaan aanpassen. Anders wordt het frustrerend en moeilijk en gedoemd om te mislukken zonder hulp. En dat is gewoon zonde. Naaien is echt niet zo moeilijk, maar wel als je alles tegelijk wilt kunnen/leren.
pi_82057226
@ChipsZak, leuk filmpje

@Morri, een kokerrok korter maken vind ik nou niet echt vallen in de categorie aanpassingen die zo moeilijk zijn dat ze kunnen frustreren of mislukken.
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:38:12 #249
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_82057298
@ chips

Namaken van een bestaande rok is ook niet zo heel moeilijk (als je al zoiets hebt) gewoon kijken uit welke delen hij bestaat en hoe hij in elkaar zit. Waar je bij zo'n rokje wel regening mee moet houden is dat er een blinde rits in moet. Persoonlijk vind ik dat iets lastiger dan een een gewone rits omdat je dan veel netter moet werken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:40:02 #250
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_82057335
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:34 schreef Aiko_ het volgende:
@ChipsZak, leuk filmpje

@Morri, een kokerrok korter maken vind ik nou niet echt vallen in de categorie aanpassingen die zo moeilijk zijn dat ze kunnen frustreren of mislukken.
En chips kan ook al best een beetje naaien (iig met de naaimachine overweg) en heeft genoeg cretiviteit om zoiets voor elkaar te krijgen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 mei 2010 @ 12:40:29 #251
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82057344
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:40 schreef maok het volgende:

[..]

En chips kan ook al best een beetje naaien (iig met de naaimachine overweg) en heeft genoeg cretiviteit om zoiets voor elkaar te krijgen.
Mwah.. dat was al een tijdje geleden hm, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 mei 2010 @ 12:41:24 #252
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82057368
Of gaat jouw naaicafe weer open na de vakantie, maok?
Kan je me helpen, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:42:29 #253
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_82057392
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:41 schreef ChipsZak. het volgende:
Of gaat jouw naaicafe weer open na de vakantie, maok?
Kan je me helpen, .
Ja dat kan ook. 8 juli is de laatste keer voor de zomer en dan start het weer op 26 augustus
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_82059035
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:40 schreef maok het volgende:

[..]

En chips kan ook al best een beetje naaien (iig met de naaimachine overweg) en heeft genoeg cretiviteit om zoiets voor elkaar te krijgen.
Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat ze nooit eerder iets gemaakt had.
pi_82072966
vrijdag een week geleden kreeg Alicia het enorm gave nieuws dat zij het pinksterbruidje mocht zijn. Dus ik mocht aan het naaien, dat ging niet helemaal van een leien dakje, van alles zat tegen, waardoor ik uiteindelijk afgelopen donderdag de jurk nog in z'n geheel moest maken. Na bijna een marathon in mijn eentje geklaard te hebben beleefde ze gisteren volgens haar de mooiste dag van de wereld

wat er aan vooraf ging: http://oompaloompawereld.blogspot.com/2010/05/stress-week.html
impressie van de dag zelf: http://oompaloompawereld.(...)re-pinksterblom.html
en natuurlijk de bruid en haar jurk (en zoonlief met zijn pak): http://oompaloompawereld.(...)id-en-haar-jurk.html





meer op de linkjes hier boven
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:52:08 #256
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_82073010
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 08:00 schreef Morri het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd wat hier uiteindelijk uitrolt en of je het leuk hebt gevonden om te doen.
Ik ook! Houd je ons op de hoogte van je vorderingen? Ben je er dit weekend al mee begonnen?

Ik heb uiteindelijk in het stoffen plastictasjemodel tasje de handvatjes gezigzagd dus op die manier afgewerkt. Er 2 losse hengseltjes aan maken was geen optie want ik had een voorbeeld'model' en dat moest ik exact namaken
Geluk is een richting, geen punt
pi_82074297
Heb net mn eerste naaimachine gekregen en probeer nu de basis dingen onder de knie te krijgen hahaha ga eerst beginnen met gordijnen naaien. Ff super simpel beginnen.
pi_82075745
Knorretje, ik ben er stil van. Wat een prachtdochter heb je en wát een schitterende jurk!
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:11:06 #259
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_82077689
Mooi geworden, knor! Geen Feliz geworden? (ik kan 'm er iig niet echt meer in herkennen, op de ruches op de achterkant na )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 mei 2010 @ 22:15:45 #260
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82077945
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:42 schreef maok het volgende:

[..]

