abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 juli 2010 @ 04:06:49 #51
269373 Futureone
Got shit on your face.
pi_84535264
Hoelang studeren een van jullie in Z-K en op welke opleidingen mag je daarnaartoe?
Hot Tub Time Machine
pi_84537267
Ik studeer dit: http://www.gsom.pu.ru/en/graduate/mitim_2010/ in Rusland/Finland (Ben niet verbonden aan een Nederlandse universiteit) en zal er 4 maanden zitten. Vanuit Nederland zijn volgens mij alle bedrijfskunde/management studies wel een exchange partner met een of andere Koreaanse universiteit :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:28:21 #53
269373 Futureone
Got shit on your face.
pi_84537571
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:13 schreef superheist het volgende:
Ik studeer dit: http://www.gsom.pu.ru/en/graduate/mitim_2010/ in Rusland/Finland (Ben niet verbonden aan een Nederlandse universiteit) en zal er 4 maanden zitten. Vanuit Nederland zijn volgens mij alle bedrijfskunde/management studies wel een exchange partner met een of andere Koreaanse universiteit :)
Hoe bevalt het je daar?
Hot Tub Time Machine
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:47:53 #54
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_84559946
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 04:06 schreef Futureone het volgende:
Hoelang studeren een van jullie in Z-K en op welke opleidingen mag je daarnaartoe?
Ik ga in minder dan 4 weken die kant op voor één semester. Zoals superheist al zei is dit vaak wel mogelijk bij management opleidingen, zo ook bij IBMS.

Een vriend van me komt er net vandaan, volgens hem hing er nogal een stank over Seoul met de zomer. Ik ben er eind augustus, hopelijk is het dan te doen. :X
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:00:07 #55
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_85060681
Pfff, situatie is wel aan het escaleren rond de 2 Korea's. Ik zit er over 13 dagen, maar de nieuwsberichten maken het er niet beter op. Natuurlijk zijn die dingen blijven gebeuren sinds '53, maar toch.
pi_85064895
Ja wordt mooi, voor mij wordt het net iets makkelijker vluchten, met de boot van Busan naar Japan :D
pi_85272932
De 25e kom ik aan in Zuid-Korea, ik heb er echt veel zin in :D
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:28:38 #58
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_85548469
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:36 schreef MoneyTalks het volgende:
De 25e kom ik aan in Zuid-Korea, ik heb er echt veel zin in :D
Ik vlieg morgen. :s)
Waar stap je allemaal over? Ook met tussenpozen (dagje ergens heen)?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:29:16 #59
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_85548490


[ Bericht 100% gewijzigd door schoolstudent op 21-08-2010 18:29:35 ]
pi_85610424
Inmiddels aan het inpakken.. hoeveel kleding moet je inpakken voor 4 maanden? :?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_85873605
Zijn jullie wankers al aangekomen ?
Ben er nu ongeveer 3 weken, heb mijn appartement ingericht en natuurlijk al veel met vrienden en mijn vriendin bezig geweest.
Zit nu in Yong-In ( is een grote stad tussen Seoul en Suwon ) en overmogen begint het eerste semester. Als jullie vragen hebt hoor ik het wel!

Ciao
pi_85878220
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:15 schreef Addicted2Women het volgende:
Zijn jullie wankers al aangekomen ?
Ben er nu ongeveer 3 weken, heb mijn appartement ingericht en natuurlijk al veel met vrienden en mijn vriendin bezig geweest.
Zit nu in Yong-In ( is een grote stad tussen Seoul en Suwon ) en overmogen begint het eerste semester. Als jullie vragen hebt hoor ik het wel!

