abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:52:32 #1
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_79008568
Deel drie over de beste band ter wereld



In 1994 maakten de twee drijvende krachten achter de Amerikaanse band Uncle Tupelo een einde aan hun samenwerking. De één, Jay Farrar, richt vervolgens Son Volt op, terwijl de ander, Jeff Tweedy, de band Wilco begint. Zo'n tien jaar verder is Wilco uitgegroeid tot een uiterst essentiële band binnen het Americana genre en ver daarbuiten.

Discografie:
1995: A.M.
1996: Being There
1999: Summerteeth
2002: Yankee Hotel Foxtrot
2004: A Ghost Is Born
2005: Kicking Television: Live In Chicago
2007: Sky Blue Sky
2009: Wilco (the album)

http://wilcoworld.net/
http://www.myspace.com/wilco



Wilco - Deeltje 1
Deeltje 2

En in Mei op Primavera!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 22-03-2012 10:47:30 ]
pi_79010600
Wat zijn ze toch een geweldige band!!!!

Wat is jullie lievelingsnummer en lievelingsalbum om een tvp-excuus te bedenken??

Nummer: Ashes of American Flags
Album: A Ghost is Born
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:25:59 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79015399
the best song will never get sung
pi_79015604
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:52 schreef ralfseltje het volgende:
En in Mei op Primavera!
Ietwat offtopic, maar pff, wat een schítterende line-up.

Favoriete Wilco-nummer is denk ik She's A Jar. Beste album voor mij is uiteindelijk toch wel Yankee Hotel Foxtrot geworden, nadat ik lang gezworen had bij Summerteeth. Hoewel ik Kicking Television eigenlijk het beste vind, maar dat telt natuurlijk niet als regulier album.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:05:58 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_79025973
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:43 schreef Norrage het volgende:
Wat zijn ze toch een geweldige band!!!!

Wat is jullie lievelingsnummer en lievelingsalbum om een tvp-excuus te bedenken??

Nummer: Ashes of American Flags
Album: A Ghost is Born

Radio Cure
YHF

Maargoed, hier: Wilco was ik nog een andere mening toegedaan. En morgen waarschijnlijk ook weer.
pi_79026335
Ik heb ook wel verschillende favorieten afhankelijk van mijn gemoedstoestand.
Ashes is geweldig als je even heel aandachtig gaat luistern, Can't Stand It (of heel Sky Blue Sky) en dat soort nummers is geweldig als je gewoon een lekker nummer wil..En iets als Spiders of zo is gewoon fijn
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_79027451
pi_79027674
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:43 schreef Norrage het volgende:
Wat zijn ze toch een geweldige band!!!!

Wat is jullie lievelingsnummer en lievelingsalbum om een tvp-excuus te bedenken??

Nummer: Ashes of American Flags
Album: A Ghost is Born
Nummer: Te moeilijk. War On War? Summerteeth? Ashes of American Flags? Can't Stand It?

Album: Summerteeth en Yankee Hotel Foxtrot.
pi_79032909
Iemand deze broodjeszaak uit Toronto al gecheckt?
http://www.sbssandwiches.com/signature_sandwiches.php
pi_79071945
Nummer uiteindelijk toch She's A Jar, denk ik.

En album wint Yankee Hotel Foxtrot
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_79073748
En we worden weer overgeslagen bij de komende tour? Tss...
pi_79076879
Waarom zijn er zoveel mensen die She's A Jar so geweldig vinden??? Ik kan er niet heel veel mee eigenlijk...ja het is goed, maar niet zo speciaal?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_79091799
Het heeft een dromerige sfeer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:56:44 #14
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_79093445
Ik probeer al drie dagen te kiezen maar het lukt me niet.
Ik ben blij dat ik naar Primavera ga
pi_79095360
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:49 schreef prinseszondererwt het volgende:
En we worden weer overgeslagen bij de komende tour? Tss...
Misschien komen er nog meer data bij?
De vorige 2 gigs hier waren beiden uitverkocht, en ze houden wel van NL dus ik heb nog hoop.

Anders fuck it, ga ik naar UK en Duitsland.
pi_79095382
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:47 schreef webfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Niemand die 'm opmerkt?
pi_79225371
Jemig, die prijzen voor die nieuwe tour ook..
Al die kaarten in Duitsland lopen tot 50 euro. Toch jammer dat ze nu meer en meer tot de mainstream zijn gaan behoren. Ik kan me herinneren dat ik gewoon 18,50 betaalde voor een avondje Wilco.

Ik wil graag naar Dusseldorf maar het is wel met louter zitplaatsen.. Echt kut. Wilco is geen zitmuziek.
pi_79225933
Jemig... Dat is echt duur ja. Jammer, nog even en we moeten naar Ahoy voor Neil Young prijzen.
pi_79226255
Stiekem hoop ik dat hun volgende plaat ze weer wat meer in de obscuriteit brengt.
Sowieso geen slecht plan om weer es wat doordachtere plaat te maken i.p.v. een straight-forward liedjesalbum, want ik blijf erbij dat ik de laatste plaat het minst van allemaal vind. Snel weer eens de knuppel in het hoenderhok.
pi_79227800
Hear hear!
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:24:50 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79241344
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:51 schreef webfreak het volgende:
Stiekem hoop ik dat hun volgende plaat ze weer wat meer in de obscuriteit brengt.
Sowieso geen slecht plan om weer es wat doordachtere plaat te maken i.p.v. een straight-forward liedjesalbum, want ik blijf erbij dat ik de laatste plaat het minst van allemaal vind. Snel weer eens de knuppel in het hoenderhok.
Tweedy is wel weer eens toe aan een kleine depressie of zo, dat zou de albums enkel ten goede komen.
pi_79245199
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:24 schreef Beregd het volgende:

[..]

Tweedy is wel weer eens toe aan een kleine depressie of zo, dat zou de albums enkel ten goede komen.
Hihi, eigenlijk wel he?
Maarja, dat wens je mensen niet toe. En als ik zijn zoon Spencer moet geloven gaat alles er voorbeeldig aan toe in huize Tweedy, dus No Depression

Het wordt wel tijd voor wat beroering. Het volgende album moet een urgentie hebben, want dat mis ik totaal bij die laatste plaat, en ook deels bij SBS. Maar voor een band die 'aan de top' staat, is zoiets vaak geen prioriteit meer.

Een interne ruzie zie ik ook niet gebeuren. Wat indertijd met Jay Bennett gebeurde, was het probleem van 2 kapiteins op één schip. Dat is nu totaal niet meer het geval. Tweedy heeft duidelijk de leiding en niemand in de band zal daar iets tegenin brengen. Wat dat betreft denk ik dat dit toch wel de definitieve Wilco line-up is voor zolang het nog duurt.

Ergens vermoed ik dat het Skip Spence project met Beck uitloopt op een nieuw zijproject. Kan leuk zijn. Maar ook daar schuilt het gevaar dat het ouwejongens-krentenbrood wordt, zoals het geval was bij Loose Fur (3 van mijn lievelingsmuzikanten in 1 band... En dan toch slechts 'aardige' muziek maken).
pi_79385650
Wat is Being There toch een fijn album zeg beetje underrated of wat? Ik ook het laatst deze ontdekt van hun albums..Maar het luistert echt chill weg en het is superveelzijdig
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_79385851
Inderdaad, veelzijdig. Een eerste voorzichtige stap weg bij de alt. country uit de tijd van Uncle Tupelo en A.M., maar ook nog het nodige van het oude werk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_79879721
Op hun website hebben ze een nieuwe policy geplaatst tav camera's. Die mogen dus niet meer. Geluid mag nog steeds opgenomen worden, maar foto's/video's maken mag niet meer. Tsja, ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. Het is zo mega-irritant dat er steeds mensen foto's maken en daarbij niet letten op de rest van het publiek. Kunnen ze geen anti-praters-policy maken?
pi_79893217
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Op hun website hebben ze een nieuwe policy geplaatst tav camera's. Die mogen dus niet meer. Geluid mag nog steeds opgenomen worden, maar foto's/video's maken mag niet meer. Tsja, ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. Het is zo mega-irritant dat er steeds mensen foto's maken en daarbij niet letten op de rest van het publiek. Kunnen ze geen anti-praters-policy maken?
Ik snap die cameraatjes ook nooit.
Je wilt toch lekker muziek luisteren, beetje meezingen etc... Dan ga je toch niet door de zoeker van je camera kijken?
Sowieso worden er van vrijwel elke show prachtige foto's genomen die vervolgens op de site terug te zien zijn.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:20:15 #27
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_80766241
Op twitter:

oosterpoort

Confirmed: WILCO - 18 sept @oosterpoort @takerootnl - vvk start za 1 mei - ticketlink volgt!

Wilco op Take Root dus
pi_80774284
Tof!
pi_80777717
Echt heel vet dat ze naar Take Root komen.
Don't think twice, it's all right.
pi_80787566
Meteen kaarten halen Zaterdag.
Daar ben ik bij
pi_80896003
Kaartjes besteld! We maken er meteen een weekendje Grunningen van.
pi_80910075
Hoop wel dat ze een volledige show spelen. Niet een uurtje omdat het een festival is ofzo...
pi_80910234
Ik vind het allemaal best, voor 44 euri heb ik Wilco en OCMS.
pi_80910438
Zijn er mensen die naar Dusseldorf gaan, 20 September?

Ik probeer kaarten te scoren, maar je kunt alleen online bestellen als je in Duitsland woont
pi_80910878
Overigens is bekend geworden dat ze 19 September in Leffinge staan.
Maar da's op een festival.. Dus als ze maar een uurtje spelen sla ik die over.
  zondag 2 mei 2010 @ 11:53:51 #36
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80926216
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:53 schreef webfreak het volgende:
Overigens is bekend geworden dat ze 19 September in Leffinge staan.
Maar da's op een festival.. Dus als ze maar een uurtje spelen sla ik die over.
oh, super nieuws. Ik wist dat ze er stonden, maar kon enkel de zondag gaan.

Het is wel altijd een heel leuk festival, met altijd een erg goede line-up, die uitspringt tov andere festivals. Het kan heel goed dat wilco gewoon hoofdact is en ze dus langer spelen, maar je zult er zeker ook veel ander leuks zien. (vorig bvb oa j tillman, ray lamontagne, alela diane, amadou & miriam en dinosaur jr er gezien!)
pi_81363725
Zo, kaarten voor Groningen en Dusseldorf zijn binnen.
En ergens roept een stemmetje "Leffinge!!!!" maar dat weet ik nog niet zeker.

Verdomme, wat zou ik nog graag eens een acoustische soloshow zien van Jeff Tweedy. Maar dat zal wishful thinking blijven.
pi_84658756
Even een kick.

Takeroot wordt echt het beste festival dat je je kan indenken.
Dat was het natuurlijk al met Wilco. Maar nu Dave Rawlings en Gillian Welch erbij komen is 't feest helemaal compleet. De rest van de line-up mag er ook wezen trouwens.

Ondertussen is alweer een tijdje bekend dat Wilco's contract bij Nonesuch is afgelopen, en ze niet bij zullen tekenen. Tweedy start een eigen label. (Pitchfork artikel)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:08:56 #39
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_85909878
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:02 schreef webfreak het volgende:
Even een kick.

Takeroot wordt echt het beste festival dat je je kan indenken.
Dat was het natuurlijk al met Wilco. Maar nu Dave Rawlings en Gillian Welch erbij komen is 't feest helemaal compleet. De rest van de line-up mag er ook wezen trouwens.
wat een affiche zeg, en dan noem je nog niet eens _O_ damien jurado _O_
is dat elk jaar zoiets?

edit: net ff het archief bekeken, ze hadden elk jaar wel een toffe line-up, maar dit jaar slaat toch wel alles.
pi_85934929
Komt er nog eens een nieuw album?

Enne, ik wil ff kwijt dat A Ghost Is Born toch echt wel hun beste album his. Wat een fantastische verzameling is dat! Zo jammer van Less Than You Think...

Maar Hell Is Chrome, wow, wat is dat stiekem toch een geweldig nummer. Erg underrated :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 1 september 2010 @ 08:24:42 #41
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_85938348
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:19 schreef Norrage het volgende:
Zo jammer van Less Than You Think...
Tot een minuut of 2:30 is dat ook een geniaal nummer,

en ik vind het stuk erna wel leuk, zo is latest greats een soort van extra track, en wat voor één _O_ een vanb de beste popsoings van het vorige decennia.
pi_86162548
Het is bijna zover... Wilco naar Europa!