Ja dat kan ook. 8 juli is de laatste keer voor de zomer en dan start het weer op 26 augustus
Leuk! Help me herinneren! Ik wil graag wel na de vakantie, want nu heb ik het echt te druk!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82082555
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:11 schreef E.T. het volgende:
Mooi geworden, knor! Geen Feliz geworden? (ik kan 'm er iig niet echt meer in herkennen, op de ruches op de achterkant na )

nee wilde inderdaad eerst weer gewoon de feliz maken, die had ik al eerder gemaakt dus lekker makkelijk. Maar had de tule rok klaar en deed die op de pop onder de jurk/tuniek die al eeuwen op een laatste zoom zit te wachten (de abc 102) dat resultaat was niet helemaal wat ik wilde, maar bracht me wel tot dit. Hij moest wat wijder en wat meer ruches hebben (wat dat vind Alicia zo mooi aan de Feliz) en uiteindelijk werd het dit
pi_82095251
Erg mooi knorretje!
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
  maandag 31 mei 2010 @ 08:17:52 #263
303439 GeleFiets
Yellow and Shiny!
pi_82131523
wow! Dat jurkje is echt schattig!

Ben op jullie advies wat anders gaan maken.. Ben nu bezig met een simpeler jurkje met een voorbeeld van een handgemaakt ander jurkje.. Delen over getrokken en het begint te lijken.. Over een paar weekenden issie vast af!
pi_82146088
Ik kreeg van iemand een collectie zijden applicaties en er werd gezegd: "die zaten vroeger bij sigaretten". Er zaten o.a. een Mickey en Minnie Mouse bij en ik zag dat die in de vorm waren zoals Walt Disney ze vroeger tekende, dus ik had door dat ik iets echt ouds en unieks in handen kreeg en noemde het al gekscherend "de erfstukken". Wat gegoogle leverde op dat de applicaties in de jaren 30 bij de sigaretten van Turmac zaten en zijdjes genoemd werden.
Nu eerst eens fatsoenlijk leren naaien en dan een tas maken met wat van die applicaties erop.
Voor het idee:
  maandag 31 mei 2010 @ 21:13:00 #265
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_82163576
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kreeg van iemand een collectie zijden applicaties en er werd gezegd: "die zaten vroeger bij sigaretten". Er zaten o.a. een Mickey en Minnie Mouse bij en ik zag dat die in de vorm waren zoals Walt Disney ze vroeger tekende, dus ik had door dat ik iets echt ouds en unieks in handen kreeg en noemde het al gekscherend "de erfstukken". Wat gegoogle leverde op dat de applicaties in de jaren 30 bij de sigaretten van Turmac zaten en zijdjes genoemd werden.
Nu eerst eens fatsoenlijk leren naaien en dan een tas maken met wat van die applicaties erop.
Voor het idee: [ afbeelding ]
Leuk zeg!
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_82239898
http://www.karteris.nl/
Gaat iemand wel eens hierheen?
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:00:15 #267
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82286829
Ik kom even met jullie meelezen en hopelijk binnenkort ook echt meedoen! Ik ben rond aan het kijken naar een leuke beginnersmachine.

Ik ben vorig jaar begonnen met haken. Dat is me goed gelukt. Ik heb net een tas af waar ik nu een binnenvoering in wil maken. Maar naaien kan ik(nog) niet. Eens kijken of ik dat mezelf(met een beetje hulp van moeder, schoonmoeder en jullie ) aan kan leren.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:22:33 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_82287963
Trekpleister heeft een aardige Singer staan voor 80 euro deze week Leuke machine om het op te leren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:26:19 #269
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82288181
Daar heb ik mijn oog al op laten vallen. Ze waren in de winkels bij mij in de buurt uitverkocht. Via de website kan ik um nog wel bestellen. Ik denk ook maar dat ik dat ga doen. Ik wilde nog even kijken wel type het is. Volgens mij een 2250.

Bedankt voor de tip!