Ciao
Yep, ik zit in Seoul. :)

Vandaag eerste college gehad, stelde niet veel voor, inleiding van de onderwerpen die behandeld zullen worden.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_86020508
Waren er nog andere Fok!kers gister op de 'Welcoming Party' in club 2NS? :7 (er waren 10 universiteiten aanwezig, vandaar)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 14 september 2010 @ 07:03:50 #64
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_86410602
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:07 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Yep, ik zit in Seoul. :)

Vandaag eerste college gehad, stelde niet veel voor, inleiding van de onderwerpen die behandeld zullen worden.
Beetje een grote campus? Hanyang is echt gigantisch, en dat alles op een flinke heuvel. De afstanden naar gebouwen kunnen als sport worden beschouwd, omdat je dus echt aan het klimmen bent. ^O^
pi_86410816
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 07:03 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Beetje een grote campus? Hanyang is echt gigantisch, en dat alles op een flinke heuvel. De afstanden naar gebouwen kunnen als sport worden beschouwd, omdat je dus echt aan het klimmen bent. ^O^
Nee de campus in Seoul (er is een grotere in Suwon) is niet echt groot (vergeleken met Universiteit Utrecht), wel op een heuvel tho. Ik neem altijd de universiteitsbus (300 Won) beneden naar de top van de heuvel, anders kom je helemaal bezweet boven :D



Wat wel leuk is, is dat nummers 2, 3, 4 en 5 op het plaatje hierboven een deel van de oude Sungkyunkwan campus was. Sommige gebouwen dateren nog uit de 16e eeuw (ze worden uiteraard niet meer gebruikt :P ), de universiteit zelf dateert van 1398 en was het eerste nationale onderwijs instituut. De universiteit word momenteel gesponsord door Samsung.

[ Bericht 10% gewijzigd door MoneyTalks op 14-09-2010 07:58:19 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_86490399
Inmiddels mijn Alien Registration Card binnen en helemaal gesettled in Korea. Tijdens Chuseok (Thanksgiving) naar het strand, jullie plannen? En ook al genoten van de Jimjibang en Noraebang?
pi_86501397
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:45 schreef superheist het volgende:
Inmiddels mijn Alien Registration Card binnen en helemaal gesettled in Korea. Tijdens Chuseok (Thanksgiving) naar het strand, jullie plannen? En ook al genoten van de Jimjibang en Noraebang?
Alien Registration Card nog niet binnen, zal hem pas na Chusok krijgen. Zaterdag naar Gyeongju, en na een paar dagen door naar Busan, en zondag weer terug naar Seoul. Trip van 9 dagen met 10 man in totaal. Noreabang is geweldig, Jimjibang is niks voor mij.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_86526516
Iemand trouwens enig idee waar we hier in Seoul Nederlands eten kunnen kopen? Bijvoorbeeld pepernoten, stroopwafels, speculaas, etc.. ? :P
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_86527736
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:17 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar we hier in Seoul Nederlands eten kunnen kopen? Bijvoorbeeld pepernoten, stroopwafels, speculaas, etc.. ? :P
Laat het toesturen door familie?
Lijkt me sterk dat ze het er hebben, maar je weet maar nooit.
404 - Not Found
pi_86561143
Ik ben in 2004 voor een semester in Seoul geweest, wat een geweldige tijd heb ik daar gehad zeg! Ben echt wel jaloers op jullie die er nu zitten :D
Heb zelf op Yonsei Tahakyo gezeten, vlakbij Sinchon, de leukste en goedkoopste buurt voor studenten om uit te gaan. Indertijd een euro of 5 voor een goede maaltijd of een avond uit, dat gebeurde dan ook erg vaak. Zoveel leuke mensen ontmoet, verliefd geworden op een Koreaanse Japanner waarmee ik nu in NYC woon, mijn verblijf daar heeft goede en verstrekkende gevolgen gehad!
Als jullie dat soort dingen leuk vinden zou ik vooral naar Lotte World en Everland gaan, 2 pretparken in Seoul, echt supergaaf en grappig om te zien hoe dat daar is. En Jeju Do inderdaad, wat een mooie stranden en lekker eten hebben ze daar! Ben weer helemaal nostalgisch geworden...
  zaterdag 18 september 2010 @ 14:16:09 #71
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_86569887
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:45 schreef superheist het volgende:
Inmiddels mijn Alien Registration Card binnen en helemaal gesettled in Korea. Tijdens Chuseok (Thanksgiving) naar het strand, jullie plannen? En ook al genoten van de Jimjibang en Noraebang?
ARC ook opgehaald deze week. Nog geen Jimjibang ervaring gehad, Noraebang wel uiteraard. Net terug van Hiken, ook een erg leuke ervaring. Leuk hoe we nonchalant in normale kleding behoorlijk goed door klommen, en al die Koreanen in pakjes lopen met stokken. Hilarisch. :Y

