abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79100918
Ik ga een vliegreis boeken naar Polen (Krakau). Eenmaal daar ga ik rustig mijn vakantie doorbrengen.

Maar mijn vraag gaat over de terugreis. Ik wil niet per sé terug vliegen, ik denk dat er opties genoeg bestaan via trein.

"POLEN PER TREIN
Polen heeft een uitgebreid en goed spoorweg-netwerk. Treinkaartjes zijn ongeveer 50 % goedkoper dan in Nederland. Indien u een trein-verbinding wilt opzoeken in Polen, bezoekt u dan de site de Poolse PKP www.pkp.pl of van de Duitse Bahn www.db.de"

bron: http://poleninfo.tripod.com/id3.html

Het probleem waarop ik stuit echter is dat ik niet weet hoe duur de kaartjes gaan zijn van Krakau naar Amsterdam.

De site van de Poolse spoorwegen is volledig in het Pools, en de Duitse Bahn geeft geen prijsinformatie online. Het geld dat ik wil besparen echter is 110 Euro ongeveer, dat ben ik kwijt als ik voor de vliegoptie kies.

Is het dus mogelijk om een treinkaartje Krakau-Amsterdam voor veel minder dan 110 Euro te kopen??
Zo niet, dan heeft het geen nut, en ik boek volledig via de luchtvaartmaatschappij.
pi_79101231
Een volle dag extra reistijd is jou geen <110 euro waard?
pi_79101269
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:30 schreef vanOekelen het volgende:
Een volle dag extra reistijd is jou geen 110 euro waard?
De DB opereert hogesnelheidstreinen hallo. 300 km/u zoiets. Lijkt me 3 uur reizen hooguit mocht het wel zo zijn.

En er is wel een DB verbinding tussen Krakau en Amsterdam.
pi_79101467
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:32 schreef diereneiland het volgende:

[..]

De DB opereert hogesnelheidstreinen hallo. 300 km/u zoiets. Lijkt me 3 uur reizen hooguit mocht het wel zo zijn.

En er is wel een DB verbinding tussen Krakau en Amsterdam.
Ja, de citynightliner ofzo, die er een uurtje of 14 over doet om bij de poolse grens te komen...
pi_79101673
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:38 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Ja, de citynightliner ofzo, die er een uurtje of 14 over doet om bij de poolse grens te komen...
dus gewoon vliegticket voor het hele afstandje boeken??....dat is het advies? want er reageert niemand anders
pi_79101924
Met wizzair.com betaal je maximaal 110 euro voor een enkeltje Krakau - Amsterdam. Bij de laatste ronde aanbiedingen betaalde je minder dan 20 euro inclusief bagage en tax.

Met de trein zal het goedkoopste tarief ca 50 euro van Krakau naar Berlijn en ca 39 euro van Berlijn naar Amsterdam zijn.

De bus www.gullivers.de of www.eurolines.nl kunnen wel eens veel goedkoper en interessanter zijn
pi_79101962
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:32 schreef diereneiland het volgende:

Niet op de route die jij neemt
pi_79102137
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:52 schreef DutchTrain het volgende:
Met wizzair.com betaal je maximaal 110 euro voor een enkeltje Krakau - Amsterdam. Bij de laatste ronde aanbiedingen betaalde je minder dan 20 euro inclusief bagage en tax.

Met de trein zal het goedkoopste tarief ca 50 euro van Krakau naar Berlijn en ca 39 euro van Berlijn naar Amsterdam zijn.

De bus www.gullivers.de of www.eurolines.nl kunnen wel eens veel goedkoper en interessanter zijn
Ik ga zeker geen bus nemen hoor voor een 1000 kilometer reisje. Kan me niet voorstellen hoe het gaat met al die files, opstoppingen, en andere verkeersproblemen. Daarnaast ben ik doodmoe van al die hobbels en trillingen op de weg.

Gewoon trein of vliegtuig. That's it.

En nu lijkt me vliegtuig beter dus.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:35:38 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79103157
Ik ben ooit met de bus van NL naar Krakow gegaan. Is wel lang geleden (1994).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 15 maart 2010 @ 11:35:12 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79162535
bus is het goedkoopste, wizzair vliegt vanaf katowice en niet krakow btw. Dus je moet ook nog daar zien te komen (minimaal 1,5 uur taxi busje)
Trein is altijd met overstap, overdags in Berlijn met de nachttrein moet je eerst naar Warschau (dik 3 uur).
Trein kun je het gemakkelijkste boeken bij www.treinreiswinkel.nl die kunnen vaak nog de allergoedkoopste kaartjes bemachtigen (Sparpreis)
Je kunt ook vliegen naar bijv. Dusseldorf en daar de ICE pakken naar nl.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')