En jij denkt echt dat iedereen die van 300 km mee gaat rijden??quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Tussen het vertalen van routebeschrijvingen door heb ik nog wat evenementen voor maart en april op het fok-teamweb gezet.
Nee, alleen ben ik nog uit aan het proberen wat de verschillende functies zijn van teamweb.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:00 schreef ursel het volgende:
[..]
En jij denkt echt dat iedereen die van 300 km mee gaat rijden??
Inderdaad, trainingsrondjes doe ik doordeweeks welquote:Op donderdag 11 maart 2010 00:00 schreef ursel het volgende:
En jij denkt echt dat iedereen die van 300 km mee gaat rijden??
Nah ik wil hem daar niet kopen maar via mijn werk(fietskoerier) kan ik Sensa fietsen kopen voor de inkooprijs .quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:56 schreef Oksel het volgende:
Iedereen moet even lid worden van TeamWeb, via Captain Fabulous.
En 12gotrading levert hele slechte service.
Frame is 13 in het dozijn. afmontage is goed.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:29 schreef Kadooosh het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met Sensa?
Via mijn werk kan ik fietsen van Sensa(en target )kopen voor de inkoopprijs... hoorde iets van een shimano 105 voor ¤400 die in de winkel ¤900 kost .
Maandag mag ik ga ik ff op dat dealer programme kijken wat er precies allemaal is.
Dit vind ik toch wel een erg mooi fietstje
http://www.12gotrading.nl(...)_veneto_special_2010
Waar gaan jullie afspreken voor die fok meet?
Niet de zaterdag de Waalse Pijl rijden?quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:10 schreef Superher0 het volgende:
Zo gisteren met vrienden gekeken naar routes rond en op de Kale berg (mont ventoux) en ik moet zeggen ondanks deze puist en het streven om deze van alle 3 de kanten op 1 dag op te fietsen ik er alleen maar meer zin in heb gekregen!
Heb nog tot eind mei om te trainen en het gaat niet slecht. Duur begint te komen, snelheid ook.
Heb ook een weekend in La Roche en Ardenne gepland. Ga donderdag Steven Rooks rijden, vrijdag rust, zaterdag de Velomediane claude Criquillion (op eigen gelegenheid) zondag weer naar huis. Heb er zin in!
Hmm. Goed idee. Klinkt leuker en uitdagender. Heb alleen al een hotel geboekt. Kijken of ik deze kan annuleren en er eentje bij Spa kan nemen. Uiteraard eerst thuis overleggen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:21 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Niet de zaterdag de Waalse Pijl rijden?
Nee, ik zit door niet nader te noemen redenen vast aan Shimano.quote:
is de 6700 groep niet de oude Dura Ace? ZO ja, dan zou ik voor de 6700 gaan. Banden, ik zweer bij Conti GP 4000.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:42 schreef AskBrad het volgende:
Potver hey!
Morgen dus inkopen doen voor m'n Cannondale
Echter nu, aan de vooravond van mijn shoppingspree, begin ik heel erg te twijfelen wat ik nou moet gaan kopen! Dus ik wil meningen horen!
Ik kan dus kiezen uit een Ultegra SL groep & de Ultegra 6700 groep (beiden excl. Crankstel ivm aanschaf BB30). Wat zouden jullie doen, gaan voor de SL om z'n looks (want ik vind hem vele malen mooier dan de 6700) of de 6700 omdat deze technisch beter is en lichter is?
Dan de keuze voor stuur+stuurnok (zadelpen is Cannondale S.A.V.E) ik ga voor Ritchey WCS.
Zal ik gaan voor Wit of voor glans zwart? het moet natuurlijk bij het frame passen:
[ afbeelding ]
Daarna nog een setje banden? licht me eens even in wat vinden jullie fijne banden? ik nijg richting Conti GP4000 of Ultremo R.
keuzes maken, nooit goed in geweest
Groep: Wat jezelf zegt SL vanwege de Looks, 6700 vanwege de weggewerkte kabels = geen waslijntjes meer.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:42 schreef AskBrad het volgende:
Ik kan dus kiezen uit een Ultegra SL groep & de Ultegra 6700 groep (beiden excl. Crankstel ivm aanschaf BB30). Wat zouden jullie doen, gaan voor de SL om z'n looks (want ik vind hem vele malen mooier dan de 6700) of de 6700 omdat deze technisch beter is en lichter is?
Dan de keuze voor stuur+stuurnok (zadelpen is Cannondale S.A.V.E) ik ga voor Ritchey WCS.
Zal ik gaan voor Wit of voor glans zwart? het moet natuurlijk bij het frame passen:
Daarna nog een setje banden? licht me eens even in wat vinden jullie fijne banden? ik nijg richting Conti GP4000 of Ultremo R.
Je moet je even registreren dacht ik.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:05 schreef jakkop het volgende:
Kan iemand de wiki even wijzigen? ik kan het neit meer doen om een of andere reden
Haha als ik tijd had gehad was ik wellicht wel komen kijken, moet alleen vanavond nog een racefiets verkopenquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:21 schreef Oksel het volgende:
AskBrad: Kom vanavond anders even mijn fiets bewonderen..
beetje brak vandaagquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:05 schreef Tommeke het volgende:
Zijn er nog mensen uit Groningen die vanavond ook op Corpus gaan rijden? Zo ja: je mag je startnummertje bij mij ophalen voor de koers
Is geen excuus! Ik heb laatst met m'n brakke kop nog een duurtraining van 85 km gemaakt, was daarna weer helemaal fitquote:
Ik weet het, ga vandaag nog wel even fietsen denk ik. Weer ziet er wel prima uitquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is geen excuus! Ik heb laatst met m'n brakke kop nog een duurtraining van 85 km gemaakt, was daarna weer helemaal fit
Ik rij nu met Shimano 105 groep. Bevalt me wel goed. Vanochtend weer een ritje langs de Rotte gemaakt, iets van 35km in totaal dacht ik. Ik rij met een groep van mijn studentenvereniging. Gaan komende zomer met 50mensen naar noord Spanje fietsen. De planning is dan om in etappes van ongeveer 100 a 120 km in 2.5 week in Spanje aan te komen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:40 schreef FJD het volgende:
Najir
Heb je wat meer info over de groep waar je mee rijdt? Mogelijkheid tot aansluiten, afstanden, dagen, snelheid
Bij deze is Campagnolo Centaur ook toegevoegd als optiequote:
quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:12 schreef FJD het volgende:
Qua groep doelde ik meer op de personen die meerijden
Ben toch vooral op zoek naar een groepje om op zondagochtend een tocht van 100+ mee te rijden tegen 35/40 int uur. Doordeweeks vind ik nog even wat lastiger met werk enzo, daar heb ik liever de flexibiliteit van het alleen rijden nml.
Ik heb er Centaur op zitten. Wilde vandaag voor het eerst gaan fietsen, maar kan mn lange broek niet vinden..quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:22 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Bij deze is Campagnolo Centaur ook toegevoegd als optie
quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:07 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb er Centaur op zitten. Wilde vandaag voor het eerst gaan fietsen, maar kan mn lange broek niet vinden..