Nog geen goed plan voor Thanksgiving! Waarschijnlijk wordt het wel een trip buiten Seoul, langs de oude hoofdstad etc. Maar een dagje DMZ en Everland zit er ook in. ^O^
pi_87147447
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel bezig met het inschrijven bij een universiteit in Zuid Korea. Ik ga namelijk volgend semester voor ongeveer 4 maanden studeren in Seoul bij SungKyun Kwan university. Ik las dat er momenteel iemand is die daar ook studeert? Ik heb namelijk een aantal vragen daarover en misschien kan iemand mij helpen.

Bij het inschrijven is een bankverklaring nodig, hoe hebben jullie dat gedaan? Is een bankafschrift voldoende? Of moet ik de bank vragen voor een officieel certificaat?

Daarnaast wilde ik weten hoe de kamers daar zijn, beetje redelijk? Volgens mij kun je aanvragen met wie je een kamer wilt delen, dat is wel fijn want ga er namelijk met een vriendin heen.

En ik wilde ook weten hoe jullie daar aan geld komen. Hebben jullie daar een rekening geopend of is het ook mogelijk om je eigen pinpas te gebruiken om geld te pinnen?

In ieder geval voor de al de fokkers die daar zijn, geniet ervan ^O^ kan niet wachten tot ik daar ook ben.
pi_87158205
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:31 schreef Rizzo_1 het volgende:
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel bezig met het inschrijven bij een universiteit in Zuid Korea. Ik ga namelijk volgend semester voor ongeveer 4 maanden studeren in Seoul bij SungKyun Kwan university. Ik las dat er momenteel iemand is die daar ook studeert? Ik heb namelijk een aantal vragen daarover en misschien kan iemand mij helpen.

Bij het inschrijven is een bankverklaring nodig, hoe hebben jullie dat gedaan? Is een bankafschrift voldoende? Of moet ik de bank vragen voor een officieel certificaat?

Daarnaast wilde ik weten hoe de kamers daar zijn, beetje redelijk? Volgens mij kun je aanvragen met wie je een kamer wilt delen, dat is wel fijn want ga er namelijk met een vriendin heen.

En ik wilde ook weten hoe jullie daar aan geld komen. Hebben jullie daar een rekening geopend of is het ook mogelijk om je eigen pinpas te gebruiken om geld te pinnen?

In ieder geval voor de al de fokkers die daar zijn, geniet ervan ^O^ kan niet wachten tot ik daar ook ben.
Ik studeer aan Sungkyunkwan :)

Bankverklaring: printje van Mijn ING.nl was voldoende

Kamers: je kan niet kiezen met wie je een kamer wilt delen, sowieso mogen jongens en meiden niet samen op een kamer. Kamers in Koart Vill zijn groter en 'luxer' (eigen wasmachine en koelkast, meer ruimte), maar is 2 metrostations van de campus verwijderd, kamers in I-House zijn kleiner en minder luxe, maar zitten precies naast de campus. Je kan niet kiezen waar je terecht komt, je word gewoon ingedeeld. Kans is echter heel erg groot dat je met een andere Nederlander van je eigen hogeschool/universiteit word ingedeeld.

Geld: ik gebruik gewoon mijn eigen pinpas (ING) en betaal geen transactiekosten.

Veel plezier in Sungkyunkwan, van het onderwijsniveau moet je je niet teveel voorstellen (als je in NL aan een universiteit studeert), maar je zal er een hoop lol hebben. Er word erg veel georganiseerd en vooral de eerste paar weken is gewoon een groot zuipfestijn :P
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_87167720
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 04:16 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik studeer aan Sungkyunkwan :)

Bankverklaring: printje van Mijn ING.nl was voldoende

Kamers: je kan niet kiezen met wie je een kamer wilt delen, sowieso mogen jongens en meiden niet samen op een kamer. Kamers in Koart Vill zijn groter en 'luxer' (eigen wasmachine en koelkast, meer ruimte), maar is 2 metrostations van de campus verwijderd, kamers in I-House zijn kleiner en minder luxe, maar zitten precies naast de campus. Je kan niet kiezen waar je terecht komt, je word gewoon ingedeeld. Kans is echter heel erg groot dat je met een andere Nederlander van je eigen hogeschool/universiteit word ingedeeld.

