abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 april 2000 @ 22:55:00 #1
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259883
Bianca is zichtbaar dronken. Esmeralda probeert haar naar bed te praten. Bianca zegt dat ze een hele fles wijn op heeft. (Zie streamverslag)

Ik dacht eerst dat ze een beetje comedie zat te spelen, maar begin te twijfelen. Denk dat ze nu echt dronken is. Ze is haar horeca-carriere in ieder geval aan het verkloten voor gans Nederland.

Ze is inmiddels met Esmeralda in de slaapkamer gaan zitten. Op een gegeven moment ging ze huilen. Esmeralda probeert haar te helpen en praat constant op haar in.

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 18 April 2000).]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_259884
Grappig om te lezen hoe, van Seki naar Büllent en nu naar Essie, het bewustzijn van de werkelijke 'beschadiging' die de emo-camera's kunnen veroorzaken, steeds dóórgeschoven is. Esmeralda probeert duidelijk Bianca 'tegen zichzelf te beschermen' door haar te remmen in haar uitspraken: "Es: ze zegt teveel". Niet dat Bianca bestand zal blijken tegen de alles-doorpriemende roddel-factor van Tessa,
maar Esmeralda pareerde die zelf heel adrem door op Tessa's vraag ('ingelicht' tijdens de uitbraak):

"Was jij van plan om er uit te stappen? "

te reageren met:
"Nee, nee, ik stap er nooit uit."

en Tessa dus géén voedsel te geven voor het psychologisch oorlogvoeren tegen haar concurrentes.

pi_259885
Van de sbs site


"Ik word gewoon weggecijferd"

Woensdag 19 april 02:35
bron:internetredactie op locatie

Het gezellige avondje kaarten loopt uit op een huilpartij van Bianca. Na en paar
glazen wijn, loopt ze emotioneel van tafel weg. Blijkbaar zit er in anderhalve
week al heel veel dwars, en dat moet er uit. Vanavond! Bianca barst in tranen uit.
Ze neemt opnieuw Esmeralda in vertrouwen, en samen verdwijnen ze naar de
slaapkamer.
"Ik heb het gewoon heel erg onderschat om hier te zijn. Je wil dingen zeggen, die
je niet kan zeggen. Ik voel me hier alsof ik de laatste persoon ben die de BUS is
ingekomen, en niet Eric. Je mag mensen, of je mag ze niet. Ik vind sommigen hier
schijnheilig. Maar hier leef je met een aantal mensen, en die moet je accepteren.
Maar een paar spelen toneel en dat vind ik heel moeilijk, mensen die niet zichzelf
zijn. Ik heb daar moeite mee. Ik ben heel eerlijk. En dat is het probleem: dat ik
te eerlijk wil zijn. Hoe kan het nou dat je je na een week zo kan irriteren aan
iemand?" Vanmiddag zijn Antonette, Tessa en Iwan tijdens het boodschappen doen
vergeten sigaretten mee te nemen voor Bianca en Eric. Een ander punt van frustratie.
"En dan die sigaretten. Ik mis ze, en Eric zegt dat hij ze niet mist. Maar die mist
ze ook. En een aantal mensen hadden eraan moeten denken, maar dat hebben ze niet
gedaan. Ze zijn het vergeten, en dat vind ik heel moeilijk.

Het wordt van kwaad tot erger. De ene emotie lijkt de volgende weer aan te wakkeren.
Weet je wat ik zou willen? Geen camera´s, niemand om me heen en heel hard huilen.
Esmeralda probeert het wat te sussen, maar zonder succes. Hier kan je lang over door
gaan, maar daar bereik je niks mee. Je moet toch een manier vinden om ermee om te
gaan. Of je zegt er iets van, of je legt je erbij neer. Maar Bianca gaat verder.
Toen jij mijn naam zei met nomineren, voelde ik de pijn. Later bleek het een foutje
te zijn, maar toen wist ik dat ik er te luchtig over had gedacht. Maar kijk naar
Eric, hoe nonchalant die is. En ik zit hier te huilen.

Ook Eric voelt nattigheid. Hij komt naar binnen, en het hele verhaal begint weer van
voren af aan. Over dat Eric hartelijker werd ontvangen door de groep. Over het feit
dat zij eerst in het middelpunt van de belangstelling stond, en dat Eric die rol over
genomen heeft. Maar Eric gaat niet zo mee in het hele verhaal. Hij vindt het allemaal
een beetje overtrokken. Ze hebben jou niet voor niets gekozen. Maar je moet je niet
afzonderen. Je moet wel zorgen dat je betrokken bent bij de groep. Maar dan komt de
aapuit de mouw. Ik erger me gewoon aan mensen. Tessa oefent een enorme druk uit op
deze groep. Ik irriteer me aan haar. Maar wat moet ik nou tegen haar zeggen? Moet ik
nou zeggen dat ik haar schijnheilig vind?
(dronken mensen spreken altijd de waardheid!, denkt Tante Bep )

Er zit blijkbaar maar één ding op, en dat is Tessa halen om de boel gelijk maar eens
uit te praten. Bianca ligt overstuur in de slaapkamer, en Tessa wordt nietsvermoedend
naar binnen gehaald. Rustig begint Bianca haar verhaal. Sommigen mag je wel, sommigen
niet. Hier moet je mensen accepteren, en als je dat niet doet is dat moeilijk om te
zeggen. En ik ken hier niemand.Tuurlijk!, roept Tessa hard, je kent ons toch allemaal!
Nee, niet. Ik voel me soms buitengesloten door jou en Antonette.
Dan zitten jullie buiten steentjes te gooien, en dan wil ik er wel bij zitten, maar dat
ben ik bang dat ik ertussen kom. Maar dat moet je gewoon doen, zegt Tessa verbaasd.
Je moet er gewoon bij komen. Maar zoals gisteren, als wij naar buiten gaan ga jij naar
binnen, en als wij naar binnen gaan ga jij weer naar buiten. Laatst zeiden we ´je moet
erbij komen zitten´, en dan zeg jij ´maar we hebben het koud´. Bianca lijkt niet erg
vatbaar voor de argumenten van Tessa. Met een bibberende stem vertelt ze verder.
Het moeilijkste vond ik toen Eric erin kwam. Ik word gewoon weggecijferd! En dan die
sigaretten. Dan denken jullie helemaal niet aan ons. Neem dan een brood minder! Tessa
probeert uit te leggen dat de sigaretten bij een ander loket gehaald moesten worden en
dat het geld toen al op was. En dat ze met de uitbraak nog sigaretten wilde meenemen,
maar dat het niet mocht. Het ijs lijkt wel iets te breken, maar Bianca blijft snikken.

De laatste sessie is weer voor Eric. Bianca begint weer over de sigaretten, het verhaal
wordt steeds dramatischer. Maar Eric lijkt als enige in staat de boel een beetje te
sussen. Ze zijn het gewoon vergeten. Zij hebben zelf niet in de gaten dat wij sigaretten
willen. Maar we schieten er niks mee op om daar over door te gaan. Jij hebt misschien
liever sigaretten dan een brood, maar zij niet. Waar denk je dat Iwan zijn prioriteit
ligt? Als hij moet kiezen tussen jam en gel, dan kiest hij de gel en laat de jam staan.
Je pakt het veel te hoog op. En ik heb helemaal geen zin om hier met jou over te praten.
Ik ben helemaal niet iemand voor zo´n gesprek. We moeten bij die groep zitten, en niet
ons samen afzonderen. Jij zit veel te veel te denken. Je moet je er niet zo druk over
maken.Bianca blijft nog even beduusd achter in de slaapkamer, maar besluit dan toch haar
beste beentje voor te zetten. Ze voegt zich bij de groep, en nog geen kwartier later ligt
iedereen weer in bed, moppen te tappen.
FC

pi_259886
"schijnheilig", "toneelspelen", "sommige mensen zijn zichzelf niet". Krijgen we dat nu alweer? Ik dacht ze nooit naar het programma gekeken had?

Voorlopig lijkt een opstelling waarbij je jezelf minder kwetsbaar opstelt en niet helemaal 'jezelf bent' beter te werken. Al die mensen die zo nodig zichzelf moesten zijn doen dat nu weer buiten de bus!

En tjongetjonge wat is die Bianca verslaafd zeg. Ze vertoont direct afkick-verschijnselen als een paar uur geen geen sigaret gerookt heeft. Volgens mij is ze alleen maar gaan drinken omdat ze geen de rookwaar op was. En elke dag zit ze te tellen hoeveel sigaretten ze nog heeft.

Slimme zet van SBS: zet een verslaafde in de bus, gegarandeerd succes!

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  woensdag 19 april 2000 @ 14:14:00 #5
2705 cynix
is verdwaald
pi_259887
Bianca heeft in ieder geval een fijne neus voor het opvangen van 'bepaalde' signalen bij 'bepaalde' mensen. Waar kennen we dat van?

Nou ja, het verschil is dat Bianca deze bepaalde mensen ook echt confronteert met deze bepaalde signalen. Dus toch een kleine vooruitgang?

pi_259888
Ik denk dat het bij Bianca toch anders ligt. Bianca wil juist bij het groepje horen en niet alleen maar met Esje. En ze is natuurlijk erg jaloers dat Eric heel snel in de groep opgenomen is en zij toen hij in de bus kwam zich ook zichtbaar terugtrok met de woorden dat het voor haar zo moeilijk was omdat zij de enige was die niemand kende. ach gossie, en trouwens zij durft het ook pas na alcoholconsumptie te vertellen.
  woensdag 19 april 2000 @ 22:41:00 #7
2705 cynix
is verdwaald
pi_259889
Toch kan het niet zo moeilijk zijn om uit de schaduw van Erik te treden, ondanks de adoratie van de overige passagiers voor hem. Zo perfect is hij nu ook weer niet, eufemistisch uitgedrukt.
Goed, je moet ook ergens sterke verhalen over kunnen vertellen, en vooral 'meedoen' met de groep, maar daar wilde zo oorspronkelijk toch überhaupt de Bus voor in?

Ze is toch geselecteerd o.b.v. een toegevoegde waarde voor de groep? Ze laat zich, mijns inziens, veel teveel kennen als iemand die echt bewust bij de groep getrokken moet worden, i.p.v. zelf enigzins assertief te zijn, toch een minimale voorwaarde om in de bus, wat zeg ik, in het leven, iets te bereiken.

Ik vind haar wel wat 'zurig' van karakter, a la Aziz, maar had dan ook niet meegedaan als je niet kunt 'socializen', lees acteren.

  woensdag 19 april 2000 @ 23:25:00 #8
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_259890
Misschien denkt Bianca wel: "als ik nou eens flink wat tranen laat lopen, krijgen de kijkers medelijden met mij"

Medelijden=bellen=veel stemmen=niet in de gevarenzone.

Helaas heb ik niet zo'n medelijden met personen die zich eerst vol gaan gieten en dan een partijtje gaan zitten grienen omdat ze zich zo zielig vinden.

never play games........
  woensdag 19 april 2000 @ 23:31:00 #9
2965 dilbert
wie weet 'n tekst voor hi
pi_259891
ik heb toch liever bianca als esmeralda in de bus, die ben ik nou wel een beetje beu.

en als bianca en eric op de bank zitten dan gaat bianca er gegarandeerd uit.

* dilbert vindt eric wel gaaf omdat hij zo'n gave brabander is.

david
http://leden.tref.nl/~geijn (dé debussite!!)

http://www.geijnsite.com [dé debussite]
pi_259892
Hebben we vanwege geen streams toch die hele "kater" van haar gemist!
pi_259893
[quote]op 04-19-2000 om 07:55 AM schreef Hunter het volgende:
"schijnheilig", "toneelspelen", "sommige mensen zijn zichzelf niet". Krijgen we dat nu alweer? Ik dacht ze nooit naar het programma gekeken had?

Inderdaad, pfffft wat een "na-aper", Bianca gaat duidelijk voor de tactiek: handig verpakt negatief naar anderen wijzen en trappen dan kom je zelf (hoewel je geen haar beter bent) zo lekker "nobel" en "oprecht" over. Bianca weet dat Tessa buiten de bus minder populair is dan daarbinnen. Dus dit gezeik na 1 week is een duidelijk geval van naar de kijkers likken en naar Tessa trappen.

Ook heeft Bianca last van de zo welbekende "bus-eerlijkheid"...ze is namelijk o zo "eerlijk", wil dat ook zo graag zijn , maar kan haar gemene praat alleen maar in de slaapkamer uitten. Zodra Tessa er bij kwam had ze een totaal ander verhaal!!!!!!tuurlijk, ze praatte hard he, dan is het geen roddelen, maar erlijk zijn

  zaterdag 22 april 2000 @ 22:17:00 #12
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_259894
onderstaande tekst heb ik even gekopieerd van de SBS6 site:

Als ze dan eindelijk het nummer van haar broer uit het hoofd kent, gaat ze ook aan de waterkant zitten. Haar broer informeert of ze wel tegen alcohol kan. “Ik zag je gister op televisie huilen.” Bianca verdedigt zich. “Ik kan hartstikke goed tegen alcohol, maar niet op dat moment.”
En als ze weer de BUS ingaat, zegt ze opnieuw verontwaardigd: “Ik kan echt wel tegen alcohol.”

Tuurlijk, dat hebben we kunnen zien!!!!!

never play games........
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')