Ik ga een vliegreis boeken naar Polen (Krakau). Eenmaal daar ga ik rustig mijn vakantie doorbrengen.
Maar mijn vraag gaat over de terugreis. Ik wil niet per sé terug vliegen, ik denk dat er opties genoeg bestaan via trein.
"POLEN PER TREIN
Polen heeft een uitgebreid en goed spoorweg-netwerk. Treinkaartjes zijn ongeveer 50 % goedkoper dan in Nederland. Indien u een trein-verbinding wilt opzoeken in Polen, bezoekt u dan de site de Poolse PKP www.pkp.pl of van de Duitse Bahn www.db.de"bron:
http://poleninfo.tripod.com/id3.htmlHet probleem waarop ik stuit echter is dat ik niet weet hoe duur de kaartjes gaan zijn van Krakau naar Amsterdam.
De site van de Poolse spoorwegen is volledig in het Pools, en de Duitse Bahn geeft geen prijsinformatie online. Het geld dat ik wil besparen echter is 110 Euro ongeveer, dat ben ik kwijt als ik voor de vliegoptie kies.
Is het dus mogelijk om een treinkaartje Krakau-Amsterdam voor veel minder dan 110 Euro te kopen??
Zo niet, dan heeft het geen nut, en ik boek volledig via de luchtvaartmaatschappij.