Geld: ik gebruik gewoon mijn eigen pinpas (ING) en betaal geen transactiekosten.

Veel plezier in Sungkyunkwan, van het onderwijsniveau moet je je niet teveel voorstellen (als je in NL aan een universiteit studeert), maar je zal er een hoop lol hebben. Er word erg veel georganiseerd en vooral de eerste paar weken is gewoon een groot zuipfestijn :P
Bedankt voor de reactie.

Ik heb inderdaad gehoord dat ze best streng zijn met het gescheiden houden van jongens en meisjes. Een kennis van mij studeert bij Korea university en vertelde mij dat er zelfs aparte liften zijn voor de jongens en de meisjes.

Hoe zit het met het engels van de lokale bevolking daar? Het is misschien handig als ik hier in Nederland wat Koreaanse zinnetjes leer :P Doe jij toevallig ook de Korean Language Course?
pi_87171660
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:52 schreef Rizzo_1 het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie.

Ik heb inderdaad gehoord dat ze best streng zijn met het gescheiden houden van jongens en meisjes. Een kennis van mij studeert bij Korea university en vertelde mij dat er zelfs aparte liften zijn voor de jongens en de meisjes.

Hoe zit het met het engels van de lokale bevolking daar? Het is misschien handig als ik hier in Nederland wat Koreaanse zinnetjes leer :P Doe jij toevallig ook de Korean Language Course?
Engels van de lokale bevolking is slecht, maar je red je hier over het algemeen wel. Ik spreek 2 zinnen Koreaans, ik doe geen language course (ik verwacht niet dat ik wat aan Koreaans ga hebben in mn latere leven).
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 04:38:02 #76
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_87272555
Hier op Hanyang Uni. is het gescheiden houden nogal een grap, kan je zo ontwijken. Wel wordt er blijkbaar eens per semester een controle gehouden naar alcohol en eten op je kamer, beiden zijn verboden. Gaat natuurlijk nergens over. :|W

Heb net een pakje chocolade pepernoten ontvangen, 10 euro verzendkosten voor minder dan 500g. Echt de moeite waard. :s)
pi_87272586
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 04:38 schreef schoolstudent het volgende:
Hier op Hanyang Uni. is het gescheiden houden nogal een grap, kan je zo ontwijken. Wel wordt er blijkbaar eens per semester een controle gehouden naar alcohol en eten op je kamer, beiden zijn verboden. Gaat natuurlijk nergens over. :|W

Heb net een pakje chocolade pepernoten ontvangen, 10 euro verzendkosten voor minder dan 500g. Echt de moeite waard. :s)
Eten op je kamer verboden?? Wat een grap. Wij hebben hier zelfs een koelkast op de kamer, handig voor het bier :P
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 10 oktober 2010 @ 07:13:18 #78
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_87376712
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 05:16 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Eten op je kamer verboden?? Wat een grap. Wij hebben hier zelfs een koelkast op de kamer, handig voor het bier :P
Tja, niemand houdt zich er aan natuurlijk. Bij de vrouwen dorms moet je wel inklokken na half 1 snachts, wat strafpunten oplevert. Maar dat kan je met een papiertje ook al ontwijken.

Ga je naar de voetbal wedstrijd Japan-ZK dinsdag? Wordt vast weer een chaotische toestand op de straten, net als het Fireworks Festival gisteren, no way dat je met de metro terug naar huis kon. 8)7
pi_87383078
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 07:13 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Tja, niemand houdt zich er aan natuurlijk. Bij de vrouwen dorms moet je wel inklokken na half 1 snachts, wat strafpunten oplevert. Maar dat kan je met een papiertje ook al ontwijken.