BB30 Welke crank krijg je? Hollowgram SL is de mooiste en zo'n beetje beste crank die er is. Maar wel erg duur.. De nieuwe Sram Force is ook een leuke voor BB30.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:42 schreef AskBrad het volgende:
Potver hey!
Morgen dus inkopen doen voor m'n Cannondale
Echter nu, aan de vooravond van mijn shoppingspree, begin ik heel erg te twijfelen wat ik nou moet gaan kopen! Dus ik wil meningen horen!
Ik kan dus kiezen uit een Ultegra SL groep & de Ultegra 6700 groep (beiden excl. Crankstel ivm aanschaf BB30). Wat zouden jullie doen, gaan voor de SL om z'n looks (want ik vind hem vele malen mooier dan de 6700) of de 6700 omdat deze technisch beter is en lichter is?
Dan de keuze voor stuur+stuurnok (zadelpen is Cannondale S.A.V.E) ik ga voor Ritchey WCS.
Zal ik gaan voor Wit of voor glans zwart? het moet natuurlijk bij het frame passen:
[ afbeelding ]
Daarna nog een setje banden? licht me eens even in wat vinden jullie fijne banden? ik nijg richting Conti GP4000 of Ultremo R.
keuzes maken, nooit goed in geweest
Poj de SL hollowgram is een super crankstel . lichtste en stijfste in de industrie he! en look ja... .quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
BB30 Welke crank krijg je? Hollowgram SL is de mooiste en zo'n beetje beste crank die er is. Maar wel erg duur.. De nieuwe Sram Force is ook een leuke voor BB30.
Groep: Ultegra SL vind ik ook mooier dan 6700. Maar kabels onder het stuurlint zijn wel een verbetering. De ketting is dat dan weer niet, 6700 kettingen zijn onbetrouwbaar (veel breuken <1000km). Ik weet niet hoe soepel je leverancier is maar misschien kun je wel de SL groep krijgen met de 6700 shifters.
Stuur + stuurpen: moeilijk, witte onderdelen op die plek zijn soms too much. Misschien kun je wat plaatjes op internet opzoeken en kijken wat je mooi vindt? WCS is sowieso een goede keuze als je met het design kunt leven (logo's). Heeft je zadelpen een glans finish of mat? Ziet er mooier uit als stuur- en zadelpen dezelfde finish hebben.
Banden: sowieso geen Ultremo's nemen, zou de GP 4000S doen voor allround gebruik. Bij meerdere wielsets (bijv een speciale mooi- en slechtweerset) kun je nog iets specifieker kiezen.
Edit: oh je kunt ook Centaur nemen. Dat zou denk ik mijn voorkeur hebben (liefst de carbon variant).
De mooiste gelegenheid daarvoor is de Lowlands 1200 in juli (www.lowlands1000.nl), die start in Zwolle maar heeft ook controleplaatsen op diverse andere locaties. Er zitten verder organisatoren in Ossendrecht, De Lier, Zoetermeer en Zwolle.quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ivo, ik zou best wel eens de start van zo'n BRM willen meemaken, en helpen met inschrijven ofzo, maar heb je ook tochten die niet in Lim-Belgie gereden worden, is best wel een eind bij mij vandaan dus moeilijk in te plannen.
Gevonden!! Half uurtje gefietst. Had geen water bij me, en mijn longen vonden de kou niet zo tof, dus had vieze bloedsmaak in mijn mond.. dus kon mijn mond niet even spoelen. Dus ben maar gestopt..quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:07 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb er Centaur op zitten. Wilde vandaag voor het eerst gaan fietsen, maar kan mn lange broek niet vinden..
Wel als je zo'n muts hebt:quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:17 schreef Oksel het volgende:
Niet eens geprobeerd over m'n muts. Past dat?
Oei dat ziet er niet best uit..meestal zie je dit soort scheuren juist aan de voorkant bij de bovenbuis (na een frontale impact). Is het een CAAD7? Ben je eerste eigenaar? Cannondale heeft onder bepaalde condities gunstige garantie/vervangingsvoorwaarden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:38 schreef Yankee het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hoe lang zou het nog duren voordat het frame helemaal gescheurd is?
Vrees dat je shifters dan te laag komen.. ze staan reeds nogal laag gemonteerd.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:18 schreef Oksel het volgende:
Oh, en moet het stuur nog beetje kantelen. Kan er net niet lekker in hangen.
Ja is een aluminium frame van Cannondale. Helaas tweedehands gekocht en dan geldt de levenslange garantie niet. Gebruik deze fiets nu in de tacx. Begon als een klein scheurtje bovenop de buis en dat gaat steeds verder.quote:
Auw.... 2e eigenaar zeg je? helaas dan maak je inderdaad nergens aanspraak op.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:38 schreef Yankee het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hoe lang zou het nog duren voordat het frame helemaal gescheurd is?
Dus dat betekend eerst stuurlint eraf, shifters hoger, stuur kantelen, stuurlint terug?quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Vrees dat je shifters dan te laag komen.. ze staan reeds nogal laag gemonteerd.
Carbon-moeheid!quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:43 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja is een aluminium frame van Cannondale. Helaas tweedehands gekocht en dan geldt de levenslange garantie niet. Gebruik deze fiets nu in de tacx. Begon als een klein scheurtje bovenop de buis en dat gaat steeds verder.
Merkwaardige is dat die scheur er ineens was, zonder botsing o.i.d.
Idd ik heb deze muts ooit gekocht voor een tientje, zit perfect onder mijn helm en houd mijn hoofd goed warm, fiets nooit meer zonder in de winter...quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wel als je zo'n muts hebt:
[ link | afbeelding ]
Zijn niet duur en zitten best lekker vind ik.
Heb de fiets tijdje geleden naar de FM gebracht en toen heeft er iemand van Cannondale naar gekeken. Ze boden me toen een Caad9 frame aan voor een redelijke prijs.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Carbon-moeheid!
Enneuhm, bel Cannondale eens. Zeg dat je de fiets ge-erft hebt, bonnetje kun je dan niet vinden natuurlijk.. zoiets.
Geloof mij, dit lukt je nietquote:Op donderdag 11 maart 2010 15:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Carbon-moeheid!
Enneuhm, bel Cannondale eens. Zeg dat je de fiets ge-erft hebt, bonnetje kun je dan niet vinden natuurlijk.. zoiets.
Aanpakken! Caad9 is super frame en voor 2010 het laatste alu frame uit USAquote:Op donderdag 11 maart 2010 16:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb de fiets tijdje geleden naar de FM gebracht en toen heeft er iemand van Cannondale naar gekeken. Ze boden me toen een Caad9 frame aan voor een redelijke prijs.