TakeRoot wordt mooi, al vind ik het vreselijk jammer dat ze Wilco gelijktijdig met Dave Rawlings / Gillian Welch hebben geprogrammeerd.
Zelfs nog zitten denken om Wilco te laten schieten (omdat ik ze 2 dagen later toch nog in Dusseldorf zie), maar dat is het me dan ook weer niet waard :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:14:16 #43
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_86175141
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:51 schreef webfreak het volgende:
Het is bijna zover... Wilco naar Europa!


Érg bijzonder idd haha ;)
  zondag 19 september 2010 @ 09:41:34 #44
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_86593058
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:51 schreef webfreak het volgende:
Het is bijna zover... Wilco naar Europa!

TakeRoot wordt mooi, al vind ik het vreselijk jammer dat ze Wilco gelijktijdig met Dave Rawlings / Gillian Welch hebben geprogrammeerd.
Zelfs nog zitten denken om Wilco te laten schieten (omdat ik ze 2 dagen later toch nog in Dusseldorf zie), maar dat is het me dan ook weer niet waard :P
en hoe was het?

heel dat festival is vol vervelende dubbele programmaties.

vanavond headliner op leffinge *O*
pi_86599366
Het was helemaal de bom! Wat een show weer _O_ Dit keer ook California Stars :)

Gelukkig Dave Rawlings en Gillian Welch al een keer gezien in London. Dus zonder pijn in mijn hart kunnen laten schaten. Old Crow Medicine Show was ook gaaf.
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_86602031
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:02 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Het was helemaal de bom! Wat een show weer _O_ Dit keer ook California Stars :)

Old Crow Medicine Show was ook gaaf.
Hear hear! ^O^
pi_86606745
Ik moet bekennen dat ik de show een beetje tegen vond vallen.
Het was m'n 8e keer Wilco, dus ja, ik ben redelijk verwend.. Maar toch.

Het lag wat mij betreft met name aan de setlist. Veel simpele rockers die misschien lekker wegluisteren maar te weinig nummers die de band juist onderscheidend maakt.
Voor de echte fan waren er 0 verrassingen. Dat was vorig jaar in Eindhoven en Amsterdam wel anders.

Sowieso erg veel nummers van de laatste plaat, en tja, daar ben ik nou eenmaal niet zo kapot van.

Maar zoals gezegd: ik ben verwend.
Morgen zie ik ze in Dusseldorf. Ze zullen het daar vast goedmaken ;)
pi_86607287
Op een festival als take root was dit een prima set. Heb je de setlist? Of staat ie ergens online? :)
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_86607719
Tsja, ik vond de setlist ook prima voor zo'n festival. Maar ik heb ze weleens strakker gehoord. En Nels rockte niet zo hard als hij meestal doet. Maar zelfs dan zijn ze nog de beste liveband die ik ken. :Y
pi_86608811
Ik vond ze briljant op Takeroot. Ik heb Wilco altijd goed gevonden, maar heb nooit geweten dat ze live ook zo fijn spelen. Vooral de gitarist was genieten, op Impossible Germany, met de solo's op het eind. _O_
pi_86608932
quote:
Op zondag 19 september 2010 18:04 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Op een festival als take root was dit een prima set. Heb je de setlist? Of staat ie ergens online? :)
Dat is precies hetgene waar ik ze van verdenk: dat ze zich iets te zeer aan het Roots-plaatje hebben willen conformeren. Terwijl ze dat doorgaans juist niet doen. Dan zou ik zeggen, laat op dat festival zien dat je onderscheidend bent, i.p.v. je aan te passen.. Laat die ouwe knarren horen dat je voor Sky Blue Sky ook mooie muziek hebt gemaakt.

Maargoed, genoeg gezeur daarover. Ik heb me (op Bull Black Nova na ;)) geen moment verveeld.
En alles luidkeels meegebruld natuurlijk. Net als Spaceman trouwens, ik stond op plectrum-worp afstand van je af. :)
pi_86609449
Tik me volgende keer even aan. ;)

Je hebt daar wel een beetje een punt! Toch werd er best behoorlijk gefreakt zo nu en dan.. Ik vond het heel tof om een keer heel dicht op Nels Cline te staan. Die man is zo geniaal. _O_
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_86609773
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:24 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Tik me volgende keer even aan. ;)
Doe ik. Enige probleem is dat ik mijn username (die ik 10 jaar geleden koos) niet hardop durf uit te spreken. Ik bezin me nog even op een geheime handdruk ofzo. :P

quote:
Je hebt daar wel een beetje een punt! Toch werd er best behoorlijk gefreakt zo nu en dan.. Ik vond het heel tof om een keer heel dicht op Nels Cline te staan. Die man is zo geniaal. _O_
Ja heerlijk he. Die gast gaat te keer. Nog een wonder dat die Jazzmaster nog nooit aan diggelen is gegaan, hoe hij ermee omspringt.

Zelf kan ik, als drummer, me ook helemaal vergapen aan Glenn Kotche. En dan vooral als hij tussen die toch-al-niet-eenvoudige partijen door nog even vibrafoon speelt, zoals in "I Am Trying To Break Your Heart".
pi_86610032
Welk nummer was dat op het eind? Toen de drummer tekeer ging? Was best wel schrikken, maar kon er wel om lachen. Mooie actie.
pi_86610073
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:41 schreef emokid het volgende:
Welk nummer was dat op het eind? Toen de drummer tekeer ging? Was best wel schrikken, maar kon er wel om lachen. Mooie actie.
Je bedoelt Via Chicago?
pi_86611023
Haha, dat is hem ja. _O_
  maandag 20 september 2010 @ 00:13:00 #57
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_86622601
Ik bereidde me na Lowlands en Primavera (festival in Barcelona) helemaal voor op een festivalsetlist, maar dat viel me juist onwijs mee. Te gekke show weer :) Op naar een nieuw (beter?) album!
pi_86626173
Glenn Kotche is echt een van de beste drummers die ik ooit heb gezien..Zat net toevallig te denken dat ik eigenlijk een drummer nooit indrukwekkend heb gevonden...vind het eigenlijk zoiets wat een band behoort te hebben voor wat extra diepte in de sound, maar het drummen zelf vind ik stom...behalve bij Kotche :D

En Nels Cline is ook gewoon een koning! Wilco blijft de beste band op aarde :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 20 september 2010 @ 15:07:17 #59
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_86637432
gisteren ook een strakke show hoor. een echte festivalet speelden ze, allemaal zware gitaren, helemaal anders dan de vorige keer dat k ze in zaal zag. heel veel sky blue sky.

Impossible germany was inderdaad weer een hoogtepunt.
pi_86638055
Vanavond geen festival maar gewoon een zaalconcert.

Uiteraard hoop ik op een totaal andere set dan eergisteren.
Zoals vorig jaar, het verschil tussen Effenaar en Paradiso. Dat was echt meesterlijk.

Ik houd jullie op de hoogte ;)
pi_86641300
veel plezier!!
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_86661972
Het was tof! :)
Een seated concert in de prachtige Tonhalle, soort van concertgebouw van Düsseldorf.

Het geluid was beter dan ik ooit heb gehoord. Superhelder. Dan hoor je pas hoe strak deze band eigenlijk speelt.

Ze speelden 3 verrassingen:
- Er werd afgetrapt met een acoustische versie van Spiders/Kidsmoke. Wonderschoon. Totaal anders dan de album-versie, veel melodieuzer. Heel erg goed.
- She's A Jar. Die had ik nog niet eerder gehoord, en stond hoog op mijn verlanglijstje. Ze speelden ook hier een erg breekbare versie van.
- Laminated Cat. Mijn favoriete Loose Fur nummer. Waanzinnig :)


Hier de complete setlist:
quote:
Spiders/Kidsmoke (acoustisch)
I'll Fight
Muzzle of Bees
She's A Jar
Bull Black Nova
I Am Trying To Break Your Heart
One Wing
You Are My Face
Shot In The Arm
Everlasting
Impossible Germany
Country Dissapeared
Laminated Cat
Handshake Drugs
Jesus etc.
You Never Know
Hate It Here
I'm The Man Who Loves You

Misunderstood
California Stars
Walken
Hummingbird
I'm A Wheel
pi_86662056
Cool!! Akoestische Spiders.. :o dat moet ik horen.... :(

Ook wel een redelijk rockende setlist trouwens, om in te gaan op de Takeroot opmerkingen...Veel Sky Blue Sky weer.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86662180
Ja, true.

Ik moet wel zeggen dat ik na 9 keer Wilco gezien te hebben (waarvan 5 x in de afgelopen 12 maanden), ik even wacht op iets nieuws voordat ik ze weer ga zien.
Een nieuwe plaat die een nieuwe richting inslaat... Een bandwisseling... Of natuurlijk een soloshow van Jeff...
Ik ben benieuwd :)
pi_86662219
Hier trouwens een stukje acoustische Spiders, van een ander optreden. Luister eens hoe mooi!

pi_86662384
Wow, dat klinkt inderdaad echt geweldig!! aah, ik wil ze weer zien :P daarnaast kwam trouwens een link met een versie samen met Yo La Tengo...Ook nogal geweldig! (alhoewel ik YLT niet direct iets zag toevoegen ;))
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86662518
Ik hoop geen bandwisseling! :)

Geweldige setlist weer.
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_86662951
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 01:53 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Ik hoop geen bandwisseling! :)

Geweldige setlist weer.
Nee he. Maar ik geloof ook niet dat zoiets in de nabije toekomst staat te gebeuren. Het klikt nog steeds tussen de mannen, dat zie je.
Maargoed, Wilco heeft door de jaren heen een behoorlijk wisselende bezettingsgeschiedenis erop na gehouden, dus You Never Know. ;)
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:53:08 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_86665493
Laminated cat _O_
pi_87348543
Hihi ik heb even een Wilco Ghost Is Born playlist gemaakt met alleen maar Kicking Television performances, zonder Less Than You Think en met Theologians erbij van een bootleg :D

_O_

Kwam er namelijk nu pas achter dat Kicking Television vrijwel dat hele album in zich heeft :P 8)7
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87348915
Focking hell, het zo luisteren maakt het een nog beter album _O_
Misschien moet ik het nog maar wat hoger zetten in mijn top 100 :P Maar ok, volgend jaar dan maar.

Kan er gewoon niet over uit hoe Wilco geevolueerd was van een relaxed maar niet baandoorbrekend bandje met AM, Being There en ook nog een beetje Summerteeth naar een electrische gitaar volledig episch rockend geheel met een betekenis als op Yankee Hotel en Ghost Is Born. Ongelooflijk dat je Wilco gewoon voor verschillende doeleinden kan gebruiken! Je kan ze luisteren als je iets episch wilt horen, je kan ze luisteren als je lekker rockende alt-country wilt hebben en je kan ze luisteren als je lekkere poppy nummers met mooie gitaarsolo's wilt horen (Sky Blue Sky/Wilco (the Album)). _O_

Bij deze even mijn ode aan ze ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87360356
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 03:16 schreef Norrage het volgende:
Focking hell, het zo luisteren maakt het een nog beter album _O_
Misschien moet ik het nog maar wat hoger zetten in mijn top 100 :P Maar ok, volgend jaar dan maar.

Kan er gewoon niet over uit hoe Wilco geevolueerd was van een relaxed maar niet baandoorbrekend bandje met AM, Being There en ook nog een beetje Summerteeth naar een electrische gitaar volledig episch rockend geheel met een betekenis als op Yankee Hotel en Ghost Is Born. Ongelooflijk dat je Wilco gewoon voor verschillende doeleinden kan gebruiken! Je kan ze luisteren als je iets episch wilt horen, je kan ze luisteren als je lekker rockende alt-country wilt hebben en je kan ze luisteren als je lekkere poppy nummers met mooie gitaarsolo's wilt horen (Sky Blue Sky/Wilco (the Album)). _O_

Bij deze even mijn ode aan ze ;)
Wat ik aan A Ghost Is Born zo fenomenaal vind is, buiten de liedjes natuurlijk, de fantastische productie.
Kurkdroog, onmiskenbaar 'studio'-geluid, een bepaalde ingetogen, kleine en vooral droge sound die je live niet kunt bewerkstelligen.
Vrij typisch Jim O'Rourke. Je hoort dat ook een beetje op de Loose Fur platen.