Ga je naar de voetbal wedstrijd Japan-ZK dinsdag? Wordt vast weer een chaotische toestand op de straten, net als het Fireworks Festival gisteren, no way dat je met de metro terug naar huis kon. 8)7
Yep, we zitten met een grote groep in het Japanse vak (terwijl we Korea gaan supporten) :D

En dat vuurwerk was top, duurde alleen 3 uur voordat we weer thuis waren :D
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:54:04 #80
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_87411305
Ik ben in Noord-Korea geweest. Telt dat ook?
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:04:27 #81
67174 Dos37
Come on Twente
pi_87411587
Geniale verhalen, ik zou ook ooit een half jaar naar Zuid Korea gaan alleen ging het niet door.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_87412451
want? je was blacklisted? })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:21:16 #83
67174 Dos37
Come on Twente
pi_87415689
Eer ging iets mis met mijn plaatsing. Zou naar Yonsei gaan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_87859093
Vandaag gratis naar het G20 Asia Song Festival met bekende Aziatische artiesten, gehost door Jackie Chan. Morgen voor 13 euro inclusief entree en vervoer naar de Formule 1 Grand Prix. Wat een topland, buitenlanders worden hier echt gekoesterd :+
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 25 oktober 2010 @ 03:30:47 #85
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_87925537
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 03:27 schreef MoneyTalks het volgende:
Vandaag gratis naar het G20 Asia Song Festival met bekende Aziatische artiesten, gehost door Jackie Chan. Morgen voor 13 euro inclusief entree en vervoer naar de Formule 1 Grand Prix. Wat een topland, buitenlanders worden hier echt gekoesterd :+
Exact dezelfde events als hier, al was ik te laat voor die Grand Prix deal. Niet dat ik had gekund met de midterms! Hoe was het Song Festival, Jackie kunnen zien? Wat voor bekende artiesten heb je gespot?

Zelf ben ik zaterdag naar de Odusan observatory geweest, NK kunnen zien. Veel meer dan bergen zie je niet. Trouwens ook al zo'n ziekelijk goedkope deal voor 5000 won, entree, transport, lunch, breakfast etc.
pi_87925629
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 03:27 schreef MoneyTalks het volgende:
Vandaag gratis naar het G20 Asia Song Festival met bekende Aziatische artiesten, gehost door Jackie Chan. Morgen voor 13 euro inclusief entree en vervoer naar de Formule 1 Grand Prix. Wat een topland, buitenlanders worden hier echt gekoesterd :+
En was 't het waard om 12 uur in de bus te zitten :P ;)?
pi_87929879
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 03:30 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Exact dezelfde events als hier, al was ik te laat voor die Grand Prix deal. Niet dat ik had gekund met de midterms! Hoe was het Song Festival, Jackie kunnen zien? Wat voor bekende artiesten heb je gespot?

Zelf ben ik zaterdag naar de Odusan observatory geweest, NK kunnen zien. Veel meer dan bergen zie je niet. Trouwens ook al zo'n ziekelijk goedkope deal voor 5000 won, entree, transport, lunch, breakfast etc.
Dat met Jackie Chan was een grote hoax, op de website stond dattie de host was, maar hij was er niet. Er was alleen een filmpje van 2 minuten waar hij praat, maar die was gedubbed in het Koreaans :') Artiesten die er waren o.a. BoA, 4minute, KARA, Beast, 2AM, Rain. Vond 4minute het leukste.

F1 was het wel waard, voor 13 euro :P En de race zelf was wel interessant, met Webber en Vettel die allebei de finish niet gehaald hebben :P Alleen jammer dat het rond het circuit één grote bouwput is.

Dit weekend ben ik uitgenodigd voor een vierdaagse leadership conference van het ministerie van cultuur ofzo in een 5sterren resort, maar helaas heb ik nog een tentamen voor de boeg dus gaat dat niet lukken :(

[ Bericht 1% gewijzigd door MoneyTalks op 25-10-2010 11:25:19 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 05:21:39 #88
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_87966941
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:19 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dat met Jackie Chan was een grote hoax, op de website stond dattie de host was, maar hij was er niet. Er was alleen een filmpje van 2 minuten waar hij praat, maar die was gedubbed in het Koreaans :') Artiesten die er waren o.a. BoA, 4minute, KARA, Beast, 2AM, Rain. Vond 4minute het leukste.