Heb er ook zo 1, zat in een setje samen met overschoenen van de Aldi: 5 euro ofzo, topdingen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:02 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Idd ik heb deze muts ooit gekocht voor een tientje, zit perfect onder mijn helm en houd mijn hoofd goed warm, fiets nooit meer zonder in de winter...
http://www.decathlon.nl/NL/membraanpet-95943086/
Is trouwens warmer dan een normale muts.. dat neopreem achtige spul(?) zit heel strak om je hoofd+ oren heen dus er komt bijna geen lucht in.
Laatst deed ik hem af en toen ik mijn helm op had voelde het net alsof ik naakt was ofzo .
Het is koud, je bent nog niet zo fit, vriest nog een beetje, allemaal nog onwennig, klikken gaat nog niet super, het moet er allemaal weer in komen. En dan lig je... Altijd een helm, hoeft maar een steentje in de bocht te liggen en je gaat. Nog een beetje nat over dat nieuwe asfalt, of juist dat gat. Altijd helm op, ongelukje zit in een klein hoekje en je rijdt toch nog steeds 30.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:43 schreef Oksel het volgende:
Aldi. Hmm. Als het weer eens daar is, meld het dan ff aub. Membraanpet. Goed. Dat moet ik dus hebben.
Aan de andere kant, vandaag.. alleen op het fietspad, rustige landweggetjes.. dan durf ik het wel aan zonder helm. In Australie was dat dus echt zelfmoord.
Of: het is lekker warm, je bent in topvorm, de weg is in goeie conditie, het is rustig: en een auto besluit uit de bocht te vliegen. ALTIJD een helm op.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:47 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Het is koud, je bent nog niet zo fit, vriest nog een beetje, allemaal nog onwennig, klikken gaat nog niet super, het moet er allemaal weer in komen. En dan lig je... Altijd een helm, hoeft maar een steentje in de bocht te liggen en je gaat. Nog een beetje nat over dat nieuwe asfalt, of juist dat gat. Altijd helm op, ongelukje zit in een klein hoekje en je rijdt toch nog steeds 30.
Ik ga niet zonder helm uit huis. Heb er 2 gezien die echt goed in de kreukels lagen en echt blij waren dat ze die helm op hadden. Beiden zeiden ze geen risico te hebben genomen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:54 schreef jakkop het volgende:
[..]
Of: het is lekker warm, je bent in topvorm, de weg is in goeie conditie, het is rustig: en een auto besluit uit de bocht te vliegen. ALTIJD een helm op.
Kun je niet je helm verstellen? Beetje goede helm kan dat. Bij mij zit er een knopje achter op de helm, daarmee kan ik de helm ruimer of strakker krijgen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:40 schreef Oksel het volgende:
Ja ja, ik weet het.. dit was voor het EERST dat ik zonder helm ging. Door die muts!
Caad9 vond ik niet mooi, dus heb een andere fiets gekocht. Zal eens een foto daarvan postenquote:Op donderdag 11 maart 2010 16:09 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Aanpakken! Caad9 is super frame en voor 2010 het laatste alu frame uit USA
Eerste wat je leert in dienst, meeste lichaamswarmte gaat verloren via je schedeldak.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:05 schreef marcodej het volgende:
Een muts gebruik ik niet hoor met deze temperaturen.
Zeker met een kaalgeschoren kopquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:14 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Eerste wat je leert in dienst, meeste lichaamswarmte gaat verloren via je schedeldak.
Met de nadruk op t laatstequote:Op donderdag 11 maart 2010 20:14 schreef jpjedi het volgende:
Ik kom niet buiten zonder muts.. met mijn kale knar.
bij mij paste dat maar half, maar was wel een gewone muts!quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:02 schreef Oksel het volgende:
Morgen eens kijken of mijn muts onder de helm past..
Dat klinkt goedquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:52 schreef jakkop het volgende:
Dude van de fietsclub leent me zijn 2e fiets voor zolang ik nog geen nieuwe heb Enige wat ik weet is dat het een Trek met roze stuurlint is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat klinkt goedHeheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker fietsweertje verwacht voor zondag overigens: 10 graden, geen regen, bijna windstil. Ben nog niet zeker of ik de 100 of de 130 ga doen. Ik bedoel, het is nog vroeg in het seizoenEins, zwei, hoeplakai.
Aw, ze hebben zelfs koosnaampjes voor elkaarquote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:06 schreef FJD het volgende:
Urs, we kunnen in 2011 ook nog Parijs-Brest-Parijs gaan rijden
en ook on 1 seizoen met 100colsquote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:06 schreef FJD het volgende:
Urs, we kunnen in 2011 ook nog Parijs-Brest-Parijs gaan rijden
Mja, als opwarmertje klinkt ut niet verkeerdquote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
en ook on 1 seizoen met 100cols
volgend jaar de aardbol rond op de fiets
quote:Vrijdag 12 maart
Meestal hangen ze verveeld rond voor het pashokje waarin hun vrouw zich het ene setje na het andere laat aanmeten, om na anderhalf uur met een zucht hun creditcard te trekken. Kleding kopen, en laat staan passen, is aan ons mannen niet besteed. Hoe krijg je dan toch tientallen kerels op hun vrije donderdagavond kwetterend als een stel jonge meiden rond een kledingrekje verzameld? Op de pasavond voor de nieuwe wielertenues van de Afdeling Wielersport van de IJsclub Voorwaarts Katwijk, uiteraard. De juiste fietsuniformen moeten nog worden besteld, waardoor we alleen de beschikking hadden over universele sets van BioRacer, vooral bedoeld om de juiste maten te kiezen. Maar de catwalk van ons clubgebouw De Goerie was te klein om alle zwaarbehaarde modellen een plekje voor de spiegelende ramen te gunnen. Vanavond en morgenochtend herhaalt deze modeshow zich nog, daarna is het zes tot zeven weken wachten voordat we definitief in het nieuw worden gestoken. Ik ben benieuwd hoeveel leden de onderstaande samples netjes langs de lijntjes gaan uitknippen om in de tussentijd alvast de Barbie of Ken van hun dochter in de clubkleuren te hullen. Leve de voorpret!
ik heb hem gewonnen door mijn gegevens in te vullen en in een grote bak te doen bij een avond van de NTFU: http://www.ntfu.nl/Default.aspx?tabid=1105quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:59 schreef FJD het volgende:
De eerste waterfiets met carbon frame
Las trouwens dat iemand een startbewijs had gewonnen voor de peletontocht bij de TdF. Wel gaaf Weet niet welke user dat was maar dat kon je zeker winnen door de snelste tijd neer te zetten op dat miniatuurbaantje? Zag er een tijdje terug eentje op Zuidplein staan, zag er erg leuk uit maar toch maar niet meegedaan. Zitten toch wel leuke promotionele activiteiten omheen. Ben benieuwd naar de start
Zo herkenbaar! Moeten er natuurlijk wel pico bello uitzien op de fiets!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:25 schreef marcodej het volgende:
Weblog van een clublid over de pasavond van onze nieuwe wielerkleding:
[..]