Dát maakt AGIB voor mij juist zo mooi... Maarja, smaken verschillen ;)
pi_87361407
Oh het studioalbum is ook geniaal. En ik moet eigenlijk zeggen, van alle albums schiet Ghost Is Born er qua studioalbum voor mij toch wel het meest uit. Bijvoorbeeld Summerteeth vind ik gewoon een heerlijk album maar pas live echt geniaal. Hetzelfde geldt voor Yankee. Daar mis ik wat als ik het studio hoor ofzo, maar als ik het dan live hoor...Sky Blue Sky is dat ook, en daar zijn meerderen het mee eens denk ik :)

Maar Ghost Is Born (ja je hebt een goed punt!) heeft in de studioversie ook iets heel bijzonders. Alsof ze het live hebben opgenomen :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87361737
Live is Wilco goed, maar ergens vind ik hun typische studio-albums (Summerteeth, YHF en AGIB) juist het best als studio-platen. Zeker YHF.
Maar ook Summerteeth bijvoorbeeld, is zo gelaagd en bestaat uit zoveel kleine gekke geluidjes.. Dat is live onmogelijk te evenaren. YHF is dan weer heel helder en transparant, maar ook dat intieme gevoel is live moeilijk te herhalen.

Live klinkt alles altijd voller, harder en dichter.. Maar wat mij betreft niet persé beter.

Waar ze, wat mij betreft, live beter zijn dan op plaat is bij AM en Being There. Maar dat heeft denk ik ook te maken met de producers die zich er destijds mee bemoeiden ;)
pi_87362166
Grappig, ik denk precies het tegenovergestelde. AM en Being There vind ik eigenlijk prima zoals ze zijn. Wat je live wel krijgt is dat ze iets minder 'country/folk' blijven en wat heftiger..wat meer "nieuwe Wilco" worden. Wat natuurlijk ook weer een goed teken is.
Ik vind vooral Sky Blue Sky en Summerteeth live klasse. Summerteeth was jaren mijn favo Wilco album maar langzaam begint het me een beetje te vervelen...live geeft net dat beetje extra heb ik het idee...YHF is wel een beetje een verhaal apart. Dat is zoals je zegt misschien wel echt een studioalbum, maar live vind ik het vaak echt volstrekt anders. Moeilijk te beoordelen.

Ik moet er nog eens goed over gaan nadenken :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87364733
Juist omdat de albums zo verschillend zijn is het moeilijk een favoriet te geven. Soms ben ik in de mood voor YHF en soms voor AM.
pi_88424585
Ik zat zo alvast aan de top 100 singles te denken...en aan wat nou het beste nummer van Wilco is....maar ik weet het godverdomme niet :(
Kunnen jullie me helpen?

Gaan jullie voor het gewoon heerlijk tekstuele, relatief poppy en meest bekende Wilco nummer:
Jesus etc.,
of gaan jullie voor het epische nummer
Ashes of American Flags,
of is de fantastische opbouw met de geniale gitaarsolo van
At Least That's What You Said.,
gewoon het beste, of is het dan misschien het leuke korte maar toch geniale en een emotioneel puntige gitaarsolo bevattende
Hell is Chrome,
of wellicht toch wat meer een van de echte alt-country nummers zoals het heerlijk opzwepende nummer inclusief fantastische blazers
Monday
of is het toch gewoon
Via Chicago
????????

Ik weet het gewoon niet! Meteen een leuk aangrijpingspunt om het over het beste nummer van Wilco te hebben :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 7 november 2010 @ 07:07:10 #78
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_88424654
vorig jaar hadik ashes of american flags op 4
pi_88424663
quote:
2s.gif Op zondag 7 november 2010 07:07 schreef Beregd het volgende:
vorig jaar hadik ashes of american flags op 4
Ik had Ashes ook het hoogst staan vorig jaar, en ik denk dat dat nu ook gaat gebeuren...maar ik twijfel...ergens vind ik het minder goed dan ik het ooit vond. Vond het vooral zo goed omdat het live zo geweldig was :o en die andere nummers zijn ook zo goed!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88428291
Dat is niet zo moeilijk. Je noemt een paar goede songs. Maar je vergeet deze:

She's a jar
With a heavy lid
My pop quiz kid
A sleepy kisser
With feelings hid
She begs me not to miss her

She says forever
To light a fuse
We could use
A hand full of wheel
And a day off
And a bruised road
However you might feel
Tonight is real

When I forget how to talk I sing
Won't you please
Bring that flash to shine
And turn my eyes red
Unless they close
When you click
And my face gets sick
Stuck
Like a question unposed

Just climb aboard
The tracks of a train's arm
In my fragile family tree
And watch me floating inches above
The people under me

Please beware the quiet front yard
I warned you
Before there were water skies
I warned you not to drive
Dry your eyes you poor devil

Are there really ones like these
The ones I dream
Float like leaves
And freeze to spread skeleton wings
I passed through before I knew you

I believe it's just because
Daddy's payday is not enough
Oh I believe it's all because
Daddy's payday is not enough

Just climb aboard
The tracks of a train's arm
In my fragile family tree
And watch me floating inches above
The people under me

She's a jar
With a heavy lid
My pop quiz kid
A sleepy kisser
A pretty war
My feelings hid
She begs me not to hit her
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_88439000
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:06 schreef methodmich het volgende:
Dat is niet zo moeilijk. Je noemt een paar goede songs. Maar je vergeet deze:

She's a jar
With a heavy lid
My pop quiz kid
A sleepy kisser
With feelings hid
She begs me not to miss her

She says forever
To light a fuse
We could use
A hand full of wheel
And a day off
And a bruised road
However you might feel
Tonight is real

When I forget how to talk I sing
Won't you please
Bring that flash to shine
And turn my eyes red
Unless they close
When you click
And my face gets sick
Stuck
Like a question unposed

Just climb aboard
The tracks of a train's arm
In my fragile family tree
And watch me floating inches above
The people under me

Please beware the quiet front yard
I warned you
Before there were water skies
I warned you not to drive
Dry your eyes you poor devil

Are there really ones like these
The ones I dream
Float like leaves
And freeze to spread skeleton wings
I passed through before I knew you

I believe it's just because
Daddy's payday is not enough
Oh I believe it's all because
Daddy's payday is not enough

Just climb aboard
The tracks of a train's arm
In my fragile family tree
And watch me floating inches above
The people under me

She's a jar
With a heavy lid
My pop quiz kid
A sleepy kisser
A pretty war
My feelings hid
She begs me not to hit her
Ik noemde de nummers waar ik zelf tussen twijfelde :D En dit nummer vind ik niks...ik weet niet waarom...maar het doet me niks. Mooie tekst hoor, maar melodieus vind ik het niet zo spannend.

Een nummer als Pieholden Suite daarentegen _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88439435
:( Dit is dé Wilco-song hoor, potjandorie!

Althans voor mij en volgens mij is ie onder Wilco-fans, voor zover dat wat zegt, ook wel popi
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_88439567
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:43 schreef methodmich het volgende:
:( Dit is dé Wilco-song hoor, potjandorie!

Althans voor mij en volgens mij is ie onder Wilco-fans, voor zover dat wat zegt, ook wel popi
Ja, dat klopt. Heb daarom nog eens gevraagd in dit topic waarom dat nummer nou zo populair en hoe ik er naar moet luisteren en zo, maar het kan me nog steeds niet raken :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88498487
Don't forget the flowers Someday, I know you will
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_88503434
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:42 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Don't forget the flowers Someday, I know you will
_O_
Misschien wel het mooiste nummer van ze ja _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88527195
Ik vind Sunken Treasure ook fenomenaal.

I am so... out of tune... with you
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_96383969
Staat gewoon in de METRO dat ze 13 en 14 november in Nederland staan!!!:o 013 en vredenburgh respectievelijk! Ik ga er bij zijn hoor!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_96384224
Morgen 11.00 begint de vvk, 32 euro. Ze zijn het waard. Beste concert ooit :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:23:08 #89
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_96384822
Ik ook. Utrecht. :) Zesde keer in twee jaar tijd geloof ik :')
pi_96385813
Ik ook. Utrecht. :) Zevende keer in 10 jaar tijd :')
pi_96385976
En er komt natuurlijk een nieuw album in geloof ik september *O* extra feest :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_96402991
Het wordt mijn Wilco Jubileum. Heb ze nu 9 keer gezien sinds 2004. :)

Al ga ik dit keer maar één keer denk ik. Tenzij het nieuwe album goed wordt. (mijn verwachtingen zijn tegenwoordig niet meer zo hoog gespannen, sorry).
pi_96426293
And I've got tickets *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_96426631
Tickets. Check.
pi_96427761
Hier ook kaartjes. Kijk erg uit naar het nieuwe album.
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_96428256
Ben ook erg benieuwd. Schijnt heel avontuurlijk te zijn volgens de previews :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:36:14 #97
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96428766
quote:
The album includes a seven-minute track, "Art of Almost," which starts with shadowy electronics, gently turns into a haunted vocal section, then sprints into a Krautrock-style blowout. There are also two country-flavored songs, the spectral ballad "Black Moon" and the jauntier "Whole Love." "There are two strong threads of material," Tweedy says, "one being a little weirder -- snot-nosed obnoxious pop songs -- and the other more languid, atmospheric-country music." "Whole Love" grew out of "a chord progression I found interesting," he notes. But the arrangements are the product "of six guys being pretty remarkable at communicating without talking and having a lot of trust in each other."
Klinkt alleszins niet als een nieuwe "wilco (the album)". Ik ben zeeeeeeeer benieuwd.
pi_96428839
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:36 schreef Beregd het volgende:

[..]

Klinkt alleszins niet als een nieuwe "wilco (the album)". Ik ben zeeeeeeeer benieuwd.
Ja klinkt errug leuk. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_96429498
Omschrijving nieuwe plaat klinkt stiekem erg spannend. Dat klinkt het altijd, maar toch ben ik stiekem best benieuwd ;)

Ik zie jullie in vredenburg!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:53:53 #100
67089 Gillingham
The horror...
pi_96429540
Ik ben geen Wilco-kenner, maar ik ben we benieuwd naar de nieuwe plaat.
What's it going to be then, eh?
pi_98775028
Nieuwe Wilco single!

http://pitchfork.com/news/42991-new-wilco-i-might/

Ben niet heel erg onder de indruk, maar het is wel aardig :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:37:21 #102
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98786143
nummer wordt beter naar het einde, van mij mocht het nog wel even doorgaan
pi_98805421
Deze single belooft veel goeds.
Na de vorige plaat, die ik erg zwak vond, gloort hier weer wat meer hoop.
Spannend. Benieuwd naar de hele plaat.
pi_101532403
Alleen vandaag kan het hele album gestreamd worden op wilcoworld!

http://wilcoworld.net/twlsplash/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101532594
Dat eerste nummer :o dat eind :o een nieuwe spiders!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101534027
Maar daarna vind ik het lichtelijk tegenvallen, maar ik heb het ook niet heel aandachtig geluisterd (achtergrond)...Klinkt een beetje eentonig maar er zitten veel kleine dingetjes in die me waarschijnlijk later steeds meer gaan opvallen. Het is wel een veel andere album dan al hun vorige in ieder geval!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101560985
Hey mensen waar zijn jullie? Meningen! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101561370
Meestal duurt het even voor ik mijn mening over een nieuw Wilco album gevormd heb. Zo ook deze keer. :)
pi_101561517
Ja maar ik vind het raar dat ik de enige in het topic was om de stream te bespreken :)

Ondertussen nu aan de 3e keer luisteren begonnen, ik vind het een geweldig album. Een mix van Summerteeth en YHF en er zit zoveel textuur in alle nummers...Fantastisch!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 4 september 2011 @ 18:52:07 #110
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_101561725
Ik heb alleen het eerste nummer geluisterd tot nu toe. Dat was veelbelovend :)
pi_101584521
Ik ben ondertussen echt vrij onder de indruk. Het middenstuk is lichtelijk voortkabbelend maar het begin en het einde van het album is echt geweldig. En het leuke is, het voelt als een geheel. Ik kan I Might bijvoorbeeld veel meer waarderen als nummer dat na het fantastische (absolute Wilco epic) Art of Almost de rust brengt.

