abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:06:41 #251
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81134600
Ik heb vaak het gevoel dat de nieuwe Amsterdammers veel blijer zijn met de stad, terwijl de mensen die in Amsterdam geboren zijn vaker de provincie of randgemeentes kiezen.

-Parkeerbeleid is kut.
-Huizen zijn te duur, of anders zit je omringd door paupers dankzij de huursubsidie.
-Je kan er bijna van uitgaan dat je kinderen een accent ontwikkelen. (straattaal)
-Teveel mileu klootviolen. (a la Dhr van Poelgeest, aka fietsnazi's)
-Vanaf het voorjaar zitten alle parken vol met quasi hippe mongolen die denken dat ze in Central Park (NYC) aan het picknicken zijn. (grote zonnebril, boek, flesje rose of starbucks/coffee company beker)

Deze rasechte Amsterdammer ziet met pijn in zn hard zijn geliefde Amsterdam veranderen in een mileu-yuppen/pauper stad.
pi_81134879
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:50 schreef FP128 het volgende:
Mensen wat is Mokum toch een heerlijke stad met al die
Wirless acesspoints en je dus lekker buiten kunt zitten
met je pas ontvangen iPad en kunt fokken en kofie
drinken
Ik ben op die tijdstippen gewoon aan het werk
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:13:19 #253
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81135025
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:50 schreef FP128 het volgende:
Mensen wat is Mokum toch een heerlijke stad met al die
Wirless acesspoints en je dus lekker buiten kunt zitten
met je pas ontvangen iPad en kunt fokken en kofie
drinken

Apple fanboys.
Starbucks klootviolen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:14:26 #254
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_81135105
dat van dat accent is onzin. en over de parken ook een beetje, maar al die import mensen vind ik ook echt kut. volgens mij is tegenwoordig minder dan 10% geboren in amsterdam
  FOK!fotograaf vrijdag 7 mei 2010 @ 15:15:37 #255
13368 NiGeLaToR
pi_81135192
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:50 schreef FP128 het volgende:
Mensen wat is Mokum toch een heerlijke stad met al die
Wirless acesspoints en je dus lekker buiten kunt zitten
met je pas ontvangen iPad en kunt fokken en kofie
drinken
Zonder de iPad kon dat nog niet, want... ?

* NiGeLaToR ook Apple-fan, maar.. tjah.. met je Magical Device
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:18:59 #256
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81135404
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:14 schreef jimjim1983 het volgende:
dat van dat accent is onzin. en over de parken ook een beetje, maar al die import mensen vind ik ook echt kut. volgens mij is tegenwoordig minder dan 10% geboren in amsterdam
Ik woon niet zo ver van het Westerpark.
Een paar jaar geleden zag je daar alleen de locals een beetje voetballen/spelen of een hond uitlaten.
Nu is het er niet normaal druk door al dat hippe gebeuren naast de Westergasfabriek.
pi_81135854
Ik begrijp de frustraties niet helemaal hoor. Wat is er mis mee om met een hippe zonnebril en een fles rosé in het Vondelpark te zitten? Oké, ik heb liever bier maar het is altijd gezellig in Vondel.. Ik erger me meer aan al die wiggers en gangsters die op de bankjes zitten te blowen en met scooters door het park rijden

Import mensen zijn overigens wel frustrerend, maar dat is meer omdat een groot deel zich niet aan weet te passen.

Het is momenteel meer de enorme betutteling die me kromme tenen bezorgt. Alcoholvrije evenementen, zero-tolerance drugsbeleid, véél te strenge sluitingstijden die niet bij een hoofdstad met passen met zo'n groot uitgaansleven, dat gezeik met de terrassen, etc
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:34:20 #258
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81136344
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:26 schreef Hagelkaas het volgende:
Ik begrijp de frustraties niet helemaal hoor. Wat is er mis mee om met een hippe zonnebril en een fles rosé in het Vondelpark te zitten? Oké, ik heb liever bier maar het is altijd gezellig in Vondel.. Ik erger me meer aan al die wiggers en gangsters die op de bankjes zitten te blowen en met scooters door het park rijden

Import mensen zijn overigens wel frustrerend, maar dat is meer omdat een groot deel zich niet aan weet te passen.
Het is gewoon een bepaalde type persoon wat je nu ziet in die parken.
Ze denken soms echt dat ze in MTV's "The Hills" spelen, dat soort figuren.

Dit is mijn beeld van een mooie stadspark :



Dit is verloedering !
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:35:12 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81136390
"een bepaald type persoon" .

Er zit echt zoveel variatie, van junks tot alto's tot kraagjes tot nerds....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:38:06 #260
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81136557
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:35 schreef HeatWave het volgende:
"een bepaald type persoon" .

Er zit echt zoveel variatie, van junks tot alto's tot kraagjes tot nerds....
Junks & Zwervers !
Vooral de sympathieke clochards !
(met een drinkpak Aldi wijn op een bankje)

Alto's/krakers etc.
(die horen ook bij Amsterdam)

Yuppen.. nee, optiefen svp
pi_81136646
Verloedering? Die foto geeft toch precíes weer hoe een stadspark zou moeten zijn? Een plek waar iedereen lekker zijn ding kan doen, kan ontspannen en genieten van het lekkere weer. Wat jij voor je ziet is een aangeplant plantsoentje in een vinexwijk waar Hans de Middlemanager zijn labrador uitlaat en Debby de Huisvrouw kan wandelen met de kinderen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:40:35 #262
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81136706
Onzin, ook voor yuppen is plek, die zorgen voor een hoop geld in het laatje hier .

Ik heb liever yuppen dan een zooitje van die opgeschoten jochies met bontkraagjes en een ghettoblaster met rep en errebie .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_81139861
Hoe je het wendt of keert,Mokum blijft in mijn hart mijn stad!
75 topics = FIN
pi_81142837
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:40 schreef HeatWave het volgende:
Onzin, ook voor yuppen is plek, die zorgen voor een hoop geld in het laatje hier .

Ik heb liever yuppen dan een zooitje van die opgeschoten jochies met bontkraagjes en een ghettoblaster met rep en errebie .
Vind ik ook. Het leuke van Amsterdam en Amsterdammers is toch de tolerantie? *ahum*
Dingen veranderen nou eenmaal....
  FOK!fotograaf vrijdag 7 mei 2010 @ 18:51:48 #265
13368 NiGeLaToR
pi_81144766
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Hagelkaas het volgende:
Verloedering? Die foto geeft toch precíes weer hoe een stadspark zou moeten zijn? Een plek waar iedereen lekker zijn ding kan doen, kan ontspannen en genieten van het lekkere weer. Wat jij voor je ziet is een aangeplant plantsoentje in een vinexwijk waar Hans de Middlemanager zijn labrador uitlaat en Debby de Huisvrouw kan wandelen met de kinderen
Debby de wat? En waar?

Enfin, nadeel van een stadspark waar iedereen z'n ding kan doen is dat je om de vijf meter van iemand andere toch-niet-zo-leuke-ding kan genieten. Muziek, drank, drugs, quads, minibrommers, vliegers, hengelaars, hordelopers en jij die een boek poogt te lezen
pi_81147279
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:06 schreef Muridae het volgende:
Ik heb vaak het gevoel dat de nieuwe Amsterdammers veel blijer zijn met de stad, terwijl de mensen die in Amsterdam geboren zijn vaker de provincie of randgemeentes kiezen.
Ik woon nu vanaf september in Amsterdam, hiervoor in ergens in de Veluwse bible belt. Het is hier echt veel beter!
quote:
-Parkeerbeleid is kut.
Och, er zijn gewoon heel veel auto's, heeft met beleid niet zo veel te maken lijkt me. Heb je in de provincie inderdaad minder/geen last van, maar vergeet niet dat een auto daar een levensbehoefte is want met het OV reizen is gewoon geen optie. Hier in de stad heb je geen auto nodig.
quote:
-Huizen zijn te duur, of anders zit je omringd door paupers dankzij de huursubsidie.
Die paupers hebben ze in de provincie ook. Als je goedkoop wil wonen zit je tussen de paupers, en dan maakt het niet uit of je in de stad of in de provincie woont.
quote:
-Je kan er bijna van uitgaan dat je kinderen een accent ontwikkelen. (straattaal)
Valt wel mee, is in de stad niet veel erger dan in de provincie. Bovendien krijgen ze daar er nog een accent bij. Denk je maar eens in hoe jouw (eventueel toekomstige) zoon met een Twents accent "Da's tantoe spang mààn, of nie dan?" uitspreekt.
quote:
-Teveel mileu klootviolen. (a la Dhr van Poelgeest, aka fietsnazi's)
Versus refofanaten die je vuil aankijken als je op zondag je ramen aan het lappen bent.
quote:
-Vanaf het voorjaar zitten alle parken vol met quasi hippe mongolen die denken dat ze in Central Park (NYC) aan het picknicken zijn. (grote zonnebril, boek, flesje rose of starbucks/coffee company beker)
Ja, heerlijk toch?
quote:
Deze rasechte Amsterdammer ziet met pijn in zn hard zijn geliefde Amsterdam veranderen in een mileu-yuppen/pauper stad.
Deze importamsterdammer zal dan nog wel in de wittebroodsweken zitten ofzo.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:16:50 #267
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_81165721
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:40 schreef HeatWave het volgende:
Onzin, ook voor yuppen is plek, die zorgen voor een hoop geld in het laatje hier .

Ik heb liever yuppen dan een zooitje van die opgeschoten jochies met bontkraagjes en een ghettoblaster met rep en errebie .
er moet gewoon van alles wat zijn. iig zeker niet teveel yup
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:28:42 #268
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_81169965
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:06 schreef Muridae het volgende:
Deze rasechte Amsterdammer ziet met pijn in zn hard zijn geliefde Amsterdam veranderen in een mileu-yuppen/pauper stad.
Het enige waar ik me op dit moment écht aan erger is de chaos door die kut-metro. Voor de rest ben ik nog altijd verliefd op deze stad
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_81171194
En het is ook typisch Amsterdam om érgens over te zeiken
Wat zijn we toch leuke mensen in een geweldige stad!

Gaat iemand de Giro nog van dichtbij bekijken?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:42:38 #270
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_81171599
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:27 schreef Marlalala het volgende:
En het is ook typisch Amsterdam om érgens over te zeiken
Ja, vroeger was alles beter!

Ik laat de Giro maar aan me voorbij gaan, hoewel ik een wielrenliefhebber ben. Maar ik moet om 17 uur werken, moet met een flinke omweg naar m'n werk toefietsen en het is kutweer.
Ach, misschien pik ik vóór m'n werk nog een paar rennertjes mee.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:14:34 #271
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_81172681
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:27 schreef Marlalala het volgende:

Gaat iemand de Giro nog van dichtbij bekijken?
Ja, Ceintuurbaan! denk ik
En ze leefden nog lang en gelukkig
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:31:36 #272
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_81173379
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:31 schreef jimjim1983 het volgende:
giro
Ik kan er niet langs godverdomme.
pi_81176515
Ik ga maandagochtend denk even kijken
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:16:43 #275
160693 Me.
"Normale" user
pi_81181981
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:27 schreef Marlalala het volgende:
Gaat iemand de Giro nog van dichtbij bekijken?
Ze komen hier voor de deur langs, wat een herrie maken al die idioten zeg

Sta je voor het hek met 2 AH tassen, mag je niet eens oversteken... ik zou met de metro naar de andere kant moeten, dikke lul! Gelukkig zijn die hekken niet zo hoog.
Not guilty by reason of insanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')