Zo gaat het er ongeveer uitzien, in het echt is het groen een stuk donkerder (wat ik persoonlijk wat minder mooi vind):
[ afbeelding ]
Tsja, het zijn de clubkleuren van de ijsclub waar we sinds dit jaar onderdeel van zijn... En ach, Caisse d'Epargne rijdt ook in het zwart.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wordt wel strak die pakjes
Maar zoals iemand al opmerkte, mischien war warm in de zomer met al dat zwart...zag vorig jaar wat mensen met shirts van Gaul (Amsterdam geloof ik?) en dat was helemaal zwart, met alleen de clubnaam in goudgeel. Wel heel stijlvol, maar ook zo goed in een volle zon?
Heel apart, vorige week werd er harder gereden en voelde ik me een stuk beter. Nu kon elke pannenkoek meerijden en lukte 't me gewoon niet. Laten we 't maar op een slechte dag houden, want echt moe was ik niet maar m'n lichaam en benen blokkeerden gewoon.. Ik moet nog echt wel oefenen in het rijden in een peloton trouwensquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:17 schreef ultra_ivo het volgende:
Soms loopt 't een dag niet.
Vandaag weer een eind opgeschoten met de voorbereidingen voor zondag. Ondanks de slechte wegomstandigheden, zie http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/200kmmaastricht2010?DDS blijven er aanmeldingen binnenkomen, ik zit nu op 15 aanmeldingen en 4 toezeggingen. Meer dan verwacht. Gelukkig doet de nieuwe printer 't goed dus straks alles uitprinten, nog de welkomsbrief aanpassen en morgen naar de copyshop. Een laserprinter is toch wat prettiger voor de deelnemers, dan lopen de stickers op de controlekaarten niet uit bij regen.
Ach, als je toch voor 1200 km gaat fiets je toch gewoon naar de startquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heel apart, vorige week werd er harder gereden en voelde ik me een stuk beter. Nu kon elke pannenkoek meerijden en lukte 't me gewoon niet. Laten we 't maar op een slechte dag houden, want echt moe was ik niet maar m'n lichaam en benen blokkeerden gewoon.. Ik moet nog echt wel oefenen in het rijden in een peloton trouwens
Zo'n brevet lijkt me ook echt tof eens te rijden, worden die wel georganiseerd in 't noorden des lands?
Ik heb afgelopen zomer ook veel in Caisse kleding gefietst, vond 't geen probleemquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:50 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, het zijn de clubkleuren van de ijsclub waar we sinds dit jaar onderdeel van zijn... En ach, Caisse d'Epargne rijdt ook in het zwart.
Nee in 't midden, vlakbij de bergenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:20 schreef No-P het volgende:
Tacxband eraf halen, nieuwe band er weer op en fietsen maar .
Ga denk ik voor de Khamsins als reserve wielen.
Jij woont toch ver richting het westen eentwee?
Bij mij staat ie uiteraard in vet op de kalender voor 2011.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:06 schreef FJD het volgende:
Urs, we kunnen in 2011 ook nog Parijs-Brest-Parijs gaan rijden
Het meest noordelijk in Nederland is Zwolle. Verder zit in Lohne (bij Enschede de grens over) ook een organisator.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:54 schreef Tommeke het volgende:
Zo'n brevet lijkt me ook echt tof eens te rijden, worden die wel georganiseerd in 't noorden des lands?
Omdat die fulcrums eerst ook nog wel een optie waren, maar ik weinig zin om er voor te gaan reizen (geen auto).quote:
Veel plezier! Ik ga zo even een stuk fietsenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Het grootste gedeelte vand e voorbereidingen zit er op, nu nog ff wat materiaal halen bij de Bruna, laatste restantje afmaken en dan de hele middag zelf fietsen in de Kempen.
Ja snap ik. Verzenden is overigens geen probleem hoor, heb ik vaker gedaan. Nou ja, zie maar Nieuwe Khamsins zijn natuurlijk ook een prima keus en die heb je voor 105 euro in huis.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:38 schreef No-P het volgende:
[..]
Omdat die fulcrums eerst ook nog wel een optie waren, maar ik weinig zin om er voor te gaan reizen (geen auto).
Tip 1: doe het op de manier zoals beschreven in dit topic. Zo doe ik het ook altijd en mijn stuurlinten komen nooit los. Tip 2: geduldquote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:31 schreef Kadooosh het volgende:
Eindelijk mijn nieuwe stuurlint binnen, iemand nog tips voor ik het erop doe?
Is pas mijn tweede keer dat ik dit doe en het vorige lint ging op den duur een beetje los zitten bij het midden van mijn stuur.
Ik stem m'n route af op de windrichting Behalve dan als ik ergens heen moet. Net 80km weggetrapt, lekker weertje maar kan nog wel iets warmer. Wel wat motregen aant eind maar achquote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:52 schreef Littlecreep het volgende:
Net 60 km zonder al teveel problemen weg kunnen trappen. Mijn geliefde Skiheuvel even zes keer kunnen pakken (3x van beide kanten) en gelukkig wind tegen in de eerste 30 km, dus lekker gemiddelde kunnen pakken
Doe ik ook hoor, ik check altijd wel even hoe de wind staat. Ik ben hoe dan ook geen fan van in de wind rijden, maar je kan niet echt anders hier. Houd ik altijd maar in mijn achterhoofd dat Joop zo heeft leren klimmen volgens hemzelf. Dus op souplesse de wind inquote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik stem m'n route af op de windrichting Behalve dan als ik ergens heen moet. Net 80km weggetrapt, lekker weertje maar kan nog wel iets warmer. Wel wat motregen aant eind maar ach
Ik vind het minder erg dan eerst maar ik windje mee rijd lekkerder plus dat als je echt stuk bent dan is terug naar huis komen een lichter met wind in de rugquote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:38 schreef Littlecreep het volgende:
Doe ik ook hoor, ik check altijd wel even hoe de wind staat. Ik ben hoe dan ook geen fan van in de wind rijden, maar je kan niet echt anders hier. Houd ik altijd maar in mijn achterhoofd dat Joop zo heeft leren klimmen volgens hemzelf. Dus op souplesse de wind in
Gevoelskwestie! Ik zou voor de Koga gaan. JJ vind ik persoonlijk niet mooi. Sensa wel, maar merk spreekt me minder aan.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Op dit moment nog drie serieuze opties over;
Jan Janssen Sonic op Fullcrum 5 voor 1975,-
Koga Team edition voor 1875,-
Sensa Lombardia Special voor 1875,-
De eerste twee opties zijn officieel iets duurder maar de rekening van t meten wordt er nog afgetrokken dus vandaar Iemand nog goede argumenten of wordt t nu een gevoelskwestie?
welk rondje heb je gedaan in de kempen?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Net terug van een rondje Kempen. Er staat toch een aardig windje vandaag. De laatste 40km wind af in het donker gereden, leve de SON Edelux!
112km is niet slecht voor een middagrondje Straks nog ff de stad in om bij de kroeg waar ik de afgelopen jaren startte een briefje af te geven met het nieuwe startadres. Dat hangen ze dan vannacht op de deur. Voor het geval dat iemand met een half slaperige kop naar het verkeerde adres rijdt.