Edit: ik heb um gewoon maar besteld

[ Bericht 20% gewijzigd door mmascha op 03-06-2010 16:39:41 ]
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82331477
Ik heb net gave ouwe stoffen gevonden en wil er eigenlijk heel graag een rokje van maken!
Heeft iemand tips en voorbeelden voor een simpel zwierig rokje?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 4 juni 2010 @ 15:44:04 #271
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82332020
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82332060
Dat is idd redelijk wat ik zocht. Thnx!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 4 juni 2010 @ 15:49:37 #273
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82332242
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:44 schreef PluisigNijntje het volgende:
Dat is idd redelijk wat ik zocht. Thnx!
Heb er ook nog een filmpje bijgezocht, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82332395
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_82335714
hallo, waar kan ik goedkoop de bovenkantjes/kapjes van stofknoopjes vinden , van 20mm in diameter ?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:37:24 #276
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_82341065
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:07 schreef EilandjeOnline het volgende:
hallo, waar kan ik goedkoop de bovenkantjes/kapjes van stofknoopjes vinden , van 20mm in diameter ?
fourniturenkraam op de markt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_82342001
Bij alle gekregen en geërfde naaispulletjes zit ook een flinke voorraad keperband. Iemand enig idee wat ik daar mee moet of kan?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:16:36 #278
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_82358391
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:44 schreef ChipsZak. het volgende:
Cirkelrokken zijn vrij makkelijk te maken?

http://madamezsazsa.blogs(...)in-vier-stappen.html


Maar je heb je dan extreem veel stof nodig of valt dat wel mee?
Het is de gekte van de verslaving.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:59:53 #279
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82360787
Wat een leuke blog is dat! Er staan meer patronen op voor grappige rokjes. Eens kijken of dat beginnerspatronen zijn. Ik verwacht mijn machine begin volgende week.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82624725
Hallo mensen ,

Ik ben een student van het amfi [ amsterdam fashion institute ] en ik doe HBO opleiding.
Alleen ik heb moeite met het technische aspect naaien en patroontekenen.
Ik wil daarom ook graag buitenom school cursussen volgen om mijn niveau hoger te krijgen.

Weet iemand een goede naaicursus?
Het liefst in de omgeving amsterdam-west en anders rond am centraal.
pi_82626583
Undiscoverdx, misschien kan je hier wel iets vinden?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_82628618
Ik heb gordijnen gemaakt, en toen kwam ik erachter dat ik gordijnband er vergeten was in te doen...
Goehoed...
pi_82631053
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:38 schreef Nijna het volgende:
Undiscoverdx, misschien kan je hier wel iets vinden?
Bedankt! Ik had daar al gekeken maar ik kijk nog wel even een keertje =]
pi_82631180
Ik vond deze wel oke klinken alleen 220 eu voor 11 lessen? dat is 20 eu per les.. ik ga wel verder zoeken voor een goedkopere maar als ik geen ander kan vinden ga ik wel naar deze :

DineDine Design – Amsterdam
Adres
Garage Notweg, Notweg 38
1068 LL Amsterdam (Osdorp)
Nederland
Telefoon: 020 4080305
E-mail: info@dinedinedesign.nl
Website: www.dinedinedesign.nl

DineDine Design biedt verschillende cursussen en workshops aan op het gebied van mode. Zo kun je je eigen creativiteit vormgeven en ook de kleding maken die uniek is en bij je past.

Opleidingen en cursussen

basiscursus Knipmode
vervolgcursus Knipmode
naailes
kleuradvies
kledingadvies
creatieve workshops op maat
pi_82653996
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:51 schreef knorretje het volgende:
vrijdag een week geleden kreeg Alicia het enorm gave nieuws dat zij het pinksterbruidje mocht zijn. Dus ik mocht aan het naaien, dat ging niet helemaal van een leien dakje, van alles zat tegen, waardoor ik uiteindelijk afgelopen donderdag de jurk nog in z'n geheel moest maken. Na bijna een marathon in mijn eentje geklaard te hebben beleefde ze gisteren volgens haar de mooiste dag van de wereld

wat er aan vooraf ging: http://oompaloompawereld.blogspot.com/2010/05/stress-week.html
impressie van de dag zelf: http://oompaloompawereld.(...)re-pinksterblom.html
en natuurlijk de bruid en haar jurk (en zoonlief met zijn pak): http://oompaloompawereld.(...)id-en-haar-jurk.html


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

meer op de linkjes hier boven
Jeee wat mooi dacht echt dat het gekocht was
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82654078
20 euro per les? Hoe lang duurt zo'n les dan?
Ik betaal nog geen 30 euro per maand (3 lessen van 2,5 uur gemiddeld per maand).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_82654231
Maar ik kwam hier met de vraag of dit soort stof ergens online te verkrijgen is..
Heb de winkels al geprobeerd in de omgeving en helaas.
Vanmiddag wel even naar de markt voor een nieuwe poging.