En het voelt als een nieuw album, het is weer een nieuwe richting op. SBS en WTA waren goede albums, maar deden niks nieuws en waren niks speciaals.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101588104
Heb via Youtube wat van de nieuwe nummers beluisterd, klinkt tot dusverre erg interessant! Art of Almost is inderdaad weer een episch Wilco nummer. Ben benieuwd hoe deze live uit de verf gaat komen in Utrecht!
pi_101654685
Hij is tot dusver gewoon top!
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_101676110
Top it is! :Y
pi_101676187
Voor mij al album van het jaar (maar dat was wellicht al duidelijk uit mijn posts :P)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101677815
http://www.pitchfork.com/(...)the-black-eyed-peas/

Tweedy doet black eyes peas, ik lag dubbel :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101678094
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:00 schreef Norrage het volgende:
http://www.pitchfork.com/(...)the-black-eyed-peas/

Tweedy doet black eyes peas, ik lag dubbel :D
_O-
pi_101678555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:00 schreef Norrage het volgende:
http://www.pitchfork.com/(...)the-black-eyed-peas/

Tweedy doet black eyes peas, ik lag dubbel :D
Dat droge hoofd van Tweedy bij bepaalde lyrics is echt onbetaalbaar. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Maxerazzi op 07-09-2011 17:22:11 ]
pi_101853857
Wat is art of almost fantastisch toch. Jammer dat niet het hele album meer in die stijl is. Maar zo heeft het ook wel wat :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 22 september 2011 @ 18:11:39 #120
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_102267332
Volgens mij ga ik dit een heel leuk album vinden
pi_102290961
Hier een video van het optreden van 'n uur dat ze gaven bij David Letterman:
http://www.cbs.com/e/EzLvZGC_wLsXTCMfUDemFYK9lc8iVtbs/cbs/1/
In the coolest little capital of the world
pi_102310781
Leuke video! Thanks.
pi_102319314
Wilco. ^O^

Ik ben benieuwd naar het nieuwe album. I Might klinkt wel aardig, maar Wilco luister ik liever in hele albums tegelijk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 24 september 2011 @ 09:37:34 #124
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_102325809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 10:15 schreef Drebbelman het volgende:
Hier een video van het optreden van 'n uur dat ze gaven bij David Letterman:
http://www.cbs.com/e/EzLvZGC_wLsXTCMfUDemFYK9lc8iVtbs/cbs/1/
nels cline _O_
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:37:49 #125
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_102327642
Heb zojuist de Ltd Edition met alt. cover binnengehaald. Ik moet zo een uurtje in de auto zitten, dus de eerste luistersessie komt er aan. k Ben reuzebenieuwd! O+
pi_102353927
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 10:15 schreef Drebbelman het volgende:
Hier een video van het optreden van 'n uur dat ze gaven bij David Letterman:
http://www.cbs.com/e/EzLvZGC_wLsXTCMfUDemFYK9lc8iVtbs/cbs/1/
Wat zijn ze live toch weer goed he O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_102354117
Om even heel trots te spammen: Ik ga over een maandje naar dit festival:
http://rollingstone-weekender.de/
En ik heb er nu al onwijs veel zin in.
pi_102406589
Zo, de eerste luisterbeurten zitten er weer op. Ik vind het simpelweg een bazenalbum! :7 Art of Almost, I Might, Rising Red Lung, The Whole Love en One Sunday Morning zijn de voorlopige favorieten, maar eigenlijk is alles weer top.

Wilco can do no wrong; je zou er bijna een wetenschappelijke wet van kunnen maken.
pi_102406971
Ben positief na eerste luisterbeurt (via stream van de luisterpaal van 3 voor 12), maar ik wacht nog een aantal luisterbeurten af voor een gegronder oordeel.
What's it going to be then, eh?
pi_102672148
Less Than You Think als opener :o
Wat moet ik me daar bij voorstellen? :D

http://wilcoworld.net/#!/tour_date_type/2-october-2011-the-ryman/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:27:51 #131
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_103049780
Al een tiental keer geluisterd, en ik ben fan. Staan beregoeie nummers op, veel pakkender dan wilco, the album, veel gevarieerder dan SBS Het enige wat me tegenvalt is de volgorde van de nummers. Ik kan er echt kop noch staart aan krijgen, en net dat was bij wilco's vorige albums (en live eig ook) altijd perfect.
pi_103050606
Ik blijf me het middenstuk te eentonig vinden, maar verder is het zeer goed :) Maar mijn positiviteit is een beetje getemperd de laatste luisterbeurten.....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104141711
OOOOOOEEH! over paar dagen al weer! Zin in!!! :D

En voor diegenen die hen missen: in maart staan ze al weer in de Oosterpoort :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104146392
Ik ga twee keer volgende week. Is de vvk al begonnen voor de Oosterpoort?
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
  woensdag 9 november 2011 @ 09:26:07 #135
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_104152286
Gaan er toevallig nog Groningers naar Utrecht met plek over in de auto?
pi_104310831
VANAVOND!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104312965
HOERA! w/
pi_104313790
De setlist van gisteravond in Berlijn:

One Sunday Morning (Song for Jane Smiley's Boyfriend)
Poor Places
Art Of Almost
I Might
Black Moon
Company In My Back
I Am Trying to Break Your Heart
One Wing
Bull Black Nova
She's A Jar
Kamera
Impossible Germany
Born Alone
Hummingbird
Whole Love
Handshake Drugs
Dawned On Me
A Shot in the Arm

Encore:
Via Chicago
War On War
I'm The Man Who Loves You
Misunderstood
Heavy Metal Drummer
The Late Greats
I'm A Wheel
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104314706
Weten jullie al dat het concert in de 013 morgen live gestreamed wordt? Dus wij die naar Vredenburgh gaan kunnen het allemaal nog een 2e keer ervaren :P (tenzij je al sowieso 2 keer gaat, wat ik niet ga doen want morgen MMJ!)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 13 november 2011 @ 14:13:40 #140
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_104315777
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:38 schreef Norrage het volgende:
Weten jullie al dat het concert in de 013 morgen live gestreamed wordt? Dus wij die naar Vredenburgh gaan kunnen het allemaal nog een 2e keer ervaren :P (tenzij je al sowieso 2 keer gaat, wat ik niet ga doen want morgen MMJ!)
Hey das hip.
Setlists zijn er goed uit, ze spelen zoals gewoonlijk wel elke avond een hele andere lijst. Ben erg benieuwd of ze de nieuwe nummers live nog spannend gaan verbouwen. Die volledige twaalf minuten Sunday Morning hoeven om mij niet als het precies als op plaat wordt gespeeld.
pi_104315861
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:13 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Hey das hip.
Setlists zijn er goed uit, ze spelen zoals gewoonlijk wel elke avond een hele andere lijst. Ben erg benieuwd of ze de nieuwe nummers live nog spannend gaan verbouwen. Die volledige twaalf minuten Sunday Morning hoeven om mij niet als het precies als op plaat wordt gespeeld.
Wilco kennende hebben ze altijd leuk live uitvoeringen van "rustige" nummers. Sunday Morning gaat vast een kraker worden! :) Maar ben vooral benieuwd naar Art of Almost!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 13 november 2011 @ 15:49:24 #142
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_104318838
Als ze Art of Almost gewoon zoals op album spelen ben ik al blij. Kan nu al niet wachten op de Impossible Germany solo's. En Misunderstood graag ook vanavond. Tot vanavond allen ;)
pi_104319056
En ze mogen At Least That's What You Said ook weer eens doen!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 13 november 2011 @ 15:57:50 #144
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_104319104
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:56 schreef Norrage het volgende:
En ze mogen At Least That's What You Said ook weer eens doen!
En Hell is Chrome. En The Late Greats. Oeh en vooral She's A Jar, die heb ik nog niet live gezien geloof ik.
pi_104319315
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:57 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

En Hell is Chrome. En The Late Greats. Oeh en vooral She's A Jar, die heb ik nog niet live gezien geloof ik.
The Late Greats lijkt me wel een zekerheidje gezien de setlists, She's A Jar kwam gister ook langs...Maar die wat minder obvious Ghost is Born klassiekers mogen ze ook wel eens spelen, en niet alleen Hummingbird en Muzzle of Bees :) Jammer dat ik Spiders niet meer in de setlists zie :(

Maar het gaat sowieso vet worden, alles wat ze live spelen is goed! Terwijl er op de platen af en toe in een minder nummer langs komt, is het live nooit het geval in mijn ervaring :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104338823
GENIAAL zoals verwacht. Art of almost absoluut hoogtepunt, wtf wat is dat geniaal!!! Enige minpuntje is dat er wel wat van mijn favorieten ontbraken die vorige dagen wel gespeeld werden: ashes, misunderstood en zo.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 14 november 2011 @ 00:18:00 #147
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_104339687
Ja. Art of almost was briljant. Was weer erg goed, alleen voegde het weinig toe aan de vorige live ervaringen met wilco. En beetje saaie setlist wmb. Maar dat komt wellicht vooral omdat ik ze wat vaak heb gezien de afgelopen tijd. Maar het was weer tof :)
pi_104340598
Tsja, zelfs al ken je ze door en door was de setlist gewoon net wat minder... Vooral de toegift was beetje minder, op een fantastisch Via Chicago na tenminste!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104342554
Ik vond het niet minder. Geweldig. Eindelijk publiek dat op de juiste momenten zijn muil hield. Dat scheelt imho heel veel. Wat meer oude nummers had gemogen, maar dat komt volgende keer wel weer.
pi_104342723
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 00:56 schreef Norrage het volgende:
Tsja, zelfs al ken je ze door en door was de setlist gewoon net wat minder... Vooral de toegift was beetje minder, op een fantastisch Via Chicago na tenminste!
Ik vond de toegift juist geweldig. Ja, ze sloegen misschien wat mooie nummertjes over, maar daarentegen stonden ze gewoon met heel veel plezier te rocken. Vooral met het laatste nummer hadden ze erg veel lol met zijn allen, en dat zorgde dan weer bij mij voor een extreem grote glimlach.
Geniaal concert.
pi_104343199
Ja de toegift was geniaal! Maar het werd tegen die tijd wat eentonig...hun kracht is de afwisseling en die was er niet klacht meer :( en er zat ook weer niet een echte echte knaller in als hoodoo voodoo, monday of misunderstood waar ze nog wel eens willen eindigen.

Doet niet af dat het een geniaal fantastisch was! Niet zo goed als mijn vorige keer wilco, vanwege de setlist, maar ze waren wel weer beter in vorm en speelden beter dan ooit!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104347592
Ik vond het zelf iets minder dan de voorgaande keren. Lag misschien ook een beetje aan de zaal.

Anyway, heb een kaartje te koop voor Tilburg vanavond, iemand die hem wil overnemen?
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_104349883
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 12:05 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Ik vond het zelf iets minder dan de voorgaande keren. Lag misschien ook een beetje aan de zaal.

Anyway, heb een kaartje te koop voor Tilburg vanavond, iemand die hem wil overnemen?
Het niet waard om een 2e keer te gaan?
Maar ik vond de zaal juist heel goed. Het geluid was echt vrij perfect vond ik, en als je beetje vooraan stond had je geen idee dat je in zo'n groot ding stond. Het publiek was echt goed stil en ik vond er weinig galm te horen.

Ben je vanavond bij MMJ ervoor in de plaats?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104350437
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:31 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het niet waard om een 2e keer te gaan?
Maar ik vond de zaal juist heel goed. Het geluid was echt vrij perfect vond ik, en als je beetje vooraan stond had je geen idee dat je in zo'n groot ding stond. Het publiek was echt goed stil en ik vond er weinig galm te horen.

Ben je vanavond bij MMJ ervoor in de plaats?
Het was wel goed maar heb ze wel echt beter gezien. Vond het soms iets te psychedelisch. Het was gewoon niet zo magisch als in de Paradiso of de Oosterpoort. Ik moet gewoon niet te vaak naar mijn favoriete bands gaan. Ze zijn zo goed die gasten, soms iets te perfect en te gecontroleerd. -Bizar om dat op te schrijven want wanneer is iets te perfect?-

Ik ga inderdaad vanavond naar My Morning Jacket in Paradiso. Heb ze nog nooit live gezien dus kijk ik ook wel naar uit.

Ga jij vanavond weer? 013 is wel een fijne tent, dat wel.

Ben bang dat ik niet van het kaartje afkom, mocht er iemand graag willen laat het me weten dan stuur ik het eticket naar je toe.
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_104350658
Ik ga vanavond ook naar MMJ. Ik vond het wel een mooie combi, Wilco en MMJ in 2 dagen :)

En psychedelisch? vond je? Ik vond het eigenlijk wat teveel gerock en te weinig psychedelisch (terwijl ik daar ook niet perse fan van ben)
Ze hadden nog wat meer epische nummers moeten doen. Ik miste vooral Spiders als ik het vergelijk met Paradiso, maar goed, misschien is Art of Almost wel gewoon de nieuwe Spiders :) En in Paradiso destijds sloten ze af met Walken, Monday en Hoodoo Voodoo, dat vond ik toch wel wat specialer dan I'm a Wheel...Maar vóór de toegift vond ik het toch zeker gelijkwaardig! Alhoewel ik Sunday Morning toch een beetje een vervelend nummer vind, terwijl dat toen ik de plaat net had wel een favoriet was....
Verder was er wel een gebrek aan SBS nummers wat mij betreft, echte live nummers bij uitstek (kijk maar naar Impossible Germany, het enige nummer van SBS, en die was toch weer heel erg fijn :D)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104350851
Absoluut meer SBS. Het is ook wel weer te gek dat ze zo onvoorspelbaar zijn natuurlijk. ;)

Misschien is psychedelisch wel het verkeerde woord. Er zat gewoon veel noise in de set. Misschien lag het ook wel een beetje aan de setlijst..