Maastricht-Hasselt-Helchteren-Dilsen-Maastricht. Voor jou de andere kant van de Kempen dus .quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:35 schreef jpjedi het volgende:
[..]
welk rondje heb je gedaan in de kempen?
dat is een mooi rondje! Als je deze kant van de kempen aandoet dan ben je altijd welkom voor een tas koffiequote:Op zaterdag 13 maart 2010 23:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maastricht-Hasselt-Helchteren-Dilsen-Maastricht. Voor jou de andere kant van de Kempen dus .
whehe scherp +1quote:Op zondag 14 maart 2010 10:47 schreef FJD het volgende:
+1
[ afbeelding ]
Holy fuck wat een geil frame
-edit-
Ben je toch een flikker JP Eerst via MSN de link krijgen en dan hier posten
Een aparte discipline van het fietsen is het zeker, maar wel een leuke. Voor meer info kun je het beste op de site van de club kijken, www.ern-ossendrecht.nlquote:Op zondag 14 maart 2010 09:42 schreef FJD het volgende:
Is er een soort van Wiki van dit soort tochten Ivo? Ik lees wat dingetjes over brevetten etc. maar het klinkt mij nog steeds als een vrij aparte discipline in het fietsen in de oren. Ben wel geinteresseerd
Lijkt me een no-brainer toch Net even buiten geweest en de temperatuur is hier in Rotterdam iig prima. Tis dat ik over 2u in de Kuip zit anders was ik nog wel weer voor een rondje gegaanquote:Op zondag 14 maart 2010 12:28 schreef Yankee het volgende:
Gisteren rondje van 60km gemaakt, stond wel erg veel wind. Twijfel of ik vanmiddag nog een stuk zal gaan fietsen of dat ik even ga tacxen.
Het is hier, Groningen, niet echt geweldig weer en er staat weer fucking veel wind. Daar heb ik met een kleine kater niet heel veel zin inquote:Op zondag 14 maart 2010 12:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Lijkt me een no-brainer toch Net even buiten geweest en de temperatuur is hier in Rotterdam iig prima. Tis dat ik over 2u in de Kuip zit anders was ik nog wel weer voor een rondje gegaan
Kijk eens naar de naam op het framequote:Op zondag 14 maart 2010 10:47 schreef FJD het volgende:
+1
[ afbeelding ]
Holy fuck wat een geil frame
-edit-
Ben je toch een flikker JP Eerst via MSN de link krijgen en dan hier posten
JP zei het al ja en t viel me ook op maar je hebt blijkbaar een nieuwe userID op FOK!quote:Op zondag 14 maart 2010 12:58 schreef Wielracer het volgende:
Kijk eens naar de naam op het frame
Das mijn fiets
Kon het oude wachtwoord niet meer herinneren na een herinstallatie van FFquote:Op zondag 14 maart 2010 13:06 schreef FJD het volgende:
[..]
JP zei het al ja en t viel me ook op maar je hebt blijkbaar een nieuwe userID op FOK!
Hoe bevalt ie? Heb ergens gevonden dat er std. R500 wielen in zitten? Dan zou t budget technisch niet meer helemaal uitkomen nml.
Passmailer of anders even een mailtje naar een admin wil wel eens helpen. Ik had een mail adres van een oud-website van mij er in staan alleen was die website nu van iemand anders dus werkte de passmailer niet meer Mailtje en t was zo opgelostquote:Op zondag 14 maart 2010 13:12 schreef Wielracer het volgende:
Kon het oude wachtwoord niet meer herinneren na een herinstallatie van FF
Dat vermoeden kreeg ik al. Ik ga van de week nog efkes kijken maar vrees dat ie ruim boven budget gaat komenquote:Hij rijdt super, zeker met de full carbon wielen erin, lekker zoef geluidje ook..
Standaard zaten er Khamsin wielen in, maar die zijn niet zo sterk en heb er toen Zonda's in gezet waar ik een jaartje mee heb gereden. Deze wielen heb ik sinds november erin.
Kuota Kharma is dacht ik wel te vinden voor rond de 2000. Er zitten dan natuurlijk wel andere wielen opquote:Op zondag 14 maart 2010 16:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat vermoeden kreeg ik al. Ik ga van de week nog efkes kijken maar vrees dat ie ruim boven budget gaat komen
Ik ga nog even kijken maar de wielen moeten wel minimaal Fulcrum 7/Mavic Aksium niveau halen anders is het geheel wel erg ongebelanceerd.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:57 schreef Yankee het volgende:
Kuota Kharma is dacht ik wel te vinden voor rond de 2000. Er zitten dan natuurlijk wel andere wielen op
Waarom denk je dat ik wat later ging fietsen. Radiootje op Rijnmond en gaan..quote:Op zondag 14 maart 2010 18:17 schreef FJD het volgende:
Geen schade aan je fiets? Dat is de enige vraag die telt
Ik had vandaag net zo goed wel kunnen gaan fietsen, wedstrijd van Feyenoord was niet erg sterk. Ach ja was wel gezellig
Kuota Kharma Shimano 105 Compact 10V Euro 1990quote:Op zondag 14 maart 2010 16:52 schreef FJD het volgende:
Dat vermoeden kreeg ik al. Ik ga van de week nog efkes kijken maar vrees dat ie ruim boven budget gaat komen
Klopt ja maar dan nog is het een groot verschil met bv. de Koga die me 1875,- zou kosten en dan zitten er al pedalen en een triple op. Ik wil nu liever onder de 2000,- blijven, m'n eerste budget-ronde begon op 1500,- als ik de 2000,- dan weer oprek naar 2250,- dan kan ik er ook weer nieuwe modellen bij gaan trekken zoals bv. de Cannondale Synapse en zo blijf je bezig.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:26 schreef Wielracer het volgende:
Dit zijn adviesprijzen, dus moet er nog wel 10% afkunnen.
Of in plaats van de 10 % eraf, standaard wielen daar laten en een ander setje eronder laten zetten.
Zaten die al standaard op je fiets toen je hem kocht? Zijn voorzover ik weet instappers en kwalitatief niet al te bestquote:Op zondag 14 maart 2010 18:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vuelta Airline 4...zijn dat een beetje kwaliteitswielen of meer instappers?
Ach aan de andere kant, als je geen problemen hebt als spaakbreuk o.i.d. voldoen ze waarschijnlijk prima. Tenzij je een zo licht mogelijke fiets wilt...wat je daar ook aan mag hebbenquote:Op zondag 14 maart 2010 19:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Deze wielen zaten erop toen ik hem tweedehands kocht ja.
Ik ga zeker meedoen, alleen ik zit nu met een overbelaste rechterknie en moet nu even rust nemen. Maar ik probeer aanwezig te zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:40 schreef No-P het volgende:
Ga je weer met de wedrenners mee Wielracer? 6 april weer he. Ik zelf fiets denk ik af en toe een keer mee, niet altijd tijd 's avonds.