Moet op deze stoel, die nu té antiek is

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82927880
Gisteravond even een rokje in elkaar gezet, enorm leuke lap witte stof met aan de onderzijde blauwe bloemen gekocht (1,5 was er nog van ).
Bandje geknipt, lengte rok goed geknipt.
Lockmachine geleend van naaijuf en gerimpeld.
Het rimpelen vastzetten samen met de band vind ik nog steeds lastig, vaak toch nog wat stukjes dubbel maar deze ronde maar 1 stukje
Het bandje tsja dat verdween al snel uit mijn handen heb daar nog steeds geen talent voor.
De rits inzetten daarentegen
En dan volgende week zomen en band omslaan en voila voor 5 euro plus 80 cent een rok erbij

Zal straks even een foto maken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82955413
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:25 schreef Ml-etje het volgende:
Maar ik kwam hier met de vraag of dit soort stof ergens online te verkrijgen is..
Heb de winkels al geprobeerd in de omgeving en helaas.
Vanmiddag wel even naar de markt voor een nieuwe poging.

[ afbeelding ]

Moet op deze stoel, die nu té antiek is

[ afbeelding ]
Je kan het bij deze man proberen: http://www.karteris.nl/
pi_82998134







Moet nog iets vinden wat het geheel gaat breken, in ieder geval 2 stoffen knopen Voorlopig de rok afmaken en dan hieraan beginnen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 19 juni 2010 @ 12:23:29 #291
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_83017038
Wauw MI-tje, mooi model rok en prachtige stof!
Ik ben lekker aan het oefenen met appliceren, het gaat best aardig al zeg ik het zelf

Iemand hier met kids die in de luiers zitten? Voor het maken van een luierzakje zou ik graag de (maximale) maten van een luier + pakje billendoekjes weten...
Geluk is een richting, geen punt
pi_83024832
Erg leuke stof van die rok.
Ik heb bij bol.com 2 boekjes besteld:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)tml#product_overview
http://www.bol.com/nl/p/n(...)007771042/index.html
En dan nu wachten tot ik ruimte op het bureau heb gemaakt om de naaimachine neer te zetten.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:43:41 #293
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83034054
Wat een leuk rokje, ook erg leuk dat je de stof zo gebruikt hebt.

Hier wel een klein kind, maar niet meer in de luiers Yvonnetje. Ik weet wel dat de maten erg kunnen verschillen tussen de kleinste en de grootste.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_83034548
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:23 schreef Yvonnetje het volgende:
Wauw MI-tje, mooi model rok en prachtige stof!
Ik ben lekker aan het oefenen met appliceren, het gaat best aardig al zeg ik het zelf

Iemand hier met kids die in de luiers zitten? Voor het maken van een luierzakje zou ik graag de (maximale) maten van een luier + pakje billendoekjes weten...
Even OUD raadplegen

En thnx
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83034628
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Erg leuke stof van die rok.
Ik heb bij bol.com 2 boekjes besteld:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)tml#product_overview
http://www.bol.com/nl/p/n(...)007771042/index.html
En dan nu wachten tot ik ruimte op het bureau heb gemaakt om de naaimachine neer te zetten.
Ben benieuwd naar het naaiboek laat je weten of je er wat aan hebt?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83061198
Dat "naaien enzo" had ik bij mijn tante al uitgebreid doorgenomen, maar ze woont te ver weg om regelmatig een tijdje te kunnen lenen. Erg leuke projectjes staan erin, ook haken enzo. Veel beginnersuitleg, waardoor je een projectje gewoon aandurft. Maar zeker geen standaard naslagwerk, het is wat meer op hippe projectjes gericht, zonder ingewikkeld naaiwerk.
pi_83063629
Ik ga binnenkort mijn kamer omtoveren naar mijn eigen naai/werkkamer =] Naaimachine heb ik al.. weet iemand waar ik een goed paspop kan kopen?
  zondag 20 juni 2010 @ 20:15:52 #298
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
  zondag 20 juni 2010 @ 20:45:32 #299
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_83069948
quote:
makkelijker bereikbaar op www.matri.nl

Paspoppen kun je bij elke naaimachine-winkel wel vinden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_83070632
Mijn eerste naai-klusje is een feit. Ik heb gisteren een spandoek gemaakt. Mijn moeder was er helemaal enthousiast over toen ze hem had ontdekt vanaf het podium
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')