Ach in maart ga ik weer heen maar dan in de AB. Dat lijkt me nou een fijne zaal om Wilco te zien. En ze spelen dan twee avonden dus dat worden een paar dagen Brussel.
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_104351074
Had graag het kaartje overgenomen, maar vanavond geen tijd en woon ook niet in Nederland.

Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik nog nooit naar SBS heb geluisterd, simpelweg nog niet aan toegekomen. :@
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_104351507
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:58 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Absoluut meer SBS. Het is ook wel weer te gek dat ze zo onvoorspelbaar zijn natuurlijk. ;)

Misschien is psychedelisch wel het verkeerde woord. Er zat gewoon veel noise in de set. Misschien lag het ook wel een beetje aan de setlijst..

Ach in maart ga ik weer heen maar dan in de AB. Dat lijkt me nou een fijne zaal om Wilco te zien. En ze spelen dan twee avonden dus dat worden een paar dagen Brussel.
Ik vond in Paradiso destijds meer noise zitten om eerlijk te zijn (en als ik het me goed kan herinneren). Of misschien kan ik er nu beter tegen :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 14 november 2011 @ 14:37:09 #159
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_104352157
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:47 schreef Mr.Spaceman het volgende:

[..]

Het was wel goed maar heb ze wel echt beter gezien. Vond het soms iets te psychedelisch. Het was gewoon niet zo magisch als in de Paradiso of de Oosterpoort. Ik moet gewoon niet te vaak naar mijn favoriete bands gaan. Ze zijn zo goed die gasten, soms iets te perfect en te gecontroleerd. -Bizar om dat op te schrijven want wanneer is iets te perfect?-

Ze hebben hun optredens inmiddels wel zover geperfectioneerd dat ze vrijwel nooit op een foutje vallen te betrappen. Wat wel jammer is. Maar ik vind het vooral 'vervelend' dat ze wel érg van de vaste rituelen zijn. Het is meer de vraag wélke rituelen ze gaan spelen op een avond. Zodra Via Chicago begint weet je dat er herrie komt, zodra de drummer op zijn stoel gaat staan komt I'm The Man Who Loves You. Bij het gitaarwerk in Impossible Germany loopt Tweedy naar de derde gitarist toe. Etc, etc.
Nu heeft elke band dit natuurlijk in bepaalde mate, maar als ze al die vaste dingetjes in een show gieten zonder veel bijzondere nummers, gecombineerd met de griezelige perfectie. Tja, ik had deze show al eerder gezien voor mijn gevoel... en dat ligt natuurlijk voor het grootste gedeelte aan mij, als dit je eerste keer Wilco was vind je het te gek, en terecht, het is nog altijd briljant goed
pi_104353964
Gisteren zag ik Wilco voor de 11e keer. Vond het een van de minste shows die ik van ze heb gezien, helaas.
Nog steeds een mooi optreden hoor, maar het was wel erg routineus allemaal. Ik heb ze nauwelijks op een spontaan moment kunnen betrappen, en er zat geen enkele verrassing in de setlist.

Tuurlijk kun je zeggen "dat is wel bij meer bands zo", maar ik ken Wilco als een band die elke avond iets anders doet, met altijd wel een paar verrassingen voor de doorgewinterde fan. Maar gisteren was niet meer dan een routineshow. Voor het eerst dat ik ze daar op betrap, en dat is toch een beetje jammer.

Ik zou vanavond ook naar 013 gaan, maar gaat me niet lukken door tijdgebrek (gecombineerd met de verwachting dat vanavond niet veel zal toevoegen aan gisteren).
Als er mensen zijn die mijn kaartje willen overnemen t.e.a.b, let me know! :)
pi_104354273
Tja de zaal is ook wel een ding.
Ik zie ze toch liever in Paradiso. Stuk knusser dan zo'n muziekbunker. Dat merk je ook gewoon aan de manier waarop de band speelt en reageert op het publiek.

Wat ik gisteravond compleet miste was de roots/country inslag. Tuurlijk hebben ze die al jaren geleden grotendeels achter zich gelaten, maar meestal sijpelt het tijdens zo'n optreden nog wel door.
pi_104354675
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:43 schreef webfreak het volgende:
Tja de zaal is ook wel een ding.
Ik zie ze toch liever in Paradiso. Stuk knusser dan zo'n muziekbunker. Dat merk je ook gewoon aan de manier waarop de band speelt en reageert op het publiek.

Wat ik gisteravond compleet miste was de roots/country inslag. Tuurlijk hebben ze die al jaren geleden grotendeels achter zich gelaten, maar meestal sijpelt het tijdens zo'n optreden nog wel door.
Tsja, het begon natuurlijk wel met Sunday Morning...maar om dat nou een toevoeging te noemen? En Someday Soon was natuurlijk wel leuk :) Maar verder ben ik het met je opmerkingen wel eens, zeker.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104359377
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:37 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Ze hebben hun optredens inmiddels wel zover geperfectioneerd dat ze vrijwel nooit op een foutje vallen te betrappen. Wat wel jammer is. Maar ik vind het vooral 'vervelend' dat ze wel érg van de vaste rituelen zijn. Het is meer de vraag wélke rituelen ze gaan spelen op een avond. Zodra Via Chicago begint weet je dat er herrie komt, zodra de drummer op zijn stoel gaat staan komt I'm The Man Who Loves You. Bij het gitaarwerk in Impossible Germany loopt Tweedy naar de derde gitarist toe. Etc, etc.
Nu heeft elke band dit natuurlijk in bepaalde mate, maar als ze al die vaste dingetjes in een show gieten zonder veel bijzondere nummers, gecombineerd met de griezelige perfectie. Tja, ik had deze show al eerder gezien voor mijn gevoel... en dat ligt natuurlijk voor het grootste gedeelte aan mij, als dit je eerste keer Wilco was vind je het te gek, en terecht, het is nog altijd briljant goed
Dit gevoel had ik dus ook. Dank voor de fijne uitleg, haha.
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
  Trouwste user 2022 maandag 14 november 2011 @ 18:10:45 #164
7889 tong80
Spleenheup
pi_104360399
Mijn broer gaat naar 013. _O_

Ik ben jaloers

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_104362548
Stelletje zeurpieten.
pi_104364087
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:10 schreef tong80 het volgende:
Mijn broer gaat naar 013. _O_

Ik ben jaloers

:P
cool, waarom ga je niet mee?
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_104387163
En hoe was 013? Zag dat ze 3 nummers meer speelden waaronder California Stars met Jonathan Wilson erbij *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:32:30 #168
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_104390767
Lang & goed maar ik miste de magische spark die ik eerder heb meegemaakt.
pi_104468407
Ik zie dat de setlists van Utrecht en Tilburg vrijwel identiek zijn, op een paar uitzonderingen na.
Dat is wel erg teleurstellend. Niet perse voor mij, want ik was er maandag niet bij.. Maar wel om erachter te komen dat Wilco z'n oude handelsmerk verliest.

De grabbelton-wijze waarop zij hun setlists altijd samenstelden was voor mij één van de belangrijkste redenen om ze zo vaak (meestal 2 avonden achter elkaar) te gaan zien.
Een fixed set met 2 of 3 variabele nummers, dat haalt toch de verrassing eruit. Jammer. :{
pi_104919623
Inmiddels staat van het 013 concert een uur online op 3voor12.
In the coolest little capital of the world
pi_104919726
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 13:29 schreef Drebbelman het volgende:
Inmiddels staat van het 013 concert een uur online op 3voor12.
*O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_105295799
The Whole Love is door Nederlandse popcritici verkozen tot het op één na beste album van 2011, alleen PJ Harvey's album kreeg meer stemmen. http://oor.nl/#specials/3(...)_oors_plaat_van_2011

Niet dat het heel boeiend 'nieuws' is, maar toch.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:52:18 #173
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_105299984
Das toch verrassend hoog als je het mij vraagt! Well done Wilco :)
pi_105303191
Ik vind zo na een aantal maanden het album eigenlijk nog meer middle of the road dan het vorige. Het is dat Art of Almost erop staat, dat maakt het hele album een instant klassieker (staat bij mij echt met hele grote dikke vette stip op #1 van beste nummers van het jaar) want anders zou het album de top 10 bij mij niet halen....Eerst vond ik Sunday Morning ook nog episch, maar dat vind ik ondertussen maar een saai nummer met een heel erg irritant melodietje wat zich steeds maar herhaalt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_105640804
Jeff Tweedy die het weer bij een newschannel in Chicago presenteert. _O-

http://www.wgntv.com/vide(...)orecasts-the-weather
pi_105646452
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:05 schreef Maxerazzi het volgende:
Jeff Tweedy die het weer bij een newschannel in Chicago presenteert. _O-

http://www.wgntv.com/vide(...)orecasts-the-weather
Ja geniaal _O_ _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 26 december 2011 @ 22:25:39 #177
497 Maja
Ja denk!?!
pi_106069813
Vandaag voor het eerst naar Wilco geluisterd. Hun laatste album valt prima bij me in de smaak, vooral het 12 minuten durende One Sunday Morning :)

Welke albums moet ik zeker nog meer gaan beluisteren...?
pi_106072325
Yankee Hotel Foxtrot. Dat is echt hun magnum opus. Zal bijna iedere Wilco fan het wel mee eens zijn.
pi_106076492
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2011 23:31 schreef emokid het volgende:
Yankee Hotel Foxtrot. Dat is echt hun magnum opus. Zal bijna iedere Wilco fan het wel mee eens zijn.
Nee :P

Maar het is misschien wel het meest veelzijdige album van ze, met de meeste ontwikkeling van de band ook...maar ik vind het zeker niet hun beste...en volgens mij valt die algemene concensus ook best mee :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106081042
Yankee Hotel Foxtrot inderdaad, met voorsprong. De rest komt daar wat mij betreft niet in de buurt, al zijn de albums daar om heen, Summerteeth en A Ghost Is Born ook aanraders.

Persoonlijk vind ik A.M. en Being There ook prima. Maar daar zijn ze nog meer alt. country, dus dat is wel een stijl die je moet aanspreken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_106081307
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 01:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nee :P

Maar het is misschien wel het meest veelzijdige album van ze, met de meeste ontwikkeling van de band ook...maar ik vind het zeker niet hun beste...en volgens mij valt die algemene concensus ook best mee :)
Denk wel echt dat dat de algemene consensus is. Het is in ieder geval een doorbraak geweest qua succes, en ook in stijl.
pi_106081432
Ik lees wel vaak (op viachicago ofzo) dat vele echte fans de andere albums beter vinden. Maar dat het hun meesterwerk is en doorbraak ben ik wel mee eens :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106081597
Puur om Wilco zou ik al naar Chicago willen. Gek is dat..
pi_106081866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:55 schreef emokid het volgende:
Puur om Wilco zou ik al naar Chicago willen. Gek is dat..
:D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:32:12 #185
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_106082435
Moet eerlijk zeggen dat ik A Ghost Is Born en Summerteeth beide net wat beter vind dan Yankee Hotel Foxtrot. Hoewel, 'beter', die luister ik gewoon vaker en meer van mijn favoriete nummers staan daar op :) Dus gewoon beginnen met dat trio, of Kicking Television (live album).
pi_106092345
Ja, die liveplaat is ook te gek. Al denk ik dat je die nog beter gaat waarderen op het moment dat je ook de studioversies kent.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_106205249
Yankee Hotel Foxtrot is een meesterwerk.
Toch luister ik 'm niet zo vaak als bijvoorbeeld Summerteeth. Het is nou eenmaal een plaat waar je echt de tijd voor moet nemen, en die net wat minder makkelijk weg luistert dan andere Wilco platen.