F1 was het wel waard, voor 13 euro :P En de race zelf was wel interessant, met Webber en Vettel die allebei de finish niet gehaald hebben :P Alleen jammer dat het rond het circuit één grote bouwput is.

Dit weekend ben ik uitgenodigd voor een vierdaagse leadership conference van het ministerie van cultuur ofzo in een 5sterren resort, maar helaas heb ik nog een tentamen voor de boeg dus gaat dat niet lukken :(
Haha, exact dezelfde activiteiten als hier. Is dit nou echt alleen voor exchange studenten? Dan is men inderdaad wel goed bezig om studenten aan te trekken. Ik hoorde idd dat Jackie Chan niet kwam, nogal veel tegenstrijdige berichten gehoord. Midterms eindigen voor mij vandaag. ^O^
pi_87980851
Hebben jullie nog leuke tips, leuke locaties in Seoul, of activiteiten?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_87990963
Zijn er mensen hier die een fulltime studie in Zuid Korea doen (master)? Ik zat eens te kijken en zag dat je zelfs mag werken als international student? Mag dit ook als uitwisselingsstudent?
pi_87991864
Addicted2Women; ik zou jou graag wat vragen willen stellen maar je pm staat uit. Als je dit leest zou je contact met mij willen opnemen? bvd :)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:16:52 #92
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_87992074
Kan ook prima via het forum/dit topic. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_87992672
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:16 schreef static het volgende:
Kan ook prima via het forum/dit topic. :)
Maar natuurlijk :)

Ik zag dat Addicted2Women daar een master doet. Ik vroeg me af bij welke uni en welke richting. Ook zag ik dat hij hiervoor een HBO studie gedaan heeft en nu een master op de uni doet; geen schakeljaar nodig in Korea (dat scheelt weer een jaar :) )? Heb je je via de site van de betreffende uni aangemeld en hoe zit het met de kosten?
Een ander mag dit natuurlijk ook beantwoorden voor zijn geval

Over Korea zelf:
Hoe zijn de mensen daar? Zijn ze open voor buitenlanders?
pi_88154650
Hey allemaal,

ik dacht laat ik maar ook eens lid worden van deze site om te kunnen reageren. Ik studeer nu zelf aan Yonsei University in Sinchon. Supergoed gelegen, maar Sungkyunkwan is ook in een goede buurt gevestigd. Ik vind Korea University wel een beetje buiten de drukte gelegen, maar sinds ik Sinchon heb meegemaakt wil ik niet weg =P. De campus van Yonsei University is enorm en is door CNN verkozen tot 1 van de mooiste campussen van de wereld. Ik moet eerlijk zeggen dat het hier best mooi is. En het leuke aan deze universiteit is dat er zoveel internationale studenten zijn. Vorig jaar waren er zo'n 300 internationale studenten. En dit jaar waren er 500. Echt een enorm verschil en hier is de universiteit erg trots op. Er zijn hier twee campussen. De ' International House' en de 'SK Global House'. Ik woon zelf in de gloednieuwe SK Global House. De International House is pasgeleden gerenoveerd. De voordeel van de International House is dat elk kamer een koelkastje heeft. De voordeel van de SK Global House is dat we hier een klein balkonnetje hebben. Superklein, maar het is er. Bij ons is er geen curfew en de meiden en jongens zijn hier ook gescheiden. Maar ze letten er amper op. Je kan hier praktisch alles flikken, zolang je niet al te gek doet. We hebben hier een 24 uur shop beneden in de dorm, waar ik vaak op de meest vreemde tijden kom. We hebben hier ook een coole coffee shop met Wifi, een burger tent met heerlijke burgers naar mijn mening en een restaurant. Naast de eetgelegenheden in de dorm zijn er natuurlijk meer op de campus en buiten in Sinchon. Op 3 verdiepingen hebben we een audiovisuele ruimte waar we af en toe filmpjes kijken met z'n allen. En in de kelder nog een grotere ruimte waar we ook films kijken op een grote scherm. Het kan hier best gezellig zijn zonder de campus te verlaten.
Yonsei university is in de ogen van Korea 1 van de beste universiteiten. In hun ogen blijft het in de top drie. Ze hebben hier zelfs een benaming voor. De SKY universities. S alsin Seoul National University, K alsin Korea University en Y alsin Yonsei University. Dus als je hier op school hebt gezeten, heb je een enorme voorsprong op anderen in Korea. Ik las 2 weken terug dat 50% van de CEO's in Korea op 1 van de SKY universities heeft gezeten. De universiteit is gelegen in de district Sinchon. Sinchon is een district vol met studenten, spotgoedkope leuke bars, kroegen en het is altijd druk en gezellig. Ik ben hier pas sinds 21 Augustus, maar naar mijn mening zijn de wijken Sinchon, Hongdae, Gangnam, Itaewon, Myeongong en Dongdaemun echt een must om te bezoeken. Allemaal voor verschillende redenen natuurlijk. De wijken Sinchon, Hongdae en Gangnam zijn erg goed voor uitgaan. Alhoewel ik nu wel wat anders als house/techno wil horen. Voor wat anders, ga naar Noise Basement/ M2 voor wat diverser (hip/hop/mix) De wijken Myeongdong en Dongdaemun zijn goed voor shoppen. Myeongdong heeft veel internationale winkels die dichtbij elkaar gelegen zijn. Dongdaemun is meer voor merkloze, relatief goedkope kleding. Of Koreaanse kledij. Gangnam is een wat duurdere wijk. Hier kan je ook erg goed uitgaan, maar ik betaal nooit de entrence fee voor clubs. Dit vanwege m'n connecties met mensen om mezelf op een gastenlijst te zetten. Doe dat ook als je kan. Want 30.000 KRW is wel een beetje teveel van het goede. En drank kan ook superduur zijn.