Grappig, ik heb precies dezelfde merida fiets.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:50 schreef lautjuh11 het volgende:
Ik 'meld' mezelf ook maar is aan dan, na vaak mee gelezen te hebben.
Fiets nu zelf zo'n 3jr denk. Aangesloten bij club zelfs nog.
Doe ook nog veldrijden ernaast, prachtig!
T wordt hier dus echt druk!
2fietsen dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De empella staat trouwens te koop
Lekker is dat, zo vroeg in het seizoenquote:Op maandag 15 maart 2010 10:05 schreef Superher0 het volgende:
Loste ze allemaal, goed gevoel. Rijd nu al sterk de heuvel op, belooft wat voor later.
Totaal 95km en zo'n 400 hoogtemeters. Niet slecht voor een zondag ochtend.
Campa ......geen idee welke preciesquote:Op maandag 15 maart 2010 11:12 schreef Kadooosh het volgende:
Kan iemand zien met welke groep deze is afgemonteerd?
Lekker is dat he, dat spelen, kijken hoe sterk iemand is. Langzaam het tempo opvoeren. Ik merk wel dat ik de kracht heb maar niet de duur. tenminste niet de duur van afgelopen seizoen, komt wel!quote:Op maandag 15 maart 2010 11:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker is dat, zo vroeg in het seizoen
Ik heb dit weekend verdeeld over de zaterdag en zondag 130 km gereden, had met mezelf afgesproken de eerste ritjes nog rustig aan te doen, gemiddeld rond de 28 rijden ofzo. Zat er gisteren ineens een wieltjesplakker achter me, die het wel lekker vond om even uit de wind te rijden.
Tja, dan moet ie natuurlijk gewoon kapot en rij je zo weer ruim boven de 40
De kracht in de benen ontbreekt me nog wel een beetje om écht hard tegen de wind in te gaan.
Zitten hier nou 'gewone' pedalen op de Merida???quote:
Heb hem vorig jaar gedaan, maar sla hem dit jaar over. Er werd vorig jaar naar mijn idee te gevaarlijk gefietst, want mijn hemel wat ging het hard vorig jaar. Die kleine fietspaden zijn daar gewoon niet echt voor gemaakt.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:22 schreef Superher0 het volgende:
Zijn er mensen die plannen hebben om de Joop Zoetemelk Classic te gaan rijden aankomende zaterdag in Leiden? Ik ga er naar toe, en wil de 150km rijden. Heb deze verleden jaar gereden en beviel mij goed.
Ik ga met de auto dus als je enigzins op de route ligt kan je meerijden.
Ik was het niet verleden jaar, reed met iemand die niet zo sterk was. Heb mij keurig gedragen! Ik vind het wel een mooie omgeving, erg lange rechte wegen tussen de plassen. Ik was van plan om tegen de 30 te rijden. gemiddelde van 29 zou mooi zijn. Maar het gaat mij meer om de duur.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:51 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Heb hem vorig jaar gedaan, maar sla hem dit jaar over. Er werd vorig jaar naar mijn idee te gevaarlijk gefietst, want mijn hemel wat ging het hard vorig jaar. Die kleine fietspaden zijn daar gewoon niet echt voor gemaakt.
Daarbij ligt het sowieso al in mijn trainingsgebied, dus heb het grootste deel van de wegen daar wel gezien
Ik heb wel zin en tijd om met je mee te gaan, zo te zien wordt het best lekker weer!quote:Op maandag 15 maart 2010 13:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik was het niet verleden jaar, reed met iemand die niet zo sterk was. Heb mij keurig gedragen! Ik vind het wel een mooie omgeving, erg lange rechte wegen tussen de plassen. Ik was van plan om tegen de 30 te rijden. gemiddelde van 29 zou mooi zijn. Maar het gaat mij meer om de duur.
Haha ja klopt, was het plaatje dat ik kreeg van mn FM.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zitten hier nou 'gewone' pedalen op de Merida???
Okay, dan is het goedquote:Op maandag 15 maart 2010 16:56 schreef lautjuh11 het volgende:
[..]
Inmiddels mooie SPD SL 540 onder hoor!
Top! Nu moet ik wel gaan rijden Spreken we in Leiden af of moet ik jou ophalen of haal ji mij op? Ik woon zelf in idyllisch Amersfoort.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb wel zin en tijd om met je mee te gaan, zo te zien wordt het best lekker weer!
Ikquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:21 schreef Oksel het volgende:
Heren en dames.. een goede fietsenmaker rondom Wierden/Almelo?
het is hier 4.7, ga denk ik vanmiddag nog wel even fietsenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:54 schreef Oksel het volgende:
Dit is toch wel kut hoor:
Twenthe zwaar bewolkt 3.0
En dan dit..
Schiphol zwaar bewolkt 8.0
5!!! graden verschil. Ik zit natuurlijk in Twenthe..
Begon je niet ooit op 1500,- ?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:58 schreef FJD het volgende:
Anyway, net even een belletje gedaan voor de Kuota Kharma maar prijs wordt een lastig verhaal. List-prijs komt op 2275,- uit (+triple+SPD-SL). Met een beetje rekenen zou daar nog een euro of 100/150 vanaf kunnen maar dan houdt het daar wel op. Dan zit ie nog steeds ruim boven budget en andere dealers zitten eigenlijk te ver weg. Misschien nog even een belletje wagen en anders zaterdag kiezen tussen de Koga en de JJ
ik begrijp het, op die manier kan je inderdaad wel door blijven gaan. Salden verzendt ook dacht ik trouwens.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:12 schreef FJD het volgende:
@Yankee; en dat is precies de reden dat ik me nu heel rationeel vasthoudt aan de grens van 2000,- Als ik de Kuota voor 2200,- in overweging neem dan kan ik er ook weer voor kiezen om de JJ van Ultegra velgen te voorzien, kan ik ook weer naar de Cannondale Synapse kijken en ga zo maar door. Je blijft bezig. Ik kan nog wel even naar Salden bellen maar dat is in fucking Limburg, het ophalen van de fiets kost me dan al 100,-
In het najaar ga ik een 3de fiets aanschaffen. Inmiddels heb ik een winterfiets die naar de tacx gaat en de Kuota. Dan komt er een Chinese fiets bij.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:12 schreef FJD het volgende:
@Yankee; en dat is precies de reden dat ik me nu heel rationeel vasthoudt aan de grens van 2000,- Als ik de Kuota voor 2200,- in overweging neem dan kan ik er ook weer voor kiezen om de JJ van Ultegra velgen te voorzien, kan ik ook weer naar de Cannondale Synapse kijken en ga zo maar door. Je blijft bezig. Ik kan nog wel even naar Salden bellen maar dat is in fucking Limburg, het ophalen van de fiets kost me dan al 100,-
Is maar een voorbeeld van iemand die zo'n frame heeft aangeschaft. Maar je kan zelf het ontwerp, kleuren, letters en patronen aangeven en de Chinees spuit hem zo voor je na.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Helemaal niet gejat van Cervelo die letters
Is ook niet voor een eerste fiets, maar voor een fietsje erbij.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:11 schreef FJD het volgende:
Mooi spul ja maar in totaal kom ik dan toch weer tegen de 2000,- uit en dan moet ik het spul zelf nog op weten te bouwen. Later als ik groot ben misschien
Lijkt me best mooi, maar voor mij is het niet te doen om steeds naar zuid-limburg af te reizen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie heeft trouwens wel eens de Mat Salden gereden? Is ie leuk, op de site ziet het er uit als leuk maar pijnlijk. Dus iets dat gedaan moet worden.