Het is in elk geval de meest consistente Wilco-plaat. Het is één geheel, meer dan welk Wilco-album dan ook.
pi_106212490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:01 schreef webfreak het volgende:
Yankee Hotel Foxtrot is een meesterwerk.
Toch luister ik 'm niet zo vaak als bijvoorbeeld Summerteeth. Het is nou eenmaal een plaat waar je echt de tijd voor moet nemen, en die net wat minder makkelijk weg luistert dan andere Wilco platen.

Het is in elk geval de meest consistente Wilco-plaat. Het is één geheel, meer dan welk Wilco-album dan ook.
Dat is het wel ja. En ook zo verdomd veelzijdig. Mijn favo album is Ghost is Born, maar dat is ook wel weer een beetje een bijeengeraapte zooi goede nummers (en een serieus minpunt in Less Than You Think)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106272719
Bijna alle albums van Wilco bevatten wel mindere nummers vind ik. Dus om nou te zeggen wat de allerbeste is valt niet mee. A.M. en Being There zijn wel meer alt. country inderdaad en van deze stijl moet je houden. De latere albums, behalve Wilco, zijn meer indiepop toch? Wat mij zo aan Wilco intrigeerde (YHF was het eerste album wat ik van hen hoorde) is de sfeer in hun muziek. In het begin moet je ff doorbijten, maar na enkele luisterbeurten word je meegesleept. Fantastische band daarom.
  zondag 1 januari 2012 @ 13:06:34 #190
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_106274326
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is het wel ja. En ook zo verdomd veelzijdig. Mijn favo album is Ghost is Born, maar dat is ook wel weer een beetje een bijeengeraapte zooi goede nummers (en een serieus minpunt in Less Than You Think)
eens dat a ghost is born hun beste album is, oneens dat less than you think een minpunt is, en dat het een bijeengeraapte zooi nummers is. Vind het zelfs het meest coherente album qua sfeer, en de volgorde van de nummers is echt perfect. Iets wat ik bij de laatste albums minder heb.

maar summerteeth, yhf en agib zijn wel duidelijk beter dan de rest.
pi_106274568
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2012 13:06 schreef Beregd het volgende:

[..]

eens dat a ghost is born hun beste album is, oneens dat less than you think een minpunt is, en dat het een bijeengeraapte zooi nummers is. Vind het zelfs het meest coherente album qua sfeer, en de volgorde van de nummers is echt perfect. Iets wat ik bij de laatste albums minder heb.

maar summerteeth, yhf en agib zijn wel duidelijk beter dan de rest.
Jij kan ongestoord naar Less than you think luisteren? :o

En de volgorde is inderdaad erg fijn! Maar ik vind het niet zo'n geheel als YHF...Being There vind ik trouwens wel echt een zeer geniaal album. Maar eigenlijk moet je maar gewoon Kicking Television luisteren, dat is gewoon nog het allervetst :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106276703
Ik ga ze deze zomer in Barcelona zien, wordt de tweede keer. _O_

Ik kan alleen niet echt wachten dus waarschijnlijk ga ik naar Groningen in maart.. Waar ik ze voor het eerst zag.
pi_106344910
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 14:59 schreef emokid het volgende:
Ik ga ze deze zomer in Barcelona zien, wordt de tweede keer. _O_

Ik kan alleen niet echt wachten dus waarschijnlijk ga ik naar Groningen in maart.. Waar ik ze voor het eerst zag.
*O*

Zou ook wel naar groningen willen, maar das net te ver weg en ik heb daar tegenwoordig geen vrienden meer wonen :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_107289458

Tja... Videoclips zijn nooit echt hun ding geweest.
pi_107564820
Morgen wordt het concert van de 013 uitgezonden op Nederland 3 bij 3onstage.
In the coolest little capital of the world
pi_107577623
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:19 schreef Drebbelman het volgende:
Morgen wordt het concert van de 013 uitgezonden op Nederland 3 bij 3onstage.
En die staat zover ik weet ook gewoon online op 3voor12, toch? (of niet meer?)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_107604869
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:49 schreef Norrage het volgende:

[..]

En die staat zover ik weet ook gewoon online op 3voor12, toch? (of niet meer?)
- Niet in zijn geheel (meestal een selectie)
- 3voor12 is low-res, Ned 3 = HD
- Toch fijner om 'm op een TV te kijken kan ik me voorstellen.

Dus toch fijn dat 'ie wordt uitgezonden :)
pi_107605137
Ja leuk, hoe laat trouwens?

Oh kon het niet vinden omdat het inderadad pas om 23.45 is..En maar 45 minuten...dat is niet heel het concert :P

Maar leuk dat ze het uitzenden hoor!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:07:11 #199
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_108507999
Jeej, kaartje gekregen voor Wilco in Oosterpoort, dit wordt mijn zevende keer :')

Wat ik zo vreemd vind, vanwaar die hype rond de liveshows van Wilco opeens? Ik heb Wilco nou zes keer gezien in drie jaar tijd ofzo, en al die concerten waren in meer of mindere mate geniaal. Waarom is er nu opeens wel zo 'veel' aandacht voor. Dat idee had ik de eerste keren helemaal niet.
pi_108508369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:07 schreef ralfseltje het volgende:
Jeej, kaartje gekregen voor Wilco in Oosterpoort, dit wordt mijn zevende keer :')

Wat ik zo vreemd vind, vanwaar die hype rond de liveshows van Wilco opeens? Ik heb Wilco nou zes keer gezien in drie jaar tijd ofzo, en al die concerten waren in meer of mindere mate geniaal. Waarom is er nu opeens wel zo 'veel' aandacht voor. Dat idee had ik de eerste keren helemaal niet.
Tsja, standaard cultuur (3fm/3voor12?) in NL dat ze overal veels te laat bij zijn...Pas nu ze in grotere podia staan krijgen ze die aandacht, ofzo...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108511179
Bij 3 voor 12/vpro kenden ze Wilco al wel langer hoor.... Ik kan me nog een Lolapalooza ttv de YHF release herinneren. Misschien is The Whole Love gewoon beter te promoten dan al het voorafgaande? Ook live is het nu 3 minuten van Art of Almost duidelijk hoe geniaal dit is, terwijl dat vroeger wel eens anders was.

Eigenlijk kan ik me alleen maar lovende recensies in NRC/VK/3voor12 herinneren. Maar fijn dat de rest van 3FM ook eens een keertje meedoet. Het Elbow effect, zullen we maar zeggen.
pi_108547690
The Whole Love is absoluut makkelijker in de markt te zetten dan YHF.
Het is een ontzettend radiovriendelijk plaatje met luchtige thema's, en dat was YHF natuurlijk helemaal niet.

Art of Almost is in die zin de vreemde eend van de plaat. Had er van mij persoonlijk ook niet opgehoeven. Vind het een beetje rare manier om te zeggen "kijk, we kunnen wel nog experimenteren als we willen". Sowieso ook omdat het onderdoet voor andere experimentele nummers als Spiders/Kidsmoke of I Am Trying To Break Your Heart.
pi_108548342
quote:
10s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:07 schreef webfreak het volgende:
The Whole Love is absoluut makkelijker in de markt te zetten dan YHF.
Het is een ontzettend radiovriendelijk plaatje met luchtige thema's, en dat was YHF natuurlijk helemaal niet.

Art of Almost is in die zin de vreemde eend van de plaat. Had er van mij persoonlijk ook niet opgehoeven. Vind het een beetje rare manier om te zeggen "kijk, we kunnen wel nog experimenteren als we willen". Sowieso ook omdat het onderdoet voor andere experimentele nummers als Spiders/Kidsmoke of I Am Trying To Break Your Heart.
Ach, zonder Art of Almost had ik het het slechtste Wilco album vooralsnog gevonden, dus ik ben er blij mee :P
En ik vind het zeker niet onderdoen voor andere experimentele nummers van Wilco. Integendeel, om eerlijk te zijn zou ik dit best wel het allerbeste Wilco nummer kunnen vinden. _O_
(de liveversies van Spiders daargelaten)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108556646
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:41 schreef webfreak het volgende:

Tja... Videoclips zijn nooit echt hun ding geweest.
Daar hebben ze tegenwoordig Spencer voor.
http://www.huffingtonpost(...)video_n_1191249.html
pi_108617474
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ach, zonder Art of Almost had ik het het slechtste Wilco album vooralsnog gevonden, dus ik ben er blij mee :P
En ik vind het zeker niet onderdoen voor andere experimentele nummers van Wilco. Integendeel, om eerlijk te zijn zou ik dit best wel het allerbeste Wilco nummer kunnen vinden. _O_
(de liveversies van Spiders daargelaten)
Echt? Ik vind het na Bull Black Nova het minste Wilco-nummer van de laatste jaren.
Maar goed om te horen dat er toch mensen zijn die er van houden. :)

Overigens vind ik The Whole Love ook niet briljant ofzo, maar het is een hele verbetering t.o.v. "Wilco The Album".
pi_108617893
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:36 schreef webfreak het volgende:

[..]

Echt? Ik vind het na Bull Black Nova het minste Wilco-nummer van de laatste jaren.
Maar goed om te horen dat er toch mensen zijn die er van houden. :)

Overigens vind ik The Whole Love ook niet briljant ofzo, maar het is een hele verbetering t.o.v. "Wilco The Album".
:o , wij hebben een andere Wilco smaak geloof ik. Bull Black Nova is het beste nummer van het vorige album, en Art of Almost van het huidige. En ik denk dat 95% van de Wilco fans er zo over denkt :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108618321
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

:o , wij hebben een andere Wilco smaak geloof ik. Bull Black Nova is het beste nummer van het vorige album, en Art of Almost van het huidige. En ik denk dat 95% van de Wilco fans er zo over denkt :P
Dat vind ik een merkwaardige opmerking. Waarom zou je denken dat 95% van de Wilco fans er zo over denkt? Toevallig is het handjevol Wilco-fans dat ik ken het in grote delen met me eens. Zijn wij dan die 5%? Leg uit.

(Overigens ben ik me anno 2012 ook niet helemaal meer bewust van wat het Wilco publiek behelst. In de jaren dat ik ze gezien heb is het publiek erg veranderd. Na SBS is de gemiddelde leeftijd een jaar of 20 opgeschoven geloof ik ;))

Maar terug naar die liedjes. Het zijn allebei nummers die, in mijn beleving, mijlenver van het gebruikelijke Wilco repertoire afstaan door gebrek aan melodie, dynamiek en helaas ook een beetje aan ambacht. Ze lijken in een middag in elkaar gezet. Waarschijnlijk ontstaan in een jam. Dat is natuurlijk helemaal niet erg, maar ik herken in Tweedy toch vooral een songwriter die erg lang aan zijn liedjes schaaft. Ook als het om lange, uitgesponnen instrumentale nummers gaat.
Als je bijvoorbeeld luistert naar "At Least That's What You Said" hoor je al die dingen wel.
pi_108618479
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:10 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat vind ik een merkwaardige opmerking. Waarom zou je denken dat 95% van de Wilco fans er zo over denkt? Toevallig is het handjevol Wilco-fans dat ik ken het in grote delen met me eens. Zijn wij dan die 5%? Leg uit.

(Overigens ben ik me anno 2012 ook niet helemaal meer bewust van wat het Wilco publiek behelst. In de jaren dat ik ze gezien heb is het publiek erg veranderd. Na SBS is de gemiddelde leeftijd een jaar of 20 opgeschoven geloof ik ;))

Maar terug naar die liedjes. Het zijn allebei nummers die, in mijn beleving, mijlenver van het gebruikelijke Wilco repertoire afstaan door gebrek aan melodie, dynamiek en helaas ook een beetje aan ambacht. Ze lijken in een middag in elkaar gezet. Waarschijnlijk ontstaan in een jam. Dat is natuurlijk helemaal niet erg, maar ik herken in Tweedy toch vooral een songwriter die erg lang aan zijn liedjes schaaft. Ook als het om lange, uitgesponnen instrumentale nummers gaat.
Als je bijvoorbeeld luistert naar "At Least That's What You Said" hoor je al die dingen wel.
Huh, ik lees veel Wilco forums. En overal vinden ze Art of Almost echt fantastisch (ook RYM en musicmeter zeggen dit, waar je bij musicmeter kan stemmen op het favoriete nummer van het album etc). En dezelfde reacties waren er ten tijde van Wilco the Album over Bull Black Nova. De enige nummers die nog nijgen naar YHF en Ghost is Born achtig experiment. En dus over het algemeen als de beste nummers gezien worden (en de meest spannende, want de rest is echt troep, slecht geschaafd zoals je zegt etc)...