Als laats zou ik je wel adviseren om niet verslaafd te worden aan soju. Haha. Dat kost maar 1 euro in de supermarkt en dat kan erg verleidelijk zijn. ;)

Als er hier iemand vragen heeft over Sungkyunkwan university, zoek op facebook naar Ana Flipflop. Ze heeft daar twee jaar gestudeerd en weet er veel over. Ik zou haar een bericht sturen.

Ik hou hier een blog bij. Maar als je vragen hebt let me know.

Ik ga nu maar 's proberen bij te komen van de Halloween parties.

[ Bericht 1% gewijzigd door static op 01-11-2010 13:55:00 (Blog kun je ook hier plaatsen :)) ]
pi_88154974
Over Korea zelf:
Hoe zijn de mensen daar? Zijn ze open voor buitenlanders?

Koreanen weten naar mijn mening weinig over buitenlanders. Ze zijn wel een nieuwsgierig volkje. Ik ben zelf donker en ik dacht dat ik hier erg op zou vallen. Dit is niet het geval geweest. Een vriendin van mij bleef voor een tijdje in China en mensen wilden haar altijd aanraken en aan haar bewonderen. En mensen dachten vaak dat ze Beyonce was. Ongelooflijk. Natuurlijk word ik hier in Korea af en toe bekeken, maar daar blijft het bij. De taal is het grootste probleem. Omdat we moeilijk kunnen communiceren gebeurt er vaak niet meer als staren. Soms glimlach ik op bepaalde momenten naar iemand die staart, maar diegene glimlacht niet terug. Dat betekent niet veel hoor. Zie het niet als racisme of vrees. Koreanen zijn gewoon anders. Ik heb wel verhalen gehoord over Amerikanen die gediscrimineerd werden vanwege hun afkomst. Er heerst hier nogal een anti-Amerika sentiment. Ze hebben hier ook een Amerikaanse basis in Seoul en in de wijk Itaewon zijn er ook veel Amerikanen. De lokale bevolking heeft hier soms problemen mee. Maar als je zegt dat je uit Nederland komt worden ze vaak spontaan erg blij en roepen ze de naam ' Hiddink '. Haha. Althans dat heb ik meegemaakt.
pi_88155088
Ik zei dat er hier op Yonsei university twee campussen waren. Ik bedoel eigenlijk dat er twee dorms zijn. My bad.
  maandag 1 november 2010 @ 13:44:27 #97
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_88207822
Leuke blog! Ik was al onder de indruk van de Hanyang campus, maar dat ziet er nog beter uit, vooral die bieb. In Sinchon kom ik niet zo vaak, maar het heeft voor mij veel weg van Hongdae. Zo lijkt Anam (korea university) enorm veel op Wangshimni, hier bij de Hanyang campus. Je noemt Anam een wat te rustige buurt, maar ik vind het juist wel perfect. Je zit niet in de extreme vervoer drukte, en nog steeds is het drukker dan de meeste centrums in Nederland. ^O^