Salden heeft boven een bepaald bedrag gratis verzendkosten, ik kan het weten, ik kom er elke dag langs als ik naar school fietsquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:12 schreef FJD het volgende:
@Yankee; en dat is precies de reden dat ik me nu heel rationeel vasthoudt aan de grens van 2000,- Als ik de Kuota voor 2200,- in overweging neem dan kan ik er ook weer voor kiezen om de JJ van Ultegra velgen te voorzien, kan ik ook weer naar de Cannondale Synapse kijken en ga zo maar door. Je blijft bezig. Ik kan nog wel even naar Salden bellen maar dat is in fucking Limburg, het ophalen van de fiets kost me dan al 100,-
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:58 schreef FJD het volgende:
Je wordt gestraft voor je zonde. Ga gewoon in de Randstad wonen, tussen de mensen
Fietsen in der Randstad is gewoon niet lekker, ik was blij toen ik terugverhuisde van Amsterdam naar Maastricht. Zeker op fietsgebied ben ik er alleen maar op vooruit gegaanquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef Yankee het volgende:Lijkt me best mooi, maar voor mij is het niet te doen om steeds naar zuid-limburg af te reizen.
Ik woon in het noorden en in Groningen en Drenthe kan je prima fietsen. Goed je hebt natuurlijk niet de heuvels van Zuid-Limburg maar er zijn nog steeds mooie tochten te maken waarbij je weinig last hebt van het overige verkeer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[..]
Fietsen in der Randstad is gewoon niet lekker, ik was blij toen ik terugverhuisde van Amsterdam naar Maastricht. Zeker op fietsgebied ben ik er alleen maar op vooruit gegaan
Bij Salden hebben ze trouwens ook de Kaaimankorting, kort samengevat is dat een extra korting, maar dan moet je natuurlijk wel even naar de Kaaimankorting vragenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:12 schreef FJD het volgende:
Ik kan nog wel even naar Salden bellen maar dat is in fucking Limburg, het ophalen van de fiets kost me dan al 100,-
Ik had op dat moment een leven op 3 plekken tegelijk (Maastricht, Amsterdam en VIlnius), er was geen interesante baan die me in een van die 3 richtingen leidde dus dan kun je kiezen met je hart .quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:42 schreef FJD het volgende:
Tis ook meer gekkigheid natuurlijk. Als ik m'n hele leven op zou kunnen pakken en in Limburg neer zou kunnen mikken dan zou ik het direct doen maar zo werkt het leven helaas niet dus roeien met de riemen die je hebt.
Uh...ik bedoelde dit rustieke fietstochtje, niet de winkel...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lijkt me best mooi, maar voor mij is het niet te doen om steeds naar zuid-limburg af te reizen.
Dat weet ik, maar die omloop is nog steeds in zuid-limburg Wat een beetje uit de buurt blijft voor mijquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Uh...ik bedoelde dit rustieke fietstochtje, niet de winkel...
Omloop Math Salden
super die dingen!!quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:16 schreef Yankee het volgende:
Vandaag bij de post:
[ link | afbeelding ]
Die had ik eigenlijk al eerder moeten bestellen want de inslag van de kabels is al enigszins te zien, maar goed vanaf nu is dat hopelijk voorkomen.
Ik zie trouwens dat het inmiddels boven de 10 graden is Vanmiddag dus lekker fietsen
Hmm miss dat ik die wel ga fietsen dan, was toch van plan om in de zomer weer in limboland te gaan fietsen, dus dit zou n optie kunnen zijn dan...quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Uh...ik bedoelde dit rustieke fietstochtje, niet de winkel...
Omloop Math Salden
Dit inderdaad!quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:27 schreef FJD het volgende:
Zijn rubber stukjes die je om je kabels heen legt op de plekken waar ze je frame raken. Op die manier voorkom je dat door het continue bewegen van je kabels langs je frame er schade ontstaat.
Homoquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:35 schreef Tommeke het volgende:
Voor 't eerst de wind langs m'n gladgeschoren beentjes
Mensen schatten het beperkte overzicht van grote voertuigen wel vaker verkeerd in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:02 schreef Superher0 het volgende:
Er is weer iemand op een racefiets overreden in Amsterdam: http://www.telegraaf.nl/b(...)twagen__.html?p=22,2
Zie de foto. Blijven opletten, mensen schatten je snelheid zo verkeerd in.
Tsja, dat geldt niet alleen voor wielrenners. Nooit er naast gaan rijden en nooit risico nemen door er langs te willen schieten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:02 schreef Superher0 het volgende:
Er is weer iemand op een racefiets overreden in Amsterdam: http://www.telegraaf.nl/b(...)twagen__.html?p=22,2
Zie de foto. Blijven opletten, mensen schatten je snelheid zo verkeerd in.
Een helm gaat je in 99% van dit soort gevallen tocht echt niet redden. Vrachtwagen zal wel echt over de fietser heen gereden zijn en daar helpt alleen een rolkooi tegen helaas.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:14 schreef BraveDribbel het volgende:
Vraag me altijd af bij dat soort berichten of die wielrenner een helm droeg. Want ik ga nooit zonder helm de deur uit, er hoeft maar iets te gebeuren en je gaat met 30 km/u door de lucht.
Zien dat je gezien wordt en dan pas er voor bij. Maar het is inderdaad een kwestie van geen risico's nemen en snelheid en rijstijl aanpassen aan de omgeving. In de stad rijd ik altijd rustiger dan erbuiten. Moet zo weer door centrum Utrecht en waarschijnlijk zal ik wel weer een paar bijna aanrijdingen hebben doordat men opeens besluit om toch maar naar links te gaan. Wat nou hand uitsteken, wat nou naar achteren kijken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:14 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, dat geldt niet alleen voor wielrenners. Nooit er naast gaan rijden en nooit risico nemen door er langs te willen schieten.
Gisteren ook een kilometer achter een shovel blijven hangen. Geen risico nemen.
Nee, ok, tegen een vrachtwagen kunnen zelfs de meeste auto's niet op, dus die helm helpt dan niet. Maar ik bedoelde eigenlijk gewoon de helm in het algemeen, dus ook bij botsingen met andere fietsers, valpartijen en gaten in de weg.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Een helm gaat je in 99% van dit soort gevallen tocht echt niet redden. Vrachtwagen zal wel echt over de fietser heen gereden zijn en daar helpt alleen een rolkooi tegen helaas.