Ik heb een beetje het gevoel dat we langs elkaar heen praten. Ik kan me echt niet voorstellen dat juist jij een nummer als Art of Almost niet het beste vind van The Whole Love?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108618615
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Huh, ik lees veel Wilco forums. En overal vinden ze Art of Almost echt fantastisch (ook RYM en musicmeter zeggen dit, waar je bij musicmeter kan stemmen op het favoriete nummer van het album etc). En dezelfde reacties waren er ten tijde van Wilco the Album over Bull Black Nova. De enige nummers die nog nijgen naar YHF en Ghost is Born achtig experiment. En dus over het algemeen als de beste nummers gezien worden (en de meest spannende, want de rest is echt troep, slecht geschaafd zoals je zegt etc)...

Ik heb een beetje het gevoel dat we langs elkaar heen praten. Ik kan me echt niet voorstellen dat juist jij een nummer als Art of Almost niet het beste vind van The Whole Love?
Ik hou wel van het experiment, maar ook van goede liedjes ambacht.
En ik heb na "A Ghost Is Born" nooit meer een goed experimenteel nummer van Wilco gehoord. Wel nog verschillende goede popsongs.

Dus we zijn het zeer oneens vrees ik :)
pi_108618932
Ach, het komt allemaal niet in de buurt van de eerste albums natuurlijk...(behalve Art of Almost dan, naar mijn bescheiden mening :P)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:21:59 #211
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_108628779
Groningen was goed! Hoewel ik het idee had dat Tweedy niet helemaal op en top zin er in had. Maar leuke set, beter dan in Utrecht. En een bijzondere versie van Spiders die ik nog niet kende!

Overigens sluit ik me geheel aan bij Norrage, Art Of Almost en Bull Black Nova zijn ongeveer de enige nummers van de afgelopen platen waar ik nog niet op uitgekeken ben. Qua experiment en liedje vind ik die minstens zo goed als de 'oude' nummers. En vooral Art Of Almost is toch ongeveer wel het raarste nummer in de hele catalogus.
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 10:26:26 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109379132
hier nog mensen die hun wilco top 5 willen delen : Top 5 van de dag
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109379251
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:26 schreef Bosbeetle het volgende:
hier nog mensen die hun wilco top 5 willen delen : Top 5 van de dag
^O^

Zal vandaag een lijstje posten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_109379340
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:26 schreef Bosbeetle het volgende:
hier nog mensen die hun wilco top 5 willen delen : Top 5 van de dag
Aah leuk.

Mijn top 5 hier ook even:

Wilco:
1. Ashes of American Flags
2. At Least That's What You Said
3. Art of Almost
4. Hell is Chrome
5. Via Chicago
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109379700
Wel een goed excuus om Yankee Hotel Foxtrot op te zetten.

Waarom staat dat album trouwens fout gespeld in de OP. :X
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 10:47:57 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109379762
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:45 schreef Felagund het volgende:
Wel een goed excuus om Yankee Hotel Foxtrot op te zetten.

Waarom staat dat album trouwens fout gespeld in de OP. :X
O-)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109388774
Bij deze ook hier het lijstje:

1. I Am Trying To Break Your Heart
2. Impossible Germany
3. One Sunday Morning
4. Poor Places
5. Misunderstood (en dan met name de versie op Kicking Television)
pi_110871854
Wat is er nou speciaal aan die Mermaid Avenue uitgave van nu? Zitten daar nog nieuwe liedjes bij?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_110973963
Ik kwam dit filmpje van Nels Cline tegen. Hij praat bijna 40 minuten over zijn gitaren en speelstijl! O+

  dinsdag 1 mei 2012 @ 07:15:02 #221
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_110986022
quote:
ow _O_

ligt die box hier al in de winkels?
pi_111091127
Vond de Mermaid Avenue III weinig bijzonders. Duidelijk een paar outtakes die met een reden niet op de eerdere uitgaven stonden.

Alleen "When the Roses Bloom Again" vind ik echt de moeite waard, maar die was natuurlijk allang bekend bij de liefhebbers.
pi_111094490
Volgens mij heb jou nog maar zelden ergens enthousiast over gehoord...
Mag natuurlijk, maar toch.
pi_111264424
Wilco op Lowlands!
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_111271908
Leuk! Hopen dat het nu wel al het publiek naar zich toetrekt, was het de vorige keer niet erg rustig? Doordat iedereen op dat gehypete Crooked Vultures zat te wachten? Ze zouden nu best wel op het hoofdpodium mogen staan als je kijkt hoe populair ze worden.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 4 juni 2012 @ 14:05:34 #226
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_112423500
Ik zie net in mijn iTunes dat Yankee Hotel Foxtrot veruit het meest gedraaide album is. Oké, op Pink Moon van Nick Drake na, maar dat is unfair competition in mijn geval.

Wilco _O_
  maandag 4 juni 2012 @ 14:08:55 #227
67089 Gillingham
The horror...
pi_112423655
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:24 schreef Norrage het volgende:
Leuk! Hopen dat het nu wel al het publiek naar zich toetrekt, was het de vorige keer niet erg rustig? Doordat iedereen op dat gehypete Crooked Vultures zat te wachten? Ze zouden nu best wel op het hoofdpodium mogen staan als je kijkt hoe populair ze worden.
Dat lijkt me persoonlijk ideaal op een festival. Iedereen trekt naar een grote act, terwijl je op dat moment zelf liever naar een andere act gaat.
What's it going to be then, eh?
pi_112423988
quote:
7s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:08 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat lijkt me persoonlijk ideaal op een festival. Iedereen trekt naar een grote act, terwijl je op dat moment zelf liever naar een andere act gaat.
Precies :D

En mijn meestgeluisterd album is zeker Being There, maar dat is een dubbelcd, telt eigenlijk niet.

hier:

Summerteeth (280 plays)
Sky Blue Sky (274 plays)
A Ghost is Born (220 plays)
Yankee Hotel Foxtrot (192 plays)
Kicking Television: Live in Chicago (disc 1) (151 plays)
Being There (disc 1) (132 plays)
Wilco (The Album) (120 plays)
The Whole Love (120 plays)
Kicking Television: Live in Chicago (disc 2) (119 plays)
A.M. (108 plays)
Kicking Television: Live in Chicago (96 plays)
Being There (disc 2) (73 plays)

Oh, dat viel mee. Toch Summerteeth gewoon :D Dacht echt dat ik Being THere het meeste had, zo'n lekker album dat ik altijd op de achtergrond kan pleuren ook.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 4 juni 2012 @ 19:14:15 #229
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_112436671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:51 schreef webfreak het volgende:
Vond de Mermaid Avenue III weinig bijzonders. Duidelijk een paar outtakes die met een reden niet op de eerdere uitgaven stonden.

Alleen "When the Roses Bloom Again" vind ik echt de moeite waard, maar die was natuurlijk allang bekend bij de liefhebbers.
nou, voor een album met outtakes, vind ik het toch wel een heel erg goeie.

En als er al nummers tegenvallen, zijn het die van bragg (dat eerste numer bvb, niet iets waarmee je een album wil openen :N of go down the water -O- )

die wilconummrs (helaas maar 4) vind ik allemaal zeer degelijk, Listening To The Wind That Blows zelfs geniaal. En the jolly banker is het mooiste eerbetoon die je aan woody guthrie kan geven.

Blij met mijn aankoop dus
  maandag 4 juni 2012 @ 19:15:26 #230
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_112436732
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Precies :D

En mijn meestgeluisterd album is zeker Being There, maar dat is een dubbelcd, telt eigenlijk niet.

hier:

Summerteeth (280 plays)
Sky Blue Sky (274 plays)
A Ghost is Born (220 plays)
Yankee Hotel Foxtrot (192 plays)
Kicking Television: Live in Chicago (disc 1) (151 plays)
Being There (disc 1) (132 plays)
Wilco (The Album) (120 plays)
The Whole Love (120 plays)
Kicking Television: Live in Chicago (disc 2) (119 plays)
A.M. (108 plays)
Kicking Television: Live in Chicago (96 plays)
Being There (disc 2) (73 plays)

Oh, dat viel mee. Toch Summerteeth gewoon :D Dacht echt dat ik Being THere het meeste had, zo'n lekker album dat ik altijd op de achtergrond kan pleuren ook.
van mij is het sowieso kicking television, helaas houdt mijn autoradio daar geen statistiek van bij.
pi_113929019
Niet echt stikt Wilco gerelateerd, maar wel een hele jonge wilde Jeff Tweedy op bas. Geweldige opname van Uncle Tupelo 23 jaar (!) geleden :) Stelletje cowpunkrockgrungers dat ze zijn :)

pi_114684841
Ik las net dat Tweedy sinds kort van Gibson zijn 'eigen gitaar' heeft gekregen, de Gibson Jeff Tweedy Signature SG ’61:



http://www2.gibson.com/Pr(...)dy-Signature-SG.aspx

Leuk ding. :D
pi_114699692
Leuk. Dan verdient Nels er zeker een!
Is ook een filmpje van:

[ Bericht 87% gewijzigd door prinseszondererwt op 26-07-2012 23:26:53 ]
pi_114710368
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 22:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Leuk. Dan verdient Nels er zeker een!
Is ook een filmpje van:
Nels mag van mij wel een eigen Jazzmaster hebben. Dan gelieve als inspiratiebron zijn '59 Jazzmaster.

pi_115783855
Het was een erg mooi concert gister op Lowlands. Helaas belachelijk rustig in de tent. :(((

Hier 2 foto's


Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_115784097
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:13 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Het was een erg mooi concert gister op Lowlands. Helaas belachelijk rustig in de tent. :(((

Hier 2 foto's

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik hoorde het al van een vriend. Ondanks de overlap met Foo Fighters, The XX en Modeselektor, blijft het toch wel een beetje merkwaardig dat de hele toko niet tot de nok toe vol staat. Deed het afbreuk aan de sfeer?
pi_115784188
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:20 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik hoorde het al van een vriend. Ondanks de overlap met Foo Fighters, The XX en Modeselektor, blijft het toch wel een beetje merkwaardig dat de hele toko niet tot de nok toe vol staat. Deed het afbreuk aan de sfeer?
Het scheen dat het bij Pukkelpop nog veel erger was. Stonden ze ook tegelijk met de fucking Foo Fighters te spelen maar nee, ik vond dat ze juist heel los aan het spelen waren en ze hadden er ook plezier in. En de mensen die er waren gingen er ook helemaal voor.

Toch zeer spijtig dat een van de beste bands ter wereld op een -muziek- festival als Lowlands zo weinig mensen trekt. Zelf had ik daar echt moeite mee.
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_115784466
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:22 schreef Mr.Spaceman het volgende:

[..]

Het scheen dat het bij Pukkelpop nog veel erger was. Stonden ze ook tegelijk met de fucking Foo Fighters te spelen maar nee, ik vond dat ze juist heel los aan het spelen waren en ze hadden er ook plezier in. En de mensen die er waren gingen er ook helemaal voor.

Toch zeer spijtig dat een van de beste bands ter wereld op een -muziek- festival als Lowlands zo weinig mensen trekt. Zelf had ik daar echt moeite mee.
Het is in die zin ook wel de schuld van de programmeurs. Ik vind het een beetje getuigen van weinig respect om een dusdanig gerenommeerde band als Wilco tegelijkertijd te zetten met Foo Fighters. Laatstgenoemde is nou eenmaal een reuzennaam die het radiopubliek (laat ik het maar even zo noemen) naar zich toe zal trekken. Je zou als festival toch moeten willen dat zoveel mogelijk mensen naar Wilco gaan, me dunkt. Ook de mensen die het nog niet kennen, moet je daar willen krijgen.
pi_115784802
Ja apart hè, maar dat was de vorige keer op lowlands ook al,, geen festival band ofzo?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:09:06 #240
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_115785863
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:22 schreef Mr.Spaceman het volgende:

[..]

Toch zeer spijtig dat een van de beste bands ter wereld op een -muziek- festival als Lowlands zo weinig mensen trekt. Zelf had ik daar echt moeite mee.
Lowlands is enkel in theorie nog een muziekfestival. Ben bang dat 70/% van de 'ik kom voor de sfeer'-mensen nog nooit een nummer van Wilco hebben geluisterd.
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:17:23 #241
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_115788533
Was briljant! Los dat er weinig mensen waren heb ik enorm genoten :)
pi_115789662
Wilco O+

Ach, lowlands blijkt toch een alternatief festival voor mainstream mensen...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_115790291
Geweldig optreden op Lowlands idd. Wat werden we verwend met de setlist!! Rustig in de tent inderdaad, maar het is logisch dat het massa publiek naar The Foo Fighters gaat. Ik had zoiets al voorspeld.
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:32:16 #244
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_115791085
ze waren geniaal op pukkelpop _O_

idd niet erg veel volk, maar iedereen die kwam wist wel waarvoor, du supersfeer.

Daarna nog anderhalf uur foo fighters gezien, maar die rockten niet half zo hard als wilco
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:12:51 #245
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_115795499
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:09 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Lowlands is enkel in theorie nog een muziekfestival. Ben bang dat 70/% van de 'ik kom voor de sfeer'-mensen nog nooit een nummer van Wilco hebben geluisterd.
Zo'n beetje de reden dat ik er niet heen hoef :').
pi_115858769
Ik heb genoten van de hele set! Mijn eerste Wilco ervaring maar zeker niet mijn laatste. Moet er nog wel wat verder in gaan duiken maar is iets wat ik zeker ga doen.

Ben blij dat ik gekozen heb om Wilco te checken ipv Foo Fighters/The XX of Modeselektor1
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:05:45 #247
247356 infp2009
More cowbell!
pi_115862747
Ik stond helemaal vooraan te genieten in ieder geval, zeker toen ze side with the seeds speelden, die ik op hun site had aangevraagd :)
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:12:44 #248
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_115862991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:06 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik heb genoten van de hele set! Mijn eerste Wilco ervaring maar zeker niet mijn laatste. Moet er nog wel wat verder in gaan duiken maar is iets wat ik zeker ga doen.

Ben blij dat ik gekozen heb om Wilco te checken ipv Foo Fighters/The XX of Modeselektor1
Ik vond niet dat er veel boeiende artiesten op LL kwamen, maar van die vier die toen tegelijk speelden vind ik er 3 tof :').
pi_116031624
Mooie cover van Jesus Etc door Bill Fay:

Tweedy zingt ook mee op zijn laatste album, Life is people, echt een aanrader.
In the coolest little capital of the world
pi_116134227
Deze onlangs gelezen:



Erg interessante biografie die het leven van Jeff Tweedy, Uncle Tupelo en Wilco in detail beschrijft tot 2004.
Zonder twijfel de interessantste en meest bewogen jaren van de band. Heel fijn boek, een echte aanrader.
pi_116134339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:09 schreef prinseszondererwt het volgende:
Volgens mij heb jou nog maar zelden ergens enthousiast over gehoord...
Mag natuurlijk, maar toch.
Hihi, ik lees dit nu pas. Nouja, zie hierboven. Heel enthousiast.
(Overigens zou je me ook es bij een Wilco concert moeten zien, daar ben ik doorgaans ook redelijk buiten zinnen).

Ik heb Lowlands overgeslagen. 24 oktober staan ze in Keulen. De vorige keer dat ze daar speelden was één van de mooiste optredens die ik van ze zag, dus ik hoop op een herhaling daarvan.
pi_117546377
Nooit geweten dat Wilco een cover van Big Stars Thirteen heeft gemaakt! :)


Mooie interpretatie van het origineel, naar mijn mening.
pi_117546413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Nooit geweten dat Wilco een cover van Big Stars Thirteen heeft gemaakt! :)


Mooie interpretatie van het origineel, naar mijn mening.
_O_ Kende 'm al, blijft mooi. Die van Elliott Smith mag er ook wezen.
pi_117546566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:30 schreef emokid het volgende:

[..]

_O_ Kende 'm al, blijft mooi. Die van Elliott Smith mag er ook wezen.
Die van Smith is ook erg mooi inderdaad. Thirteen blijft overigens, ondanks zijn eenvoud, toch ook wel één van de mooiste liedjes die ik ken.
pi_117546594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:34 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Die van Smith is ook erg mooi inderdaad. Thirteen blijft overigens, ondanks zijn eenvoud, toch ook wel één van de mooiste liedjes die ik ken.
Yep, hier ook. Vooral het laatste couplet..
pi_117546657
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:34 schreef emokid het volgende:

[..]

Yep, hier ook. Vooral het laatste couplet..
Won't you tell me what you're thinking of
Would you be an outlaw for my love
If it's so, well, let me know
If it's "no", well, I can go
I won't make you


_O_
pi_117547511
Nog maar even een filmpje van Willco, om in dit topic een bigstarisatie (leuk woord) te vermijden.


Ik zou Tweedy toch stiekem ook nog wel eens dit soort solo's willen zien doen. Hoewel Nels Cline een soort van god is, heeft Tweedy een unieke manier van soleren: lekker gestoord en ontregelend.
pi_118223640
Ik heb zin in een Wilco concert O+

En ik wilde even wat liefde voor dit nummer welke ze echt zelden spelen:

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118226290
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:39 schreef Norrage het volgende:
Ik heb zin in een Wilco concert O+
Ik ook! *O*

En vanuit mij een beetje liefde voor een ander nummer van Summerteeth waar ik altijd een ontzettend zwak voor heb gehad:

pi_118226799
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:44 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik ook! *O*

En vanuit mij een beetje liefde voor een ander nummer van Summerteeth waar ik altijd een ontzettend zwak voor heb gehad:

Ik denk dat dat nummer samen met how to fight loneliness de nummers zijn die mij geïntroduceerd hebben bij wilco *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118227484
Ik zie nu pas dat ze woensdag hier in de buurt staan (Keulen). Maar voor bijna 44 euro krijg ik waarschijnlijk niemand mee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_118228304
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:13 schreef Felagund het volgende:
Ik zie nu pas dat ze woensdag hier in de buurt staan (Keulen). Maar voor bijna 44 euro krijg ik waarschijnlijk niemand mee.
Dinsdag in Hamburg *O*
pi_118228471
Het absolute hoogtepunt van Lowlands 2012 werd afgelopen tijd in een ingekorte versie uitgezonden op het digitale kanaal Cultura24.

quote:
Via Chicago
Art Of Almost
I Might
I Am Trying To Break Your Heart
One Wing
Bull Black Nova
Side With Seeds
Handshake Drugs
Wishful Thinking
War On War
Impossible Germany
Born Alone
Laminated Cat
Radio Cure
Say You Miss Me

Whole Love
Box Full Of Letters
I’m Always In Love

Heavy Metal Drummer
I’m The Man Who Loves You
Dawned On Me
A Shot In The Arm
Hummingbird

Late Greats
I’m A Wheel
pi_118360493
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:29 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Dinsdag in Hamburg *O*
Dat was dus alweer een potje goed!!! Ten eerste: Ze moesten er heel even in komen, maar stonden uiteindelijk ook wel met veel plezier op het podium. Het hele concert was iets beter in balans dan de vorige keer, in de zin dat niet ieder nummer in een bak herrie eindigde.

Het niet muzikale hoogtepunt zat meteen in het begin bij the Art of Almost: Hoewel het een zitconcert was, begonnen er 2 vooraan tijdens het stuk noise te dansen. Een erg Duitse knakker van de concertzaal gebood ze meteen te gaan zitten, wou ze zelfs terug hun stoel in drukken. Tweedy stak daar een stokje voor. Na het nummer zei hij richting de bewaker: "This is a fucking rock concert. If you want to sit, sit, if you want to stand up, stand up. But everybody can decide that for themselves. You asshole!"

Vanaf dat moment liep iedereen naar voren, en was het effectief een staand concert.
pi_121153394
Deze band op Lowlands 2 en half uur zien rocken! Ik was diep onder de indruk toen, wat een lekkere liveband. Nu ben ik de muziek aan het ontdekken. AM, Being There en The Whole Love ken ik inmiddels al en ben blij dat er nog zoveel te ontdekken valt.

Steengoede band!
pi_123368287
Ik heb zin in een nieuwe Wilco. Dat ze 'm eens aankondigen. :P

Vervolgens gelieve ook dit type concert in de Concerto Amsterdam o.i.d.:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123369581
Wilco O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123549212
Wie even een song wil opnemen onder de hoede van Jeff Tweedy, grijp je kans! Voor het goede doel wordt er een sessie geveild.

Bieden op recording session met Jeff Tweedy (en andere leden Wilco?)

Het hoogste bod staat momenteel op $4.250, dus met $4.500 ben je een stapje dichterbij. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Maxerazzi op 02-03-2013 21:05:13 ]
pi_124156432

Dit nummer blijft naar mijn mening zwaar onderschat. Het samenspel, de harmonieën en de dynamiek, stuk voor stuk van een belachelijk hoog niveau. _O_
pi_124158090
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 10:50 schreef Maxerazzi het volgende:

Dit nummer blijft naar mijn mening zwaar onderschat. Het samenspel, de harmonieën en de dynamiek, stuk voor stuk van een belachelijk hoog niveau. _O_
Alles van A Ghost is born is geniaal _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124803032
http://www.youtube.com/pl(...)5QHLmjWgsduqF7tw91h9

morgen wilco live vanuit sydney opera house :)

21.30 Oz tijd is volgens mij 12.30 des middags NL tijd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:27:10 #272
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_124803133
Moet ik net om 12:30 even weg ;(. Wordt wel op youtube geplempt voor het nageslacht hoop ik?
pi_124803655
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:27 schreef BoerBert het volgende:
Moet ik net om 12:30 even weg ;(. Wordt wel op youtube geplempt voor het nageslacht hoop ik?
Die van Neil Finn and Paul Kelly van een paar weken geleden staat gearchiveerd, dus wie weet.

<3 Sydney Opera House <3
pi_124830279
*schop*; nu /edit/ well incluis time-lag zo lijkt het

  woensdag 3 april 2013 @ 13:33:17 #275
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_124832308
quote:
11s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
*schop*; nu /edit/ well incluis time-lag zo lijkt het

Dank! ^O^
pi_124832374
quote:
11s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
*schop*; nu /edit/ well incluis time-lag zo lijkt het

Thanks!
  woensdag 3 april 2013 @ 13:55:33 #277
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_124833115
Inderdaad jammer van de sync problemen ;(.
pi_128188283
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128188305
http://kickingthehabit.nl(...)t-big-star-daft-punk

Een volledige cover-set van Wilco _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128219034
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128224147
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:51 schreef Norrage het volgende:
Wilco die een Pavement nummer doet wtf wtf wtf _O_ _O_ :D

_O_

Bewijst maar weer eens dat Wilco met afstand de beste live act is. Die schudden alles zo uit hun mouw.
pi_128244432
Godverdomme die setlist man _O_

Die Tom Courtenay versie :D Echt...man man man.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:06:41 #285
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_128276485
helden _O_
pi_128290678
Heiligschennis, die cover van Pavement. :(
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_128290851
Alleen wilco mag het :) en misschien YLT
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128291370
Nee, ook Jeff moet weten waar de grenzen zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_131387035
5 albums in uberHD kwaliteit te downloaden:

https://www.hdtracks.com/index.php?file=artistdetail&id=9759
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132415295
Wat is dat eerste Loose Fur album stiekem ook lekker zeg O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 7 juli 2014 @ 19:14:50 #291
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_142018955
Zeer matig :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 3 september 2014 @ 21:06:21 #293
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_144149160
Er komt blijkbaar een wilco best of boxset, met ook onuitgegeven materiaal., volgens stubru.

Ik ben erg benieuwd wat dat mag zijn, iemand al meer detail?
  woensdag 3 september 2014 @ 21:08:26 #294
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_144149228
Een bestof is wmb overbodig, beter dan "live in Chicago" wordt het toch nooit que songkeuze.
pi_144542500
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_144783036
Zo wat vinden jullie er van??

Een groeiplaat, duidelijk. Eerste beurten vond ik hem saai, maar zeker het tweede gedeelte is zeer sterk.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 22 september 2014 @ 12:54:33 #297
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_144785603
Ik denk dat ze er vooral zelf (vader/zoon) veel aan gehad hebben, en wij luisteraars misschien wat minder.

Maar ook ik moet het uiteraard nog een hoop luisterbeurten gunnen.
pi_144854106
Ik vind het helemaal geen verkeerde plaat!
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_144894818
Zeker niet verkeerd. Maar ik vind hem als geheel wel iets te lang duren, tot op heden. Iets minder nummers was denk ik beter geweest. Of de songs die me nu nog niet zo aanspreken moeten nog flink gaan groeien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_144913348
Het doet me vooralsnog helemaal niets. Er zitten wat leuke stukken in, maar over het algemeen is de plaat te lang om daarom meteen van een goede plaat te spreken. Geef mij maar weer Wilco, incl Nels en Glenn.

Ik zal er wel nog even naar blijven luisteren, misschien moet het wel groeien, maar echt warm word ik er helaas niet van.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:33:28 #301
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_145544550
en stop
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')