Over Yonsei gesproken, ik kwam er achter dat in heel Seoul mensen met uni jacks lopen, en elke uni heeft exact dezelfde layout. (dus bijv. Yonsei univ. en dan de afdeling). En ik maar denken dat Hanyang apart was... _O-

Leuk punt over die gelaatsuitdrukkingen van Koreanen, altijd erg robotachtig. Als je nog wat leuks wilt doen, ga naar Bukhansan National Park. Je hebt echt een aantal geniale bergtoppen, die echter lastig te beklimmen zijn zonder bergschoenen.

ps: Ben jij ook naar Club Mass gegaan in Gangnam voor dat Halloween event? Geniale outfits!
pi_88210019
Thanks. Let maar niet op mijn spellingsfouten. Ik spreek hier amper Nederlands en begin langzaam de verschillende talen door elkaar te halen. Er zijn hier bij ons ook veel Duitsers waar ik mee omga en m'n Koreaans is verschrikkelijk.

Ja Sinchon en Hongdae hebben veel weg van elkaar. De eerste keer dat ik naar Hongdae ging dacht ik even dat ik in een slechte achterbuurt was beland. Haha. Maar je kan er natuurlijk wel erg veel lol hebben. En veel tenten zijn gratis voor ons buitenlanders. Ja elk buurt is veel drukker als in Nederland. Soms vergeet ik dat dit een stad met miljoenen mensen is. Vreemd genoeg ben ik mensen die ik ken wel 's random op verschillende plekken tegengekomen. Toeval of niet, wel grappig.

Ja in Seoul lopen idd veel mensen met uni jacks. En nee ze verschillen niet echt veel van elkaar. Echt typisch Amerikaans allemaal.

Ik ga dit weekend naar Sokcho. Daar zal ik het Seoraksan National Park bezoeken. Als het me lukt zal ik later ook nog naar Bukhansan National Park gaan. Alleen heb ik nog geen bergschoenen. Doh!

Ja ik was ook naar Club Mass gegaan met dat Halloween event. Dat was op donderdag. Het was super! Mijn vrienden hier hadden de gekste kostuums. Dat was lachen joh! Een vriend van me ging als een hoerige Marilyn Monroe. En iedereen wilde aan z'n borsten zitten. En twee andere vrienden als robots. Een als een psycho en ik als een messed up Rick James met gevlochten haar. Zeer geslaagd feestje. Alleen jammer dat er geen 'Thriller' van Michael Jackson werd gedraaid. En die garderobe was verschrikkelijk druk. Die jongens die daar werkten waren ook arrogante zakken. Ik had net m'n spullen aan hem gegeven was ik vergeten m'n portemonnee erbij te stoppen. En hij wilde gewoon dat ik weer naar boven ging om 3000 KRW te betalen. Na lang klagen, helaas toch maar gedaan wat ie zei. Dus moest ik weer door de menigte heen gaan. ;(

Wel grappig dat jij er ook was btw.
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:25:28 #99
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_88895191
Zie zo op het eerste gezicht nog geen spellingsfouten, dus dat valt mee. Natuurlijk ook niet overdrijven, het verdwijnt niet zomaar in een paar maanden. Misschien dat ik nog wel fouten ga maken, want ik blijf tot juli! :P

Wordt wel ff zoeken naar woonruimte, een kamer in de dorms kan niet worden gegarandeerd! Dong!
pi_88904993
Geweldig land. Heb er 5 maanden gewoond en aan de Yonsei universiteit gestudeerd.

Raad het iedereen aan!
Mooooooooo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')