Ik kwam vandaag tijdens m'n rondje van 80 km weer meerdere wielrenners tegen zonder helmquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:28 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Nee, ok, tegen een vrachtwagen kunnen zelfs de meeste auto's niet op, dus die helm helpt dan niet. Maar ik bedoelde eigenlijk gewoon de helm in het algemeen, dus ook bij botsingen met andere fietsers, valpartijen en gaten in de weg.
In het algemeen heb je gelijk. Bij mij was het voornamelijk de gedachte dat het in de weg zou zitten en vervelend zou zijn en ook een deel van dat je voor lul staat (wat je met die wielerbroekjes eigenlijk sowieso al staat). Op een gegeven moment met een clubje meegereden en daar was helm verplicht. Daarna een jaar niet meer gereden en toen ik weer begon toen had ik net een vaste baan en een huis gekocht en toen bedacht ik me opeens dat alles wat ik op dit moment in m'n leven heb bereikt is gelukt doordat ik helder na kan denken en sindsdien rijd ik met helm valt me niets tegen. Heb nu wel een hele goedkope dus ik ga nog wel een keer een echt goede kopen zo met een lange fietsvakantie in het vooruitzicht.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:28 schreef BraveDribbel het volgende:
Nee, ok, tegen een vrachtwagen kunnen zelfs de meeste auto's niet op, dus die helm helpt dan niet. Maar ik bedoelde eigenlijk gewoon de helm in het algemeen, dus ook bij botsingen met andere fietsers, valpartijen en gaten in de weg.
Dergelijke sites bestaan al, die voor het bijhouden van ritten e.d. weet ik zo snel niet uit m'n hoofd maar verder heb je o.a. het forum van Fiets: forum.fiets.nlquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef titus_902 het volgende:
Informatie vraag:
Zitten jullie ook nog op andere forums behalve fok? Ik doe aan wielrennen maar mijn hobby/werk is website bouwen. Is er behoefte aan een website met een forum, die echt puur voor wielrenners is?
Voordat ik aan iets dergelijks begin wil ik namelijk eerst kijken of er animo voor is. En wat zou je vooral willen doen op die site? Bijhouden van je ritten bijvoorbeeld? Let me know
Kijk eens op www.wielertoerist.nlquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef titus_902 het volgende:
Informatie vraag:
Zitten jullie ook nog op andere forums behalve fok? Ik doe aan wielrennen maar mijn hobby/werk is website bouwen. Is er behoefte aan een website met een forum, die echt puur voor wielrenners is?
Voordat ik aan iets dergelijks begin wil ik namelijk eerst kijken of er animo voor is. En wat zou je vooral willen doen op die site? Bijhouden van je ritten bijvoorbeeld? Let me know
Ik zag er laatst één zonder helm, met muziek op en dan ook nog op een weg zonder fietspad waar auto's 60 mochten rijden...quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik kwam vandaag tijdens m'n rondje van 80 km weer meerdere wielrenners tegen zonder helm
Het bijhouden van ritten doe ik op www.wielertoerist.bequote:Op woensdag 17 maart 2010 17:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dergelijke sites bestaan al, die voor het bijhouden van ritten e.d. weet ik zo snel niet uit m'n hoofd maar verder heb je o.a. het forum van Fiets: forum.fiets.nl
Gladde benen ranzig? Ook @Yankee: 't is inderdaad niet echt mannelijk ofzo, maar staat wel gesoigneerdquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:11 schreef Oksel het volgende:
Ja, wat zijn die dingen?
En Tommeke, het klinkt wel erg ranzig. Wel dapper trouwens, met dit weer. Ik had nog lange broek aan.. En 2 shirtjes + jack, dat was toch wat te warm.
Ik heb alleen het idee dat de fietsenmaker mijn teller wel erg strak heeft afgesteld, heuvelaf kwam ik op max 33..
Ik ook, zit echt niet lekker op m'n fietsje zonder helm. Heb vorige maand ook een nieuwe gekocht omdat de oude alweer 4 jaar oud was en eigenlijk niet zo strak op m'n hoofd zat. Kon 'm zo naar achteren duwen. Met m'n nieuwe kan dat niet. Sowieso hou ik in de stad altijd rekening met het verkeerd en ga ik er maar van uit dat niemand mij ziet. Gemiddeldes maken mij geen bal uit. Als ik rustig in m'n eentje fiets, fiets ik meestal rond de 30 per uur, maar dat haal ik door 't fietsen in de stad nooit eigenlijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:29 schreef marcodej het volgende:
Valt me op hoeveel ik er nog tegen kom zonder helm. Of mensen die hem scheef op hun hoofd zetten...
Ik voel me zelf naakt zonder helm.
Heb één college. Een responsiecollege, mag zelf weten of ik er naartoe ga. De keuze is gemaakt!quote:
Ik ben al de hele week een beetje ziekjes, ik hoop maar dat een goede nachtrust me daar overheen gaat helpen want morgen is idd wel lekker rijden Het is belangrijker dat t zondag droog is, dan kan ik op m'n nieuwe fiets een rondje rijdenquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:41 schreef marcodej het volgende:
Check het weer voor morgen
't Zou zonde zijn om 'm meteen vies te maken en schoon te moeten makenquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ben al de hele week een beetje ziekjes, ik hoop maar dat een goede nachtrust me daar overheen gaat helpen want morgen is idd wel lekker rijden Het is belangrijker dat t zondag droog is, dan kan ik op m'n nieuwe fiets een rondje rijden
Uiteindelijk zal t toch wel gebeurenquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:16 schreef Tommeke het volgende:
't Zou zonde zijn om 'm meteen vies te maken en schoon te moeten maken
Check mij dan moeten werken . En als ik vrij was, is m'n fiets niet af haha .quote:
Dat rubber geen schade aan kan richten is een illusie..met die dingen stel je het probleem alleen een beetje uit, stickers op je frame plakken is lelijker maar werkt in mijn ogen beter.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:27 schreef FJD het volgende:
Zijn rubber stukjes die je om je kabels heen legt op de plekken waar ze je frame raken. Op die manier voorkom je dat door het continue bewegen van je kabels langs je frame er schade ontstaat.
vertel vertel, welke wordt het?quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ben al de hele week een beetje ziekjes, ik hoop maar dat een goede nachtrust me daar overheen gaat helpen want morgen is idd wel lekker rijden Het is belangrijker dat t zondag droog is, dan kan ik op m'n nieuwe fiets een rondje rijden
Jij hebt het wel erg vaak over hoe je benen er uitzien...een mens zou er wat achter gaan zoekenquote:Op donderdag 18 maart 2010 08:59 schreef Oksel het volgende:
Maareh, vandaag ws. ook voor het eerst met blote beentjes. Bruin en *blond door de zon) behaard. Beter dan wit en kaal..
*JP denkt met weemoed aan de roaring 90's*quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:15 schreef Oksel het volgende:
Wordt student!
Lekker colleges skippen om in 't zonnetje rond te peddelen!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |