abonnement Unibet Coolblue
pi_79108484
De foto's hebben nog het meest weg van een paralel universum.
Een dissonant in het décor.
Churchill offerde de kanaaleilanden op om de eerzucht van de Duitsers te laten bevredigen, die daardoor mens en materieel moesten spenderen aan nutteloze eilanden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezetting_van_de_Kanaaleilanden

Vreemd genoeg werden de eilanden pas bevrijd in mei 1945, terwijl men bijna een jaar eerder bij wijze van spreken de enorme geallieerde armada richting Normandië voorbij zag komen.

Hierdoor krijgen we de volgende onwerkelijke beelden






Zelfs de Engelse anti-semitische "waarschuwingen" voor Joodse winkels ontbreken niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:16:06 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79108551
Leuke foto's. Had ik nog niet gezien. Inderdaad onwerkelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:36:41 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_79109229
merkwaardig dat ze pas zo laat bevrijd werden inderdaad... .Wist ik helemaal niet
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:59:36 #4
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_79110025
was er eens op vakantie - heel van dat oorlogsspul - kazematten en zo - liggen er nog...
ps: was op Jersey.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_79110097
Is dat ook waar de film The Others zich afspeelt? Nicole heeft het erover dat ze de Duitsers de toegang tot haar landhuis ontzegd heeft.
standaarddrinker
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:04:40 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79110202
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:01 schreef DrDentz het volgende:
Is dat ook waar de film The Others zich afspeelt?
Klopt inderdaad.

Mooie foto's, inderdaad bijzonder en een tikje vreemd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:05:22 #7
37248 BertV
Handgemaakt
pi_79110233
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:01 schreef DrDentz het volgende:
Is dat ook waar de film The Others zich afspeelt? Nicole heeft het erover dat ze de Duitsers de toegang tot haar landhuis ontzegd heeft.
ja!

http://www.filmrecensiepagina.nl/films-the%20others.htm
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_79110263
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:01 schreef DrDentz het volgende:
Is dat ook waar de film The Others zich afspeelt? Nicole heeft het erover dat ze de Duitsers de toegang tot haar landhuis ontzegd heeft.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Others_(film)

Ja, Jersey.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_79110365
Ja ik zie het.. dacht dat ze in die film misschien een paar neergeschoten parachutisten bedoelden, wist niet dat ze echt bezet waren. Dus zo zou een capitulatie van Londen eruit gezien hebben.. hmm..
standaarddrinker
pi_79110492
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:36 schreef teamlead het volgende:
merkwaardig dat ze pas zo laat bevrijd werden inderdaad... .Wist ik helemaal niet
De reden is waarschijnlijk omdat Churchill dacht dat de overgebleven Britten het wellicht niet verdienden snel bevrijd te worden. In 't begin van de oorlog is er een grootscheeps evacuatieplan geweest. Wellicht dat Churchill dacht: Als je dan nog blijft, ben je te pro-Nazi. Er is dan ook weinig verzet geweest. Ook niet moeilijk: Weinig vluchtmogelijkheden op een eiland. En er was een Duitser op iedere 2 eilandbewoners. Dat de Duitsers probeerden vriendelijk en respectvol over te komen op de bevolking blijkt wellicht door het eerbetoon aan een gesneuvelde RAF-piloot:

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:31:16 #11
111528 Viajero
Who dares wins
pi_79126241
Zijn er na de oorlog nog mensen veroordeeld wegens collaboratie met de Duitsers? Zijn er meisjes kaalgeschoren en dat soort dingen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_79127402
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:31 schreef Viajero het volgende:
Zijn er na de oorlog nog mensen veroordeeld wegens collaboratie met de Duitsers? Zijn er meisjes kaalgeschoren en dat soort dingen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Occupation_of_the_Channel_Islands

During the occupation, 'Jerry-bags' were women that had fraternized with German soldiers. This activity had aroused indignation among some citizens. In the hours following the liberation, members of the British liberating forces were obliged to intervene to prevent revenge attacks.[23]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:05:20 #13
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_79487084
quote:
Churchill offerde de kanaaleilanden op om de eerzucht van de Duitsers te laten bevredigen, die daardoor mens en materieel moesten spenderen aan nutteloze eilanden.
Dat is een beetje optimistisch gedacht. Misschien dat Churchill het op die manier aan de bevolking verklaarde maar het lag er denk ik eerder aan dat het knap lastig geweest zou zijn om de eilanden in handen te houden. De eilanden liggen zo dicht bij Frankrijk dat ze compleet binnen bereik van artillerie zouden zijn. Nu werkt dat natuurlijk twee kanten op maar het zou erg lastig geweest zijn om de eilanden te blijven bevoorraden.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')